Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrLZ Gambit
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:13
Ik heb zitten testen met wat emulatoren. Dit gaat Prima. (onder windows 8 8) )
Heb nu Hyperspin draaien met nes, snes, n64, mame, megadrive, mastersystem en future pinball.
Ook mijn AMBX set werkt prima met de Arctic onder windows, met Openelec helaas nog niet.
Ik ben meer dan tevreden over deze mini console/mediaspeler

Edit : windows 8

[ Voor 6% gewijzigd door DrLZ Gambit op 01-03-2013 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:53
Psst @DrLZ Gambit, misschien wel handig om even te melden dat je Hyperspin en die emulatoren onder Windows draait. Voordat men als een gek gaat zoeken naar de Openelec versies ;)
Ennuh; deze al gevonden?

Ik heb in de Windows XBMC installatie de Add-On "ROM Manager" geïnstalleerd zodat ik de spellen vanuit XBMC kan starten. En waar mogelijk fullscreen.
Tot op heden nog geen issues gehad met Snes, MAME & N64 *O*

[ Voor 10% gewijzigd door Nnoitra op 01-03-2013 14:32 ]

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Martinos schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 08:58:
[...]
Ik heb het probleem bij mijn systeem opgelost door bij Geluidshardware bij "Apparaat voor geluidsuitvoer" en "Doorgifte Geluidsuitvoerapparatuur" de instelling aan te passen naar " WASAPI: HDMI - AMD HDMI OUTPUT...."

Zie ook: http://wiki.xbmc.org/inde...dio_Output_Settings_Guide

Hoop dat dit ook jouw probleem oplost.
En ik gebruik onder Windows bij de XBMC HDMI audio-instellingen de volgende instellingen;

Apparaat voor geluidsuitvoer: Directsound: HDMI - AMD HDMI output......
Doorgifte geluidsuitvoerapparaat: Wasapi: HDMI - AMD HDMI output......

Als ik de bovenste op Wasapi laat staan dan gebeurd het wel eens dat er geen geluid komt (ook geen interface geluid) en dan is een stottershow het gevolg als er HD-audio in het afgespeelde media zit. Met de directsound-instelling gaat het tot nu toe, na elke XBMC start, prima.

Blijkbaar ervaart niet iedereen hetzelfde bij een en dezelfde instelling.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrLZ Gambit
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:13
Nnoitra schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 14:31:
Psst @DrLZ Gambit, misschien wel handig om even te melden dat je Hyperspin en die emulatoren onder Windows draait. Voordat men als een gek gaat zoeken naar de Openelec versies ;)
Ennuh; deze al gevonden?

Ik heb in de Windows XBMC installatie de Add-On "ROM Manager" geïnstalleerd zodat ik de spellen vanuit XBMC kan starten. En waar mogelijk fullscreen.
Tot op heden nog geen issues gehad met Snes, MAME & N64 *O*
Ja, ik heb die boblight al gevonden, maar als ik de files rename en reboot doet ie niets, als ik dan weer kijk naar de files staan de juiste namen er weer incl mijn aangepaste versie. Wil nog niet echt lukken hier dus.

Ik vind de Hyperspin frontend zo vet dat ik de rom manager oplossing heb over geslagen.
Alleen het renamen van al mijn roms is een ramp :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Leuk dat deze door mij getipte (O-)) barebone zoveel aandacht geniet :P

Aan allemaal: vergeet niet om de firmware van de USB 3.0-controller bij te werken naar versie 3034 voor betere stability en performance!

En voor het geval 'ie er nog niet op staat, de laatste BIOS: IS0418.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toos87
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-04 16:16
Nou ik heb mijn MC001-XBMC-EU ook binnen. Even wat gekloot met openelec, maar kom er al snel achter dat ik er even windows 7 op zet. Dit zodat ik alle mogelijkheden kan benutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:42
RobB_W schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 10:16:
[...]

Er tijdelijk mee leven gaat wel lukken. Ik zie op het forum van OpenElec dat het inmiddels al gemeld was en dat de issue ook al bekend is en in RC4 verholpen gaat worden.
RC4 is ondertussen online gekomen gisteravond :)
http://www.openelec.tv/ge...wnload/viewdownload/11/53

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Hmmm, dank u voor het melden en heb maar eens even de USB stick geplaatst maar de auto_update vanuit Arctic RC3 lijkt niet te werken? OE "Automatic updates" is enabled.

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 02-03-2013 11:43 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tank80
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:36

Tank80

Cyanide&&Happiness

Hmmz, de mijne ook net binnen gehad *O*
SSD en geheugen erin en aan de tv gehangen met een openelec installstick. Als ik hem aan zet begint hij echter te beepen, 3x beep, even stil en dat herhaalt. Ook is er verder geen beeld te zien. -O-
Iemand enig idee wat ik fout doe of is het een gevalletje DOA? Heb het geheugen en de ssd al opnieuw geplaatst, geheugen in het andere slot geplaatst en alle interne aansluitingen nagekeken. Kan online ook niet terugvinden wat die 3 beeps betekenen, iemand een idee?

Je imiteert me mateloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Tank80 schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 14:53:
[knip]
Als ik hem aan zet begint hij echter te beepen, 3x beep, even stil en dat herhaalt. Ook is er verder geen beeld te zien.
Iemand enig idee wat ik fout doe of is het een gevalletje DOA? Heb het geheugen en de ssd al opnieuw geplaatst, geheugen in het andere slot geplaatst en alle interne aansluitingen nagekeken. Kan online ook niet terugvinden wat die 3 beeps betekenen, iemand een idee?
Je hoeft helemaal niet online te zoeken, het doel van een topic is dat je leest wat een ander al voor je geschreven heeft. Zoek op piep!

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tank80

Tank80

Cyanide&&Happiness

Ah ok, geheugen dus :) Gaan we maar ergens een ander reepje scoren :/

Je imiteert me mateloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Tank80 schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 14:53:
Kan online ook niet terugvinden wat die 3 beeps betekenen, iemand een idee?
Jij hebt een cursus google nodig, hehe :+ Zoek es op "boot 3 beeps" ;)

Wat betreft 't geheugen; pricewatch: Kingston KVR1333D3S9/4G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tank80

Tank80

Cyanide&&Happiness

Dat was mijn zoekopdracht, alleen uitgebreid met mc001... Maar thnx anyways luitjes, ander geheugen is besteld :)

Je imiteert me mateloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toos87
Ik zit even met een probleem op mijn mc001. Misschien weet iemand het hier?
Elk programma wat ik download is niet te installeren op windows 7.
Bijvoorbeeld notepad++ download ik en dan geeft hij aan dat de file niet volledig is.

Daarnaast heb ik sabnzb etc helemaal ingesteld. Downloaden doet hij wel.
Maar zodra hij het moet uitpakken zegt hij bij elke download dat hij reparatie blocks mist.

Zou er een verband tussen deze dingen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
hardware-lover schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 11:42:
[...]

Hmmm, dank u voor het melden en heb maar eens even de USB stick geplaatst maar de auto_update vanuit Arctic RC3 lijkt niet te werken? OE "Automatic updates" is enabled.
Misschien check OE periodiek op een update?
Je weet dat 'auto' alleen controleerd, download en uitpakt heh? Pas bij een reboot wordt er echt geüpdate.
toos87 schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 18:02:
Ik zit even met een probleem op mijn mc001. Misschien weet iemand het hier?
Elk programma wat ik download is niet te installeren op windows 7.
Bijvoorbeeld notepad++ download ik en dan geeft hij aan dat de file niet volledig is.
Controleer ff of hetgeen wat je download wel 100% is. Hier blijft ie heel af en toe rond de 80% hangen.

[ Voor 33% gewijzigd door Nnoitra op 02-03-2013 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toos87
Nnoitra schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 18:05:

[...]
Controleer ff of hetgeen wat je download wel 100% is. Hier blijft ie heel af en toe rond de 80% hangen.
En dan kan bij alles zo zijn? Want na een aantal reboots lukt nog steeds geen enkele install.
En elke repare van sabnzb mislukt ook nog steeds.

Alles wat ik in het netwerk kopieer en installeer doet het trouwens wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Wat niet kan...
Maar ga je nu 2 problemen combineren tot 1 ofzo?
1) bestanden downloaden via Internet Explorer/Chrome/ <insert browser>
2) spul gedownload via sabnzb?
Dat moet je wel even los van elkaar zien.

Dowloads via je browser kun je simpel controleren op volledigheid:
Download bestand A op een andere PC/Laptop/whatever, kopieer deze naar de Arctic c:\Temp\.
Download hetzelfde bestand A nogmaals op de Arctic, naar c:\Temp\, alleen dan met een andere naam.
Zijn ze niet even groot, dan gaat er ergens iets mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toos87
Nnoitra schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 18:16:
Wat niet kan...
Maar ga je nu 2 problemen combineren tot 1 ofzo?
1) bestanden downloaden via Internet Explorer/Chrome/ <insert browser>
2) spul gedownload via sabnzb?
Dat moet je wel even los van elkaar zien.

Dowloads via je browser kun je simpel controleren op volledigheid:
Download bestand A op een andere PC/Laptop/whatever, kopieer deze naar de Arctic c:\Temp\.
Download hetzelfde bestand A nogmaals op de Arctic, naar c:\Temp\, alleen dan met een andere naam.
Zijn ze niet even groot, dan gaat er ergens iets mis.
Ik ben echt een ontzettende anus 8)7 8)7 8)7 .
Het probleem al gevonden. Had netwerkkabel erin en wifi ook aanstaan.
Qua internetten gaf dit geen probleem. De rest wel. Heb wifi nu uitgezet en alles werkt weer.
Hij downloade alles dus onvolledig door dat conflict tussen netwerk kabele en wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-06 11:36

jdwrist

En het antwoord is koekje

Sooooow Mijn speledingetje is ook binnen.....

8Gb geheugen bijgeprikt

120 Gb SSD-tje gewoon omdat het kan :-P (64 Gb was nergens meer te krijgen en had geen zin om tot na het weekeinde te wachten)

Nu op het gemakkie Win7 64x erop en XBMC en blazen met dat ding.

@CeesKees, Nnoitra of Angeldust

Is het misschien een idee om de link naar de Catalyst driver in de OP toe te voegen

http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=367183

[ Voor 25% gewijzigd door jdwrist op 02-03-2013 19:41 ]

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Nu online
Heeft iemand enig idee hoe je de resolutie vast zet?
Ik heb de Arctic eerst via HDMI aan mijn 24 inch monitor gekoppeld en dan pakt hij automatisch 1920*1200 resolutie. Echter, ik wil mijn beamer aansturen en die is max HD ready (1280*720). Nu stel ik de boel in op die resolutie, na een seconde gaat het beeld op zwart en heb ik mijn PC beeld (DVI) weer op het scherm. Ik switch vervolgens naar de arctic en voila hij staat weer op 1920*1200.

Krijg geen beeld op mijn beamer (Panasonic AE500 - HDMI met DVI verloopstekkertje aangesloten), die doet max 1080i of 720p (native).

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Nnoitra schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 18:05:
[...]
Misschien checkt OE periodiek op een update?
Je weet dat 'auto' alleen controleert, download en uitpakt hè? Pas bij een reboot wordt er echt geüpdatet.
Geen idee, heb voor mijn reactie de Wiki gelezen maar daarin zie ik dat zo snel niet staan. Er staat dat er online wordt gekeken of er updates zijn maar niet op welk moment of hoe periodiek. Ik verwacht eigenlijk dat deze controle direct na een start plaats zal vinden, net als de check op updates voor Addins maar mogelijk is dat niet juist. "If "Automatic updates" is enabled, OpenELEC will check online for an update. If it finds one the update will be downloaded and unpacked. You will then be notified that a reboot is required to apply the update."

Na diverse reboots (en pauze na het starten) gebeurde er nog niets dus heb ik het zaakje zelf maar even "schoon" geïnstalleerd met de laatste versie.

Maar XBMC only vragen horen hier niet thuis bedenk ik me nu, ik moet wel een beetje bij de les blijven hè? ;)

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 02-03-2013 20:46 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:08
Heb hem vandaag ook binnengekregen (Jeuj). Nu heb ik W7 erop staan met xbmc maar ik heb 1 probleempje waar ik niet uit kom. Als ik via CCC de refreshrate op 24hz zet word het beeld een stuk kleiner op mijn tv? Dus weer op normaal 60hz gezet. En als ik een 1080p bestand afspeel in xbmc blijft ie dus op 60hz staan, dan heb je die optie om de refreshrate van je scherm te "syncen" met het videomateriaal. Deze optie werkt dus wel, maar dan krijg ik weer een erg klein scherm. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnym
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:13
Ik heb hem vandaag ook binnen gekregen.
Geheugen en ssd gelijk gekocht en geinstalleerd.

Tijdens het opstarten gelijk 3 piepjes....blijk ik met me domme kop geheugen van Corsair gekocht te hebben.

Kan ik verd.... nog niet aan de slag.
Hopen dat de winkel het wilt omruilen voor een andere (merk ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
6pack15 schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 20:47:
Heb hem vandaag ook binnengekregen (Jeuj). Nu heb ik W7 erop staan met xbmc maar ik heb 1 probleempje waar ik niet uit kom. Als ik via CCC de refreshrate op 24hz zet word het beeld een stuk kleiner op mijn tv? Dus weer op normaal 60hz gezet. En als ik een 1080p bestand afspeel in xbmc blijft ie dus op 60hz staan, dan heb je die optie om de refreshrate van je scherm te "syncen" met het videomateriaal. Deze optie werkt dus wel, maar dan krijg ik weer een erg klein scherm. Iemand?
En de hamvraag hier is, kan je TV wel 24Hz aan?
Red devil schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 19:15:
Heeft iemand enig idee hoe je de resolutie vast zet?
System --> System --> Video Output --> Resolution
?

[ Voor 14% gewijzigd door Nnoitra op 02-03-2013 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IIS
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-05 23:14

IIS

toos87 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 21:32:
Nou ik heb mijn MC001-XBMC-EU ook binnen. Even wat gekloot met openelec, maar kom er al snel achter dat ik er even windows 7 op zet. Dit zodat ik alle mogelijkheden kan benutten.
@Toos87, ik ben nieuw in de wereld van linux, XBMC en openELEC. Desondanks denk ik wel iets leuks te kunnen met mijn MC001-XBMC-EU. Kan jij of iemand anders mij een stap-voor-stap handleiding geven hoe ik er Windows7 of Ubuntu op kan zetten? Het gaat mij er om dat ik wat meer kan dan de MC001 alleen maar als Media center te gebruiken. Inmiddels heb ik het topic al meerdere keren gelezen en toch kan ik niet vinden hoe het moet. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toos87
IIS schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 21:25:
[...]

@Toos87, ik ben nieuw in de wereld van linux, XBMC en openELEC. Desondanks denk ik wel iets leuks te kunnen met mijn MC001-XBMC-EU. Kan jij of iemand anders mij een stap-voor-stap handleiding geven hoe ik er Windows7 of Ubuntu op kan zetten? Het gaat mij er om dat ik wat meer kan dan de MC001 alleen maar als Media center te gebruiken. Inmiddels heb ik het topic al meerdere keren gelezen en toch kan ik niet vinden hoe het moet. |:(
Een windows 7 dvd erin gooien en installeren :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
Nnoitra schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 21:13:
[...]

En de hamvraag hier is, kan je TV wel 24Hz aan?

[...]

?
Handig om wel even te vermelden natuurlijk. Maar het is de tv in mijn sig, die heeft 24p ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
6pack15 schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 22:10:
Handig om wel even te vermelden natuurlijk. Maar het is de tv in mijn sig, die heeft 24p ja ;)
Snelle google verteld mij dat het een plasma is, die 24 als input kan verwerken.
En verwerken is wat anders dan een refresh rate van 24hz kunnen zetten. Kunnen plasma's dat überhaupt wel, refeshrate aanpassen, is dat niet standaard een vaste waarde van 60hz?
Anyhoe, die Pana schijnt iets te hebben om 24Hz 'smooth' af te spelen, dus ik zou 'm mooi op 60 laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Nu online
Nnoitra schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 21:13:
[...]
?
Ik kan hem wel veranderen naar 1280*720... maar vervolgens zet hij hem zelf weer terug naar 1920*1200 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toos87
Jongens en meiden,

Ik krijg het gewoon niet voor elkaar. 1080p en 720p blijft gewoon stotteren bij mij.
Heb bij ccc ingesteld op 24hz. Maar ze blijven stotteren.

Iemand die misschien mij iets op weg kan helpen?

EDIT:
Werkt wel gewoon in plex mediacenter. Dus ik ga verder naar het XBMC topic.

[ Voor 17% gewijzigd door toos87 op 03-03-2013 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
IIS schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 21:25:
Of een Ubuntu DVD erin gooien en installeren.
Je moet dit bakje gewoon zien als een mini-pc. Er is niks speciaals aan.
Kun je met een desktop of laptop overweg, dan ook met de MC001 serie.

Dit topic is niet geschikt om te vragen hoe je Windows of Ubuntu moet installeren.
En hoe je OpenELEC moet installeren, daarover is genoeg informatie te vinden in de StartPost.

Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
toos87 schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 22:40:
Jongens en meiden,

Ik krijg het gewoon niet voor elkaar. 1080p en 720p blijft gewoon stotteren bij mij.
Heb bij ccc ingesteld op 24hz. Maar ze blijven stotteren.

Iemand die misschien mij iets op weg kan helpen?
Stotteren als in "lijkt wel een dia show" of "om de zoveel tijd een klein 'hickup'?
In het eerste geval heeft het weinig tot niks met 24 Hz te maken, eerder met de aanvoer of een verkeerde audio setting.. En gewoon de refreshrate op 60 laten staan en deze bij begin van de film/serie aan laten passen.
http://openelec.tv/forum/...d/55153-xvba-openelec-3-0
En wissel ook eens van WASAPI naar DirectSound in de "Audio output device"
En, in windows, bij de advanced properties van je 'playback device' moet er een vinkje staan bij: "allow to take exclusive control".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Red devil schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 22:38:
Ik kan hem wel veranderen naar 1280*720... maar vervolgens zet hij hem zelf weer terug naar 1920*1200 :?
Als je scherm zwart wordt, dan betekend dat vaak dat je scherm die resolutie niet aankan.
Probeer eens een andere, lagere resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

6pack15 schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 20:47:
In de herhaling en dit hoort eigenlijk in het XBMC topic thuis;

De oplossing is (nog steeds) eigenlijk redelijk eenvoudig. Je dient elke refreshrate (verversingsfrequentie) die je TV/scherm ondersteund (24p, 50hz, 60hz) binnen je videokaart-instellingen (in dit geval via CCC) op het bureaublad te selecteren en daarbij per resolutie/refreshrate het beeldscherm passend maken (overscan/underscan). Mocht die resolutie en refreshrate er niet tussen staan dan kun je deze meestal handmatig toevoegen en testen of deze ook werkt. Nadat je bij elke refreshrate/resolutie combinatie je bureaublad-grootte passend hebt gemaakt, wordt dit ook overgenomen door XBMC (of andere media afspeel software). Niet vergeten om binnen XBMC te kiezen voor refreshrate aanpassen. That's it.

Je Panasonic kan overigens prima een 24p signaal weergeven, niet alleen verwerken maar daadwerkelijk in 24p afspelen. En als je TV de refreshrate ook goed ondersteund dan kies je daar natuurlijk ook voor ;)

(1080)/24p (alleen HDMI), 1125 (1080)/50p (alleen HDMI), 1125 (1080)/60p (alleen HDMI)

[ Voor 10% gewijzigd door hardware-lover op 07-03-2013 15:29 . Reden: typo's ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
hardware-lover schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 23:46:
[...]

In de herhaling en dit hoort eigenlijk in het XBMC topic thuis;

De oplossing is (nog steeds) eigenlijk redelijk eenvoudig. Je dient elke refreshrate (verversingsfrequentie) die je TV ondersteund (24p, 50hz, 60hz) binnen je videokaart-instellingen (in dit geval via CCC) op het bureaublad te selecteren en daarbij per resolutie/refreshrate het beeldscherm passend maken (overscan/underscan). Mocht die resolutie en refreshrate er niet tussen staan dan kun je deze meestal handmatig toevoegen en testen of deze ook werkt. Nadat je bij elke refreshrate je bureaublad-grootte passend hebt gemaakt wordt dit ook overgenomen door XBMC. Niet vergeten om binnen XBMC te kiezen voor refreshrate aanpassen. That's it.

Je Panasonic kan overigens prima een 24p signaal weergeven, niet alleen verwerken maar daadwerkelijk in 24p afspelen. En als je TV de refreshrate ook goed ondersteund dan kies je daar natuurlijk ook voor ;)

(1080)/24p (alleen HDMI), 1125 (1080)/50p (alleen HDMI), 1125 (1080)/60p (alleen HDMI)
Ok, dan ga ik morgen (vandaag ghehe) maar even met dat overscan klooien. Mijn ccc werkt ook niet met 12.8, zal wel de driver only hebben. Was al op de hoogte dat mijn tv 24p kan draaien. (voornaamste reden dat ik hem had gekocht naast een groter scherm).

Gelukkig ben ik nu met The Sopranos bezig en is dat geen 24p materiaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dat jij dat wist, dat wist ik wel, maar niet iedereen lijkt dat te wisten, èh weten ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
:). Hebben jullie dat ook? Bij mij kan ik niet in CCC komen met 12.8, terwijl het wel als optie staat bij mn bureaublad rechtsklik.Heb ik nou een verkeerde versie of is het iets anders?

Ga niet de '24p smooth' functie aanzetten :p, dst is valsspelen (en je zit niet meer naar 24p materiaal te kijlen dan). Ik blijf lekker doorklooien totdat hij op 24hz staat en het scherm goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
6pack15 schreef op zondag 03 maart 2013 @ 12:32:
:). Hebben jullie dat ook? Bij mij kan ik niet in CCC komen met 12.8, terwijl het wel als optie staat bij mn bureaublad rechtsklik.Heb ik nou een verkeerde versie of is het iets anders?

Ga niet de '24p smooth' functie aanzetten :p, dst is valsspelen (en je zit niet meer naar 24p materiaal te kijlen dan). Ik blijf lekker doorklooien totdat hij op 24hz staat en het scherm goed is.
Heb je misschien de verkeerde drivers gedownload? Volgens mij moet je de drivers voor mobility radeon downloaden.

Ik heb mijne eindelijk binnengekregen zaterdag :D
OpenElec stond er op voorgeinstalleerd, daar heb ik zaterdagavond even een film mee gekeken en dat werkte prima. Ik wil alleen ook de mogelijkheid hebben om te browsen of visite een keer wat te laten zien op internet en heb gisteren de hele middag gespendeerd aan het installeren van Windows 7. Man man man wat duurt dat lang zeg. Ik ben een SSD gewend en zo'n 1GB 5400tpm schijf is niet vooruit te branden dan.
Vooral de updates duurden echt uren.

Gisteravond even een wat oudere 720p serie gekeken, ik merkte wat geluidssynchronisatieproblemen op, zal even moeten uitzoeken of het aan het bestand ligt of aan XBMC icm HDMI en mijn versterker. Het was wel op te vangen door de geluidsstroom aan te passen in XBMC, maar ideaal is dat niet natuurlijk.

Het eerste wat mij opviel bij het aanzetten is dat hij tikte, het leek op de maat te gaan met de HDD-LED, maar was het ook niet altijd. Het klonk als een soort statische knetter. Dat lijkt nu verholpen te zijn. Het werd ook al eerder opgemerkt in dit topic.

Weet iemand of het mogelijk is om de HDD-LED uit te schakelen? Dat geflikker naast de tv is behoorlijk storend als je lekker een film aan het kijken bent :X

Aanstaande woensdag eens proberen om er een dual boot van te maken met OpenElec er bij, toch handiger als je snel even een filmpje wil kijken.

Denk dat ik toch ga overwegen om de SSD uit mijn computer over te zetten in de MC001, 120GB begint toch al wat krap te worden, direct een goede reden om te upgraden :+
Dan kan die 1TB schijf uit de MC001 wel in een toekomstige NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

gisteren heb ik eindelijk eens de 1GB HDD uit de arctic gehaald en een SSD in de plaats gedaan.

Op een of andere kon ik helaas niet klonen. Ghost zei dat er bad sectors waren oid. Dus heb ik maar Openelec opnieuw geinstalleerd (wat op zich snel gaat, helaas was openelec.tv beetje down gister).

Eerste ervaring: ik merk helemaal geen snelheidsverschil... Voor mijn gevoel is er nauwelijks snelheidswinst bij het opstarten. Ik heb dan ook geen echte metingen gedaan OID.
Als ik er tijd voor heb zal ik eens even meten met een oude 20GB 2.5" HDD die ik nog heb liggen en een SD-kaart. Als de snelheid nagenoeg hetzelfde is ga ik wel de SSD er weer uit halen.

Of zijn er hier mensen die zo'n test al gedaan hebben?

Wat me wel opviel is op de heatsinks stickers zitten met de beschermlaag/peel er nog op. Is het verstandig om deze los te trekken zodat zij plakken aan de behuizing? Voor warmte-overdracht?

(terwijl ie open lag heb ik maar gelijk 2GB extra er in gestopt. Wederom... merk geen verschil....)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
Nou, na herinstallatie van de 12.8 drivers kon ik eindelijk weer CCC in. Heb nu dus twee profielen aangemaakt. 1080p60hz voor W7 gebruik, en 1080p24hz voor Xbmc filmpjes kijken.

Erg tevreden met mijn htpc' tje. Hij heeft nu dus een 2,5'' 500gb wd5000bevt erin zitten, 4gb ram. Besturing doe ik via Yatse voor xbmc en Touchpad (android) applicatie voor W7. Heb hem mooi verborgen achter mijn tv, want ik vind het toch niet moeders mooiste :P en IR gebruik ik niet.

Gister Zero Dark Thirty gekeken en werkte allemaal vlekkeloos!

[ Voor 11% gewijzigd door 6pack15 op 04-03-2013 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teuntje1967
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09-2024
kmf schreef op maandag 04 maart 2013 @ 11:21:

Wat me wel opviel is op de heatsinks stickers zitten met de beschermlaag/peel er nog op. Is het verstandig om deze los te trekken zodat zij plakken aan de behuizing? Voor warmte-overdracht?
De stickers moet je absoluut loshalen. Zorgen inderdaad voor warmte afvoer. Staat trouwens ook in de handleiding die bij het appaaraat zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboskabouter
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-06 18:15
kmf schreef op maandag 04 maart 2013 @ 11:21:
Als ik er tijd voor heb zal ik eens even meten met een oude 20GB 2.5" HDD die ik nog heb liggen en een SD-kaart. Als de snelheid nagenoeg hetzelfde is ga ik wel de SSD er weer uit halen.

Of zijn er hier mensen die zo'n test al gedaan hebben?
Ik had Openelec eerst draaien op een class10 SD-kaart en dat gaf soms wel wat schokkerigheid in de interface. Sinds ik er een SSD in heb zitten geen last meer van. Ik heb geen normale HDD geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
teuntje1967 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 12:02:
[...]

De stickers moet je absoluut loshalen. Zorgen inderdaad voor warmte afvoer. Staat trouwens ook in de handleiding die bij het appaaraat zit ;)
Maar dan krijg je het apparaat toch niet meer los mocht je wat willen wijzigen? :?
Zijn die stickers ook los verkrijgbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teuntje1967
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09-2024
Ossi schreef op maandag 04 maart 2013 @ 12:33:
[...]

Maar dan krijg je het apparaat toch niet meer los mocht je wat willen wijzigen? :?
Zijn die stickers ook los verkrijgbaar?
Ik heb de stickers verwijderd en de behuizing weer dicht geschroefd, maar er zit genoeg ruimte tussen die gele
koelstickers en de behuizing dus voor vastplakken hoef je echt niet bang te zijn. Of er moeten hier mensen zijn die andere ervaringen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

teuntje1967 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 12:02:
[...]

Welke handleiding? ;)
deze? , maar daar wordt niks gezegd over de stickers?

Maar... moeten die stickers helemaal los, of alleen de peeling?

Edit: nee, deze dus: http://www.arctic.ac/inde...id=91696464651348bf0d0c22
die heb ik dus niet ontvangen bij mij 001-n, en als ik dat ding niet open had geschroefd, had ik die stickers dus ook niet opgemerkt. 8)7

Nu rest nog de vraag of je dat wel moet doen, want dan blijft de case natuurlijk wel op de heatsinks plakken en kan je geheugen er niet meer uit halen.
teuntje1967 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 12:48:
[...]

Ik heb de stickers verwijderd en de behuizing weer dicht geschroefd, maar er zit genoeg ruimte tussen die gele
koelstickers en de behuizing dus voor vastplakken hoef je echt niet bang te zijn. Of er moeten hier mensen zijn die andere ervaringen hebben.
als er ruimte tussen zitten, wat is dan het nut van die stickers?
Die moeten toch juist contact maken met de behuizing zodat behuizing ook mee werkt als heatspreader?

[ Voor 66% gewijzigd door kmf op 04-03-2013 13:01 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:01

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Topicstarter
Ik weet dat Nnoitra eerst zijn MC001 zonder HDD gebruikt heeft en deze pas later bijgeplaatst heeft, dus hij zou moeten weten of de behuizing vastplakt als je hem voor een 2e maal opent...

Dus kom er maar in Nnoitra :P

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Het plakt maar komt goed los, voorzichtigheid is geboden. Ik heb de behuizingen al meerdere keren open gehad met het verwisselen en testen van allerlei zaken. Hoe dat zal gaan als 'n zijkant maanden niet is verwijderd kan ik niet zeggen, dat moet de tijd leren.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
* Nnoitra meldt! :+

De HDD zit aan de 'zwarte' kant, en de gele plakkers aan die kant hebben alleen nut als er een HDD in zit.
Als er géén HDD in zit, raken ze (uit m'n hoofd) ook niks :+

De gele plakkers op de componenten aan de aluminium kant, die horen de alu huizing wel te raken (desnoods ff een beetje aandrukken).
Normaal gesproken hoef je die, als je het goed doet, er ook nooit weer af te halen.
Al kan het wel, met een beetje kracht 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

In het geval van die plakkers aan de componentenkant zal ik eens andere ram in gooien dan de "dure" mac-certified rammodules die ik nog had liggen dan :P

Aan de HDD-kant is het wat onzinnig. Raakt dan de plastic behuizing... :O

[ Voor 20% gewijzigd door kmf op 04-03-2013 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Ik moet eerlijk bekennen dat ik de boekjes ook niet doorgenomen heb bij het uitpakken. Geen idee of in de Arctic.ac versie ook die stickers nog losgehaald moeten worden. Zou eigenlijk wel raar zijn gezien het feit dat ie compleet geleverd wordt.

Ik had in de bios het waarschuwingsgeluid aangezet voor een bepaalde temperatuur. Dat heb ik geweten... knettergek werd ik er van na het installeren van Windows. Het bleef maar doorpiepen. Misschien dat het beter wordt als die stickers losgehaald zijn...

Zit nog in dubio of ik voor 4GB zal gaan, zal in Windows toch wel prettiger werken vermoed ik. Iemand nog zo'n 2GB DIMM te koop? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toos87
Ossi schreef op maandag 04 maart 2013 @ 14:05:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik de boekjes ook niet doorgenomen heb bij het uitpakken. Geen idee of in de Arctic.ac versie ook die stickers nog losgehaald moeten worden. Zou eigenlijk wel raar zijn gezien het feit dat ie compleet geleverd wordt.

Ik had in de bios het waarschuwingsgeluid aangezet voor een bepaalde temperatuur. Dat heb ik geweten... knettergek werd ik er van na het installeren van Windows. Het bleef maar doorpiepen. Misschien dat het beter wordt als die stickers losgehaald zijn...

Zit nog in dubio of ik voor 4GB zal gaan, zal in Windows toch wel prettiger werken vermoed ik. Iemand nog zo'n 2GB DIMM te koop? :D
Zit er in de EU-XBMC versie 1 module van 2 gig? Want anders koop ik ook nog een extra reepje.
Draai nu ook op windows 7.

Hoe warm wordt de jouwe ongeveer?
Bij mij varieert het een beetje tussen de 45(geen hevig gebruik) en 60(downloaden, uitpakken en streamen) graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Topicstarter
toos87 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 16:04:
[...]

Zit er in de EU-XBMC versie 1 module van 2 gig? Want anders koop ik ook nog een extra reepje.
Draai nu ook op windows 7.

Hoe warm wordt de jouwe ongeveer?
Bij mij varieert het een beetje tussen de 45(geen hevig gebruik) en 60(downloaden, uitpakken en streamen) graden.
Die van mij was na 7 uur continu aan te hebben gestaan en het afspelen van 2 films en een aantal mp3's zo rond de 71 graden max. (Zowel CPU als GPU)

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

AngelDust schreef op maandag 04 maart 2013 @ 17:09:
[...]

Die van mij was na 7 uur continu aan te hebben gestaan en het afspelen van 2 films en een aantal mp3's zo rond de 71 graden max. (Zowel CPU als GPU)
En is dat met de stickertjes verwijderd onder het deksel of zonder :P :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnym
Ander merk geheugen gekregen van de winkel.
Helaas weer 3 piepjes. :( :(

Wat kan ik nu nog meer doen?
ronnym schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 21:05:
Ik heb hem vandaag ook binnen gekregen.
Geheugen en ssd gelijk gekocht en geinstalleerd.

Tijdens het opstarten gelijk 3 piepjes....blijk ik met me domme kop geheugen van Corsair gekocht te hebben.

Kan ik verd.... nog niet aan de slag.
Hopen dat de winkel het wilt omruilen voor een andere (merk ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-06 11:13
ronnym schreef op maandag 04 maart 2013 @ 19:55:
Ander merk geheugen gekregen van de winkel.
Helaas weer 3 piepjes. :( :(

Wat kan ik nu nog meer doen?

[...]
Neem m mee naar de winkel en laat daar geheugen inzetten. Even laten testen daar voordat je naar huis gaat :) . Heb ik uiteindelijk ook gedaan nadat ik 2x geheugen had meegekregen en dit niet werkte bij thuiskomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBoDeN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-02 15:54
bukkum schreef op maandag 04 maart 2013 @ 20:01:
[...]

Neem m mee naar de winkel en laat daar geheugen inzetten. Even laten testen daar voordat je naar huis gaat :) . Heb ik uiteindelijk ook gedaan nadat ik 2x geheugen had meegekregen en dit niet werkte bij thuiskomst.
Is het mogelijk om merk en type van het geheugen te vermelden (geldt ook voor andere bezitters uiteraard)
Ik ben van plan om het geheugen uit te breiden van 2 naar 6 GB en dan Windows 7 te installeren

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
ReBoDeN schreef op maandag 04 maart 2013 @ 20:14:
Is het mogelijk om merk en type van het geheugen te vermelden (geldt ook voor andere bezitters uiteraard)
Ik ben van plan om het geheugen uit te breiden van 2 naar 6 GB en dan Windows 7 te installeren

Alvast bedankt
Even het topic doorbladeren, als ik me niet vergis heb ik al eens een linkje geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBoDeN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-02 15:54
Nnoitra schreef op maandag 04 maart 2013 @ 21:08:
[...]
Even het topic doorbladeren, als ik me niet vergis heb ik al eens een linkje geplaatst.
Ik heb het gevonden, onderstaande stond vermeld in een eerdere post

pricewatch: Kingston KVR1333D3S9/4G

Dan ga ik deze ook bestellen, bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Topicstarter
jokapo schreef op maandag 04 maart 2013 @ 17:13:
[...]

En is dat met de stickertjes verwijderd onder het deksel of zonder :P :9
Met de stickertjes verwijderd ;)

Qua geheugen heb ik dit er in:

Kingston ValueRAM - Geheugen - 4 GB - SO DIMM 204-pin - DDR3 - 1333 MHz / PC3-10600 - CL9 - 1.5 V - niet-gebufferd - niet-ECC

@ReBoDeN: Kun je eens posten welk type geheugen jij gehad hebt en niet werkt? Dan kunnen we dat ff in de TS opnemen :)

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

Heb exact dezelfde alleen dan maal 2.

Die reepjes van Corsair leveren problemen op NIET kopen dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
jokapo schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 11:33:
Heb exact dezelfde alleen dan maal 2.

Die reepjes van Corsair leveren problemen op NIET kopen dus
In de TS en op de arctic site staat dan ook:
Memory Compatibility: * Not compatible with all Corsair RAM ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnym
De Kingston KVR13S9S8/4 werkt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomis
  • Laatst online: 13:27
Kingston ValueRAM PC3-10600 Arbeitsspeicher 4 GB (SO-DIMM, 204-polig 1333 MHz) DDR3 RAM werkt prima in de mijne. Direct meebesteld (kwam mee naar boven op amazon.de) met de arctic zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboskabouter
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-06 18:15
Ik heb dit geheugen, werkt stabiel: Transcend 8GB Dual Channel Kit 2x 4GB 204pin DDR3-1333 PC3-10600 CL9 SO-DIMM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnym
Ik heb mijn geheugen kunne omruilen voor de aanbevolen kingston geheugen.
Deze werkte gelijk.
Nu XBMC helemaal instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dabbel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-06 00:16
Mijn corsair van computerland werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Topicstarter
Dabbel schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 00:53:
Mijn corsair van computerland werkt prima.
Weet je toevallig welk type je hebt? ;)

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijkw
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Ik heb ook corsair geheugen dat prima werkt. Corsair SODIMM DDR3,CL9,1333-8GB KIT
http://www.mycom.nl/Produ...3,CL9,13338GB-KIT/1196538

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tank80

Tank80

Cyanide&&Happiness

Da's grappig, mijn Corsair SODIMM DDR3,CL9,1333-4GB werkte niet...
Lijkt mij een veiligere optie om gwoon het eerder genoemde Kingston geheugen te bestellen, dat werkte meteen.

Je imiteert me mateloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnym
Installeren jullie eerst de bijgeleverde video drivers en daarna ccc?

Ik installeerde ccc gelijk maar ik kan het niet opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

Arctic is geïnstalleerd nu rustig aan is aan het spelen met de instellingen.

Ik heb hier gelezen dat ik hem aan kan zetten dmv Yatse op mn tablet.

Vooralsnog gebeurt er helemaal niet als ik in Yatse op de naam van de player druk.

Hij geeft wel aan WOL pakket wordt verzonden maar daarna niets.

Moeten er nog instellingen in de Bios aan of uit staan om de Arctic via mn Tablet op te starten?

Maakt het trouwens nog uit of dat ik dit via de WiFi doe of moet dit bekabeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:32

CeesKees

I rest my Kees

Topicstarter
Dat aanzetten kan alleen rechtstreeks met OpenElec, niet als je eerst Windows hebt geinstalleerd.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

aaah ok

dan maar hopen dat amd heeeeel snel met een goede driver komt zodat onder OE ook True HD gespeeld jan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dabbel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-06 00:16
dijkw schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 10:20:
Ik heb ook corsair geheugen dat prima werkt. Corsair SODIMM DDR3,CL9,1333-8GB KIT
http://www.mycom.nl/Produ...3,CL9,13338GB-KIT/1196538
ik heb dezelfde, maar ik heb gewoon 1 reepje erin met 4gb

[ Voor 6% gewijzigd door Dabbel op 06-03-2013 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

wat vinden jullie de beste instellingen voor de videokaart in ccc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Nu online
Red devil schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 22:38:
[...]

ok inmiddels achter gekomen. Alles werkte wel goed i.c. met Western Digital Live. Vervolgens korte kabel van 5 meter gebruikt en werkte in 1 keer. 10m HDMi van ebay niet echt ok :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ronnym schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 11:23:
Installeren jullie eerst de bijgeleverde video drivers en daarna ccc?

Ik installeerde ccc gelijk maar ik kan het niet opstarten.
Heb je deze gebruikt? 12-8_vista_win7_win8_32(of 64)_dd_ccc (102MB / 146MB groot)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnym
ik zie alleen de 32 bit drivers staan, ik heb de 64 bit versie nodig
hardware-lover schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 20:11:
[...]

Heb je deze gebruikt? 12-8_vista_win7_win8_32(of 64)_dd_ccc (102MB / 146MB groot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnym
die heb ik ook al geprobeerd. Ga van de week opnieuw beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ik heb sinds kort ook een MC001. Het installeren van Windows 7 ging vlot, maar ik krijg met geen mogelijkheid de 2 USB poorten aan de voorkant aan het werk. Ze worden niet herkend in Win7 en als ik de driver CD gebruik dan krijg ik de melding dat de driver geinstalleerd wordt. Maar vervolgens werken de poorten nog steeds niet.
Wat doe ik (blijkbaar) niet goed

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ortep schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 22:18:
Ik heb sinds kort ook een MC001. Het installeren van Windows 7 ging vlot, maar ik krijg met geen mogelijkheid de 2 USB3 poorten aan de voorkant aan het werk. Ze worden niet herkend in Win7 en als ik de driver CD gebruik dan krijg ik de melding dat de driver geinstalleerd wordt. Maar vervolgens werken de poorten nog steeds niet.
Wat doe ik (blijkbaar) niet goed
http://downloadcenter.int...l_Desc.aspx?DwnldID=19880

Volgens Windows apparaat-beheer zouden het deze drivers kunnen zijn.

Edit: heb setup even gedraaid en dan worden de drivers idd geaccepteerd als zijnde de juiste.

[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 07-03-2013 00:13 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

hardware-lover schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 00:08:

Edit: heb setup even gedraaid en dan worden de drivers idd geaccepteerd als zijnde de juiste.
Ik heb ze ook gedraaid en hij meldt dat de drivers worden geïnstalleerd. Maar de poorten aan de voorkant blijven niet werken. Ik zie ze ook nergens staan in de device manager.

Voor de zekerheid heb ik er even een spare disk in gehangen en Win7 er opnieuw op gezet. Dat maakte niets uit. Er komt geen klacht van de drivers bij installatie, maar het werkt ook niet.

Is er soms een of andere bizarre BIOS instelling die kan storen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik zie niets spannends in het BIOS m.b.t. de USB3 poorten en ik zie ook niets wat ik aan- of af zou kunnen zetten. Hieronder zie je mijn Windows hardware-overzicht.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/4178219/temp/arctic%20HW.jpg

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 413152

Staan ook drivers op de site van Arctic zelf. Dit heeft bij mij gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Die Renesas regels staan er bij mij niet in. Ik heb de drivers die Hardware-lover gaf en de drivers van de bijgeleverde CD. Ik zal vanmiddag nog even op de site neuzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Heb je ook niet ergens een uitroep- of vraagteken staan in bovenstaand hardware-overzicht?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

Nog es proberen :-P

wat zijn/vinden jullie de beste instellingen voor de videokaart in ccc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
jokapo schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 13:54:
Nog es proberen :-P

wat zijn/vinden jullie de beste instellingen voor de videokaart in ccc?
Ik heb zelf twee profielen ingesteld. 1080p60hz voor normaal webbrowsen, pc gebruik. En daarnaast 1080p 24hz voor mijn films in XBMC. Bij beiden moest ik die under/overscan op 0% zetten.

Volgens heb je ook nog zoiets als powerplay, maar dat heb ik uitstaan. Gewoon volle kracht vooruit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

Nu voel ik me heel erg blond.

Ik loop heel ccc door maar kom er toch niet achter hoe ik meerdere profielen aan kan maken :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

hardware-lover schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 13:41:
Heb je ook niet ergens een uitroep- of vraagteken staan in bovenstaand hardware-overzicht?
Nee, helemaal niets. de device manager is volkomen tevreden. Het lijkt wel of de hele hardware er niet in zit of is gedisabled. Ik heb ook de drivers van de site geprobeerd. Precies hetzelfde resultaat. De installer begint, zegt dat alles in orde is en sluit netjes af. Daarna geen USB3 hub. De software doet wel iets. Ik heb een proces draaien met de naam nusb3mon. En die is afkomstig van Renesas Electronics Corporation

Nu heb ik die USB poorten niet echt nodig, maar ik vind het wel vreemd.

Edit:

Ik heb eens opgezocht waar de exe van dat lopende proces staat. Die is bij mij te vinden in C:\Program Files (x86)\Renesas Electronics\USB 3.0 Host Controller Driver\Application

Daarin staat ook een exe met de naam nusb3utl.exe en als icon een plaatje met daarin de tekst dat het een USB3 utility is. Ik heb hem opgestart en kreeg direct de mededeling: USB 3.0 Host controler not found.

Het lijkt er op dat de hele controler niet werkt dus

[ Voor 24% gewijzigd door Ortep op 07-03-2013 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dat gevoel kreeg ik eigenlijk ook al...

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269317

iemand van jullie al de update RC4 via auto update binnen gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Ortep schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 14:35:
[...]

Daarin staat ook een exe met de naam nusb3utl.exe en als icon een plaatje met daarin de tekst dat het een USB3 utility is. Ik heb hem opgestart en kreeg direct de mededeling: USB 3.0 Host controler not found.

Het lijkt er op dat de hele controler niet werkt dus
En als je nou eens openelec voor arctic er op zet? Werken ze dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 504829

Afgelopen week heb ook ik mijn MC001-XBMC-EU ontvangen. Ik wil nu graag Windows 7 via usb erop zetten. Alleen pakt de MC001-XBMC-EU de USB-stick niet als opstart medium. Ik heb de BIOS correct ingesteld; gebruik de USB sloten aan de achterkant en heb de USBdrive op verschillende manieren bootable gemaakt. Zo heb ik de speciale Microsoft tool geprobeerd en ook Rufus. Dit alles zonder succes, hij blijft openelec opstarten van de hd. Als ik de hd volledig uitzet als bootable device,zelfs dan pakt hij de Windows 7 usbstick niet. Zie ik iets over het hoofd, of kan Windows 7 alleen via dvd geïnstalleerd worden op de MC001-XBMC-EU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Heb je in het bios op 2 plaatsen het juiste opstart_medium gekozen? Binnen Advanced setup, onder "Harddisk drives" kies je eerst je USB stick als eerste opstart mogelijkheid (die moet voor het opstarten al geplaatst zijn in een USB poort aan de achterzijde), daarna zet je de USB stick als 1st Boot device. Opslaan en herstarten en als je je USB stick werkelijk goed hebt voorbereid dan zou deze toch echt met Windows setup moeten komen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

kmf schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 22:51:
En als je nou eens openelec voor arctic er op zet? Werken ze dan wel?
Dat heb ik gisteren ook nog even geprobeerd. Dan doen ze het ook niet. Het lijkt dus wel een hardware probleem. Ik heb een tijdje in de BIOS lopen spitten maar kon geen setting vinden waarmee dat veroorzaakt zou kunnen zijn. Ik heb inmiddels de leverancier aangeschreven via Amazon.de. Zo te zien zijn ze weer eens uitverkocht dus als de oplossing is: Stuur maar terug dan krijg je je geld terug dan doe ik dat niet. Ik gebruik die poorten toch nergens voor. Mijn videomateriaal staat op mijn nas.

Wat me wel opviel was dat er niet heel erg veel verschil in snelheid van booten is tussen Win7 vanaf een mechanische disk en OpenElec vanaf een SD kaartje. Het kaartje was al oud, het zal wel niet bij de top horen. Maar voor de snelheidswinst zal ik zeker niet naar OE gaan. Win7 vanaf mijn SSD is zeker sneller (Bij mij) Zeker als je ook nog de hybrid sleep gebruikt. Dan is starten echt secondewerk. Bovendien heb je dan de problemen met de niet perfecte Linux drivers niet. Bovendien is het beheer vanuit Windows makkelijker. Maar dat is iets wat iedereen zelf moet bepalen

Waar ik ook naar heb zitten kijken is de warmte productie en afvoer. Die kan je (een heel klein beetje) verbeteren door de TV-tuner er uit te halen. Die genereert natuurlijk wat warmte en hij zit ook vlak boven de luchtinlaat beneden. Ook komt er een extra gaatje vrij omdat de connector er uit is. Ongeveer hetzelfde geldt voor de WIFI unit als je een bedraad netwerk gebruikt. Minder warmte geproduceerd en wat er wel is beter afvoeren. Het zal geen 10 graden schelen, maar alle beetjes helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Ossi schreef op maandag 04 maart 2013 @ 10:09:
[...]

Het eerste wat mij opviel bij het aanzetten is dat hij tikte, het leek op de maat te gaan met de HDD-LED, maar was het ook niet altijd. Het klonk als een soort statische knetter. Dat lijkt nu verholpen te zijn. Het werd ook al eerder opgemerkt in dit topic.

Weet iemand of het mogelijk is om de HDD-LED uit te schakelen? Dat geflikker naast de tv is behoorlijk storend als je lekker een film aan het kijken bent :X
Ff mezelf quoten. Mijn apparaat tikt nog steeds af en toe. Zijn er meer mensen bij wie het tikken door blijft gaan?

En weet iemand of het mogelijk is om de LED van de HDD uit te schakelen of los te koppelen? Dat geknipper vind ik nogal storend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Ossi schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 09:58:
En weet iemand of het mogelijk is om de LED van de HDD uit te schakelen of los te koppelen? Dat geknipper vind ik nogal storend :)
If all else fails;
Afbeeldingslocatie: http://cdn.webshopapp.com/i/zzq56w/220x400x3/tesa-all-black-matt-gaffer-tape-50m-500mm.jpg
:P

@CeesKees: Ik koop liever een rolletje zwarte tape dan een potje nagellak :+

[ Voor 11% gewijzigd door Nnoitra op 08-03-2013 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:32

CeesKees

I rest my Kees

Topicstarter
of:

Afbeeldingslocatie: http://images.teamsugar.com/files/users/2/20652/35_2007/BlackOnyx_0.jpg

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste

Let op:
Lees eerst de openingspost voor relevante informatie!

Berichten dat de levertijd lang is kunnen ook achterwege worden gelaten.