Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mx. Alba schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 15:20:

Daar zit ik nu nog steeds, zowel privé als zakelijk, en aangezien de Rabobank tegenwoordig nog de enige niet-staatsgesteunde bank in Nederland is blijf ik daar ook nog wel even. :)
Is dat zo? Er zijn toch nog meer banken die geen staatssteun krijgen? Van Lanschot, Triodos, Friesland Bank etc hebben toch geen staatsteun ontvangen tot nu toe? Of heb ik die gemist?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:36

Mx. Alba

hen/die/zij

Oké, de enige systeembank die geen staatssteun nodig heeft gehad.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:22

Barrycade

Through the...

Miki schreef op maandag 25 februari 2013 @ 19:55:
Ik twijfel of ik ga overstappen naar de ING. Op dit moment zit ik bij de Rabobank maar ik lees zo hier en daar op internet dat het met de vastgoed tak van de de Rabo niet zo best gaat. Of het een tweede SNS wordt zal waarschijnlijk niet duidelijk worden maar het voelt niet goed dat er allerlei berichten te lezen zijn. Zijn hier meer mensen die zijn overgestapt van Rabo naar ING?
Joh, dus je wilt niet bij de Rabo blijven, want die kan mogelijk omvallen, dus je gaat maar naar een bank die al omgevallen is? Als de Rabo om gaat vallen stapt de staat wel in. Half Nederland is gefinancierd via de Rabo, dus als die omvalt zijn alle rapen gaar.

En dat hier mensen zijn die willen overstappen omdat de app van de Rabo zo ouderwets oogt 8)7 maakt me wel duidelijk dat het Tweakers zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:35
Gezien het huidige politieke klimaat betwijfel ik of de staat nog een keer garant zal staan. Het blijft op dit moment bij insinuaties van Erik de Vlieger over de vastgoed tak van de Rabo maar waar rook is meestal ook wel vuur. Dus zo gek is het nu ook weer niet om even om je heen te kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAN-B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:52

JAN-B

525 Wp op mijn dak

Nuyi schreef op maandag 25 februari 2013 @ 13:48:
Ik zit bij ABN omdat het prima werkt, maar ik denk dat ik naar Triodos bank ga.

Ik wil een bank als Triodos bank wel vertrouwen met mijn geld. Ik vind dat ze een goed beleid voeren, ze komen de crisis redelijk goed door en vind het top waar ze voor staan.
@Nuyi: Goed idee, zou ik zeker doen; ben zelf ook overgestapt naar Triodos en bevalt prima; alleen de rente is er erg laag, maar kun je oplossen door alleen een betaalrekening te nemen en je spaargeld - eventueel een gedeelte - ergens anders te storten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-06 13:23
Barrycade schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 16:55:
[...]

Joh, dus je wilt niet bij de Rabo blijven, want die kan mogelijk omvallen, dus je gaat maar naar een bank die al omgevallen is? Als de Rabo om gaat vallen stapt de staat wel in. Half Nederland is gefinancierd via de Rabo, dus als die omvalt zijn alle rapen gaar.

En dat hier mensen zijn die willen overstappen omdat de app van de Rabo zo ouderwets oogt 8)7 maakt me wel duidelijk dat het Tweakers zijn :)
Ach ik stel ook wel hogere eisen aan een applicatie voor mn mobiel..

Maar de Rabo App doet gewoon wat ie moet doen.. Gewoon lekker duidelijk.. Daarnaast vertrouw ik deze bank meer dan ABN, ING enz..

Nadeel dat je in utrecht niet naar de bank kan stappen omdat je in rotterdam je rekkening heb zie ik niet. Aangezien ik toch niet graag mijn bankzaken met een vreemde medewerker wil bespreken. Heb bij het filiaal waar ik aangesloten zit 2 contact personen die mij ook bij naam kennen. Geeft ook wel een wat meer persoonlijke band.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Barrycade schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 16:55:
[...]

ING is nooit omgevallen. Ze hebben voor de zekerheid wat miljardjes bij laten schrijven, maar van omvallen is nooit sprake geweest.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonoKid
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-06 02:53
Kan iemand ook even hun mening geven over Belgische banken?

Ik zit zelf bij KBC voor lopende rekeningen en de moderne fancy shmancy dingen (meest functionele en aanwezige bankautomaten, volgens mij + super handige smartphone app). Ik ontvang er mijn en ik betaal er mijn huur mee.
Voor mijn spaargeld zit ik bij Argenta. Geen bankautomaten, redelijke stoffige kantoortjes, no frills, vrij oubollige online banking, maar echt een no-bullshit aanpak, stabiele rentes en geen gezanik of zorgen om kleine lettertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free rider
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-05 22:23
Cartman! schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 10:56:
Ik zit bij Rabo vanaf kinds af aan en dat bevalt opzich heel goed. ING is echt een hele trage bank, als iemand geld naar mij overmaakt is het er altijd direct behalve bij ING, daar kun je een dag of 2 dagen op wachten. Dat mensen dat anno 2013 nog pikken begrijp ik niet zo. Als ik bij AH heb gepind en daarna op de mobiele app inlog staat die transactie er direct op, zo hoort het imo.
Er is iets raars met het betalingsverkeer tussen ING en RABO. Mijn betalingsverkeer tussen ING en ABN Amro, en ING en SNS, ging altijd in minder dan een dag. Ik heb zelf rekeningen bij die banken en het zelf gezien. Overmaken van ING naar een buitenlandse bank duurde nooit langer dan een dag, ook dat heb ik daadwerkelijk gezien.
Maar tussen RABO en ING... gezien de verhalen is dat ineens erg moeizaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01:31

Armada

-Wat wil je weten?-

wildhagen schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 16:39:
[...]

Is dat zo? Er zijn toch nog meer banken die geen staatssteun krijgen? Van Lanschot, Triodos, Friesland Bank etc hebben toch geen staatsteun ontvangen tot nu toe? Of heb ik die gemist?
Ja best wel:
http://www.nu.nl/economie...neemt-friesland-bank.html

En, Friesland Bank was (onder meer) het moeras ingezakt doordat ze een groot belang in van Lanschot hebben/hadden:
http://www.rtl.nl/compone...bleem-van-lanschot-op.xml

Maar verder niet zoveel gemist... ;)

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik zie daar nergens dat Friesland Bank (of Van Lanschot, in het 2e artikel) staatssteun gekregen heeft, alleen dat ze zijn overgenomen door de Rabobank (die ook geen staatssteun gekregen heeft)?

Dus heb ik kennelijk niks gemist idd :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

wildhagen schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 03:59:
Ik zie daar nergens dat Friesland Bank (of Van Lanschot, in het 2e artikel) staatssteun gekregen heeft, alleen dat ze zijn overgenomen door de Rabobank (die ook geen staatssteun gekregen heeft)?

Dus heb ik kennelijk niks gemist idd :)
Ach, op die manier. Ja, hilarisch inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 408260

Interessant: Triodos investeert in Islamitische Universiteit (waar een hele zieke rector de scepter zwaait)!

Nu ik er meer over lees zie ik dat ze in vrij veel religieuze instellingen investeren, en hun oorsprong ook ligt bij een beweging genaamd De Christengemeenschap.

Ben benieuwd of mensen dit ervan zal weerhouden een rekening te openen bij Triodos.

Ik weet niet of ik hier nog mijn geld kwijt zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Waarom zou dat mensen weerhouden? Het is toch al jaren bekend dat Triodos religieuze instellingen financiert? Het staat nota bene toch vrij duidelijk en onomwonden op hun site (meerdere voorbeelden, bijvoorbeeld http://www.triodos.nl/nl/...g-kerk-klooster/voor-wie/).

Lijkt me niet echt een reden om er niet of wel een rekening te openen?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 408260

Waarom zou dit mensen tegenhouden?? Mij zou het feit dat de rector van deze universiteit niet goed bij zijn hoofd is (lijfstraffen, vrouwen slaan, doodstraf voor beledigen van zijn gedachtengoed, discriminatie, rasisme), andere mensen van zijn gedachtegoed overtuigt, en Triodos hier dus achterstaat, ervan weerhouden.
Ik vind het sowieso erg vreemd dat zo'n universiteit mogelijk is in Nederland, maar goed, dat is een andere discussie.

De link die je geeft is voor een zakelijke lening specifiek. Ik heb me in het verleden wel verdiept in deze bank, maar nooit in die richting. Ik was dus ook niet op de hoogte van hun achtergrond.
Ik vermoed dat ik niet de enige ben die alleen kijkt bij de particuliere producten wanneer ik een rekening wil, en niet gaan kijken bij zakelijke leningen.
Naar aanleiding van jouw link ben ik even rond gaan zoeken op hun site maar kan verder niets vinden over hun religieuze achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artjuh
  • Niet online
Ik zit sinds een paar jaar bij de Triodos bank met betalen, sparen en beleggen, omdat hun filosofie me aanspreekt.

De eerder aan bod gekomen investeringen in de religieuze, spirituele en homeopatische bedrijfstakken sta ik zeker niet voor 100% achter. Maar helemaal verwerpen kan ik het ook niet.
- Triodos is er tenminste transparant over. Ik kan alleen maar aannemen dat andere banken ook investeren in die bedrijfstakken.
- Er wordt geen keuze gemaakt voor specifieke stromingen.
- Het zijn leningen, het is niet zo dat Triodos ze sponsord.
- Ben geen fan van religie, maar ik zie het meer als een hobby, zoals voetbal. Als zo'n club een lening wil krijgen, wie ben ik dan om ze dat te ontzeggen?
- Zelfde geld voor homeopathie, mensen kiezen er zelf voor om er gebruik van te maken.

Het is nog wel een grijs gebied voor mij, omdat religie/homeopathie wellicht 'misbruik' maken van de 'zwakkeren' in de samenleving en 'valse' ideologiën verspreiden. Maar het is volgens mij een taak van de overheid om daar op toe te zien, dat religie niet oproept tot geweld en onderdrukking, en dat homeopathie strikt gescheiden zou moeten zijn van de geneeskunde. Geen homeopathie in de apotheek toestaan bijvoorbeeld.

Dat gezegt hebbende, zou ik waarschijnlijk wel overstappen als er een alternatief is voor de Triodos bank, minus de investeringen in religie, spirualiteit en homeopathie. De Triodos bank is geen perfecte bank voor mij, maar komt nu wel het beste in de buurt. Beetje zoals politieke partijen, waar er niet één is waar je het voor 100% mee eens bent.

Je kan ook beleggen in fondsen bij de Triodos, zodat je beter bepaalt waar je geld naar toe gaat, maar dat kent ook weer z'n risico's natuurlijk.

Toevoeging:
Nadeel van de Triodos bank is de lage spaarrente in vegelijking met andere banken. Maar wellicht is dat gewoon de consequentie van hun beleid om een solide en duurzame bank te willen zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Artjuh op 04-03-2013 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixio
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-06 09:13
Rabobank en ING

Rabobank omdat ik daar al een kinderrekening had en ING is puur voor alleen de boodschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:56
Triodos bank + ASN als back-up.

Tot 3 jaar geleden heel mijn leven bij de Rabobank gezeten, maar daar ben ik h e l e m a a l klaar mee.
Zo ontzettend arrogant en klant onvriendelijk... je mag onderhand blij zijn dat je een klant bent van de Rabobank. Wellicht hebben jullie een andere ervaring met de Rabobank, maar ik hoor veel klachten.

Dus toen overgestapt naar de Triodos bank voor rekening courant en spaar rekening. Spaarrente boeit mij niet, ik zet mijn geld apart om het apart te zetten, niet om er rijk van te worden. M'n spaarrente opbrengst gaat dan ook naar een goed doel, die de Triodos bank zelf mag uitzoeken.

Omdat de Triodos bank slechts 1 filiaal heeft (in Zeist als ik mij niet vergis), heb ik voor de zekerheid een back-up bij de ASN bank. Stel dat mijn Triodos bankpas stuk gaat of geblokkeerd wordt, dan kan ik nog geld opnemen totdat een nieuwe pas opgestuurd is. (duurt 1 week)

De reden voor Triodos en ASN is hun keuze om te investeren in groene, verantwoorde projecten. Deze banken passen het beste bij mijn filosofie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Tja, elk filiaal van de Rabobank is eigenlijk een losstaand eigen bedrijf dus er kan inderdaad veel kwaliteitsverschil zitten van regio tot regio. Feit blijft dat Rabobank de plattelandsbank is, erfenis van het stukje "bo" in Rabo. :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Niet alleen bo (boerenleenbank( staat voor de plattelandsbank, Ra (raiffeisenbank) deed namelijk hetzelfde als de boerenleenbank, alleen zat die meer in het oosten van het land, de boerenleenbank zat merendeels in het zuiden van het land :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brunniepoo
  • Laatst online: 18:10
ABN AMRO en eigenlijk vooral omdat ooit de VSB het dichtste in de buurt was. Die werd vervolgens overgenomen door Fortis en dat is sinds een paar jaar ABN. Ik ben al twintig jaar tevreden noch ontevreden maar zeker sinds het internetbankieren merk ik er zo weinig van bij welke bank ik zit...

Ik heb eigenlijk vooral niet het idee dat het ergens anders echt beter is dus ik blijf maar zitten waar ik zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Brunniepoo schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 21:35:

Ik heb eigenlijk vooral niet het idee dat het ergens anders echt beter is dus ik blijf maar zitten waar ik zit...
Toch wel interessant om te zien hoe merktrouw mensen zijn bij hun gebruik van banken. Op een paar mensen die expliciet naar Triodos/ASN gaan voor de achterliggende filosofie. Er moet wel iets behoorlijk misgaan in de service willen mensen echt wisselen. En dat terwijl het met de overstapservice tegenwoordig doodsimpel en relatief pijnloos is, om te kijken of het gras wellicht groener is aan de andere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:45
Armada schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 00:00:
[...]

Toch wel interessant om te zien hoe merktrouw mensen zijn bij hun gebruik van banken. Op een paar mensen die expliciet naar Triodos/ASN gaan voor de achterliggende filosofie. Er moet wel iets behoorlijk misgaan in de service willen mensen echt wisselen. En dat terwijl het met de overstapservice tegenwoordig doodsimpel en relatief pijnloos is, om te kijken of het gras wellicht groener is aan de andere kant.
Waarschijnlijk telt het ook wel mee dat het overgaan naar een andere bank met al je spullen/papieren, heel veel gedoe is. Zelf wilde ik overstappen van de Regiobank naar de Rabobank, maar daar ging een simpele afspraak maken al fout. Nu even goed aan het uitzoeken welke bank voor mij goed voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brunniepoo
  • Laatst online: 18:10
[...]

Ik ben niet zo bekend met de definitie van "merktrouw" maar het woord 'trouw' heeft bij mij een positieve connotatie: je blijft omdat iets goed bevalt. Dat lijkt me hier toch niet het geval.

Doodsimpel is het vast maar relatief pijnloos? Heb er eigenlijk bijster weinig zin in om een nieuw rekeningnummer door te moeten geven etc. Daar moet een serieus voordeel tegenover staan en daar heb ik mijn twijfels bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:40

Onbekend

...

Er moet wel iets behoorlijk misgaan in de service willen mensen echt wisselen. En dat terwijl het met de overstapservice tegenwoordig doodsimpel en relatief pijnloos is, om te kijken of het gras wellicht groener is aan de andere kant.
Totdat je aanmaningen krijgt omdat een of andere organisatie nog het oude bankrekeningnummer gebruikt.
Of je vergeet zelf instanties in te lichten over het andere rekeningnummer waar je maar 1x per jaar iets mee doet.

En wat voor service wil je allemaal van een bank hebben? Ik wil een pinpas die ik overal kan gebruiken en online kunnen bankieren. Volgens mij geldt dat voor 90% van de mensen.....

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Idd. De meeste mensen zijn helemaal niet ontevreden over hun bank, of in ieder geval niet genoeg om over te willen stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
voornamelijk bij de rabobank, maar ook bij de ING.

de rabobank rekent voor het cashen van een cheque zo'n 65 euro
de ING rekent daar maar 12,30 euro voor

dus dat bespaart me zo'n 500 euro per jaar

[ Voor 13% gewijzigd door indexample op 07-03-2013 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Laatst online: 26-05 22:35

Mooody

elmoody

Prive bij Rabo
Zakelijk bij ING
Spaarcentjes bij ABN (Moneyou)

Mooi verdeeld dus. Zo blijf je min of meer op de hoogte van deze 3 grote banken.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:42

Whuzz

Dodgeball!

Ik zit bij ABN-Amro, waar ik naartoe ben overgestapt vanaf de Rabobank. Ik ben 30 jaar klant geweest bij Rabobank (vanaf klein kindje dus). Toen ik mijn huis kocht "kreeg" ik bij mijn hypotheek ook een ABN-Rekening.

Een poosje later kwam mijn vriendin met haar zoontje vanuit Tsjechië naar Nederland om bij mij te komen wonen. Haar ingeschreven bij de gemeente, IND (niet noodzakelijk, wel handig), enz. En dan wil ze natuurlijk ook graag een bankrekening. En waar anders dan bij je "huisbank" waar je al 30 jaar klant bent, nietwaar? Inderdaad. Niet waar.
Samen naar het lokale Rabo-filiaal getogen en daar te woord gestaan door een service medewerker. Het gesprek verliep ongeveer zo:

Ik: Mijn vriendin is net vanuit Tsjechië verhuis, met haar zoontje, en bij mij komen wonen. Nu wil ze graag een betaal- en een spaar-rekening openen. En daarnaast wil ik graag voor ons beide een gezamelijke betaalrekening, gezamelijke spaarrekening. En tevens een jongerenrekening voor de kleine.
Rabo: Gefeliciteerd met uw samenwonen! Dan gaan we dat even in orde maken. Heeft uw vriendin een paspoort?
Ik: (goed voorbereid als ik ben) We hebben hier haar paspoort, officieel vertaalde geboorte aktes van haar en haar kind, officieel vertaalde diploma's en bewijs van inschrijving in het GBA. :)
Rabo: Ah, heel mooi. Heeft u ook een kopie van haar arbeidscontract?
Ik: Uh.. Ze woont hier net 3 dagen, dus ze heeft nog geen werk. Uiteraard heeft ze zich al wel ingeschreven bij uitzendbureau's, waar ze overigens om haar rekeningnummer vroegen :D
Rabo: Oh, in dat geval kunnen we haar geen rekening geven.
Ik: Huh? Waarom niet :?
Rabo: Ja, dat mag gewoon niet, want aan een rekening zijn kosten verbonden en we willen wel zeker weten dat die betaald worden.
Ik: En waarom denkt u dat we dat niet kunnen betalen dan? :|
Rabo: Uw partner heeft geen arbeidscontract, dus is het risico te hoog voor ons.
Ik: Toen ik een rekening bij de Rabobank opende was ik 4 jaar. En toen had ik ook geen arbeidscontract. :|
Rabo: Maar toen stonden uw ouders garant voor u! :D
Ik: En nu sta ik garant voor haar :')
Rabo: Mevrouw is volwassen en moet echt eerst een eigen arbeidscontract hebben.
Ik: Ik ben al 30 jaar klant bij uw bank. U kunt mijn hele financiele geschiedenis inzien. Ik heb nog nooit meer dan een dag of wat rood gestaan, mijn inkomen lijkt me rúimschoots voldoende om te kunnen garanderen dat we die 2,50 per maand ofzo wel kunnen betalen. Zo moeilijk kan het toch niet zijn?
Rabo: Tja, regels zijn regels.
Ik: :o |:(
Rabo: Maar, u kunt natuurlijk nu wél vast uw gezamelijke rekeningen openen, en die van het kind, en dan later als mevrouw een contract heeft terugkomen voor haar rekening.
Ik: ...
Ik: U denkt toch niet serieus dat ik hier extra rekeningen ga openen terwijl op zo'n starre manier mijn partner de deur wijst, toch? We openen óf vandaag álle rekeningen waar ik om vroeg, óf ik open ze állemaal bij een andere bank. :(
Rabo: Nou, bij andere banken gaat dat ook niet zomaar hoor. Daar moet mevrouw ook eerst een contract hebben. :)

Toen heb ik ter plekke de ABN gebeld (waar de raboman bij zat) en nadrukkelijk gevraagd of het écht géén probleem was om een rekening te openen voor mijn vriendin, terwijl die géén arbeidscontract had. En dat was (uiteraard) geen enkel probleem, zolang ik garant voor haar stond. Dame van de ABN meldde er netjes bij dat alleen een creditcard niet op haar naam kon zonder arbeidscontract, maar dat we haar creditcard dan aan de gezamelijke rekening konden koppelen, dan mocht het wel.
Ook terplekke een afspraak gemaakt voor diezelfde dag. De Rabo-man heb ik gemeld dat ik later nog even terug zou komen om het opzeggen van mijn rekeningen af te handelen. Diezelfde dag nog alles verkast naar de ABN en daar tot op heden super tevreden over.

Het énige nadeel is dat er minder filialen zijn, maar darentegen kan vrijwel álles via hun website die veel beter en overzichtelijker is dan die van de Rabo :)
Naar de Rabo heb ik nog een klachtenbrief gestuurd met het hele verhaal er in. Nette brief terug gekregen van de rayondirecteur (of hoe dat ook heet bij de rabo) met ecxuses en de uitleg dat de meneer van Rabo de regeltjes wat te strikt had gehanteerd en beter naar de persoonlijke situatie had moeten kijken. Tja, te laat.

Edit: Vriendin had een week of twee later overigens werk gevonden. Het is niet zo dat ze een kansloze import-bruid was ofzo. Goede diploma's, 3 talen vloeiend (+ inmiddels behoorlijk nederlands). Zelfs zónder mijn garantstelling was het risico mijns inziens vrij beperkt voor de bank.

[ Voor 6% gewijzigd door Whuzz op 11-03-2013 11:15 ]

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Lik-op-stukbeleid noemen we dat geloof ik. Goed werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:55
Na wat akkefietjes met ABN van de week overgestapt naar ASN. Tot nu toe bevalt dat super, leuke persoonlijke aanpak (zover nodig bij een bank) en betere voorwaarden - los van dat het goed staat bij m'n zonnepanelen ;)

ABN op zich oke bank, maar vreemd met contact krijgen, alles gaat met een zucht en een steun (tenzij via twitter, daar werken enthousiastelingen) en steeds slechter wordende voorwaarden. Ik betaal nu 7,85 per maand voor een betaal- en spaarrekening en een VISA card. Krijg op de jaarspaarrekening nog maar 2% rente en geen rente op de betaalrekening. ASN is lagere maandkosten (geloof de helft), krijg 1% rente op betaalrekening en 2,1% op vrij opneembare spaarrekening. Zijn kleine beetjes, maar ook uit principe wil ik bij een klein bedrijf (en dat ASN onderdeel van SNS REAAL is vind ik ook prima).

En... heb een betaalpas met een Orca erop ;)

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAN-B

JAN-B

525 Wp op mijn dak

NiGeLaToR schreef op maandag 11 maart 2013 @ 11:46:
Na wat akkefietjes met ABN van de week overgestapt naar ASN.
los van dat het goed staat bij m'n zonnepanelen ;)
Prima _/-\o_
(je had dit natuurlijk ook al jaren geleden kunnen doen :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-06 12:37

Jumpiefox

Hoi ?

De Abn-Amro bank...sinds een jonkie daar een rekening en eigenlijk altijd mee tevreden geweest. Personeel helpt me altijd goed bij problemen en de site is super overzichtelijk, heb daar ook me hypotheek lopen.

Ben wel opzoek naar een bank waar ik het beste een deposito kan openen van een jaartje of 10..geen idee wat ik met me spaargeld aanmoet..op de normale spaarrekeningen van de abn vang je nauwlijks iets.

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:19

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hebben hier een rekening van de ABN-Amro en een ING rekening. Daarnaast nog een spaarrekening bij Centraal Beheer.

ABN-Amro is de oude rekening van mijn vriendin. Daar wordt nu nog haar salaris op gestort, en betalen we de vaste lasten van. Opzich geen problemen mee, maar ik vind het systeem met de EDentifier echt bagger. Weet wel dat we nogal lang bezig zijn geweest om deze rekening op onze beider namen te zetten.

De ING is mijn oude Postbank rekening, waar mijn salaris op wordt gestort, en we alle andere uitgaven van doen. Vind de koppeling met de mobiel voor overschrijvingen echt ideaal hierin.

Centraal Beheer had toendertijd de hoogste rente, maar dat is nu met 2% ook niet meer het geval. Moet eigenljik weer eens verder kijken, maar dat levert haast niets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfisjtik
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-12-2022
Ongeveer 2 maanden geleden de overstap gemaakt naar ASN. Daarvoor altijd tevreden klant geweest van de Postbank en ING.

Over de ING ben ik qua dienstverlening ook tevreden. Maar als bedrijf heb ik me de afgelopen jaren meermaals afgevraagd waarom ik klant blijf. Ik heb het dan over de momenten dat ING in de media is over het uitkeren van bonussen aan managers terwijl ze op dat moment van staatssteun afhankelijk waren. De spaarrente is een ander punt van frustratie. Ik heb het idee dat de meeste grote banken weinig interesse hebben in particulier spaargeld.

Voor mij persoonlijk was de druppel de ongeloofelijke hoeveelheid reclame uitingen van de afgelopen maanden op tv, radio en internet. Daarbij helpt het niet dat deze reclames in het bijzonder me niet bevallen. Ik kan niet inschatten of het voor hun belangrijk is om te doen, maar ik had liever gezien dat ze het geld van deze reclame campagne zo hadden besteed dat het mijn irritatie niet had gewekt.

Ik blijf klant bij ING maar de ASN rekening wordt mijn hoofdrekening. Het is me niet te doen om die €16,- per jaar die de ING rekening kost. Ik zal daar een bescheiden bedrag als reserve houden bv. voor als de ASN bankpas niet werkt en gewoon om achter de hand te houden. Bij ASN is het niet mogelijk om contant geld te storten, ING biedt deze mogelijkheid wel.

Over de ASN rekening ben ik tot nu toe tevreden. Vergeleken met ING werkt online bankieren iets anders (digipas vs. tan code sms) maar dat is geen issue. Wat ik wel het vermelden waard vind zijn:
- kosten rekening 1 euro per maand
- 1% rente op betaalrekening, wat er voor zorgt dat de kosten nog lager worden
- gunstige rente spaarrekening
- spaarrekening(en) hebben eigen rekeningnr waar direct ook door derden op gestort kan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06 15:11

AMDFreak

Intel is zo..

ABN, waarom? Omdat mijn ouders vroeger daar een rekening opende.

En ja, ik zit er wel eens te denken om te switchen, want vind het persoonlijk een beetje kom dat je tegenwoordig maandelijks kosten kwijt bent aan het hebben van een bankrekening. Terwijl het vroeger gratis was?!

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 17:55
Van ABN naar ASN aan het overstappen. Verademing, aardige mensen, doen hun best.
Voorwaarden zijn veel beter, lagere kosten en hogere rente, ook op betaalrekening.
Digipas beetje vreemd vergeleken bij paslezer van ABN, maar werkt prima. Ook de app is vergelijkbaar en soms beter dan ABN, overstapservice helpt je ontzettend - overstappen is eitje.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAN-B

JAN-B

525 Wp op mijn dak

NiGeLaToR schreef op zondag 17 maart 2013 @ 17:39:
Van ABN naar ASN aan het overstappen.
dat heb je Ma 11-3 ook al gemeld alhier :Y
en hogere rente, ook op betaalrekening.
dat klinkt leuk, maar in de praktijk levert het weinig op; de meeste hebben slechts een paar duizend euro op de betaalrekening, of nog minder, en op jaarbasis levert dat misschien een tientje op.
overstapservice helpt je ontzettend - overstappen is eitje.
dat klopt;
laatst belde ik de bibliotheek op om mijn nieuwe nummer door te geven - was hun even vergeten - bleek dat ze al waren ingeseind door mijn nieuwe bank _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zijn er banken waarbij je fatsoenlijk je betaalrekening automatisch kan beheren? Ik wil bij een saldo boven de 300 euro al het overige geld direct naar mijn spaarrekening hebben en bij een saldo onder de 200 euro direct weer een aanvulling binnen krijgen.
Wil alerts krijgen als ik een grote afschrijving heb of juist een grote storing, dat ik dit direct weet.

Zit nu bij de ING, Tim is een faalapplicatie die veel te laat berichten stuurt of berichten die gewoon onjuist zijn. zijn er banken die dit wel op orde hebben?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Rabobank kan dat gedeeltelijk.

Die alerts kunnen per e-mail en/of per SMS en kan je helemaal zelf instellen.

Automatisch de betaalrekening aanzuiveren vanuit de spaarrekening is ook een optie.

Saldosparen kan ook: op een bepaalde datum van de maand wordt dan het saldo boven x automatisch naar je spaarrekening overgeboekt. Dus niet helemaal wat jij bedoelt maar het komt wel in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Ik zit eigenlijk al jaren bij ABN Amro. Vroeger hadden we ING/Postbank, maar omdat dat hele Giro systeem uitermate brak was destijds hebben we onze rekeningen over gezet naar ABN.

Nu twijfel ik of ik niet eens naar Triodos ofzo moet gaan, gewoon vanwege de instelling/gedachten erachter...

Btw ik krijg nu ook wat voordelen bij de ABN als Young Professional, wat het soms wat aantrekkelijker maakt. Mobiel bankieren gebruik ik eigenlijk helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

En komen die alerts ook op tijd? Die van ING komen standaard twee-drie dagen te laat aan, dat is ook erg jammer.
Het aanzuiveren vanuit spaarrekening is een mooie optie. Saldosparen hoeft ook eigenlijk enkel wanneer salaris binnenkomt dus eenmaal per maand zou prima zijn. Ik ga eens op onderzoek uit, thnx :)

Liefst zou ik een bank hebben waar ik met bepaalde IF statements zou kunnen werken. IF saldo > 500 THEN, IF SALDO < 300 THEN,... dat soort dingetjes.

[ Voor 19% gewijzigd door Tsurany op 19-03-2013 14:14 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Ik gebruik die alerts op mijn zakelijke rekening zodat ik meteen mijn administratie kan bijwerken als een klant heeft betaald. Die alerts komen altijd de zelfde dag nog, ik vermoed zelfs altijd binnen een paar uur.

Tja, dat soort gedetailleerde "IFs" kan niet maar je kan wel verschillende regels aanmaken. Je kan selecteren op bij- of afschrijving, op bedrag uiteraard, op (deel van) de naam of rekeningnummer van de tegenpartij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAN-B

JAN-B

525 Wp op mijn dak

[b]De_Bastaard schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 14:10:
Nu twijfel ik of ik niet eens naar Triodos ofzo moet gaan, gewoon vanwege de instelling/gedachten erachter...
@Bastaard: Goed idee :Y gewoon doen! het bevalt mij in ieder geval prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Ik moet me er even in verdiepen, hoe het zit met geld pinnen bij andere banken enzo. Volgens mij heeft Triodos geen kantoren (althans niet hier in de buurt), waardoor je toch maar eens per dag bij een andere bank mag pinnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-06 22:29
Triodos heeft wel een contract met Rabobank, waardoor je bij een rabo pinautomaat per dag een ruimer bedrag, ik meen 1250 max, contant kan pinnen. Je mag daar ook meermaals op een dag, maar wel tot het totaal max bedrag natuurlijk.
Heb het eigenlijk nooit nodig gehad maar ik vind het wel een prettig idee dat ik niet vastzit aan de 250 max.

[ Voor 14% gewijzigd door dcl! op 20-03-2013 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:05
Ik ben vorige week samen met mijn vriendin rondgekomen omtrent de koop van een huis. :*)

Deze week ontzettend veel geregel en nu kan ik rustig op zoek naar de juiste bank voor een gezamenlijke bankrekening, maar de vraag die ik mezelf stel is: moet ik wel op zoek naar een andere (extra) bank?

Mijn vriendin zit bij de ABN en ik zit bij de Rabo.

Ik heb altijd gezegd dat ik niet afhankelijk wil zijn van één bank en daarom had ik in eerste instantie het idee om een gezamenlijke betaal- en spaarrekening te openen bij de ASN / SNS / ING of Triodos bank.

Mijn vraag is eigenlijk: hoe kijken jullie tegen de afhankelijkheid van een bepaalde bank aan?

Is het juist slim om alles (mijn privé betaal- en spaar, haar betaal- en spaar, gezamenlijke betaal- en spaar) bij één bank onder te brengen? Qua handling lijkt me dit lekker simpel en compact maar aan de andere kant de afhankelijkheid......

Graag jullie meningen

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Denk dat gisteren wel bewezen heeft dat afhankelijkheid van een enkele bank lastig kan zijn. Het gaat er mijn inziens vooral om of de nadelen opwegen tegen de voordelen. Welke concrete voordelen haal je bij alles bij dezelfde bank onderbrengen ten opzichte van losse banken?
Het grootste voordeel lijkt mij het managen van de rekeningen vanuit dezelfde online omgeving. Jij en je vriendin kunnen dan vanuit jullie eigen overzicht ook de gedeelde rekening managen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:05
Tsurany schreef op donderdag 04 april 2013 @ 09:55:
Denk dat gisteren wel bewezen heeft dat afhankelijkheid van een enkele bank lastig kan zijn. Het gaat er mijn inziens vooral om of de nadelen opwegen tegen de voordelen. Welke concrete voordelen haal je bij alles bij dezelfde bank onderbrengen ten opzichte van losse banken?
Het grootste voordeel lijkt mij het managen van de rekeningen vanuit dezelfde online omgeving. Jij en je vriendin kunnen dan vanuit jullie eigen overzicht ook de gedeelde rekening managen.
Tja, het enige voordeel van drie verschillende banken is de onafhankelijkheid die je hebt.

De voordelen die je hebt bij één bank zijn voor mij denk ik:

*het managen vanuit één omgeving
*(als het goed is) één contactpersoon
*evt. schaalvoordelen wat betreft de bankkosten?

Een nadeel kan zijn dat je dan met verschillende (bijvoorbeeld) Rabo-passen in je portemonnee zit...

Maar wat zijn nou de nadelen van de afhankelijkheid van één bank? Kunnen zij op één of andere manier macht op je uitoefenen en gebeurt dat?

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Thecola schreef op donderdag 04 april 2013 @ 12:01:
[...]
Maar wat zijn nou de nadelen van de afhankelijkheid van één bank? Kunnen zij op één of andere manier macht op je uitoefenen en gebeurt dat?
Tsurany bedoelt op dat een bank een storing kan hebben en dat je dan even niet kunt pinnen of watdanook.

Maar ja dat geldt natuurlijk overal voor: met één ISP kun je wellicht even niet internetten, met één auto kun je wellicht even niet rijden, met één tv kun je wellicht even geen the voice kijken, etc.

Overal twee of meer van hebben brengt extra kosten en (meestal) complexiteit met zich mee, dus het is altijd een persoonlijke afweging van hoe belangrijk je het vindt dat je ten alle tijden een bepaalde activiteit kunt uitvoeren.

Die storing van de ING van gisteren was overigens alleen boeiend voor diegenen die erdoor rood kwamen te staan (terwijl die dat eigenlijk niet konden, of verder dan mocht) en daardoor niet konden pinnen. Als je sowieso al rood kon staan of genoeg geld op je rekening had of het afgelopen weekend geen transacties gedaan had, had je nergens last van.

Volgens mij heeft Equens vaker een storing die pinnen blemmert dan ING.

[ Voor 21% gewijzigd door CyBeR op 04-04-2013 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Laatst online: 17:20
ING i.v.m fijn inloggen met internetbankieren zonder gekke apparaatjes.

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Tja, het enige voordeel van drie verschillende banken is de onafhankelijkheid die je hebt.

De voordelen die je hebt bij één bank zijn voor mij denk ik:

*het managen vanuit één omgeving
*(als het goed is) één contactpersoon
*evt. schaalvoordelen wat betreft de bankkosten?

Een nadeel kan zijn dat je dan met verschillende (bijvoorbeeld) Rabo-passen in je portemonnee zit...

Wat al is genoemd, als een bank een storing heeft heb je daar als klant last van. Zit je bij twee banken kan het zo zijn dat je daar geen last van hebt omdat de andere bank niet getroffen is. Hoe vaak het voor komt? Eigenlijk nooit bij mijn weten. Maar het kan een reden zijn. Tis dat het toevallig net gebeurt is dat ik het even noem.

Bij de voordelen moet je even kijken in hoeverre dit echt van toepassing is. Krijg jij een enkele contactpersoon bij je bank? Volgens mij doen ze dit bij de kleine klanten niet echt. Daarnaast, hoevaak heb jij een contactpersoon nodig? Eens per paar jaar gok ik? Zou vooral kijken naar kosten en het managen vanuit een enkele omgeving.

Bij de ING kan je zelf je passen ontwerpen, dan is het ideaal om onderscheid te maken tussen de prive pas en de zakelijke pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:40

Onbekend

...

Het is altijd verstandig om niet alles bij 1 partij te hebben liggen.
Ik vertrouw niet op de pinpas alleen, en betaal zoveel mogelijk contant. Tijdens pin-storingen nog nooit problemen gehad. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 05-06 22:25

PcDealer

HP ftw \o/

Tsurany schreef op donderdag 04 april 2013 @ 16:03:
[...]

Bij de ING kan je zelf je passen ontwerpen, dan is het ideaal om onderscheid te maken tussen de prive pas en de zakelijke pas.
M.i. een ondergeschikt danwel non-argument. Ik heb bij zowel ABNAmro als Rabobank een privé- en zakelijke rekening gehad. Het verschilt is zo te zien, anders wel via de tenaamstelling op de pas.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het lijkt mij dat juist de tenaamstelling het enige verschil is, dat zie je niet direct als de pas in je portemonnee zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
In het buitenland regelmatig gehad dat de ene pas het bij een geldautomaat niet deed en de pas van een andere bank wel. Bij een volgende geldautomaat was het dan weer omgedraaid, dus het lag niet speciaal aan een bepaalde bank. Maar het bleef dus wel heel handig om over meerdere betaal- en pinmogelijkheden te beschikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free rider
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-05 22:23
Het grootste nadeel bleek bij het faillisement van de DSB. De rekeninghouders aldaar kregen hun saldo's vergoed via het Deposito Garantiesysteem. Alleen, het duurde het een paar maanden voordat alles was uitgezocht. De slachtoffers konden dus een paar maanden niet bij hun spaartegoeden.
Als je je spaartegoeden uitsmeert over meerdere banken, kan je bij een faillisement van één van die banken in ieder geval nog bij de spaartegoeden bij de andere banken.

Let wel, het gaat steeds om spaartegoeden. Voor andere zaken (betaalrekeningen, hypotheek, leningen, verzekeringen enz.) kan ik niet zo snel een nadeel bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Nabestaanden (oud) die niet op de voedselbank aangewezen willen zijn kan ook nog een reden zijn.
Heb ik onlangs mogen ervaren als mantelzorger.
Vrouw van 80, slechtziend (dus daarom geen pinpas/internetbankieren, wel alle rekeningen op en/of) blijft achter.
Regelen tot toegang bankzaken ing: in totaal 2 weken. asn en triodos allebei ook 2 weken, maar dat betrof geen betaalrekening dus niet helemaal objectief.
Echter onze nationale ramp SNS: 3 maanden!!! Omdat ze alles nodeloos ingewikkeld weten te maken, voor alles een apart formulier moet worden ingevuld en terugstuurd en ze het ook nog voor elkaar krijgen allerlei fouten te maken.

Als je dan van alleen zo'n bank afhankelijk bent mag je met een bedelbakje op straat gaan zitten, want kopen kan je niets meer.

Overigens waren de medewerkers van de sns kantoortjes enorm behulpzaam, maar tegen het logge administratieve apparaat van hogerhand kunnen zij natuurlijk ook niet veel uitrichten.
Pagina: 1 2 3 Laatste