Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim H
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 09:09
3 dagen geleden de volledige versie van € 199 besteld bij Arctic zelf en direct daarna via moneybookers een bericht ontvangen dat ik had betaald.Vervolgens nog geen mail van Arctic, behalve mijn order..
Nu kijk ik (na inlog) bij mijn status en zie "Order has not been processed yet"
Zijn er meer mensen met deze melding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:47

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Topicstarter
Gisteravond ook de MC001 besteld bij Amazon.de en geheugen (4GB) en HDD (1TB WD Scorpion Blue) besteld bij Azerty..

Geheugen kon ik niet mee bestellen op amazon om een of andere reden en omdat ik geen NAS heb, maar een interne HDD besteld.. schijf schijnt erg stil en erg zuinig te zijn, dus ik vind het wel prima.. :)

Nu ff wachten dus :p

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyJIJdaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-09 19:27
Wim H schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 07:26:
3 dagen geleden de volledige versie van € 199 besteld bij Arctic zelf en direct daarna via moneybookers een bericht ontvangen dat ik had betaald.Vervolgens nog geen mail van Arctic, behalve mijn order..
Gisteren besteld bij amazon.de, krijg alleen dit.
"Voraussichtliches Versanddatum: 8. Februar 2013 - 11. Februar 2013
Lieferung voraussichtlich: 16. Februar 2013 - 7. März 2013"
Weet moet of jij daarmee geholpen bent en ook deze melding hebt gekregen?

Ben benieuwd hoe full hd met geluid gaan functioneren. Ik hoop dat bij de speciale build voor Artic van Open Elec de hd geluidsbestanden wel werken... anders moet ik maar een SSD aanschaffen en windows 7 erop laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Topicstarter
Wim H heeft rechtsreeks besteld bij Arctic, niet via Amazon.. dus daar heeft hij weinig aan denk ik ;)

Hopen dat we beetje snelle levering hebben, ook gister besteld :)

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrvH
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 07:08
Precies hetzelfde hier Wim, ik heb zojuist een mail naar Arctic gestuurd of ze wat meer informatie kunnen geven over de levertijden. Als ik een reactie heb ontvangen zal ik die hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
HeyJIJdaar schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 10:16:
Ben benieuwd hoe full hd met geluid gaan functioneren. Ik hoop dat bij de speciale build voor Artic van Open Elec de hd geluidsbestanden wel werken... anders moet ik maar een SSD aanschaffen en windows 7 erop laten draaien.
FullHD beeld werkt.
Wil je de HD audio streams, dan moet je de HDMI als audio-out gebruiken i.c.m. een Windows installatie + XBMC.
De speciale Arctic build van OpenElec gaat hier niets aan veranderen omdat het een AMD driver probleem is, oftewel; AMD moet eerst hun linux driver fixen.

AC3(5.1)/DTS werkt onder OpenElect prima.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

HeyJIJdaar schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 10:16:
[...]
Gisteren besteld bij amazon.de, krijg alleen dit.
"Voraussichtliches Versanddatum: 8. Februar 2013 - 11. Februar 2013
Lieferung voraussichtlich: 16. Februar 2013 - 7. März 2013"
Weet moet of jij daarmee geholpen bent en ook deze melding hebt gekregen?

Waarschijnlijk krijg je vandaag nog een bericht dat je Arctic is verzonden. Daarna duurt het 2 tot 3 werkdagen voordat DHL bij je aan de deur zal staan. Gezien het komende carnaval zou dit best iets langer kunnen duren maar de aangegeven leverperiode is bij Arctic als leverancier (via Amazon.de besteld) vaak niet juist, in positieve zin bedoel ik dan. Ik verwacht dat je hem komende week al in ontvangst mag nemen. Mijn nieuwe bestelling heeft vandaag de status van verzonden gekregen dus we gaan het zien. Mijn eerdere bestelling staat voor vandaag in de planning om geleverd te worden (volgens DHL), deze is 3 dagen onderweg geweest volgens TT info.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyJIJdaar
@hardware-lover
Bedankt voor je bericht. Ik maak me daar niet druk om. Ik had hier al gelezen dat ze snel geleverd werden. Ik wacht gewoon (on)geduldig af.

Had hier al gelezen dat iemand al contact had met Artic. Maar ik heb bij Artic ook nagevraagd of de Open Elec build die hun meeleveren wel hdmi audio ondersteuning heeft en of ze deze eventueel ook los beschikbaar willen stellen voor de barebone MC001 klanten. Als ik hier wat over hoor, dan post ik dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBoDeN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-02 15:54
Ik heb ook rechtstreeks bij arctic besteld, vandaag mail ontvangen, dat vanwege het grote aantalbestellingnen het 2 À 3 weken zal duren
En dat ze volgende week met Chinees nieuwjaar zitten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Nu online
HeyJIJdaar schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 11:28:
Maar ik heb bij Artic ook nagevraagd of de Open Elec build die hun meeleveren wel hdmi audio ondersteuning heeft en of ze deze eventueel ook los beschikbaar willen stellen voor de barebone MC001 klanten. Als ik hier wat over hoor, dan post ik dit.
Lezen is ook een vak :F
OpenElec heeft wel HDMI audio ondersteuning, maar alleen voor de 'normale' audio formaten die over 2 kanalen gaan (AC3/DTS).

De Arctic build voor OpenElec komt beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyJIJdaar
Nnoitra schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 11:32:
[...]

Lezen is ook een vak :F
OpenElec heeft wel HDMI audio ondersteuning, maar alleen voor de 'normale' audio formaten die over 2 kanalen gaan (AC3/DTS).

De Arctic build voor OpenElec komt beschikbaar.
Ik kan inderdaad lezen en ik weet van de AMD problemen op Linux af.

Ik heb dit speciaal nagevraagd omdat het genoemd wordt in dit artikel:
http://openelec.tv/forum/...s-with-openelec-installed

"Audio

On-board analog stereo high-definition audio (ALC892)
7.1- Dolby True HD or DTS HD Master Audio (HDMI) (*)
Optical Digital S/PDIF audio output "

het * geeft wel wat onduidelijkheid, maar op de website van Artic wordt het met de Openelec variant ook genoemd:

http://www.arctic.ac/en/p...1-xbmc-eu.html?L=1&c=2296

"Audio

Onboard analog stereo high-definition audio (ALC892)
7.1- Dolby True HD or DTS HD Master Audio (HDMI)
Optical Digital S/PDIF audio output"

Als de informatie van de fabrikant wellicht onduidelijkheid geeft, dan mag ik daar toch wel navragen? Hopelijk vragen ze daar niet of ik kan lezen... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Nu online
Er is niks onduidelijks aan:
7.1- Dolby True HD or DTS HD Master Audio (HDMI) (*)
(*) not supported in OpenELEC
En als iets een driver issue is, dan is de kans heeeeeeeeeel klein dat een fabrikant die de onderdelen bijelkaar 'plakt' dat op kan lossen.
In 99 van de 100 gevallen zal dat toch echt door de fabrikant, van het onderdeel wat de problemen geeft, opgelost moeten worden (dmv een fatsoenlijke driver).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrvH
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 07:08
Dear Jeroen,

I’m more than happy to assist you. It’s rather bad timing though I have to admit. Our office is located in Hong Kong and Chinese new year is coming up. This usually puts a dead stop for everything. Your computer will be shipped out towards the end of next week, because the office will be closed all the way through Wednesday.

I hope this information helps.

Have a nice weekend!

Best regards,

Daniel
Hmmmm... Zeker een 'bad timing'.. Even wachten dus als je via Arctic wil bestellen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyJIJdaar
Nnoitra schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 11:51:
Er is niks onduidelijks aan:

[...]

En als iets een driver issue is, dan is de kans heeeeeeeeeel klein dat een fabrikant die de onderdelen bijelkaar 'plakt' dat op kan lossen.
In 99 van de 100 gevallen zal dat toch echt door de fabrikant, van het onderdeel wat de problemen geeft, opgelost moeten worden (dmv een fatsoenlijke driver).
Klopt, gezien er geen kantekening gezet is op de website van Artic, heb ik het daar nagevraagd...

Zo lang het op de website van de fabrikant staat, ga ik ervanuit dat dat de juiste informatie is. Anders laten hun het dan maar bevestigen en aanpassen op hun website dat het op OpenElec niet ondersteund wordt.

Op de website van AMD staat dat er op 1/29/2013 nog een nieuwe beta driver is uitgebracht door AMD voor Linux, wellicht dat deze uitgebreidere ondersteuning biedt op het gebied van HDMI HD audio ?

http://support.amd.com/us...s/RN_LN_CAT13-2_Beta.aspx
MrvH schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 12:08:
[...]

Hmmmm... Zeker een 'bad timing'.. Even wachten dus als je via Arctic wil bestellen ;(
Volgens mij worden de producten van de Artic website dus uit Hong Kong verzonden.
Houden die mensen er rekening mee dat je als particulier bij het importeren van deze producten in Nederland waarschijnlijk douanerechten EN omzetbelastingbelasting moet betalen. Dit geldt naar mijn weten voor particulieren uit niet EU landen voor goederen boven de 150 euro.
http://www.belastingdiens..._zo_ja_hoe_bereken_ik_dat

Zal Amazon.de de producten van Artic GmbH, daadwerkelijk de producten uit Duitsland versturen? Als dat zo is, loop je die heffingen mis en zal het goedkoper zijn om via Amazon te bestellen, dan via de Artic website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melk0r
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09 14:50
Ik heb vandaag mijn Arctic MC001 ontvangen..ik wil er een SSD inbouwen maar dat wordt mijn eerste SSD. Is het verstandig een SSD met basis kit (dus inclusief bracket, kabels, SATA kabel en schroeven etc)aan te schaffen of is dat niet nodig om de SSD goed te bevestigen?

Laat maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Nu online
HeyJIJdaar schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 12:32:
Volgens mij worden de producten van de Artic website dus uit Hong Kong verzonden.
Houden die mensen er rekening mee dat je als particulier bij het importeren van deze producten in Nederland waarschijnlijk douanerechten EN omzetbelastingbelasting moet betalen. Dit geldt naar mijn weten voor particulieren uit niet EU landen voor goederen boven de 150 euro.
Jij kon lezen zei je? :P
(No offence, maar deze was té makkelijk om niet te maken ;) )
De bestellingen geplaatst bij Arctic:
Tis al voorbij gekomen dat die €200,- aanbiedings-set vanuit Duitsland verzonden wordt. Staat ook op de arctic site (op het aanbiedingsplaatje). Het hoofdkantoor, welke de bestellingen afhandeld, zit in .HK :)

De bestellingen geplaatst bij Amazon:
Amazon verzend of uit eigen voorraad of vanuit Arctic suppliers/resellers in Duitsland.

[ Voor 7% gewijzigd door Nnoitra op 08-02-2013 13:00 . Reden: Iets duidelijker onderscheid gemaakt tussen de 2 leveranciers n.a.v. de post van HL:) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

melk0r schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 12:38:
Ik heb vandaag mijn Arctic MC001 ontvangen..ik wil er een SSD inbouwen maar dat wordt mijn eerste SSD. Is het verstandig een SSD met basis kit (dus inclusief bracket, kabels, SATA kabel en schroeven etc)aan te schaffen of is dat niet nodig om de SSD goed te bevestigen?
Wanneer besteld?

Mijn SSD hangt gewoon los in de pc; Aangezien er geen bewegende onderdelen zijn denk ik dat het niet zoveel uit maakt als ie niet 100% vast hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Nnoitra, Amazon is in dit geval niet de afzender maar Arctic (DE).

Dat is nu ook verduidelijkt :)

[ Voor 29% gewijzigd door hardware-lover op 08-02-2013 13:10 . Reden: post door Nnoitra helder gemaakt ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyJIJdaar
Nnoitra schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 12:38:
[...]

Jij kon lezen zei je? :P
(No offence, maar deze was té makkelijk om niet te maken ;) )
Tis al voorbij gekomen dat die €200,- aanbiedings-set vanuit Duitsland verzonden wordt. Staat ook op de arctic site (op het aanbiedingsplaatje). Het hoofdkantoor, welke de bestellingen afhandeld, zit in .HK :)

Amazon verzend of uit eigen voorraad of vanuit Arctic suppliers/resellers in Duitsland.
Sorry Nnoitra, ik beeindig dit spelletje, daar ik jouw opmerkingen wat beledigend vind worden.

Trouwens de aanbieding van Artic.com is €199,-. Er staat trouwens ook €194!

Als ik daar op verzenddetails klik >> show shipment cost, lees ik het volgende:
"Shopping & Delivery (International Shop)

Shipping cost is calculated based on:

• Product you choose
• Total weight of the order
• Delivery address

According to the services from Hong Kong Post, shipment can be delivered to most countries and addresses around the world. To estimate the shipping cost, you can place an item in your cart then checkout. Customers are responsible for providing correct shipping address during checkout process. The shipping option with cost will be shown according to the shipping address entered.

Once the order is confirmed, it requires 1 to 2 business days processing time before shipping. Order status and information is shown in Order Status under My Account after login to the Webshop. An email notification will be sent to your email account once your order has been mailed out.

All shipments are handled by ARCTIC COOLING Hong Kong and shipped out by Hong Kong Post. A tracking number is available for each package. It normally takes 1-2 weeks for delivery depending on your shipping address.

Package delivrey status can be traced on Hong Kong Post website by the tracking number provided. "
etc.

Wat ik dus wel vind is dat de informatie op Artic niet helemaal helder is.
In de aanbiedingsfoto staat weer wat anders, daar staat €199 euro met ship from Artic GmbH 19% vat included.
Dat zal dus duitsland zijn, vervolgens sturen ze weer een mail uit Hongkong, niet echt helder wat mij betreft.

Opmerking 13:05 als je telkens je post aanpast wordt het voor anderen lastig te regeren...

[ Voor 2% gewijzigd door HeyJIJdaar op 08-02-2013 13:06 . Reden: in navolging van andere poster, mijn tekst de laatste twee regels iets aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melk0r
Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 12:50:
[...]

Wanneer besteld?

Mijn SSD hangt gewoon los in de pc; Aangezien er geen bewegende onderdelen zijn denk ik dat het niet zoveel uit maakt als ie niet 100% vast hangt.
Besteld op 1 feb via amazon.de , verzonden op 4 feb.
Ik zie nu dat er al een bracket bijgevoegd is in de Artic doos dus die kit heb ik niet nodig.

Laat maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idaanx
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-08 22:07
Kan iemand mij vertellen of er ook DDR3-1600 in dit apparaatje gaat? Aangezien er maar tot 1333 wordt aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Nu online
idaanx schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 14:23:
Kan iemand mij vertellen of er ook DDR3-1600 in dit apparaatje gaat? Aangezien er maar tot 1333 wordt aangegeven.
Als ik me niet vergis, levert Arctic deze bakjes met 1333MHz DDR3.
Echter kan de Intel NM10 chipset alleen 1066/800 MHz aan (en ik geloof ergens gelezen te hebben dat het op 800MHz draait). Voor Windows heb je wel een mooi tooltje (cpuid) om dat uit te zoeken, misschien wil CeesKees dat doen?
Misschien komen we dan ook achter wat voor MoBo er gebruikt wordt.

----edit----
Die info staat al in de onderstaande review; lijkt op een custom, voor Arctic gemaakt, bordje van ECS.
Geheugen draait idd op 800MHz.
----edit----

http://www.arctic.ac/en/p...r/447/mc001-n.html?c=2296
Memory Compatibility Max. memory size: 2 x 4GB
Memory type: SODIMM DDR3 800/1066/1333

Lijkt er op dat DDR3-1600 een No-Go is.

[ Voor 71% gewijzigd door Nnoitra op 08-02-2013 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Uitgebreide review gevonden die volgens mij nog niet in dit topic vermeld is.

Daar komt aardig wat bruikbare info uit.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim H
MrvH schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 12:08:
[...]

Te laat.. Even wachten dus.. In ieder geval bedankt voor je moeite :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag mede-tweakers,

Heb vandaag ook mijn unit aangekregen, maar de plek waar dvd-drive zit is een gapend gat. Op zich wel logisch aangezien ik de barebone besteld heb. Er zit wel een plaatje bij wat er op zou moeten klikken, maar dat zit zo los dat dat helemaal niet blijft hangen. Zie ik iets over het hoofd?

Omdat foto's meer zeggen dan 1.000 woorden....

http://i.imgur.com/LcPssEH.jpg
http://i.imgur.com/oAntfO0.jpg
http://i.imgur.com/N8mVykH.jpg
http://i.imgur.com/4FyJjbK.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melk0r
Ik heb precies hetzelfde probleem!

Laat maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn doos staat wel dat ik de dvd-versie zou moeten hebben. Ik denk dat ze gewoon bij een aantal units die dvd drive eruit gehaald hebben en het kapje er bijgestoken, zonder er bij stil te staan dat dat niet past...

Heb je toevallig ook een oplossing? :'(

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2013 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 10:28
Ik ben ook de trotse besteller van de Arctic Cooling MC001 :D
Toch de knoop doorgehakt! Heb zwaar zitten twijfelen, omdat het toch niet voor de volle honderd procent is wat ik wilde, maar dit lijkt mij een leuk systeem om de wereld van HTPC's binnen te treden.

Ik heb die versie van 194e besteld op de site zelf, nu ik dit zo zie over een niet passend klepje is dat maar goed ook...

Valt het klepje wel vast te zetten met tape? Misschien is de behuizing wat kromgetrokken door het plaatsen van de inhoud? Kijk eens of er wat torsie op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 18:35:
Dag mede-tweakers,
. Er zit wel een plaatje bij wat er op zou moeten klikken, maar dat zit zo los dat dat helemaal niet blijft hangen. Zie ik iets over het hoofd?
Oud nieuws ;)
Nnoitra in "[HTPC] Arctic Cooling MC001 series Barebone HTPC"

Wordt ff knutselen met wat tape of lijm, denk ik..
Heb er nog niet echt naar gekeken, morgen maar es doen.

@AngelDust; is geen zeiken, is een bevestiging dat het vaker voorkomt / een bekend probleem is (nog zonder oplossing) ;) :>

[ Voor 12% gewijzigd door Nnoitra op 08-02-2013 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Topicstarter
offtopic:
Zet die zeikmodus es uit Nnoitra ;) :*

Vanmiddag m'n RAM, HDD en Logitech Harmony 650 binnen gekregen...
Nu de HTPC zelf nog :p

[ Voor 15% gewijzigd door AngelDust op 08-02-2013 19:45 ]

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Heb mijn Arctics vandaag in goede staat ontvangen en ben met de eerste bezig nu. Voorafgaand aan de software installatie heb ik eerst de aanwezige HDD vervangen door een SSD. Wat stil is moet ook stil blijven natuurlijk.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-09 21:02
hardware-lover schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 20:07:
Heb mijn Arctics vandaag in goede staat ontvangen en ben met de eerste bezig nu. Voorafgaand aan de software installatie heb ik eerst de aanwezige HDD vervangen door een SSD. Wat stil is moet ook stil blijven natuurlijk.
Heb je de boel vanaf de SSD nog identiek op de HDD gezet? Zo ja, wat zou daar een goede tool voor zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swifty_DK
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-05 02:55
heb een vraagje, ik probeerde te bestellen via moneybookers. maare ze vroegen om creditcard nummer.
ik heb geen creditcard en ook geen moneybookers prepaid creditcard.

ik was onder de veronderstelling dat ik met ideal kon bestellen via moneybookers.

mijn vraag is dus of je het met cc of ideal had kunnen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim H
Ik heb dus inderdaad met een creditcard betaald. Dit was volgens mij ook de enigste oplossing..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Red devil schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 20:09:
[...]
Heb je de boel vanaf de SSD nog identiek op de HDD gezet? Zo ja, wat zou daar een goede tool voor zijn?
Je bedoelt het misschien andersom, van HDD naar SSD? Nee, schone installatie op SSD, ik weet niet wat er op de HDD te vinden is maar ik denk een pre-install van Windows 7.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swifty_DK
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-05 02:55
Wim H schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 20:18:
Ik heb dus inderdaad met een creditcard betaald. Dit was volgens mij ook de enigste oplossing..
bedankt, dan maar effe een prepaid cc aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-09 22:17
Ook maar een barebone besteld. De vraag is of ik nu vanwege hd audio de boel op windows installeer. Lijkt me toch een hoop extra werk tov linux. Zou je het verschil echt gaan merken tov gewoon dts met een kef kht 2005 setje ( de eitjes). Vraag het me af bij dergelijke speakertjes. Heeft iemand daar toevallig al een mooi vergelijk in kunnen maken qua geluidsbeleving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Nu online
bukkum schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 20:33:
Ook maar een barebone besteld. De vraag is of ik nu vanwege hd audio de boel op windows installeer. Lijkt me toch een hoop extra werk tov linux. Zou je het verschil echt gaan merken tov gewoon dts met een kef kht 2005 setje ( de eitjes). Vraag het me af bij dergelijke speakertjes. Heeft iemand daar toevallig al een mooi vergelijk in kunnen maken qua geluidsbeleving?
d:)b
Er zit zeker wel verschil tussen DTS en True HD & DTS HD!
Of je dat door jouw speakers hoort, geen idee.

Maar de vraag is of je films met HD audio hebt en of je reciever het aan kan.
Is het antwoord op beide vragen "nee", dan kun je gewoon bij OpenElec blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
De films zijn er meer dan genoeg;-). Heb ook een versterker die het aankan ( onkyo 509). Tja aan de andere kant moet ik het iig maar is proberen onder windows. Ben alleen benieuwd of er ervaringen zijn dat het verschil bij dit soort speakersetjes verwaarloosbaar is. Kan me dat voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
hardware-lover schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 15:13:
Uitgebreide review gevonden die volgens mij nog niet in dit topic vermeld is.

Daar komt aardig wat bruikbare info uit.
Ik zie geen DVB-T dat had de barebone die ik heb gekocht wel (zonder dvd drive).
Hadden ze bij Madshrimps een oude editie of zit er behalve de DVD drive meer verschillen?

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 18:46

Quindor

Switching the universe....

Sinned123 schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 21:59:
[...]

Ik zie geen DVB-T dat had de barebone die ik heb gekocht wel (zonder dvd drive).
Hadden ze bij Madshrimps een oude editie of zit er behalve de DVD drive meer verschillen?
Ik snap je vraag niet helemaal, maar als je vraagt of de MC001-N een DVB-T tuner heeft dan kan ik dat beantwoorden met Ja. De hardware zit erin en TVheadend ziet hem ook. Verder maak ik zelf gebruik van een Anysee DVB-C tuner of USB.

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
Zie het meer als een waarschuwing.
Ik zie op de MC001 van Madshrimps geen aansluiting voor de DVB-T en ook geen meegeleverde antenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Die DVB-T tuner met antenne staat in de product-specificaties opgenomen bij de producten die op dit moment hier ter sprake komen. Omdat deze modellen waarschijnlijk oorspronkelijk wat meer op de Duitse markt gericht zijn/waren, is een standaard DVB-T tuner mogelijk wel logisch. Hij zit er bij mij in ieder geval ook in.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Nu online
Die review van Madshrimps is ook al bijna anderhalf jaar oud, blijkbaar is het product sindsdien aangepast.
Maar je koopt wat er nu op de productpagina beschreven staat, niet wat er bijna anderhalf jaar geleden gereviewd is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim H
Sinned123 schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 21:59:
[...]

In deze review is er wel een DVB-T tuner geinstalleerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, een beetje dubbelzijdige tape lijkt te werken.

http://i.imgur.com/Peo1fOF.jpg

Aangezien de htpc toch zelden gaat verhuizen hoeft het ook niet zo heel stevig te zitten. En met lijm wou ik ook niet werken omdat dat nadien zo'n geknoei is om het terug te verwijderen (je weet maar nooit...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Voor diegene die net als ik met Windows willen draaien, gebruik NIET de laatste ATI Catalyst drivers (13.1), XBMC loopt daarmee net zo soepel als dikke stront door een rietje (om het maar eens even lomp te zeggen). Ik heb het dan niet over het afspelen van video maar vooral over het gebruik van XBMC zelf. Traag reagerend, schermen die langzaam opkomen, gewoon geweldig irritant bij gebruik. Aanpassen van instellingen binnen XBMC veranderen daar helemaal niets aan. Even opgezocht waarmee de AMD E-350 (HD 6310 GPU) het bij mij prima doet en daarna Catalyst 12.8 CCC geïnstalleerd. Problemen opgelost, XBMC gaat als een trein speer.

[ Voor 1% gewijzigd door hardware-lover op 09-02-2013 18:56 . Reden: Gaan als een trein is in Nederland niet als vanzelfsprekend... ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
Ik heb precies hetzelfde probleem.
XBMC super traag, ik dacht in eerst instantie dat het aan de updates lag.
Straks maar proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teuntje1967
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-08 00:56
Ben voornemens om de de versie met 1TB harde schijf te kopen op de Artic site. Kan iemand vertellen die hem ook heeft hoe het geluidsniveau in een afgesloten TV kast zal zijn. Bij de specificaties staat nl niet welk merk schijf het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tempelier1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-08-2024
Beste mede tweakers,

Een korte vraag, ik zit er sterk aan te denken om dit product aan te schaffen, maar zit nog met één vraag; is het systeem een beetje geschikt om series te downloaden? ik zou graag de programma's (Sickbeard, Sabnzb en couch er op willen zetten) iemand hier al ervaring mee?

Ik ben nu in het bezit van "de oldskool" HDX, dus een flinke vooruit gang is het denk ik al.
Het is alleen de vraag of het downloaden een beetje gaat, anders ben ik bang dat ik toch zelf een HTPC systeem moet gaan samenstellen, maar dat zit je al snel op +/- 400 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroersma
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-06-2023
Weet niet of iemand hier wat aan heeft maar kwam het tegen bij de review's op amazon.

Sound über HDMI muss manuell eingestellt werden. Soundeinstellungen im XBMC auf "Benutzerdefiniert" und dann "plughw:1,3" eintragen, schon läufts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

teuntje1967 schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 17:51:
Ben voornemens om de de versie met 1TB harde schijf te kopen op de Artic site. Kan iemand vertellen die hem ook heeft hoe het geluidsniveau in een afgesloten TV kast zal zijn. Bij de specificaties staat nl niet welk merk schijf het is.
Ik denk dat het in een afgesloten kast v.w.b. HDD geluid weinig problemen zal gaan geven, maar of dat met de koeling ook zo zal gaan valt mogelijk te betwijfelen. Door het ontbreken van een actieve koeling zou een open (geventileerde) omgeving het apparaat meer goed kunnen doen dan een gesloten omgeving.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Tempelier1 schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 18:02:
Beste mede tweakers,

Een korte vraag, ik zit er sterk aan te denken om dit product aan te schaffen, maar zit nog met één vraag; is het systeem een beetje geschikt om series te downloaden? ik zou graag de programma's (Sickbeard, Sabnzb en couch er op willen zetten) iemand hier al ervaring mee?

Ik ben nu in het bezit van "de oldskool" HDX, dus een flinke vooruit gang is het denk ik al.
Het is alleen de vraag of het downloaden een beetje gaat, anders ben ik bang dat ik toch zelf een HTPC systeem moet gaan samenstellen, maar dat zit je al snel op +/- 400 euro.
Als je geen haast met de verwerking van de taken dan zal het nog wel gaan maar eerlijk gezegd denk ik dat je toch beter voor wat zwaarder hardware kunt gaan. Als je bovenstaande taken op de achtergrond plaats wil laten vinden en je wil daarnaast ook nog media af gaan spelen dan is het een no go in mijn beleving.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tempelier1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-08-2024
hardware-lover schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 19:08:
[...]

Als je geen haast met de verwerking van de taken dan zal het nog wel gaan maar eerlijk gezegd denk ik dat je toch beter voor wat zwaarder hardware kunt gaan. Als je bovenstaande taken op de achtergrond plaats wil laten vinden en je wil daarnaast ook nog media af gaan spelen dan is het een no go in mijn beleving.
Bedankt voor je reactie, ik denk dat het dan toch verstandiger is om het geld in de zak te houden te houden en door te sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrLZ Gambit
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:46
Tempelier1 schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 18:02:
Beste mede tweakers,

Ik draai diezelfde programma's op een nas van synology en kan daarnaast prima een hd mkv filmpje bekijken zonder hotten of stoten. En dat is met mindere hardware dan er in de arctic zit. Ik denk dat dit prima te doen is eigenlijk. Zal het zelf pas volgende week uit kunnen proberen.
Maar ik zie niet in waarom de arctic ditniet zou kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DrLZ Gambit schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 23:10:
[...]
Ik draai diezelfde programma's op een nas van synology en kan daarnaast prima een hd mkv filmpje bekijken zonder hotten of stoten. En dat is met mindere hardware dan er in de arctic zit. Ik denk dat dit prima te doen is eigenlijk. Zal het zelf pas volgende week uit kunnen proberen.
Maar ik zie niet in waarom de arctic ditniet zou kunnen
Mooi als dit geen probleem zal worden, graag een terugkoppeling na je ervaring. Ik neem aan dat je Synology enkel het filmpje streamed en niet voor de daadwerkelijke weergave zorgt?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Lees en schrijfsnelheden met een SSD op deze Arctic;

Gezien de theoretisch haalbare waarden van desbetreffende SSD niet echt fantastische waarden maar al met al nog behoorlijk vlotte prestaties. Hangt natuurlijk ook aan een SATA2 connector en niet aan de 3 versie.

-----------------------------------------------------------------------
CrystalDiskMark 3.0.2 (C) 2007-2013 hiyohiyo
Crystal Dew World : http://crystalmark.info/
-----------------------------------------------------------------------
* MB/s = 1,000,000 byte/s [SATA/300 = 300,000,000 byte/s]

Sequential Read : 192.135 MB/s
Sequential Write : 125.713 MB/s
Random Read 512KB : 184.083 MB/s
Random Write 512KB : 123.178 MB/s
Random Read 4KB (QD=1) : 16.332 MB/s [ 3987.4 IOPS]
Random Write 4KB (QD=1) : 41.376 MB/s [ 10101.6 IOPS]
Random Read 4KB (QD=32) : 83.136 MB/s [ 20296.8 IOPS]
Random Write 4KB (QD=32) : 65.117 MB/s [ 15897.8 IOPS]

Test : 1000 MB [C: 25.0% (20.9/83.7 GB)] (x5)
Date : 2013/02/10 2:41:21
OS : Windows 7 Home Premium Edition SP1 [6.1 Build 7601] (32/64)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
Hier resultaten met een Intel320 120GB

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QbUyp2cNUGGWqvwubmPGFM2q/medium.jpg

Dit is een bijna volle M4 op mijn laptop ter referentie:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/eTejMnSE67mcDWgsenI6JmbZ/medium.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door Sinned123 op 10-02-2013 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Zijn er hier mensen die de MC001 direct van arctic hebben gekocht? Ik heb vorige week deze ook besteld, maar als ik in mijn account kijkt, dan staat er bij orders "you have not yet placed an order".

En wat lees ik hier over dat bestelling TOCH via HK wordt verstuurd terwijl er geadverterd werd dat shipment voor de EU-versie via arctic gmbh zal worden vestuurd?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-08 19:25
Hmm, is er intern ergens ruimte voor een 3,5 inch hdd? Zal vast niet, toch? Heb nog een oude ssd die 3,5 inch is die ik perfect door zou kunnen schuiven om vanaf te booten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Topicstarter
Nee, er gaat geen 3,5" in passen.. je zal echt een 2,5" van 9,5mm hoog moeten hebben :)

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xxxneoxxx schreef op zondag 10 februari 2013 @ 13:04:
Hmm, is er intern ergens ruimte voor een 3,5 inch hdd? Zal vast niet, toch? Heb nog een oude ssd die 3,5 inch is die ik perfect door zou kunnen schuiven om vanaf te booten. :P
Neen, enkel plek voor 2,5".

Over het al dan niet draaien van sickbear, nzbget en couchpotato. Ik ben geen expert, maar het zou me toch straf lijken moest dat echt zware problemen gaan geven. Hier is het toch ook de bedoeling dat alles naast mekaar gaat draaien. Heb het zelf wel nog niet kunnen proberen omdat ik nog op mijn SSD aan het wachten ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Nu online
kmf schreef op zondag 10 februari 2013 @ 12:28:
Zijn er hier mensen die de MC001 direct van arctic hebben gekocht? Ik heb vorige week deze ook besteld, maar als ik in mijn account kijkt, dan staat er bij orders "you have not yet placed an order".

En wat lees ik hier over dat bestelling TOCH via HK wordt verstuurd terwijl er geadverterd werd dat shipment voor de EU-versie via arctic gmbh zal worden vestuurd?
De orders worden in HK geregeld, maar vanwege chinees nieuwjaar ofzo ligt alles een weekje plat.
Volgende week nog es kijken of mailen.

Die aanbiedings MC001 wordt gewoon vanuit Duitsland verstuurd, dat ie vanuit HK verstuurd word is al door meerdere mensen (in 2 topics) ontkracht. Dus negeer dat laatste verhaal maar gewoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2013 @ 13:07:
[...]
[knip]
Over het al dan niet draaien van sickbear, nzbget en couchpotato. Ik ben geen expert, maar het zou me toch straf lijken moest dat echt zware problemen gaan geven. Hier is het toch ook de bedoeling dat alles naast mekaar gaat draaien. Heb het zelf wel nog niet kunnen proberen omdat ik nog op mijn SSD aan het wachten ben.
Tja? Ik zag dat op deze Arctic, tijdens het installeren van updates als voorbeeld, de systeembelasting zo hoog oploopt dat de netwerksnelheid flink inzakt. Het kopiëren van een bestand vanaf een NAS kakt dan direct in. Ik heb gezien dat de Atom's (330 - 525) prima een paar taken tegelijk uit kunnen voeren zolang deze maar niet te zwaar zijn. Als je in het bezit bent van deze Arctic, of een ander vergelijkbaar systeem, dan is er niets op tegen om het e.e.a. uit te proberen maar met aannames kan men niets beginnen natuurlijk. Als er wordt gevraagd of een aankoop verantwoord is m.b.t. het kunnen draaien van genoemde programma's dan zal ik op basis van een aanname geen ja gaan zeggen. Dat zal ik pas doen als ik dat zelf getest heb of dat ik gelezen heb dat het bij een ander naar alle tevredenheid draait. Ik ga niet iemand onnodig het geld uit zijn zakken kloppen door maar wat te roepen.

Let wel, ik doel dan op het laten draaien van usenet-achtige activiteiten tijdens het gebruik van een Media Center programma zoals XBMC, MediaPortal, Windows Media Center.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@KeesCees, de HD audio formaten worden bij mij keurig in het lijstje met ondersteunde indelingen vermeld als ik een Arctic aan mijn Yamaha receiver hang, via HDMI aangesloten natuurlijk. Je zal waarschijnlijk een aangepast inf bestand voor je TV nodig hebben, een z.g. EDED override.

[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 10-02-2013 16:56 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik blijf mijn ervaringen delen, mocht het irritant worden dan laat het maar weten, ik stop er dan direct mee.

De onboard IR ontvanger werkt prima samen met de originele WMC afstandsbediening (of een kloon daarvan, die zijn er genoeg), en een juist geprogrammeerde Logitech Harmony (type 200 in mijn geval) werkt ook prima.
Vanuit een Windows omgeving kan het systeem volledig in slaap worden gebracht vanaf de afstandsbediening en ook weer worden opgestart met hetzelfde apparaat. Volledig in slaap wil in mijn ogen zeggen dat er geen lampjes meer branden of knipperen op de MC001.

[ Voor 0% gewijzigd door hardware-lover op 10-02-2013 16:20 . Reden: typo ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjbaard
  • Laatst online: 11-12-2023
Misschien een rare vraag maar kan je de MC001 ook plat leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 13:12
@ hjbaard: nee, daar is ie niet voor bedoeld.

Ik heb er zojuist 1 besteld! Na lang twijfelen over een raspberry, zotac, of een mac mini heb ik na het lezen van dit topic de knoop doorgehakt. Ik ga er XBMC op draaien, ga 'm uitrusten met 4GB ram en een 8GB class 10 SD kaart, ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Nu online
hjbaard schreef op zondag 10 februari 2013 @ 15:18:
Misschien een rare vraag maar kan je de MC001 ook plat leggen?
Dat het niet de bedoeling is, wil niet zeggen dat het niet kan ;)
Ik heb 'm nu zonder problemen al bijna een week plat liggen; op 4 pootjes met de aluminium kant naar boven.

[ Voor 3% gewijzigd door Nnoitra op 10-02-2013 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjbaard
  • Laatst online: 11-12-2023
Nnoitra schreef op zondag 10 februari 2013 @ 15:48:
[...]

Dat het niet de bedoeling is, wil niet zeggen dat het niet kan ;)
Ik heb 'm nu zonder problemen al bijna een week plat liggen; op 4 pootjes met de aluminium kant naar boven.
Mooi, dan ga ik hem nu bestellen :-)
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 13:12
@ Noitra: Goed om te weten! Ik denk dat ik hem makkelijk achter mijn tv kwijt kan. Mocht dat niet lukken heb ik dus een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op zondag 10 februari 2013 @ 15:13:
Ik blijf mijn ervaringen delen, mocht het irritant worden dan laat het maar weten, ik stop er dan direct mee.

De onboard IR ontvanger werkt prima samen met de originele WMC afstandsbediening (of een kloon daarvan, die zijn er genoeg), en een juist geprogrammeerde Logitech Harmony (type 200 in mijn geval) werkt ook prima.
Vanuit een Windows omgeving kan het systeem volledig in slaap worden gebracht vanaf de afstandsbediening en ook weer worden opgestart met hetzelfde apparaat. Volledig in slaap wil in mijn ogen zeggen dat er geen lampjes meer branden of knipperen op de MC001.
Ga vooral verder. Zolang het relevant is, denk ik niet dat iemand er problemen mee kan hebben als hier meer informatie komt te staan. Ik ga zelf ook Win7 gaan draaien dus het is goed om te weten dat dat mogelijk is aangezien ik meestal niet veel zin heb om vanuit mijn bed op te staan om het apparaat uit te zetten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Prima dan. Als volgende wil ik even melden dat deze Arctic zich met de afstandsbediening, in de stand uit, ook aan laat zetten. Het is dus niet nodig om hem in een slaap- of sluimerstand te laten staan. Dat is ook prettig voor de niet Windows gebruikers onder ons.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Nu online
Slaap/sluimer stand nodig? Nee, maar het scheelt je toch al weer snel een seconde of 30 á 40 :P
Maar zonder gekheid, zou wel mooi zijn als de OpenElec variant ook de (slaap)mogelijk zou hebben waarbij het LEDje niet blijft knipperen.

Overigens is het wel handig om te vermelden dat de "EUP" setting in de BIOS uit moet staat, anders gaat geen enkele afstandsbediening 'm uit slaapstand krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Opstarten met bovenvermelde SSD gaat in zo'n 20 seconden, valt weer mee dan? Eup aan of uit maakt bij mij niet uit. Hij gaat met beide standen bij mij gewoon aan met de afstandsbediening? Hoe kom je aan die Eup info? Er staat in het bios bij vermeld "Enable/Disable Eup Fun". Fun??

Edit: al wat gevonden over Eup: http://www.ecs.com.tw/ECS...enuID=74&LanID=0&FAQID=77

Edit 2: na een keer aangezet te kunnen worden met Eup enabled werkt het daarna niet meer. Toch maar uit laten staan dus zoals Nnoitra al aangaf.

[ Voor 32% gewijzigd door hardware-lover op 10-02-2013 23:42 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Nu online
Die 20 seconden is een hele nette en acceptabele snelheid!
Met een rappe USB3 stick duurt het iets langer :)

EUP is een 'energy saver' setting, ik geloof dat zo'n beetje alles wat geen stroom nodig heeft tijdens een slaapstand / standby ook daadwerkelijk geen stroom meer krijgt.
Zo ook de PCI sloten, waarop de infrarood op aangesloten zit.
En als die geen stroom krijgt, dan doet ie niks :+

[ Voor 16% gewijzigd door Nnoitra op 11-02-2013 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Topicstarter
Ben benieuwd hoe de performance is met een gewone HDD..

De mensen die via Amazon.de besteld hebben... kregen jullie ook een bevestiging op het moment dat het pakket verstuurd was? Of is het gewoon afwachten? :p

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:34

CeesKees

I rest my Kees

Topicstarter
Geen verzendbevestiging ontvangen.
Wel het apparaat binnen 5 werkdagen (kan ook 3 zijn geweest)

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Ik dus die variant van €194 van de site zelf besteld. Daar zit OpenElec en XBMC op voorgeinstalleerd.
Het was mijn idee om gewoon Windows er op te zetten, maar bedacht me dat OpenElec ook gewoon een linux variant is. Hoe gaat dat precies in z'n werk als ik hem opstart? Start hij dan direct in XBMC op in OpenElec? Is OpenElec gewoon een volwaardige Linux-distributie waarmee je in principe alles kunt doen? Youtube, internetten etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Topicstarter

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle info over OpelELEC hier: http://openelec.tv/component/content/article?id=1

Ik dacht dat OpenELEC goed was als je enkel XBMC gaat draaien. Wil je iets meer gaat het moeilijk worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Sorry, had ik moeten vermelden... Op het werk zitten we nog met IE7... 8)7 |:( |:(
Anyway, die site wil niet openen met IE7.

Had gehoopt op een beknopte beschrijving van of dat mogelijk is of niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Topicstarter
Ossi schreef op maandag 11 februari 2013 @ 13:40:
Sorry, had ik moeten vermelden... Op het werk zitten we nog met IE7... 8)7 |:( |:(
Anyway, die site wil niet openen met IE7.

Had gehoopt op een beknopte beschrijving van of dat mogelijk is of niet. :)
copy/paste vanaf de website:
What hardware does OpenELEC run on?

As it's deisnged to be lightweight, OpenELEC won't put a strain on your systems resources like it's processor or memory - meaning you'll need less of them. With support for NVIDIA's ION platform, AMD's Fusion platform and Broadcom's Crystal HD chip, OpenELEC can support high definition content on machines with low-powered processors by offloading video content to supported graphics cards and decoders. This means you can build (or buy) small, silent machines to be effectively used as a media center.

OpenELEC has many builds available, including a 'catch-all' build that will run on almost any x86 Pentium 4 or later, but also has optimized builds for certain platforms including:

NVIDIA ION and ION2
Intel GMA HD chipsets
AMD Fusion
Apple TV 1 (using Broadcom Crystal HD)
Raspberry Pi

If you don't have any suitable hardware or you'd just like to buy a pre-build system, look no further. We have a list of online shops who sell prebuilt systems and suitable hardware to run OpenELEC - just head over to the Buy A System page.

What makes OpenELEC different?

Good question! You could install Windows or your favourite Linux distribution on your computer and then XBMC on top - and it would work - but it wouldn't be as fast or as easy as OpenELEC. OpenELEC is built from the ground up specifically for one task, to run XBMC. Other operating systems are designed to be multi-purpose, so they include all kinds of software to run services and programs that won't be used. OpenELEC, however, only includes software requiredto run XBMC. Because of that it's tiny (100MB) and installs in seconds - literally - and boots extremely quickly (about 20 seconds normally)

Unlike other XBMC solutions, OpenELEC is not based on Ubuntu. In fact, it's not based on any Linux distribution; OpenELEC has been built from scratch specifically to act as a media center. That means it doesn't include drivers for things that just won't be used like 3G cards and graphics tablets, for example.

In addition, OpenELEC is designed to be managed as an appliance: it can automatically update itself and can be managed entirely from within the graphical interface. Even though it runs on Linux, you will never need to see a management console, command terminal or have Linux knowledge to use it.

Sound too good to be true? It's not!

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Unlike other XBMC solutions, OpenELEC is not based on Ubuntu. In fact, it's not based on any Linux distribution; OpenELEC has been built from scratch specifically to act as a media center. That means it doesn't include drivers for things that just won't be used like 3G cards and graphics tablets, for example.
Dat stemt niet echt hoopvol om te kunnen internetten en youtube te draaien. Misschien een dualboot maken dan maar. Hoewel ik het meeste internet op de pc en de tablet, zijn er situaties waarbij het wel handig kan zijn om internet op te starten vanaf de bank.

Bedankt voor de info in ieder geval :)

Bedenk me nu ineens! Gaat windows nog problemen hebben met drivers van dit apparaat?
Op de site van Arctic kun je geen drivers downloaden, dus ik hoop van niet :)

[ Voor 11% gewijzigd door Ossi op 11-02-2013 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Topicstarter
Youtube geen enkel probleem (kan standaard in XBMC) internet gaat niet werken inderdaad.

Tablet is toch ook op te starten vanaf de bank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Topicstarter
Ossi schreef op maandag 11 februari 2013 @ 13:48:
[...]

Dat stemt niet echt hoopvol om te kunnen internetten en youtube te draaien. Misschien een dualboot maken dan maar. Hoewel ik het meeste internet op de pc en de tablet, zijn er situaties waarbij het wel handig kan zijn om internet op te starten vanaf de bank.

Bedankt voor de info in ieder geval :)

Bedenk me nu ineens! Gaat windows nog problemen hebben met drivers van dit apparaat?
Op de site van Arctic kun je geen drivers downloaden, dus ik hoop van niet :)
Youtube kan je gewoon vanuit XBMC zelf draaien... een browser durf ik niet met zekerheid te zeggen..

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Ossi, ik zou eens even wat teruglezen als ik jou was.. ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
CeesKees schreef op maandag 11 februari 2013 @ 13:52:
Youtube geen enkel probleem (kan standaard in XBMC) internet gaat niet werken inderdaad.

Tablet is toch ook op te starten vanaf de bank?
Als je aan visite een keer wat wilt laten zien op internet, dan werkt een tablet gewoon niet prettig. Dat is één van de redenen waarom internet wel wenselijk is voor mij. :)
AngelDust schreef op maandag 11 februari 2013 @ 13:53:
[...]
Youtube kan je gewoon vanuit XBMC zelf draaien... een browser durf ik niet met zekerheid te zeggen..
Dank je
hardware-lover schreef op maandag 11 februari 2013 @ 14:59:
@Ossi, ik zou eens even wat teruglezen als ik jou was.. ;)
Ik heb het hele topic al gevolgd :)
Op de HD-geluidsproblemen van CeesKees in Linux heb ik geen problemen gelezen over drivers.
Dat zou kunnen betekenen dat niemand het heeft, of dat iedereen toch OpenElec draait :)

Misschien dat je me iets duidelijker kan wijzen waar je precies op doelt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

"Bedenk me nu ineens! Gaat windows nog problemen hebben met drivers van dit apparaat?
Op de site van Arctic kun je geen drivers downloaden, dus ik hoop van niet"

Ik draai met Windows dus mogelijk had je al kunnen concluderen dat het verkrijgen van de juiste stuurprogramma's geen problemen gaat geven. Onderstaande link heb ik enkel gebruikt voor de USB 3 drivers en mogelijk ook de drivers voor onboard IR, dat laatste weet ik niet meer.

http://www.arctic.ac/en/s...ads.htm?cid=7219&pid=7193

Laatste inf haal je bij Intel weg, de juiste video/(HDMI)audio-drivers haal je bij AMD/ATI weg. Windows 7 vind zelf vrijwel alles al.

[ Voor 19% gewijzigd door hardware-lover op 11-02-2013 15:17 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
hardware-lover schreef op maandag 11 februari 2013 @ 15:14:
"Bedenk me nu ineens! Gaat windows nog problemen hebben met drivers van dit apparaat?

Ik draai met Windows dus mogelijk had je al kunnen concluderen dat het verkrijgen van de juiste stuurprogramma's geen problemen gaat geven. Onderstaande link heb ik enkel gebruikt voor de USB 3 drivers en mogelijk ook de drivers voor onboard IR, dat laatste weet ik niet meer.

Laatste inf haal je bij Intel weg, de juiste video/(HDMI)audio-drivers haal je bij AMD/ATI weg. Windows 7 vind zelf vrijwel alles al.
Kijk, daar kan ik wat mee :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Hmmmm, de E versie die ik binnen heb gekregen lijkt een DOA te zijn. Gaat wel aan en de lampjes gaan branden én DVD lade gaat open, maar verder komt ie niet. Geen beeld, geen boot, maar ook geen piep. Niet via VGA en niet via HDMI. Geheugen komt uit de andere (werkende) Arctic en is door Arctic zelf geleverd dus dat zou goed moeten zijn.

Edit: contact gezocht met Arctic via Amazon.de, mogelijk heeft die nog wat tips om uit te proberen. Mocht dat niet baten dan gaat er een retour. Gelukkig is er een andere (BR versie) onderweg als het goed is. Wordt vervolgt....

Edit2: geen reactie gehad van Arctic Amazon maar na een nacht de batterij van het moederbord te hebben gehad en na een Cmos reset, is er niets veranderd aan het probleem. Er gaat er dus een retour als DOA, eens kijken hoe dit wordt afgehandeld door Arctic.

[ Voor 47% gewijzigd door hardware-lover op 12-02-2013 17:35 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapert
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 08:47
Ik heb hem van het weekend ook binnen gekregen, maar pas vandaag de tijd gehad er naar te kijken. Ik draai Windows 8 en ben echt heel lang bezig geweest mijn Harmony onder W8 aan de praat te krijgen. Wat bleek was dat de infrarood onder apparaatbeheer niet herkend werd (onder de noemer Intel(R) N10 Family LPC Interface Controller - 27BC) en drivers nodig had. De drivers die je daarvoor op de Artic site kan downloaden zijn niet compatible, dus heb ik de oplossing uiteindelijk hier gevonden:

http://catalog.update.mic...b4-482e-a690-1c42c5be7159

Bovenstaande drivers even uitpakken met bijv. Winrar en even handmatig installeren via apparaatbeheer. Verder overigens erg tevreden! Voelt snel aan en icm Catalyst 12.8 (Nog bedankt voor de tip Hardware-Lover) draait het allemaal als een zonnetje!
Oh en btw mijn dvd klepje werd ook los bijgeleverd :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
Mischien iemand die mij kan helpen, ssd en 4 gig geheugen geplaatst. Nu start ik m op maar krijg 3 korte piepjes hij gaat niet aan. Geheugen al in beide slots geprobeerd, goed aangedrukt maar niks??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
hardware-lover schreef op maandag 11 februari 2013 @ 15:14:

Ik had de site nodig voor zowel usb 3.0 als ir drivers.

Ik heb trouwens pootjes besteld, zodat de mc001 plat kan liggen.
Ik wou ze hoog genoeg hebben, zodat hij niet te warm word (hout is een hele goede isolator).

http://www.ebay.co.uk/itm...rking&hash=item35bd377dbb

Ze zijn 10MM hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Nu online
bukkum schreef op maandag 11 februari 2013 @ 21:05:
Mischien iemand die mij kan helpen, ssd en 4 gig geheugen geplaatst. Nu start ik m op maar krijg 3 korte piepjes hij gaat niet aan. Geheugen al in beide slots geprobeerd, goed aangedrukt maar niks??
Wat voor geheugen, werkt het geheugen wel in een ander systeem, heb je ander geheugen geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
Sodimm ddr3 1333mhz ( corsair cms04gx3m1a1333c9). Heb geen ander geheugen liggen. Kan t ook niet in een ander systeem testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veryip
  • Laatst online: 10-09 14:41

veryip

Nikon D7000 + Glas

bukkum schreef op maandag 11 februari 2013 @ 22:03:
Sodimm ddr3 1333mhz ( corsair cms04gx3m1a1333c9). Heb geen ander geheugen liggen. Kan t ook niet in een ander systeem testen.
deze heb ik d'r ook in zitten (besteld bij mycom, was zogenaamd "apple compatible geheugen"

werkt bij mij probleemloos

Nikon D7000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Topicstarter
HA!!

Ik heb eindelijk de HDMI audio voor elkaar!
Downgrade naar ATI Catalyst 12.8 deed de truc! Nu ben ik 100% tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
veryip schreef op maandag 11 februari 2013 @ 22:26:
[...]

deze heb ik d'r ook in zitten (besteld bij mycom, was zogenaamd "apple compatible geheugen"

werkt bij mij probleemloos
Morgen de boel maar is laten doormeten, weet t anders ook niet. Had net de boel klaarliggen om te installeren op windows..... Helaas.
Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste

Let op:
Lees eerst de openingspost voor relevante informatie!

Berichten dat de levertijd lang is kunnen ook achterwege worden gelaten.