• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 12:42
HeyJIJdaar schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 09:30:
Heb vandaag reactie gekregen van Artic's. Ik krijg de speciale OpenElec build van Artic. Als ik die krijg met een paar weken, dan wil ik hem hier wel distributeren, als iemand anders me niet voor is geweest.
Mijn vraag of bij deze build het wel mogelijk is om HD audio via HDMI af te spelen is helaas niet beantwoord.

"Dear Arjan,

Thank you for contacting ARCTIC's support.

Regarding our custom OpenElec, we are currently waiting for the final version to be complete. Please contact me again directly in 2-3 weeks time and I can provide you with our custom OpenElec.

I hope this answers your question.

Best regards,
Daniel"

Best regards / Mit freundlichen Gruessen"
Betekent dit, dat we nog 2 a 3 weken moeten wachten voordat ze OpenElec+XBMC apparaten gaan versturen? :'( 8)7

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:15
Niet perse..
Tis gewoon slim van ze om wat speling in te bouwen.
Stel, de verwachting is dat de build eind deze week of begin volgende week klaar is & Arctic mailt terug: "volgende week komt ie!", dan is iedereen over de zeik als er volgende week nog steeds niks is (kans op uitloop is altijd aanwezig). Nu hebben ze nog 1 á 2 weken :)
Bovendien is het slim gespeeld door niet te zeggen dat Arctic zelf een gil geeft zodra de build is er, maar dat er met hun contact opgenomen moet worden.

Maar ik ga er vanuit dat we die build gewoon vanaf de OpenElec site kunnen halen ipv dat we afhankelijk zijn van Arctic (denk ook niet dat Arctic de build zelf maakt, zal het OpenElec team wel doen).

Sarcasm is my superpower! What's yours?

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

HeyJIJdaar schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 09:30:
Heb vandaag reactie gekregen van Artic's. Ik krijg de speciale OpenElec build van Artic. Als ik die krijg met een paar weken, dan wil ik hem hier wel distributeren, als iemand anders me niet voor is geweest.
Mijn vraag of bij deze build het wel mogelijk is om HD audio via HDMI af te spelen is helaas niet beantwoord.
wat is het verschil van deze Arctic OpenElect build en wat ze tot op heden hebben opgestuurd als je via hun site had besteld? http://www.arctic.ac/en/p...mc001-xbmc-eu.html?c=2296

De mijne zal vandaag of zo moeten binnenkomen. Gisteren is ie aangekomen in NL iig en overhandigd aan selektvracht.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 13:12
jokapo schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 08:59:
..

@CeesKees is de 411J snel genoeg om alles te streamen ook al ben je bezig met wat download werk op de nas??
Eehm,

Je NAS hoeft toch niet te streamen? Lijkt mij dat XBMC de files afsprelt die op de shares van je NAS staan? Of interpreteer ik de werking van XBMC nu volledig verkeerd?

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

RobB_W schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 12:37:
[...]
Eehm,

Je NAS hoeft toch niet te streamen? Lijkt mij dat XBMC de files afsprelt die op de shares van je NAS staan? Of interpreteer ik de werking van XBMC nu volledig verkeerd?
Je NAS moet wel tijdig de data kunnen leveren ;)

• Rumbean
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-08 10:09
Hier een tot nu toe tevreden gebruiker. Ik heb de MC001N op 4 feb besteld via Amazon, met Kingston valueram 4GB geheugen. De MC001N werd op 9 februari aangeboden door PostNL. Geheugen had ik al eerder binnen.

Gisteren geheugen er in geprikt en Openelec op een 2GB SD card geinstalleerd. Installatie verliep goed. Interface werkt erg soepel.

Mijn enige minpunt tot nu toe zit in de stabiliteit van de wifi verbinding. Ik deel de ervaringen die Wim H beschrijft op de vorige pagina, maar heb er nog geen oplossing voor. Wil overigens tzt een netwerkkabel gaan gebruiken, maar het lukt nu meestal al niet om een addon toe te voegen of om een klein stukje library met een acceptabele snelheid te scannen.

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

RobB_W schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 12:37:
Eehm,

Waar het mij vooral om ging is dat ik wilde weten of dat in dit geval de 411j (ik ga zelf hoogstwaarschijnlijk voor de 413j) zonder al teveel moeite een film richting een mediaplayer kon pompen terwijl er ook bv een sabnzb, sickbeard etc actief was.

Live youre Life and Enjoy every Day

• hjbaard
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-12-2023
jokapo schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 13:21:
[...]

Waar het mij vooral om ging is dat ik wilde weten of dat in dit geval de 411j (ik ga zelf hoogstwaarschijnlijk voor de 413j) zonder al teveel moeite een film richting een mediaplayer kon pompen terwijl er ook bv een sabnzb, sickbeard etc actief was.
Ik stream zelf 1080P vanaf een 212j met oa sabnzb, sickbeard en couchpotato naar een Raspberri PI met XBMC zonder problemen dus volgens mij zou dat goed moeten gaan ;)

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

jokapo schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 19:58:
Ik weet dat dit het mc001 topic is maar heeft heeeeel toevallig iemand al ervaring met de mc101?

Moet zeggen dat ik dat er toch ook ERG strak uit vind zien al is ie aardig aan de prijs.
http://nl.hardware.info/r...tpc-in-mediaspelerformaat

Testing, one, two ...

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 13:36

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Topicstarter
ffs... zie nu pas dat er donderdag 7 maart staat -O-

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-08 19:25
jokapo schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 08:59:
EEA is bekeken en vergeleken t gaat de MC001 worden. Ik sta alleen nog in 2-strijd of dat ik hem met of zonder dvd-speler koop. Of dat ik er op een later moment een BD in zal bouwen. Mijn logica als de philips LiteOn DVD-spelers erin te zetten zijn zal dit ook wel met een BD lukken.
Lijkt mij ook. Ik had ook het voornemen om een blu ray drive te platsen op termijn, alleen zijn passende blu ray drive modellen zo verrekte duur. :(

Tegenwoordig staat op de site ook welke modellen mogelijk bijgeleverd kunnen worden als ik het goed begrijp:

Compatible models:
Philips Lite-On PLDS DS-4E1S
Philips Lite-On PLDS DS-6E2SH
Philips Lite-On PLDS DS-8A4S
Philips Lite-On PLDS DS-8A5S

Dus zolang je dezelfde form factor/aansluiting hebt, gaat het vast goed komen.

• Nnoitra
AngelDust schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 16:41:
ffs... zie nu pas dat er donderdag 7 maart staat -O-
Dat zegt niks; bij mij stond er iets van 27 februari en toch werd ie op de 2e bezorgt :P

• xxxneoxxx
Ik zie veel openelec, maar zijn er ook mensen die win7 vanaf usb stick draaien? Zo ja, hoe performed dat?

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 18:46

Quindor

Switching the universe....

xxxneoxxx schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 19:27:
Ik zie veel openelec, maar zijn er ook mensen die win7 vanaf usb stick draaien? Zo ja, hoe performed dat?
Nee, aangezien dat met Windows 7 niet mogelijk is. Deze heeft geen bootable driver voor USB storage.

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjbaard
Even een klein vraagje:
Welke OpenELEC download moet ik eigenlijk hebben voor de MC001?
De 'Intel Builds' of de 'Generic Builds'?

[ Voor 5% gewijzigd door hjbaard op 15-02-2013 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Laatst online: 13-09 22:19

CeesKees

I rest my Kees

Topicstarter
Staat in de TS

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjbaard
Sorry, ik zie het nu staan. (generic build) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

Toch nog efkes een vraagje over waar te bestellen.

Er zijn er die hebben hem via amazon.de besteld en er zijn er die bij arctic direct hebben besteld.

Als ik nu op de arctic site kijk geeft hij aan dat het $264. Het vage is dat er in het tabje, waar je kiest zonder tv tuner, $194.

Wat krijg je er in het pakket van Arctic allemaal bij, want dat wordt me op de site niet duidelijk, en wat kost het me dan uiteindelijk inclusief verzending

Wat zou het me precies kosten vanaf Amazon.de

Reden dat ik dit vraag omdat er al mensen zijn die er een besteld, en dus betaald, hebben. Zo weet ik precieze bedragen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

jokapo schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 12:25:

Er zijn er die hebben hem via amazon.de besteld en er zijn er die bij arctic direct hebben besteld.

Als ik nu op de arctic site kijk geeft hij aan dat het $264. Het vage is dat er in het tabje, waar je kiest zonder tv tuner, $194.

Wat krijg je er in het pakket van Arctic allemaal bij, want dat wordt me op de site niet duidelijk, en wat kost het me dan uiteindelijk inclusief verzending

Reden dat ik dit vraag omdat er al mensen zijn die er een besteld, en dus betaald, hebben. Zo weet ik precieze bedragen :-)
Ik heb de versie op Amazon gekocht, met DVD en DVB-T. Dit was, inclusief verzenden, 135,--.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

En dan zit er nog geen extra geheugen bij en HD neem ik aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

jokapo schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 12:38:
Correct.

EDIT:
Welke geheugenkaartjes passen er eigenlijk in die '4-in-1 cardreader'?
EDIT2:
Er kan dus SD en MMC in.

[ Voor 24% gewijzigd door zAo op 15-02-2013 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Topicstarter
jokapo schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 12:38:
En de kale versie (zonder DVD en DVB-T) is 114,95 inclusief verzenden van Amazon.de

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teuntje1967
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-08 00:56
jokapo schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 12:25:

Ik heb er 1 besteld direct via Arctic voor €194,-. Dit is incl 1 TB schijf en 2GB geheugen en verzending. Als ik inlog op de site staat er nog steeds "Order has not been processed yet".
Dus ik wacht af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:12
AngelDust schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 13:28:
[...]

En de kale versie (zonder DVD en DVB-T) is 114,95 inclusief verzenden van Amazon.de
De Amazon versie van 114,95 incl. verzendkosten heeft wel DVB-T.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Ik heb de mijne van de arctic site ontvangen. Het vreemde is dat ik geen afstandsbediening heb gekregen. Dat was wel gemeld op de webpagina....

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
kmf schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 19:05:
Ik heb de mijne van de arctic site ontvangen. Het vreemde is dat ik geen afstandsbediening heb gekregen. Dat was wel gemeld op de webpagina....
Mooi balen dan, FF achteraan gaan!
Die van mij staat nog steeds op de status dat ie niet geprocest is. Nog ff wachten tot dat feest eindelijk over is in China. :)
Vorige week vrijdag besteld.

[ Voor 3% gewijzigd door Ossi op 15-02-2013 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

De mijne staat zelfs "you have not made any orders yet" :(

Ik ga zeker nog een mailtje sturen. Maar laatste mail van "what's happening" duurde vrij lang voordat daar op geantwoord is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-09 22:17
Inmiddels heb ik xbmc draaien onder windows, echter twijfel ik aan enkele instellingen. Ik heb een versterker die dts hd ondersteund. Mijn instellingen onder video/afspelen zijn,

Render: dxva
Hardware versnelling dxva2: aan
Rest uit

Instellingen onder systeem videohardware zijn,

Volldig scherm
1920x1080p
Gemaximaliseerd venster.... Aan
Vert.blank sync: altijd aan (geen idee wat dit doet)

Instellingen onder systeem geluidshardware,

Hdmi,5.1, geluid naar alle luidsprekers aan, rest aan (dts etc), dan 2x wasapi hdmi

Moet ik bij beeldscherm calibreren nog iets doen met dat vierkantje (staat nu op 1.00)

Ik denk dat andere hier ook veel aan hebben als we dit aanvullen/ verbeteren, zie ik dingen over het hoofd die ik nog aan of juist uit moet zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

bukkum schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 19:41:
Inmiddels heb ik xbmc draaien onder windows, echter twijfel ik aan enkele instellingen.
[knip]
Mag ik vragen waarom je twijfelt aan enkele instellingen? Waar twijfel je nu aan of wat valt je op?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Laatst online: 13-09 22:19

CeesKees

I rest my Kees

Topicstarter
Ik kan Yatse opeens niet meer connecten sinds mijn reinstall naar win7 64. Alle instellingen lijken te staan op "Welkom Yatse, doe je ding" in XBMC, maar ik kan niet connecten.

Ahem.. Firewal, sukkel....

[ Voor 9% gewijzigd door CeesKees op 15-02-2013 22:52 ]

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-09 22:17
hardware-lover schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 19:56:
[...]

Mag ik vragen waarom je twijfelt aan enkele instellingen? Waar twijfel je nu aan of wat valt je op?
Vroeg me af of bepaalde instellingen beter aan/uit kunnen staan. Bv verversingsfrequentie aanpassen aan beeldscherm. Bij mij loopt alles soepel en hd audio werkt ook. Enige is dat dit via usb is. Via mijn nas (ch3snas) loopt t voor geen meter.

Maw nieuwsgierig naar jullie instellingen die eventueel anders zijn dan bij mij. Voor anderen die nog moeten beginnen ook handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Oké, duidelijk waarom.

[rest van reactie verwijderd]

[ Voor 113% gewijzigd door hardware-lover op 18-02-2013 15:27 . Reden: raakt verloren in de massa, heeft daarom weinig zin ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2506
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 13:44
kmf schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 19:05:
Ik heb vanmiddag een mailtje gekregen van Artic met de mededeling dat mijn order deze week verstuurd is en dat een aantal bestellingen zonder afstandsbediening zijn geleverd maar dat deze volgende week nagestuurd worden.

Ik ben benieuwd wanneer ik de mijne binnenkrijg, ik heb hem op 6-2 besteld op de artic site en tot dit mailtje niks meer gehoord qua updates of verzendbevestigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

Best grapsig,

Voor de leut maar es gekeken (wat moet je anders 's nachts op je werk doen :+ ) waar de evt. losse dvd / bd combo drives gekocht konden worden.

Die dingen die zijn bekant antiek geloof ik.

Ik kon in ieder geval niet vinden waar te koop.

Toch maar met drive bestellen dan :/ vrees ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
Mijn is zojuist bezorgd, dus ik kan vanmiddag aan de slag. Jeuj!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
xxxneoxxx schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 16:43:
[...]

Lijkt mij ook. Ik had ook het voornemen om een blu ray drive te platsen op termijn, alleen zijn passende blu ray drive modellen zo verrekte duur. :(

Tegenwoordig staat op de site ook welke modellen mogelijk bijgeleverd kunnen worden als ik het goed begrijp:

Compatible models:
Philips Lite-On PLDS DS-4E1S
Philips Lite-On PLDS DS-6E2SH
Philips Lite-On PLDS DS-8A4S
Philips Lite-On PLDS DS-8A5S

Dus zolang je dezelfde form factor/aansluiting hebt, gaat het vast goed komen.
Deze drives worden verkocht als zijnde compatible, zou het dan puur gaan om het formaat (op de milimeter nauwkeurig) of is het net als de Hardware Quality Vendor List en noemen ze geteste modellen terwijl zo goed als alles werkt?

*edit 1*
Na wat te googlen lijken die laatste 2 van die lijst DVD spelers en kunnen die geen Blu-ray afspelen.
To be continued

*edit 2*
De eerste twee modellen uit dat rijtje zijn inderdaad de Blu-ray modellen, de andere twee zijn DVD-spelers.

[ Voor 12% gewijzigd door Ossi op 16-02-2013 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

zal eerder het maatje zijn (formaat laptop dvd / bd combi)

Informatie genoeg over te vinden maar ze ergens kunnen kopen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Woensdagmiddag de MC001 op Amazon besteld, vanmorgen bezorgd! Wow.

Ik heb nu de OpenElec draaien, maar de Addons zijn leeg. Iemand een idee?
Edit: Sabnzbd/Headphones e.d. zijn ook niet gestart. Iemand een idee?

[ Voor 19% gewijzigd door zAo op 16-02-2013 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ossi schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 12:32:
[...]

Deze drives worden verkocht als zijnde compatible, zou het dan puur gaan om het formaat (op de milimeter nauwkeurig) of is het net als de Hardware Quality Vendor List en noemen ze geteste modellen terwijl zo goed als alles werkt?

*edit 1*
Na wat te googlen lijken die laatste 2 van die lijst DVD spelers en kunnen die geen Blu-ray afspelen.
To be continued

*edit 2*
De eerste twee modellen uit dat rijtje zijn inderdaad de Blu-ray modellen, de andere twee zijn DVD-spelers.
Ik heb er idd de Philips/Lite-On PLDS DS-4E1S inzitten.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyJIJdaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-09 19:27
Heb vandaag mijn MC001 barebone van Amazon/Artic binnengekregen.

Eerste indruk, mooie ding, zwaar en degelijk gebouwd, valt absoluut niet tegen. Het DVD deurtje zit er los bij, is volgens mij makkelijk vast te zetten met wat dubbelzijdige tape.

Het bestellen van Amazon is wel met gemengde gevoelens gegaan.
Gezien ik een eigen bedrijf heb en bij Amazon mijn Nederlandse btw nummer doorgegeven heb. Dit is goedgekeurd bij Amazon en daarna heb ik het product aangeschaft. Ik bedrijfsmatig aankopen doen in EU-landen zonder daar de locale BTW aanschaffen. In Duitsland scheelt dat 19% BTW. In Nederland moet ik dan alsnog 21% BTW afdragen.
Helaas is bij mijn aankoop wel de Duitse BTW berekend. Ik heb het via Amazon aangeschaft en betaald, dus heb nagevraagd bij Amazon. Amazon zegt dat ik bij Artic moet zijn voor het terugstorten van de reeds betaalde BTW. Mijn Duits is overigens niet meer wat het is geweest en het Engels van Artic redelijk beperkt. Ik kreeg na mijn vraag de mail of ik tevreden was het antwoord, maar het antwoord is uitgebleven... hopelijk wordt dit alsnog opgeklaard, zodat ik de HTPC bedrijfsmatig op kan voeren.

Ik wil Windows 7 installeren op de MC001.
Mijn vraag aan diegenen met een 2 1/2 hardeschijf. Hoeveel lawaai maakt de MC001.
Is het goed hoorbaar of valt dit mee?

De kosten voor een SSD, maken het product anders een stuk duurder. Als ik voor een SSD ga, welke SSD heeft genoeg ruimte/snelheid voor Windows 7 plus wat installatie van programma's en is financieel interessant?
Mijn films en muziek zijn op een NAS opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

HeyJIJdaar schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 15:05:
Heb vandaag mijn MC001 barebone van Amazon/Artic binnengekregen.

Eerste indruk, mooie ding, zwaar en degelijk gebouwd, valt absoluut niet tegen. Het DVD deurtje zit er los bij, is volgens mij makkelijk vast te zetten met wat dubbelzijdige tape.

Het bestellen van Amazon is wel met gemengde gevoelens gegaan.
Gezien ik een eigen bedrijf heb en bij Amazon mijn Nederlandse btw nummer doorgegeven heb. Dit is goedgekeurd bij Amazon en daarna heb ik het product aangeschaft. Ik bedrijfsmatig aankopen doen in EU-landen zonder daar de locale BTW aanschaffen. In Duitsland scheelt dat 19% BTW. In Nederland moet ik dan alsnog 21% BTW afdragen.
Helaas is bij mijn aankoop wel de Duitse BTW berekend. Ik heb het via Amazon aangeschaft en betaald, dus heb nagevraagd bij Amazon. Amazon zegt dat ik bij Artic moet zijn voor het terugstorten van de reeds betaalde BTW. Mijn Duits is overigens niet meer wat het is geweest en het Engels van Artic redelijk beperkt. Ik kreeg na mijn vraag de mail of ik tevreden was het antwoord, maar het antwoord is uitgebleven... hopelijk wordt dit alsnog opgeklaard, zodat ik de HTPC bedrijfsmatig op kan voeren.

Ik wil Windows 7 installeren op de MC001.
Mijn vraag aan diegenen met een 2 1/2 hardeschijf. Hoeveel lawaai maakt de MC001.
Is het goed hoorbaar of valt dit mee?

De kosten voor een SSD, maken het product anders een stuk duurder. Als ik voor een SSD ga, welke SSD heeft genoeg ruimte/snelheid voor Windows 7 plus wat installatie van programma's en is financieel interessant?
Mijn films en muziek zijn op een NAS opgeslagen.
Ik heb er een oude 5400rpm disk inzitten en die hoor ik alleen heel zachtjes bij veel disk I/O. Verder niet.

Een 2,5" disk maakt in vergelijking met een 3,5" veel minder geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
zAo schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 13:31:
Woensdagmiddag de MC001 op Amazon besteld, vanmorgen bezorgd! Wow.

Ik heb nu de OpenElec draaien, maar de Addons zijn leeg. Iemand een idee?
Addon dir refreshen, via context menu, wil wel es helpen.
En/Of als het de XBMC addons zijn, ff in het XBMC topic loeren.
[b]De kosten voor een SSD, maken het product anders een stuk duurder. Als ik voor een SSD ga, welke SSD heeft genoeg ruimte/snelheid voor Windows 7 plus wat installatie van programma's en is financieel interessant?
Google of Opslagmedia & I/O Controllers of Componenten Aankoopadvies

[ Voor 5% gewijzigd door Nnoitra op 16-02-2013 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Nnoitra schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 16:03:
[...]
Addon dir refreshen, via context menu, wil wel es helpen.
En/Of als het de XBMC addons zijn, ff in het XBMC topic loeren.
[...]
Dat werkte dus niet. Ik heb nu 2.0 geinstalleerd en daar werkt het wel. Zal wel een RC2 ding zijn.

Nu krijg ik alleen audio nog niet over HDMI, maargoed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

HeyJIJdaar schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 15:05:
[knip]

Mijn Duits is overigens niet meer wat het is geweest en het Engels van Artic redelijk beperkt. Ik kreeg na mijn vraag de mail of ik tevreden was het antwoord, maar het antwoord is uitgebleven... hopelijk wordt dit alsnog opgeklaard, zodat ik de HTPC bedrijfsmatig op kan voeren.

[knip]
Ik heb nu diverse keren mail-contact gehad met Arctic via Amazon.de en doe dit alleen maar in het Engels (wel even vooraf gevraagd of dit geen probleem zou geven), ik krijg wel redelijk duidelijk geschreven Engelse berichten retour maar nu ik wat specifieker wordt m.b.t. een retourzending ben ik toch ook maar even op het Duits overgeschakeld omdat de boodschap in het Engels niet helemaal lijkt over te komen. Ik heb contact met ene Jens en Jens is volgens mij eerder een Duitse naam dan van een Engelsman of Amerikaan maar dit wil niet altijd wat zeggen natuurlijk.

Op dit moment heb ik 2 kleine issues m.b.t. de Arctics.
  • 1 DOA die retour moet naar Arctic maar ik wacht op de juiste mail van Arctic, hij antwoord steeds op de verkeerde (vandaar mijn omschakeling naar het Duits).
  • 1 bestelling die sinds 8 februari met het verzenden blijft hangen in het sorteercentrum van DHL.DE
Komt wel goed schatje ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjbaard
Kan iemand mij vertellen hoe ik in de bios kom? Ik heb OpenELEC geinstalleerd en die start zo snel op dat het gewoon niet lukt denk ik.

Ik heb al geprobeerd met een usb keyboard aan de voor en achterkant. Door de toets Del in te houden bij opstarten. En met F10.
Het lukt gewoon niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Het is de Del toets. Probeer er eens op te 'tappen' tijdens de POST.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Topicstarter
Gister ook mijn Arctic binnen gekregen *O*
Zelf meteen de RAM en HDD geïnstalleerd en gisteravond heeft Nnoitra hem voor mij geinstalleerd en grotendeels ingesteld (Waarvoor enorm veel dank _O_ )

Nu bezig om mijn muziekcollectie correct van tags te voorzien en dan deze maar eens gaan overzetten richting de music library :)

En natuurlijk de nodige films en series over zetten vanaf mijn laptop :)

Heb er een 2,5" WD HDD in zitten en je hoort hem totaal niet.. heb de Arctic ook gewoon rechtop naast mijn TV staan en hij valt ook bijna niet op, zelfs mijn vriendin vond het wel OK dat die daar blijft staan *O* ;)

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjbaard
zAo schreef op zondag 17 februari 2013 @ 10:48:
Het is de Del toets. Probeer er eens op te 'tappen' tijdens de POST.
Heb ik allemaal al geprobeerd. Ik denk dat ik nu eerst de ssd er weer uithaal zodat hij niet verder kan opstarten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer F8 eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

AngelDust schreef op zondag 17 februari 2013 @ 11:22:
Gister ook mijn Arctic binnen gekregen *O*
Zelf meteen de RAM en HDD geïnstalleerd en gisteravond heeft Nnoitra hem voor mij geinstalleerd en grotendeels ingesteld (Waarvoor enorm veel dank _O_ )

Nu bezig om mijn muziekcollectie correct van tags te voorzien en dan deze maar eens gaan overzetten richting de music library :)

En natuurlijk de nodige films en series over zetten vanaf mijn laptop :)

Heb er een 2,5" WD HDD in zitten en je hoort hem totaal niet.. heb de Arctic ook gewoon rechtop naast mijn TV staan en hij valt ook bijna niet op, zelfs mijn vriendin vond het wel OK dat die daar blijft staan *O* ;)
veel plezier ermee :*)

Had je hem besteld via amazon of arctic??

Zo ja via Arctic waren er nog bijkomende kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjbaard
Het is me gelukt. Waarschijnlijk lag het aan het usb toetsenbord dat niet snel genoeg reageerde of zo. Toen ik een ander toetsenbord probeerde werkte het direct door DEL in te houden bij booten.

In ieder geval bedankt allemaal voor het meedenken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
Hmmm, mij lukt het ook niet. Dan neem ik morgen ook wel ff een ander tobo mee van werk.

Ook lukt het mij nog niet om de boel via IR aan te sturen. Ik heb 2 universele remotes die ingesteld kunnen wordenom xbox signalen te versturen, maar met beide heb ik weinig geluk. Is het mogelijk dat de IR poort uitstaat in de bios?

Tevens ben ik benieuwd of het mensen is gelukt om 'm aan te zetten via wake on lan? Ook daarvoorbmoet je in de bios zijn zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
RobB_W schreef op zondag 17 februari 2013 @ 15:14:
Hmmm, mij lukt het ook niet. Dan neem ik morgen ook wel ff een ander tobo mee van werk.

Ook lukt het mij nog niet om de boel via IR aan te sturen. Ik heb 2 universele remotes die ingesteld kunnen wordenom xbox signalen te versturen, maar met beide heb ik weinig geluk. Is het mogelijk dat de IR poort uitstaat in de bios?

Tevens ben ik benieuwd of het mensen is gelukt om 'm aan te zetten via wake on lan? Ook daarvoorbmoet je in de bios zijn zeker?
Om wol aan te zetten altijd wel ja, en dit zal standaard niet aan staan schat ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zij die de BR/DVD drives niet vinden, de DS-6E2SH is te vinden op de Belgische Alternate site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
jokapo schreef op zondag 17 februari 2013 @ 14:26:

Had je hem besteld via amazon of arctic??

Zo ja via Arctic waren er nog bijkomende kosten?
Lees het topic eens door ;)
Media Center ("Microsoft - MCE" voor de Harmony's) remote werkt 'out-of-the-box'.
Wil je XBOX signalen gebruiken dan zou het kunnen zijn dat je dat IN XBMC aan moet zetten; Settings -> System -> Input Devices
Wake-on-Lan moet je idd in de bios aanzetten; maar geen idee of het werkt.

[ Voor 13% gewijzigd door Nnoitra op 17-02-2013 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Wie zich trouwens zorgen maakt over de temperatuur; na een uurtje compilen, met de zon door het raam erop, zit ik hierop:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
root@arctic docs]# sensors
coretemp-isa-0000
Adapter: ISA adapter
Core 0:       +35.0°C  (crit = +100.0°C)
Core 1:       +43.0°C  (crit = +100.0°C)

acpitz-virtual-0
Adapter: Virtual device
temp1:        +30.0°C  (crit = +110.0°C)

radeon-pci-0200
Adapter: PCI adapter
temp1:        +58.5°C

Erg netjes dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjbaard

Ik heb in de bios verder niks ingesteld om de IR poort aan te zetten. Met een Harmony One (met device: Computer - Media Center - MCE) werkt het prima.

Voor alle duidelijkheid. Als je in de bios wilt komen start je hem gewoon op en hou je direct de del toets vast.
Met mijn Dell toetsenbord werkte dit niet, maar met mijn Medion toetsenbord (veel nieuwer toetsenbord) wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjbaard
zAo schreef op zondag 17 februari 2013 @ 17:18:
Wie zich trouwens zorgen maakt over de temperatuur; na een uurtje compilen, met de zon door het raam erop, zit ik hierop:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
root@arctic docs]# sensors
coretemp-isa-0000
Adapter: ISA adapter
Core 0:       +35.0°C  (crit = +100.0°C)
Core 1:       +43.0°C  (crit = +100.0°C)

acpitz-virtual-0
Adapter: Virtual device
temp1:        +30.0°C  (crit = +110.0°C)

radeon-pci-0200
Adapter: PCI adapter
temp1:        +58.5°C

Erg netjes dus :)
Dan staat hij wel rechtop neem ik aan....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

hjbaard schreef op maandag 18 februari 2013 @ 08:24:
[...]
Dan staat hij wel rechtop neem ik aan....?
Klopt.

Toen de zon er 10 mins af was, zakte de CPU nog 2 graden.

Totaal heeft hij gisteren ~5uur staan compileren, zonder enige vorm van oververhitting _/-\o_

Edit:
Wellicht handig voor anderen: de 'killa sample' in 1080p@30Mbit werkte gewoon in Openelec 2.0 en 2.99.2.

[ Voor 14% gewijzigd door zAo op 18-02-2013 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Topicstarter
Ben gister zelf ff aan het stoeien geweest met XBMC met de Aeon Nox skin, zijn her en der nog wel wat dingen die ik anders wil, maar dat wordt ff uitzoeken..

Verder todo:
- Muziek taggen, op de MC001 zetten en kijken of ik de library naar mijn smaak kan krijgen
- Torrent client installeren (Transmission of uTorrent) en draaiende krijgen met RSS feeds (indien mogelijk)
- Mn Harmony 650 beter afstellen icm de MC001, hij hapert soms nog met afsluiten en de functieknoppen doen soms wat raar.. :s

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Kan je de arctic aanzetten via remote eigenlijk? Dus met een MCE-afstandsbediening?

Ik heb net een mailtje gestuurd naar arctic omdat ze geen afstandsbediening hebben geleverd met de bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Topicstarter
Jah, althans.. dat zou moeten werken... hij hapert alleen soms bij mij, moet er nog ff mee stoeien.
Heb bij Nnoitra sowieso gezien dat het werkt :)

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
kmf schreef op maandag 18 februari 2013 @ 10:29:
Kan je de arctic aanzetten via remote eigenlijk? Dus met een MCE-afstandsbediening?

Ik heb net een mailtje gestuurd naar arctic omdat ze geen afstandsbediening hebben geleverd met de bestelling.
Even topic lezen? ;)
Werkt, wel bios aanpassen.
Klopt & arctic weet er van, worden nagezonden.
AngelDust schreef op maandag 18 februari 2013 @ 10:15:
Mn Harmony 650 beter afstellen icm de MC001, hij hapert soms nog met afsluiten en de functieknoppen doen soms wat raar.. :s
Welke functieknoppen :+

Overigens sluit ik 'm niet af, maar schop 'm in "standby".
Afsluiten ging bij mij ook een paar keer niet helemaal lekker :? en dat knipperende blauwe ledje stoort mij niet :P
Kan overigens ook gewoon een RC2 dingetje zijn, even de V3.0 'Final build' afwachten.

[ Voor 45% gewijzigd door Nnoitra op 18-02-2013 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapert
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 08:47
AngelDust schreef op maandag 18 februari 2013 @ 10:15:
Ben gister zelf ff aan het stoeien geweest met XBMC met de Aeon Nox skin, zijn her en der nog wel wat dingen die ik anders wil, maar dat wordt ff uitzoeken..

Verder todo:
- Muziek taggen, op de MC001 zetten en kijken of ik de library naar mijn smaak kan krijgen
- Torrent client installeren (Transmission of uTorrent) en draaiende krijgen met RSS feeds (indien mogelijk)
- Mn Harmony 650 beter afstellen icm de MC001, hij hapert soms nog met afsluiten en de functieknoppen doen soms wat raar.. :s
Ik heb mijn Harmony 300, die er qua layout exact hetzelfde uitziet, ingesteld door middel van de MCE-Remote add-on van XBMC en wat geklooi met de Logitech software. Mocht je er belang bij hebben kan ik mijn instellingen wel even doorspelen? Info knop is toetsenbord 'i', guide is toetsenbord 'm' voor de subs en audio, exit is toetsenbord 's' om dat keuzemenu te openen om XBMC dan wel de hele pc af te sluiten en Menu weet ik zo niet uit mijn hoofd. En ik geloof dat de + knop links onderin 'Tab' oid voorstelt.

Tenminste ik neem aan dat je met de functieknoppen info, guide, menu en exit bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:32
Vraagje. Ik zie bij mij Amazon.de order staan: verwachte leverdatum 16 maart. Zijn er mensen die hem ook afgelopen week hebben bestelt/binnen hebben gekregen? Bijna een maand lijkt mij erg sterk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

6pack15 schreef op maandag 18 februari 2013 @ 11:55:
Vraagje. Ik zie bij mij Amazon.de order staan: verwachte leverdatum 16 maart. Zijn er mensen die hem ook afgelopen week hebben bestelt/binnen hebben gekregen? Bijna een maand lijkt mij erg sterk
Ik heb hem woensdagmiddag besteld (de 119,-- versie). De verwachte lever datum stond op 13 maart. Afgelopen zaterdag stond de postbode voor de deur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
zAo schreef op maandag 18 februari 2013 @ 12:22:
[...]

Ik heb hem woensdagmiddag besteld (de 119,-- versie). De verwachte lever datum stond op 13 maart. Afgelopen zaterdag stond de postbode voor de deur :)
Ah kijk, top. Dan hoop ik hem deze week te ontvangen. Kunnen we dit weekend lekker aan lopen kloten :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

6pack15 schreef op maandag 18 februari 2013 @ 12:42:
[...]
Ah kijk, top. Dan hoop ik hem deze week te ontvangen. Kunnen we dit weekend lekker aan lopen kloten :9~
:)

Wat ga je er precies van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Nnoitra schreef op maandag 18 februari 2013 @ 10:42:
[...]
Even topic lezen? ;)
Werkt, wel bios aanpassen.
het probleem met dit topic EN product, is dat deze verschillende versies kent.

Wat in dit topic wordt verteld, is dat een MCE-afstandsbediening wel werkt om deze aan/uit te zetten en te bedienen onder windows.

Of dit nou ook gaat met de meegeleverde OpenElec is maar de vraag. Ik heb de originele meegeleverde remote dus (nog) niet, dus kan ik dat ook weer niet testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Volgens mij heb ik wel eens een keer vermeld dat ik OpenElec draai en gebruik maak van een Harmony (die een MCE cmd's stuurt).
Daarbij heeft een besturingssysteem, hetzij windows hetzij openelec, geen ene drol te maken met of een afstandsbediening een systeem aan kan zetten, want; pc uit = geen besturingssysteem wat draait.. ;)
En dat van die bios setting aanpassen blijft hoe dan ook nodig.

En met nog een heel klein beetje meer moeite was je uitgekomen op een linkje wat al eens eerder gepost is, namelijk deze; http://wiki.openelec.tv/index.php?title=Supported_Hardware

[ Voor 11% gewijzigd door Nnoitra op 18-02-2013 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

6pack15 schreef op maandag 18 februari 2013 @ 11:55:
Er zit nu een levertijd van 2 - 3 weken op het -N model en het -E model is helemaal uitverkocht. Als jij van Amazon.de zelf het bericht al krijgt dat er een vertraagde levertijd op het zit dan zal je hem niet deze week al in de bus gaan krijgen. Op het moment dat je het verzendbericht krijgt staat daar een afleverperiode in die over het algemeen veel te lang is. De producten worden na dat bericht meestal binnen een week thuisbezorgd.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Topicstarter
kapert schreef op maandag 18 februari 2013 @ 10:46:
[...]

Ik heb mijn Harmony 300, die er qua layout exact hetzelfde uitziet, ingesteld door middel van de MCE-Remote add-on van XBMC en wat geklooi met de Logitech software. Mocht je er belang bij hebben kan ik mijn instellingen wel even doorspelen? Info knop is toetsenbord 'i', guide is toetsenbord 'm' voor de subs en audio, exit is toetsenbord 's' om dat keuzemenu te openen om XBMC dan wel de hele pc af te sluiten en Menu weet ik zo niet uit mijn hoofd. En ik geloof dat de + knop links onderin 'Tab' oid voorstelt.

Tenminste ik neem aan dat je met de functieknoppen info, guide, menu en exit bedoelt?
Mja, ik moet gewoon soweiso alle knoppen van mn 650 ff langs om te zien wat het doet binnen XBMC en dan eens gaan kijken wat ik aan kan passen zeg maar. Als ik meer weet, kom ik er wel ff op terug, thnx d:)b

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
hardware-lover schreef op maandag 18 februari 2013 @ 13:26:
[...]

Er zit nu een levertijd van 2 - 3 weken op het -N model en het -E model is helemaal uitverkocht. Als jij van Amazon.de zelf het bericht al krijgt dat er een vertraagde levertijd op het zit dan zal je hem niet deze week al in de bus gaan krijgen. Op het moment dat je het verzendbericht krijgt staat daar een afleverperiode in die over het algemeen veel te lang is. De producten worden na dat bericht meestal binnen een week thuisbezorgd.
Haha, ok. Het is alsof je met jezelf in discussie bent? Maargoed, hij komt wanneer hij komt!

@zAo: Ik ga er gewoon gebruik van maken als HTPC. Het liefst gewoon W7 draaien met xmbc, en steam (big screen mode hoppa) voor mijn collectie indie games. En dan even kijken of ik er een 360 controller aan kan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

6pack15 schreef op maandag 18 februari 2013 @ 15:11:
[...]
Haha, ok. Het is alsof je met jezelf in discussie bent?

[knip]
Begrijp ik niet, maar dat ligt beslist aan mijzelf, ik was in de veronderstelling dat ik reageerde op jou vraag? 8)7

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander.dahlberg
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-11-2024
Bij deze mijn ervaringen; ik heb zaterdag via Amazon.de de MC001-N binnengekregen, nadat ik 'm de dinsdag ervoor heb besteld. Een dag eerder kwam via dezelfde webwinkel m'n Kingston 4 GB reepje binnen. Aangezien ik het graag goedkoop wil houden heb ik geen harde schijf of SSD gekocht, daarom louter een USB-stick als opslag.

Gisteren OpenELEC 2.99.2 gedownload en de installatiebestanden op een USB-stick gezet, en daarmee het systeempje opgestart. Als installatie bestemming een tweede USB-stick in de aanslag.

Wat ik niet goed had bedacht is dat ik geen USB keyboard in huis heb, en kon dus niet de installatie in gang zetten. Gelukkig is dit uiteindelijk wel gelukt met behulp van de ingebouwde IR receiver en m'n Logitech Harmony One. In de Harmony software heb ik als apparaat Microsoft's 'Windows Media Center SE' gekozen. Gegeven dit apparaat kon ik met behulp van de pijltjestoetsen en de OK knop OpenELEC installeren.

Ik had nog los een Sony DVD-RW burner liggen, afkomstig van m'n Dell XPS 15 laptop (vervangen door een HDD-caddy, maar dat terzijde). Ondanks dat dit dus geen Philips Lite-On is werkt deze prima in de Arctic.

Geluid over HDMI doet het standaard niet, maar kon dit met louter configuratie in XBMC werkend krijgen. Aangezien ik het geluid gewoon via de TV laat lopen diende ik wel alle sound capabilities uit te zetten (AC3 en fancier). Eenmaal last gehad van een tikkend geluid binnen de XBMC GUI en tijdens het afspelen; na een reboot niet meer opgetreden.

Ik kijk content vanaf m'n NAS (CH3SNAS) bedraad, door middel standaard SMB sharing. Nog geen problemen ondervonden met 1080p content.

Aangezien ik het apparaatje ook nog aan wil kunnen zetten / uit standby wil kunnen krijgen met m'n Harmony moet ik toch echt de BIOS in kunnen voor die EuP instelling. Ik neem vandaag m'n Dell toetsenbord van het werk wel mee naar huis (ben zuinig).

Dankzij referentie in dit topic de Yatse app ontdekt! Mooie app!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

6pack15 schreef op maandag 18 februari 2013 @ 15:11:
[...]
@zAo: Ik ga er gewoon gebruik van maken als HTPC. Het liefst gewoon W7 draaien met xmbc, en steam (big screen mode hoppa) voor mijn collectie indie games. En dan even kijken of ik er een 360 controller aan kan hangen.
Big Pucture Mode: vet! Daar had ik nog nieteens aan gedacht.

Overige een tip voor audio over HDMI in XBMC/OpenElec:
Zet het device op 'Custom' en gebruik dit als device:
code:
1
plughw:1,3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
hardware-lover schreef op maandag 18 februari 2013 @ 15:22:
[...]

Begrijp ik niet, maar dat ligt beslist aan mijzelf, ik was in de veronderstelling dat ik reageerde op jou vraag? 8)7
Ah, na het zorgvuldig lezen van jouw originele bericht kom ik tot de conclusie dat je onderscheid maakte tussen het "bericht" en het "verzendbericht" :p. Maargoed, lezen (&schrijven) is een kunst! haha

@zAo: Ohja, Big Picture Mode was het ;). Ja, lijkt mij wel strak. Mijn hele games-library zo hop op mn tvtje. Meeste indie-games spelen toch heel fijn op een bank, en die videokaart moet ze allemaal makkelijk trekken. Mijn Macbook Pro trekt ze ook (Nvidia 320m), zijn volgens mij wel vergelijkbare kaarten?

[ Voor 25% gewijzigd door 6pack15 op 18-02-2013 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

6pack15 schreef op maandag 18 februari 2013 @ 15:43:
[...]

Ah, na het zorgvuldig lezen van jouw originele bericht kom ik tot de conclusie dat je onderscheid maakte tussen het "bericht" en het "verzendbericht" :p. Maargoed, lezen (&schrijven) is een kunst! haha

@zAo: Ohja, Big Picture Mode was het ;). Ja, lijkt mij wel strak. Mijn hele games-library zo hop op mn tvtje. Meeste indie-games spelen toch heel fijn op een bank, en die videokaart moet ze allemaal makkelijk trekken. Mijn Macbook Pro trekt ze ook (Nvidia 320m), zijn volgens mij wel vergelijkbare kaarten?
De kaart in de MC001 is stukken sneller, maar geen mid/high end uiteraard. Wil je wat ervaringen posten als het klaar is? Ben wel benieuwd. Zeker als het om het switchen van XBMC <> Steam gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
zAo schreef op maandag 18 februari 2013 @ 15:51:
[...]

De kaart in de MC001 is stukken sneller, maar geen mid/high end uiteraard. Wil je wat ervaringen posten als het klaar is? Ben wel benieuwd. Zeker als het om het switchen van XBMC <> Steam gaat.
Ja, natuurlijk. Ik neem aan dat met 4GB ram switchen tussen XBMC en Steam appeltje eitje moet zijn.. Of bedoel je wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

6pack15 schreef op maandag 18 februari 2013 @ 18:38:
[...]
Ja, natuurlijk. Ik neem aan dat met 4GB ram switchen tussen XBMC en Steam appeltje eitje moet zijn.. Of bedoel je wat anders?
Dat zal het probleem niet zijn inderdaad. Ik doelde meer op hoe je dat gaat doen zonder keyboard/muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Topicstarter
*mopper*

Gisteravond was de TV ingepikt door de vriendin, dus nog niks kunnen doen :(
Naja, op de laptop maar alles klaargezet aan series en films om over te pompen, kan ik dat vanmiddag ff doen.. :P

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

AngelDust schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 08:26:
*mopper*

Naja, op de laptop maar alles klaargezet aan series en films om over te pompen, kan ik dat vanmiddag ff doen.. :P
Geef haar een iPad met IPTV kado ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Topicstarter
zAo schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 09:27:
[...]

We hebben wel een tablet.. dan zou ik over moeten stappen naar UPC Horizon, kan ze daar op TV kijken :P

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AngelDust schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 08:26:
*mopper*

Je kan er ook gewoon een oud computerscherm aan hangen moest je dat hebben liggen. Aangezien je op Tweakers zit is die kans wel groot denk ik.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

AngelDust schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 09:34:
[...]
We hebben wel een tablet.. dan zou ik over moeten stappen naar UPC Horizon, kan ze daar op TV kijken :P
Dan zou ik een losse monitor kopen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
zAo schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 09:27:
Als hij dat doet, moet hij 'm verstoppen wanneer ik langs kom, anders ga ik ermee frisbeeën! O-)
AngelDust schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 09:34:
Horizon, dan moet je volgens mij ook niet willen :+

Overigens kun je 'm ook gewoon aanzetten en je laptop bestanden erop plempen; heb je de TV niet voor nodig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 09:36:
[...]

Je kan er ook gewoon een oud computerscherm aan hangen moest je dat hebben liggen. Aangezien je op Tweakers zit is die kans wel groot denk ik.. ;)
Nope, heb naast een laptop en tablet, weinig tweakers gerelateerd spul in huis.. her en der nog een oude HDD of wat kabels.. maar daar houdt wel mee op :P ben geen nerd B) ;)
Nnoitra schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 09:37:
[...]
Horizon, dan moet je volgens mij ook niet willen :+

Overigens kun je 'm ook gewoon aanzetten en je laptop bestanden erop plempen; heb je de TV niet voor nodig :P
Horizon werkt ook nog niet met Android bedenk ik me net.. :p

En ja, dat weet ik, maar ik wil nog meer dingen aanpassen.. dus dan kan ik alles in 1 keer doen.. :P

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

zojuist in mn beste Duits *ughe* *ughe* de bestelling op Amazon geplaatst.

Barebone van €99 + 4 Gb geheugen totaal €156 inc de verzendkosten

laat de meuk nu maar komen _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door jdwrist op 19-02-2013 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
zAo schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 08:06:
[...]

Dat zal het probleem niet zijn inderdaad. Ik doelde meer op hoe je dat gaat doen zonder keyboard/muis.
Ach so. Nee ik ga er wel een klein wireless toetsenbord met ingebouwd touchpad bij kopen. Misschien dat dan ook maar meteen als alternatief voor zon 360 controller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboskabouter
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-06 18:15
Mijn MC001-N draait momenteel als een zonnetje!

-Ik heb hem vol gepropt met 8gb aan geheugen
-Openelec draait momenteel op een 8gb class 10 SD-kaart
-Ik maak gebruik van de XeeBo skin
-Het geluid loopt via S/PDIF direct naar mijn versterker
-MCE- en Harmony 300 remote werken beide goed
-Afspelen via 1Gb netwerk (Synology NAS DS212j)
-1080p gaat vlekkeloos

Wat ik verder tegen gekomen ben:
-De SD-kaart lijkt soms net iets te traag. Als ik scan naar nieuwe films heb ik soms toch wel een flinke hapering in de besturing. Met een flinke schrijf/lees load is een SD-kaart waarschijnlijk niet genoeg. Ik heb daarom ook een SSD besteld. Ik laat nog weten of dit een groot verschil met zich mee brengt.
-De bekende 5.1 over HDMI audio tekortkoming op Openelec kan ik ook bevestigen. Ik heb de tip die ik hierboven gelezen heb echter nog niet geprobeerd.
Overige een tip voor audio over HDMI in XBMC/OpenElec:
Zet het device op 'Custom' en gebruik dit als device: plughw:1,3
Ik ben na twee dagen gebruik tot nu toe iig erg onder de indruk van het systeem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6pack15 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 12:15:
[...]

Ach so. Nee ik ga er wel een klein wireless toetsenbord met ingebouwd touchpad bij kopen. Misschien dat dan ook maar meteen als alternatief voor zon 360 controller
Logitech K300?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-09 22:26
Vandaag de 001N binnen gekregen, Kingston 4gb er in en een 60gb hitachi laptop hdd er in.
Wat mij niet helemaal duidelijk is: moet ik xbmc met open elec nu op een sd zetten(of usb stick) of kan dit ook op de hdd?
Optische kabel naar Marantz versterker en hdmi naar tv
Ik wil streamen vanaf NAS en de Arctic zit met vaste verbinding aan internet en wil ik in mijn netwerk opnemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

doggy1 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 16:02:
Vandaag de 001N binnen gekregen, Kingston 4gb er in en een 60gb hitachi laptop hdd er in.
Wat mij niet helemaal duidelijk is: moet ik xbmc met open elec nu op een sd zetten(of usb stick) of kan dit ook op de hdd?
Optische kabel naar Marantz versterker en hdmi naar tv
Ik wil streamen vanaf NAS en de Arctic zit met vaste verbinding aan internet en wil ik in mijn netwerk opnemen
Het kan beide. Voordeel van een SD is dat je interne schijf kan downspinnen en je dus echt geen geluid hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
doggy1 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 16:02:
Als je er toch een HDD in hebt zitten, dan zou ik gewoon Openelec (inc xbmc) daarop installeren (waarvoor heb je 'm er anders inzitten?).
Een 2.5" is in de meeste gevallen nagenoeg stil en stukken sneller dan een rappe USB3 stick en nog es vele malen sneller dan een SD kaartje!

@hieronder: even een echte tweaker zijn en de Installlatie handleiding van de openelec.tv site volgen.
Tis echt geen rocket science.

[ Voor 10% gewijzigd door Nnoitra op 19-02-2013 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
Als ik met sd ga werken, moet ik dan open elec en xbmc mbv pc(Mac) op sd zetten of kan ik dat installeren als hij in de arctic zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
Nnoitra schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 17:02:
[...]

Als je er toch een HDD in hebt zitten, dan zou ik gewoon Openelec (inc xbmc) daarop installeren.
Een 2.5" is in de meeste gevallen nagenoeg stil en stukken sneller dan een rappe USB3 stick en nog es vele malen sneller dan een SD kaartje!
Installlatie handleidingen staan wel op de openelec.tv site.
Ik zie net dat er Windows XP op de hdd staat(kwam uit laptopje en had ik nog liggen). Hoe kan ik dit het beste aanpakken(zonder hdd te hoeven uitbouwen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
doggy1 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 17:05:
Ik zie net dat er Windows XP op de hdd staat(kwam uit laptopje en had ik nog liggen). Hoe kan ik dit het beste aanpakken(zonder hdd te hoeven uitbouwen)?
De installatie handleiding doorlezen, stap 4. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
Er zit geen installatiehandleiding bij, alleen een cd met drivers en een beschrijving van hoe de hdd en geheugen te installeren en een snelstartgids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
Hij verwees ook in zijn eerdere post naar de handleiding op de website van Arctic ;)

Mij bevalt de speler tot nu toe prima. Misschien dat ik er ooit ook nog eens een ssd in zet. Hij hapert soms een beetje in menu's (xbmc draait nu op een class 10 sd kaartje). Geluid over hdmi werkt prima. Heb alleen een schema ingesteld bij sabnzbd, welke op mijn nas (qnap 412) draait. Beeld was gister een beetje schokkerig omdat mijn nas druk aan het parren en unrarren was. Hopelijk gaat dat nu beter.

Over afstandsbediening: Is er ook een plugin beschikbaar de de signalen van je afstandsbediening kan mappen, ipv andersom? Ik heb een universele remote, die volgens de specs xbox signalen zou moeten kunnen uitsturen, maar xbmc geeft geen sjoege. Ik zou willen zien of xbmc wel signalen binnen ziet komen via de IR port. Ik heb gisteren de ir port gechecked in de bios, die staat gewoon ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
K400, yes. Ervaring mee?
Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste

Let op:
Lees eerst de openingspost voor relevante informatie!

Berichten dat de levertijd lang is kunnen ook achterwege worden gelaten.