Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 16:05
Nog maar eens even ons clan, MISSeR hier noemen. We gaan erg erg lekker. In het log staan nog maar 3 verloren wars, 2 daarvan waren sowieso mod clans, van de 3e weten we dat niet meer.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BGJfMky.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/S6PgZuM.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8bFEPtp.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JIY3tnk.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/uRTH5jr.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pFsfevd.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/InjFnuW.jpg

De war in laatste plaatje, tegen Al Jazeera, was toch wel een van de mooiste. Dit was een dikke mismatch en de tegenstander was ook aan het modden. Wij zijn er toch vol voor gegaan en hebben uiteindelijk met 2 sterren verschil gewonnen.

Wat de laatste tijd opvalt is dat de matches best goed zijn. We komen nu ook steeds meer clans uit Frankrijk tegen.

Van de laatste war zullen we volgende week een recap maken. Dit was onze 2e cleanwar _/-\o_ . Deze was nog mooier dan de eerste aangezien hier wel gewoon de CC gevuld was.

[ Voor 43% gewijzigd door SuperKneus op 27-02-2016 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:17
Zo dan.

Met onze clan gaat het ruk, driekwart verliezen we, nu op een loose streak van 6...
Heb ook helemaal geen motivatie meer voor wars. Kost een vermogen aan duister en elixer.

Heb sowieso een k*tweekend qua CoC. War matches gaan slecht. King terug maar ook gewone matches faal ik nu volop. Schijthekel aan muurbrekers gekregen. Die vinden het nodig om op verschillende muren te gaan, waardoor niks open gaat. M'n troepen zijn in no-time gekilled, terwijl tegenstanders m'n dorp volledig lam leggen en hun troepen onsterfelijk lijken te zijn. Lijkt wel of ik de laatste tijd zwaar genaaid wordt en als het door blijft gaan met neppe potjes, kap ik er gewoon mee.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
VincentG schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 23:22:
Schijthekel aan muurbrekers gekregen. Die vinden het nodig om op verschillende muren te gaan, waardoor niks open gaat.
Daar heb ik ook last van, drop je twee mb op precies dezelfde plek, loopt een links en een rechts...

Overigens, een war win je door een goede organisatie. Gebruik clashcaller, spreek regels af over doneren en wanneer je aanvalt en overleg met elkaar welke aanvallen gebruikt moeten worden.

Oh en hou de volgende stelling aan: th8/9 moeten drie ster plat, bij voorkeur door andere th8/9. Th10 en 11 moeten 2 ster. Probeer te ontdekken wanneer welke strategie effectief is. dan zul je zien dat je opeens weer gaat winnen en CoC weer leuk wordt :)

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-10 09:30

westergas

rikkie_pc

VincentG schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 23:22:
Zo dan.

Met onze clan gaat het ruk, driekwart verliezen we, nu op een loose streak van 6...
Heb ook helemaal geen motivatie meer voor wars. Kost een vermogen aan duister en elixer.

Heb sowieso een k*tweekend qua CoC. War matches gaan slecht. King terug maar ook gewone matches faal ik nu volop. Schijthekel aan muurbrekers gekregen. Die vinden het nodig om op verschillende muren te gaan, waardoor niks open gaat. M'n troepen zijn in no-time gekilled, terwijl tegenstanders m'n dorp volledig lam leggen en hun troepen onsterfelijk lijken te zijn. Lijkt wel of ik de laatste tijd zwaar genaaid wordt en als het door blijft gaan met neppe potjes, kap ik er gewoon mee.
Dippie had ik ook...en super frustrerend als je word plat gelegd met tier1 troepen terwijl ik nog wel eens faal met een maxxed gowipe. Nu gaat het weer beter...4 bouwers aan het werk :) Waar dat aan ligt...geen idee.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Ja nu soort van clash dipje waarbij het merendeel van m'n aanvallen niet meer lijkt te lukken. Iets andere strategie geprobeerd om wat meer duister te besparen, maar dat heeft niet zo goed uitgepakt. Wel wat duister bespaard maar na een week niks omhoog gegaan qua elixir...

Doneren zit bij ons wel goed, je krijgt snel max troepen / spreuken. Ieder is nu vrij om aan te vallen in plaats van te claimen. Heeft voor- en nadelen, maar pakt nu ok uit.

Het nadeel bij ons is vooral dat we aanvallend niet sterk genoeg zijn, ondanks hoog niveau eigen troepen en we toch wat ervaring (moeten) hebben. We krijgen niet elke TH9 op 3*, zelfs onze TH10 spelers lukt dat soms niet. High level 10 krijgen we maar op 2* en lijkt gohog of gowipe niet succesvol meer op.
TH10 dorpen krijgen we heel soms op 3*, regelmatig op o 2* maar af en toe ook maar op 1*. Met name de 'square-dorpen' blijven we moeite mee houden. En gezien onze loose-streak motiveert het ook niet erg om even 6 golems in een aanval te gebruiken...
Lijkt wel of we aanvallend gezien in een hutje zitten, waardoor we niet echt meer weten te verbeteren.

---

Edit:

Moet eens een goede manier zien te vinden om GoWiPe beter te controleren / inzetten. Met jump of quake krijg je al snel dat alle troepen enorm gaan clusteren ipv dat golems netjes voor de wizards blijven lopen. Of golem gaat de ene kant op en de rest de andere kant. Uiteindelijk gaat alles hierdoor te snel dood. Wil liever dat golems allebei een 'pad' volgen, met wizards erachter aan, om hoger percentage te halen en om bij TH / kern wat meer zekerheid te hebben dat TH stuk gaat (en ik erna nog wat verder kom).
Is mass golem / jump dan echt de enige juiste GoWiPe oplossing vandaag de dag? Of flink wat heksen erachter. Maar dat is duister intensief en vraagt flink wat trainingstijd.

[ Voor 23% gewijzigd door VincentG op 28-02-2016 13:49 ]

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-09 13:35
Of gewoon gowipe loslaten? Daar al aan gedacht? Pekkas zijn lomp en dom, betekent dat je een erg goede funnel moet creëren en hopen dat ze niet geroosterd worden door teslas. Probeer eens mass golem, Queen walk icm golems/wizz of gowiwi.

PSN: Curvaa_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Ja ga zo eens queen walk proberen. Kijken of dat beetje wil lukken. Nu lang op spreuken aan het wachten. Anders eens gowiwi of mass golem proberen.
Twee uur op spreuken / troepen wachten vind ik niet echt chill tijdens farmen.

[ Voor 21% gewijzigd door VincentG op 28-02-2016 17:37 ]

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
  • Laatst online: 22-08 10:16
Waarom zo'n duur leger met farmen? Als je aq hebt doe je een super Queen, heb je geen aq doe je een gibarch met 4 healers.

Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
Ik farm ook nooit met zulke legers. Ik dacht dat het voornamelijk om clan wars ging. Farmen doe ik met giants en daarachter wat barch troepen, 4 eq's en een heal & rage als dat nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Gebruik bijna zelfde aanval voor farmen en war.
Vind giants te snel dood gaan, met name door spring traps.

Net gogiwi met queen walk gedaan en ging best aardig voor een eerste poging. Is nog even wat meer oefenen. En dan kijken of ik daarmee door kan gaan of gi + healers ga proberen om te farmen.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-10 11:27

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Ahh, ik ben niet de engie met connectieproblemen

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OuqANJy.jpg

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

VincentG schreef op zondag 28 februari 2016 @ 20:42:
Vind giants te snel dood gaan, met name door spring traps.
+1
Geef bakken (dark) elixer uit voor farmen aan max gowipe. Goud in overvloed...dark gaat redelijk maar elixer schiet totaal niet op zo.

Effectief farmen met reusjes is een vak apart...ga het maar weer eens proberen als mijn queen weer wakker is. Dat scheelt toch een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Paar keer queen walk geprobeerd, maar nog niet overtuigd. M'n main squad (golem/giants/wizards/bking) komt niet ver genoeg en queen blijft beetje aan de randen. Krijg storages redelijk naar de kern toe zo niet te pakken.
Misschien nog meer oefenen, of alsnog gibarch oid proberen.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Queen walk vereist, mijn ervaring, een base die daar voor geschikt is. Anders krijg je inderdaad een rondwandeling terwijl je healers afgeschoten worden.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steevo_S
Tukk schreef op maandag 29 februari 2016 @ 15:15:
Queen walk vereist, mijn ervaring, een base die daar voor geschikt is. Anders krijg je inderdaad een rondwandeling terwijl je healers afgeschoten worden.
Probeer je Queen te funnelen door giants/wiz en/of minions op gebouwen te zetten waar je niet wilt dat ze heen gaat. Je AQ ziet 8 tiles van haar positie en vanaf daar gaat ze naar binnen toe...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shineless
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-12-2022
Tukk schreef op maandag 29 februari 2016 @ 15:15:
Wij hebben iemand in de clan zitten (TH9) die elke war 2x een queenwalk doet in combinatie met golaloon. Ik ben van mening dat het weinig met het base design te maken heeft en meer met de ervaring van de speler.

During the day I'm tired, because I'm a super hero at night.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:09
Shineless schreef op maandag 29 februari 2016 @ 15:19:
[...]

Wij hebben iemand in de clan zitten (TH9) die elke war 2x een queenwalk doet in combinatie met golaloon. Ik ben van mening dat het weinig met het base design te maken heeft en meer met de ervaring van de speler.
Dit ja, die speler pakt iedere TH9, ziet er zo easy uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Gister aanval met flink wat giants en wizards gedaan op een TH9 en kwam niet eens ver... Terwijl ik daar lang terug nog wel aardig mee overweg kon op een TH9. Beetje pech en je ziet constant 3 giants wegvliegen.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Shineless schreef op maandag 29 februari 2016 @ 15:19:
[...]

Mijn AQ is lvl 10, wat is die van die persoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:38
Wat doen jullie tegen een AQ die echt in de binnenste ring van een base zit?
Mijn ervaring is dat zo'n AQ mijn halve leger sloopt voordat ik haar weet uit te schakelen. Ik heb al geYT'ed, maar kan weinig nuttigs vinden helaas.

Merk trouwens ook dat al mijn aanvallen falen. NIks lijkt te lukken en zelf ben ik 2/3x per dag het haasje.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
Stufferdt schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 12:16:
Wat doen jullie tegen een AQ die echt in de binnenste ring van een base zit?
Mijn ervaring is dat zo'n AQ mijn halve leger sloopt voordat ik haar weet uit te schakelen. Ik heb al geYT'ed, maar kan weinig nuttigs vinden helaas.

Merk trouwens ook dat al mijn aanvallen falen. NIks lijkt te lukken en zelf ben ik 2/3x per dag het haasje.
Valks en EQ :)

(*GoVaHo, GoVaLo etc...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 16:05
Voorbeeld van een govaho op een base met de aq centraal in het midden.

YouTube: Govaho - TH9 - 3***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-10 15:21

burgt

Starbass

Volgende update zorgt voor changes in de war matchmaking:

link

From the Dev's Desk: Clan Wars Matchmaking
*
In the coming update, a new iteration of Clan Wars matchmaking will bring a large amount of under-the-hood improvements to raise the quality of war matchups. The Clan Wars matchmaking system has been overhauled with fairness of matching in mind. It aims to provide a more competitive and fun warring experience for all Clans.

Due to these changes, some Clans might find they have to wait a little longer than the average 5-minute to 20-minute matchmaking time they are used to. We'll be rolling out these changes to Clan Wars matchmaking over time after the update goes live to allow us to fine tune our servers to the demands of the new system.

The changes coming to Clan Wars matchmaking are as follows:

- War sizes 35v35 and 45v45 are being removed in order to boost available matches in other war sizes;
- Clan Wars matchmaking will place a much greater emphasis on defensive (village) progress, and less emphasis on offensive (army) progress;
- Powerful, late-game defenses and troops like Inferno Towers, Eagle Artillery and Grand Warden will have much greater matchmaking impact;
- Clan Wars matchmaking will favor matches between Clans with similar recent win/loss records in their recent wars;
- Team-versus-team compositional checks have been added to help weed out imbalanced war matchups.

In the Clash of Clans dev team, we know well that Clashers in the war community are very passionate about this subject. For those interested in more details, read on for additional discussion about the changes that will be going live during the next update.

*

Defenses and War Base Optimization

Defensive progress will be playing a much bigger role in Clan Wars matchmaking after the update. Previously, the system placed equal weight between offensive (army) and defensive (village) progress, allowing for confusing war matchups between players with relatively over-strong or over-weak defenses. Now, war matchmaking will factor defensive progress much more heavily into every calculation to help to keep War Bases better balanced "in lane." After all, when Battle Day comes, all that really matters to YOUR team is how strong the opposing defenses are.

At the same time, matchmaking calculations have been rebalanced with the goal of better representing village progress. Previously, a village could be carefully manicured to hide a powerful defense or troop from matchmaking. For example, a player could intentionally not build X-Bows and under-upgrade other defenses to hide an Inferno Tower from matchmaking, and be treated as a TH9-level defense. Now, Clan Wars matchmaking will make a much sharper distinction between players who have built high-level items and those who haven't. Not only will this prevent higher-level players from preying upon lower-level players with hyper-optimized War Bases, but it will also allow high-level players to upgrade lesser units, like Cannons or Minions, without worry of undue penalty by the matchmaking system.

Win-Streaks and Team Balance

In Clan Wars, some Clans struggle to ever come away with a win, while others seem to win constantly and rarely find a challenging opponent. To help Clans find better matches based on their competitiveness, a Clan's recent war performance will now factor into Clan Wars matchmaking. Clans who have been recently losing a lot will be more likely to be matched with other Clans who are also struggling to find a win, thus helping to break long losing-streaks. Similarly, Clans who have been winning a lot will be more likely to encounter other winning Clans. A new war statistic "War win streak" will also be shown on Clan profiles, which showcases how many wars a Clan has currently won in a row.

Additionally, Clan Wars matchmaking has been fitted with new routines aimed at better balancing entire teams, rather than just individual lanes. It will place greater emphasis on matching the top of the war map, and less emphasis on matching the bottom. Total team defensive strength will also be analyzed to help filter out war matchups that are imbalanced on a map-wide scale.

Looking Ahead

While no matchmaking system can ever guarantee perfect matches 100% of the time, the work on improving Clan Wars matchmaking is never done. The Clash of Clans dev team has and will continue to make small adjustments and tweaks to Clan Wars matchmaking over time, even if system-wide revamps like these come rarely. The team is also looking forward to making even more improvements to the Clan Wars experience this year, starting with these changes to help everyone get better war matchups.

-The Clash of Clans Dev Team

Misser krijgt dus moeilijkere tegenstanders :P

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
Steevo_S schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 12:31:
[...]

Valks en EQ :)

(*GoVaHo, GoVaLo etc...)
Ik ga eens YT'en erop!
Ik ben niet zo'n held in strategiën etc, dus ga me er maar eens flink in verdiepen.
SuperKneus schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 17:46:
Voorbeeld van een govaho op een base met de aq centraal in het midden.

YouTube: Govaho - TH9 - 3***
Dankjewel, dit is wel een goede methode inderdaad.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
Kom gerust een keer langs in de clan en pak een war mee, leer je zelf van en wij vinden het niet erg dingen uit te leggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berkery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-09-2023
burgt schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 15:32:
Volgende update zorgt voor changes in de war matchmaking:

link
Klinkt goed. We hebben nu een winning streak van 20+ en het begint een beetje te vervelen, ik wil weer een keer echt knokken voor de overwinning :D

Ich kann mit einem Eierlöffel Fledermäuse töten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Gisteren hadden wij een goede war alleen moesten wij tegen een chinese x-mod clan. Al onze TH10 waren gescout en hadden op één na (ondergetekende ;)) 3 sterren tegen. Mailtje naar supercell? Heb er over na gedacht maar wat schiet je er mee op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-09 13:28
westergas schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 09:27:
Gisteren hadden wij een goede war alleen moesten wij tegen een chinese x-mod clan. Al onze TH10 waren gescout en hadden op één na (ondergetekende ;)) 3 sterren tegen. Mailtje naar supercell? Heb er over na gedacht maar wat schiet je er mee op...
Wij hebben het al zo vaak gedaan. maar zolang je iemand niet letterlijk zegt dat hij mod doen ze niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:02

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

En hoe weet je zeker dat ze xmod/imod gebruiken? Scouten ze met 1 barbaar of gaan ze er eerst vol in?

TH10 3sterren is niet moeilijk meer. Als er bij ons een th10 niet plat gelegd word met drie sterren lachen ze je uit :P

[ Voor 37% gewijzigd door Tylen op 04-03-2016 09:48 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Tylen schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 09:48:
En hoe weet je zeker dat ze xmod/imod gebruiken? Scouten ze met 1 barbaar of gaan ze er eerst vol in?

TH10 3sterren is niet moeilijk meer. Als er bij ons een th10 niet plat gelegd word met drie sterren lachen ze je uit :P
Als onze top 5 word aangevallen door hun hun bottom 5 met 1 barb of een paar boogjes en vervolgens 3 sterren tegen krijgen.

ps
Voor mij is een goede/niet gerushte TH10 3 sterren een onmogelijke opgave. Knap als je dat kan...zal wel een gebrek aan inzicht zijn van mijn kant :) Speel veel clash (farmen vooral) maar dat niveau ga ik waarschijnlijk nooit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shineless
thedon46 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 09:34:
[...]

Wij hebben het al zo vaak gedaan. maar zolang je iemand niet letterlijk zegt dat hij mod doen ze niks
We hebben zelfs een keer een situatie gehad waarin de tegenstander letterlijk toegaf gebruik te maken van xmod, en nog werden ze niet geband..

Een TH10 die een andere TH10 plat legt? Zeker wanneer ze allebei max defence zijn, is dat naar mijn weten redelijk zeldzaam. Maar het zou natuurlijk kunnen dat jullie clan een heel stuk sterker is dan clans als Onehive, WFH en Red Elite enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Ik heb gezien dat hun nr 19 eventjes een korte aanval inzette op onze nr 3.

Noem 1 andere reden waarom ze dit zouden doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Shineless schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 09:55:
[...]

We hebben zelfs een keer een situatie gehad waarin de tegenstander letterlijk toegaf gebruik te maken van xmod, en nog werden ze niet geband..

[...]

Een TH10 die een andere TH10 plat legt? Zeker wanneer ze allebei max defence zijn, is dat naar mijn weten redelijk zeldzaam. Maar het zou natuurlijk kunnen dat jullie clan een heel stuk sterker is dan clans als Onehive, WFH en Red Elite enz.
Hadden ze dat in hun clan text staan dan, of is één van jullie daar gaan buurten?
Gisteren nog 3 sterren tegen met een farm attack nota bene. Wel 40/40 heroes...7 golems maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shineless
westergas schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 10:07:
[...]

Hadden ze dat in hun clan text staan dan, of is één van jullie daar gaan buurten?
Gisteren nog 3 sterren tegen met een farm attack nota bene. Wel 40/40 heroes...7 golems maar toch...
Een van ons was langs gegaan, om te kijken of ze iets zouden bekennen. Ze hebben inderdaad toegegeven in de chat dat ze met z'n alle aan xmod deden, screenshot van gemaakt en op gestuurd naar SuperCell. Vervolgens een antwoord terug gekregen van SuperCell: "Dat zullen ze wel gezegd hebben om stoer te doen"..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Shineless schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 10:13:
[...]

Een van ons was langs gegaan, om te kijken of ze iets zouden bekennen. Ze hebben inderdaad toegegeven in de chat dat ze met z'n alle aan xmod deden, screenshot van gemaakt en op gestuurd naar SuperCell. Vervolgens een antwoord terug gekregen van SuperCell: "Dat zullen ze wel gezegd hebben om stoer te doen"..
WTF...

Als ik dat antwoord zou hebben ontvangen van SC had ik deze aan een grote bel gehangen, bv op https://www.reddit.com/r/ClashOfClans/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
From the Dev's Desk: Clan Wars Matchmaking
*
In the coming update, a new iteration of Clan Wars matchmaking will bring a large amount of under-the-hood improvements to raise the quality of war matchups. The Clan Wars matchmaking system has been overhauled with fairness of matching in mind. It aims to provide a more competitive and fun warring experience for all Clans.

Due to these changes, some Clans might find they have to wait a little longer than the average 5-minute to 20-minute matchmaking time they are used to. We'll be rolling out these changes to Clan Wars matchmaking over time after the update goes live to allow us to fine tune our servers to the demands of the new system.

The changes coming to Clan Wars matchmaking are as follows:

War sizes 35v35 and 45v45 are being removed in order to boost available matches in other war sizes;
Clan Wars matchmaking will place a much greater emphasis on defensive (village) progress, and less emphasis on offensive (army) progress;
Powerful, late-game defenses and troops like Inferno Towers, Eagle Artillery and Grand Warden will have much greater matchmaking impact;
Clan Wars matchmaking will favor matches between Clans with similar recent win/loss records in their recent wars;
Team-versus-team compositional checks have been added to help weed out imbalanced war matchups.

In the Clash of Clans dev team, we know well that Clashers in the war community are very passionate about this subject. For those interested in more details, read on for additional discussion about the changes that will be going live during the next update.

*

Defenses and War Base Optimization

Defensive progress will be playing a much bigger role in Clan Wars matchmaking after the update. Previously, the system placed equal weight between offensive (army) and defensive (village) progress, allowing for confusing war matchups between players with relatively over-strong or over-weak defenses. Now, war matchmaking will factor defensive progress much more heavily into every calculation to help to keep War Bases better balanced "in lane." After all, when Battle Day comes, all that really matters to YOUR team is how strong the opposing defenses are.

At the same time, matchmaking calculations have been rebalanced with the goal of better representing village progress. Previously, a village could be carefully manicured to hide a powerful defense or troop from matchmaking. For example, a player could intentionally not build X-Bows and under-upgrade other defenses to hide an Inferno Tower from matchmaking, and be treated as a TH9-level defense. Now, Clan Wars matchmaking will make a much sharper distinction between players who have built high-level items and those who haven't. Not only will this prevent higher-level players from preying upon lower-level players with hyper-optimized War Bases, but it will also allow high-level players to upgrade lesser units, like Cannons or Minions, without worry of undue penalty by the matchmaking system.

Win-Streaks and Team Balance

In Clan Wars, some Clans struggle to ever come away with a win, while others seem to win constantly and rarely find a challenging opponent. To help Clans find better matches based on their competitiveness, a Clan's recent war performance will now factor into Clan Wars matchmaking. Clans who have been recently losing a lot will be more likely to be matched with other Clans who are also struggling to find a win, thus helping to break long losing-streaks. Similarly, Clans who have been winning a lot will be more likely to encounter other winning Clans. A new war statistic "War win streak" will also be shown on Clan profiles, which showcases how many wars a Clan has currently won in a row.

Additionally, Clan Wars matchmaking has been fitted with new routines aimed at better balancing entire teams, rather than just individual lanes. It will place greater emphasis on matching the top of the war map, and less emphasis on matching the bottom. Total team defensive strength will also be analyzed to help filter out war matchups that are imbalanced on a map-wide scale.

Looking Ahead

While no matchmaking system can ever guarantee perfect matches 100% of the time, the work on improving Clan Wars matchmaking is never done. The Clash of Clans dev team has and will continue to make small adjustments and tweaks to Clan Wars matchmaking over time, even if system-wide revamps like these come rarely. The team is also looking forward to making even more improvements to the Clan Wars experience this year, starting with these changes to help everyone get better war matchups.

-The Clash of Clans Dev Team

http://forum.supercell.ne...esk-Clan-Wars-Matchmaking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

westergas schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 09:53:
[...]

Als onze top 5 word aangevallen door hun hun bottom 5 met 1 barb of een paar boogjes en vervolgens 3 sterren tegen krijgen.

ps
Voor mij is een goede/niet gerushte TH10 3 sterren een onmogelijke opgave. Knap als je dat kan...zal wel een gebrek aan inzicht zijn van mijn kant :) Speel veel clash (farmen vooral) maar dat niveau ga ik waarschijnlijk nooit halen.
Precies wat ik dus aangaf, scouten met 1 barbaar. Dan is het idd imod/xmod.
Tukk schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 10:03:
[...]

Ik heb gezien dat hun nr 19 eventjes een korte aanval inzette op onze nr 3.

Noem 1 andere reden waarom ze dit zouden doen?
Een korte aanval is nog geen bewijs. Als ze met 1 barbaar/archer erin gaan wel. Maar als ze slim zijn gaan ze er gewoon vol in. Dan kan je het echt niet bewijzen.
Shineless schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 09:55:
[...]

Ik weet niet waar die clans staan. Wij zijn nummer 1 van NL (momenteel nr3 omdat de andere legends aan het farmen zijn heeeeel laag). Als we weer vol aan de cups zitten zijn we rond de 40ste Global. Allemaal maxxed th11 ;)

Ik stond zelf nog even 10de van NL vorige week. Maar ben nu weer gezakt. Ik heb geen zin om 24/7 met het spel bezig te zijn.

Afbeeldingslocatie: http://tyl.nl/images/1457083617.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Tylen op 04-03-2016 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
door andere th10 of door een th11? Ik zit bij een redelijk succesvolle warclan nu en bij ons is alle th9 driester en alle th10/11 tweester meestal goed voor de winst.

[ Voor 3% gewijzigd door SirLenncelot op 04-03-2016 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Tylen schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 10:25:
[...]

Ik stond zelf nog even 10de van NL vorige week. Maar ben nu weer gezakt. Ik heb geen zin om 24/7 met het spel bezig te zijn.
Oke jij bent wel officieel de baas van clash hier op het forum _/-\o_ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

SirLenncelot schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 11:11:
[...]

door andere th10 of door een th11? Ik zit bij een redelijk succesvolle warclan nu en bij ons is alle th9 driester en alle th10/11 tweester meestal goed voor de winst.
TH11 natuurlijk ;) Heks lv3 maakt het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Fakkers weer bij Supercell altijd maintenance tijdens mijn lunchpauze :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Laatst online: 07:49
Hebben die mini's met lage defences en hoge troepen / spreuken etc nu nog wel nut na die update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

HansAnders07 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 12:12:
Hebben die mini's met lage defences en hoge troepen / spreuken etc nu nog wel nut na die update?
Hoe ik het lees nog wel. Ik hoop het wel iig want ben aardig op weg naar max th7 met mijn mini ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Heb zelf nooit echt voordeel gezien in het .5-en.
Misschien dat we daarvoor niet hoog genoeg zitten. Maar als ik onze war history bekijk, vind ik het niets toevoegen.

Wel mooi dat ze naar winst-verlies ratio kijken. Achter elkaar verliezen is ook niet leuk en hopelijk kunnen we dan weer wat meer winnen ipv richting de 10e nederlaag op rij te gaan (nu 8 meen ik).

Diverse reguliere dorpen geprobeerd, maar bij elk pakken ze toch vrij makkelijk mijn buit. Zoek een dorp waarbij je meer getriggered wordt om TH aan te vallen en daarmee minder snel bij de buit komt. Die zie ik soms wel bij tegenstanders, maar niet op YT tegengekomen (of het zijn push bases, waarbij ze ook gelijk hoop buit kunnen pakken).

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

VincentG schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 13:08:
Niet .5 maar mini max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blankinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-06-2024
VincentG schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 13:08:
Misschien dat we daarvoor niet hoog genoeg zitten. Maar als ik onze war history bekijk, vind ik het niets toevoegen.

Wel mooi dat ze naar winst-verlies ratio kijken. Achter elkaar verliezen is ook niet leuk en hopelijk kunnen we dan weer wat meer winnen ipv richting de 10e nederlaag op rij te gaan (nu 8 meen ik).

Diverse reguliere dorpen geprobeerd, maar bij elk pakken ze toch vrij makkelijk mijn buit. Zoek een dorp waarbij je meer getriggered wordt om TH aan te vallen en daarmee minder snel bij de buit komt. Die zie ik soms wel bij tegenstanders, maar niet op YT tegengekomen (of het zijn push bases, waarbij ze ook gelijk hoop buit kunnen pakken).
Wat voor mij werkt zijn de volgende punten voor wat betreft behoud resources.
- Niet alle resources tegelijk vol sparen dus zorgen dat je bijv je elixer laag houdt/snel opmaakt als je goud wilt hebben.
- Als je vol voor goud/elixer wilt sparen dan is laag in cups beter ook vwb aanvallen tegen je base
- Voor DE zit ik vaak wat hoger maar dan ga ik ook alleen voor DE met bijv 4 arch + AQ en als ik mijn DE binnen heb dan stop ik soms gewoon de aanval zodat ik vrij snel daarna weer kan aanvallen met mn gehealde AQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
Tylen schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 10:25:
[...]
heeeeel laag). Als we weer vol aan de cups zitten zijn we rond de 40ste Global. Allemaal maxxed th11 ;)

[afbeelding]
....
Heb je dat noob accountje nog niet verkocht? 8)7

[ Voor 29% gewijzigd door Famous op 04-03-2016 23:06 ]

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
https://www.reddit.com/r/...90dc2/misc_spoilers_what/

Benieuwd of dit klopt of niet...

Inferno level 4
Mortar level 9
Gobs level 7
Hogs 6
3 nieuwe troepen en worst.............

Aq walk nerf (healer nerf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
healers zijn pas generfd. Denk niet dat ze dat twee keer achter elkaar doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06:39
24uur en ben TH 10.... heuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Hebben ze de AI van golems recent aangepast?
Het lukt me nu amper meer om golems op 2 plekken naar binnen te krijgen. Zodra er een gat is, gaat de andere golem er ook gelijk naartoe, ook al is het best een stukje weg en is een fractie van een seconde later de muur bij hem ook open.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shineless
VincentG schreef op zondag 06 maart 2016 @ 11:20:
Hebben ze de AI van golems recent aangepast?
Het lukt me nu amper meer om golems op 2 plekken naar binnen te krijgen. Zodra er een gat is, gaat de andere golem er ook gelijk naartoe, ook al is het best een stukje weg en is een fractie van een seconde later de muur bij hem ook open.
Laat me raden, de golems van de tegenstanders gaan allemaal wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Dat was altijd al zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Wackmack schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 10:22:

*
In the coming update, a new iteration of Clan Wars matchmaking will bring a large amount of under-the-hood improvements to raise the quality of war matchups.
Is die update eigenlijk al uitgevoerd of komt ie nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
Komt nog, ik denk rond midden april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Waf.

Heeft iemand hier toevallig ervaring met het verkopen van accounts? Ik speel zelf inmiddels al ruim 3 maanden niet meer en wil mijn account overdoen. FWIW: TH9 100% écht max, 30/30 heroes, 250 lava, max def, 600 war stars etcetera. Een snelle google search komt uit op Playerup maar ik heb zoals gezegd geen ervaring met accountoverdracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldkaart
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-12-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YL5VF5o.png

Ik ben benieuwd :)

Spell time reduction is wel hard nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Steevo_S schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 00:22:
[afbeelding]

Waar haal je dit vandaan? Is nog niet bevestigd op het forum dus misschien fake?

Inferno 4, de tering, is dat nou echt nodig? Het is niet alsof iedere TH 11 vs TH 11 makkelijk is. Ben wel benieuwd naar de nieuwe unit.

[ Voor 54% gewijzigd door Wackmack op 09-03-2016 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ik kan Anouskha's post ook niet vinden op het forum. Dus hij is idd fake. Jammer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
Stond op Reddit, lijkt inderdaad fake te zijn maar kan ook een "leak" zijn en deels waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-10 18:22

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Lightning is ook verkeerd geschreven in de screenshot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
iemand tips hoe ik als th10 een th11 kan aanvallen? Ze hebben vaak echt juicy goed gevulde storages, maar ik faal nog redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrie
  • Laatst online: 24-08 21:49
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/iO6H7x7.jpg

Basis schiet mooi op, nog wat muurtjes te gaan en wat defences :)

Star Citizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyKey
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13-09 17:07
Hey mensen,

Ik heb een tijd geleden een account overgenomen van een maat van mij, bijna max TH9 nu ben ik op zoek naar een tweakers clan waar nog plaats is.
Zou graag mee doen met wars, mijne oude clan nam de wars niet serieus, waar 2/3 mensen maar 2x deed aanvallen en de rest soms helemaal niet.

Nu ben ik nog best newb met de th9 aanvallen, dus verwacht van mij svp geen 6 sterren, ik ben wel erg gemotiveerd, lees en kijk veel guides op internet om er beter in te worden.

Als er ergens nog plek is, meld ik mij graag aan :)

Amateur racer met Trustmaster TMX + Wheelstand Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WahyuSchmidt
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-06 15:10
Max th8 muren 13-03-2016

Alle muurtjes zwart :)
Alleen nog wat dark troops uppen en dan op naar th9.

[ Voor 29% gewijzigd door WahyuSchmidt op 13-03-2016 21:08 ]

PSN: Wahyu2304_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
MyKey schreef op zondag 13 maart 2016 @ 20:47:
Hey mensen,

Ik heb een tijd geleden een account overgenomen van een maat van mij, bijna max TH9 nu ben ik op zoek naar een tweakers clan waar nog plaats is.
Zou graag mee doen met wars, mijne oude clan nam de wars niet serieus, waar 2/3 mensen maar 2x deed aanvallen en de rest soms helemaal niet.

Nu ben ik nog best newb met de th9 aanvallen, dus verwacht van mij svp geen 6 sterren, ik ben wel erg gemotiveerd, lees en kijk veel guides op internet om er beter in te worden.

Als er ergens nog plek is, meld ik mij graag aan :)
In misser (dedicated war clan) heten wij altijd nieuwe leden welkom die willen leren en actief zijn.

In mijn signature staat de clan tag, stuur gerust een invite :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Laatst online: 02-10 14:34

FlyEragon

Alien Monkeys

Wat ik nou weer meemaak:

Met nog enkele dagen te gaan voor afronding van Wizz tower 8 zie ik net, dat de werkzaamheden daar zijn gestopt. En dat er een mortier bezig is met updaten, waar nog net aan begonnen is. WTF?!
Dikste lelijke bug die ik heb gehad tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
Zou toch maar eens met de bonden rond de tafel gaan zitten en denken aan loonsverhoging, pensioenplan of andere compensaties voor je werknemers.

Zonder gekheid, in de meer dan 2 jaar dat ik dit speel heb ik zoiets nog nooit meegemaakt of gehoord XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Laatst online: 02-10 14:34

FlyEragon

Alien Monkeys

Pff geen denken aan, ik hou ze veilig en er is eten, daarmee basta.

Ik heb hoop dat het vanzelf weer goedkomt, maar ergens vrees ik ook voor het ergste. Gelukkig is er wel iets anders aan het updaten want anders was 6,5mil goud foetsie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Vaag. Ik heb na de laatste update wel een paar keer gezien dat sommige donaties die niet aankomen maar dit is wel heel maf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-10 19:04
Binnen 3 dagen is mijn TH upgrade naar lvl 10 eindelijk klaar. Ik ben nu nog steeds op zoek naar een goede farming en ook een goede war base. Via de gekende sites zie ik wel een aantel leuke maar ik zou graag wat advies hebben van jullie wat een goede base is. De meeste bases die ik op internet vind zijn namelijk nog van voor de update van de schilden dus zetten ze de TH buiten de muren, tegenwoordig is dat niet zo een goed plan meer.
Als jullie dus goede layouts hebben hoor ik het graag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
Ik heb het idee dat ‘de loot’ wat aan het verschuiven is. Mijn stadhuis is level 10 en na de ‘gamechanging’ update ben ik in Master 2/3 gaan zitten en daar was de loot altijd wel fijn. Soms een verlaten TH9/10 base, wat volle TH9’s en af en toe wat rushed TH10’s. Maar de laatste tijd valt het allemaal erg tegen en heeft niemand meer wat in zijn kluizen of tanken.
Waar zitten jullie, TH10’ers? Hoger of juist lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:58
Ik zit mijn 90% maxed TH10 altijd in Champion III of II. De loot is daar over het algemeen met een beetje zoeken prima plus de winbonus plus de dagelijkse bonus en het tikt vrij vlot aan.

Ik ben verder geen keiharde sterrenjager en win dus vaak met 50%+ en zonder het TH te slopen. Af en toe pak ik een TH9 die ik dan (bijna) 100% plat gooi, de loot is dan wat minder maar dat wordt weer gecompenseerd doordat ik sneller de dagelijkse bonus heb en sowieso de win bonus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
Curva schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:17:
Ik heb het idee dat ‘de loot’ wat aan het verschuiven is. Mijn stadhuis is level 10 en na de ‘gamechanging’ update ben ik in Master 2/3 gaan zitten en daar was de loot altijd wel fijn. Soms een verlaten TH9/10 base, wat volle TH9’s en af en toe wat rushed TH10’s. Maar de laatste tijd valt het allemaal erg tegen en heeft niemand meer wat in zijn kluizen of tanken.
Waar zitten jullie, TH10’ers? Hoger of juist lager.
Ik zit nu al een tijd in Master 3 (tussen 2500-2600) en heb niet echt problemen met loot, farm met gibarch aangezien AQ slaapt maar mag tot nog toe niet klagen over loot (town hall 11)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steevo_S
Doei 3:30 lange aanvallen
Doei heksjes
Doei lange tijd voor AQ walk

Balancing Blog Series: March 2016 Update
Welcome to the new Clash of Clans Balancing Blog! Going forward, each update will now be accompanied by an in-depth explanation of the gameplay changes we are making. We’re planning to be a lot more active in terms of balancing troops, defenses and gameplay in 2016. Rather than only waiting for major updates, we'll be regularly addressing offense/defense balance, troop viability and more, with the goal of keeping attacks interesting, exciting and rewarding of player skill. We especially look forward to improving the dev team's communication to players with this effort!

Here are some of the upcoming changes in more detail:

Town Hall 11 Changes

• Grand Warden Life Aura and Eternal Tome range reduced slightly
The Grand Warden's massive ability range and unique AI have made him a unit where placement doesn't matter as much as it should. A slight reduction in his range should help make Clash’s newest Hero a bit more challenging to place and play effectively.

Town Hall 10+ Changes

• Inferno Tower Multi-mode acquires new targets faster
The Inferno Tower Multi-mode re-targeting delay was initially added a long time ago due to overwhelming effectiveness against Witches. With the latest Witch level in armies and donations, however, a speed increase is needed to help bring the defense back in-balance with even larger hordes of Skeletons.
• Town Hall 10 and 11 players are less likely to find each other in Multiplayer
Now that more players have progressed to Town Hall 11, we can make adjustments to matchmaking that will result in less TH11/10 matchups. Note that players in Champion league and above will not be affected.

Town Hall 9+ Changes

• All Skeleton hitpoints reduced
Skeletons should be a fragile unit that overcome their inability to survive damage by sheer numbers. However their hitpoints were just a sliver too high, preventing Archer Towers from destroying them with a single arrow in some cases. The hitpoint decrease will make sure that Archer Towers stay effective against Skeleton hordes.

• Skeletons spawned from Witches no longer trigger traps
One of the Clash of Clans development values is Depth. This means that it should take well-thought armies, strategic deployment and mastery of troop behavior to achieve the best results. If we find a single troop, single spell army with a single deployment strategy (Earthquake and mass-Witch) semi-reliably 3-starring maxed out defenses, something is out of balance. Sometimes simple HP and DPS tweaks can solve the issue, but sometimes something more is needed to bring units into balance in the right way, without making them obsolete.
This was the example with the Hog Rider before we introduced the 1.5x damage from Giant Bombs. Rather than simply making the unit too weak to be useful at all, this extra gameplay twist required Hog Rider enthusiasts to play with more skill to avoid traps and pull off a sweet 3-star Hog Rush. In a similar way, making Skeletons not trigger traps will leave mass-Witch armies vulnerable to an abrupt end via traps, unless the attacker carefully charts out potential hazards or uses a more diverse army to clear the way ahead.

• Goblin level 6 has been moved to Town Hall 9 (was TH10)
We've been a bit stingy with the Goblin levels. Goblin-lovers represent!

• X-Bow levels 2-4 damage increased
Once upon a time, the X-Bow was the most menacing defense in Clash. Now, with ultra-tanky Giants, Golems and Lava Hounds, X-Bows could use a bit of a boost to help stay relevant at later levels, especially as TH9 defense balance hinges upon them. The X-Bow previously rode just under Archer Tower DPS per TH level, but these changes put it slightly over.

Town Hall 8+ Changes

• Valkyrie damage increased, hitpoints decreased
We're trying to win a place in people's armies with one of Clash of Clans' least used troops. A general DPS increase sweetens the prospect, but the big difference is below, and is balanced by the hitpoints decrease.

• Valkyrie starts attacking much faster after reaching her target - give her a try!
Valkyrie is a unit that runs in deep and hits hard, positing herself dangerously, often recklessly, to maximize her spin-attack damage. However, her wind-up speed has been so long that often groups of Valkyries spend more time waiting to attack (and dying) than actually dealing damage. With this change, the Valkyrie will launch into her spin much faster once she reaches that prime position, making her a much snappier, more reactive and nimble troop.

• Wizard Tower levels 5-9 hitpoints increased, greatly increased at later levels
Wizard Towers are a sturdy and reliable source of splash damage early on in Clash of Clans because of their huge HP to DPS ratio, but this rapidly falls off in the mid-to-late game, even as armies get bigger and stronger. By Town Halls 9 and 10, Wizard Towers collapse like a house of cards, despite looking like a huge mountain. A significantly higher hitpoint scaling will help keep Wizard Towers relevant on defense even into the later game, and bring them better in-line with the Cannon and Archer Tower hitpoint buffs we've already done in earlier updates.

• Defending Troops (but not Heroes) flee from Poison Spells if they are standing idle
Poison Spells are geared towards giving your army an advantage in troop-versus-troop combat, mainly by reducing enemy attack speed and providing a steady HP burn. However, it's typically more effective to just lure defenders one step out of the Clan Castle and drop one to two Poison Spells on their head to avoid the whole confrontation. Not only is this boring and time consuming, it makes Clan Castle defense more of a formality by the attacker than a strategic consideration mid-battle. Lightning will still remain an effective method for dispensing of idle defending troops caught off-guard, but now attackers will have to engage defenders directly to reap the benefits of the Poison cloud.

Town Hall 5+
• All Dark Spells brewing time decreased to 10 minutes
• All Elixir Spells brewing time decreased to 20 minutes
The Clash of Clans team is looking at ways to make playing easier, faster and with less downtime. Spell brewing time is the obvious first bottleneck here, but there is still more that can be done in the future.

All levels:

• Battle time limit reduced to be 3 minutes per attack once again
In the TH11 update, we played a bit too cautious with the battle time limits. There were three main reasons why we changed it to 3 minutes and 30 seconds: the play field was expanding, the number of buildings and/or walls had been increasing over many Town Hall levels, and the Eagle Artillery could be tackled by tactical pre-strikes. However, monitoring the situation post-update, it turned out the extra 30 seconds of battle time wasn't really needed. Bringing the time limit back to 3 minutes will help bring back shorter and tighter battles for all players, and was especially requested by the war community.

• Revenge attacks award Star Bonus and League Bonus rewards
A long requested player feature. Enjoy!

• New building constructions can no longer be cancelled (upgrades can still be cancelled)
This change is mainly to prevent the intentional building and selling of high level defenses during Clan Wars to get an unfair advantage.

☆☆☆ Additional change log ☆☆☆

War:
• Clan Wars matchmaking has been overhauled - details in the dev blog http://supr.cl/WarMatchUpdate
• War sizes 35v35 and 45v45 have been removed to boost other war sizes
• New stat "War win streak" in Clan profile shows how many consecutive Clan War wins a Clan currently has
• War Events menu has been redesigned to be much more readable
• Number of remaining war attacks can be seen from the Clan War button when outside of the war map
• All replays can be viewed directly from My Team/Enemy Team summaries in War Details
• "Star button" has been replaced with a bigger "War Details" button on the bottom-right of the war map

Other:
• Builder Summary: Tap the Builder icon to see all in-progress construction
• Tap an entry in the builder summary to select it in the Village
• When attacking, army selection bar shows left/right scroll arrows if an undeployed unit or spell is hidden off-screen
• Tapping the Loot Cart shows how many resources are inside before collecting
• Resource storages have more visual states to indicate more clearly how full or empty they are
• Exploding traps indicate their area of effect more clearly in battle
• Battles now end automatically if only a Poison Spell is remaining, and no longer end automatically if only an Earthquake Spell is remaining
• More replays are stored in the Defense Log and Attack Log, and are available for longer
• Army Overview shows time until training/brewing is complete, also accounting for active boosts
• Player Profiles unlocked units area reorganized

Clash on!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
ALL the balance changes (in context)

don't panic, they will make more sense soon!

http://forum.supercell.ne...46&viewfull=1#post6882646

http://forum.supercell.ne...68&viewfull=1#post6882468

[ Voor 44% gewijzigd door Steevo_S op 17-03-2016 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Wat een hoeren update, echt niks is positief wat ik zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Niet? O ik vind deze echt top:

The Clash of Clans team is looking at ways to make playing easier, faster and with less downtime. Spell brewing time is the obvious first bottleneck here, but there is still more that can be done in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Dat van die spells is wel oké idd maar voor de rest is het vooral voor de defender gunstiger en voor de attacker weer wat lastiger. 3:30 vond ik persoonlijk ook wel prettig....
Tylen schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 15:47:
The Clash of Clans team is looking at ways to make playing easier, faster and with less downtime. Spell brewing Sleeping heroes time is the obvious first bottleneck here, but there is still more that can be done in the future.

[ Voor 50% gewijzigd door westergas op 17-03-2016 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
Tylen schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 15:47:
Niet? O ik vind deze echt top:

En die poison spell vind ik ook wel lekker, vooral dat je nu niet meer stom kan luren en dan een poison erop gooien en wachten tot ze dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
ja inderdaad, nu wordt het wellicht ook weer aantrekkelijker om andere troepen dan een hound in je cc te verstoppen.

EN de spell tijd tweak had natuurlijk allang aangepast moeten worden. troepen zijn vaak binnen een uur klaar en vervolgens moet je nog een uur wachten op de spells.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Maar mijn heros duren nu nog steeds bijna twee uur :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
Tylen schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 17:28:
Maar mijn heros duren nu nog steeds bijna twee uur :(
Dit dus!

Tevens blijft de Queen walk nog wel aantrekkelijk, alleen moet er rekening gehouden worden met de tijd. De healers worden niet aangepast zoals eerst wel werd gesuggereerd.

Valk en Witches wel generfed.... Witches werd op TH10/11 veel gebruikt en Valks op TH9, allen voor 3 ster aanvallen. SC wil het wel erg moeilijk maken.
"semi-reliably 3-starring maxed out defenses"
Tja, dus? De aanvaller moet ook max zijn. Die mensen hebben of erg lang gespeeld of erg veel geld erin gestoken. Vind het maar een zwakke reden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Valks worden volgens mij juist niet generfd maar krijgen een boost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Valks krijgen idd ern boost. Toch maar eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
Minder hitpoints en sneller en meer damage, waar ze vroeger ideaal waren voor Kill squad word het nu een goede vervanger voor barbs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
Oh, dan las ik even te snel O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Dan mogen ze CC troops ook wel terug in CC laten gaan als die zich niet tegen luchtaanvallen kunnen verdedigen en er geen grondtroepen meer zijn om aan te vallen...
Maar verder lijken het me best aardige tweaks.

Al eventjes flink gezakt in cups. Bonus is minder, maar vind nu sneller fatsoenlijke tegenstanders en wordt veel minder snel geplunderd. :)

Spreuken duren bij mij ook te lang. Gebruik nu voornamelijk elixir spreuken. Dan is de rest met ca een uur klaar en duren je spreuken nog een half uur of langer (afhankelijk hoeveel ik er nodig had).
Daarentegen hebben ze tijd al eens terug gebracht. Wat nu 30min is, was ooit 45min...

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanDH
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-05 20:37
Ben sinds kort ook weer begonnen met spelen! Zat al eerder in de Tweakers clan, maar door inactieviteit ben ik eruit gekickt.
Ben op dit moment bezig met TH8 en wil weer wat meer actief gaan spelen. Hebben jullie nog een clan die ik kan joinen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselb0y
  • Laatst online: 00:36
DaanDH schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 10:24:
Ben sinds kort ook weer begonnen met spelen! Zat al eerder in de Tweakers clan, maar door inactieviteit ben ik eruit gekickt.
Ben op dit moment bezig met TH8 en wil weer wat meer actief gaan spelen. Hebben jullie nog een clan die ik kan joinen?
In [Tweakers2] doen we eenmaal per week een CW, voor de rest op ons gemakje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
dieselb0y schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 10:45:
[...]

In [Tweakers2] doen we eenmaal per week een CW, voor de rest op ons gemakje :)
Dat past mij wel, toevallig ook nog in het weekend? :)

Doordeweeks is het altijd goed plannen om goed mee te doen in een CW vanwege werk/sport/overige bezigheden en ik ben niet van plan om hierbij een spelletje voorrang te geven, dat wordt niet in elke clan begrepen/gewaardeerd.

In het weekend is er best tijd (te maken) voor twee aanvallen.

Huidige clan vind het geen probleem, maar door het tijdsverschil met de meeste leden zit ik soms twee uur op troepen te wachten en dat is niet echt handig als je alleen de avond hebt om een aanval te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselb0y
  • Laatst online: 00:36
B-Real schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 10:53:
[...]

Dat past mij wel, toevallig ook nog in het weekend? :)

Doordeweeks is het altijd goed plannen om goed mee te doen in een CW vanwege werk/sport/overige bezigheden en ik ben niet van plan om hierbij een spelletje voorrang te geven, dat wordt niet in elke clan begrepen/gewaardeerd.

In het weekend is er best tijd (te maken) voor twee aanvallen.

Huidige clan vind het geen probleem, maar door het tijdsverschil met de meeste leden zit ik soms twee uur op troepen te wachten en dat is niet echt handig als je alleen de avond hebt om een aanval te doen.
De CW valt inderdaad in het weekend. We starten de zoektocht op de vrijdagavond :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Even netjes de CW van dit weekend afronden en dan kom ik in de loop van volgende week wel een kijkje nemen :)

Ik zie net op FB een sneak peak voorbij komen..... extra lvl'tje erbij voor mortars en inferno's. Zal wel alleen voor TH11 zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
Pff, updates zijn weinig soeps inderdaad.

Ik heb even een vraagje!
Heb op het moment 6,4m Elixer in m'n opslagen, maar weet niet zo goed wat ik er mee moet. Ben TH9 en heb m'n kazernes en DE-boren max, dus daar kan ik niks in investeren. Echter zijn m'n troepen wel wat laag, dus daar wil ik het mee gaan doen, kan de volgende updates doen:

Boog naar 6(kost 6m maar levert amper iets op voor mijn gevoel)
Ballon naar 6(kost 6m en gebruik ze niet zo veel, maar mss handig voor in de toekomst?)
Pekka naar 3(kost 6m en vind ze nogal nutteloos richting kiezen meestal)
Lightning naar 6(kost 6m en gebruik het weleens)
Healing naar 6(kost 4,8m en gebruik ik vrij vaak, maar besteed liever zo veel mogelijk nu)

Wat zouden jullie doen? Ballon naar 6 is wel een nette update gezien de procentuele vooruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-10 15:21

burgt

Starbass

Heal zou ik doen, als je veel boogjes gebruikt heeft het wel zin trouwens.

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
+2 schade en +4 levenspunten, maakt dat echt uit ja?
En die healspreuk is wel m'n favo/meestgebruikte spreuk, dus misschien dat ik dat gewoon maar moet doen dan ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Heb heal en rage spreuk vrij snel naar max gedaan, omdat ik die best veel gebruikte.
Pekka is lekker als je GoWiPe gebruikt.
Lightning gebruik ik zelf nooit. Ballon kan handig zijn, voor als je LaLoon oid wil gaan gebruiken.
Boog, tja, het is omdat het kon, maar heb nooit verschil gemerkt. Vond het ook duur, plus dat boogjes per stuk flink duurder worden. Was mijn laatste lab upgrade toen ik TH9 was.

Op den duur heb je genoeg elixir om al je troepen/spreuken te maxen, waarna je het alleen nog maar in je muren (naar 9 en hoger) kan stoppen. Met TH10 heb je weer het nodige te upgraden en dan is het lekker om zoveel mogelijk al gedaan te hebben.

Heb zelf als TH10 ondertussen hoop troepen en spreuken max. Nu aan het sparen en wachten tot lab klaar is, dan zet ik boog 7 aan. Dan is het nog barbaren 7, draak 5 en 2x Lightning, plus wat dark elixir troepen / spreuken.
Nog wel even bezig met boogtorens en kanonnen naar 13 te brengen en dan hoop ik een eind met m'n lab te zijn. Af en toe een held tussendoor upgraden. Als ik m'n lab en defences klaar heb, kan ik wat makkelijker aan muren 10 en helden werken.

TLTR: Upgrade hetgeen wat je het meest gebruikt eerst. Dan kom je vanzelf op het punt om dingen te upgraden, omdat het kan. :)

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
je kunt er lang over lullen, maar uiteindelijk ga je toch alles upgraden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Steevo_S schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 00:22:
[afbeelding]

Hij klopt weer helemaal :+

Valk en hogs zien er bruut uit.

[ Voor 6% gewijzigd door Wackmack op 19-03-2016 17:37 ]