I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
* Firesphere fluit heel onschuldig
De development van de app vindt plaats op m'n desktop he

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Morgen heb ik wel een nieuweStM schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 22:25:
Je sloopt gewoon veel te graag dingen. Wss dacht je gewoon onbewust dat die iPad ook gesloopt moest worden.
Maar dat was niet om een vlieg
Jullie hebben wel een beetje gelijk... Als ik een sms of mailtje krijg met
Gaan bij mij de "Ooooooohhhhh! This can be destroyed!!!!!!" lampjes wel branden.hoi Firesphere, je mag nu testen
[ Voor 18% gewijzigd door Firesphere op 18-07-2013 22:36 ]
Ga je dan voor de Mini of de iPad2 of iPad4?Firesphere schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 22:32:
[...]
Morgen heb ik wel een nieuweCan't be arsed, die paar honderd euro. Boeiend.
Ik heb net de SurfaceRT gekocht. Leuk speeltje
Morgen maar even Bootcamp opstarten en eerste (wss Twitterclient) Windows Store App schrijven.
Ik had al vrijwillig de toeschouwersrol op me genomen, en ik heb de tent al een keer opgezet, dus ik kan goed aanwijzingen geven en overzicht houden.oisyn schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 19:42:
[...]
Nee ik had me allang geöpt-out van het tentopzetten geheel volgens de officieel erkende "not it" spelregels.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Jawel, want Woy had gezegd dat de tent met 2 man opgezet moest worden. Jullie zijn dus met z'n tweeën de laatsten die "not it" hebben gezegd. HelaasCreepy schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 20:22:
[...]
Ik kende de regels nog niet, dus volgens de officiële regels hoef ik dan ook niet de tent op te zetten
http://everything2.com/ti...al+%2522Not-it%2522+Rules
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
JIj had je ge-opt out voor de toeschouwersrol.oisyn schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 22:49:
[...]
Jawel, want Woy had gezegd dat de tent met 2 man opgezet moest worden. Jullie zijn dus met z'n tweeën de laatsten die "not it" hebben gezegd. Helaas
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Ik heb een 4 besteld.Ryur schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 22:36:
[...]
Ga je dan voor de Mini of de iPad2 of iPad4?
Ik heb net de SurfaceRT gekocht. Leuk speeltje![]()
Morgen maar even Bootcamp opstarten en eerste (wss Twitterclient) Windows Store App schrijven.
Wat ik verder nog haal is niet aan mij
Nee dat was niet de aangekondigde "deed", dat maakte je ervan nadat ik "not it" zei
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Tja, dan moet je het maar beter specificeren hoor. Ik kan er ook niks aan doen dat jij niet duidelijk maakt wat je wil.oisyn schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 22:56:
[...]
Nee dat was niet de aangekondigde "deed", dat maakte je ervan nadat ik "not it" zei
Je app is een vliegenmepper?Firesphere schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 21:32:
App op m'n iPhone zetten. Die is toch te klein om vliegen mee dood te meppen
De development van de app vindt plaats op m'n desktop he
Nee het was direct nadat ik zei dat er bijna twee maal zo veel ruimte was.oisyn schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 23:28:
Het was direct nadat jij zei dat je de tent met 2 mensen op kon zetten, hoe is dat nou niet duidelijk? Je kan lullen als brugman maar hier kom je gewoon niet onderuit
edit:
Oh. Gamma channel
Was TweakPNG
[ Voor 19% gewijzigd door F.West98 op 19-07-2013 02:29 ]
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Dat bespreken is wat 'lastig', aangezien hij zelf ook de persoon is die het FO maakt. Wij hebben hier een heel klein team (5 man), waarmee we eigenlijk alles doenStyxxy schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 17:16:
[...]
Een tester moet niets besluiten, hoe moet gewoon testen wat er beschreven staat. Indien het niet werkt zoals hij het graag zou hebben (maar niet zoals het beschreven staat) => moet dan besproken worden met de functionele analyst(en) en moet er een change request gedaan worden. Daar moet je echt niet van wijken.
Tijdens het ontwikkelen gaf ik aan dat het op te leveren item simpelweg niet fijn werkte voor de eindgebruiker. Ik als ontwikkelaar vond het al raar werken, laat staat de eindgebruiker van het niveau 'ga met muis naar rechter bovenhoek'
Ik heb het hem ook gedemonstreerd met de versie die ik toen had staan, maar hij wilde eerst het eindproduct zien zodat hij zelf kon beoordelen. En nu keurt hij dus allerlei zaken af dat het niet fijn werkt. Goh, zou je zeggen?
Afijn, vandaag ga ik er niets meer aan aanpassen. Kan het hele verhaal niet in 1 dag op de schop gooien. Na de vakantie is hij de eerste die aan de beurt is

Dat gaat een hoop koffie worden vanochtend, gisteravond tot laat mijn hoofd zitten breken op een C++-probleempje.. Slecht idee om dat 's avonds te doen eigenlijk, als ik gestopt was had ik ook niet kunnen slapen omdat het nog niet opgelost was

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Driver: BMW 320i E91 LCI || Phone: Iphone 13 Pro 128GB || Rig: Ryzen 5 (3600), 32GB Ram, RTX 2070 Super
Ze hebben niet je oude wachtwoorden, ze hebben hashes van je oude wachtwoorden. Als het goed is hebben die ook andere salts dan je huidige wachtwoord, dus wat kunnen ze er überhaupt mee? Zelfs als die gegevens uit zouden lekken; anderen kunnen er ook vrij weinig mee, behalve ze brute-forcen en zeggen 'nou, dat is het wachtwoord in ieder geval niet'. Lekker boeiend.Aloys schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 18:20:
[...]
Waarom vind je dat daar niets mis mee is? Wat moeten ze met mijn oude wachtwoorden? Forceren om een nieuw wachtwoord te kiezen leidt echt niet tot een sterker wachtwoord. Een waardeloze eis dus die alleen maar vervelend is.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Tot overmaat van ramp is mn bril dinsdag stuk gegaan (doormidden gebroken bij het poetsen), en heb ik nu de keuze uit geen bril (wazig zien), zonnebril (donker), of mn geducktapete bril (brainfuck als je onder een verkeerde hoek erdoor kijkt).
Ben blij als volgende week mn nieuwe bril klaar is.
Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Gemoedelijke 20 graden hier nu.
oh en terug van vakantie

Kan zijn dat je die wachtwoorden nog steeds voor iets anders gebruiktKorben schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 09:24:
[...]
Ze hebben niet je oude wachtwoorden, ze hebben hashes van je oude wachtwoorden. Als het goed is hebben die ook andere salts dan je huidige wachtwoord, dus wat kunnen ze er überhaupt mee? Zelfs als die gegevens uit zouden lekken; anderen kunnen er ook vrij weinig mee, behalve ze brute-forcen en zeggen 'nou, dat is het wachtwoord in ieder geval niet'. Lekker boeiend.
Deze requirement vind ik dan wel weer mooi:
- Mag niet meer dan 61 speciale karakters bevatten.
Inderdaad, hoe vaak ik wel niet dat kansloze "your password is too long" ben tegen gekomen.. en dan heb ik het nog maar over iets van 8 a 9 karakters..Radiant schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 09:28:
[...]
Kan zijn dat je die wachtwoorden nog steeds voor iets anders gebruiktMaarja, die requirement komt vaker voor, zelfs in Windows.. Zou er ook niet echt mee zitten.
Deze requirement vind ik dan wel weer mooi:
[...]

* D-Raven wordt helemaal gek
Vervolgens zie ik zoiets als dit:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| [Serializable] public class Whatever { ... helehoop meuk ..regel 800 nogwat onderaan de file public class Serializable: Attribute { } } |

* Uw wachtwoord is te lang
(probeert nieuwe)
* Uw wachtwoord is te kort
(probeert nieuwe)
* Uw wachtwoord mag niet beginnen met een cijfer
(aaarg, probeert nieuwe)
* Uw wachtwoord bevat geen speciale tekens
Weet niet meer welke site, maar die grap ben ik onlangs nog tegen gekomen. Heb wel een poging of 6 / 7 nodig gehad om eindelijk op een geaccepteerd wachtwoord te komen. Tussendoor zat ie nog te zeiken met die klote captchas omdat ik 't formulier inmiddels wel erg vaak ingevuld had.

Sowieso die Captchas ook, ze kunnen 't beter gaan omdraaien. "You must be a machine, if you can read this".

Klinkt als Microsoft Live. Heel veel WP7 gebruikers kwamen erachter dat op hun telefoon een langer wachtwoord niet werd geaccepteerd, maar op de website wel omdat ze het daar na 8 of 12 teken afkapten. Dat is nu overigens wel 'gefixt' op de website. Had het liever andersom gefixt gezien maar ach.cenix schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 10:23:
Ach, jammer is ook een omgeving die langere wachtwoorden wel accepteert, maar er maar 8 van gebruikt. Ik kwam er achter doordat ik zeker was een typefout gemaakt te hebben ergens op het einde maar had al op enter gedrukt. Toch werd ik binnengelaten; even testen en alles na 8 karakters werd niet meer getest
/me Voor de verandering slingert de koffie vandaag uit een andere hoek
Btw, even over die wachtwoord-policies: wat zou er in de ontwikkelaars gevaren zijn die dat zo doen? Gewoon truncaten na 8 tekens is echt dom, omdat het wachtwoord veel onveiliger is.
Heeft iemand hier (oke, je hoeft er niet voor uit te komen) dat ooit toegepast?
[ Voor 55% gewijzigd door Cor453 op 19-07-2013 10:30 ]
Het is hier wel rustig, we zitten hier met 2 man in plaats van de 5, iedereen heeft tegelijk vakantie gepland waardoor ik geen vakantie kon opnemen en dat pas eind Augustus kan.
Dus het valt mee. En het zat in een thermoskan, dus ik denk dat het nog wel warm is. Volgende! Zwart of iets erin
[ Voor 18% gewijzigd door mbarie op 19-07-2013 10:58 ]
In het geval van MS waarschijnlijk gewoon legacy meuk. Ooit was 8 tekens genoeg en dan ga je upgraden doe je wat dingen en laat je het maar omdat alles erop vertrouwd dat het ww 8 tekens is. Misschien zelfs ook wel ruimte op de HDD besparen al geloof ik daar niet zo heel veel van (die 1GB tops die je daarmee bespaart).Cor453 schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 10:29:
[...] Btw, even over die wachtwoord-policies: wat zou er in de ontwikkelaars gevaren zijn die dat zo doen? Gewoon truncaten na 8 tekens is echt dom, omdat het wachtwoord veel onveiliger is.[...]
Dan nog als zijnde "change request" laten loggenpdebie schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 09:00:
[...]
Dat bespreken is wat 'lastig', aangezien hij zelf ook de persoon is die het FO maakt. Wij hebben hier een heel klein team (5 man), waarmee we eigenlijk alles doen
Ik heb hetzelfdeGrijze Vos schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 09:25:
Ik heb de afgelopen dagen verrassend goed geslapen ondanks het weer. Alleen ben ik alsnog brak.
Tot overmaat van ramp was ik vanochtend wakker geworden met een gigantische kramp in mijn linkerbeen. Ik kon zelfs het eerste half uur niet op mijn been staan. Wandelen probeer ik zo veel mogelijk te vermijden, aangezien dat niet zo aangenaam is. Vooral wanneer je moet beginnen wandelen na een tijdje gezeten te hebben. Dan is het "auw auw auw".
[ Voor 44% gewijzigd door Styxxy op 19-07-2013 11:01 ]

[ Voor 34% gewijzigd door Ealanrian op 19-07-2013 11:06 ]
nouja, 100 miljoen accounts reken maar uit. Al den k ik niet dat 1GB ze veel zou boeien.Cor453 schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 10:57:
1GB... man kom op, ten eerste kan zo'n wachtwoordenset nooit zoveel overhead hebben met 5 of 6 tekens meer.
Haha ja hè!.oisyn schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 11:02:
Jezus die Noctua NH-D14 cooler is echt fucking huge. Volgens de website was ie compatible met een Gigabyte G1.Sniper M5 moederbord maar het wordt wel behoorlijk krap allemaal. Maak me vooral zorgen om het eerste PCIe slot.
Voor de 120 mm versie moest ik al de window fan uit m'n kast vervangen door een window zonder fan. Past net nu, al is het geen hele nieuwe kast meer. In de nieuwere kasten is er meer ruimte.
Bij die voor m'n schoonouders paste het ook maar net met het moederbord. Echt precies gewoon, hij had geen 2 mm groter moeten zijn. Vooral het geheugen is lastig, je moet haast de fan eraf halen wil je bij de bankjes geheugen kunnen
Wel een geweldige koeler
Of ik doe het uitvragen verkeerd, dat kan ook
We are shaping the future
Daar maak ik me niet zo'n zorgen over, de 2x770 die ik heb hebben geen uitstekenden componenten aan de achterkant dus die zouden er prima langs moeten kunnen lopen. Kan waarschijnlijk geen mem vervangen zonder eerst de GPU en koeler te ontkoppelen, maar soit, heb 16GB dus ik hoef het voorlopig denk ik niet uit te breidenEalanrian schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 11:04:
Dat eerste PCIe slot zit ook wel heel dicht op je ram sloten.
Op zich valt het koelblok van de koeler ook niet over het PCIe slot, maar de fans zitten aan dat koelblok vast met uitstekende clipjes

Maar ik moet het denk ik wel even proberen aan te sluiten voor Campzone, dan kan ik eventueel nog gebruik maken van de wet koop of afstand
[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 19-07-2013 11:22 ]
Apache enzo werkt allemaal nog, dus ik laat het lekker draaien totdat ik tijd heb
Zal vast wel een keer om 11 uur denken "nu heb ik tijd", om dan vervolgens tot 3 uur 's nachts bezig te zijn
[ Voor 16% gewijzigd door Lodo op 19-07-2013 11:29 ]

Dit is weer zo'n perfecte vrijdag:
- De telefoon staat roodgloeiend met mensen die "opeens" allemaal dingen voor het weekend af moeten hebben.
- SVN Merge is zoals gewoonlijk weer eens verkeerd gegaan.
Daarnaast word ik helemaal gek van A/B testen van bijvoorbeeld een registratiesysteem. Momenteel hebben we bij een site drie verschillende varianten draaien, en dan bellen ze op dat het niet werkt.. Ja right, welke variant? "Uhhm zijn er verschillende dan?"
Ik dacht in eerste instantie dat je nooit 50 varianten van Earl Grey zou kunnen verzinnen, maar blijkbaar zijn er al meer dan 50 varianten op de markt..oisyn schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 11:27:
Random thought: ik ga 50 varianten van Earl Grey thee maken zodat ik dat kan verkopen als "50 shades of Earl Grey"

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Naja, iets minder zonnig, want ik ga naar Londen. Al is het weer daar de afgelopen dagen ook heel goed zag ik
Hier ook, nog 3 uur en ik ga thuis op de bank liggenpdebie schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 11:59:
Nog een paar uurtjes bugfixing. Daarna klein overdrachtsdocumentje maken en dan ...... en dan.....
[afbeelding]
Naja, iets minder zonnig, want ik ga naar Londen. Al is het weer daar de afgelopen dagen ook heel goed zag ik

1
| exprList.Items[0] |
Retourneert null
1
| exprList.Items[1] |
Retourneert een object.
Het viel me op dat er iets niet klopte toen ik de .Items bekeek met ReSharper's decompiler: de indexer verwacht een object i.p.v. een nummer.
Welke idioot heeft bedacht om te beginnen tellen bij 1...
We are shaping the future
Morgen verder werken, bezig met een prototype waar ik wel een goede beurt mee wil halen volgende week maandag.
Bereid je dan maar voor op serieuse hitte, de afgelopen week is er een echte hittegolf hier in de UK en de vooruitzichten zijn dusdanig dat het volgende week ook nog "mooi" weer is. Temperaturen van 30+ celcius in en rond Londen dus maak je borst maar nat!pdebie schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 11:59:
(Nu woon ik zelf (gelukkig) in Edinburgh en is het hier ietsje beter, maar op warm weer zijn ze hier (in Edinburgh in ieder geval) gewoon niet voorbereid... Airco? 't is hier toch nooit warm... grrr
Wij hebben gelukkig airco op onze hotelkamer.El_kingo schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 12:13:
[...]
Bereid je dan maar voor op serieuse hitte, de afgelopen week is er een echte hittegolf hier in de UK en de vooruitzichten zijn dusdanig dat het volgende week ook nog "mooi" weer is. Temperaturen van 30+ celcius in en rond Londen dus maak je borst maar nat!
(Nu woon ik zelf (gelukkig) in Edinburgh en is het hier ietsje beter, maar op warm weer zijn ze hier (in Edinburgh in ieder geval) gewoon niet voorbereid... Airco? 't is hier toch nooit warm... grrr)
Ik hoop alleen dat Kate haar baby nog even vast kan houden, want ik wil niet weten hoe druk het wordt als die bevalt.
Mwoah, haar nickname was waity katy omdat het zo lang duurde voor ze trouwde, dus als ze die trend doorzet, heb je nog wel even!pdebie schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 13:24:
[...]
Wij hebben gelukkig airco op onze hotelkamer.
Ik hoop alleen dat Kate haar baby nog even vast kan houden, want ik wil niet weten hoe druk het wordt als die bevalt.
Wat moet ik hiermee?Wat betreft je opmerkingen over begeleiding en feedback op de scriptie heeft [docent] een ander beeld. Wellicht was er sprake van uiteenlopende verwachtingen?
Afstuderen is een meesterproef, waarbij studenten bewijzen zelfstandig in het werkveld te kunnen functioneren. In die zin wijkt dit onderdeel behoorlijk af van de stage.
Als'ie dan pas op het moment dat ik een definitieve versie indien zegt dat het niet goed is, denk ik ook "Ja, ehm, daar had je dan wel even iets eerder feedback op kunnen geven, of niet dan"

Heb je zwart op wit staan dat de docent het niet nodig vond? Kun je aantonen dat je meerdere malen contact hebt gezocht om feedback te vragen?Avalaxy schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 14:04:
Ok, zoals een aantal van jullie weten heb ik mijn afstuderen niet gehaald. Voor een groot deel komt dat imho doordat ik nooit feedback had gehad op mijn scriptie (de docent gaf aan dat dat niet de bedoeling was), terwijl andere studenten dat wél kregen. Ik heb toen mijn onderwijsmanager daarover gemaild en die stuurt dit terug:
[...]
Kortom, kun je aantonen dat je van jouw zijde alles geprobeerd hebt om feedback te krijgen op je scriptie dan lijkt me dat het niet meer dan normaal dat jij daar niet de dupe van wordt.
Anyway, ik ben nu de examencommissie aan het mailen. Als het goed is zijn die wél onafhankelijk.
[ Voor 60% gewijzigd door Avalaxy op 19-07-2013 14:12 ]
Niet helemaal waar natuurlijk. Als jij een concept-voorstel bij je baas neerlegt, en je niet verder mag zonder zijn feedback, dan zal je hem er zo nu aan dan aan moeten herinneren. Hierbij kan je dan aangeven dat je het risico loopt de deadline niet te halen om de druk op te voeren.Firesphere schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 14:07:
Ik blijf het nogal onzin vinden. Als ik een concept-voorstel bij mijn baas neerleg en hij geeft daar geen feedback op, dan neem ik ook aan dat't verder wel goed is.
Als'ie dan pas op het moment dat ik een definitieve versie indien zegt dat het niet goed is, denk ik ook "Ja, ehm, daar had je dan wel even iets eerder feedback op kunnen geven, of niet dan"
Als je pas feedback krijgt bij de definitieve versie, dan is dat klote ja. Maar het veranderd niet het feit dat je rapport dan niet naar de klant/opdrachtgever verstuurd mag worden.
Ik kreeg zelf niet echt de melding "dit en dit is fout". Daar wordt zelfstandigheid in verwacht, wel de melding "let op dit". En dat was vooral schrijfwijze, en woordkeuze. Het moest makkelijker, ik moest er vanuit gaan dat anderen het niet zouden begrijpen. Tipjes als, voorkom persoonlijkheidsvormen. Welke zinnen dan fout of te moeilijk waren werd uiteraard weer niet aangegeven.Caelorum schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 14:08:
Alsof je in het werkveld als starter/werknemer niet ook ondersteuning krijgt van meer ervaren werknemersZou dat ook gewoon terugsturen. Het is uiteraard niet de bedoeling dat ze alles voorkauwen, maar een beetje hulp in de vorm van een tussentijdse beoordeling (al is het alleen maar, "dat is fout en dit ook") is gewoon heel normaal. Of je nou WO of HBO afstudeert.

Beste afzender,
De examencommissie is i.v.m. afwezig van vrijdag 19 juli t/m woensdag 28 augustus. U kunt uiteraard mail sturen, echter uw mail kan pas in behandeling genomen worden binnen 2 weken na 28 augustus.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.