Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:07
zAo schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 08:06:
[...]

Dat zal het probleem niet zijn inderdaad. Ik doelde meer op hoe je dat gaat doen zonder keyboard/muis.
ADvanced App Launcher installeren.. kan je volgens mij ook nog je Yatse app beetje gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-06 13:10
Welke openelec kun je het beste gebruiken op sd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
RobB_W schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 17:36:
Hij verwees ook in zijn eerdere post naar de handleiding op de website van Arctic ;)

Mij bevalt de speler tot nu toe prima. Misschien dat ik er ooit ook nog eens een ssd in zet. Hij hapert soms een beetje in menu's (xbmc draait nu op een class 10 sd kaartje). Geluid over hdmi werkt prima. Heb alleen een schema ingesteld bij sabnzbd, welke op mijn nas (qnap 412) draait. Beeld was gister een beetje schokkerig omdat mijn nas druk aan het parren en unrarren was. Hopelijk gaat dat nu beter.

Over afstandsbediening. Is er ook een plugin beschikbaar de de signalen van je afstandsbediening kan mappen, ipv andersom. Ik heb een universele remote, die volgens de specs xbox signalen zou moeten kunnen uitsturen, maar xbmc geeft geen sjoege. Ik zou wel willen zien of xbmc wel signalen binnen ziet komen via de IR port. Ik heb gisteren de ir port gechecked in de bios, maar die staat gewoon ingeschakeld.
Bedoel je deze
MC001
Gebruikershandleiding
Ga naar mc001.arctic.ac voor meer informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-06 21:44

tomic

Smexylittlebabe!

doggy1 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 17:53:
Welke openelec kun je het beste gebruiken op sd?
De generic versie van Openelec.tv O-)

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
Ik heb nu OpenELEC Testing - Generic OSS i386 Version:2.99.2 (3.0 RC 2)
gedownload, maar welke xbmc moet ik hebben, want als ik bij XBMC.org downloads kijk bij linux, dan wordt ik daar http://wiki.xbmc.org/inde...Installing_XBMC_for_Linux niet echt wijzer van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:11

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Topicstarter
doggy1 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 18:22:
Ik heb nu OpenELEC Testing - Generic OSS i386 Version:2.99.2 (3.0 RC 2)
gedownload, maar welke xbmc moet ik hebben, want als ik bij XBMC.org downloads kijk bij linux, dan wordt ik daar http://wiki.xbmc.org/inde...Installing_XBMC_for_Linux niet echt wijzer van
Ik heb deze geinstalleerd:

OpenELEC Testing - Generic i386 Version:2.99.2 (3.0 RC 2)

Daar zit XBMC meteen bij ingebakken :)

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
Ik heb nu ook maar OpenELEC Testing - Generic i386 Version:2.99.2 (3.0 RC 2) gedownload en ga hem straks als ik klaar ben met formatteren van de sd card installeren.
Moet ik nu eerst de hdd weer uit de Arctic halen?
Kan ik meteen remote via phone of ipad gebruiken?
Ik heb wel een Harmony 700, maar deze staat niet in de lijst http://wiki.openelec.tv/index.php?title=Supported_Hardware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Laatst online: 00:08
Stap 1) Topic start lezen
Stap 2) Openelec site lezen
Stap 3) Installatie handleiding op openelec.tv lezen.
Stap 4) Topic lezen cq de search functie gebruiken.

Weten waar je mee bezig gaat en wat je moet doen vóórdat je bezig gaat is misschien wel een heel gek idee van mij, maar het wil wel eens helpen.

En zeg anders gewoon dat je niet weet waar je mee bezig bent/gaat en vraag gewoon hulp en/of een stappenplan.
Dat werkt beter en sneller dan aannames doen en halve vragen (zoals, doe ik dit nu goed?) stellen ;)

[ Voor 65% gewijzigd door Nnoitra op 19-02-2013 19:11 ]

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Er is een algemeen XBMC topic; [ervaringen] XBMC Media Center - Deel XV
Mocht je echter tegen zaken aanlopen die specifiek wat met deze Arctic te maken hebben dan kun je dat soort zaken hier zeker aan de orde brengen (mits even de tijd wordt genomen om zelf eerst wat uit te zoeken).
Een OpenElec installatie heeft weinig met deze Arctic van doen, hem goed draaiende krijgen a.g.v. de aanwezige hardware in de Arctic dan weer wel.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
Ik gebruik al langere tijd xbmc op mijn imac en gebruik deze dan als mediaspeler op mijn plasma tv en gebruik xbmc remote op mijn ipad en dat werkt prima.
Nu met Arctic loop ik tegen een aantal zaken op, waarvan ik hoopte mee geholpen te worden.Ik kan me voorstellen dat het voor sommige mensen waar dit gesneden koek voor is het frustrerend is om "domme" vragen te beantwoorden.
Soms kom je dingen tegen waar ik het antwoord niet kan vinden(wil niet zeggen dat ik niet gezocht heb!).
Ik heb nu de hdd er maar uit gehaald en bovenstaande openelec met" ingebouwde" xbmc op sd gezet, maar als ik Arctic opstart dan zie ik even het logo van Arctic en daarna een zwart scherm met linksboven een knipperend wit streepje. Ik kan niet vinden wat ik fout doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Doggy1, heb je in het BIOS wel de geplaatste SD kaart als boot_medium gekozen nadat je de HDD uit het systeem hebt verwijderd?

Edit: het zou prettig zijn dat iemand toch even de moeite zou nemen om terug te koppelen waarom er nu niet vanaf SD gestart kon worden. Als je vraagt naar oplossingen geef dan ook nog even aan waardoor het probleem is opgelost, kan een ander er mogelijk ook nog wat aan hebben.

[ Voor 52% gewijzigd door hardware-lover op 20-02-2013 10:00 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimGal
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 28-04 20:35
Lijkt nu uitverkocht te zijn bij Amazon.de
Ik heb nu de versie van 194€ bij arctic besteld.
Lijkt mij ook een goede deal :)

[ Voor 49% gewijzigd door WimGal op 19-02-2013 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
Het is me gelukt om OpenELEC Testing - Generic i386 Version:2.99.2 (3.0 RC 2 te installeren, maar nu ben ik bij instellingen static ip gekomen en heb ik daar het ip adres van de arctic ingevuld(heet nu openelec), maar ik moet daar " network gateway" invullen. Hoe kom ik te weten wat ik daar moet invullen?
Is dit hetzelfde als die ik vind in xbmc op mijn imac?
Al gevonden

[ Voor 9% gewijzigd door doggy1 op 19-02-2013 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Topicstarter
Nnoitra schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 19:06:

En zeg anders gewoon dat je niet weet waar je mee bezig bent/gaat en vraag gewoon hulp
O-) ;)
doggy1 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 22:05:
Het is me gelukt om OpenELEC Testing - Generic i386 Version:2.99.2 (3.0 RC 2 te installeren, maar nu ben ik bij instellingen static ip gekomen en heb ik daar het ip adres van de arctic ingevuld(heet nu openelec), maar ik moet daar " network gateway" invullen. Hoe kom ik te weten wat ik daar moet invullen?
Is dit hetzelfde als die ik vind in xbmc op mijn imac?
Al gevonden
Heerlijk is dat.. zelf oplossende problemen ;) :D

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-06 11:36

jdwrist

En het antwoord is koekje

Sow dan zit net op Amazon te kijken en ben dus echt net op tijd geweest met bestellen.

De €99 versie is nu €199

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Topicstarter
jokapo schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 07:30:
Sow dan zit net op Amazon te kijken en ben dus echt net op tijd geweest met bestellen.

De €99 versie is nu €199
Er worden er nog maar 2 aangeboden (nieuw) inderdaad, maar beide door externe partijen... daarom zal die ook een flink stuk duurder zijn ;)

Maar ja, alleen op tweakers zijn er al 10/15 mensen die hem nu (besteld) hebben? :)

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnym
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-06 00:13
Toevallig heb ik gisteravond er ook 1 besteld. Net op tijd zie ik. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

moet zeggen dat het bestellen via arctic toch niet zo'n plezierige ervaring is. Ze reageren niet op mails...

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
kmf schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 09:38:
moet zeggen dat het bestellen via arctic toch niet zo'n plezierige ervaring is. Ze reageren niet op mails...
Er is een verschil tussen "ze reageren niet" en in jouw ogen "niet snel genoeg" ;)
Wanneer heb je het mailtje verzonden?
Ook moet je er rekening mee houden dat, als ik me niet vergis, alle administratie in HongKong gedaan wordt.
Je hebt dan met dat Chinese nieuwjaar verhaal van vorige week te maken en een andere tijdszone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Nnoitra schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 10:27:
[...]

Er is een verschil tussen "ze reageren niet" en in jouw ogen "niet snel genoeg" ;)
Wanneer heb je het mailtje verzonden?
Ook moet je er rekening mee houden dat, als ik me niet vergis, alle administratie in HongKong gedaan wordt.
Je hebt dan met dat Chinese nieuwjaar verhaal van vorige week te maken en een andere tijdszone.
Het is anders wel heel toevallig dat ze op een vraagmail niet "snel genoeg" reageren, maar op het moment dat ze een mail krijgen van "ik laat de creditcardmaatschappij een onderzoek opstarten" dat ze wel binnen een dag reageren :X (maar op de andere vragen in het normale mailtje wordt nog steeds niet op ingegaan)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Of de binnenkomende mailtjes worden verdeeld onder specifieke afdelingen (waarbij de ene groter is dan de ander of het drukker heeft) en op basis van een bepaalde prio afgehandeld?
Of je stelt vragen waar geen 'kant en klaar' antwoord op is / wat ze eerst zelf uit moeten zoeken?

Met een beetje geduld kom je een heel eind.
Er voorbeelden van mensen, inclusief tweakers, die wel antwoord op hun mailtjes gekregen hebben.

[ Voor 40% gewijzigd door Nnoitra op 20-02-2013 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-06 11:42
Mijn bestelling van 8 februari bij arctic zelf is ook nog steeds niet processed... Vind het wel erg lang duren zo :( Aanstaande vrijdag is het twee weken geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-06 10:26

zAo

GPLv2 Fanboy

Ossi schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 12:19:
Mijn bestelling van 8 februari bij arctic zelf is ook nog steeds niet processed... Vind het wel erg lang duren zo :( Aanstaande vrijdag is het twee weken geleden.
Waarom cancel je het niet en bestel je hem bij Amazon.de dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

zAo schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 12:20:
[...]
Heb je de links in de startpost al gechecked?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

hardware-lover schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 12:27:
[...]

Heb je de links in de startpost al gechecked?
Ow, sorry 8)7 Uitverkocht dus.

Wel balen want ik wilde dit weekend een 2e bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Om weer ontopic te zijn. Ik ben wel tevreden over het apparaatje zelf. Tot nu toe draait alles.
Opstarten werkt redelijk snel.
HDMI-audio passthrough richting versterker die de DTS e.d. streams verwerkt.

Later deze week ga ik de standaard TB hdd eruit halen en vervangen met een SSD. De HDD wou ik gebruiken als ext-hdd voor andere zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
zAo schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 12:20:
[...]

Omdat het een andere versie betreft. Via Arctic zit er al geheugen/hdd/optische drive/afstandsbediening bij :)
Was toch iets goedkoper naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:05
kmf schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 12:44:
Om weer ontopic te zijn. Ik ben wel tevreden over het apparaatje zelf. Tot nu toe draait alles.
Opstarten werkt redelijk snel.
HDMI-audio passthrough richting versterker die de DTS e.d. streams verwerkt.

Later deze week ga ik de standaard TB hdd eruit halen en vervangen met een SSD. De HDD wou ik gebruiken als ext-hdd voor andere zaken.
Ik heb hetzelfde idee. Zijn er nog zaken veranderd in de install op de 1TB? Of zou je een standaard install kunnen doen. Als er toch e.e.a. is aangepast is een image maken van de 1TB wel handig (gelijk als backup). Ga je dat doen? Of een nieuwe install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Red devil schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 13:50:
[...]

Ik heb hetzelfde idee. Zijn er nog zaken veranderd in de install op de 1TB? Of zou je een standaard install kunnen doen. Als er toch e.e.a. is aangepast is een image maken van de 1TB wel handig (gelijk als backup). Ga je dat doen? Of een nieuwe install.
Een kloon is het snelste. Ik heb namelijk geen zin om alle instellingen opnieuw goed te zetten. Hopelijk is een upgrade makkelijk later.

Wellicht dat ik ook ga klonen richting een SD-kaart. Daar ga ik dan testdingen op doen.

Ik vraag me namelijk af of dat ding met oscam om kan gaan. Dan ga ik een cardreader kopen en m'n ziggokaart er in steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
Ik heb hem aan de praat met OpenELEC Testing - Generic i386 Version:2.99.2 (3.0 RC 2).
Ik heb mijn videaos op een nas(etrayz) staan en dat ging prima toen ik xbmc op mijn imac gebruikte. Op beginscherm zag je dan programms systeem videos speelfilms series weer afbeelding, maar op de arctic zie ik series niet.
Bij locaties toevoegen(bij videos naar bestanden en dan op keyboard c aanklikken) heb ik voor movies : etrayz/gerard/public/movies toegevoegd(net als bij imac).
Voor series idem maar dan series ipv movies.
Alles gaat goed,maar ik zie nu bij beginscherm van xbmc niet " series" in de rij staan, ook krijg ik neit alle inf bij de series en de films terwijl ik dit bij xbmc op imac wel kreeg.
TIP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander.dahlberg
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-11-2024
Inmiddels de instelling EuP in de bios uitgezet, om het apparaatje aan en uit te kunnen zetten met de harmony. Ik had eerst als apparaat Microsoft -> Windows Media Center (SE), maar bij deze werkt de activiteit starten en de off knop niet.
Ik heb een drietal andere microsoft devices geprobeerd die allen werken: MCE keyboard, Windows Media Center (EU) en MCE remote.

Wake-on-Lan (WOL) werkt overigens ook met Yatse, maar kan m'n TV alleen met infrarood op afstand aan krijgen dus heel bruikbaar is het niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toos87
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-04 16:16
Awesome... Ik heb hem ook net besteld via de arctic site.
Ben erg benieuwd naar het apparaat en hoop dat sabnzb etc gewoon goed draait.

Ik zal mijn bevindingen posten als ik hem binnen heb.

Anoniem: 413152

Welke remotes gebruiken jullie? Ik gebruik voorlopig nog een gewoon toetsenbord, maar aangezien dat bekabeld is is dat niet zo heel praktisch. Ik zou er ook mijn tv gewoon mee willen bedienen, om voor een keer eens komaf te maken met al die verschillende afstandsbedieningen.

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:10

CeesKees

I rest my Kees

Topicstarter
Ik gebruik: A een CEC module. Dit is ideaal want hiermee is XBMC te bedienen met de remote van mijn TV.

En B: Ik gebruik Yatse, een android App... Een hele mooie android app.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• jdwrist

jdwrist

Geheugen is binnen nu wachten op mn speeltje

• veryip
  • Laatst online: 19-06 13:13

veryip

Nikon D7000 + Glas

Anoniem: 413152 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 08:20:
Welke remotes gebruiken jullie? Ik gebruik voorlopig nog een gewoon toetsenbord, maar aangezien dat bekabeld is is dat niet zo heel praktisch. Ik zou er ook mijn tv gewoon mee willen bedienen, om voor een keer eens komaf te maken met al die verschillende afstandsbedieningen.
Mijn Harmony 500 als "MCE" geconfigureerd en dat werktte opzicht redelijk al vond ik de response traag en kwam het signaal over een afstand van 4 meter niet altijd even goed over. Constellation op m'n iPhone en iPad gezet en dat werkt veel sneller, makkelijker en mooier.

Nog geen oplossing gevonden voor het aanzetten... "hij" staat nu achter m'n TV (uit het zicht enzo) dus via IR kan (helaas) niet. via WOL heb ik nog niet kunnen vinden (in de BIOS oid)

Nikon D7000

• sander.dahlberg
veryip schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 13:11:
[...]

Mijn Harmony 500 als "MCE" geconfigureerd en dat werktte opzicht redelijk al vond ik de response traag en kwam het signaal over een afstand van 4 meter niet altijd even goed over. Constellation op m'n iPhone en iPad gezet en dat werkt veel sneller, makkelijker en mooier.

Nog geen oplossing gevonden voor het aanzetten... "hij" staat nu achter m'n TV (uit het zicht enzo) dus via IR kan (helaas) niet. via WOL heb ik nog niet kunnen vinden (in de BIOS oid)
Ik kan bevestigen dat WOL standaard werkt, zonder een expliciete optie in de BIOS. Met de Yatse app voor Android kan ik 'm aanzetten.

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Topicstarter
Hoe zet je m dan aan met Yatse. als ik vragen mag?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• sander.dahlberg
CeesKees schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 13:38:
Hoe zet je m dan aan met Yatse. als ik vragen mag?
In de Yatse app bovenaan staat je machine naam; deze ingedrukt houden waarmee een WOL packet wordt verzonden.

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-06 09:07
Niiiice. USB 3 stick besteld om vanaf te kunnen booten, vandaag binnen, is de MC001 uitverkocht @ amazon. :( Ah well.. Dan misschien maar bestellen @ Arctic zelf. voor ie daar ook uiterkocht is.

Zal wel niet meer terugkomen voor de prijs @ amazon schat ik zo.

• DrLZ Gambit
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:01
Ik heb contact opgenomen met Amazon over mijn defecte adapter.
Ik ben zeer positief te spreken over de after sales van Amazon duitsland.
Ze sturen mij een nieuwe adapter toe en willen de defecte niet retour.

Gisteren heb ik de gok maar gewaagd met een laptop adapter en er ontpofte niets, geen kaboom of enigzins rook. (vreemd genoeg was ik nog teleurgesteld ook :+ ).

Maar er zit weer leven in de Arctic en openelec werkt zonder enige problemen.
Misschien dit weekend eens tijd maken om met windows aan de slag te gaan.

• caspertje19
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:30
xxxneoxxx schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 14:05:
Niiiice. USB 3 stick besteld om vanaf te kunnen booten, vandaag binnen, is de MC001 uitverkocht @ amazon. :( Ah well.. Dan misschien maar bestellen @ Arctic zelf. voor ie daar ook uiterkocht is.

Zal wel niet meer terugkomen voor de prijs @ amazon schat ik zo.
en dat wachten duurt lang op me prepaid creditcard van moneybookers, ben bang dat ik de boot straks nog mis en dat ie ook bij arctic uitverkocht is...dan raak ik aan de veel duurdere optie de mc101, maar liever niet

• veryip
  • Laatst online: 19-06 13:13

veryip

Nikon D7000 + Glas

caspertje19 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 15:11:
[...]

en dat wachten duurt lang op me prepaid creditcard van moneybookers, ben bang dat ik de boot straks nog mis en dat ie ook bij arctic uitverkocht is...dan raak ik aan de veel duurdere optie de mc101, maar liever niet
ik heb mijn prepaid creditcard gehaald bij https://www.3vcard.nl/ ... kon gewoon online bestellen, afrekenen en binnen een half uur was e.e.a. geregeld....alleen jammer dat bij mij (amazon) de verzendkosten pas ná het opgeven van het creditcardnummer werden toegevoegd en ik dus eerst een creditcard van 100 euro had gekocht (barebone kostte tenslotte 99,95 euro en verzendkosten waren niet heel duidelijk vermeld ofzo), vervolgens een 2de van 20 euro en het bedrag vervolgens van de ene creditcard naar de andere creditcard moest overboeken wat me al met al zeker 5 euro extra (3,50 + 1,- + overboekkosten) heeft gekost... maar ach.. wat zeuren we :)

Nikon D7000

• caspertje19
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:30
veryip schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 15:33:
[...]

ik heb mijn prepaid creditcard gehaald bij https://www.3vcard.nl/ ... kon gewoon online bestellen, afrekenen en binnen een half uur was e.e.a. geregeld....alleen jammer dat bij mij (amazon) de verzendkosten pas ná het opgeven van het creditcardnummer werden toegevoegd en ik dus eerst een creditcard van 100 euro had gekocht (barebone kostte tenslotte 99,95 euro en verzendkosten waren niet heel duidelijk vermeld ofzo), vervolgens een 2de van 20 euro en het bedrag vervolgens van de ene creditcard naar de andere creditcard moest overboeken wat me al met al zeker 5 euro extra (3,50 + 1,- + overboekkosten) heeft gekost... maar ach.. wat zeuren we :)
Ja goed, ik heb het vorige week al in werking gezet bij moneybookers, dinsdag het berocht gehad dat de kaart verzonden is, dus verwacht hem wel vrijdag of zterdag, en als ik pech heb pas dinsdag, want postnl bezorgd niet meer op maandag.

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-06 14:08
veryip schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 15:33:
[...]

Heb zelf een kaart bij Neteller. Ook prepaid en heel makkelijk online met Ideal (of talloze andere opties) op te laden. Ideal voor sites zoals Amazon. En je kan niet meer betalen dan je hebt ;). Alleen even registreren, en je krijgt een plasticje thuis en online kan je je E-creditcard opzetten.

• Nnoitra
Eeeeeeen we gaan weer ONtopic ipv online/tijdelijke creditcards te vergelijken? :>

Is er hier toevallig al iemand bezig geweest met de diverse emulatoren die XBMC compatible zijn?

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

OE Arctic (test) release: http://openelec.tv/get-openelec/download/viewdownload/11/44

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 21-02-2013 17:43 ]

Testing, one, two ...

• xxxneoxxx
Nnoitra schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 16:18:
Eeeeeeen we gaan weer ONtopic ipv online/tijdelijke creditcards te vergelijken? :>

Is er hier toevallig al iemand bezig geweest met de diverse emulatoren die XBMC compatible zijn?
Oeh, MAME? :P

• Nnoitra
Bijvoorbeeld :)

Er zijn XBMC plugins, zoals ROMmanager, waarmee je die boel kunt beheren/starten.
Maar omdat OpenElec een zwaar geminimaliseerde linux build is, zou het wel eens wat problematisch kunnen worden. Al zijn er wel 'OpenElec compatible' emulatoren, maar geen idee hoe die presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik draai XBMC op Win7. Eerst de integratie met sickbeard en couch potato proberen vloeiend te krijgen en dan eens kijken wat die emulators zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:59
OPENELEC RC3 is uit met een specifieke build voor de Arctic. Dit weekend eens updaten. Ik kan alleen niet vinden hoe ik om moet gaan met het feit dat ik nu een Generic build draai. Kan je gewoon updaten, of krijg je dan een update van de generic versie? Of wordt het een kwestie van backup maken en dan de specifieke Arctic build installeren..?

[ Voor 15% gewijzigd door RobB_W op 22-02-2013 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

RobB_W schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 08:02:
OPENELEC RC3 is uit met een specifieke build voor de Arctic. Dit weekend eens updaten. Ik kan alleen niet vinden hoe ik om moet gaan met het feit dat ik nu een Generic build draai. Kan je gewoon updaten, of krijg je dan een update van de generic versie? Of wordt het een kwestie van backup maken en dan de specifieke Arctic build installeren..?
Click

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Anoniem: 413152 schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 07:49:
Ik draai XBMC op Win7. Eerst de integratie met sickbeard en couch potato proberen vloeiend te krijgen en dan eens kijken wat die emulators zeggen.
Op windows zal dat geen probleem zijn. Op OpenElec is een grotere uitdaging.

En dan heb ik het hier over emulators, niet over sickbeard/couchpotato ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Nnoitra op 22-02-2013 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toos87
Nnoitra schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 09:13:
[...]

Op windows zal dat geen probleem zijn. Op OpenElec is een grotere uitdaging.
Volgens mij moet dat geen probleem zijn op OpenElec CLICK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

toos87 schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 09:17:
[...]

moet ik nog gaan kiezen ook: installeer ik deze pakketten op mn synology of op mn arctic mmmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toos87
jokapo schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 09:30:
[...]

moet ik nog gaan kiezen ook: installeer ik deze pakketten op mn synology of op mn arctic mmmmmm
Als je een NAS hebt zou ik het daar op laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
toos87 schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 09:17:
@Toos87; niet zomaar halverwege het vehaal binnenvallen heh ;)
Zie mijn edit ter verduidelijking :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toos87
Nnoitra schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 09:33:
[...]

@Toos87; niet zomaar halverwege het vehaal binnenvallen heh ;)
Zie mijn edit ter verduidelijking :P
Ik durf al niks meer te zeggen ;w :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Topicstarter
Anoniem: 413152 schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 07:49:
Heb van de week wel de SABNzbd-suite geinstalleerd, moet alleen nog ff mee beginnen om de instellingen goed te krijgen..
Heb geen usenet gebeuren, dus wil gaan downloaden via torrents.. dat schijnt weer iets lastiger te zijn, maar goed..

Eerst maar eens een tobo fixen voor het makkelijker instellen van dingen :p

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroersma
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-06-2023
De MC001-E (met DVD-drive) voor EUR 119,95 is weer te krijgen bij amazon.
Heb hem maar snel besteld met een reepje geheugen. :9

[ Voor 18% gewijzigd door jroersma op 22-02-2013 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
AngelDust schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 09:52:

Eerst maar eens een tobo fixen voor het makkelijker instellen van dingen :p
Als je het instellen vanaf je bank wilt doen, heb je er een met een behoorlijk lang draadje nodig.
Of wil je mijn draadloze 'leasen'? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Topicstarter
Nnoitra schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 10:38:
[...]

Als je het instellen vanaf je bank wilt doen, heb je er een met een behoorlijk lang draadje nodig.
Of wil je mijn draadloze 'leasen'? :+
bol.com is gewillig :p

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
Logitech Harmony 700 werkt ook prima, alleen weet ik nog niet hoe ik de Arctic mbv de ab op standby kan zetten en weer aan. Het lijkt alsof je hem alleen maar uit kan zetten met de ab, zodat je alleen met aan/uit knop op de Arctic weer aan kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

Hier ook ERG gewillig morgen wordt mn DS413 afgeleverd 8) nu nog op zoek naar betaalbare 4TB schijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
doggy1 schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 11:16:
Logitech Harmony 700 werkt ook prima, alleen weet ik nog niet hoe ik de Arctic mbv de ab op standby kan zetten en weer aan. Het lijkt alsof je hem alleen maar uit kan zetten met de ab,
Dit is een setting die in XBMC aan te passen is.
zodat je alleen met aan/uit knop op de Arctic weer aan kan zetten.
Met het risico om in herhaling te vallen; lees het topic eens door of gebruik de search. Dit is meerdere keren besproken en is de oplossing is ook gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
Ja, die pagina hed ik ook gelezen, maar die geeft toch geen antwoord op mijn vraag? Dit gaat volgens mij alleen over het update van nieuwe versies van dezelfde build. Ik bedoel van de generic build naar de arctic build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander.dahlberg
RobB_W schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 15:25:
[...]

Ja, die pagina hed ik ook gelezen, maar die geeft toch geen antwoord op mijn vraag? Dit gaat volgens mij alleen over het update van nieuwe versies van dezelfde build. Ik bedoel van de generic build naar de arctic build.
Volgens mij is het een kwestie van een kleinere kernel, aangezien alleen de drivers die voor de Arctic relevant zijn in de kernel zitten. Dit terwijl de generieke versie meer varianten van dezelfde apparaten dient te ondersteunen. De genoemde update omvat het vervangen van de kernel door de Arctic specifieke. Dus geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toos87
jroersma schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 10:25:
De MC001-E (met DVD-drive) voor EUR 119,95 is weer te krijgen bij amazon.
Heb hem maar snel besteld met een reepje geheugen. :9
Aaaaaand it's gone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:03
Zojuist geïnstalleerd en alles loopt als een trein. Onder Windows kreeg ik t niet voor elkaar om vanaf mijn NAS te streamen. Nu loopt dit zeer soepel. Helaas geen HD audio maar goed. Enige wat ik nu zie als mogelijke bug is dat als ik een film stop het systeem even wegvalt. hij laat dan het opstartlogo xbmc frodo kort zien en dan kom ik in het hoofdmenu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
Dat wegvallen gebeurt bij mij soms ook. Wake on Lan heb ik nu ook aan de praat, erg fijn. En de update naar RC3 werd automatisch doorgevoerd, ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toos87
Zijn er ook mensen die de MC001-XBMC hebben gekocht via de Arctec site zelf?
Hoelang hebben jullie moeten wachten totdat hij geleverd werd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269317

toos87 schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 16:04:
een dag of acht. werd geleverd zonder afstandsbediening, wordt nagestuurd. logitech 555 werkt perfect met profiel WMC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBoDeN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-02 15:54
Hoe benader ik openelec vanaf mijn Windows pc
Ik heb de versie van arctic met de 1TB schijf
Door het intypen van het ip adres zegt Windows pagina niet beschikbaar ?

Ik ben er ook nu pas achter gekomen dat de library functie van xbmc niet werkt vanaf een nas. Dus moet je films eerst overzetten naar de HD :(

Of is er een andere oplossing

Bij mij 2 weken, afstandsbediening. 3 dagen later

[ Voor 8% gewijzigd door ReBoDeN op 23-02-2013 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ReBoDeN schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 16:46:
Hoe benader ik openelec vanaf mijn Windows pc
Ik heb de versie van arctic met de 1TB schijf
Door het intypen van het ip adres zegt Windows pagina niet beschikbaar ?

Ik ben er ook nu pas achter gekomen dat de library functie van xbmc niet werkt vanaf een nas. Dus moet je films eerst overzetten naar de HDD :(

Of is er een andere oplossing?

[knip]
Ik begrijp niet helemaal wat je nu eigenlijk vraagt?

OpenElec benaderen vanaf een Windows PC? Waarom zou je dat willen?

Waarom zou de library mode niet werken vanaf een NAS en lokaal wel, en over welke library mode gaat het eigenlijk? Werkt dat bij jou niet of heb je ergens gelezen dat dat niet zou kunnen werken?

XBMC gerelateerde vragen horen eigenlijk in het XBMC topic thuis aangezien dat weinig met deze Arctic van doen heeft....

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBoDeN
hardware-lover schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 17:12:
[...]

Ik begrijp niet helemaal wat je nu eigenlijk vraagt?

OpenElec benaderen vanaf een Windows PC? Waarom zou je dat willen?

Waarom zou de library mode niet werken vanaf een NAS en lokaal wel, en over welke library mode gaat het eigenlijk? Werkt dat bij jou niet of heb je ergens gelezen dat dat niet zou kunnen werken?

XBMC gerelateerde vragen horen eigenlijk in het XBMC topic thuis aangezien dat weinig met deze Arctic van doen heeft....
Het betreft toch een combi van openelec met xbmc wat geïnstalleerd is ?

Reden is dat ik het wil benaderen om bestanden over te zetten

Heb het verder getest library werkt als je een shared directory hebt op een Windows pc maar niet vanaf een nas
Xbmc geeft ook aan dat deze functionaliteit niet werkt vanaf een nas

Betreft library mode van de keuze video

Dus ik dacht dat ik de vragen op de juiste plaatst stelde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Je kunt bij de Openelec 'Storage' share als het systeem draait en je in EXPLORER (dus niet Internet explorer) naar \\ipadres\ gaat.
Ook kun je met dat IP gewoon een "drive mapping" naar de OpenElect share aanmaken, maar dat is standaard Windows functionaliteit, dat kun je zelf wel uitzoeken.

Overigens, werkt de library mode prima als je media op een nas staat.
Bij 'Video' een media source toevoegen en dan op basis van SMB of NFS de locatie op de nas aangeven en updaten/scrapen die handel.

Ga eerst hier http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Main_Page maar even rondneuzen en dan op naar het XBMC topic.

[ Voor 15% gewijzigd door Nnoitra op 23-02-2013 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ReBoDeN schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 19:03:
[...]
Het betreft toch een combi van openelec met xbmc wat geïnstalleerd is ?
OpenElec IS XBMC, niets meer en niets minder (hoewel?). Een Linux versie met een (vaak specifieke) versie van XBMC, speciaal aangepast voor apparaten zoals o.a. deze Arctic MC001. Buiten het draaien van XBMC kun je er vaak verder weinig meer mee. XBMC is er echter in diverse uitvoeringen bedoelt voor heel veel verschillende software-platformen en OpenElec is er daar eentje van.

Ik kan nog steeds niet zo heel erg veel wijzer worden uit je wijze van vragen stellen maar dat moet je mij maar niet kwalijk nemen. Ik probeer te begrijpen wat je bedoelt maar het lukt me werkelijk niet zo goed en daarmee wordt het lastig om een goed en bruikbaar antwoord te geven.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBoDeN
Pffff ik doe echt mijn best

Ik heb een netwerk met 3 pc en 2 nas (synology 413 , net gear stora)
Het ip adres van de mc001 kan ik niet benaderen verder kan ik overal netwerk drives mappen en is alles toegankelijk
Ook het toevoegen van smb of nfs lukt me niet

Ik zal mogen nogmaals een poging wagen en proberen mijn probleem duidelijk te maken
Wellicht dat ik op de synology ook iets moet instellen ?

Ik had een sitecom mediaspeler van 50 euro .....
Die deed alles behalve dvd (video-ts) afspelen met een menustructuur
Dut is zeker geen plug en play apparaat ( maar dit ligt dus waarschijnlijk aan mij)

[ Voor 5% gewijzigd door ReBoDeN op 23-02-2013 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Probeer eens leestekens e.d. te gebruiken, zou allicht al wat schelen met begrijpelijkheid van je posts. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

ReBoDeN schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 21:03:

Het ip adres van de mc001 kan ik niet benaderen verder kan ik overal netwerk drives mappen en is alles toegankelijk

Ik zal mogen nogmaals een poging wagen en proberen mijn probleem duidelijk te maken

Dut is zeker geen plug en play apparaat ( maar dit ligt dus waarschijnlijk aan mij)
Leestekens is inderdaad wel een ding :X

Maargoed; kijk eens bij de settings van XBMC wat het IP Adres is en tik in je Windows Verkenner '\\IP.ADRES' in.

Of heb je meer dan 1 modem/router in je netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Topicstarter
Ik zag gister bij een boot van het syteem een melding verschijnen over een OpenElec update?
Iets met Manual update? Wat moet ik daar voor doen om die door te voeren?

Kon zo snel de melding niet lezen, toen was die al weg... :p

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
OpenElec op "automatic updating" zetten of http://wiki.openelec.tv/index.php?title=Updating_OpenELEC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ReBoDeN schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 21:03:

We gaan eens een poging wagen.

Ik heb de test-versie van OpenElec voor deze Arctic maar eens geïnstalleerd. Eerst op een andere PC de installatie in orde gemaakt op een USB stick, daarna in de Arctic vanaf de USB stick geboot en OE geïnstalleerd op een 4GB SD kaartje. Daarna geboot vanaf SD en na de start eerst maar eens even gekeken of het lastig was om een NAS (Synology) share toe te voegen. Dat bleek niet het geval te zijn.

Via XBMC netwerklocatie toevoegen heb ik als servernaam de naam opgegeven van mijn Synology (zoals ik deze via DSM > configuratiescherm > netwerk > servernaam heb aangemaakt. Onder gedeelde map heb ik de publieke share toegevoegd zoals ik deze onder DSM > configuratiescherm > gedeelde map heb toegevoegd. Ik heb een public share aangemaakt voor gast (guest) account zonder dat hier een gebruikersnaam of wachtwoord nodig is om de inhoud uit te kunnen lezen.

Binnen XBMC is het nu dus voldoende om de SMB NAS naam in te vullen en de publieke share, om toegang te hebben tot de map waarin ik mijn media opgeslagen heb en welke gedeeld wordt met alle PC's die hier in huis aan het netwerk hangen (dat zijn er nogal wat). Daarna staat de toegevoegde netwerklocatie in het overzicht waarin ik locaties kan selecteren om toe te voegen aan de library. Ik blader dus naar de juiste map binnen mijn toegevoegde share, geef aan wat er zich in die map bevind (TV-serie, Films, ....) en de scraper doet de rest en voegt de inhoud toe. That's it, spannender kan ik het werkelijk niet maken.

Mocht het media zich bevinden in een beveiligde share dan dient men natuurlijk ook de gebruikersnaam en wachtwoord toe te voegen bij het opgeven van de netwerklocatie maar dat lijkt me dan ook logisch.

SD via USB lijkt een stuk vlotter te draaien dan SD via de kaartlezer aan de voorzijde. Toch bemerk ik haperingen in de bediening tijdens het scrapen en toevoegen van nieuwe media aan de bibliotheek. Deze haperingen zijn mogelijk weg als het scrapen klaar is (zover is ie nog niet) maar onder Windows is deze hapering tijdens het bedienen en gelijktijdig scrapen helemaal afwezig. Mogelijk is het e.e.a. een gevolg van het gebruikte type SD maar ik heb er nu al verschillende getest met een aardige lees/schrijf-snelheid en toch blijft de hapering aanwezig tijdens het scrapen.

Afijn, OpenElec voor deze Arctic draait binnen luttele ogenblikken, nu weer terug naar mijn vertrouwde Windows omgeving ;)

[ Voor 10% gewijzigd door hardware-lover op 24-02-2013 19:19 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
Ik wil openelec instellen voor mijn Harmony 700 zodat ik de Arctic daarmee in standby kan zetten, maar hoe kom ik in de bios van openelec?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[verwijderd] reageren heeft eigenlijk weinig zin, er komt zelden een antwoord van bovenstaande user.

[ Voor 116% gewijzigd door hardware-lover op 24-02-2013 21:06 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teuntje1967
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09-2024
toos87 schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 16:04:
Ik heb hem op 11 feb. jl. besteld maar nog niets ontvangen. Ga toch ff een mail sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
hardware-lover schreef op zondag 24 februari 2013 @ 19:18:
[verwijderd] reageren heeft eigenlijk weinig zin, er komt zelden een antwoord van bovenstaande user.
:? :? :? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBoDeN
hardware-lover schreef op zondag 24 februari 2013 @ 16:22:
[...]

We gaan eens een poging wagen.

Ik heb de test-versie van OpenElec voor deze Arctic maar eens geïnstalleerd. Eerst op een andere PC de installatie in orde gemaakt op een USB stick, daarna in de Arctic vanaf de USB stick geboot en OE geïnstalleerd op een 4GB SD kaartje. Daarna geboot vanaf SD en na de start eerst maar eens even gekeken of het lastig was om een NAS (Synology) share toe te voegen. Dat bleek niet het geval te zijn.

Via XBMC netwerklocatie toevoegen heb ik als servernaam de naam opgegeven van mijn Synology (zoals ik deze via DSM > configuratiescherm > netwerk > servernaam heb aangemaakt. Onder gedeelde map heb ik de publieke share toegevoegd zoals ik deze onder DSM > configuratiescherm > gedeelde map heb toegevoegd. Ik heb een public share aangemaakt voor gast (guest) account zonder dat hier een gebruikersnaam of wachtwoord nodig is om de inhoud uit te kunnen lezen.

Binnen XBMC is het nu dus voldoende om de SMB NAS naam in te vullen en de publieke share, om toegang te hebben tot de map waarin ik mijn media opgeslagen heb en welke gedeeld wordt met alle PC's die hier in huis aan het netwerk hangen (dat zijn er nogal wat). Daarna staat de toegevoegde netwerklocatie in het overzicht waarin ik locaties kan selecteren om toe te voegen aan de library. Ik blader dus naar de juiste map binnen mijn toegevoegde share, geef aan wat er zich in die map bevind (TV-serie, Films, ....) en de scraper doet de rest en voegt de inhoud toe. That's it, spannender kan ik het werkelijk niet maken.

Mocht het media zich bevinden in een beveiligde share dan dient men natuurlijk ook de gebruikersnaam en wachtwoord toe te voegen bij het opgeven van de netwerklocatie maar dat lijkt me dan ook logisch.

SD via USB lijkt een stuk vlotter te draaien dan SD via de kaartlezer aan de voorzijde. Toch bemerk ik haperingen in de bediening tijdens het scrapen en toevoegen van nieuwe media aan de bibliotheek. Deze haperingen zijn mogelijk weg als het scrapen klaar is (zover is ie nog niet) maar onder Windows is deze hapering tijdens het bedienen en gelijktijdig scrapen helemaal afwezig. Mogelijk is het e.e.a. een gevolg van het gebruikte type SD maar ik heb er nu al verschillende getest met een aardige lees/schrijf-snelheid en toch blijft de hapering aanwezig tijdens het scrapen.

Afijn, OpenElec voor deze Arctic draait binnen luttele ogenblikken, nu weer terug naar mijn vertrouwde Windows omgeving ;)
Vriendelijk dank voor de uitgebreide reactie, ik zal dit morgen uitproberen.
Na verder zoeken blijkt dat ik dus ook op de synology e.e.a. moet instellen ( dit staat ook vermeld op deze site
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=NFS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Je stelt wel veel vragen maar koppelt vrijwel zelden wat info terug (wat je uiteindelijk hebt gedaan om iets op te lossen of met welk antwoord je wat kon beginnen). Het is prettig voor iemand die een antwoord geeft op je vragen dat hij/zij ook te horen krijgt of het antwoord wat heeft opgeleverd. Zo kan een ander er ook nog wat aan hebben en hoeft hij mogelijk niet dezelfde vragen te stellen, dat is eigenlijk de reden van een topic, informatie met elkaar delen. Het is zeker niet prettig als iemand alleen maar vragen stelt en vervolgens niets meer laat horen n.a.v. de gestelde vragen, tenminste, zo denk ik erover.

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 24-02-2013 23:12 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
En dan vergeet je nog te noemen: het stellen van vragen die al eerder voorbij zijn gekomen en beantwoord zijn.
En eigenlijk ook een gebrek aan eigen initiatief wat betreft het zoeken naar oplossingen voordat de vraag hier gepost wordt. Tot op heden zijn de antwoorden op meeste vragen met een simpele topic search of een google search snel te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
teuntje1967 schreef op zondag 24 februari 2013 @ 21:42:
[...]

Ik heb hem op 11 feb. jl. besteld maar nog niets ontvangen. Ga toch ff een mail sturen.
Ik heb m besteld op 8 februari en hij staat nog steeds op Order has not been processed..
Heb via die site geprobeerd een mailtje te sturen, maar geen idee of hij echt verstuurd is, want dat is niet duidelijk met dat formulier. Je krijgt in ieder geval geen kopie in je mailbox. Afgelopen zaterdag verstuurd, dus had ook nog geen reactie verwacht, zij hebben misschien ook wel weekend.

Hou ons op de hoogte als je wil!? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Topicstarter
Misschien kan er in de TS een soort FAQ gemaakt worden met linkjes naar de antwoorden die gegeven zijn? Dan ben je de simpele vragen al kwijt hier :P

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Wie leest er tegenwoordig nog TS's? :+

Maar je hebt wel een punt.
Nu alleen CeesKees zover krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Het is nu weer een week geleden sinds ik arctic had gemaild over m'n missende afstandsbediening. Nog steeds geen bericht ontvangen...

En ik kan nog steeds niet normaal inloggen op de arctic site... krijg een popup waar mijn accountgegevens niet op werkt... van http://arctic-cooling.diaserver.de
Enige manier om in m'n account te komen is door een nieuwe bestelling te doen, en in te loggen via bestelformulier (om bestelling niet af te ronden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
kmf schreef op maandag 25 februari 2013 @ 11:06:
Het is nu weer een week geleden sinds ik arctic had gemaild over m'n missende afstandsbediening. Nog steeds geen bericht ontvangen...

En ik kan nog steeds niet normaal inloggen op de arctic site... krijg een popup waar mijn accountgegevens niet op werkt... van http://arctic-cooling.diaserver.de
Enige manier om in m'n account te komen is door een nieuwe bestelling te doen, en in te loggen via bestelformulier (om bestelling niet af te ronden)
Klik op de hoofdpagina op het tabblad products, je komt dan in een nieuw scherm waar je in kan loggen :)
Die link bovenin werkt voor geen meter nee....

Ik wacht nog een paar weken af en dan geef ik de creditcardmaatschappij een belletje om de boeking teniet te doen. Dan maar een andere htpc oplossing bedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Topicstarter
Ik heb Nnoitra en AngelDust medeauteurs gemaakt van de TS.

Volgens mij kunnen jullie nu ook aanpassingen in de TS doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien ook eens mijn input geven.

Mijn setup:
  • TV ---[HDMI]--- HTPC ---[UTP]--- NAS
  • Win 7 Home Edition 32-bit
  • 64gb SSD & 4 GB RAM
Software:
  • XBMC 12.0 met Metropolis Skin en paar add-ons (Subtitles, Youtube, ...)
  • Sabnzdb
  • Sickbeard
Alles stuur ik aan met Constellation op mijn iPhone of Yatsee op mijn tablet. Ik ben er nog niet helemaal uit of ik nog een toetsenbordje (Logitech K400) ga kopen of niet. Ik heb wel al gemerkt dat als Windows eens lastig doet (het blijft nog steeds Windows ;) ) dat een toetsenbord wel handig is aangezien je buiten je XBMC omgeving niet veel bent met Constellation/Yatsee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Ossi schreef op maandag 25 februari 2013 @ 11:13:
[...]

Klik op de hoofdpagina op het tabblad products, je komt dan in een nieuw scherm waar je in kan loggen :)
Die link bovenin werkt voor geen meter nee....

Ik wacht nog een paar weken af en dan geef ik de creditcardmaatschappij een belletje om de boeking teniet te doen. Dan maar een andere htpc oplossing bedenken :)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0azoSii.png 8)7 8)7

(ik heb dus wel het apparaat binnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
CeesKees schreef op maandag 25 februari 2013 @ 11:17:
Ik heb Nnoitra en AngelDust medeauteurs gemaakt van de TS.

Volgens mij kunnen jullie nu ook aanpassingen in de TS doen.
WTF?!
Delegeren is een geniale uitvinding; behalve als ik de pineut ben :P

[serieus]Als ik een dezer dagen wat tijd over heb, dan zet ik wel wat dingen op rijtje[/serieus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teuntje1967
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09-2024
kmf schreef op maandag 25 februari 2013 @ 11:21:
[...]

[afbeelding] 8)7 8)7

(ik heb dus wel het apparaat binnen)
Wanneer heb je besteld?
Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste

Let op:
Lees eerst de openingspost voor relevante informatie!

Berichten dat de levertijd lang is kunnen ook achterwege worden gelaten.