Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fukutoshin
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-07 10:35
Hoorde via via dat Vodafone op 4 maart met nieuwe tarieven gaat komen en hun hele BSW abo's overhoop gaat gooien, onbeperkt bellen naar alle nummers, soort van telefoon op afbetalen, 3 soorten abo's.
1 voor 44 euro, en toestel in bepaalde prijs categorie,1 voor 49 en (pin me er niet op vast) 1 voor 55 euro waarbij de laatste 2 onbeperkt bellen en sms hebben, nummer 3 met 4 Gig internet, kom je geld te kort voor je toestel dan zou dit verrekend worden via je abonnement maar ben je wel eigenaar van je toestel..
pssssst heel geheim allemaal, :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-06 15:48

hostler

Yeahhh dude!

Alleen maar speculatie...

Wat is je doel met dit topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fukutoshin
werk je voor Vodafone of zo? binnen 3 seconden een reactie, nou dit zal binnenkort wel op de nieuws site staan, waar het om gaat, het gaat nu echt beginnen, klanten binnen scheppen en een hevige strijd tussen de providers, lijkt me wel een topic waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fukutoshin
:) Trouwens, niks nieuws onder de zon als je kijkt buiten Nederland is Vodafone RED is allang live in the UK
http://www.vodafone.co.uk...dafone-red-plan/index.htm
Logisch gevolg dat ze het nu hier gaan aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:28

Bullet NL

Eigen Wijs

Natuurlijk is speculatie over nieuwe abonnementen een topic waard, helemaal wanner er een bron in vermeld wordt ;)

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-07 17:09
fukutoshin schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 19:56:
:) Trouwens, niks nieuws onder de zon als je kijkt buiten Nederland is Vodafone RED is allang live in the UK
http://www.vodafone.co.uk...dafone-red-plan/index.htm
Logisch gevolg dat ze het nu hier gaan aanbieden.
Prijzen nog best redelijk voor een Lumia 920

En het maakt de abbo's wel weer overzichtelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door triesvan op 13-02-2013 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ze gaan dus hetzelfde doen als KPN en zijn dochterondernemingen? Dan blijft eigenlijk alleen maar T-Mobile over met zijn 'ouderwetse' abonnementen.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

En jij denkt dat dat zo blijft bij T-mobile?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fukutoshin
in dit geval zijn we zelfs beter af dan in de UK, meer data bij hoogste abo, 4GB maar wel buiten bundel betalen en niet meer onbeperkt tegen lagere snelheid, over de bron zal ik maar vaag blijven, via via zeg maar maar het valt me op dat het nu pas bekend word, hoe dan ook, het zou een keer tijd worden.
De eerste stap werd al gezet met Vodafone Extreem voor 100 euro, nu gaan ze een stap naar beneden en wordt bellen opeens heeeeel goedkoop, het gaat om de klanten, klanten binnen halen die voor 1 prijs allles willen zonder poespas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

CLB schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 20:01:
En jij denkt dat dat zo blijft bij T-mobile?
Nu Vodafone ook gaat, denk ik dat T-Mobile binnen enkele maanden ook met iets soortgelijks gaat komen. Ik denk op hetzelfde moment als dat ze 4G gaan introduceren.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
fukutoshin schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 20:01:
in dit geval zijn we zelfs beter af dan in de UK, meer data bij hoogste abo, 4GB maar wel buiten bundel betalen en niet meer onbeperkt tegen lagere snelheid, over de bron zal ik maar vaag blijven, via via zeg maar maar het valt me op dat het nu pas bekend word, hoe dan ook, het zou een keer tijd worden.
De eerste stap werd al gezet met Vodafone Extreem voor 100 euro, nu gaan ze een stap naar beneden en wordt bellen opeens heeeeel goedkoop, het gaat om de klanten, klanten binnen halen die voor 1 prijs allles willen zonder poespas...
Is het Lease? of als je die 100 euro betaald is het toestel gewoon van jezelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fukutoshin
goed opletten, Vodafone extreem gaf je al een gratis toestel bij deze nieuwe abo's kan je het prijs verschil per maand laten afrekenen, geen lease want je blijft eigenaar, goede zet dus, kopen op afbetaling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Laatst online: 26-06 15:48

hostler

Yeahhh dude!

fukutoshin schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 19:53:
werk je voor Vodafone of zo? binnen 3 seconden een reactie, nou dit zal binnenkort wel op de nieuws site staan, waar het om gaat, het gaat nu echt beginnen, klanten binnen scheppen en een hevige strijd tussen de providers, lijkt me wel een topic waard.
Nee ik heb aandelen.

Je topic speculeert enkel over mogelijke prijzen en je geeft geen bron op (want via via :/ )

Ik wist niet dat dat ik geen vraag mocht stellen, sorry 8)7

Maar wat is het doel van je topic? Een discussie of speculatie?

[ Voor 6% gewijzigd door hostler op 13-02-2013 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fukutoshin
geen probleem, je mag alle vragen stellen, maar geloof me dat dit interessant nieuws is voor ons en dat het uit een betrouwbare bron komt, het heeft weinig zin om nu te speculeren wat de bron is, je zal het 1 dezer dagen wel lezen op tweakers, en dan zullen er minimaal 100 reacties volgen, over hoe duur of hoe goedkoop het allemaal is. punt is dat er een grote verandering op komst is over hoe de providers ons als klanten ziet en wat ze van plan zijn. 1 price for all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

In andere landen heb je het al tijden, het was een kwestie van afwachten.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

hostler schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 20:22:

Maar wat is het doel van je topic? Een discussie of speculatie?

Beide? Mocht jij vragen hebben over het nut van een topic dan kan je dit via een Topic Report kenbaar maken. Ga in geen enkel geval zelf en off-topic discussie aan in een topic over het nut van een bepaalde stelling, vraag of opmerking. Dit is namelijk net zo off-topic als het gene waar jij misschien op wil wijzen.

Ik heb een toevoeging aan de topic titel gemaakt om iets duidelijker te maken wat er in besproken wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Fietsbel schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 20:37:
In andere landen heb je het al tijden, het was een kwestie van afwachten.
Natuurlijk, Vodafone is een internationale organisatie, maar aan de andere kant. De Nederlandse telecommarkt staat geheel op zich zelf. Wij hebben relatie veel inwoners op een klein stukje aarde met op dit moment maar 3 aanbieders van netwerken. Natuurlijk komt Tele2 daar bij qua 4G netwerk, alleen is deze nog steeds niet landelijk actief.

De tarieven en bundels van de verschillende abonnementen kunnen daarom geheel anders opgebouwd zijn als in de landen om ons heen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
Bullet NL schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 20:48:
[...]

Natuurlijk, Vodafone is een internationale organisatie, maar aan de andere kant. De Nederlandse telecommarkt staat geheel op zich zelf. Wij hebben relatie veel inwoners op een klein stukje aarde met op dit moment maar 3 aanbieders van netwerken. Natuurlijk komt Tele2 daar bij qua 4G netwerk, alleen is deze nog steeds niet landelijk actief.

De tarieven en bundels van de verschillende abonnementen kunnen daarom geheel anders opgebouwd zijn als in de landen om ons heen....
Zou iemand mij kunnen uitleggen wat het eventuele nadeel is van deze abbovorm? Ik zie dit namelijk als ideaal, het is duidelijk overzichtelijk en als het lijkt op de UK prijzen nieteens zo duur. en mocht je anders willen heb je altijd nog Hollandsenieuwe etc.

[ Voor 5% gewijzigd door triesvan op 13-02-2013 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:06
Meestal als 1 provider hier mee begint. Gaan meestal de andere providers het ook doen. Het is een kwestie van tijd.

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

• CLB
  • Niet online

CLB

fukutoshin schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 20:33:
't weinig zin om nu te speculeren wat de bron is, je zal het 1 dezer dagen wel lezen op tweakers,
Dan moeten ze wel 'n duidelijke bron hebben natuurlijk... Van 'via via' is nog nooit iemand blij geworden ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Gmount
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-07 17:09

Gmount

Ecorunner lid

@triesvan:
je kunt bij dit soort abbo's niet meer kiezen voor weinig sms en belminuten met veel data.
Dus als je veel data wilt zul je steeds een hele hoop smsjes/minuten overhouden aan het eind van de maand, waar je dus wel voor betaald hebt.

1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow

Anoniem: 195305

Mochten deze abonnementen er komen, dan pik ik nog snel een BSW abonnement ;-)

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-07 12:58
Gelukkig vandaag F&F abo afgesloten. Denk niet dat de consument erop vooruit gaat met nieuwe tarieven en zo.

• fukutoshin
hangt er vanaf wat je hebt en wat je krijgt. zometeen betaal je 55 euro voor een sim only met onbeperkt bellen erbij en 4gig aan data, dit is zonder eventuele korting actie die je nu krijgt bij 1 jaar, 6 mnd namelijk 50% bij de laatste krijg je 500 min onbeperkt sms en 4 (tot 6 januari 10Gig) voor 47 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb net even zitten kijken op de Vodafone sites in andere landen:

Bij Vodafone UK: Een Samsung Note 2 met een 1GB data abonnement (1 jarig) voor £47 en eenmalig £149 vind ik opzich nog meevallen.

Alleen op de Duitse site van Vodafone zie ik maar 1 abonnement voor 12 maanden en de rest is voor 24 maanden, kijk ik op de Ierse site hebben pas abonnementen vanaf 18 maanden?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-07 04:00
Ik was vanavond toevallig in Hotel vd Valk in Eindhoven en daar was een Vodafone evenement/introductie oid aan de hand. Er waren wat (grote) zalen afgehuurd en overal hingen Vodafone RED banners. Ik heb er ook een op de foto gezet (die stond bij de ingang).

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/eiOmQIMYU8Hh1nPqt8giYQv0/medium.jpg

Lijkt er op dat ze goed bezig zijn met de invoering. Het logo wat Tweakers in het nieuwsbericht heeft gezet is hetzelfde logo dat hier te zien was.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasplank1
  • Laatst online: 01-07 17:18
ik was vandaag in de vodafone winkel, en daar vertelde me ze dat ze me waarschijnlijk vanaf 5 maart beter van dienst konden zijn (had een redelijk speciefieke vraag qua abbo

( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Wanneer je iets specifieker bent zou je anderen misschien ook de tip kunnen geven om te wachten....
Waar ging je vraag over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is wel ineens stil rond de nieuwe abonnementen van Vodafone.... is iedereen geschrokken? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Anoniem: 195305 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 19:10:
Het is wel ineens stil rond de nieuwe abonnementen van Vodafone.... is iedereen geschrokken? :-)
De tarieven die ze gaan hanteren zijn ook erg hoog als je het vergelijkt met nu.
Ik denk dat tegenwoordig veel mensen (door whatsapp) een stuk minder bellen, en vrijwel niet meer sms-en.
Vodafone bied de abbo's nu tegen een hoog tarief aan met ''onbeperkt'' bellen/sms-en.

Ik ben benieuwd of de friends and family actie nog doorloopt of stopt in maart (lees op internet 2 data).

Het abbo dat ze nu aanbieden:
Altijd: 4 GB, max. 14,4 Mbps, praktisch 2 - 4 Mbps, 75minuten / onbeperkt sms. voor 14.85euro per maand (24mnd lang) is erg scherp.
Ik mag helaas pas vanaf 7 maart verlengen bij vodafone en grijp hier dus niet naast helaas :'(

[ Voor 17% gewijzigd door shameblaster op 27-02-2013 14:39 ]

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Je zou nu alvast 'n nieuw abbo kunnen afsluiten? Wat inhoud dat je 'n nieuw nummer krijgt natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

CLB schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 14:44:
Je zou nu alvast 'n nieuw abbo kunnen afsluiten? Wat inhoud dat je 'n nieuw nummer krijgt natuurlijk...
Dat kan ook inderdaad, maar ik wil graag mijn huidige nummer behouden.
Zojuist ''even'' met VF gebeld en na enkele keren te zijn doorverbonden waarbij iedereen het maar moest na vragen, kreeg ik uiteindleijk een antwoord van een medewerkster.
Het is mogelijk maar enkel als ik een hoger abbo kies en een hoger maandbedrag (dan dat ik nu kwijt ben). Dan kon het direct worden doorgevoerd, met een lager maandbedrag niet :X

Dan zit er niets anders op dan afwachten tot 7 maart helaas.

Hopelijk is de vodafone F&F actie er dan nog, nergens op internet kan ik een exacte data vinden (op enkele forum posts na) op de vodafone site zie ik het ook niet.
In de forumposts werd feb 2012 - april 2013 genoemd, maar op een ander forum is ook de datum 3 maart genoemd.
Afwachten dan maar en hopen op het beste ;)

[ Voor 18% gewijzigd door shameblaster op 27-02-2013 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-07 10:28
Wel apart dat dit volgende week/over 5 dagen in moet gaan, maar er nog steeds niet een persbericht van vodafone is geweest. Eigenlijk alleen maar geruchten en informele berichten.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Senor Sjon schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 19:32:
Wel apart dat dit volgende week/over 5 dagen in moet gaan, maar er nog steeds niet een persbericht van vodafone is geweest. Eigenlijk alleen maar geruchten en informele berichten.
Had inderdaad ook wel wat verwacht van Vodafone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

De winkels hebben allemaal al training gehad, er rust een embargo op, de medewerkers mogen dus niets los laten.

Zo raar is het niet, gezien dat de prijzen in vergelijking met de huidige abbo structuur net echt veel voordeliger zijn. Het is commercieel gezien daarom handiger op per 5 maart gewoon los te gaan en het "oude" niet meer aan te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390599

Ben vandaag in een Hi-winkel geweest. De verkoopmedewerker gaf aan dat vanaf 4 maart ook daar de abbo-structuren veranderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan denk ik dat ik morgen maar een BSW simonly ga scoren... want de nieuwe abo's zijn niet echt aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Wel irritant gedrag, ook frappant dat Hi ook maandag omgaat. Maar kartelvorming? Neuh... :+

Als het ongunstiger is, waarom niet nog extra abo's scoren voor ze omgaan?

• CLB
  • Niet online

CLB

• Ippe Ziepe
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-06 13:57

Ippe Ziepe

@ippeziepe

Wauw. Abo's worden flink duurder zeg! Heb net snel nog een HTC One besteld met VF BSW Altijd 42,50, bij algebeld.nl. Bijbetalen: 261 euro. Eerste jaar 50% korting over abo, dus gemiddeld 32 euro/maand. Tel daar 261/24 voor het toestel bij op en dan zit ik met mijn 4GB/maand bij lange na nog niet op de 75 euro van Red Super. Ik ben weer 2 jaar onder de pannen.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:45
Hmm als ik nu eens aan zo'n Friends & Family actiecode kon komen ging ik nu nog mijn abonnement verlengen, maar ken helaas niemand bij Vodafone. Dat wordt dus na zoveel jaar afscheid nemen van Vodafone want deze prijzen zijn echt absurd.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-07 15:41

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ik vraag me eerder af wat ze met de F&F acties gaan doen, blijven die prijzen gelijk gaat daar ook alle data en snelheid eruit behalve als je een triljard belminuten neemt?

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• B4tman_DH
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19:45

B4tman_DH

To the Bat.....

Rubman schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 11:31:
Ik vraag me eerder af wat ze met de F&F acties gaan doen, blijven die prijzen gelijk gaat daar ook alle data en snelheid eruit behalve als je een triljard belminuten neemt?
Dat verwacht ik wel maar dan met 40% korting op de prijs

• Rubman

Rubman

gewoon zoals het nu is dus, maar dan met de nieuwe abonnementen.
Dan lijkt het me dat ik nog steeds zal gaan voor een F&F actieprijs abonnement zodra ik kan verlengen en de HTC one een beetje in prijs is gedaald.

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:51

13art

Moderator Mobile
Titel aangepast aangezien het geen geruchten meer zijn

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Hier staat het nieuwsbericht van Vodafone:
http://over.vodafone.nl/n...C3%A9%C3%A9r-vodafone-red

• Bart1983
  • Nu online
Is het eigenlijk al 100% zeker is dat de bestaande simonly abbo's komen te vervallen?

Bart1983 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 13:25:
Is het eigenlijk al 100% zeker is dat de bestaande simonly abbo's komen te vervallen?
Ja, alleen de Sherp niet.

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:44
Ippe Ziepe schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 10:54:
[...]

Wauw. Abo's worden flink duurder zeg! Heb net snel nog een HTC One besteld met VF BSW Altijd 42,50, bij algebeld.nl. Bijbetalen: 261 euro. Eerste jaar 50% korting over abo, dus gemiddeld 32 euro/maand. Tel daar 261/24 voor het toestel bij op en dan zit ik met mijn 4GB/maand bij lange na nog niet op de 75 euro van Red Super. Ik ben weer 2 jaar onder de pannen.
Weet jij zeker dat je ook daadwerkelijk dat VF abonnement krijgt? Ik begreep van o.a. PDAshop dat ze weliswaar nu bij de pre-orders de huidige abonnementen verkopen, maar dat –indien deze vormen veranderen voor de pre-order leveringsdatum – het op dat moment geldende abonnement geleverd gaat worden. In dit geval betekent dat de nieuwe RED abo’s op 15 maart…

• Lonestander
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-04 14:22
Ik heb vorige week een F&F besteld, 75 belminuten met 4gb sim only. Deze zou gister eigenlijk al bezorgd worden(+ contract tekenen), maar heb ik vanwege mijn werk moeten verzetten naar zaterdag ochtend.

Hopelijk gaat alles goed... contract tekenen op 1 maart, nieuwe abbonement op 4 maart...

PSN: Lonestander, Steam: Lonestander / Lone

Zo bestelling van een 1 jarig Bel+SMS+Web Altijd 32 Sim Only Verlenging gedaan... is voor mij het voordeligst.

Jaarkosten 288 - 27,50 provisie = 260,50 voor 1 jaar / 12 maanden = 21,71 p/m

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 195305 op 28-02-2013 16:09 ]

• Bart1983
  • Nu online
Ik ook nog maar even snel een Vodafone F&F abonnement (75 min +4GB voor 14,85) afgesloten met een microsimkaart. Echter mijn Iphone moet ik nog bestellen en mijn microsimkaart zal wel sneller binnenkomen en geactiveerd zijn. Heeft iemand ervaring met een microsimkaart naar normale simkaart adapter. Bijvoorbeeld deze:

http://www.microsim-adapter.nl/

Werkt zoiets of is het onzin?

[ Voor 5% gewijzigd door Bart1983 op 28-02-2013 19:05 ]

• CLB
  • Niet online

CLB

Zoiets werkt best en is niks meer dan 'n stukje plastic van 2 cent :)

• M-en-M
  • Laatst online: 04-07 14:17
CousinBoneless schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 13:36:
[...]

Weet jij zeker dat je ook daadwerkelijk dat VF abonnement krijgt? Ik begreep van o.a. PDAshop dat ze weliswaar nu bij de pre-orders de huidige abonnementen verkopen, maar dat –indien deze vormen veranderen voor de pre-order leveringsdatum – het op dat moment geldende abonnement geleverd gaat worden. In dit geval betekent dat de nieuwe RED abo’s op 15 maart…
Same here, ik had een paar dagen terug nog gevraagd of ik dat abonnement niet wat eerder kon laten ingaan (zit immers op het moment op prepaid), maar dat kon dus echt niet. Pas als het toestel werd geleverd zouden ze het abonnement gaan regelen. (Al wordt je dus wel van te voren gebeld als de abonnementsvoorwaarden zijn gewijzigd, zodat je een nieuwe kan uitzoeken)

Als er webshops zijn die je al wel eerder het contract laten tekenen, laat a.u.b. even weten. :)

[ Voor 5% gewijzigd door M-en-M op 28-02-2013 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:38
Goh dit is toch wel prijzig zeg, al helemaal als je liever je telefoon los koopt.
Aangezien ik vrijwel niet bel of sms heb ik dus nog het weekend om een nieuw sim-only abbo uit te kiezen.
KPN is nog duurder voor mij en Tmobile ga ik zelfs niet naar terug al krijg ik geld toe.

Ontzettend jammer dat ik geen kennissen heb bij Vodafone want zo'n F&F abbo lijkt mij toch het meest aantrekkelijk.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:44
Prijzen worden echt absurd, ik wilde graag een VF abonnement nemen maar met die ordinaire RED prijsverhoging zie ik daar dus echt vanaf. Zelfde geldt overigens voor de overige providers. Ter vergelijk: als je een losse One koopt (E 599) en daarbij een 1 jarig Simyo abo neemt met vergelijkbare specs (E 13 p.m.) dan ben je in jaar 1 zo'n E 770 kwijt. Bij Tmobile kost je dat momenteel maarliefst E 994 (en bij Hi hetzelfde als je de koopoptie meerekent). Bij 2-jarige contracten zijn de marginale kosten bij Simyo dus nog steeds E 13 per maand terwijl er bij de overige providers dan juist een step-up in de kosten komt omdat de kortingperiode dan dikwijls afloopt, en je dus rustig E 50+ per maand gaat betalen.

Prima dat ze uitgaan van argeloos ongeinformeerde consumenten maar dit neigt naar afzetterij.

On a different note, volgens mij ligt het onder meer aan het feit dat de KPN's, Tmobiles en Vodafones nu eenmaal jarenlang stijgende winsten aan hun aandeelhouders hebben laten zien mede door het explosieve gebruik van SMS en bellen. Nu dat model helaas lijkt uit te sterven proberen ze de verloren winsten van die producten volledig te verhalen op de data component (SMS + bellen wordt bijna gratis). In plaats van dat ze eens innovatief naar hun eigen business model kijken en opnieuw bepalen wat een acceptabel rendement is op de nieuwe werkelijkheid en simpelweg: kosten van abonnement + winstopslag gaan doorrekenen.. Ik hoop dat Tele2 hier vorm aan kan geven met hun scherp ingekochte 4g frequenties. De overige providers moeten mogelijk eens gaan snijden in hun backoffice (kosten) dat zich op bellen+sms richt, those days are over.

Het neigt een beetje naar een winkel met 2 divisies, 1tje verkoopt stofzuigers en de ander verkoopt printers. Als er vervolgens geen vraag meer is naar printers, dan belasten we simpelweg alle loon en backoffice kosten van de printer-divisie door naar de verkoopprijs van de stofzuigers....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mwja de hele mobiele markt riekt naar een Oligopolie, maar de overheid doet even hard mee met die absurde aanbesteding van ze. Tele2 heeft in dit geval "mazzel" gehad dat de overheid 1 nieuwkomer verplicht stelde, maar deze moet dus straks alleen opboksen tegen de "big-3".
VF, T-Mobile en KPN hebben grofweg elk een 3e van de markt in handen en hoeven niet te concurreren. Dus zelfs zonder prijsafspraken kunnen ze de prijzen verhogen zonder elkaar in de weg te zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

CousinBoneless schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 08:35:
Prijzen worden echt absurd, ik wilde graag een VF abonnement nemen maar met die ordinaire RED prijsverhoging zie ik daar dus echt vanaf. Zelfde geldt overigens voor de overige providers. Ter vergelijk: als je een losse One koopt (E 599) en daarbij een 1 jarig Simyo abo neemt met vergelijkbare specs (E 13 p.m.) dan ben je in jaar 1 zo'n E 770 kwijt. Bij Tmobile kost je dat momenteel maarliefst E 994 (en bij Hi hetzelfde als je de koopoptie meerekent). Bij 2-jarige contracten zijn de marginale kosten bij Simyo dus nog steeds E 13 per maand terwijl er bij de overige providers dan juist een step-up in de kosten komt omdat de kortingperiode dan dikwijls afloopt, en je dus rustig E 50+ per maand gaat betalen.

Prima dat ze uitgaan van argeloos ongeinformeerde consumenten maar dit neigt naar afzetterij.

On a different note, volgens mij ligt het onder meer aan het feit dat de KPN's, Tmobiles en Vodafones nu eenmaal jarenlang stijgende winsten aan hun aandeelhouders hebben laten zien mede door het explosieve gebruik van SMS en bellen. Nu dat model helaas lijkt uit te sterven proberen ze de verloren winsten van die producten volledig te verhalen op de data component (SMS + bellen wordt bijna gratis). In plaats van dat ze eens innovatief naar hun eigen business model kijken en opnieuw bepalen wat een acceptabel rendement is op de nieuwe werkelijkheid en simpelweg: kosten van abonnement + winstopslag gaan doorrekenen.. Ik hoop dat Tele2 hier vorm aan kan geven met hun scherp ingekochte 4g frequenties. De overige providers moeten mogelijk eens gaan snijden in hun backoffice (kosten) dat zich op bellen+sms richt, those days are over.

Het neigt een beetje naar een winkel met 2 divisies, 1tje verkoopt stofzuigers en de ander verkoopt printers. Als er vervolgens geen vraag meer is naar printers, dan belasten we simpelweg alle loon en backoffice kosten van de printer-divisie door naar de verkoopprijs van de stofzuigers....
Prima verwoord denk ik zo.
Tijd voor consumentenacties tegen de hoge abonnementsprijzen en rotzooi die we niet willen. In een tijd waar mobiel internet steeds groter word en de mogelijkheid tot bellen via dat internet steeds makkelijker word is het natuuurlijk absurd om pas een beetje normaal internet te krijgen als je een belbundel van een triljard minuten (Sarcasm) erbij neemt.
Sommige mensen vinden dit nog fijn, maar denk dat het overgrote deel niet meer zit te wachten op een lading belminuten waar je nooit vanaf komt en vervolgens wel elke maand de hoofdprijs moeten betalemn omdat je weer over je inet bundel heen bent.

Dat de regering nog steeds oogkleppen op heeft met daarvoor een betonnen muur en denkt dat er geen afspraken zijn over de prijzen of dat deze kunstmatig hoog gehouden worden is werkelijk belachelijk natuurlijk.
Elk jaar is er wel gedoe over de abonnementsprijzen die hoger worden waarop reacties komen dat de providers het anders niet meer redden. Deze zelfde providers laten vervolgens wel in de jaarcijfers enorme winsten zien, in mijn ogen klopt er dan iets niet. Je kan toch geen winst maken als je de prijzen moet verhogen omdat je het anders niet red? Dan moet je zo rond quite draaien anders heb je de prijzen enkel verhoogd om meer winst te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:30

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Ik baal zelf ook enorm van deze ordinaire prijsverhoging. Heb nu een Bel+SMS+Web 300 belminuten/SMS +1GB data voor €12,95. Loop tegen eind van de maand steevast tegen datalimiet aan, dus zat al te kijken naar de Bel+SMS+Web Smart met 4GB. Kost nu (met F&F code) €16,20 over 2 jaar (is al iets duurder maar soit dan krijg ik er ook 3GB voor terug) In de nieuwe constructie (ervan uitgaande dat de F&F korting gelijk blijft) ben ik €21,06 per maand kwijt voor minder GB :( (of als ik 4GB wil €27,00)
Das dus 10 euro per maand méér (en dan krijg je dus al extra korting (!)) voor iets wat voor mij letterlijk waardeloos is. Ik bel nog geen 100 minuten per maand en sinds mijn vader ook WhatsApp heeft heb ik denk ik nog geen 2 SMSjes meer verstuurd :(
Vrees dat ik na 17 jaar Vodafone toch echt zal moeten overstappen....

Aanvulling;
- Bij afkopen van je contract betaal je het volle bedrag (dus voor de korting) en duurt bovendien 5 werkdagen dus dat red je niet meer voor 4 maart
- Als je een tweede abonnement afneemt is nummer portatie alleen mogelijk bij aanvraag. Vodafone porteert niet later (bv over 4 maanden) een nummer. (Mijn plan B was 2e abo erbij en dan over 4 maanden mijn eigen nummer porteren naar een prepaid simmetje en dan direct weer porteren naar 2e abo. Dat gaat dus ook niet helaas)

[ Voor 22% gewijzigd door Tomba op 01-03-2013 09:45 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:31
Een ingewijde bij Vodafone Retail wist mij te melden dat zij ook nog niets gehoord hebben van wijzigingen binnen F&F, zij zouden in April hier pas meer over horen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-07 09:53

wph

tha_bulldog schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 19:07:
Een ingewijde bij Vodafone Retail wist mij te melden dat zij ook nog niets gehoord hebben van wijzigingen binnen F&F, zij zouden in April hier pas meer over horen..
Gezien de interne communicatie bij Vodafone nooit echt vlekkeloos verloopt, moet ik dat nog zien. Het lijkt me sterk dat ze alle abonnementen op de schop gooien, maar Friends&Family wel door laten gaan.

Persoonlijk ga ik het echter niet afwachten en heb ik nog snel een F&F abo genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn.
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:29
Hmm.. Hopen dat ik morgen nog een "oud" sim-only abo kan scoren. Kan sinds gisteren overstappen (Hi abo), maar dat duurt dan nog twee maanden voordat het wordt omgezet.

Lees ik het hier dan goed dat ik dan toch zo'n Red abonnement krijg? Ik wil juist een oude Vodafone sim only omdat het me met de huidige prijzen 25 euro per maand scheelt, met de Red prijzen kan ik net zo goed mijn huidige Hi abo houden... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

wph schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 19:45:
[...]

Gezien de interne communicatie bij Vodafone nooit echt vlekkeloos verloopt, moet ik dat nog zien. Het lijkt me sterk dat ze alle abonnementen op de schop gooien, maar Friends&Family wel door laten gaan.

Persoonlijk ga ik het echter niet afwachten en heb ik nog snel een F&F abo genomen.
Wil voor mn vriendin dus een f&f abo afsluiten dit weekend, maar kom niet aan een code. Zelf heb ik nog een reguliere sim only lopen tot juli dus kijk ik dan weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-09-2024
Kijk op dealdirect.nl voor redelijk betaalbare simonly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-07 19:35
Ik had nog een 'oud' abonnement met 400 belminuten. Nu is mijn belgedrag anders geworden (Veel zakelijk) en betaalde ik elke maand zo'n 200+ euro aan telefoonkosten.

Voor mij is de Red Unlimited helemaal goed, want ik ben soort van 'grootverbruiker' met bellen, welke nu voor 75 euro in de maand met iPhone 5 helemaal onbeperkt is. (Nouja, Onbeperkt is het nooit, maar goed).

Die ga ik aankomende week dus ook bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Op belnu.nl zijn de nieuwe abonnementen al actief. Die sluiten niks anders meer af morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sealnova
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Bart1983 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 19:04:
Ik ook nog maar even snel een Vodafone F&F abonnement (75 min +4GB voor 14,85) afgesloten met een microsimkaart. Echter mijn Iphone moet ik nog bestellen en mijn microsimkaart zal wel sneller binnenkomen en geactiveerd zijn. Heeft iemand ervaring met een microsimkaart naar normale simkaart adapter. Bijvoorbeeld deze:

http://www.microsim-adapter.nl/

Werkt zoiets of is het onzin?
Ik had ook een micro sim F&F besteld, maar deze kwam gewoon als "normale" sim waar je de micro sim uit kon drukken. Je hebt dus geen adapter nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Nu online
Sealnova schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 23:28:
[...]

Ik had ook een micro sim F&F besteld, maar deze kwam gewoon als "normale" sim waar je de micro sim uit kon drukken. Je hebt dus geen adapter nodig.
Ja mijn fout. Ik heb een nanosim voor in de iphone 5 i.p.v. micro. Er staat bij dat dit een nanosim uit de 4-serie is. Ik ga maar eens even zo'n adapter bestellen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-07 13:59

tomic

Smexylittlebabe!

Weet iemand of je F&F morgen nog kan afsluiten?

in de voorwaarden staat: tot 1 april 2013. Maar zolang de voorraad strekt. :/

[ Voor 46% gewijzigd door tomic op 03-03-2013 10:14 ]

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

tomic schreef op zondag 03 maart 2013 @ 09:56:
Weet iemand of je F&F morgen nog kan afsluiten?

in de voorwaarden staat: tot 1 april 2013. Maar zolang de voorraad strekt. :/
Ik zou oppassen, voor mijn gevoel kan het elk moment verdwenen zijn. Je kan wel altijd nog je bestelde abonnement annuleren binnen een aantal dagen (heb ik ook gedaan). :)

[ Voor 4% gewijzigd door MensionXL op 03-03-2013 10:46 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

Thanks.... ik heb nog geen abonnement genomen omdat als ik bij stap 2 mijn my-vodafone gegevens invul, hij steeds zegt dat er iets fout is gegaan.

Dat komt omdat ik een ondernemersbundel heb denk ik. Weet nu niet zo goed wat ik moet doen.

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik mag per vandaag ook verlengen volgens de app van Vodafone, maar vannacht nog niet van de webshop. Op de site van Belnu zag ik iig nog geen enkele korting zoals nu die van 50%. Dat maakt Red in 1 klap wel erg onaantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Senor Sjon schreef op zondag 03 maart 2013 @ 11:52:
Ik mag per vandaag ook verlengen volgens de app van Vodafone, maar vannacht nog niet van de webshop. Op de site van Belnu zag ik iig nog geen enkele korting zoals nu die van 50%. Dat maakt Red in 1 klap wel erg onaantrekkelijk.
Dan ga je toch naar een andere webshop? Vodafone zelf heeft de nieuwe abonnementen nog niet op hun website staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

Hij doet het!! WOEI! >:)

Nou snel me F&F abonnement bestellen voor het maandag is :)

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik ben nog sterk in dubio.

Of het wordt een F&F SimOnly voor 18,90 (BSW 225+4GB) of ik wacht nog af wat de toekomst brengen zal. Het kan toch niet zo zijn dat Vodafone alleen maar met RED zonder kortingen gaat werken? Die 50/25% kortingen die je constant krijgt op een abonnement zijn ook maar een uitvloeisel op hun absurde tarieven. Andere abonnementen zijn inmiddels wel veel voordeliger aan het worden.

Een beetje meer speuren door andere webwinkels levert veel voordeligere aanbiedingen op dan heel VF of heel F&F.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01:04

GaMbiNo

1337

Wij hebben ook nog snel een F&F Sim only abbo afgesloten voor de vrouw..
Ze zou eigenlijk rond 10 april een overstap aanvragen vanaf Hi naar VF per 10 juni want dan loopt haar contract af. Ik zit ook al bij VF en dus hebben we dan onderling gratis bellen. :-)

Sim only via F&F kost haar straks dan 12,15 pm terwijl een soortgelijk abbo (zonder onderling gratis bellen, onbeperkt SMS en langzamer internet) bij Hi zonder korting 22,50 kost. Bij Vodafone Red zou ze voor 500mb data zelfs 34 euro pm moeten betalen. Daar krijgt ze dan wel meteen 400 minuten bellen bij maar daarvan gebruikt ze ws. nog geen 50...

Nu zit ze dus even tijdelijk met 2 abonnementen en heeft ze een nieuw mobiel nummer maar dat is dan niet anders. Wellicht is er vanaf morgen een geweldige korting die we nu mislopen maar dat verwacht ik niet. En die dubbele kosten hebben we er binnen een jaar weer uit. :-) Vodafone Red is voor ons erg onaantrekkelijk. Ik hoop dat dat tegen de tijd dat ik aan een verlenging toe ben weer aangepast is.

[ Voor 8% gewijzigd door GaMbiNo op 03-03-2013 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durazno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-05 22:58
Ik wil ook nog snel mijn abo verlengen bij Vodafone, dat Red loopt de spuigaten uit qua kosten! Liefst via F&F met een leuke korting, maar via een niet nader genoemde PDF van PvCF is het niet meer mogelijk actiecodes te genereren :( Iemand die mij nog aan een code kan helpen of een manier weet om ze te genereren?
Bij voorbaat erg veel dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Ben benieuwd morgen naar de F&F tarieven voor Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Als je de 4GB niet nodig hebt dan zijn er veel andere alternatieven op de markt.

Via HN en Studentmobiel combi kom ik (wel met veel bijbetalen) op de laagste maandlasten uit voor nieuwe toestellen. Als voorbeeld de Galaxy Note2
275min/SMS + 500MB, 3 maanden houdbaar, binnen/buiten bundel zelfde tarief:
kost 309 met 16,75/mnd abo > is allin 30,04/mnd.
Dan Vodafone:
Via FF BSW Altijd 200 kost de tel 99,99+abo > 41,02/mnd (zonder FF 45,42/mdn).
Ga je met de FF Sim Only aan de slag dan moet je het toestel voor ongeveer 525 ergens los kopen. Dat is 22 euro/mnd, gecombineerd met de Sim Only ~41/mnd.
Dan heb je nog andere webwinkels die wel het toestel gratis leveren bij hetzelfde abonnement, zonder FF. Voorbeeld is PDA shop, die het toestel vanaf BSW Altijd 140 al gratis levert. Met de gewenste 200 minuten abo zijn de kosten 41,25/maand, maar heb je het tweede jaar forse maandlasten van 55 euro/maand

Nu naar RED: de Sim-Only abonnementen zijn met 39 euro gewoonweg duur. Je bent weer gecapped op 1 GB en je kan dan wel onbeperkt bellen. Toestellen zijn volle mep... want i.c.m. het abonnement betaal je een maandbedrag voor het toestel. Levert weer feest op bij kortingsacties (wel op toestel, niet op abo of andersom bijvoorbeeld).
Ik snap niet waarom iedereen nu naar de data-abonnementen gelokt wordt door de 4GB (was 10GB trouwens) te lokken en vervolgens bij RED weer de handrem erop te gooien tegen een veel hogere prijs.

What to do, what to do?
Vandaag moet ik in ieder geval beslissen over het abonnement.
Keuze 1) BSW Altijd 225 minuten, onbeperkt SMS en bellen naar Vodafone mensen (verrekte weinig in mijn omgeving overigens) en 4 GB data voor 18,90/maand. HTC One/SGS4 los op de kop tikken.
Keuze 2) HN 275+500MB voor 16,75/maand en de HTC One/SGS4 voor circa 450 bij studentmobiel, die hoef ik nog niet af te sluiten, want ik kan pas op 3 mei een nummer porteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-09-2024
Vandaag nog even snel een oud BSW abbo verlengd. De enige reden dat ik bij VF blijf is de alkes in een op reis bundel. Let daar op bij goedkope sim only aanbiedingen. Die hebben nooit een leuke buitenlandbundel.

[ Voor 28% gewijzigd door zero_cool89 op 03-03-2013 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik ben weer even verder aan het rekenen geslagen:
Op de SimOnly frontpage: http://www.vodafone.nl/sh...en/aanbiedingen/sim_only/
Oftewel, goedkoper dan F&F: https://directsales.vodafone.nl/friendsfamily/orderform/4405

Verder is bij SimOnly FF het kortingspercentage consequent 46%.
Een Red abo van 39 euro zou met dezelfde staffel 21,06 euro kosten t.o.v. een BSW A225.
-/- 3GB data,
+/+ onbeperkt bellen naar alle NL nummers (10k minuten).
Is dat € 2,16 waard?

Om bij het voorbeeld van mijn vorige post te blijven. Een Note2 valt onder groep D en kost 59/mnd. Met FF betaal je 67% van dit tarief en kost het 39,53/mnd. Daarmee valt ie iets voordeliger uit dan de huidige situatie zelfs.

Maar goed, dit is dus de gok: blijven de kortingen van FF bestaan? De AV van FF gaat tot 1 april, dan zouden we dus nog een kleine maand hebben om te zien wat er gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:19
Vodafone is goedkoper op de site zelf, maar bij FF blijft de prijs na afloop hetzelfde. Ik heb een voor mijn moeder afgesloten omdat ze langer dan twee jaar gaat doen met haar tel en ik denk dat prijzen alleen maar hoger worden. Maar dat is een gokje waar ze nu over 2 jaar iets extra voor betaald.

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Belachelijke prijzen en ik stap dan ook over naar een andere provider. Ik wil namelijk weinig minuten en smsjes en minimaal 1GB data voor een redelijke prijs met een Xperia Z of HTC One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
De webshop is blijkbaar al overgezet:

http://www.vodafone.nl/sh...samenstellen/abonnementen

Een abo uitzoeken is nog nooit zo'n drama geweest :P
Je krijgt elke variant en ook nog elke categorie (A-E) voor je neus langs. Zo te zien zijn wel de +3GB bonussen gebleven.

[ Voor 8% gewijzigd door Señor Sjon op 03-03-2013 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-07 18:18
Senor Sjon schreef op zondag 03 maart 2013 @ 20:44:
De webshop is blijkbaar al overgezet:

http://www.vodafone.nl/sh...samenstellen/abonnementen

Een abo uitzoeken is nog nooit zo'n drama geweest :P
Je krijgt elke variant en ook nog elke categorie (A-E) voor je neus langs. Zo te zien zijn wel de +3GB bonussen gebleven.
Is alweer overzichtelijker geworden.
Ik vind het nog allersinds meevallen. Even gecheckt met een RED super + Sony XZ. Voor 1 jaar ben je 1014 euro kwijt. (65x12 + 239 voor de telefoon). Dit is effectief 35 euro per maand als je de telefoon voor ong 600 eraf haalt. Daarnaast komt de multisim mij goed uit, nu ik een abo voor tablet als telfoon heb en dan naar een abo kan.

[ Voor 27% gewijzigd door bvbal79 op 03-03-2013 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik vind het vooral erg schreeuwerig. Ook zitten er een paar verneukeratieve combinaties tussen.

Doordat je per categorie 5 euro per maand meer betaald, moet je dus bij 2 jarige abonnementen telkens met sprongen van 120 euro rekenen. Maarrr, zo leuk zijn ze bij Vodafone niet. Je kan bv. 175 euro bijbetalen of 10 euro per maand. Daardoor betaal je 65 euro meer. Dat meerbetalen is trouwens een rode draad, want bij erg dure toestellen, betaal je alsnog een bedrag bij. En ze zijn al niet goedkoop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-05 21:10
pfft, wat zijn die abbonementen duur.... betaal nu 32 of 35 (vergeten :+ ) voor een mobiel die 2 jaar geleden 450-500 euro was zonder wat bij te betalen. eerste jaar was het zelfs nog de helft van de prijs... (1 gb data + 200 minuten/sms). je betaald nu zelf meer voor een budgetphone :x

doet vodafone trouwens aan kortingen als je ze opbelt dat je overstapt?

[ Voor 12% gewijzigd door megadoom op 03-03-2013 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonBlok
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-07 13:07
ik kan vanaf deze maand ook verlengen. De nieuwe RED-abo's zijn echt te duur! Ik bel gemiddeld 100 minuten per maand en gebruik 300MB data gemiddeld.
Ik ben inmiddels bijna 4 jaar klant bij Vodafone. Hoe zien jullie de kans dat als ik het vraag me een wat beter aanbod kunnen doen?
Uiteraard probeer ik het gewoon. Die Friends & Family abonnementen, hoe zit het daarmee? Wanneer kom je daarvoor in aanmerking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durazno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-05 22:58
Gelukkig staat er nu bij "veelgestelde vragen" bij friends and family dat RED pas op 1 april bij hen wordt geïntroduceerd. We hebben dus nog enig uitstel :D

@hierboven Friends family is officieel alleen voor grootzakelijke klanten en medewerkers van Vodafone bedoeld. Ik denk dat ze nu nog weinig weg gaan geven op de Red abo's, maar ik denk dat ze over een maand zien dat ze toch klanten verliezen en dan willen ze nog wel eens kortingen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Klopt, de nieuwe abonnementen zijn voor een gemiddelde beller die toch graag een nieuw (hi-end) toestel wil behoorlijk oninteressant. Mij advies is dan ook op moment dat je nu kan verlengen bij Vodafone gewoon even te wachten. Vodafone is verschrikkelijk duur met deze abonnementen, er komt op moment dat ze door hebben dat ze omzet laten liggen vast wel weer een 1e jaar 50% korting actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Wanneer worden de Vodafone RED abonnementen bij Friends & Family geïntroduceerd?
De Vodafone RED abonnementen worden geintroduceerd per 1 april. Tot die tijd zullen de huidige kortingen blijven bestaan.

Gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:38
Bullet NL schreef op maandag 04 maart 2013 @ 11:57:
Mij advies is dan ook op moment dat je nu kan verlengen bij Vodafone gewoon even te wachten.
Ik betaal nu 65 euro per maand omdat ik vorig jaar (sinds lange tijd) een toestel bij een abbo heb genomen.
'Verlengen' moet ik over een maand, doe ik dat niet dan betaal ik grof gerekend 25 euro te veel per maand want de 'korting' die ik op mijn telefoon heb gehad is dan afbetaald.

Met andere woorden: niet verlengen is in de meeste (lees: alle niet sim-only) gevallen zelfs meer winst voor ze.
Voor de duidelijkheid: ik bel nooit meer dan 150 minuten per maand, sms ontvang ik alleen en ik gebruik maandelijks tussen de 1400 en 1700MB aan internet als ik een beetje let op mijn gebruik. Een extra simkaart heb ik ook al niets aan want ik tether. Vodafone heeft dus geen abbo die bij mijn gebruik past.

Nu wil ik dit allemaal niet becomplimenteren met het afsluiten van een nieuw abbonnement bij Vodafone, maar wachten dat gaat ook niet helpen.
Ik ben waarschijnlijk dus gewoon weg daar. KPN heeft namelijk wel een sim-only met 250 minuten, 2500MB en 6.50 euro goedkoper dan dat Vodafone mij 1000MB kan bieden.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Bullet NL schreef op maandag 04 maart 2013 @ 11:57:
Klopt, de nieuwe abonnementen zijn voor een gemiddelde beller die toch graag een nieuw (hi-end) toestel wil behoorlijk oninteressant. Mij advies is dan ook op moment dat je nu kan verlengen bij Vodafone gewoon even te wachten. Vodafone is verschrikkelijk duur met deze abonnementen, er komt op moment dat ze door hebben dat ze omzet laten liggen vast wel weer een 1e jaar 50% korting actie.
Ik kan eind vd maand verlengen, maar hoef dus nog niet. Wacht wel ff wat er gebeurd in de tussentijd anders wordt het gewoon T-mobile. (Na ongeveer 6-7 jaar Vodafone)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-07 01:00
*weg*

[ Voor 93% gewijzigd door Bullet NL op 04-03-2013 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-06 20:36
Als je nu een F&F abbo afsluit, is ie daarna om te zetten naar een RED abbo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Upbeat schreef op maandag 04 maart 2013 @ 14:40:
Als je nu een F&F abbo afsluit, is ie daarna om te zetten naar een RED abbo?
Als het duurder is dan je F&F abonnement waarschijnlijk wel ;)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dj-sannieboy schreef op maandag 04 maart 2013 @ 13:53:
[...]

Ik kan eind vd maand verlengen, maar hoef dus nog niet. Wacht wel ff wat er gebeurd in de tussentijd anders wordt het gewoon T-mobile. (Na ongeveer 6-7 jaar Vodafone)
T-Mobile trekt ook geen volle zalen met haar prijsbeleid. Die zijn bijkans even duur als Vodafone. Ze hebben nog wel het imago (en kwaliteit) van een prijsvechter, maar zijn dit allang niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Senor Sjon schreef op maandag 04 maart 2013 @ 16:07:
[...]

T-Mobile trekt ook geen volle zalen met haar prijsbeleid. Die zijn bijkans even duur als Vodafone. Ze hebben nog wel het imago (en kwaliteit) van een prijsvechter, maar zijn dit allang niet meer.
Ik vind de prijzen schappelijker dan die van Vodafone RED en je krijgt nog onbeperkt data. (gecapped op 64kpbs als je data limiet is overschreden) Daarnaast vind ik het netwerk van Vodafone helemaal niet zo goed. Hier in de woning alleen op zolder 3G en in de trein regelmatig geen 3G of helemaal geen verbinding.

T-mobile

848,18 (zonder eventuele aansluitkosten)

Vodafone

1275,99 (zonder eventuele aansluitkosten)

Bij T-Mobile kun je gewoon 75 minuten nemen en 1GB data. Bij Vodafone moet je bij 1GB data onbeperkt bellen nemen. terwijl ik dat helemaal niet nodig heb.

[ Voor 54% gewijzigd door Dj-sannieboy op 04-03-2013 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLmark1985
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-12-2023
Blijft intresant om de Vodafone friends and Family af te sluiten *weg*

Erg moeilijk om nu een goed overzicht te maken welk abbo goed bij je past!

[ Voor 29% gewijzigd door Bullet NL op 04-03-2013 19:41 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Het vragen om Vodafone Friends and Family codes is niet toegestaan!