Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nouja
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-05 20:16
Wim H schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 20:29:
Windows desktop idle 22 watt gemeten met een cresta van de gamma..
Hoeveel trekt ie in Standby? (S1/S3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-06 11:36

jdwrist

En het antwoord is koekje

zoiets simpels als een dvd-tje van Dora gaat zelfs stotterend op dit moment

ik weet effe niet meer waar ik het moet veranderen

arctic over hdmi
op een denon avr 2808 die volgens mij gewoon alle formaten ondersteund

Alleen aac ben ik niet zeker van

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:58
Toch mooi als mensen, zonder het te weten, al een antwoord op hun eigen vraag geven.
Nog in één en dezelfde post ook ;)

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

mooi he :P

er wordt ook niet gevraagd nu alleen wie weet voor het naslagwerk als iemand in de toekomst wat opzoekt kunnen ze het al een beetje vinden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

mmm op de wasapi driver geen geluid terwijl dit volgens de wiki toch zou moeten werken op een versterker die True HD ondersteund.

En ook zonder AAC schokkerig beeld bij sommige H264 bestanden en BD-Films ( als voorbeeld Argo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik zie geen enkel vraagteken staan bij de reacties van jokapo dus neem ik aan dat het allemaal bevindingen zijn voor zijn naslagwerk waarmee later eenieder ........., èh ...., hmm..., ja wat eigenlijk?

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 16-03-2013 21:48 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:25

CeesKees

I rest my Kees

Topicstarter
Jokapo kan nog proberen om met de video-settings te spelen. Auto refresh rate instellen kan helpen.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269317

Heb je een manual update gedaan? auto update staat aan maar geeft bij mij geen meldingen.
Zijn er naast snelheid belangrijke verandering waarom je moet updaten?
AngelDust schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 09:57:
Gister update gedaan naar 2.99.5, heb het idee dat alles nu net weer iets sneller werkt *O*

Laatste dagen alleen het probleem dat mijn Arctic niet meer lijkt te reageren op mijn Logitech Harmony...

'XBMC' zet de tv en stereo wel goed, maar slingert de Arctic niet aan.. en 'All off' laat de Arctic aan staan en sluit de rest wel af.. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Nog even een update over mijn niet werkende USB poorten. Ik heb contact gehad met Jens van Arctic Hij gaf wat tips en stelde wat vragen. Hij was er al heel snel achter dat het inderdaad een defecte poort was. Ik mocht hem opsturen om te laten repareren (Ze hadden geen nieuwe blijkbaar) of ik kon een gedeelte van mijn geld terug krijgen. Omdat ik de poorten niet nodig had en hem al helemaal had ingericht en geen zin had in weer ombouwen heb ik de refund gevraagd en gekregen. Dat was in een uurtje rond. Ik heb het geld al. De service is prima

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjbaard
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-12-2023
Ik op de Arctic MC001-N nu een tijdje draaien met OpenElec en dit werkt prima behalve de ingebouwde Infrarood ontvanger (IR-Receiver) in combinatie met mijn Harmony One.

Ik ben dus opzoek naar een externe infrarood ontvanger. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Welke werken goed?

Alvast bedankt voor de tips :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:00

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Topicstarter
Anoniem: 269317 schreef op zondag 17 maart 2013 @ 10:07:
Heb je een manual update gedaan? auto update staat aan maar geeft bij mij geen meldingen.
Zijn er naast snelheid belangrijke verandering waarom je moet updaten?

[...]
Ik doe mijn updates altijd manual... om "zeker" te weten dat het goed gaat.

En het updaten is geen moeten he... maar aangezien de build speciaal voor de arctic gemaakt wordt, zullen er vast dingen aangepast worden ter bevordering van het gebruiksgemak :)
hjbaard schreef op maandag 18 maart 2013 @ 07:40:
Ik op de Arctic MC001-N nu een tijdje draaien met OpenElec en dit werkt prima behalve de ingebouwde Infrarood ontvanger (IR-Receiver) in combinatie met mijn Harmony One.

Ik ben dus opzoek naar een externe infrarood ontvanger. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Welke werken goed?

Mijn Harmony werkt ook niet altijd lekker met de Arctic. Waarom heb je het idee dat het in de IR-recevier zit dan? En wat zijn jouw klachten? :)

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nouja
hjbaard schreef op maandag 18 maart 2013 @ 07:40:

Welke werken goed?

Bij mij staat de interne IR standaard uit (uit in BIOS).
Ik zal eens kijken of ik een type kan achterhalen van mijn externe IR.
Het is een zwart doosje met achterop 2 IR blaster aansluitingen. Er zat ook een
kabeltje met een IR led bij.

Afbeeldingslocatie: http://lib.store.yahoo.net/lib/directron/gpir02bk2.jpg
Batterijtjes even wegdenken. Die zijn voor de remote.

Waarschijnlijk zijn alle RC6 ontvangers geschikt, ervan uitgaande dat je een MCE remote hebt.

Edit: Ik gebruik een Harmony One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Laatst online: 18-06 21:44

tomic

Smexylittlebabe!

Ik heb zelf een MCE remote, gewoon een compatible RC6 en die werkt prima met zowel Openelec als windows 7 icm. XBMC. Ik gebruik een harmony afstandsbediening.

Het 'probleem' dat ik ervaar onder windows 7 is dat XBMC heel langzaam draait. De menu's schokkeren een beetje en onder Openlec draait het vreselijk soepel. Iemand een idee?

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

tomic schreef op maandag 18 maart 2013 @ 16:43:
Het 'probleem' dat ik ervaar onder windows 7 is dat XBMC heel langzaam draait. De menu's schokkeren een beetje en onder Openlec draait het vreselijk soepel. Iemand een idee?
We hebben werkelijk geen enkel idee hoe dat zou kunnen komen 8)7

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik zag net op het XBMC forum in het topic wat over deze MC001 gaat, dat iemand toevallig had gezien dat de interne IR ontvanger niet goed gepositioneerd was t.o.v. het raampje aan de voorzijde. Ik dacht bij mezelf, het kan geen kwaad om daar eens even naar te kijken en verhip, hij staat bij mij inderdaad ook niet zoals het hoort te zijn. De ontvanger "hing" behoorlijk achterover t.o.v. het raampje in het front en is eenvoudig, maar wel VOORZICHTIG, prima recht te zetten met je vinger. Ik zal de andere 2 MC001's ook eens even open schroeven en controleren op die IR stand. Je dient voor deze controle de zwarte zijde te verwijderen. Of het in de ontvangst gaat schelen zal ik later nog even testen.

Edit 1: bij de andere 2 stond de ene ook wat achterover en bij de laatste stond deze weer meer voorover.
De vinger kan niet gebruikt worden als er een interne SSD/HDD opslag is geplaatst, dan moet men even wat anders (minder dik) gebruiken om, indien nodig, de IR ontvanger uit te richten.

Edit 2: een opstelling achter de TV ontvangt nu de IR signalen prima met weerkaatsing via een zijmuur, dat ging eerst een stuk moeizamer of lukte niet. De uitricht-tip is in ieder geval voor mij een goede geweest.

[ Voor 26% gewijzigd door hardware-lover op 18-03-2013 17:38 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nouja
Na het vervangen van de SSD, windows 7 x86 fresh install, xbmc 12.0, Ati 12.8 drivers, AHCI 10.8.0.1003 drivers. AMD HDMI, kan ik melden dat... de arctic nog steeds spontaan blijft rebooten.

Heb geprobeerd met HeavyLoad reboot te forceren, lukt niet.
Arctic nacht laten draaien (idle), aantal malen reboots gezien in de event log. Helaas zie ik alleen in log wanneer Windows na crash opgestart is. Ik zie geen logging bij het crashen. Er zitten minuten lange gaps tussen laatste event en reboot event, dus laatste event zegt niks over oorzaak.

Frustrerend dit! Er moet toch ergens te achterhalen zijn wat de oorzaak is!?
Ik ga eens een poosje in Safe Mode draaien, kijken of ie dan ook crasht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Topicstarter
Ik draai een x64. no problemo. Misschien die eens proberen? Ik heb het vermoeden (geen idee waarom) dat het aan je geheugen ligt.

Ik heb er 8GB in zitten.
Corsair SODIMM DDR3,1333-8GB KIT

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nouja
Ik vermoed ook mijn geheugen. Aangezien HD vervangen is en ondanks dat ik 'restart on failure' uitgezet heb, doet hij toch een spontane reset, zonder blue screen. Niks in de Event viewer.
Zelfs tijdens een backup in de 'boot-mode' van Windows had ik een crash. Dan zijn er vast nog niet veel drivers geladen.
Ik zal Memtest86+ eens draaien via USB stick.
Er zit geheugen in afkomstig uit de iMac en dat gekochte 'mac memory' reepje deed het helemaal niet.
x64 had ik ook draaien, gaf zelfde problemen. Het moet wel iets hardware matigs zijn.
Duimen dat het het geheugen is, dat is makkelijk op te lossen. Anders wordt het een RMA'tje.

Overigens zie ik bij BIOS opstart melding 'single channel', terwijl er 2 reepjes in zitten. Als ik mij goed herinner dan is de D525 single channel. Zal wel kloppen.

[ Voor 3% gewijzigd door Nouja op 19-03-2013 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-06 16:11
Nouja schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 10:12:
Ik vermoed ook mijn geheugen. Aangezien HD vervangen is en ondanks dat ik 'restart on failure' uitgezet heb, doet hij toch een spontane reset, zonder blue screen. Niks in de Event viewer.
Zelfs tijdens een backup in de 'boot-mode' van Windows had ik een crash. Dan zijn er vast nog niet veel drivers geladen.
Ik zal Memtest86+ eens draaien via USB stick.
Er zit geheugen in afkomstig uit de iMac en dat gekochte 'mac memory' reepje deed het helemaal niet.
x64 had ik ook draaien, gaf zelfde problemen. Het moet wel iets hardware matigs zijn.
Duimen dat het het geheugen is, dat is makkelijk op te lossen. Anders wordt het een RMA'tje.

Overigens zie ik bij BIOS opstart melding 'single channel', terwijl er 2 reepjes in zitten. Als ik mij goed herinner dan is de D525 single channel. Zal wel kloppen.
Jouw MC001 wordt ook niet te warm?
WIFI module eens loshalen uit de connector. Scheelt ook weer warmte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nouja
Ossi schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 10:18:
[...]
Jouw MC001 wordt ook niet te warm?
WIFI module eens loshalen uit de connector. Scheelt ook weer warmte.
Nee, temp is uitgesloten. Heb uitvoerig temp metingen gedaan en hij crasht ook tijdens idle.
(Nacht laten draaien in idle, aantal keren spontane reboots gehad)

WIFI module staat bij mij uit (via driver). Je bedoelt fysiek los halen in de kast?

Ik heb nu weer een nacht gedraaid, nu met wat power wijzigingen in de BIOS. Maar of dat een verschil gaat maken betwijfel ik. Las wat dingen op internet dat S1/S3 reboot problemen in Windows kan veroorzaken (zonder dat Windows naar Standby gaat). Lijkt me ver gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Nouja schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 10:27:
[...]

Nee, temp is uitgesloten. Heb uitvoerig temp metingen gedaan en hij crasht ook tijdens idle.
(Nacht laten draaien in idle, aantal keren spontane reboots gehad)

WIFI module staat bij mij uit (via driver). Je bedoelt fysiek los halen in de kast?

Ik heb nu weer een nacht gedraaid, nu met wat power wijzigingen in de BIOS. Maar of dat een verschil gaat maken betwijfel ik. Las wat dingen op internet dat S1/S3 reboot problemen in Windows kan veroorzaken (zonder dat Windows naar Standby gaat). Lijkt me ver gezocht.
Ja echt loshalen in de kast, het zit aan de zwarte kant, onderin.
Onderin zit een klein printplaatje ter grote van een 5cm lang en 1,5cm breed grofweg, daar zit een grijs draadje aan vast die naar de antenne-aansluiting van de WiFi antenne loopt. Dat printplaatje zit aan de ene kant met 4 of 5 pennetjes aan het moederbord vast en aan de andere kant zit een schuimblokje met plaklaag. Ik heb hem losgehaald en een paar milimeter verschoven. Dus hij zit er nog steeds in, maar heeft geen contact meer. Wel even goed opletten dat je de pennetjes niet op het moederbord laat rusten, je wil geen kortsluiting veroorzaken :P

Btw, geen idee of het een oplossing is van je probleem, waarschijnlijk zelfs niet. Het was nog een voortborduursel op de vraag of je warmteproblemen hebt.
Waar woon je? Misschien is er iemand in de buurt die geheugen ff tijdelijk wil ruilen. Dan weet je zeker of het aan het geheugen ligt. Of "in het diepe springen" en die 4GB module kopen van Kingston die meerderen met succes gebruiken. Maar is toch weer een risico van 25 euro.

[ Voor 14% gewijzigd door Ossi op 19-03-2013 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Nouja schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 10:12:
[knip]

Klopt, deze Atom ondersteund geen dual channel dus er is geen technisch voordeel te behalen met twee geheugen_modules t.o.v. één.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

Het is me eindelijk gelukt vloeiend beeld en True HD.

Enige wat ik afentoe nog ondervind is bij True HD dat, zo lijkt het, de versterker even terugschiet naar DTS. Je kan het ook als een heeeeeele kleine hapering opvatten

Iemand hier toevallig ervaring mee?
Voor de volledigheid mijn versterker is een denon avr2808

[ Voor 10% gewijzigd door jdwrist op 19-03-2013 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ossi schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 12:31:
[...]

Ja echt loshalen in de kast, het zit aan de zwarte kant, onderin.
Onderin zit een klein printplaatje ter grote van een 5cm lang en 1,5cm breed grofweg, daar zit een grijs draadje aan vast die naar de antenne-aansluiting van de WiFi antenne loopt. Dat printplaatje zit aan de ene kant met 4 of 5 pennetjes aan het moederbord vast en aan de andere kant zit een schuimblokje met plaklaag. Ik heb hem losgehaald en een paar milimeter verschoven. Dus hij zit er nog steeds in, maar heeft geen contact meer.
Als je hem er echt helemaal uit vist krijg je een nog (iets) beter resultaat. Dan is er wat minder belemmering voor de opstijgende lucht.
hardware-lover schreef op maandag 18 maart 2013 @ 17:04:
Ik zag net op het XBMC forum in het topic wat over deze MC001 gaat, dat iemand toevallig had gezien dat de interne IR ontvanger niet goed gepositioneerd was t.o.v. het raampje aan de voorzijde. Ik dacht bij mezelf, het kan geen kwaad om daar eens even naar te kijken en verhip, hij staat bij mij inderdaad ook niet zoals het hoort te zijn. De ontvanger "hing" behoorlijk achterover t.o.v. het raampje in het front en is eenvoudig, maar wel VOORZICHTIG, prima recht te zetten met je
Bij mij stond hij ook naar achteren. Ik heb hem rechter gezet. Daar kon ik prima bij. Ook al zat er een interne schijf in. Ik weet nog niet of het veel uitmaakt, hij deed het altijd al goed genoeg. Maar het kan zeker geen kwaad

[ Voor 35% gewijzigd door Ortep op 19-03-2013 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nouja
Ossi schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 12:31:
[...]
Dan weet je zeker of het aan het geheugen ligt. Of "in het diepe springen" en die 4GB module kopen van Kingston die meerderen met succes gebruiken. Maar is toch weer een risico van 25 euro.
Heb gisteren vanaf USB stick mem86+ gedraaid. Na anderhalf uur nog steeds zonder problemen.
Deze nacht aan laten staan, straks resultaat bekijken, maar ik verwacht niet dat geheugen het probleem zal zijn. Dan zal ik safe mode eens een nacht laten draaien, kijken of ie dan ook regelmatig crasht.

Lastig probleem dit.

Edit: toch reboot gehad tijdens mem86+. Een nieuw reepje besteld. Nu de Kingston die in TS vermeld staat.

Ik zie ook een hoop WMI errors in event viewer. Hebben meer mensen dit? Heb WMIDiag gedraaid en daarin worden ook errors gemeld. Vraag is hoe dit te fixen. Ik voel een fresh install aankomen. |:(

[ Voor 19% gewijzigd door Nouja op 20-03-2013 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nouja
XBMC 12.1 beschikbaar meuk: XBMC Media Center 12.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Topicstarter
Die zal dan nog wel ff in de OpenELEC versie gebakken moeten worden denk ik?

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
AngelDust schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 08:55:
Die zal dan nog wel ff in de OpenELEC versie gebakken moeten worden denk ik?
Dat heeft u goed gedacht ;)

@Red Devil; tis nuttiger om de frontpage van OpenElec in de gaten te houden mbt changelogs en dergelijke (in plaats van de download pagina waar alleen de OE versienummering staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veryip
  • Laatst online: 19-06 13:13

veryip

Nikon D7000 + Glas

Nnoitra schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 10:11:
[...]

Dat heeft u goed gedacht ;)

@Red Devil; tis nuttiger om de frontpage van OpenElec in de gaten te houden mbt changelogs en dergelijke (in plaats van de download pagina waar alleen de OE versienummering staat).
... wat niet wegneemt dat sommige mensen op hun Arctic MC001 XMBC onder windows draaien, die hoeven (uiteraard) niet te wachten op OpenElec :)

Nikon D7000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Topicstarter
Is XBMC via windows dan "gratis" te upgraden?
Daarmee bedoel ik, raak je dan niet al je instellingen kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
CeesKees schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 14:15:
Settings worden apart opgeslagen dacht ik, dus je kunt gewoon upgraden.

Ignore that! :)

[ Voor 4% gewijzigd door Ossi op 21-03-2013 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veryip
  • Laatst online: 19-06 13:13

veryip

Nikon D7000 + Glas

CeesKees schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 14:15:
http://wiki.xbmc.org/inde...:Install_XBMC_for_Windows ... bij punt 2

... wordt overigens wel aangeraden even een backup te maken (oftewel... het gaat 99,9% van de keren goed en voor die 0,1% die wel alles kwijt is om wat voor reden dan ook hebben we de "maar we hadden je toch gezegd voor de zekerheid een backup te maken")

trouwens... CeesKees... ik las iets over verbeteringen en uitbreiding van de CEC functionaliteit... heb jij al concreet iets gevonden? (Broader and more intelligent support for CEC devices)

[ Voor 3% gewijzigd door veryip op 21-03-2013 14:54 ]

Nikon D7000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ossi schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 14:38:
[...]
Settings worden apart opgeslagen dacht ik, dus je kunt gewoon upgraden.
Was het maar waar. Het staat verspreid in tientallen XML files. En het hang er helemaal van af welke er worden overschreven door de upgrade. Sommige worden gerespecteerd, anderen niet. Weer anderen moet je zelf aanmaken en worden wel gebruik als ze er zijn, maar 'horen' niet bij een installatie van XBMC dus die worden niet overschreven. Ik heb het nog nooit helemaal goed zien gaan.

Dingen die je via de interface doet blijven meestal wel bewaard, maar bv mijn audio settings was ik weer helemaal kwijt. Maar er zijn best veel dingen die je helemaal niet via de interface kan instellen en daarvoor moet je dus zelf aan het knutselen in de XMLs en dat kan je dus kwijtraken. Maar daar zijn dan ook weer uitzonderingen op. Je keys staan opgeslagen in twee xmls. Eentje van het systeem en de andere 'privé' Als die laatste er niet is dan kiest XBMC de systeeem versie. Maar jouw veranderingen in je eigen versie hebben voorrang. Die raak je dus niet kwijt. Maar 'advancedsetting' heeft maar een versie, maar die is dan wel weer privé en wordt niet overschreven.

Kortom: Maak een back-up van alles met de extentie XML en hoop en bid. En hou er rekening zijn dat er meerdere locaties zijn waar ze staan

[ Voor 7% gewijzigd door Ortep op 21-03-2013 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nouja
Herkenbaar. Zo had ik XBMCLauncher geinstalleerd en de optie 'advancedsettings' aangevinkt, zonder te weten wat dat doet (blijkt dat deze een advancedsettings.xml file aanmaakt met enkele settings erin).
Later wilde ik de 9090 poort aanpassen (die overlapt met Squeezebox Server" en dit moet ook in de advancedsettings.xml file).
Weer later heb ik de XBMCLauncher tool verwijderd en... hop! weg was de advancedsettings.xml.
Tricky stuff.

[ Voor 10% gewijzigd door Nouja op 21-03-2013 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Iemand enig idee waarom de Xbox360 remote controller het wel onder OpenElec doet maar niet onder XBMC onder Windows (7)? Het aanzetten van de MC001 met deze remote lukt wel maar verder houd het op in een Windows omgeving? Input settings veranderen binnen XBMC doen er blijkbaar niets toe en reacties op ingedrukte knoppen op de Xbox remote blijven uit. Dient men nog een extra plugin op te halen? Een originele MCE remote doet het prima met deze MC001.

Afbeeldingslocatie: http://csimg.pagineprezzi.it/srv/IT/290395096ck00002/T/340x340/C/FFFFFF/url/microsoft-xbox-360-media.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door hardware-lover op 21-03-2013 17:19 . Reden: Reactie verduidelijkt (hoop ik) ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nouja
hardware-lover schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 17:05:
Iemand enig idee waarom de Xbox360 controller het wel onder OpenElec doet maar niet onder XBMC onder Windows?
Kun je er wel games mee besturen dan? Welke Windows versie? Drivers geïnstalleerd?
http://www.microsoft.com/...oller-for-windows#support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Het betreft dus een afstandsbediening, had per ongeluk een keer "controller" gebruikt in de tekst :(

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nouja
Is er iemand die Windows 7 x86 draait op de Arctic?
Zo ja, kun je een lijst met gebruikte drivers en versie nummers hier plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nouja
hardware-lover schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 17:05:
Iemand enig idee waarom de Xbox360 remote controller het wel onder OpenElec doet maar niet onder XBMC onder Windows (7)?
Misschien kun je eens proberen met Event Ghost? Weet alleen zo even niet of die support voor deze remote aan boord heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Nouja schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 18:11:
Is er iemand die Windows 7 x86 draait op de Arctic?
Zo ja, kun je een lijst met gebruikte drivers en versie nummers hier plaatsen?
* Nnoitra meldt!
Alleen drivers die op de bijgeleverde DVD stonden en verder Windows update z'n ding laten doen.
Niets apart opgezocht/gedownload/geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nouja
Nnoitra schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 18:28:
[...]
Alleen drivers die op de bijgeleverde DVD stonden en verder Windows update z'n ding laten doen.
Niets apart opgezocht/gedownload/geïnstalleerd.
Je hebt dus geen drivers geinstalleerd voor de DVB-T module?
Bij een van de drivers op de DVD kreeg ik een fout melding overigens. Helaas valt mij even niet in bij welke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychosammie
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-04 17:16
Ik probeer met de android xbmc een verbinding te maken met de mc001. Heb op de mc001 alle vinkjes voor upnp aangezet maar de tablet ziet hem niet.

Vreemd is dat als ik via smb wil verbinden ik de mc001 wel zie in Workgroup terwijl ik in openelec juist de naam MSHOME heb opgegeven.

Iemand een idee hoe op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Nouja schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 18:13:
[...]
Misschien kun je eens proberen met Event Ghost? Weet alleen zo even niet of die support voor deze remote aan boord heeft.
Ik zou graag willen weten waarom de laatste OE versie voor deze MC001 de ondersteuning wel standaard heeft ingebakken en XBMC onder Windows niet. Maar ik ga hiermee verder in een XBMC topic, het heeft niet echt iets met deze Arctic te maken verwacht ik.

Aanvulling: via een register aanpassing is de Xbox 360 remote aan te praat te krijgen, consequentie is dan wel dat de standaard MCE remote niet meer werkt. Maar er is dus een oplossing. Bewaar (exporteer) wel de registerinstelling voordat je daarin wijzigingen (en verwijderingen) aan gaat brengen, zo kan je altijd weet terug naar de originele register instelling.

[ Voor 28% gewijzigd door hardware-lover op 21-03-2013 19:50 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Nouja schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 19:00:
[...]

Je hebt dus geen drivers geinstalleerd voor de DVB-T module?
Bij een van de drivers op de DVD kreeg ik een fout melding overigens. Helaas valt mij even niet in bij welke.
Dat weet ik niet meer :?
Tis nu ook was lastig controleren omdat ik de wifi uitgeplugt, en de dvb-t module eruit gesloopt heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Topicstarter
psychosammie schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 19:19:
Ik probeer met de android xbmc een verbinding te maken met de mc001. Heb op de mc001 alle vinkjes voor upnp aangezet maar de tablet ziet hem niet.

Vreemd is dat als ik via smb wil verbinden ik de mc001 wel zie in Workgroup terwijl ik in openelec juist de naam MSHOME heb opgegeven.

Iemand een idee hoe op te lossen?
Andriod XBMC doet raad. Probeer Yatse eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Topicstarter
Ik snap er nu geen reet meer van... als ik in mijn 'XBMC' activiteit op "All off" druk op mijn Harmony AB, gaat de Arctic niet uit... als ik switch van XBMC naar 'TV kijken' dan gooit hij de Arcitc wel keurig netjes uit..

Denk toch dat het te maken heeft met die delay (die ik nog steeds in moet bouwen in mijn AB :P )

Alleen opstarten via de AB gaat nog steeds niet goed... terwijl dat bij OpenELEC versie 2.99.3 wel werkte }:|

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
AngelDust schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 09:47:
Ik snap er nu geen reet meer van... als ik in mijn 'XBMC' activiteit op "All off" druk op mijn Harmony AB, gaat de Arctic niet uit... als ik switch van XBMC naar 'TV kijken' dan gooit hij de Arcitc wel keurig netjes uit..

Denk toch dat het te maken heeft met die delay (die ik nog steeds in moet bouwen in mijn AB :P )
Denk idd dat het aan die delay ligt; bij het switchen naat 'TV kijken' blijft de TV wel aan en bij 'All off' gaat ie (te nsel?) uit. ;)
Alleen opstarten via de AB gaat nog steeds niet goed... terwijl dat bij OpenELEC versie 2.99.3 wel werkte }:|
Het opstarten met de Harmony gaat bij mij ook alleen maar goed als ik 'm met de Harmony uitgezet heb.
Zet ik 'm 'hard' uit, met de powerknop op de MC001, dan doet ie ook niks met de 'power on' vanaf de Harmony.
Geen idee of dat in eerdere versies ook zo was :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

AngelDust schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 09:47:
Ik krijg hem helemaal niet uit met mijn Logitech. Ik heb maar ingesteld dat hij na 15 minuten idle in de slaapstand gaat en daarna na een half uurtje naar hibernate in windows 7
Dat is nooit een probleem hier. Aanzetten is geen enkel probleem....het is eerder een probleem dat wat ik ook wil aanzetten hij aangaat. Dus als ik alleen de TV aanzet gaat hij ook aan. Was hij uit en zet ik de TV uit, dan gaat hij ook aan. Ook als ik hem met de knop heb uitgezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nouja
Zo, Arctic lijkt stabiel nu met het Kingston reepje erin. Geen crashes meer gezien.
Nice. Nu verder optuigen. Heb gelijk ook maar het IR oogje rechtop gezet.
Misschien lukt het hier ook met Arctic uit het zicht geplaatst en de interne IR gebruiken.

Nu xbmc instellen en dual boot met OpenELEC maken. Even doorwerken en dan vanavond test draaien met HD film.
Ik zal ook eens kijken of het allemaal lukt met de Logitech One. Tot nu toe geen problemen gezien met de Logitech. Heb soms wel dat TV uit gaat en weer aan (na standby knop Logitech).
Hoorde van iemand dat hij de IR codes handmatig ingesteld heeft, om dit soort problemen te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchTweak
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-04 12:01
Is de Arctic mc-001 nog leverbaar of wil iemand ervan af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DutchTweak schreef op zondag 24 maart 2013 @ 09:29:
Gevraagd geplaatst in http://tweakers.net/aanbod/nieuw/ ?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

This item is currently not available! http://www.arctic.ac/en/p...mc001-xbmc-eu.html?c=2296

Ik denk dat niemand ervan af wil van zo'n geweldig apparaat! :)
site in de gaten houden dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomis
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-06 12:03
Gisteren nog een bij gekocht via Ebay. Daar wilde blijkbaar nog iemand er vanaf tegen de juiste prijs. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Topicstarter

Huidige software build: 3.0.0 (OpenELEC Arctic MC001)

(25-03-2013) OpenELEC Stable - ARCTIC_MC x86_64 Version:3.0.0

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard1992
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-08-2022
Nomis schreef op maandag 25 maart 2013 @ 07:22:
Gisteren nog een bij gekocht via Ebay. Daar wilde blijkbaar nog iemand er vanaf tegen de juiste prijs. :)
Die verloor ik in de laatste seconden. Dat was diegene op de duitse ebay met bluray of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Er staat er nu een aangeboden in onze V&A rubriek.

"ik heb er een extra koelplaat tegen de alu zijde gelijmt om de mogelijke levensduur van de hd wat te verlengen"

Daar moet ik om glimlachen, de HDD zit aan de zijde van het zwarte kunststof en er zit ook nog een printplaat tussen, dus wat die koelplaat aan extra koeling voor de HDD kan brengen is me niet duidelijk.

[ Voor 42% gewijzigd door hardware-lover op 25-03-2013 14:11 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomis
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-06 12:03
Allard1992 schreef op maandag 25 maart 2013 @ 09:17:
[...]

Die verloor ik in de laatste seconden. Dat was diegene op de duitse ebay met bluray of niet?
Het was een andere. Zonder Blueray. En die had ik niet in de laatste seconde gewonnen Stond al 5 uur bovenaan met mn bieding. ;)

Ik moet wel zeggen dat ik bang was dat het halve forum hier er op zat te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OinkOink
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-11-2023
hardware-lover schreef op maandag 25 maart 2013 @ 14:07:
[...]

Er staat er nu een aangeboden in onze V&A rubriek.

"ik heb er een extra koelplaat tegen de alu zijde gelijmt om de mogelijke levensduur van de hd wat te verlengen"

Daar moet ik om glimlachen, de HDD zit aan de zijde van het zwarte kunststof en er zit ook nog een printplaat tussen, dus wat die koelplaat aan extra koeling voor de HDD kan brengen is me niet duidelijk.
Maar als je bij de beoordelingen van die persoon kijkt dan duurt t paar maanden voordat ie verstuurd is. Ik wacht wel ff tot ie toevallig op ebay weer langskomt of als ie ooit weer op de site leverbaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjbaard
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-12-2023
Even een klein vraagje.
Is het eigenlijk nodig om de OpenElec Arctic versie te gebruiken?

Ik heb OpenElec n.l. geinstalleerd toen de Arctic versie er nog niet was en doe nu gewoon updates.
Mijn basis is dus de generic versie;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Een kleiner antwoord: nee.

Het werkt nu toch ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

Ik heb windows7 hierop draaien en bij apparaatbeheer staat 1 apparaat die geen driver heeft:
Onbekend aparaat op Intel(R) NM10 Family LPC Interface Controller - 27BC

Ik heb van de Arctic driver site de Intel NM10 driver geïnstalleerd, evenals alle andere drivers.

Hebben andere ook het onbekende apparaat?

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Waarom haal je niet eenvoudig de laatste INF drivers bij Intel vandaan? Ik heb vrijwel geen enkele driver van de CD afgehaald behalve indien dit niet anders kon.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

Omdat het een onbekend apparaat betreft. Ik weet dus niet welke drivers ik bij intel vandaan zou moeten halen.

Ik heb de Intel INF Update Utility ook geinstalleerd maar het onbekende apparaat blijft staan.
Niemand anders die een onbekend apparaat bij "overige apparaten" in windows 7 heeft?

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Daarvoor is nu net dat INF pakket, die zoekt zelf wel uit welke drivers waarvoor geïnstalleerd moeten worden en normaal gesproken wordt datgene wat nu je aanhaalt als niet herkenbare hardware ook automatisch goed geïnstalleerd.

Hoe is het eigenlijk met deze opmerking afgelopen? tomic in "[HTPC] Arctic Cooling MC001 series Barebone HTPC"

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nouja
tomic schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 12:51:
Ik heb windows7 hierop draaien en bij apparaatbeheer staat 1 apparaat die geen driver heeft:
Onbekend aparaat op Intel(R) NM10 Family LPC Interface Controller - 27BC
Ik heb dat ook gehad. Intel drivers waren prima geinstalleerd. Als ik mij goed herinner is dat een van de apparaten die via pci-express bus aangesloten zijn. Kortom; Ga eens na of je voor alle andere ingebouwde rand apparatuur de drivers werkend hebt geinstalleerd.

Ondertussen doet mijn KB2950 (Trust MCE wireless keyboard) het niet meer :-(
Keyboard zelf brandt wel licht. En bij insteken dongle ook de juiste Windows drivers geinstalleerd (automatisch) helaas lijken keyboard en dongle niet met elkaar te willen praten.
Ondanks wat de handleiding zegt, zitten er geen connect buttons op dongle/keyboard.

Iemand anders dit vrij populaire (beetje gedateerde) keyboard? Onder OpenELEC deed ie het ook prima.
Ik heb al een poos de batterijen uit keyboard gehad, maar helaas.

En zo blijven we doorprutsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Nouja schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 18:22:
[...]

Ik heb dat ook gehad. Intel drivers waren prima geinstalleerd. Als ik mij goed herinner is dat een van de apparaten die via pci-express bus aangesloten zijn. Kortom; Ga eens na of je voor alle andere ingebouwde rand apparatuur de drivers werkend hebt geinstalleerd.

Ondertussen doet mijn KB2950 (Trust MCE wireless keyboard) het niet meer :-(
Keyboard zelf brandt wel licht. En bij insteken dongle ook de juiste Windows drivers geinstalleerd (automatisch) helaas lijken keyboard en dongle niet met elkaar te willen praten.
Ondanks wat de handleiding zegt, zitten er geen connect buttons op dongle/keyboard.

Iemand anders dit vrij populaire (beetje gedateerde) keyboard? Onder OpenELEC deed ie het ook prima.
Ik heb al een poos de batterijen uit keyboard gehad, maar helaas.

En zo blijven we doorprutsen...
Gebruik zelf de Logitech K400, klein toetsenbordje met touchpad.
Heb je al een andere USB poort geprobeerd? Misschien is die poort gaar en bij het verplaatsen wil ie soms wel eens opnieuw drivers installeren waardoor het opeens wel weer werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nouja
Ossi schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 10:12:
[...]
Gebruik zelf de Logitech K400, klein toetsenbordje met touchpad.
Heb je al een andere USB poort geprobeerd? Misschien is die poort gaar en bij het verplaatsen wil ie soms wel eens opnieuw drivers installeren waardoor het opeens wel weer werkt...
Heb alle USB aansluitingen geprobeerd. Ik zie ook netjes drivers aangemeld worden. Keyboard zelf lijkt het ook goed te doen. Maar helaas zijn er nergens indicaties of de verbinding tussen toetsenbord en ontvanger goed tot stand komt. Misschien heb ik de dongle wel kapot gemaakt door het vele in en uit steken.
Heb wel vaker gekl..id met dat keyboardje. Wordt tijd voor een leuke vervanging.
Wanneer komt er een Logitech One met toetsenbordje achterop? _/-\o_

Ik zal die K400 eens checken. Da's alweer 40 euries.
Die 2950 is ook nog wel te krijgen voor 20,- maar ja, dan heb ik weer grote kans op ergernis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Nouja schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 23:19:
[...]

Heb alle USB aansluitingen geprobeerd. Ik zie ook netjes drivers aangemeld worden. Keyboard zelf lijkt het ook goed te doen. Maar helaas zijn er nergens indicaties of de verbinding tussen toetsenbord en ontvanger goed tot stand komt. Misschien heb ik de dongle wel kapot gemaakt door het vele in en uit steken.
Heb wel vaker gekl..id met dat keyboardje. Wordt tijd voor een leuke vervanging.
Wanneer komt er een Logitech One met toetsenbordje achterop? _/-\o_

Ik zal die K400 eens checken. Da's alweer 40 euries.
Die 2950 is ook nog wel te krijgen voor 20,- maar ja, dan heb ik weer grote kans op ergernis.
Lekker goedkoop is anders idd :P
Maar voorlopig bevalt ie prima, ondanks de vervelende toetsenbordindeling die logitech tegenwoordig hanteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nouja
Die K360 ziet er wel aantrekkelijk uit. Heeft geen touchpad, maar heb ik ook niet nodig.
Heeft de arrow keys op een meer logische plaats. Geen mix-up met rechter shift.
Erg lange batt duur. Verder vergelijkbaar met de K400.

Paar vragen over je ervaring met K400:
* Die K400 werkt ook onder openELEC neem ik aan?
* Werkt hij ook in een Linux Boot Loader menu?
* Als je geen Boot Loader hebt: kun je er bijvoorbeeld F8 mee doen, voordat Windows opstart?
* Kom je BIOS in met dit keyboard?

[ Voor 24% gewijzigd door Nouja op 28-03-2013 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Nouja schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 21:01:
Die K360 ziet er wel aantrekkelijk uit. Heeft geen touchpad, maar heb ik ook niet nodig.
Heeft de arrow keys op een meer logische plaats. Geen mix-up met rechter shift.
Erg lange batt duur. Verder vergelijkbaar met de K400.

Paar vragen over je ervaring met K400:
* Die K400 werkt ook onder openELEC neem ik aan?
* Werkt hij ook in een Linux Boot Loader menu?
* Als je geen Boot Loader hebt: kun je er bijvoorbeeld F8 mee doen, voordat Windows opstart?
* Kom je BIOS in met dit keyboard?
Voordeel van de touchpad is dat je er ook mee kan muizen :) Aangezien ik Windows 7 draai is dat wel een vereiste :)
* Ja werkt ook in OpenElec (waarschijnlijk niet de mediatoetsen etc), alleen in het begin ff geprobeerd, daarna W7 geinstalleerd.
* Geen idee, maar verwacht van wel, zie onderstaande
* Ja dat kan
* Ja het bios werkt prima, daarom werken de bovenstaande dingen ook gewoon :)

Er zat een soort verlengstukje bij die je in de USB-poort kan steken (range extender), die moet je wel gebruiken, anders is de range behoorlijk beperkt in de woonkamer. Dat merk je door trage reacties van de touchpad en toetsaanslagen.

Dus ja, de afweging is, wil je de muis (eventueel) gebruiken? Ga dan voor de K400, zo niet, dan lijkt die K360 te voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Toch eens even een vraagje.
Ik wilde gisteren dit filmpje kijken http://tweakers.net/video...ils-vanuit-stockholm.html via de HTPC op Windows 7 met een up-to-date install van Chrome. Nu merkte ik dat het helemaal niet soepel speelde.
Zouden jullie eens kunnen proberen? Chrome gebruikt zijn eigen codecs toch? Dus een codec-pack zou niet uit moeten maken. Het viel mij wel een beetje tegen dat het niet af te spelen was :-(
Zal later nog eens proberen met Internet Explorer, misschien dat het daar beter mee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik wil even melding maken het overlijden van een MC001 die op de zijkant werd gebruikt. Vooralsnog is niet duidelijk of het overlijden iets te maken heeft met de stand waarin de MC001 geplaatst was, er werden wel tot 5 °C hogere temperaturen gemeld, vergeleken met de staande positie. Desbetreffende gebruiker heeft 6 exemplaren gekocht waarvan er 2 horizontaal geplaatst waren, daarvan heeft er nu één de geest gegeven. Het enige teken van leven wat het apparaat nu nog geeft komt sterk overeen met mijn DOA exemplaar waarvan later het moederbord vervangen moest worden. Nogmaals, je hoort mij niet zeggen dat het met de horizontale plaatsing te maken heeft, ik wil jullie deze ervaring echter niet onthouden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-06 11:13
Zie dat ze weer te koop op zijn Amazon, 85€ aanbieding. Misschien toch maar 1 tje erbij kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OinkOink
bukkum schreef op maandag 01 april 2013 @ 09:26:
Zie dat ze weer te koop op zijn Amazon, 85€ aanbieding. Misschien toch maar 1 tje erbij kopen.
Bij Amazon.com zeker helaas versturen die niet naar Nederland. Wordt wachten tot ze m weer bij amazon duitsland hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

OinkOink schreef op maandag 01 april 2013 @ 11:11:
[...]
Bij Amazon.com zeker helaas versturen die niet naar Nederland. Wordt wachten tot ze m weer bij amazon duitsland hebben
Heb je dat getest? Ik bestel met regelmaat bij Amazon en het komt gewoon hier aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ortep schreef op maandag 01 april 2013 @ 20:54:
[...]
Heb je dat getest? Ik bestel met regelmaat bij Amazon en het komt gewoon hier aan.
===========================================================================
Arctic HTPC Intel Atom D525 Dual-Core 1.8GHz, AMD Radeon HD, HDMI, All-Passive-Cooling Barebone with TV-Tuner Components MC001-N-T (00-US) Piano Black/Silver
$99.99 - In Stock
Condition: New
Sold by: Amazon.com LLC

This item cannot be shipped to the address you selected. (Learn more.) You may either change the shipping address or remove the item by clicking Delete.

===========================================================================

Dit had je zelf ook even kunnen proberen als je daar met regelmaat besteld?

[ Voor 10% gewijzigd door hardware-lover op 01-04-2013 22:37 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

hardware-lover schreef op maandag 01 april 2013 @ 22:36:
Dit had je zelf ook even kunnen proberen als je daar met regelmaat besteld?
De mededeling was dat Amazon.com nooit wat naar Nederland stuurt.
OinkOink schreef op maandag 01 april 2013 @ 11:11:
[...]
Bij Amazon.com zeker helaas versturen die niet naar Nederland.
Dat is pertinent niet waar. Ik gaf al aan dat ze het wel deden. Ik heb vorige maand nog een Kindle besteld bij Amazon en die lag gewoon binnen 3 dagen bij me thuis. Ik bestel er ook met regelmaat boeken en soms ook andere hardware. Ik probeer dat dus met regelmaat en het werkt.
Blijkbaar is dit stukje hardware een uitzondering. Dat zal dus best zo zijn...maar om dan te zeggen dat je nooit wat uit de VS kan bestellen is een tikje overdreven.

[ Voor 17% gewijzigd door Ortep op 02-04-2013 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dabbel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-06 00:16
als het in de US beschikbaar is, komt het misschien binnenkort ook wel weer beschikbaar op amazon.de
Ik had1tje gekocht toen en ik ben best tevreden. Wilde nog 1tje voor mn moeder halen, maar helaas uitverkocht.
Maar even afwachten, tenzij iemand er vanaf wil:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ortep schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 00:16:
[...]
De mededeling was dat Amazon.com nooit wat naar Nederland stuurt.
[...]
Dat is pertinent niet waar. Ik gaf al aan dat ze het wel deden. Ik heb vorige maand nog een Kindle besteld bij Amazon en die lag gewoon binnen 3 dagen bij me thuis. Ik bestel er ook met regelmaat boeken en soms ook andere hardware. Ik probeer dat dus met regelmaat en het werkt.
Blijkbaar is dit stukje hardware een uitzondering. Dat zal dus best zo zijn...maar om dan te zeggen dat je nooit wat uit de VS kan bestellen is een tikje overdreven.
Er staat geen "nooit", er staat "niet" (whats in a word?), en in het geval van deze MC001 klopt het dus dat ze deze nu "niet" naar Nederland verzenden. ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OinkOink
hardware-lover schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 00:30:
[...]

Er staat geen "nooit", er staat "niet" (whats in a word?), en in het geval van deze MC001 klopt het dus dat ze deze nu "niet" naar Nederland verzenden. ;)
Ja bedoelde inderdaad dat ze deze niet naar Nederland versturen heb nooit gezegd dat ze nooit spullen naar Nederland versturen. Maar zal volgende x duidelijker proberen te zijn :P. Trouwens op ebay.de worden ze nog wel aangeboden maar daar gaan de goedkoopste voor rond de 180 zonder iets erbij weg. Van dat geld kan je er bijna 2 kopen als ze wel leverbaar zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door OinkOink op 02-04-2013 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrvH
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:14
Ik kreeg op 26 maart het volgende mailtje van Arctic:

"Thanks for your interest.

Unfortunetly, we run out of stock with the MC001.

We will have a few MC001 N-barebones without TV-Tuner available in app. 3-4 weeks. The price is 99,95€ incl. VAT excl. 15€ shipping."

Nog even geduld dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

hardware-lover schreef op woensdag 03 april 2013 @ 19:58:
Kunnen XBMC (AMD) gebruikers hier ook van profiteren of brengt dit niets extra's?

AMD Releases Open-Source UVD Video Support
FabianNL schreef op woensdag 03 april 2013 @ 21:34:
[...]

Ben ik ook erg benieuwd naar! Maar, volgens mij, zoals ik het begrijp, gaat dit puur en alleen over de Open Source Drivers. Er waren al "goede" closed source drivers beschikbaar, welke momenteel ook gebruiken worden in OpenElec bijvoorbeeld.
Maar, hopelijk is dit het begin van goede ondersteuning naar Linux!
schumi2004 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 22:02:
[...]

Nog geen antwoord hierop maar denk dat we dat wel snel kunnen vinden in dit topic http://forum.xbmc.org/sho...96&pid=1386687#pid1386687
True HD icm OpenElec mogelijk? Wie weet binnenkort
Efkes in de gaten houden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DVD speler lijkt het begeven te hebben. Gaat niet meer open.
RMA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Arctic vragen ipv ons :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Anoniem: 269317 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 23:43:
DVD speler lijkt het begeven te hebben. Gaat niet meer open.
RMA?
Er zit een heel klein gaatje in de voorzijde van de speler, dat zit daar om de speler handmatig open te kunnen maken d.m.v. een dun staafje. Je kunt proberen om hem handmatig te ontgrendelen om zodoende mogelijk weer leven in het apparaat te krijgen. Mocht dat ook geen soelaas brengen dan is een RMA aanvragen een optie en anders wordt het een andere drive aankopen en zelf het item uitwisselen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hardware-lover schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 00:56:
[...]

Er zit een heel klein gaatje in de voorzijde van de speler, dat zit daar om de speler handmatig open te kunnen maken d.m.v. een dun staafje. Je kunt proberen om hem handmatig te ontgrendelen om zodoende mogelijk weer leven in het apparaat te krijgen. Mocht dat ook geen soelaas brengen dan is een RMA aanvragen een optie en anders wordt het een andere drive aankopen en zelf het item uitwisselen.
heb ik gedaan, gaat idd open, lijkt verder niet te reageren op cd/dvd dus ik vrees het ergste.
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:33

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Interessant dat hij toch weer verkrijgbaar gaat zijn. Ik lees in het topic dat hij middels de afstandsbediening ingeschakeld kan worden? Dus vanaf echt uit?

Werkt dat ook als de stroom eraf is geweest?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Gonadan schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 10:59:
Interessant dat hij toch weer verkrijgbaar gaat zijn. Ik lees in het topic dat hij middels de afstandsbediening ingeschakeld kan worden? Dus vanaf echt uit?
Ja en nee.
Als je 'm uitzet (de 'poweroff' optie) mbv je afstandsbediening of in XBMC zelf; dan wel.
Doe je een harde 'power off' door de aan/uit knop een paar tellen ingedrukt te houden; dan niet.
Dat zal wel gelijkstaan aan een 'harde power off', dus; nope.

Disclaimer: zo 'werkt' het bij mij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

En als je hem met de poweroff optie uit zet, wacht tot hij helemaal uit is en dan de stroom eraf haalt? :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Gonadan schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 10:59:

Er is nu één Blu-Ray versie via Arctic op Amazon.de met korting verkrijgbaar, deze kost als gebruikt item nu nog zo'n € 239,- ex. verzenden.

Of deze MC001 zich nog laat aanzetten met de afstandsbediening als de stroom er helemaal af is geweest, is afhankelijk van de stroomloze periode die daar aan vooraf is gegaan.
Bij aardig wat dagen spanningsloos geweest te zijn volgt er geen reactie bij een druk op de aan/uit knop van de afstandsbediening. Bij anderhalve dag van de spanning te zijn geweest reageert het apparaat wel nadat deze aan de power-adapter gehangen is en na een druk op de afstandsbediening. Er zit schijnbaar een condensator in het apparaat die een hele poos de spanning vasthoud ook al is de stekker uit het apparaat gehaald. Waar precies het omslagpunt ligt van de periode van volledig stroomloos te zijn geweest voor het nog wel/nog niet willen starten is mij op dit moment niet duidelijk.

Voor alle duidelijkheid, ik heb er twee naast elkaar staan in een test-opstelling waarbij de ene dus zo'n week spanningsloos is geweest (deed niets), de andere is vanaf woensdag-avond ± 21:00 uur van de spanning gegaan en heeft 5 minuten geleden weer sap gekregen. Deze reageert direct op de afstandsbediening.

Mijn ervaringen zijn dus anders dan hierboven vermeld.

[ Voor 0% gewijzigd door hardware-lover op 07-04-2013 13:18 . Reden: was beschikbaar... ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Aha, dat klinkt prima. Het gaat mij erom dat ik 's nachts en overdag doordeweeks de stroom van mijn mediahoek uitgeschakeld heb. In principe gaat hij de meeste dagen dus wel weer aan de prik. Mocht het in geval van vakantie niet zo zijn dan wil ik best voor die ene keer de knop indrukken.

Die BR-variant is niet echt wat ik zoek, ik wil liever de BB-variant. Aangezien die weer in de VS te verkrijgen lijkt te zijn heb ik nog (wellicht naïeve) hoop dat hij in EU ook weer te bestellen is binnenkort.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-06 20:29
Misschien heeft iemand een tip. Heb de Arctic hier geinstalleerd op een ssd met windows 7 x64, 8 gb memory er in en draait prima. De bedoeling was om mijn media op korte termijn op te slaan op een nasje, maar deze moet nog wel even aangeschaft worden. Tot die tijd mijn hd spul op een disk op een in het lan aangesloten computer gezet, met hetzelfde OS. Share aangemaakt, en om er bij te komen op de arctic een drivemapping aangemaakt binnen WIndows. Alles is bekabeld aangesloten op mijn 100 mbit netwerkje.

Anyhow, xbmc draait prima, tot ik een film selecteer. Dan gaat XBMC bufferen, wat an sich al best lang duurt. Vervolgens gaat film wel afspelen, om na een seconde of 15-20 te hangen.. Niet echt werkbaar.

Nu zal vast e.e.a. te maken hebben met de manier waarop het spul aangeboden wordt e.d., maar voorheen had ik een dedicated mediaboxje staan (Acryan) welke op exact dezelfde manier verbinding maakte (granted; deze draaide geen windows maar een Linux achtig OS en dus ook geen mapping maar een verwijzing naar SMB:\\ipadresvanpc\share) wat zonder problemen draaide. Ik gebruik de AMD drivers uit de OP dus dat kan het niet zijn.. Tips anyone? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Haal eens een groot bestand van je share en sla dit lokaal op. Tijdens het opslaan heb je via Windows taakbeheer > prestaties > broncontrole, je netwerkmonitor openstaan. Kijk of er fluctuaties zitten in je netwerkverbinding. Ik had er ook incidenteel last van en heb daarop het meest recente stuurprogramma geïnstalleerd wat beschikbaar is voor de netwerkcontroller, daarmee waren de fluctuaties bij mij verdwenen. Dit stuurprogramma haal je bij de controller producent weg en niet bij Arctic.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-06 20:29
hardware-lover schreef op zondag 07 april 2013 @ 13:24:
Haal eens een groot bestand van je share en sla dit lokaal op. Tijdens het opslaan heb je via Windows taakbeheer > prestaties > broncontrole, je netwerkmonitor openstaan. Kijk of er fluctuaties zitten in je netwerkverbinding. Ik had er ook incidenteel last van en heb daarop het meest recente stuurprogramma geïnstalleerd wat beschikbaar is voor de netwerkcontroller, daarmee waren de fluctuaties bij mij verdwenen. Dit stuurprogramma haal je bij de controller producent weg en niet bij Arctic.
Awesome. Zat inderdaad al in die richting te denken. Blijkt dat de driver van Realtek welke Arctic beschikbaar stelt, van eind 2010 is. Terwijl de meeste recente van ergens q1 2013 is. Dus vervangen leek mij sowieso geen overbodige luxe. Zal morgen nog eens testen. Thanks voor het delen van je bevindingen iig! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Gonadan schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 17:50:
Aha, dat klinkt prima. Het gaat mij erom dat ik 's nachts en overdag doordeweeks de stroom van mijn mediahoek uitgeschakeld heb. In principe gaat hij de meeste dagen dus wel weer aan de prik. Mocht het in geval van vakantie niet zo zijn dan wil ik best voor die ene keer de knop indrukken.

Die BR-variant is niet echt wat ik zoek, ik wil liever de BB-variant. Aangezien die weer in de VS te verkrijgen lijkt te zijn heb ik nog (wellicht naïeve) hoop dat hij in EU ook weer te bestellen is binnenkort.
Ik heb er vandaag weer een aangesloten die 3 dagen volledig stroomloos is geweest en deze startte ook weer op na een druk op de remote. Hij schijnt toch een aardige periode zonder power te kunnen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Bedankt voor het testen, dat klinkt allemaal best goed. Toch jammer dat ik dat apparaat pas zo laat ontdekt heb. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspertje19
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:03
xxxneoxxx schreef op zondag 07 april 2013 @ 09:11:
Misschien heeft iemand een tip. Heb de Arctic hier geinstalleerd op een ssd met windows 7 x64, 8 gb memory er in en draait prima. De bedoeling was om mijn media op korte termijn op te slaan op een nasje, maar deze moet nog wel even aangeschaft worden. Tot die tijd mijn hd spul op een disk op een in het lan aangesloten computer gezet, met hetzelfde OS. Share aangemaakt, en om er bij te komen op de arctic een drivemapping aangemaakt binnen WIndows. Alles is bekabeld aangesloten op mijn 100 mbit netwerkje.

Anyhow, xbmc draait prima, tot ik een film selecteer. Dan gaat XBMC bufferen, wat an sich al best lang duurt. Vervolgens gaat film wel afspelen, om na een seconde of 15-20 te hangen.. Niet echt werkbaar.

Nu zal vast e.e.a. te maken hebben met de manier waarop het spul aangeboden wordt e.d., maar voorheen had ik een dedicated mediaboxje staan (Acryan) welke op exact dezelfde manier verbinding maakte (granted; deze draaide geen windows maar een Linux achtig OS en dus ook geen mapping maar een verwijzing naar SMB:\\ipadresvanpc\share) wat zonder problemen draaide. Ik gebruik de AMD drivers uit de OP dus dat kan het niet zijn.. Tips anyone? :P
Voor mij was dit bufferen, mede met het matig afspelen van de video(stotteren, verspringen, hikje) in Windows 7 de reden om over te stappen naar openelec. Me ssd verkocht, simpel snel usb stickie, draait als een tierelier. Geen last meer van bufferen, video speelt vloeiend af. Dan maar wat beperkter met wat ik kan met de machine, uiteindelijk gebruiksdoel was toch media bekijken/beluisteren.

Ik ondervind alleen wel wat instabiliteit nog met openelec(video's starten moet ik soms 2 of 3 x uitvoeren voordat met beeld wordt gestart, af en toe vastlopers. Maar dat zal vast wel in der tijd verholpen gaat worden).

Voor de rest heerlijk machientje voor zijn doel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 413152

Hier loopt Win7 zonder problemen. Misschien dat er ergens gewoon een setting verkeerd stond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkyDoodle
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07-2024
Ik heb ook een MC001 sinds vandaag en het werkt allemaal prima. Enige wat ik niet aan de praat krijg is de Wlan. Iemand tips? Ik zit op de Arctic build van openelec.

HT-addict in spe

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste

Let op:
Lees eerst de openingspost voor relevante informatie!

Berichten dat de levertijd lang is kunnen ook achterwege worden gelaten.