Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Anoniem: 413152 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 10:14:
Hier loopt Win7 zonder problemen. Misschien dat er ergens gewoon een setting verkeerd stond?
Na een schone installatie van Windows 7 moet men wel rekening houden met het update proces, daar begint Windows direct mee zodra de installatie is afgerond. Dat kan de systeembelasting (voor een relatief korte periode) aardig negatief beïnvloeden. Beter is het om direct te beginnen met het starten van Windows update en dit te blijven herhalen tot Windows volledig is bijgewerkt. Nadat alle noodzakelijke (stuur)programma's geïnstalleerd zijn (bij voorkeur de meest recente), nogmaals een check op laatste updates, en als Windows zegt dat er geen meer beschikbaar zijn, Windows update niet meer op automatisch te laten staan maar dat men dit zelf wel uit zal gaan voeren op een door jezelf gekozen tijdstip (check op updates en de installatie daarvan). Hiermee wordt voorkomen dat de Media center software (welke dat dan ook mag zijn) onnodig extra verstoort wordt tijdens gebruik. De media software kan nu probleemloos zijn werk doen.

Een ieder die zegt dan o.a. Openelec vloeiender draait dan zijn/haar Windows tegenhanger (XBMC), heeft zijn Windows installatie niet helemaal goed op orde. Mits goed ingesteld geeft Windows minimaal hetzelfde plezierige gebruik dan zijn/haar niet Windows tegenhangers.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-06 20:29
hardware-lover schreef op zondag 07 april 2013 @ 13:24:
Haal eens een groot bestand van je share en sla dit lokaal op. Tijdens het opslaan heb je via Windows taakbeheer > prestaties > broncontrole, je netwerkmonitor openstaan. Kijk of er fluctuaties zitten in je netwerkverbinding. Ik had er ook incidenteel last van en heb daarop het meest recente stuurprogramma geïnstalleerd wat beschikbaar is voor de netwerkcontroller, daarmee waren de fluctuaties bij mij verdwenen. Dit stuurprogramma haal je bij de controller producent weg en niet bij Arctic.
Meest recente driver lijkt het idd opgelost te hebben, nice one! Thanks! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

hardware-lover schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 23:09:
Een ieder die zegt dan o.a. Openelec vloeiender draait dan zijn/haar Windows tegenhanger (XBMC), heeft zijn Windows installatie niet helemaal goed op orde. Mits goed ingesteld geeft Windows minimaal hetzelfde plezierige gebruik dan zijn/haar niet Windows tegenhangers.
Helemaal mee eens. Ik heb ook OpenElec geprobeerd en ik was niet echt onder de indruk van de genoemde enorme snelheidsverbeteringen die ik zou moeten krijgen. Het maakte weinig tot niets uit met een schone Windows. Hooguit het booten ging een paar seconden sneller. Daar stond dan weer tegenover dat het hele systeem veel lastiger te onderhouden is. Zeker als je in de xml files gaat graven om XBMC een beetje soepeler te laten werken.
OpenElec is een prima systeem hoor. Maar het is echt niet sensationeel beter dan Windows. Iets sneller, een stuk beperkter. Het is een keuze.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:01

Huidige software build (16-04): 3.0.1 (OpenELEC Arctic MC001)

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OinkOink
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-11-2023
Eindelijk was er weer 1tje verkrijgbaar op Amazon.de gelijk maar even besteld 129 euro voor de N versie wel iets duurder dan normaal maar evengoed nog scherpe prijs voor zon apparaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:47

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Jij zit de boel gewoon te stangen, vanmiddag zat ik nog te kijken en stond er niets op. Ook nu staat er niets. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OinkOink
Gonadan schreef op woensdag 17 april 2013 @ 17:36:
Jij zit de boel gewoon te stangen, vanmiddag zat ik nog te kijken en stond er niets op. Ook nu staat er niets. :P
Einzelheiten zum Versand : Computershop111
Bestellnummer: **********
Versand: Standardversand
Artikel: EUR 129,00
Verpackung & Versand: EUR 39,80
------
Gesamtbetrag: EUR 168,80

Lieferung voraussichtlich: 26. April 2013 - 16. Mai 2013
1 "ARCTIC MC001-N - Home Entertainment Center - Multi Media Computer - Barebone PC"
Elektronik; EUR 129,00
Auf Lager.
Verkauf durch: Computershop111

Was wel de laatste weer maar misschien dat er weer meer komen op http://www.amazon.co.uk/A...&psc=1&smid=AUBM4K0YLFI9J staat de E versie ook weer verkrijgbaar en die shipped vanuit Duitsland alleen t rare is je kan die niet laten bezorgen in Nederland terwijl die vanuit Arctic in Duitsland wordt verstuurd en op hun eigen website zijn ze allemaal nog steeds niet verkrijgbaar

[ Voor 27% gewijzigd door OinkOink op 17-04-2013 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Gesamtbetrag: EUR 168,80 ??

Voor dat bedrag had ik ook wel wat met je kunnen regelen, daar had je de E versie voor gekregen van mij ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OinkOink
hardware-lover schreef op woensdag 17 april 2013 @ 18:54:
Gesamtbetrag: EUR 168,80 ??

Voor dat bedrag had ik ook wel wat met je kunnen regelen, daar had je de E versie voor gekregen van mij ;)
Als ik dat nou ff van tevoren had geweten :P . Wilde al tijdje passief gekoelde barebone en zag staan dat er nog 1 stond dus ik dacht snel bestellen, zo zie je maar weer je kan beter even rustig rondkijken :P.

Ga is ff kijken of ik me bestelling nog kan annuleren maar me Duits is helaas niet zo goed :P . Bestellung löschen is dat annuleren weet iemand dat toevallig?

[ Voor 14% gewijzigd door OinkOink op 17-04-2013 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-06 11:36

jdwrist

En het antwoord is koekje

hardware-lover schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 23:09:
[...]

Na een schone installatie van Windows 7 moet men wel rekening houden met het update proces, daar begint Windows direct mee zodra de installatie is afgerond. Dat kan de systeembelasting (voor een relatief korte periode) aardig negatief beïnvloeden. Beter is het om direct te beginnen met het starten van Windows update en dit te blijven herhalen tot Windows volledig is bijgewerkt. Nadat alle noodzakelijke (stuur)programma's geïnstalleerd zijn (bij voorkeur de meest recente), nogmaals een check op laatste updates, en als Windows zegt dat er geen meer beschikbaar zijn, Windows update niet meer op automatisch te laten staan maar dat men dit zelf wel uit zal gaan voeren op een door jezelf gekozen tijdstip (check op updates en de installatie daarvan). Hiermee wordt voorkomen dat de Media center software (welke dat dan ook mag zijn) onnodig extra verstoort wordt tijdens gebruik. De media software kan nu probleemloos zijn werk doen.

Het stroomlijnen van de services die je niet zal gebruiken is ook een aanrader om eea mooi vloeiend te latten lopen :-)

Wat evt in of uit te schakelen kan je hier vinden

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-06 17:22

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Topicstarter

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

is er al een lichtpuntje voor wat betreft True HD in OpenElec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Nu online
Misschien is het al eens genoemd, maar kan iemand mij uitleggen waarom iedereen OpenELEC op windows wil installeren? Zijn er voordelen t.o.v. een standaard installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Red devil schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 09:48:
Misschien is het al eens genoemd, maar kan iemand mij uitleggen waarom iedereen OpenELEC op windows wil installeren? Zijn er voordelen t.o.v. een standaard installatie?
Wut? Openelec op Windows? Bedoel je dual boot o.i.d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkyDoodle
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07-2024
Ik krijg de remote niet aan de praat. Ik draai x64 windows. Onder Openelec deed hij het prima, echter nu dus niet meer.. iemand tips hoe ik kan kijken of windows hem goed ziet?

HT-addict in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

HenkyDoodle schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 21:40:
Ik krijg de remote niet aan de praat. Ik draai x64 windows. Onder Openelec deed hij het prima, echter nu dus niet meer.. iemand tips hoe ik kan kijken of windows hem goed ziet?
Welke remote?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkyDoodle
Standaard mce remote.

HT-addict in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Heb je de IR driver nog apart geïnstalleerd? http://arctic.ac/fileadmin/mc001/MC001_driver_CIR.zip

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Nu online
xxxneoxxx schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 10:19:
[...]

Wut? Openelec op Windows? Bedoel je dual boot o.i.d?
Ik bedoel dat iedereen hier OpenElec onder windows perfect werkend te krijgen. Draait het dan niet goed onder de standaard distro? Of heb je onder windows meer mogelijkheden? Betere geluids api? Etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OinkOink
Red devil schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 08:44:
[...]

Ik bedoel dat iedereen hier OpenElec onder windows perfect werkend te krijgen. Draait het dan niet goed onder de standaard distro? Of heb je onder windows meer mogelijkheden? Betere geluids api? Etc.
Openelec onder Windows gaat niet hoogstens Dual boot en anders gewoon XBMC onder windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Red devil schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 08:44:
[...]

Tis wel handig als je je eerst even ergens in verdiept voordat je vragen gaat stellen :>
OpenElec is een OS + XBMC in één!
Of je draait OpenElec (inclusief XBMC) of je draait Windows met een 'losse' XBMC installatie.
Je draait géén "OpenElec onder Windows" ;)

De voordelen van Windows + XBMC in combinatie met de Arctic kun je wel uit de OpeningsPost halen.
En wat OpenElec 'anders' maakt, lees je hier: http://openelec.tv/component/content/article?id=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

jokapo schreef op donderdag 18 april 2013 @ 12:36:
[...]

Het stroomlijnen van de services die je niet zal gebruiken is ook een aanrader om eea mooi vloeiend te latten lopen :-)

Wat evt in of uit te schakelen kan je hier vinden
Je kan het doen...maar waarom zou je? Het is veel werk en de MC001 trekt de video hoe dan ook met gemak. Zolang de processor niet doorlopend op 100% staat is er niets aan de hand. En als hij dat wel doet helpt het niet veel. Die services staan over he algemeen helemaal niets te doen en kosten je hooguit 0.5% CPU.

De services kunnen wel flink wat gebruiken, maar alleen als je ze ook wat laat doen. En het enige wat je doet tijdens het video kijken is video kijken en mogelijk wat netwerkverkeer als de data op een NAS staat.

Geheugen gebruik is ook geen probleem. Windows gaat daar heel efficiënt mee om en als iets niet nodig is en het geheugen dreigt vol te lopen dan krijgen de actieve processen/services voorrang. En als je er 4+ Gig in hebt zitten is het meer dan voldoende en kom je nooit in de problemen. Ik heb XBMC draaiende gehad op een laptop met slechts 1 Gig en Win 7, dat werkte prima. Het startte hooguit traag.

Een nadeel van veel uitschakelen is dat je bv over 6 maanden een add-on krijgt die van een van de services afhankelijk is je dan zal merken dat hij het niet doet. En je hebt er geen idee meer van waarom omdat niemand vertelt dat hij er van afhankelijk is. Waarschijnlijk weet zelfs de schrijver van de add-on dat niet eens. Want op zijn niet gestripte Windows doet hij het gewoon.

[ Voor 11% gewijzigd door Ortep op 20-04-2013 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkyDoodle
dank je! nu werkt het idd. :D 8)7

nog meer handigheidjes? De skin van XBMC loopt echt supertraag in Win7. :( Flawless onder openelec.

HT-addict in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Nu online
Nnoitra schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 13:52:
[...]

Tis wel handig als je je eerst even ergens in verdiept voordat je vragen gaat stellen :>
OpenElec is een OS + XBMC in één!
Of je draait OpenElec (inclusief XBMC) of je draait Windows met een 'losse' XBMC installatie.
Je draait géén "OpenElec onder Windows" ;)

De voordelen van Windows + XBMC in combinatie met de Arctic kun je wel uit de OpeningsPost halen.
En wat OpenElec 'anders' maakt, lees je hier: http://openelec.tv/component/content/article?id=1
Oh ja, wasn't thinking.
Na goed zoeken eindelijk gevonden!
Wanneer er een Windows installatie aanwezig is, kan de HDMI uitgang "7.1- Dolby True HD & DTS HD Master Audio" versturen.
Dat is wel een handige feature als hardware hebt die dat ondersteunt. Goed om te weten dat ik niks mis onder windows (heb nog ouderwetsche 5.1 DTS set).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

HenkyDoodle schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 20:45:
[...]
dank je! nu werkt het idd. :D 8)7

nog meer handigheidjes? De skin van XBMC loopt echt supertraag in Win7. :( Flawless onder openelec.
hardware-lover in "[HTPC] Arctic Cooling MC001 series Barebone HTPC" en 12.10 doet het ook prima.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkyDoodle
amazing! loopt als een zonnetje nu.. thnx!!!

HT-addict in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dabbel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:16
Iemand nog een reserve liggen die er vanaf wil? Ik heb er al ééntje in de woonkamer, maar ben op zoek naar nog één voor de slaapkamer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomis
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-06 12:03
Afhankelijk van hoe graag je er een wil staat er een voor een iets hogere prijs te koop op Ebay: http://www.ebay.nl/itm/Ar...steme&hash=item460eb02569

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:47

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Tweedehands, daar heb ik het niet zo op. Ach, we houden de websites maar in de gaten. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OinkOink
Heb een arctic mc001 vorige week op amazon.de via een externe verkoper besteld, vandaag de boel binnen gekregen meteen geheugen erin gedaan en gekeken of ie het deed. Eerst totaal geen beeld geen blauw lampje die ging branden niks. Toen met andere adapter geprobeerd die iets lager voltage was toen ging die wel aan maar nog steeds geen beeld. Dus sowieso is de adapter stuk hoop dat dat t enige is en dat met barebone zelf niks aan de hand is. Nu maar een universele adapter even besteld want heb geen zin om weer paar weekjes te moeten wachten

[ Voor 27% gewijzigd door OinkOink op 25-04-2013 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Op mijn (Arctic) adapter staat 19VDC, 3.16A 60W

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrLZ Gambit
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-06 20:31
De adapter van mijn arctic was doa.
Heb toen met een universal notobook adapter gewerkt en dat ging prima. Die was overigens wel 90W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OinkOink
Mijn adapter was doa, vandaag universele adapter binnen gekregen groen lampje op moederbord gaat branden hij gaat aan maar helaas nog steeds geen beeld geeft aan geen signaal. Eerst geprobeerd met hdmi kabel daarna nog met VGA kabel maar met allebei geen succes helaas. Waarschijnlijk me barebone zelf ook nog is kapot heb ik weer iemand nog een tip wat ik nog kan proberen of is t gewoon kansloos en wordt t terug sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

OinkOink schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 15:31:
Mijn adapter was doa, vandaag universele adapter binnen gekregen groen lampje op moederbord gaat branden hij gaat aan maar helaas nog steeds geen beeld geeft aan geen signaal. Eerst geprobeerd met hdmi kabel daarna nog met VGA kabel maar met allebei geen succes helaas. Waarschijnlijk me barebone zelf ook nog is kapot heb ik weer iemand nog een tip wat ik nog kan proberen of is t gewoon kansloos en wordt t terug sturen.
Ik ben er bang voor; hardware-lover in "[HTPC] Arctic Cooling MC001 series Barebone HTPC"

Arctic was heel goed met zijn service, binnen één week verzonden, gerepareerd en weer retour.
Je zult hem ook als DOA moeten claimen en hopelijk geeft de verkoper minimaal dezelfde service dan Arctic via Amazon.de dat doet. Het heeft mij uiteindelijk geen enkele cent gekost.

Je kunt beginnen met een benadering via mail (via Amazon.de en je profiel) en je probleem voorleggen, kijken wat de reactie zal zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OinkOink
Heb donderdag al een mail gestuurd via amazon.de naar de verkoper nog geen bericht terug gehad, hopelijk wordt het uiteindelijk nog geregeld zou anders zonde van het geld zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yotinus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-02 10:55
Voor mensen met een Logitech harmony (one).

Even aant tobben geweest, eerst de MCE remote erop gezet dit werkt goed maar ik miste een aantal knoppen. (ik heb zelf niet de orginele AB)

Nu heb ik de MCE keyboard erop gezet, XBMC kan je ook met letters bedienen.
Hier voor de functies http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Keyboard
is 5 minuten werk om je knoppen te benoemen, maar dan heb je ook alle functies.

Bv: [media pc]-"stop"-X in "knoppen hernoemen"

Ik heb zelf ook Home en End erbij gezet, ideaal voor lange playlist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nouja
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-05 20:16
Heeft iemand toevallig al geprobeerd of nieuwe 13.4 drivers voor AMD wel goed werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

OinkOink schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 03:02:
Heb donderdag al een mail gestuurd via amazon.de naar de verkoper nog geen bericht terug gehad, hopelijk wordt het uiteindelijk nog geregeld zou anders zonde van het geld zijn
Als de verkoper het niet netjes af gaat handelen dan kun je eenvoudig via Amazon.de een claim plaatsen. De verkoper zal dan aan moeten tonen dat hij zijn best heeft gedaan voor jou en anders moet hij je aankoop vergoeden. Ik heb dat helaas een keer meegemaakt op Amazone.uk maar heb daarna wel het volledige aankoopbedrag teruggekregen. Heb je toevallig een link naar de verkoper op Amazon.de?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OinkOink
hardware-lover schreef op zondag 28 april 2013 @ 18:12:
[...]

Als de verkoper het niet netjes af gaat handelen dan kun je eenvoudig via Amazon.de een claim plaatsen. De verkoper zal dan aan moeten tonen dat hij zijn best heeft gedaan voor jou en anders moet hij je aankoop vergoeden. Ik heb dat helaas een keer meegemaakt op Amazone.uk maar heb daarna wel het volledige aankoopbedrag teruggekregen. Heb je toevallig een link naar de verkoper op Amazon.de?
http://www.amazon.de/gp/a...522&seller=A24H1MD9DS7ZEX

Krijgt over het algemeen positieve beoordelingen misschien heeft ie t niet zo op Nederlanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Prima recensies, ik neem aan dat je via de aangegeven weg contact hebt gezocht? Morgen is het maandag, dan zou er normaal gesproken een reactie moeten volgen als je via bovenstaande link je bevindingen kenbaar hebt gemaakt.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OinkOink
hardware-lover schreef op zondag 28 april 2013 @ 21:14:
Prima recensies, ik neem aan dat je via de aangegeven weg contact hebt gezocht? Morgen is het maandag, dan zou er normaal gesproken een reactie moeten volgen als je via bovenstaande link je bevindingen kenbaar hebt gemaakt.
Ja en daar heb ik gekozen voor "beschadigten oder defekten artikel erhalten". Het enige is wel dat ik me bericht in het Engels heb gestuurd omdat me Duits niet zo goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Nouja schreef op zondag 28 april 2013 @ 18:08:
Heeft iemand toevallig al geprobeerd of nieuwe 13.4 drivers voor AMD wel goed werken?
Dat heb ik net even getest. Ze geven precies hetzelfde resultaat dan de 13.1 drivers. Afblijven dus en blijf bij 12.8 of 12.10.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OinkOink
hardware-lover schreef op zondag 28 april 2013 @ 21:14:
Is geregeld gelukkig winkel had maandag mail gestuurd, pakketje kan terug gestuurd worden en dan krijg ik me geld terug. Of dit inclusief verzendkosten is weet ik niet maarja zolang ik t grootste gedeelte maar terug krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Het verzenden is redelijk aan de prijs, ik heb er via PostNL ruim €20,- voor betaald (traceerbaar en verzekerd). Kon zelf geen voordeligere verzendmethode vinden maar dat is later keurig vergoed door Arctic.
Het zou fijn zijn als je dat bedrag ook terug zou krijgen, zeker nu je een DOA ontvangen hebt en zelf totaal geen bijdrage hebt gehad aan het niet functioneren.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkyDoodle
Dat gehannes met de USB schijf begint me eigenlijk wel de keel uit te hangen.. Kan iemand me vertellen of ik naast mijn SSD nog een 'gewone' schijf kwijt kan in mijn MC001-N? Het lijkt me dat de plek waar normaal de dvd zit toch wel mogelijkeden biedt of niet?

HT-addict in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra

Huidige software build (03-05): 3.0.2 (OpenELEC Arctic MC001)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Updating as we speak :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

hardware-lover schreef op maandag 08 april 2013 @ 22:13:
[...]
Ik heb er vandaag weer een aangesloten die 3 dagen volledig stroomloos is geweest en deze startte ook weer op na een druk op de remote. Hij schijnt toch een aardige periode zonder power te kunnen.
Vandaag speciaal voor bovenstaande OE update weer eens, na ruim 6 dagen, een MC001-E aan de spanning gehangen nadat deze stilletjes in een hoekje heeft gestaan, ver weg van een stopcontact. Ook dit keer start het apparaat met de afstandsbediening direct op nadat de voeding is aangesloten.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Nouja schreef op zondag 28 april 2013 @ 18:08:
Deze werkt niet goed met XBMC, ik blijf bij de 12.8

onderstaande, ik heb het gelezen, alleen 1 reactie kan een incident zijn, 2de bevestigt het :)
dus ja ik neem wel de moeite om alle reacties te lezen, zeker als ik reply op iemands vraag.

[ Voor 29% gewijzigd door B0MBACI op 06-05-2013 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

B0MBACI schreef op zondag 05 mei 2013 @ 22:55:
[...]
Deze werkt niet goed met XBMC, ik blijf bij de 12.8
hardware-lover in "[HTPC] Arctic Cooling MC001 series Barebone HTPC"

6 reacties terug. 8)7

Ik krijg soms werkelijk het idee dat er zelfs nog niet heel even de moeite wordt genomen om te lezen wat er al eerder (recent nog) door een ander is geschreven, en dat geldt zeker niet alleen voor dit topic.

Edit:@ bovenstaande, als je mijn eerdere reacties in dit topic had gelezen dan zou je geweten kunnen hebben dat ik zelden met losse flodders schiet, ik roep niet zomaar wat. Logischer was geweest als je mijn reactie betreffende de nieuwe drivers had ge-quote, dan had je reactie nog enige meerwaarde gehad (een bevestiging van....)

[ Voor 25% gewijzigd door hardware-lover op 06-05-2013 15:45 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

Is er heeeeeeeel toevallig al het een of ander veranderd met betrekking to True HD??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Nee, er staat nog steeds alleen DTS en DD (AC3) als keuze in het geluids_uitvoerscherm.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OinkOink
hardware-lover schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 17:04:
Het verzenden is redelijk aan de prijs, ik heb er via PostNL ruim €20,- voor betaald (traceerbaar en verzekerd). Kon zelf geen voordeligere verzendmethode vinden maar dat is later keurig vergoed door Arctic.
Het zou fijn zijn als je dat bedrag ook terug zou krijgen, zeker nu je een DOA ontvangen hebt en zelf totaal geen bijdrage hebt gehad aan het niet functioneren.
koste me inderdaad ruim 20 euro om terug te sturen maar al het geld inclusief terugzendkosten is alweer terug gestort op me creditcard. nu had ik alleen al een blu-ray speler type ds-6e2sh besteld deze zou als goed is moeten werken icm met de arctic. iemand toevallig interesse hier in, heb m zelf voor 37.50 gekocht met 3 maanden garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OinkOink
Zag vandaag op de Arctic website dat de prijzen van alle 001's zijn verhoogd zo kost de N-versie alleen al €219.37 dus een goedkope arctic barebone aanschaffen zit er niet meer in denk ik. Al zie ik op Amazon.de een E-versie nog wel aangeboden worden voor 159.95 maar dat zal ook wel de laatste zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

De aanbieder met de laagste prijs verzend enkel binnen Duitsland, dus dat is normaal gesproken geen optie. De grote bulk zal via de lage prijzen wel verkocht zijn. De huidige nieuwprijzen zullen weinig kopers trekken verwacht ik. Voor een nieuwe Blu-Ray uitvoering wordt nu zelfs €550,- gevraagd terwijl deze eerst zo'n €300,- voordeliger was. Arctic was degene die ze tegen dumpprijzen aanbood en die zal hier in Europa geen voorraad meer hebben.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkyDoodle
youtube stottert als een malle onder win7 x64.. iemand tips? weet nog van mijn vorige radeon dat ik ergens in win7 hardware acceleratie aan moest zetten.

HT-addict in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-06 10:26

zAo

GPLv2 Fanboy

Voor wie 2 disken in zijn MC-001 wil; neem de DVD versie en zet er met een HDD Caddy een extra disk bij; voila! Je hoeft maar 2 schroeven lost te halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkyDoodle
zAo schreef op zondag 12 mei 2013 @ 20:26:
Voor wie 2 disken in zijn MC-001 wil; neem de DVD versie en zet er met een HDD Caddy een extra disk bij; voila! Je hoeft maar 2 schroeven lost te halen :)
enig idee wat ik nodig heb als ik de versie zonder dvd heb?

HT-addict in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-06 10:26

zAo

GPLv2 Fanboy

HenkyDoodle schreef op zondag 12 mei 2013 @ 20:28:
[...]
enig idee wat ik nodig heb als ik de versie zonder dvd heb?
Nee, ik weet niet of de aansluitingen wel op het moederbord zitten? Als die er gewoon zitten, dan is een HDD Caddy genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Alle barebones zijn hetzelfde qua hardware en aansluitingen.
Het enige wat wel/niet aanwezig is zijn de fysieke 'extras' zoals hdd/dvd/bluray/geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Topicstarter
Hmm, dan zou er dus makkelijk een 2e 1TB schijf of een SSD bijgeprikt kunnen worden.. :D

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Nee, jij niet.
Jij moet gewoon een NAS kopen :+

Maar denk dat je dan zoiets moet hebben: http://hddcaddy.eu/2011/1...dcaddy-fits-in-my-laptop/

[ Voor 52% gewijzigd door Nnoitra op 13-05-2013 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Topicstarter
Nnoitra schreef op maandag 13 mei 2013 @ 12:55:
Nee, jij niet.
Jij moet gewoon een NAS kopen :+

Maar denk dat je dan zoiets moet hebben: http://hddcaddy.eu/2011/1...dcaddy-fits-in-my-laptop/
I know... moet alleen toestemming hebben ;) :P

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkyDoodle
Moet er dan een pata schijf in?

HT-addict in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dat zou wel heel erg spartaans zijn. Nee, Sata does the job.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkyDoodle
Ok, super. Es ff kijken naar zo'n caddy dus!

Ik kan hem met een normaal kabeltje dan aansluiten denk je? Er loopt nu niets lijkt me.

HT-addict in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

HenkyDoodle schreef op maandag 13 mei 2013 @ 21:14:
Ok, super. Es ff kijken naar zo'n caddy dus!

Ik kan hem met een normaal kabeltje dan aansluiten denk je? Er loopt nu niets lijkt me.
Het is zeker geen normaal kabeltje, het is zo'n mini sata-power in één.
Zoiets, zonder reclame te willen maken, lijkt de meest eenvoudige oplossing.

Iemand een voordeliger alternatief?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkyDoodle
sata dus.. en is het 12.7 of 9.5? Ga me mooi zo'n ding bestellen

HT-addict in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkyDoodle
Wacht es.. Ik kan de ssd ook met dubbelzijdige tape vastmaken op de plek vd de dvd en de 2.5 hdd op de normale manier aansluiten.. Of non? Scheelt weer zo'n hddcaddy. :D

HT-addict in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Als je een kabeltje kunt regelen wat in de interne sata-power aansluiting van de optical past en een verloop naar standaard sata en sata power heeft, dan is dat theoretisch mogelijk (weet niet of zo'n kabel standaard te krijgen is?). Het zal nog wel wat frotwerk nodig hebben om de kabel in de inwendige optical aansluiting te krijgen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra

Huidige software build (17-05): 3.0.3 (OpenELEC Arctic MC001)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yotinus
Hier al wat bekend over bepaalde verbeteringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Yotinus schreef op zondag 19 mei 2013 @ 14:36:
[...]
meuk: OpenELEC 3.0.3

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yotinus
@ Hardwarelover

De Arctic Cooling MC001 loopt als een zonnetje. Superstil met de SSD.

-off topic-
Synology DS 207 schijnt toch over een 1000 Mbps Ethernet te beschikken.
Dus nu nog een leuk routertje/ switch vinden en dan vet streamen 1080p met die hap. :)
-on topic-

Alleen van de videodrivers afblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Had niet anders verwacht ;)

Er is vooralsnog geen reden om voor nieuwere video_drivers te gaan, ook al zou AMD een nieuwe Windows versie uit gaan geven die het wel goed blijkt te doen onder XBMC (en Windows 7). Met de laatste 2 AMD pakketjes is het wat dat betreft niet echt goed gegaan.

-=offtopic=-
volgens Google zoekresultaten mag je geen al te hoge verwachtingen hebben van de DS207. Hoewel deze idd een GigaBit poort heeft schijnen de maximaal haalbare doorvoersnelheden op zo'n 230 MBit te liggen, oftewel zo'n 28MB/sec. Wel een hele verbetering als je het nu met max 100MBit zou moeten doen. Het is natuurlijk wel verstandig om te testen met de laatst uitgegeven DSM software (als deze goed schijnt te functioneren).
-=ontopic=-

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 19-05-2013 16:35 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Yotinus schreef op zondag 19 mei 2013 @ 14:36:

Heb je ook iemand die je eten voorkauwt of doe je dat nog wel zelf? :P
Even op het linkje klikken en je ziet een changelog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ik ben even helemaal klem gelopen met mijn MC001.
Ik heb een Synology DS212+ nas staan waarop mijn videomateriaal staat. Dat gaat via een Gbit netwerk met CAT6 kabels naar mijn HTPC. Daar hangt dan via een HDMI kabel een Philips 32PFL5403D/12 TV aan. Geen enkel probleem. Alles werkt zoals ik wil.
Het probleem ontstaat als ik er een Samsung EU40EH5300 TV aan hang. Dan kan plotseling het grootste deel van mijn video bestanden niet weer worden afgespeeld. Het lijkt wel een dia voorstelling. Om de seconde een beeld. Zet ik de Philips terug: Prima beeld, de Samsung er weer aan: Om de seconde een beeldje.
Het is niet het netwerk, want dan zou het probleem altijd optreden. Maar om het uit te schakelen heb ik even een USB schijf als bron gebruik. Dan krijg ik dezelfde problemen. Het kan ook niet zijn dat de video bestanden te gecompliceerd zijn, want dan zou ik ook op de Philips problemen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Geen Samsung EU40EH5300 aansluiten en je hebt geen probleem meer!
Zo makkelijk kan het zijn :P

[serious]
Heb je al eens een andere HDMI kabel gebruikt?
Als je switcht van TV, staat de MC001 dan aan / uit?
[/serious]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Nnoitra schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 13:13:
[serious]
Heb je al eens een andere HDMI kabel gebruikt?
Als je switcht van TV, staat de MC001 dan aan / uit?
[/serious]
Ik heb de MC001 helemaal van de stroom afgehaald om 'herinnerings' effecten uit te sluiten. Andere kabel heb ik nog niet gebruikt. Maar ik kan ook niet goed begrijpen wat daar mee mis kan gaan. Hij doet het immers op de Philips. Dat zal ik later vandaag wel een keer testen.
Ik kan me van alles voorstellen, geen beeld omdat de signalen niet in orde zijn voor de TV, of een veel te groot of een te klein beeld. Maar waarom zou de MC001 plotseling moeite hebben met afspelen als er een andere TV aan hangt. Hij moet toch gewoon hetzelfde werk doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Een kabel kan meer veroorzaken dan je denkt ;)

Ng 2 dingetjes waar je ff naar kunt kijken:
1) Op je samsung, selecteer de source (je hdmi in 1 poort waarschijnlijk), selecteer dan 'tools' via je AB en dan 'edit name'(ofzoiets). Met wat mazzel krijg je dan een lijstje te zien met o.a. "PC". Selecteer deze.
NB: geen idee of dit uberhaupt kan op jouw samsung.

2) In XBMC even spelen met de "Adjust display refresh rate to match video" setting(s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ortep schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 13:20:
[...]
Ik heb de MC001 helemaal van de stroom afgehaald om 'herinnerings' effecten uit te sluiten. Andere kabel heb ik nog niet gebruikt. Maar ik kan ook niet goed begrijpen wat daar mee mis kan gaan. Hij doet het immers op de Philips. Dat zal ik later vandaag wel een keer testen.
Ik kan me van alles voorstellen, geen beeld omdat de signalen niet in orde zijn voor de TV, of een veel te groot of een te klein beeld. Maar waarom zou de MC001 plotseling moeite hebben met afspelen als er een andere TV aan hangt. Hij moet toch gewoon hetzelfde werk doen?
Je ene scherm is HD-ready, het andere is Full-HD. Het zit hem beslist in de beeldscherm_instellingen zitten en zal eenvoudig op te lossen zijn. Ik zie niet of je met een Windows of OE versie aan de gang bent?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ik werk met Windows.
Ik heb net een andere kabel geprobeerd, dat maakte niet uit.
Ik kon inderdaad de PC kiezen bij 'source' Het maakte niet uit.
Ik heb alle settings bij Adjust display refreshrate geprobeerd en het maakte niet uit.

Ik zal eens kijken of ik een USB stick kan maken met OE en kijken of het daar ook mis gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:45

CeesKees

I rest my Kees

Topicstarter
Welke ATI catalyst drivers werk je mee?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Kijk eens bij je geluids_instellingen, mogelijk staan daar nu onjuiste HDMI instellingen gekozen a.g.v. de andere TV. Als je audio_instellingen niet juist zijn hapert de handel ook als een gek.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:45

CeesKees

I rest my Kees

Topicstarter
hardware-lover schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:16:
Kijk eens bij je geluids_instellingen, mogelijk staan daar nu onjuiste HDMI instellingen gekozen a.g.v. de andere TV. Als je audio_instellingen niet juist zijn hapert de handel ook als een gek.
En dit.

Alleen blijft het vreemd dat je het bij de ene TV wel hebt, en bij de andere niet (heeft vast te maken met een DTS decoder in de ene tv en in de andere niet)

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Argggghhh ik heb zitten spelen met OE om daar van te booten. Dat bleef maar fout gaan en ik ben de bios ingedoken om de USB boot instellingen aan te passen. Het is me gelukt om via de BIOS alle USB poorten uit te schakelen. Zelfs mijn toetsenbord (draadloos) werkt niet meer. Dat wordt dus een tijdje prutsen. Eerst maar eens een toetsenborst met een draad zien te vinden en kijken of die wil werken.

Ik ben wel met de geluidsinstellingen bezig geweest. Zodra ik instellingen kies waarbij het geluid niet meer te horen is, is het beeld vloeiend. Het lijkt daar dus zeker iets mee te maken te hebben

Ik gebruik als video drivers de 12.8 versie

[ Voor 3% gewijzigd door Ortep op 22-05-2013 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Ortep schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:27:
Ik ben wel met de geluidsinstellingen bezig geweest. Zodra ik instellingen kies waarbij het geluid niet meer te horen is, is het beeld vloeiend. Het lijkt daar dus zeker iets mee te maken te hebben
Had je dat niet wat eerder kunnen zeggen, hehe :+

Bij het aansluiten van de nieuwe TV, heb je toen ook je audio aansluitingen aangepast?
Hoe loopt je audio, als je de Samsung TV aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Nnoitra schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:37:
[...]
Had je dat niet wat eerder kunnen zeggen, hehe :+
Grijns...nee...ik heb het net pas geprobeerd
Bij het aansluiten van de nieuwe TV, heb je toen ook je audio aansluitingen aangepast?
Hoe loopt je audio, als je de Samsung TV aansluit?
Via HDMI

Bij de Philips hing er (analoog) een extra versterker aan de Philips.
Bij de Samsung gebruik ik op dit moment de interne speakers

Maar zucht...ik ben nog aan het rondvragen voor een toetsenbord. Ik kan op dit moment alleen met de IR afstandsbediening wat doen op het systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Een Bios reset zal de USB poorten weer actief maken?

Mocht je bij me in de buurt wonen (kans is niet zo groot natuurlijk) dan mag je een bedraad toetsenbordje komen halen.

Overigens begrijp ik überhaupt niet waarom de USB poorten zijn uitgeschakeld voor een OE setup, maar dit terzijde ;)

[ Voor 78% gewijzigd door hardware-lover op 22-05-2013 16:11 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Ortep schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:57:
Via HDMI

Bij de Philips hing er (analoog) een extra versterker aan de Philips.
Bij de Samsung gebruik ik op dit moment de interne speakers

Maar zucht...ik ben nog aan het rondvragen voor een toetsenbord. Ik kan op dit moment alleen met de IR afstandsbediening wat doen op het systeem
http://wiki.xbmc.org/inde...e/HOW-TO:_Configure_audio
Audio Output op HDMI en alle "capable reciever" dingen uitvinken.
Onderaan beide devices op de 'HDMI' zetten.

Werkt dat niet, dan Audio Output misschien toch maar es op "TV" zetten and try again..

Ik gebruik zelf de HDMI niet voor audio, tis dus een beetje gokwerk

PS: alleen vandaag een mooi draadloos BlauweTand ToBo'tje voor 'weinig' --> http://www.mediamarkt.nl/mcs/shop/mediavandaag.html

[ Voor 9% gewijzigd door Nnoitra op 22-05-2013 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

hardware-lover schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 16:07:
Een Bios reset zal de USB poorten weer actief maken?

Mocht je bij me in de buurt wonen (kans is niet zo groot natuurlijk) dan mag je een bedraad toetsenbordje komen halen.
Er komt al een toetsenbord deze kant op
Overigens begrijp ik überhaupt niet waarom de USB poorten zijn uitgeschakeld voor een OE setup, maar dit terzijde ;)
Ik wilde ze ook niet uitschakelen...maar juist instellen dat ik van de USB poort kon booten. Even een foutje gemaakt. Ik zag het al gebeuren en wilde het aanpassen. Maar ik koos save en reboot ipv cancel.
En dan is het net alsof je het vloerkleed onder jezelf uit trekt. Vanaf dat moment kon ik dus niets meer 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Nnoitra schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 16:12:

PS: alleen vandaag een mooi draadloos BlauweTand ToBo'tje voor 'weinig' --> http://www.mediamarkt.nl/mcs/shop/mediavandaag.html
Grijns...ik heb er en met BT...maar die werkt via een USB bluetooth dongle...en dat werkt dus nu net niet >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Nnoitra schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 16:12:
Werkt dat niet, dan Audio Output misschien toch maar es op "TV" zetten and try again..
En dat was hem dus. Ik heb de audio op 'analog' gezet. Waarom dat werkt weet ik niet.

Heren bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Hier ook, boel; aangesloten via optisch naar receiver (Oude receiver heeft geen hdmi :( ) en enige manier om surround werkend te krijgen vanuit xbmc (weliswaar Windows, geen OE) is om analog te kiezen zo blijkt. Allicht een XBMC gekkigheidje..? Of misschien iets geks in de ATi drivers. Met andere settings gaat bij mij iig video playback etc helemaal over z'n nek vanuit XBMC (1/2 frame per seconde of zo) dus laten we 'm maar zo staan. ;)
Btw; Ortep, tweakers heeft ook een edit button om je post mee aan te vullen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
xxxneoxxx schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 12:18:
Hier ook, boel; aangesloten via optisch naar receiver (Oude receiver heeft geen hdmi :( ) en enige manier om surround werkend te krijgen vanuit xbmc (weliswaar Windows, geen OE) is om analog te kiezen zo blijkt. Allicht een XBMC gekkigheidje..? Of misschien iets geks in de ATi drivers. Met andere settings gaat bij mij iig video playback etc helemaal over z'n nek vanuit XBMC (1/2 frame per seconde of zo) dus laten we 'm maar zo staan. ;)
Btw; Ortep, tweakers heeft ook een edit button om je post mee aan te vullen. ;)
Ik gebruik ook de Optical Out en dual-boot naar Windows7/OpenElec.
Beide keren werkt het prima met de settings zoals beschreven in de tabel op http://wiki.xbmc.org/inde...e/HOW-TO:_Configure_audio - Paragraaf 2.2, kolom "AVR SPDIF".
In OE 'output device' WASAPI, in Windows 'output device 'DirectSound' (als ik me niet vergis).

Misschien heb je een vinkje teveel gezet bij "Capable Reciever" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Nnoitra schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 12:54:
[...]

Ik gebruik ook de Optical Out en dual-boot naar Windows7/OpenElec.
Beide keren werkt het prima met de settings zoals beschreven in de tabel op http://wiki.xbmc.org/inde...e/HOW-TO:_Configure_audio - Paragraaf 2.2, kolom "AVR SPDIF".
In OE 'output device' WASAPI, in Windows 'output device 'DirectSound' (als ik me niet vergis).

Misschien heb je een vinkje teveel gezet bij "Capable Reciever" ?
Hmm, zit even op het werk maar zal vanavond nog eens even kijken. Volgens mij wel geprobeerd, misschien inderdaad ergens een vinkje te veel of te weinig. Thanks voor het meedenken iig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Hier is de pret inmiddels compleet. Ik kreeg ook via aan bedraad toetsenbord de MC001 niet aan de praat. Dus opengeschroefd en een BIOS reset gedaan. Daarna werkte alles weer als van ouds. Maar het bleef me storen dat ik de zaak op analog moest zetten. Ik had immers geen analoge aansluiting, maar het werkt wel. Ik zet hem dus weer op HDMI en de hele zaak speelt nu af zonder mankeren. Geen enkel probleem.
Ik begrijp er helemaal niets van. Maar XBMC en geluidsinstellingen lijken voor mij op een soort voodoo. Afhankelijk van de maandstand en de aanwezigheid van mannen met of zonder baarden werkt het of op de ene manier of op de andere manier.
Gebruik ik een andere videoplayers zoals PotPlayer, KMPlayer, WMP of MPC dan is er geen enkel probleem.

Maar goed, overal afblijven en niets meer aan veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:33

zerocool82

Ignorance causes chaos

Ik heb het probleem (OpenElec) dat het geluid soms niet direct verwerkt (HDMI via Onkyo versterker) en na herstart zonder problemen. Ook is bij het herstarten soms een storing te zien in het beeld (witte 'lijnen'), ook deze zijn na een herstart verdwenen. Ik heb meerdere mediaspelers (waaronder HTPC op Win7 waarbij dit zonder problemen werkte). Iemand enig idee wat hiervan de oorzaak is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

zerocool82 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 22:38:
Ik heb het probleem (OpenElec) dat het geluid soms niet direct verwerkt (HDMI via Onkyo versterker) en na herstart zonder problemen. Ook is bij het herstarten soms een storing te zien in het beeld (witte 'lijnen'), ook deze zijn na een herstart verdwenen. Ik heb meerdere mediaspelers (waaronder HTPC op Win7 waarbij dit zonder problemen werkte). Iemand enig idee wat hiervan de oorzaak is?
Het lijkt op handshake problemen tussen de Arctic en je Onkyo. Als je je Tv aanzet, je receiver op de juiste HDMI ingang en daarna pas je MC001 (koud) opstart. Heb je het probleem dan ook?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik heb vandaag mijn laatste MC001 weer uit handen gegeven. Ik ben aan een ander slachtoffer toe en heb dit ook alweer gevonden, hopelijk kan ik daar volgende week al mee aan de slag.

Nog veel plezier met jullie MC001, het ga jullie goed.

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Let op:
Lees eerst de openingspost voor relevante informatie!

Berichten dat de levertijd lang is kunnen ook achterwege worden gelaten.