Als het regent in mei, dan is april voorbij
http://forum.supercell.ne...-Hall-11-Update-Follow-Up
Hmm...
PSN: jannvsdvinvs
- Resource saving is idd een puntje van aandacht en zal tzt wel enigszins aangepast moeten worden. De tijden dat je fluitend 8 mln goud bij elkaar farmde door lekker je TH buiten te zetten zijn wel voorbij en terecht (zie punt 3)
- Personal Breaks, Shields and Village Guard: Is prima toch? Ik vind het wel fijn dat je nu een aantal keren kan aanvallen voordat je shield weg is. Ik snap nog steeds het Guard systeem niet, waarom niet gewoon een uur langer shield? Maar het werkt wel.
Enige nadeel is dat ik voorheen mijn shield zo probeerde te plannen dat ik 's nachts en tijdens m'n werk een shield had en 's ochtends/'s middags/'s avonds mijn collectors kon legen en dat het nu wel eens voorkomt dat mijn shield afloopt net voordat de wekker gaat en ik dus gruwelijk aangevallen wordt.... Vervelend, part of the game wat mij betreft.
- TH outside: zie punt 1. Jammer dat het farmen wat lastiger gaat, maar zoals ze zelf zeggen is het spel nooit bedoeld om je TH buiten te zetten.
Wat ik vreemd vind is dat ze na jaren een eind maken aan de TH buiten onder het mom van "zo is het spel nooit bedoeld". Beetje laat dan toch?
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Naast dat ze niet zomaar wat kunnen aanpassen (game balance) stegen er ook steeds meer mensen welke weinig cups vonden omdat zoveel mensen een shield hadden. Hier werd gewoon veel over geklaagt en het kon ook nooit de bedoelig zijn om je TH outside te laten om zo een cheap shieldje te pakken.Ontzettende_Jan schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 16:22:
Met nietszeggend bedoel ik kreten als 'checking your feedback closely' en 'Improving this is our highest priority'. Er verandert dus voorlopig niets.
Wat ik vreemd vind is dat ze na jaren een eind maken aan de TH buiten onder het mom van "zo is het spel nooit bedoeld". Beetje laat dan toch?
Iets uitdenken wat ze nu hebben, bedenk je niet zo 1,2,3 en zeker niet waar iedereen wat aan heeft. Nadeel is nu wel, kom terug van mijn werk had nog paars shield en activiteit loopt daaraan gelijk, oftewel moest nu geforceerd een defense pakken terwijl ik net een uurtje online ben.
Qua farmen snap ik het niet, ik val weinig aan (veel wolken) en beide storages zitten vol inclusief de mijnen en pompen.. Wil je farmen ga lekker naar Titan 3 en je zit zo vol. Denk dat Tylen dat wel kan beamen.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Ja dat lees ik dus steeds vaker hier, maar het lijkt mij niet slim om met mijn TH9tje naar Titan te gaan, ik denk zelfs dat ik het niet eens zou kunnen bereiken zonder gek te wordenFamous schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 19:30:
[...]
Qua farmen snap ik het niet, ik val weinig aan (veel wolken) en beide storages zitten vol inclusief de mijnen en pompen.. Wil je farmen ga lekker naar Titan 3 en je zit zo vol. Denk dat Tylen dat wel kan beamen.

Ik bedoel inderdaad de gevorderde TH10's en de TH11's.Jamesl schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 20:21:
[...]
Ja dat lees ik dus steeds vaker hier, maar het lijkt mij niet slim om met mijn TH9tje naar Titan te gaan, ik denk zelfs dat ik het niet eens zou kunnen bereiken zonder gek te worden
TH9 wordt sowieso 100% plat gelegd en de meeste TH10's hier ook.
Toch is het maximaal 'farmen'
Klopt, maar tip: kijk tussen defences! Ik heb echt veel buit die ik kan pakken door wraak te nemenHansAnders07 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 22:51:
Voor de hogere th10 en th11's is het spel denk ik verbeterd / hetzelfde gebleven. Voor mij als th9 is het lastig om loot te vinden, op hier en daar een uitschieter na. Af en toe wat volle pompjes maar niet meer de verlaten dorpjes zoals eerst. Moet zeggen dat dark elixer wel lekker gaat na de update, maar elixer en goud dus totaal niet.
Dark Elixer gaat alleen langzaam maar dat is ook omdat mijn leger veel dark kost. Ik heb continue 5 bouwers aan het werk en zit volFamous schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 19:30:
[...]
Naast dat ze niet zomaar wat kunnen aanpassen (game balance) stegen er ook steeds meer mensen welke weinig cups vonden omdat zoveel mensen een shield hadden. Hier werd gewoon veel over geklaagt en het kon ook nooit de bedoelig zijn om je TH outside te laten om zo een cheap shieldje te pakken.
Iets uitdenken wat ze nu hebben, bedenk je niet zo 1,2,3 en zeker niet waar iedereen wat aan heeft. Nadeel is nu wel, kom terug van mijn werk had nog paars shield en activiteit loopt daaraan gelijk, oftewel moest nu geforceerd een defense pakken terwijl ik net een uurtje online ben.

Val vol aan met een war leger en loot stroomt binnen. Voor th9 moet er toch ook wel zo'n sweet spot zijn? Ergens in champ ofzo? Ja je wordt giga plat gelegd (ook wij hierboven) maar dat is 1 op de 4 / 5 attacks? Dus nog steeds dikke winst. Maar volle volle pompen of deadbases moet je vergeten. Vol met een war leger aanvallen is het tegenwoordig.
Verwijderd
Bepaalde lay-outs hebben een specifieke aanval/leger nodig en daar moet je dan maar net goed in zijn en de juiste troepen voor hebben.
Wij gebruiken clashcaller.com waarbij iedereen zsm zijn eerste aanval op aangeeft. Inderdaad een beetje rond je eigen nummer, maar rekening houdend met de layout waarvan je zeker wat dat je 3 sterren kunt halen (of 2 sterren voor TH 9.5+).
De elders/co-leaders leiden dit enigszins in goede banen.
Werkt eigenlijk best goed door er op die manier een beetje structuur in te brengen en te zorgen dat lagere nummers zsm aanvallen zodat de betere spelers eventueel sterren kunnen opruimen als het nodig is. En verder niet te vergeten, altijd je aanval vooraf doorspreken met je clanleden. Hiervoor gebruiken wij de app Group Me (internationale clan), aanmelden kan anoniem dmv een tijdelijk mailadres.
Bij ons het simpel, Tylen pakt de nummer éé en twee en voor de rest pak je wat goed voelt en plat kan gooien. Dit is bij ons makkelijk gezien er toch enkel mensen in de clan zitten die altijd en overal met CW legers aanvallen, er hoeft dus niet echt rekening met elkaar gehouden te worden. Vorig war had onze nummer 1 de laagste twee op 3* gezet wat ik ook een goede tactiek blijf vinden. Uiteraard enkel bij een kleine war en hoge TH's.
Wat ik ook wel eens gelezen heb is dat de nummer 1 en 2 bij de tegenstander 1-4 aanvallen en de rest allemaal -2 doet. Dat schijnt voor veel ook goed te werken.Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 14:33:
Bij ons in de clan is het een regel dat je met wars altijd eerst je eigen nummer aanvalt. In principe is dat een goede regel, alleen heb je soms tegenstanders waar je vanaf het begin al weet dat het hooguit 1 ster wordt. En soms dat je op halve kracht al 3 sterren haalt... Maar regels zijn regels!
Wat wij zelf in onze clan doen is soms de nummer 1 even laten zitten en dat een andere th10 dan afwacht om onderin wat te verbeteren.
Spiegelen is in mijn ogen de slechtste tactiek die er is, en gebruikt moet worden als er geen andere communicatie in het spel is dan de chat
Je leest het "verkeerd" en/of ik heb het onduidelijk neer gezetFamous schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 15:29:
Hebben jullie geen TH10 of TH11 in de clan dan? TH9,5 gooi je toch zo plat? En een TH11 gooit een TH10 plat.
Bij ons het simpel, Tylen pakt de nummer éé en twee en voor de rest pak je wat goed voelt en plat kan gooien. Dit is bij ons makkelijk gezien er toch enkel mensen in de clan zitten die altijd en overal met CW legers aanvallen, er hoeft dus niet echt rekening met elkaar gehouden te worden. Vorig war had onze nummer 1 de laagste twee op 3* gezet wat ik ook een goede tactiek blijf vinden. Uiteraard enkel bij een kleine war en hoge TH's.
Wij hebben een aantal TH9.5+ spelers of hoger die eigenlijk nooit 3 sterren halen, die gaan dus voor 2 sterren.
De verdeling is bij ons grofweg dat de onderste 75% van de war deelnemers 3 sterren moet/probeert te halen en dat de bovenste 25% tegenstanders pakt waarvan men zeker 2 sterren kan pakken. Eventueel gebruikte de bovenste 25% van de leden nog een lagere tegenstander om alsnog 3 sterren te pakken.
Vaak wacht onze top 5 ook redelijk tot het eind met aanvallen om zo de hoogste tegenstanders te pakken en/of nog enkele lage tegenstanders voor het opruimen.
Een en ander hangt ook een beetje af van het niveau van je clanleden, van enkele oud gedienden weet je precies wat je er van kan verwachten (zowel positief als negatief), vooral bij veel nieuwe leden moet er toch wel het een en ander gestuurd worden.
Famous schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 15:29:
Hebben jullie geen TH10 of TH11 in de clan dan? TH9,5 gooi je toch zo plat? En een TH11 gooit een TH10 plat.
We kunnen allemaal alle th11 iig op twee sterren zetten dus het boeit niet zo wie wie aanvalt
Net een faal -34 en een defence -7. Nu weer beetje aan het recoveren daarvan.
Doen wij nooit, wij hebben een aantal strategieën die in ieder geval werken bij 10-10 en 15-15:Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 14:33:
Bij ons in de clan is het een regel dat je met wars altijd eerst je eigen nummer aanvalt. In principe is dat een goede regel, alleen heb je soms tegenstanders waar je vanaf het begin al weet dat het hooguit 1 ster wordt. En soms dat je op halve kracht al 3 sterren haalt... Maar regels zijn regels!
- onderaan beginnen, de laagste tegenstanders vallen eerst aan, pas door naar de volgende wanneer de laagste gedriesterred is. vanaf een bepaald punt nemen we dan genoegen met twee sterren. In deze strategie wordt de nummer 1 van de tegenstander soms helemaal niet aangevallen.
- nummer 1 en 2 door onze nummer 1, mummer 3 en 4 door onze nummer 2. nummer 3 bewaart zijn attack tot het einde en daaronder pakt iedereen waar hij denkt te kunnen driesterren. De nummer 3 doet dan vaak het opruim werk. (omdat 1, 2 en 3 redelijk overeenkomen in attack power is die rol uitwisselbaar)
- Wanneer de tegenstander slechte bases heeft pakt een 9.5 een th10. Onze th10 tweesterren vaak tegen andere th10 maar een 9.5 kan dit ook. De th10 kan dan een th9 tegenstander driesterren.
nooit uitgesproken regel in onze wars: sterrren gaan voor loot.
Nog geen TH11 in onze clan, enkel maxxed defense th10 die schaamteloos achterloopt met muurtjes en heroes
[ Voor 4% gewijzigd door SirLenncelot op 06-01-2016 21:58 ]
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Verwijderd
En kritiek op de heilige regels wordt weggelachen of totaal genegeerd. Met 3 overwinningen in laatste 13 wars lijkt het me een beetje misplaatste arrogantie.

Nog leuke clans die veel wars doen en nog nieuwe mensen zoeken? Ik ben TH8.
Eerste 10 uur moeten alle TH8 aanvallen gedaan zijn en alle TH 8 3 sterren.
Wie pakt wie maakt niet uit iedereen heeft hogs 4 drag 3.
Alle TH 9 doen eerst 1 aanval en wachten met de tweede tot alle TH 8 plat zijn.
Hebben we nog TH8 aanvallen over dan scouten die de CC troops van nr 1 naar beneden.
Mocht het nodig zijn gaan de 8.5 / early 9 de laatste TH 8 pakken.
Daarna werken we van laag naar hoog om de TH 9 die niet drie sterren hebben plat te leggen.
Wie pakt wie maakt niet zoveel uit iedereen heeft hogs 5, loons 6, hounds.
En heroes van 10+.
We hebben 4 TH 10 die 3 sterren meestal de lage TH 10 van de tegenstander.
En dan de TH 11 van de tegenstanden hebben we zelf geen TH 11 voor maar die pakken we dan met 2.
We zitten op een leuke winstreak
Verwijderd
Oh wow. Het duurde niet lang voordat ik hem afgezet had, kon die levenloze rant niet langer aanhoren. Het is een spelletje, hij neemt het wel héél erg serieus...aDutchCow schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 15:57:
Als zelfs Chief Pat zijn ongenoeg uit:
[video]
Ik snap het wel, zoals ie zelf al zegt; De afgelopen jaren draaiden voor hem om hey spelletje en het was ook zijn werk. Ook heeft hij er ondere andere voor gezorgd dat CoC zo groot is geworden.Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 00:12:
[...]
Oh wow. Het duurde niet lang voordat ik hem afgezet had, kon die levenloze rant niet langer aanhoren. Het is een spelletje, hij neemt het wel héél erg serieus...
En aangezien Supercell zelf niet reageert, krijg hij alle spelers op zijn dak
Filmpje niet gezien maar bedenk ook dat het zijn "werk" is.Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 00:12:
[...]
Oh wow. Het duurde niet lang voordat ik hem afgezet had, kon die levenloze rant niet langer aanhoren. Het is een spelletje, hij neemt het wel héél erg serieus...
Hoe meer likes/views hoe meer geld hij krijgt. Hij zal dus enkel mee lullen met het publiek. Daarnaast krijgt hij ook geld van SC dus zal ook veel promoten (zoals het nieuwe spelletje). Het is altijd een beetje dubieus met hem..
Elke TH10+ pakte toch een lage TH10 drie ster?ediel schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 19:54:
Wij gebruiken clash.tools voor stats tracking en callen van nummers.
Eerste 10 uur moeten alle TH8 aanvallen gedaan zijn en alle TH 8 3 sterren.
Wie pakt wie maakt niet uit iedereen heeft hogs 4 drag 3.
Alle TH 9 doen eerst 1 aanval en wachten met de tweede tot alle TH 8 plat zijn.
Hebben we nog TH8 aanvallen over dan scouten die de CC troops van nr 1 naar beneden.
Mocht het nodig zijn gaan de 8.5 / early 9 de laatste TH 8 pakken.
Daarna werken we van laag naar hoog om de TH 9 die niet drie sterren hebben plat te leggen.
Wie pakt wie maakt niet zoveel uit iedereen heeft hogs 5, loons 6, hounds.
En heroes van 10+.
We hebben 4 TH 10 die 3 sterren meestal de lage TH 10 van de tegenstander.
En dan de TH 11 van de tegenstanden hebben we zelf geen TH 11 voor maar die pakken we dan met 2.
We zitten op een leuke winstreak
Wellicht hebben wij een andere interpretatie van "laag" maar een lage TH10 is niet veel beter dan een max TH9.
Twee vragen: wat voor army comp gebruiken (gebruikten) jullie om verder te komen? Welke army comp gebruiken jullie wanneer de queen (of king) in de stijgers staat? Mijn troepen zijn max th10 (muv minions, hogs en valks) mijn heroes heb ik verwaarloosd (king 22, queen 20)
Er zijn twee mogelijkheden:SirLenncelot schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 07:51:
Ben met een 2 golem, 16 giant, 15 wizards en wat wallbreakers army redelijk eenvoudig tot 3400 cups gekomen en nu stagneert mijn progressie. Ik merk dat de bases nu echt een stuk beter zijn en mijn troepen vaker de verkeerde kant lopen.
Twee vragen: wat voor army comp gebruiken (gebruikten) jullie om verder te komen? Welke army comp gebruiken jullie wanneer de queen (of king) in de stijgers staat? Mijn troepen zijn max th10 (muv minions, hogs en valks) mijn heroes heb ik verwaarloosd (king 22, queen 20)
GoWi Jump
4 Jump spells;
1 Rage Spell;
15 Wizards;
6 Golems;
Kasteel: 223 en Bibber of Gif.
Pro's:
Redelijk goedkoop leger.
Cons:
Minder Sterk dan GoWiWi
2 Ster techniek
Howto:
Ga erin via een flank, gooi op elke hoek een jump (2 spells dus). Daarachter twee golems. Wacht totdat de eerste moriter heeft geschoten dan 4 wizards ercachter. Doe op de andere hoek hetzelfde.
Hierdoor maar je een funnel via het midden van de flank naar de core. Gooi dus je eerste jump en daarachter de tweede om een pad naar het midden tw maken. 2 Golems, 7 wizards, CC, Queen, Warden en wacht even met je king. Als je de king meteen meegooit gaat hij gelijk door naar de core. Staat daar een single target inferno ben je screwed
Zoek een flank zodat je via het kasteel naar de core gaat. Nooit een flank dat je gelijk twee infernos op je porum krijgt.
GoWiWi Bibber
3 Quake spells;
2 Rage Spells;
2 Freeze Spells
12 Wizards;
4 Golems;
6 Wallbreakers;
5 Heksen;
Kasteel: 223 + Quake.
Pro's:
3 ster techniek.
Kan niet mis gaan
Cons:
Duur in Dark elixer
Howto:
Met deze techniek gooi je met 4 quake's de core open. Er blijft altijd een laatste rand muren over aan de buitenkant. Gooi eerst een golem er neer en kijk of er geen moriter in de buurt is. Is die er wel drop je wallbreaker pas als de mortier net optploft is. Dan drie wallbreakers of 6 (zoals ik doe om safe te zijn
Freeze is voor de inferno's rage is voor als CC van tegenstanders bij je troepen komt en tweede rage ergens in de core of waar het nodig is.
SUCCES
Dit is ongeveer mijn CW leger. Maar dan minder jump en anger/freeze mee.Tylen schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 08:54:
[...]
Er zijn twee mogelijkheden:
GoWi Jump
4 Jump spells;
1 Rage Spell;
15 Wizards;
6 Golems;
Kasteel: 223 en Bibber of Gif.
En tegenwoordig neem ik geen jumps meer mee, vind quakes heerlijk werken.
Met name momenteel voor het farmen (rond 3000 cups). 25 reuzen, 16 wizz mee. 10/10/20 barb/gob/arch en gaat als een trein. Is een 1/2 sterren techniek maar je pakt altijd de DE (minimaal 2k) en de bonus. En je gebruikt geen DE. Heerlijke tactiek!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill
Waar moet je je op voorbereiden?
Wat is het meest praktisch om uit te voeren?
Life is meant to be experienced
Met 2 hereos werkt dit primaSirLenncelot schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 07:51:
Ben met een 2 golem, 16 giant, 15 wizards en wat wallbreakers army redelijk eenvoudig tot 3400 cups gekomen en nu stagneert mijn progressie. Ik merk dat de bases nu echt een stuk beter zijn en mijn troepen vaker de verkeerde kant lopen.
24 reus 7
8 wallies
25 barbs
rest boogies
4 quakes
1 freeze/health/rage
Grand Warden bouwen en maxxenkevinr1 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 11:03:
Wat zijn de eerste dingen die je doet als je TH11 bent?
Waar moet je je op voorbereiden?
Wat is het meest praktisch om uit te voeren?
Hier mijn updated stappen plan:
#RoadToMaxTh11
Mandatory first steps:
1. Check eerst of er iets nieuws geupgrade kan worden wat in TH10 erbij is gekomen.
2. TH11 Aan.
3. Tijdens TH11 upgrade GOUD weer volmaken. Als goud vol zit dan TH afgemmen. (Goud eerst weer vullen ivm Loot penalty met TH11).
4. LAB Uppen.
5. LAB hoeft niet klaar te zijn voor Goud en Elixer dus die stappen kunnen nu gedaan worden (Parallel aan elkaar). Dark Elixer moet wachten totdat LAB klaar is.
Dark Exlixer:
1. Heks LV3 aan.
2. Als Heks klaar is dan Minion LV7 aan.
Elixer:
1. Als Grand Warden kan zonder Storage update dan gelijk Grand Warden aan: Momenteel op Level 11.
2. Storage upgraden: 2 Af.
Goud:
1. Als Eagle Artillery kan zonder storage update dan gelijk Eagle Artillery aan: Max
2. Storage upgraden: Af.
3. Nieuwe X-Bow maken en maxxen: Level 2 af, lv3 staat aan.
4. Alle bestaande Wizard towers maxxen: 2 in de steigers. 2 af.
5. Nieuwe Wizard tower maken en maxxen: Momenteel level 5, lv staat aan.
6. Nieuwe Archer tower maken en maxxen: Momenteel level 8.
7. Niew kanon maken en maxen: Momenteel level 10. Lv 11 staat aan.
Op welke cup range farm jij? En met welke methodiek?Tylen schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 11:15:
[...]
Grand Warden bouwen en maxxen![]()
Hier mijn updated stappen plan:
#RoadToMaxTh11![]()
Mandatory first steps:
1. Check eerst of er iets nieuws geupgrade kan worden wat in TH10 erbij is gekomen.
2. TH11 Aan.
3. Tijdens TH11 upgrade GOUD weer volmaken. Als goud vol zit dan TH afgemmen. (Goud eerst weer vullen ivm Loot penalty met TH11).
4. LAB Uppen.
5. LAB hoeft niet klaar te zijn voor Goud en Elixer dus die stappen kunnen nu gedaan worden (Parallel aan elkaar). Dark Elixer moet wachten totdat LAB klaar is.
Dark Exlixer:
1. Heks LV3 aan.
2. Als Heks klaar is dan Minion LV7 aan.
Elixer:
1. Als Grand Warden kan zonder Storage update dan gelijk Grand Warden aan: Momenteel op Level 11.
2. Storage upgraden: 2 Af.
Goud:
1. Als Eagle Artillery kan zonder storage update dan gelijk Eagle Artillery aan: Max
2. Storage upgraden: Af.
3. Nieuwe X-Bow maken en maxxen: Level 2 af, lv3 staat aan.
4. Alle bestaande Wizard towers maxxen: 2 in de steigers. 2 af.
5. Nieuwe Wizard tower maken en maxxen: Momenteel level 5, lv staat aan.
6. Nieuwe Archer tower maken en maxxen: Momenteel level 8.
7. Niew kanon maken en maxen: Momenteel level 10. Lv 11 staat aan.
Loot bonus is: 300.000 Goud / 300.000 Elixer / 2060 Dark Elixer.

[ Voor 41% gewijzigd door Tylen op 07-01-2016 11:32 ]

Het lijkt er inderdaad op dat farmen in Titan wel lucratief is, maar ik vind het een hel om er te komen.
Nee, ik heb sinds gisteravond niet meer gespeeld. Mijn personal break is 4 uur dus wordt direct gekickt als die voorbij is, of ik nou wel of geen activiteit heb.mploeger946 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 12:33:
@Famous: volgens mij komt dat omdat je in de afgelopen uren cumulatief 4 uur online geweest bent, zonder minimaal een half uur offline te gaan. Dan wordt de timer namelijk gereset, dacht ik.
Wat zijn jou volgende stappen met je base?Famous schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 12:30:
En dit is dus zo kudt aan de nieuwe update in mijn ogen, kom net online om nog wat cups te vinden voor de avond (moet weg). Had nog drie minuten Personal break, paarse shield, en word gelijk al gekickt, met drie minuten activiteit...
[afbeelding]
Morgen is mijn laatste Gold storages af en dan Eagle naar twee.kevinr1 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 12:51:
[...]
Wat zijn jou volgende stappen met je base?
Dan denk ik de Wizard towers maxen met de nieuwe xbow, die is bijna level drie.
Oh, en mijn queen moet ook nog steeds eens naar level 35
Jep lopen lekker doormploeger946 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 12:55:
heeft een van jullie de heksen al op lvl3? Zo ja, wat zijn de ervaringen? Heb ze wel aan staan maar duurt nog 9 dagen.

Twee witches houden een queen en Warden bezig, ze zijn te sloom om de witches te doden
[ Voor 4% gewijzigd door Famous op 07-01-2016 13:00 ]
Ik hoorde dat die binnenkort wat worden gedowngrade? Ze schijnen toch wel iets te sterk te zijn.Famous schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 12:59:
Twee witches houden een queen en Warden bezig, ze zijn te sloom om de witches te doden
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill
IOS 9?Famous schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 12:35:
[...]
Nee, ik heb sinds gisteravond niet meer gespeeld. Mijn personal break is 4 uur dus wordt direct gekickt als die voorbij is, of ik nou wel of geen activiteit heb.
Had ik namelijk ook op mijn telefoon, Probeerde ik het verder op een android tablet (vrijwel direct daarna) geen probleem.
Vind het zelf een bug, maar gelukkig speel ik te weinig om daar echt last van te hebben
Het is gewoon de update zelf, en niet een bug.Amafi schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 13:14:
[...]
IOS 9?
Had ik namelijk ook op mijn telefoon, Probeerde ik het verder op een android tablet (vrijwel direct daarna) geen probleem.
Vind het zelf een bug, maar gelukkig speel ik te weinig om daar echt last van te hebben
Ze wilde hiermee de wolken wat verminderen voor de hogere spelers..
En je denkt toch niet dat ik naar Android overstap
We're having a maintenance break shortly: the Attack boost is coming to an end but we're extending the resource boost until further notice, so you can continue boosting your Gold Mines, Elixir Pumps and Dark Elixir Drills for one gem each still.
In the meantime, we will continue looking into the whole resource system (and not only in terms of saving), and how we can improve the game economy overall. We'll let you know about those improvements as soon as possible.
Heb je toevallig nog tips voor aanvallen zonder queen?
Air is veiligst zonder heroes als je wil cuppen.SirLenncelot schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 00:12:
Thnx voor de uitgebreide reactie Tylen! Echt top! Wel allebei redelijk dark elixer heavy attacks zo lang als ik nog maar 3k dark gemiddeld pak inclusief loot bonus, maar ik ga het zeker proberen
http://forum.supercell.ne...-Update-Follow-Up/page185
Ikzelf ervaar geen problemen met loot. Ben gisteren in Master 1 naar Diamond 3 gezakt en overal hetzelfde loot. In Diamond 3 vooral dead bases wat dus veel loot voor weinig geld inhoud.
Ervaren jullie problemen na de grote update met loot?
Ik ben zelf van Kristal 3 naar zilver/goud terug gegaan om te kijken of daar meer te halen viel, maar mondjes maat zit er wat tussen wat de moeite waard is. Helemaal geen dead bases meer.
Ik doneer altijd een heks aan mijn tweede account (TH8) en deze wordt dan automatisch level 3 (clan level 5). Dit helpt enorm bij het verdedigen, ik heb ze al een horde barbaren zien afslachten, het was net Asterix en Obelix.RickvN schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 13:04:
[...]
Ik hoorde dat die binnenkort wat worden gedowngrade? Ze schijnen toch wel iets te sterk te zijn.
Ich kann mit einem Eierlöffel Fledermäuse töten.
AfgemmenSirLenncelot schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 00:12:
Thnx voor de uitgebreide reactie Tylen! Echt top! Wel allebei redelijk dark elixer heavy attacks zo lang als ik nog maar 3k dark gemiddeld pak inclusief loot bonus, maar ik ga het zeker proberen
Nu max gowipe + heroes + 3/4 spells + dark spells. 3x aanvallen op een dag red ik net aan. Niet als er CW is. Gerost word ik wel maar veel falers de laatste dagen gelukkig
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Ik heb hetzelfde maar toch lijkt iedereen bij het forum van SC helemaal los te gaanwestergas schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 10:56:
Loot gaat op en neer. Zit nu in master 2 (stijgend, kijk wel hoe ver ik kom) en loot is oke. Je moet er wel voor werken, dooie dorpies zie ik bijna niet meer. Wel jammer, het was lekker easy om met een cheap loonian zonder spells 300/300K + bonus te pakken voor de update. Dat ging echt hard...
Nu max gowipe + heroes + 3/4 spells + dark spells. 3x aanvallen op een dag red ik net aan. Niet als er CW is. Gerost word ik wel maar veel falers de laatste dagen gelukkig
Je moet inderdaad je best doen om iets te winnen
Sinds de update is het bij mij alleen maar beter geworden. Al ligt dat meer aan mezelf omdat ik nu wel serieus moet aanvallen, daarvoor het merendeel alleen maar gesniped.haborym schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 09:28:
Ik zie hier ook niemand die problemen heeft met loot vinden. Echter als ik op het SC forum kijk zie ik 1000+ posts van mensen die helemaal te keer gaan.
http://forum.supercell.ne...-Update-Follow-Up/page185
Ikzelf ervaar geen problemen met loot. Ben gisteren in Master 1 naar Diamond 3 gezakt en overal hetzelfde loot. In Diamond 3 vooral dead bases wat dus veel loot voor weinig geld inhoud.
Ervaren jullie problemen na de grote update met loot?
Veel aanvallen leveren 200-300k + lootbonus (ook nog eens 200k) op dus ik heb niet te klagen.
[ Voor 5% gewijzigd door Jorrie op 08-01-2016 11:05 ]
jah, beetje jammer dat ik nog 21 lvls moet en dus €147 euro zou moeten uitgeven alleen aan mn queen

Verwijderd
Dat je je best moet doen om te winnen, vind ik niet eens zo gek eigenlijk... Maar omdat men anders gewend is, gaan ze zeuren.haborym schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 11:02:
[...]
Ik heb hetzelfde maar toch lijkt iedereen bij het forum van SC helemaal los te gaan. 1 grote stormvloed aan negatieve reacties.
Je moet inderdaad je best doen om iets te winnen.

Het is natuurlijk ook wel makkelijk om over iets te zeiken wat een deel al doet op het forum..
Het is voor mij natuurlijk wel makkelijker (als TH11 zijnde) om daar te komen en te blijven, voor Tylen al helemaal.
Wil je enkel farmen raad ik je niet aan om naar Titan 1 te willen. Rond de 4150/4250 is perfect.
Zoeken duurt soms wel lang, maar de lootbonus is daarintegen wel echt lekker, 200/200/1200.
PSN: Curvaa_
Ik kom nog best veel TH9's tegen hoor. Alleen hebben die dan nooit fatsoenlijke lootCurva schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 20:10:
Sinds ik in Champ3 zit, win ik geen defensie meer. En ik kom zelden een th9 tegen.
Zoeken duurt soms wel lang, maar de lootbonus is daarintegen wel echt lekker, 200/200/1200.
En behoorlijk ergerlijk dat ik bij aanvallen maar een paar cups krijg en als ik aangevallen word gelijk weer 20 of 30 kwijt ben
Vindt nu opeens ook meer loot bij th9 en er komt steeds vaker een th8 voorbij net als net met 400/500/2k (helaas maar halve leger
Voorheen was het meer (max) th10 met die .... infernos + veel loot en max th9 die alles binnen hadden en meetsal weinig loot behalve dark (ben zelf 'max' met verdediging, met muren bezig naar lego en heroes op 15 th9)
Oh en zit rond de 1700 cups meestal
[ Voor 4% gewijzigd door Musta op 09-01-2016 16:53 ]
NS FC: SW 2742 0448 8213
Ik heb gisteren ook een nieuw PR gehaald:

[ Voor 23% gewijzigd door RickvN op 10-01-2016 10:23 ]
21!SuperKneus schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 21:54:
http://imgur.com/a/v1io7
Misser heeft vandaag de 20ste war op rij gewonnen. Yeaahhh goed werk!
Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::
Wat adviseren jullie? Ik ben zelf namelijk niet enorm onder de indruk van de eagle @lv1.
Heb je je goud storages al alle 4 op max dan? Anders kan je die eagle niet maken.catchingfire schreef op maandag 11 januari 2016 @ 10:40:
Ben TH11 met 4 wiz-twrs@lv8, de nieuwe @lv5. Kan nu met de boost redelijk farmen dat het mogelijk is om of een eerste wiz-twr te maxen naar lv9, of de eagle te maxen naar lv2 (met hulp van een paar gems).
Wat adviseren jullie? Ik ben zelf namelijk niet enorm onder de indruk van de eagle @lv1.
Ja dat is het probleem niet.Tylen schreef op maandag 11 januari 2016 @ 10:51:
Heb je je goud storages al alle 4 op max dan? Anders kan je die eagle niet maken.
Troops: 3 golems, 5 witches, 16 wiz en 13 wallies.SirLenncelot schreef op maandag 11 januari 2016 @ 11:58:
Hoe vallen jullie eigenlijkl TH11 bases aan met een eagle artillery? Ik heb het namelijk nog niet geprobeerd.
Cc: 2/2/3 met quake.
Spells. 2 freeze 2 rage 3 quakerstjes.
Eagle laat je eerste keer ploffen op je golems, tweede keer pak je hem met freeze incl inferno (altijd met inferno als kan, anders enkel inferno), mocht die hierna nog staan dan op momemt van inpact de GW activeren om de damage op te vangen.
Belangrijk nu is dat je vrije % eerst pakt want als de eagle niet kapot gaat heb je pech als je op 48,49% zit.
GW heb ik nog niet als th10, maar als TH10 moet het toch te doen zijn om een th11 te pakken?
Niet moeders mooiste (z'n dorp kan tevens 3* met warden) maar alsnog 2*SirLenncelot schreef op maandag 11 januari 2016 @ 12:21:
Hoe manipuleer je dan waar de EA aanvalt? En ik neem aan dat je dan begint aan de kant waar de EA staat.
GW heb ik nog niet als th10, maar als TH10 moet het toch te doen zijn om een th11 te pakken?

prima als dit je casual aanvallen zijn. Hoeveel verschil maakt witch 3 uit?Famous schreef op maandag 11 januari 2016 @ 12:47:
[...]
Niet moeders mooiste (z'n dorp kan tevens 3* met warden) maar alsnog 2*
[video]
Dat waren mijn casual aanvallenSirLenncelot schreef op maandag 11 januari 2016 @ 23:12:
[...]
prima als dit je casual aanvallen zijn. Hoeveel verschil maakt witch 3 uit?
Witch 3 maakt wel wat uit, veel meer afleiding voor de defense van de tegenstander.
Nog een clan die een TH8 zoekt die geen CW wilt doen?
http://forum.supercell.ne...52&viewfull=1#post6361752
Hello Clashers,
As mentioned in our latest posts, we’re currently working on an update that we intend to roll out as soon as possible. In the meantime here is a preview of what’s coming:
Introducing the new Star Bonus! Win five stars in Multiplayer attacks in order to win a daily resource bonus!
Housed in your Clan Castle, the Treasury is the safest place to store resources. Your daily Star Bonus and War Loot Bonus are automatically stored in the Treasury for safeguarding and only a very small percentage can be stolen.
Last but not least, we’ll introduce the Loot Cart. After your village has been attacked, a percentage of the stolen resources will be added to a Loot Cart in your Village. Once you collect the resources from the Loot Cart, these will be transferred to your Treasury for safeguarding.
Besides these new features, the update will also include a few bug fixes and battle balancing tweaks.
We’ll provide more details soon, stay tuned!
- Clash of Clans Dev Team
Dus. Ze zijn bezig..
5 sterren per dag is goed te doen. Dus dan is wel leuk.. Mits het de moeite waard is..
Hoe dat zit met loot terug krijgen na een defense moet ik nog maar zien, klinkt wel een beetje als een erge kunstgreep.. Maar ja.. Ben benieuwd
edit: eerst refreshen.. Daarna posten.. Alleen maar op de /last page zitten en zo alles bijlaten werken gaat dus niet altijd goedv

[ Voor 15% gewijzigd door ProudElm op 12-01-2016 14:28 . Reden: duh.... ]
Het aantal dead bases is inderdaad hoog. Ik ben 5 leagues gezakt om is ff wat winst op te strijken.
Ik snap er niets van, ik vind het spelletje echt veel leuker dan voorheen. Toen moest je een soort van trade-off maken tussen cuppen en resources verzamelen, nu kan het lekker tegenlijk. Ik ben gestegen van chrystal 3 naar champions 2 en heb daarnaast telkens 3-4 bouwers aan het werk (de vijfde bouwer houd ik meestal vrij om muurtjes te maken).haborym schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 14:12:
Blijkt dat SC toch flink aan het loot systeem gaan sleutelen na alle klachten.
Ja, de tijden van hersendood archers en barbarians spammen op collectors zijn voorbij, gelukkig maar want dat is eigenlijk ook maar oersaai.
Waar ze nog een beetje aan moeten tweaken is het nieuwe shield systeem waarbij je door je shield heen aan kunt vallen. Dit is ideaal voor iedereen die niet in de top meespeelt, maar bovenin lijkt mij dat die lui een week shield kopen en daarna lekker gaan aanvallen. Zo krijg je een continue stijging in het aantal trophies waar er eerst veel meer competitie was.
Hier heeft iemand met hersendood archers en barbarians droppen op collectors de afgelopen weken dankzij die gemboost die nog niet aan zijn eind is per barch raid 500k aan loot binnen kunnen halenSirLenncelot schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 19:03:
[...]
Ja, de tijden van hersendood archers en barbarians spammen op collectors zijn voorbij, gelukkig maar want dat is eigenlijk ook maar oersaai.
.
[ Voor 36% gewijzigd door Willian40 op 12-01-2016 19:23 ]
Hoeveel van je goud en elixer kan iemand dan jatten? 500K of meer van elk?
Ligt eraan welk TH jij zelf bent en welke TH jouw base aanvaltaDutchCow schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 19:58:
Weet iemand toevallig hoeveel je kwijt raakt als je je storage helemaal vol hebt?
http://clashofclans.wikia.com/wiki/Gold_StorageaDutchCow schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 19:58:
Weet iemand toevallig hoeveel je kwijt raakt als je je storage helemaal vol hebt?
http://clashofclans.wikia.com/wiki/Dark_Elixir_Storage
laatste tabel van het artikeltje. Voor elixer is hetzelfde als gold.
Ik doe de Xbows als laatste. kosten wegen niet op tegen de toename. En ik weet niet in welke cuprange jij zit, maar op 3600+ word ik ook aangevallen als ik helemaal niets van resources heb.Willian40 schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 19:17:
[...]
Maar goed ik ga me eerst focussen op het maxen van mijn inferno's en xbows. Die xbows leveren netto weinig op maar het ''afschrik-effect'' maakt het ze al waard. Ik weet niet of er een fout in het zoeksysteem zit maar ik heb ruim 6 miljoen elixer en 7 miljoen goud maar afgezien van eenmaal 's nachts collector aanvallen gebeurt er al dagen overdag niks.
Vergis je niet hierin, ze hebben veel HP en doen redelijk wat damage. Kijk niet alleen naar DPS maar ook hoe snel ze schieten, alles zonder veel HP is zo dood.SirLenncelot schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 23:47:
[...]
http://clashofclans.wikia.com/wiki/Gold_Storage
http://clashofclans.wikia.com/wiki/Dark_Elixir_Storage
laatste tabel van het artikeltje. Voor elixer is hetzelfde als gold.
[...]
Ik doe de Xbows als laatste. kosten wegen niet op tegen de toename. En ik weet niet in welke cuprange jij zit, maar op 3600+ word ik ook aangevallen als ik helemaal niets van resources heb.
Queen 40 vind x-bows ook niet leuk
Hoe weet jij dat nouFamous schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 00:38:
[...]
Vergis je niet hierin, ze hebben veel HP en doen redelijk wat damage. Kijk niet alleen naar DPS maar ook hoe snel ze schieten, alles zonder veel HP is zo dood.
Queen 40 vind x-bows ook niet leuk
Internet
Daarbij werd ik 2x per dag leeggeroofd en steeds 400+k/400+k/3k kwijtraken is meer dan m'n collectors (zonder boost) binnen haalden. Ik ben uiteindelijk enorm in cups gezakt, flink wat defences gewonnen (85% down cuppers). Af en toe word ik nog wel gepakt, of iemand die met 29% paar storages weet te pakken, maar minder erg dan voorheen.
Op deze manier kan ik wat beter elixir/duister sparen, al gaat het langzaam. Misschien dat ik binnenkort weer ga aanvallen om sneller gold binnen te halen.
Oh oh Mr. B, oh oh!
Bizar, ik maak dat helemaal niet zo mee. Ik haal elke keer 300+ tot 700+ binnen per aanval. Ik wil juist zo veel mogelijk aanvallenVincentG schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 09:16:
Ik val sinds de update ook niet meer aan. Mijn army kostte me te veel in verhouding tot wat ik terug verdiende bij een aanval. Gold ging wel aardig, maar elixir en duister kreeg ik amper omhoog (ook mede door donaties en de wars die we niet altijd winnen).
Daarbij werd ik 2x per dag leeggeroofd en steeds 400+k/400+k/3k kwijtraken is meer dan m'n collectors (zonder boost) binnen haalden. Ik ben uiteindelijk enorm in cups gezakt, flink wat defences gewonnen (85% down cuppers). Af en toe word ik nog wel gepakt, of iemand die met 29% paar storages weet te pakken, maar minder erg dan voorheen.
Op deze manier kan ik wat beter elixir/duister sparen, al gaat het langzaam. Misschien dat ik binnenkort weer ga aanvallen om sneller gold binnen te halen.
Welke league zit je? Ik ben ook veel gezakt om al die dode basissen leeg te halen
Ik heb hier zelf ook een tijdje mee gekampt.VincentG schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 09:16:
Ik val sinds de update ook niet meer aan. Mijn army kostte me te veel in verhouding tot wat ik terug verdiende bij een aanval. Gold ging wel aardig, maar elixir en duister kreeg ik amper omhoog (ook mede door donaties en de wars die we niet altijd winnen).
Maar op advies van enkele clanleden val ik niet meer aan met DE troepen (enkel 4 EQ's) en farm ik rond de 3000-3100 cups. Momenteel probeer ik toch wat van die verhalen van hier mee te snoepen en te stijgen inc ups (momenteel nog maar 3250). Maar op Champ schijnt het pittig te zijn om doorheen te komen....
Edit: Oh, en mijn core troepen zijn gewoon reuzen en wizz. In 90% haal ik 1 ster en heb ik ook de lootbonus. De troepen en spells kosten mij ong. 300k per aanval, maar toch kan ik geregeld een muurtje van 1 mio uppen...
[ Voor 8% gewijzigd door RickvN op 13-01-2016 10:13 ]
Als je al 40/40 heroes hebt niet nee. dan ros je iedereen de moederTylen schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 09:13:
Farmen is niet gekilled hoor.
Als je die nog bij elkaar moet farmen... dan rost iedereen jou de moeder
Nu sinds zondag even flink omlaag gegaan (Bronze 1) en binnen 1,5u alweer op Silver 1 en niet veel later Gold III. Net ook hier flink wat buit verloren. Ik vind het jammer dat (succesvol) verdedigen niets oplevert, op wat cups na.
Moet eens kijken om met andere army comp aan te gaan vallen. GoWiPe kost veel te veel elixir / duister. Misschien ook eens GiWi proberen. Tijdens TH9 nog veel gedaan, maar toen kwamen m'n reuzen vaak niet erg ver, waardoor ik op den duur terug ging naar barch zonder spells. En anders geduld hebben tot ik lavahound omhoog heb en lavaloon proberen.
Oh oh Mr. B, oh oh!
Ik weet niet hoe fanatiek je met wars bent. Maar maxed xbows wegen best wel zwaar mee in de matchmaking. Je kunt er dus ook voor kiezen om de xbows (eerst) over te slaan om zo een voordeel in de wars te hebbenWillian40 schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 19:17:
[...]
Hier heeft iemand met hersendood archers en barbarians droppen op collectors de afgelopen weken dankzij die gemboost die nog niet aan zijn eind is per barch raid 500k aan loot binnen kunnen halenHoe ik het na de boost zal doen zie ik dan wel weer. Voor de boost maakte ik zwaar verlies qua elixer en mijn army is dankzij de th10 upgrades er niet goedkoper op geworden.. Maar goed ik ga me eerst focussen op het maxen van mijn inferno's en xbows. Die xbows leveren netto weinig op maar het ''afschrik-effect'' maakt het ze al waard. Ik weet niet of er een fout in het zoeksysteem zit maar ik heb ruim 6 miljoen elixer en 7 miljoen goud maar afgezien van eenmaal 's nachts collector aanvallen gebeurt er al dagen overdag niks.
Ik val ook niet met DE troepen aan, op 2 hogs (om te luren) en 3 minions na. En ik gebruik ook vaak 4 eq's. Verder alleen maar elixer troepen.RickvN schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 10:12:
[...]
Ik heb hier zelf ook een tijdje mee gekampt.
Maar op advies van enkele clanleden val ik niet meer aan met DE troepen (enkel 4 EQ's) en farm ik rond de 3000-3100 cups. Momenteel probeer ik toch wat van die verhalen van hier mee te snoepen en te stijgen inc ups (momenteel nog maar 3250). Maar op Champ schijnt het pittig te zijn om doorheen te komen....
Edit: Oh, en mijn core troepen zijn gewoon reuzen en wizz. In 90% haal ik 1 ster en heb ik ook de lootbonus. De troepen en spells kosten mij ong. 300k per aanval, maar toch kan ik geregeld een muurtje van 1 mio uppen...
Ik vond de loot in Master I / II best lekker, maar zit nu ergens rond de 3380, want ik wil is kijken hoever ik kan komen met mijn farm leger. Al vind ik het een best groot verschil, champ - master. In Master pakte ik toch zeker wel 1 op de 3 aanvallen op mij een def, dat is nu niet het geval. 8 van de 10 keer wordt ik gewoon (flink) gerost.
PSN: Curvaa_
klopt, zit nu in champ2 en wordt telkens door een th11 platgelopen. Niets tegen te doen.Curva schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 17:27:
[...]
Ik val ook niet met DE troepen aan, op 2 hogs (om te luren) en 3 minions na. En ik gebruik ook vaak 4 eq's. Verder alleen maar elixer troepen.
Ik vond de loot in Master I / II best lekker, maar zit nu ergens rond de 3380, want ik wil is kijken hoever ik kan komen met mijn farm leger. Al vind ik het een best groot verschil, champ - master. In Master pakte ik toch zeker wel 1 op de 3 aanvallen op mij een def, dat is nu niet het geval. 8 van de 10 keer wordt ik gewoon (flink) gerost.