De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 182 ... 188 Laatste
Acties:
  • 530.202 views

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:02
Ellos schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 15:19:
Ik werk vrijwel alleen maar met dell, prima spul.
Met 10/100 ethernet interfaces op hun Inspirion 17 laptops. |:(

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:22
alienfruit schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 14:54:
Man-o-man net terug van de sessie. Gloeiende gloeiende wat een pauper software. Als eerste werkt het niet op mijn Mac. Vervolgens in Chrome in Windows. Maar dan niet in IE9. Maar alleen in IE8. Vervolgens is gewoon eens Windows app in de browser (wtf). Traag als dikke stront. Nee, dit gaat werken. Nog meer tijd kwijt aan tickets administratie 8)7

(Verder is HP een prima merk... veel beter dan Dell. Als het Dell QC was dan zocht ik wel een ander project.)
Wij hebben er een TFS synchronisatie tool voor, zodoende hoeven we alleen maar tickets in TFS bij te werken. De tool zorgt voor een nette 2-way sync.

Ideaal is het niet, want de tool is niet geheel bug vrij, maar ontziet ons wel van HPQC :)

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:28

alienfruit

the alien you never expected

Ja, zoiets schijnt er ook voor QC te zijn. Alleen Test QAer was te lui om het uit te zoeken. En nu zitten we hier mee opgescheept. Vervelende is ook dat je nu eerst Windows VM moet opstarten, inloggen op klantvpn en in QC. Oftewel je kan niet even snel een ticket nakijken :P

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:54

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Jullie vergelijken nu HP particuliere trash met het zakelijke segment wat HP ook heeft..
Zakelijk gezien kan HP (net als DELL) ook prima leveren..

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
alienfruit schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 15:36:
Ja, zoiets schijnt er ook voor QC te zijn. Alleen Test QAer was te lui om het uit te zoeken. En nu zitten we hier mee opgescheept. Vervelende is ook dat je nu eerst Windows VM moet opstarten, inloggen op klantvpn en in QC. Oftewel je kan niet even snel een ticket nakijken :P
Waarom zijn jullie uberhaupt naar QC gegaan en niet gewoon bij JIRA gebleven?

Wij doen hetzelfde voor TFS. Idealiter zouden we klanten gewoon toegang willen geven tot TFS web interface waar ze alleen bepaalde bugs kunnen inschieten maar dat mag niet van IT ofzo iets met klanten op het netwerk. Dus nu hebben we een Team Room (sharepoint) waar ze items kunnen maken en die worden dan ook gesynced 2-way :). Ideaal want het betekent dat ik nooit naar die teamroom hoeft te kijken _/-\o_ en de klanten zijn er ook blij mee want als het in TFS is geupdate dan is het ook geupdate op teamroom ^__^. We hebben die bugs wel een aparte naam gegeven (eternal bugs :PP) zodat je niet per ongeluk het update met zoiets als: "Dit is super onzin diegene die test heeft getest is incompetent" :p

[ Voor 8% gewijzigd door Rutix op 15-08-2013 15:53 ]

Nothing to see here!

Verwijderd

douweegbertje schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 15:42:
Jullie vergelijken nu HP particuliere trash met het zakelijke segment wat HP ook heeft..
Als ze nu een keer elitebooks zouden uitleveren welke niet na 2 minuten compilen al tegen de 105° aan zitten te hikken met een shutdown tot gevolg, had je een punt.

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

douweegbertje schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 15:42:
Op zich natuurlijk wel opmerkelijk dat ze particulier trash leveren, zo maak je geen reclame voor je bedrijf. Ik heb met mijn consumer-grade laptop (welke toch een mooie 1000 euro mocht kosten) een redelijk slechte ervaring opgedaan met Lenovo, ik zou dan ook niet zo snel een businessgrade machine daar kopen.

Veel bedrijven vergeten dat je, door het goed presenteren aan consumenten er voor zorgt dat beslissingsmakers ook sneller voor je spul kiezen. Stel dat je inkoper bent bij een groot bedrijf, als jij slechte ervaring hebt met de consumenten kant van een leverancier zul je echt niet zo snel als bedrijf daar bestellen. Doe je echter goede zaken als consument, dan zul je ook snel besluiten zakelijk bij die partij te gaan.

Zelfde geldt voor kleine en grote "jongens", als je als bedrijf een kleine partij negeert dan komt die partij echt niet meer terug als deze groot is geworden ;) Zo ben ik vroeger bij diverse auto-bedrijven de showroom "uitgekeken" of besloot men liever zaken te doen met mijn vader (terwijl ik aangaf dat ik een auto wilde en dat ik gewoon genoeg geld meenam om een nieuwe te kopen), bij die bedrijven kom ik dus nooit meer terug. Bedrijven die mij destijds goed geholpen hebben kunnen wel rekenen op een tevreden klant, en daar kom ik dan ook graag terug :) en deze keer met meer geld :+

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

Nog gefeliciteerd trouwens .Gertjan. :D

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:31

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ow ja. Extra bakkie koffie voor .Gertjan.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
alienfruit schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 14:54:
(Verder is HP een prima merk... veel beter dan Dell. Als het Dell QC was dan zocht ik wel een ander project.)
Mwja:
3 HP laptops gehad, allen te vroeg (deels) stuk gegaan.
2 Dell laptops gehad, bleven het wel doen, 1e had wel wat kuren met fan.

Ik heb een Canon printer ook nooit papier zien eten zoals een HP dat doet.

nieuws: 'HP-laptops gaan vaker stuk dan die van Asus en Toshiba'

Totdat ze kwaliteit gaan leveren (kom maar door met data) blijven ze bij mij op de zwarte lijst staan. :p

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 19:18
pedorus schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 16:35:
Ik heb een Canon printer ook nooit papier zien eten zoals een HP dat doet.
Dit. Ik heb ook altijd een HP printer gehad, tot ik ooit een keer een Canon kocht in de aanbieding. Dat was een wereld van verschil.

• Ellos
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 17:22
farlane schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 15:34:
[...]

Met 10/100 ethernet interfaces op hun Inspirion 17 laptops. |:(
Gelukkig werk ik alleen met hun zakelijke spul.
Consumentenmeuk zijn ze sowieso heel zwak in, kijk maar naar de 100'en pogingen tot een succesvolle tablet of telefoon

Verwijderd

Dat is data van laptops uit 2006.

Ik ben het met je eens dat HP laptops vaker stuk gaan ( :+ ), maar dat onderzoek gaat echt nergens meer over anno 2013. Dat heeft het nooit gedaan trouwens.. maar zeker niet nu.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2013 16:57 ]

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:06
Ik denk dat als je in het lagere segment van de consumenten laptops gaat zitten ook niet te veel mag verwachten van zo'n laptop. Ik denk dat alle laptop bouwers daar mindere kwaliteit leveren omdat het gewoon goedkoper is.

• Douweegbertje

Douweegbertje

.Gertjan. schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 15:57:
[...]

Op zich natuurlijk wel opmerkelijk dat ze particulier trash leveren, zo maak je geen reclame voor je bedrijf. Ik heb met mijn consumer-grade laptop (welke toch een mooie 1000 euro mocht kosten) een redelijk slechte ervaring opgedaan met Lenovo, ik zou dan ook niet zo snel een businessgrade machine daar kopen.

Veel bedrijven vergeten dat je, door het goed presenteren aan consumenten er voor zorgt dat beslissingsmakers ook sneller voor je spul kiezen. Stel dat je inkoper bent bij een groot bedrijf, als jij slechte ervaring hebt met de consumenten kant van een leverancier zul je echt niet zo snel als bedrijf daar bestellen. Doe je echter goede zaken als consument, dan zul je ook snel besluiten zakelijk bij die partij te gaan.

Zelfde geldt voor kleine en grote "jongens", als je als bedrijf een kleine partij negeert dan komt die partij echt niet meer terug als deze groot is geworden ;) Zo ben ik vroeger bij diverse auto-bedrijven de showroom "uitgekeken" of besloot men liever zaken te doen met mijn vader (terwijl ik aangaf dat ik een auto wilde en dat ik gewoon genoeg geld meenam om een nieuwe te kopen), bij die bedrijven kom ik dus nooit meer terug. Bedrijven die mij destijds goed geholpen hebben kunnen wel rekenen op een tevreden klant, en daar kom ik dan ook graag terug :) en deze keer met meer geld :+
Ja leuk verhaal over de basis van marketing. Wat wil je nu hier mee zeggen?
Indien ik (wat ik overigens niet ben) manager IT was, en ik ging aan jou vragen (wat ik overigens absoluut niet zou doen) als 'ICT-er' welke leverancier moest gaan nemen qua computers (lees: 20+, of het liefst eigenlijk 100+) en jij kwam aan met "mijn laptop was echt ruk van HP" dan had ik zoiets van "oh okay dan".

Volgens mij hebben we het hier over het zakelijke segment, daar tellen ongeveer 100 andere regels. Niet alleen op support basis, maar ook over welke 'families' uitkomen, zodat ik niet na 6 maanden computer-XYZ1337 meer kan krijgen. Uiteindelijk gaat het er over wat er op papier staat / gaat staan.
Daarin zijn er een aantal letterlijke feiten:
- Zover ik weet is HP zowel in NL als BE marktleider in het zakelijke segment
- Is er vrijwel niets mis met zakelijke leveringen en support
- Zal de prijs vast ook wel conform de markt zijn

Dus hoe begrijpelijk je verhaal ook is, en dat daar ook zeker een kern van waarheid in zit, doet het uiteindelijk geen enkel ding met een zakelijke relatie. Daarnaast gezien zijn wij hier nerds die totaal andere dingen met onze rigs doen dan de normale gebruiker met zijn/haar office pakket.

Prima als iemand hier met een "elitebook" laptop loopt te compilen met een mobile cpu en dat soort meuk en niets tests en vervolgens ook niet die troep dan terug brengt, maar als je zo je ervaringen gaat gebruiken.. Dat is waarschijnlijk ook de rede dat hier vrijwel niemand (?) manager-IT is en niet verantwoordelijk is voor een grote aankoop.
Tenminste het lijkt me logisch dat je het niet kan verkopen dat jij 5% meer kosten hebt gemaakt omdat "2 nerds problemen hadden met een niet geschikte laptop", en daarom hebben we bij een duurdere/andere leverancier alles gekocht.

En dan nog even los gezien, ik als programmeur loop niet met de standaard meuk zoals de rest van de medewerkers hier. Ik heb gewoon een fatsoenlijke bak, specifiek gekozen voor mijn werk.

-----------------------------------------------

Overigens mag je HP en HP zakelijk haast wel als 2 verschillende bedrijven zien. Het zelfde geldt haast ook voor DELL, als is dat de laatste jaren wat meer naar elkaar getrokken (omdat je als particulier wat meer dokt voor dat extra support). Maar vroegáh was je ook de lul met je standaard DELL laptop, tenzij het een XPS was, XPS had toen een speciale helpdesk waar je 24/7 terecht kon met 1 werkdag onsite support.

[ Voor 6% gewijzigd door Douweegbertje op 15-08-2013 17:13 ]

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Verdomde klote-DataSets, waarom wordt de ParentID van mijn child-item nou weer niet geset na het inserten van de parent :(

[ Voor 65% gewijzigd door Alex) op 15-08-2013 17:17 ]

We are shaping the future

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Ealanrian schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 17:01:
Ik denk dat als je in het lagere segment van de consumenten laptops gaat zitten ook niet te veel mag verwachten van zo'n laptop. Ik denk dat alle laptop bouwers daar mindere kwaliteit leveren omdat het gewoon goedkoper is.
Ik merk bij heel veel mensen om me heen dat laptops heel vaak te heet worden of de batterij absurd snel leeg loopt op accustroom, al dan niet doordat die accu's er niet tegen kunnen om constant aan netstroom te hangen. Of driverproblemen waarbij je netwerkdriver capituleert als je te veel USB devices in en uitplugt. Niet goed uit slaapstand komen.

Ik vind dat totaal bizar dat grote fabrikanten het lef hebben om met twintig jaar ervaring nog zulke rommel te leveren. Die dingen moeten gewoon getest worden en werken. Ik heb een Lenovo van 300 euro waar ik NOOIT gezeik mee heb. Dus zeg niet dat het aan goedkope onderdelen ligt, alles is goedkoop aan die laptop. Vaak is het hele ontwerp plus de drivers al verkeerd, zelfs voor meer high end specificaties.

iOS developer

Verwijderd

Floats zijn ruk. Wil je dat je entity van de ene triangle naar de andere beweegt, loop je de volgende frame tegen een assert aan omdat hij volgens mijn tests in geen van beide triangles valt. Oeps.
douweegbertje schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 17:10:
Prima als iemand hier met een "elitebook" laptop loopt te compilen met een mobile cpu en dat soort meuk en niets tests en vervolgens ook niet die troep dan terug brengt, maar als je zo je ervaringen gaat gebruiken.. Dat is waarschijnlijk ook de rede dat hier vrijwel niemand (?) manager-IT is en niet verantwoordelijk is voor een grote aankoop.
Tenminste het lijkt me logisch dat je het niet kan verkopen dat jij 5% meer kosten hebt gemaakt omdat "2 nerds problemen hadden met een niet geschikte laptop", en daarom hebben we bij een duurdere/andere leverancier alles gekocht.
Tsja daarom heet het hier de 'devschuur coffee corner', en niet de 'manager relaxruimte'.

Natuurlijk zijn er nerds als ik die alles vervangen wat los en vast zit aan hun laptop (CPU, ram, ssd, 3G, binnenkort scherm). Maar dat is voor het model wat ik bezit geen probleem. Een consumenten dell haal je voor de helft van de prijs als een zakelijke variant. Dan verwacht ik ook dat het ding wat meer aan kan qua abuse en wat betere koeling bevat dan zijn consumenten broertje. Als ik vervolgens (oud) klasgenoten steen aan been zie klagen over de uitzonderlijk slechte koeling en linux support op de elitebooks lijkt mij dat daarin is gefaald.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

WTF???
22-08-2013T19:00:00.000+2:00
Incoming!
PHP:
1
2
3
4
$Date = new SS_DateTime("22-08-2013T19:00:00.000+2:00");
var_dump($Date->getValue());
var_dump($Date->Time24());
var_dump(date('H:i', strtotime($Date->getValue()));

22-08-2013 19:00:00
19:00
19:08

8)7

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

i staat voor de maand?

----------

Nee dus. Maar überhaupt blijft het wazig hoe je in sommige talen met datum en tijd om moet gaan.

[ Voor 72% gewijzigd door BikkelZ op 15-08-2013 17:48 ]

iOS developer

• Alex)
*O* Gevonden

In de DataSet-designer loopt een lijntje dat de relatie voorstelt. Dat ding laat niks bijzonders zien in het 'Properties'-venster van Visual Studio, maar heeft wél een contextmenu met daarin de optie 'Edit Relation', waarin een vinkje verkeerd stond.

:w 2 uur van mijn leven

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:25
Dus hoe begrijpelijk je verhaal ook is, en dat daar ook zeker een kern van waarheid in zit, doet het uiteindelijk geen enkel ding met een zakelijke relatie. Daarnaast gezien zijn wij hier nerds die totaal andere dingen met onze rigs doen dan de normale gebruiker met zijn/haar office pakket.

En dan nog even los gezien, ik als programmeur loop niet met de standaard meuk zoals de rest van de medewerkers hier. Ik heb gewoon een fatsoenlijke bak, specifiek gekozen voor mijn werk.
Maar als de manager-IT gaat testen en de grote aankoop aangaat, dan zitten de programmeurs ermee. :(
Bij ons zijn er maar 2 smaken: 12,5" lichtgewicht laptop of een 15" laptop voor het "zwaardere werk".
Voor de muis en tas heb je zelfs meer keuzes! |:(
En nee, als programmeur loop je ook met de standaard meuk. Ik ben alleen blij dat er nu 8GB standaard inzit en met de HDD met hoge rpm.

En waarom zou het niet te verkopen zijn, dat jij voor 5% meer kosten, veel minder hardware problemen hebt en je medewerkers goed/snel hun werk kunnen doen?

let the past be the past.

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 16:12

StM

*ding-dong* Wil een begeleider even de UTP kabel van de kleuter die GitHub loopt te ddos'en lostrekken? Alvast bedankt.

:z

• Douweegbertje

Douweegbertje

Tsja daarom heet het hier de 'devschuur coffee corner', en niet de 'manager relaxruimte'.
Ja dat snap ik ook wel, maar ga dan niet beginnen over het vergelijken van een zakelijke markt. Ik bedoel alleen aan te geven dat er veel meer bij komt kijken, dan wat wij (programmeurs) graag willen.
In feite werd HP afgekraakt omdat men hier wat foute ervaringen hebben, dus dan moeten gehele bedrijven maar iets anders nemen :')
SPee schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 17:59:
[...]

Maar als de manager-IT gaat testen en de grote aankoop aangaat, dan zitten de programmeurs ermee. :(
Bij ons zijn er maar 2 smaken: 12,5" lichtgewicht laptop of een 15" laptop voor het "zwaardere werk".
Voor de muis en tas heb je zelfs meer keuzes! |:(
En nee, als programmeur loop je ook met de standaard meuk. Ik ben alleen blij dat er nu 8GB standaard inzit en met de HDD met hoge rpm.

En waarom zou het niet te verkopen zijn, dat jij voor 5% meer kosten, veel minder hardware problemen hebt en je medewerkers goed/snel hun werk kunnen doen?
Omdat vrijwel geen enkel bedrijf een fuck geeft qua IT. Voor iemand die moet gaan spenderen, ziet hij alleen 100x 500 euro laptops of 100x 700 euro laptops. Natuurlijk zijn er veel pluspunten aan te geven, maar 9/10 werkt het niet zo. -O-

In feite werkt iedereen hier op thinclients en andere meuk, wij (IT) werken op leuke laptops met 2 schermen. Dat is gewoon iets wat goed geregeld is, IT is vaak toch was specifieker werk en als je bedrijf dat niet wilt inzien dan doen ze toch wat fout :+

Ik zou ook echt nooit ergens gaan werken waar ik maar beperkte resources krijg zodat mijn werk - onwerkbaar gaat worden.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

StM schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 18:17:
*ding-dong* Wil een begeleider even de UTP kabel van de kleuter die GitHub loopt te ddos'en lostrekken? Alvast bedankt.

:z
Is't weer zo laat :/

• Douweegbertje

Douweegbertje

Firesphere schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 17:26:
WTF???
Incoming!
PHP:
1
2
3
4
$Date = new SS_DateTime("22-08-2013T19:00:00.000+2:00");
var_dump($Date->getValue());
var_dump($Date->Time24());
var_dump(date('H:i', strtotime($Date->getValue()));

22-08-2013 19:00:00
19:00
19:08

8)7
Ik weet niet wat jij doet, maar bij mij lukt dat gewoon wel :+

PHP:
1
2
3
4
$dateTime = "22-08-2013 19:00:00";
var_dump(date('H:i', strtotime($dateTime)));

//"19:00"

check je timezone stuff eens?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

douweegbertje schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 18:38:
[...]

Ik weet niet wat jij doet, maar bij mij lukt dat gewoon wel :+

PHP:
1
2
3
4
$dateTime = "22-08-2013 19:00:00";
var_dump(date('H:i', strtotime($dateTime)));

//"19:00"

check je timezone stuff eens?
Het punt is dus dat ik een SS_DateTime() moet hebben, het object, leuk dat een directe aanpak werkt, maar daar kan ik niet zoveel mee.
Of eigenlijk, mijn collega.

p.s.
Het is een ISO 8601 date (2004-02-12T15:19:21+00:00), geen gewone d-m-Y H:i:s ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Firesphere op 15-08-2013 18:45 ]

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Na lang zeuren eindelijk een nieuwe laptop op het werk: *O*

http://www.exo.com.ar/content/smartpro-qm5

Zelfde merk, zelfde specs -O-

Wel een USB-poort meer.

iOS developer

• StM

StM

Firesphere schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 18:44:
[...]

Het punt is dus dat ik een SS_DateTime() moet hebben, het object, leuk dat een directe aanpak werkt, maar daar kan ik niet zoveel mee.
Of eigenlijk, mijn collega.

p.s.
Het is een ISO 8601 date (2004-02-12T15:19:21+00:00), geen gewone d-m-Y H:i:s ;)
Maar dat stop je niet in strtotime ;) En die is zeer gevoelig voor je locale instellingen waarbij je hele rare fouten kan krijgen. Waarom doe je niet $dt->Nice()? Dat formaat wordt volgens mij (vrijwel) altijd goed herkend.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

douweegbertje schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 18:26:
[...]

Ja dat snap ik ook wel, maar ga dan niet beginnen over het vergelijken van een zakelijke markt. Ik bedoel alleen aan te geven dat er veel meer bij komt kijken, dan wat wij (programmeurs) graag willen.
In feite werd HP afgekraakt omdat men hier wat foute ervaringen hebben, dus dan moeten gehele bedrijven maar iets anders nemen :')
Vergeet niet, dat als wij ons frustreren over brakke hardware er mogelijk meer mensen tegenaan lopen. De inkoper van een Philips kan ook te maken krijgen met een brakke Dell en vervolgens zo afgeblaft worden door de Dell service desk dat hij nooit meer een dell koopt ;) Dat wilde ik er dus mee zeggen...

Vergeet niet dat de inkopers vaak ook op kleine schaal gewoon consumenten zijn. Als ik honds behandeld word door een hardwareleverancier of een auto-dealer kom ik daar nooit meer terug. Ook niet als ik straks een heel wagenpark moet onderhouden of 100 machines moet kopen.

Nu ben ik nog maar een boerenlul met wat consumenten troep en 2 werkplekken, maar ik zit ook bij klanten die wat groter zijn en mij ook betrekken bij beslissingen over ICT aanschaf. Op die manier kan een kleine (in eerste instantie onbeduidende) consument een grote rol spelen. Daarnaast kan mond-tot-mond reclame ook resulteren in een grote impact.

Ik was pas bij een leverancier van kantoor meubels die daar een mooie anekdote over had. Iemand kwam eerst prive iets kopen (voor een paar tientjes) om vervolgens zo tevreden te zijn dat hij voor zijn baas een order van tig duizend euro heeft geplaatst (terwijl aanvankelijk de baas nooit van de betreffende leverancier had gehoord). Dit is een mooi voorbeeld van: de kleine jongens netjes behandelen, wat kan resulteren in een goede deal met een grote jongen :)

Dus hoewel mijn verhaal in eerste instantie niet relevant leek, denk ik dat het toch iets relevanter is dan jij denkt ;)

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

StM schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 18:56:
[...]

Maar dat stop je niet in strtotime ;) En die is zeer gevoelig voor je locale instellingen waarbij je hele rare fouten kan krijgen. Waarom doe je niet $dt->Nice()? Dat formaat wordt volgens mij (vrijwel) altijd goed herkend.
De juiste waardes heb ik wel hoor. De strtotime was gewoon een WTFje ;)

Time24() van de SS_DateTime class doet ook gewoon een strtotime. (Had ik misschien direct moeten vermelden :P )

[ Voor 12% gewijzigd door Firesphere op 15-08-2013 19:00 ]

• StM

StM

Ah :P Maar het is een bekend probleem waar ik ook meer dan eens tegen aan gelopen ben. Kijkend naar wat het doet is het natuurlijk ook niet zo heel raar dat het mis kan gaan, gezien de aannames die gemaakt worden wegens gebrek aan informatie wat het nu moet gaan parsen. Datum/tijd manipulatie blijft problematisch in PHP, ondanks zeer handige helper classes als SS_Datetime of Zend_Date. (Al ziet SS_DateTime er wel een heel stuk beter uit als dat gedrocht van een Zend_Date :P)

*edit*: Ah dat verklaard een hoop van de WTF ja ;)

[ Voor 5% gewijzigd door StM op 15-08-2013 19:07 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

StM schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 19:03:
Ah :P Maar het is een bekend probleem waar ik ook meer dan eens tegen aan gelopen ben. Kijkend naar wat het doet is het natuurlijk ook niet zo heel raar dat het mis kan gaan, gezien de aannames die gemaakt worden wegens gebrek aan informatie wat het nu moet gaan parsen. Datum/tijd manipulatie blijft problematisch in PHP, ondanks zeer handige helper classes als SS_Datetime of Zend_Date. (Al ziet SS_DateTime er wel een heel stuk beter uit als dat gedrocht van een Zend_Date :P)

*edit*: Ah dat verklaard een hoop van de WTF ja ;)
Ondanks dat zeggen dat je een "SS" class gebruikt vaak rare blikken oplevert, is Silverstripe toch wel 1 van de meest plezierige frameworks waar ik mee heb gewerkt.

Het klopt trouwens dat't een bekend probleem was, maar die 8 minuten, echt, seriously?

[ Voor 5% gewijzigd door Firesphere op 15-08-2013 19:20 ]

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Verwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 17:25:
[...]

Natuurlijk zijn er nerds als ik die alles vervangen wat los en vast zit aan hun laptop (CPU, ram, ssd, 3G, binnenkort scherm). Maar dat is voor het model wat ik bezit geen probleem. Een consumenten dell haal je voor de helft van de prijs als een zakelijke variant. Dan verwacht ik ook dat het ding wat meer aan kan qua abuse en wat betere koeling bevat dan zijn consumenten broertje. Als ik vervolgens (oud) klasgenoten steen aan been zie klagen over de uitzonderlijk slechte koeling en linux support op de elitebooks lijkt mij dat daarin is gefaald.
Mijn HP Elitebook 8540p heeft anders prima linux support, ik heb alle smaken erop gehad van Ubuntu tot en met Archlinux (nu), en alles werkt gewoon, inclusief volumeknoppen, schermbrightness, wifi, bluetooth.

Over koeling, alleen in de zomer als ik aan het minecraften ben wil het beestje af en toe uitvallen, maar dat verbaast me niets.

Toch algemeen zeer tevreden, mede omdat de service vanuit de universiteit geweldig is, en het beestje snel zat is voor mijn algemene taken.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

windwarrior schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 19:21:
Toch algemeen zeer tevreden, mede omdat de service vanuit de universiteit geweldig is, en het beestje snel zat is voor mijn algemene taken.
Laat me raden, UT?
(windwarrior heeft geen stad in z'n profiel staan, dus dat MOET wel Enschede zijn dan! :P )

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Firesphere schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 19:23:
[...]

Laat me raden, UT?
(windwarrior heeft geen stad in z'n profiel staan, dus dat MOET wel Enschede zijn dan! :P )
*check*

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

De Elitebook was trouwens ook een overduidelijke trigger, aangezien dat al jaaaaren de standaard op de UT is :)

• StM

StM

Firesphere schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 19:20:
[...]

Ondanks dat zeggen dat je een "SS" class gebruikt vaak rare blikken oplevert, is Silverstripe toch wel 1 van de meest plezierige frameworks waar ik mee heb gewerkt.

Het klopt trouwens dat't een bekend probleem was, maar die 8 minuten, echt, seriously?
Ik zit er inderdaad ook al wat langer naar te kijken, maar ik heb zo'n berg legacy code op ZF zitten dat de stap om het eens echt ergens voor in te zetten vrij groot is. Je zou zeggen dat het leuk is voor een klein websitetje ofzo, maar het CMS vind ik eigenlijk wat te beperkt en het aanbod van goede, doorontwikkelde CMS modules is ook niet echt heel super te noemen.

Verwijderd

Firesphere schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 19:25:
[...]

De Elitebook was trouwens ook een overduidelijke trigger, aangezien dat al jaaaaren de standaard op de UT is :)
Ook bij de TU delft en TU/e.
Over koeling, alleen in de zomer als ik aan het minecraften ben wil het beestje af en toe uitvallen, maar dat verbaast me niets.
Dat bedoel ik dus. Daar durven ze dan €1500+ voor te vragen 8)7
Mijn HP Elitebook 8540p heeft anders prima linux support, ik heb alle smaken erop gehad van Ubuntu tot en met Archlinux (nu), en alles werkt gewoon, inclusief volumeknoppen, schermbrightness, wifi, bluetooth.
Bij de 8570w werken de brightness controlls niet. Bovendien zijn er aparte biosen voor windows en linux (wtf?) waarbij het vanaf een bepaalde windows bios niet meer mogelijk is terug te flashen naar het linux bios (wtf #2)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2013 19:28 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

StM schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 19:26:
[...]

Ik zit er inderdaad ook al wat langer naar te kijken, maar ik heb zo'n berg legacy code op ZF zitten dat de stap om het eens echt ergens voor in te zetten vrij groot is. Je zou zeggen dat het leuk is voor een klein websitetje ofzo, maar het CMS vind ik eigenlijk wat te beperkt en het aanbod van goede, doorontwikkelde CMS modules is ook niet echt heel super te noemen.
Hmmm, wat wil je precies?

Vooral 3.1rc1 is echt goed bruikbaar. En het is zeer geschikt voor grote sites hoor. Je wilt niet weten wat voor gigantische sites (nog zonder images, rustig 200MB aan classes etc.) heb gebouwd. Ik heb zelf ook wat modules op github staan, ze zijn er echt wel.

Alleen veel minder wildgroei (zoals bij Wordpress), en goede modules worden ook actief onderhouden en zijn goed in leesbare code. Anders dan veel Wordpress-plugins die ik zie, dat is echt scriptkiddy-werk.

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Firesphere schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 19:25:
[...]

Vorig jaar waren het Lenovo's, met hun vreselijke keyboardlayout dat ctrl en fn omgedraaid heeft zitten.. De nieuwe elitebooks trouwens zjin beste bakbeesten, de mijne is nog enigsinds handzaam, de versie die je nu kan kopen is facking 3.4 kg met 150W netstroomadapter.

en @Darkstone, wtf, biosen specifiek voor een operatingsysteem, blijf af enzo, dat is helemaal geen taak van de bios

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-09 18:38

_David_

FP ProMod

llama llama duck

nieuws: Facebook wil eigen betaalsysteem introduceren

Moest meteen aan Firesphere denken die daar de boel sloopt O-)

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik denk dat ik binnenkort wel een nieuwe minigun mag gaan schrijven ja. Ik wist't al ;)

• Robbiedobbie
  • Laatst online: 16-09 19:30
windwarrior schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 19:30:
[...]

Vorig jaar waren het Lenovo's, met hun vreselijke keyboardlayout dat ctrl en fn omgedraaid heeft zitten.. De nieuwe elitebooks trouwens zjin beste bakbeesten, de mijne is nog enigsinds handzaam, de versie die je nu kan kopen is facking 3.4 kg met 150W netstroomadapter.

en @Darkstone, wtf, biosen specifiek voor een operatingsysteem, blijf af enzo, dat is helemaal geen taak van de bios
Ik heb op mijn universiteit niet de optie om een laptop te krijgen. Daarom heb ik dus zelf een krachtpatser gekocht vorig jaar, dat ding is alleen bijna 4 kg, en heeft een 200W netstroom adapter, die evenveel weegt dan een ultrabook...
Hij is dan weer wel erg goed uit te breiden. Daarom ga ik er morgen nieuwe memory en een schijf bij hangen.

[ Voor 7% gewijzigd door Robbiedobbie op 15-08-2013 19:42 ]

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Is het al vrijdag?
RTL Nieuws had net een stukje over "goed zaad uit Nederland" (ging over zaden voor groente/planten). Laten ze een poster zien met een mooie dame met daaronder de URL:

zijgaatvoorzaad.nl :X (SFW, don't worry)
:D Mijn gedachten gingen direct een andere kant uit :+ (is vast ook de bedoeling)

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:53

BM

Moderator Spielerij
.Gertjan. schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 19:56:
Is het al vrijdag?
RTL Nieuws had net een stukje over "goed zaad uit Nederland" (ging over zaden voor groente/planten). Laten ze een poster zien met een mooie dame met daaronder de URL:

zijgaatvoorzaad.nl :X (SFW, don't worry)
:D Mijn gedachten gingen direct een andere kant uit :+ (is vast ook de bedoeling)
Ik zag 'm net ook ja. Leuke slogan, en vast niet heel toevallig zo 'dubbelzinnig' :)

Nog gefeliciteerd trouwens *O*

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Styxxy
  • Laatst online: 19:45
In feite werkt iedereen hier op thinclients en andere meuk, wij (IT) werken op leuke laptops met 2 schermen. Dat is gewoon iets wat goed geregeld is, IT is vaak toch was specifieker werk en als je bedrijf dat niet wilt inzien dan doen ze toch wat fout :+
Bij ons werkt ook iedereen op thin client. Sterker nog, ik ben zelfs pilot tests aan het uitvoeren zodat wij IT'ers in het bedrijf, ook volledig naar thin client kunnen gaan. Op zich loopt het wel goed. Onze VM's draaien dan ook met volledig dedicated resources :+ .

• pedorus
  • Niet online

Ik heb hier een laptop van 299 euro, meer dan 2 jaar oud, en die is ook snel zat voor algemene taken, ook een spelletje als tf2 kan gewoon. Daarnaast heeft die meer harde schijf ruimte, is lichter, heeft meer geheugen dan sommige edities, en valt niet uit in de zomer... Waar betaal je in vredesnaam die 1500+ euro voor? Voor 5 keer zo veel euros zou je toch een laptop mogen verwachten die niet uit valt... :p
Mijn HP-ervaringen zijn deels bedrijfsmatig... En ja, daarom moesten gehele organisaties geen HP meer (ten minste 5000+ stuks).

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Styxxy schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 20:55:
[...]

Bij ons werkt ook iedereen op thin client. Sterker nog, ik ben zelfs pilot tests aan het uitvoeren zodat wij IT'ers in het bedrijf, ook volledig naar thin client kunnen gaan. Op zich loopt het wel goed. Onze VM's draaien dan ook met volledig dedicated resources :+ .
Waarom zou je dat uberhaupt willen?

• Styxxy
PrisonerOfPain schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 21:52:
[...]
Waarom zou je dat uberhaupt willen?
Ik wil het niet, maar de managers willen het. Tot nu toe lijken de tests wel goed te gaan, alles loopt tegen een acceptabel tempo. Al wil ik persoonlijk gewoon een goede laptop met SSD. Maar dat willen de managers dus niet. Omdat het zogezegd te veel onderhoud vraagt. Plus alles is sowieso dicht gespijkerd bij ons, zelfs geen Wi-Fi.

Het "voordeel" is, aangezien we normaal desktops hebben (geen laptops), dat we nu ook remote kunnen werken (mits in het bezit van een token generator), en ook kunnen inloggen op eender welke thin client binnen het bedrijf.

Gelukkig heb ik al het RAM geheugen kunnen laten upgraden van 4GB naar 6GB (ik wil eigenlijk 8GB, maar de servers hebben te weinig memory om voor iedereen genoeg te reserveren). Bij een gewone werkdag zit ik rond een 80% memory gebruik. Toen ik nog 4GB had zat ik constant tegen full memory :( .

[ Voor 6% gewijzigd door Styxxy op 15-08-2013 22:07 ]

• Rutix
Styxxy schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 22:06:
[...]
Gelukkig heb ik al het RAM geheugen kunnen laten upgraden van 4GB naar 6GB (ik wil eigenlijk 8GB, maar de servers hebben te weinig memory om voor iedereen genoeg te reserveren).
Huppa en al meteen de reden waarom je het echt niet zou willen ;). 8GB is wel minimum hoor als je ontwikkelaar bent vind ik ^_^

Nothing to see here!

• Styxxy
Rutix schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 22:07:
[...]
Huppa en al meteen de reden waarom je het echt niet zou willen ;). 8GB is wel minimum hoor als je ontwikkelaar bent vind ik ^_^
Ik heb dat ook proberen uit te leggen ;) maar ik sta bijna onderaan de ladder in het IT departement. Ik ben de pilot op dit nieuwe platform, ik heb een héél klein beetje inspraak. Ik ben al blij dat ik 6GB heb gekregen, ook al ijverde ik voor 8GB. (Trouwens, 6GB is echt het minimum, 8GB is een comfortabeler minimum.)

Probleem is dat ik in een non-ICT bedrijf werk. Maw, alles qua IT is enkel maar een "kost", brengt niet rechtstreeks iets op. Een laptop met SSD en 8GB (of 16GB) RAM valt gewoon weg niet te "verkopen". Waarom hebben we het nodig? Dat het compilen wat sneller gaat? Dat maakt echt niet uit hoor (voor de managers).

Je moet mij niet overtuigen ;) ik probeer gewoon het beste van de situatie te maken. Dus ik blijf zagen voor meer memory :P (maar dat kost geld en is gewoon niet voorhanden op dit moment). Binnen X aantal maanden zouden we 8GB krijgen, waarbij 6GB dedicated is en dan 2GB shared. Beter dan niets zou ik zeggen. Oh ja, ik heb serieus wat moeten lobby'en om überhaupt die 6GB te krijgen.

• Douweegbertje

Douweegbertje

Rutix schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 22:07:
[...]

tis maar net met wat je moet coden. Denk dat sommige het ook wel zwaar overschatten wat ze soms nodig moeten hebben, terwijl de 'gains' maar minimaal zijn.
Ik met PHP (wat natuurlijk scripten is en zelfs op win95 kan :+ ) en c++ c# etc heb eigenlijk nooit ergens last van gehad. Voor wat hebben jullie dan het liefst een goede bak voor nodig? Welke taal/compile?
Styxxy schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 22:31:
[...]

Ik heb dat ook proberen uit te leggen ;) maar ik sta bijna onderaan de ladder in het IT departement. Ik ben de pilot op dit nieuwe platform, ik heb een héél klein beetje inspraak. Ik ben al blij dat ik 6GB heb gekregen, ook al ijverde ik voor 8GB. (Trouwens, 6GB is echt het minimum, 8GB is een comfortabeler minimum.)

Probleem is dat ik in een non-ICT bedrijf werk. Maw, alles qua IT is enkel maar een "kost", brengt niet rechtstreeks iets op. Een laptop met SSD en 8GB (of 16GB) RAM valt gewoon weg niet te "verkopen". Waarom hebben we het nodig? Dat het compilen wat sneller gaat? Dat maakt echt niet uit hoor (voor de managers).

Je moet mij niet overtuigen ;) ik probeer gewoon het beste van de situatie te maken. Dus ik blijf zagen voor meer memory :P (maar dat kost geld en is gewoon niet voorhanden op dit moment). Binnen X aantal maanden zouden we 8GB krijgen, waarbij 6GB dedicated is en dan 2GB shared. Beter dan niets zou ik zeggen. Oh ja, ik heb serieus wat moeten lobby'en om überhaupt die 6GB te krijgen.
tja vrij lullig, tbh als je het daar leuk hebt e.d. en je verdient in verhouding goed dan zou ik persoonlijk lekker zelf een reepje geheugen kopen. Ik heb op mn werk ook gewoon een eigen toetsenbord + muis + muismat gehad. Sure, beetje luxe items wellicht, maar voor mij persoonlijk gezien niet.

[ Voor 53% gewijzigd door Douweegbertje op 15-08-2013 22:36 ]

• Styxxy
douweegbertje schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 22:34:
[...]
Ik met PHP (wat natuurlijk scripten is en zelfs op win95 kan :+ ) en c++ c# etc heb eigenlijk nooit ergens last van gehad. Voor wat hebben jullie dan het liefst een goede bak voor nodig? Welke taal/compile?

[...]

tja vrij lullig, tbh als je het daar leuk hebt e.d. en je verdient in verhouding goed dan zou ik persoonlijk lekker zelf een reepje geheugen kopen. Ik heb op mn werk ook gewoon een eigen toetsenbord + muis + muismat gehad. Sure, beetje luxe items wellicht, maar voor mij persoonlijk gezien niet.
Ik werk met .NET. Het project waar ik nu full time aan werk, is echt wel groot hoor :P. Solution geladen in VS, neemt die al 1GB memory in beslag. Wanneer je die runt, nog eens 1GB memory extra in use (voor de toepassing + services die lokaal gehost worden).

Ik werk dus op thin client hé, mijn machine (VM) is gehost in ons datacentrum (eigenlijk centra). Ik weet zeer zeker dat ik niet even snel een latje ram in de server mag bijsteken :P :+ .

Eigen muis kan ik nog wel meenemen (dat standaard prul ding van HP is echt slecht). Maar een toetsenbord is al wat lastiger. Men heeft absoluut niet graag dat je eigen spullen gaat aansluiten :( (en ik denk niet dat mijn collega's het echt gaan appreciëren wanneer ik op mijn mechanisch toetsenbord begin te tokkelen :P maakt nogal veel lawaai).

De verloning is zeker zeer goed, en ik doe mijn werk ook graag ;). Tot nu toe is bovenstaande enkel hetgeen waar ik niet super tevreden over ben. Maar het is nu ook niet dat het niet werkbaar is. Het gaat allemaal wel.

[ Voor 20% gewijzigd door Styxxy op 15-08-2013 22:46 ]

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Styxxy schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 22:06:
[...]

Ik wil het niet, maar de managers willen het. Tot nu toe lijken de tests wel goed te gaan, alles loopt tegen een acceptabel tempo. Al wil ik persoonlijk gewoon een goede laptop met SSD. Maar dat willen de managers dus niet. Omdat het zogezegd te veel onderhoud vraagt. Plus alles is sowieso dicht gespijkerd bij ons, zelfs geen Wi-Fi.
Ik weet niet wat voor mensenhaters dat zijn die dat soort ICT maatregelen bedenken. Wat voor een tijd ik wel niet kwijt ben doordat VM's traag werken of niet werken of je er uit donderen of niet genoeg capaciteit hebben. Dat maal het aantal collega's die allemaal het zelfde ondergaan. Kan me niet voorstellen dat er echt onder de streep geld verdiend wordt.

Project waar je drie dagen over hebt gedaan om het draaiend te krijgen? Tja er maar af tiefen want mijn VM schijf van 80GB zit vol. Oh ik heb het nu weer nodig. Hoe ging dat ook al weer.... :+

iOS developer

• pedorus
  • Niet online
Styxxy schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 22:40:
Ik werk met .NET. Het project waar ik nu full time aan werk, is echt wel groot hoor :P. Solution geladen in VS, neemt die al 1GB memory in beslag. Wanneer je die runt, nog eens 1GB memory extra in use (voor de toepassing + services die lokaal gehost worden).
Aha, met 1GB voor je OS enzo en een gigje voor een browser kom je dan dus op 4GB.. Dus 6GB is 2GB te veel >:)

(Ik heb zelf veelal 32GB+ geheugen nodig voor testservers (real-time 'big data' analyses). Voor <100 euro/mnd ex heb je tegenwoordig al een server met 64GB geheugen, waar hebben we het nou over.)

• Douweegbertje

Douweegbertje

pedorus schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 23:07:
[...]

Aha, met 1GB voor je OS enzo en een gigje voor een browser kom je dan dus op 4GB.. Dus 6GB is 2GB te veel >:)

(Ik heb zelf veelal 32GB+ geheugen nodig voor testservers (real-time 'big data' analyses). Voor <100 euro/mnd ex heb je tegenwoordig al een server met 64GB geheugen, waar hebben we het nou over.)
onze server kost waarschijnlijk ook zo iets of meer, maar met veel minder specs.
Denk iets met managed :+

• Styxxy
pedorus schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 23:07:
[...]
Ik werk in de financiële sector ;). We hebben privé data centra. Nu ja, het infrastructuur bedrijf heeft die en wij huren dus capaciteit in (is een privé bedrijf, waar we deels eigenaar zijn). Dus de huurprijs is gewoon zodat het bedrijf break-even draait. Even snel een servertje huren ergens bij een derde partij, zit er niet in (mag ook niet en indien je het doet, kan je die niet eens bereiken aangezien de proxy+firewall het blokkeert).

[ Voor 7% gewijzigd door Styxxy op 15-08-2013 23:15 ]

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:33
Hier gelukkig dedicated pc's met recent geheugenupgrade naar 16GB *O* Daarvoor ook continue vol geheugen etc. Daar weer voor ook op remote servers gewerkt over een trage lijn omdat lokaal werken niet kon. Thank God dat die tijd voorbij is zeg oOo

• pedorus
  • Niet online
Managed en 'business grade' kost natuurlijk zomaar een factor 3 of meer extra :p Financiële sector kan het helemaal uit de klauwen lopen. (Ivm vertrouwelijkheid zal ik me inhouden.) Het kan soms makkelijker zijn om een olifant in een houdgreep te krijgen, dan om een fatsoenlijk servertje bij een bank te krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Laatst online: 20-09 07:45
Voor de devschuurders met geldgebrek 1337 skillz : Bol.com Developer Contest 2013 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
pedorus schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 23:47:
[...]
Managed en 'business grade' kost natuurlijk zomaar een factor 3 of meer extra :p Financiële sector kan het helemaal uit de klauwen lopen. (Ivm vertrouwelijkheid zal ik me inhouden.) Het kan soms makkelijker zijn om een olifant in een houdgreep te krijgen, dan om een fatsoenlijk servertje bij een bank te krijgen ;)
Ja, en voor mij is het zelfs nog erger :+ namelijk medisch geheim ;). Toen ik uit proefperiode was, hebben we eens met enkele personen van de IT afdeling het data centrum on premise mogen bezoeken. Dat was dus enkele maanden ervoor aangevraagd. Om toegang tot de ruimte(s) te krijgen, tja ... laten we zeggen dat we door "enkele" "zware" deuren moesten :+ .

Anyway, ik ben blij met waar ik werk. Enkel de workstation is een klein nadeel; maar voor de rest tip top in orde.
zeef schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 00:27:
Voor de devschuurders met geldgebrek 1337 skillz : Bol.com Developer Contest 2013 :)
Ik ben altijd extreem inspiratieloos om een app te maken :(.

[ Voor 13% gewijzigd door Styxxy op 16-08-2013 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

* dcm360 zucht
Slecht een paar uur aan het knoeien geweest met Squeryl, om tot de conclusie te komen dat als ik met de debugger door mn queries heen loop, er wel de juiste waarde uit de database getrokken wordt, maar ergens richting het teruggeven van die waarde aan mn functie er een get wordt gepoogd op een None. Frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

douweegbertje schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 22:34:
[...]

tis maar net met wat je moet coden. Denk dat sommige het ook wel zwaar overschatten wat ze soms nodig moeten hebben, terwijl de 'gains' maar minimaal zijn.
Ik werk in VS2012 aan een vrij eenvoudige ASP.Net MVC-website met daarachter een WCF-service. SSMS open voor databasebeheer, Excel voor m'n urenregistratie en twee tabs in Chrome: constant 3.5 van de 3.8 GB in gebruik. Elke Alt+Tab kost me dertig seconden swappen (Green harddisk...) en een exception in de WCF-service of in een MVC-view laat de machine een minuut hangen.

Er wordt op dit moment een nieuw systeem voor me samengesteld, tot die tijd ben ik een paar uur per week kwijt met wachten.

Het gaat verder ook niet alleen om die paar seconden, maar erom dat je tig keer per dag uit je flow wordt gehaald. Zie je iets raars met de data of layout op je scherm, zet je een breakpoint, inspecteer je de data, stop met debuggen om de code aan te passen ... en op dat moment kun je 30-120 seconden gaan zitten wachten tot je harddisk is uitgerateld voordat je de wijziging die je in je hoofd hebt voor de (test)code kunt intikken. Heel slecht voor de concentratie.

Edit & Continue en Detach zijn minstens zo traag, dus dat helpt ook niet.

[ Voor 20% gewijzigd door CodeCaster op 16-08-2013 08:09 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerrrt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-09 13:00
* Geerrrt gooit een tree Red Bull de schuur in!

Eury#2434

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
* Ealanrian smijt die zooi terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterwouter2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09-2021
GeertJam schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 08:56:
* wouterwouter2 gooit een tree Red Bull de schuur in!
Pas maar op met zoveel suiker. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Zei iemand hier koffie?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/unFKqmIl.jpg

offtopic:
Foto (c) Trein30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerrrt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-09 13:00
Nou nou nou, niet zo aggresief!

Eury#2434

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

zeef schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 00:27:
Ja, lekker. Worden er 10 apps gemaakt en Bol hoeft maar 10k af te tikken. Elke fatsoenlijke app zit al rond die prijs :X Dit soort acties vind ik altijd een beetje jammer. ;w
Mja noem me maar een zeiksnor, maar zo "waardeer" je ontwikkelaars imo niet, vooral niet als je die 1337 skills hebt begin je hier niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
GeertJam schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 09:08:
[...]

Nou nou nou, niet zo aggresief!
Dan moet je die zooi niet naar binnen gooien :( . Weet je wel wat voor smeerboel dat geeft als zo'n blikje knapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

* Firesphere giet koffie de devschuur in

Rustig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Firesphere schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 09:22:
* Firesphere giet koffie de devschuur in

Rustig aan.
* Ealanrian houd snel een emmer onder de koffie stroom.
Mensen pas nou eens op er ligt net een nieuwe vloer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

Firesphere schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 17:26:
WTF???
Incoming!
[...]
Firesphere schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 18:44:
[...]
p.s.
22-08-2013 is geen ISO 8601 datum, hoor. Dan zou het 2013-08-22 moeten zijn. Wellicht zit daar je probleem.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
* dev10 gooit een paracetamol en trachitol de Devschuur binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:02
Het voordeel van werken bij een kleiner bedrijf waar het wel begrepen wordt : Ik mag mijn eigen hardware uitzoeken.
Resultaat: Ik werk 5-6 jaar met veel plezier op mijn snelle hardware terwijl anderen met hun office 'PC/Laptop uit het schap" constant lopen te kloten en klagen dat alles zo langzaam gaat.

Nu voor m'n vaste PC ook een i7 4770 met SSD en 16GB RAM, helemaal super!

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Als ik 3 code-editor windows heb in visual studio, is er dan een keyboard shortcut waarmee ik de huidige file naar een van de andere editor windows kan verplaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

PrisonerOfPain schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 09:49:
Als ik 3 code-editor windows heb in visual studio, is er dan een keyboard shortcut waarmee ik de huidige file naar een van de andere editor windows kan verplaatsen?
Er is wel een command waarmee je je huidige file naar de 'main document group' kunt verplaatsen. Er zit standaard geen shortcut aan, maar niks houdt je tegen om er zelf één aan te koppelen, natuurlijk. :)

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 11:23

Acid_Burn

uhuh

Zucht. Nu hebben ze hier een hub vervangen door een (managed) switch. Nu kan ik niet meer bij het netwerk :') Pingen gaat wel, maar de netwerkmappen, daar kan ik niet mee verbinden... wordt weer een rustig dagje vermoed ik zo.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

dev10 schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 09:34:
* dev10 gooit een paracetamol en trachitol de Devschuur binnen.
Smaakt goed bij de koffie :+

Paracetamol kan ik wel gebruiken na een korte nacht en iets te veel wijn. Dat is het nadeel van jarig zijn midden in de week (allen nog bedankt voor de felicitaties trouwens :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.Gertjan. schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:03:
[...]

Smaakt goed bij de koffie :+

Paracetamol kan ik wel gebruiken na een korte nacht en iets te veel wijn. Dat is het nadeel van jarig zijn midden in de week (allen nog bedankt voor de felicitaties trouwens :) ).
Extra zwart dan maar? C█

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Korben schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 09:55:
[...]

Er is wel een command waarmee je je huidige file naar de 'main document group' kunt verplaatsen. Er zit standaard geen shortcut aan, maar niks houdt je tegen om er zelf één aan te koppelen, natuurlijk. :)
Bijna, blijkbaar zijn er Window.MovetoNextTabGroup (en previous) enige nadeel is dat de main document group daar niet bij hoort of zo. Dus ik kan wel tabs moven tussen 2 en 3, maar niet van en naar 1. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Goed plan :)
Ben al begonnen met een dubbele dosis deze morgen :9 Maar damn, ik kom verrekte moeilijk op gang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

PrisonerOfPain schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:11:
[...]

Bijna, blijkbaar zijn er Window.MovetoNextTabGroup (en previous) enige nadeel is dat de main document group daar niet bij hoort of zo. Dus ik kan wel tabs moven tussen 2 en 3, maar niet van en naar 1. :(
Window.MoveToMainDocumentGroup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Laatst online: 20:37
.Gertjan. schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:14:
[...] Goed plan :)
Ben al begonnen met een dubbele dosis deze morgen :9 Maar damn, ik kom verrekte moeilijk op gang...
Ff 15min sporten, dan koud douchen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Gewoon de kater verdrinken met meer alcohol :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
Trachitol in combinatie met koffie is best te doen inderdaad. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Korben schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:19:
[...]

Window.MoveToMainDocumentGroup?
Ik krijg ze niet uit de main document group om mee te beginnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Ealanrian schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:24:
Gewoon de kater verdrinken met meer alcohol :P
> "U blaast een F-je meneer, heeft u gedronken"
< "Yep meneer agent, volgens internet is het het beste om je kater gewoon te verdrinken"
> "Ah geen probleem, fijne dag nog"

:+ Zullen we maar niet doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:52

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Pff.. wat zal ik blij zijn als deze week voorbij is... Het hele MT is de hort op, dus is ondergetekende de sjaak. Heerlijk mailtjes en telefoontjes van klanten beantwoorden die ineens al hun mail kwijt zijn, waarna je ze uitlegt dat ze eens op "Inbox" moeten klikken ipv op "Unread mail" |:(

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.Gertjan. schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:33:
[...]

> "U blaast een F-je meneer, heeft u gedronken"
< "Yep meneer agent, volgens internet is het het beste om je kater gewoon te verdrinken"
> "Ah geen probleem, fijne dag nog"

:+ Zullen we maar niet doen ;)
Het zou best kunnen dat je nu alsnog een F blaast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Firesphere schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:34:
[...]

Het zou best kunnen dat je nu alsnog een F blaast ;)
Na, van 1 flesje wijn over een hele avond valt het wel mee ;)
Je kunt je alsnog brak voelen zonder een F-je.

Vroeger was het een wat groter risico, toen zat ik om 6 uur nog wel eens in de auto richting het werk, daar was de kans groter dat het nog niet helemaal uit mijn bloed was... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Nog meer mensen die totaal hun motivatie kwijt zijn vandaag?

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Rutix schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:52:
Nog meer mensen die totaal hun motivatie kwijt zijn vandaag?
Nou, niet alleen vandaag :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

* Radiant meldt.
Ach, vakantie voor de deur *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Laatst online: 16-09 19:30
Blegh, Heb ik mijn laptop helemaal gereed gemaakt om een hardware upgrade te mogen ontvangen, moet ik nu zitten wachten op de post :( Waarom komt die altijd zo laat hier in limburg (5 uur 's middags) :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
MueR schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:34:

Pff.. wat zal ik blij zijn als deze week voorbij is... Het hele MT is de hort op, dus is ondergetekende de sjaak. Heerlijk mailtjes en telefoontjes van klanten beantwoorden die ineens al hun mail kwijt zijn, waarna je ze uitlegt dat ze eens op "Inbox" moeten klikken ipv op "Unread mail" |:(
Je bent toch een devpersoon en geen helpdesk persoon?
.Gertjan. schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:37:
[...]

Na, van 1 flesje wijn over een hele avond valt het wel mee ;)
Je kunt je alsnog brak voelen zonder een F-je.

Vroeger was het een wat groter risico, toen zat ik om 6 uur nog wel eens in de auto richting het werk, daar was de kans groter dat het nog niet helemaal uit mijn bloed was... :/
dat is wel zwaar afhankelijk van de soort fles. Een halve liter is wel weg ja maar een 2 liter fles denk ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ealanrian schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:58:
[...]

Je bent toch een devpersoon en geen helpdesk persoon?

[...]

dat is wel zwaar afhankelijk van de soort fles. Een halve liter is wel weg ja maar een 2 liter fles denk ik niet.
:z Standaard is het 75 cl.
Zo kunnen we elk argument wel verpesten. Als hij een 10L fles zou drinken zou hij hier niet meer zijn etc. oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Laatst online: 20:37
Radiant schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:54:
* Radiant meldt.
Ach, vakantie voor de deur *O*
Ik ook. Gelukkig vanaf vanavond drie weken vakantie ^^ Eerst klein weekje Keulen en dan 2 weken Italië. En als ik terug kom hopelijk goed nieuws, zodat ik uiteindelijk fatsoenlijk kan werken naast mijn studie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Het was inderdaad een 75cl en hij was al aangebroken :) Desalniettemin, hij was lekker :9
Zo kunnen we elk argument wel verpesten. Als hij een 10L fles zou drinken zou hij hier niet meer zijn etc. oOo
10L? Ligt aan de beschikbare tijd en het alcohol percentage. Ik zou bijna zeggen: "challenge accepted", maar dat neemt mijn lever mij niet in dank af, vrees ik :+

Pagina: 1 ... 182 ... 188 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.