Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-01 16:39
Dan was het wellicht mijn perceptie van reacties op het forum ;). Dat het nu goed is alleen maar mooi, dan zijn er juiste beslissingen gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:00

crisp

Devver

Pixelated

JBrennan schreef op maandag 12 mei 2014 @ 14:00:
Om het onderwerp weer op CW's te brengen (O-)); in Tweakers3 neigen we (naar mijn bescheiden mening) steeds meer naar CW's. We zien echter wel leden die niet aanvallen, of maar eenmalig aanvallen. Naar effectiviteit van aanvallen kijk ik nog niet eens. Mijn vraag aan de Tweakers3 leden is nu, wat als we ons strikter op CW's gaan richten? Houden we dan mensen over? Krijgen we net zo'n shitstorm als in Tweakers1? Is het nuttiger om de CW actieve mensen naar een andere clan te laten gaan (Tweakers1 kan niet ieder CW actief lid in)?
Wellicht is de frequentie van de CW's nu gewoon te hoog voor een aantal leden? Misschien is een tussenweg wel de beste; zeg maar 2 CW's per week op vaste dagen, maar dan wel met een bepaalde minimale vereiste inzet van de leden (eventueel bekeken over meerdere CW's).

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Om het onderwerp weer op CW's te brengen (O-)); in Tweakers3 neigen we (naar mijn bescheiden mening) steeds meer naar CW's. We zien echter wel leden die niet aanvallen, of maar eenmalig aanvallen. Naar effectiviteit van aanvallen kijk ik nog niet eens. Mijn vraag aan de Tweakers3 leden is nu, wat als we ons strikter op CW's gaan richten? Houden we dan mensen over? Krijgen we net zo'n shitstorm als in Tweakers1? Is het nuttiger om de CW actieve mensen naar een andere clan te laten gaan (Tweakers1 kan niet ieder CW actief lid in)?
Ik vind de term 'shitstorm' niet passen bij hoe ik de afgelopen weken heb beleefd binnen Tweakers. Ja, we kijken naar activiteit in de CW en ja, als je er consequent niets van bakt en aanwijzingen en tips niet opvolgt, dan word je gekickt. Dat is de consequentie van een CW-clan zijn. Volgens mij is er maar een enkeling geweest die zijn onvrede heeft geuit en daar is keurig uitleg op geweest.

Dat gezegd hebbende, als er mensen zijn in Tweakers3 (of 2 for that matter) die graag in een fanatieke CW-clan willen zitten, of gefrustreerd zijn omdat wars worden verloren door inactiviteit van andere leden of consequente falers..... Dan zijn deze mensen van harte welkom in Tweakers 1. Sterker nog, wat mij betreft groeien wij snel naar de 30 à 35 leden. Ik vind dat we nu iets te klein zijn. Maar toch, liever 20 mensen die fanatiek Clanwars spelen, dan 45 leden waarvan er 15 niet of nauwelijks aanvallen.

Edit: volgens mij was het hele idee van de leiding van Tweakers 1 twee weken geleden juist om van Tweakers 1 dè Clanwars clan te maken. Mij maakt het niet uit of dat zo is, maar zoals ik al aangaf: jullie zijn welkom!

[ Voor 6% gewijzigd door Hoppa! op 12-05-2014 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
Het is weer middag hoor.. Vond vanochtend de ene goede buit naar de andere en nu vind ik niet eens meer 200k/200k+ ;w

Edit; Mensen die graag actief de CW willen mee spelen zijn natuurlijk welkom :) Wel zullen we een bepaald minimum gaan stellen lijkt me dan, bijvoorbeeld TH7 met 4* troops. Als clan willen we natuurlijk groeien en daarom zullen de requirements ook toenemen.

[ Voor 52% gewijzigd door Famous op 12-05-2014 14:16 ]

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
Nogmaals, gaat om mijn perceptie. Ik vond die transitie van Tweakers1 een zware bevalling. Maar dit is wat ik zie op het forum, ik zie natuurlijk niet hoe het in de clan zelf gaat! Dat het nu goed gaat vind ik alleen maar beter. Dus vooral geen kritiek op wat er gedaan is oid ;).

Maar 2 CW's per week vind ik nogal magertjes. Ik vind 3 toch echt wel een minimum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Famous schreef op maandag 12 mei 2014 @ 14:14:
Het is weer middag hoor.. Vond vanochtend de ene goede buit naar de andere en nu vind ik niet eens meer 200k/200k+ ;w
Yep, ik was er ook al mee gekapt. Dat in combinatie met een kazerne in upgrade, maakt dat de lol er voor vandaag wel af is. Daarbij komt er pas over 2 dagen een bouwer vrij en wil ik mijn resources niet te hoog laten oplopen ivm tijdelijk matige defences.

Alles wat er nu binnenkomt over 2 dagen in muurtjes duwen. Kijken of ik wat tussenmuurtjes kan versterken tot lvl 8, zodat men minder snel van het ene naar het andere segment komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Hoppa! schreef op maandag 12 mei 2014 @ 14:16:
[...]

Yep, ik was er ook al mee gekapt. Dat in combinatie met een kazerne in upgrade, maakt dat de lol er voor vandaag wel af is. Daarbij komt er pas over 2 dagen een bouwer vrij en wil ik mijn resources niet te hoog laten oplopen ivm tijdelijk matige defences.

Alles wat er nu binnenkomt over 2 dagen in muurtjes duwen. Kijken of ik wat tussenmuurtjes kan versterken tot lvl 8, zodat men minder snel van het ene naar het andere segment komt.
Ken het maar al te goed helaas. Ben nu ook volop met defense bezig en dan is mijn base opeens zo goed niet meer..
Afgelopen 5 dagen erg weinig aangevallen gezien ik pas morgen een bouwer vrij krijg na zeven dagen. Dacht kan ik mooi vandaag lekker loot pakken, eerste vier aanvallen meteen al 2,1 mil aan resources gepakt _/-\o_ Na mijn bakkie koffie (zonet dus) alweer 80k verspilt aan het zoeken maar nog geen goede gevonden ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-10 13:52
JBrennan schreef op maandag 12 mei 2014 @ 14:15:
Nogmaals, gaat om mijn perceptie. Ik vond die transitie van Tweakers1 een zware bevalling. Maar dit is wat ik zie op het forum, ik zie natuurlijk niet hoe het in de clan zelf gaat! Dat het nu goed gaat vind ik alleen maar beter. Dus vooral geen kritiek op wat er gedaan is oid ;).

Maar 2 CW's per week vind ik nogal magertjes. Ik vind 3 toch echt wel een minimum.
Vaste dagen, vaste tijdstippen.
Mensen die niet meewillen die, droppen maar in hun throphies.
twee of drie is prima, waarvan 1 een volle weekend-dag in war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Famous schreef op maandag 12 mei 2014 @ 14:20:
[...]

Ken het maar al te goed helaas. Ben nu ook volop met defense bezig en dan is mijn base opeens zo goed niet meer..
Afgelopen 5 dagen erg weinig aangevallen gezien ik pas morgen een bouwer vrij krijg na zeven dagen. Dacht kan ik mooi vandaag lekker loot pakken, eerste vier aanvallen meteen al 2,1 mil aan resources gepakt _/-\o_ Na mijn bakkie koffie (zonet dus) alweer 80k verspilt aan het zoeken maar nog geen goede gevonden ;(
Hier vanochtend 2 miljoen goud binnengehaald en ongeveer 1,5 miljoen elixer. Nu zoek ik niet eens meer. Het is wel klaar, hopen op iemand die mijn TH rost en de rest laat staan.... ;-) Vanavond nog een paar keer aanvallen en dan maar hopen op hetzelfde vannacht.

Morgen zelfde ritueel en dan woensdag muren en misschien een Tesla, of anders alleen muren en een mijntje ofzo. Ik kan geloof ik nog 1 mijntje upgraden. Anders altijd nog pompjes waar wat mee kan. Handig om van die kleine projectjes te hebben zodat bouwers in ieder geval niet stilzitten.... De grotere updates (boogtorens) komen wel als de X-Bows klaar zijn (of in ieder geval 1 daarvan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
rik11 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 14:24:
[...]

Vaste dagen, vaste tijdstippen.
Mensen die niet meewillen die, droppen maar in hun throphies.
twee of drie is prima, waarvan 1 een volle weekend-dag in war.
'Droppen maar in trophies' is wel heel makkelijk gezegd. Als ik moet droppen in trophies om niet mee te doen met CW, dan kost het me dagen om daarna weer op peil te komen. Moet ik allerlei noobs zonder resources gaan platleggen om weer rond mijn normale cuplevel te komen.

Mocht ik een keer niet mee kunnen doen met CW, dan ga ik gewoon tijdelijk uit de clan. Kost me minder dan droppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Hoppa! schreef op maandag 12 mei 2014 @ 14:27:
[...]

Hier vanochtend 2 miljoen goud binnengehaald en ongeveer 1,5 miljoen elixer. Nu zoek ik niet eens meer. Het is wel klaar, hopen op iemand die mijn TH rost en de rest laat staan.... ;-) Vanavond nog een paar keer aanvallen en dan maar hopen op hetzelfde vannacht.

Morgen zelfde ritueel en dan woensdag muren en misschien een Tesla, of anders alleen muren en een mijntje ofzo. Ik kan geloof ik nog 1 mijntje upgraden. Anders altijd nog pompjes waar wat mee kan. Handig om van die kleine projectjes te hebben zodat bouwers in ieder geval niet stilzitten.... De grotere updates (boogtorens) komen wel als de X-Bows klaar zijn (of in ieder geval 1 daarvan).
Daarnaast hebben we allebei (als ik het goed had) redelijk veel Dark Elixer :+ Een goede reden voor de hogere spelers om je base plat te leggen. Over 1,5 dag is me lab klaar met balloons 6 en dan wil ik me hoggs aanzetten. Die kosten echter maar 20k DE dus houd ik nog 40K elixer over ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Volgens mij is een opt-out mogelijkheid voor CW's een van de meest gevraagde feature requests bij SuperCell op dit moment; het lijkt me sterk dat ze daar niets aan gaan doen.

In de tussentijd is het dus helaas nogal behelpen. Ik vermaak me iig prima met de CW's (zolang we iig ook nog wel eens winnen :P)

De afgelopen CW van TWK3 was naar mijn mening ook niet helemaal maatgevend. Sowieso was het startmoment (10 uur 's ochtends op moederdag) wat ongelukkig in combinatie met onze (Japanse?) tegenstander, waardoor wel al snel op flinke achterstand stonden en het psychologische effect van voorsprong dus al tegen hadden... Niet dat we ueberhaupt een echte kans hadden want het was sowieso een erg actieve en flink sterkere clan.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-08 10:16
Komt een update aan waar je eindelijk troepen weg kan doen waar je niks aan hebt tijdens de CW :)

Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -WarAx-
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09-2022
Volgens mij was er vanochtend iets op de facebook van Supercell wat zei: Sneap Peek.
Er komt een update aan voor clanwars, weet alleen nog niet wat

Edit: gevonden!
https://www.facebook.com/ClashofClans

[ Voor 16% gewijzigd door -WarAx- op 12-05-2014 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
crisp schreef op maandag 12 mei 2014 @ 14:40:
Volgens mij is een opt-out mogelijkheid voor CW's een van de meest gevraagde feature requests bij SuperCell op dit moment; het lijkt me sterk dat ze daar niets aan gaan doen.

In de tussentijd is het dus helaas nogal behelpen. Ik vermaak me iig prima met de CW's (zolang we iig ook nog wel eens winnen :P)

De afgelopen CW van TWK3 was naar mijn mening ook niet helemaal maatgevend. Sowieso was het startmoment (10 uur 's ochtends op moederdag) wat ongelukkig in combinatie met onze (Japanse?) tegenstander, waardoor wel al snel op flinke achterstand stonden en het psychologische effect van voorsprong dus al tegen hadden... Niet dat we ueberhaupt een echte kans hadden want het was sowieso een erg actieve en flink sterkere clan.
Dat laatste kan nog wel eens heel anders uitpakken dan het lijkt. Zo zijn wij wel eens ingemaakt door een clan die niet erg sterk/goed leek en hebben we meerdere keren gewonnen van clan's die juist erg goed en sterk oogde.

Starttijd van de CW's maken eigenlijk niet zo heel veel uit, je hebt gewoon 24 uur de tijd. Als snap ik wel dat dit liever overdag is, in TWK1 startte ik ze ook wel eens om 3 uur 's nachts :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
We waren gematched tegen een clan met 50 leden (wij 44). Daarnaast was hun gemiddelde TH niveau ook een stuk hoger. Is vooral balen voor de leden die niet zo sterk zijn. En als vervolgens hun nr 1 onze nr 1 en 2 3 starred, dan is het zuur :P. Ze spraken erg goed af, hadden goede donaties, en gingen er vol weer. Maar goed, maakt niet uit. We kunnen niet altijd winnen. Meestal maken wij anderen in, voor wat nederigheid is het ook wel eens goed om het andersom mee te maken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
-WarAx- schreef op maandag 12 mei 2014 @ 14:42:
Volgens mij was er vanochtend iets op de facebook van Supercell wat zei: Sneap Peek.
Er komt een update aan voor clanwars, weet alleen nog niet wat
Klopt inderdaad, het gaat erom dat je je troopen uit je CC kan flikkeren. Lijkt mij ideaal als je bijvoorbeeld een draak wil maar er zitten al 11 archers erin dat je er één kan uit pleuren :9~

Afbeeldingslocatie: https://scontent-b-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/t1.0-9/10336692_810696135621378_1714894897332272126_n.png

[ Voor 12% gewijzigd door Famous op 12-05-2014 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-10 16:31

westergas

rikkie_pc

Ik (rikkie_pc in TK3) ben er zeker voor om vol op de CW te gaan, zoals in TK1.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
Hmz, ik zie 2 pekka's naar binnen wandelen :P. Vraag me af wat een CC 50 moet kosten :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
JBrennan schreef op maandag 12 mei 2014 @ 14:49:
Hmz, ik zie 2 pekka's naar binnen wandelen :P. Vraag me af wat een CC 50 moet kosten :S.
Het is een CC level 5* :+ Kost 5 mil

edit; Lees net op de FB pagina dat je 5k gems kon winnen voor ELKE member, dat was wat geweest zeg :9~

[ Voor 18% gewijzigd door Famous op 12-05-2014 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
JBrennan schreef op maandag 12 mei 2014 @ 14:49:
Inderdaad, beetje lomp... Of zullen Pekka's minder plekken in gaan nemen net als toentertijd healers... ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
Evenveel plekken als goblins? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
JBrennan schreef op maandag 12 mei 2014 @ 14:57:
Evenveel plekken als goblins? :9~
Dan krijg je echt een scheef spel. Even aanvallen met 44 Pekka's en 4 rage spells, dan loop je overal door heen inclusief CC en King/Queen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Dat aanvallen gaat dan niet lukken, it's just defense ;) Zou ook leuk zijn 35 Pekka's als defense, bring it on ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Koempert
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-06-2021

De Koempert

BuYaKasha!!

JBrennan schreef op maandag 12 mei 2014 @ 14:45:
We waren gematched tegen een clan met 50 leden (wij 44). Daarnaast was hun gemiddelde TH niveau ook een stuk hoger. Is vooral balen voor de leden die niet zo sterk zijn. En als vervolgens hun nr 1 onze nr 1 en 2 3 starred, dan is het zuur :P. Ze spraken erg goed af, hadden goede donaties, en gingen er vol weer. Maar goed, maakt niet uit. We kunnen niet altijd winnen. Meestal maken wij anderen in, voor wat nederigheid is het ook wel eens goed om het andersom mee te maken :).
Dat 50 leden en 44 leden maakt niks uit, dan wordt het gewoon 40 vs 40, het is niet zo dat zij met meer mensen kunnen aanvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
mwa, ff lokken, een zooi gunstelingen erop en ze zijn zo weg.

Doe mij maar tovenaars/gunstelingen lvl 6 of draken als defence

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Famous schreef op maandag 12 mei 2014 @ 14:43:
[...]

Dat laatste kan nog wel eens heel anders uitpakken dan het lijkt. Zo zijn wij wel eens ingemaakt door een clan die niet erg sterk/goed leek en hebben we meerdere keren gewonnen van clan's die juist erg goed en sterk oogde.
Mja, als er simpelweg te weinig low(er)-level tegenstanders zijn voor de lageren uit je eigen clan om aan te vallen dan houdt het wel snel op, en werkt ook nog eens demotiverend. Sommigen kregen rec's die echt ver boven hun mogelijkheden lagen.
Starttijd van de CW's maken eigenlijk niet zo heel veel uit, je hebt gewoon 24 uur de tijd. Als snap ik wel dat dit liever overdag is, in TWK1 startte ik ze ook wel eens om 3 uur 's nachts :D
Ik prefereer toch vroeg in de avond qua starttijd; dan zijn de meesten wel online in tegenstelling tot 's ochtends (of midden in de nacht :P). Heb je ook meer kans dat je wat gedoneerd krijgt ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
De Koempert schreef op maandag 12 mei 2014 @ 15:10:
[...]

Dat 50 leden en 44 leden maakt niks uit, dan wordt het gewoon 40 vs 40, het is niet zo dat zij met meer mensen kunnen aanvallen.
True. Echter, in dit geval hebben zijn 80% van hun clan in kunnen zitten. Wij 90.9%. Zij hebben dus relatief minder zwakkere leden in gezet dan wij. En dat merkte je goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-09 13:28
Welke bericht moet ik nou lezen van TW3 want er staat zoveel slowchat dat ik door de goblins de pekka niet meer zie

zet het anders even in
code:
1
[/red][red]

of

code:
1
 [h2][/h2]

ofzo want dit is echt te vaag weer

[ Voor 35% gewijzigd door thedon46 op 12-05-2014 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-09 00:28
thedon46 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 15:48:
Welke bericht moet ik nou lezen van TW3 want er staat zoveel slowchat dat ik door de goblins de pekka niet meer zie
Ik snap er ook niks meer van, graag wat uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

thedon46 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 15:48:
JBrennan in "\[iOS/Android] Clash of Clans" ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
[quote]JBrennan schreef op maandag 12 mei 2014 @ 14:00:
[/quote]
dit bericht

[ Voor 0% gewijzigd door JBrennan op 12-05-2014 15:50 . Reden: ik moet leren linken! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03:31
Ik snap er ook nix van, moeilijk om gewoon uitleg te geven of gewoon een bit.ly te sturen Daniel072

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Ik denk deze...

Verder snap ik de matching ook niet hoor.. Wij hebben weer 4 of 5 tegenstanders met inferno's en maar één van ons kan daar tegenop maar die wil daar niet tegenop :+ .

edit; zo, dat is drie keer achter elkaar, nu moet het wel duidelijk zijn _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Famous op 12-05-2014 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-10 13:38
Reagerend op het berichtje van JP, ik ben wel voor CW wars in tweakesr 3, altijd tof ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03:31
Bedankt iedereen, na 5x herhalen weten we tenminste om welk bericht het gaat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmz
En het zijn er gewoon te veel, 2/3 clan wars per week is meer dan voldoende. Ik had het idee dat het bijna elke dag oorlog was;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
harmz schreef op maandag 12 mei 2014 @ 15:51:
En het zijn er gewoon te veel, 2/3 clan wars per week is meer dan voldoende. Ik had het idee dat het bijna elke dag oorlog was;)
Je kan er ook maar maximaal drie (of als de dagen goed vallen) vier doen in één week. Ik doe juist graag CW's om lekker cash binnen te krijgen en van mij part mag het wel elke dag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmz
Begrijpelijk. Maar dan krijg je leden die niet aanvallen. Puur omdat het te veel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-09 13:28
TW3 heeft 12 wars gewonnen en 2 verloren, ik zie echt het probleem niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
Atm doen we 3 CW's per week. Dat is dus 6 keer aanvallen per week. Moet te doen zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmz
Voor Tweakers3!

Poll: Hoeveel CW matches per week?
1
2
3
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=390627&layout=1&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gingerbread
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-04 21:19
Gestemd op 3. Al vind ik 2 ook geen probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
Goed idee harmz!

als iemand op de chat zit; http://bit.ly/1iFS5xH

[ Voor 82% gewijzigd door JBrennan op 12-05-2014 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batsenbv.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-09 09:27
Ik heb gestemd op 2 keer per week. Vind het niet erg om 3 CW's mee te doen maar vind 1 door de weeks en 1 in het weekend wel een fijn idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
In tijden weer eens 'dik' aangevallen, wel veel goud kwijt maar ik gun het hem:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CY5KZsugQQjnnYv9ljg5pCr6/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-10 14:16
Ik verhuis dan naar een andere clan. Soms een CW vind ik leuk, maar niet telkens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koku
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-10 15:03

koku

Tnet Devver
Misha schreef op maandag 12 mei 2014 @ 16:27:
[...]

Ik verhuis dan naar een andere clan. Soms een CW vind ik leuk, maar niet telkens :)
Je bent welkom in Tweakers2 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
CLB schreef op maandag 12 mei 2014 @ 16:23:
In tijden weer eens 'dik' aangevallen, wel veel goud kwijt maar ik gun het hem:
[afbeelding]
Wat had jij mazzel dat je balloons in je CC had zeg :) .
Snap alleen niet hij met 37 hoggs aanvalt, dat is echt niet nodig hoor :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvT.Arj
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-06 14:55
Ik ben net uit 3 gegooid omdat ik te inactief was in CW. Ik zou het fijn vinden om niet wéér uit de clan gegooid te worden. Ik zou graag 1 of 2x per week een CW willen, maar niet vaker. Een CW kost me veel elixer, en ik kan mijn TH niet buiten zetten waardoor ik ook veel kwijt raak.

Ik heb overigens eerst nog geprobeerd om tweakers 2 te joinen, maar daar werd ik tot 2x toe geweigerd zonder opgave van reden. Dat terwijl ik er de 2e keer nog duidelijk om gevragen heb. Jammer.

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Famous schreef op maandag 12 mei 2014 @ 16:30:
Wat had jij mazzel dat je balloons in je CC had zeg :) .
Snap alleen niet hij met 37 hoggs aanvalt, dat is echt niet nodig hoor :F
Haha aardig gek inderdaad... Hij zal ze uit frustratie door m'n frituurpaal wel gespawned hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 22:05

PromWarMachine

Forsaken Archer

CLB schreef op maandag 12 mei 2014 @ 16:37:
[...]

Haha aardig gek inderdaad... Hij zal ze uit frustratie door m'n frituurpaal wel gespawned hebben :+
Ja jij daar!
Had je toch onlangs een mooie, slimme, prachtige, efficiënte en vooral symmetrische build gepost hier..
Dus ik als beginnend CoC nubje (2 weken geleden gestart) een screenshot gemaakt.. zo wilde ik mijn base ook maken, ooit, als ik groot was.. 8)

Dus ik van de week je base nog even ingame bekeken omdat ik de screenshot kwijt was.. werkelijk waar alles weer anders. :'( Deze base is rommelig en onpraktisch en slecht leesbaar en wat al niet meer zij..

Gelukkig heb ik de screenshot nog, maar niet meer doen hé. :*

Ik ben overigens nu level 27 en in een noob clan wat ervaring aan het op doen.
Als ik genoeg ervaring heb opgebouwd join ik wel een van de Tweakers clans.
Ik ben helemaal hooked en log vaker in dan ik minuten tv kijk, naar de wc ga en naar de koelkast loop, bij elkaar. Dus dat moet goed komen. :+

[ Voor 15% gewijzigd door PromWarMachine op 12-05-2014 16:57 ]

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
PromWarMachine schreef op maandag 12 mei 2014 @ 16:54:
Dus ik van de week je base nog even ingame bekeken omdat ik de screenshot kwijt was.. werkelijk waar alles weer anders. :'( Deze base is rommelig en onpraktisch en slecht leesbaar en wat al niet meer zij..

Gelukkig heb ik de screenshot nog, maar niet meer doen hé. :*
Uhm nee... ben gewoon doorgegaan met desbetreffende opzet...
Alleen omdat ik TH9 ben, meer muurtjes, meer defenses enzovoort:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FVP9ZUF68jRDi2qc9GHJmLMk/full.png

Was inderdaad:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uPlwVesSLINrfTAqGcjC4D2n/full.png

Oftewel:
CLB's farmingville

Vandeweek m'n 7e en 8e opslagtankje bouwen, dan ga ik weer wat kleine aanpassingen doen.
De airdefs komen dan gelijk te staan met de x-bows, en aan weerzijden heb ik dan een compartiment.
In één zo'n compartiment staat dan 1 tesla, 1 boogtoren en 1 opslagtank, dat red ik net met muren:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/L0BSMFU4b8QGRnpVHxzPvnll/full.png

[ Voor 17% gewijzigd door CLB op 12-05-2014 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 22:05

PromWarMachine

Forsaken Archer

CLB schreef op maandag 12 mei 2014 @ 16:59:
[...]

Uhm nee... ben gewoon doorgegaan met desbetreffende opzet...
Alleen omdat ik TH9 ben, meer muurtjes, meer defenses enzovoort:
[afbeelding]

Was inderdaad:
[afbeelding]

Oftewel:
[afbeelding]
Ja, deze is fijn. O+
Nu is het inderdaad ingame ook weer goed..

Dan heb ik met m'n dikke vingers waarschijnlijk iemand anders aangeklikt?
Alleen ben ik TH5, dus lijkt het er nog niet erg op, maar het is ook een einddoel natuurlijk.

Thanks voor de uitleg! :)

Alleen waarom TH buiten je borders als je zoveel aan CW's doet?
Zo heeft je tegenstander altijd 1 ster?

[ Voor 6% gewijzigd door PromWarMachine op 12-05-2014 17:04 ]

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Met CW's bouw ik hem soms om, met de nadruk op soms, ben nog steeds op zoek naar 'n goede hybrid-base.
En ja ze hebben dan 1 ster, maar vallen niet altijd verder aan, en één ster is beter dan twee of zelfs drie.
Afgelopen war stond die buiten en ben ik meerdere keren aangevallen, telkens door 10 boogjes voor de warloot.

Houdt natuurlijk wel mooi in dat er mooi aanvallen verspilt worden... dat is dan wel weer 'n voordeel.

(Ik ben nogal lomp ingesteld als het gaat om symmetrie enzovoort en 'n TH van 4x4 blocks is daarom kut :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
CLB schreef op maandag 12 mei 2014 @ 17:13:
Met CW's bouw ik hem soms om, met de nadruk op soms, ben nog steeds op zoek naar 'n goede hybrid-base.
En ja ze hebben dan 1 ster, maar vallen niet altijd verder aan, en één ster is beter dan twee of zelfs drie.
Afgelopen war stond die buiten en ben ik meerdere keren aangevallen, telkens door 10 boogjes voor de warloot.

Houdt natuurlijk wel mooi in dat er mooi aanvallen verspilt worden... dat is dan wel weer 'n voordeel.

(Ik ben nogal lomp ingesteld als het gaat om symmetrie enzovoort en 'n TH van 4x4 blocks is daarom kut :+ )
OCD of autist? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-10 14:47
arjanpvt schreef op maandag 12 mei 2014 @ 16:33:
Ik ben net uit 3 gegooid omdat ik te inactief was in CW. Ik zou het fijn vinden om niet wéér uit de clan gegooid te worden. Ik zou graag 1 of 2x per week een CW willen, maar niet vaker. Een CW kost me veel elixer, en ik kan mijn TH niet buiten zetten waardoor ik ook veel kwijt raak.

Ik heb overigens eerst nog geprobeerd om tweakers 2 te joinen, maar daar werd ik tot 2x toe geweigerd zonder opgave van reden. Dat terwijl ik er de 2e keer nog duidelijk om gevragen heb. Jammer.
als jij je probeerde aan te melden met : ik ben door die dwazen van Tweakers 1 uit de clan gezet en nu wil ik bij jullie tja dan snap ik wel dat je geweigerd wordt.

Maar goed we zaten zo goed als vol en hielden nog een plek voor iemand vrij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
SuperKneus schreef op maandag 12 mei 2014 @ 19:31:
[...]

als jij je probeerde aan te melden met : ik ben door die dwazen van Tweakers 1 uit de clan gezet en nu wil ik bij jullie tja dan snap ik wel dat je geweigerd wordt.

:D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:37

two

[...]

En daar komt er nog eens bij dat je in je message begon over donatie ratio's, iets waar wij geen aandacht aan besteden! ;)

Veel succes met het zoeken van een nieuwe clan arjanpvt.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Koempert
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-06-2021

De Koempert

BuYaKasha!!

[...]

Wauw Arjan, dankzij een miscommunicatie heb je al meer kansen dan zou moeten, je haalde gemiddeld een halve ster per CW, als er iemand een dwaas is ben jij het wel. Dat met die base en elixyr is onzin. Als je je gewoon goed inzet en een oorlog wint is een CW heel winstgevend. Wat betreft je base, maak er dan 1 die goed om te bouwen is.

Je bent gekickt omdat je niet presteerde, presteren in een CW gaat het juist om in Twk1 dus als je niet kan/wil kan je of zelf weggaan of je wordt gekickt. Om ons dan meteen dwazen te noemen is een beetje zielig en logischerwijs word je dan ook uit de andere clans geweerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Famous schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 16:28:
Gezien ik eigenlijk nooit lang kan doen met mijn basis heb ik hem weer iets aangepast. Met de muren heb ik iets gespeeld zodat ik wat meer compartimenten kon maken, dit omdat een Healer/Giant combo nog wel eens 50% kon pakken inclusief een aantal storages. Daarnaast heb ik tegen een eventuele Dragon spamm de meeste balloons bovenin (het noorden) gelegd zodat die lekker wat damage doen voor ze bij mijn TH komen. Ben benieuwd hoe dit het gaat doen tegen Giant/Healer combo.

Ik ben van;
[afbeelding]

naar gegaan;
[afbeelding]
En we zijn weer eens bezig geweest :+ Hopen dat ze beetje werken^^ Vooral anti hogg bedoeld (tweede ring geen defense gebouwen).

Base wanneer ik gewoon "farm";

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/ih5qwo.jpg

En de base wanneer ik hem aanpas voor CW;

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/hx88ed.png

edit;

Oeps, had perongeluk mijn DE storage iets te ver naar beneden geplaatst waardoor hij/zij in het midden kon beginnen. Kleine fout, meteen hard afgestraft :D

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/doozfl.png

[ Voor 12% gewijzigd door Famous op 12-05-2014 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Zou je die DE-tank niet 1 plaatje omhoog schuiven, nu kan men daar gewoon troepen spawnen... :+

Dit is de mijne (voor zolang het duurt):
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CwbGJua82VUryQSHSIpcRZLQ/full.png
Daar waar 2x drie 'gekleurde' muurtjes staan komen opslag #7 en #8...
Mortier staat nu ver buiten m'n dorpje, maar die wordt toch niet gebruikt nu...
Daarna gaat nummer 2 nog aan en dan nog nummer 3 naar lvl7, dus nog 2,5 week ofzo.

Alleen met CW's even ombouwen en zorgen dat ze nog wel nuttig gebruikt worden, maar dat komt wel.
Voor de rest lekker bezig met de vierde tesla, vierde wizz, vierde airdef, archertower, armycamps enzovoort.
Morgen twee bouwers vrij... Dan denk de laatste armycamp aan, tesla, misschien Archerqueen, lekker bezig.

[ Voor 82% gewijzigd door CLB op 12-05-2014 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Waarom doe je dan bij mij geen inspiratie op? Ik kan met 5 verschuivingen van een fram- naar een defence base.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!

Maaruh, CLB, niet om te pochen ofzo, maar mijn basis is met twee omzettingen van farm naar CW te zetten en ik maak het zelden mee dat iemand mij goed rost. En hij is vrijwel perfect symmetrisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Laatst online: 06-10 21:06

greatgonzo

schit-te-rend!

al eens vaker gepost, maar nog geen oplossing: ik kan niet koppelen met Google+

Heeft iemand daar ideeën over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-10 18:13
greatgonzo schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 08:43:
al eens vaker gepost, maar nog geen oplossing: ik kan niet koppelen met Google+

Heeft iemand daar ideeën over?
wat gebeurt er, wat krijg je te zien, waar gaat het mis en wat heb je geprobeerd?

PSN: Europhea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
EWK schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 07:48:
[...]

Waarom doe je dan bij mij geen inspiratie op? Ik kan met 5 verschuivingen van een fram- naar een defence base.
Jou base is ook maar een klein beetje verder dan die van CLB :D .
Denk een goede tegenstander met hoggs zal bij CLB redelijk verkomen met zo'n base.

Tevens hoef jij enkel je DE storage te wisselen met je TH en je bent al klaar. Moet je na dat de war gestart is het wel meteen weer veranderen :) .

Edit; greatgonzo, met zo weinig informatie kunnen wij natuurlijk ook niet zoveel. Kijk anders hier eens; Als je vind dat iemand zelf wat meer werk er in moet steken, dan kan dat op vele andere en betere manieren dan dit

[ Voor 31% gewijzigd door Gropah op 13-05-2014 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
@ EWK & Hoppa! Eerder ook gekeken, maar toen had ik nog geen nieuwe defenses staan, ik zal eens kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
CLB schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 09:42:
@ EWK & Hoppa! Eerder ook gekeken, maar toen had ik nog geen nieuwe defenses staan, ik zal eens kijken
Ik wissel voor de CW mijn DE met TH. TH komt dan op plek van CC te staan en DE buiten de poort. Kan dus alleen als de CW start op een moment dat ik online kan zijn, of wanneer ik een schild heb.

Maar het is een prima basis, zeker als je lvl 8 muren hebt. Kan wel zijn dat ik straks mijn X-bows tijdelijk verplaats, zodat die in de tweede ring komen zolang ze niet af zijn en de mortieren allemaal in de binnenste ring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Laatst online: 06-10 21:06

greatgonzo

schit-te-rend!

Razenko schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 08:52:
[...]

wat gebeurt er, wat krijg je te zien, waar gaat het mis en wat heb je geprobeerd?
Ik klik op
- instellingen
- google+ sign in (staat op losgekoppeld)
- google play begint te laden
- account kiezen: ik klik mijn account aan
- vervolgens gaat hij laden:

en dat gaat dan zo door, oftewel hij kan niet verbinden met google play games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Je kunt toch ook linken via een 'code' dus 'dit is het oude apparaat' 'dit het nieuwe apparaat'...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
CLB schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 10:56:
Je kunt toch ook linken via een 'code' dus 'dit is het oude apparaat' 'dit het nieuwe apparaat'...?
En Facebook heb je ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
voor android vindt er alleen syncing plaats via google +
Facebook is alleen voor het zien van vrienden.

Op apple trouwens ook, alleen syncing met gamecenter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
cypher21 schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 11:35:
voor android vindt er alleen syncing plaats via google +
Facebook is alleen voor het zien van vrienden.

Op apple trouwens ook, alleen syncing met gamecenter
Aah, dacht dat hij ook via Facebook kon/deed syncen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:36
greatgonzo schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 10:36:
[...]

Ik klik op
- instellingen
- google+ sign in (staat op losgekoppeld)
- google play begint te laden
- vervolgens gaat hij laden:

en dat gaat dan zo door, oftewel hij kan niet verbinden met google play games.
Heb je toevallig recent je Google+ account verwijderd?
Dat had ik gedaan en toen had ik ook telkens account kiezen/laden/account kiezen/etc.
Vervolgens weer op hetzelfde gmail adres een summier Google+ account aangemaakt.
Deze Google+ gekoppeld aan Google Play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Deze war gaat erg goed! Hier en daar gewoon even pech maar dat kan gebeuren. Hopelijk zetten de laatste mensen nog even de overige aanvallen in en dan acht ik de kans groot dat we winnen.

Toch leuk als je ook wint van een clan die zich juist op de CW richt :).

edit; dit zal onder andere ook in de update zitten (zie afbeelding). Daarnaast hebben ze aangegeven dat ze GEEN optie gaan maken om jezelf af te melden voor de war. In elk geval niet in de nabije toekomst. Het opslaan/aanpassen van je base (war base en normale base) gingen ze wel lichtjes op in maar geen bevestiging. Dit zal wellicht bij de volgende update komen?

Afbeeldingslocatie: https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/t1.0-9/1619254_811432698881055_6040087388986474328_n.png

[ Voor 48% gewijzigd door Famous op 13-05-2014 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Famous schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 16:12:
Deze war gaat erg goed! Hier en daar gewoon even pech maar dat kan gebeuren. Hopelijk zetten de laatste mensen nog even de overige aanvallen in en dan acht ik de kans groot dat we winnen.
En het is weer gelukt hoor. Vrijwel alle aanvallen gebruikt en redelijk dik gewonnen. Super! Doneren gaat ook geweldig voor de CW, binnen een paar uur na de start van de nieuwe voorbereidingsdag zitten de clankastelen alweer vol met wizards lvl 5, draken lvl 4 en hier en daar een verdwaalde minion lvl5 (sorry voor mijn dikke vingers...).

Komende war lijkt eindelijk eens een aardige match. Wel wat hoge spelers met dikke muren, maar weinig high-end lvl 10 TH met inferno. De meeste hoge spelers van onze huidige tegenstander zijn met een stevig hogg-leger wel met 2 sterren te pakken. Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMPJ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09 16:45
De laatste tijd loop ik er in de wars met mijn clan steeds tegenaan dat we zeer sterke tegenstanders treffen. Meer clans hier van? We zijn een redelijk gemelleerd gezelschap qua sterkte van spelers, kan dit nog effect hebben?

De vreugde in het spelletje neemt hierdoor bij een aantal members hard af. Altijd verliezen in de CW omdat de tegenstander na het merendeel van de battles met 60 sterren voor staat is niet heel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 09:27

mvds

Totally awesome!

Op zich valt dat bij ons wel mee volgens mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Hebben wij bij [Tweakers] ook wel enigszins last van, deze tegenstander lijkt eindelijk 'normaal'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Beetje random, laatst een makkie, daarna een die totaal niet te doen was en nu weer een die goed te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
TMPJ schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 09:38:
De laatste tijd loop ik er in de wars met mijn clan steeds tegenaan dat we zeer sterke tegenstanders treffen. Meer clans hier van? We zijn een redelijk gemelleerd gezelschap qua sterkte van spelers, kan dit nog effect hebben?

De vreugde in het spelletje neemt hierdoor bij een aantal members hard af. Altijd verliezen in de CW omdat de tegenstander na het merendeel van de battles met 60 sterren voor staat is niet heel leuk.
Wat ik er van begrijp is dat er bij het samenstellen wordt gekeken naar de opgetelde kracht van de basissen in de clan. De hoogte van de wapen-upgrades, kracht van de muurtjes, dat soort zaken. Maar de algoritmes die gebruikt worden, lijken nogal wonderlijk. Dat kun je ook zien in de volgorde waarop je eigen clan is geordend. Soms staan er spelers onder je die een veel sterkere basis lijken te hebben en andersom. In onze clan klopt daar momenteel ook niks van. De ene keer staat Famous onder mij en de volgende war weer boven mij. Terwijl ik in de tussentijd dan meer wapens heb geupgrade als hij en de andere keer weer andersom.

Één ding is wel duidelijk, als je veel spelers hebt met ver geupgrade TH 9 of TH 8, dan krijg je nogal eens spelers tegen met heel veel TH 10. Die zijn dan misschien minder ver met het upgraden van kanonnen, wiztowers of boogtorens, maar hebben wel een 3e X-bow en twee inferno's staan. Kennelijk weegt dat in de berekening van Supercell tegen elkaar op, maar dat slaat nergens op natuurlijk, tegen 2 inferno's achter 2 rijen lvl 8 muren begin je weinig, zelfs met een hogg-leger is dat vrijwel geen doen. Het lijkt er op of clans met TH-rushers (mits niet te extreem) licht bevoordeeld worden in de huidige manier van rekenen.

Maar goed, ik ga toch nog maar even door met het upgraden van mijn TH9 stadje. Net weer 4 muurtjes naar lvl 8 gedaan. Binnenring en de Tesla's nu veilig achter lvl 8!

Eerste keer dat ik een foto van mijn dorp post:
Afbeeldingslocatie: http://photos5.pix.ie/C1/B5/C1B5DFC348C447D99F774499A6F0D120-0000346850-0003566120-00800L-E1D88BDD9867464E99BC0EC532196C99.png

Tijdens wars gaat mijn DE naar buiten en komt de TH naar binnen, het CC verschuift dan naar de plek van de DE. Werkt redelijk goed, deze basis. Tijdens de laatste war haalde een tegenstander met 39 hoggs lvl 5 maar net 1*. Moet ik wel bijzeggen dat de beste Flippo er niet veel van bakte.

Overigens staan mijn X-bows normaal allebei in de binnenste ring, maar omdat die in verbouwing zijn heb ik er één even verplaatst ten faveure van mortier nr 3.

En dit was mijn dorp 2 maanden geleden. Het is snel gegaan...Dit was tijdens mijn entree in [Tweakers], tijdens de laatste cuprush. Mijn voornemen was toen om minder te gaan spelen.....
Afbeeldingslocatie: http://photos2.pix.ie/8C/3B/8C3BB990B0534C6A90D0D2B1DB017A3E-0000346850-0003514576-00800L-A2109DC6104249A78B5A102080BB925A.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Hoppa! op 14-05-2014 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Hoe wij soms ingedeeld worden is inderdaad gek! Jij hebt qua dorp meer geupgraded enkel mijn King/Queen (en wellicht troops?) zijn verder. Dit weegt wel mee maar lijkt me niet zoveel mee wegen dat ik boven jou kom te staan?

Tweakers is gewoon een goede gezellige clan en daarom speel je lekker veel :) ! Ik ben zelf wel wat minder gaan spelen wat ik was echt veels te veel online. Daarnaast duren alle upgrades wat langer wat ook mee helpt. Ik heb nu 4 dagen om te "sparen" voor mijn nieuwe upgrade maar ik merk dat ik dan vaak pas de laatste dag actief word.

CW ging inderdaad lekker iedereen van de tegenstanders had 2+ sterren. Enkel de drie dorpjes met de inferno's niet. Ben benieuwd hoe mijn huidige base het volhoud in de war anders ga ik snel terug naar mijn oude! Ook nog even met de balloons 6* oefenen 😅

[ Voor 0% gewijzigd door Famous op 14-05-2014 14:25 . Reden: Me is mijn ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
Zonet bekend gemaakt door Supercell dat ze een aparte layout voor clan wars gaan supporten :D

https://www.facebook.com/...5&type=1&relevant_count=1

[ Voor 40% gewijzigd door The_Ghost16 op 14-05-2014 14:32 . Reden: link naar facebook geplaatst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 09:27

mvds

Totally awesome!

The_Ghost16 schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 14:31:
Zonet bekend gemaakt door Supercell dat ze een aparte layout voor clan wars gaan supporten :D

Beter!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ein-de-lijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Jammer, nu vond ik het juist wel leuk dat een groot gros zijn basis had aangepast en ik veel cups kreeg door defense :D

Achja, nu kunnen we weer naar een echte farm base.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Famous schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 14:24:
Hoe wij soms ingedeeld worden is inderdaad gek! Jij hebt qua dorp meer geupgraded enkel mijn King/Queen (en wellicht troops?) zijn verder. Dit weegt wel mee maar lijkt me niet zoveel mee wegen dat ik boven jou kom te staan?
Ik denk dat het mogelijk te maken heeft met het feit dat jij al 1 X-bow op level 3 hebt en ik die van mij nog aan het verbouwen ben. Iets anders kan ik ook niet bedenken. Mijn Tesla's zijn verder, ik heb 2 Gandalfbergjes een niveau hoger. Jij hebt waarschijnlijk wel iets meer lvl 8 muren en een paar AA's een level verder. Als je kijkt naar de hoeveelheid damage per seconde, wat mij een goed uitgangspunt lijkt, zou ik hoger moeten zitten. Maar goed, dat was de vorige CW ook al zo.... Niet dat het wat uitmaakt, maar het toont wel aan hoe raar de berekening is.
Tweakers is gewoon een goede gezellige clan en daarom speel je lekker veel :) ! Ik ben zelf wel wat minder gaan spelen wat ik was echt veels te veel online. Daarnaast duren alle upgrades wat langer wat ook mee helpt. Ik heb nu 4 dagen om te "sparen" voor mijn nieuwe upgrade maar ik merk dat ik dan vaak pas de laatste dag actief word.
Dit heb ik nu ook ja. Helemaal niet erg, beetje afkicken af en toe. Paar keer per dag even wat troepen uitdelen en lekker afwachten. Op vrijdagen kan ik altijd veel spelen en ik probeer mijn upgrades zo te plannen dat er kort na de vrijdagen een bouwer vrijkomt. Alle echt dure upgrades voor TH9 heb ik inmiddels uitgevoerd, dus het is nu steeds zorgen dat ik tussen de 2,5 en 5 miljoen heb als er een bouwer vrij komt. Dat is doorgaans geen probleem.
CW ging inderdaad lekker iedereen van de tegenstanders had 2+ sterren. Enkel de drie dorpjes met de inferno's niet. Ben benieuwd hoe mijn huidige base het volhoud in de war anders ga ik snel terug naar mijn oude! Ook nog even met de balloons 6* oefenen 😅
Elke nieuwe aanvalstechniek heeft wat oefening nodig. Had ik ook de eerste paar keer met hoggs. Je moet even weten welke basissen je wel of niet makkelijk kunt hebben en welke troepen je mee moet nemen om je hoofdact te vergezellen.

Wat mij trouwens tijdens de clanwars opvalt is dat er nog steeds veel mensen (zowel aan onze als aan de kant van de tegenstander) zijn die geen duidelijke keuzes maken in hun leger. 12 reuzen en 12 hoggs in plaats van 24 van één van de twee. Of combi's met 5 draken en 20 ballonnen. En allemaal falen ze keer op keer.

Mijn advies aan iedereen: Kies voor een duidelijk hoofdact, zeker in de CW! Maak niet van alles wat, want daarmee faal je keer op keer. In de clanwar val ik altijd aan met 34-36 hoggs, vergezeld van 1 draak en verder boogjes. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Hoppa! schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 14:59:
[...]

Ik denk dat het mogelijk te maken heeft met het feit dat jij al 1 X-bow op level 3 hebt en ik die van mij nog aan het verbouwen ben. Iets anders kan ik ook niet bedenken. Mijn Tesla's zijn verder, ik heb 2 Gandalfbergjes een niveau hoger. Jij hebt waarschijnlijk wel iets meer lvl 8 muren en een paar AA's een level verder. Als je kijkt naar de hoeveelheid damage per seconde, wat mij een goed uitgangspunt lijkt, zou ik hoger moeten zitten. Maar goed, dat was de vorige CW ook al zo.... Niet dat het wat uitmaakt, maar het toont wel aan hoe raar de berekening is.
Mijn X-Bow is pas sinds gisteren op level 3 dus dat telt niet mee :D Tevens ben ik ook nu pas bezig met mijn AA naar 6 te upgraden, die waren allemaal level 5. Indeling is gewoon erg raar en moeten ze echt eens naar kijken.
Daarnaast krijgen wij ook eigenlijk te sterken tegenstanders voor wat wij voorstellen. Oke, wij upgraden de base vaak verder dan een tegenstander maar zij hebben één TH7 terwijl wij meerdere TH7's hebben. Wij hebben één speler met inferno's en de tegenstanders hebben soms wel 6 mensen met inferno's. Erg krom allemaal.

Wanneer komt de update eigenlijk uit weet iemand dant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koku

koku

Tnet Devver
Volgens mij heeft Supercell tijdens de lancering van CW al aangegeven dat het algoritme om de sterkte van een clan te bepalen vrij simpel is, zodat er genoeg matches zouden zijn. Later zouden ze dat dan nog fine tunen. Weet niet meer waar ik dit gelezen heb, denk op het forum van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Ik weet ook niet of ik blij ben met die upgrade. Natuurlijk is het handig om 2 basissen te kunnen opslaan, zodat je in het normale spel voor een echte farming set-up kunt kiezen zonder je clan in de CW's te benadelen. Maar het gaat wel betekenen dat tegenstanders met 100% CW basissen komen en die zijn soms echt heel moeilijk te pakken. Ik denk niet dat het aanvallen in de CW er echt leuker op gaat worden, al gaat er voor de echte die-hards wel weer een hele wereld aan tactische mogelijkheden open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

koku schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 15:39:
Volgens mij heeft Supercell tijdens de lancering van CW al aangegeven dat het algoritme om de sterkte van een clan te bepalen vrij simpel is, zodat er genoeg matches zouden zijn. Later zouden ze dat dan nog fine tunen. Weet niet meer waar ik dit gelezen heb, denk op het forum van ze.
Ik gok dat het algoritme inderdaad naar cupgemiddelde binnen de clan kijkt oid...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
crisp schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 15:45:
[...]

Ik gok dat het algoritme inderdaad naar cupgemiddelde binnen de clan kijkt oid...
Volgens mij heeft het cupgemiddelde er juist niets mee te maken en wordt alleen gekeken naar level van defence/muren/troepen.

Laatste CW die wij deden wonnen we dik terwijl zij allemaal op 2000+ cups zaten en bij ons meerendeel eronder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
crisp schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 15:45:
[...]

Dit is het juist totaaaal niet ;) .
Ze kijken ENKEL naar de sterkte van je base, in hoeverre je upgrades hebt gedaan. Je level, cups of wat dan ook telt niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
cypher21 schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 15:49:
[...]

Volgens mij heeft het cupgemiddelde er juist niets mee te maken en wordt alleen gekeken naar level van defence/muren/troepen.
Dit ja, cuplevel heeft er niets mee te maken, dat heb ik in ieder geval in een verklaring van Supercell gelezen en is 100% zeker. Het is puur gebaseerd op kracht van muren, defence en volgens mij het niveau van de troepen. Daar hebben ze een brij van gemaakt die niet altijd even goed uitvalt.

Maakt op zich niet zo veel uit, want los van die zaken zijn er 2 dingen die veel belangrijker zijn in de bepaling wie een CW wint. Kwaliteit van aanvallen en de hoeveelheid actieve leden. Wij winnen ook van de meeste sterkere tegenstanders, juist omdat we vrijwel alle aanvallen gebruiken en er gewoon voor gaan. Als je, zoals veel tegenstanders, 2 mensen in de clan hebt die een TH rossen voor wat warloot en het verder wel geloven, dan sta je al minimaal 5 punten achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Famous schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 15:50:
[...]

Dit is het juist totaaaal niet ;) .
Ze kijken ENKEL naar de sterkte van je base, in hoeverre je upgrades hebt gedaan. Je level, cups of wat dan ook telt niet mee.
Dan is het toeval dat onze vorige en huidige tegenstander qua cups ongeveer op hetzelfde gemiddelde zitten.

Na ja, vooralsnog is vooral activiteit en inzet van je leden de meest doorslaggevende factor die bepaalt of je wint of niet :P (verkapte oproep aan TW3 leden mbt de huidige CW waar we inmiddels achterstaan dus nog wel wat hulp kunnen gebruiken ;))

[ Voor 10% gewijzigd door crisp op 14-05-2014 15:57 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
The_Ghost16 schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 14:31:

woohoo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koku

koku

Tnet Devver
Ah, stukje wat ik bedoelde gevonden:
A note on how ranking is determined for clan war participants v. spectators
It is both intended and quite common that players with a higher TH are left out of a Clan War. The ranking is not based on TH level, it based on trophy count, and then the level of defenses. Check out the following explanation of how matchmaking should work:
The first x # of players go to matchmaking depending on their trophy amount and the position in the clan For example, in a 10v10 clan war, if one clan has 14 members, the 10 highest trophied members will be the ones to go to war.
Once a match is found, players are sorted on the map from strongest to weakest, in terms of defence power of their base, i.e., defense levels, hero levels, traps, etc.
We do not take TH levels into account. Instead, we only use overall strength of all defence elements in player’s village. For example, a TH8 with higher level defenses than a TH9 will be ranked higher than the TH9 in the war map.
XP has no bearing on the ranking of your war base on the war map
en:
We will definitely improve matchmaking going forward to make sure clans are more evenly matched. We started off with the settings being pretty liberal, because we were worried that clans would not be able to find matches initially. This will be constantly improved with every maintenance/update.
Duidelijk verhaal dus en waarschijnlijk zullen ze nog eea verbeteren qua match making.

Bron: http://forum.supercell.ne...8-Clan-Wars-FEEDBACK-here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Gezien me (mijn:D) cuplevel, waar Hoppa! mij op wees, toch maar weer gekozen voor een farmbase. Tot de update laat ik mijn TH ook wel buiten de muren staan voor de CW. De kans is groot dat iemand enkel die ene ster pakt en de rest laat zitten :)
Ga mezelf nu alleen wel dwingen om lekker alle muren te uppen, dan maar even 5 bouwers vrij.

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/144czuv.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Zou eerder goud uitgeven aan je tesla's dan aan je muren

Pagina: 1 ... 31 ... 102 Laatste