Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-06 11:36

jdwrist

En het antwoord is koekje

Anoniem: 413152 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 11:19:
Misschien ook eens mijn input geven.

Mijn setup:
  • TV ---[HDMI]--- HTPC ---[UTP]--- NAS
  • Win 7 Home Edition 32-bit
  • 64gb SSD & 4 GB RAM
Software:
  • XBMC 12.0 met Metropolis Skin en paar add-ons (Subtitles, Youtube, ...)
  • Sabnzdb
  • Sickbeard
Sickbeard en SABnzb niet via je Nas??

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Order date: 06.02.2013

Ontvangen op 11-2

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 413152

jokapo schreef op maandag 25 februari 2013 @ 11:46:
[...]

Sickbeard en SABnzb niet via je Nas??
Goh neen, oorspronkelijk had ik het daar wel op draaien, maar ik heb gekozen op het op mijn htpc te zetten. Ik ben niet zo heel handig met die PuttySSH toestanden en er waren een paar dingetjes die niet helemaal naar mijn zin waren. Met alles op Windows te draaien kan ik gewoon zelf alles managen zoals ik het zelf wil en gemakkelijk alles updaten en aanpassen. Nu laat ik gewoon alle series door SAB op mijn SSD zetten en door SickBeard naar mijn NAS verplaatsen. Voor de rest heb ik gewoon op mijn NAS een watch-folder waar ik NZBs insmijt die dan om de 3uur opgepikt worden door SabNZB, op de SSD gezet worden en uitgepakt op de NAS om daarna manueel door mij verwerkt te worden (dit zijn een paar files per week maar dus dat is geen werk).

Mijn htpc zelf laat ik 's nachts gewoon opstaan en zet ik 's morgen af (moet nog kijken om hem automatisch laten uit te vallen na een bepaalde tijd) of ik zet hem op als ik terug ben van het werk om mijn backlog te verwerken. Ik moet niet alles direct hebben dus die manier van werken maakt niet zoveel uit voor mij. Moet enkel nog in de gaten houden of die DCMA takedowns mij niet te veel gaan tegenwerken. Het voordeel van hem later op te zetten is wel dat er dan meestal betere versies zoals Web-DL of propers uitzijn.

Het kan misschien allemaal wat efficiënter (vertel me a.u.b. hoe.. :+ ), maar voorlopig ben ik er wel tevreden mee.

To-Do lijstje:
  • XBMC verder tunen
  • Steam Big Picture
  • ROM emulator
  • PS3 controller werkende krijgen
  • Playback bug fixen *
Nog een heel lijstje dus.. :|

* Ik heb nog last van een bug in XBMC dat er tijdens het afspelen van video content dat er af en toe zo een flikkering is in het beeld van een halve milliseconde. Het gaat zo snel dat het eigenlijk niet echt merkbaar is, maar wel merkbaar genoeg om me er een beetje aan te storen. Hier moet ik nog eens naar kijken. Misschien een slecht HDMI-kabel ofzo. SABNZDB aan of niet maakt niet veel uit. Iemand suggesties?

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 413152 op 25-02-2013 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rumbean
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-05 20:03
Ik heb van het weekend de Arctic build van Openelec geinstalleerd (upgrade van de Openelec 2.0).

Er is een feature toegevoegd die (bij mij) eerder niet werkte (had er al e.e.a. op internet over gelezen): de MS wireless Xbox controller van mijn pc werkt nu automatisch. Moet zeggen dat het best een fijne AB is en scheelt toch weer dat ik geen losse AB of CEC module hoef te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:26
Anoniem: 413152 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 11:57:
* Ik heb nog last van een bug in XBMC dat er tijdens het afspelen van video content dat er af en toe zo een flikkering is in het beeld van een halve milliseconde.
Kan een refresh rate dingetje zijn.
Binnen de XBMC settings kun je ergens een vinkje zetten om de refreshrate te matchen met de rate van de film/serie. Dan heb je bij het starten/stoppen van de serie wel even een kleine flikkering, maar tijdens het afspelen zou je er geen last meer van moeten hebben.

In de openelec variant kun je er voor kiezen om XBMC altijd (interface & afspelen) op een bepaalde refreshrate te tonen (24!) maar geen idee of dit in de Windows mogelijk is.
Misschien bij de display eigenschappen in windows zelf, maar dan zit je weer met problemen als je Steam spellen en/of emulator roms gaat spelen...

[ Voor 8% gewijzigd door Nnoitra op 25-02-2013 12:19 ]

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nnoitra schreef op maandag 25 februari 2013 @ 12:17:
[...]

Binnen de XBMC settings kun je ergens een vinkje zetten om de refreshrate te matchen met de rate van de film/serie. Dan heb je bij het starten/stoppen van de serie wel even een kleine flikkering, maar tijdens het afspelen zou je er geen last meer van moeten hebben.

In de openelec variant kun je er voor kiezen om XBMC altijd (interface & afspelen) op een bepaalde refreshrate te tonen (24!) maar geen idee of dit in de Windows mogelijk is.
Misschien bij de display eigenschappen in windows zelf, maar dan zit je weer met problemen als je Steam spellen en/of emulator roms gaat spelen...
Ah thanks! Daar was ik zelf nooit op gekomen. Vanavond eens checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:07
Zijn er nu nog mensen die Windows 7 met XBMC en Openelec dualboot hebben draaien? Is al meer over gesproken, maar volgens mij heeft nog niemand het geprobeerd?

Edit: Of windows 8 zelfs, indien mogelijk. :P

[ Voor 13% gewijzigd door xxxneoxxx op 25-02-2013 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
xxxneoxxx schreef op maandag 25 februari 2013 @ 13:48:
Zijn er nu nog mensen die Windows 7 met XBMC en Openelec dualboot hebben draaien? Is al meer over gesproken, maar volgens mij heeft nog niemand het geprobeerd?

Edit: Of windows 8 zelfs, indien mogelijk. :P
* Nnoitra meldt! (openelec/win7; werkt prima)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Nnoitra schreef op maandag 25 februari 2013 @ 14:19:
[...]

* Nnoitra meldt! (openelec/win7; werkt prima)
Klopt helemaal, dit is namelijk gerealiseerd met een al bestaande Windows 7 installatie die draait vanaf een interne SSD.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-06 10:26

zAo

GPLv2 Fanboy

Wel een note: installeer eerst Windows, daarna pas Openelec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
zAo schreef op maandag 25 februari 2013 @ 14:39:
Ah, ok, lijkt mij vanwege de bootloader, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
zAo schreef op maandag 25 februari 2013 @ 14:39:
Zoals hier staat: http://wiki.openelec.tv/i...Installation_-_multi_boot
En ook op het OpenElec forum staan wel guides, ook wel eentje waarbij je de ubuntu install over kunt slaan..
En ja; is (hoofdzakelijk) vanwege de bootloader :)

@hardware-lover: jij hebt wel/niet OpenElec ook op de HD staan?
Ik draai beide vanaf de HD.

[ Voor 40% gewijzigd door Nnoitra op 25-02-2013 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Nee idd, heb de eenvoudige methode gebruikt. OE niet op HDD/SSD, extern via SD/USB. Bootmedium-keuze bepaalt wat er wordt gestart. Aangezien ik OE niet blijf gebruiken ben ik niet voor de HDD/SSD only optie gegaan.

[ Voor 0% gewijzigd door hardware-lover op 25-02-2013 15:09 . Reden: typo ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Onder het motto; "waarom makkelijk doen als het iets moeilijker kan!" wat betreft het installatie proces, heb ik beide op de HD staan.
Bij het opstarten verschijnt er een simpel bootmenu waar ik kan kiezen; Openelec / Win7.
Reageer ik niet binnen 5 seconden dan boot Openelec. Maar met een simpele config edit kan dat op Win7 ingesteld worden.

Wil ik alleen een film of serie kijken --> nergens aankomen en Openelec is binnen een aantal seconden geboot.
Wil ik voor/na het kijken -of alleen- ff gamen (steam/mame/etc) --> binnen 5 seconden een mep op het toetsenbord geven en booten naar Win 7 :)

Hoef ik iig niet elke keer de bios in.

[ Voor 4% gewijzigd door Nnoitra op 25-02-2013 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Draai je dan op Win7 en Open elec dezelfde XBMC backend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Soort van..
Omdat er nooit meer dan 1 XBMC instatie loopt, gebruik ik voor beide dezelfde database(files).
In Windows kun je met ext2fsd ext partities mounten.. Door van de database directory in windows een symlink te maken naar de openelec database dir, gebruikt windows xbmc de openelec xbmc database.
Het zou 'netter' zijn om een mysql database, op een nas, te gebruiken maar dat was me even teveel werk O-) .

Hetzelfde symlink trucje heb ik toegepast op de 'Thumbnail' dir, maar dat liep niet helemaal lekker. De win7 xbmc toonde nog geen 10% van alle artwork. Geen idee waarom overigens..
Anyhoe, dit heb ik opgelost door symlink op windows te verwijderen en de gehele openelec thumbnail directory te kopieren naar de windows dir.
Nu afwachten of dit 'out of sync' gaat lopen (oftewel; nieuwe content toevoegen en dat de bijbehorende artwork niet op de andere xbmc getoond wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat ziet er me toch maar redelijk onstabiel uit.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Verklaar je nader, wat zou hier onstabiel aan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Al dat kopiëren van mappen en verwijderen van linken. Het lijken mij zoveel dingen waar iets verkeerd kan in lopen.

Maar dat kan ook aan mijn onkunde liggen (wat waarschijnlijk wel zo zal zijn ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Die symlink die ik verwijder had ik eerst zelf aangemaakt, om de windows thumbnails dir te laten wijzen naar de openelec thumbnails dir.
Maar dat gaf dus wat issues met het tonen van artwork. Vandaar dat ik 'm weer verwijderd heb.
Zolang de resources, in dit geval de directories, beschikbaar zijn kan er weinig mis gaan met symlinks.
En als ze niet beschikbaar zijn, dan kan xbmc geen database lezen; no harm done.

Wat betreft het kopieren van mappen; alleen de thumbnail directory van openelec naar windows.
Dit zodat de windows xbmc niet via de symlink naar de openelec dir gaat, maar naar 'zijn eigen'.
Enige wat hier mis kan gaan is dat beide thumbnail dirs out of sync gaan lopen.
Maar dat is ook wel weer op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaden
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Die van mij is ook binnen, besteld via de Arctic site op 11-2.

[ Voor 78% gewijzigd door tweaden op 25-04-2013 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBoDeN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-02 15:54
hardware-lover schreef op zondag 24 februari 2013 @ 16:22:
[...]

We gaan eens een poging wagen.

Ik heb de test-versie van OpenElec voor deze Arctic maar eens geïnstalleerd. Eerst op een andere PC de installatie in orde gemaakt op een USB stick, daarna in de Arctic vanaf de USB stick geboot en OE geïnstalleerd op een 4GB SD kaartje. Daarna geboot vanaf SD en na de start eerst maar eens even gekeken of het lastig was om een NAS (Synology) share toe te voegen. Dat bleek niet het geval te zijn.

Via XBMC netwerklocatie toevoegen heb ik als servernaam de naam opgegeven van mijn Synology (zoals ik deze via DSM > configuratiescherm > netwerk > servernaam heb aangemaakt. Onder gedeelde map heb ik de publieke share toegevoegd zoals ik deze onder DSM > configuratiescherm > gedeelde map heb toegevoegd. Ik heb een public share aangemaakt voor gast (guest) account zonder dat hier een gebruikersnaam of wachtwoord nodig is om de inhoud uit te kunnen lezen.

Binnen XBMC is het nu dus voldoende om de SMB NAS naam in te vullen en de publieke share, om toegang te hebben tot de map waarin ik mijn media opgeslagen heb en welke gedeeld wordt met alle PC's die hier in huis aan het netwerk hangen (dat zijn er nogal wat). Daarna staat de toegevoegde netwerklocatie in het overzicht waarin ik locaties kan selecteren om toe te voegen aan de library. Ik blader dus naar de juiste map binnen mijn toegevoegde share, geef aan wat er zich in die map bevind (TV-serie, Films, ....) en de scraper doet de rest en voegt de inhoud toe. That's it, spannender kan ik het werkelijk niet maken.

Mocht het media zich bevinden in een beveiligde share dan dient men natuurlijk ook de gebruikersnaam en wachtwoord toe te voegen bij het opgeven van de netwerklocatie maar dat lijkt me dan ook logisch.

SD via USB lijkt een stuk vlotter te draaien dan SD via de kaartlezer aan de voorzijde. Toch bemerk ik haperingen in de bediening tijdens het scrapen en toevoegen van nieuwe media aan de bibliotheek. Deze haperingen zijn mogelijk weg als het scrapen klaar is (zover is ie nog niet) maar onder Windows is deze hapering tijdens het bedienen en gelijktijdig scrapen helemaal afwezig. Mogelijk is het e.e.a. een gevolg van het gebruikte type SD maar ik heb er nu al verschillende getest met een aardige lees/schrijf-snelheid en toch blijft de hapering aanwezig tijdens het scrapen.

Afijn, OpenElec voor deze Arctic draait binnen luttele ogenblikken, nu weer terug naar mijn vertrouwde Windows omgeving ;)
Zo ik ben inmiddels een eind verder.
Het is mij gelukt om films toe te voegen aan de bibliothek.
Wat deed ik verkeerd, ik probeerde een locatie toe te voegen als NFS en als UPnP devices welke ik beide niet werkend kreeg. nu heb ik gekozen voor SMB en ga ik via het netwerk naar de betreffende map en het werkt.

Echter ik heb bovenstaande nu werkend gekregen vanaf mijn netgear NAS.
Op de synology lukte het niet, wordt vervolgd, ik heb op deze site eea gelezen http://wiki.xbmc.org/index.php?title=NFS. Blijkt dus dat ik op de NAS van Synology nog wat instellingen moet doen zoals hierboven ook reeds was aangegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tweaden schreef op maandag 25 februari 2013 @ 18:49:
Echter het product stelt teleur.
Ten eerste maakt de MC001 een tikkend irritant geluid, wat lijkt te komen door de harde schijf die erin zit.
[video]
(Geluid hoog zetten anders hoor je het niet)

Verder gaat de pc niet aan via de bijgeleverde afstandsbediening.

Zal wel een gevalletje geld terug worden, want dit product valt me tegen op deze manier.
Iemand ervaring met retourneren naar Arctic?
Heb je die EUP/UEP/... uitgezet in de BIOS? (is hier al een aantal keer voorbij gekomen)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 413152 op 25-02-2013 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

En vandaag mijn remote binnengekregen. Helaas gaat m'n Xbox aan als ik op standby drukt. Ipv de arctic dus....

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapert
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-06 22:00
Ja had ik ook met mijn Harmony, maar dat kan je voorkomen door bij de instellingen van je Xbox wat te veranderen met betrekking tot de remote controls. Ik weet zo uit mijn hoofd niet hoe het heet, maar het spreekt vrij voor zichzelf. Je moet dan kiezen voor alleen de xbox 360 remote control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBoDeN
Help ?

Het lukt mij niet om de mc001 te benaderen over mijn netwerk.

Als ik het ip adres intype ( in mijn geval 192.168.0.17) geeft de browser aan dat de pagina niet kan worden gevonden.
In mijn modem / router van UPC zie ik het adres vermeld staan bij ( network , computers).
Ook in mijn verkenner zie ik als multimedia apparaat de XBMC (MC001) vermeld staan.

Iemand nog tips ?
Ik zou namelijkmop een eenvoudige manier via de verkenner bestanden over willen zetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Browser |:(
Ga mijn reactie op een van je vorige posts nog eens lezen en/of zoek de openelec wiki even op.

[ Voor 25% gewijzigd door Nnoitra op 25-02-2013 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Nnoitra schreef op maandag 25 februari 2013 @ 20:55:
Browser |:(
Ga mijn reactie op een van je vorige posts nog eens lezen en/of zoek de openelec wiki even op.
Die jongen verwacht gewoon een mooie webinterface in z'n browser met een java based tool om files mee over te zetten, laat um nou. :+

Voor de mensen die via Arctic zelf besteld hebben; geen douane geneuzel gehad? Ik twijfel nog steeds, of via Arctic bestellen (verzendkosten ;( ) of hopen en wachten tot ie bij Amazon weer ff op voorraad komt, als dat nog gebeurd dan, Jammer dat ie daar net uitverkocht is nu ik net tijd zou hebben om ermee te spelen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

via arctic krijg je vanuit duitsland. Eerst via DHL en vervolgens overgedragen aan selektvracht. Geen douanekosten dus.

(Bij mij is uiteindelijk alles goedgekomen, maar ik blijf erbij dat ze wat aan hun communicatie moeten doen :| )

[ Voor 43% gewijzigd door kmf op 25-02-2013 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toos87
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-04 16:16
kmf schreef op maandag 25 februari 2013 @ 21:38:
via arctic krijg je vanuit duitsland. Eerst via DHL en vervolgens overgedragen aan selektvracht. Geen douanekosten dus.

(Bij mij is uiteindelijk alles goedgekomen, maar ik blijf erbij dat ze wat aan hun communicatie moeten doen :| )
Heb je een soort track and trace gekregen dan? Ik heb de 20e besteld maar nog niks gehoord, of gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBoDeN
xxxneoxxx schreef op maandag 25 februari 2013 @ 21:26:
[...]

Die jongen verwacht gewoon een mooie webinterface in z'n browser met een java based tool om files mee over te zetten, laat um nou. :+

Voor de mensen die via Arctic zelf besteld hebben; geen douane geneuzel gehad? Ik twijfel nog steeds, of via Arctic bestellen (verzendkosten ;( ) of hopen en wachten tot ie bij Amazon weer ff op voorraad komt, als dat nog gebeurd dan, Jammer dat ie daar net uitverkocht is nu ik net tijd zou hebben om ermee te spelen. :(
Daar ben ik weer.
Dat was inderdaad niet zo handig wellicht om het via een browser te proberen?
Nu via explorer een netwerkverbinding gemaakt.

Tataaaaa gelukt (beetje naïef wellicht om een webinterface te verwachten)
Het duurt misschien iets langer bij mij, maar met jullie hulp kom ik er toch.
Hartelijk dank daarvoor.

Ook ik heb m bij arctic rechtstreeks besteld, geen douane problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Hmm, volgens mij is de aanbieding op de arctic site uit TS ook weg? Plaatje staat nog bij de link, lijkt alleen niet meer te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

toos87 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 21:50:
[...]

Heb je een soort track and trace gekregen dan? Ik heb de 20e besteld maar nog niks gehoord, of gezien.
Ja, alleen heb je er niet veel aan. Als het overgedragen is aan selektvracht dan kan je het niet meer tracken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Bij mij is bij de eerste bestelling DHL aan de deur geweest en zoals ik het nu kan zien komt DHL voor de laatste zending ook weer aan de deur. Tracktrace info loopt door, niet alleen in Duitsland maar ook in Nederland, pakket zit nu in Eindhoven. Één zending heeft het helaas niet gehaald, die is "zoekgeraakt" (ander woord voor gejat/achterovergedrukt/gestolen/entfremdet) bij DHL in Duitsland. Over communicatie met Arctic heb ik zeker niet te klagen maar mijn bestellingen zijn allen via Amazon.de geplaatst.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toos87
kmf schreef op maandag 25 februari 2013 @ 22:57:
[...]

Ja, alleen heb je er niet veel aan. Als het overgedragen is aan selektvracht dan kan je het niet meer tracken.
Oke, die heb ik (nog) niet gekregen. Nou ik zal even geduld moeten hebben nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
*BAM*

Nieuwe TS/OP :)

Oh ja; ik ga géén vragen (meer) beantwoorden waarvan de antwoorden óf uit de TS gehaald kunnen worden óf gevonden kunnen worden op één van de OpenELEC wiki pagina's.
Er mag wel een heel klein beetje moeite gedaan worden om eigen problemen op te lossen.
De TS en alle linkjes zijn als het ware een spiekbriefje; je moet alleen even het goede antwoord bij je vraag/probleem zien te vinden. :>

[ Voor 87% gewijzigd door Nnoitra op 26-02-2013 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toos87

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Keurige uitbreiding van de startpost, hulde ;)

Ben er net achtergekomen dat XBMC (Arctic OE versie) standaard ook Blu-Ray disc's af kan spelen, gestart via het DVD menu, wist niet dat die optie al was ingebakken, maar dat blijkt wel zo te zijn. Kwam die mogelijkheid toevallig tegen op het XBMC forum. Nu betreft het hier een gebrand exemplaar van Avatar in 3D en weet dus niet hoe dat met een originele disc zal gaan (heb ik op dit moment niet in huis, allemaal uitgeleend). Avatar wordt in 2D afgespeeld, Real 3D weergeven behoort niet tot de afspeel-mogelijkheden van XBMC (en deze Arctic).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:11

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Topicstarter
Hulde d:)b

Heb hem net nog ff verfraaid en een paar kleine dingetjes aangepast/toegevoegd :)

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
AngelDust schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 07:45:
[...]

Hulde d:)b

Heb hem net nog ff verfraaid en een paar kleine dingetjes aangepast/toegevoegd :)
Awesome!
Weer een gevalletje niks te doen op 't werk en dan volgende week weer moeten overwerken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Topicstarter
Nnoitra schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 08:44:
[...]

Awesome!
Weer een gevalletje niks te doen op 't werk en dan volgende week weer moeten overwerken? :P
Check :P

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnym
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:13
Hoe lang duurt het nu voordat de bestellingen binnen zijn?
Ik heb de mijne vorige week maandag besteld en ze (amazon.de) geven aan dat de levering rond 15 maart zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Wow, echt.. wow...
Ik zou, als ik jou was, uitgaan van 15 maart. Dan kan het alleen maar meevallen ;)
Of lees het topic eens door voor gebruikers ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Laatst online: 16:10

CeesKees

I rest my Kees

Topicstarter
Nnoitra en AngelDust!!! Awesome!! Hartelijk dank voor het pimpen en updaten van de TS. Ziet er slick uit, ik weet zeker dat onze medeTweakers, en wellicht ook googlers hiermee erg geholpen zijn.

Echt super!

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:08
ronnym schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 08:51:
Hoe lang duurt het nu voordat de bestellingen binnen zijn?
Ik heb de mijne vorige week maandag besteld en ze (amazon.de) geven aan dat de levering rond 15 maart zal zijn.
Nou ik heb hem ook (de 99.95+15 verzendkosten versie) bestelt *O* op 17 februari. En de geschatte leverdatum staat op 19 maart - 11 april. -O-

Ik heb mn gedachten er ook maar even vanaf gehaald. Ik zie het wel weer zodra dat ding bij de voordeur verschijnt. 4Gb RAM ligt hier goed en wel al een week }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nnoitra schreef op maandag 25 februari 2013 @ 12:17:
[...]

Setting veranderd en de eerste test is alvast positief. Van die stottering bij start/pauze is evenwel niets te merken. Ik houd het verder in de gaten, maar voor de rest is lijkt het wel te werken.

Zouden we al die leveringsposts wel kunnen beperken. Als er hier 10 dingen gepost gaan worden gaan er 7 over het al dan niet ontvangen hebben van het apparaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toos87
Anoniem: 413152 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 09:25:
[...]

Setting veranderd en de eerste test is alvast positief. Van die stottering bij start/pauze is evenwel niets te merken. Ik houd het verder in de gaten, maar voor de rest is lijkt het wel te werken.

Zouden we al die leveringsposts wel kunnen beperken. Als er hier 10 dingen gepost gaan worden gaan er 7 over het al dan niet ontvangen hebben van het apparaat...
Stimmt. Ik ben er zelf ook schuldig aan :X .
En anders maar een levertijden topic ;( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Topicstarter
6pack15 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 09:08:
[...]

Nou ik heb hem ook (de 99.95+15 verzendkosten versie) bestelt *O* op 17 februari. En de geschatte leverdatum staat op 19 maart - 11 april. -O-

Ik heb mn gedachten er ook maar even vanaf gehaald. Ik zie het wel weer zodra dat ding bij de voordeur verschijnt. 4Gb RAM ligt hier goed en wel al een week }:|
Ik heb hem op 8 feb. besteld bij Amazon.de en ik had hem 16 feb. binnen... dus het kan best zijn dat ze een dezer dagen al bij je voor de deur staan. Die indicatie die ze geven zal denk ik de uiterste leverdatum zijn die zij verwachten... :)

ff een TR aangemaakt voor het plaatsen van een note :)

[ Voor 4% gewijzigd door AngelDust op 26-02-2013 09:29 ]

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrvH
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:17
tweaden schreef op maandag 25 februari 2013 @ 18:49:
Echter het product stelt teleur.
Ten eerste maakt de MC001 een tikkend irritant geluid, wat lijkt te komen door de harde schijf die erin zit.
[video]
(Geluid hoog zetten anders hoor je het niet)

Verder gaat de pc niet aan via de bijgeleverde afstandsbediening.

Zal wel een gevalletje geld terug worden, want dit product valt me tegen op deze manier.
Iemand ervaring met retourneren naar Arctic?
Wat betreft het tikkende geluid, dit had ik ook in het begin. Zeer irritant. Dit was echter na een paar dagen ook 'zomaar' weg. Het geluid komt niet van de harde schijf, maar lijkt van de behuizing te komen door temperatuurverschil. Het apparaat wordt wel redelijk snel warm en als het koud is in de woonkamer of slaapkamer moet het zich daar op aanpassen.

En over de afstandsbediening is er zoooveeeel gesproken in dit forum.

Ik zou het niet begrijpen als je het apparaat retourneert. Ik heb de upgrade uitgevoerd naar de OpenElec Arctic build en het draait als een zonnetje. Echt zoveel beter dan welke mediaspeler ik ooit heb gehad.

Ga binnenkort even stoeien met de PVR functie, maar voorlopig ben ik ontzettend tevreden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toos87
Ik had even een mail gestuurd omdat ik nog niks had gehoord, en omdat mijn order nog niet verwerkt was..
Ik hoorde maar niks. Dus besloot net even een 2e mail te sturen, met de vraag of ik hem anders beter via Amazon.de kon bestellen en voor deze order een charge back zou moeten doen.

Ik kreeg binnen 30 minuten ineens een mailtje.

Hi,

The item will be shipped to you from our Germany within this week, we apologize for the delay.

Best regards

Arctic-Cooling Webshop

Ik moest stiekem wel een beetje lachen. En ja beloofd dit is het laatste wat ik over leveringen zal zeggen.

[ Voor 14% gewijzigd door toos87 op 26-02-2013 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Topicstarter
toos87 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 12:00:
Ik had even een mail gestuurd omdat ik nog niks had gehoord, en omdat mijn order nog niet verwerkt was..
Ik hoorde maar niks. Dus besloot net even een 2e mail te sturen, met de vraag of ik hem anders beter via Amazon.de kon bestellen en voor deze order een charge back zou moeten doen.

Ik kreeg binnen 30 minuten ineens een mailtje.

------------------------------------------------------------------------------

Hi,

The item will be shipped to you from our Germany within this week, we apologize for the delay.

Best regards

Arctic-Cooling Webshop

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik moest stiekem wel een beetje lachen. En ja beloofd dit is het laatste wat ik over leveringen zal zeggen.
offtopic:
Om een line in je bericht te krijgen, kun je de tag [ hr ] (zonder spaties) gebruiken ;)

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Hopelijk is dit de laatste levering gerelateerde off-topic post. :)

LET OP!! ** Voor wie rechtstreeks bij Arctic besteld heeft
(of wacht op een mail reply)

Sorry for the late reply, our Webshop has received so many orders and enquiries after the Chinese new year holidays (11th – 13th Feb.) for this item and we need a lot of time to process them. Your order is still pending for processing due to the high volume of orders we received, but we will ship base on a first come first serve policy, please allow a week or two for the shipment. Please accept our apology for the delay.

Best regards
Arctic-Cooling Webshop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Om dan maar weer ontopic te gaan:
zijn er al werkende voorbeelden bekend waarbij deze arctic ziggo-tv gedecodeerd kan weergeven/opnemen als je een ziggo-smartcard hebt?
(de interactieve decoder van ziggo werkt voor geen meter namelijk. En als de arctic dat kan...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Laatst online: 16:10

CeesKees

I rest my Kees

Topicstarter
Nee, je hebt een DVB-T ontvanger, Ziggo (en die andere kabelaar) is DVB-C

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toos87
kmf schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 14:20:
Om dan maar weer ontopic te gaan:
zijn er al werkende voorbeelden bekend waarbij deze arctic ziggo-tv gedecodeerd kan weergeven/opnemen als je een ziggo-smartcard hebt?
(de interactieve decoder van ziggo werkt voor geen meter namelijk. En als de arctic dat kan...)
Ze zouden eigenlijk de live tv app die ook voor telefoons en tablets zijn moeten porteren naar XBMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

CeesKees schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 14:27:
Nee, je hebt een DVB-T ontvanger, Ziggo (en die andere kabelaar) is DVB-C
als je de ingebouwde DVB-T ontvangeer gebruikt. Maar als je nou een USB DVB-C tuner gaat gebruiken?

xbmc frodo zal dat ondersteunen. http://wiki.xbmc.org/index.php?title=PVR
Nu alleen nog een dvb-c usb tuner met cardcreader zien te vinden.... die ook werkt op de arctic openelec build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

toos87 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 14:28:
[...]
Ze zouden eigenlijk de live tv app die ook voor telefoons en tablets zijn moeten porteren naar XBMC.
Die is er al een tijdje, maar werkt nu niet meer. Ziggo heeft de beveiliging flink opgeschroefd waardoor de eerder werkende oplossingen het nu (helaas) niet meer doen. Er was een Windows programma en een XBMC plugin die het beiden prima deden.

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 26-02-2013 15:10 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
kmf schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 14:44:
Nu alleen nog een dvb-c usb tuner met cardcreader zien te vinden.... die ook werkt op de arctic openelec build.
*kuch.kuch* http://wiki.openelec.tv/i...d_Hardware#TV_Tuner_Cards *kuch.kuch*

Maar reken er maar niet op dat die gaan werken op de arctic build, die bevat hoogstwaarschijnlijk alleen maar driver voor de arctic hardware.
Maar ach, je kunt altijd nog overstappen op de Generic build, een windows installatie of de arctic build zelf compileren met de juiste drivers erbij :+

[ Voor 31% gewijzigd door Nnoitra op 26-02-2013 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

openelec is 1. maar xbmc is 2.
Dat een kaart herkend en ondersteund wordt in openelec betekent niet automatisch dat xbmc daar ook mee kan omgaan lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
kmf schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 15:33:
openelec is 1. maar xbmc is 2.
Dat een kaart herkend en ondersteund wordt in openelec betekent niet automatisch dat xbmc daar ook mee kan omgaan lijkt me.
Dan had je je vraag anders moeten stellen, bv door XBMC ook te noemen ipv alleen de Arctic build ;)
Oftewel; als je niet de juiste vraag stelt, kun je ook niet verwachten dat je het juiste antwoord krijgt :+

Maar goed.
Omdat dit het arctic (en niet het xbmc) topic is, is mijn antwoord toch juist :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-06 11:13
Erg mooie en duidelijke ts hoor!
Gebruik nu mijn telefoon (yatse) om xbmc te bedienen. Ga wel is proberen om de ab van mijn Tv hiervoor te gebruiken. Nu zet ik de sluit ik de computer volledig af en binnen 35 sec. zit ik in xbmc vanaf de ssd.
Hoe hebben jullie de refreshrate staan, op 24 of 23,98? Dacht dat de meeste films 23,98 zijn ipv 24 dus heb ik m op 23,98 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Topicstarter
Zo, vanavond ook overgegaan naar de OpenELEC Arctic build... enige 'probleem' dat ik nu vanavond had is dat hij niet afsloot via de "All off" knop op de HArmony 650 .. :?

Morgen maar ff naar kijken of het dan wel goed gaat.. verder weinig anders, behalve het opstartscherm :P

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Deed ie helemaal niks wat op afsluiten lijkt, ook geen suspend?
Weet inmiddels uit eigen ervaring dat het bereik van de IR poort niet echt geweldig is, dus kan zijn dat je de arctic 'gemist' hebt :p

Maar dan kun je 'm altijd nog met je Harmony uitzetten door naar het "Device" sub-menu te gaan en voor powertoggle o.i.d. te kiezen.
Of met Yatse, door even de settings aan te passen zodat een lange druk op de 'power icon' 'de acrtic uitschakeld.
bukkum schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 17:55:
Hoe hebben jullie de refreshrate staan, op 24 of 23,98? Dacht dat de meeste films 23,98 zijn ipv 24 dus heb ik m op 23,98 staan.
Ik heb 'm nog op 60Hz staan, en nog geen problemen gehad/gezien met 23.98 fps.
Maar je zou ook kunnen kiezen voor: System\Settings\Video\playback --> 'Adjust refresh rate to match video'

[ Voor 40% gewijzigd door Nnoitra op 27-02-2013 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:42
offtopic:
Gisteren eens een mail gestuurd naar hun webshop adres, vanmorgen reactie gekregen met track & trace code voor DHL. Helaas werkt die code niet... Maar goed, hopelijk komt het deze week binnen.
Het lijkt erop dat het contactformulier op de website niet werkt dus, want op de mail reageren ze wel...

Wie heeft al geprobeerd om er zelf een Blu-ray speler in te zetten? En hoe lawaaiig zijn die dingen?
Ik heb namelijk al een blu-ray speler, maar als ik die op deze manier op kan ruimen dan ben ik wel tevreden natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:08
Mijn versie is 10 dagen geleden besteld en vandaag volgens amazon.de verzonden. Dus zal hier wel snel aankomen (hopelijk deze week nog!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ossi schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 12:58:
offtopic:
Gisteren eens een mail gestuurd naar hun webshop adres, vanmorgen reactie gekregen met track & trace code voor DHL. Helaas werkt die code niet... Maar goed, hopelijk komt het deze week binnen.
Het lijkt erop dat het contactformulier op de website niet werkt dus, want op de mail reageren ze wel...

Wie heeft al geprobeerd om er zelf een Blu-ray speler in te zetten? En hoe lawaaiig zijn die dingen?
Ik heb namelijk al een blu-ray speler, maar als ik die op deze manier op kan ruimen dan ben ik wel tevreden natuurlijk :)
Heb je de TT code via DHL.DE geprobeerd?

Hoeveel geluid een BR speler zal maken tijdens het afspelen zal aan het type BR speler liggen verwacht ik. Normaal gesproken draaien ze tijdens het afspelen op een laag toerental en produceren ze weinig geluid en anders kan de spin-snelheid (= geluid) beperkt worden met het gratis programma van Nero; DriveSpeed.

[ Voor 9% gewijzigd door hardware-lover op 27-02-2013 17:52 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
hardware-lover schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 17:02:
[...]

Heb je de TT code via DHL.DE geprobeerd?

Hoeveel geluid een BR speler zal maken tijdens het afspelen zal aan het type BR speler liggen verwacht ik. Normaal gesproken draaien ze tijdens het afspelen op een laag toerental en produceren ze weinig geluid en anders kan de spin-snelheid (= geluid) beperkt worden met het gratis programma van Nero; DriveSpeed.
offtopic:
Die werkt idd beter, dit staat in de mail:

To track your shipment, please enter the tracking ID on the following URL:www.dhl.com
Your Tracking ID: 31**********

Dus ze verwijzen naar dhl.com, maar daar werkt de code niet...

Uiteraard ligt het aan het type blu-ray speler, daarom hoopte ik ook dat iemand al een speler binnen heeft die op de site vermeld staat en wat ervaringen wilde delen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ossi schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 17:52:
[...]
Uiteraard ligt het aan het type blu-ray speler, daarom hoopte ik ook dat iemand al een speler binnen heeft die op de site vermeld staat en wat ervaringen wilde delen :)
Oh, je wilde ervaringen hebben van iemand die er al een in deze Arctic heeft zitten, dat was me niet helemaal duidelijk geworden. Goh, was er nu maar iemand die dat al eerder duidelijk had gemaakt, dan had je het daaraan kunnen vragen.... :F

[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 27-02-2013 18:22 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

Modbreak:Zie topicwarning..

[ Voor 84% gewijzigd door Michael Knight op 27-02-2013 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Kom kom kinders...

[ Voor 91% gewijzigd door Michael Knight op 27-02-2013 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

Kom kom kinders..

[ Voor 96% gewijzigd door Michael Knight op 27-02-2013 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Topicstarter
Goed.. laten we het gezellig houden? :P

Anyway, afsluiten ging nu ineens wel weer prima via de remote.... *iets met prullaria van de vriendin die in de weg stond* O-) :P

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroersma
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-06-2023
Er zijn weer een paar arctic MC001-N - te krijgen bij amazon.de 8)

[ Voor 4% gewijzigd door jroersma op 27-02-2013 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 477428

jroersma schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 20:22:
Er zijn weer een paar arctic MC001-N - te krijgen bij amazon.de 8)
En nu weeral niet meer :'( , of kijk ik scheel ?
Toch niet meer voor de goede prijs.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 477428 op 27-02-2013 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Anoniem: 477428 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 21:52:
En nu weeral niet meer :'( , of kijk ik scheel ?
Toch niet meer voor de goede prijs.
Op moment van schrijven kijk je scheel :>
Zie het 99 euro linkje in de TS, 1e regel ;)

** Edit **
Nu staat ie weer op €199 :/

Gewoon zo nu en dan proberen/checken, komt wel es vaker voor bij Amazon dat ze mondjes maand een 'nieuwe' voorraad hebben..

[ Voor 22% gewijzigd door Nnoitra op 27-02-2013 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Nnoitra schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 22:09:
[...]

Op moment van schrijven kijk je scheel :>
Zie het 99 euro linkje in de TS, 1e regel ;)
Tot je 'm toevoegt en de melding krijgt dat ie uitverkocht is. Wederom. :(

Edit: ga 'm maar bij Arctic zelf bestellen, want amazon is toch wel enigzins ruk. :')
Iemand ervaring met de US plug versie? Dat is de enige welke op voorraad is bij Arctic op het moment nml. Kwestie van een andere voedingskabel aansluiten?

[ Voor 29% gewijzigd door xxxneoxxx op 27-02-2013 22:41 ]

• kmf
  • Niet online

kmf

Hmmm.. Met de meest recente openelec arctic build heb ik de laatste tijd veel freezes. Niets reageert. alleen een hard reset werkt.
Ook gebeurt het vaak dat xmbc een 'reload' doet. Springt ie naar de introscherm.
Ervaren anderen dat ook?

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06:52
Ja, gebeurt bij mij ook zeer veel. Ik moet nu van diverse afleveringen zelf maar even in de databse een "watched"vinkje gaan zetten, want na bijna elke serie/film doet ie een reload. Begint een beetje frusty te worden..

Hoop dat ik vanavond even tijd heb om de logfile te bekijken.

[ Voor 12% gewijzigd door RobB_W op 28-02-2013 07:34 ]

• AngelDust

AngelDust

Topicstarter
Dan ligt dat toch ergens aan jullie (systeem)?

Ik heb gister een paar series gekeken en daarna nog wat met de instellingen en muziek lopen klooien.. ding heeft zo'n 1,5 uur aangestaan en heb niks gemerkt qua freezes? Heb ook de OpenELEC Arctic build draaien nu...

Wordt het apparaat misschien te warm ofzo bij jullie :?

Bier fan Fryske grûn!

• RobB_W
Te warm wordt hij zeker niet. Binnen dit topic zijn er ondertussen 3 mensen die het gemeld hebben (Bukkum, kmf en ondergetekende), dus moet er toch wel iets aan de hand zijn.. Ik heb gisteren 2 series gekeken, bij de ene wel een reload van xbmc na stoppen, bij de andere niet.

• Nnoitra
Afgelopen week 2 films & 6 serie-afleveringen gezien en 7 series (zo'n 400 afleveringen) op 'watched' gezet; geen enkele reload of freeze.

Maar goed; OpenELEC v3 zit nog in de 'Release Candidate' fase, dus het kan zijn dat bepaalde configuraties (qua settings) nog een klein bugje bevat.
Ik zou zeggen; meld het hier bij OpenELEC en leer er even tijdelijk mee leven tot de FINAL uitkomt :)

[ Voor 57% gewijzigd door Nnoitra op 28-02-2013 10:15 ]

• Ossi
hardware-lover schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 18:05:
[...]

Oh, je wilde ervaringen hebben van iemand die er al een in deze Arctic heeft zitten, dat was me niet helemaal duidelijk geworden. Goh, was er nu maar iemand die dat al eerder duidelijk had gemaakt, dan had je het daaraan kunnen vragen.... :F
Bedankt voor de subtiele hint ;)

Real 3D werkt dus (nog)niet in OpenElec, werkt het wel in Windows 7/8?
En hoe is het geluid van de drive tijdens het afspelen van een Blu-ray?

• RobB_W
Nnoitra schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 09:22:
Afgelopen week 2 films & 6 serie-afleveringen gezien en 7 series (zo'n 400 afleveringen) op 'watched' gezet; geen enkele reload of freeze.

Maar goed; OpenELEC v3 zit nog in de 'Release Candidate' fase, dus het kan zijn dat bepaalde configuraties (qua settings) nog een klein bugje bevat.
Ik zou zeggen; meld het hier bij OpenELEC en leer er even tijdelijk mee leven tot de FINAL uitkomt :)
Er tijdelijk mee leven gaat wel lukken. Ik zie op het forum van OpenElec dat het inmiddels al gemeld was en dat de issue ook al bekend is en in RC4 verholpen gaat worden.

• cillin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 31-01-2024
Gisteren het MC001-E model besteld bij arctic. Vandaag onderstaande mail gekregen :(
Dear Mr. ,

Unfortunately, the item has been sold out and not available, so we have cancelled your order. We have refunded full invoice amount to you through Skrill/Moneybookers.

Best regards,
The ARCTIC Team

• ronnym
  • Laatst online: 00:13
gisteren een mail van amazon.de gehad dat mijn bestelling is verzonden.
nu afwachten maar..

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ossi schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 10:15:
[...]
Bedankt voor de subtiele hint ;)

Real 3D werkt dus (nog)niet in OpenElec, werkt het wel in Windows 7/8?
En hoe is het geluid van de drive tijdens het afspelen van een Blu-ray?
Dit keer zonder subtiele hint, hoewel het antwoord op je eerste vraag toch eerder al in dit topic is vermeld, maar ik herhaal dat graag nog even voor je.

"Arctic's entry (MC001-BD) plays back Blu-ray (Real/Full) 3D, but without MVC decode acceleration on its Mobility Radeon HD 5430, the resulting slide show is caused by the Atom D525 CPU trying to keep up"

Dus......, geen hardwarematige Real 3D ondersteuning ingebakken in de HD 5430 en de Atom 525 is te licht om het softwarematig op te lossen. 3D SBS behoort vrijwel zeker wel tot de mogelijkheden maar persoonlijk vind ik dat geen volwaardig alternatief t.o.v. Real 3D.

De origineel aanwezige BR-drive in deze Arctic begint, na het plaatsen van een disc, met een vrij hoog toerental (duidelijk hoorbaar), maar tijdens het spelen van een BR-film (of DVD) zakt het toerental redelijk snel en wordt deze vrijwel onhoorbaar (zeker niet hinderlijk aanwezig). Met het eerder vermelde DriveSpeed kan de drive echter gedwongen worden om heel snel zijn toerental te laten zakken en daarmee is de interne speler zeker goed bruikbaar als weergever van BR en DVD films vanaf disc.
Of hij daarmee als vervanger van een bestaande BR/DVD speler kan dienen laat ik buiten beschouwing, dat moet ieder voor zich bepalen. Gezien zijn gemis aan Real 3D ondersteuning laat ik mijn BR-speler in ieder geval wel staan maar zo heel erg veel Real 3D wordt hier nu ook weer niet bekeken en de gewone BR-streams worden keurig afgehandeld door deze Arctic.

Testing, one, two ...

• Ossi
hardware-lover schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 12:24:
[...]

Dit keer zonder subtiele hint, hoewel het antwoord op je eerste vraag toch eerder al in dit topic is vermeld, maar ik herhaal dat graag nog even voor je.

"Arctic's entry (MC001-BD) plays back Blu-ray (Real/Full) 3D, but without MVC decode acceleration on its Mobility Radeon HD 5430, the resulting slide show is caused by the Atom D525 CPU trying to keep up"

Dus......, geen hardwarematige Real 3D ondersteuning ingebakken in de HD 5430 en de Atom 525 is te licht om het softwarematig op te lossen. 3D SBS behoort vrijwel zeker wel tot de mogelijkheden maar persoonlijk vind ik dat geen volwaardig alternatief t.o.v. Real 3D.

De origineel aanwezige BR-drive in deze Arctic begint, na het plaatsen van een disc, met een vrij hoog toerental (duidelijk hoorbaar), maar tijdens het spelen van een BR-film (of DVD) zakt het toerental redelijk snel en wordt deze vrijwel onhoorbaar (zeker niet hinderlijk aanwezig). Met het eerder vermelde DriveSpeed kan de drive echter gedwongen worden om heel snel zijn toerental te laten zakken en daarmee is de interne speler zeker goed bruikbaar als weergever van BR en DVD films vanaf disc.
Of hij daarmee als vervanger van een bestaande BR/DVD speler kan dienen laat ik buiten beschouwing, dat moet ieder voor zich bepalen. Gezien zijn gemis aan Real 3D ondersteuning laat ik mijn BR-speler in ieder geval wel staan maar zo heel erg veel Real 3D wordt hier nu ook weer niet bekeken en de gewone BR-streams worden keurig afgehandeld door deze Arctic.
Ik volg dit topic behoorlijk goed, maar heb niet meegekregen dat real 3D niet mogelijk is. Niet dat ik een 3D tv heb, maar voor de toekomstgerichtheid was dat een mooie bijkomstigheid geweest. Dan hou ik lekker mijn blu-ray speler (die ook geen 3D aan kan) en ga ik de MC001 ook niet upgraden, scheelt weer 40 euro :)

Bedankt voor de informatie over hoe lawaaiig ze zijn, daar kan een mens wat mee :)

Helaas ben ik morgenavond pas weer thuis, ik verwacht dat ie morgenmiddag al wel aangeboden zal worden.

Anoniem: 269317

ik weet niet of ik hier de vraag mag stellen wat de beste video instellingen zijn voor de Arctic MC001 XBMC/OpenElec? Of hoort dat in een ander topic thuis?

Graag jullie advies,

• HeyJIJdaar
  • Laatst online: 14-06 16:39
Hoewel ik de MC001N al enige tijd in huis heb, heb ik hem inmiddels geinstalleerd en up and running. Ik draai hem op Windows 8 32 bit, 4gb intern geheugen en 320 gb 2 1/2 inch harde schijf.

De eerste indruk is goed, het geheel voelt vlot aan, beter dan verwacht. Het lawaai van de 2 1/2 hardeschijf is lager dan de ventilator die ingebouwd zit in mijn Samsung tv. De tv maakt beduidend meer lawaai. Alleen bij opstarten en afsluiten hoor je hem eventjes duidelijk. Erg netjes dus.

Ik heb volgens mij de goede drivers geinstalleerd. Ik heb inmiddels een paar bestanden met Dolby TrueHD DTS-HD Master Audio afgespeeld met XBMC. Echter het geluid doet het niet, als ik XBMC op audio uit HDMI zet stottert het beeld en krijg ik geen geluid. Zet ik de auto uit op digitaal, dan krijg ik wel geluid. Ik vind dit vreemd... het lijkt erop dat dit niet werkt/kan.

Wellicht kan iemand anders mij helpen om te kijken hoe ik de DTS HD onder Windows aan de praat krijg, i.c.m. XBMC?
Eventueel met een stappenplan, instellingen overzicht, zodat dit voor anderen ook nog van pas komt...

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Welke ATI/AMD drivers heb je gebruikt voor je Windows installatie?

Testing, one, two ...

• HeyJIJdaar
  • Laatst online: 14-06 16:39
hardware-lover schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 23:27:
Welke ATI/AMD drivers heb je gebruikt voor je Windows installatie?
Ik heb ATI Catalyst Driver versie 12.8 geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dat zijn in ieder geval de juiste drivers om het goed te kunnen laten werken.

En welke HD audio formaten zijn er zichtbaar onder het HDMI audio apparaat? Hieronder heb ik nog even aangehaald wat ik eerder in het topic al eens had geschreven.

Voor alle duidelijkheid, je MOET onder je Windows afspeelapparaten bij HDMI (als standaard audio-apparaat) > eigenschappen > ondersteunde indelingen, de HD audio formaten zien staan (naast DTS en Dolby Digital). Staan die er niet bij dan wordt je receiver door Windows niet goed herkent en kan XBMC er ook niets mee. Dat kan gebeuren als je TV als audio-apparaat wordt gezien i.p.v. je Receiver en dan werkt het niet zoals het hoort.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-06 10:21
HeyJIJdaar schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 23:19:
Hoewel ik de MC001N al enige tijd in huis heb, heb ik hem inmiddels geinstalleerd en up and running. Ik draai hem op Windows 8 32 bit, 4gb intern geheugen en 320 gb 2 1/2 inch harde schijf.

De eerste indruk is goed, het geheel voelt vlot aan, beter dan verwacht. Het lawaai van de 2 1/2 hardeschijf is lager dan de ventilator die ingebouwd zit in mijn Samsung tv. De tv maakt beduidend meer lawaai. Alleen bij opstarten en afsluiten hoor je hem eventjes duidelijk. Erg netjes dus.

Ik heb volgens mij de goede drivers geinstalleerd. Ik heb inmiddels een paar bestanden met Dolby TrueHD DTS-HD Master Audio afgespeeld met XBMC. Echter het geluid doet het niet, als ik XBMC op audio uit HDMI zet stottert het beeld en krijg ik geen geluid. Zet ik de auto uit op digitaal, dan krijg ik wel geluid. Ik vind dit vreemd... het lijkt erop dat dit niet werkt/kan.

Wellicht kan iemand anders mij helpen om te kijken hoe ik de DTS HD onder Windows aan de praat krijg, i.c.m. XBMC?
Eventueel met een stappenplan, instellingen overzicht, zodat dit voor anderen ook nog van pas komt...
Zelf gisteren mijn arctic MC001-E geïnstalleerd. Ook bij mij werkt DTS HD en TrueHD niet en heb ik dezelfde symptomen. Bij mij draait het systeem op Windows 7 Professional 32bit. Ook ik heb de 12.8 Catalyst drivers geïnstalleerd. Hulp/stappenplan wordt ook door mij gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-06 11:13
Zorg dat je alleen de vinkjes aanzet die je versterker aankan bij de geluidsinstellingen. Bij de onderste 3 instellingen moet je keuze 1 en 2 op wasapi hdmi zetten. Dan zou het moeten werken. Wat ik wel had is dat mijn beeld via een usb hdd het prima deed, maar vanaf mijn nas stotterde als een gek.Ben daarom overgegaan op openelec. Vanaf usb werkte het perfect met hd audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-06 10:21
HeyJIJdaar schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 23:19:

Ik heb het probleem bij mijn systeem opgelost door bij Geluidshardware bij "Apparaat voor geluidsuitvoer" en "Doorgifte Geluidsuitvoerapparatuur" de instelling aan te passen naar " WASAPI: HDMI - AMD HDMI OUTPUT...."

Zie ook: http://wiki.xbmc.org/inde...dio_Output_Settings_Guide

Hoop dat dit ook jouw probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Voor de mensen die er nog een zoeken; ze zijne r weer bij amazon.de, en het is zelfs mij dit keer gelukt er een te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
xxxneoxxx schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 09:35:
Voor de mensen die er nog een zoeken; ze zijne r weer bij amazon.de, en het is zelfs mij dit keer gelukt er een te bestellen.
Hij staat ook weer op hun site te koop, daar was ie gisteren niet meer te zien.
http://www.arctic.ac/en/p/living/entertainment-center.html

Het gaat dan om de €199 versie, de rest wordt waarschijnlijk uit Hong Kong verstuurd en zul je dus importheffing over moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269317

verzending gaat via duitsland, geen importheffing! :*)
Ossi schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 10:38:
[...]

Hij staat ook weer op hun site te koop, daar was ie gisteren niet meer te zien.
http://www.arctic.ac/en/p/living/entertainment-center.html

Het gaat dan om de €199 versie, de rest wordt waarschijnlijk uit Hong Kong verstuurd en zul je dus importheffing over moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra

Betreffende de €199,-- aanbieding via Arctic.ac!

Sorry voor de kop, maar dan valt het tenminste op ;)

Deze werd inderdaad via de Duitse vestiging van Arctic verzonden waardoor je géén last had van extra import heffingen! Alle andere modellen, via arctic.ac, gaan wél via .HK, dus extra kosten!
Maar helaas voor de iets minder rappe bestellers is de €199,- aanbieding via Arctic.ca NIET meer leverbaar!
This item is currently not available!
En ik verwacht ook niet dat ie weer beschikbaar gaat komen.
De aanbieding was dan ook, zoals zeer duidelijk vermeld, "As long as stock lasts! "
Ook is er al gepost dat een order geannuleerd is omdat ze uitverkocht waren.

Ook de €99 versie via Amazon.de lijkt zo goed als uitverkocht.
De nieuwprijs is omhoog geschoten naar €199 terwijl er zo nu en dan een 2e hands aangeboden wordt voor rond de €99.
Mocht je er op deze manier nog 1 aan willen schaffen dan zit er niks anders op dan gewoon amazon regelmatig in de gaten houden.

[ Voor 3% gewijzigd door Nnoitra op 01-03-2013 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspertje19
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:25
Ik had hem via Arctic zelf besteld op 22 februari.
Gisteren mail dat ik een refund krijg omdat ie niet meer leverbaar was.
Vannohtend keek ik op Amazon en toen stonden er weer 3 nieuwe voor 99,-
Zojuist mail gehad dat jij verzonden is, ik had toch nog mazzel
Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste

Let op:
Lees eerst de openingspost voor relevante informatie!

Berichten dat de levertijd lang is kunnen ook achterwege worden gelaten.