Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl
Enkel de multitouch gestures vind ik goed, maar voor heel de dag gewoon werk heb ik liever een muis.
Beide kopen gewoon he ;-) Of een gewone muis erbij
Beide kopen is het antwoord inderdaad. Ik heb ook beide, en ik wissel regelmatig af. En zoals iedereen weet, is afwisselen beter tegen RSI dan welk invoerapparaat dan ookDaemonAngel schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 22:58:
Ik vind de trackpad ook goed om mee te werken, maar omdat je je vingers en je hand wat omhoog houdt vermoeid het toch sneller dan een muis vind ik.
Enkel de multitouch gestures vind ik goed, maar voor heel de dag gewoon werk heb ik liever een muis.
Beide kopen gewoon he ;-) Of een gewone muis erbij
Maar, meer pics en minder bla nu
Launching containers into space
Verwijderd
Valt in de categorie namaak Louis Vuitton/Hermes tas.SChief schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 18:59:
[...]
Beetje vreemde opmerking imho, iemand mag toch lekker zelf weten wat 'ie koopt?
Nou en. Laat ze toch. Wel het uiterlijk maar niet de prijs. Ik zou er niet mee zitten. Gedram altijdVerwijderd schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 11:16:
[...]
Valt in de categorie namaak Louis Vuitton/Hermes tas.

Proud Apple user
En gelukkig mag iedereen, zoals kaasplank ook al zegt, zelf bepalen wat hij/zij koopt. Kwestie van mensen in hun waarde laten.Verwijderd schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 11:16:
[...]
Valt in de categorie namaak Louis Vuitton/Hermes tas.
Genoeg offtopic gelul weer, dus weer door met Macs posten in plaats van andermans aankopen afbranden.

Na hele tijden lurken ook maar eens posten.
Mijn bureau in m'n studentenkamer. Meubilair is helaas niet uitgekozen door mijzelf maar voldoet gelukkig net.
Sinds begin 2013 overgestapt naar Mac, omdat ik een nieuwe laptop moest hebben en deze Mac destijds de enige was met deze specs en zonder major hitte problemen en/of brakke wifi.
Was wel een flinke smak geld maar heb er nog geen spijt van
Wat zien we:
cMBP 15" mid 2012 met hi-res mat scherm, 10 gb memory, 64gb Crucial M4 SSD + 500gb HDD.
Logitech Performance MX mouse
Logitech N100 Cooling Pad
JBL Creature III speakers
Oude WD Elements 500gb HDD voor Time Machine backups
wat verder:
IKEA lampje en bureau, stekkerdoos, wat cabledrops op de muur.
Wat zien we niet:
Bureaustoel, IKEA dingetje.
SpeedTouch routertje, ligt onder m'n bed.
HTC One S, foto mee gemaakt.
magsafe, ligt achter de Macbook.
wat kabels achter mijn bureau.
Muis wordt overigens, net als het bureau, alleen tijdens spelletjes gebruikt, voor al het andere gebruik is de bank en het trackpad nog onverslagen.
Bureau ligt normaal ook vol met troep
Aan de manier hoe je die schakelaar hebt opgehangen is inderdaad duidelijk te zien dat je waarde hecht aan hoe iets eruit ziet.MrRobin schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 23:08:
[afbeelding]
Na hele tijden lurken ook maar eens posten.
Mijn bureau in m'n studentenkamer. Meubilair is helaas niet uitgekozen door mijzelf maar voldoet gelukkig net.
@Wootism, sja, niet iedereen die Apple producten heeft doet aan interieur design he
Haha, misschien moet ik er bij vermelden dat het een tijdelijke kamer is met kant-en-klaar meubilair etc.
Zodra ik verhuis naar iets permanents wordt alles wel met iets meer nadenken neergezet.
oh, en ik had geen witte cable drops meer
@DaemonAngels
was niet eens met opzet gedaan, had eerst een foto gemaakt maar was niet tevreden met het resultaat, dus moest er een nieuwe komen. Toevallig stond de oude nog op het scherm.
En interieur design is niet echt mijn ding. Verder dan ''Ja, dat past wel mooi bij elkaar" gaat mijn geduld meestal niet
[ Voor 10% gewijzigd door MrRobin op 29-03-2013 16:10 ]
Niet aan gedacht Kobus Post.

[ Voor 29% gewijzigd door RnB op 29-03-2013 16:18 ]
No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.

Wat ziet u:
- MBP 15"(mid 2012) instap model(sinds oktober eindelijk een MBP kunnen aanschaffen)
- Apple Magic Mouse
- Dell Ultrasharp U2312HM(waar momenteel mijn windows bak op aangesloten is)
- Lacie Protable(120GB)
- Lacie Porsche(250GB wordt gebruikt als time machine)
- Samsung Galaxy S3
- Logitech boxen
Windows bak
Nikon D3000
Speedtouch routertje
en wat andere zooi.
Er moet nog veel gebreuren, zo wil ik ondere andere een andere bureau(Ikea bureaus zijn altijd te groot
En om wat voor beeldschermen gaat het hier? Ik zie dat het een HP is, maar meer niet.
Oude situatie:

Nieuwe situatie:

Wat staat er nu:
iMac 21,5" (2011 model met sinds een maandje 8GB RAM)
Wireless toetsenbord, Magic Mouse en Trackpad.
iPhone 4 16GB
Dell Vostro V131
Nexus 7
Philips 19" monitor voor pc's die gefixt moeten worden
Bowers & Wilkins P3 headphones
Glas met zwart goud
Op een kast staat hier ook nog de opa van mijn iMac, een iMac G3 met een 8GB HDD, 233Mhz CPU en een whopping 160MB aan RAM voor de sier.

Verdwenen:
iPad 2 3G (in beslag genomen door mijn moeder
1 wireless keyboard
Maar vanwaar de switch naar de nexus en niet naar de ipad mini? Uit interesse.
Tijd om m'n nieuwe spullen te laten zien:

Wat u ziet:
- Late 2012 27" iMac met i7/32GB/3TB Fusion Drive/2GB GTX 680MX/AppleCare opties
- Early 2011 15" MacBook Pro met 256GB Samsung 830SSD en 16GB geheugen
- iPad 2 64GB 3G met zwarte Smart Cover
- iPhone 4S 16GB
- Magic Trackpad
- Sennheiser HD595
- WD ThunderBolt schijf van 4TB op een TwelveSouth-plankje (achter de iMac), dient niet echt een doel
- Synology DS713+ met 6TB aan WD Red schijven (in RAID 1) (als Time Machine/server)
- iPhone 5 16GB (daar is de foto mee gemaakt)
- Mid 2012 13" MacBook Air met 8GB werkgeheugen
- iPad 2 16GB met bruine Smart Cover
- iPhone 4 16GB
- Apple TV 3
- Marantz SR7005 met twee B&W Nautilus speakers voor het geluid
- AirPort Express (2012)
Wel erg mooi! Ik hou van cleane setups zonder draadjes en veel Apple spullen op een bureau:D
Dit heeft eigenlijk maar 1 reden. Ik gebruik de Nexus alleen maar om mijn eigen kennis over Android te verbeteren. Ik repareer computers, geef lessen e.d. en kwam steeds meer met Android spul in aanraking. De Nexus gebruik ik om meer over Android te leren.DaemonAngel schreef op maandag 01 april 2013 @ 00:04:
Excuses voor de offtopic vraag.
Maar vanwaar de switch naar de nexus en niet naar de ipad mini? Uit interesse.
Ach ja, het is inderdaad een behoorlijke investering zo'n iMac, maar de upgrades zijn wel het geld waard. De 32GB geheugen heb ik er overigens zelf later ingezet.Smitovic schreef op maandag 01 april 2013 @ 00:21:
Doe maar duur, heb je een optie voor de iMac niet aangevinkt?
Wel erg mooi! Ik hou van cleane setups zonder draadjes en veel Apple spullen op een bureau:D
1 privé, 1 zakelijk en de MacBook Air, iPhone 4 en iPad 2 16GB zijn van m'n vriendin, maar we delen het allemaal een beetjeSjoerdfoto schreef op maandag 01 april 2013 @ 00:25:
En wat moet je met 3 iPhones en 2 iPads? Een MacBook Air en een Pro? Keuze voor een Apple TV en ook nog een NAS kan ik wel gebruiken. Maar dan een 4TB schijf zonder doel is vrij onlogisch voor mij. Maar ik ben wel stiekem erg jaloers! Nice!
Die 4TB schijf is wel handig voor FCP-projectjes (zo af en toe) en als dump voor data die misbaar is
Wel een dure schijf voor zo af en toe een projectje en als data dump.Zegato schreef op maandag 01 april 2013 @ 00:53:
[...]
Ach ja, het is inderdaad een behoorlijke investering zo'n iMac, maar de upgrades zijn wel het geld waard. De 32GB geheugen heb ik er overigens zelf later ingezet.
Die 4TB schijf is wel handig voor FCP-projectjes (zo af en toe) en als dump voor data die misbaar is
Ik neem aan dat je de WD My Book Thunderbolt Duo in het bezit hebt? Ik heb die zelf ook, maar dat was even slikken voor de portemonnee. Ik gebruik dat ding echter wel voor zowat alles, het is een extensie van mijn MacBook.
Verder een super leype setup! Die iMac was ook zeker mijn keus als ik niet portable had moeten gaan.
[ Voor 32% gewijzigd door RnB op 01-04-2013 09:34 ]
Haha, pronken met andermans veren noem ik dat :-) Mooi hoor!Zegato schreef op maandag 01 april 2013 @ 00:53:
[...]
1 privé, 1 zakelijk en de MacBook Air, iPhone 4 en iPad 2 16GB zijn van m'n vriendin, maar we delen het allemaal een beetjeDe MacBook Pro is overigens ook van de zaak. Probeer me een beetje aan de regels van dit topic te houden, maar toch te patsen
[ Voor 99% gewijzigd door Mektheb op 19-04-2013 11:08 ]
Mjah, het was ook nogal een impulsaankoopRnB schreef op maandag 01 april 2013 @ 09:34:
[...]
Wel een dure schijf voor zo af en toe een projectje en als data dump.![]()
Ik neem aan dat je de WD My Book Thunderbolt Duo in het bezit hebt? Ik heb die zelf ook, maar dat was even slikken voor de portemonnee. Ik gebruik dat ding echter wel voor zowat alles, het is een extensie van mijn MacBook.

Dankjewel! Ik heb ook lang getwijfeld tussen deze machine en de 15" MacBook Pro Retina. Maar het kunnen verkopen van het ThunderBolt Display -wordt het prijsverschil ineens een stuk groter- en het niet mobiel hoeven zijn, gaf de doorslag voor de iMacVerder een super leype setup! Die iMac was ook zeker mijn keus als ik niet portable had moeten gaan.
Haha, je hebt gelijk. Alles loopt hier in huis een beetje door elkaar wat het gebruik van apparaten betreft.Sjoerdfoto schreef op maandag 01 april 2013 @ 10:15:
[...]
Haha, pronken met andermans veren noem ik dat :-) Mooi hoor!
Verleidelijk! Maar ik moet helaas overslaan, ga studeren dus kan mn geld beter bewaren, helaasmtsr schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 11:51:
[...]
Ik heb er hier nog eentje op zolder staan, mocht je interesse hebben. Hij is een aantal jaar gebruikt als studentcomputer op een universiteit en is na 2 maanden thuisgebruik nooit meer aan geweest.

Te zien op de foto:
- 27'' iMac 2011 model met 12Gb werkgeheugen
- Wireless keyboard, Trackpad & Magic mouse
- Philips Fidelio X1
- Zeppelin Air
- iPhone 4
- Op de achtergrond zie je nog een Mac Pro 5.1 staan (niet in gebruik omdat ik deze ga verkopen)
- Een gat in mijn bureau veroorzaakt door WOT.
Daarnaast slingert er ook nog ergens een iPad mini en een EOS 600D op de kamer rond.
Beneden staat een 2Tb MyStora NAS(prut apparaat-> nooit kopen:P) & Apple TV 2
[ Voor 38% gewijzigd door rudyvandev op 09-04-2013 21:30 ]
Allen!
Tijd niet gepost! Ik heb een aantal setup foto's! Deze lopen af van nieuw-oud (nooit écht oud, maar goed).
Huidige setup qua hardware:
- 15 rMBP 2.6Ghz 8GB 512GB SSD
- Thunderbolt Display
- iPad Mini
- iPhone 5
- Speaker (Hercules XPS 101) achter bureau.
Simpel.
Current:
http://forums.macrumors.c...entid=407425&d=1365755590
http://forums.macrumors.c...entid=407426&d=1365755590
Past (niet volledig alles plaatjes, maar prima!):
http://forums.macrumors.c...entid=406860&d=1365439147
http://forums.macrumors.c...entid=406862&d=1365439338
http://forums.macrumors.c...entid=406863&d=1365439345
Linkjes gemaakt van je afbeeldingen, want afbeeldingen van deze grootte zijn wel overdreven.
[ Voor 17% gewijzigd door Whieee op 12-04-2013 19:40 ]
wil je eens een foto uploaden van de zeikant van je iMac die je op hebt hangen?
alvast bedankt
Proud Apple user
Niet meer mogelijk. Dit is een setup foto van eind 2010/begin 2011. Ik heb dit niet meer.Famousdice schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 13:52:
Hey Idutchman,
alvast bedankt
Raindesign M standSjoerdfoto schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 16:03:
Mooie setup Idutchman! Wat voor dock is dat voor je mini?
natuurlijk niet dat is een iPad Mini!
link: http://www.thelightningdock.com
[ Voor 10% gewijzigd door JuliandeB op 12-04-2013 16:32 ]
Thanks!JuliandeB schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 16:29:
[...]
Wat wel op de foto staat is een MacBook Pro (Late 2011) met 256GB SSD in een BookArc, aangesloten op een BassJump, een LG IPS237L beeldscherm en uiteraard een Magic Mouse met Wireless Keyboard. Achter het beeldscherm staat een externe harddiskbehuizing met daarin de originele 500GB MacBook harde schijf.
Ik heb dat scherm onlangs ook aangeschaft! Ik weet niet of je soms het scherm van je laptop en je monitor soms tegelijk gebruikt, maar als je je scherm uitbreidt (hiermee bedoel ik niet dupliceren), heb je dan ook het probleem dat niet heel je scherm gebruikt kan worden? Misschien is dit omdat ik het met HDMI heb aangesloten, want met VGA is dit wel! Ik ben er ondanks dat wel heel tevreden mee!J.Appleseed schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 14:28:
Mijn setup - m'n 8GB iPod nano, 16GB Samsung Galaxy Note en recent aangeschafte 32GB iPad 4 staan niet op de foto.
Wat wel op de foto staat is een MacBook Pro (Late 2011) met 256GB SSD in een BookArc, aangesloten op een BassJump, een LG IPS237L beeldscherm en uiteraard een Magic Mouse met Wireless Keyboard. Achter het beeldscherm staat een externe harddiskbehuizing met daarin de originele 500GB MacBook harde schijf.
[afbeelding]
Ik heb het scherm al meer dan een half jaar, voordat het in Nederland uit was dus ik weet niet of er een verschil is tussen (eventueel) verschillende versies maar ik kan mijn scherm volledig gebruiken als ik ze allebei gebruikRobin Verbeek schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 15:31:
[...]
Ik heb dat scherm onlangs ook aangeschaft! Ik weet niet of je soms het scherm van je laptop en je monitor soms tegelijk gebruikt, maar als je je scherm uitbreidt (hiermee bedoel ik niet dupliceren), heb je dan ook het probleem dat niet heel je scherm gebruikt kan worden? Misschien is dit omdat ik het met HDMI heb aangesloten, want met VGA is dit wel! Ik ben er ondanks dat wel heel tevreden mee!En hoe heb je trouwens je monitor aangesloten op je MacBook?
Kan aan vier dingen liggen heb ik het idee:
- Je Mac
- Je Mac OS versie
- Je DisplayPort > HDMI adapter
- Je scherm
Dus welke Mac (OS) heb je, en gebruik je een officiële HDMI-adapter of niet? Ik niet namelijk, maar een niet-officiële adapter staat niet garant voor compatibiliteit.
Hoe bedoel je dat trouwens precies, "je scherm niet volledig kunnen gebruiken"? Valt er een deel weg of zo?
[ Voor 11% gewijzigd door BleuZ op 13-04-2013 15:53 ]
Ik heb een windows pc.J.Appleseed schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 15:35:
[...]
Ik heb het scherm al meer dan een half jaar, voordat het in Nederland uit was dus ik weet niet of er een verschil is tussen (eventueel) verschillende versies maar ik kan mijn scherm volledig gebruiken als ik ze allebei gebruikGewoon via HDMI aangesloten overigens.
Kan aan vier dingen liggen heb ik het idee:
- Je Mac
- Je Mac OS versie
- Je DisplayPort > HDMI adapter
- Je scherm
Dus welke Mac (OS) heb je, en gebruik je een officiële HDMI-adapter of niet? Ik niet namelijk, maar een niet-officiële adapter staat niet garant voor compatibiliteit.
Hoe bedoel je dat trouwens precies, "je scherm niet volledig kunnen gebruiken"? Valt er een deel weg of zo?
En met mijn scherm niet helemaal kunnen gebruiken bedoel ik dat mijn scherm gescaled wordt, maar ik kan dit niet veranderen.
[ Voor 7% gewijzigd door Robinho96 op 13-04-2013 16:30 ]
Robin Verbeek schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 16:27:
[...]
Ik heb een windows pc.
En met mijn scherm niet helemaal kunnen gebruiken bedoel ik dat mijn scherm gescaled wordt, maar ik kan dit niet veranderen.
Je moet de resolutie van de monitor wel aanpassen op je pc. Als je naar instellingen gaat dan zul je zien dat er 2 beelschermen bij staat, die van de LG op 1080p zetten. (En dit hoort eigenlijk niet thuis in deze topic)
Hmm, in dat geval zou ik het niet weten (of je moet de drivers niet geïnstalleerd hebben die op het schijfje erbij kwamen). Maar dit is misschien wat teveel offtopic. Mocht je nog meer vragen o.i.d. hebben kun je me een PM sturenRobin Verbeek schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 16:27:
[...]
Ik heb een windows pc.
ik wou hem dat vragen omdat ik zag dat hij hetzelfde scherm heeft als mij.itsFuzeh schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 16:45:
[...]
Je moet de resolutie van de monitor wel aanpassen op je pc. Als je naar instellingen gaat dan zul je zien dat er 2 beelschermen bij staat, die van de LG op 1080p zetten. (En dit hoort eigenlijk niet thuis in deze topic)

Wat u ziet:
- 13inch Retina MacBook Pro (2.6GHz i5 - 8GB - 256GB)
- C6 Life sleeve voor 13" MacBook Air (past perfect op de rMBP13)
- een glas cola
Niet op de foto, maar wellicht interessant:
- 15inch MacBook Pro mid-2011 (i7 quad - 16GB - 160GB Intel 320 SSD - AMD 6750M - hi-res anti-glare) van het werk
- iPhone 4 (daar is de foto mee gemaakt)
- AppleTV 2
- mid-2007 MBP15 (2.4GHz - 4GB - 8600m GT) die mijn vriendin (nog) gebruikt
Verder zwerven er nog een paar iPad mini's rond, en heb ik nog ergens een bureau met wat spul. Maar de eettafel is toch even wat gezelliger dan de werkkamer
[ Voor 7% gewijzigd door Whieee op 13-04-2013 18:38 ]
Also:
Die 13 inch Macbook Air is nog maar 2 jaar oud en die is nu ook al weer weg, net als je MBP 13"?MacBook Pro 13inch (mid-2010: 2.4GHz Core 2 Duo - 8GB RAM - 180GB OCZ Agility2 - NVIDIA 320M - Lion)
-MacBook Air 13inch (mid-2011: 1.7GHz Core i5 - 4GB RAM - 128GB SSD - Intel HD3000 - Lion)
Wat doe jij toch met die dingen man?

[ Voor 71% gewijzigd door filenox op 13-04-2013 19:06 . Reden: research ]
Waar heb je dat glas cola vandaan?Whieee schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 18:37:
Eindelijk ook weer in het bezit van een eigen Mac, in plaats van alleen een 15" MBP van het werk![]()
[afbeelding]
Wat u ziet:
- 13inch Retina MacBook Pro (2.6GHz i5 - 8GB - 256GB)
- C6 Life sleeve voor 13" MacBook Air (past perfect op de rMBP13)
- een glas cola
Niet op de foto, maar wellicht interessant:
- 15inch MacBook Pro mid-2011 (i7 quad - 16GB - 160GB Intel 320 SSD - AMD 6750M - hi-res anti-glare) van het werk
- iPhone 4 (daar is de foto mee gemaakt)
- AppleTV 2
- mid-2007 MBP15 (2.4GHz - 4GB - 8600m GT) die mijn vriendin (nog) gebruikt
Verder zwerven er nog een paar iPad mini's rond, en heb ik nog ergens een bureau met wat spul. Maar de eettafel is toch even wat gezelliger dan de werkkamer
Een paar iPad mini's? Ben je ze kwijt gespeeld en heb je er nieuwe gekocht dan maar ?
Ik ben ook benieuwd waarom je nog een eigen MBP gekocht hebt als je er van het werk 1 hebt. En waaromm je niet op de Haswell update gewacht hebt dan
Ik was blijkbaar niet wakkerJuliandeB schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 16:29:
[...]

Het glas komt bij m'n schoonouders vandaan. Geen idee waar die het vandaan hebben. De cola: uit de koelkastDaemonAngel schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 18:55:
[...]
Waar heb je dat glas cola vandaan?
Een paar iPad mini's? Ben je ze kwijt gespeeld en heb je er nieuwe gekocht dan maar ?
Ik ben ook benieuwd waarom je nog een eigen MBP gekocht hebt als je er van het werk 1 hebt. En waaromm je niet op de Haswell update gewacht hebt dan
Ik heb een eigen MBP gekocht omdat ik werk en privé wat meer wilde scheiden. Ik wil de MBP van de zaak liever niet privé gebruiken, dus dan maar een eigen MBP
Hahafilenox schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 18:46:
Waarom heb je die Retina gekocht als je van je werk al een Macbook hebt 'gekregen'?
Also:
[...]
Die 13 inch Macbook Air is nog maar 2 jaar oud en die is nu ook al weer weg, net als je MBP 13"?
Wat doe jij toch met die dingen man?![]()
Maar aangezien ik OSX te erg miste, en ik mijn werklaptop niet privé wilde gebruiken, toch weer een Mac. Deze hoop ik wel iets langer te houden btw
2 seconden zoeken op Google gaf het volgende resultaat: http://osxdaily.com/2010/10/19/imac-wall-mount/. Inclusief bevestigingsfilmpje.Famousdice schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 13:52:
Hey Idutchman,
alvast bedankt
Automatiseren kun je leren
De iMac met vesa of de ''normale'' iMac.
Als ik de vesa bestel zal ik hem ten alle tijden moeten ophangen of een bureau arm aanschaffen en dat is zonden omdat dit natuurlijk niet zo'n mooi design is als de ''normale'' iMac.
Wie helpt me met de voor en tegens??
alvast bedankt
Proud Apple user
je kan bij de oudere moddlen heel makelijk zelf een vesa er op monterenFamousdice schreef op zondag 14 april 2013 @ 14:22:
zwaar aan het twijfelen welke 27'' iMac ik moet bestellen,
Als ik de vesa bestel zal ik hem ten alle tijden moeten ophangen of een bureau arm aanschaffen en dat is zonden omdat dit natuurlijk niet zo'n mooi design is als de ''normale'' iMac.
alvast bedankt
Verwijderd

wrong topic much?
[ Voor 7% gewijzigd door Whieee op 15-04-2013 16:42 ]
linkje naar de code's voor de reminders enzo ?Verwijderd schreef op zondag 14 april 2013 @ 16:04:
Zo, bureaublad opruimen voelt bijna net zo goed als een nieuwe MacBook Air hebben!
[afbeelding]
Verwijderd
http://mac.tutsplus.com/t...top-better-with-geektool/
Songweergave van iTunes:
http://www.macosxtips.co....simple-itunes-song-meter/
Reminders:
http://www.macosxtips.co....tain-lion-reminders-list/
Icoontjes op bureaublad heb ik zelf gemaakt, en via deze website van png omgezet naar icon-bestanden:
http://iconverticons.com
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2013 17:49 ]
Ja maar ik ga een nieuw model aanschaffen! lijkt me vrij logische toch?Wvr schreef op zondag 14 april 2013 @ 14:26:
[...]
je kan bij de oudere moddlen heel makelijk zelf een vesa er op monteren
Proud Apple user
Denk eens aan de verkoop. Ik ken vrij weinig mensen die hun iMac hebben opgehangen, dus daardoor wordt de verkoop wellicht een stuk moeilijker van.Famousdice schreef op zondag 14 april 2013 @ 14:22:
alvast bedankt
Verkoop? Ik zou zelf geen product kopen om er vervolgens rekening mee te houden voor hoeveel ik die over 3 a 4 jaar eventueel kan verkopen... Je moet er fijn mee kunnen werken, zoals jij dat zelf wilt.martijnmartijn schreef op maandag 15 april 2013 @ 09:12:
[...]
Denk eens aan de verkoop. Ik ken vrij weinig mensen die hun iMac hebben opgehangen, dus daardoor wordt de verkoop wellicht een stuk moeilijker van.
PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis
Als je zelf al vindt dat een bureau arm afbreuk doet aan het design, is de keuze natuurlijk snel gemaakt: gewoon de iMac met voetFamousdice schreef op zondag 14 april 2013 @ 14:22:
alvast bedankt
De vesa mount biedt veel flexibiliteit, maar vereist wel een wallmount of een bureau arm, al zijn daar ook genoeg mooie modellen van te krijgen. Een goede arm voor een 27" iMac is echter niet goedkoop, zeker niet als je ook nog iets wilt dat er een beetje netjes uitziet.
Tenzij je per se een wallmount of een bureau arm wilt, zou ik voor de 'normale' gaan.
Verder past je vraag misschien beter in het iMac ervaringen topic dan hier. Hier posten we gewoon foto's van onze Macs.
[ Voor 6% gewijzigd door Whieee op 15-04-2013 16:46 ]
Mijn excuses ik had gehoopt op eventueel foto's van mensen met de situatie van een Vesa iMac vandaar dat ik het ook hier heb gepost!Whieee schreef op maandag 15 april 2013 @ 16:45:
[...]
Als je zelf al vindt dat een bureau arm afbreuk doet aan het design, is de keuze natuurlijk snel gemaakt: gewoon de iMac met voet![]()
De vesa mount biedt veel flexibiliteit, maar vereist wel een wallmount of een bureau arm, al zijn daar ook genoeg mooie modellen van te krijgen. Een goede arm voor een 27" iMac is echter niet goedkoop, zeker niet als je ook nog iets wilt dat er een beetje netjes uitziet.
Tenzij je per se een wallmount of een bureau arm wilt, zou ik voor de 'normale' gaan.
Verder past je vraag misschien beter in het iMac ervaringen topic dan hier. Hier posten we gewoon foto's van onze Macs.
bedankt voor jullie reactie's!
Proud Apple user
Wat je ziet:
- iMac 27'' (vorige model) 128GB SSD/ i5 / 12 GB RAM
- MBA 13'' 128GB SSD / I5 / 4GB (Voor de oplettende kijker, ik ben terug gegaan van een rMBP naar een Air.)
- iPad Mini / 16GB
- Philips TV / PS3 / Bose set
Onder het bureau liggen nog 2 HDD's weggewerkt.
Foto's gemaakt met een iPhone 5 (Wit, 32GB)
Edit: even foto's aanpassen
[ Voor 14% gewijzigd door MartijnMartijn op 17-04-2013 19:45 ]
Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West
Wat is er precies nodig om een iMac als TV te gebruiken? En is er dan ook een mogelijkheid om HD TV te ontvangen?martijnmartijn schreef op maandag 15 april 2013 @ 20:32:
Hierbij een voorbeeld dan! Hiervoor gebruikte ik mijn iMac als tv, dus was het kunnen draaien van mijn Mac een must. Nu heb ik er een TV bij en is het niet meer zo nodig.
Wat je ziet:
- iMac 27'' (vorige model) 128GB SSD/ i5 / 12 GB RAM
- MBA 13'' 128GB SSD / I5 / 4GB (Voor de oplettende kijker, ik ben terug gegaan van een rMBP naar een Air.
- iPad Mini / 16GB
- Philips TV / PS3 / Bose set
Foto's gemaakt met een iPhone 5 (Wit, 32GB)
[afbeelding]
[afbeelding]
bvd
Als TV werkt hij prima, de beeldkwaliteit is afhankelijk van welke aanbieder je neemt. Ik heb Digitenne en dat gaat wel, mits je er niet te dicht op gaat zitten. Op de TV moet ik eerlijk zeggen dat het er iets beter uitziet, maar die heeft dan weer niet zo'n hoge resolutie, waardoor het scherm sowieso scherper lijkt.bokkow schreef op maandag 15 april 2013 @ 22:24:
Martijn, hoe vond je de kleurweergave en algehele beeldkwaliteit bij dagelijks tv-gebruik? Ik kijk op mn Thunderbolt scherm nog wel eens een film maar vind de kwaliteit van de Samsung tv beneden in dit gebruik wel beter. Ik ben van plan om vanaf de zomer op mn eigen te gaan en dan zou het een uitkomst kunnen zijn mn Apple display een tijdje als tv te gebruiken
Een EyeTV, ik heb zelf de hybrid (http://www.elgato.com/elg...roducts/tv-tuners.en.html)Maarten16 schreef op maandag 15 april 2013 @ 22:38:
[...]
Wat is er precies nodig om een iMac als TV te gebruiken? En is er dan ook een mogelijkheid om HD TV te ontvangen?
bvd
Ik gok mobiliteit, een andere goede reden is er namelijk niet tenzij je de retina kwijt bent of je hem kapot hebt gemaakt en geen geld hebt voor een nieuweMJ23 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 08:06:
Hoezo van een retina naar een air gegaan?
PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis
Een vlot werkend systeem is ook een redenfrankwopereis schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 08:22:
[...]
Ik gok mobiliteit, een andere goede reden is er namelijk niet tenzij je de retina kwijt bent of je hem kapot hebt gemaakt en geen geld hebt voor een nieuwe
Je beeldoppervlak is even groot (zelfs groter als je native draait) dus waarom niet.
Laat ik ook maar eens posten, u ziet:

- iPad 3 Wifi 32GB wit
- Philips PFL8404/h12 32" hd-tv uit 2009
- Logitech Z-906 front, mid & console (op bureau), aangesloten op TV
- AppleTV 3
- boven op AppleTV, zwarte alu iPhone 5 dock
- Logitech Z-5500 front speakers, aangesloten via optisch op MacBook Pro
- Afstandsbediening TV
- Logitech K750 for Mac wit (bij CD-ROM-LAND specifiek besteld)
- Apple Magic Mouse
- Apple Thunderbolt Display (onlangs nog gefixt door AASP iCentre in Delft)

- Logitech Z-5500 rechtervoor speaker & controlpod
- Epson Stylus DX8450 all-in-one
- Apple Magic Mouse
- Apple MacBook Pro 15" uit eind 2011 met volgende specs:
- Intel Core i7 Sandy Bridge 2,2Ghz cpu
- 2x 8GB 1333mhz Corsair DDR3 geheugen
- Samsung 830 SSD 256GB
- Western Digital HDD 1TB, SATA300, 5400rpm, WD10JPVT i.p.v. optical drive (die is extern)
- 1680x1050 high-res glare scherm i.p.v. 1440x900
- US International keyboard layout i.p.v. prut Nederlands
- ICY BOX externe HDD met Samsung 2TB HDD aangesloten op MBP als Timemachine schijf (naast printer)
U ziet niet:
- iPhone 5 16GB zwart (foto's mee gemaakt)
Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West
Voor zover ik kan zien zit er bij mij geen GPS data bij?usain schreef op woensdag 17 april 2013 @ 18:39:
Kijken jullie uit met GPS data die word meegestuurd in de EXIF van jullie foto's, jullie maken het wel heel makkelijk voor dieven om wat mooie Apple computers op te halen.
Zo wel, kan je mij vertellen hoe ik dat dan kan zien?
Had even gauw op google gezocht naar EXIF, en er kwam een EXIF viewer bij van tucows.com voor os x, en die laat geen gps data zien, dus ga er van uit dat het er niet bij zit..
Verwijderd
Welke achtergrond is dat? lijkt wel mooie 1 voor mijn macVerwijderd schreef op zondag 14 april 2013 @ 16:04:
Zo, bureaublad opruimen voelt bijna net zo goed als een nieuwe MacBook Air hebben!
foto
[mbr]
wrong topic much?
[/mbr]

Te zien:
Macbook Pro 15" early 2011 (Samsung 840 Pro, 16GB Ram)
Thunderbolt Display
Wireless Keyboard
Magic Trackpad
Magic Mouse
Twelve South BookArc Pro
Verder
Logitech DiNovo Edge
Bose Companion 2
iPhone 5
iPad Retina
Airport Express
Synology DS110J
Wel de ruimte niet het geld is hier het probleem;)Lester Temmink schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 20:21:
Mooie opstelling! Jammer dat ik geen ruimte voor een Thunderbolt display heb
Hoop dat er snel een nieuw model (usb 3, platter design) uit komt en dat ik dan het geld wel heb.
Wat u ziet:
Macbook Pro late 2011 13", i7, 4GB RAM (binnenkort
Syncmaster 2443BW 24"
Wacom Bamboo Pen&Touch

Ik wil graag binnenkort thuis een iMac of thunderbolt scherm plaatsen met een extern Apple toetsenbord & magic trackpad. Maar eerst een nieuw bureau
Gegroet!
Daarnaast mijn wireless keyboard (A1016) ingeruild voor een USB versie (A1048), vanwege verbindingsproblemen tussen het wireless keyboard en mijn Mac Mini (ik kon vaak niet typen in het inlogscherm). Nu nog even een USB verlengkabeltje eraan hangen. Mijn setup nu is als volgt (foto is klikbaar):

Computerspul:
* Mac Mini (2.5GHz i5; 8GB RAM; 500GB HDD; AMD 6630M) en losse SuperDrive
* Apple Keyboard A1048 en Magic Trackpad
* Acer X233H (23" 1080p)
* Onkyo CR-305FX
* 1TB 2.5" externe HDD (1x Samsung M2, 2x WD Elements; net te zien links naast de Mini)
Overig spul:
* Bram Stoker's Dracula (naast de Onkyo)
* Manchetknopen, USB sticks, Apple batterijen en oplader, pennen etc. (onder monitor)
* Zelf gefrabiekte houder voor telefoon (op bureau)
* Foto is gemaakt met iPhone 5 (16GB, zwart)
Op dit moment ben ik erg tevreden over mijn setup. Eventuele upgrades bestaan uit een SSD voor de Mini, en een ander scherm (wordt dan waarschijnlijk een IPS, 24" en 1920x1200), maar dat is langere termijn denken. Intussen ben ik erg overtuigd van de Magic Trackpad, en heb ik mijn gewone muis in de la gegooid. Hij is snel genoeg weer aangesloten als ik hem nodig heb.

Nieuwe situatie:

Wat je ziet:
- Dell Ultrasharp U2412M
- Logitech X-530
- Logitech K520
- Logitech Performance Mouse MX
- Difrnce DIT8070
- MacBook Pro 15" 2011
- Apple Remote
- Apple iPod Nano
- Bonsai boompje
Wat je niet ziet:
- Windows bak
- Steelseries Siberia V2
- Wacom Bamboo Fun
Je Apple mouse en toetsenbord ingeruild voor een ander terwijl je toch mac hebt nog?fluffyxdonut schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 19:36:
Oude situatie:
[afbeelding]
Nieuwe situatie:
[afbeelding]
Wat je ziet:
- Dell Ultrasharp U2412M
- Logitech X-530
- Logitech K520
- Logitech Performance Mouse MX
- Difrnce DIT8070
- MacBook Pro 15" 2011
- Apple Remote
- Apple iPod Nano
- Bonsai boompje
Wat je niet ziet:
- Windows bak
- Steelseries Siberia V2
- Wacom Bamboo Fun
Ja, ik mis het numerieke gedeelte en een Apple wired keyboard zag ik niet zitten. De muis heb ik ingeruild omdat ik hier kramp van kreeg, ik dacht er wel aan te kunnen wennen maar na 2 maanden was het nog steeds even erg als in het begin.DaemonAngel schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 19:54:
[...]
Je Apple mouse en toetsenbord ingeruild voor een ander terwijl je toch mac hebt nog?
Het hoort bij beidepieter02 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 19:57:
volgens mij hoort dat bij de 'Windows bak'
Bij mij beginnen ze ook al wat donkerder te kleuren, maar dit komt inderdaad gewoon door het gebruik lijkt me. Wit is ook wel erg besmettelijk wat dat betreft. (Apple Wireless Keyboard, in gebruik sinds december 2011)Dancing_Animal schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 23:45:
Ik heb het idee dat de toetsen van mijn alu wired keyboard die ik een paar jaar geleden gekocht heb iets minder wit zijn geworden. Ligt ook aan de lichtval. Misschien zie ik het verkeerd. Of zijn die dingen altijd niet helemaal wit?

[ Voor 47% gewijzigd door Captain Planet op 24-04-2013 07:23 ]
You and I have memories longer than the road ahead
MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair
[ Voor 88% gewijzigd door bartburg op 24-04-2013 08:54 ]
Niet doen !bartburg schreef op woensdag 24 april 2013 @ 08:34:
misschien niet de beste topic om dit te vragen maar doe het toch!
weet iemand wanneer de nieuwe ipad komt of een schatting ik zit te twijfelen om een ipad 4 te gaan halen maar als de ipad 5 snel komt wacht ik nog wel even
[iPad] Ervaringen & Discussie - deel 13
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Dit topic is gesloten.
• Ga niet offtopic.
• Maak thumbnails van maximaal 640 pixels breed.
• Post je eigen Mac. Niet die van een ander, en ook niet de Mac op je werk/school/stage.
• Vertel ook wat over je Apple en misschien de dingen er omheen.
• Pas op met EXIF (locatie)data in de foto, helaas heeft niet iedereen goede bedoelingen.
• Lees ook de topicstart voordat je hier post.