Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
Tesla meer als afleiding en om de giants wat die kant op te lokken. Vind daarom het huidige level wel prima :)

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik zie nog roze muurtjes, ongelooflijk :+

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Beetje licht in het duisternis :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenedig
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-09 00:16

jeroenedig

jeroenedig.nl

Bijna clanwar in Twk 1 succes clan mates :)

jeroenedig.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:53
Vandaag mijn beste aanval gehad qua loot, 360k goud en 440k elixer, samen dus een sterke 800k loot.

Verder staat aan:

Giants naar 5
Kannon naar 9
Boogtoren naar 8
Anti Air naar 3

Verder bezig om de laatste gouden muren naar roze te krijgen. Daarmee zit ik op zo'n 70% op paars en 30% op roze straks (als ik het even zo vlug goed benader).

A.S. maandag 3 weken op vakantie en tot die tijd zoveel mogelijk defence upgrades uitvoeren. Wat is het beste wat we kunnen doen voor mij? Tijdelijk 3 weken uit Tweakers clan, moet ik mezelf even helemaal down cuppen?

Voor mij geen probleem om even 3 weken clanloos te zijn en dan weer terug te komen wanneer ik weer actief beschikbaar ben (in tussentijd probeer ik op vakantie tijdens wifi wel zo veel mogelijk upgrades aan te zetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Wat hebben wij weer een leuke tegenstander met CW. De laagste van hun is een th10 en daarna een redelijke th8. Dit terwijl wij twee th7's als laagste hebben.
In de top zijn ze ook veel sterker en hebben ze hogere upgrades dan onze top.

Wordt echt tijd dat ze eens aan die metingen gaan werken van een dorp want dit is gewoon huilen. Hebben het ook niet in ons voordeel gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
Famous schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 07:10:
Wat hebben wij weer een leuke tegenstander met CW. De laagste van hun is een th10 en daarna een redelijke th8. Dit terwijl wij twee th7's als laagste hebben.
In de top zijn ze ook veel sterker en hebben ze hogere upgrades dan onze top.

Wordt echt tijd dat ze eens aan die metingen gaan werken van een dorp want dit is gewoon huilen. Hebben het ook niet in ons voordeel gehad..
Waarom steeds klagen als je wel gewoon veel Clan Wars wint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
The_Ghost16 schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 08:17:
[...]

Omdat ik ook wel eens een keer met een legertje reuzen en wat bogen en barbs de CW wil winnen..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberttt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-10 23:08
[...]

Omdat een gebalanceerde war veel leuker is? Nu winnen we vaak omdat de andere clan maar 20x aanvalt ofzo... Nu ook weer veel hoge van hun pakke onze lage spelers. Als ze net zo gecoordineerd te werk gaan als ons maken we veel minder kans...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-01 16:39
Even ter herinnering, de poll mbt CW's in Tweakers3: http://bit.ly/1iFS5xH. Nu hebben 31 mensen gestemd en is de meerderheid voor 2 CW's per week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimpelenLeuk
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-08 23:09
Hoppa! schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 14:59:

Wat mij trouwens tijdens de clanwars opvalt is dat er nog steeds veel mensen (zowel aan onze als aan de kant van de tegenstander) zijn die geen duidelijke keuzes maken in hun leger. 12 reuzen en 12 hoggs in plaats van 24 van één van de twee. Of combi's met 5 draken en 20 ballonnen. En allemaal falen ze keer op keer.

Mijn advies aan iedereen: Kies voor een duidelijk hoofdact, zeker in de CW! Maak niet van alles wat, want daarmee faal je keer op keer. In de clanwar val ik altijd aan met 34-36 hoggs, vergezeld van 1 draak en verder boogjes. Werkt prima.
Nu je het zegt zie ik het ook. 50/50 komt veel voor.

Ook werd er deze cw een dure fouten gemaakt, door onder andere mij, door het CC niet helemaal leeg te luren.
Nixon had de bruikbare tip, als je offer(reus of boog) al dood is voor het kasteel leeggelopen is, dan zit er nog wat in. Logische type, maar dure les als een wizard je giant treintje wegblaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
[...]

Nu moeten onze hogere ook echt hoge pakken waar je dus een kans heb op 0*. Zo loop je niet alleen de loot mis maar ook de gems die je krijgt van de achievements. Daarna steek je natuurlijk ook veel resources in de CW.

Niet alleen voor jezelf is het minder leuk maar ook als clan zijnde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
SimpelenLeuk schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 09:26:
[...]

Nu je het zegt zie ik het ook. 50/50 komt veel voor.
Vorige war zag ik er 1 die aanviel met 5 ballonnen, 8 reuzen en 10 hoggs. Dat is echt zo ongelooflijk kansloos en dom. Die ballonnen en reuzen zijn al stuk voor er een muurtje kapot is en die hoggs komen ook niet verder dan 3 of 4 defences voor ze dood zijn. En dan worden er vervolgens een zwik tovenaars en boogjes gegooid terwijl alle mortieren nog fier overeind staan. Gek hè, dat je dan maar 12% van de basis sloopt.....

Zo iemand denkt een uitgebalanceerd leger te hebben....
Ook werd er deze cw een dure fouten gemaakt, door onder andere mij, door het CC niet helemaal leeg te luren.
Nixon had de bruikbare tip, als je offer(reus of boog) al dood is voor het kasteel leeggelopen is, dan zit er nog wat in. Logische type, maar dure les als een wizard je giant treintje wegblaast.
Ja, dat is een lastige altijd. Ook niet altijd te voorkomen. Ik gebruik, zeker als de CC echt in het midden staat, een hogg om te luren. Als er dan een draak en wat wizards inzitten, dan is hij meestal wel leeg met 1 hogg. Maar als er echt alleen wizards en boogjes in zitten dan duurt het langer en ben ik soms 3 a 4 hoggs kwijt met luren alleen.

Maar ik had het vorige war ook. Bleek er nog 1 wizard in het CC te zitten en die blies toch echt drie hoggs in zijn eentje weg: gevolg, 98% kapot waaronder gelukkig nog net op de laatste tel het TH. Anders haal je dus gewoon 1 ster doordat er 1 tovenaar overleeft.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Niet om, maar dat wordt al maanden gezegd ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Famous schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 09:42:
[...]

Nu moeten onze hogere ook echt hoge pakken waar je dus een kans heb op 0*. Zo loop je niet alleen de loot mis maar ook de gems die je krijgt van de achievements. Daarna steek je natuurlijk ook veel resources in de CW.
Waarbij aangetekend inderdaad dat de verhouding zo is dat wij 1 speler hebben met een uitgebouwde th 10 basis en wij tegenstanders treffen met 5 van die basissen. Eigenlijk hebben wij maar drie/vier spelers die de legers en capaciteiten hebben om een high-end TH 9 of een beginnend TH 10 om te leggen. Tegen een geëvolueerde TH 10 zijn wij kansloos, wat betekent dat de bovenste 4/5 tegenstanders vaak nauwelijks te pakken zijn voor ons. Alleen Anne heeft een kans tegen die lui. Met name die inferno's zijn bitch tegen hoggs of balloons.

Terwijl onze tegenstanders vaak 7 a 8 spelers hebben die onze hele top tien volledig in as kunnen leggen. De enige reden waarom wij die wars toch winnen, is omdat tegenstanders vaak minder fanatiek zijn en met goedkopere legers proberen om ons aan te vallen. Betekent wel dat iedereen in onze top 5 volle bak aan de slag moet met high-level hoggs, balloons of draken. De meeste doen dat ook wel, maar het komt toch nog geregeld voor dat we net iets te hoog gaan zitten. Ik doe dat om ruimte te creëren voor de mensen onder mij om ook een goede tegenstander te kunnen pakken, risico is wel dat je niet verder komt dan 1 ster. Deze war heb ik er daarom maar 4 gehaald voor de clan.

Volle bak aanvallen kost veel elixer en DE. Zo veel, dat ik op DE echt heel dik verlies maak elke CW. Ik verdien maximaal 2500 DE bij CW-winst en 2 aanvallen kosten me bijna 4000. Dat is niet erg, het gaat mij om het goud en de zoete smaak van victory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimpelenLeuk
CLB schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 09:53:
[...]

Niet om, maar dat wordt al maanden gezegd ;)
Ik loop er net 2/3 weken denk ik rond. ¿
De fijne details blijven nog nieuw voor mij, maar ben in elk geval weer wijzer.
Hoppa! schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 09:44:

Als er dan een draak en wat wizards inzitten, dan is hij meestal wel leeg met 1 hogg.
Ja dat klopt. In dit geval zaten er boogjes in en 2 wizards, dus dat duurde even voor het eruit is. Volgende keer iig meer opofferen voor zulke gevallen.
Hogs gaat nog even duren, lvl 7 compleet uitbouwen, wat al aardig begint te vlotten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
Jeuj!

Alleen, wat jammer is. De gehele clan roept dit al vanaf de eerste CW (ok, jij bent er niet vanaf toen bij).

Deze waar gaat nergens over. Wij hebben 5 man met th7, slechtste tegenstander heeft th10 (gerusht) en daarboven uitgebouwde th8 basissen..... Moet wel zeggen dat wij erg slechte lotingen hebben!

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
RickvN schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 10:42:
[...]

Jeuj!

Alleen, wat jammer is. De gehele clan roept dit al vanaf de eerste CW (ok, jij bent er niet vanaf toen bij).

Deze waar gaat nergens over. Wij hebben 5 man met th7, slechtste tegenstander heeft th10 (gerusht) en daarboven uitgebouwde th8 basissen..... Moet wel zeggen dat wij erg slechte lotingen hebben!
Zoals gezegd, daar moeten we ons niet op blindstaren. Het is een gegeven en we moeten dat compenseren met inzet en de wil om te investeren in een stevig leger. Vooralsnog staan we gewoon nog voor, weliswaar hebben wij veel meer aanvallen uitgevoerd, maar we staan we gewoon nog voor.

Ondanks die steevast rare lotingen hebben we van de 10 wars gewoon 7 wars gewonnen en 1 war gelijk gespeeld. Pas twee keer verloren, terwijl we nog niet 1x een vergelijkbare clan hebben getroffen.

[ Voor 12% gewijzigd door Hoppa! op 15-05-2014 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Laatst online: 21:35
Hoppa! schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 12:34:
[...]

Zoals gezegd, daar moeten we ons niet op blindstaren. Het is een gegeven en we moeten dat compenseren met inzet en de wil om te investeren in een stevig leger. Vooralsnog staan we gewoon nog voor, weliswaar hebben wij veel meer aanvallen uitgevoerd, maar we staan we gewoon nog voor.

Ondanks die steevast rare lotingen hebben we van de 10 wars gewoon 7 wars gewonnen en 1 war gelijk gespeeld. Pas twee keer verloren, terwijl we nog niet 1x een vergelijkbare clan hebben getroffen.
Misschien houdt het matchmaking systeem daar ook wel rekening mee en tref je moeilijkere tegenstanders als je veel wint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimpelenLeuk
Clan Wars Matchmaking

How are clans matched for a clan war?
Clan wars matchmaking matches clans based on the strength of their members. Unlike multiplayer battles, trophies have no influence in determining your clan wars opponent. After an opposing clan is found, the war immediately starts. There’s no “nexting” in clan wars matchmaking.

How is strength calculated in clan wars?
Strength is based on each member’s attacking power (troops, army camp capacity, spells and heroes) and defensive strength (defense buildings, walls, traps and heroes). Different layouts and base designs do not affect strength. The only way a member’s strength can be changed is if they upgrade their troops, defenses, spells, etc.

Will clans of different sizes be matched for war? That would be unfair.
Both clans will always have the same number of war bases in a clan war. Clan wars matchmaking will only match clans of similar sizes, and a few members (between 1-4 per clan) may be put into spectator mode when the clans are matched to even out team sizes. The members in spectator mode will be those with the lowest trophy count in their clan (or those who are ineligible for war).

10 vs 10 members is the smallest possible team size for a clan war. Other possible team sizes are: 15 vs 15, 20 vs 20, 25 vs 25, 30 vs 30, 35 vs 35, 40 vs 40, 45 vs 45 and 50 vs 50. Clan wars matchmaking will always match your clan into the largest possible clan war.
Het lijkt er dus op als het een somformule gebruikt met daarin all defences en attack units. Het zal waarschijnlijk niet verder kijken dan de som en niet naar de verdeling, wat dus zorgt voor die gekke verschillen. Maar dat is wat ik denk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koku
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-10 15:03

koku

Tnet Devver
Als je iets verder terug had gelezen, had je dat in mijn post kunnen zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -WarAx-
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09-2022
War Base layout and War Base Edit Mode!

✔ Been wanting to keep a separate layout for your War Base? Now you can!

✔ Your War Base layout now has a life of its own and will persist from war to war without the need to touch your regular village.

✔ War Base Edit Mode is available on the Clan War map during preparation day only. Layouts are still locked during battle day.

✔ Upgrades in your village are still automatically applied to your War Base, but remember to place any new buildings into your War Base layout!

✔ Even if you're upgrading your Inferno Tower or X-Bow in your village, you can toggle between different modes in your War Base.

Clan Wars stats improvements!

✔ All new War Stats tab shows lots of new cool war statistics. Find it under the blue star button after battle day begins.

✔ Most heroic victory and most heroic defense replays for each team are featured in the War Stats!

✔ Improved Clan war info pages under the blue star button are now outfitted with war related stats instead of general clan stats.

✔ See information about total war attacks, defenses and war stars won per member in these Clan war info pages.

Clan Wars feature improvements!

✔ Dismiss donated troops from your War Base Clan Castle if they don't meet your standards!

✔ See in the clan chat when a leader or co-leader starts or cancels a Clan War matchmaking.

✔ Each base on the war map is now numbered to help you find bases easier.

✔ The ! notification icon on the war button will appear only once per war during preparation (instead of every session).

Interface improvements

✔ Russian language is now supported in game settings!

✔ Fixed a display bug in spell factory capacity when scouting in war.

✔ A notification will appear in clan chat if Clan War matchmaking fails to find an opponent.

✔ Village edit mode available at Town Hall 3 (previously was 4).

✔ "Request/Full" texts are visible on the clan castle even while under upgrade.

✔ Improved the start war screen button layout and behavior.

Ziet er goed uit, hopelijk is de update er snel _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
-WarAx- schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 14:19:
War Base layout and War Base Edit Mode!

bla bla bla

Ziet er goed uit, hopelijk is de update er snel _/-\o_
De enige twee die ik eigenlijk echt goed vind zijn de volgende;

✔ Each base on the war map is now numbered to help you find bases easier.
✔ "Request/Full" texts are visible on the clan castle even while under upgrade. _/-\o_

Helaas geen informatie over het vaststellen van een CW tegenstander...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Koempert
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-06-2021

De Koempert

BuYaKasha!!

Op het laatste moment 53-51 verloren, om te janken :'( 5 mensen verwijderd en 1 tijdelijk voor vakantie en hopen dat het zo weer beter gaat! Er zaten zoals altijd goede aanvallen tussen (Anne = baas) maar het moet de volgende weer leiden tot een winst natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
De Koempert schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 21:11:
Op het laatste moment 53-51 verloren, om te janken :'( 5 mensen verwijderd en 1 tijdelijk voor vakantie en hopen dat het zo weer beter gaat! Er zaten zoals altijd goede aanvallen tussen (Anne = baas) maar het moet de volgende weer leiden tot een winst natuurlijk
Maak daar maar zeven personen van.
Tevens hebben we een paar hogere erbij waaronder Renze die lekker TH10's met inferno tower kan aanvallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Een basis die ik redelijk vaak tegen kom maar nooit geprobeerd om kapot te maken, hielp enkele alcoholische drankjes mij vandaag om het aan te gaan ;). Eigenlijk faalde al mijn wallies, maar gelukkig sloegen de Giants 6* zo door de muur heen. Heal spell dropte ik een beetje verkeerd maar de buit is er gelukkig naar :D

Gelukkig met succes!

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/nt2jp.png
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/350wgwj.png

[ Voor 22% gewijzigd door Famous op 16-05-2014 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had al eens geklaagd over oneerlijke matchmaking toen we tegen TEAM NL moesten, maar ons volgende slaat alles. Het systeem denkt blijkbaar dat mijn nederige clan gelijkwaardig is aan die van GULF KNIGHTS. De huidige nummer 3 van de wereld xD. Ik bedoel, hun slechtste basis heeft lvl35 helden. Da's hoger dan ons allerbeste by far...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-10 14:47
Famous schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 00:54:
Een basis die ik redelijk vaak tegen kom maar nooit geprobeerd om kapot te maken, hielp enkele alcoholische drankjes mij vandaag om het aan te gaan ;). Eigenlijk faalde al mijn wallies, maar gelukkig sloegen de Giants 6* zo door de muur heen. Heal spell dropte ik een beetje verkeerd maar de buit is er gelukkig naar :D

Gelukkig met succes!

[afbeelding]
[afbeelding]
Die heb ik idd ook al een aantal keer langs zien komen. Vind het er altijd vreemd uitzien.. Cool dat je hem hebt kunnen winnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 09:27

mvds

Totally awesome!

Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 04:16:
Ik had al eens geklaagd over oneerlijke matchmaking toen we tegen TEAM NL moesten, maar ons volgende slaat alles. Het systeem denkt blijkbaar dat mijn nederige clan gelijkwaardig is aan die van GULF KNIGHTS. De huidige nummer 3 van de wereld xD. Ik bedoel, hun slechtste basis heeft lvl35 helden. Da's hoger dan ons allerbeste by far...
Dat vind ik dan wel weer humor om tegen hun te moeten :P Oke, waarschijnlijk heb je 0,0 kans om te winnen, maar toch. :D Waarschijnlijk is 1 lvl35 held al genoeg om elke basis aan te kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dn072
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-09 15:18
Wow dat is best wel oneerlijk ja ghehe, dan heb je net de pech gehad om op het zelfde tijdstip als hun een war te zoeken en vond de computer dit wel "matchmaking".

De nieuwe update;
-Wanneer komt die?
-Dit veranderd alles en zou in mijn ogen bijna onmogelijk worden om nog 3 sterren te halen

EDIT:

Ik zie op FB dat het vandaag geupdate wordt.

[ Voor 8% gewijzigd door dn072 op 16-05-2014 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Wij hebben ook best veel wars, maar ik hoop dan toch dat ze die dubbele basis om een of andere wijze kunnen implementeren (hoe moeilijk dat ook is). Want dit schuifwerk is best nasty iedere keer, duurt bijna een kwartier voordat ik het heb omgehusseld :D .

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Update wordt nu uitgerold... nog anderhalf uur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
SuperKneus schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 07:48:
[...]

Die heb ik idd ook al een aantal keer langs zien komen. Vind het er altijd vreemd uitzien.. Cool dat je hem hebt kunnen winnen
Ja zie hem echt redelijk veel. Het scheelde dat hij al was aangevallen dus waarschijnlijk enkele traps die kapot waren.

Over ~twee uur is de update klaar, hopelijk werkt alles deze keer wel goed. Kan ik me farm base mooi houden :) ben er erg blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Cassius schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 08:50:
Wij hebben ook best veel wars, maar ik hoop dan toch dat ze die dubbele basis om een of andere wijze kunnen implementeren (hoe moeilijk dat ook is). Want dit schuifwerk is best nasty iedere keer, duurt bijna een kwartier voordat ik het heb omgehusseld :D .
Als je iets naar boven scroll, zie je dat dit in de update zit ;).

@dn072; de update is al bezig. Onmogelijk wordt het niet om 3* te pakken, je moet alleen een duurder leger pakken en geen giant/healer combo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Dan ga ik misschien wel terug naar mijn oude farmingbase in normal mode. En ga ik een top CW base zoeken. Mooi een base maken waar resources onbeschermd kunnen zijn.

En lekker antihogg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Anti hogg en veel ruimtes inbouwen wat ze afweert, anderen zullen het net zo gaan doen alleen...
We worden al zovaak tegen sterkere ingeloot.....

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
We worden echt té sterk ingedeeld inderdaad. Al winnen we vaak op activiteit, vorige war was er close.

Laat ze maar lekker anti-hogg bouwen, ben dan nu opeens wel blij met mijn balloons level 6* :) minions nog even snel naar 5 uppen.

Denk als je beetje max troops hebt op th9 dat het nu wel loont om dan th10 aan te zetten. Extra xbow en inferno scheelt veel in CW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Famous schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 09:35:
We worden echt té sterk ingedeeld inderdaad. Al winnen we vaak op activiteit, vorige war was er close.

Laat ze maar lekker anti-hogg bouwen, ben dan nu opeens wel blij met mijn balloons level 6* :) minions nog even snel naar 5 uppen.

Denk als je beetje max troops hebt op th9 dat het nu wel loont om dan th10 aan te zetten. Extra xbow en inferno scheelt veel in CW.
Zelfs als je niet eens max troops hebt lonen de extra xboog en inferno's al.

Maar het is maar net wat je wilt :P ik moet nog een paar kanonnen en boogschutterstorens maxxen op th9. Wacht nog even met th10 upgrade want ik weet dat als ik naar th10 ga de prio komt te liggen bij inferno's en xbogen, dan worden die kanonnen en schutterstorens nooit geupgrade

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

dn072 schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 08:44:
De nieuwe update;
-Wanneer komt die?
-Dit veranderd alles en zou in mijn ogen bijna onmogelijk worden om nog 3 sterren te halen
Wat in de update zorgt er dan voor dat je eerder wel, en na de update geen 3 sterren meer kan halen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Klopt, maar je zal moeten stijgen in cups voor goede loot, dan zijn hogere troops toch wel handig :).

Wel jammer dat ze in de ochtend de update doen. De buiten gingen erg goed en na half 12 zakt dat altijd in ;(

@mvda; Zeker, iedereen zal nu een ekte CW base pakken :)

[ Voor 12% gewijzigd door Famous op 16-05-2014 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!

Ja, want het gaat zoooo lekker met jouw balloons-aanvallen.... ;-)

Maar goed, straks wordt het voor de fanatieke cw-spelers wel makkelijker om kick-ass basissen te maken. Alles gericht op TH beschermen ipv resources. Vanmiddag eens om de designtafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Steeds beter :D Al doende leert men.
Maar daarom wil ik me minions snel naar 6, dan werkt het erg lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik ben net pas een paar weken bezig met CoC en ben nu nog bezig alles op te bouwen en sterker te maken. Mijn strategie is nu (heb me hier even ingelezen ;) )om alles zo veel mogelijk om max. sterkte te maken en dan de TH weer een level hoger te maken.
Is het verstandig om meer cups te krijgen (1250+) of kan ik dat beter wat lager houden en blijven farmen?

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

janvanduschoten schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 09:58:
Ik ben net pas een paar weken bezig met CoC en ben nu nog bezig alles op te bouwen en sterker te maken. Mijn strategie is nu (heb me hier even ingelezen ;) )om alles zo veel mogelijk om max. sterkte te maken en dan de TH weer een level hoger te maken.
Is het verstandig om meer cups te krijgen (1250+) of kan ik dat beter wat lager houden en blijven farmen?
Hoe hoger je komt in cups, hoe hoger je tegenstanders worden. Ligt er dus aan welk lvl je th is. Hoger dan 1250 zou ik pas gaan als je minimaal th6 hebt met goede def.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Dat dacht ik al, dan ga ik eerst mijn opstelling en mannetjes eens maximaliseren :)

Ik ben er nog niet achter wat het "shield" nu precies doet. Ik word 's nachts aangevallen ongeacht of er een shield is ( wegens een goede aanval) of niet.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenedig
  • Laatst online: 26-09 00:16

jeroenedig

jeroenedig.nl

Maintence break... De meeste zullen zich nu vervelen? :P

Ik nog steeds aan het zoeken naar een base met leuke loot, alleen zulke als die van Koempie kom ik niet tegen :( YouTube: [Tweakers] De Koempert - Biggest CoC Raid (1.85 MIL)

jeroenedig.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
janvanduschoten schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 10:25:
Ik ben er nog niet achter wat het "shield" nu precies doet.
Ik word 's nachts aangevallen ongeacht of er een shield is ( wegens een goede aanval) of niet.
Als je schild hebt kan je niet worden aangevallen, dus dan zal je schild ergens midden in de nacht aflopen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-10 17:17
@Jchan hoe heet je clan dan? wil dat weleens zien hoe je clan eruit ziet dan :)

In mijn clan hebben we nu de low levels eruit geschopt op een enkeling na die erg goed bezig zijn.
Nu lvl 60+ omdat dat meer zegt over hoeveel je basis uitgebouwd is.
Hiermee hopen we ook betere donaties te krijgen.

Als dit niet werkt ga ik op zoek naar een andere clan. Wellicht een tweaker clan als jullie me willen hebben.
Ingame naam is clavenger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batsenbv.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-09 09:27
Dat ze eens opschieten met die update, wil spelen haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Ik heb even snel een base in elkaar geflanst waarvan ik denk dat hij erg sterk is voor puur Clanwars. \\

http://clashofclansbuilder.com/plan/419065

Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimpelenLeuk
Hoppa! schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 10:31:
Ik heb even snel een base in elkaar geflanst waarvan ik denk dat hij erg sterk is voor puur Clanwars. \\

Wat denken jullie?
Vooral vragen om wat wijzer te worden.
Als ik onzin praat hoor ik het graag :X

- Kan je voor CW niet beter je CC in het midden zetten tegen het luren. TH er net naast. Als het luren mislukt is het verder kat in het bakkie.
- Je traps/bommen/tesla zijn wel te raden met deze layout, mss verstoppen?
- ben je zo niet gevoelig voor een 50% destruction loss?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
SimpelenLeuk schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 10:39:
[...]

Vooral vragen om wat wijzer te worden.
Als ik onzin praat hoor ik het graag :X

- Kan je voor CW niet beter je CC in het midden zetten tegen het luren. TH er net naast. Als het luren mislukt is het verder kat in het bakkie.
- Je traps/bommen/tesla zijn wel te raden met deze layout, mss verstoppen?
- ben je zo niet gevoelig voor een 50% destruction loss?
Hij staat redelijk in het midden. Ik wil vooral een basis waarbij de king, queen en cc niet met 1 reus te luren zijn. In deze basis zullen ze moeite moeten doen om ze alle 3 te luren.

Traps ga ik nog naar kijken. Daar heb ik iets minder aandacht aan besteed.

50% destruction vind ik geen probleem, laat ze maar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-10 14:47
Wat denk heeft het zin om de balloon - minions combi te gebruiken als je balloons nog niet L6 zijn? Ik heb ze nu op L5 staan en mijn minions op L3. gisteren 2 aanvallen gedaan. Het werkt wel goed maar het is niet goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
SuperKneus schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 10:52:
[...]

Wat denk heeft het zin om de balloon - minions combi te gebruiken als je balloons nog niet L6 zijn? Ik heb ze nu op L5 staan en mijn minions op L3. gisteren 2 aanvallen gedaan. Het werkt wel goed maar het is niet goedkoop.
Open deur, maar is natuurlijk afhankelijk van de kracht van de tegenstander..... In de CW maakt het me niet uit wat een leger kost, maar regulier zou ik niet snel met een balloon of hogg leger aanvallen. Dan ben je beter af met giant-healer combo, tenzij je kristal of hoger zit natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09-2024
Is het ook mogelijk om snel van layout te wisselen? Ik zit nu in een clan die vaker wars voeren, maar ik speel al een tijdje met een farmer layout. TH buiten en storage goed verdedigt. Nu is dit voor een clanwar niet echt een slimme opzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batsenbv.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-09 09:27
4Real schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 11:01:
Is het ook mogelijk om snel van layout te wisselen? Ik zit nu in een clan die vaker wars voeren, maar ik speel al een tijdje met een farmer layout. TH buiten en storage goed verdedigt. Nu is dit voor een clanwar niet echt een slimme opzet.
Als je even terug gelezen had dan had je genoeg informatie kunnen vinden. Er is nu een update bezig die dit mogelijk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Update in de Google Play Store staat live!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dn072
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-09 15:18
Ik ben al een beetje aan het kloten voor CW opstellingen.
Is dit wat?

Afbeeldingslocatie: http://static.afbeeldinguploaden.nl/1405/67902/k0y9.bmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
CLB schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 11:12:
Update in de Google Play Store staat live!
coc update via app store is al bijna een verouderde versie :')

[ Voor 3% gewijzigd door RickvN op 16-05-2014 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-08 10:16
Zit een bug in experience, de blauwe balk staat vol en als er XP bijkomt telt hij wel op maar het blauwe balkje blijft vol...

Iemand anders dit ook opgemerkt?

Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-10 21:43
Tijdens een gevecht van anderen kun je nu in het overzicht live de sterren zien verschijnen. Net ineens komt er een ster voorbij met 'th destroyed' terwijl het gevecht nog bezig is. Nog meer spanning naar het einde toe :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Steevo_S schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 11:28:
Zit een bug in experience, de blauwe balk staat vol en als er XP bijkomt telt hij wel op maar het blauwe balkje blijft vol...

Iemand anders dit ook opgemerkt?
Ik ben lvl98 en heb 2995 XP staan, dus m'n balk is vol...
Het lijkt erop dat ik nog 5 XP moet fixen, maar dat is op 'n schaal van 3000, niet te zien :)

Zal even wat troepen doneren... nu 3000XP, en volle balk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
-MD- schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 11:34:
Tijdens een gevecht van anderen kun je nu in het overzicht live de sterren zien verschijnen. Net ineens komt er een ster voorbij met 'th destroyed' terwijl het gevecht nog bezig is. Nog meer spanning naar het einde toe :p
Dat is wel vet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Hoppa! schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 10:31:

Wat denken jullie?
Je bovenste traps hebben totaal geen zin. Daarnaast maak je ook niet echt gebruik van funneling terwijl je hier juist veel troep tactieken mee pakt.

Zal dadelijk op de pc even kijken, is het wat groter :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

iOS versie is online van de update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
CLB schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 11:46:
[...]

Ik ben lvl98 en heb 2995 XP staan, dus m'n balk is vol...
Het lijkt erop dat ik nog 5 XP moet fixen, maar dat is op 'n schaal van 3000, niet te zien :)

Zal even wat troepen doneren... nu 3000XP, en volle balk...
Van 89 naar 90 zat ik al over de 4000xp die nog was. Het is een bugje want ik had nu pas 519 xp en mijn balk is ook helemaal blauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:05

Spooksel

Spooksel!

Lol, gaat best in TWK3.

Ik ben een TH6 met echt werkelijk waar geen enkele optie meer over om nog fatsoenlijk sterren bij te dragen, dus ik vraag netjes of er bezwaar is of ik de #1 snipe die zijn TH buiten heeft staan.

"Ja, wacht even tot het einde van de oorlog en als we dan ruim voorstaan, prima!" Ok, doen we...

Komt er nog geen 10 minuten later iemand voorbij fietsen die hun #1 alsnog ff sniped en daarna met droge ogen durft te beweren dat het een 'serieuze poging' was om 2 sterren te pakken. DUS...

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Spooksel schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 13:23:
Lol, gaat best in TWK3.

Ik ben een TH6 met echt werkelijk waar geen enkele optie meer over om nog fatsoenlijk sterren bij te dragen, dus ik vraag netjes of er bezwaar is of ik de #1 snipe die zijn TH buiten heeft staan.

"Ja, wacht even tot het einde van de oorlog en als we dan ruim voorstaan, prima!" Ok, doen we...

Komt er nog geen 10 minuten later iemand voorbij fietsen die hun #1 alsnog ff sniped en daarna met droge ogen durft te beweren dat het een 'serieuze poging' was om 2 sterren te pakken. DUS...
Ach, heb ik ook wel eens gedaan als ik bijvoorbeeld naar mn werk moest en anders toch niet meer fatsoenlijk aan kon vallen. Zolang je als je maar wel kan wel serieus aanvalt.

En dat 'probleem' is nu trouwens toch voorbij, aangezien je een aparte CW base kan maken zal niemand z'n th nog buiten laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Ook erg fijn! Ben ik met mijn CW base bezig, voor ongeveer 85% klaar, klapt het spel eruit voor een nieuwe update :(

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/8yw1gm.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Famous schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 15:11:
Ook erg fijn! Ben ik met mijn CW base bezig, voor ongeveer 85% klaar, klapt het spel eruit voor een nieuwe update :(

[afbeelding]
Ik had nog gewaarschuwd in de chat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Dan zul je zometeen vast verder kunnen, is hier altijd wel namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Bartske schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 15:12:
[...]

Ik had nog gewaarschuwd in de chat....
Ja ik reageerde nog erop, maar dacht ff snel afmaken :+ . Zonder succes dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Staat trouwens dat de CW versie alleen gemaakt kan worden tijdens de voorbereidingsdag... Maar zou dat elke voorbereidingsdag weer opnieuw moeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Lijkt me niet. Ga ervan uit dat als je je basis eenmaal opsla dat hij die onthoud. Wil je een wijziging doen kan dat enkel in de voorbereidingsdag :)

[ Voor 29% gewijzigd door Famous op 16-05-2014 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-08 10:16
1 keer maar als er nieuwe gebouwen in je dorp beschikbaar zijn moet je die er zelf inzetten.

Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Dorpje klaar, vooral zo ingedeeld dat de hoggs niet naar binnen gaan. Zit trouwens overal helemaal aan de randen van de map dus ze kunnen wel lekker ver lopen voor ze iets bereiken :D

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2ajz8z4.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
En makkelijk 50% van je gebouwtjes rossen, zonder dat iemand er naar kraait...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
CLB schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 16:08:
En makkelijk 50% van je gebouwtjes rossen, zonder dat iemand er naar kraait...
Nog altijd beter dan dat ze met de hoggs naar binnen gaan en alles pakken :+ Liever 1 ster dan 3.

edit; Buitenste gebouwen zijn iets van 35% als ze alles aan de buitenkant pakken.

[ Voor 13% gewijzigd door Famous op 16-05-2014 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koku
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-10 15:03

koku

Tnet Devver
Die werkhutten moet je trouwens ook tactisch plaatsen. Die zijn het snelste stuk, maar tellen even veel mee als de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Dichtbij je defence dus!

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
http://clashofclansbuilder.com/plan/419479

Nog maar een ontwerp gemaakt voor een Clanwar basis. Toch proberen om meer dan 50% te beschermen, en een anti-hogg en anti-reus design. Dit lijkt me wel wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gingerbread
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-04 21:19
Spooksel schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 13:23:
Lol, gaat best in TWK3.

Het zit je wel erg dwars merk ik, zoveel dat je zelfs het verhaal gaat verdraaien :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Geen ruzie maken, doen wij in [Tweakers] ook nooit.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Hoppa! schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 17:50:
Geen ruzie maken, doen wij in [Tweakers] ook nooit.....
Zeik toch niet altijd zo! :(

* doet popcorn pakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Famous schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 17:56:
[...]

Zeik toch niet altijd zo! :(

* doet popcorn pakken
Stik er in. Eikel. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:50
@tweakers3. Ik ben een weekend weg. Ik kan dus waarschijnlijk aankomende war niet meedoen.

Groeten Frankdegekste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Frank_P schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 00:57:
@tweakers3. Ik ben een weekend weg. Ik kan dus waarschijnlijk aankomende war niet meedoen.

Groeten Frankdegekste
En DOEI! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:53
Ik ben vanaf maandag a.s. op vakantie tot en met maandag 9 juni.
Ik stap dan ook tijdelijk uit [Tweakers] totdat ik terugkom.

Op vakantie zal ik zeker wifi hebben en lekker op de achtergrond wat muren en defence dingen gaan upgraden etc. Als ik terugkom hoop ik tevens een groot gedeelte van mijn troepen op niveau 5 te hebben wat mijn prestaties in de war ten goede moeten komen verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willian40
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Sleehond schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 11:11:
Ik ben vanaf maandag a.s. op vakantie tot en met maandag 9 juni.
Ik stap dan ook tijdelijk uit [Tweakers] totdat ik terugkom.
Je dacht: ''Ik stap maar uit [Tweakers] voordat die tirannen me er uit gooien '' ;) >:)

EDIT: Het gaat met onze cw in tweakers 2 op dit moment niet heel goed, ik was er al bang voor omdat wij th 6 hebben en hun minimaal th7 ook minimum level ligt 10 levels uit elkaar. Hun scoren gemiddeld op dit moment 2,1 ster per aanval en wij 1,3... Ook gebruikt niet iedereen een geweldige tactiek. Door tips verbeteren aanvallen wel gelukkig. Het is vooral vervelend voor degene met dure legers (100-300k elixer), zij besteden veel elixer om cup-based troepen te krijgen en op deze manier is het niet echt lonend om wizzard/dragons/de troepen te maken.

Er wordt te veel een farming leger gebruikt, een leger die voor 100% bestaat uit tier 1 troepen(boog/goblin/barbaar) en een paar muurbrekers. Succes gegarandeerd bij noobdorpjes met overvolle mijnen maar niet geschikt voor de cw.

Als er met zulke troepen 2+ sterren gehaald wordt met een goede strategie zul je mij niet horen klagen, maar de praktijk is gemiddeld genomen anders... Ik heb 100k aan troepen en ongeveer 50k aan spreuken met een farming leger ben je daar maximaal 1/3 aan kwijt.

Hopelijk gaat het morgenochtend qua aanvallen nog wat beter, dan zet ik ook mijn tweede aanval in. Mijn aanval bestaat uit: 16 magiërs, 18 reuzen, 8 muurbrekers en 20/30 tier 1 troepen. Mijn spreuken bestaan uit: 1 bliksem om de troepen in ck te vernietigen, 1 heal om aan het begin de toestroom van kanonnen/boogtorens goed te kunnen doorstaan, 1 woede om in het midden een ravage aan te richten :) Na een aanval op mijn eigen dorp zie ik dat je een draak in ck heel makkelijk kan bestrijden met 10-15 lvl minions. Lok de draak richting de rand en zet er minions verspreid om heen in range van draak en de draak is snel af!

[ Voor 71% gewijzigd door Willian40 op 17-05-2014 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:15

westergas

rikkie_pc

Is de oorlog net begonnen...onderhoud :')

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:38
Willian40 schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 16:21:
[...]

Je dacht: ''Ik stap maar uit [Tweakers] voordat die tirannen me er uit gooien '' ;) >:)

EDIT: Het gaat met onze cw in tweakers 2 op dit moment niet heel goed, ik was er al bang voor omdat wij th 6 hebben en hun minimaal th7 ook minimum level ligt 10 levels uit elkaar. Hun scoren gemiddeld op dit moment 2,1 ster per aanval en wij 1,3... Ook gebruikt niet iedereen een geweldige tactiek. Door tips verbeteren aanvallen wel gelukkig. Het is vooral vervelend voor degene met dure legers (100-300k elixer), zij besteden veel elixer om cup-based troepen te krijgen en op deze manier is het niet echt lonend om wizzard/dragons/de troepen te maken.

Er wordt te veel een farming leger gebruikt, een leger die voor 100% bestaat uit tier 1 troepen(boog/goblin/barbaar) en een paar muurbrekers. Succes gegarandeerd bij noobdorpjes met overvolle mijnen maar niet geschikt voor de cw.

Als er met zulke troepen 2+ sterren gehaald wordt met een goede strategie zul je mij niet horen klagen, maar de praktijk is gemiddeld genomen anders... Ik heb 100k aan troepen en ongeveer 50k aan spreuken met een farming leger ben je daar maximaal 1/3 aan kwijt.

Hopelijk gaat het morgenochtend qua aanvallen nog wat beter, dan zet ik ook mijn tweede aanval in. Mijn aanval bestaat uit: 16 magiërs, 18 reuzen, 8 muurbrekers en 20/30 tier 1 troepen. Mijn spreuken bestaan uit: 1 bliksem om de troepen in ck te vernietigen, 1 heal om aan het begin de toestroom van kanonnen/boogtorens goed te kunnen doorstaan, 1 woede om in het midden een ravage aan te richten :) Na een aanval op mijn eigen dorp zie ik dat je een draak in ck heel makkelijk kan bestrijden met 10-15 lvl minions. Lok de draak richting de rand en zet er minions verspreid om heen in range van draak en de draak is snel af!
Ik ga straks jouw idee van een leger even proberen. Bak er op dit moment erg weinig van. Ben een van de personen die het niet goed doet. Maar ga het iig nog proberen. Alleen had voordat ik wist dat er een cw zou komen mijn spreukenfabriek aan gezet. En daardoor geen spreuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
[...]

HAP!

Dankzij de tirannen in [Tweakers] zijn de types die met dat soort legers de CW in gaan bij ons gelukkig weg. Als je een CW wilt winnen, dan zul je er op moeten klappen qua leger.
Bliksem tegen cc troepen is kansloos in de CW. Zelfs met een lvl5 lightning sloop je lvl5 wizards niet. Die heb je dan minimaal twee nodig en dat is zonde van je spells. Als je ergens wilt komen in een CW gevecht zul je healspells nodig hebben en hooguit een rage. De methode die je omschrijft om draken te slopen moet je eigenlijk voor alle CC-troops gebruiken.

Overigens, ik weet niet hoe ver je zelf bent in het spel, maar het leger wat je omschrijft is leuk om TH 8 spelers voor 2 sterren te pakken. Zodra je lvl 8 muren en X-bows tegenkomt in de CW zul je toch echt met iets anders moeten komen. Bij ons in de CW zijn de top 8 spelers van de tegenstander alleen te pakken met high level hoggs, lvl 6 balloons of drakenlegers.

Overigens hebben wij onze CW weer gewonnen. Dikke winst ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Koempert
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-06-2021

De Koempert

BuYaKasha!!

[...]

En dit is dus precies de reden waarom Tweakers z'n beleid veranderd heeft. Op den duur wordt het gewoon heel erg vervelend voor degenen die er wel geld in steken.

Mensen die het leger dat jij noemt gebruiken worden juist vaak gekickt uit Tweakers omdat je er gewoon vrijwel niks mee klaarspeelt. Maar dat kan natuurlijk aan het verschil in tegenstanders liggen.

[ Voor 6% gewijzigd door De Koempert op 18-05-2014 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
De Koempert schreef op zondag 18 mei 2014 @ 12:14:
[...]

En dit is dus precies de reden waarom Tweakers z'n beleid veranderd heeft. Op den duur wordt het gewoon heel erg vervelend voor degenen die er wel geld in steken.

Mensen die het leger dat jij noemt gebruiken worden juist vaak gekickt uit Tweakers omdat je er gewoon vrijwel niks mee klaarspeelt. Maar dat kan natuurlijk aan het verschil in tegenstanders liggen.
Ik ben nu aan het experimenteren met het volgende leger en dat bevalt me wel goed:

11 reuzen (lvl5)
2 draken (lvl 2, bijna lvl 3)
6-8 wizards (lvl5)
10 wallbreakers (lvl5)
10 barbarians (lvl5)
rest boogjes (lvl5)

2 healspells en 1 rage spell

en nog 1 hogg om te luren of een paar goblins (ligt aan het dorp)

Hier krijg ik op een gemiddelde th8 base meestal wel 2** mee, maar soms heb je gewoon dat je troepen totaal de verkeerde kant op lopen en dan is je leger erg snel weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Om maar weer even lekker te zeuren, wat begin ik een hekel te krijgen aan CW zeg :+ . In vergelijking met onze vorige war heb ik enkel een DE drill af qua upgrade en verder niets. Toch ben ik daardoor opeens nummer drie van de clan (volgens Supercell) terwijl Hoppa! toch echt verder is met zijn basis maar die staat op nummer vijf.
Tevens hebben we een zeer goede tegenstander te pakken welke vanaf nummer 10 pas te doen is voor onze top vijf.

Wordt echt eens tijd dat ze dat gaan aanpassen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:38
Bij mij vlak voordat ik wist dat er een CW kwam, had ik mijn spreukfabriek aangezet...
Dus uiteraard geen spreuken.
Gaat bij mij iig niet zo goed met aanvallen. Heb er nog eentje over en wacht nog even op mijn upgrade zodat ik net iets meer troops kan gebruiken.

[ Voor 17% gewijzigd door Arunia op 18-05-2014 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Oh, helemaal vergeten om weer te proberen te joinen sinds ik niet geaccepteerd ben haha. Misschien probeer ik het later maar ik ben op dit moment niet zo actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:50
@tweakers3
Ik ben weer terug.
Mijn aanvallen zijn niet gemist zie ik ;).
We hebben de tegenstander hard ingemaakt.

Gr. Frankdegekste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Zoals ook al gezegd in de chat @ Tweakers ben ik de laatste tijd minder actief maar naast dit vatte ik het ook minder op als een spelletje maar meer als iets wat bij mijn leven hoorde. Dit is natuurlijk niet goed en ik ga voor mezelf dan ook even een goede break nemen en hierna kijk ik wel weer even.
Ik zal wel lichtjes blijven farmen maar daar houd het dan ook bij op. Op het forum zal ik verder wel gewoon "actief" zijn.

Om deze reden heb ik afstand gedaan van de Tweakers clan en heb ik Hoppa! clanleader gemaakt. Dit omdat hij gewoon een goede, volwassen speler is die de clan, denk ik, goed kan leiden.

Wellicht tot ooit als ik weer actiever ga spelen (mocht ik geaccepteerd worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Famous schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 02:25:
Zoals ook al gezegd in de chat @ Tweakers ben ik de laatste tijd minder actief maar naast dit vatte ik het ook minder op als een spelletje maar meer als iets wat bij mijn leven hoorde. Dit is natuurlijk niet goed en ik ga voor mezelf dan ook even een goede break nemen en hierna kijk ik wel weer even.
Ik zal wel lichtjes blijven farmen maar daar houd het dan ook bij op. Op het forum zal ik verder wel gewoon "actief" zijn.

Om deze reden heb ik afstand gedaan van de Tweakers clan en heb ik Hoppa! clanleader gemaakt. Dit omdat hij gewoon een goede, volwassen speler is die de clan, denk ik, goed kan leiden.

Wellicht tot ooit als ik weer actiever ga spelen (mocht ik geaccepteerd worden).
Ah, heb dezelfde periode gehad. Was het zat om continu aan te vallen. 4-5x per uur aanvallen met barch/bam begint na een tijd toch zn tol te eisen. Was toen overgestapt naar een grotere leger. Met ballonnen kan je (mits 16/70(80)) twee keer per uur aanvallen. Ik was toen veel minder tijd kwijt aan coc en zonder teveel in te leveren in loot.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/K5moQuFh.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yVqwb5Qh.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/c9RSNgf.jpg

Zeker in hogere leagues kan het erg rendabel zijn. In meester krijg je bijvoorbeeld 75-100k goud bonus als je wint. En het voordeel is ook nog dat er veel meer rijke mensen zijn, dus minder tijd kwijt aan skippen. Overall, veel minder tijd kwijt aan coc, maar nog steeds genoeg goud binnenharken om alle 5 de bouwers aan die dure TH10 upgrades te laten werken.
Pagina: 1 ... 32 ... 102 Laatste