Ehm, nee, timing heeft juist helemaal niet met voorrangsregels te maken. Op het moment dat 2 verkeersdeelnemers elkaar tegen komen heeft of de een of de ander voorrang. En dat is omdat er een van rechts/links/rechtdoor komt/verkeersborden/tekens of wat dan ook maar nooit omdat de een wat sneller rijdt dan de ander.
Eigenlijk niet (al snap ik dat het zo over kan komen), ik probeerde met mijn toevoeging duidelijk te maken dat zijn redenatie in dit geval niet klopt

Volgens mij moet je de situaties meer opknippen. Zoals ik al zei, bekijk het zodra de auto voor de fietsersoversteek staat en niet als hij nog in de zijweg staat.
Ja, maar dan haal je het belangrijkste verschil tussen de 2 partijen hier er uit en dat is dat de ene partij er simpelweg van uit gaat dat die auto daar niet mag rijden omdat hij eerst de fietser voorrang moet geven en de andere partij vindt dat de auto daar al rijdt en dus voorrang heeft.
Maar het feit dat we hier al 11 pagina's discussie voeren geeft voldoende aan dat deze situatie überhaupt te zot voor woorden is .. voorrangverlenen/krijgen is een kwestie van split-second-decision .. dat MOET overduidelijk zijn imho .. lukt het je niet dit binnen 2 seconden te beslissen is de weg(beheerder) fout.
Is de wegbeheerder of zijn de bestuurders die de regels niet kennen fout ? Naar mijn idee nl. vooral het laatste aangezien er hier nu al heel veel mensen zijn die denken dat haaientanden in dit geval uit zouden maken of denken dat bij een standaard T-splitsing de auto voorrang. Naar mijn idee zegt dat al genoeg.
En het is zelfs nog sterker, als daar een voetganger over zou steken zou de auto die voor moeten laten gaan (en voor een voetganger gelden haaientanden sowieso al niet)
Maargoed .. zo zijn er nog 100den voorbeelden in Nederland te vinden helaas .. erg kwalijk als je mij vraagt.
Klopt helemaal

Daar ga ik wel van uit (ook gezien eerdere postings trouwens) en dat laatste klopt ook

Niet zo gek trouwens in een topic over een kruising die binnen een paar honderd meter van het kantoor ligt
Pedorus, mooie quotes trouwens. Die lijken me de situatie wel duidelijk weer te geven, oftewel de fietser heeft dus voorrang in de situatie van TS. Als het nl. niet om de afstand maar de wegopbouw gaat zie je dat het punt waar de fietsers oversteken recht aan de kruising vast zit en er dus duidelijk bij hoort (gezien hoe de weg daar loopt kan ie niet dichterbij liggen nl.)
[
Voor 6% gewijzigd door
redwing op 14-02-2013 22:01
]