Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-09 14:11
Hoe hebben jullie een Harmony aan de praat gekregen.

Ir driver is geinstalleerd en ik heb de harmony ingesteld als MCE AB.
Maar mijn systeem reageerd op geen enkele knop.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

bukkum schreef op maandag 11 februari 2013 @ 21:05:
Mischien iemand die mij kan helpen, ssd en 4 gig geheugen geplaatst. Nu start ik m op maar krijg 3 korte piepjes hij gaat niet aan. Geheugen al in beide slots geprobeerd, goed aangedrukt maar niks??
3 korte piepjes duid op het geheugen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Sinned123 schreef op maandag 11 februari 2013 @ 23:31:
Hoe hebben jullie een Harmony aan de praat gekregen.

Ir driver is geïnstalleerd en ik heb de harmony ingesteld als MCE AB.
Maar mijn systeem reageert op geen enkele knop.
Zoals jij hierboven hebt beschreven, meer niet. Bij mijn Harmony 200 zit het MCE gedeelte onder de DVD knop en dan werkt ie als MCE afstandsbediening.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim H
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02-10 00:21
CeesKees schreef op maandag 11 februari 2013 @ 11:49:
Geen verzendbevestiging ontvangen.
Wel het apparaat binnen 5 werkdagen (kan ook 3 zijn geweest)
Via Amazon of Arctic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:34

CeesKees

I rest my Kees

Topicstarter
Amazon

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:55
Arctic verzend sowieso pas op z'n vroegst na de 15e vanwege dat chinese nieuwjaar en ze zijn ook nog afhankelijk van OpenElec; OpenElec moet eerst de Arctic build vrijgeven.
(dit is wat er 'rondgaat' op 't openelec forum)

[ Voor 15% gewijzigd door Nnoitra op 12-02-2013 08:50 ]

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Topicstarter
Goed om te weten.
Ik ben inmiddels helemaal tevreden met mijn MC001.

Ik draai een Win7 installatie, met een CEC module, SSD en 8GB geheugen (dat laatste is volgens mij nogal wat overkill, maar goed). Ik heb nu de HDMI audio voor elkaar en ben echt zeer te spreken over de huidige XBMC ervaring. Snel, stabiel....

Alleen nog even een zooitje processen in WIN7 uitzetten (eerst maar eens ontdekken welke) Aan de andere kant, start op in 59 seconden. Ik kan er mee leven!

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:42
Morpheusk schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 11:00:
Crosspost met aanbiedingtopic maar;

Om terug te komen op de ARCTIC MC001 bij amazon.de.

Op dit moment aanbieding bij de webshop van ARCTIC zelf, 199 euro incl. verzendkosten

http://www.arctic.ac/en/p...mc001-xbmc-eu.html?c=2296

Inclusief:
Afstandsbediening
DVD-RW 24x
2GB DDR3
1TB 5400RPM Harddisk
CeesKees schreef op maandag 11 februari 2013 @ 22:32:
HA!!

Ik heb eindelijk de HDMI audio voor elkaar!
Downgrade naar ATI Catalyst 12.8 deed de truc! Nu ben ik 100% tevreden!
Zijn misschien leuke dingen voor in de TS?, Reviews etc.. :)

[ Voor 44% gewijzigd door Morpheusk op 12-02-2013 09:23 ]

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CeesKees schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 08:59:
Goed om te weten.
Ik ben inmiddels helemaal tevreden met mijn MC001.

Ik draai een Win7 installatie, met een CEC module, SSD en 8GB geheugen (dat laatste is volgens mij nogal wat overkill, maar goed). Ik heb nu de HDMI audio voor elkaar en ben echt zeer te spreken over de huidige XBMC ervaring. Snel, stabiel....

Alleen nog even een zooitje processen in WIN7 uitzetten (eerst maar eens ontdekken welke) Aan de andere kant, start op in 59 seconden. Ik kan er mee leven!
Draai je nog iets anders buiten xbmc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Topicstarter
nope, ik wil het slechts voor XBMC gaan gebruiken. Maar doordat OpenElec (Linux) de HD audio niet ondersteund ben ik voor een Win7 installatie gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim H
Nnoitra schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 08:48:
Arctic verzend sowieso pas op z'n vroegst na de 15e vanwege dat chinese nieuwjaar en ze zijn ook nog afhankelijk van OpenElec; OpenElec moet eerst de Arctic build vrijgeven.
(dit is wat er 'rondgaat' op 't openelec forum)
Zojuist een reactie vanuit Arctic ontvangen mbt de levering..

"Dear Wim,

We will ship within this week. We had a few more orders than expected. Sorry for the delay"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:13
hardware-lover schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 00:50:
[...]

3 korte piepjes duid op het geheugen.
Had ik begrepen dat het met geheugen te maken heeft. Laten we dat hopen anders moet ik de unit terugsturen naar amazon. Als het t geheugen niet is dan moederboard dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer eens ander geheugen. Wat doet hij als je zonder geheugen opstart (als dit überhaupt gaat)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrvH
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01-10 17:29
Is er al iemand die de Arctic heeft binnengekregen met OpenElec en XBMC voorgeïnstalleerd? Of wordt deze nu geleverd zonder software omdat de specifieke build nog niet uit is?

Ben namelijk heel benieuwd naar de performance in combinatie met de ingebouwde harde schijf en 2GB geheugen. Als het tegenvalt kan ik ik altijd nog uitbreiden met geheugen of een SSD. Ik zal het systeem sowieso alleen gaan gebruiken voor streamen van mijn Synology NAS en wat add-ons als uitzending gemist.

Daarnaast houd ik me ook aanbevolen voor ervaringen met het opnemen van tv programma's. Mijn provider Caiway stuurt alle kanalen ongecodeerd door, dus dit lijkt me een interessante optie.

Alvast bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerten
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-10 13:07
CeesKees schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 08:59:

Wat is jouw ervaring met de CEC module, kun je wat meer vertellen over je setup? Ben vooral benieuwd of je gebruik maakt van een AV receiver tussen je TV en je Arctic.

"Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Topicstarter
Mijn setup is als volgt:

TV --> Receiver --> CEC module --> Arctic.

CEC module werkt perfect! Ik kan met de remote van mijn TV de Arctic (XBMC) bedienen (via de Receiver dus). wel het eenvoudige menu werk, bladeren, selecteren, terug. Play, pauze, stop. Maar het werkt prima.

Geavanceerde handelingen doe ik met een app via mn smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspertje19
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:26
Weet iemand of openelec ook de anysee combo 30 ondersteund icm ziggo?
Of zit ik dan vast aan een Windows install?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
Heeft iemand de DVB-T tuner al werkend onder OpenELEC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

caspertje19 schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 17:33:
Weet iemand of openelec ook de anysee combo 30 ondersteund icm ziggo?
Of zit ik dan vast aan een Windows install?
[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XV

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Morpheusk schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 18:32:
Heeft iemand de DVB-T tuner al werkend onder OpenELEC?
Schijnbaar is de DVB-T module niet van het juiste type zodat we deze ook in Nederland kunnen gebruiken. het maakt dan niet uit welke software je gebruikt, we kunnen er geen TV mee kijken. Ik zal eens zoeken waar ik dat gelezen heb.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:08
Ik heb hem ook binnen, werkt goed. Moest wel rebooten voor de wifi (en ondersteunt geen dhcp?) maar verder lijkt alles goed. Heerlijk stil trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
hardware-lover schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 18:43:
[...]

Schijnbaar is de DVB-T module niet van het juiste type zodat we deze ook in Nederland kunnen gebruiken. het maakt dan niet uit welke software je gebruikt, we kunnen er geen TV mee kijken. Ik zal eens zoeken waar ik dat gelezen heb.
Kan inmiddels bevestigen dat het wel werkt. Het beeld is alleen wel een beetje streperig

Ik gebruik daarvoor TVHeadend en die herkend de adapter binnen de Arctic.

Afbeeldingslocatie: http://img72.imageshack.us/img72/1338/captureartic.png

[ Voor 10% gewijzigd door Morpheusk op 12-02-2013 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 11:52:
Probeer eens ander geheugen. Wat doet hij als je zonder geheugen opstart (als dit überhaupt gaat)?
Inmiddels ander geheugen getest en dan werkt het. Nu kunnen we eindelijk verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aringil
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-09 08:22
bukkum schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 19:39:
[...]

Inmiddels ander geheugen getest en dan werkt het. Nu kunnen we eindelijk verder :)
Ik heb jammer genoeg hetzelfde probleem met precies hetzelfde geheugen... Heb jij het geheugen terug gestuurd voor een nieuwe of gewoon direct een nieuwe gekocht? Is het geheugen dus ook DOA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Morpheusk schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 19:28:
[...]
Kan inmiddels bevestigen dat het wel werkt. Het beeld is alleen wel een beetje streperig

Ik gebruik daarvoor TVHeadend en die herkend de adapter binnen de Arctic.

[afbeelding]
Mooi, dan is de berichtgeving elders blijkbaar niet helemaal juist.

Welke drivers heb je gebruikt voor de DVB-T module? Van de Arctic site?

[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 12-02-2013 19:48 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim H
Wim H schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 09:45:
[...]

Zojuist een reactie vanuit Arctic ontvangen mbt de levering..

"Dear Wim,

We will ship within this week. We had a few more orders than expected. Sorry for the delay"
Ja.... en dan 's middags wordt hij afgeleverd :) Goede communicatie..

Maar dan.. wlan werkt voor geen meter.. Bios? >> Del toets op allerlei manieren geprobeerd tijdens booten maar het lukt mij niet om in het bios te komen..

[ Voor 19% gewijzigd door Wim H op 12-02-2013 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:08
Ik ga waarschijnlijk met Gparted de 1TB schijf omzetten naar een 60GB SSD Vertex2. Ik zou graag een backup van de 1TB schijf willen maken. Iemand nog tips qua tool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBoDeN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-02 15:54
Wim H schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 20:33:
[...]

Ja.... en dan 's middags wordt hij afgeleverd :) Goede communicatie..

Maar dan.. wlan werkt voor geen meter.. Bios? >> Del toets op allerlei manieren geprobeerd tijdens booten maar het lukt mij niet om in het bios te komen..
Wanneer had jij m besteld ( rechtstreeks bij arctic ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim H
5 februari besteld bij arctic zelf.. en zojuist ( om 17.30) bezorgd

[ Voor 69% gewijzigd door Wim H op 12-02-2013 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Wim H schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 20:33:
[...]
[knip]
Niet de USB aansluitingen aan de voorzijde gebruiken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
Aringil schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 19:42:
[...]

Ik heb jammer genoeg hetzelfde probleem met precies hetzelfde geheugen... Heb jij het geheugen terug gestuurd voor een nieuwe of gewoon direct een nieuwe gekocht? Is het geheugen dus ook DOA?
Ik heb eerst een nieuwe zelfde geheugen meegekregen maar deed t ook niet. Blijkbaar niet geschikt. Deze ook teruggebracht en nu maar 2x adata 2gig erin. Dit werkt wel. Ff in de winkel getest (voeding meenemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Red devil schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 20:42:
Ik ga waarschijnlijk met Gparted de 1TB schijf omzetten naar een 60GB SSD Vertex2. Ik zou graag een backup van de 1TB schijf willen maken. Iemand nog tips qua tool?
Paragon Harddisk Manager?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrLZ Gambit
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:50
hardware-lover schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 23:27:
[...]

Mooi als dit geen probleem zal worden, graag een terugkoppeling na je ervaring. Ik neem aan dat je Synology enkel het filmpje streamed en niet voor de daadwerkelijke weergave zorgt?
Gaat wat langer duren, de power adapter die erbij zit is defect :(

Heb nog wel een laptop adapter maar ben bang dat die schade aan kan brengen.
Voltage komt overeen 19V maar de laptop adapter is 90W en de Artic heeft maar 60W nodig.

Hij heeft een klein uur gewerkt en na een complete shutdown wilde hij niet meer aangaan.
En toen viel mij op dat het lampje op de adapter ook niet meer aan ging.
Ook op een ander stopcontact geen leven meer.

Ik ga amazon maar een mail sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-09 14:11
Ben geen expert, dus wellicht wachten tot iemand het bevestigd.

Zolang je zorgt dat het voltage goed zit, kan het aantal ampere geen kwaad.
Je zou dan dus prima een 90w adapter kunnen aansluiten.

Trouwens, die 60w adapter zal ook nooit zijn maximale vermogen leveren.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim H
hardware-lover schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 21:27:
[...]

Niet de USB aansluitingen aan de voorzijde gebruiken.
Thanks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laszlo
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08-2024

Laszlo

Grrrrrr....

Mijn ervaring met de MC001. Sommige dingen die ik in deze post zal vermelden zijn al eerder gemeld of heb ik uit andere bronnen, zoals de eerder genoemde reviews. Dus val ik in herhaling, maar dit is alleen om een in een enkele post een zo compleet mogelijk beeld te schetsen. Alle eer en glorie zijn zijn voor de infoleveranciers. Ik ben getipt door een vriend en ik kwam op dit draadje terecht. Ik was meteen enthousiast. Bedankt CeesKees!

De Arctic MC-001-n heb ik Besteld bij Amazon.de, samen met Kingston Value ram (4GB 1066mhz, c7. Volgens de review in madshrimps.be wordt elke snelheid geheugen, alsnog gezien als 800mhz). Het geheugen is verstuurd door amazon zelf. Hier werden geen shipping cost gerekend en is bezorgd door TNT Post en duurde twee dagen.

De barebone is direct verstuurd vanuit Arctic in Duitsland (dus niet Hong Kong). Hier moest naast de € 99,- wel €15,- shipping cost voor worden neergelegd. Ondanks mijn smeekbeden bij mijn vriend, hij vertelde immers dat de barbone slechts €99,- zou kosten, heb ik die €15,- voor lief genomen. ;-). Arctic verstuurt met DHL en je kan inderdaad het verzendnummer opvragen bij Arctic via de amazon.de. Als de barebone in Nederland aankomt, wordt verdere verzending afgehandeld via TNT Post. Ik dacht dat het 4-5 dagen duurde voordat de mc-001-n-t bij mij thuis was.

Inderdaad, het was een uitgeklede mc001-dvd, die niet als mc001-n op de factuur stond, maar als mc-001-n-t. Het klepje lag los in de doos. Ik overwoog eerst om er een dvd of bluray speler voor te kopen, maar ik plak het gapende gat dicht met het losse klepje (secondenlijm of... dubbelzijdige tape). Voor het hypothetische scenario dat ik een disc moet afspelen, wijk ik uit naar legacy apparatuur.

Ik wil booten vanaf sd card, dus heb ik een 8 GB kaartje class 10 UHS-i van Transcend gekocht (bij interngeheugen.com). Ik hoopte dat de card reader van de mc001 UHS-i zou ondersteunen, maar dit bleek niet het geval, dus ik kom niet verder dan 17-20MB/sec. Achteraf was de keuze voor sd geheugen niet zo slim, omdat usb 3.0 40-50MB/sec moet halen (Mijn vriend wees mij op een een recente review/roundup van usb kaarten bij hardware.info). De kosten zijn vergelijkbaar, maar mij zou het uitstekende usb stokje irriteren.

Ik wil mijn mc001 gebruiken als media streamer. Ik koos voor xbmc op openelec. Ik heb een paar uur besteed aan lezen van instructies hoe ik dat moest doen en wat ik kon verwachten van xbmc. De installatie zelf kost iets van 15 min. Configuratie van xbmc zoals ik het wil (muziek, films en series met scrapper, foto's en xmbc op afstand besturen met mijn tablet (xbmc constellation - aanrader!) kost, afhankelijk van de omvang van je collectie nog eens 2-3 uur.

Wellicht ten overvloede wil ik benadrukken dat 4GB genoeg is voor 32 bit toepassing. 8GB aanschaffen voor xbmc is teveel. Xbmc en openelec gebruiken in totaal iets van 150-200MB. De totale opstarttijd voor mij is aan de hoge kant 38 sec (zal nog teruggebracht kunnen worden met usb3.0), maar daarna zit alles in memory en werkt alles erg snel. Persoonlijk, dus voor mijn doeleinden, is ssd absoluut overkill als je het totaalplaatje in gedachten houdt. (Dat wil niet zeggen dat ik er nooit een ssd in stop!)

Verder: imho is de mc001 snel genoeg voor toepassingen als sabnzb.

Conclusie: geweldig!

Aanvulling 1:
Ik hoor net van hardware-lover dat er niet geboot kan worden vanaf de USB3.0 poorten. Ik bedoelde deze review op hardware.info om ideeen op te doen voor snelle USB3.0

Aanvulling 2:
Ik gebruik HDMI voor het doorgeven van beeld en geluid via mijn Onkyo SR-605 en werkt goed. Dit moet je wel instellen in System -> Settings -> System -> Audio Input (Instellingen: Audio ouput, Audio output Device, Passtrough output device instellen op HDMI).

[ Voor 7% gewijzigd door Laszlo op 13-02-2013 07:44 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrLZ Gambit
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:50
Sinned123 schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 21:42:
Ben geen expert, dus wellicht wachten tot iemand het bevestigd.

Zolang je zorgt dat het voltage goed zit, kan het aantal ampere geen kwaad.
Je zou dan dus prima een 90w adapter kunnen aansluiten.

Trouwens, die 60w adapter zal ook nooit zijn maximale vermogen leveren.
Ik wil de gok gaan wagen.
Nu nog het verloopstukje vinden wat past. Adapter is universeel.
Heb die hele rits goed opgeborgen met het idee dat ik ze wel eens nodig kon hebben.
Net iets te goed opgeborgen ben ik bang. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Kleine toevoeging; er zit wel verschil in USB3 sticks, de één is een stuk rapper dan de ander!
Daarbij moet je de USB3 stick in een USB2 poort stoppen, want de USB3 poorten aan de voorkant zijn niet bootable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
Moet ik catalyst control center zelf instaleren? Ik kan dat nergens vinden iig.

Al gevonden moet je dus appart downloaden. Beste is dus de 12.8 drivers te instaleren. Heb je die catalyst control center uberhaupt nodig?

[ Voor 47% gewijzigd door bukkum op 12-02-2013 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

"Heb je die catalyst control center überhaupt nodig?"

Dat ligt eraan. Als je graag wilt hebben dat alle refreshrates zo goed mogelijk worden afgespeeld dan zou je via CCC handmatig de 24p refreshrate toe kunnen voegen naast 50/60Hz, mits je monitor/TV deze ook ondersteund . Daarbij is het ook mogelijk om via CCC bij elk ondersteunde resolutie en refreshrate, het bureaublad precies passend te maken. Dit is een eenmalige actie waardoor de weergave onder je media center (XBMC, MediaPortal, WMC) ook meteen goed is v.w.b. beeldschermgrootte, dus geen zwarte randen tijdens het afspelen behalve dan diegene die bij het media horen.

Mogelijk zijn die instellingen op een andere wijze ook tot stand te brengen zonder CCC maar volgens mijn ervaring gaat dat stukken omslachtiger.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik heb uit nieuwsgierigheid de pré-install van Windows 7 op de Blu-Ray uitvoering eens bekeken en het viel me op dat Arctic de software geconfigureerd heeft met een actief ramdisk gedeelte? Dus niet optioneel installeren maar actief bij gebruik. Ik ben eigenlijk benieuwd wat dit voor voordelen zou kunnen brengen op dit systeem. Mogelijk ga ik toch eens proberen om dat image over te zetten op een SSD zodat ik de (eventueel positieve) verschillen kan vergelijken met de huidige SSD installatie.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na 14 pagina's door te hebben gelezen zijn veeeel vragen beantwoord.

Maar nu wil ik het volgende "zeker" weten:
Zou ik dit apparaat kopen met 4Gb aan Ramm en een SSD voor Win7/8 "dit omdat ik het geluid naar mijn Onkyo set wil doorzetten. En Xbmc los installeer voor alle toepassingen.

Begrijp ik het dan goed dat ik ook een USB 3.0 externe HDD van 2,5" standaard eraan kan laten hangen, en alles wat ik download met dit apparaat (nieuwsgroepen) direct op deze externe HDD kan zetten en afspelen?

Om het nog leuker te maken, lukt het dan ook nog om vanuit m'n "slaapkamer" met onze Mede8er de content van de externe HDD af te laten spelen?

Ik ben benieuwd naar jullie antwoord/mening!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laszlo

Laszlo

Grrrrrr....

Zou ik dit apparaat kopen met 4Gb aan Ramm en een SSD voor Win7/8 "dit omdat ik het geluid naar mijn Onkyo set wil doorzetten. En Xbmc los installeer voor alle toepassingen.
Ik begrijp je vraag niet helemaal. Ja, je kunt Windows 7/8 op een SSD installeren en dat gebruiken. Ja, je kunt het geluid van de MC001 koppelen aan je Onkyo via de optische aansluiting of via hdmi. XBMC is niets meer dan een toepassing die draait op een ondersteund besturingssysteem.
Begrijp ik het dan goed dat ik ook een USB 3.0 externe HDD van 2,5" standaard eraan kan laten hangen, en alles wat ik download met dit apparaat (nieuwsgroepen) direct op deze externe HDD kan zetten en afspelen?
Je kunt een USB3.0 apparaat aansluiten en met XMBC dat apparaat gebruiken om media vanaf te spelen..
Om het nog leuker te maken, lukt het dan ook nog om vanuit m'n "slaapkamer" met onze Mede8er de content van de externe HDD af te laten spelen?
:?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aringil
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-09 08:22
bukkum schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 21:28:
[...]

Ik heb eerst een nieuwe zelfde geheugen meegekregen maar deed t ook niet. Blijkbaar niet geschikt. Deze ook teruggebracht en nu maar 2x adata 2gig erin. Dit werkt wel. Ff in de winkel getest (voeding meenemen).
Bedankt voor je reactie! Ik heb onderhand 4 gig geheugen van Kingston besteld. Hopelijk werkt deze wel. Zal de Corsair dus maar RMA retour doen, hopelijk kan ik deze dan omruilen voor een Kingston (als deze wel werkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laszlo

Laszlo

Grrrrrr....

hardware-lover schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 00:43:
Ik heb uit nieuwsgierigheid de pré-install van Windows 7 op de Blu-Ray uitvoering eens bekeken en het viel me op dat Arctic de software geconfigureerd heeft met een actief ramdisk gedeelte? Dus niet optioneel installeren maar actief bij gebruik. Ik ben eigenlijk benieuwd wat dit voor voordelen zou kunnen brengen op dit systeem. Mogelijk ga ik toch eens proberen om dat image over te zetten op een SSD zodat ik de (eventueel positieve) verschillen kan vergelijken met de huidige SSD installatie.
Een reden voor het gebruik van een RAM disk zou kunnen zijn het verlengen van de levensduur van je SSD omdat tijdelijke bestanden nu naar RAM geschreven worden en je SSD daarmee wordt ontlast. Een andere reden zou kunnnen zijn dat ze een 32 bit OS gebruiken en de RAM disk wel in staat is om het geheugen te gebruiken boven de 3.2 GB grens, zoals bij ASRock XFast RAM.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-10 15:46

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xBUvR2rexgTNNvHzotZwaAY1/medium.png

*O*

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjbaard
  • Laatst online: 11-12-2023
Even een vraagje over de SATA aansluiting.

Ik heb hem een paar dagen geleden besteld (komt eind deze maand) en gelijk geheugen en een SSD besteld. Alleen heb ik per ongeluk een SSD met mSATA gekocht :-(
Nu zijn hier wel kabels en adapters voor te krijgen dus wil ik deze graag bestellen zodat, wanneer de mc001 binnen is, ik hem gelijk kan installeren.

Mijn vraag: Hoe moet de SATA disk aangesloten worden? Met een kabel of moet hij ergens ingeklikt worden? Met andere woorden moet ik een conversie kabel of een adapter kopen? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-10 23:59
De mijne komt vrijdag binnen, right behind you! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hjbaard schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 08:07:
Even een vraagje over de SATA aansluiting.

Ik heb hem een paar dagen geleden besteld (komt eind deze maand) en gelijk geheugen en een SSD besteld. Alleen heb ik per ongeluk een SSD met mSATA gekocht :-(
Nu zijn hier wel kabels en adapters voor te krijgen dus wil ik deze graag bestellen zodat, wanneer de mc001 binnen is, ik hem gelijk kan installeren.

Mijn vraag: Hoe moet de SATA disk aangesloten worden? Met een kabel of moet hij ergens ingeklikt worden? Met andere woorden moet ik een conversie kabel of een adapter kopen? :-)
Gewoon inklikken. Ik betwijfel of er plek is voor een convertor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjbaard
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 08:21:
[...]

Gewoon inklikken. Ik betwijfel of er plek is voor een convertor?
Dank je voor je post :-)
Maar denk je dat het niet past?
Want de adapter is maar klein volgens mij.
Zie: http://azerty.nl/8-3725-4...nverter-sata-22-pin-.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Topicstarter
hjbaard schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 08:27:
[...]

Dank je voor je post :-)
Maar denk je dat het niet past?
Want de adapter is maar klein volgens mij.
Zie: http://azerty.nl/8-3725-4...nverter-sata-22-pin-.html
Op deze pagina van een review kun je zien hoe de HDD gemonteerd wordt...

Volgens mij heb je weinig ruimte over..

Afbeeldingslocatie: http://www.madshrimps.be/files/users/stefan/barebone/2011arcticmc001/packaging/41.jpg

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjbaard
AngelDust schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 08:33:
[...]

Op deze pagina van een review kun je zien hoe de HDD gemonteerd wordt...

Volgens mij heb je weinig ruimte over..

[afbeelding]
Ik ga de gok toch maar wagen voor 20 euro.
Die mSATA SSD is ook erg klein dus maar hopen dat het past :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Nou nergens om, maar waarom hopen dat het past met een grote kans op ergernis als er ook zoiets bestaat zoals "Wet Koop op afstand"? :+
(er vanuitgaande dat je 'm bij een webshop besteld hebt)
Gewoon retour sturen en een SSD met de juiste aansluiting kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnym
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-10 12:02
als ik het systeempje op zijn zij leg, krijg ik problemen met de luchttoevoer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Topicstarter
Officieel wel (zie img)

maar er zijn genoeg mensen die er pootjes onder hebben gezet (onder het zwarte deel) en het op z'n zij gebruiken.

Afbeeldingslocatie: http://www.arctic.ac/p/images/articles/06f1b6b0071c6175b173abc44a3db69e_0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-09 11:46
De vraag is alleen of het op langere de duurzaamheid van je apparaat beinvloed.
Ik denk persoonlijk dat het wel handig is om een paar extra sleufjes in de behuizing te maken zodat hij beter de warmte kwijt kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Topicstarter
Even losgaan met een dremeltje. Zou geen kwaad kunnen. Maar ik denk dat als het apparaat niet in een kast staat, dus de grijze zijde volledig vrij, dat het dan gewoon moet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
De onderdelen kunnen gewoon een bepaalde (hoge) temperatuur aan en in de bios kun je een waarschuwings- en shutdowntemperatuur aangeven als je het niet vertrouwt :)

Omdat er geen fans inzitten zat het voor de lucht circulatie niet heel veel uitmaken hoe je het kastje positioneerd; er wordt geen lucht ingezogen of uitgeblazen.
Wat wel zo is, is dat warmte stijgt, dus als je hem rechtop zet dan gaat de warme lucht van beneden langs alle andere componenten naar boven en dus ook langs het grote koelblok met de heatpipes.
Leg je hem op z'n zij, met de aluminium kant boven, dan zal de warmte wat langer blijven hangen(?) maar zal er ook het nodige via de alu-behuizing 'ontsnappen'.
(hypothese van mijn kant, wie er meer van weet mag je verbeteren)

Maar kwa levensduur zal het meer afhangen van hoe je hem gebruikt.
Bijvoorbeeld; Staat ie 24/7 aan met hoog cpu/gpu gebruik (downloaden etc) of slechts een paar uurtjes voor alleen streamen van video?
En staat hij in een afgesloten kast of is er ademruimte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjbaard
Nnoitra schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 09:09:
Nou nergens om, maar waarom hopen dat het past met een grote kans op ergernis als er ook zoiets bestaat zoals "Wet Koop op afstand"? :+
(er vanuitgaande dat je 'm bij een webshop besteld hebt)
Gewoon retour sturen en een SSD met de juiste aansluiting kopen.
Eigenlijk omdat ik geen zin heb in al dat gedoe en omdat ik qua prijs dan op hetzelfde uitkom (of duurder) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Topicstarter
Maar dit is toch meer gedoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-10 12:36

zAo

GPLv2 Fanboy

De link in de SP naar de MC001-N wijst naar een versie zonder DVDROM voor 199,00 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

zAo schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 13:30:
De link in de SP naar de MC001-N wijst naar een versie zonder DVDROM voor 199,00 :?
Dat wil zeggen dat ie voor dat bedrag niet meer te krijgen is en volgt de eerst volgende in lijn v.w.b. hoogte van de verkoopprijs.

Als voorbeeld; http://www.amazon.de/gp/o...new?ie=UTF8&condition=new

Als die van 119 euro niet meer te krijgen is zal de prijs automatisch naar 190 euro gaan (maar door ons niet Duitsers dan niet meer te bestellen)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 01:51:
Na 14 pagina's door te hebben gelezen zijn veeeel vragen beantwoord.

Ik ben benieuwd naar jullie antwoord/mening!
Theoretisch geen enkel probleem, je zult de MC001 wel aan moeten laten staan en mappen delen aan moeten zetten voor desbetreffende directory's op je externe schijf, maar verder zie ik geen problemen. Iemand anders wel? Mogelijk zie ik wat over het hoofd?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

hardware-lover schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 13:37:
[...]

Theoretisch geen enkel probleem, je zult de MC001 wel aan moeten laten staan en mappen delen aan moeten zetten voor desbetreffende directory's op je externe schijf, maar verder zie ik geen problemen. Iemand anders wel? Mogelijk zie ik wat over het hoofd?
Als het een 2,5" versie is, zonder adapter, zal hij automatisch opspinnen zodra je er iets van wilt lezen/er naartoe wilt schrijven. Geen enkel probleem dus.
hardware-lover schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 13:34:
[...]

Dat wil zeggen dat ie voor dat bedrag niet meer te krijgen is en volgt de eerst volgende in lijn v.w.b. hoogte van de verkoopprijs.

Als voorbeeld; http://www.amazon.de/gp/o...new?ie=UTF8&condition=new

Als die van 119 euro niet meer te krijgen is zal de prijs automatisch naar 190 euro gaan (maar door ons niet Duitsers dan niet meer te bestellen)
Ok, thanks. Enige haast is dus geboden :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Laszlo schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 07:52:
[...]
Een reden voor het gebruik van een RAM disk zou kunnen zijn het verlengen van de levensduur van je SSD omdat tijdelijke bestanden nu naar RAM geschreven worden en je SSD daarmee wordt ontlast. Een andere reden zou kunnnen zijn dat ze een 32 bit OS gebruiken en de RAM disk wel in staat is om het geheugen te gebruiken boven de 3.2 GB grens, zoals bij ASRock XFast RAM.
Standaard zit er een 500GB HDD in dus zal het de eerste reden niet zijn, de 2e mogelijkheid die je aanhaalt zou wel een optie kunnen zijn. Ik zal er tzt eens wat dieper induiken om het precies uit te pluizen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Staat gewoon op de site....
(Atom D525) in combination with 4GB DDR3 RAM (3.25 GB operating system, 0.75 GB RAMDisk)
The 32-bit Windows consumes fewer resources and offers lower loading time than its 64 bit counterpart while performing at the same level for most applications. Moreover, thanks to a special software, the RAM above 3.25 GB is used by Windows as a cache.
:*)

[ Voor 14% gewijzigd door Nnoitra op 13-02-2013 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Oké, dan hoef ik daar tzt niet meer in te duiken ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Omwille van de tijd heb ik de knoop doorgehakt; ik ga een MC001 halen bij Amazon.de. Voordat ik iets vergeet, dit is toch voldoende voor Openelec via HDMI, aan een Wifi punt?
- MC001
- 2/4GB Ram (Pricewatch winkel)
- 1TB 2,5" schijf voor intern. (Pricewatch winkel)
- Harmony One (is al aanwezig)

Of zie ik nog iets over het hoofd? Voor ~220,-- is dat een extreem mooie setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Topicstarter
Ziet er prima uit.

Vanwaar de WIFI? Ga je alles locaal opslaan?

Is het eigenlijk mogelijk om een 64 bit windows te draaien op de MC001?

[ Voor 35% gewijzigd door CeesKees op 13-02-2013 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Topicstarter
CeesKees schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 14:44:
Ziet er prima uit.

Dat ga ik wel doen... ik heb geen NAS oid.. daarom prop ik er ook een 1TB schijf in :)

[ Voor 12% gewijzigd door AngelDust op 13-02-2013 15:00 ]

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Ziet er prima uit.

Ik ga vrijwel alles lokaal opslaan ja. Ik bedoelde alleen dat hij via Wifi aan het internet verbonden komt te zitten en vroeg me dus af of ik verder nog iets over het hoofd had gezien?

Edit: Kleine leap-of-faith genomen en besteld. Vanmorgen kende ik het hele ding nog niet, dus we zien wel :) Wie weet kan mijn Mac Mini dan ooit een keer de deur uit.

[ Voor 24% gewijzigd door zAo op 13-02-2013 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teuntje1967
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-08 00:56
hardware-lover schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 00:30:
"Heb je die catalyst control center überhaupt nodig?"

Dat ligt eraan. Als je graag wilt hebben dat alle refreshrates zo goed mogelijk worden afgespeeld dan zou je via CCC handmatig de 24p refreshrate toe kunnen voegen naast 50/60Hz, mits je monitor/TV deze ook ondersteund . Daarbij is het ook mogelijk om via CCC bij elk ondersteunde resolutie en refreshrate, het bureaublad precies passend te maken. Dit is een eenmalige actie waardoor de weergave onder je media center (XBMC, MediaPortal, WMC) ook meteen goed is v.w.b. beeldschermgrootte, dus geen zwarte randen tijdens het afspelen behalve dan diegene die bij het media horen.

Mogelijk zijn die instellingen op een andere wijze ook tot stand te brengen zonder CCC maar volgens mijn ervaring gaat dat stukken omslachtiger.
Ik heb dus de NC001 op de Arctic site besteld met Openelec pre-installed. Kan ik bovenstaande zaken dan ook gewoon instellen of moet ik hiervoor Windows 7 draaien. En kan ik ook gewoongebruik maken van een soort verkenner binnen openelec om bv films die ik op mijn NAS heb gedownload (via Sabnzbd) te kopiëren naar de 1TB schijf van deNC001 of moet ik via de bestandsbrower van de Syno dit regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Topicstarter
Waarom wil je dit kopieeren, als je toch al een NAS hebt. Streamen is dan toch veel makkelijker?

Er valt niets met Catalyst in te stellen, dat kan alleen binnen windows.
Open elec is gewoon op 24HZ in te stellen en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teuntje1967
CeesKees schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 15:24:
Waarom wil je dit kopieeren, als je toch al een NAS hebt. Streamen is dan toch veel makkelijker?
Klopt maar omdat mijn Nas al aardig vol begint te lopen had ik de keus of uitbreiding op de NAS naar 2 x 2Tb (Raid) of de films op de 1TB van de Arctic laten lopen zodat ik op mijn Nas weer voldoende ruimte krijg om de zaken te backuppen die ik echt graag wil bewaren(foto's enz enz). Daarom heb ik voor de 1TB versie gekozen.

Vandaar dat ik straks moet kiezen: of de films downloaden op mijn Synology en via het netwerk kopieren naar de Artic of open elec verwijderen en windows 7 met NZBD laten draaien op de Arctic zodat ik het direct intern op de schijf laat lopen. Ik hoef geen keuze te maken i.v.m. het geluid voor een surround system omdat ik die simpelweg (nog) niet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
teuntje1967 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 16:00:
Vandaar dat ik straks moet kiezen: of de films downloaden op mijn Synology en via het netwerk kopieren naar de Artic of open elec verwijderen en windows 7 met NZBD laten draaien op de Arctic zodat ik het direct intern op de schijf laat lopen. Ik hoef geen keuze te maken i.v.m. het geluid voor een surround system omdat ik die simpelweg (nog) niet heb.
http://openelec.tv/forum/80-sabnzbd-suite ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teuntje1967

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laszlo

Laszlo

Grrrrrr....

Ja, de Intel Atom D525 ondersteunt 64 bit (http://ark.intel.com/products/49490) . De NM10 chipset heeft ook windows 64 bit drivers.

Ik zou niet doen, tenzij je meer dan 4GB aan RAM wil/moet gebruiken. Vergeet niet dat 64 bit binaries groter zijn en het langer gaat duren voordat je barebone is opgestart.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Topicstarter
Ik heb wel 8 gb er in hangen nu... Maar als ik er niets mee win, waarom Zou ik Dan gaan wijzigen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laszlo

Laszlo

Grrrrrr....

Tja, misschien kan je het uitproberen. 4GB waar je niets mee doet is ook zo zonde. Ik verwacht geen wonderen, maar het moet wel kunnen!

[ Voor 14% gewijzigd door Laszlo op 13-02-2013 17:44 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Ik kan weinig informatie vinden over de ingebouwde cardreader. Weet iemand of je er vanaf kunt booten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laszlo

Laszlo

Grrrrrr....

zAo schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 17:45:
Ik kan weinig informatie vinden over de ingebouwde cardreader. Weet iemand of je er vanaf kunt booten?
Ja, werkt. Geen USH-i ondersteuning.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

CeesKees schreef op maandag 11 februari 2013 @ 22:32:
HA!!

Ik heb eindelijk de HDMI audio voor elkaar!
Downgrade naar ATI Catalyst 12.8 deed de truc! Nu ben ik 100% tevreden!
zou het misschien nog een verschil maken/verbetering zijn als je de drivers van 3D Guru gebruikt

clickerdeclick

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

Laszlo schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 21:52:

Aanvulling 2:
Ik gebruik HDMI voor het doorgeven van beeld en geluid via mijn Onkyo SR-605 en werkt goed. Dit moet je wel instellen in System -> Settings -> System -> Audio Input (Instellingen: Audio ouput, Audio output Device, Passtrough output device instellen op HDMI).
Maar je hebt dan dus geen 5.1 surround neem ik aan daar je Open-Elec gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laszlo

Laszlo

Grrrrrr....

jokapo schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 18:15:
[...]
Maar je hebt dan dus geen 5.1 surround neem ik aan daar je Open-Elec gebruikt
Uh... Welles!

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

nu staat mn begrijpertje na 16 pagina's doorgewandeld te hebben uit 8)7

ik las toch dat dit alleen mogelijk was over HDMI als je windows in combi met xbmc gebruikt of ben ik nu gek 7(8)7

Dat laatste hoeft niet beantwoord dat is jaren geleden al bevesitigd door de daarvoor bevoegde instanties :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laszlo

Laszlo

Grrrrrr....

jokapo schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 18:26:
[...]

ik las toch dat dit alleen mogelijk was over HDMI als je windows in combi met xbmc gebruikt of ben ik nu gek 7(8)7

Dat laatste hoeft niet beantwoord dat is jaren geleden al bevesitigd door de daarvoor bevoegde instanties :P
Ik was niet van plan om een oordeel te vellen over je geestelijke toestand. :+

Volgens mij heeft wat jij denkt te maken met dat de drivers van Linux (OpenElec) geen 'Dolby TrueHD and DTS Master Audio formats' ondersteunen. De windows drivers doen dat wel goed.

Er was iemand die moeite had om HDMI goed aan de praat de te krijgen in combinatie OpenElec en zijn versterker, maar er staan genoeg berichten in dit draadje en elders dat DTS en Dolby Digital prima werken op OpenElec icm XBMC... Tenzij mijn versterker (ook al) liegt me. ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
Heeft iemand dat catalyst control center geinstalleerd? Ik heb net framework en daarna ccc geinstalleerd maar zie nergens hoe ik dit programma moet openen?? Er zijn wel 3 mappen Amd, ati, ati technologies (de laatste is leeg) aangemaakt.

Hopelijk heeft iemand dit al voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim H
bukkum schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 19:17:
Heeft iemand dat catalyst control center geinstalleerd? Ik heb net framework en daarna ccc geinstalleerd maar zie nergens hoe ik dit programma moet openen?? Er zijn wel 3 mappen Amd, ati, ati technologies (de laatste is leeg) aangemaakt.

Hopelijk heeft iemand dit al voor elkaar.
Ik heb CCC zonder problemen ism Windows 7 32 bitjes..
rechter muisknop op bureaublad en dan staat er bij mij bovenaan "Catalyst Control Center"..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim H
Wel wat problemen hier met Wifi.. De Ralink RT3870L lukt het niet om een stabiele verbinding te onderhouden op mijn N netwerk.
Eerst dacht ik dat het een driver issue was ism W7 X64. Maar nu ik inmiddels de 32 bits versie heb geïnstalleerd weet ik inmiddels beter..

Nu is het Ralink kaartje intern verbonden met een USB 2 connector. Ik vermoed dan ook dat het meer een USB probleem is. Mede ook doordat een externe USB dongle op de USB 2 pporten (achterkant) dezelfde problemen geven.

Op een van de USB 3 poorten aan de voorkant zijn er dus geen problemen en werkt het naar behoren..

De drivers komen allemaal vanaf Arctic.. http://www.arctic.ac/en/s...ads.htm?cid=7219&pid=7194

Wellicht heeft iemand een betere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

Ik weet dat dit het mc001 topic is maar heeft heeeeel toevallig iemand al ervaring met de mc101?

Moet zeggen dat ik dat er toch ook ERG strak uit vind zien al is ie aardig aan de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veryip
  • Laatst online: 01-10 23:31

veryip

Nikon D7000 + Glas

jokapo schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 18:26:
[...]

Er was één iemand die problemen had met (surround) geluid over HDMI bij het gebruik van OpenElec & XBMC maar volgens mij had dit meer te maken van de rest van zijn setup en de instellingen daarvan. Ik, en vele anderen, hebben hier geen problemen mee, het is echter wel iets beperkt te weten:

- DTS 5.1 werk prima
- AC3 5.1 (Dolby Digital) werkt prima
- DTS-HD wordt met de juiste instellingen netjes gedowngrade naar DTS 5.1
- TrueHD wordt netjes met de juiste instellingen gedowngrade naar stereo

Mijn speakersetup is 5.1 dus ik red me prima met deze "beperking" ... mocht het gemis van DTS-HD en TrueHD onovekomelijk zijn dan is win7+xmbc de enige oplossing. E.e.a. heeft te maken met hier niet beschikbaar zijn van drivers voor linux die DTS-HD en TrueHD ondersteunen.

Nikon D7000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
Wim H schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 19:48:
[...]

Ik heb CCC zonder problemen ism Windows 7 32 bitjes..
rechter muisknop op bureaublad en dan staat er bij mij bovenaan "Catalyst Control Center"..
Ik zal toch iets fout doen.... Kan je voor mij de links posten wat jij hebt geinstalleerd? Mischien zie ik toch iets over t hoofd. Ik heb via onderstaande link eerst Net4 framework geinstalleerd en daarna Catalyst software suite.
http://support.amd.com/us...es/radeonaiw_vista64.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veryip
  • Laatst online: 01-10 23:31

veryip

Nikon D7000 + Glas

Wake-On-Lan ... iemand dat al aan de praat gekregen en zo ja... waar doe ik dat?

Nikon D7000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
hardware-lover schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 19:45:
[...]

Mooi, dan is de berichtgeving elders blijkbaar niet helemaal juist.

Welke drivers heb je gebruikt voor de DVB-T module? Van de Arctic site?
Ik draai op openelec. Het enige wat ik geïnstalleerd heb is de tvheadend proces addon en de tvheadend client pvr addon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim H
bukkum schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 20:55:
[...]

Ik zal toch iets fout doen.... Kan je voor mij de links posten wat jij hebt geinstalleerd? Mischien zie ik toch iets over t hoofd. Ik heb via onderstaande link eerst Net4 framework geinstalleerd en daarna Catalyst software suite.
Je hebt versie 13.1 geïnstalleerd.. die is FOUT!! :( zie pagina 1)

12.8 moet je installeren >> 32 bit.. :)
http://support.amd.com/us...es/radeonaiw_vista32.aspx

64 bit>> ;)

..

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Topicstarter
Win7x64 geinstalleerd. Grappig, systeem start een volle 15 seconden sneller op! Dat is toch wel de moeite!

Alleen nog even mijn shares opnieuw instellen en XBMC is up and running.... Wel lekker, binnen een half uur een windows installatie, alle drivers geinstalleerd en XBMC aan de praat!

• jdwrist

jdwrist

EEA is bekeken en vergeleken t gaat de MC001 worden. Ik sta alleen nog in 2-strijd of dat ik hem met of zonder dvd-speler koop. Of dat ik er op een later moment een BD in zal bouwen. Mijn logica als de philips LiteOn DVD-spelers erin te zetten zijn zal dit ook wel met een BD lukken.

De kwestie op zn kantje neerleggen of gewoon rechtop heb ik ook een oplossing voor bedacht:

Ik plak hem achterop mn tv met wat dubbelzijdige tape met de zwarte kant tegen de tv aan.

TV koelt naar boven toe en heb een mooi glad vlak waar de muurbevestiging normaliter komt.

Ik gok dat zowel barebone als tv weinig last van elkaars warmte zullen hebben.

Nu er nog uit zien te komen welke Synology NAS ik aan zal schaffen.

@CeesKees is de 411J snel genoeg om alles te streamen ook al ben je bezig met wat download werk op de nas??

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Topicstarter
Mijn 411J werkt prima. Feitelijk download ik (denk ik) weinig terwijl ik afspeel (dat regelt sickbeard ism SabNZBD allemaal voor mij), en als ik het wel doe merk ik er niets van.

• HeyJIJdaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-10 00:36
Heb vandaag reactie gekregen van Artic's. Ik krijg de speciale OpenElec build van Artic. Als ik die krijg met een paar weken, dan wil ik hem hier wel distributeren, als iemand anders me niet voor is geweest.
Mijn vraag of bij deze build het wel mogelijk is om HD audio via HDMI af te spelen is helaas niet beantwoord.

"Dear Arjan,

Thank you for contacting ARCTIC's support.

Regarding our custom OpenElec, we are currently waiting for the final version to be complete. Please contact me again directly in 2-3 weeks time and I can provide you with our custom OpenElec.

I hope this answers your question.

Best regards,
Daniel"

Best regards / Mit freundlichen Gruessen"

• jdwrist

jdwrist

dan zal het bij de 413J helemaal goed gaan komen :-)

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste

Let op:
Lees eerst de openingspost voor relevante informatie!

Berichten dat de levertijd lang is kunnen ook achterwege worden gelaten.