Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-06 20:27
zerocool82 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 22:38:
Ik heb het probleem (OpenElec) dat het geluid soms niet direct verwerkt (HDMI via Onkyo versterker) en na herstart zonder problemen. Ook is bij het herstarten soms een storing te zien in het beeld (witte 'lijnen'), ook deze zijn na een herstart verdwenen. Ik heb meerdere mediaspelers (waaronder HTPC op Win7 waarbij dit zonder problemen werkte). Iemand enig idee wat hiervan de oorzaak is?
Ik heb de geluidsproblemen ook. HDMI naar een Pioneer versterker. Reboot doet inderdaad wonderen. Is denk ik gekomen sinds één van de laatste updates, al weet ik niet zeker welke.

Gebeurt soms spontaan tijdens het kijken van content. Soms direct na opstarten. Reboot verhelpt het probleem altijd, maar dat is natuurlijk wel een irritante oplossing.. Geeurt met diverse soorten files (mkv/avi/dvd image)

Wat ik ook heb is dat het beeld kleiner wordt op mijn tv wanneer ik van kanaal gewisseld heb, of de tv uit en weer aan doe, terwijl de Arctic aan blijft staan. Ook hier is een reboot de enige remedie die ik weet.

De witte lijnen heb ik niet.

[ Voor 14% gewijzigd door RobB_W op 03-06-2013 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrvH
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:47
hardware-lover schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 17:18:
Ik heb vandaag mijn laatste MC001 weer uit handen gegeven. Ik ben aan een ander slachtoffer toe en heb dit ook alweer gevonden, hopelijk kan ik daar volgende week al mee aan de slag.

Nog veel plezier met jullie MC001, het ga jullie goed.
Toch even nieuwsgierig.. Wat is het volgende slachtoffer? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:22

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Topicstarter
Nog iemand anders die zijn MC001 wel wil verkopen? Heb een collega die wel interesse in 1 heeft. Dus als iemand hem nog kwijt wil, DM maar ff :)

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

MrvH schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 10:21:
[...]

Toch even nieuwsgierig.. Wat is het volgende slachtoffer? :P
Van volledig passief weer naar gedeeltelijk passief maar wel met een bite, een Giada MiniPC i53B i3-3217U als Intel NUC tegenhanger. Ik wilde me nu richten op het kunnen weergeven van Full HD 3D i.c.m. een zuinige i3 en HD 4000 graphics. Dat lijkt ook aardig te kunnen lukken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrvH
hardware-lover schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 12:27:
[...]

Van volledig passief weer naar gedeeltelijk passief maar wel met een bite, een Giada MiniPC i53B i3-3217U als Intel NUC tegenhanger. Ik wilde me nu richten op het kunnen weergeven van Full HD 3D i.c.m. een zuinige i3 en HD 4000 graphics. Dat lijkt ook aardig te kunnen lukken.
Leuk, alvast veel plezier ermee! Laat je het even weten als je je Arctic mist? :9 En mocht het een succes zijn horen we het natuurlijk ook graag. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

MrvH schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 13:32:
[...]

Leuk, alvast veel plezier ermee! Laat je het even weten als je je Arctic mist? :9 En mocht het een succes zijn horen we het natuurlijk ook graag. ;)
Ik ben inmiddels al wat ervaringen aan het destilleren her en der, maar dat doe ik een topic wat daar dan ook voor bedoelt zal zijn (o.a. in het MediaPortal en Giada topic). Het lijkt me niet logisch om het MC001 topic te gaan vervuilen met mijn Giada ervaringen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrvH
hardware-lover schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 13:37:
[...]

Ik ben inmiddels al wat ervaringen aan het destilleren her en der, maar dat doe ik een topic wat daar dan ook voor bedoelt zal zijn (o.a. in het MediaPortal en Giada topic). Het lijkt me niet logisch om het MC001 topic te gaan vervuilen met mijn Giada ervaringen.
Als het maar in het forum is, logisch dat je dat niet in het topic doet.. Have fun in ieder geval, eerste ervaringen zijn goed lees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:10

[h1]Huidige software build (08-06): 3.0.4 (OpenELEC Arctic MC001)[/h1]

[h1]Huidige software build (10-06): 3.0.5 (OpenELEC Arctic MC001)[/h1]

Huidige software build (15-06): 3.0.6 (OpenELEC Arctic MC001)

[ Voor 51% gewijzigd door Nnoitra op 17-06-2013 11:59 ]

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yotinus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-02 10:55
hardware-lover schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 17:18:
Ik heb vandaag mijn laatste MC001 weer uit handen gegeven. Ik ben aan een ander slachtoffer toe en heb dit ook alweer gevonden, hopelijk kan ik daar volgende week al mee aan de slag.

Nog veel plezier met jullie MC001, het ga jullie goed.
Bedankt,

Ik heb niets meer veranderd aan de setup die je erop heb gezet, loopt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Yotinus schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 11:00:
[...]
Bedankt,

Ik heb niets meer veranderd aan de setup die je erop heb gezet, loopt perfect.
Jij ook bedankt voor deze veer maar jij had niet de laatste MC001 die ik had, niet dat het verder wat uitmaakt hoor, maar ik ben toch blij dat de setup je bevalt :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-06 20:29
Nnoitra schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 12:54:
[...]

Ik gebruik ook de Optical Out en dual-boot naar Windows7/OpenElec.
Beide keren werkt het prima met de settings zoals beschreven in de tabel op http://wiki.xbmc.org/inde...e/HOW-TO:_Configure_audio - Paragraaf 2.2, kolom "AVR SPDIF".
In OE 'output device' WASAPI, in Windows 'output device 'DirectSound' (als ik me niet vergis).

Misschien heb je een vinkje teveel gezet bij "Capable Reciever" ?
Beetje late reaktie, maar... Nog eens geprobeerd met naar mijn idee dezelfde settings, en waar het eerder voor zorgde dat de boel over z'n nek ging, gaat alles nu 100% goed.. :o :*) Mogelijk had ik dan toch een van de drivers per abuis op WASAPI staan o.i.d., geen idee.. We zullen het nooit weten, maar.. Hij doet het nu :D

Nnoitra, held! Bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-06 23:01

zerocool82

Ignorance causes chaos

RobB_W schreef op maandag 03 juni 2013 @ 12:13:
[...]

Ik heb de geluidsproblemen ook. HDMI naar een Pioneer versterker. Reboot doet inderdaad wonderen. Is denk ik gekomen sinds één van de laatste updates, al weet ik niet zeker welke.

Gebeurt soms spontaan tijdens het kijken van content. Soms direct na opstarten. Reboot verhelpt het probleem altijd, maar dat is natuurlijk wel een irritante oplossing.. Geeurt met diverse soorten files (mkv/avi/dvd image)

Wat ik ook heb is dat het beeld kleiner wordt op mijn tv wanneer ik van kanaal gewisseld heb, of de tv uit en weer aan doe, terwijl de Arctic aan blijft staan. Ook hier is een reboot de enige remedie die ik weet.

De witte lijnen heb ik niet.
Ik heb het enkel bij het opstarten, niet tijdens het afspelen. Ik ben er nog niet uit of, en welke volgorde, van het aanzetten van de TV, receiver en Arctic zorgt voor het probleemloos afspelen. Ik heb soms een ander probleem bij het afspelen; er lijkt een lichte hapering te zijn om de paar seconden (waarschijnlijk veroorzaakt door een verschil in het aantal frames tussen de weergave en de bron?). Het aanpassen van instellingen als 'Adjust display refresh rate to match video' lijkt hierop geen effect te hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door zerocool82 op 23-06-2013 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:29

CeesKees

I rest my Kees

Topicstarter
Ik heb mijn Arctic verkocht.

Dank allen. Het was een geweldige rit, maar nu ik e.e.a. volledig draaiend heb, is het tijd voor een nieuwe uitdaging!

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satfreak
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-06 16:20
Bij welk betrouwbaar adres kan ik het beste een Artic bestellen ?
Ik heb zelf nog een 64Gb SSD liggen....dus mag zonder HD of SSD geleverd worden.
En heeft het veel meerwaarde om het geheugen te upgraden van 4Gb naar 8Gb ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Satfreak schreef op maandag 01 juli 2013 @ 20:48:
Bij welk betrouwbaar adres kan ik het beste een Artic bestellen ?
Succes met het vinden van een betaalbare MC001, ze worden niet meer gemaakt dus; schaars.
En heeft het veel meerwaarde om het geheugen te upgraden van 4Gb naar 8Gb ??
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Er worden nog enkele nieuwe BR versies aangeboden op Amazon.de door Arctic, dat zal de laatste stuiptrekking zijn verwacht ik. Voor de meesten is dit waarschijnlijk een te dure oplossing hoewel dit type in verhouding helemaal zo duur niet is.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satfreak
Welk merk / type is een goede opvolger van de Artic ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Topicstarter
Intel NUC. Ik ben nu aan de slag met de Celeron versie met OpenELEC/ DTS-HD werkt prima!

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Beetje kort door de bocht CeesKees ;)

Volgens mij heeft die NUC standaard geen infrarood (voor mensen met Harmony's / zonder CEC) en audio kan alleen via HDMI (niet iedereen heeft een reciever die HDMI audio/video kan splitsen/de audio naar de speakers jagen)

Voor een 'completere' oplossing zou ik naar een Zotac ZBOX gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dat vond ik eigenlijk ook maar CeesKees weet hoe ik tegen de beperkingen van de NUC aankijk, ook met overige interfaces is hij te beperkt. Nope, er zijn (in mijn ogen), betere alternatieven. Maar laten we eerlijk zijn, de Arctic zal moeilijk te verslaan zijn met zijn (voorheen) extreem lage verkoopprijs, er zal toch ietsje dieper in de beurs getast moeten worden voor een alternatief ben ik bang.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Topicstarter
Nnoitra schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 10:46:
Beetje kort door de bocht CeesKees ;)

Volgens mij heeft die NUC standaard geen infrarood (voor mensen met Harmony's / zonder CEC) en audio kan alleen via HDMI (niet iedereen heeft een reciever die HDMI audio/video kan splitsen/de audio naar de speakers jagen)

Voor een 'completere' oplossing zou ik naar een Zotac ZBOX gaan kijken.
Ja, maar HDMI audio (en dan ook de HD-audio) zijn juist voor mij een vereiste, infrarood wil ik niet (want CEC/ YATSE app op android) dus voor mij is dit de meest ideale oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Topicstarter
Met Hardware-lover heb ik een iets verdergaande discussie. In zijn argumenten begrijp ik zijn keuze volledig.

Mijn doel is/ was een betaalbare XBMC oplossing die veel snelheidswinst gaf tov een Raspberry.

Aangezien ik al geheugen had (zelfs een SSD die over was, maar nu in een laptop) en een CEC module nav mijn Arctic avontuur, was voor mij de keuze snel gemaakt.

Helemaal nu ik wel gewoon OpenELEC kan draaien inclusief HD audio, iets wat bij de Arctic nooit ging lukken, lijkt dit voor mij de allerbeste oplossing.

Wat mij uiteindelijk stoorde aan de Arctic was het formaat. Dat heb ik nu ook behoorlijk gereduceerd.

Het feit dat er een FAN in zit deed mij twijfelen, maar deze heb ik alleen 's avonds laat gehoord, terwijl het apparaat media aan het scannen was, en een film afspeelde met het geluid gemute.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
CeesKees schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 11:33:
Ja, maar HDMI audio (en dan ook de HD-audio) zijn juist voor mij een vereiste, infrarood wil ik niet (want CEC/ YATSE app op android) dus voor mij is dit de meest ideale oplossing.
Maar volgens mij vroeg hij niet wat voor jouw de ideale/goede opvolger van de Arctic was ;)

Puur kijkend naar wat de mogelijkheden en specs van de Arctic zijn, dan kom je eerder bij een ZBOX uit dan bij een NUC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Topicstarter
Nnoitra schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 11:41:
[...]
Maar volgens mij vroeg hij niet wat voor jouw de ideale/goede opvolger van de Arctic was ;)
En dat is helemaal waar...
Maar voor mij... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
CeesKees schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 11:43:
[...]

En dat is helemaal waar...
Maar voor mij... ;)
Mooi dat het vor jouw dé oplossing is :)

Voor mij is alleen het ontbreken van een andere (digital)audio uitgang al een showstopper.
Mijn reciever doet alleen aan hdmi audio passthrough, dus de audio gaat door naar de TV ipv dat de reciever het processed.
Plus dat ik dan weer een losse infrarood reciever moet regelen vanwege mijn harmony :)

Overigens, over het HD audio icm OpenElec/Arctic: "iets wat bij de Arctic nooit ging lukken".
Dat zeg je goed, het gíng nooit lukken, maar het gaat misschien nog wel (eens) lukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Raar volk, die mediacenter bezitters :) , we willen er altijd het maximale uithalen met een minimale investering.

CeesKees wil bijvoorbeeld heel graag de HD audio formaten als tekst of oplichtend lampje op zijn receiver zien staan, terwijl de hoorbare verschillen met Lpcm audio (wat de MC001 prima kan laten horen), te verwaarlozen zijn. Ikzelf wil daarbij ook nog eens onbeperkt 3D af kunnen spelen terwijl we het hier thuis meestal laten bij het bekijken van korte stukjes van een 3D film. Dus het aanbod aan Full 3D films is heel aardig maar er wordt eigenlijk nauwelijks gebruik van gemaakt, maar het kán wel. Voor mij is het "spelen", én een (prima) tijdverdrijf, waarbij het nu wel zover gekomen is dat ik derden van een Media Center oplossing voorzie. Zoals zo vaak zijn de meesten toch alleen maar gebruiker en geen actief deelnemer in een of ander topic. Omdat ik het meestal met een door derden vooraf bepaald budget moet doen zoek ik naar de beste oplossing voor het beschikbare budget. Dat er naast de Arctic en Zbox nog vele andere alternatieven zijn dat is me onderhand wel duidelijk. Wat vandaag nog hot is, is dat morgen waarschijnlijk not meer omdat zich dan alweer een alternatief aan de horizon heeft aangediend. Vaak loont het de moeite om buiten Neerlands grenzen te kijken maar er is zoveel aan barebone's beschikbaar dat het overzicht snel verloren raakt.

Ik heb verschillende mensen blij kunnen maken met deze Arctic maar als ik een demonstratie geef van wat allemaal mogelijk zou kunnen zijn dan wil bijna iedereen weer datgene wat theoretisch maximaal haalbaar is. Dus HD-audio als zodanig ook weergegeven op een HD receiver en het af kunnen spelen van full HD 3D bijvoorbeeld. Niet dat dit ook werkelijk allemaal gebruikt gaat worden, maar eenvoudigweg om dat het mogelijk kán zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
hardware-lover schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 12:45:
Raar volk, die mediacenter bezitters Tweakers/Nederlanders :) , we willen er altijd het maximale uithalen met een minimale investering.
Fixed it :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satfreak
Ik wil zo graag een HTPC kopen die met XBMC werkt.
Alleen zie ik door de bomen het bos niet meer :-(
Als je op Ebay.com kijkt heb je al een XBMC met 4 Gb DDR3 Ram en Android 4.2 als besturingssysteem met XBMC. Ook compleet met afstandsbediening ! Maar of het iets is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Satfreak schreef op maandag 08 juli 2013 @ 22:46:
Ik wil zo graag een HTPC kopen die met XBMC werkt.
Alleen zie ik door de bomen het bos niet meer :-(
Als je op Ebay.com kijkt heb je al een XBMC met 4 Gb DDR3 Ram en Android 4.2 als besturingssysteem met XBMC. Ook compleet met afstandsbediening ! Maar of het iets is ?
Lijkt mij een kwestie van; opzoeken wel type/model het is, and go from there. Google is your friend. Zelf effort in stoppen en zulks.
Ervaringen van andere op forums met specifieke modellen wil ook wel eens helpen. Protip: zoek iets op waar lekker veel over te lezen valt. Veel mensen die ergens over posten is veel hands-on ervaringen. Troubleshooten met exotische hardware waarbij je zelf het wiel keer op keer uit moet vinden is niet altijd handig bij problemen - dan liever een community waarbij je met issues terecht kan.. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-06 11:29
Hoeveel geheugen heeft iedereen nu eigenlijk in zijn MC001 zitten?
Er zit bij mij 8GB in met een Openelec build, zwaar overkill dus.
Ik denk dat ik het verkoop en er 1GB in stop, denk dat dat genoeg is of niet?

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Topicstarter
Ik zou dan voor 2*1 of 1*2 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
Hoeveel gebruikt openelec dan?
Dan doe ik denk ik 1*2GB, zuiniger en dual channel zal niet nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Sinned123 schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 15:09:
Hoeveel gebruikt openelec dan?
Dan doe ik denk ik 1*2GB, zuiniger en dual channel zal niet nodig zijn.
Er is zelfs geen dual channel ondersteuning met deze MC001 dus je kunt het zo voordelig mogelijk op gaan lossen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Topicstarter
Zijn er mensen die middels een HDD caddy een 2e schijf hebben ingebouwd op de plaats van de DVD-speler? Zoja, werkt dit een beetje en wat voor maten moet ik aanhouden? :P

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Topicstarter
Niemand? :/

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yotinus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-02 10:55
hardware-lover schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 12:45:
Raar volk, die mediacenter bezitters :) , we willen er altijd het maximale uithalen met een minimale investering.

CeesKees wil bijvoorbeeld heel graag de HD audio formaten als tekst of oplichtend lampje op zijn receiver zien staan, terwijl de hoorbare verschillen met Lpcm audio (wat de MC001 prima kan laten horen), te verwaarlozen zijn. Ikzelf wil daarbij ook nog eens onbeperkt 3D af kunnen spelen terwijl we het hier thuis meestal laten bij het bekijken van korte stukjes van een 3D film. Dus het aanbod aan Full 3D films is heel aardig maar er wordt eigenlijk nauwelijks gebruik van gemaakt, maar het kán wel. Voor mij is het "spelen", én een (prima) tijdverdrijf, waarbij het nu wel zover gekomen is dat ik derden van een Media Center oplossing voorzie. Zoals zo vaak zijn de meesten toch alleen maar gebruiker en geen actief deelnemer in een of ander topic. Omdat ik het meestal met een door derden vooraf bepaald budget moet doen zoek ik naar de beste oplossing voor het beschikbare budget. Dat er naast de Arctic en Zbox nog vele andere alternatieven zijn dat is me onderhand wel duidelijk. Wat vandaag nog hot is, is dat morgen waarschijnlijk not meer omdat zich dan alweer een alternatief aan de horizon heeft aangediend. Vaak loont het de moeite om buiten Neerlands grenzen te kijken maar er is zoveel aan barebone's beschikbaar dat het overzicht snel verloren raakt.

Ik heb verschillende mensen blij kunnen maken met deze Arctic maar als ik een demonstratie geef van wat allemaal mogelijk zou kunnen zijn dan wil bijna iedereen weer datgene wat theoretisch maximaal haalbaar is. Dus HD-audio als zodanig ook weergegeven op een HD receiver en het af kunnen spelen van full HD 3D bijvoorbeeld. Niet dat dit ook werkelijk allemaal gebruikt gaat worden, maar eenvoudigweg om dat het mogelijk kán zijn.
:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idaanx
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-06 22:38
Ik heb het idee dat mijn opstart tijd de laatste tijd erg lang is. En dan vooral het Arctic logo in het begin, heb er even een stopwatch bij gepakt en meet zo'n 50 sec voordat het echt verder gaat met OpenElec. Is dit normaal of was dat in het begin toch een stuk sneller? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nouja
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-05 20:16
idaanx schreef op zondag 01 september 2013 @ 00:02:
Ik heb het idee dat mijn opstart tijd de laatste tijd erg lang is. En dan vooral het Arctic logo in het begin, heb er even een stopwatch bij gepakt en meet zo'n 50 sec voordat het echt verder gaat met OpenElec. Is dit normaal of was dat in het begin toch een stuk sneller? :?
Nee, dat is niet normaal. Ik boot in 37 sec (incl. 3 seconden multiboot menu) met 3.0.6 met gebruik SSD.

Welk Arctic scherm bedoel je? Het eerste of tweede? Tweede zou door trage USB stick/SD card kunnen komen als je daarop draait.
Overigens zet ik Arctic altijd in standby. Wakker rond de 5 sec.

[ Voor 16% gewijzigd door Nouja op 09-09-2013 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nouja
Hebben meer mensen 'bereik' problemen met het interne IR oogje van de arctic? Ik heb al het oogje meer naar het plastic frontje geduwd maar moet nog steeds met uitgestrekte arm goed richten.

Ik zit maar 2.5m van het apparaat vandaan. Had voorheen een Windows Media Receiver USB eraan hangen. Maar dan crash de Arctic regelmatig (gaat letterlijk op 'zwart').

Arctic MC001, Samsung SSD 840, 1x4GB, Blu-ray, OpenElec 3.0.6. Dual boot met Windows 7 x86 XBMC.
Video via HDMI (vert sync on, adjust TV Hz to video), Audio via S/PDIF (sync, drop audio)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Nouja schreef op maandag 09 september 2013 @ 09:46:
[...]

Nee, dat is niet normaal. Ik boot in 37 sec (incl. 3 seconden multiboot menu) met 3.0.6 met gebruik SSD.
.
.
.Overigens zet ik Arctic altijd in standby. Wakker rond de 5 sec.
Voor windows 7 is het ook exact 37 seconden om te booten van een (oude trage) ssd. Blijkbaar maakt het OS weinig uit en wordt de boottijd voornamelijk bepaald door de tijd die de bios nodig heeft.

Ik zet hem ook in stand-by en de tijd die hij nodig heeft om wakker te worden heb ik nooit gemeten. Het is in ieder geval minder dan de tijd die mijn TV nodig heeft om aan te gaan of naar HDMI te gaan.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Nouja schreef op maandag 09 september 2013 @ 09:53:
Hebben meer mensen 'bereik' problemen met het interne IR oogje van de arctic? Ik heb al het oogje meer naar het plastic frontje geduwd maar moet nog steeds met uitgestrekte arm goed richten.

Ik zit maar 2.5m van het apparaat vandaan. Had voorheen een Windows Media Receiver USB eraan
Zit het receiver oogje wel recht en zit hij niet scheef voor het gaatje? Want het kan de zaak erger maken als hij naar de zijkant 'kijkt'
Het is niet de beste IR ontvanger die ik in huis heb, maar als ik de AB op de muur achter me richt doet hij het ook nog.
Ik gebruik als AB een Logitech.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idaanx
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-06 22:38
Nouja schreef op maandag 09 september 2013 @ 09:46:
[...]

Welk Arctic scherm bedoel je? Het eerste of tweede? Tweede zou door trage USB stick/SD card kunnen komen als je daarop draait.
Overigens zet ik Arctic altijd in standby. Wakker rond de 5 sec.
Ik bedoelde het grijze BIOS scherm met het Arctic logo voordat het OS gestart wordt wat zo'n 50 sec duurde. Heb er even de HDD uitgehaald en er weer ingedaan en nu duurt het nog maar 5 sec en met OpenElec erbij net onder de 30 sec. Had ook eerst de wifi antenne en ethernet kabel er inzitten en nu alleen ethernet, misschien dat dat het ook was...

Zet hem ook liever uit aangezien ik hem meestal niet zo vaak gebruik en dat blauwe lampje ook erg irritant is als ie in slaapstand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nouja
Zijn er meer mensen met onstabiele arctic MC001? Wordt echt gek van dat ding.
Geen pijl op te trekken.
Heb geheugen reepje kingston als hier genoemd. Ook ander geprobeerd. Zelfde gedrag.
Geboot vanaf SDD, SD-Card en USB stick met openelec, windows 7 x86, zelfde gedrag.
S/PDIF en HDMI gebruikt voor audio. Alles geprobeerd genoemd op eerste pagina dit forum. Zelfde.

In OpenELEC en Windows nergens logging te zien. Meestal crash naar blanco.
Alle netwerk weg, HD lampje stopt knipperen. Reageert nergens meer op, zwart scherm.
Andere keren spontane reboot. Gebeurt in Idle of tijdens playback.
Soms na een halve dag, soms na bv een half uur.

Het moet haast wel hardware zijn. Maar ja, wat?

Ik zag dat de metalen kant van de behuizing niet helemaal de cooling pads raakte omdat de
schroef gaatjes niet goed geboord zijn.
Beetje harder duwen op de alu behuizing en de HDD led blijft continu branden.
Dus maar eens de hele print plaat uit de behuizing gehaald.
Als ik nu op de print plaat druk, dan blijft HDD led het wel goed doen.
Nu buiten de kast is hij stabieler en even kreeg ik hoop. Maar helaas crashte hij vanochtend toch weer.

Ik vermoed het moederbord. Garantie gaat niet lukken, teveel aan geklooid.

Zou graag een ander mini-itx moederbordje gebruiken. Maar zo te zien is alles vast gesoldeerd.

Toch maar zelf een HTPC gaan bouwen waar ik wel onderdelen kan vervangen.

Heeft iemand nog ideeën hoe te achterhalen welk hardware component schuldig is aan crashes?
(event viewer, memory dumps, xbmc logging laten niks zien)

• HenkyDoodle
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07-2024
Ik ben nu al een hele poos erg happy met mijn MC-001. Het enige waar ik echt problemen mee heb is het streamen van youtube of uitzending gemist. Dat gaat tot nog toe echt waardeloos. heeft iemand hier wat tips en truuks voor? Ik draai win7 met 4gb intern en een 128gb ssd.

HT-addict in spe

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

HenkyDoodle schreef op woensdag 18 september 2013 @ 08:53:
Ik ben nu al een hele poos erg happy met mijn MC-001. Het enige waar ik echt problemen mee heb is het streamen van youtube of uitzending gemist. Dat gaat tot nog toe echt waardeloos. heeft iemand hier wat tips en truuks voor? Ik draai win7 met 4gb intern en een 128gb ssd.
De enige oplossing die ik nu kan geven is de overstap naar Windows 8. Ik kon Netflix ook niet fatsoenlijk aan de praat krijgen met een lichtere AMD GPU (HD 6310) onder Windows 7. Silverlight werkt niet lekker met vermelde GPU en dat zal voor Youtube e.d. misschien ook wel het geval zijn. Hoe dan ook, de Netflix en Youtube app draaien in volle glorie en de UZG app doet het ook prima. Ik was eerst niet zo gecharmeerd van Windows 8 maar nu heb ik toch een valide reden om het gaan gebruiken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:11
Kan de TS ook aangepast worden?
Er is al een tijdje geen update meer gedaan wat betreft de OpenElec releases.
De huidige is:
OpenELEC Stable - ARCTIC_MC x86_64 Version:3.2.2 2013-10-01 23:15:33

Ik heb mijn HTPC nu uitgerust met een SSD, weer een stuk stiller geworden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Topicstarter

Huidige software build (17-10-2013): 3.2.3 (OpenELEC Arctic MC001)

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Welke versie van de AMD videokaart drivers gebruiken jullie in Windows 8.1?
Met de 13.9 drivers kan ik met de Netflix app HD draaien, maar is de interface van XBMC traag. Met de 12.8 drivers kan de Netflix app geen HD aan, maar is XBMC wel weer soepel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

13.4

Testing, one, two ...

• Ossi
Die heb ik nu geprobeerd, helaas is dan de interface van XBMC rete traag.
Netflix app draait wel weer soepel.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Hmmm, dat heb ik dan weer niet maar ik heb dan ook geen MC001 meer. Ik heb getest met een AMD E-350. Die is weliswaar wat sneller maar ook die had voorheen een trage XBMC interface bij gebruik van de verkeerde drivers. Kan me niet voorstellen dat de E-350 als CPU zoveel sneller is dan de Atom 525 en het verschil in GPU snelheid is helemaal te verwaarlozen tussen beiden. Nope, dan weet ik het zo niet te zeggen.

Testing, one, two ...

• Ossi
Ik denk dat de interface van XBMC wordt gerenderd door de GPU met de oude drivers, maar dat die ondersteuning is verdwenen ofzo en het nu dus door de CPU wordt gedaan, maar die trekt dat dus schijnbaar niet. Zijn er ook hele lichte skins voor XBMC? Dan los ik het wel op die manier op.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ossi schreef op donderdag 21 november 2013 @ 23:07:
Ik denk dat de interface van XBMC wordt gerenderd door de GPU met de oude drivers, maar dat die ondersteuning is verdwenen ofzo en het nu dus door de CPU wordt gedaan, maar die trekt dat dus schijnbaar niet. Zijn er ook hele lichte skins voor XBMC? Dan los ik het wel op die manier op.
Ik draai XBMC ook op een Atom 330 machientje met nVidia ION GPU. Daar draait de XBMC interface ook soepel op. Daar worden echter geen AMD maar nVidia drivers op gebruikt (lijkt me logisch). Ik denk niet dat de CPU het alleen moet doen want dan zou dat met de 330 helemaal dramatisch moeten zijn.
Op die 330 draait echter Windows 7 en geen 8.
Ace draait lekker maar Aeon MQ5 ook.

Testing, one, two ...

• Ossi
hardware-lover schreef op donderdag 21 november 2013 @ 23:35:
[...]

Ik draai XBMC ook op een Atom 330 machientje met nVidia ION GPU. Daar draait de XBMC interface ook soepel op. Daar worden echter geen AMD maar nVidia drivers op gebruikt (lijkt me logisch). Ik denk niet dat de CPU het alleen moet doen want dan zou dat met de 330 helemaal dramatisch moeten zijn.
Op die 330 draait echter Windows 7 en geen 8.
Ace draait lekker maar MQ5 ook.
Ja het lijkt mij echt een driver issue, hoewel ik graag AMD sponsor als underdog zijnde, baal ik toch wel van hun drivers.
Ik zal die skins eens bekijken. Bedankt voor de tip!

• Ossi
Ossi schreef op donderdag 21 november 2013 @ 23:42:
[...]

Ja het lijkt mij echt een driver issue, hoewel ik graag AMD sponsor als underdog zijnde, baal ik toch wel van hun drivers.
Ik zal die skins eens bekijken. Bedankt voor de tip!
Ik heb het probleem ondertussen opgelost.
De skins die hardwarelover aangaf eens te proberen waren niet de oplossing. Bij systeem info bleef hij maar tussen 10 en 12 fps wisselen.

Eerst eens de nieuwe mobility beta drivers geprobeerd, geen oplossing. Toen ben ik eens gaan spelen met compatibiliteitsmodus, uit eigen ingeving, want de oplossing vond ik niet op internet.
Begonnen met Windows 8.0, daarna Windows 7, beide geen oplossing, maar met Windows XP SP3 was het probleem opgelost :D
Nu schommelt de fps tussen 59 en 60, lekker soepel dus.

Kreeg wel elke keer een melding bij het opstarten van XBMC dat XBMC wijzigingen wil doen aan het systeem, dus heb die suffe meldingen maar uitgezet.

Ik ben weer helemaal happy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Topicstarter
En wederom een vraag van een collega die interesse heeft in een Arctic MC001.
Toevallig nog iemand die hem wel kwijt wil voor een schappelijke prijs? :)

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
Heeft iemand al eens een windows7 of windows 8 installatie op een SD kaartje uitgevoerd?
Ik heb een 64GB SDXC kaartje aanschaft die 90MB/s lezen haalt.
Leek me ideaal voor de mc001, maar tijdens de installatie is de SD kaart niet te zien :(
Heb nu openelec mc001 build draaien op een 8GB SD kaart die even snel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Sinned123 schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 22:41:
Heeft iemand al eens een windows7 of windows 8 installatie op een SD kaartje uitgevoerd?
Ik heb een 64GB SDXC kaartje aanschaft die 90MB/s lezen haalt.
Leek me ideaal voor de mc001, maar tijdens de installatie is de SD kaart niet te zien :(
Heb nu openelec mc001 build draaien op een 8GB SD kaart die even snel is.
Volgens mij wordt het door het OS niet toegestaan om op een SD (extern USB apparaat) geïnstalleerd te worden. Waarom heb je geen SSD-tje aangekocht, dat 64GB SDXC kaartje zal ook niet voor niets geweest zijn en als ie alleen maar een hoge leessnelheid heeft dan zal Windows niet echt lekker vlot draaien verwacht ik, tenslotte wordt er aardig wat weggeschreven door Windows, niet alleen gelezen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
Ik wou de 2,5" bay gebruiken voor reguliere storage.
De sdhc haalt 90MB/s read en 50MB/s read leek mij meer dan voldoende voor Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dat zijn maximaal haalbare snelheden, in de praktijk zal de gemiddelde snelheid aanmerkelijk lager liggen. Niet dat dit erg van belang is, Windows laat zich niet op een SD (lees externe USB opslag), installeren. Zelfs op 'n website, die vrijwel alles aan alternatieve, en niet door Microsoft ondersteunde, Windows installaties bevat, zie ik steeds maar weer dat er geen succes te behalen valt.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyJIJdaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-06 16:39
Volgens mij is mijn MC001 defect. Ik krijg geen beeld meer via HDMI. Had er gewoon Windows 8 en XBMC op staan. Heb meerdere kabels en apparaten geprobeerd, maar krijg geen beeld.

Weet iemand hoe ik kan testen of hij defect is?

Weet iemand hoe het met de garantie via Amazon zit?

[ Voor 13% gewijzigd door HeyJIJdaar op 12-01-2014 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Getest of er wel beeld komt via VGA?

Garantie-afhandeling via Arctic was bij mijn ervaring prima te noemen. Ik denk overigens niet dat je de aankoop bij Amazon(de?) zelf hebt gedaan maar via Amazon, en dan aangekocht bij Arctic?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyJIJdaar
Helaas geen beeld via VGA. Heb een meldig van het defect gemaakt via Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyJIJdaar
Kreeg snel een melding van Artic, mijn mc001 is onderweg naar Artic. Hoop hem snel terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-06 11:36

jdwrist

En het antwoord is koekje

Is er inmiddels al een driver beschikbaar die er wel voor zorgt dat True HD onder Openelec werkt?

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
Mocht iemand er nog 1 zoeken, ik doe die van mij weg.
Had hem eerst aangeboden aan Angeldust maar die had hem niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyJIJdaar
Mijn Artic ligt nog steeds in Duitsland... begin hem al te missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
HeyJIJdaar schreef op zondag 16 februari 2014 @ 15:07:
Mijn Artic ligt nog steeds in Duitsland... begin hem al te missen.
Al weer eens terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnym
  • Laatst online: 15:35
ff een upje.

Als ik een 4k filmpje wil afspelen dan hapert het beeld enorm.
Ik gebruik Windows 8 icm Ati drivers.

Heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:00
ronnym schreef op donderdag 03 april 2014 @ 17:02:
ff een upje.

Als ik een 4k filmpje wil afspelen dan hapert het beeld enorm.
Ik gebruik Windows 8 icm Ati drivers.

Heeft iemand een idee?
Iets te zwaar denk ik? Of verkeerde drivers.

Ik doe mijne ook in de verkoop. Zit een 500gb hdd in, draait op windows 7, met xbmc. Staan tevens ook nog +/- 30 filmpjes en wat series op (hd natuurlijk). PM voor interesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
jokapo schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 22:35:
Is er inmiddels al een driver beschikbaar die er wel voor zorgt dat True HD onder Openelec werkt?
Bump. Ben ook benieuwd of iemand hier iets over weet. Kan zelf niet zo 1-2-3 iets terugvinden namelijk. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:13
xxxneoxxx schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 09:39:
[...]

Bump. Ben ook benieuwd of iemand hier iets over weet. Kan zelf niet zo 1-2-3 iets terugvinden namelijk. :'(
Dit zou mooi zijn maar zover ik weet niet. Enige optie is boel onder Windows installeren voor hd audio.
Ook ik wil graag hd audio maar zie er tegenop om de boel opnieuw te installeren onder Windows. Dit heb ik op dit systeem nooit goed gekregen en dus uiteindelijk voor OpenELEC gekozen.
Wellicht dat ik toch voor een ander systeem ga die wel onder OpenELEC hd audio kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Mjah, ik ga toch Openelec nog maar eens proberen. Ik lees wel veel over HD audio support vanuit Openelec op AMD platform. Geen idee of dit dan specifiek ook werkt voor onze Arctic..? :?

Heb een nieuwe receiver gekocht, onder andere vanwege HDMI en HD audio support, alleen gaat er vaak iets fout als de Arctic Windows 7 probeert te booten. Bootscreen verschijnt, windows zou moeten starten, maar de HDMI handshake gaat dan kennelijk fout. Resultaat is 9 v/d 10 keer geen beeld.
Wil wel andere drivers gebruiken in Windows 7, maar nieuwere AMD drivers zorgen voor haperend beeld bij afspelen video.

[ Voor 54% gewijzigd door xxxneoxxx op 26-08-2014 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
Heb ook een receiver met hd audio en OpenELEC. Geloof me dat het niet gaat lukken. Wordt gewoon in Dts gedowngrade

• bukkum
xxxneoxxx schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 22:08:
Wil wel andere drivers gebruiken in Windows 7, maar nieuwere AMD drivers zorgen voor haperend beeld bij afspelen video.
Ik ben het vanwege hd audio toch nog is aan het proberen onder Windows. Mag ik vragen of je de laatste catalyst drivers (14.4) toevallig hebt geprobeerd? Bij mij lukt het met de 12.8 drivers niet om het beeld goed te krijgen, heel veel bufferen.

• xxxneoxxx
Mijn laatste poging was een half jaar geleden denk ik.. Er zijn inmiddels wel weer wat releases uit van de driver, maar inmiddels is ook een nieuwe release van xbmc. Probleem is dat het zo'n tijd klooien is om alles weer goed te krijgen nadat je een driver swap gedaan hebt.

• bukkum
Ik heb nu een Windows 7 64bit install gedaan met de 12.8 drivers. Hier gotham 13.2 opgezet met de wasapi hd audio instellingen. Via mijn nas bufferen als een gek via externe hdd loopt het als een zonnetje met hd audio. Had gehoopt dat het met de nieuwere drivers beter zou gaan met mijn nas maar dat is niet. Via OpenELEC gaat het prima vanaf de nas. Denk dat ik toch maar is naar een nieuwe nas ga kijken, de mijne (ch3snas) was ik toch al niet heel blij mee. Nu maar is kijken naar en nas die wat sneller is en met download functie. Moet zeggen dat het geluid toch wel echt mooi is.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik zou het geprobeerd hebben met een 32b versie van Windows, er is namelijk weinig tot geen enkele aanleiding om voor de 64b van Windows 7 te gaan en met de 32b versie had ik prima ervaringen met dit apparaat, "had" omdat ik ze zelf al een tijdje niet meer in het bezit heb. I.c.m. de 12.8 driver versie geen probleem met HD audio en het afspelen vanaf een netwerkopslag.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
In het begin heb ik hem met Windows 7 32b geïnstalleerd en de resultaten waren exact hetzelfde als nu. Bij mij zit het probleem van bufferen iig niet daar. Op zich ben ik tevreden en was toch al van plan om een andere nas te halen. Het is ook alleen met films waar een hd audio spoor inzit dat de film gaat bufferen. Alle andere films van mijn nas en via icefilms/mashup geen problemen.

Misschien maak ik er wel een dual boot van met OpenELEC tot ik een andere nas heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
bukkum schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 20:14:
Ik heb nu een Windows 7 64bit install gedaan met de 12.8 drivers. Hier gotham 13.2 opgezet met de wasapi hd audio instellingen. Via mijn nas bufferen als een gek via externe hdd loopt het als een zonnetje met hd audio. Had gehoopt dat het met de nieuwere drivers beter zou gaan met mijn nas maar dat is niet. Via OpenELEC gaat het prima vanaf de nas. Denk dat ik toch maar is naar een nieuwe nas ga kijken, de mijne (ch3snas) was ik toch al niet heel blij mee. Nu maar is kijken naar en nas die wat sneller is en met download functie. Moet zeggen dat het geluid toch wel echt mooi is.
Ik neem aan dat je direct naar v13 gegaan bent daarbij? Iets waar je iig rekening mee moet houden is:

http://wiki.xbmc.org/inde..._UNC_paths_no_longer_work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-06 11:36

jdwrist

En het antwoord is koekje

Die van mij gaat ook in de verkoop. Er zit een SSD in + 8Gb en een BR player

[ Voor 4% gewijzigd door jdwrist op 24-11-2014 19:55 ]

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-06 23:01

zerocool82

Ignorance causes chaos

Die van mij is ook in de verkoop, overgegaan naar Plex (ism smart tv). Nog steeds een mooi systeempje i.s.m. OpenELEC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Is er nog iemand die deze pc-tjes gebruikt?
Mijne staat ondertussen al heel wat jaren onaangeroerd op de slaapkamer naast een net zo zelden gebruikte tv. Denk dat ik de mijne maar ga verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nnoitra
Ossi schreef op zondag 3 december 2017 @ 13:03:
Is er nog iemand die deze pc-tjes gebruikt?
Mijne staat ondertussen al heel wat jaren onaangeroerd op de slaapkamer naast een net zo zelden gebruikte tv. Denk dat ik de mijne maar ga verkopen.
* Nnoitra !
Alleen niet meer als HTPC; die taak heeft een NUC een jaar of 2 geleden van 'm over genomen.
Sindsdien doet ie dienst als (mini) server(tje); onder andere voor uTorrent, print-server en de UniFi controller.
Dat kan ie meer dan prima aan d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:29
Mijne doet ook niks, misschien werkt een open-elec distro er nog op? Was destijds mooie aanbieding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Nnoitra schreef op zondag 3 december 2017 @ 13:25:
[...]

* Nnoitra !
Alleen niet meer als HTPC; die taak heeft een NUC een jaar of 2 geleden van 'm over genomen.
Sindsdien doet ie dienst als (mini) server(tje); onder andere voor uTorrent, print-server en de UniFi controller.
Dat kan ie meer dan prima aan d:)b
Dat soort servers ga ik niet nodig hebben in huis. Vind twee NAS-en wel voldoende :)
Heb de mijne te koop aangeboden:
https://tweakers.net/aanb...tel-ssd-+-dvd-speler.html

Beetje opruimen voor de verhuizing kan geen kwaad :)
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Let op:
Lees eerst de openingspost voor relevante informatie!

Berichten dat de levertijd lang is kunnen ook achterwege worden gelaten.