Ja, gold altijd tekort inderdaad.De Koempert schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 14:59:
[...]
Ja alle labupgrades, army camps, barracks, DE drills etc.
178,2 miljoen gold btw. voor TH9 (exclusief walls a 1 miljard)
Elixer gaat echt rap met de upgrades. Ik liep qua troops nog wat achter en heb eigenlijk alles op max nu. Het enige wat ik (volgens mij) nog kan doen is DE storage, wiz naar 5 en rage spell naar 5. Heb alweer 3,5m 4,4m elixer dus schiet mooi opDe Koempert schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 14:59:
[...]
Ja alle labupgrades, army camps, barracks, DE drills etc.
178,2 miljoen gold btw. voor TH9 (exclusief walls a 1 miljard)
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Dit is niet per held maar in totaal. Heb toevallig gisteren alles zitten lezen van hem. En hij heeft ze telkens tegelijk aanstaan.Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 15:08:
[...]
Jep, dat is 277 per held. Wat uitkomt op ongeveer anderhalf jaar. Je zou ze natuurlijk allebei tegelijk kunnen upgraden. Maar tegen het einde aan kosten ze zo'n 200k DE per stuk. Vrij lastig om dat wekelijks maal 2 te farmen![]()
En over het elixer probleem in cw... Elixer is vrij nutteloos tegen het eind van elk TH. Je hebt maar een klein aantal elixer upgrades versus een groot aantal van goud. Dus zit je, mits je een farmer bent, tegen het eind van elk TH met volle elixer storages waar je niets mee kunt.
PSN: Curvaa_
Het is wel per king/queen, bron; http://clashofclans.wikia.com/wiki/Barbarian_King / http://clashofclans.wikia.com/wiki/Archer_QueenCurva schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 15:53:
[...]
Dit is niet per held maar in totaal. Heb toevallig gisteren alles zitten lezen van hem. En hij heeft ze telkens tegelijk aanstaan.
King;
En voor de queen is die gelijk.Cumulative Training Time
227d 12h
[ Voor 38% gewijzigd door Famous op 20-05-2014 15:57 ]
Verwijderd
Zoals famous al aangaf. Het is weldegelijk per held.Curva schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 15:53:
[...]
Dit is niet per held maar in totaal. Heb toevallig gisteren alles zitten lezen van hem. En hij heeft ze telkens tegelijk aanstaan.
Het is zeer knap dat hij ze gefarmed heeft. Erg uitzonderlijk dat hij ze beide tegelijk kan uppen. Sowieso zijn maxed helden farmen al uitzonderlijk. 400k DE farmen per week is voor 99.9% van de spelers gewoon niet mogelijk. Zelfs met gem boost is dat nog moeilijk te doen. Ik kwam Max tot 60k DE per dag( zonder boost ). Maar was daar wel de hele dag mee bezig. Voor de gewone sterveling dus niet plausibel om dat weken/maandenlang achtereen te doen
Sinds me minions 3 zijn houd ik echt van ze
Kan niet wachten tot ik ze op 5+ heb!
Ja, maar nog meer houd ik van de valk! Ze slacht alle troepen, vooral de tier1. Ze sloopt met gemak een heel cc.
Hoi!
Klopt, ook de King kilt dat lekkere dammetje snelEWK schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 19:31:
Ja, maar nog meer houd ik van de valk! Ze slacht alle troepen, vooral de tier1. Ze sloopt met gemak een heel cc.
Voorkeur gaat echter naar minions omdat die over de muren vliegen. Zo lopen de giants naar binnen en vangen de klappen, de archers stuur ik buitenom en de minions ondersteunen de giants en pakken overige gebouwen
Verwijderd
Minions zijn geweldig icm ballonen.
Valks zijn wel goed, maar hun bouwtijd en kosten maken dat ze niet geschikt zijn om mee te farmen.
Valks zijn wel goed, maar hun bouwtijd en kosten maken dat ze niet geschikt zijn om mee te farmen.
Meestal neem ik ook 1 valk mee, 1 hog (luren van cc), 15 minions, een stapel ballonnen, afgetopt met wat chicks met een boog. Mooie combi!
Hoi!
Klopt. Maar een aantal CW's terug is mijn basis gesloopt door een leger met uitsluitend (!) Valkyrie lvl 4. Bizar om te zien. 100% naar de klote, in no time.Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 19:33:
Minions zijn geweldig icm ballonen.
Balloons begin ik nu ook mee aan te vallen best leuk al vind ik de bouw tijd wat lang.EWK schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 19:34:
Meestal neem ik ook 1 valk mee, 1 hog (luren van cc), 15 minions, een stapel ballonnen, afgetopt met wat chicks met een boog. Mooie combi!
Zelf neem ik nu mee;
20 Giants
20 á 30 Minions
6 Wallies
xx archers
Met 23 á 24 minuten kan je aanvallen als je alles gebruikt. Ik zet nooit troopen van te voren aan gezien dit al erg vaak is fout gegaan. Ros vaak 100% en heb hier geen spells voor nodig
Gisteren, nouja 26 uur geleden, me hoggs aan gezet naar level 2 en heb nu nu alweer de 20k DE terug. Probleem is echter dat ik nu dus alweer op 70k DE zit, morgen pas een bouwer vrij krijg en me minions pas over 7 dagen naar level 4 kan aanzetten.
In de huidige clan starten ze één keer per week een CC en dat is dus morgen. Mijn heroes wil ik om deze reden dan ook niet aanzetten nog. Net alweer twee lighting spells op me DE storage gehad en 700 kwijt. Gelukkig pakte hij ook mijn TH en heb ik mooi 12 uur shield. Kan ik nu met een gerust hart een potje voetballen met vrienden
Ik vind het matchmaking systeem op dit moment niet zo goed werken. Ik zit met een stadhuis van l5 met de derde muur zeg maar. Rond de 1150 trophies.
Kies je voor aanvallen dan krijg je heel vaak dorpen met gouden muren als mogelijke tegenstander. Druk je op volgende krijg je een tegenstander met paarse muren nog een stuk moeilijker dus
Kies je voor aanvallen dan krijg je heel vaak dorpen met gouden muren als mogelijke tegenstander. Druk je op volgende krijg je een tegenstander met paarse muren nog een stuk moeilijker dus
Burp
Een tegenstander zoeken gaat op basis van je cups, je zit zelf meer in een TH7 range qua cups. Als je wat zakt, naar 800 gemiddeld vind je nog steeds leuke buit en tegenstanders die een stuk makkelijker zijnWii4all schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 19:41:
Ik vind het matchmaking systeem op dit moment niet zo goed werken. Ik zit met een stadhuis van l5 met de derde muur zeg maar. Rond de 1150 trophies.
Verwijderd
Een ballonleger hoeft niet langer dan 32minuten te duren. Ik farmde destijds (th9) met 16 ballon / 70 minions in kristal en meester. In principe geen spells nodig.Famous schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 19:41:
[...]
Balloons begin ik nu ook mee aan te vallen best leuk al vind ik de bouw tijd wat lang.
Zelf neem ik nu mee;
20 Giants
20 á 30 Minions
6 Wallies
xx archers
Met 23 á 24 minuten kan je aanvallen als je alles gebruikt. Ik zet nooit troopen van te voren aan gezien dit al erg vaak is fout gegaan. Ros vaak 100% en heb hier geen spells voor nodigZelfs mijn CC en Heroes gebruik ik amper.
Onlangs met 20 ballonen en 70 minions (40 minuten) tot kampioen (3667 cups) gekomen.
Een erg sterk leger in de handen van een ervaren speler. Waarmee je ook de grotere basissen aan kan.
Exact. Als je zelf op 1150 cups zit, dan selecteert het systeem tegenstanders in een range van 950 tot 1350. Je zit gewoon te hoog.Famous schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 19:43:
[...]
Een tegenstander zoeken gaat op basis van je cups, je zit zelf meer in een TH7 range qua cups. Als je wat zakt, naar 800 gemiddeld vind je nog steeds leuke buit en tegenstanders die een stuk makkelijker zijn.
Ok thx. Wilde die 1250 grens halen zodat ik een extra bouwer kan regelen nml.Hoppa! schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 20:15:
[...]
Exact. Als je zelf op 1150 cups zit, dan selecteert het systeem tegenstanders in een range van 950 tot 1350. Je zit gewoon te hoog.
Maar dit is dus de keerzijde
Burp
Laat je niet tegenhouden, het is de extra bouwer zeker waard! Even klimmen naar 1250 door alleen 1 ster te halen door een stadhuis buiten de muur stuk te maken, vervolgens gewoon dalen door mensen aan te vallen met 1 boogje en dan de battle op te geven.Wii4all schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 20:27:
[...]
Ok thx. Wilde die 1250 grens halen zodat ik een extra bouwer kan regelen nml.
Maar dit is dus de keerzijde
Signature
Daar ben ik nu ook mee bezig, "even" naar 1250 cups en bouwer nummer 3 verwelkomen
Lijkt me ook leuk om eens een clanwar mee te maken, misschien klop ik ook nog wel bij een Tweakers clan aan.
Lijkt me ook leuk om eens een clanwar mee te maken, misschien klop ik ook nog wel bij een Tweakers clan aan.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
1250 en nog geen 3 bouwers?
Ik heb er net geen 1100 en al 3 bouwers.
En ik wou dat ik er 4 had
Heel veel boompjes hakken en sparen, dan lukt het vanzelf
Ik heb er net geen 1100 en al 3 bouwers.
En ik wou dat ik er 4 had

Heel veel boompjes hakken en sparen, dan lukt het vanzelf
[ Voor 11% gewijzigd door dutchgio op 20-05-2014 22:19 ]
Ik moet naar 1250 cups om 450 gems binnen te halen, daarmee betaal ik de 3e bouwer. Nog even wat cups verzamelen dus.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
De vierde bouwer is helemaal niet nodig op TH5. Dit lukt allemaal prima gezien de upgrades snel klaar zijn en je snel door kan. Je kan prima op TH5 rond de 800 cups gaan zitten, zo gaan en je aanvallen lekker en heb je minder kans dat je base plakt gegooid wordt.
@Hoppa!; ik heb je ook auteur gemaakt
.
@Hoppa!; ik heb je ook auteur gemaakt
Op TH5 kan je prima 5 bouwers aan hebben staan hoor
is dat zo? waar heb je dat gelezen dan?CLB schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 15:06:
[...]
Ik lees nu een beetje... 'laat je grafstenen staan', heb je er genoeg dan krijg je een bonus... Iemand?
Hoe kom je nu eenvoudig aan dark elixer om de barbarian king te kopen en minions te upgraded e.d. met TH lvl 7 ?
Aangezien de je DE pomp pas bij lvl 8 komt......
bijna niet, maar je aanval focussen op DE. Alleen aanvallen als er veel DE valt te halen en proberen de DE af te pakken
Dat is niet zo dat ik weet, dat is m'n vraag...thedon46 schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 11:09:
is dat zo? waar heb je dat gelezen dan?
Las ik hier en daar in de chat, WhatsApp en zag 't ergens op 'n FB-pagina voorbij komen.
Enige mogelijkheid is tegenstanders opzoeken met DE-opslag aan de buitenrand van het dorp en rossen.SimpelenLeuk schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 11:19:
Hoe kom je nu eenvoudig aan dark elixer om de barbarian king te kopen en minions te
upgraden e.d. met TH lvl 7 ? Aangezien de je DE pomp pas bij lvl 8 komt......
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Neuh, niet de enige hoorCLB schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 11:21:
[...]
Enige mogelijkheid is tegenstanders opzoeken met DE-opslag aan de buitenrand van het dorp en rossen.
Bliksemspreuken gebruiken (dus feitelijk elixer omzetten in DE). Soms staat de SH buiten en hebben ze en volle tank DE binnen staan, pak je de SH en gooi je de spreuken op de DE-tank. Beetje mazzel kun je de volle DE-pompen bereiken.SimpelenLeuk schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 11:19:
Hoe kom je nu eenvoudig aan dark elixer om de barbarian king te kopen en minions te upgraded e.d. met TH lvl 7 ?
Zo ben ik aan mijn king gekomen met TH7 (altijd leuk als ze dan vragen hoe je dat voor elkaar gekregen hebt, zo zonder DE-pomp).
Haha kan inderdaad ook, nooit gedaan, dat zal het zijn.mvds schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 11:26:
Neuh, niet de enige hoorWraak nemen op sterke tegenstanders en dan 3 bliksemspreuken op hun DE opslag werkt ook prima
Gemiddeld goed voor zo'n 600-800 DE per keer
Kost je wel redelijk wat elixer, maar ach, dat hebben de meesten toch in overvloed
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik zit in hetzelfde schuitje. Alleen klote als je dan zelf aangevallen wordt en ze vegen je dorp weg (uiteraard incl 5% inhoud van mn DE tank..
Voorheen nooit met Barb. king en/of draken aangevallen. Sinds ik DE tank heb komen zulke 'gasten' wel over de vloer.
Is het slim om erg te focussen op een Barb. king als TH7?
Voorheen nooit met Barb. king en/of draken aangevallen. Sinds ik DE tank heb komen zulke 'gasten' wel over de vloer.
Is het slim om erg te focussen op een Barb. king als TH7?
[ Voor 7% gewijzigd door Roodey op 21-05-2014 12:00 ]
Ik heb het wel gedaan, ben toen een dagje online gebleven om de laatste DE bij elkaar te sprokkelen. Barb King en later de archer queen zijn echt een must in t spel
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Op zich is dat wel te voorkomen hoor. Wat ik doe is zo hoog mogelijk in de cups gaan zitten, met de TH buiten de muur. Zo lok je redelijk wat TH8/9/10 gasten. Er zijn er genoeg die het niet kunnen weerstaan en alleen je TH slopen. Vervolgens heb jij 12 uur schild. En dan ga je op je gemakje langs al je aanvallers om te kijken wie er genoeg in de DE tank heeft zitten. Omdat zij jou als eerste aan hebben gevallen, kunnen ze niet terug wraken. En tja, dan zit er een keer eentje tussen die heel je dorp plat gooit, maar dat weegt vaak niet op tegen wat jij zo binnen trekt.
Ik heb een hele lijst van aanvallen waar ik alleen maar de bliksemspreuken heb gebruikt, en zo ongeveer 800 DE per keer binnen trok, met af en toe een uitschieter naar 1k. Dan heb je zo de BK bij elkaar hoor
Je moet dan wel eerst naar +/- 1700 cups zien te komen, anders trek je alleen maar TH7/8 gasten aan, maar dat moet je er voor over hebben.
Ik heb een hele lijst van aanvallen waar ik alleen maar de bliksemspreuken heb gebruikt, en zo ongeveer 800 DE per keer binnen trok, met af en toe een uitschieter naar 1k. Dan heb je zo de BK bij elkaar hoor
Je moet dan wel eerst naar +/- 1700 cups zien te komen, anders trek je alleen maar TH7/8 gasten aan, maar dat moet je er voor over hebben.
Dat kan zeker, maar nodig is het niet. Na 6 uur is je volgende upgrade alweer klaar. Er zijn namelijk mensen die niet zoveel online zijn als onsDe Koempert schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 07:14:
Op TH5 kan je prima 5 bouwers aan hebben staan hoor
Het lijkt mij zonde om dan perse die vierde bouwer te score door aan de 1250 cups te zitten. Op TH6 gaat dit namelijk een stuk makkelijker en wordt je dorp niet constant plat gegooid.
@mvds; ik pak nooit enkel een TH maar vind het wel irritant als mensen zo mijn DE willen pakken. Ik pak ze dan ook altijd terug maak niet uit hoe weinig resources ze hebben.
Edit; net een foutje met troopen maken waardoor ik 29 giants had met 23 minions en 15 archers. Ik kwam een TH tegen met goud/roze muren en heb enkel mijn giants en CC gebruikt. Het blijven beesten die 6* giants, helemaal als ze in groepen van 29 lopen
[ Voor 30% gewijzigd door Famous op 21-05-2014 12:42 ]
Ik heb al upgrades van 2d op TH5 hoorFamous schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 12:39:
[...]
Dat kan zeker, maar nodig is het niet. Na 6 uur is je volgende upgrade alweer klaar. Er zijn namelijk mensen die niet zoveel online zijn als ons.
Het lijkt mij zonde om dan perse die vierde bouwer te score door aan de 1250 cups te zitten. Op TH6 gaat dit namelijk een stuk makkelijker en wordt je dorp niet constant plat gegooid.

Als jij mij als eerste aanvalt, dan kan je mij niet terugpakken, want wraak werkt dan nietFamous schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 12:39:
[...]
@mvds; ik pak nooit enkel een TH maar vind het wel irritant als mensen zo mijn DE willen pakken. Ik pak ze dan ook altijd terug maak niet uit hoe weinig resources ze hebben.
Nee maar pak nooit enkel een TH en verder alleen leuke buit boven 200k/200k.
Als er dan revenge op die manier wordt gedaan vind ik het niet zo erg.
@Koempert, oh wel al op TH5? Dacht dat dat pas bij 6 begon.
Als er dan revenge op die manier wordt gedaan vind ik het niet zo erg.
@Koempert, oh wel al op TH5? Dacht dat dat pas bij 6 begon.
Volgens werkt het juist wel zo, volgens is het alleen zo dat wanneer iemand wraak op jou heeft genomen jij geen wraak terug kan nemen?mvds schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 12:52:
[...]
Als jij mij als eerste aanvalt, dan kan je mij niet terugpakken, want wraak werkt dan nietEn ik kan me helemaal voorstellen dat je het irritant vind als je op zo'n manier je DE kwijt raakt
@Famous, tja air defense naar lvl 3 he..
Thanks, dan moet ik komende tijd ff flink door bijten. Hele dag online is geen optie.cypher21 schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 12:02:
Ik heb het wel gedaan, ben toen een dagje online gebleven om de laatste DE bij elkaar te sprokkelen. Barb King en later de archer queen zijn echt een must in t spel
Bedankt voor de tips. Zal er mijn voordeel uit proberen te halen.mvds schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 12:18:
Op zich is dat wel te voorkomen hoor. Wat ik doe is zo hoog mogelijk in de cups gaan zitten, met de TH buiten de muur. Zo lok je redelijk wat TH8/9/10 gasten. Er zijn er genoeg die het niet kunnen weerstaan en alleen je TH slopen. Vervolgens heb jij 12 uur schild. En dan ga je op je gemakje langs al je aanvallers om te kijken wie er genoeg in de DE tank heeft zitten. Omdat zij jou als eerste aan hebben gevallen, kunnen ze niet terug wraken. En tja, dan zit er een keer eentje tussen die heel je dorp plat gooit, maar dat weegt vaak niet op tegen wat jij zo binnen trekt.
Godver. Ik heb de OP verknald. Kan iemand even kijken wat ik verkloot heb?
Edit: Ik heb echt alleen de ledenlijst aangepast....
[ Voor 27% gewijzigd door Hoppa! op 21-05-2014 13:37 ]
We zijn sneller klaar als we beginnen met de "wat niet"Hoppa! schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 13:36:
Haha, goed bezigHoppa! schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 13:36:
Ik zal zo even kijken bijna klaar hier.
Ik snap er geen kut van. Heb alleen wat knip- en plakwerk in de ledenlijst van [Tweakers] gedaan en meteen zijn er allerlei tabellen verkloot en is ons mooie gele achtergrondje weg....
Ja, dat bedoel ik ookDe Koempert schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 13:30:
[...]
Volgens werkt het juist wel zo, volgens is het alleen zo dat wanneer iemand wraak op jou heeft genomen jij geen wraak terug kan nemen?
vb;
- jij valt mij aan en gooit mijn TH plat
- Jij bent 4-10 cups rijker en iets van 1k gold + 1k elixer
- ik zie in de lijst met aanvallers jou staan
- ik bezoek jou
- ik zie dat jouw DE tank vol zit
- ik neem wraak op jou
- gooi 3 4* bliksems op jouw DE tank
- ik jat 600-1000 DE
- jij bent boos
- jij ziet geen wraak knop
Wat kopieer en plak je?Hoppa! schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 13:43:
[...]
Ik weet, maar als ik dan dezelfde aanpassingen doorvoer, krijg ik weer hetzelfde resultaat.
Het beste kan je de "[td]" het beste laten staan en enkel de namen er binnen in aanpassen. Zo vergeet je nergens de code af te sluiten of wat dan ook
Dus je geeft 60k elixir uit (en vervolgens kun je anderhalf uur wachten) om 600-800 DE te stelen... Lijkt me niet heel efficient.mvds schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 13:47:
[...]
Ja, dat bedoel ik ook
vb;
- jij valt mij aan en gooit mijn TH plat
- Jij bent 4-10 cups rijker en iets van 1k gold + 1k elixer
- ik zie in de lijst met aanvallers jou staan
- ik bezoek jou
- ik zie dat jouw DE tank vol zit
- ik neem wraak op jou
- gooi 3 4* bliksems op jouw DE tank
- ik jat 600-1000 DE
- jij bent boos
- jij ziet geen wraak knop
Ik pakte destijds dorpen met 500+ DE of meer en trok ze leeg
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Mijn TSHoppa! schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 13:36:
Als je echt op DE jacht gaat pak je gewoon de buiten van 1000+ op TH8 of 1500+ op TH9. Gaat inderdaad sneller dan anderhalf uur wachten en verder geen resources binnen krijgen. Verlies je tevens nog iets van 30 cups? 10 omdat hij jou TH heeft en 20 omdat jij niet win.cypher21 schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 13:59:
[...]
Dus je geeft 60k elixir uit (en vervolgens kun je anderhalf uur wachten) om 600-800 DE te stelen... Lijkt me niet heel efficient.
Als je zelf pas TH7 bent is de kans dat je dorpen tegenkomt waar flink wat DE te stelen valt, en die je ook aan kan, vrij klein hoorcypher21 schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 13:59:
[...]
Dus je geeft 60k elixir uit (en vervolgens kun je anderhalf uur wachten) om 600-800 DE te stelen... Lijkt me niet heel efficient.
Je kan tussendoor toch gewoon blijven aanvallen?cypher21 schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 13:59:
[...]
Ik heb inderdaad gevonden dat het hem daar in zat. OP is nu aangepast, leden kloppen weer met de werkelijkheid. Binnenkort alleen jou weer terugzetten wanneer je besluit terug te komen.Famous schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 13:49:
[...]
Wat kopieer en plak je?
Het beste kan je de "[td]" het beste laten staan en enkel de namen er binnen in aanpassen. Zo vergeet je nergens de code af te sluiten of wat dan ook
Zoals iedereen kan zien is het ledenaantal van [Tweakers] behoorlijk gedaald. Gelukkig is de sfeer in de chat opperbest en zijn we achter de schermen druk bezig met een paar mensen om met een goed verhaal weer te gaan werken aan een grotere clan. De mensen die daarin actief meedenken (of dat hebben aangeboden) dank ik hartelijk voor de steun, het toont aan dat het groepsgevoel binnen de clan uitstekend is en dat we allemaal voor een relaxte en gezellige clan willen gaan waarin de Clanwars weliswaar belangrijk zijn, maar niet het enige bestaansrecht.
Hoewel ik later nog een keer de koers van de clan verder wil toelichten, nu alvast het verzoek aan iedereen die een leuke competetieve clan zoekt, waar goed (en hoog) gedoneerd wordt en waar Clanwars serieus worden benaderd, om vooral eens te komen kijken. Zaterdag starten we de eerstvolgende Clanwar, zorg dat je er bij bent!
Toch hebben sommige mensen moeite met aanvallen. Ik heb gewoon een simpele farm base welke (naar mijn mening) makkelijk is plat te leggen met hoggs 5*, toch falen mensen nogal.
Deze deed er bijvoorbeeld alles aan om mijn DE storage plat te gooien maar faalde hard. Meneer luurde wel eerst netjes mijn CC/King/Queen.
Deze deed er bijvoorbeeld alles aan om mijn DE storage plat te gooien maar faalde hard. Meneer luurde wel eerst netjes mijn CC/King/Queen.

Die cups maak je vrij eenvoudig weer goed door ook wraak te nemen op makkelijker dorpen. Zonet ook weer 42 cups erbij op een TH7 dorpje met donkergrijze muren, en low lvl def. Die had bij mij 1k van elk gepakt en 4 cups. Ik dus 30k van elk bij hem, en 42 cups.Famous schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 14:04:
[...]
Als je echt op DE jacht gaat pak je gewoon de buiten van 1000+ op TH8 of 1500+ op TH9. Gaat inderdaad sneller dan anderhalf uur wachten en verder geen resources binnen krijgen. Verlies je tevens nog iets van 30 cups? 10 omdat hij jou TH heeft en 20 omdat jij niet win.
Om 1000+ DE te kunnen pakken, moet er 20k aan DE in de tank zitten. En voor 1500+ minimaal 30k. Denk je dat die aan de rand zullen staan, als er zoveel in zit?
En TH9? Komop man, denk je werkelijk dat ik kans maak als ik die aanval? Tegen de tijd dat ik bij de DE tank ben, heb ik niks meer over van mijn leger joh... Vergeet niet dat ik pas TH7 ben he!? Ik heb al minimaal 8 wb nodig om door de muren heen te komen, dat is alleen al 20k aan elixer. Dan nog mijn reuzen om de def uit te schakelen, minimaal een stuk of 16, dat is ook 32k aan elixer. 1 a 2 healers erbij, om mijn reuzen in leven te houden. 5k per stuk. Dan zit ik al aan 62k aan elixer.
Lijkt me niet heel veel elixyr, helemaal omdat je vrijwel altijd te veel hebt op TH7. Mijn leger per aanval op TH8 was 110k, dus dan is bijna de helft op TH7 niet zo heel veel.mvds schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 14:22:
[...]
Die cups maak je vrij eenvoudig weer goed door ook wraak te nemen op makkelijker dorpen. Zonet ook weer 42 cups erbij op een TH7 dorpje met donkergrijze muren, en low lvl def. Die had bij mij 1k van elk gepakt en 4 cups. Ik dus 30k van elk bij hem, en 42 cups.
Om 1000+ DE te kunnen pakken, moet er 20k aan DE in de tank zitten. En voor 1500+ minimaal 30k. Denk je dat die aan de rand zullen staan, als er zoveel in zit?
En TH9? Komop man, denk je werkelijk dat ik kans maak als ik die aanval? Tegen de tijd dat ik bij de DE tank ben, heb ik niks meer over van mijn leger joh... Vergeet niet dat ik pas TH7 ben he!? Ik heb al minimaal 8 wb nodig om door de muren heen te komen, dat is alleen al 20k aan elixer. Dan nog mijn reuzen om de def uit te schakelen, ook minimaal een stuk of 16, dat is ook 32k aan elixer. 1 a 2 healers erbij, om mijn reuzen in leven te houden. 5k per stuk. Dan zit ik al aan 62k aan elixer.
TH9 zal inderdaad lastig zijn voor je, maar er zijn zat slechte TH8 bases waarvan je genoeg zou moeten kunnen pakken. Tevens zegt niemand dat je binnen een dag je king hebt he, denk dat de meesten er wel een maand over doen.
Maar deze koekebakker kiest dan ook niet voor een duidelijke hoofdact in zijn aanval. Dat is zijn grootste fout.Famous schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 14:19:
Toch hebben sommige mensen moeite met aanvallen. Ik heb gewoon een simpele farm base welke (naar mijn mening) makkelijk is plat te leggen met hoggs 5*, toch falen mensen nogal.
[afbeelding]
6 wallies, terwijl hij vooral hoggs meeneemt om de defences te slopen. En dan nog 6 zinloze reuzen.
[ Voor 7% gewijzigd door Hoppa! op 21-05-2014 14:27 ]
Barbarenkoning heb ik ook al op 7, heel simpel inderdaad, naar 1500+ cups en maar 3 lvl 4 bliksem op die gasten.De Koempert schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 14:25:
[...]
Lijkt me niet heel veel elixyr, helemaal omdat je vrijwel altijd te veel hebt op TH7. Mijn leger per aanval op TH8 was 110k, dus dan is bijna de helft op TH7 niet zo heel veel.
TH9 zal inderdaad lastig zijn voor je, maar er zijn zat slechte TH8 bases waarvan je genoeg zou moeten kunnen pakken. Tevens zegt niemand dat je binnen een dag je king hebt he, denk dat de meesten er wel een maand over doen.
Farmers kan ik niet uitstaan, vaak gooi ik hun dorp plat en doe op het einde nog mn boogjes ofzo op de TH.
Ik moet nog maar 40 muurtjes paars maken en dan zijn we zo goed al max TH7 (buiten de tovernaarstorens maar die doe ik onder het upgraden van TH8), duurde wel echt lang om al die mijnen naar 11 te doen, ik had ze al 10, maar met 3 bouwers ben je al minimaal 16 dagen kwijt...
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Wel meer dan de 60k die de bliksems me kosten. En juist omdat ik veel elixer heb, kan ik me makkelijk die 60k van de bliksems veroorloven. En dan weet ik zeker dat ik DE binnen haal. Met een gewone aanval is het vaak maar de vraag of ik de DE tank haal, omdat mijn leger steevast de verkeerde kant op loopt. En een leger van goblins is geen optie, die komen niet door de muur heen, en ook niet langs de mortieren/wizztorens/tesla's die je gegarandeerd tegen gaat komen.De Koempert schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 14:25:
[...]
Lijkt me niet heel veel elixyr, helemaal omdat je vrijwel altijd te veel hebt op TH7. Mijn leger per aanval op TH8 was 110k, dus dan is bijna de helft op TH7 niet zo heel veel.
Ik bedoelde als je op DE jacht gaat als jijzelf TH8 of TH9 bentmvds schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 14:22:
[...]
Die cups maak je vrij eenvoudig weer goed door ook wraak te nemen op makkelijker dorpen. Zonet ook weer 42 cups erbij op een TH7 dorpje met donkergrijze muren, en low lvl def. Die had bij mij 1k van elk gepakt en 4 cups. Ik dus 30k van elk bij hem, en 42 cups.
En TH9? Komop man, denk je werkelijk dat ik kans maak als ik die aanval? Tegen de tijd dat ik bij de DE tank ben, heb ik niks meer over van mijn leger joh... Vergeet niet dat ik pas TH7 ben he!? Ik heb al minimaal 8 wb nodig om door de muren heen te komen, dat is alleen al 20k aan elixer. Dan nog mijn reuzen om de def uit te schakelen, minimaal een stuk of 16, dat is ook 32k aan elixer. 1 a 2 healers erbij, om mijn reuzen in leven te houden. 5k per stuk. Dan zit ik al aan 62k aan elixer.
@Hoppa; zijn hoggs gingen wel lekker op level 5, maar pakte mijn xbow level 3 niet waardoor die alle boogjes killde die richting de DE tank liepen
OooohhhhhFamous schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 14:34:
[...]
Ik bedoelde als je op DE jacht gaat als jijzelf TH8 of TH9 bent.
@Hoppa; zijn hoggs gingen wel lekker op level 5, maar pakte mijn xbow level 3 niet waardoor die alle boogjes killde die richting de DE tank liepenIk weet het niet zeker, zo even terug kijken, maar volgens mij plaatste hij de heal spells verkeerd. Ik heb namelijk geen enkele giantsbomb of trap binnen de muren liggen.
Ja, maar 18 hoggs gaat natuurlijk nooit werken tegen jouw basis, of welke bovengemiddelde TH9 basis dan ook. Kiest hij voor hoggs en laat hij zijn reuzen en wallies weg, dan komt hij met 26 hoggs en dan heeft hij een aardige kans.Famous schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 14:34:
[...]
@Hoppa; zijn hoggs gingen wel lekker op level 5, maar pakte mijn xbow level 3 niet waardoor die alle boogjes killde die richting de DE tank liepenIk weet het niet zeker, zo even terug kijken, maar volgens mij plaatste hij de heal spells verkeerd. Ik heb namelijk geen enkele giantsbomb of trap binnen de muren liggen.
Dit is gewoon kansloos en als hij dat niet begreep, dan hoop ik dat hij het nu door heeft.
Hoog in de cups gaan zitten en veel bliksemspreuken gooien. Zo heb ik mijn King bijelkaar gespaard. Nadeel is dat je zo nu en dan wat wraakaanvallen met 8 draken te verwerken krijgt, maar niets is gratis....mvds schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 14:38:
[...]
OooohhhhhMaar ja, ik vind de BK wel erg fijn om al op TH7 te hebben hoor
Met farmen heb ik naast de hogs ook altijd 6 tot 9 reuzen mee, reuzen en bommen zijn vooral nodig om het clan kasteel leeg te halen.Hoppa! schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 14:26:
[...]
Maar deze koekebakker kiest dan ook niet voor een duidelijke hoofdact in zijn aanval. Dat is zijn grootste fout.
6 wallies, terwijl hij vooral hoggs meeneemt om de defences te slopen. En dan nog 6 zinloze reuzen.
25 hogs, 9 reuzen, 14 barbaar, 6 bommen, 4 tovenaars, ong. 20 boog, 4x heelspreuk + 1x bliksem
Hiermee farm ik het best, elk dorp met stadhuis 9 100% plat. Dorpen met inferno is een ander verhaal maar die pak ik ook niet tijdens het farmen.
Zit echt erover na te denken om mn huidige clan (waarvan ik zelf de leider ben) vaarwel te zeggen en tweakers te joinen.
net ook weer 4 mensen weggegaan. Reden: ik mag geen oudste worden of ik ga bij een vriendje in de clan..
van 40+ naar 27 mensen. waarvam ik het idee heb dat de meesten niet zo actief zijn.
update van mn basis: laatste wizard tower naar lvl 7, bk naar lvl 17.
net ook weer 4 mensen weggegaan. Reden: ik mag geen oudste worden of ik ga bij een vriendje in de clan..
van 40+ naar 27 mensen. waarvam ik het idee heb dat de meesten niet zo actief zijn.
Ik weet zeker dat er meerdere basissen zijn, waarvan één die ik heb gehad, dat je met die setup nooit 100% gehaald had. Een goede anti hogg base kan je zelfs met 40 hoggs niet aan. Je laat ze simpel in een rondje lopen welke vol met traps staat. Zo vliegen ze alle kanten op en killen de giants bombs de ook een deel. In het midden staan de xbows die daarna jou tier 1 troops afmakenrobbynaish schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 14:45:
[...]
Met farmen heb ik naast de hogs ook altijd 6 tot 9 reuzen mee, reuzen en bommen zijn vooral nodig om het clan kasteel leeg te halen.
25 hogs, 9 reuzen, 14 barbaar, 6 bommen, 4 tovenaars, ong. 20 boog, 4x heelspreuk + 1x bliksem
Hiermee farm ik het best, elk dorp met stadhuis 9 100% plat. Dorpen met inferno is een ander verhaal maar die pak ik ook niet tijdens het farmen.
Ja, of een wraakaanval met een lvl 10 BK en QueenHoppa! schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 14:39:
[...]
Hoog in de cups gaan zitten en veel bliksemspreuken gooien. Zo heb ik mijn King bijelkaar gespaard. Nadeel is dat je zo nu en dan wat wraakaanvallen met 8 draken te verwerken krijgt, maar niets is gratis....
Als je een vaste clan wil is een Tweakers clan juist goedbeebie121 schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 14:53:
Zit echt erover na te denken om mn huidige clan (waarvan ik zelf de leider ben) vaarwel te zeggen en tweakers te joinen.
In Tweakers1 is het gezeik nu wel geweest en gaat het goed verder
ja dta klinkt goed Famous.
jullie zijn erg ingekrompen? Want jullie waren altijd helemaal vol.
Als je farmers niet kan uitstaan moet je juist alle loot pakken en met 39% schade de aanval beëindigenkuusj98 schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 14:31:
[...]
Barbarenkoning heb ik ook al op 7, heel simpel inderdaad, naar 1500+ cups en maar 3 lvl 4 bliksem op die gasten.
Farmers kan ik niet uitstaan, vaak gooi ik hun dorp plat en doe op het einde nog mn boogjes ofzo op de TH.
Ik moet nog maar 40 muurtjes paars maken en dan zijn we zo goed al max TH7 (buiten de tovernaarstorens maar die doe ik onder het upgraden van TH8), duurde wel echt lang om al die mijnen naar 11 te doen, ik had ze al 10, maar met 3 bouwers ben je al minimaal 16 dagen kwijt...
[ Voor 4% gewijzigd door De Koempert op 21-05-2014 14:59 ]
In Tweakers2 is ook nog plek
Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::
Jep, hier en daar wat onenigheden maar nu gewoon een solide clanbeebie121 schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 14:57:
ja dta klinkt goed Famous.
Je bent hartstikke welkom. Ik heb hetzelfde pad gevolgd. Had een eigen clan en ben een paar maanden terug bij [Tweakers] gekomen. Inmiddels ben ik daar nu clanleider.beebie121 schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 14:53:
Ook ik had in mijn vorige clan genoeg van de grote hoeveelheid kinderen en duiventil-achtige praktijken. Normaliter is dat in [Tweakers] een stuk minder. We hebben alleen nu even een grote schoonmaak. Maar als je wilt bouwen aan een nieuw elan, dan ben je welkom.
Eigenlijk komt dat bijna niet voor, misschien maar 1 a 2x meegemaakt. Ik heb wel alles max.Famous schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 14:54:
[...]
Ik weet zeker dat er meerdere basissen zijn, waarvan één die ik heb gehad, dat je met die setup nooit 100% gehaald had. Een goede anti hogg base kan je zelfs met 40 hoggs niet aan. Je laat ze simpel in een rondje lopen welke vol met traps staat. Zo vliegen ze alle kanten op en killen de giants bombs de ook een deel. In het midden staan de xbows die daarna jou tier 1 troops afmaken
De enige echte killer is 2 bommen level 3 of 4 naast elkaar, als je dan daar geen heelspreuk heb zijn ze dood.
Nieuwe clan met behoorlijk en stevig fundament mag ik wel zeggenHoppa! schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 15:01:
[...]
Je bent hartstikke welkom. Ik heb hetzelfde pad gevolgd. Had een eigen clan en ben een paar maanden terug bij [Tweakers] gekomen. Inmiddels ben ik daar nu clanleider.
Ook ik had in mijn vorige clan genoeg van de grote hoeveelheid kinderen en duiventil-achtige praktijken. Normaliter is dat in [Tweakers] een stuk minder. We hebben alleen nu even een grote schoonmaak. Maar als je wilt bouwen aan een nieuw elan, dan ben je welkom.
Ik had het ook niet over een 'nieuwe clan', maar over 'nieuw elan'. Dat was geen typo.De Koempert schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 15:11:
[...]
Nieuwe clan met behoorlijk en stevig fundament mag ik wel zeggen
Anders zou ik het werk van mijn voorgangers diskwalificeren en zo zit ik niet in elkaar. Ik let nu alleen even op de winkel, maar clanleiders komen en gaan!
We hebben in [Tweakers] een sterke vaste basis van mensen die ook in de afgelopen weken trouw aan de clan zijn gebleven. Dat zegt best wel wat, gelet op de negatieve beeldvorming. Veel spelers die, voor hun niveau TH, sterke spelers zijn.
Zodra de clan wat groter wordt, betekent dat automatisch dat je in de clanwars weer goede zaken kunt gaan doen. Hopenlijk zaterdag al, al vermoed ik (gelet op de ervaring) dat matchmaking pas echt goed gaat werken als je een clan van 30 leden hebt.
Dus, kom op mannen, join [Tweakers], the number one Tweakers-clan!
Oh ik las het niet eens als typo haha, zag gewoon echt "clan" staan. Vrij gangbaar woord ook op dit topicHoppa! schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 15:17:
[...]
Ik had het ook niet over een 'nieuwe clan', maar over 'nieuw elan'. Dat was geen typo.
Anders zou ik het werk van mijn voorgangers diskwalificeren en zo zit ik niet in elkaar. Ik let nu alleen even op de winkel, maar clanleiders komen en gaan!
We hebben in [Tweakers] een sterke vaste basis van mensen die ook in de afgelopen weken trouw aan de clan zijn gebleven. Dat zegt best wel wat, gelet op de negatieve beeldvorming. Veel spelers die, voor hun niveau TH, sterke spelers zijn.
Zodra de clan wat groter wordt, betekent dat automatisch dat je in de clanwars weer goede zaken kunt gaan doen. Hopenlijk zaterdag al, al vermoed ik (gelet op de ervaring) dat matchmaking pas echt goed gaat werken als je een clan van 30 leden hebt.
Dus, kom op mannen, join [Tweakers], the number one Tweakers-clan!![]()
Voor nu ben ik toch weer terug naar het vertrouwde Tweakers. Hoe actief en hoe snel er in Tweakers1 gechat/gedoneerd werd kan nog een stuk erger in een Nederlandse clan. Niet verwacht dat dat überhaupt mogelijk was voor Nederlands doende. Een nog actievere clan werkt natuurlijk averechts en zal dan ook lekker "laid back" in Tweakers1 blijven 
Huidige structuur spreekt mij aan en lijkt me prima om mijn (ja Hoppa!, ik begin het te leren!) eigen activiteit wat te minderen.
Huidige structuur spreekt mij aan en lijkt me prima om mijn (ja Hoppa!, ik begin het te leren!) eigen activiteit wat te minderen.
Haha mafketel
Houd ook van jou schatjeCLB schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 15:51:
Haha mafketel
We wachten al op "the 100th coming of CLB"CLB schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 15:51:
Haha mafketel

En welkom terug Fammy. Mooi om te zien dat je er weer bij bent.Famous schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 15:47:
Voor nu ben ik toch weer terug naar het vertrouwde Tweakers. Hoe actief en hoe snel er in Tweakers1 gechat/gedoneerd werd kan nog een stuk erger in een Nederlandse clan. Niet verwacht dat dat überhaupt mogelijk was voor Nederlands doende. Een nog actievere clan werkt natuurlijk averechts en zal dan ook lekker "laid back" in Tweakers1 blijven
Nieuwe (in elk geval voor mij) feit over de Golems. Maakt het toch wel weer leuk zo'n Golem helemaal als er dit mee gebeurt (actie vanaf 2:25);
YouTube: Clash of Clans - BEST RAID EVER.
Van de WikiFamous schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 16:06:
Nieuwe (in elk geval voor mij) feit over de Golems. Maakt het toch wel weer leuk zo'n Golem helemaal als er dit mee gebeurt (actie vanaf 2:25);
Summary
- Golems are extremely powerful tanking units that, upon death, split into two smaller Golemites that continue to do damage.
• Both Golems and Golemites do splash damage, similar to Balloons, when destroyed. - Golems target defenses first, like Giants, Hog Riders and Balloons.
Is er een kickronde geweest in Tweakers2 ofzo? Ineens gekickt
Hahaha daar moest ik even om gniffelenHoppa! schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 16:02:
Zijn vriendin ook.
Jij zat toch in Tweakers3?Misha schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 16:16:
[ Voor 37% gewijzigd door De Koempert op 21-05-2014 16:35 ]
Verwijderd
Golems wordt door 90% van de champs gebruikt en kan in de handen van een expert zeer effectief zijn. De mijne zijn nog maar lvl 3, maar had er twee cw geleden mee geëxperimenteerd. Result: 2x 3 sterren op TH10.Famous schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 16:06:
Famous schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 14:54:
[...]
Als je een vaste clan wil is een Tweakers clan juist goed.

(Het kan dat ik het verkeerd heb)Maar volgens mij was de reden dat jij géén een cw-aanval gedaan had, bij de laatste cw. Het wordt wel op prijs gesteld als (high-level) spelers actief mee doen met de cw. Er hebben wel meerdere vanwege moeilijke targets niet meegedaan maar jij bent goed genoeg om een paar fatsoenlijke aanvallen neer te zettenMisha schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 16:16:
Het ergste moet gewoon nog komenFamous schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 14:54:
[...]
Als je een vaste clan wil is een Tweakers clan juist goed.
[ Voor 19% gewijzigd door Willian40 op 21-05-2014 16:42 ]
Het deuntje van GTST komt ineens in me op
Ik verblijf in volledige anonimiteit voor een tijdje...
Vanwege doneren en schild uitzitten legertje van 8 draken rondvliegen, schild afgelopen, even zoeken: BAM
Vanwege doneren en schild uitzitten legertje van 8 draken rondvliegen, schild afgelopen, even zoeken: BAM

Dat zeker, vooral op max level zijn ze erg sterk. GoWiWi wordt inderdaad erg veel gebruikt door champs, het werkt nou eenmaal goedVerwijderd schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 16:36:
[...]
Golems wordt door 90% van de champs gebruikt en kan in de handen van een expert zeer effectief zijn. De mijne zijn nog maar lvl 3, maar had er twee cw geleden mee geëxperimenteerd. Result: 2x 3 sterren op TH10.
Verwijderd
Haha, heb die mensen nooit begrepen. Na een paar duizend dollar aan gems uitgegeven te hebben, dacht hij van: hmmm, dit is toch niet mijn spel...CLB schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 16:42:
Ik verblijf in volledige anonimiteit voor een tijdje...
[afbeelding]
Ik hoorde van iemand die nog in de clan zit dat ik bestempeld werd als een 'tweakers1 zeikerd'. Ik snap niet waar dat vandaan kwam.Willian40 schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 16:41:
[...]
(Het kan dat ik het verkeerd heb)Maar volgens mij was de reden dat jij géén een cw-aanval gedaan had, bij de laatste cw. Het wordt wel op prijs gesteld als (high-level) spelers actief mee doen met de cw. Er hebben wel meerdere vanwege moeilijke targets niet meegedaan maar jij bent goed genoeg om een paar fatsoenlijke aanvallen neer te zettenOok op onze ''oproep'' in de clanchat heb jij niet gereageerd, je had er toch in ieder geval op kunnen reageren?!
Ik heb die oproep helemaal niet gezien. Ik check niet continu de clan chat en ik scroll ook niet terug om alles te lezen. Voor dergelijke berichten heeft Clash of Clans een DM-systeem. Dat is veel effectiever. Ik kan niet op iets reageren dat ik niet gezien heb.
Tevens vind ik het wat maf om direct te kicken als je 1 CW (mijn eerste in tweakers2 nota bene) niet meedoet. Een waarschuwing is een stukje netter en strookt ook een stuk meer met dat je zegt dat het 'op prijs wordt gesteld'.
Maar het maakt me verder ook niet uit. Ik vermoed dat binnenkort in tweakers2 vast ook het gezeik gaat beginnen doordat sommigen erg fanatiek zijn (is je goed recht) en mensen die gewoon een spelletje gezellig willen spelen (hun goed recht) een doorn in hun oog zijn. Uiteindelijk is het aan de clan leider om te bepalen in welke richting een clan zich beweegt (weer zijn goed recht).
Vandaar dat ik maar een eigen Tweakers clan ben gestart: voor wie gewoon gezellig een spelletje wil spelen, misschien 2/3 keer per maand een CW wil doen en niet direct gekickt wil worden omdat hij niet zo fanatiek is als een ander, die mag de clan Tweakers.net joinen