Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Trololol
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Je bent de + achter je URL vergeten: http://bit.ly/10IIVfa+
[ Voor 9% gewijzigd door HuHu op 08-07-2013 15:51 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Het is weer duidelijk welke kant van de discussie het echt nodig heeft te winnen

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Machtsmisbruik!!!
Nu nog een scriptje in de topic warning die je avatar aanpast
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
* CodeCaster : en wat als ik nuttig gebruik maak van HTTP-statuscodes?
ASP.NET MVC: die negeren we lekker, als we geen 200 terugkrijgen van de server dan updaten we het element niet. Dat mag je zelf doen in de OnFailure-handler van ieder form en iedere link.
Dus ik trap m'n service onderuit waardoor de site na de POST in plaats van 200 OK een 500 Internal Server Error teruggooit, en ... het form doet niets meer.
[ Voor 20% gewijzigd door CodeCaster op 08-07-2013 16:04 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
* wjzijderveld duikt
Canon EOS60D | Canon 100mm f/2.8 USM | Canon 100-400mm f/4.5-5-6L | Canon 10-22mm f/3.5-4.5 USM | Canon 430EX II
Je mond zal nu wel zout smaken van al die tranen.SoaDmaggot schreef op maandag 08 juli 2013 @ 15:55:
Mooi hoor, die forum avatar van je.
Het is weer duidelijk welke kant van de discussie het echt nodig heeft te winnen
* .oisyn geeft SoaDmaggot wat zoete popcorn
.edit: overigens lijkt het avatar trucje helemaal niet te werken helaas
[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 08-07-2013 16:11 ]
In de PayPal Sandbox mode... wtfWij hebben meer rekeninggegevens van u nodig om de volgende reden(en):
8 jul 2013 : Er zijn ongewone activiteiten waargenomen op uw rekening.

Eh... hoe had je willen zien dat MVC jouw form updatet als je webservice een 500 teruggeeft?CodeCaster schreef op maandag 08 juli 2013 @ 16:00:
ASP.NET MVC: jaha, wij hebben hele leuke AJAX-helpers.
* CodeCaster : en wat als ik nuttig gebruik maak van HTTP-statuscodes?
ASP.NET MVC: die negeren we lekker, als we geen 200 terugkrijgen van de server dan updaten we het element niet. Dat mag je zelf doen in de OnFailure-handler van ieder form en iedere link.
Dus ik trap m'n service onderuit waardoor de site na de POST in plaats van 200 OK een 500 Internal Server Error teruggooit, en ... het form doet niets meer.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Dat zegt volgens mij alleen wat over de constructie-toleranties en hoe goed ze hun proces onder controle hebbenMegamind schreef op maandag 08 juli 2013 @ 16:06:
Koop je 2 exact dezelfde Samsonite koffers (tyfus duur á 200 euro stuk) voor mee als handbaggage, is de ene gewoon 3cm groter dan de andere, zegt weer wat over de kwaliteit![]()
[ Voor 5% gewijzigd door armageddon_2k1 op 08-07-2013 16:10 ]
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Bij die statuscode hoort ook gewoon een stuk HTML à la "Je form-invoer kon niet worden verwerkt door een serverprobleem, probeer het later nog eens" of "Da mag nie" bij een 403, enzovoorts.Korben schreef op maandag 08 juli 2013 @ 16:06:
[...]
Eh... hoe had je willen zien dat MVC jouw form updatet als je webservice een 500 teruggeeft?Ik dacht dat je het wellicht had over HTTP 204 of dergelijke REST-codes, want die worden vziw wel degelijk ondersteund.
Ik zou een boolean AjaxOptions-vlag verwachten die "UpdateTargetOnError" heet of zo.
Het gaat dus om een AJAX-form op een MVC-applicatie:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| <div id="baz"> @using (Ajax.BeginForm("Foo", "Bar", new AjaxOptions { UpdateTargetId = "baz", })) { <input type="submit" /> } </div> |
Als je dit submit, wordt naar dezelfde controller een POST gedaan en de respons hiervan vervangt het formulier.
Als die POST misgaat (i.e. géén 2xx-statuscode), gebeurt er niks. Dat vind ik raar standaardgedrag, want je zou sec HTTP-technisch ook een 4xx kunnen gooien op ongeldige form-invoer.
[ Voor 29% gewijzigd door CodeCaster op 08-07-2013 16:18 ]
Tja bij Chinese rommel van een paar tientjes, maar bij een koffer van 200 euro, nee...armageddon_2k1 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 16:09:
[...]
Dat zegt volgens mij alleen wat over de constructie-toleranties en hoe goed ze hun proces onder controle hebbenDe kwaliteit kan nog steeds prima zijn
Samsonite zegt ook gewoon
U kunt best eens navragen bij de vliegmaatschappij wat de maximale afmetingen zijn voor handbagage.
Dan weet u meteen of de koffer mee kan of niet. Bovendien schelen beide tassen slechts 1,5 cm in breedte.
Je kan toch ook gewoon tekst meesturen? Ik gooi een zelfgemaakte AjaxException waar dus ook een bericht mee wordt gestuurd.CodeCaster schreef op maandag 08 juli 2013 @ 16:10:
[...]
Bij die statuscode hoort ook gewoon een stuk HTML à la "Je form-invoer kon niet worden verwerkt door een serverprobleem, probeer het later nog eens" of "Da mag nie" bij een 403, enzovoorts.
Ik zou een boolean AjaxOptions-vlag verwachten die "WriteResponseOnError" heet of zo.
[ Voor 34% gewijzigd door Megamind op 08-07-2013 16:12 ]
Waarom geef je 200 euro uit aan een koffer?Megamind schreef op maandag 08 juli 2013 @ 16:06:
Koop je 2 exact dezelfde Samsonite koffers (tyfus duur á 200 euro stuk) voor mee als handbaggage, is de ene gewoon 3cm groter dan de andere, zegt weer wat over de kwaliteit![]()

Geloof me, bij premium westerse producten is dat ook zo. Die worden voor 90% in China in elkaar gezet en je moet er als europees team heel hard bovenop zitten om het goed te krijgen. Zou me niks verbazen als Samsonite er gewoon rekening mee houdt dat er tussen koffers verschil kan zitten en dat 3cm gewoon binnen de grenzen valt. Dat risico hebben ze waarschijnlijk rustig afgewogenMegamind schreef op maandag 08 juli 2013 @ 16:11:
[...]
Tja bij Chinese rommel van een paar tientjes, maar bij een koffer van 200 euro, nee...
Zo'n poll script met XSS vulnerability hoort eerder thuis in het Slechte Programmeervoorbeeldentopic dan in de Coffee Corner.HuHu schreef op maandag 08 juli 2013 @ 15:39:
Poll: Popcorn?
• Zoet
• Zout
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Ik wil ook gewoon mijn spullen in een koffer hebben die afgesloten kan worden ipv in een tas. Knappe schoudertas ook die zoveel kwijt kan als een koffer, tenzij het echt formaatje militair is.PrisonerOfPain schreef op maandag 08 juli 2013 @ 16:15:
[...]
Waarom geef je 200 euro uit aan een koffer?Ik neem al jaren (al) m'n bagage mee in een shoudertas van 2 tientjes.
edit: of ging het alleen over handbagage? Dan snap ik die kleine kutkoffertjes ook niet
[ Voor 9% gewijzigd door Bosmonster op 08-07-2013 16:28 ]
Die kleine kutkoffertjes kan best veel in! We reizen best wel veel en heb geen goede handbaggagekoffer. Nu kan ik makkelijk m'n laptop meeslepen en vakantiekleding voor een week instoppen.Bosmonster schreef op maandag 08 juli 2013 @ 16:27:
[...]
Ik wil ook gewoon mijn spullen in een koffer hebben die afgesloten kan worden ipv in een tas. Knappe schoudertas ook die zoveel kwijt kan als een koffer, tenzij het echt formaatje militair is.
edit: of ging het alleen over handbagage? Dan snap ik die kleine kutkoffertjes ook niet
Aangezien de koffer maar 1,5kg weegt kan je ook weer meer meeslepen (Ryanair max 10kg
Probleem is alleen dat de koffer eigenlijk 3cm te groot is voor handbaggage, dus ik ben nu aan het vechten om een normale maat te krijgen.
Wat voor 4xx zou je kunnen bedenken die daarop van toepassing is? 4xx-codes zijn over het algemeen van toepassing op de request die de browser doet, op de request-URI of de headers van de request. Niet op de semantische inhoud van de request.CodeCaster schreef op maandag 08 juli 2013 @ 16:10:
[...]
Bij die statuscode hoort ook gewoon een stuk HTML à la "Je form-invoer kon niet worden verwerkt door een serverprobleem, probeer het later nog eens" of "Da mag nie" bij een 403, enzovoorts.
Ik zou een boolean AjaxOptions-vlag verwachten die "UpdateTargetOnError" heet of zo.
Het gaat dus om een AJAX-form op een MVC-applicatie:
C#:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 <div id="baz"> @using (Ajax.BeginForm("Foo", "Bar", new AjaxOptions { UpdateTargetId = "baz", })) { <input type="submit" /> } </div>
Als je dit submit, wordt naar dezelfde controller een POST gedaan en de respons hiervan vervangt het formulier.
Als die POST misgaat (i.e. géén 2xx-statuscode), gebeurt er niks. Dat vind ik raar standaardgedrag, want je zou sec HTTP-technisch ook een 4xx kunnen gooien op ongeldige form-invoer.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Niet dat ik dát doe, ik wil alleen die 500-error afvangen (voor áls de service of zich daarachter bevindende database down is). Ik heb het nu opgelost met een OnFailure-wrapper:
1
| OnFailure = "displayErrorResponse($('#baz'), xhr, status, error)" |
Dit wordt herschreven naar:
1
2
3
| function anonymous(xhr,status,error) { displayErrorResponse($('#baz'), xhr, status, error) } |
En dat roept mijn functie aan:
1
2
3
| function displayErrorResponse(updateTarget, xhr, status, error) { updateTarget.html(xhr.responseText); } |
[ Voor 127% gewijzigd door CodeCaster op 08-07-2013 17:02 ]
Of 418 natuurlijkCodeCaster schreef op maandag 08 juli 2013 @ 16:38:
Bijvoorbeeld 422 Unprocessable Entity, of 403 Forbidden.
Ik heb het nu opgelost met een OnFailure-wrapper:
JavaScript:
1 2 3 4 5 OnFailure = "displayErrorResponse(xhr, status, error, $('#baz'))" function displayErrorResponse(xhr, status, error, elem) { elem.html(xhr.responseText); }
Hey, die heb ik!
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Denk niet dat het wat met de kwaliteit te maken heeft, twee verschillende mallen ontwerpen en maken is duurder dan één. Wellicht dat de ene van 2012 was en de andere van 2013, waarbij de 2013 rekening houdt met de aangepaste kleinste maat toegestaan voor cabinebagage voor dat jaar?Megamind schreef op maandag 08 juli 2013 @ 16:06:
En het is Samsonite, je mag niet klagen. Ik heb vorig jaar een koffer gekocht waarbij de wieltjes niet meer rollen als je er meer dan tien kilo bagage in stopt. En het is echt een grote koffer waar je zo 20 kilo in kwijt kunt

[ Voor 16% gewijzigd door BikkelZ op 08-07-2013 16:55 ]
iOS developer
Waar is HTTP 203 in praktijk eigenlijk voor toegevoegd? ik snap weinig van de uitleg.
https://tools.ietf.org/html/rfc2616#section-10.2.4
[ Voor 68% gewijzigd door Gamebuster op 08-07-2013 16:59 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Ik doe sowieso niet aan iets anders dan handbagage, als ik langer dan een week ergens heen moet doe ik de was wel een keer. En ik hoeft echt geen hele garderobe mee op vakantie te nemen.Bosmonster schreef op maandag 08 juli 2013 @ 16:27:
[...]
Ik wil ook gewoon mijn spullen in een koffer hebben die afgesloten kan worden ipv in een tas. Knappe schoudertas ook die zoveel kwijt kan als een koffer, tenzij het echt formaatje militair is.
Hangt ook een beetje van de soort vakantie af of het allemaal in handbagage past of niet. Qua kleding neem ik ook nooit veel mee inderdaad, hoewel ook dat wel verschilt per land (IJsland was een stuk meer dan de warme landen).PrisonerOfPain schreef op maandag 08 juli 2013 @ 17:00:
[...]
Ik doe sowieso niet aan iets anders dan handbagage, als ik langer dan een week ergens heen moet doe ik de was wel een keer. En ik hoeft echt geen hele garderobe mee op vakantie te nemen.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Ik heb -10 zowel snowboard vakanties als +30 curacao vakanties met enkel handbagage gedaan. Kan primaOkkE schreef op maandag 08 juli 2013 @ 17:10:
[...]
Hangt ook een beetje van de soort vakantie af of het allemaal in handbagage past of niet. Qua kleding neem ik ook nooit veel mee inderdaad, hoewel ook dat wel verschilt per land (IJsland was een stuk meer dan de warme landen).
[ Voor 7% gewijzigd door PrisonerOfPain op 08-07-2013 17:13 ]
Het gaat over metadata, gevormd door headers, die een origin server doorgaans meestuurt (content-language, etag, wat dies meer zij).Gamebuster schreef op maandag 08 juli 2013 @ 16:59:
Na lezen van de HTTP status codes hierboven:
Waar is HTTP 203 in praktijk eigenlijk voor toegevoegd? ik snap weinig van de uitleg.
https://tools.ietf.org/html/rfc2616#section-10.2.4
Zoals ik de 203-entry lees, gaat het daarbij om bijvoorbeeld een proxyserver die een entity cachet, en bij het opvragen daarvan extra headers toevoegt (om welke reden dan ook). In dat geval zijn de headers niet-autoritief en wordt dat aangegeven door een 203-statuscode.
Ik ben 'm nog nooit in het wild tegengekomen.
HRO toch? Ik heb dat in de modulewijzer zien staan, maar is niet gebeurd. Maar er gebeurt niks volgens de procedure bij ons... Stagebegeleider is ook 0x langsgeweest bij het bedrijf ondanks 3x vragen. Er staat in de modulewijzer ook dat je eerste docent feedback geeft, maar mijn docent gaf doodleuk aan geen feedback te willen geven.Megamind schreef op maandag 08 juli 2013 @ 12:44:
[...]
Gelukkig bij ons wel. Ze moeten minimaal één week van te voren je scriptie goed/afkeuren.
Anyway, niet gehaald

Je bent gezakt om termen in je scriptie of die je in je verdediging had gebruikt? Ik vind nogal raar dat de docenten die je scriptie hebben nagekeken toen niet hebben gezeurd en nu opeens wel O.oAvalaxy schreef op maandag 08 juli 2013 @ 18:12:
Ik heb 6 weken om het te repareren. Eind augustus dus een nieuwe versie inleveren, die hopelijk wel goed is.
Nothing to see here!
Ik zou dit toch even bij de opleidingsdirectie neerleggen dan. Lijkt me niet de correcte procedure.Avalaxy schreef op maandag 08 juli 2013 @ 17:57:
[...]
HRO toch? Ik heb dat in de modulewijzer zien staan, maar is niet gebeurd. Maar er gebeurt niks volgens de procedure bij ons... Stagebegeleider is ook 0x langsgeweest bij het bedrijf ondanks 3x vragen. Er staat in de modulewijzer ook dat je eerste docent feedback geeft, maar mijn docent gaf doodleuk aan geen feedback te willen geven.
Anyway, niet gehaaldEcht een vréselijke docent. Ging lopen mierenneuken over de definitie van termen die ik gebruikt had (zoals trategie, methode, methodiek).
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
In de scriptie. Zo had ik een bepaalde strategie bedacht, en die dus beschreven onder het kopje 'Strategie'. Krijg ik de vraag wat dan de definitie is van een strategie en wat de definitie van een tactiek dan is, en waarom ik voor die benaming heb gekozenRutix schreef op maandag 08 juli 2013 @ 19:07:
[...]
Je bent gezakt om termen in je scriptie of die je in je verdediging had gebruikt? Ik vind nogal raar dat de docenten die je scriptie hebben nagekeken toen niet hebben gezeurd en nu opeens wel O.o

Dat is heel kut verhaal.
Ik herkende je eerst niet door je andere avatar!
^^^ dit. En niet denken dat het niets uithaalt. Een vriendin van me die journalistiek deed had een heel kritische scriptie over stemmingmakende berichtgeving bij de NOS. Maar dat is binnen de journalistiek natuurlijk een heilig huisje, dus die is op allerlei hele suffe punten gezakt. Die heeft het ook hogerop gezocht en is uiteindelijk in het gelijk gesteld.Firesphere schreef op maandag 08 juli 2013 @ 19:11:
[...]
Ik zou dit toch even bij de opleidingsdirectie neerleggen dan. Lijkt me niet de correcte procedure.
Dan ga je naar anderen. Onderwijsdirectie, instituut-directie, whatever. Een begeleider die nooit komt opdagen maar wel gaat miepen over woordjes in je verslag, zou ik echt een klacht over indienen.Avalaxy schreef op maandag 08 juli 2013 @ 20:24:
Ik heb even een mailtje gestuurd naar de onderwijsmanager (ik weet zo gauw niet wie ik anders moet benaderen). Mijn ervaring is echter dat die vooral de docenten in bescherming neemt.
Ik herken het wel een beetje. Bij het afstuderen van een vriend van me, zat een docent die uitleg ging vragen over een conclisie van hem. Terwijl hij amper een minuut eerder de hele conclusie had uitgelegd en verdedigd.
Ik zou op z'n minst een second-opinion vragen van een onafhankelijke docent.
Nee maar goed dat dit soort rapalje niet zomaar de Nederlandse arbeidsmarkt opgeslingerd wordt, iemand die het verschil tussen tactiek en strategie niet kan uitleggenAvalaxy schreef op maandag 08 juli 2013 @ 20:07:
[...]
In de scriptie. Zo had ik een bepaalde strategie bedacht, en die dus beschreven onder het kopje 'Strategie'. Krijg ik de vraag wat dan de definitie is van een strategie en wat de definitie van een tactiek dan is, en waarom ik voor die benaming heb gekozen

Ik moet wel zeggen dat ik de input van mijn stagebegeleider destijds onvoldoende vond ook al was het een vrij aardige kerel. Die liep al de hele tijd te klagen dat ze het veel te druk hadden met al die afstudeerders. Maar die had dus wel mijn scriptie nagekeken en de grotere fouten (hoofdstukindeling) er uit gehaald. Weliswaar te laat, maar daardoor kon ik ook later inleveren omdat hij dat regelde voor de mensen die te laat nagekeken waren.
Achteraf dus nog geluk gehad.
iOS developer
Had ik me maar voor lessen én stage moeten inschrijven en geen klein bedrijf moeten uitzoeken, maar soit. En wat er is gebeurd met het geld dat ik toen heb verdiend weet de trouwe bloglezer wel.
[ Voor 9% gewijzigd door CodeCaster op 08-07-2013 20:37 ]
Ga je zitten, even zootje in elkaar gescript (ik deed alles versneld, deed nooit wat op school.. ook eigen xamp e.d.). Uiteindelijk krijg ik allerlei vage errors..
Eens checken.. ja hoor.. php 4...
Echt kansloos.
Ik even verhaal halen waarom er in godsnaam PHP 4 werd gebruikt, docent vermelde dat er niets mis was met php 4 (in 2010-2011 oid) en dat ik het zo maar moest doen.
\0/
oh voor die "toets" moesten op die PC's, met alles geïnstalleerd en wel zeg maar..armageddon_2k1 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 22:16:
Je had toch eigen xampp? Waarom dan PHP5?
De "normale" leerlingen zaten ook op die standaard PCs, maar omdat ik versnelde had ik een eigen laptop met alles erop enzo.
[ Voor 20% gewijzigd door Douweegbertje op 08-07-2013 22:18 ]
Hij bedoelt dat al zijn scripts thuis op PHP5 gemaakt zijn en dan niet op PHP4 werken.armageddon_2k1 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 22:16:
Overigens is XAMPP volgens mij ook niet meer wat het geweest is, ik heb het laatst op mijn Mac gezet maar ik had allerlei vage bugs met het aanmaken van tabellen in MySQL. Dan ben je een uurtje verder voordat je door hebt waar het aan ligt en dan mag je alsnog met de hand de laatste versie installeren.
iOS developer
Ik denk dat de toets op systemen van school moest, en dat er geen gerucht aan gegeven was dat het vak hopeloos achterloopt en dus nog PHP4 gebruikt.armageddon_2k1 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 22:16:
(Volgens mij is PHP5.2 toch zelfs al deprecated? Ik weet het niet, zit niet in de PHP wereld)
Is mij ook eens gebeurd: ik werk zelf al tijden met Ruby 2.0; moest ik een tentamen maken op school computers met Ruby 1.8.7 (!!). Hebben ze NOOIT verteld.
[ Voor 17% gewijzigd door Ryur op 08-07-2013 22:20 ]
true, maar met dat schoolnetwerk + al die geblokkeerde porten (geen ftp, shh etc -,-) was het beste om maar via xampp dingen te doen.BikkelZ schreef op maandag 08 juli 2013 @ 22:18:
[...]
Hij bedoelt dat al zijn scripts thuis op PHP5 gemaakt zijn en dan niet op PHP4 werken.
Overigens is XAMPP volgens mij ook niet meer wat het geweest is, ik heb het laatst op mijn Mac gezet maar ik had allerlei vage bugs met het aanmaken van tabellen in MySQL. Dan ben je een uurtje verder voordat je door hebt waar het aan ligt en dan mag je alsnog met de hand de laatste versie installeren.
ja zo ongeveer nu wel ja.Ryur schreef op maandag 08 juli 2013 @ 22:19:
[...]
Ik denk dat de toets op systemen van school moest, en dat er geen gerucht aan gegeven was dat het vak hopeloos achterloopt en dus nog PHP4 gebruikt.
(Volgens mij is PHP5.2 toch zelfs al deprecated? Ik weet het niet, zit niet in de PHP wereld)
Is mij ook eens gebeurd: ik werk zelf al tijden met Ruby 2.0; moest ik een tentamen maken op school computers met Ruby 1.8.7 (!!). Hebben ze NOOIT verteld.
Maar mijn geval was al weer een tijdje terug, maar PHP 4 was zelfs toen een no-go..
[ Voor 32% gewijzigd door Douweegbertje op 08-07-2013 22:22 ]
Hm ok dat is vervelend inderdaad, ik zat zelf bij technische informatica en opzich is de begeleiding daar behoorlijk goed, zeker met alle audits is het niveau behoorlijk omhoog gegaan. Ik was vrij zeker van m'n zaak maar tijdens de verdediging stond ik toch even met het zweet op de handjes
Van de 30 mensen die in jaar 1 in m'n klas begonnen studeren er maar 4 af (mezelf meegeteld), waarvan de helft het niet gehaald heeftMegamind schreef op maandag 08 juli 2013 @ 23:46:
[...]
Hm ok dat is vervelend inderdaad, ik zat zelf bij technische informatica en opzich is de begeleiding daar behoorlijk goed, zeker met alle audits is het niveau behoorlijk omhoog gegaan. Ik was vrij zeker van m'n zaak maar tijdens de verdediging stond ik toch even met het zweet op de handjesVolgende week uitreiking maar alleen één andere student is ook geslaagd
Ergens ook wel gewoon best wel petje af voor een opleiding die gewoon mensen laat falen. De manier waarop laat ik even buiten kijf maar als ik zie hoe iedereen naar minimaal een zesje geholpen wordt tegenwoordig om toch maar vooral zo veel mogelijk te cashen mensen afgestudeerd te krijgen....Avalaxy schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 00:53:
[...]
Van de 30 mensen die in jaar 1 in m'n klas begonnen studeren er maar 4 af (mezelf meegeteld), waarvan de helft het niet gehaald heeft
iOS developer
Mwoa, moet zeggen dat dat niet echt mijn ervaring is hoor. Ik heb natuurlijk ook maar ervaring met één opleiding, maar hoor van anderen soortgelijke verhalen, en waar het volgens mij vaker op neerkomt is dat studenten er zelf op een gegeven moment de brui aan geven.BikkelZ schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 01:41:
[...]
Ergens ook wel gewoon best wel petje af voor een opleiding die gewoon mensen laat falen. De manier waarop laat ik even buiten kijf maar als ik zie hoe iedereen naar minimaal een zesje geholpen wordt tegenwoordig om toch maar vooral zo veel mogelijk te cashen mensen afgestudeerd te krijgen....
En als je dan stugge studenten hebt, dan krijg je situaties zoals een paar jaar terug op die mediaopleiding. Studenten die hun diploma op een gegeven moment praktisch cadeau kregen omdat ze zo schijtziek werden van die studenten die wel hun P hadden maar steeds niet afstudeerden. Ik keur het niet goed, maar ik kan me de frustratie wel voorstellen als je ziet hoe een bepaalde student zijn resultaten al voor de tweede keer heeft laten vervallen
Ik dacht net dat het leuk was om mijn UPC modem in bridge modus te zetten en dan mijn DD-WRT router als gateway te gaan gebruiken... Alles ging kapot.
3 uur later en het werkt allemaal weer, met de DD-WRT router als gateway
Nu maar random applicaties op mijn server gaan updaten?
Haha, ja, dat soort dingen doe ik ook altijd 's nachts op één of andere manierPizzalucht schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 02:50:
Waarom krijg ik altijd leuke ideeën 's nachts
Ik dacht net dat het leuk was om mijn UPC modem in bridge modus te zetten en dan mijn DD-WRT router als gateway te gaan gebruiken... Alles ging kapot.
3 uur later en het werkt allemaal weer, met de DD-WRT router als gateway![]()
Nu maar random applicaties op mijn server gaan updaten?
Afgezien van de initiële installatie is mijn hele PC 's nachts in elkaar gezet
Ik neem aan dat er meer dan één docent je scriptie heeft gelezen en de presentatie heeft bijgewoond?Avalaxy schreef op maandag 08 juli 2013 @ 17:57:
[...]
HRO toch? Ik heb dat in de modulewijzer zien staan, maar is niet gebeurd. Maar er gebeurt niks volgens de procedure bij ons... Stagebegeleider is ook 0x langsgeweest bij het bedrijf ondanks 3x vragen. Er staat in de modulewijzer ook dat je eerste docent feedback geeft, maar mijn docent gaf doodleuk aan geen feedback te willen geven.
Anyway, niet gehaaldEcht een vréselijke docent. Ging lopen mierenneuken over de definitie van termen die ik gebruikt had (zoals trategie, methode, methodiek).
Dr zal vast wel wat meer spelen dan alleen dat. Een thesis wordt namelijk niet door 1 docent beoordeeld.Hoogie2004 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 08:47:
Als het niet halen puur aan de docent lag, zou ik dat (eventueel samen met de stage-begeleider, die je waarschijnlijk positief heeft beoordeeld) echt wel aankaarten bij de coördinatoren of iets dergelijks.
Nee, het oordeel dat het niet voldoende is kan misschien wel kloppen, maar dan had de begeleidende docent dat al lang van te voren aan moeten geven natuurlijk. De faal zit gewoon in de begeleiding.wouterwouter2 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 08:49:
[...]
Dr zal vast wel wat meer spelen dan alleen dat. Een thesis wordt namelijk niet door 1 docent beoordeeld.
* Marientjuh schreeuwt ook om koffie!!!!!!
Respect begint waar eigen kunnen ophoudt! - Kinderkleding webshop van vrouwlief: coz-adore.nl
Collega: "Zo, halve dagen?"
Ik: "Ja, en halve nachten
Ik begin namelijk om 06:30
* Firesphere deelt koffie uit
[ Voor 53% gewijzigd door Firesphere op 09-07-2013 09:31 ]
Respect begint waar eigen kunnen ophoudt! - Kinderkleding webshop van vrouwlief: coz-adore.nl
De meesten hier beginnen ook pas om 9.30 of later. Ik ben er altijd om 8.00u om de afdeling te openen, lekker rustig
Zou wel om 07:00 willen beginnen, maar ben niet zo sterk in m'n bed uit komen....
Nu weer vrolijk an die arbeit met weer teveel mailtjes met een vraagteken erin
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Ik ben hoe dan ook niet voor 9 uur 'op gang', dus ik kan wel om 7:30 komen maar daar heeft m'n werkgever ook niks aanBM schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 10:21:
Was eigenlijk altijd wel gewend om rond 6:30/6:45 te beginnen om de files voor te zijn (5 uur opstaan is wel vroeg trouwens). Nu ik een opdracht heb op 35 minuutjes rijden is die noodzaak wat minder en begin ik 'gewoon' om 07:30, en dan ben ik nog vaak genoeg de 1e. Niet zo erg, beetje rustig op gang komen is ook wel prettig
Nee hoor. In m'n vorige baan voordat we een kleine kregen kwam ik ook altijd om 9:45 ofzo aan. Tenzij ik naar een klant moest natuurlijk, UWV ambtenaren hebben nog wel eens de neiging om om 8:30 meetings te plannen met een man of 20 die dan pas om 9:30 beginnen omdat de helft treinvertragingen heeftPrisonerOfPain schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 10:29:
Ik hoor het al wel, ik ben een enorme luiwammes door om 10 te beginnen.
[ Voor 30% gewijzigd door Hydra op 09-07-2013 10:31 ]
https://niels.nu
We are shaping the future
Bij ons is de 'jaarmarkt' een markt waar alleen bejaarden en dagjesmensen met heuptasjes rondlopen.
Haha ja heel herkenbaar!HuHu schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 10:45:
Ik erger me altijd aan mensen die kritiek leveren op andermans werktijden. Iedereen werkt gewoon evenveel uren, maar als je eerder naar huis gaat dan een ander moet je altijd zo'n steek krijgen. Of andersom, als je later komt, dan krijg je het ook te horen. En als iemand een keer extra vroeg komt en/of extra lang blijft, dan is dat "groot nieuws". Bah.
Ik maal er niet om, ik begin lekker wanneer ik wil, maak net zoveel (of meer) uren
[ Voor 75% gewijzigd door TheNephilim op 09-07-2013 10:46 ]
https://niels.nu
We are shaping the future
I know that feeling...Alex) schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 10:57:
En toen gooide ik per ongeluk mijn development-database weg door een batchfile aan te roepen zonder de juiste parameters mee te geven...

Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.