De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 164 ... 188 Laatste
Acties:
  • 530.228 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

Och, als je per LOC een euro krijgt dan maak je toch alles in ASM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-09 16:23
Verwijderd schreef op maandag 29 juli 2013 @ 19:05:
Ruzie met de ruby version manager en homebrew op de mac! Damn!
Herkenbaar. Zit er vandaag ook mee te kloten.
Werk prive met Ruby2 & Rails 4 (ook regelmatig beta's van alles).
Voor werk moet ik nu met Ruby1.9.3 & Rails 3.1 werken.

Bundles heb ik goed staan, nu geeft Rake een error.
Hoop gewoon dat het eens wat makkelijker wordt op Mac (waar ooit eens sprake van was, van een van de 'bazen' van Rails, nu 'baas' Ember. Yetz als ik het goed heb?)
Morgen rustig fixen :)

Dit is dus geen vraag om hulp! Gewoon zeiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS

HMS

Ahh heerlijk, in tegenstelling tot Visio is NClass een genot om even snel een UML Class diagram in elkaar te zetten. Helemaal gericht op developers ook, je kan praktisch gewoon regels uit de code copy pasten en de diagram wordt getekend :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
Rutix schreef op maandag 29 juli 2013 @ 17:00:
[...]

Dat gevoel had ik nou ook toen ik probeerde eraan te beginnen. Ik toen heel snel gezegd fuck this en ben ermee gekapt :P
Het is opzich wel jammer want de concepten zoals het opgezet is e.d. spreken mij wel aan.
Ze zijn er zelf ook al van op de hoogte: Om te quoten: "We're very painfully aware that the docs for fubumvc are close to useless. We're working on it."

Vraag me alleen af of ze zich realiseren dat ze hiermee veel potentiele gebruikers kwijtraken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:57
NClass ziet er wel leuk uit. Ik werk zelf ook wel eens regelmatig in PHP, weet iemand daar een alternatief voor? :)

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-09 04:45

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verkeerd gelezen, nvm.

[ Voor 92% gewijzigd door Firesphere op 29-07-2013 23:38 ]

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
Wat ik dus bedoel, hier importeer je de assembly's. Dat zoek ik dus, alleen dan met PHP source files.

Gevonden: php-uml vanuit PEAR zou het moeten doen :)

[ Voor 21% gewijzigd door Xesxen op 30-07-2013 00:17 ]

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:52
HMS schreef op maandag 29 juli 2013 @ 23:08:
Ahh heerlijk, in tegenstelling tot Visio is NClass een genot om even snel een UML Class diagram in elkaar te zetten. Helemaal gericht op developers ook, je kan praktisch gewoon regels uit de code copy pasten en de diagram wordt getekend :D
Is dat niet de verkeerde kant op? Als in eerst designen met UML en dan pas coden, ipv andersom. Eventueel is een roundtrip ook wel handig, maar toch eerst designen en dan pas coden lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS

HMS

Voor een design maak ik nooit een valide UML class diagram. Dan teken ik liever snel iets op papier of een whiteboard, eventueel evolueert de code ook nog uit zichzelf. Nu ik een verslag schrijf (Master thesis) over wat ik gebouwd heb is het wel handig om een valide UML class diagram te hebben.

edit: Dan bedoel ik dus dat ik niet vooraf alle UML class diagrammen etc. ga maken. Tijdens het bouwen krijg je toch weer nieuwe inzichten. Als je dan bedenkt dat je alle UML nog moet updaten als je een bepaalde verandering gaat / wil / moet doen, dan is de change opeens wel heel duur. En dan krijg je dus de bekende mismatch tussen implementatie en documentatie.

Daarentegen is het nu wel echt pleuris veel werk om alles te documenteren :+

[ Voor 43% gewijzigd door HMS op 30-07-2013 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
HMS schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 00:50:
[...] Tijdens het bouwen krijg je toch weer nieuwe inzichten. [...]
Mja, dat heb ik eigenlijk alleen als ik het niet goed heb doordacht van tevoren of als er nieuwe features bij komen. Voor dat laatste heb je dan weer die roundtrips :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:49

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Caelorum schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 01:39:
[...]

Mja, dat heb ik eigenlijk alleen als ik het niet goed heb doordacht van tevoren of als er nieuwe features bij komen. Voor dat laatste heb je dan weer die roundtrips :)
Ik heb dat heel erg vaak. Gewoon uitbreiding omdat het na een tijdje handiger blijkt e.d.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

HMS schreef op maandag 29 juli 2013 @ 23:08:
Wat een heerlijk programmatje vergeleken bij Visio idd O+
Jammer dat er geen C++-support voor is, je zou het er haast voor gaan forken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
Caelorum schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 00:19:
[...]

Is dat niet de verkeerde kant op? Als in eerst designen met UML en dan pas coden, ipv andersom. Eventueel is een roundtrip ook wel handig, maar toch eerst designen en dan pas coden lijkt me.
Normaliter zou ik dit ook zeggen, echter, als je moet gaan devven in een bestaande codebase (waar je nooit eerder in hebt gewerkt), dan lijkt mij dit wel handig.

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Zoooo...
Koffie!
* Firesphere slingert verse koffie de devschuur in

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

Holy shit... eng... Two experts demonstrate carjacking gone digital. En de fabrikanten ontkennen natuurlijk dat er iets aan de hand is.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-09 08:20

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Korben schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 09:27:
Holy shit... eng... Two experts demonstrate carjacking gone digital. En de fabrikanten ontkennen natuurlijk dat er iets aan de hand is.
volgens mij is dat toch al kapot uit en je moest een laptop hebben aangesloten op de auto?
Kan hier niet het filmpje gaan kijken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

douweegbertje schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 09:29:
[...]

volgens mij is dat toch al kapot uit en je moest een laptop hebben aangesloten op de auto?
Kan hier niet het filmpje gaan kijken :p
Nee; het is al bewezen dat je remote een auto kunt aanvallen. Hier laten ze alleen zien wat je dan kunt als zo'n aanval lukt. Sturen, remmen, gasgeven, motor aan of uit zetten, zelfs gordels aanspannen... zo ongeveer alles.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Caelorum schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 01:39:
[...]

Heb je wel eens aan software gewerkt waar anderen inspraak op hebben of iets groters gebouwd dan een TODO-app? :)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ryur schreef op maandag 29 juli 2013 @ 21:47:
[...]

Herkenbaar. Zit er vandaag ook mee te kloten.
Werk prive met Ruby2 & Rails 4 (ook regelmatig beta's van alles).
Voor werk moet ik nu met Ruby1.9.3 & Rails 3.1 werken.

Bundles heb ik goed staan, nu geeft Rake een error.
Hoop gewoon dat het eens wat makkelijker wordt op Mac (waar ooit eens sprake van was, van een van de 'bazen' van Rails, nu 'baas' Ember. Yetz als ik het goed heb?)
Morgen rustig fixen :)

Dit is dus geen vraag om hulp! Gewoon zeiken.
Op de een of andere manier is rvm op mountain lion compleet naar de haaien. Heb het gefixed via homebrew.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

What's it like to be a programmer:
Afbeeldingslocatie: http://i.minus.com/ibaDjk7AeIcvxv.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahaha, heb je ook wat koffie mr. Firesphere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Korben schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 09:31:
[...]

Nee; het is al bewezen dat je remote een auto kunt aanvallen. Hier laten ze alleen zien wat je dan kunt als zo'n aanval lukt. Sturen, remmen, gasgeven, motor aan of uit zetten, zelfs gordels aanspannen... zo ongeveer alles.
kom dan eens met een link waarbij er 100% remote op een auto een aanval werd uitgevoerd waarbij dat allemaal dan mogelijk was?

Zover ik weet zijn al dit soort 'nieuws' berichten gebaseerd op vrijwel niets, ofdanwel met een laptop ingeplugged.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

douweegbertje schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 10:09:
[...]
kom dan eens met een link waarbij er 100% remote op een auto een aanval werd uitgevoerd waarbij dat allemaal dan mogelijk was?

Zover ik weet zijn al dit soort 'nieuws' berichten gebaseerd op vrijwel niets, ofdanwel met een laptop ingeplugged.
http://www.autosec.org/pubs/cars-usenixsec2011.pdfComprehensive Experimental Analyses of Automotive Attack Surfaces[/]. Daar tonen ze aan dat ze door middel van Bluetooth het CAN (Controller Area Network - het netwerk waar alle ECU's op zijn aangesloten) kunnen benaderen en acties kunnen uitvoeren.
For the former, we experimentally verified this by compromising two cars (located over 1,000 miles apart), having them both join the IRC channel, and then both simultaneously respond to a single command (for safety, the command we sent simply made the audio systems on both cars chime). Finally, the high-bandwidth nature (up to 1 Mbps at times) of this channel makes it easy to exfiltrate data. (No
special software is needed since ftp is provided on the host platform.) To make this concrete we modified our attack code for two demonstrations: one that periodically “tweets” the GPS location of our vehicle and another that records cabin audio conversations and sends the recorded data to our servers over the Internet.
Het tweede onderzoek, waarvan ze de resultaten later deze week op Defcon gaan publiceren werd inderdaad gedaan met een aangesloten laptop, maar dat was om het reverse engineeren makkelijker te maken. Het enige wat ze deden was het versturen van packets via het CAN.

Omdat is aangetoond dat je via Bluetooth remote code kan uitvoeren en CAN kan benaderen, en er is aangetoond dat je via CAN bijvoorbeeld in een Toyota Prius de parking assist (en dus de stuurservo's) kunt aansturen, is het een kwestie van tijd voor iemand een applicatie schrijft waarmee je kunt wardriven en elke Toyota Prius waar je langs rijdt kunt laten verongelukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Korben schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 10:35:
[...]
Omdat is aangetoond dat je via Bluetooth remote code kan uitvoeren en CAN kan benaderen, en er is aangetoond dat je via CAN bijvoorbeeld in een Toyota Prius de parking assist (en dus de stuurservo's) kunt aansturen, is het een kwestie van tijd voor iemand een applicatie schrijft waarmee je kunt wardriven en elke Toyota Prius waar je langs rijdt kunt laten verongelukken.
Klinkt als het ultieme wapen voor meneer de agent. Een automatisch "stop politie" signaal. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

GateKeaper schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 10:46:
[...]

Klinkt als het ultieme wapen voor meneer de agent. Een automatisch "stop politie" signaal. :9
Ja, alleen het probleem is dat politieauto's er zelf waarschijnlijk ook vatbaar voor zijn. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou een mooi idee zijn voor een fast & furious film. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Korben schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 10:51:
[...]

Ja, alleen het probleem is dat politieauto's er zelf waarschijnlijk ook vatbaar voor zijn. :+
Via bluetooth zei je toch? Linken aan de smartphone en een flitspaal app? Vol in de ankers voordat je weer op de foto wordt gezet. :+
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 10:52:
Zou een mooi idee zijn voor een fast & furious film. :)
Daar hadden ze de oude variant al in. Een of andere stalen klauw die een storing o.i.d. veroorzaakte waardoor 't vermogen weg viel.

[ Voor 30% gewijzigd door GateKeaper op 30-07-2013 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Hey FiReSpHeRe doe je ook aan Chai Tea Latte?

[ Voor 20% gewijzigd door BtM909 op 30-07-2013 11:09 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

BtM909 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 11:09:
[...]

Hey FiReSpHeRe doe je ook aan Chai Tea Latte?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TOEwJ1w0pB3nQQCd0gTrSdpT/full.gif

}:|

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xcQmkpSL1YGbIe4VhMaOzQgU/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dude, serieus!

FF dimmen, anders laat ik je gratis van een nickchange voorzien :( :( :( :( |:(

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

BtM909 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 11:15:
Dude, serieus!

_O-

Maar die meppende smiley is zo leuk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
CodeCaster schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 09:34:
[...] Heb je wel eens aan software gewerkt waar anderen inspraak op hebben of iets groters gebouwd dan een TODO-app? :)
Ja en ja. En om je voor te zijn, ja het faalde keihard. Voornamelijk omdat de personen in kwestie geen zin hadden/ te idioot ware om een design document te lezen. Ik snap ook wel dat het soms handig is om UML te genereren uit een bestaande codebase, als daar nooit fatsoenlijk aan is gewerkt.
Maar de persoon die hier begon over UML genereren uit een bestaande codebase had het over eigen geschreven code voor een master thesis. Dat lijkt me toch het soort project waar je dus wel van tevoren had kunnen ontwerpen en het gaandeweg bijwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

BtM909 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 11:15:
Dude, serieus!

Wat ontiegelijk flauw :D

Ik beloof plechtig je niet meer virtueel te meppen, ok? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DXaroth
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-08 19:58
FiReSpHeRe schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 12:25:
[...]

Wat ontiegelijk flauw :D

Ik beloof plechtig je niet meer virtueel te meppen, ok? :P
BtM909: 1 , FiReSpHeRe: 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:20

StM

Ik vind het een hele verbetering zo, niks meer aan doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

DXaroth schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 12:27:
[...]

BtM909: 1 , FiReSpHeRe: 0
Ik voel me nu net een breezah-sletje :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DXaroth
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-08 19:58
FiReSpHeRe schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 12:33:
[...]

En dat was niet het plan.. hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Caelorum schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 11:53:
Dat lijkt me toch het soort project waar je dus wel van tevoren had kunnen ontwerpen en het gaandeweg bijwerken.
Heel goed, had kunnen ontwerpen. Maar zeker met een eenmansproject gaat het sneller als je het gewoon even op een papiertje klad, is mijn ervaring.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
.oisyn schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 12:41:
[...] Heel goed, had kunnen ontwerpen. Maar zeker met een eenmansproject gaat het sneller als je het gewoon even op een papiertje klad, is mijn ervaring.
Mja, ieder zo zijn ding dan maar ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:20

StM

Daarvoor heb je (rijdende) whiteboards van minimaal 1-2 vierkante meter. Het ideale compromis imo tussen een kladje en het formeel uitwerken. Als je een goed idee voor verbetering krijgt is het heel simpel aan te passen en documenteren kan je door er een foto van te maken danwel het ooit eens echt uit te tekenen.

Werkt imo ook prima in kleine teams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS

HMS

HMS schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 00:50:
[...] Dan teken ik liever snel iets op papier of een whiteboard [...]
Zoals ik al aangaf is er een verschil tussen geen design, en geen design dat zo hard op papier is vastgelegd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Caelorum schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 11:53:
[...]

Ja en ja. En om je voor te zijn, ja het faalde keihard. Voornamelijk omdat de personen in kwestie geen zin hadden/ te idioot ware om een design document te lezen.
De code is de enige waarheid. UML is leuk om principes aan anderen uit te leggen, zij het voor, tijdens of na het project, maar bij iedere implementatie ga je tegen details aanlopen waar je bij het tekenen niet aan hebt gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ik moest op school volledige UML schema's gaan maken. Uiteindelijk was mijn uiteindelijke tijd zo ingedeeld: 4 dagen UML maken (en het moest 100% goed zijn, dus elke keer weer dingen veranderen) en 1 dag programmeren ..

Zo'n implementatie vind ik behoorlijk kansloos, vandaar dat ik tegenwoordig gewoon een basis opzetje maak van bepaalde dingen in UML maar ik werk het niet 100% uit. Uiteindelijk krijg je alsnog een fatsoenlijk beeld / opzet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

douweegbertje schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 13:17:
Ik moest op school volledige UML schema's gaan maken.
Om te zien of je de vaardigheid onder de knie hebt om een probleem op te delen in losstaande, oplosbare, herbruikbare stukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
douweegbertje schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 13:17:
[...] vandaar dat ik tegenwoordig gewoon een basis opzetje maak van bepaalde dingen in UML maar ik werk het niet 100% uit. [...]
Dat lijkt mij ook wel verstandig, anders kom je nooit aan het daadwerkelijk implementeren toe ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

[...]

>:) })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
D-Raven schreef op maandag 29 juli 2013 @ 23:33:
[...]

Het is opzich wel jammer want de concepten zoals het opgezet is e.d. spreken mij wel aan.
Ze zijn er zelf ook al van op de hoogte: Om te quoten: "We're very painfully aware that the docs for fubumvc are close to useless. We're working on it."

Vraag me alleen af of ze zich realiseren dat ze hiermee veel potentiele gebruikers kwijtraken..
Inderdaad. Op het werk heb ik geadviseerd FubuMVC niet te gebruiken omdat de documentatie zo ruk is :). Als ze het fixen dan mooi maar ze zeggen al een poosje dat ze eraan werken.
[...]

Weet je ook hoe BtM zich voelt >:)

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:36
Rutix schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 13:53:
[...]

Inderdaad. Op het werk heb ik geadviseerd FubuMVC niet te gebruiken omdat de documentatie zo ruk is :). Als ze het fixen dan mooi maar ze zeggen al een poosje dat ze eraan werken.

[...]

Zie maar dat er straks ook niet RuTiX staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Rutix schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 13:53:
[...]

[...]

Ik ben allang blij dat hij geen number-replacement heeft toegepast :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

FiReSpHeRe909 }) }) })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:14

Hoogie2004

Whohooooo

Of F1r3SpH3r3 :+

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
FiReSpHeRe schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 14:09:
[...]

Ik ben allang blij dat hij geen number-replacement heeft toegepast :9
Het is niet leuk als je niet meer in kan loggen om de grap te zien. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik was eigenlijk bang voor F1R35P43R3 :/

Maar ik ben mezelf weer! *O*

[ Voor 8% gewijzigd door Firesphere op 30-07-2013 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
Firesphere schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 14:26:
[...]

Ik was eigenlijk bang voor F1R35P43R3 :/
Poll: Firesphere?
Firesphere
F1R35P43R3
FiReSpHeRe909
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=387222&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

}:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ik vote voor FireSphere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Me and my big mouth :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjzijderveld
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-08 10:55
Of Firecube?

Canon EOS60D | Canon 100mm f/2.8 USM | Canon 100-400mm f/4.5-5-6L | Canon 10-22mm f/3.5-4.5 USM | Canon 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS

HMS

Er was toch ook een Memmentemmer? Of was dat niet FS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _js_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08 21:31
Misschien wordt FiReSpHeRe909 wel zo boos om die hoofdletter S omdat hij niet een vuurbol is maar een vurenangst, dus FiresPhere of dat hier een spar met een 6e zintuig post: Fir-ESP-Here?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Mijn custom marker wilde maar niet werken bij Static Google Maps... Na 15 minuten alle code en URLs checken toch nog maar eens kijken naar de documentatie. Aaaaah, de icons mogen maar maximaal 64x64 pixels zijn. Well, there‘s my problem. :Y)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:42
Misschien wordt FiReSpHeRe909 wel zo boos om die hoofdletter S omdat hij niet een vuurbol is maar een vurenangst, dus FiresPhere of dat hier een spar met een 6e zintuig post: Fir-ESP-Here?
Of veranderen in 'Vuurgloed'

Ik vindt het niets: Fire-SP-Here :(
Wat als mijn baas dat zegt? :+

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _js_
Een ontslagbal! Die had ik nog niet gezien. De namen die mensen zoals Firesphere voor zichzelf bedenken... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

_js_ schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 15:17:
Een ontslagbal! Die had ik nog niet gezien. De namen die mensen zoals Firesphere voor zichzelf bedenken... :o
WTF gebeurd er met mijn nick?? Hout een sop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 09:31
Firesphere schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 15:18:
[...]

Wat voor sop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Firesphere
OntslaSPhier >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Ken je Stijlloze klassiekers!

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Houd Eens Op
Hout Een Sop

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

:'(
Zulke. slechte. HTML....
Daar moet ik wat van maken :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-09 07:49
F.West98 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 17:43:
:'(
Zulke. slechte. HTML....
Daar moet ik wat van maken :'(
Bekijk het zo, hoe slechter de basis, hoe makkelijker het is om verbetering aan te brengen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Mag gelukkig opnieuw opbouwen :)
Maar sinds wanneer is de optie "Add as Link" verdwenen in Visual Studio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS

HMS

F.West98 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 18:43:
Mag gelukkig opnieuw opbouwen :)
Maar sinds wanneer is de optie "Add as Link" verdwenen in Visual Studio?
Uhh niet. Dit is in VS2012
Afbeeldingslocatie: https://www.vandertil.eu/jos/add_as_link.png

Moet toegeven, zit wel nogal verstopt :P

[ Voor 8% gewijzigd door HMS op 30-07-2013 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Dat kan VS2012 niet zijn, die heeft alleen maar hoofdletters!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

HMS schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 18:58:
[...]

Uhh niet. Dit is in VS2012
[afbeelding]

Moet toegeven, zit wel nogal verstopt :P
BIJ MIJ IS ER DUS GEEEN DROPDOWN
Google kan mij dat alleen maar vertellen

[ Voor 6% gewijzigd door F.West98 op 30-07-2013 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS

HMS

F.West98 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 19:07:
[...]

BIJ MIJ IS ER DUS GEEEN DROPDOWN
Google kan mij dat alleen maar vertellen
Hmm, ik klik gewoon op ADD EXISTING ITEM en dan kan het wel. Ik heb wel de Ultimate versie overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Al gevonden :+
Vanuit C# Project kan het wel, vanuit een website niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS

HMS

Vanuit een Web Application dan weer wel :7. Ik krijg sterk het gevoel dat Web Site echt deprecated is / gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
  • Laatst online: 17-09 09:59
Even voor mijn beeldvorming, waarom zou je visual studio gebruiken om een website te bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-09 16:23
phex schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 19:16:
Even voor mijn beeldvorming, waarom zou je visual studio gebruiken om een website te bouwen?
ASP.NET?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:17

Matis

Rubber Rocket

Vandaag mijn A* search algorithm in (GNU) C en OpenGL afgerond. Nu nog een manier vinden om corner cutting te voorkomen.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Refactoring ftw!
Van bijna 180 regels ZONDER commentaar naar 160 MET commentaar *O*

En er is niks stuk *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
HMS schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 19:11:
Vanuit een Web Application dan weer wel :7. Ik krijg sterk het gevoel dat Web Site echt deprecated is / gaat worden.
Waarom zou je überhaupt het Web Site-project gebruiken? :{

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ja dat gevoel heb ik nu ook :+
Geen ViewStart, enz.
Ik ga maar opnieuw beginnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS

HMS

Alex) schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 20:00:
[...]

Waarom zou je überhaupt het Web Site-project gebruiken? :{
Dat weet ik ook niet. Gebruik zelf altijd de Web Application. F.West98 daarentegen :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

HMS schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 20:06:
[...]

Dat weet ik ook niet. Gebruik zelf altijd de Web Application. F.West98 daarentegen :7
Vanaf nu niet meer O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:38
Firesphere schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 19:45:
Refactoring ftw!
Van bijna 180 regels ZONDER commentaar naar 160 MET commentaar *O*

En er is niks stuk *O*
Pff, alles op 1 regel zetten telt niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Avalaxy schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 20:44:
[...]

Pff, alles op 1 regel zetten telt niet :P
Het resultaat is nog steeds niet om over naar huis te schrijven :/ Maar het is al een stuk beter.
En uiteraard zet ik alles op 1 regel. Zo werkt refactoring toch? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Lang leve Ctrl+K, Ctrl+D :+

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Toegegeven, ik heb een functie die een foreach had waarin bijna exact hetzelfde werd gedaan voor de children van een object, omgeschreven naar een conditioneel-recursieve functie (zoals het hoort).

Ben je nog boos BtM909? :$ :P

[ Voor 9% gewijzigd door Firesphere op 30-07-2013 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Firesphere schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 20:58:
Toegegeven, ik heb een functie die een foreach had waarin bijna exact hetzelfde werd gedaan voor de children van een object, omgeschreven naar een conditioneel-recursieve functie (zoals het hoort).

Ben je nog boos BtM909? :$ :P
Zoals het hoort? Waarom hoort het zo? Je had het er ook een iteratieve functie van kunnen maken zonder duplicatie van code. Niks mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Korben schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 21:19:
[...]

Zoals het hoort? Waarom hoort het zo? Je had het er ook een iteratieve functie van kunnen maken zonder duplicatie van code. Niks mis mee.
Ehm, conditioneel-recursief omdat er soms wel, soms geen children zijn (origineel ging uit van "er zijn children"), en omdat de originele functie dus het object omzet naar een JSON, heb ik, als er children zijn, een child-check toegevoegd die de functie zelf aanroept met het child als origineel object ipv nog een keer de hele handel uit te typen.

Ok, Iteratief kan ook, maar daarvoor is de code een te grote bende om al direct zo ver te refactoren.
Ik ben al lang blij dat ik zo'n 100 regels pure code kwijt ben ;) Niet te snel de bende willen opruimen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Firesphere op 30-07-2013 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Yay, mijn eerste Greasemonkey script werkt! Ik kan nu eindelijk Ctrl+Enter gebruiken op GoT om te submitten! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Korben schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 21:56:
Yay, mijn eerste Greasemonkey script werkt! Ik kan nu eindelijk Ctrl+Enter gebruiken op GoT om te submitten! *O*
Het is hier geen MSN gvd! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Ook grote-mensen-programma's als Outlook, Gmail, Facebook en Twitter hebben Ctrl+Enter hoor. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _js_
Firesphere schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 15:18:
[...]

Dat krijg je als je niet genoeg hoofdletters in je naam hebt, dan weten mensen niet hoe ze die naam moeten interpreteren. Hint: je kunt in Schop Een Modje een nickchange aanvragen. :+
Pagina: 1 ... 164 ... 188 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.