Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Stond ook op de tip pagina van de wiki CoC.Maestro.mosjuh schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 10:45:
Ik mis eigenlijk nog een belangrijke feature in CoC.
Ik kijk (of eerlijk gezegd, keek) vaak mijn revenge-lijst na op interessante targets (veel loot en/of zwakke basis). Als ik dan een goede vind, dan bepaal ik een strategie, pas eventueel mijn leger er op aan en ga in de aanval.
Echter, vaker wel dan niet krijg ik dan vervolgens de melding 'Schild actief' (of, minder vaak, 'Speler online'). Om vervolgens naar de volgende te gaan en weer van voor af aan te beginnen.
Dit kost enorm veel tijd, waardoor ik eigenlijk nooit meer revenge.
Het zou veel tijd schelen als je in de lijst direct kan zien wie niet aan te vallen is (schild heeft). Mooier zou nog zijn als je ziet hoeveel trophies en/of loot je kan verdienen.
Hopelijk gaan ze dit doorvoeren. Zie graag twee veranderingen. Als mijn verdediging wint maar ik ben mijn CC troepen kwijt zou ik een auto request willen en automatisch alle vallen herladen, alleen als je verdediging wint.
Hoi!
Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::
Dat lijkt me een vette additie.
Hoi!
Boeiend, Dan schrappen ze maar een mijntje ofzoEWK schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 12:19:
Wel wordt de ruimte steeds kleiner in de base, ik heb nog geen ruimte tekort, maar het oppervlak wat ik overhoud wordt wel steeds kleiner.
Of ze maken het dorp gewoon 20x20 tegels groterHoppa! schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 21:25:
[...]
Boeiend, Dan schrappen ze maar een mijntje ofzo
Hoi!
Ik zat net even jou dorp te bekijken om te zien hoe ver je eventueel was maar vroeg mijzelf toch eigenlijk wel af waarom jij naar TH10 bent gegaan? Dacht altijd dat jij ook "tegen" het rushen was.Hoppa! schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 21:25:
[...]
Boeiend, Dan schrappen ze maar een mijntje ofzo
Hoe zit het trouwens met je DE troepen, zijn die beetje geupgrade (gezien de levels van je heroes)?
Hoe is verder de loot dan op TH10, is dat kut of valt het eigenlijk wel mee?
DE troops:
Heks 2
Golem 2
Hoggs 5
Minion 6 onderweg
Valkyrie 1 (gebruik ik nooit)
Na minion doe ik draak naar 4, daarna door met golem.
Loot gaat best aardig, maar iets langer zoeken voor de 400k/500k. Ik speel ook veell minder nu, maar heb nog geen moeite om de bouwers bezig te houden.
jeroenedig.nl
Verder heb ik enorm veel plezier gehad in Tweakers en zie ik (na mijn vakantie) geen reden om niet terug te keren, behalve als de reden waarom ik weg ben gegaan, er nog steeds is.
Hoi!
PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl
Ik doelde inderdaad op je Tesla's (die ik in upgrade zag) en je AA. Daarnaast vind ik je muren ook redelijk laag maar dat kan jij natuurlijk totaal niet belangrijk vinden. Dacht hierbij meer eraan dat je al enige tijd TH10 bent en je defense dus pas(?) op TH9 niveau zit. Daarnaast zou ik enkele dingen eerder upgraden (zoals camp's en DE drill) maar dat is natuurlijk ook een kwestie van smaak.Hoppa! schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 19:10:
Qua rushen valt wel mee toch? Op mijn teslas en AA na is alle defence max. Voor CW zijn die infernos en extra xbow gewoon erg fijn. Muren en rest gebouwe boeien niet.
DE troops:
Heks 2
Golem 2
Hoggs 5
Minion 6 onderweg
Valkyrie 1 (gebruik ik nooit)
Na minion doe ik draak naar 4, daarna door met golem.
Loot gaat best aardig, maar iets langer zoeken voor de 400k/500k. Ik speel ook veell minder nu, maar heb nog geen moeite om de bouwers bezig te houden.
Momenteel zit ik zelf nu rond de 2200 cups met Giant/healer combo en gaat het best lekker. Ik wil kijken of ik zo de 2400 cups kan halen, als dit lukt ga ik met een andere combo door tot Master. Vandaag enkele aanvallen gedaan maar de buit valt vandaag mee (wel veel DE) en als ze een lekkere buiten hebben is het een ver geugrade TH10. Zelf pas één keer "goed" aangevallen en dat was met 120 minions die nergens kwam. Ben benieuwd hoe mijn base het houd gezien ik hem zelf "ontworpen" heb.
Nog tweeënhalve dag en dan is mijn King 15
Aan de andere kant zijn mijn inferno's inmiddels lvl 2 en mijn derde xbow op weg naar lvl 3. Daarbij, zoals ik aangaf, ik word nooit aangevallen dus who cares? Muren komen wel een keer. Of niet.Famous schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 19:08:
[...]
Ik doelde inderdaad op je Tesla's (die ik in upgrade zag) en je AA. Daarnaast vind ik je muren ook redelijk laag maar dat kan jij natuurlijk totaal niet belangrijk vinden. Dacht hierbij meer eraan dat je al enige tijd TH10 bent en je defense dus pas(?) op TH9 niveau zit. Daarnaast zou ik enkele dingen eerder upgraden (zoals camp's en DE drill) maar dat is natuurlijk ook een kwestie van smaak.
Momenteel zit ik zelf nu rond de 2200 cups met Giant/healer combo en gaat het best lekker. Ik wil kijken of ik zo de 2400 cups kan halen, als dit lukt ga ik met een andere combo door tot Master. Vandaag enkele aanvallen gedaan maar de buit valt vandaag mee (wel veel DE) en als ze een lekkere buiten hebben is het een ver geugrade TH10. Zelf pas één keer "goed" aangevallen en dat was met 120 minions die nergens kwam. Ben benieuwd hoe mijn base het houd gezien ik hem zelf "ontworpen" heb.
Nog tweeënhalve dag en dan is mijn King 15Dan verder om mijn Queen van 12 naar 15 te tillen.
Daarnaast zijn 2 van de 4 camps reeds geupgrade en is mijn nieuwe DE-drill inmiddels lvl 3. Ik heb dus geen idee waar je het over hebt? Je kunt niet alles tegelijk aanpakken natuurlijk. Misschien speel ik wel minder dan jij en ben ik ook op vakantie geweest....?
Ik bedoel het totaal niet aanvallend.. Zeg ook niet voor niets dat het natuurlijk ook een kwestie van smaak is en ik het persoonlijk anders zou aanpakken.Hoppa! schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 19:37:
[...]
Aan de andere kant zijn mijn inferno's inmiddels lvl 2 en mijn derde xbow op weg naar lvl 3. Daarbij, zoals ik aangaf, ik word nooit aangevallen dus who cares? Muren komen wel een keer. Of niet.
Daarnaast zijn 2 van de 4 camps reeds geupgrade en is mijn nieuwe DE-drill inmiddels lvl 3. Ik heb dus geen idee waar je het over hebt? Je kunt niet alles tegelijk aanpakken natuurlijk. Misschien speel ik wel minder dan jij en ben ik ook op vakantie geweest....?
Over je huidige snelheid qua voortgang zeg ik niets dus snap het laatste gedeelte niet? Ik speel zelf ook veel minder (qua aanvallen, chat wel
Wat ik bedoel te zeggen is dat er op het gebied van drill en camps geen optie was om het uberhaupt anders aan te pakken omdat dingen niet sneller kunnen.Famous schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 19:49:
[...]
Ik bedoel het totaal niet aanvallend.. Zeg ook niet voor niets dat het natuurlijk ook een kwestie van smaak is en ik het persoonlijk anders zou aanpakken.
Over je huidige snelheid qua voortgang zeg ik niets dus snap het laatste gedeelte niet? Ik speel zelf ook veel minder (qua aanvallen, chat wel) en ben ook 12 + 3 dagen weggeweest maar dat maakt verder niets uit lijkt mij?
En verder is het een kwestie van keuzes, inderdaad. Ik wilde eerst mijn infernos naar 2 en de nieuwe xbow naar drie. Nu is mijn wiztower bezig en spaar ik voor de tweede wiztower. En ondertussen up ik af en toe mijn nieuwe boogtoren en kanon. Alles op zijn tijd.
Al mijn bouwers zijn constant bezig en dat was me niet gelukt als ik alle defence geupt had voor de stap naar th10. De combinatie van alle dure upgrades die vrijkomen bij th10 en enkele goedkope lange updates (AA en tesla) is ideaal om de boel bezig te houden. Maar dat heb ik hier al een keer of vijf uitgelegd, kennelijk willen de 'alles max' fundamentalisten dat niet begrijpen...
AmenHoppa! schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 20:04:
[...]
Wat ik bedoel te zeggen is dat er op het gebied van drill en camps geen optie was om het uberhaupt anders aan te pakken omdat dingen niet sneller kunnen.
En verder is het een kwestie van keuzes, inderdaad. Ik wilde eerst mijn infernos naar 2 en de nieuwe xbow naar drie. Nu is mijn wiztower bezig en spaar ik voor de tweede wiztower. En ondertussen up ik af en toe mijn nieuwe boogtoren en kanon. Alles op zijn tijd.
Al mijn bouwers zijn constant bezig en dat was me niet gelukt als ik alle defence geupt had voor de stap naar th10. De combinatie van alle dure upgrades die vrijkomen bij th10 en enkele goedkope lange updates (AA en tesla) is ideaal om de boel bezig te houden. Maar dat heb ik hier al een keer of vijf uitgelegd, kennelijk willen de 'alles max' fundamentalisten dat niet begrijpen...
Dat is het vooral, wat ik meerdere keren aangaf.Hoppa! schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 20:04:
[...]
Wat ik bedoel te zeggen is dat er op het gebied van drill en camps geen optie was om het uberhaupt anders aan te pakken omdat dingen niet sneller kunnen.
Je bouwers heb je verder erg snel, maar vooral lang, aan het werk omdat de upgrades juist zolang duren, dit was (waarschijnlijk) op een TH10 (vanaf een TH9 max) juist sneller gelukt. Op TH9 lukt mij dit in elk geval zéér makkelijk terwijl het qua gold voor de upgrades niet veel scheelt. Zo makkelijk dat ik nu maar muren upgrade omdat ik pas over 3 dagen weer een nieuwe bouwer vrij heb.
Het fundamentalisme aangrijpen vind ik echter wel apart.. Er zijn meer mensen die "rushen" dan mensen die eerst hun eigen base gaan maxxen. Ik wil persoonlijk alles max hebben inclusief een deel level 10 muurtjes. CLB denkt hier anders over (qua muren) en jij blijkbaar helemaal. Toch hebben we het er vaker, in Tweakers1, over gehad dat wij juist wilde maxxen. Als je dan toch over fundamentalisme begint is (was) dat voor ons juist de base maxen. Vandaar mijn interesse in jouw base, mocht je dit anders opgevat hebben dan.. Tja..
Jou "tactiek" met je upgrades heb ik hier geen enkele keer voorbij zien komen maar dat zal verder dan wel aan mij liggen
Goodnight, sleepwell, ik ga nog even series kijken
Euh, nee, dat is dus in mijn geval niet zo, omdat ik (zoals ik al meerdere keren aangegeven heb) veel minder speel. Kennelijk vind je het moeilijk om te begrijpen dat veel minder spelen betekent dat het niet lukt om 4 bouwers aan de gang te houden met upgrades die beginnen bij 6,4 miljoen. Ik heb, voor ik naar TH10 ging, uitgerekend hoeveel goud ik binnen kan harken met hoeveel ik speel en ben toen tot de conclusie gekomen dat upgraden de beste optie was. Ook omdat ik vooral een sterke base wil hebben voor de CW en dus de Inferno's goed kon gebruiken.Famous schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 02:36:
[...]
Dat is het vooral, wat ik meerdere keren aangaf.
Je bouwers heb je verder erg snel, maar vooral lang, aan het werk omdat de upgrades juist zolang duren, dit was (waarschijnlijk) op een TH10 (vanaf een TH9 max) juist sneller gelukt. Op TH9 lukt mij dit in elk geval zéér makkelijk terwijl het qua gold voor de upgrades niet veel scheelt. Zo makkelijk dat ik nu maar muren upgrade omdat ik pas over 3 dagen weer een nieuwe bouwer vrij heb.
Kennelijk speel jij ook minder, maar dus nog altijd veel meer als ik op dit moment. Ik val op dit moment alleen 's avonds een paar keer aan (en dan bedoel ik ook echt een 2,3 keer). De extra tijd die het kost om goedkope upgrades te doen heb ik dus echt nodig om de boel bezig te houden.
Fundamentalisten zijn altijd een minderheid. Dus in dat opzicht is die typering niet gek. Verder heb je ook een verkeerd beeld van hoe ik daar altijd in heb gezeten en vind ik het verschil tussen wat ik doe en 'rushen' nogal groot. 'Rushen' is als je naar een TH level gaat terwijl al je defences nog minimaal 2 stappen omhoog kunnen. Ik heb gewoon gekozen voor de beste manier om mijn basis te versterken. Daar kun jij anders over denken, maar dat boeit me niet omdat je dan kennelijk niet begrijpt wat mijn motieven zijn. Ik heb keuzes altijd gemaakt op basis van het versterken van mijn basis.Het fundamentalisme aangrijpen vind ik echter wel apart.. Er zijn meer mensen die "rushen" dan mensen die eerst hun eigen base gaan maxxen. Ik wil persoonlijk alles max hebben inclusief een deel level 10 muurtjes. CLB denkt hier anders over (qua muren) en jij blijkbaar helemaal. Toch hebben we het er vaker, in Tweakers1, over gehad dat wij juist wilde maxxen. Als je dan toch over fundamentalisme begint is (was) dat voor ons juist de base maxen. Vandaar mijn interesse in jouw base, mocht je dit anders opgevat hebben dan.. Tja..
Daarnaast waren alle troepen die ik ooit gebruik geupgrade, waardoor ook mijn lab stil stond of aan de slag moest met zinloze upgrades. Nog een reden om eerder naar TH10 te gaan.
Overigens, we hebben hier eerder ook gewoon samen gesproken over de mogelijkheden om niet alles te maxen omdat (ook jij) de Inferno's wel lekker vond voor de CW. Dat jij dat uiteindelijk niet doet, tja, dat zijn keuzes.
Tja, bij deze dan. Ik heb het overigens ook al een keer of drie eerder uitgelegd hier hoor. En ik ben niet boos, ik vind het alleen lastig dat jij wat moeite schijnt te hebben met begrijpen dat er ook andere mogelijkheden en keuzes zijn die voor iemand kunnen werken. Je komt daarin nogal betweterig een oordelend over. Dat kan misschien niet je bedoeling zijn, maar ik geef het je toch terug. Misschien dat je daar vaker last van hebt en kan ik je op deze manier verder helpen.Jou "tactiek" met je upgrades heb ik hier geen enkele keer voorbij zien komen maar dat zal verder dan wel aan mij liggenJe hoeft niet boos te worden hoor
![]()
Goodnight, sleepwell, ik ga nog even series kijken
Verder even goede vage kennissen hoor!
Nee hoor totaal niet, ik vroeg het mezelf gewoon afHoppa! schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 07:05:
[...]
Tja, bij deze dan. Ik heb het overigens ook al een keer of drie eerder uitgelegd hier hoor. En ik ben niet boos, ik vind het alleen lastig dat jij wat moeite schijnt te hebben met begrijpen dat er ook andere mogelijkheden en keuzes zijn die voor iemand kunnen werken. Je komt daarin nogal betweterig een oordelend over. Dat kan misschien niet je bedoeling zijn, maar ik geef het je toch terug. Misschien dat je daar vaker last van hebt en kan ik je op deze manier verder helpen.
Verder even goede vage kennissen hoor!
Laten we het op dat laatste maar houden anders gaan we helemaal off topic als ik erop in ga.
Ik kom de meeste gekke lay outs tegen hier rond de 2400 cups. TH10's met level 3 of 4 defense, muren helemaal verspreid over de map of noem het maar op. Dit vond ik echt wel de "knapste" tot nu toe. Meneer viel mij aan en dacht wat heeft hij lage level troops.. Even zijn base bekijken:

Een TH6 op 2437 cups
[ Voor 44% gewijzigd door Famous op 13-08-2014 16:33 ]
Haha, ik heb ook nog een leuke. Ik ga hem zo proberen te uploaden. Ik kom namelijk ook wel vaak rare TH10's tegen.Famous schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 16:33:
[...]
Nee hoor totaal niet, ik vroeg het mezelf gewoon af![]()
Laten we het op dat laatste maar houden anders gaan we helemaal off topic als ik erop in ga.
Ik kom de meeste gekke lay outs tegen hier rond de 2400 cups. TH10's met level 3 of 4 defense, muren helemaal verspreid over de map of noem het maar op. Dit vond ik echt wel de "knapste" tot nu toe. Meneer viel mij aan en dacht wat heeft hij lage level troops.. Even zijn base bekijken:
[afbeelding]
Een TH6 op 2437 cups
ik zag trouwens ook een paar van die cirkel layouts
Bestaat alles zeg maar uit 5 cirkels waarin in de middelste de DE tank staat.
in elke cirkel een storage,
Burp
Die kom je met regelmaat nog wel tegen, lijken een soort pokebal effect te hebben, soms best vervelend om dan tot de core te komen met een barch leger haha.Wii4all schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 16:46:
bizar...
ik zag trouwens ook een paar van die cirkel layouts
Bestaat alles zeg maar uit 5 cirkels waarin in de middelste de DE tank staat.
in elke cirkel een storage,
Ik zelf ben wat cups aan het zakken raakte bij elke aanval ruim 1K DE kwijt dat is meer dan ik in een aantal aanvallen terug kan halen, dus maar even rustig zakken wachten tot me bouwers over 48 uur weer beschikbaar zijn om ze weer aan het werk te kunnen zetten met me overschot van recourses.
Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite
Vanavond gaat mijn tweede wiztoren naar lvl 8, overmorgen Archerqueen (gaat nu naar 7) meteen door naar 8 en de derde bouwer overmorgen moet ik nog toewijzen, zal wel iets kleins worden want niet genoeg goud meer door die wiztoren. Elixertanks zitten ook vol, maar die zijn voor draak lvl 4. Over 3 dagen zijn mijn minions lvl 6 af en dan wil ik mijn 8 miljoen elixer klaar hebben staan!
Daarna elixer sparen om de laatste twee armycamps te maxen, daarna DE-boor (of misschien andersom?). Als dat klaar is dan zijn de bommenlegger en Goblin aan de beurt, maar dat gaat nog heeeeeeeeel lang duren. Elixer komt niet vanzelf in TH10, zeker niet met een paar aanvallen per dag en de giga elixer-investeringen in Clanwars elke week.
Wat zouden jullie doen? Eerst de laatste twee armycamps, zodat ik 240 troepen kan meenemen? Of eerste de DE-boor van 3 naar 6?
Zit nu zelf ook net op th10 en heb nog genoeg dingen te uppen maar zo snel er genoeg elixer is gaan de armycamps!
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Vannacht drie keer aangevallen (ben van master weer naar goud gegaan) en de traps herladen was duurder dan wat er in die drie aanvallen gestolen was aan gold

Verwijderd
Ben inmiddels al een tijdje klaar en speel voornamelijk alleen Cw. Laatste paar wars met nieuwe legers aan het experimenteren. Gaat vrij aardig. Laatste war twee near maxed th9 3starred. Met freeze/heal en hoge heroes kom je echt ver tegen welke th9 dan ook.
Twee weken is allemaal prima, maar de prijzen worden ook wel aan de hoge kant...Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 22:25:
Die 2 weken lange upgrades lijken soms overweldigend, maar zoveel als bijv th9 hoef je niet te uppen.
Ik ben een fanatieke speler dus de miljoentjes blijven hopelijk wel binnenstromen op TH10 maar toch.
Als ik TH10 ben ga ik toch eerst de extra gebouwtjes upgraden tot de niveau's van wat er nu bij me staat.
Natuurlijk inferno's gelijk neermieteren en als dat allemaal klaar is, gaan we maar op voor de nieuwe levels...
Eerst nog even op TH9, wat troops ontwikkelen, waarbij het goud mooi in m'n muurtjes kan...
Elixer is al weken afgetopt volgens mij, ook nagenoeg alle bouwers vrij, maar ik rush niks, prima zo.
Tevens ben ik bezig om naar Master te gaan, omdat het kan, valt niet echt mee, vanavond hopelijk klaar...
Zal straks even een screenshotje toevoegen hier...
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Weet niet waarmee je aanval gezien ik al 2 dagen eigenlijk niet echt speel, maar ballioons is in 2 dagen MasterCLB schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 14:33:
[...]
Twee weken is allemaal prima, maar de prijzen worden ook wel aan de hoge kant...
Ik ben een fanatieke speler dus de miljoentjes blijven hopelijk wel binnenstromen op TH10 maar toch.
Als ik TH10 ben ga ik toch eerst de extra gebouwtjes upgraden tot de niveau's van wat er nu bij me staat.
Natuurlijk inferno's gelijk neermieteren en als dat allemaal klaar is, gaan we maar op voor de nieuwe levels...
Eerst nog even op TH9, wat troops ontwikkelen, waarbij het goud mooi in m'n muurtjes kan...
Elixer is al weken afgetopt volgens mij, ook nagenoeg alle bouwers vrij, maar ik rush niks, prima zo.
Tevens ben ik bezig om naar Master te gaan, omdat het kan, valt niet echt mee, vanavond hopelijk klaar...
Zal straks even een screenshotje toevoegen hier...
Ik doe dat allemaal door elkaar. Als ik veel goud heb doe ik een dure upgrade, komen er snel bouwers vrij kies ik voor langere upgrades. Op die manier spreid ik het zodat iedereen door blijft werken. Wel slim om eerst de inferno's en je derde X-bow neer te zetten. Zodra die staan wordt je in de cuprange rond 1900-2100 vrijwel niet meer aangevallen. Alleen nog maar TH-slopers Ik heb zelf direct mijn inferno's naar lvl 2 gedaan, omdat ik in die periode even erg veel kon spelen.CLB schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 14:33:
[...]
Twee weken is allemaal prima, maar de prijzen worden ook wel aan de hoge kant...
Nu speel ik nog maar nauwelijks, maar heb ik wel mijn inferno's op 2 en mijn nieuwe x-bow op 3. Dankzij die spulletjes kan ik gewoon 1 of 2 keer aanvallen, zonder bang te hoeven zijn dat ik meteen weer geraped word en al mijn winst weg is.
Nu ben ik langzaamaan mijn tesla's verder aan het upgraden en de nieuwe boogtoren en kanon. Heb inmiddels ook twee wiztorens naar 8 gedaan, omdat ze zo cool zijn dan.
Enige wat lastig is op TH10 is elixer. Duister elixer gaat als een tierelier, maar het reguliere spul is lastig. Je legers moeten toch wat sterker, omdat je geen TH8 meer kunt raiden voor goede loot. Die opbrengsten zijn echt te laag. Je moet dus lvl9 en lvl10 aanvallen, en dat kost wat meer. Dat gecombineerd met lagere opbrengsten maakt dat het niet meer zo vanzelfsprekend is allemaal. Dat gezegd hebbende, gisterochtend heb ik draak lvl 4 aangezet, nadat minion 6 af was.
Verder ben ik vooral actief met de wekelijkse clanwar en ben ik nu leider van onze clan geworden. Allemaal prima te doen met weinig spelen, omdat het gewoon een relaxte bedoeling is.
Verwijderd
Ben nu Th7 en twijfel beetje welke cuprange nu handiger is.
Th8 ~ 1400
Th9 ~ 1600
Th10 ~ 2600 (hier vond ik op Th9 echt veel grote buiten maar had hiervoor Freeze spell nodig).
Let op: de range is 200 cups, dus mensen die 200 cups onder jou en 200 cups boven jou zitten kunnen jou als tegenstander tegen komen en andersom.
Everything is better with Bluetooth
Verwijderd
Ik ga misschien eerst even omhoog. Barbarian King lijkt me best leuk op TH7 en dat is goed te doen.jeanj schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 21:29:
Thx, ik wilde de vraag net stellen. Ga wel wat cups verliezen dan..... Ben nu th7 en 1350 cups.... Nog maar 3 weken en 6 dagen te gaan voordat ik alles max heb......
Verwijderd
Gebruikte voorheen steeds gowiwi in wars. Makkelijk twee sterren op th10, maar 3 ster is nog steeds erg moeilijk. Laatste tijd twee pekka's in de mix gegooid met zeer goede resultaten. Twee maal 3 sterren op een avg th10!Famous schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 14:14:
Ik zou zeggen probeer eens GoWiWi, hier kan je zelfs (redelijk) makkelijk op een TH10 met inferno's 2 sterren halen en wellicht 3. Wel golem 5+ Wiz 5+ en Wiz 2.
Die heb ik al, lvl 1 en ik kan zo lvl 2 aanzetten. het eerste gebouw wat ik op th7 was mijn DE storage.Wat erg goed werkt is veel lightning spells gebruiken. Kost wat maar dan heb je ook wat..... Maar elixer genoeg....Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 21:37:
[...]
Ik ga misschien eerst even omhoog. Barbarian King lijkt me best leuk op TH7 en dat is goed te doen.
[ Voor 9% gewijzigd door jeanj op 20-08-2014 00:06 ]
Everything is better with Bluetooth

Queen is bijna 13, nog twee levels en dan gaan we verder om golem te maxen.
DE looten met lightning is lame. Een TH7 die dat bij mij doet kan standaard een bezoekje terug verwachtenjeanj schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 00:05:
[...]
Die heb ik al, lvl 1 en ik kan zo lvl 2 aanzetten. het eerste gebouw wat ik op th7 was mijn DE storage.Wat erg goed werkt is veel lightning spells gebruiken. Kost wat maar dan heb je ook wat..... Maar elixer genoeg....
Intentionally left blank
Ik heb toch best lang op deze manier DE gejat en het werkt perfect. Later ben ik over gegaan op alleen wraak aanvallen met bliksemspreek (als er genoeg DE te jatten was). Misschien wel lame maar het werkt dus waarom niet.crisp schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 08:24:
[...]
DE looten met lightning is lame. Een TH7 die dat bij mij doet kan standaard een bezoekje terug verwachten
Ik heb mijn hele BB-king (inclusief lvl 2) zo bijelkaar geschoten. En dan krijg je wel eens bezoekjes terug, maar als je je goud en elixer dan laag houdt, dan valt dat reuze mee. Daarbij, 9 van de 10 keer kunnen ze minder terugjatten. Als jij met een TH9 of TH10 een TH7 aanvalt op DE, dan valt er doorgaans bar weinig te halen.crisp schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 08:24:
[...]
DE looten met lightning is lame. Een TH7 die dat bij mij doet kan standaard een bezoekje terug verwachten
En niets is zo leuk als een revenge die minder oplevert dan je oorspronkelijk hebt gejat. Dus ik denk dat veel van die TH7 je na je wraak nog een keer uitlachen...
Och, met een 40K barchlegertje gooi je de meeste TH7's gewoon plat. Ik heb altijd wel winst gehad uit mijn revenges (en meestal ook m'n DE terug)Hoppa! schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 08:59:
[...]
Ik heb mijn hele BB-king (inclusief lvl 2) zo bijelkaar geschoten. En dan krijg je wel eens bezoekjes terug, maar als je je goud en elixer dan laag houdt, dan valt dat reuze mee. Daarbij, 9 van de 10 keer kunnen ze minder terugjatten. Als jij met een TH9 of TH10 een TH7 aanvalt op DE, dan valt er doorgaans bar weinig te halen.
En niets is zo leuk als een revenge die minder oplevert dan je oorspronkelijk hebt gejat. Dus ik denk dat veel van die TH7 je na je wraak nog een keer uitlachen...
Intentionally left blank
Same hereSuperKneus schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 08:39:
[...]
Ik heb toch best lang op deze manier DE gejat en het werkt perfect. Later ben ik over gegaan op alleen wraak aanvallen met bliksemspreek (als er genoeg DE te jatten was). Misschien wel lame maar het werkt dus waarom niet.

Prima tijd voor TH10, dus maar:
1. Ik ben een 'allex-max-fundamentalist'
(alhoewel lvl10 muurtjes a 3 miljoen er niet in gaan hier)
2. Ik wil nog wat DE-troops in het lab ontwikkelen...
Heb momenteel:
Minions lvl5, Hogg lvl3, Valkyrie lvl1, Golem lvl1, Witch lvl2...
Golem lvl2 staat nu aan en daarna maar gelijk Golem lvl3 ofzo.
Hoggies zijn niet meer wat het geweest zijn hoor ik van iedereen.
Voorlopig vind ik TH9 nog wel even prima, goud in de muurtjes, DE in troops en heroes...
Lijkt me toch wel leuk om met TH10 te beginnen met redelijk gelevelde Golems om te GoWiWi'en
Hoggs level 5 lopen echter zo snel overal door dat je amper last heb van de Queen en gewoon op tijd een heal spell gooien wanneer er Gbombs zijn
wilde, denk ik nu dat ik eerst Golem lvl3 en lvl4 nog doe en daarna weer eens verderga met Hoggies levelen
Mijn TH9 was minder en bij mij werd er al zelden aangevallen op mijn basis. Alleen TH-crushers. Ik vermoed dat CLB vrijwel nooit iets serieus te verwerken krijgt.Steevo_S schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 16:29:
@CLB hoe goed is jou basis om je DE te verdedigen, raak je veel kwijt per aanval of snipen ze meer je stadhuis?
Dit onderschrijf ik. Met hoggs is nog prima aan te vallen, al gebruik ik ze uitsluitend in de CW. Je merkt wel dat het halen van 3 sterren lastiger is geworden, zeker bij stevige TH9 basissen. Voorheen kon je eigenlijk elke TH9 met hoggs volledig platleggen, nu lukt dat vrijwel nooit meer als de TH9 echt tegen de max aanzit.Famous schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 16:19:
Als jij weet/ denkt te weten waar de Gbombs liggen OF een snelle reactie heb kan je met de hoggs nog prima aanvallen. De Gbombs zijn sterker geworden en de Queen is niet meer te luren dat zijn de nadelen.
Hoggs level 5 lopen echter zo snel overal door dat je amper last heb van de Queen en gewoon op tijd een heal spell gooien wanneer er Gbombs zijn
Dat komt echt door de bommen en de queen. Grote voordeel van het niet meer kunnen luren van de queen is wel dat ze de hoggs niet meer door het hele veld volgt, wat ze eerst wel deed als het luren faalde. Dan was de queen in d'r eentje verantwoordelijk voor 100 kilo schnitzel. Nu krijgt ze amper de tijd om er 3 of 4 af te schieten.
Het inzetten van je healspells op de juiste manier en op het goede moment is gewoon nog essentiëler geworden. Het is ook raadzaam om gewoon 4 (of 5) healspells mee te nemen en de woedespreuken achterwege te laten.Hooguit 4 heal en 1 woede (TH 10) als er ook een inferno in het spel is.
Overigens val ik in de CW nu vooral met draken of GoWiWi aan. Vooral draken, wel duur, maar ook wel erg mooi om te doen. Ik pak nog wel eens hoggs als ik 100% zekerheid moet hebben op 3 sterren bij een lage TH9 of TH8. Draken zijn dan toch wat minder berekenbaar. Sterker, maar ze doen nogal eens de domste dingen en hoggs zijn 100% voorspelbaar.

Net mijn laatste aanval in CW gedaan, helaas geen ster erbij weten te scoren. Wel meteen mijn Queen aangezet naar level 14. Upgrade duurt 6,5 dag en is de snelste bouwer die vrij komt dus al het goud wat de komende 5 dagen binnen komt gaat in de muren. Hierna hoef ik enkel nog maar 5 archertowers up te graden waarvan ik er 3 ga aanzetten en daarna gaat TH10 aan. De overige 2 zet ik dan aan in de upgrade tijd en kom ik op TH10 met 5 bouwers vrij
Denk dat over ~ 3 weken TH10 aangaat. Dan zitten alle muren op level 8 en deels op 9 (momenteel 25 lvl 9 muren).
Ik weet niet of ik hier terecht kan met vragen over Clash of Clans. Mocht ik verkeerd zitten hoor ik dat wel.
Ik zit met het volgende probleempje, op mijn samsung galaxy s3 heb ik dus COC en ik heb dit ooit gesynct met de ipad van me moeder met haar gamecenter account.(zo kon ik op een groter scherm me base etc opbouwen). Maar nu heb ik een iphone gekocht en wil ik hier op spelen maar via me eigen gamecenter werkt dit niet hij geeft een melding op me s3 dat hij al gekoppeld is met een ander apparaat. Moet ik nu op me iphone helemaal opnieuw beginnen?
kleine aanvulling: ik heb al gekeken op de official website van supercell maar dit probleempje kan ik daaruit niet vinden
gr Rick
[ Voor 9% gewijzigd door R1ck3rd op 21-08-2014 19:30 ]
Kan je niet op de iPad van je moeder het spel verwijderen (en wanneer hij vraagt of je het uit GameCenter wil verwijderen op ja klikken)? Zo lijkt hij mij niet meer gekoppeld en kan je het daarna proberen op je eigen iPhone. Anders even kijken op het forum van Super Cell, heb zoiets wel vaker voorbij zien komen dacht ik.R1ck3rd schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 19:26:
hallo mensen,
Ik weet niet of ik hier terecht kan met vragen over Clash of Clans. Mocht ik verkeerd zitten hoor ik dat wel.
Ik zit met het volgende probleempje, op mijn samsung galaxy s3 heb ik dus COC en ik heb dit ooit gesynct met de ipad van me moeder met haar gamecenter account.(zo kon ik op een groter scherm me base etc opbouwen). Maar nu heb ik een iphone gekocht en wil ik hier op spelen maar via me eigen gamecenter werkt dit niet hij geeft een melding op me s3 dat hij al gekoppeld is met een ander apparaat. Moet ik nu op me iphone helemaal opnieuw beginnen?
gr Rick
Succes!
ja ik heb het al geprobeerd door hem te verwijderen van de ipad + gamecenter (daar is hij ook niet meer in terug te vinden) maar hij geeft op me s3 nog steeds de melding dat hij ergens al gekoppeld is.
Denk dat je het beste even contact op kan nemen met Supercell en zowel de informatie van je Google account als je moeders Game center account erin vermelden. Ik weet niet of ze het kunnen aanpassen maar wellicht kunnen ze iets voor je betekekenIn order to save your progress in the game, you must use a unique Game Center account. Please note that Game Center only supports one account per game, and that you will need to use a different Game Center account for each new village, farm, or base you want to play on other devices.
Dat is één unieke code die je (als ik het goed begrijp) dus maar één keer kan gebruiken. Althans zo lees ik het op de site van Supercell.CLB schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 20:12:
Begrijp er niks van, heb ik regelmatig gedaan, je kunt toch zo'n synode generen, oude device, nieuwe device..
Dit dien je natuurlijk wel op je oude telefoon te doenR1ck3rd schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 20:17:
ja die code heb ik dus toen die tijd op mijn moeder ipad gedaan van mijn galaxy s3. maar ik had dus via mijn moeders game center account dit gedaan. nu heb ik het spel + game data (game center) verwijderd maar ik krijg geen nieuwe.
Blij dat ik niet op Apple zit. Niet dat jij er nu iets mee op schiet.
Maar ik begrijp je frustratie wel. Waarom word jij als speler de dupe van het syncen op iOS met Gamecenter?
Laat SuperCell daar 1 lijn in trekken, maar goed dat zal Apple wel niet willen. En Google voor Android uiteraard idem dito.
Het gaat om van Android naar iOs en vice versa
Ja, datzelfde bedoel ik ook.Famous schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 20:41:
Nee Roodey, als ik een nieuwe iPhone heb dan trekt hij dit automatisch gelijk met mijn Game Center account. Het zeflde dus als Google doet.
Het gaat om van Android naar iOs en vice versa
Drama toch dat de eindgebruiker de dupe wordt van hun drang om de gebruikers binnen boord te houden.
Commercieel gezien snap ik het wel. Maar tijdje terug toen ik om de 3 maanden een nieuwe telefoon had (iOS en Android afwisselend) als gadgetfreak werd ik daar niet blij van.
Heb nooit Edelstenen aangeschaft, ben nu in een soort van farming mode.
Deze lay-out bevalt me enorm goed, vaak gratis schild. Me troepen zijn allemaal op max, draak net naar lvl 3 en nu bezig met de laatste pekka lvl 2.
Het doel is om alles max te upgraden voordat ik naar een hoger stadhuis ga.
Dat laatste sowieso doen!Nord1n schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 21:03:
Hierbij een afbeelding van mijn dorp.
Deze lay-out bevalt me enorm goed, vaak gratis schild. Me troepen zijn allemaal op max, draak net naar lvl 3 en nu bezig met de laatste pekka lvl 2.
[afbeelding]
Wel gems uitgegeven zo te zien? Anders had je al de vijfde bouwer gehad
De barakken niet vergetenNord1n schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 21:03:
Dat klopt! Die heb ik uitgegeven om me huidige stadhuis snel te krijgen. Kon niet wachten om het magisch goedje duister elixir zelf te farmen.Famous schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 21:06:
[...]
Dat laatste sowieso doen!
Wel gems uitgegeven zo te zien? Anders had je al de vijfde bouwer gehad
Trouwens, heeft een vijfde bouwer wel nut eigenlijk? Ik moet echt hard me best doen om me vier bouwers constant aan het werk te zetten. Ik denk dat dit alleen moeilijker wordt wanneer ik straks al 3.2 mill moet uitgeven voor kanon lvl 11 bijvoorbeeld.
Wablief?
[ Voor 19% gewijzigd door Nord1n op 21-08-2014 21:24 ]
Nu interesseert het me sowieso niet meer. Ik krijg binnenkort waarschijnlijk zelfs problemen om er vier bezig te houden.
Ah pardon! Inderdaad dat is een beetje de zwakte van mijn dorp. Gelukkig is de derde nu bezig naar level 9, en vervolgens ga ik ook meteen de laatste doen. Heb ze lang onderschat, wist niet dat ik zoveel gebruik zou maken van draken bijvoorbeeld.Roodey schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 22:04:
[...]
1 barak lvl 10
1 barak lvl 09
2 barak lvl 08
Wat vooral handig is bij de kazernes dat ik dan 8 draken klaar kan stomen in een uurtje, goed voor trofeeën later maar vooral clan wars!
We zitten nu al op 24 clan wars overwinningen, en merk dat twee kazernes van minimaal draak al enorm veel nut hebben.
Bedankt! Dat is dus ook precies wat ik dacht, heb net weer een prestatie vrij gespeeld waardoor ik nu weer op 900 edelstenen zit.Hoppa! schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 22:13:
Vijfde bouwer heeft alleen zin als je hem aan het werk kunt houden. Ik ben er niet aan begonnen en heb er nooit spijt van gehad.
Nu interesseert het me sowieso niet meer. Ik krijg binnenkort waarschijnlijk zelfs problemen om er vier bezig te houden.
En ik heb soms ook moeite om ze alle vier dus aan het werk te zetten, en het zal ongetwijfeld niet makkelijker worden dan het nu is.
Bedankt voor je reactie, was namelijk benieuwd of er meer mensen waren die worstelen met die keuze.
Scheelt dat echt zoveel ja, townhall erbuiten?Nord1n schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 21:03:
[afbeelding]
Lijkt me dat ze dan vrij makkelijk 1 ster pakken en dan doorgaan voor de rest...
Probeer het, zou ik zeggen. Ik ben de laatste 5/6 weken maar 1x echt aangevallen. Verder alleen th crushers.dutchgio schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 01:21:
[...]
Scheelt dat echt zoveel ja, townhall erbuiten?
Lijkt me dat ze dan vrij makkelijk 1 ster pakken en dan doorgaan voor de rest...
[ Voor 6% gewijzigd door JBrennan op 22-08-2014 08:47 ]
Ik heb op SH10 de 5de bouwer genomen (had toch edelstenen genoeg). Moet toegeven dat het lastig is om er 5 constant aan het bouwen te hebben, maar vindt het prettig om altijd 1 bouwer vrij te hebben (voor het geval de kluizen/tanks vollopen of er een edelstenenkistje verschijnt). In tijden van de goedkope boosts op de mijnen/pompen gaat 5 bouwers makkelijk lukken.Hoppa! schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 22:13:
Vijfde bouwer heeft alleen zin als je hem aan het werk kunt houden. Ik ben er niet aan begonnen en heb er nooit spijt van gehad.
Daarnaast, de 5de bouwer maakt het net ietsjes moeilijker om de 50% te halen (mits je de bouwers niet aan de rand van de basis zet). Die keren dat men 49% scoorde op mijn basis, hadden waarschijnlijk wel 50% gehaald zonder die 5de bouwer. Gebeurt niet vaak, maar als je de edelstenen hebt, waarom niet?
Nu, op th10, en alle upgrades minimaal 6,5 miljoen goud, is de rek er een beetje uit, ik kan er met moeite nog 2 of 3 aan het werk houden (en dat is onder het meest gunstige geval)
Meestal liggen mijn bouwvakkers te slapen
I have the body of a god, shame it's a buddha......
Heb wat minder vrije tijd de laatste tijd, dus als ik dan ff twee uurtjes kan knallen dan graag op vol vermogen. En wat moet je anders met gems...
als koning upgraden 45k is, en ik zit op 43k en ik moet weg, dan wil ik nog wel eens de rest bijleggen in gems, kost je 50 gems en dan start de update nu al.
Anders kom je terug en dan ben je 3 keer beroofd van je dark elixer (twee lightning attacks en een massale aanval).
He hebt toch 2 "opties" voor je dorpje, 1 voor butien de clanwars (waarin je TownHall beter buiten dan in je beveiligde zone staat) en 1 voor tijdens de wars? Buiten de wars heb je ook heel veel spelers die juist gaan voor het behalen van punten, zonder veel troepen te verliezen.dutchgio schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 01:21:
[...]
Dat was eerder wel zo, zit al een tijd niet meer in een alliantie. Iedereen is vertrokken waar ik zat, tussentijds nog 2 maal uitgenodigd, maar meteen er weer uitgegooid.
In game is mijn naam choocker.
Dat vroeg ik mijzelf ook al af.. In de tijd dat mijn lab bezig is heb ik alweer genoeg om een King of Queen aan te zetten. Al laat ik ze voor nu lekker beide op level 15 steken zodat ik tijdens de CW weer beide kan gebruiken.
Scheelt toch heel wat Dark Elixer en upgrade tijd. Zeker bij de Queen.Marxje1981 schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 14:43:
king naar lvl11 is maar 45k hoor, scheelt maar 4 levels
Maargoed, iedereen zijn eigen tactiek natuurlijk!
[ Voor 9% gewijzigd door Famous op 22-08-2014 14:48 ]
Ik was er in het begin ook vrij sceptisch over.dutchgio schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 01:21:
[...]
Maar ik moet zeggen dat ik deze basis nu drie maanden heb.
In deze drie maanden ben ik 1x 100% aangevallen door een persoon met allemaal lvl 6 troepen en sterke spreuken en helden.
De meeste mensen gaan alleen Voor me stadhuis, dit geeft mij dan een gratis schild. Soms proberen ze nog wat te graaien uit de pompen maar ik leeg ze heel vaak dus valt er nooit wat te halen.
Moet zeggen dat het makkelijk werkt, ik val aan met goblins, pijl en boog, en soms pak ik elke aanval minimaal 400k resources terwijl er van mij max 2k wordt gepakt.
Dus ik raad het zeker aan als je nu te vaak wordt getipt zal ik maar zeggen.