Haha true, maar Atlassian heeft ook nog eens developers hier!BikkelZ schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 20:56:
[...]
Ze zitten allemaal in Nederland, met hun brievenbus!
Een van mijn lievelings Amerikaanse bedrijven is nu bezig met een kantoor in Europa, dus in Nederland.Sh4wn schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 20:53:
Grappig, kom er net achter dat Atlassian ook een kantoor in Amsterdam heeft. Zie je niet vaak dat toch een vrij bekend softwarebedrijf ook hier in Nederland zit!
Big Nerd Ranch! (Ja van die iOS-boeken)
Gisteren LIMBO maar eens op mijn iPad gezet, wilde hem al tijden spelen en gisteren kwam hij uit voor iOS. Wel onverwacht wreed op sommige stukken maar een prachtig spel.
iOS developer
Korte mailwisseling levert op dat "Beers are being paid. As is the hotel and any other costs except memorabilia"
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Dat is nou echt dé afknapper.Firesphere schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 22:22:
Korte mailwisseling levert op dat "Beers are being paid. As is the hotel and any other costs except memorabilia"
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Oh damn. Sublime Text's Package Control was zonet voor 15 minuten stuk. Wat blijkt: een gesloopte $LANG zorgt er voor dat packages met speciale karakters de Package Control laten crashen. Een nieuwe '/etc/locale.conf' en het probleem was weer opgelost. Wel schrikken, zo zonder update een crash.
Grmbl die recruiters worden ook steeds onbeleefder he. Gewoon connecten zonder begeleidend schrijven. Maar even gemaild waar ik haar van moest kennen krijg je ineens wel een uitleg. Zet dat er dan tenminste gelijk bij muts

Die is cool! Waar heb je die vandaan?Caelorum schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 17:35:
[...]
Heb zelf deze (en ook met grumpy): https://dl.dropboxusercon...weakers.net/WP_000108.jpg
Voordeel is dat de wanden bijzonder dik zijn en er een hitte reflecterend laagje op zit. Daardoor blijft alles wat er in zit best lang op temperatuur op mijn glazen bureau. Langer dan in zo'n dubbelwandig glazen kopje iig. En daarnaast gaat er ook zoveel koffie in dat ik het een half uur later nog aan het zuipen ben
Caelorum schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 08:54:
Disneyland Parijs ^^

RTFM!
Heerlijk spelletje ja, ook erg rustgevend om te spelen imho.BikkelZ schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 22:04:
Gisteren LIMBO maar eens op mijn iPad gezet, wilde hem al tijden spelen en gisteren kwam hij uit voor iOS. Wel onverwacht wreed op sommige stukken maar een prachtig spel.
Ja, ze betaalden bij Wooga ook alles tijdens mijn sollicitatie in Berlijn. Hoefde zelfs niet mijn 70frank korting op mijn vliegticke terug te geven. Ook betaalden ze het hotel van donderdagavond tot zondagavond terwijl ik het sollicitatiegesprek op vrijdag had. Lachen yoh. Vooral als je bedenkt dat het ticket Bern-Berlijn bijna 450euro kostteFiresphere schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 22:22:
Het is vandaag de Nationale Comic Sans dag.
Bron: collega's, gecheckt via de oh zo betrouwbare Wikipedia pagina: Wikipedia: Comic Sans
Bron: collega's, gecheckt via de oh zo betrouwbare Wikipedia pagina: Wikipedia: Comic Sans
Bijna 9:30, koffie
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Danke, dat wordt tijd!Firesphere schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 09:25:
Bijna 9:30, koffie
RTFM!
* F.West98 gooit ook hier een vrachtwagenlading koffie de Coffee Corner in
Goeiemorgen
Goeiemorgen
[ Voor 13% gewijzigd door F.West98 op 05-07-2013 09:46 ]
* _Moe_ droomt en zou het fijn vinden als hij koffie uit zijn scherm zou kunnen pakken.F.West98 schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 09:46:
* F.West98 gooit ook hier een vrachtwagenlading koffie de Coffee Corner in
Goeiemorgen
RTFM!
http://www.ishetalbiertijd.nl Uh 12 uur? Beetje vroeg lijkt mij?
Ik vind het een prima tijd, hoewel mijn baas daar waarschijnlijk anders over denkt.alienfruit schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 09:51:
http://www.ishetalbiertijd.nl Uh 12 uur? Beetje vroeg lijkt mij?
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Hier komt iedereen met de auto naar het werk
Ben gewoon op de fiets vandaag, moet nog even naar het gemeentehuis m'n paspoort ophalen. Die ligt al een tijdje klaar als het goed is
Net het MS exam Developing ASP.NET MVC 4 Web Applications gehaald met 943 punten
Nu alleen nog 70-487 (Azure) halen voor de MCSD titel.
Kater? Eerst water, de rest komt later
Nice 
Ik moet nog beginnen aan de reeks voor MCSD. Staat wel op de planning.
Dus wacht...
Als je Google dus "disallowed" tot een bepaalde pagina, maar hij heeft daar wel de "zoekwoorden" gevonden, dan verwijst hij je door naar een pagina op die website waar hij wel toegang tot had?
Oftewel, je pagina wordt wel degelijk geindexeert, alleen wordt de zoekende niet gelijk op de juiste pagina afgezet, maar voor de deur.
robots.txt van Kadaster
Zoeken op "schaderapportage wion"
Als je Google dus "disallowed" tot een bepaalde pagina, maar hij heeft daar wel de "zoekwoorden" gevonden, dan verwijst hij je door naar een pagina op die website waar hij wel toegang tot had?
Oftewel, je pagina wordt wel degelijk geindexeert, alleen wordt de zoekende niet gelijk op de juiste pagina afgezet, maar voor de deur.
robots.txt van Kadaster
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| User-agent: * Disallow: /particulier/ Disallow: /zakelijk/ Disallow: /klic/ Disallow: /perskamer/ Disallow: /kadaster/ Disallow: /top10nl/ Disallow: /international/ |
sidefact, gedurende het opstellen van deze post, is het betreffende resultaat ook nog eens van onderin de pagina (plaats 8/9) naar 4, naar 2 gestegen. Nu staat er dus een resultaat prominent bovenin die ze niet mochten indexeren.www.kadaster.nl/klic/nieuws.html
Er is geen beschrijving beschikbaar voor dit resultaat vanwege robots.txt – meer informatie.
mm, en het is niet dat je die robot.txt nog hebt aangepast, nadat je de site online hebt gebracht?GateKeaper schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 10:30:
Dus wacht...
robots.txt van Kadaster
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 User-agent: * Disallow: /particulier/ Disallow: /zakelijk/ Disallow: /klic/ Disallow: /perskamer/ Disallow: /kadaster/ Disallow: /top10nl/ Disallow: /international/
[...]
sidefact, gedurende het opstellen van deze post, is het betreffende resultaat ook nog eens van onderin de pagina (plaats 8/9) naar 4, naar 2 gestegen. Nu staat er dus een resultaat prominent bovenin die ze niet mochten indexeren.
RTFM!
Kom net toevallig weer eens voorbij de Tweakblogs feed.
5 WTF's verder...
Laten we het erop houden dat er blogs bij zitten van hoge kwaliteit, maar ook blogs van beneden het vriespunt.. en de laatste categorie domineert momenteel een beetje....
echt, hoe triest sommige mensen zijn..
5 WTF's verder...
Laten we het erop houden dat er blogs bij zitten van hoge kwaliteit, maar ook blogs van beneden het vriespunt.. en de laatste categorie domineert momenteel een beetje....
In de zin van slecht geschreven, of belachelijke onderwerpen?D-Raven schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 10:38:
Kom net toevallig weer eens voorbij de Tweakblogs feed. 5 WTF's verder...
Is dat niet gewoon een gevolg van dit:GateKeaper schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 10:30:
Dus wacht...
robots.txt van Kadaster
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 User-agent: * Disallow: /particulier/ Disallow: /zakelijk/ Disallow: /klic/ Disallow: /perskamer/ Disallow: /kadaster/ Disallow: /top10nl/ Disallow: /international/
Dus google heeft die verboden pagina's niet geindexeerd, maar wel links tegen gekomen naar die pagina met bepaalde trefwoorden. Dat lijkt me niet verkeerd.Hoewel Google de inhoud van pagina's die zijn geblokkeerd door robots.txt niet crawlt of indexeert, kunnen we de URL's wel indexeren als we deze op andere webpagina's tegenkomen. Hierdoor kunnen de URL van de pagina en mogelijk andere openbare informatie, zoals ankertekst in links naar de site of de titel van het Open Directory Project (www.dmoz.nl), worden weergegeven in de zoekresultaten van Google.
[ Voor 37% gewijzigd door Otherside1982 op 05-07-2013 10:41 ]
Of een onderwerp belachelijk is is natuurlijk persoonlijk.. maar, jaTheNephilim schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 10:39:
[...]
In de zin van slecht geschreven, of belachelijke onderwerpen?
Maar als ik dan een blog zie waarbij een andere tweaker persoonlijk wordt aangevallen op zijn recht om blogposts te plaatsen.. dan is er bij mij toch wel een grens bereikt..
Ik blijf er voorlopig maar even weg tot dat die shitstorm weer voorbij is. Beter voor mn bloeddruk enzo
Op zich niet verkeerd, maar ook niet nuttig om deze dusdanig te tonen in het overzicht.Otherside1982 schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 10:40:
[...]
Is dat niet gewoon een gevolg van dit:
[...]
Dus google heeft die verboden pagina's niet geindexeerd, maar wel links tegen gekomen naar die pagina met bepaalde trefwoorden. Dat lijkt me niet verkeerd.
* _Moe_ gaat lekker op parkway drive!
[ Voor 5% gewijzigd door _Moe_ op 05-07-2013 10:45 ]
RTFM!
Geen idee, Kadaster is niet van mij_Moe_ schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 10:38:
[...]
mm, en het is niet dat je die robot.txt nog hebt aangepast, nadat je de site online hebt gebracht?
In mijn ogen wel verkeerd. Google weet dat de eigenaar niet wil dat die site zichtbaar is, anders werd de bot niet gedisallowed tot indexeren. Dan via via toch in relatie brengen met, maar aangeven dat hij geen beschrijving mag geven, vind ik verkeerd.Otherside1982 schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 10:40:
[...]
Is dat niet gewoon een gevolg van dit:
[...]
Dus google heeft die verboden pagina's niet geindexeerd, maar wel links tegen gekomen naar die pagina met bepaalde trefwoorden. Dat lijkt me niet verkeerd.
Ik ben speciaal even wezen kijken op Tweakblogs wat je bedoelde, maar serieus WTF.D-Raven schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 10:42:
Maar als ik dan een blog zie waarbij een andere tweaker persoonlijk wordt aangevallen op zijn recht om blogposts te plaatsen.. dan is er bij mij toch wel een grens bereikt..

Die van de "Microse" programmeur zijn ook altijd even vriendelijk. (ben z'n naam even kwijt)dev10 schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 10:45:
[...]
Ik ben speciaal even wezen kijken op Tweakblogs wat je bedoelde, maar serieus WTF.
Daarvoor bestaat er blijkbaar nog een ander mechanisme:GateKeaper schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 10:45:
[...]
Geen idee, Kadaster is niet van mijMaar dan nog lijkt 't me verkeerd. Als ze zo slim zijn on aan te kunnen geven dat ze de omschrijving niet mogen geven vanwege robots.txt, dan kunnen ze die link ook in het geheel verbergen (lees verwijderen).
[...]
In mijn ogen wel verkeerd. Google weet dat de eigenaar niet wil dat die site zichtbaar is, anders werd de bot niet gedisallowed tot indexeren. Dan via via toch in relatie brengen met, maar aangeven dat hij geen beschrijving mag geven, vind ik verkeerd.
Als u er zeker van wilt zijn dat de inhoud van een pagina niet aan de webindex van Google wordt toegevoegd, zelfs wanneer andere sites ernaar verwijzen, gebruikt u de noindex-metatag of x-robots-tag.
* PdeBie kijkt eens naar de regelnummers in 1 code file.
9985 regels.
Ik weet niet of dit 'normaal' is, maar volgens mij moet dat een stuk korter kunnen.
9985 regels.
Ik weet niet of dit 'normaal' is, maar volgens mij moet dat een stuk korter kunnen.
Dat is toevallig, deze heb ik ook zonet gehaald, wel iets minder punten: 831Haan schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 10:26:
Net het MS exam Developing ASP.NET MVC 4 Web Applications gehaald met 943 punten![]()
Inderdaad ook alleen nog de 70-487
Nice, ik denk dat het beter geworden is die PayPal API. Helaas niet makkelijker, dat word weer veel uitzoek werk 
https://developer.paypal.com/webapps/developer/docs/api/
https://developer.paypal.com/webapps/developer/docs/api/
Die van sanderev66? Dat is ook zoiets leuks ja. Maar als je serieus andere mensen op internet in een blogpost gaat vertellen dat ze geen blog mogen bijhouden, moet je nodig bij jezelf te rade gaan of jijzelf wel een blog bij kan houden.GateKeaper schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 10:49:
[...]
Die van de "Microse" programmeur zijn ook altijd even vriendelijk. (ben z'n naam even kwijt)
En jij denkt dat er in 2048 nog steeds een USB-poort op een computer zit?BikkelZ schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 18:09:
[...]
Class-compliant betekent dat als je hem in een USB poort plugt en je OS is er op berekend (volgens mij alles tegenwoordig) dat het automatisch herkend wordt als een MIDI device IN/OUT, Audio IN, Keyboard, Webcam of wat dan ook en dat het OS dus al weet hoe met het ding om te gaan, bijvoorbeeld een stream van 96KHz/24bit audio naar de audio output sturen omdat het apparaat heeft aangegeven dat af te kunnen handelen. De fabrikant kan altijd nog met een driver de functionaliteit upgraden of vervangen, maar het apparaat werkt in principe op ieder OS wat die class ondersteunt.
En dan kan ik me bij een keyboard of een muis nog voorstellen dat je die hooguit twee OS-versies gebruikt maar een replica van 600 euro van een synthesizer uit 1978 waarvan het origineel na 35 jaar nog steeds volop gebruikt wordt die wil ik in 2048 gewoon inpluggen en als standaard MIDI device zien, niet als een niet-herkend apparaat waar ik dan maar zelf drivers voor moet gaan schrijven.
Sowieso valt Linux altijd standaard buiten de boot met dat soort dingen, dat hoeft gewoon niet
Lekker op de bank
Ja, ik wil een ID-kaart kopen. Alleen dat kan dus niet als je momenteel nergens in geschreven bent... Sigh. Uitgeschreven in Bern en in Nederland.
[ Voor 15% gewijzigd door alienfruit op 05-07-2013 11:16 ]
Ik heb mij wel eens af zitten vragen;OkkE schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 10:01:
[...]
Ik vind het een prima tijd, hoewel mijn baas daar waarschijnlijk anders over denkt.
Wat als je nou alcoholvrij bier verschrikkelijk lekker vindt, mag je dat dan de gehele dag door op je werk drinken?
Ik kan me zomaar voorstellen dat een werkgever dat niet op prijs stelt.
Helemaal niet in bijv een vergadering met klant erbij enzo dat je dan een 0% biertje pakt terwijl de rest aan het koffielurken is.
Op basis waarvan zou een werkgever dan iets kunnen ondernemen als ie daar problemen mee heeft?
Als er klanten in het spel zijn kan ik mij nog iets voorstellen dat ie wat heeft, maar gewoon achter jouw eigen bureau niet.
Lekker op de bank
Oplossing, zorg voor genoeg koud bier, en biedt ook de rest wat aanZaZ schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 11:17:
[...]
Helemaal niet in bijv een vergadering met klant erbij enzo dat je dan een 0% biertje pakt terwijl de rest aan het koffielurken is.
Overigens lijkt het mij dus wel lachen om gewoon ééntje in de auto te hebben. En net wanneer er een motormuis achter je rijdt, even een flesje te pakken.
[ Voor 20% gewijzigd door GateKeaper op 05-07-2013 11:20 ]
en je kan je nergens inschrijven zonder ID?alienfruit schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 11:15:
Ja, ik wil een ID-kaart kopen. Alleen dat kan dus niet als je momenteel nergens in geschreven bent... Sigh. Uitgeschreven in Bern en in Nederland.
Misschien geen fysieke poort meer, maar waarschijnlijk zal er dan wel een soort convertor bestaan. Net zoals er ook nu nog toestellen met een seriele poort bestaan en er USB-Serial convertors bestaan. De seriele poort of RS-232 standaard is alweer van 1962ZaZ schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 11:12:
[...]
En jij denkt dat er in 2048 nog steeds een USB-poort op een computer zit?
Wtf, kun je gewoon geen gebruik maken van de PayPal API's als je niet in een framework of iets dergelijks aan het programmeren bent? Moet met composer aan de slag wtf... laat me gewoon een betaal URL aanvragen en dan stuur ik daar mijn bezoeker gewoon heen. Hoe moeilijk kan het zijn...
De discussies onder zijn blogposts vond ik meestal interessanter dan zijn posts zelf. Het is jammer dat Sander geen reacties meer accepteert op zijn blog, maar ik kan me wel voorstellen waarom hij daarvoor heeft gekozen.
De blogs van RobIII vond ik altijd erg vermakelijk. Jammer dat hij niets meer schrijft
[ Voor 14% gewijzigd door Alex) op 05-07-2013 11:27 ]
We are shaping the future
Ik kan je aanraden om je in composer te verdiepen, want het is echt een ontzettend fijne tool. Ik snap alleen niet echt hoe je composer kunt gebruiken bij het gebruiken van een API? Hebben ze een verplichte package die je moet gebruiken om de API te kunnen aanspreken zonder losse documentatie?TheNephilim schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 11:23:
Wtf, kun je gewoon geen gebruik maken van de PayPal API's als je niet in een framework of iets dergelijks aan het programmeren bent? Moet met composer aan de slag wtf... laat me gewoon een betaal URL aanvragen en dan stuur ik daar mijn bezoeker gewoon heen. Hoe moeilijk kan het zijn...
De blogs van sanderev66 zijn altijd wel leuk om te zien, zeker de reacties inderdaad
, en het heeft in ieder geval iets met ict te maken. In tegenstelling tot die andere waar eerder heen is verwezen, die constant nutteloze youtube filmpjes deelt. Ik kijk wel eens naar tweakblogs omdat er wel leuke en zeer interresante dingen langs komen. Maar als je voor de zoveelste keer in een week weer op zo'n Meh-blog terecht komt, ga je automatisch minder naar die tweakblog tracker kijken.
Een extensie om een bepaalde gebruiker uit de tracker te filteren niet eens zo slecht zijn.
Een extensie om een bepaalde gebruiker uit de tracker te filteren niet eens zo slecht zijn.
No animals were harmed in the making of this comment.
Waarom moeten ze hier nu weer een ander mechanisme voor uitvinden, ze hebben er zelf toch ook geen baat bij om deze zinloze content op hun overview te plaatsen. Of zie ik het verkeerd.Otherside1982 schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 10:53:
[...]
Daarvoor bestaat er blijkbaar nog een ander mechanisme:
[...]
Ik wist niet dat dit mogelijk was! Of je moest natuurlijk je identiteitskaart niet tijdig gaan vernieuwen.alienfruit schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 11:15:
Alcoholvrij bier, bevat nog steeds een zeer laag percentage alcohol al valt dit wel te verwaarlozen.ZaZ schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 11:17:
[...]
Ik heb mij wel eens af zitten vragen;
Wat als je nou alcoholvrij bier verschrikkelijk lekker vindt, mag je dat dan de gehele dag door op je werk drinken?
Ik kan me zomaar voorstellen dat een werkgever dat niet op prijs stelt.
Op basis waarvan zou een werkgever dan iets kunnen ondernemen als ie daar problemen mee heeft?
Als er klanten in het spel zijn kan ik mij nog iets voorstellen dat ie wat heeft, maar gewoon achter jouw eigen bureau niet.
Ik denk dat de tegenpartij nogal snel gaat denken dat ze met een verslaafde aan tafel zitten
RTFM!
Heb werkelijk geen idee: https://github.com/paypal/rest-api-sdk-phpPatrickH89 schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 11:27:
[...]
Ik kan je aanraden om je in composer te verdiepen, want het is echt een ontzettend fijne tool. Ik snap alleen niet echt hoe je composer kunt gebruiken bij het gebruiken van een API? Hebben ze een verplichte package die je moet gebruiken om de API te kunnen aanspreken zonder losse documentatie?
De laatste keer dat ik iets met de PayPal API gedaan heb is een hele tijd geleden. Ik dacht even een PayPal betaallink aan te vragen en daar de betaler automatisch naartoe te redirecten
Is toch alleen voor de sample nodig? Volgens mij kan je zelf bepalen hoe je de api aanspreekt etc?TheNephilim schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 11:34:
[...]
Heb werkelijk geen idee: https://github.com/paypal/rest-api-sdk-php
De laatste keer dat ik iets met de PayPal API gedaan heb is een hele tijd geleden. Ik dacht even een PayPal betaallink aan te vragen en daar de betaler automatisch naartoe te redirecten
Composer is een tooltje om je dependencies me mee te managen, handig en inclusief autoloader. Als je dit niet wilt staat niets je in de weg om een git clone te doen en met een eigen autoloader aan de slag te gaanTheNephilim schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 11:23:
PS. er staat niet in dat composer benodigd is voor de code zelf: composer for running the sample out of the box
Zal wel een topic openen als ik er verder niet uit kom. Gewoon require_once('PayPal.php');, meer heb ik niet nodig
Maar dat zit er dus niet in...
Dat werd uiteindelijk een beetje treurig. Sander probeerde er best leuke stukjes van te maken (vond ik iig), maar de reacties zaten uiteindelijk toch wel op een heel bedroevend niveau. Tuurlijk, Sander had nogal een bijzondere mening/manier van werken, maar dat geeft imho niemand het recht om zo uit de band te springen zoals daar gebeurde.Alex) schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 11:24:
[...]
De discussies onder zijn blogposts vond ik meestal interessanter dan zijn posts zelf. Het is jammer dat Sander geen reacties meer accepteert op zijn blog, maar ik kan me wel voorstellen waarom hij daarvoor heeft gekozen.
Eens, die waren erg leuk om te lezenDe blogs van RobIII vond ik altijd erg vermakelijk. Jammer dat hij niets meer schrijft
Ik moet daar binnenkort ook eens meters in gaan maken. Heb met m'n baas afgesproken dit jaar iig een aantal 4.0/4.5 certificaten binnen te halen, maar dan moet ik daar wel eens wat voor gaan doenHoogie2004 schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 10:28:
Nice

[ Voor 18% gewijzigd door BM op 05-07-2013 11:52 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Jawel... uitgaan met paspoort is toch wat minder...Ealanrian schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 11:22:
en je kan je nergens inschrijven zonder ID?
[ Voor 42% gewijzigd door alienfruit op 05-07-2013 12:00 ]
Die gozer die die youtube filmpjes post heeft sowieso ook heel veel vreemde topics op tweakers geopend en als iemand het niet met hem eens is of kritische vragen stelt dan komt die met de conclusie dat iedereen tegen hem is en mensen hem alleen proberen te pesten ofzo.Comgenie schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 11:34:
De blogs van sanderev66 zijn altijd wel leuk om te zien, zeker de reacties inderdaad, en het heeft in ieder geval iets met ict te maken. In tegenstelling tot die andere waar eerder heen is verwezen, die constant nutteloze youtube filmpjes deelt. Ik kijk wel eens naar tweakblogs omdat er wel leuke en zeer interresante dingen langs komen. Maar als je voor de zoveelste keer in een week weer op zo'n Meh-blog terecht komt, ga je automatisch minder naar die tweakblog tracker kijken.
Maar ach, het is een forum voor nerds. Het minste wat je kan verwachten is mensen die niet zo goed omkunnen gaan met sociaal contact.
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
Hoe heet het effect dat je scrollt naar beneden op een website en dat je van het ene blok naar het andere scrollt?
Voorbeeld: https://www.spotify.com/nl/
Parallax scrollingPlankton schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 11:59:
Hoe heet het effect dat je scrollt naar beneden op een website en dat je van het ene blok naar het andere scrollt?
parallax scrollingPlankton schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 11:59:
vb:
http://webdesignledger.co...x-scrolling-in-web-design
--edit--
Alex) is me voor
[ Voor 4% gewijzigd door PdeBie op 05-07-2013 12:02 ]
Sommige mensen noemen het parallax scrolling....
Zoals de twee boven jou.alienfruit schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 12:02:
Maar... jij noemt het...?alienfruit schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 12:02:
Dit is de traditionele definitie van parallax scrolling: Wikipedia: Parallax scrolling
the less one forgets, the less one remembers
Ik vind het zelf niet hetzelfde. Maar het zal wel aan mij liggen
Single Page / One Page design dekt de lading beter.
the less one forgets, the less one remembers
Via Raymond Chen opgepikt: een interessante presentatie over het ontwikkelproces bij Microsoft vanaf het begin van NT tot na Windows 2000.
Het moet stressen geweest zijn bij de ontwikkeling van Windows 2000: 1 foutje dat ingecheckt werd, had invloed op het volledige team van 5000 mensen.
Het moet stressen geweest zijn bij de ontwikkeling van Windows 2000: 1 foutje dat ingecheckt werd, had invloed op het volledige team van 5000 mensen.
5.000 mensen
Dat is een boel.
Het idee van parallax is wel dat je verschillende lagen hebt die bewegen volgens verschillende eigenschappen tijdens het scrollen (hence het parallax effect).
Gewoon blokken onder elkaar is gewoon een lange pagina
Gewoon blokken onder elkaar is gewoon een lange pagina
[ Voor 5% gewijzigd door Bosmonster op 05-07-2013 12:43 ]
Woei! We ondersteunen geen IE6 meer en iedereen moet overstappen na IE8. IE9 is toch ook voor XP beschikbaar?
Nee, alleen voor Vista en hoger. IE 10 zelfs Windows 7 en hoger.alienfruit schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 12:56:
IE9 is toch ook voor XP beschikbaar?
Dan kan vanaf 8 april de support voor IE8 gedropt worden
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
One can only hopeWoy schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 13:13:

Niet hopen gewoon doen. Als iedereen blijft supporten sterft dat gezwel van oude browsers nooit
Hoezo? Jij denkt dat er geen mensen zijn die onder Vista nog IE 7 draaien? Of onder Windows 7 IE 8?Woy schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 13:13:

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Die zijn er vast wel, maar afhankelijk van je doelpubliek kan je die best proberen te motiveren om over te stappen op een modernere browser, daar doen ze zichzelf uiteindelijk ook een plezier mee.Korben schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 13:18:
[...]
Hoezo? Jij denkt dat er geen mensen zijn die onder Vista nog IE 7 draaien? Of onder Windows 7 IE 8?
Nou snap ik best dat dat niet altijd mogelijk is, maar zeker voor consumenten mag dat ondertussen wel een keer.
Verder betekend niet (actief) ondersteunen natuurlijk ook niet meteen dat het meteen niet meer hoeft te werken.
[ Voor 9% gewijzigd door Woy op 05-07-2013 13:21 ]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Voor diegenen die het interessant/leuk vinden; een build sessie video over C++ performance optimization icm hoe je data benaderd in het geheugen. (gaat ook over cache etc). Wellicht gesneden koek voor sommigen, maar desalniettemin leerzaam voor anderen.
http://channel9.msdn.com/Events/Build/2013/4-329
http://channel9.msdn.com/Events/Build/2013/4-329
Ach ja, SharePoint gewoon stoppen met het ondersteunen van IE8. Dan is het probleem zo opgelost
Zo.alienfruit schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 13:24:
Ach ja, SharePoint gewoon stoppen.
Ja, de klant gebruikt SharePoint. Maar goed, die gebruikt wel meer bagger zoals SAP 7.
Ik hoor eigenlijk zelden iets goeds over SAP van mensen die er meer verstand van hebben dan ik (dat is al snel het geval), is het echt zo erg?
Ligt er aan hoe je het inricht. Wij moeten bij een klant communiceren met SAP (we krijgen daar productie-orders en material master data uit). En ze komen er nu achter dat ze het wat raar hebben opgezet, waardoor ze nu een heleboel werk moeten doen.Davio schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 13:45:
Ik hoor eigenlijk zelden iets goeds over SAP van mensen die er meer verstand van hebben dan ik (dat is al snel het geval), is het echt zo erg?
Programmeren in SAP kan ik je helaas/gelukkig niks over vertellen.
Als dat zo is drink ik een biertje extraWoy schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 13:13:
11 Zou de hele naam 'IE' (niet letterlijk, maar de reputatie) achter zich moeten laten en een van de beste browsers moeten worden als het aankomt op standards-compliance.jessy100 schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 13:54:
[...]
Al moet ik zeggen dat MS wel op de juiste weg is met IE 10 11.
Geloof mij, het is echt zo erg!Davio schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 13:45:
Vooral als je op zoek moet gaan naar bepaalde data, De naamgeving van de tabellen en kolommen zijn zo onlogisch dat je al snel door de bomen het bos niet meer ziet staan.
RTFM!
Naamgeving valt wel mee als je Duits kan. Alleen die vier letterige afkortingen voor velden is gewoon irritant. Verder zijn ze gewoon in de jaren 80 blijven hangen qua GUI. Sjonguh, dieptriest die 'debugger' van de Developer Workbench. Ook leuk je kan dus switchen tussen verschillende versies van de editor. Als je dat doet dan kan de workbench dus crashen. Hahaha.
Wat hij zegt!Otherside1982 schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 11:22:
[...]
Misschien geen fysieke poort meer, maar waarschijnlijk zal er dan wel een soort convertor bestaan. Net zoals er ook nu nog toestellen met een seriele poort bestaan en er USB-Serial convertors bestaan. De seriele poort of RS-232 standaard is alweer van 1962
En: een MacOS X Mac ondersteunt nog steeds terminals uit de jaren '70. Gewoon een USB COM-poort aan je Mac hangen en alles werkt gewoon. PS/2 keyboards werken via een simpel converterplugje ook nog prima op je huidige PC, net als de standaarden daar voor (RS-232 based? Die ronde DIN-pluggen? Ik ben het vergeten
Zolang je je maar aan gevestigde standaarden houdt gaan dingen verrassend lang mee
Dat doen ze ook. Hij identificeert zichzelf als Netscape Gecko en dropt MSIE. Wel kun je nog ergens het woord Trident er uit vissen:Avalaxy schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 14:02:
[...]
11 Zou de hele naam 'IE' (niet letterlijk, maar de reputatie) achter zich moeten laten en een van de beste browsers moeten worden als het aankomt op standards-compliance.
http://www.nczonline.net/...lorer-11-dont-call-me-ie/
---
Sorry voor de twee posts achter elkaar, normaal gesproken post er altijd wel iemand tussen
[ Voor 26% gewijzigd door BtM909 op 05-07-2013 15:05 ]
iOS developer
Volgens mij gebeurt het niet vaak dat er binnen 2 minuten word gereageerd
Niet zeuren gewoon doorscheuren
(Bijna op vakantie
nog een paar uurtjes
)
(Bijna op vakantie

[ Voor 45% gewijzigd door Ellos op 05-07-2013 15:01 ]
Is maar goed dat er nog mods rondlopenEalanrian schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 14:56:
Volgens mij gebeurt het niet vaak dat er binnen 2 minuten word gereageerd
BikkelZ loopt te prutsen, want die new reply notificatie was ook nog niet in beeld... Beetje lui zeker van hem om niet z'n eerdere reply te editten
[ Voor 25% gewijzigd door BtM909 op 05-07-2013 15:06 ]
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
IE10 is dat al bijna hoor. Echt props voor MS. In een paar jaar van zo'n brakke browser naar zo'n goede browser met redelijke devtools gaan.Avalaxy schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 14:02:
[...]
11 Zou de hele naam 'IE' (niet letterlijk, maar de reputatie) achter zich moeten laten en een van de beste browsers moeten worden als het aankomt op standards-compliance.
Wow, motivatie is hier echt gezakt tot het nulpunt. Even een blikje BB erin en nog zeker een uurtje aan de slag. Ondertussen wel een werkende PayPal integratie
Ik krijg die notificatie nooit meer, wat is daar eigenlijk mee gebeurd?BtM909 schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 15:06:
[...]
Is maar goed dat er nog mods rondlopen
BikkelZ loopt te prutsen, want die new reply notificatie was ook nog niet in beeld... Beetje lui zeker van hem om niet z'n eerdere reply te editten
Ik reageer meestal in twee posts 's morgens aangezien ik een reactie of 50 weg te werken heb aangezien ik wat later begin, vandaag voor het eerst dat ze onder elkaar terecht zijn gekomen. Dus.
iOS developer
Ik vond dat RobIII ook zo mooi op die blogpost die ging over een andere blog post had gereageerd
. Precies hoe ik er ook over dacht want die blogpost was zeker sneu
Nothing to see here!
Say what?Rutix schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 15:24:
Ik vond dat RobIII ook zo mooi op die blogpost die ging over een andere blog post had gereageerd.
Leuke bugje ergens: syntaxfout in SQL of een niet bestaand veld aanspreken en de toepassing sluit gewoon af. Geen exceptie of niets en ik draai vanuit de debugger.
Niet mijn probleem, ik moet enkele kleine aanpassingen doen in een toepassing die ik nog nooit eerder heb aangeraakt.
Niet mijn probleem, ik moet enkele kleine aanpassingen doen in een toepassing die ik nog nooit eerder heb aangeraakt.
Volgens mij is die er gewoon hoor? Althans ik zie het gewoon in diverse snellopende topicsBikkelZ schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 15:23:
[...]
Ik krijg die notificatie nooit meer, wat is daar eigenlijk mee gebeurd?
Ik reageer meestal in twee posts 's morgens aangezien ik een reactie of 50 weg te werken heb aangezien ik wat later begin, vandaag voor het eerst dat ze onder elkaar terecht zijn gekomen. Dus.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.