Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:28
Ik op dit moment nog de ABN AMRO eigenlijk omdat de hele familie daarbij zit.
Echter ben ik de laatste tijd nogal ontevreden over de bank, lang wachten in het filiaal.
Aanvragen en mails worden zeer traag tot niet beantwoord en medewerkers vertellen dingen die niet kloppen.

Ik zit eraan te denken om over te stappen naar de Rabobank of naar de ING.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 010101.
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-03 18:00
Zit bij 3 banken en kan je echt vertellen dat ik persoonlijk ABN AMRO de beste vind, ook de app is top, 24/7 te bereiken klantenservice en altijd hulpvaardig.

Als je wilt overstappen zou ik RABO kiezen.

[ Voor 3% gewijzigd door 010101. op 09-02-2013 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-04 10:40

migros

Nooit meer een Samsung

3 euro per maand voor de goedkoopste rekening vindt ik niet echt een goede bank meer. Ik ga ook overstappen. Liefst naar een goedkope bank. Voor de service hoef je nergens aan te kloppen:)

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• welkenaamnuweer
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-03-2023
onzin= *knip* + :N

[ Voor 126% gewijzigd door zeef op 10-02-2013 02:12 ]

jezusislief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Rabo.

Particulier en zakelijk. En vanaf volgende week breng ik mijn verzekeringen die elders lopen dan ook onder bij de Rabo.

Best prettig, alles onder 1 dak :)

Enige nadeel is dat je voor elke handeling rabobank zakelijk, aardig moet betalen. Zelfs voor inloggen op je rekening met Internetbankieren draag je al een x bedrag af.

Maar goed. Een bank moet ook eten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

Rabo voor kwaliteit. SNS als het goedkoop moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 29-04 15:50
Zit bij de ING, omdat ik door ouders bij het toenmalige Postbank was gezet. Zij zaten daar ook. Heb nooit overwogen naar een andere bank te gaan, vind het wel prima zo. Daarbij heb ik daar ook nog een aantal verzekeringen lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ING:
- geen gezeur met calculators bij internetbankieren
- relatief goedkoop
- makkelijk gironummer
- geen gedoe met regiokantoren waar je aan gebonden bent

Sowieso zie ik geen voordelen in "alles onder één dak" en hoe vaak kom je nou in een filiaal of bel je met de klantenservice. Ik in ieder geval nooit, dus daarin geen reden om een andere bank te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-04 21:49
-> Werk en Inkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het voordeel van alles onder 1 dak is dit:

Korting op premie's verzekering.
Alles onder 1 dak. Dus geen 10 mappen met verschillende verzekeraars / banken.
Geen welbekende storing(en) ING en dergelijk
Betalingen via rabobank zijn direct. ING doet daar toch langer over.

Nadeel rabo: Vrij prijzig. Ik kan het weten want als ik de facturatie soms zie voor zakelijk gebruik is het niet mis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-04 21:12

painkill

Pain(k)(ill)

Abn Amro, vooral omdat ik daar gratis een rekening heb omdat ik student ben, en omdat de app goed is.
Als ik eenmaal moet betalen voor mijn rekening dan weet ik nog niet wat ik ga doen.
Mijn spaargeld heb ik er al weggehaald, want 1,6% gaat HELEMAAL nergens meer over...
Ik heb het nu aan mijn ouder geleend tegen een mooie rente.

Maar wat mij betreft zijn er geen banken meer waar je nog echt service krijgt, dus dan kun je je betaalrekening net zo goed bij de goedkoopste zetten. Elke keer als ik bij ABN AMRO binnenloop is het er weer rustiger, geld kan al niet meer gestort of opgehaald worden, en alles moet op afspraak..
Vroeger kwam ik er nog wel eens 100 euro storten, als ik dat nu wil moet ik volgens mij 10KM met de auto :P

[ Voor 7% gewijzigd door painkill op 09-02-2013 23:43 ]

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

ING omdat ik vroeger postbank had (Pennyrekening ftw) maar dat is tegenwoordig ook een bewuste keuze omdat ik 't de fijnste bank vind. Geen stomme apparaten om geld over te maken maar gewoon een code naar je telefoon. Gironummer is korter dan bankrekeningnummer (hoewel ik denk dat je die nu niet meer kunt krijgen en met iban is dat voordeel ook pleite natuurlijk). Als je eens een keer geld moet storten of afhalen bij een medewerker (tov pinautomaat) dan kun je in de meeste postkantoren ook terecht ipv alleen bij een specifiek bankfiliaal (overblijfsel van de postbank). En natuurlijk een customised pinpas :P

Oh en de ING iPhone app is echt fantastileus goed.

[ Voor 24% gewijzigd door CyBeR op 09-02-2013 23:45 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-04 13:31
haribold schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 23:36:
ING:
Ligt eraan of je oud-Postbank bent of oud-ING. Want dan kan het wel zijn dat je een random reader nodig hebt. Verder heb je bij ING wel TAN- en PAC-codes nodig.
- relatief goedkoop
Maar goedkoop kan ook duurkoop zijn.
- makkelijk gironummer
IBAN wordt per 2014 toch overal ingevoerd, dus dat ben je ook kwijt.
Jawel. Als je een pasje op moet halen, jezelf moet identificeren of andere zaken moet doen waarbij je met een brief naar het kantoor toe moet kun je niet zomaar kiezen ergens anders heen te gaan.

Verder vind ik ze bij ING (waar ik zelf nu bij zit) erg onvriendelijk, zowel telefonisch als op het filiaal. Daarnaast moet je gewoon betalen, ook al maakt de bank een keer een foutje (zoals nu met de nieuwe IBAN-passen). De website is erg lastig, wachtwoorden die je telkens moet veranderen enzo. Als je een nieuwe simkaart in je telefoon zet, dan kun je internetbankieren niet gebruiken bijvoorbeeld. Nee, als ik zou mogen kiezen zou ik niet meer voor ING kiezen, maar ja. Het gras is altijd groener aan de overkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:57

P_Tingen

omdat het KAN

Rabo. Eigenlijk omdat ik daar vroeger een tienerrekening had en ben blijven plakken. Maar gezien alle ophef over banken heb ik bedacht dat ik eigenlijk wel prima zit. Oplichters zijn het allemaal (goh, zei ik dat echt?) maar de Rabo is in ieder geval een stabiele. Da's ook wat waard.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:58
ING omdat ik ivm aankoop appartement daar de beste hypotheek kreeg. (zat voorheen bij ABN AMRO) Bovendien een erg goed gevoel bij zowel de hypotheekadviseur daar, als de baliemedewerker die de hele overstap in orde maakte. Nam de tijd ondanks een relatief drukke zaterdag en stelde naast zakelijke ook persoonlijke vragen en dat kan ik wel waarderen. Heb er tot op de dag van vandaag geen spijt van, voel me meer "verbonden" met mijn bank dan voorheen.

Het oranje pasje vind ik ook wel cool :+

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-04 22:05

Sebastiaan

....

ING en Rabo.

ING van vroeger uit, met een postbankrekening, gemakkelijk onderweg te gebruiken icm sms-tan codes voor betalingen. Rabo is er bijgekomen bij het afsluiten van een hypotheek, dus daar komt tegenwoordig ook mijn salaris enzo op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Zit zelf bij Rabo. Ben daar ooit als jonkie begonnen en ook gebleven. Relatief veel storingen ondervonden met de android app maar dat was puur voor het checken van het saldo (al hoewel ik dat op dat moment ook wel kon gokken) dus eigenlijk weinig hinder.
De spaarrente staat momenteel voor internetnet sparen op 1.7% dus kan erg laag genoemd worden.
Heb er persoonlijk geen problemen mee omdat ik in mijn geval spaar voor een woning en dus profiteer van dalende woningprijzen ipv inflatie.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:43
Ik zit bij de Rabobank en ben zeer tevreden. Internetbankieren vind ik hartstikke makkelijk, helemaal als ik kijk naar wat mijn moeder moet doen bij SNS om te internetbankieren.

In de stad (Emmen) zit een kantoor waar ik geld kan storten via de machine en ben tot nog toe altijd vriendelijk en goed geholpen door medewerkers.

Voordeel; nationalisatie van ABN en SNS en staatslening van ING laat me altijd lachen als er nieuws over is; mijn bank is dat niet nodig :)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
ING als vroegere Postbankklant
Ooit wel eens overwogen over te stappen o.a. vanwege vaak storingen bij het online bankingsysteem. Toch maar niet gedaan vanwege het gedoe dat je daarmee hebt.

Verder spaarrekeningen bij ASN, SNS, Moneyou omdat die betere rentes geven/gaven dan ING doet en om onder de DGS (100k€) grens per bank te blijven.
In 2011 nog een spaarloonrekening gehad bij ABN/AMRO vanwege het snelle voordeeltje en omdat mijn werkgever daar zit. Heel vroeger nog een Roparco rekening gehad toen dat lucratief was.
NitroX infinity schreef op zondag 10 februari 2013 @ 00:04:

Voordeel; nationalisatie van ABN en SNS en staatslening van ING laat me altijd lachen als er nieuws over is; mijn bank is dat niet nodig :)
Boeit me niet zolang er het DGS is ;)

[ Voor 51% gewijzigd door Henk007 op 10-02-2013 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

NitroX infinity schreef op zondag 10 februari 2013 @ 00:04:
Nadeel is alleen dat Rabobank op dit moment een van de weinige is die zijn eigen spelletje mag spelen. Dit zie je wel direct terug in de spaarrentes als je deze vergelijkt met bv SNS.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:57

P_Tingen

omdat het KAN

Volgens mij valt overstappen wel mee. Als je maar zorgt dat je salaris goed terecht komt. De rest meldt zich wel :)

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:53
ING, omdat mijn hypotheek daar loopt en je er dan al snel alles moet doen.
Overigens totaal geen problemen mee. Had hiervoor ABN en vind het bij de ING fijner werken.
Vooral internetbankieren werkt prettiger.
Tan code via sms, dus geen gedoe met random reader die je nooit bij je hebt.
Iphone app werkt ook prima.

Het enige wat de ABN op dit moment als feature heeft die ik graag bij de ING zou zien is het automatisch sparen: aan het einde van de maand wordt automatisch alles boven X bedrag overgemaakt naar de spaarrekening.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

P_Tingen schreef op zondag 10 februari 2013 @ 00:08:
Volgens mij valt overstappen wel mee. Als je maar zorgt dat je salaris goed terecht komt. De rest meldt zich wel :)
Mooiste daarbij zou natuurlijk zijn dat de bank ook rente geeft op de betaalrekening. Rabobank doet dit niet. Hoe dit bij ing zit weet ik eerlijk gezegd niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
ING geeft geen rente over de betaalrekenning, maar dat maakt me niet uit. Kleine moeite om elke maand even af te romen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Henk007 schreef op zondag 10 februari 2013 @ 00:16:
ING geeft geen rente over de betaalrekenning, maar dat maakt me niet uit. Kleine moeite om elke maand even af te romen.
Daar heb je een punt. Wat dat betreft geeft TS eigenlijk te weinig info om een degelijk advies uit te brengen.
Iedere bank heeft zijn voor- en nadelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Als banken rente over betaalrekeningen geven gebruiken ze het geld. Dat houdt in dat als de bank instort je betaalrekening mogelijk verloren gaat.

Als je het zo bekijkt betaal ik liever een paar euro per kwartaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
jeroen3 schreef op zondag 10 februari 2013 @ 00:23:
Dat houdt in dat als de bank instort je betaalrekening mogelijk verloren gaat.
Per bank is €100.000 door de overheid gegarandeerd, maakt niet uit of het een spaarrekening of een betaalrekening is. Dit geldt voor particulieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-04 21:21
Als banken rente over betaalrekeningen geven gebruiken ze het geld. Dat houdt in dat als de bank instort je betaalrekening mogelijk verloren gaat.

Dit is onzin. Verder hebben de meeste mensen niet meer dan een paar duizend euro op hun betaalrekening, met de huidige rentes praat je dan over een eventuele gemiste 20 euro op jaarbasis. Niet echt een relevante factor imo.

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-03 09:01
Ik heb mijn hele leven een rekening gehad van de Postbank. Tot het moment van de kredietcrisis, en het feit dat alles perse ING moest gaan heten.

Ik was om meerdere redenen eigenlijk niet meer tevreden: steeds minder waar voor het geld (dingen die voorheen gratis waren nu alleen maar tegen betaling), kosten die steeds verder stegen, postkantoren die overal gingen sluiten en daarmee dus de eigenlijke bankfilialen, en als klap op de vuurpijl dus de enorme staatslening omdat ze blijkbaar domme dingen deden met mijn geld.

Toen heb ik er een streep onder gezet en ben ik overgestapt naar de Rabo. Per saldo ietsje duurder, dat wel. Voor wat betreft service is het niet echt veel beter of slechter dan de Postbank van destijds. Wat ik bij de Rabobank wel wat lastig vindt is dat ze per regio verschillende kantoren hebben, dus zomaar even binnenstappen bij een filiaal in een andere regio kan wel voor sommige zaken, maar zeker niet voor alle zaken.

Verder doe ik geen zaken met de bank. Heb er geen verzekeringen lopen, of bijzondere kredieten of creditcards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 423265

Dus nu betaal je meer geld voor ongeveer dezelfde service maar een slechtere bereikbaarheid ;)

Ik zit bij de ING, eigenlijk niks mis mee, alleen vind ik de website voor het online bankieren eigenlijk niet zo intuïtief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Banken gebruiken al het geld wat klanten op hun rekeningen zetten. Dwz, als jij een euro op je spaarrekening zet wordt die even hard gebruikt als op je betaalrekening. Hier is het hele systeem van banken op gebaseerd: heel veel mensen leveren hun geld in maar niemand heeft 't tegelijk nodig; dat geeft de bank een marge die ze kunnen gebruiken om zaken mee te doen waaraan ze geld verdienen.

Overigens is er volgens mij geen enkele bank die op rekeningen-courant rente geeft, als die rekeningen niet voor kinderen zijn (gek genoeg krijgen die 't wel.)

[ Voor 11% gewijzigd door CyBeR op 10-02-2013 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

ebia schreef op zondag 10 februari 2013 @ 00:31:
dus zomaar even binnenstappen bij een filiaal in een andere regio kan wel voor sommige zaken, maar zeker niet voor alle zaken.
Dan vraag ik mij dus direct af waar een fysiek kantoor nog noodzakelijk voor is?
Mijn salaris wordt maandelijk gestort, een deel daarvan pin ik, een deel gaat via automatisch incasso en het resenterende deel boek ik digitaal over naar mijn spaarrekeningen.
Enfin, persoonlijk heb ik absoluut geen fysiek kantoor meer nodig. Ben wel benieuwd waar jij / jullie alszijnde "particulier" nog een fysiek kantoor voor nodig zouden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik heb laatst nog een adreswijziging bij een kantoor gedaan; die kunnen dat direct terwijl 't via internet een doorlooptijd had. (Normaal prima maar 't was in dit geval even nodig dat 't adres direct goed zou staan.) Tevens heb ik er een keer het roodstaan uit laten zetten tbv de aanvraag van een hypothecaire lening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is net andersom. Ik heb geen fysiek kantoor nodig, maar bv. de Abn-Amro wil voor sommige handelingen mensen op een fysiek kantoor zien. M'n moeder (86) kan daar bv. niet bij haar geld, want ze weet haar pincode niet meer. Daarvoor moet zij persoonlijk naar een kantoor (die vlak bij haar net is opgeheven). En ook een telefonische verificatiecode moet persoonlijk afgehaald worden. Bij de ING (Postbank) kun je dit soort dingen gewoon telefonisch afhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Maar een hell om geld naartoe te overboeken. Ben destijds weggegaan van de Postgiro omdat het belachelijk is dat je geld moet overschrijven naar de postgiro van de bank met in de omschrijving het bankrekeningnummer. Andersom ook. Geld naar de Postgiro? Overmaken naar het bankrekeningnummer van de Postbank met in de omschrijving het gironummer. Ze moeten echt van dat systeem af stappen. Oke, sinds kort ben ik wel over op internetbankieren en daarvoor heb ik zowel zakelijk als prive bewust gekozen voor ABN Amro, want ondanks dat het een rotbank is die z'n afspraken pas nakomt na herhaaldelijk aanmanen, hebben zij wel een zeer goed internetbankieren.

Ook de duur van een overschrijving tussen Postgiro en normale bank is belachelijk. 3 weken is niet meer van deze tijd. Misschien dat een betaling over internetbankieren iets sneller gaat, maar als m'n daglimiet is bereikt op de bankieren app en ik heb geen groene calculator bij me, dan gebruik ik overschrijvingsformulieren.
Sowieso zie ik geen voordelen in "alles onder één dak" en hoe vaak kom je nou in een filiaal of bel je met de klantenservice. Ik in ieder geval nooit, dus daarin geen reden om een andere bank te kiezen.
Omdat je voor bijna elke wijziging langs moet op kantoor om je handtekening te zetten. Dan is het wel makkelijk als je bij één bank zit waar ze op z'n minst parkeerplaatsen hebben of een bank die op fietsafstand is. Ik krijg nog steeds bankafschriften toegestuurd omdat ze die pas willen stopzetten als ik op kantoor mijn handtekening zet. Maargoed, het internetbankieren van de ABN maakt veel goed, dus overall ben ik tevreden over de ABN :)

[ Voor 6% gewijzigd door Trommelrem op 10-02-2013 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Trommelrem schreef op zondag 10 februari 2013 @ 01:01:
[...]
-antiek verhaal over overschrijven tussen giro en bank en vice versa-
Dat is toch echt al jaaaaren afgeschaft hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Maar een hell om geld naartoe te overboeken. Ben destijds weggegaan van de Postgiro omdat het belachelijk is dat je geld moet overschrijven naar de postgiro van de bank met in de omschrijving het bankrekeningnummer.
Ik kan me niet herinneren dat ik de afgelopen 20 jaar dat nog heb moeten doen? In de jaren 80 was dat idd. nog wel zo, ja ;)
Ook de duur van een overschrijving tussen Postgiro en normale bank is belachelijk. 3 weken is niet meer van deze tijd.
Daarom gaat dat ook al weer een hele tijd stukken sneller ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

[...]

Maar een hell om geld naartoe te overboeken. Ben destijds weggegaan van de Postgiro omdat het belachelijk is dat je geld moet overschrijven naar de postgiro van de bank met in de omschrijving het bankrekeningnummer. Andersom ook. Geld naar de Postgiro? Overmaken naar het bankrekeningnummer van de Postbank met in de omschrijving het gironummer. Ze moeten echt van dat systeem af stappen.
Euh, dude. Ik ben 28, zit al sinds ik 6 ben ofzo bij de postbank en ik heb nog nooit op die manier geld over gemaakt.

(En zoveel last kun je daar trouwens ook weer niet van gehad hebben aangezien de postbank op het eind 7 miljoen klanten had, want zo ongeveer de helft van bankierend Nederland is.)
Ook de duur van een overschrijving tussen Postgiro en normale bank is belachelijk. 3 weken is niet meer van deze tijd.
Zelfde verhaal.

Prima als je kritiek hebt op een bedrijf maar laat 't wel iets zijn wat nog in enige mate recent aan de orde was :P

[ Voor 15% gewijzigd door CyBeR op 10-02-2013 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ING -> Rabo voor 15:00u zelfde dag na 15:00 gereed anders volgende werkdag :?
andersom volgens mij idem

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

ASN Bank

Lage maandelijkse kosten (€1)
1% credit rente op betaalrekening.
Goede klantenservice

(Nog) geen mobiele app
Geld storten kan niet.
Inloggen geschied d.m.v. wachtwoord, transactie naar externe rekening challenge kastje.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 10-02-2013 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens de klantenservice van de ABN-Amro (vorige maand over gehad) schijnt andersom (dus naar ING met Postbank-nummer) nog wel een paar dagen langer te duren (met een standaard overschrijving of via internet). Heb echter niet getest of-ie gelijk heeft ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 423265 op 10-02-2013 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

ING.
Tussendoor wel een keer de ABN geprobeerd maar dat vond ik een erg slechte bank. Vooral omdat je voor elke poep en scheet naar een kantoor moet komen dat alleen tijdens kantooruren open was. Die ervaring is al wel een aantal jaar geleden.

Over het algemeen vind ik banken een stel incompetente en klantonvriendelijke organisaties.
Wat voorbeelden bij de ING:
  • Over het algemeen is het lastig om aan je eigen geld te komen. Je hebt pinlimieten of afwijkende regels als je wilt pinnen bij een vreemde bank. Ik vind het vreemd dat je daar als consument over moet nadenken of het moet opzoeken. Grotere bedragen die je wilt ophalen op kantoor moet je vooraf reserveren. Men weet vast hoeveel geld eruit gaat dus waarom kunnen ze dat niet gewoon in huis hebben? Ik wil gewoon bij m'n geld kunnen, daar betaal ik de bank ook voor.
  • Ooit cash iets willen betalen, 's ochtends dat geld opgehaald bij de bank... tijdens betalen bleek één briefje van 50 vals te zijn. Kantoren 's middags dicht en uit de muur werkt niet omdat je dan aan je limiet zit. Sta je dan.
  • Ik wilde een spoedbetaling doen. Daarvoor had ik die ouderwetse overschrijvingskaarten nodig. Die had ik weggegooid (wie gebruikt dat nog?). Nieuwe overschrijvingskaarten bestellen kon, ging twee of drie werkdagen duren. Andere manier was er niet. Inmiddels is het veranderd maar dat ik nog niet eens zo heel lang geleden.
  • Ooit een auto verkocht. Koper en ik zaten beide bij de ING en stonden in een groot ING/postkantoor. We wilden daar de deal afhandelen, dus geld en auto overschrijven. Het geld overschrijven kon niet zomaar, exacte reden weet ik niet meer. Het kon wel (de baliemedewerker kwam daar zelf mee!) via internetbankieren. We hebben in de bank met zijn laptop het geld overgeschreven 8)7
  • Als je een probleem hebt dat afwijkt van de normale problemen waar procedures voor zijn, dan kom je niet verder. Het probleem oplossen was via de normale weg (mail en telefoon) onmogelijk. Het probleem (onbewust veroorzaakt door de bank) laat zich ook lastig uitleggen dus ik moest even de juiste persoon hebben die het verhaal aan zou horen, geen telefoonscriptmeisje. Uiteindelijk is het via de webcare gelukt, maar het is vreemd dat het via het ene communicatiekanaal wel kan en het andere niet.
  • Geen groot probleem maar ik houd er niet van: tijdje terug ging ik een wat groter geldbedrag opnemen op kantoor, dan moet je even wachten tot de kluis open is. Medewerker begon een praatje te maken. Ze vroeg of ik nog op vakantie ging en zo ja waarheen. Leek mij in de categorie koetjes en kalfjes om de tijd te doden, en leuk als mensen wat interesse tonen en een praatje houden. Helaas, nadat ik uitgesproken was vroeg ze of ik al een reisverzekering had en dat ING daar wel een mooie aanbieding voor had. Mooi bedacht door de marketingafdeling maar ik kan daar erg slecht tegen.
  • Openingstijden van die kantoren. Het is tegenwoordig wel iets beter maar ze zijn op zaterdag om twee uur dicht. Helaas heb je die kantoren toch nog wel eens nodig.
Het gaat allemaal wel goed bij kleine bedragen maar grotere transacties waarbij je wilt betalen op het moment dat je iets in ontvangst neemt zijn lastig. Na meerdere keren gezeik zorg ik dat ik ruim vantevoren het geld in huis heb. Cash is king.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-04 17:31
Ik ben sinds kort overgestapt op de ASN van de ING.
Ik had het idee dat de ING alleen nog maar lasten verzwaring deed alles werd duurder, terwijl je er niks voor terug kreeg. Daarnaast kwam ik echt nooit bij een fysiek kantoor en zie het nut daar ook niet van in.
Dus nu heb ik rente op betaalrekening en lagere kosten, daarnaast wordt mijn spaargeld verantwoord geïnvesteerd. (als ze het niet vern**ken met een vastgoed dochter maatschappij....)
Ook vindt ik het rekeningoverzicht van de ASN bank beter. (minder reclame en andere rotzooi)
Ik vindt het trouwens ook ideaal dat ik geld kan overschrijven naar en van asn rekeningen met alleen wachtwoord bij ING moest dat nog altijd met tancodes. Daarnaast vindt ik Tan codes op een smartphone niet meer veilig een slimme hacker zou zo je tancode kunnen stelen. Je hebt dan niet meer 2 gescheiden systemen.

[ Voor 5% gewijzigd door Haas_nl op 10-02-2013 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tom schreef op zondag 10 februari 2013 @ 01:42:
ING.
Tussendoor wel een keer de ABN geprobeerd maar dat vond ik een erg slechte bank. Vooral omdat je voor elke poep en scheet naar een kantoor moet komen dat alleen tijdens kantooruren open was. Die ervaring is al wel een aantal jaar geleden.
Dat is dus nog steeds zo, m'n moeder moet daar binnenkort persoonlijk haar nieuwe pincode ophalen. Ze is 86 en moeilijk ter been, maar ze bieden geen enkele andere mogelijkheid om haar van dienst te zijn, dus moet ik tijdens kantooruren tijd vrijmaken om haar te brengen. Wat ze alleen nog niet weten, is dat we daar dan meteen haar rekening opzeggen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Je weet dat er nu bewijs is dat het met voorbedachte rade is?

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

painkill schreef op zondag 10 februari 2013 @ 01:56:
Je weet dat er nu bewijs is dat het met voorbedachte rade is?
Om aan de kwalificatie 'met voorbedachten rade' te voldoen, moet er sprake zijn van een strafbaar feit. Het opzeggen van een rekening is geen strafbaar feit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Oh, ik dacht schoonmoeder te lezen.. Nouja, je hoort wel eens dat mensen voor geld van alles doen..

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, ik doe het gratis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

[quote]Tom schreef op zondag 10 februari 2013 @ 01:42:
ING.

Over het algemeen vind ik banken een stel incompetente en klantonvriendelijke organisaties.
Wat voorbeelden bij de ING:
  • Over het algemeen is het lastig om aan je eigen geld te komen. Je hebt pinlimieten of afwijkende regels als je wilt pinnen bij een vreemde bank. Ik vind het vreemd dat je daar als consument over moet nadenken of het moet opzoeken. Grotere bedragen die je wilt ophalen op kantoor moet je vooraf reserveren. Men weet vast hoeveel geld eruit gaat dus waarom kunnen ze dat niet gewoon in huis hebben? Ik wil gewoon bij m'n geld kunnen, daar betaal ik de bank ook voor.
Dat is omwille van het beschermen van de rekeninghouder tegen frauduleuze praktijken. De meeste mensen hoeven niet meer dan dat bepaalde bedrag te pinnen en al helemaal niet in het buitenland. Als je meer geld nodig hebt kun je dat ophalen. Dat kan tot bepaalde bedragen zonder moeite want dat hebben ze gewoon liggen, maar als jij opeens op donderdagochtend besluit dat je drie ton nodig hebt in briefjes van 500 dan moeten ze dat eerst regelen want, alweer om veiligheidsredenen, dat hebben ze standaard gewoon niet liggen.

[q]
• Ooit cash iets willen betalen, 's ochtends dat geld opgehaald bij de bank... tijdens betalen bleek één briefje van 50 vals te zijn. Kantoren 's middags dicht en uit de muur werkt niet omdat je dan aan je limiet zit. Sta je dan.

Oeh da's wel slordig idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:12

franssie

Save the albatross

Een bank die vals geld uitgeeft is niet slordig, maar gewoon strafbaar vervolgbaar/verdacht; want brengt vervalst geld in omloop.
edit: Ze moeten er wel kennis van hebben etc - maar laat ik het er op houden dat het niet helpt om het vertrouwen in banken te herstellen. Vals geld en Internetprobelemen ... ze zouden eens beter moeten nadenken wat hun bestaansreden is (en daar help ik ze graag bij want dat is mijn inkomen, maar ze moeten beter luisteren ;) )

[ Voor 62% gewijzigd door franssie op 10-02-2013 02:50 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het kan natuurlijk zo zijn dat er echt 'goed' vals geld in omloop is die machines misleid.

Daar kan een bank weinig aan doen. In zo'n geval zou je bij opname gelijk het geld retour moeten brengen. Maar dat moet je ook maar net weten. Ik check mijn briefjes nooit. Ik ga er maar vanuit dat het geld gewoon legit is. :P

Wat betreft ICT en banken; er zijn zoveel dingen die beter kunnen, maar de rabobank is er in ieder geval in vele opzichten wel op vooruit gegaan. Alleen belachelijk van die dubbele security bij een online betaling. Je moet behoorlijk wat nummers op je reader tikken alvorens je de betaling goed kunt keuren.

Qua acceptatie was het voor mij zakelijk gezien lastig. Ze zagen mijn portfolio (Ik maak websites) en waren veronderstend dat mijn werk erotisch zou zijn. Na het indienen van een klacht (Want ik was in eerste instantie geweigerd) met als beweegredenen dat gewone websites ook tot mijn taak behoorde, werd ik geaccepteerd. Uiteindelijk maar goed ook, want de rabo is in vele opzichten voordeliger voor mij.

Ik sluit mijn inboedel, rechtsbijstand prive en binnenkort autoverzekering dan ook over bij de rabo. Hopelijk kan ik er een leuke premiekorting vanaf trekken , want daar doen we het voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

franssie schreef op zondag 10 februari 2013 @ 02:42:
Een bank die vals geld uitgeeft is niet slordig, maar gewoon strafbaar vervolgbaar/verdacht; want brengt vervalst geld in omloop.
edit: Ze moeten er wel kennis van hebben etc - maar laat ik het er op houden dat het niet helpt om het vertrouwen in banken te herstellen.
Laten we het er ook op houden dat banken niet willens en wetens vals geld in omloop brengen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Rabobank!

Ooit begonnen als simpele boerenbank. Tegenwoordig de stabielste bank van Nederlandse afkomst.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:12

franssie

Save the albatross

als je het een asset backed security noemt, lopen de meningen nogal uit elkaar, maar imho was dat ook vals geld betreffende de US hypotheken die hier gedumpt werden (en die wij zo graag kochten).
Maar we dwalen af.
On topic: een goede bank kan ook in Duitsland zitten, zijn hier ook wel topics over te vinden. It is Europe!

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Rabobank. Zit er eigenlijk al sinds mijn kindertijd, en heb nooit redenen gehad om te vertrekken. Klantvriendelijk, stabiel. Internetbankieren is ook erg goed, vrijwel nooit down etc.

Ook een tijdje een tweede rekening gehad bij ING, maar daar ben ik mee gestopt. Wat een drama. internetbankieren is zowat vaker down dan up, en administratie was daar een puinhoop. Er zat een tikfout in mijn naam. En service bestaat bij ING niet... heb geloof ik een paar uur (in diverse telefoontjes) bij de klantenservice (liever: non-service) aan de lijn gehangen voor ze het hebben gefixed... en dan nog met de grootst mogelijke tegenzin ook.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 408260

ING
Nooit problemen mee gehad, altijd behulpzaam bij vragen, transacties zijn snel (ook internationaal). En volgens mij is hun betaalpakket erg gunstig.
Maar belangrijkste argument voor mij is klantvriendelijkheid; Ik heb wat nachtmerrie verhalen gehoord van mensen in het buitenland die een onbruikbare pas hadden en niet fatsoenlijk werden geholpen. Dit is mij nog niet overkomen. Ook zijn ze behulpzaam als er een pas naar het buitenland moet worden gestuurd door het naar de ambassade te verzenden. Goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 408260

wildhagen schreef op zondag 10 februari 2013 @ 05:45:
Rabobank. Zit er eigenlijk al sinds mijn kindertijd, en heb nooit redenen gehad om te vertrekken. Klantvriendelijk, stabiel. Internetbankieren is ook erg goed, vrijwel nooit down etc.

Ook een tijdje een tweede rekening gehad bij ING, maar daar ben ik mee gestopt. Wat een drama. internetbankieren is zowat vaker down dan up, en administratie was daar een puinhoop. Er zat een tikfout in mijn naam. En service bestaat bij ING niet... heb geloof ik een paar uur (in diverse telefoontjes) bij de klantenservice (liever: non-service) aan de lijn gehangen voor ze het hebben gefixed... en dan nog met de grootst mogelijke tegenzin ook.
Mooi om te zien hoe ervaringen uiteen lopen :)
Laat wel zien hoe belangrijk de indruk die de klantenservice persoon achterlaat is! Mijn ervaring bij de ING is niets dan goeds, en ik wist niet hoe snel mijn vriendin weer weg wilde bij de ABN vanwege de service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-04 12:28

Sebazzz

3dp

ING, omdat ik bij de Postbank mijn pennyrekening had, later mijn Easy Blue, en nu mijn normale rekening.

Enig nadeel is dat storten maar zes keer per jaar gratis is :( maar ik zag dat de ABN dit tegenwoordig ook heeft.
alex3305 schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 23:45:
[...]

Ligt eraan of je oud-Postbank bent of oud-ING. Want dan kan het wel zijn dat je een random reader nodig hebt. Verder heb je bij ING wel TAN- en PAC-codes nodig.
En dat gaat via je mobiel of papier, afhankelijk wat je zelf kiest.

En alleen zakelijke klanten hebben een calculator.
[...]

Maar goedkoop kan ook duurkoop zijn.
Waar slaat dat op? :?
[...]

IBAN wordt per 2014 toch overal ingevoerd, dus dat ben je ook kwijt.
Blijft een simpeler nummer, zelfs met ING002BLA ervoor.
De website is erg lastig, wachtwoorden die je telkens moet veranderen enzo. Als je een nieuwe simkaart in je telefoon zet, dan kun je internetbankieren niet gebruiken bijvoorbeeld. Nee, als ik zou mogen kiezen zou ik niet meer voor ING kiezen, maar ja. Het gras is altijd groener aan de overkant.
Wachtwoorden heb ik nooit problemen mee gehad, het is alleen idioot dat het een maximum lengte heeft en dat je bepaalde tekens niet mag gebruiken.

Wat betreft simkaart: dat doe je ook zo vaak vervangen, en anders gebruik je doorsturen/nummer overzetten ;)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 07:53
Ik zit bij de ABN. Met m'n betaal- en spaarrekeningen. Tevens alle verzekeringen daar. Ooit daar terecht gekomen omdat ik daar een gratis bal kreeg bij het openen van een Ajax rekening.

Service is wel goed, 's avonds bellen (omdat je dan net je administratie aan het bijwerken bent) ftw!

Laatst naar Knab zitten kijken. Die grappenmakers vragen 15 euro per maand. En dan is hun USP hun financiële plan. Ga toch weg dat ik 180 euro per jaar ga betalen voor iets wat ik misschien 1x per jaar ga bekijken.

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Bij de Nederlandse ING omdat vroeger bij de Postbank alles gratis was wat bij andere banken geld koste. Dat is nu niet meer zo. Ik zit trouwens ook bij de Belgische ING bank waar ik wel een gratis account heb. Met de Europese rekeningen waar ze op over zijn Nederlanders misschien ook interesant ;), alleen heb je bancontact ipv ideal en proton ipv chipknip :p

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
ABN AMRO.

Mijn ouders zaten daar, dus werd ook mijn rekening daar geopend.. en al met al ben ik niet ontevreden. De rente is wel erg laag, maar voor de rest heb ik niks op te merken. Als ik wijzigingen doorgeef, word het altijd netjes doorgevoerd (rekening aanmaken of opheffen, passen aanvragen, etc). Er zit altijd wel een ABN kantoor in de buurt waar ik terecht kan om geld te storten of andere dingen te regelen. De iPhone app werkt erg goed en ook het snel bankieren vind ik wel handig.

De rente zou de enige reden kunnen zijn dat ik mijn spaargeld misschien ergens anders ga onderbrengen.. maar anderzijds is het ook wel lekker makkelijk zoals het is nu. Geld overmaken van mijn spaarrekening gaat instant.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Sebazzz schreef op zondag 10 februari 2013 @ 08:25:
[...]
En dat gaat via je mobiel of papier, afhankelijk wat je zelf kiest.

En alleen zakelijke klanten hebben een calculator.
Volgens mij echte ING klanten ook, zeker klanten van voor de overname. Klanten die van de postbank afkomen hebben een Gironummer en tancodes.
Sebazzz schreef op zondag 10 februari 2013 @ 08:25:

[...]
Blijft een simpeler nummer, zelfs met ING002BLA ervoor.
Volgens mị moet het aan bepaalde eisen voldoen (zoals de 9 proef die er voorheen was) waardoor het nummer net zo lang wordt.

[ Voor 28% gewijzigd door Marzman op 10-02-2013 09:07 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:25
ING:
- relatief goedkoop
- makkelijk gironummer

Helemaal mee eens!

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:35

DataGhost

iPL dev

alex3305 schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 23:45:

[...ING...]

Jawel. Als je een pasje op moet halen, jezelf moet identificeren of andere zaken moet doen waarbij je met een brief naar het kantoor toe moet kun je niet zomaar kiezen ergens anders heen te gaan.
Daarmee hebben ze het bij mij permanent verneukt. Ik had vroeger, heel lang geleden, ook een Pennierekening daar en die is opgeheven toen ik te oud werd of toen ik m'n eerste 'echte' rekening opende bij de ABN, waar ik nu nog steeds zit. Dat is in ieder geval >15 jaar geleden en daarna zijn al mijn banden met de ING verbroken, rekening opgezegd en ik heb daar niks anders lopen.

Ongeveer twee jaar geleden moest ik mede-rekeninghouder worden van een stichting en die zat bij de ING. Heel dat formulier ingevuld en proces doorlopen (wat overigens ook al een ramp was maar dat is een ander verhaal), heel duidelijk aangegeven van "ik heb geen rekening, ik ben geen klant bij jullie, mijn adres is X", krijg ik steeds maar niks te horen. Ik bel er achteraan, "ja dat is al verstuurd hoor, naar adres Y". Bleek dat ze het nuttiger vonden om het adres van m'n ouders (die daar toevallig nog wonen, dat was een meevaller) te gebruiken dan het adres wat ik zelf had opgegeven. Ze zagen namelijk een oude klant in het systeem staan met dezelfde naam en geboortedatum, dat waren de enige match-criteria. Gelukkig heet ik geen Jan Jansen :P Het was niet mogelijk om dat "zomaar" te veranderen. Stel je voor dat ze daar niet meer gewoond hadden, dan was het helemaal lastig geworden. Anyway, ik naar m'n ouders in een weekend, brief geopend, of ik doordeweeks een keer langs wilde komen in het filiaal daar, was ook niks aan te veranderen. Kon ik dus nog een keer doordeweeks gaan, waar ik eigenlijk helemaal geen tijd voor had.

Ik heb daarna een klacht ingediend, toen kreeg ik te horen dat ze dat vaker hadden gehoord en het "mee zouden nemen" op een of andere bespreking ooit. Geen idee of er wat mee gebeurd is.

We hebben bij die stichting trouwens elk jaar gezeur met het overzetten van de rekening, een klein beetje vanwege de structuur van de stichting en een groot beetje vanwege de ontzettende inflexibiliteit van de ING. Heel toevallig was er na een van de vergaderingen een keer een lezing van eoa hoge pief van de ING (C?O volgens mij) die even ging uitleggen hoe ze hun proces gestroomlijnd hadden zodat je, als je een rekening wilt openen, binnen 20 minuten buiten staat *met* betaalpas. Het duurde ook niet lang voordat we daarover aan het grappen waren en bijna hadden besloten om maar elk jaar een nieuwe rekening te openen :+

Bij de ABN heb ik eigenlijk nooit problemen gehad, je moet een klein beetje weten wat je precies wilt en wat je nodig hebt, dan kan je gewoon langsgaan en met iemand in real life die meuk doorspreken en dan wordt het geregeld. Bij de ING moet alles (in mijn ervaring, niet particulier dus) met formulieren en post en weet ik veel en het is dus normaal dat het veranderen van rekeninghouders 1-2 maanden duurt daar, wat best lang is als je in principe elk jaar (deels) van bestuur wisselt.
ING:
Dat vind ik niet direct een voordeel, de rest van de beveiliging is niet al te geweldig en dat je je gebruikersnaam geheim dient te houden slaat al helemaal nergens op. Doe mij maar zo'n calculator, die heb ik ook best vaak bij me.
- makkelijk gironummer
Goddank krijgen we IBAN. ING is ook een beetje een hel als je veel transacties naar zulke rekeningen moet doen. Normale rekeningnummers voldoen namelijk aan de elfproef en die gironummers zijn opeenvolgend. Als je een typo in een gironummer maakt krijg je daar dus geen feedback op, hoogstens later een keer als de namen verschillend genoeg zijn maar dat zuigt wel flink.
Klantenservice is wat mij betreft juist het belangrijkste aan een bank. Op je geld zitten kunnen ze allemaal wel, je moet vooral weten hoe hard ze voor je gaan lopen als je een keer wat anders wilt. Dat is naast obvious (en m.i. minder belangrijke) dingetjes zoals rente en kosten juist hetgene waarin ze zich van elkaar kunnen onderscheiden. De klantenservice van de ING is zo ruk dat ik de rest van m'n leven helemaal niks meer met die bank te maken wil hebben.

[ Voor 19% gewijzigd door DataGhost op 10-02-2013 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterBlue
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-04 09:06
Ben ook bij de abn-amro, vind het best wel duur ja, maar ze hebben wel aardige dingen om toch nog wat rente binnen te halen door er ook een spaarrekening te hebben.

Met mobiel bankieren kun namelijk je a la minute het geld overboeken naar je betaal rekening als je het daar nodig hebt. Dus voor het pinnen, kun je nog snel even geld overmaken.

Je kunt bepalen dat elke maand alles boven de 100 euro automatisch naar je spaarrekening gaat en vervolgens gepland terug laten storten voor je vaste lasten waarvan je datum van incasso weet.

Is elke maand wel een uurtje werk, maar voorkomt dat je een te groot bedrag renteloos op je betaalrekening hebt staat. Haal je misschien net genoeg rente terug om de bankkosten te compenseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:44
Anoniem: 63975 schreef op zondag 10 februari 2013 @ 01:38:
ASN Bank

Lage maandelijkse kosten (€1)
1% credit rente op betaalrekening.
Goede klantenservice

(Nog) geen mobiele app
Geld storten kan niet.
Inloggen geschied d.m.v. wachtwoord, transactie naar externe rekening challenge kastje.
Er is wel een prima mobiele app van de ASN op zowel iOS als Android. Dat minpunt klopt dus niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• londemanmp
  • Laatst online: 29-04 20:07
Hier al JAREN abn amro.

heb alle pakketen hier lopen qua huis, auto etc.. je rekening nummer is bijvoorbeeld je verzekeringsnummer enz gewoon : Geen gedoe !

ook de app en internet bankieren etc werkt gewoon super, eigenlijk is de ABN en Rabobank 1 van de betere.

moet alleen sinds kort als ik richting het buitenland wil het even aangeven via de telefoon of kantoor als ik daar wil pinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 10:16
niemand triodos? zelf heb ik rabo en al mijn hele 33 jaar erg tevreden.
vrouwlief heeft abn. wat een gedoe en langzaam zijn ze daar. voor de kleine een rekeing bij triodos geopend. omdat zij hun geld goed besteden.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

Ik zit bij de ASN Bank, maar dit is meer een internet bank want ik kan geen contant geld storten en zo, keuze voor ASN Bank was omdat ze de goedkoopste zijn, momenteel kost het me ho nik, maar binnen kort betaal ik € 1 per maand.

Verder zit ik bij de DKB Bank in Duitsland vanwege de gratis visa kaart en heb ik bij ICBC in China een bankrekening, welke overigens niet gratis is en ongeveer € 2 per jaar kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:09

Onbekend

...

De vraag is natuurlijk wat je van een bank wilt.
Ik zit bij de ING (voorheen Postbank) en heb daar alleen een lopende rekening.
Andere diensten zoals verzekeringen en spaarrekeningen zijn allemaal verspreidt bij andere aanbieders.
Ik denk dat het juist goed is dat je (vooral in deze tijden) niet alles bij 1 aanbieder zet.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-04 11:29
ING

Zeer tevreden over. Ik zit er vooral vanwege het feit dat je geen debiele random reader nodig hebt...hoe vaak ik wel niet meemaak dat mensen op het werk niks kunnen aanschaffen omdat ze geen reader bij zich hebben :X :') . Met de ING kan je altijd en overal bij je geld zonder extra devices. Ik heb niet het gevoel dat het onveilig is en ze handelen correct bij verdenking van diefstal.

Verder is de ING app voor Android en iPhone echt super en luisteren de ontwikkelaars van die app echt naar de gebruikers. De regiokantoren zijn netjes en de medewerkers zijn altijd vriendelijk.

Een nadeel is dat je (flink) moet betalen voor je rekening |:( :X .

Ik ben tevreden bij de ING :) .

[ Voor 5% gewijzigd door Cubic X op 10-02-2013 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
raydekok schreef op zondag 10 februari 2013 @ 10:20:
niemand triodos? zelf heb ik rabo en al mijn hele 33 jaar erg tevreden.
vrouwlief heeft abn. wat een gedoe en langzaam zijn ze daar. voor de kleine een rekeing bij triodos geopend. omdat zij hun geld goed besteden.
Ik zit momenteel bij de Rabo en dat bevalt me op zich uitstekend, altijd wel vriendelijk en snel geholpen. Zo'n random reader is wel irritant ja, ben altijd jaloers op de sms'jes die de ING'ers krijgen.
Toch ben ik wel benieuwd naar meer ervaringen met Triodos en/of ASN, omdat het idee van "goede" investeringen mij wel aanspreekt. Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
ING, omdat ik vroeger een Pennierekening had bij de Postbank.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 29-04 12:28

Sebazzz

3dp

Zit is niemand bij Knab? (aangenomen dat het een bank is)
Marzman schreef op zondag 10 februari 2013 @ 09:05:

[...]

Volgens mị moet het aan bepaalde eisen voldoen (zoals de 9 proef die er voorheen was) waardoor het nummer net zo lang wordt.
Zeg dat mijn rekeningnummer 1337133 is.

Dit is mijn IBAN: NL19INGB0001337133.

Ik kan mij overigens niet voorstellen dat binnenlandse betalingen niet gewoon met het korte rekeningnummer blijven plaatsvinden. (net zoals je voor een binnenlandstelefoongesprek geen +31xxxx hoeft te bellen)

[ Voor 5% gewijzigd door Sebazzz op 10-02-2013 11:37 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Rabobank

Ouders zijn ooit begonnen bij de Boerenleenbank en het was vanzelfsprekend dat rekeningen voor de kinderen daar ook geopend werden.
Ben vervolgens simpelweg nooit overgestapt naar een andere bank.
Toen ik m'n vrouw leerde kennen zat ze bij de Postbank en het was de random reader versus de papiertjes met tan codes die haar deed besluiten dat we samen verder zouden gaan met de Rabobank.

Random reader heb ik geen last van, ding ligt thuis en wordt niet eens zo heel vaak gebruikt.
Mocht ik regelmatig dingen willen bestellen op het werk dan vraag ik simpelweg kosteloos een extra reader aan, die mogelijkheid is er gewoon.

@ Sebazzz
Ook voor binnenlandse betalingen zul je vanaf 1 februari 2014 het IBAN nummer moeten gaan gebruiken.
http://www.overopiban.nl/...-binnenlandse-betalingen/

[ Voor 16% gewijzigd door ninjazx9r98 op 10-02-2013 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
  • Registratie: Februari 2002
Ik zat vroeger bij de Postbank, maar toen alles werd over gezet naar de ING en er storing kwamen met het internet bankieren ben ik eens gaan kijken naar een andere bank. Uitendelijk uitgekomen bij Triodos: relatief kleine en onbekende bank, en doen (voor zover ik weet) aardig wat goede dingen met het geld in tegenstelling tot de grotere banken.

Overstappen was heel simpel, fysieke kantoren in de buurt heb ik niet nodig en alle zaken kunnen online worden geregeld. Enige nadeel is dat ik moet betalen voor mijn betaalrekening :(

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Marzman schreef op zondag 10 februari 2013 @ 09:05:
[...]

Volgens mij echte ING klanten ook, zeker klanten van voor de overname. Klanten die van de postbank afkomen hebben een Gironummer en tancodes.
Niet helemaal waar. Volgens mij hebben enkel oude ing klanten een calculator. Sinds een tijd krijgen nieuwe ing rekeningen ook een tan lijst of een koppeling met een mobiel nummer.

Ik heb in december 2 zakelijkelijke ing rekeningen aangevraagd en deze werken beide met tan codes.
Jep, IBAN heeft een controle getal. Dit zal een hoop problemen schelen bij het overschrijven naar ing/postbank nummers, deze voldeden niet aan een x-proef waardoor rekening+1 ook geldig was, daar zijn veel mensen de fout mee in gegaan.

Zelf zit ik met mijn betaalrekeningen, zowel prive als zakelijk, bij ing. Ooit begonnen met een peny rekening en blijven plakken ;) Natuurlijk heb ik ook ergernissen gehad bij de ING, maar mijn vrouw zat bij de rabo en daar ging het niet veel beter. Fouten worden overal gemaakt (bank-mensen zijn net echte mensen), bij welke bank je ook zit.

Sparen doen we bij LeasePlanBank en Moneyou, goede rentes en een 'echt' rekeningnummer (daarom viel westland af met hun vage systeem). Moneyou is het prettigst omdat je meerdere rekeningen ondrr 1 account kunt hebben en ook van rekeningen anders dan de tegenrekening betalingen kunt ontvangen.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 15:40
nare man schreef op zondag 10 februari 2013 @ 11:28:
ING, omdat ik vroeger een Pennierekening had bij de Postbank.
Same, en omdat Rabo me belazert heeft, gelijk alle lopende rekeningen bij de opgezegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

ING, vroeger een pennirekening met een penimaat gehad. Sindsdien blijven plakken, zat er over te denken over te stappen. Maar toen kwam de ING met een nieuwe website voor online bankieren en een app, sindsdien zeer tevreden. Heb nu ook een studenten creditcard van de ING.
sparen doe ik bij de asn omdat die duurzaam beleggen en tegelijk ook een goed rentepercentage bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Sebazzz schreef op zondag 10 februari 2013 @ 11:36:

Ik kan mij overigens niet voorstellen dat binnenlandse betalingen niet gewoon met het korte rekeningnummer blijven plaatsvinden. (net zoals je voor een binnenlandstelefoongesprek geen +31xxxx hoeft te bellen)
Ik denk dat dit binnen Nederland ook veranderd. Eigenlijk loopt Nederland achter, ik woon nu 1,5 jaar in Belgie en hier werkt het alleen nog met IBAN nummers. Er is dus ook geen onderscheid tussen binnenlandse en buitenlandse betalingen zolang het binnen Europa blijft. Een stuk makkelijker en goed voor Europa.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Laatst online: 11:03
Volgens de SEPA richtlijnen, mogen banken straks helemaal geen gebruik meer maken van nationale nummers. Alleen binnen het eigen domein zijn er uitzonderingen. Dus per 2014 heeft niemand het meer over zijn korte nummertjes :)
@Marzman: ja Nederland loopt echt achter met het oprekken van de rekeningnummers. Komt doordat het een hele dure operatie is voor de oudere banken en geen voordeel opleverd. Het NL betalingssysteem was namelijk al heel erg efficient/goedkoop.

Voor onze vaste lasten rekening, zit ik al jaren bij de Triodos. Met de (voor mij) nieuwe Android app, is het er alleen maar beter op geworden. Overgestapt van de Postbank toen de rente ontzettend laag was, nu is de rente van de Triodos ook veel te laag, maar het wordt tenminste goed (ieder geval beter) commercieel ingezet. De andere rekening houd ik aan bij Rabo. Zo kan ik bij een storing tenminste toch nog wat doen met mijn centjes :P

Ohja, Triodos werkt al met IBAN en SEPA transacties, toch wel modern he :P

[ Voor 13% gewijzigd door BiLLY_daKid op 10-02-2013 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
edie schreef op zondag 10 februari 2013 @ 11:38:
Ik zat vroeger bij de Postbank, maar toen alles werd over gezet naar de ING en er storing kwamen met het internet bankieren ben ik eens gaan kijken naar een andere bank. Uitendelijk uitgekomen bij Triodos: relatief kleine en onbekende bank, en doen (voor zover ik weet) aardig wat goede dingen met het geld in tegenstelling tot de grotere banken.
Ze doen idd aardig hun best tegen de overbevolking door klassieke homeopathie in Afrika te sponseren (nou ja geloof op het moment niet, maar hebben ze wel gedaan, en in Nederland doen ze het geloof ik nog steeds).

Als je een kleine bank wilt die 'goed' is met je geld, kies dan voor ASN.

Zelf zit ik bij de rabo, simpelweg omdat ik daar altijd bij heb gezeten. Weleens overwogen om naar de ING over te stappen, maar kleine beetje goedkoper vond ik niet opwegen tegen het gedoe. Direct ook verzekeren bij interpolis is erg makkelijk en overzichtelijk, maar ik vind de prijzen daarvan zo idioot hoog dat ik dat niet doe. Leuk ook dat je korting krijgt dan, maar het blijft erg duur.

Ik ga er trouwens ook vanuit dat we voor binnenlandse transacties weinig zullen merken van iban. Waarom moeilijk doen als het geen enkel voordeel oplevert? Dat is net alsof je elke keer dat je iemand belt eerst 0031 intikt, doe je ook niet. Ik verwacht dat als je gewoon rekeningnummer intikt dan in internetbankieren ze automatisch iban erbij zetten. Lijkt mij dat ze dan prima aan die richtlijn voldoen, zonder onnodig moeilijker te maken voor hun klanten.

[ Voor 16% gewijzigd door Sissors op 10-02-2013 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-04 23:14
Rabobank voor zakelijk omdat het in mijn ogen een stabiele bank is die tijdens de crisis nog zelfstandig kan overleven.

ING prive, igenlijk een history ding omdat ik er altijd bij zat en prima werkt. VOoral het internetbankieren zonder calculator is een grote pre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Laatst online: 11:03
furby-killer schreef op zondag 10 februari 2013 @ 13:13:
[...]
Ik ga er trouwens ook vanuit dat we voor binnenlandse transacties weinig zullen merken van iban. Waarom moeilijk doen als het geen enkel voordeel oplevert? Dat is net alsof je elke keer dat je iemand belt eerst 0031 intikt, doe je ook niet. Ik verwacht dat als je gewoon rekeningnummer intikt dan in internetbankieren ze automatisch iban erbij zetten. Lijkt mij dat ze dan prima aan die richtlijn voldoen, zonder onnodig moeilijker te maken voor hun klanten.
SEPA schrijft duidelijk voor dat banken binnen Europa elkaar gelijkwaardig moeten behandelen. Een NL bank mag dus geen onderscheid meer maken tussen binnenlands betalingsverkeer en buitenlands. Die BBAN - IBAN service werkt alleen tot 2014, omdat daarna geen oud betalingsverkeer meer bestaat :)
De enige uitzondering bij mijn weten, zijn bijvoorbeeld de gekoppelde spaarrekeningen van voormalig Postbank (dus geen eigen rekeningnummer, maar een bank intern nummer) en "intern" verkeer: bijvoorbeeld inloggen op Internet bankieren.

Maw. ik zou het nieuwe nummer toch maar onthouden.
btw sorry voor offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
furby-killer schreef op zondag 10 februari 2013 @ 13:13:
[...]

Ze doen idd aardig hun best tegen de overbevolking door klassieke homeopathie in Afrika te sponseren (nou ja geloof op het moment niet, maar hebben ze wel gedaan, en in Nederland doen ze het geloof ik nog steeds).

Als je een kleine bank wilt die 'goed' is met je geld, kies dan voor ASN.
Volgens mij was er ergens een topic over Triodos bank en wat ze goed/slecht doen waar e.e.a. in staat.

Voor mij kwam de keuze inderdaad uit bij ASN of Triodos. Aangezien ASN onderdeel is van SNS (en ik niet bij een van de grotere banken wou zitten) viel deze voor mij automatisch af en bleef Triodos over :)

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthas
  • Laatst online: 01-04 18:10
SNS en Rabobank

Ik zit al van mijn geboorte bij de SNS en haar voorganger. Bij Rabobank eigenlijk sinds de opkomst van de Rabofoon. (was makkelijk met opwaarderen beltegoed destijds). Hypotheek heb ik lopen via Rabobank, maar de rest gebeurt eigenlijk bij SNS. Vanaf mei vorige jaar tot een paar weken geleden wel bewust spaargeld zoveel mogelijk naar Rabobank rekening gebracht Je wilt natuurlijk bij evt faillissement niet ineens je hypotheek bij de Rabo niet kunnen betalen, omdat je lopende rekening bij SNS geblokkeerd is (salaris komt bij SNS binnen en een deel wordt maandelijks overgeboekt naar Rabo). Maar nu SNS genationaliseerd is, weer terug bij SNS.

Waarom SNS: historisch en ook wel een beetje de rentes
Waarom Rabo: eerst gemakzucht (Rabofoon), later ook hypotheek. Voor de spaarrente hoef je in ieder geval niet bij de Rabo te zijn :)

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:40
Met een aantal dingen ben ik het eens, maar zeker niet met alles.
ING:
- geen gezeur met calculators bij internetbankieren => Minst veiligste om te gebruiken
- relatief goedkoop
- makkelijk gironummer => Ook gemakkelijk om voor iemand anders een type foutje te maken in jouw rekening nummer. Aangezien het niet een de 11 proef voldoet.

De ING App is een stuk verder dan de rabobank.
De rabobank telebankieren vind ik een stuk beter.
ING telebankieren website probeert te denken of iets wel of niet kan. Maar houdt met veel niet rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:08

Basszje

Reisvaap!]

Ik zit bij ING maar niet omdat het zo'n goede bank is. Onvoorstelbaar slechte service (behalve als je klaagt op twitter overigens) en verder alles ook maar slecht geregeld. Helaas wel een bank waar je in het buitenland (bijna) overal gratis geld kan pinnen, dus echt een keuze heb ik niet.

En daarom mijn spaargeld bij de ASN gegooid vorig jaar ( ja handig :P ), maar ik had liever de Triodos gehad op het opzicht van verantwoordelijk bankieren. Probleem is de spaarrente bij Triodos van 1% en 2.3% bij ASN. Beide onder de inflatie dus, maar ja.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

De ASN Bank heeft inderdaad ook nog een aardige markt conforme rente op hun spaarrekening, dus om het daar te stallen is wel handig.

Maar bij Leaseplanbank krijg je wel per maand de rente uitgekeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-04 21:35
Rolfie schreef op zondag 10 februari 2013 @ 14:54:
- geen gezeur met calculators bij internetbankieren => Minst veiligste om te gebruiken
Als je verantwoord weet om te gaan met je telefoon en wachtwoord is er niets aan de hand. Daarnaast heb ik in mijn kring van meerdere begrepen dat ING goed omgaat in het geval van internetfraude en zij de verantwoordelijkhied nemen.

Drogreden imo dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
ING is bij fraude niet zo geweldig hoor. Bij al bekende skimming proberen ze nog eerst de verantwoordelijkheid bij de gebruiker en familie te leggen. Dat is ethisch echt helemaal fout omdat bekend is dat de skimming er op bepaalde tijdstippen was op een bepaalde automaat en dat de opnamepunten ver weg liggen. Er viel dus helemaal niets meer aan te tonen.

Ook eisen ze dat je formulier invult wanneer ze zelf al fraude hebben geconstateerd met een credit card nummer. Een formulier invullen waarin je verklaart dat iets heel specifieks is gebeurt terwijl je daar helemaal geen weet van hebt is nogal vergaand. Vul je het niet in dan dreigen ze (en dat doen ze ook) het geld weer af te schrijven. Het kan wel zijn dat ING het geld terug wil krijgen bij Mastercard, maar klanten vragen te liegen is niet ok.

Meer OT: niettemin heeft ING wel lage kosten, wat hogere spaarrente en een minder veilig code systeem (risico van post onderschepping). ABN AMRO heeft voor mij persoonlijk afgedaan door structureel slechte service en behandeling in het verleden. Dat was nog voor de overname door de staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-04 13:32
Ik zit zelf bij de Rabobank en de ING. Bij de Rabobank heb ik mijn lopende rekening en de spaarrekening. Het voordeel van de Rabobank is dat je bij een filiaal naar binnen kunt lopen, en zaken meteen kan regelen. Is een pas kapot? Via legitimatie kan je gewoon geld opnemen, en een nieuwe pas komt erg snel mijn kant op. Pas geblokkeerd vanwege een storing? Ook dit wordt vrijwel meteen en snel verholpen. Het is wel iets duurder, maar de snelle service maakt dit imho goed.

De ING zit ik bij omdat ik destijds bij de Postbank het beste hypotheekaanbod kreeg. Verder is het goed te merken dat het voorheen een staatsbedrijf was. Terwijl ik bij de Rabobank een pincode op de deurmat krijg, krijg ik bij de ING een brief waarmee ik naar de vestiging mag. Om nog maar te zwijgen over zaken zoals het wijzigen van een mobiel nummer, of het aanvragen van een nieuw wachtwoord voor internetbankieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Bij de rabo sinds mijn achtste, eerst puur sparen, vanaf mijn 13e betaalpas erbij. En vanaf mijn 18e een creditcard erbij :+ Ach ja, ik vind het wel best zo. Nooit echt de behoefte gehad om naar ING of ABN over te stappen. Qua kosten maakt het weinig uit voor mijn idee en het is nou ook niet dat de andere banken meer service bieden lijkt me. Dus waar ik bij tig dingen wel overstap (verzekeringen, abonnementen, water/gas/licht) hou ik mijn bankzaken gewoon bij dezelfde bank waar ik vroeger vol trots zeg 100 gulden aan opgespaard zakgeld kwam storten :P Het is maar net wat je van kleins af aan gewend bent denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:27
Ik zat bij ING maar ben weggegaan en naar de Triodos gegaan. Redenen:
- Meneer Hommen en de commissarissen vonden dat hij een bonus van een miljoen euro had verdiend terwijl ze aan het staatsinfuus hingen. Iets met realiteit uit het oog verliezen...
- De kosten van ING en Triodos zijn redelijk gelijk. Voor hetzelfde geld een groenere bank.
- Als student had ik een gratis rekening bij de ING. Omdat ik al wat ouder was (maar nog niet te oud voor een studentenrekening), besloot de ING mijn rekening op een gegeven moment om te zetten naar een reguliere betaalrekening om te zetten waar ik voor moest betalen. Ipv een brief op te sturen met "wilt u binnen een maand bewijs op te sturen dat je nog studeert, anders zetten we je rekening om" krijg je een hele mooie brief met "we hebben hem omgezet en dikke pech voor jou". Uiteindelijk met de klantenservice de rekening weer terug kunnen zetten naar een studentenrekening. Het is alleen jammer dat het dan weer op z'n manier moet.
- Toen ik net overgestapt was naar Triodos, belde ze na 2 weken op of alles naar wens was en of ze mij nog ergens mee konden helpen. Dat heb ik in de 22 jaar nog nooit gehad bij de ING.
- De ING spaarrentes waren om huilen. Daarnaast was de ING briljant om een spaarrekening te openen die een beetje marktconform waren en vervolgens binnen een half jaar op 0,5% of 0,0% te zetten. Niet dat de Triodos veel beter is, maar die naaien je tenminste niet door na 6 maanden geruisloos de rente op 0,0% te zetten. Voor sparen zit ik nu bij Moneyou overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Laatst online: 29-04 22:07
Hier jaren tevreden met een van de duurzaamste banken: Triodos.

Na genoeg gesukkel bij Rabobank (onjuiste hypotheekoffertes: afspraak = geen afspraak), en weinig met duurzaamheid te maken overgestapt naar triodos. Ook kosten-aspect is rabo duur.

En triodos boert goed, vele klanten komen er nieuw bij. En rabo ach... die mag straks weer dokken als koploper om nationalisatie van oa SNS op te schokken ;) van Triple-A naar iets minder dan triple A ;)
alleen mn aflosvrije hypotheek loopt bij Rabo nog... maar dat verdwijnt de komende jaren ook als sneeuw voor de zon ;)

[ Voor 16% gewijzigd door NielsTn op 10-02-2013 21:51 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Begonnen bij de Rabobank met een tienerrekening. Paar jaar later overgestapt naar de Postbank, omdat je daar een Brainbox kreeg als je een rekening opende.
Toen ik ging studeren had ABN-Amro de beste studentenrekening. De Postbankrekening heb ik er gewoon naast gehouden. Dus nu ABN-Amro en ING en ik ben over beide wel tevreden, hoewel m'n ING-rekening tegenwoordig alleen nog maar wordt gebruikt voor de hypotheek. Ik stort er maandelijks het benodigde bedrag op. Ik heb ook nog een oude blauwe Giropas, waarvan ik de pincode nooit heb geweten. Kwam er vorige maand achter dat die al een tijdje over de datum is.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik zit bij Triodos, vanwege de welbekende redenen (duurzaam investeren, geen maffe constructies, etc).
Het is een prima bank en gaat goed met de tijd mee voor zo'n kleine bank (iDeal, app voor mobiel bankieren, steeds beter wordende website, etc.).
Ik ben er behoorlijk tevreden mee :)

Een groot nadeel is echter wel dat je een 'reader' nodig hebt voor overboekingen, codes via sms (zoals bij ING) zou een stuk gebruiksvriendelijker geweest zijn.
Nb. Ik weet niet of dat ook nodig is voor de app, nog niet geprobeerd.

Hiervoor zat ik bij de ING, overigens.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

ING.

Tjah.. Ik was 12, we spreken 1988, en de Postbank was de enige met een betaalrekening waar alle diensten gratis waren. Ik heb hem dan ook al een tijdje.

En... Ik heb alle afschriften zelfs nog (tot ze er geld voor gingen vragen) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Laatst online: 10:39
ING in NL, omdat ik dit altijd al heb gehad. Nu nog een royaalpakket maar dit gaat verdwijnen naar een minimaal pakket (hoef geen pinpas meer (tenzij gratis of minimaal bedrag) alleen een bankrekening om mijn NL rekeningen te betalen (en wie weet zet ik die ook wel over).

Zit nu in Noorwegen bij Sparrebank Vest

Opzich merk ik weinig verschil met NL alleen een paar zaken zijn hier anders:
- VISA in plaats van Maestro. Deze heeft ook een pasfoto erop en wordt als geldig ID aangemerkt bij een hoop zaken.
- Vaste kosten 40 euro per jaar (in verhouding stukken goedkoper als in NL) inclusief online bankieren, mobiel bankieren, VISA met ID en Mastercard Creditcard.
- Spaarrekening tbv. aanschaf huis met 4,6 procent rente (max inleg ongeveer 2500 per jaar) en per jaar ca. 500 extra belastingaftrek bij volledige inleg.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Laatst online: 09-11-2021
Anoniem: 423265 schreef op zondag 10 februari 2013 @ 01:07:
[...]

Ik kan me niet herinneren dat ik de afgelopen 20 jaar dat nog heb moeten doen? In de jaren 80 was dat idd. nog wel zo, ja ;)
Vorig jaar nog zo gedaan. Gelukkig hebben de meeste mensen tegenwoordig een bankrekeningnumer en niet meer een postgiro, dus overschrijven naar een postgiro hoeft eigenlijk helemaal niet meer.
Pagina: 1 2 3 Laatste