Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Hmmm. Dus vannacht ben ik ineens leider geworden van Tweakers. En daarbij is Famous vertrokken en zijn onze beide 'Elders' ineens gewoon lid geworden. Laat ik voorop stellen dat ik helemaal geen leider wil zijn. Maar ik voel me wel mede-verantwoordelijk voor de situatie waar de clan nu in zit.

Ik denk namelijk dat we mogen concluderen dat het niet goed gaat met de clan. Ik wil dan ook een open discussie voeren over 'hoe nu verder'.

Mij is in ieder geval helder dat de harde lijn die gevolgd is om een clanwar te worden, meer kapot heeft gemaakt dan dat het iets heeft opgeleverd. Dat moet anders. We zitten inmiddels nog maar op een 20 leden ivm gekickte en vrijwillig vertrokken spelers. Dat is niet goed, en zorgt bovendien voor onmogelijke matchmakings in de CW. Als voormalig Elder voel ik me daar mede verantwoordelijk voor.

Mijn voorstellen in ieder geval:
- Minder Clanwars, maar vooral minder nadruk er op
- Geen kicks vanwege een paar faalaanvallen
- Nieuwe leden werven
- Proberen om van [Tweakers] weer de trotse vlaggendrager te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Koempert
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-06-2021

De Koempert

BuYaKasha!!

Voor mij persoonlijk is het zo dat ik op een gegeven moment meer tijd kwijt was aan leiderzaken zoals communicatie met members via DMs, feedback geven tijdens CWs, herhalingen kijken van wie wel en wie niet presteert etc. dan dat ik zelf aan het spelen was. Ik heb nu standaard maximaal 1 builder aanstaan want ik heb gewoon de tijd nier om meer gold/elixyr te farmen.

Daarbij moet ik wel zeggen dat ik niet vind dat het beleid te streng of onredelijk was, maar misschien waren onze verwachtingen van mensen wel te hoog. Zelf vind ik dat wanneer je geen tijd hebt om 2x in 2 dagen aan te vallen. Daarnaast hebben nooit gekickt om een paar faalaanvallen, het ging om consequente faalaanvallen in combinatie met inactiviteit bij velen. Dan hadden we ook nog het probleem dat er vorige week opeens 3 mensen waren gestopt en dat er 1 op vakantie ging.

Ik sta nog steeds achter de filosofie die Famous en ik hebben ingezet, maar zoals ik al aangaf, misschien waren onze verwachtingen van anderen te hoog. Daarbij zeg ik meteen dat ik ook niet constant 6* haal, maar een gemiddelde van 4* kwamen we wel aan en zoals al veel vaker gezegd gaat het om het idee achter de aanval en wie je aanvalt. Het kwam voor ons gewoon veel te vaak voor dat een TH9/10 een slechte TH7/8 aanviel en dan alsnog maar 1* haalde.

Voorlopig zal ik gewoon lid blijven en waar nodig wat ondersteuning bieden met het zoeken van een nieuwe richting voor de clan. Van CWs afstappen is voor mij ook geen probleem. Met mijn geringe speeltijd heeft het geen nut voor mij om op zoek te gaan naar een nieuwe clan en na al die tijd ga je je toch verbonden voelen met een aantal mensen. Daar komt bij dat God of War niet de verantwoordelijk hoeft te nemen om dit allemaal alleen te doen en ik zou mensen dan ook willen aansporen om hem ook ideeën toe te werpen.

Edit: Even ter verduidelijking, met ons bedoel ik meestal Famous en ik en anders wij tweeën inclusief CLB en God of War.

[ Voor 3% gewijzigd door De Koempert op 20-05-2014 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimpelenLeuk
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-08 23:09
Wat een stelletje huillies allemaal :P Dit is echt weer zo'n "Standaard golf beweging in een MMO met CW".

-Ik zelf zou voorstander zijn van meer leden we hebben 30 plekken over. In mijn ogen 30 plekken voor CW spelers vanaf 1000 trophies. Ik denk dat dit ons ook goed gaat doen mbt de matchmaking van de CW.

- prestatie drang van CW eraf in ***
- Wel eisen dat mensen investeren in CW, luren en analyseren vooraf en achteraf.

2 leiders vallen nu om binnen een week en ik proef op het forum een naar imago. Wat onjuist is.
voorstel (grof):
- 1 nieuwe leider , coördineert.
- 1 co leader, die de aanvallen analyseert middels feedback. IPV hé lul das kut, ja dat is gedeeltelijk humor, maar minder sfeervol.
- co leader. overige taken die ik over het hoofd ziet

De huidige CW is pittig, maar niet voor niets. De nodige mensen hebben kopieen kunnen maken van basissen en kunnnen oefenen met het aanvallen van CW basissen. CW hoort toch ook pittig te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Simple, ik ben het grotendeels met je eens. Welke rol wil jij daarin vervullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
Hoppa! schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 07:17:
Hmmm. Dus vannacht ben ik ineens leider geworden van Tweakers. En daarbij is Famous vertrokken en zijn onze beide 'Elders' ineens gewoon lid geworden. Laat ik voorop stellen dat ik helemaal geen leider wil zijn. Maar ik voel me wel mede-verantwoordelijk voor de situatie waar de clan nu in zit.

Ik denk namelijk dat we mogen concluderen dat het niet goed gaat met de clan. Ik wil dan ook een open discussie voeren over 'hoe nu verder'.

Mij is in ieder geval helder dat de harde lijn die gevolgd is om een clanwar te worden, meer kapot heeft gemaakt dan dat het iets heeft opgeleverd. Dat moet anders. We zitten inmiddels nog maar op een 20 leden ivm gekickte en vrijwillig vertrokken spelers. Dat is niet goed, en zorgt bovendien voor onmogelijke matchmakings in de CW. Als voormalig Elder voel ik me daar mede verantwoordelijk voor.

Mijn voorstellen in ieder geval:
- Nieuwe leden werven
De reden dat ik voor jou koos is omdat jij ook co-leader wilde zijn en dit meerdere keren heb aangegeven. Koempert gaf aan een "normaal" lid te willen worden en CLB gaf aan dat hij weg wilde. Om deze reden heb ik hun ook eerst member gemaakt zodat jij "vers" kon starten.

Het gaat mij niet erom dat ik niet achter de clan sta want heb 6 a 7 maanden een geweldige tijd gehad maar ik merk aan mezelf dat ik zelfs wat langer op blijf om nog een aanval kunnen te doen en dat is zelfs opgelopen dat ik om 3 uur 's nachts nog een aanval ga doen. Als ik ergens met vrienden ben start ik ook nog even snel CoC op om een aanval te kunnen doen. Dit is echt het tegen overgestelde van hoe ik voorheen was en hier baal ik van.

Ik wilde niet snel weg nu er 20 members waren want enkele komen nog terug en verder ging het prima. Het spel heeft mij gewoon hooked en daar wil ik asap vanaf.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimpelenLeuk
Uh, die vraag had ik moeten zien aankomen.

Als kleintje, ben ik nog steeds newbie/noob daarom lijkt de analyseren van andermans aanvallen niet geschikt,. die troepen heb ik niet eens. Al is een serieuze aanval eenvoudig te herkennen.

Als er een invulling is van overig, hou ik mij aanbevolen. Ik kan/wil best wel wat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
SimpelenLeuk schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 08:18:
Wat een stelletje huillies allemaal :P Dit is echt weer zo'n "Standaard golf beweging in een MMO met CW".

-Ik zelf zou voorstander zijn van meer leden we hebben 30 plekken over. In mijn ogen 30 plekken voor CW spelers vanaf 1000 trophies. Ik denk dat dit ons ook goed gaat doen mbt de matchmaking van de CW.

- Wel eisen dat mensen investeren in CW, luren en analyseren vooraf en achteraf.

2 leiders vallen nu om binnen een week en ik proef op het forum een naar imago. Wat onjuist is.
voorstel (grof):
- 1 co leader, die de aanvallen analyseert middels feedback. IPV hé lul das kut, ja dat is gedeeltelijk humor, maar minder sfeervol.

De huidige CW is pittig, maar niet voor niets. De nodige mensen hebben kopieen kunnen maken van basissen en kunnnen oefenen met het aanvallen van CW basissen. CW hoort toch ook pittig te zijn?
Blijkbaar was het na al deze tijd nog niet duidelijk..

Er was GEEN drang om 3* te halen.
Er werd alleen noob oid gezegd door mij tegen Hoppa, Koempert en CLB. Er werden altijd tips gegeven aan mensen als iemand verbeter punten zag, niet alleen door de staff maar ook door members. Layouts werden ook beoordeeld dus snap dit punt helemaal niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimpelenLeuk
Famous schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 08:43:
[...]

Blijkbaar was het na al deze tijd nog niet duidelijk..

Er was GEEN drang om 3* te halen.
Er werd alleen noob oid gezegd door mij tegen Hoppa, Koempert en CLB. Er werden altijd tips gegeven aan mensen als iemand verbeter punten zag, niet alleen door de staff maar ook door members. Layouts werden ook beoordeeld dus snap dit punt helemaal niet?
De Koempert schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 07:53:

Ik sta nog steeds achter de filosofie die Famous en ik hebben ingezet, maar zoals ik al aangaf, misschien waren onze verwachtingen van anderen te hoog. Daarbij zeg ik meteen dat ik ook niet constant 6* haal, maar een gemiddelde van 4* kwamen we wel aan en zoals al veel vaker gezegd gaat het om het idee achter de aanval en wie je aanvalt. Het kwam voor ons gewoon veel te vaak voor dat een TH9/10 een slechte TH7/8 aanviel en dan alsnog maar 1* haalde.
Dat interpreteerde ik hier uit, al staat het er niet hard in of begrijp ik de context verkeerd. Ik zelf heb deze prestatie dwang tot *** halen wel altijd gehad. Wel zeg je zelf dat sterren halen er wel verwacht wordt, maar geen 3 dan.
Als we dan nu stellen dat sterren halen geen eis, is dat ook gelijk uit de lucht. Weer een lucht bel weg :)

Wel vragen dat mensen hun beste beentje voor zetten natuurlijk.

Maar goed ik moet echt aan het werk nu, anders wordt de baas boos aan het einde van de dag :+

[ Voor 8% gewijzigd door SimpelenLeuk op 20-05-2014 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Ik heb geen zin om aanvallen te pareren of terug te kijken. Dan vervallen we alleen maar in verwijten en dergelijke.

Ik trek alleen de simpele conclusie dat de clan in aantal leden (te) ver is teruggelopen, dat er negatieve beeldvorming is en dat 'men' vindt dat er te veel focus op de CW is. Het 'hoe en waarom' vind ik minder boeiend.

Dat zijn de conclusies op basis waarvan ik verder wil bouwen. Op dit moment heb ik EWK co-leider gemaakt, simpelweg omdat het iemand met een uitgesproken mening is, die bovendien het spelletje zeer goed beheerst.

Maar wat mij betreft staat alles ter discussie, inclusief mijn leiderschap.

[ Voor 6% gewijzigd door Hoppa! op 20-05-2014 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Ten eerste moet ik zeggen dat ik het erg jammer vind, dat als het een keer tegen zit, de actievere members ineens het zinkende schip verlaten. In plaats van even doorbijten bij slechte matchmaking, afhaken. Zal niet alleen aan slechte matchmaking ligen, ook tijd, zin etc. Maar toch, pak dan een wat mindere actievere rol in plaats van opstappen. Maar dat is my 2 cents.

Nu naar de vraag, hoe verder. Hoppa! heeft mij ongevraagd en onverwachts co-CL gemaakt.
Hier ga ik nu gewoon voor omdat ik veel plezier beleef aant spel en wel zie hoe co-CL me gaat bevallen.
Clanwars op gezette dagen?
Eerst maar eens beginnen met 2x in de week?
- zaterdag prepday en zondags battleday.
- dinsdag prepday en woensdag battleday.
Dan is het mooi in balans + 1 in het weekend (vandaag overslaan en zaterdag voor het eerst weer beginnen?).
Eens, maar niet luren vind ik wel doodzonde #1. Dat kan een keer gebeuren, maar handig is het niet
- Nieuwe leden werven
Eens! De vraag is alleen hoe. Hoe grote de clan, hoe makkelijker het is om de cw te winnen (activiteit) en hoe makkelijker het is om faalaanvallen te kunnen hebben.
Absoluut en daarom wil ik me ook graag (samen met de clangenoten) inzetten!

@Simple
Sterren halen is geen eis. T'is alleen wel verrekte handig als je de cw wilt winnen.
Ook ik ben altijd voor *** gegaan en pakte eentje waarvan ik vrij zeker wist dat ik drie sterren zou halen en een die meer uitdagend was. Meestal kwam ik dan op 4, 5 of 6 sterren uit per cw.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Koempert

De Koempert

BuYaKasha!!

SimpelenLeuk schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 08:18:

voorstel (grof):

Ik weet niet of ik je post helemaal begrijp maar zal even op een paar punten ingaan:

- er is geen prestatiedrang naar 3*, vanaf het begin is 2* voldoende of 1* bij een moeilijke tegenstander en een goed uitgevoerde aanval
- die eis was er al
- de leadertaken waren nu zoals jij het beschrijft
- Er is altijd constructieve feedback geweest, de enige die zo praten zoals jij beschrijft (Hé lul doe je best eens) was de leiding richting elkaar, en dat vinden wij prima (zeiken elkaar ook af op de groepsapp). In mijn beleving is dat nooit gebeurd richting spelers. Misschien dat het een enkele keer voorkwam als iemand er met de pet naar gooide, bijvoorbeeld een TH10 de townhall rossen terwijl gezegd was dit niet te doen.

Er lijkt een beeld te heersen dat wij iedereen alleen maar aan het afzeiken waren. Ik weet van mezelf dat ik nooit zo met mensen ben omgegaan en de vele (ex)leden die mij via DMs benaderd hebben zullen dit ook kunnen bevestigen. Naar mijn idee klopt het gevestigde beeld dus ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

De Koempert schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 09:00:
[...]

Er lijkt een beeld te heersen dat wij iedereen alleen maar aan het afzeiken waren. Ik weet van mezelf dat ik nooit zo met mensen ben omgegaan en de vele (ex)leden die mij via DMs benaderd hebben zullen dit ook kunnen bevestigen. Naar mijn idee klopt het gevestigde beeld dus ook niet.
Ik kan me ook niet in dit beeld vinden. Jullie zeken lekker op elkaar als een stel oude wijven, maar niet op de leden. Wel gaven jullie feedback bij een faalaanval en werd er in het begin veel gelet op het luren van cw, bk en queen. Dat vond ik terecht, want als je dat niet doet, ben je bij voorbaat redelijk kansloos.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
EWK schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 08:51:
Ten eerste moet ik zeggen dat ik het erg jammer vind, dat als het een keer tegen zit, de actievere members ineens het zinkende schip verlaten. In plaats van even doorbijten bij slechte matchmaking, afhaken. Zal niet alleen aan slechte matchmaking ligen, ook tijd, zin etc. Maar toch, pak dan een wat mindere actievere rol in plaats van opstappen. Maar dat is my 2 cents.
Als het slecht gaat qua matchmaking oid maakte mij vrij weinig uit, zoals de huidige tegenstander kunnen we lekker layouts kopieëren. Mijn noobie account zit ook nog in de clan simpelweg omdat ik dat enkel via de pc kan spelen en niet op me telefoon ga focussen wanneer ik gewoon gezellig moet doen.

Met +++ wil en kan ik nog best tips geven maar ik ben veeel minder online. Het was ook echt absurd gezien ik me telefoon bijna constant in de lader had omdat ik zoveel online was.

De punten die je verder aanhaalt klinken zeer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-10 21:35
Even kort mijn 2 centen:

Dat van het afzeiken is mij ook niet zo opgevallen, dingen in de chat kunnen soms wat raar vallen, maar bij de mensen die dit hoog opvatten lag dit meer aan hun zelf.

Over de CW: ik ben het met EWK eens, in het begin was het leuk om de CWs constant door te doen maar 2 keer per week lijkt me een leuk uitgangspunt. Laten we zaterdag de volgende starten.

Ik denk dat we de huidige regels mbt het luren best in stand kunnen houden, en dan niet meteen kicken maar dit duidelijk kenbaar maken aan de speler die dat niet doet.

Laten we zo iig even een pauze nemen qua clanwars en even de boel laten bezinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Het zomaar kicken gebeurde dus ook zeker niet. Ik hield alles bij in een excel bestand hoe de aanvallen gingen.
Eerst van iedereen en uiteindelijk enkel van de mensen die "faalde". Hierop werd geconstateerd dat enkele mensen het gewoon vertikte om hun best te toen.

Naast dat ik het zelf bij hield waren er naast de staff ook enkele members die "klaagde" over spelers. In plaatst van twee CW's af te wachten om te kijken hoe het ging zijn er echt veel kansen gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenedig
  • Laatst online: 26-09 00:16

jeroenedig

jeroenedig.nl

Nogmaals: EWK welkom :)
God: Doe je best :)

Famous: KOM ALS DE SODEMIETER TERUG!
CLB: Waarom ging je weg? Probeer er dan wat van te maken nog met God/Ewk ....

Voor de rest hoop ik dat een aantal oud members terug komen, gekickt of niet... Gezelligheid in een clan vindt ik belangrijker dan hoe je presteert in een CW.

Nu ben ik ook een drama in de CW, maar ik doe wel me best om te winnen en ga er vanuit dat hun dat ook deden!

Ik hoop op de gezelligheid terug en dan verder kijken....

jeroenedig.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Mijn noobie account zit er nog in en dat vind ik voor nu even prima. Mocht het nodig zijn kan ik daar iets actiever op worden.

Ik ben nu zon anderhalf half uur wakker en heb enkel één aanval gedaan en that's it. Anders had ik de chat al weer volgestampt en 3 á 4 aanvallen gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
jeroenedig schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 09:15:
Dat heb ik gezegd toch, het was weer eens tijd voor een hele frisse nieuwe aanpak, daar hoor ik nu niet bij.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Famous schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 09:19:
Mijn noobie account zit er nog in en dat vind ik voor nu even prima. Mocht het nodig zijn kan ik daar iets actiever op worden.
Als we zaterdag in cw gaan en je doet mee met plusje, zou ik het wel waarderen als je er met plusje dan vol voor gaat. Indien er een tegenstander is die je aan kunt dan he ;).

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenedig

jeroenedig

jeroenedig.nl

CLB, why not? Juist de gezellige ploeg moet blijven en het weer op het oude niveau brengen :)

jeroenedig.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.FR
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 24-04 22:24
EWK schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 08:51:

Nu naar de vraag, hoe verder. Hoppa! heeft mij ongevraagd en onverwachts co-CL gemaakt.
Hier ga ik nu gewoon voor omdat ik veel plezier beleef aant spel en wel zie hoe co-CL me gaat bevallen.

[...]

Clanwars op gezette dagen?
Eerst maar eens beginnen met 2x in de week?
- zaterdag prepday en zondags battleday.
- dinsdag prepday en woensdag battleday.
Dan is het mooi in balans + 1 in het weekend (vandaag overslaan en zaterdag voor het eerst weer beginnen?).

[...]

Eens, maar niet luren vind ik wel doodzonde #1. Dat kan een keer gebeuren, maar handig is het niet

[...]

Eens! De vraag is alleen hoe. Hoe grote de clan, hoe makkelijker het is om de cw te winnen (activiteit) en hoe makkelijker het is om faalaanvallen te kunnen hebben.

[...]

Absoluut en daarom wil ik me ook graag (samen met de clangenoten) inzetten!

@Simple
Sterren halen is geen eis. T'is alleen wel verrekte handig als je de cw wilt winnen.
Ook ik ben altijd voor *** gegaan en pakte eentje waarvan ik vrij zeker wist dat ik drie sterren zou halen en een die meer uitdagend was. Meestal kwam ik dan op 4, 5 of 6 sterren uit per cw.
Ik heb weinig zin (en tijd) om op de rest in te gaan, maar 2x CW per week lijkt me prima.
Volgens mij moeten we ook proberen weer 30-40 leden te krijgen, denk dat dat de matchmaking ook ten goede komt. Laatste tijd gewoon erg veel lastige tegenstanders gehad.

Niet luren inderdaad goed in het oog houden. Al merkte ik met de afgelopen 2 CW's dat veel ook niet/nauwelijks te luren was. Bij minder goede tegenstanders zal dat ongetwijfeld minder het geval zijn.
Verder proberen donaties goed te verdelen! Volgens mij is dit nu al meer het geval, maar goed in de gaten houden dat iedereen met wizards lvl 5 zijn bijdrage levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Koempert

De Koempert

BuYaKasha!!

CLB schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 09:20:
[...]

Dat heb ik gezegd toch, het was weer eens tijd voor een hele frisse nieuwe aanpak, daar hoor ik nu niet bij.
Uit nieuwsgierigheid, hoe had jij het graag gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Koempert

De Koempert

BuYaKasha!!

H.FR schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 09:47:
[...]

Ik heb weinig zin (en tijd) om op de rest in te gaan, maar 2x CW per week lijkt me prima.
Volgens mij moeten we ook proberen weer 30-40 leden te krijgen, denk dat dat de matchmaking ook ten goede komt. Laatste tijd gewoon erg veel lastige tegenstanders gehad.

Niet luren inderdaad goed in het oog houden. Al merkte ik met de afgelopen 2 CW's dat veel ook niet/nauwelijks te luren was. Bij minder goede tegenstanders zal dat ongetwijfeld minder het geval zijn.
Verder proberen donaties goed te verdelen! Volgens mij is dit nu al meer het geval, maar goed in de gaten houden dat iedereen met wizards lvl 5 zijn bijdrage levert.
Dat laatste was ook een hekelpuntje bij mij. Wij zijn als leiding er een beetje verantwoordelijk voor dat wij in ieder geval level 5 wizards doneren, maar we zagen dat buiten de leiding om bijna niemand doneerde tijdens de voorbereiding op de CW. Om dat bij te houden was onbegonnen werk, maar het kwam er wel op neer dat wij het meeste elixyr kwijt waren en dan werd ik ook nog aangesproken door mensen dat m'n doneerratio niet 1 op 1 liep.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
De Koempert schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 09:50:
[...]

Dat laatste was ook een hekelpuntje bij mij. Wij zijn als leiding er een beetje verantwoordelijk voor dat wij in ieder geval level 5 wizards doneren, maar we zagen dat buiten de leiding om bijna niemand doneerde tijdens de voorbereiding op de CW. Om dat bij te houden was onbegonnen werk, maar het kwam er wel op neer dat wij het meeste elixyr kwijt waren en dan werd ik ook nog aangesproken door mensen dat m'n doneerratio niet 1 op 1 liep.. 8)7
En dan heb jezelf ook nog twee duren aanvallen, in mijn geval elixer en in jouw geval Dark elixer. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Laatst online: 08-10 21:35
[...]

Ik vond dat het doneren juist wel goed ging, ik heb zelf best wel een aantal keer 20 wizards voor in die CCs gemaakt maar vaak als ik na een paar uur na het starten van de war keek waren alle CCs al vol. Ik had het idee dat als jij bijvoorbeeld een keer niks gedoneerd had die kastelen echt wel vol waren geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.FR
[...]

Nou lag dat ook een beetje aan het feit dat sommigen volgens mij het idee hadden dat die dingen binnen 2 uurtjes helemaal vol moesten zitten ;)
Maar daar moet inderdaad iets beter op gelet worden. Niet eerlijk als alleen de hoogsten daarvoor moeten opdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.FR
Bartske schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 09:53:
[...]

Ik vond dat het doneren juist wel goed ging, ik heb zelf best wel een aantal keer 20 wizards voor in die CCs gemaakt maar vaak als ik na een paar uur na het starten van de war keek waren alle CCs al vol. Ik had het idee dat als jij bijvoorbeeld een keer niks gedoneerd had die kastelen echt wel vol waren geraakt.
Ja, klopt, een aantal hadden echt 60 wizards ofzo, en gooiden e.e.a. ook direct vol. Dat is prima als je elixer teveel hebt, maar is niet nodig. Bovendien is die voorbereidingsdag lang zat, dus hij hoeft niet binnen een halve dag vol te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
H.FR schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 10:00:
[...]

Ja, klopt, een aantal hadden echt 60 wizards ofzo, en gooiden e.e.a. ook direct vol. Dat is prima als je elixer teveel hebt, maar is niet nodig. Bovendien is die voorbereidingsdag lang zat, dus hij hoeft niet binnen een halve dag vol te zitten.
Hoeft niet, maar geeft wel een fijn gevoel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.FR
Famous schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 10:01:
[...]

Hoeft niet, maar geeft wel een fijn gevoel. :)
Ja, dat snap ik, maar het gevolg is dat een aantal mensen onevenredig veel doneert.
En ik had zelf de indruk dat ze daar ook weer niet zo heel blij mee waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

[...]

Ik heb elke cw minsten 20-40 wizards gedoneerd. Ik heb nu eenmaal wiz5 en vind het dan ook mijn verantwoordelijkheid bij te dragen voor degenen die geen wizz5 hebben en dus niet 'kunnen' doneren.

Wellicht kan het nu wat beter verdeelt worden, nu de clan wat kleiner is.
Door de cw bulk ik in het elixir. Ik geeft een paar duizend DE uit aan mijn hoggs en wat mionions, maar geef alleen elixir uit aan spells (200k?), maar een CW levert me wel 600K op.
Als er van die 400K die overblijft een deel naar wizz 5 gaan, heb ik daar niet zoveel problemen mee.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totempaal
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-08 11:56
Hallo allemaal!
Ik speel nog niet heel lang nu level 30. En ben opzoek naar een beetje gezellige clan. Waar lol en plezier voorop staan. Ik speel zelf meer casual en ben regelmatig online. Ik wil best de tweakers clan joinen.
Maar om 1 of andere reden kan ik de clan niet vinden? Vind wel tweaker clans maar of het de juiste is...

PSN: Totumpaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
[Tweakers] met haakjes... of [Tweakers2] of [Tweakers3]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
[Tweakers] in plaats van Tweakers.

Ik weet niet wat je cuplevel is, maar momenteel is 1400 een vereiste om in [Tweakers] te komen, van de andere Tweakers-clans weet ik dat niet. Of wij onze limiet gaan aanpassen is wat mij betreft nog een punt van discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Laten we die discussie voeren dan :p. Van mij mogen we voorlopig ook wel naar 1200 gaan.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.FR
EWK schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 10:31:
Laten we die discussie voeren dan :p. Van mij mogen we voorlopig ook wel naar 1200 gaan.
Agreed. Minimaal lvl 45 dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenedig

jeroenedig

jeroenedig.nl

1200 is een mooi aantal kunnen er ook weer wat leuke beginners komen :) We moeten immers allemaal leren (alleen valt het bij mij niet meer bij te leren lijkt wel zo erg :P)

jeroenedig.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-09 13:28
Hoewel ik niets te maken hebt met [tweakers] (1) wil ik toch even advies geven. Zelf ben ik na het harde optreden van Tweakers 1 overgestapt naar [Tweakers3]. En aangezien daar ook meer members zijn met een lager TH level, word je veel beter ingedeeld tijdens de CW. Daardoor winnen we de meeste ervan (op een paar moeilijke na). Het is natuurlijk leuk een sterk team, maar een goed verdeeld team lever meer fun op AFAIK

[ Voor 2% gewijzigd door thedon46 op 20-05-2014 10:37 . Reden: leesbaarheid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

1200 it is!

@thedon, eens. Daarom de verlaging ook doorgevoerd.
Eens kijken wat dat ons gaat brengen, daarna weer zien.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
thedon46 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 10:36:
Hoewel ik niets te maken hebt met [tweakers] (1) wil ik toch even advies geven. Zelf ben ik na het harde optreden van Tweakers 1 overgestapt naar [Tweakers3]. En aangezien daar ook meer members zijn met een lager TH level, word je veel beter ingedeeld tijdens de CW. Daardoor winnen we de meeste ervan (op een paar moeilijke na). Het is natuurlijk leuk een sterk team, maar een goed verdeeld team lever meer fun op AFAIK
Dit merkte ik inderdaad ook in Tweakers3.
Echter had ik wel voor ogen om als clan hoger te komen en op een gegeven moment TH8 als minimum te hebben.

Er zijn ook veel clans die gewoon een bepaalde eis stellen aan je level en aan je troops wat ook een goede insteek is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Koempert

De Koempert

BuYaKasha!!

H.FR schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 10:04:
[...]

Ja, dat snap ik, maar het gevolg is dat een aantal mensen onevenredig veel doneert.
En ik had zelf de indruk dat ze daar ook weer niet zo heel blij mee waren.
Wat je zegt klopt in principe, alleen was het aan het begin vaak zo dat mensen er maar archers in gingen gooien e.d. Zulk soort mensen waren we graag voor door meteen het goede erin te gooien, en tegelijkertijd de kans te vergroten dat de mensen die een wat minder ontwikkelde base hebben ook verdedigingen kunnen winnen. Een deel van het probleem is nu natuurlijk weggenomen doordat je troops uit de CW kan lozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenedig

jeroenedig

jeroenedig.nl

Je moet ergens beginnen Koemp, nu archers over paar maanden wiz lvl 6 ;)

jeroenedig.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totempaal
Ja dan houd het op.... zit momenteel op 938. Paar keer aangevallen.... en aanvallen niet gewonnen. Dus ben van ongeveer 1100 weer gezakt. Maar met mijn aanvallen wel goed gold en elixer binnen gehaald en daar gaat het mij om. Vin de cups nog niet belangrijk. Als ik maar gold en elixer binnen haal.
En ik speel toch eer voor de fun en gezelligheid in de chat dan aan alleen maar strenge eisen moeten voldoen. Het is maar een spelletje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batsenbv.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-09 09:27
totempaal schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 11:02:
Ja dan houd het op.... zit momenteel op 938. Paar keer aangevallen.... en aanvallen niet gewonnen. Dus ben van ongeveer 1100 weer gezakt. Maar met mijn aanvallen wel goed gold en elixer binnen gehaald en daar gaat het mij om. Vin de cups nog niet belangrijk. Als ik maar gold en elixer binnen haal.
En ik speel toch eer voor de fun en gezelligheid in de chat dan aan alleen maar strenge eisen moeten voldoen. Het is maar een spelletje...
Je kan ook altijd nog [Tweakers2] en [Tweakers3] joinen als daar het cup-level lager ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Koempert

De Koempert

BuYaKasha!!

totempaal schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 11:02:
Ik merk dat je nog nat achter de oren bent ;) Het fanatisme komt vanzelf wel hoor, geloof mij maar haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totempaal
De Koempert schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 11:21:
[...]

Ik merk dat je nog nat achter de oren bent ;) Het fanatisme komt vanzelf wel hoor, geloof mij maar haha
speel net 2 weken nu... Ben nu alleen maar bezig met de defense op te bouwen. Leger in aantal uit te breiden.
Heb in aantal clans gezeten. Maar uitgestapt omdat het te kiddy is. Wil gewoon lol hebben met mensen die zich redelijk volwassen gedragen en toch wel wat ouder dan 12 zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Koempert

De Koempert

BuYaKasha!!

totempaal schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 11:39:
[...]

speel net 2 weken nu... Ben nu alleen maar bezig met de defense op te bouwen. Leger in aantal uit te breiden.
Heb in aantal clans gezeten. Maar uitgestapt omdat het te kiddy is. Wil gewoon lol hebben met mensen die zich redelijk volwassen gedragen en toch wel wat ouder dan 12 zijn...
Ik denk dat je er dan goed aan doet om bij [Tweakers3] te gaan, gezellige volwassen clan en vrij laidback. Tevens zitten er ook aardig wat mensen met ervaring die je van tips en tricks kunnen voorzien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floks
  • Laatst online: 05-10 15:59
jeroenedig schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 09:15:
Nogmaals: EWK welkom :)
God: Doe je best :)

Famous: KOM ALS DE SODEMIETER TERUG!

Voor de rest hoop ik dat een aantal oud members terug komen, gekickt of niet... Gezelligheid in een clan vindt ik belangrijker dan hoe je presteert in een CW.

Nu ben ik ook een drama in de CW, maar ik doe wel me best om te winnen en ga er vanuit dat hun dat ook deden!

Ik hoop op de gezelligheid terug en dan verder kijken....
Ah zag idd dat Tweakers helemaal leeg gelopen is, geeft alleen maar bewijs van wat ik al dacht.
Deed ik het toch niet zo slecht als oud leader van tweakers.

Natuurlijk valt er iets te zeggen over aanpak die Knoempert en Famous (en een CLB) wouden, namelijk een cw clan. Prima, maar hun aanpak was en is gewoon ruk geweest.
Als je dat aan mij persoonlijk vraagt wat handig is en je slaat dat volledig in de wind en kicked, waaronder ik zelf de halve clan de volgende dag, noem ik nou niet echt handig. Nu is dat toen redelijk uitgepraat, maar de sfeer was weg en die is ook niet meer terug gekomen.

Nu zijn wel allemaal tweakers en ik wil helemaal niemand aanvallen, maar er waren in mijn ogen wel een paar dood doeners.

Ik zelf zit nu in een andere Nederlandse clan, vorige week stonden we in de top 1000, doormiddel van een cuprush, die 2 keer per jaar gehouden wordt. CW heeft vasten dagen, 2x per week. CW worden gecoördineerd, kortom niemand valt zomaar iemand aan en er is eerst overleg over het leger en de gebruikte aanval strategie. Hierdoor zijn de afgelopen CWs gewonnen met 100%. Wat natuurlijk ook gelijk goed is voor de sfeer.

Ik wens iedereen een prachtig leger en een leuke clan toe :)
Uiteraard wens ik ook de nieuwe leader van Tweakers een leuke tijd toe, mijn tip, neem de tijd en kick niet te snel, en val mensen niet te hard aan, sfeer is belangrijk, het is maar een spelletje ;)

Floksor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Floks schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 12:09:
[...]

Ah zag idd dat Tweakers helemaal leeg gelopen is, geeft alleen maar bewijs van wat ik al dacht.
Deed ik het toch niet zo slecht als oud leader van tweakers.

Natuurlijk valt er iets te zeggen over aanpak die Knoempert en Famous (en een CLB) wouden, namelijk een cw clan. Prima, maar hun aanpak was en is gewoon ruk geweest.
Als je dat aan mij persoonlijk vraagt wat handig is en je slaat dat volledig in de wind en kicked, waaronder ik zelf de halve clan de volgende dag, noem ik nou niet echt handig. Nu is dat toen redelijk uitgepraat, maar de sfeer was weg en die is ook niet meer terug gekomen.

Nu zijn wel allemaal tweakers en ik wil helemaal niemand aanvallen, maar er waren in mijn ogen wel een paar dood doeners.

Ik zelf zit nu in een andere Nederlandse clan, vorige week stonden we in de top 1000, doormiddel van een cuprush, die 2 keer per jaar gehouden wordt. CW heeft vasten dagen, 2x per week. CW worden gecoördineerd, kortom niemand valt zomaar iemand aan en er is eerst overleg over het leger en de gebruikte aanval strategie. Hierdoor zijn de afgelopen CWs gewonnen met 100%. Wat natuurlijk ook gelijk goed is voor de sfeer.

Uiteraard wens ik ook de nieuwe leader van Tweakers een leuke tijd toe, mijn tip, neem de tijd en kick niet te snel, en val mensen niet te hard aan, sfeer is belangrijk, het is maar een spelletje ;)
Ik ga er niet te veel op in, maar er is juist helemaal niet snel gekicked en er zijn veel kansen gegeven (zoals al veel vaker gezegd). Voor de CW update heeft Koempert de clan ook altijd vol gehouden en was de sfeer top. Daarnaast vond ik de sfeer nog steeds goed in de clan ondanks dat er 50% is uitgezet of weg is gegaan.
Grappig dat je nu aankaart dat er eerst overleg e.d. is want in Tweakers1 werd hier dus amper naar geluisterd, maar geprobeerd is het zeker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:00
Waarom blijft iedereen maar zeuren over het (al dan niet goede) beleid wat er is gevoerd. Het forum is ervoor bedoeld om elkaar te helpen en je plezier te delen, dus niet om te blijven zeiken.
Ik wens de nieuwe leiders van TWK1 veel succes!

Mijn advies is om niet zoveel regels op te stellen, het plezier moet voorop staan. Ik zit zelf in TWK3 en het gaat goed, er wordt veel aangevallen in de cw, clankastelen zijn zo gevuld en iedereen heeft het naar zijn zin (hoop ik tenminste :P )

PSN: Curvaa_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Balen, dacht even snel mijn CW base aanpassen maar dat kan dus niet als je niet ingedeeld bent voor een war :+

edit; met de nieuwe Bluestacks kan je uit- en inzoomen door middel van de pijltjes toetsen :) Heb je die "fix" ook niet meer nodig.

[ Voor 38% gewijzigd door Famous op 20-05-2014 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
  • Laatst online: 07-10 09:25
Bij T2 ligt het cup eis ook op 1200 cups, ondanks dat het maar een spelletje is. Het is gewoon prettig om een bepaald niveau als minima te hebben waarbij iedereen op terug kan vallen.
Natuurlijk kun je in cups zakken om goud en exil binnen te harken maar vanaf een bepaald level is het minima van 1200 geen probleem om vast te houden.

Tevens een korte mededeling voor T2 leden;
De afgelopen cw was mede door match making een drama welke absoluut niet te winnen was voor ons. Je zag echter wel bij vele verkeerde soorten aanvallen en spelers welke zelfs helemaal niet hebben aangevallen welke wel online zijn geweest en donatie verzoeken gedaan hadden. Dit is erg zonde voor de mensen die er wel hun tijd en energie in steken.

Een cw valt of staat met communicatie zoals hierboven vermeld is een mooi voorbeeld dat met de juiste communicatie het een mooie toevoeging kan zijn in het spel. We hebben intern ook besloten in ieder geval een keer per week ( startende op vrijdag 17:30 ) een cw te starten. Zo heeft men genoeg tijd om zich voor te bereiden en rest van de week lekker te farmen.

Er zal later vandaag een Gdrive linkje komen waar een document komt te staan waarin wat tips en tricks staan waar we allemaal wat aan kunnen hebben en deze bevat informatie die wij graag wel terug willen zien tijdens aanvallen, dit maakt het voor speler zelf als de clan wellicht leuker.

We hopen op deze manier iedereen te kunnen prikkelen om zich op de juiste manier in te zetten voor de cw's.

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:32

mvds

Totally awesome!

Mooi weer hè jongens? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Waar zit jij dan? Hier (Arnhem) valt het opzich nog wel mee :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Floks schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 12:09:
[...]

Nu zijn wel allemaal tweakers en ik wil helemaal niemand aanvallen.
Mooi, ik ben nu wel klaar met het gehak en gezaag en het 'gelijk halen'.

Dan houden we het gewoon hier bij:
Famous, wil je a.u.b. ook ophouden met reageren. Ik snap dat er enerzijds de behoefte is om te klagen over het verleden en dat er anderzijds de impuls is om daar weer op te reageren. Maar niemand schiet er iets mee op en dit forum loopt alleen maar vol met oude koeien en verwijten. Wordt het zo zuur van.

Wat mij betreft gaan we bouwen aan een nieuwe [Tweakers] clan. Waar plezier en enthousiasme gepaard gaan met een gezonde competatieve houding. Zo snel als mogelijk weet terug naar 30+ (zo veel als mogelijk actieve en vrolijke) leden. Wel mensen die voor de Clanwar willen gaan, maar niet doorlopend daar mee bezig moeten zijn. 2x in de week is dan een prima uitgangspunt op vaste dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Oke, ik zal niet meer reageren en mijzelf verbannen uit het topic :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koku
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:05

koku

Tnet Devver
Salv schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 12:38:
Bij T2 ligt het cup eis ook op 1200 cups, ondanks dat het maar een spelletje is. Het is gewoon prettig om een bepaald niveau als minima te hebben waarbij iedereen op terug kan vallen.
Natuurlijk kun je in cups zakken om goud en exil binnen te harken maar vanaf een bepaald level is het minima van 1200 geen probleem om vast te houden.

Tevens een korte mededeling voor T2 leden;
De afgelopen cw was mede door match making een drama welke absoluut niet te winnen was voor ons. Je zag echter wel bij vele verkeerde soorten aanvallen en spelers welke zelfs helemaal niet hebben aangevallen welke wel online zijn geweest en donatie verzoeken gedaan hadden. Dit is erg zonde voor de mensen die er wel hun tijd en energie in steken.

Een cw valt of staat met communicatie zoals hierboven vermeld is een mooi voorbeeld dat met de juiste communicatie het een mooie toevoeging kan zijn in het spel. We hebben intern ook besloten in ieder geval een keer per week ( startende op vrijdag 17:30 ) een cw te starten. Zo heeft men genoeg tijd om zich voor te bereiden en rest van de week lekker te farmen.

Er zal later vandaag een Gdrive linkje komen waar een document komt te staan waarin wat tips en tricks staan waar we allemaal wat aan kunnen hebben en deze bevat informatie die wij graag wel terug willen zien tijdens aanvallen, dit maakt het voor speler zelf als de clan wellicht leuker.

We hopen op deze manier iedereen te kunnen prikkelen om zich op de juiste manier in te zetten voor de cw's.
Ik hoop wel dat het allemaal op een vrij relaxte manier gebeurd. Ik ben blij met hoe het als Tweakers2 nu gaat, goede sfeer en veel donaties. De CW's zijn leuk, maar is niet het belangrijkste in het spel en het vraagt nogal wat tijd van de spelers. Zou zonde zijn als dat straks de sfeer zou verminderen imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:31

rob_erwt

What does this button do?

koku schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 12:51:
[...]

Ik hoop wel dat het allemaal op een vrij relaxte manier gebeurd. Ik ben blij met hoe het als Tweakers2 nu gaat, goede sfeer en veel donaties. De CW's zijn leuk, maar is niet het belangrijkste in het spel en het vraagt nogal wat tijd van de spelers. Zou zonde zijn als dat straks de sfeer zou verminderen imo.
Dit onderschrijf ik! :) Overigens kan ik niet beloven dat ik ieder weekend tijd heb om mee te doen aan de CW. Ik zal dit natuurlijk proberen aan te geven, maar potentieel kan dat dus issues opleveren met de matching.

Ik hoop echt dat ze binnenkort met een update komen voor opt-in/outs voor CW, dat zou een boel gedonder schelen...

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisvalk
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:50
Speel zelf ook dit spelletje al een tijdje en sinds kort dit topic ontdekt.

Als ik al die verhalen zo lees, ben ik blij dat ik niet in jullie clan zit, wat een gedoe allemaal joh ;-)

Wij hebben een clan en je kunt joinen vanaf een bepaald level, cups totaal niet interessant dan. Niet iedereen is even actief, maar het is verder een gezellige clan met een diversiteit aan spelers. Spelers die mee willen doen aan een war zorgen wel voor meer cups, anders kunnen ze buiten de boot vallen.

Tijdens CW's doneren wij alleen lvl 6 tovjes en dit wordt gedaan door 4-5 spelers. Maakt niemand zich druk om de hoeveelheid elixer, de hoge spelers willen gewoon de best mogelijke verdediging voor al onze spelers en de kleinere spelers kunnen mooi meeliften hierop.

Ook bij ons snappen spelers niet dat eerst moeten luren en daardoor de war verliezen. Dat is niet altijd even leuk natuurlijk, maar aldoende leert men. Gaat erom dat je een leuke war hebt, helaas treffen wij vaak ook tegenstanders waarvan onze top 5 hun top 15-20 maar 1 ster kan halen. Maar het is veel leuker om te zien dat een lage spelers 5x een verdediging wint omdat er 5 tovjes in zijn CK zitten.

Lage spelers die aan het einde nog kunnen aanvallen en we hebben genoeg sterren, laat ze een grote jongen pakken met zeker kans op 1 ster (SH buiten oid), krijgen ze ook nog eens een dikke bonus.

Succes met de (her)formatie van jullie clan, hopelijk zien we jullie een keer tijdens de war :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
rob_erwt schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 12:54:
[...]

Dit onderschrijf ik! :) Overigens kan ik niet beloven dat ik ieder weekend tijd heb om mee te doen aan de CW. Ik zal dit natuurlijk proberen aan te geven, maar potentieel kan dat dus issues opleveren met de matching.

Ik hoop echt dat ze binnenkort met een update komen voor opt-in/outs voor CW, dat zou een boel gedonder schelen...
Om stiekem toch nog even te reageren
Supercell heeft al aangegeven dat dit niet op de planning staat. Tenminste niet voor de aankomende updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Salv schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 12:38:
en spelers welke zelfs helemaal niet hebben aangevallen welke wel online zijn geweest en donatie verzoeken gedaan hadden.
Ik ben er daar een van, ik had alle voorbereidingen gedaan, maar ben de hele dag offline geweest en kwam pas weer online toen de CW al afgelopen was. Heel jammer, want ik had graag een steentje bijgedragen. Was dan ook zeker de bedoeling niet. Voorgaande CW heb ik ook 4 of 5 sterren gehaald (weet ik effe niet meer) en ik hoopte dat te kunnen verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Koempert

De Koempert

BuYaKasha!!

Jammer dat er nog steeds mensen onwaarheden verspreiden op dit forum. Ik ben eerste die zijn fouten zal toegeven en helemaal met een spelletje geeft het mij niks om in het ongelijk gesteld te worden.

@Floks, je bent een prima vent maar je loopt hier gewoon weer te provoceren. Daarbij is een clan vol houden niet zo moeilijk, dat kan een kind van 8 ook. Wij hebben daar dan ook nooit moeite voor hoeven doen voor de CW.

Als je een CW clan succesvol wil runnen moet er inderdaad veel gecoördineerd worden, ik denk dat wij nu met zijn 4en op het punt zijn gekomen waarin we allemaal voor onszelf besluiten dat dit het de tijd en moeite niet waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-10 20:45
Het scheelt natuurlijk wel dat je niet het hele weekend druk bent met een cw. Als we die vrijdag starten begint de cw pas op zaterdag 17:30uur. Vervolgens heb je nog tot zondag 17:30uur de tijd om 2x aan te vallen. Afgelopen weekend had ik zelf ook weinig tijd, maar nog genoeg tijd om tijdens de bbq een aanval uit te voeren. De troepen had ik smorgens al aangezet. Ondanks dat wel mijn 2e zwaar verkloot. Mss door de bbq :p

De volgende cw ga ik strooien met draakjes4 en wizz6 zodat iedereen voldoende power in hun ck hebben zitten. Ook zal ik zorgen dat de donaties voor aanval goed zullen zijn van mijn kant (wizz6).

Laten we de clan relaxt houden qua sfeer etc. En op een relaxte maar goede manier SAMEN de cw aangaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Famous schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 12:57:
[...]

Om stiekem toch nog even te reageren
Supercell heeft al aangegeven dat dit niet op de planning staat. Tenminste niet voor de aankomende updates.
Fammy, je bent een aanvulling voor dit topic. Blijf vooral actief reageren maar probeer de behoefte om jezelf te verdedigen te onderdrukken..... Nergens voor nodig en het zorgt alleen voor eindeloze discussie.

Accepteer dat sommige een andere ezing van de werkelijkheid hebben. Als je zef maar weet hoe jouw werkelijkheid er uitziet is het toch prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-08 10:16
housekamp schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 13:01:
Het scheelt natuurlijk wel dat je niet het hele weekend druk bent met een cw. Als we die vrijdag starten begint de cw pas op zaterdag 17:30uur. Vervolgens heb je nog tot zondag 17:30uur de tijd om 2x aan te vallen. Afgelopen weekend had ik zelf ook weinig tijd, maar nog genoeg tijd om tijdens de bbq een aanval uit te voeren. De troepen had ik smorgens al aangezet. Ondanks dat wel mijn 2e zwaar verkloot. Mss door de bbq :p

De volgende cw ga ik strooien met draakjes4 en wizz6 zodat iedereen voldoende power in hun ck hebben zitten. Ook zal ik zorgen dat de donaties voor aanval goed zullen zijn van mijn kant (wizz6).

Laten we de clan relaxt houden qua sfeer etc. En op een relaxte maar goede manier SAMEN de cw aangaan :)
Alcohol en CoC gaan dan ook niet samen ;) (spreek uit ervaring)...

Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floks
  • Laatst online: 05-10 15:59
I know jij ook :)
Heb nu 1 keer mijn menig gegeven en laat het daar bij ( het is een mening, geen feit)

Ik ben iig blij dat mijn inferno tower af is, jeetje wat een machtig ding :D
Nu aan het sparen voor de volgende :D

Floksor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
Steevo_S schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 13:03:
[...]

Alcohol en CoC gaan dan ook niet samen ;) (spreek uit ervaring)...
Haha maar ik zat aan de Cherry Coke ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
koku schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 12:51:
[...]

Ja hoor er zal verder niet veel veranderen. Wij willen gewoon extra informatie mee geven er zijn verder geen kicks en regels die opeens anders gaan worden. We zien echter dat er standaard een aantal dingen fout gaan welke simpel verholpen kunnen worden waardoor de kans op een succesvolle aanval groter zal worden.

De afgelopen cw hebben we namelijk 69 aanvallen geplaatst waarvan er 28 mislukt zijn dus geen sterren behaald hebben. Tegenstander heeft 92 aanvallen geplaatst waarvan er maar 7 mislukt zijn. Als wij het gat kunnen verkleinen door wat basis informatie door te spelen welke opgepakt kan worden is dat al voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
housekamp schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 13:06:
[...]

Haha maar ik zat aan de Cherry Coke ;)
Vast een actieve aanval O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
mvds schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 13:00:
[...]

Ik ben er daar een van, ik had alle voorbereidingen gedaan, maar ben de hele dag offline geweest en kwam pas weer online toen de CW al afgelopen was. Heel jammer, want ik had graag een steentje bijgedragen. Was dan ook zeker de bedoeling niet. Voorgaande CW heb ik ook 4 of 5 sterren gehaald (weet ik effe niet meer) en ik hoopte dat te kunnen verbeteren.
We kijken ook niet zo specifiek, als men niet gewoon geen tijd heeft is het niet anders. Wat dat betreft is het maar een spelleke en zullen we echt niemand gaan verplichten om er te zijn ( heb ik zelf ook geen zin in ) Heb zelf de afgelopen aanval ook maar 1 attack gedaan omdat ik te laat was, tja dat kan gewoon gebeuren.

Het gaat puur om de informatie voor een aantal basis regels welke gewoon handig zijn om vooral te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimpelenLeuk
Een hele mooi farm basis, al geldt dit voor de aanvaller :)

https://www.dropbox.com/s...AADC6h1ECAZwIyeMWN5F9rkVa

edit: Heb er nog een in Screenshots staan:
https://www.dropbox.com/s...AADLMFGLv5hLu9Q9wSWX6XKpa

[ Voor 30% gewijzigd door SimpelenLeuk op 20-05-2014 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Net mijn eerste aanval met Balloons gedaan (los van de CW) inclusief minions en verbaasde mij eigenlijk hoe sterk ze zijn, hoe gemakkelijk ze over een basis heen knallen en de minions het afmaken.

Zonder al mijn troopen in te zetten, gezien ik niet te veel wil stijgen in cups de aanval afgekapt;

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/zvbm6g.png

In de CW faalde het eigenlijk keer op keer maar nu zijn mijn minions ook level 3 in plaatst van 1. Werd ook wel Falloons genoemd :+ Natuurlijk heb je in de CW sowieso een goed gevulde clan en een Queen dat scheelt ook. Helaas heb ik er toch voor gekozen om mijn hoggs naar level 2 te doen en niet mijn minions naar 4, ach komt erna wel.

Tevens heb ik mijzelf voorgenomen om het ook een stuk meer als een spelletje te zien. Kon er soms nogal op in gaan om bijvoorbeeld persé die dag nog een upgrade aan te zetten en dan was ik weer tot in de nacht bezig. Nu gewoon lekker relax spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De clan waarin mijn tweede account zit, is nog steeds ongeslagen in cw. 17x gewonnen en 1x gelijk geloof ik. De clan loopt vrij uiteen, een groep th10 en 9, groot deel th8, paar th7 en nog wat th6. We hebben 26 leden, maar kicken en re-inviten er 2 zodat we op 20vs20 komen.

We hebben een aantal keren tegen een veel sterkere tegenstander gewonnen en dat komt mede door de goede inzet en coördinatie. Vaak is het zo dat de onderste helft weinig kan uitrichten tegen de meesten. Hun taak is dan om voor 3 sterren te gaan tegen de laagste paar tegenstanders. Zodat de heavyhitters hun aanval daar niet aan hoeven te verspillen. Voor de rest is het gewoon kwestie van sterren halen. Iedereen draagt z'n steentje bij en onze bovenste helft spelers zijn gewoon verdomd goed in aanvallen. Van daar nog steeds ongeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Koempert

De Koempert

BuYaKasha!!

Salv schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 13:06:
[...]

Ja hoor er zal verder niet veel veranderen. Wij willen gewoon extra informatie mee geven er zijn verder geen kicks en regels die opeens anders gaan worden. We zien echter dat er standaard een aantal dingen fout gaan welke simpel verholpen kunnen worden waardoor de kans op een succesvolle aanval groter zal worden.

De afgelopen cw hebben we namelijk 69 aanvallen geplaatst waarvan er 28 mislukt zijn dus geen sterren behaald hebben. Tegenstander heeft 92 aanvallen geplaatst waarvan er maar 7 mislukt zijn. Als wij het gat kunnen verkleinen door wat basis informatie door te spelen welke opgepakt kan worden is dat al voldoende.
Probeer jezelf niet voor te houden dat mensen je advies begrijpen of opvolgen. Er zijn mensen waaraan wij het letterlijk meer dan 10 keer hebben uitgelegd. Op een gegeven moment wordt dit behoorlijk vervelend voor de mensen die investeren in een CW en hun stinkende best doen, dan volgen de kicks normaliter, tenzij je toch besluit om het relaxer aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
Ik weet niet of er meer mensen dezelfde mening hebben, maar dat hele CW gebeuren kan me een beetje gestolen worden... Ik doe actief mee, val aan, doneer super veel (met of zonder CW) en geef advies, maar eerlijk gezegd ik vind het zonder CW ook wel best...

Qua resources verlies je er alleen maar op, qua sfeer verlies je ook want je krijg irritaties etc.etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Steevo_S schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 13:24:
Ik weet niet of er meer mensen dezelfde mening hebben, maar dat hele CW gebeuren kan me een beetje gestolen worden... Ik doe actief mee, val aan, doneer super veel (met of zonder CW) en geef advies, maar eerlijk gezegd ik vind het zonder CW ook wel best...

Qua resources verlies je er alleen maar op, qua sfeer verlies je ook want je krijg irritaties etc.etc...
Ben ik het niet mee eens.
Ja oke, qua elixer leg je erop toe maar hiervoor krijg je wel 600k+ gold en 2k+ dark elixer wanneer je wint (als je niet met hoggs aanvalt). Elixer gaat hier prima (zelfde als DE) maar gold heb ik altijd te kort. Lever graag 100k of 200k elixer in voor 600k gold :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
De Koempert schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 13:19:
[...]

Probeer jezelf niet voor te houden dat mensen je advies begrijpen of opvolgen. Er zijn mensen waaraan wij het letterlijk meer dan 10 keer hebben uitgelegd. Op een gegeven moment wordt dit behoorlijk vervelend voor de mensen die investeren in een CW en hun stinkende best doen, dan volgen de kicks normaliter, tenzij je toch besluit om het relaxer aan te doen.
Ik neem het ook niet aan dat ze het gaan opvolgen. Echter als wij niet delen kunnen we ook niet zeggen dat we het geprobeerd hebben en de informatie beschikbaar stellen heeft iedereen altijd wat aan. Mocht het zijn dat ondanks deze informatie de basis tactiek achter blijft zou het jammer zijn maar dat zien we dan wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.FR

CW win je juist mega resources op, bovendien is de opslag veel gunstiger (bij aanval verlies je minder). Alleen elixer loopt +/- 1 op 1, maar daar heb je toch altijd teveel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
H.FR schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 13:30:
[...]

CW win je juist mega resources op, bovendien is de opslag veel gunstiger (bij aanval verlies je minder). Alleen elixer loopt +/- 1 op 1, maar daar heb je toch altijd teveel van.
Ligt een beetje aan je leger. Ik bouw tussen de 32 en 36 hoggs (nu nog level 4) en gebruik 4 heelspreuken level 6, een draak en wat boogjes. Tel daar de donaties vóór de CW en de extra dure donaties tijdens de CW bij op..... Ik durf wel te garanderen dat ik dik verlies op DE, ongeveer gelijk speel op elixer en dik win op goud. Gelukkig gaat het me vooral om dat laatste. Elixertanks lopen regelmatig vol en de DE-troops die ik gebruik heb ik inmiddels op max of in ontwikkeling in het lab.

DE is enkel nog om king en queen te upgraden. Die zitten nu op 6 en 5 en ga ik nu langzaam verder naar 10 brengen. In dat opzicht is wat minder CW's ook wel gewenst, dan spaar ik wat harder DE. Maar eerste prioriteit gaat naar upgraden van de troepen die ik gebruik en defences. Gisteren mijn tweede kanon naar lvl 11 aangezet. Mooi spul hoor.

En tja, als je de CW verliest, dan is het natuurlijk helemaal tragisch wat je verlies is. Vandaar ook mijn drang om te winnen in de CW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Hoppa! schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 13:39:
[...]

Ligt een beetje aan je leger. Ik bouw tussen de 32 en 36 hoggs (nu nog level 4) en gebruik 4 heelspreuken level 6, een draak en wat boogjes. Tel daar de donaties vóór de CW en de extra dure donaties tijdens de CW bij op..... Ik durf wel te garanderen dat ik dik verlies op DE, ongeveer gelijk speel op elixer en dik win op goud. Gelukkig gaat het me vooral om dat laatste. Elixertanks lopen regelmatig vol en de DE-troops die ik gebruik heb ik inmiddels op max of in ontwikkeling in het lab.

DE is enkel nog om king en queen te upgraden. Die zitten nu op 6 en 5 en ga ik nu langzaam verder naar 10 brengen. In dat opzicht is wat minder CW's ook wel gewenst, dan spaar ik wat harder DE. Maar eerste prioriteit gaat naar upgraden van de troepen die ik gebruik en defences. Gisteren mijn tweede kanon naar lvl 11 aangezet. Mooi spul hoor.

En tja, als je de CW verliest, dan is het natuurlijk helemaal tragisch wat je verlies is. Vandaar ook mijn drang om te winnen in de CW.
En kan je je heroes tenminste eventjes missen. Ik heb mijn heroes juist op 10 gelaten omdat ik ze eigenlijk niet wilde missen met een CW aanval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.FR
Hoppa! schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 13:39:
[...]

Ja, als je DE troops hebt van voldoende lvl zijn die vaak inderdaad beter, dus dan verlies je daarop.
Zeker als je de CW verliest.

Maar het belangrijkste blijft natuurlijk goud, en dat gebruik je niet, maar je wint al snel 500k, wat ook nog eens heel goed beveiligd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Famous schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 13:42:
[...]

En kan je je heroes tenminste eventjes missen. Ik heb mijn heroes juist op 10 gelaten omdat ik ze eigenlijk niet wilde missen met een CW aanval.
Daar had ik nog niet over nagedacht, het maakt het plannen van die upgrades wel wat eenvoudiger, inderdaad. Nu 1 war gehad waarbij ik één van de twee moest missen en dat is direct een aderlating.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa

+1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Misschien moet er dan een CW-vrije clan komen. Kunnen al de mensen die wel CW willen zich verdelen over de andere clans. Bij ons zijn ze welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
Of gewoon zoals we het nu doen... Als het merendeel een CW wilt dan drukt 1 van de leiders op het knopje, zeggen mensen "liever niet" of "wacht nog even" dan gebeurt er niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
Hoppa! schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 14:02:
[...]

Misschien moet er dan een CW-vrije clan komen. Kunnen al de mensen die wel CW willen zich verdelen over de andere clans. Bij ons zijn ze welkom!
Kijk, ik doe wel mee maar kost altijd veel meer dan het mij opbrengt. Niet altijd lekker als je aan het sparen bent voor een upgrade. Heb mn normale leger bijna op max. Darkarmy schiet ook lekker op. Dan ga ik lekker voor de cups.

Maar op dit moment vindt ik het prima en doe wel mee maar loot is nou niet voldoende ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Als ik tijd heb, wil ik graag meedoen aan een CW, elke dag desnoods. Maar ik heb nog veel werk aan mijn defence te doen... Ik ben al 3 CWs platgegooid door 7 of wat draken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Ik wil best met CW's mee doen maar (hoop dat) ik minder actief zal worden. CW's sta ik wel voor open maar meer het dagelijkse vele actief/online zijn en alles moeten bijhouden zie ik niet zitten meer.

[ Voor 22% gewijzigd door Famous op 20-05-2014 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
Steevo_S schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 14:04:
Of gewoon zoals we het nu doen... Als het merendeel een CW wilt dan drukt 1 van de leiders op het knopje, zeggen mensen "liever niet" of "wacht nog even" dan gebeurt er niets.
Dat hadden we eerst ook. Maar er waren genoeg die regelmatig vroegen wanneer de volgende cw werd gestart. Vandaar de keuze 1x per week op vrijdag 17:30uur. Ook ivm een speler vanuit een andere tijdzone.

Maar echt ervoor zorgen dat iedereen er klaar voor is, dat kan je vergeten. Gaat hem niet worden. Dus dan maar het beste ervan maken en hopen dat we de cw winnen.

Het is en blijft maar een spelletje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou cw niet boven je heroes plaatsen. Je kan best een held missen tijdens cw. Mocht je ooit je heroes willen maxen. Je bent er ongeveer anderhalf jaar mee bezig als je ze non-stop kunt upgraden. Als je Hero upgrades uitstelt, is het vrij onwaarschijnlijk dat je ze ooit gaat maxen tenzij je er flink wat geld in stopt. De meesten zullen ze wss ook nooit maxen. Maar na lvl40 helden in actie gezien te hebben, ga ik toch een poging wagen. Mijne zijn lvl 26/25. Nog een lange weg te gaan, maar hopelijk tegen het einde van dit jaar af te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.FR
Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 14:37:
Ik zou cw niet boven je heroes plaatsen. Je kan best een held missen tijdens cw. Mocht je ooit je heroes willen maxen. Je bent er ongeveer anderhalf jaar mee bezig als je ze non-stop kunt upgraden. Als je Hero upgrades uitstelt, is het vrij onwaarschijnlijk dat je ze ooit gaat maxen tenzij je er flink wat geld in stopt. De meesten zullen ze wss ook nooit maxen. Maar na lvl40 helden in actie gezien te hebben, ga ik toch een poging wagen. Mijne zijn lvl 26/25. Nog een lange weg te gaan, maar hopelijk tegen het einde van dit jaar af te krijgen.
Als je ze non-stop upgrade, heb je er dus anderhalf jaar niks aan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Koempert

De Koempert

BuYaKasha!!

H.FR schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 13:30:
[...]

Ga vooral niet naar TH9 als dit je beeld van elixyr is :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.FR
De Koempert schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 14:53:
[...]

Ga vooral niet naar TH9 als dit je beeld van elixyr is :N
Dit is mijn ervaring met elixer tot nu toe inderdaad.
Wellicht heb ik straks inderdaad wel tekort, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Koempert

De Koempert

BuYaKasha!!

H.FR schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 14:55:
[...]

Dit is mijn ervaring met elixer tot nu toe inderdaad.
Wellicht heb je straks inderdaad wel tekort, geen idee.
Nou je hebt 85 miljoen elixyr nodig om alles op TH9 te maxen, dus succes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.FR
De Koempert schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 14:56:
[...]

Nou je hebt 85 miljoen elixyr nodig om alles op TH9 te maxen, dus succes :D
Wat betreft upgrades gewoon bedoel je?
Lekker beetje afwisselen met DE upgrades, komt goed d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Koempert

De Koempert

BuYaKasha!!

H.FR schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 14:58:
[...]

Wat betreft upgrades gewoon bedoel je?
Lekker beetje afwisselen met DE upgrades, komt goed d:)b
Ja alle labupgrades, army camps, barracks, DE drills etc.

178,2 miljoen gold btw. voor TH9 (exclusief walls a 1 miljard)

[ Voor 10% gewijzigd door De Koempert op 20-05-2014 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:29
Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 14:37:
http://forum.supercell.ne...os-%28DE-Farming-Guide%29

Geen idee of het topic al achterhaald is maar staat een total upgrade tijd van 227 dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.FR
De Koempert schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 14:59:
[...]

Ja alle labupgrades, army camps, barracks, DE drills etc.
Ja, komt goed hoor, die upgrades duren toch allemaal heel erg lang :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
De Koempert schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 14:59:
178,2 miljoen gold btw. voor TH9 (exclusief walls a 1 miljard)
Dure muurtjes ja :+

Ik lees nu een beetje... 'laat je grafstenen staan', heb je er genoeg dan krijg je een bonus... Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SuperKneus schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 14:59:
[...]

http://forum.supercell.ne...os-%28DE-Farming-Guide%29

Geen idee of het topic al achterhaald is maar staat een total upgrade tijd van 227 dagen
Jep, dat is 277 per held. Wat uitkomt op ongeveer anderhalf jaar. Je zou ze natuurlijk allebei tegelijk kunnen upgraden. Maar tegen het einde aan kosten ze zo'n 200k DE per stuk. Vrij lastig om dat wekelijks maal 2 te farmen ;)

En over het elixer probleem in cw... Elixer is vrij nutteloos tegen het eind van elk TH. Je hebt maar een klein aantal elixer upgrades versus een groot aantal van goud. Dus zit je, mits je een farmer bent, tegen het eind van elk TH met volle elixer storages waar je niets mee kunt.
Pagina: 1 ... 33 ... 102 Laatste