| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Ik heb 31-01 besteld en vandaag 5-2 afgeleverd. Het bij bestelde geheugen en de Arctic werden door 2 aparte bedrijven bezorgd.hardware-lover schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 16:28:
[...]
Ik maak me helemaal geen zorgen, Amazon heeft een prima cashback service. Ik ben echter wel gewend (of verwend) dat Amazone.de zendingen na het verzendbericht, heel snel (binnen enkele dagen) worden afgeleverd. Nu komen ze van Arctic af en wordt het verhaal wat anders maar omdat ik, voor enkele anderen hier in dit topic, al een verzendbevestiging hab ontvangen en diegene al wel hun bestelling hebben ontvangen, mag ik toch wel de wenkbrauwen een beetje fronzen?
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
- Waarom zo moeilijk doen over remotes? Installeer Yatse Remote (Android) of XBMC Commander (iOS) op je smartphone/tablet en klaar. Beste remote die je kan hebben.
- zit er een fan in? Hoor je het tijdens een film en tijdens streams? Dat is nl. het nadeel van deze Atom kastjes met losse videokaart, voor de koeling gebruiken ze altijd een fan en vrijwel alle barebone oplossingen maken herrie. Ik wel echt een volledig stille HTPC. Hij is fanless, stil maar kan wel heet worden, al blijft hij dan wel stabiel.
- Is het iemand al gelukt om wel DTS TrueHD werkend te krijgen in XBMC (Openelec/linux gaat niet werken door drivers, maar heeft iemand het succesvol voor elkaar op Windows?)
- Kan hij 1080p60 afspelen? Ik twijfel over de videokaart en cpu. Als de Atom moet bijspringen gaat het sowieso niet werken. Iemand vergeleek de CPU met een Brazos E-350 en al is die lager geclockt, door out-of-order execution voelt hij net zo snel/sneller aan. Maar de GPU in de E-350/E-450/E2-1800 kan geen 1080p60 afspelen.
- Waarom bestellen bij Arctic als je via Amazon veel goedkoper uit bent?
[ Voor 10% gewijzigd door Jazco2nd op 05-02-2013 17:18 ]
Die van artic komt met 1TB harddisk en inclusief ram, die van amazon missen dit als 'bare-bone' zijnde en is daardoor ook goedkoperJazco2nd schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 17:12:
Ik heb het topic helemaal doorgelezen en toch een paar vragen/opmerkingen aan de mensen die nu ervaring hebben met dit kastje:
[ Voor 43% gewijzigd door MusicAddict op 05-02-2013 17:17 ]
Heb je een link naar een voorbeeld bestand wat ik zou kunnen proberen? Ik heb wel een H264 - MPEG-4 AVC (part 10) (h264) bestand met een resolutie van 1920x1080 en beeldsnelheid van 59.940059 met TrueHD Audio maar mogelijk heb je nog wat anders als voorbeeld?Jazco2nd schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 17:12:
Ik heb het topic helemaal doorgelezen en toch een paar vragen/opmerkingen aan de mensen die nu ervaring hebben met dit kastje:
- [knip]
- Kan hij 1080p60 afspelen? Ik twijfel over de videokaart en cpu. Als de Atom moet bijspringen gaat het sowieso niet werken. Iemand vergeleek de CPU met een Brazos E-350 en al is die lager geclockt, door out-of-order execution voelt hij net zo snel/sneller aan. Maar de GPU in de E-350/E-450/E2-1800 kan geen 1080p60 afspelen.
[knip]
Testing, one, two ...
Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!
@Jazco2nd:
Deze Arctic heeft een eigen 'dedicated' GPU, een ATI Mobility Radeon HD 5430. Die kan wel wat aan
[ Voor 39% gewijzigd door Nnoitra op 05-02-2013 19:28 ]
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Welke van die Bunny bestanden heeft een framerate van 60?Leo1010 schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 18:07:
Probeer iets dat universeel beschikbaar is zoals Big Buck Bunny
Testing, one, two ...
Volgens mij versturen ze met DHL en hebben die altijd een track trace als het moet. DHL bezorgt normaal razendsnel. Gewoon Arctic contacten.hardware-lover schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 16:17:
Duidelijk zo. Ik heb trouwens één keer eerder meegemaakt dat ik een bestelling niet heb thuis gekregen. Dat was toen via een aankoop vanaf Amazon.uk. Uiteindelijk wel het geld teruggekregen maar nooit het bestelde artikel, de verkopende partij ondernam zelf totaal geen actie om uit te zoeken wat er met het pakket was gebeurd, ik mocht alles zelf proberen te achterhalen. Ik verdenk ze er sterk van dat het nooit verzonden was. Ik ga er niet vanuit dat dit nu weer gaat gebeuren hoor maar bij het ontbreken van een tracktrace code krijg ik toch altijd weer de kriebels.
Overigens heb ik vaak meegemaakt met die DHL lui, dat ze volgens hun computer een niet-thuis bericht hebben achtergelaten, maar dat ze helemaal nooit geweest zijn. Wel voor een bezorgpoging betaald krijgen, maar er geen moeite voor hoeven te doen.
Ik heb via amazon.de de kale versie + 8GB ram besteld voor 150euro. Ik had toevallig nog een SSD liggen, maar die zijn ook niet zo duur meer.
Hierdoor heb je een compleet stille machine, wat je met die 1TB HD totaal teniet zou doen.
Ik ga naast XBMC er trouwens ook roms op jagen, N64, SNES dat soort dingen, zou prima moeten draaien
[ Voor 13% gewijzigd door Sinned123 op 05-02-2013 22:52 ]
Ik kreeg ineens 38 euro verzendkosten @ amazon (kan ook komen vanwege het lullige hdmi-dvi connectortje). De verzending van die Artic versie was gratis.Sinned123 schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 22:51:
Ben ik de enige die de 2GB ram 1TB variant van de site helemaal niet interresant vind?
Ik heb via amazon.de de kale versie + 8GB ram besteld voor 150euro. Ik had toevallig nog een SSD liggen, maar die zijn ook niet zo duur meer.
Hierdoor heb je een compleet stille machine, wat je met die 1TB HD totaal teniet zou doen.
Ik ga naast XBMC er trouwens ook roms op jagen, N64, SNES dat soort dingen, zou prima moeten draaien
2 a 3 weken wachten dus... op de "officiële" releaseDear David,
Thank you for contacting ARCTIC's support.
I see you're up to date with our releases.
The software has not yet been released, the image for the MC001 will be released at the same time as OpenElec releases their beta version. Once this is released, I'd be more than happy to provide you with a copy, free of charge.
I suggest you to contact me again directly on this email, in about 2 weeks time. I do not have an exact date yet, as the developers have not given me a confirmation yet.
I hope this answers your question. Have a nice day!
Best regards,
Daniel
Best regards / Mit freundlichen Gruessen
________________________________________________________________________________
Daniel Man
Marketing Assistant
Email: daniel.man@arctic.ac | Skype: arctic.danielman | | Phone: +852 37597671 Fax: +852 2989 6055
www.arctic.ac
Nikon D7000
Ok... Na mijn OpenElec avontuur en schokkende video ben ik overgestapt op Win7 en losse XBMC installatie...
Het beeld werkt! (hooray!) maar dan wel alleen met optisch als geluid.. HDMI sound heb ik (nog steeds) niet voor elkaar. Waarschijnlijk moet ik in Windows ergens selecteren dat HDMI de geluidsbron is, maar die gaat niet verder dan 2.0 (?) Als ik in XBMC HDMI als audio-out selecteer, dan is het beeld zeer schokkerig.
Dan zit ik ook nog met het feit dat bij het opstarten van Windows ik ook XBMC laat opstarten. Opzich prima, maar ik zie XBMC heel even, en daarna wordt deze geminimaliseerd naar de taakbalk. Ik moet waarschijnlijk zorgen dat XBMC later opstart dan de rest, maar hoe doe ik dat het best? Kan ik daar een programmatje voor downloaden?
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
zoiets? http://www.gameex.net/Com...llerandshellingguide.aspxCeesKees schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 08:53:
Dan zit ik ook nog met het feit dat bij het opstarten van Windows ik ook XBMC laat opstarten. Opzich prima, maar ik zie XBMC heel even, en daarna wordt deze geminimaliseerd naar de taakbalk. Ik moet waarschijnlijk zorgen dat XBMC later opstart dan de rest, maar hoe doe ik dat het best? Kan ik daar een programmatje voor downloaden?
Nikon D7000
Anoniem: 413152
Op het forum van XBMC zelf stond daar ook iets van als ik me goed herinner, onder de sectie "Extra Tools" of zoiets...CeesKees schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 08:53:
http://nl.hardware.info/n...utm_campaign=hardwareinfo
Testing, one, two ...
"1.7 Upon booting, start XBMC with a delay
Shortcut: #Delay
When starting XBMC on Windows startup it can be that some sub services weren't started when XBMC is up. To delay XBMC just add the parameter -d X with X equal to the startup delay in seconds. "
Waar geef ik dat dan in?
Dit geeft bij mij een vertraging van 20 seconden
Testing, one, two ...
Testing, one, two ...
Dus rechtermuisknop bij de snelkoppeling, en dan bij doel -d XX ingeven.
Zit ik alleen nog met mijn HDMI audio issue.
Of eigenlijk, geen HDMI audio.
Hmmm.. Maar eens "Wasapi" proberen...

[ Voor 35% gewijzigd door CeesKees op 06-02-2013 11:17 ]
Vanwege de verzendkosten heb ik maar de site-versie genomen. Voor 70 euro heb je dus een 1TB HD, ram en afstandsbediening erbij.Sinned123 schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 22:51:
Ben ik de enige die de 2GB ram 1TB variant van de site helemaal niet interresant vind?
De HD ga ik vervangen met een SSD (en vervolgens gebruiken als een ext HDD), thuis heb ik nog een paar DDR3-SODIMM modules, dus...
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
nVidia HDMI? Waar komt die vandaan?CeesKees schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 11:03:
nog niet helemaal. Ik was gisteren aan het stoeien geweest, maar kreeg het niet voor elkaar.
Dus rechtermuisknop bij de snelkoppeling, en dan bij doel -d XX ingeven.
Zit ik alleen nog met mijn HDMI audio issue.
Of eigenlijk, geen HDMI audio.
Hmmm.. Maar eens "Wasapi" proberen...
[afbeelding]
Edit: wacht, dat is je receiver?
[ Voor 9% gewijzigd door hardware-lover op 06-02-2013 12:36 ]
Testing, one, two ...
En tot nu toe nooit problemen gehad met HDMI-audio bij bijvoorbeeld mn Raspberry Pi.
http://www.arctic.ac/en/p...mc001-xbmc-eu.html?c=2296
En kan iemand onderstaande beantwoorden ?
Deze mediaspeler kan toch zeker gewoon streamen vanaf een nas ?
Of ben je verplicht je bestanden over te zetten naar de harddisk alvorens je ze af kunt spelen ?
[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 06-02-2013 13:25 ]
Testing, one, two ...
Streamen zou gewoon zonder problemen moeten werken. Geheugen gaat helpen om alles wat vloeiender te laten lopen in de menus enzo. Een hard disk ga je wel nodig hebben om je OS en XBMC te laten draaien (al kan dit ook op een snelle USB denk ik).ReBoDeN schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 13:23:
Is het zinvol om bij de aanbieding van arctic het geheugen uit te breiden naar 4 of 8 GB
Of ben je verplicht je bestanden over te zetten naar de harddisk alvorens je ze af kunt spelen ?
Edit: V.w.b. het werkgeheugen. 2GB is eigenlijk al voldoende, ook voor Windows (7 of 8 ). Meer mag altijd maar houd er rekening mee dat deze apparaten geen Dual Channel geheugen ondersteunen dus één reepje van 2, 4 of 8GB volstaat als dat voordeliger is in de aanschaf dan 2 reepjes geheugen.
[ Voor 69% gewijzigd door hardware-lover op 06-02-2013 13:43 ]
Testing, one, two ...
Nu nog wachten op de SD kaart en het geheugen (2x2gb).
Je kan trouwens bij Artic gewoon de DHL 'Sendungsverfolgungsnummer' opvragen voor de ongeduldigen onder ons
Vandaag duidelijkheid gekregen van Arctic betreffende mijn bestelling. Ik heb 2 Arctics in bestelling staan en die moesten van 2 verschillende locaties af komen. De opgegeven verzend-datum was daardoor niet helemaal juist (was gebaseerd op de beschikbaarheid van 1 van beiden). Bestelling is sinds 5 februari op te vragen bij DHL en deze bevind zich momenteel nog in Duitsland maar zal deze week zeker nog worden aangeboden. Nog even en ik kan meespelen met diegene die hem al in huis hebben gekregen. Ik verwacht echter weinig tot geen problemen om het e.e.a. snel draaiende te krijgen.knakworst schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 22:05:
[...]
Volgens mij versturen ze met DHL en hebben die altijd een track trace als het moet. DHL bezorgt normaal razendsnel. Gewoon Arctic contacten.
Overigens heb ik vaak meegemaakt met die DHL lui, dat ze volgens hun computer een niet-thuis bericht hebben achtergelaten, maar dat ze helemaal nooit geweest zijn. Wel voor een bezorgpoging betaald krijgen, maar er geen moeite voor hoeven te doen.
Testing, one, two ...
Streamen geen enkel probleem!ReBoDeN schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 13:23:
Is het zinvol om bij de aanbieding van arctic het geheugen uit te breiden naar 4 of 8 GB
(smb shares, XBMC geinstalleerd binnen Win7)
Voorbeeldplaatje idd.hardware-lover schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 13:24:
@CeesKees, dat plaatje is een voorbeeld plaatje of is dat afkomstig uit je huidige installatie?
Tja, dan ben ik daardoor op het verkeerde been gezet
Testing, one, two ...
En nu snap ik jouw opmerking ook..hardware-lover schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 13:43:
[...]
Tja, dan ben ik daardoor op het verkeerde been gezet
Ik lees op verschillende plaatsen dat ik alle realtec software moet de-installeren en dat dan HDMI audio zou moeten werken. Dat ook nog maar proberen dan...
Mooi dat er wat duidelijkheid ishardware-lover schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 13:39:
Nog even en ik kan meespelen met diegene die hem al in huis hebben gekregen. Ik verwacht echter weinig tot geen problemen om het e.e.a. snel draaiende te krijgen.
En wat betreft het e.e.a. snel draaiende te krijgen; inclusief het maken van de OpenElec Boot stick en de basic settings doorlopen had ik nog geen half uurtje nodig.
Maar dan ga je de video/music/picture library gevuld zien te krijgen en ga je prusten met skins, add-ons, etc etc, dat kost tijd
Nee, hoor, dat valt reuze mee. Die bijgewerkte library komt simpel van een andere bron af en dat geldt ook voor de Media Center software. Ik gebruik op alle systemen dezelfde lay-out (saai, ik weet het), dus dat bespaard een hele hoop tijd (en vaak ergernis).Nnoitra schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 14:06:
[...]
Mooi dat er wat duidelijkheid is
En wat betreft het e.e.a. snel draaiende te krijgen; inclusief het maken van de OpenElec Boot stick en de basic settings doorlopen had ik nog geen half uurtje nodig.
Maar dan ga je de video/music/picture library gevuld zien te krijgen en ga je prusten met skins, add-ons, etc etc, dat kost tijd
Testing, one, two ...
Ik wel, maar wel op 2.0 via de TV zelf.CeesKees schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 14:07:
Heb jij wel geluid via HDMI in open elec?
Zou jij je geluidsinstellingen willen posten?
Mijn reciever heeft wel HDMI ingangen, maar kan de audio(die daarover binnenkomt) niet processen en alleen maar doorgeven naar de HDMI out.CeesKees schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 14:07:
Heb jij wel geluid via HDMI in open elec?
Daarom gebruik ik de optische audio out; 5.1/DTS is voor mij voldoende en HD audio streams kan m'n reciever toch niet aan.
Kan je die bij Amazon.de bestellen? Ik vind deze niet op hun site.... En weet je de prijs toevallig ook?Leo1010 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 11:30:
FYI, er is ook een compleet pakket te koop waar een blu-ray drive, geheugen, hdd, en win7 bij zit.
Leuk detail, Windows 7, de Blu-ray drive en de hdd samen zijn natuurlijk al meer dan 200 euro als je die los koopt.

Hij stond er een paar dagen geleden op voor 230eu en dan kwam er nog 15euro bij,
Aantal geluidskanalen 2.0CeesKees schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 15:16:
mooi om te weten.
Zou jij je geluidsinstellingen willen posten?
De rest allemaal uitgevinkt, behalve volume bij downmixen.
Apparaat voor geluidsuitvoer HD-Audio Generic, HDMI
Doorgifte Geluidsuitvoerapparaat HD-Audio Generic, HDMI
Dank voor de opzoekservice, alleen de prijs is daar inderdaad niet meer vermeld?Sinned123 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 20:15:
http://www.amazon.de/Arct...TF8&qid=1360178072&sr=8-3
Hij stond er een paar dagen geleden op voor 230eu en dan kwam er nog 15euro bij,
Alle voordelige BR modellen zijn allemaal verschwunden.Drifter7 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 21:00:
[...]
Dank voor de opzoekservice, alleen de prijs is daar inderdaad niet meer vermeld?
[ Voor 17% gewijzigd door hardware-lover op 25-03-2013 14:17 ]
Testing, one, two ...
Overigens werkt de Windows 7 XBMC hdmi audio wel met HD audio?
problemen waar ik tot nu toe tegenaan ben gelopen zijn:
- mountfout bij de installatie van OpenElec + XBMC vanaf USB => had te maken met het "label" van de USB-stick => moet "OPENELEC" zijn
- geen verbinding kunnen maken met shares op mijn Synology NAS => "Local master browse" ingeschakeld
- netwerksettings aanpassen => aanpassingen in de OpenElec add-on hadden geen effect; nog geen oplossing (nu DHCP)
- toetsenbord gaat het pas doen na enkele minuten => vreemd verhaal, toetsenbord (USB) gaat pas enkele minuten na het opstarten van XBMC werken (en even kort tijden het booten voor toegang tot de BIOS (Del-toets)
- Artic bootscherm blijft bijna een minuut "hangen", elke keer bij het opstarten => nog niet verder naar gekeken maar snel opstarten is anders...
5.1, HD-Audio Generic, HDMI als uitvoerbron, DTS-HD & TrueHD uitgevinkt wat erin resulteerd dat TrueHD wordt gedownmixed naar stereo en DTS-HD naar DTS... volgens mijn receiver (MARANTZ NR-1602)
Het aanvinken van DTS-HD/ True-HD resulteerde bij mij is haperende/stotterende video/audio...
Als iemand iets weet mbt het toetsenbord wat pas na enkele minuten begint te werken... ik houd mij aanbevolen!
Nikon D7000
achterzijde... ook voorzijde al geprobeerd en ander toetsenbord (ook logitech) geprobeerdCeesKees schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 09:25:
Welke USB poort gebruik je voor je toetsenbord? Aan de voorzijde, of aan de achterzijde?
enige enigzins zinvolle info hier gevonden: http://openelec.tv/forum/...rking-on-latest-installer ... maar daar staat niets over dattie het na een paar minuten wel gaan doen ... heb hier overigens nog niet naar gekeken
Nikon D7000
1) Wel de officiele installatie guide gevolgt? De installer zou dat meteen goed moeten zettenveryip schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 00:25:
Ik heb inmiddels ook mijn MC001-N binnen (3 februari besteld)... SSD-tje en 4GB erin en gaan met die banaan => OpenElec & XBMC
problemen waar ik tot nu toe tegenaan ben gelopen zijn:
- 1) mountfout bij de installatie van OpenElec + XBMC vanaf USB => had te maken met het "label" van de USB-stick => moet "OPENELEC" zijn
- 2) geen verbinding kunnen maken met shares op mijn Synology NAS => "Local master browse" ingeschakeld
- 3) netwerksettings aanpassen => aanpassingen in de OpenElec add-on hadden geen effect; nog geen oplossing (nu DHCP)
- 4) toetsenbord gaat het pas doen na enkele minuten => vreemd verhaal, toetsenbord (USB) gaat pas enkele minuten na het opstarten van XBMC werken (en even kort tijden het booten voor toegang tot de BIOS (Del-toets)
- 5) Artic bootscherm blijft bijna een minuut "hangen", elke keer bij het opstarten => nog niet verder naar gekeken maar snel opstarten is anders...
2) Was bij mij een kwestie van er naar toe browsen en user/pass van de NAS ingeven die genoeg rechten heeft.
3) Ik heb een statisch IP ingesteld: http://wiki.openelec.tv/i..._config_addon#tab=Network
4) Geen last van, mijn usb toetsenbord werkt vrijwel meteen (geloof ik
5) misschien in de bios de Power-on self-test uitzetten?
Ik kreeg het beeld sowieso niet lekker soepel in OpenElec. Ben overgestapt naar Win7 en XBMC. dat werkt nu soepel. alleen de HDMI audio nog niet.
Nu arctic officieel partner is van OpenElec verwacht ik overigens wel snel een nieuwe build speciaal voor de MC001 serie.
[ Voor 20% gewijzigd door CeesKees op 07-02-2013 11:31 ]
al eens een andere HDMI-kabel gepakt en/of aangesloten op een andere manier/apparaat (rechtstreekt op TV ipv via receiver... bijvoorbeeld)? Ik had zelf bijvoorbeeld bij het rechtstreeks aansluiten op mijn TV dmv HDMI wel navigatiegeluidjes maar bij DTS ook niets... waarschijnlijk omdat m'n TV dat niet ondersteund.CeesKees schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 11:30:
De installer geeft de USB stick inderdaad geen andere naam bij OpenElec, was mij ook al opgevallen.
Ik kreeg het beeld sowieso niet lekker soepel in OpenElec. Ben overgestapt naar Win7 en XBMC. dat werkt nu soepel. alleen de HDMI audio nog niet.
Nu arctic officieel partner is van OpenElec verwacht ik overigens wel snel een nieuwe build speciaal voor de MC001 serie.
[ Voor 12% gewijzigd door veryip op 07-02-2013 12:20 ]
Nikon D7000
Ik heb m rechtstreeks aangesloten op mn receiver. Ik heb wel navigatiegeluidjes gehad, maar zodra ik ging afspelen geen geluid en zeer schokkerig beeld !
Waarschijnlijk stuur je iets richting je reciever wat de reciever niet slikt.
oh ja... dat kan ook nog wel een wezelijk verschil zijn: schokkerig beeld als in 5fps (niet genoeg bandbreedte??) of schokkerig beeld als in vertraging/hapering (te zwaar proces??) waardoor 5 seconden film in 7 seconden worden afgespeeld?CeesKees schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 12:24:
Andere kabel wil ik nog wel gaan testen.
Ik heb m rechtstreeks aangesloten op mn receiver. Ik heb wel navigatiegeluidjes gehad, maar zodra ik ging afspelen geen geluid en zeer schokkerig beeld !
[ Voor 4% gewijzigd door veryip op 07-02-2013 13:03 ]
Nikon D7000
Heb je al eens gespeeld met de instellingen op je receiver? Je zou het verschil eens kunnen testen bij onderstaande instellingen op je receiver. Let wel. Als je de instelling wijzigt op je receiver dan dien je je media-center opnieuw op te starten zodat de HDMI handshake goed kan worden uitgevoerd. Probeer dit voor beide instellingen op je receiver.CeesKees schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 12:24:
Andere kabel wil ik nog wel gaan testen.
Voor alle duidelijkheid, je MOET onder je Windows afspeelapparaten bij HDMI (als standaard audio-apparaat) > eigenschappen > ondersteunde indelingen, de HD audio formaten zien staan (naast DTS en Dolby Digital). Staan die er niet bij dan wordt je receiver door Windows niet goed herkent en kan XBMC er ook niets mee. Dat kan gebeuren als je TV als audio-apparaat wordt gezien i.p.v. je Receiver en dan werkt het niet zoals het hoort.
Uit je receiver handleiding;
Geen geluid wordt uitgevoerd van de receiver en TV luidspreker tijdens gebruik van de Systeem Audio Beheer functie.
• Verzeker u ervan dat de TV verenigbaar is met de Systeem Audio Beheer functie.
• Als de TV geen Systeem Audio Beheer functie heeft, stel de "Audio Out" instellingen in HDMI menu in op
– "TV+AMP" als u wilt luisteren naar het geluid van de TV luidspreker en receiver.
– "AMP" als u wilt luisteren naar het geluid van de receiver.
Volgens mij dient je receiver op AMP te staan voor een juiste werking m.b.t. de Arctic (of ieder andere via HDMI aangesloten HTPC)
[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 07-02-2013 13:37 ]
Testing, one, two ...
Hier gaat het fout. Maar hoe kan ik dat oplossen?hardware-lover schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 13:13:
[...]
Voor alle duidelijkheid, je MOET onder je Windows afspeelapparaten bij HDMI (als standaard audio-apparaat) > eigenschappen > ondersteunde indelingen, de HD audio formaten zien staan (naast DTS en Dolby Digital). Staan die er niet bij dan wordt je receiver door Windows niet goed herkent. Dat kan gebeuren als je TV als audio-apparaat wordt gezien i.p.v. je Receiver en dan werkt het niet zoals het hoort.
Testing, one, two ...
De Arctic gaat via HDMI naar receiver, en die via HDMI weer naar de TV.
Dus de Arctic zou de receiver moeten herkennen als afspeelapparaat.
Ik ga vanavond nog wel even klooien met de input instellingen op de ingang waar de arctic staat aangesloten. Ik denk dat ik nu wel een idee heb waar het fout gaat..
Ik had immers wel de menu-geluiden via HDMI.
Ik vermoed dat het echt alleen maar met een instelling op je receiver te maken heeft (of je hebt een niet goed werkende HDMI kabel), dat zou ook verklaren waarom je HDMI onder OpenElec niet goed an de praat hebt gekregen.
[ Voor 64% gewijzigd door hardware-lover op 07-02-2013 13:31 ]
Testing, one, two ...
Andere ingang wil ik ook nog wel testen..
Food for tought! Thanx!
(dus, eerst zorgen dat Windows begrijpt dat er een 5.1 systeem aanhangt, dan verder in XBMC)
[ Voor 60% gewijzigd door CeesKees op 07-02-2013 13:33 ]
Succes, en houd ons op de hoogte.
Testing, one, two ...
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
DVB-T is volgens mij FTO (free to air), dus daar kun je alle gratis zenders mee ontvangen.kmf schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 13:52:
Heeft iemand die DVB-T in gebruik? Heb je daar nog wat aan in NL? Lijkt me dat je nog een aparte smartcard module moet kopen toch?
Hoe ervaren jullie het dat je zo'n staande kast naast je tv hebt staan?
Ik heb nu deze lelijkerd naast mijn tv staan
http://tweakers.net/price...d-media-player/overzicht/
Maar ik ben eigenlijk op zoek naar een liggend model mediaplayer, die idealiter ook mijn Blu-Ray speler kan vervangen.
Is die grijze "onderkant" ook los te halen om te spuiten? Zo jammer dat hij niet egaal van kleur is als je het mij vraagt.
Het is alleen niet de bedoeling het apparaat liggend te gebruiken.
Ik ga de mijne ergens in de meterkast verstoppen en een lange HDMI kabel trekken. Ik ga m toch aansturen met CEC via HDMI.
http://www.tweaktown.com/...player_review/index5.html
Zou mij verbazen als het niet gewoon voldoende is om wat sleufjes te slijpen in het grijze plaatwerk.
Kost me dan helaas wel de garantie vermoed ik
Wauw die is fugly!damluc schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 14:28:
Ik heb zo al deze berichten gelezen en vraag me af waarom jullie geen Boxee Box kopen als je zo graag XBMC wilt gebruiken, dat ding werkt probleemloos en je bent veel goedkoper uit.

[ Voor 29% gewijzigd door Ossi op 07-02-2013 14:35 ]
De boxee box kost je volgens de pricewatch ook zo'n 140 (zonder verzending), dus goedkoper uit ben je niet perse.damluc schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 14:28:
Ik heb zo al deze berichten gelezen en vraag me af waarom jullie geen Boxee Box kopen als je zo graag XBMC wilt gebruiken, dat ding werkt probleemloos en je bent veel goedkoper uit.
Daarnaast is dit een topic over de Arctic, en niet over xbmc. Dat het daar nu vooral (even) over gaat, wil niet zeggen dat xbmc het doel is en de Arctic slechts een middel.
Dit is gewoon een htpc, waar je nog veel meer mee kunt dan alleen xbmc draaien. Daar zit 'm de meerwaarde in.
Overigens werkt deze ook probleemloos (mits het een en ander goed geconfigureerd is).
Ik heb 'm liggen, in mijn TV meubel met genoeg ruimte aan de boven- en zijkanten.Ossi schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 14:21:
Maar ik ben eigenlijk op zoek naar een liggend model mediaplayer, die idealiter ook mijn Blu-Ray speler kan vervangen.
Is die grijze "onderkant" ook los te halen om te spuiten? Zo jammer dat hij niet egaal van kleur is als je het mij vraagt.
Tevens heb ik 'm met de grijze plaat naar boven liggen (dat is de warmste kant cq; warmte afvoer kant) en heb ik er onder een paar voetjes geplaatst zodat hier ook wat lucht bij kan.
Warm wordt ie wel, maar tot nu toe nog niet zo warm dat er iets van te merken is.
En die grijze onderkant is los te halen, moet zelfs om bij het geheugen te kunnen komen.
[ Voor 33% gewijzigd door Nnoitra op 07-02-2013 14:42 ]
Dat weet ik nog zo net niet, want met alleen de behuizing ben je er nog niet. Stel je koopt de goedkoopste versie zonder drive dan ben je al 115 Euro kwijt (namelijk 15 Euro administratie en verzendkosten), dan komt er nog geheugen bij, van zo rond de 25 Euro en dan zit je al op het bedrag van de Boxee, tel er nog een harde schijf bij op en weg is je voordeel. Als het dan allemaal maar net aan werkt of net niet, vind ik het zonde van het geld.Nnoitra schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 14:36:
[...]De boxee box kost je volgens de pricewatch ook zo'n 140 (zonder verzending), dus goedkoper uit ben je niet perse.
En boxee is het echt niet.
Onder het onderste plaatje staat de volgende tekst:
Hebben jullie die meldingen al gehad?Under normal circumstance the Arctic MC001-BD HTPC operates within safe temperature ranges, however it's not difficult to overheat the passively cooled Intel Atom D525 processor if multiple CPU-intensive applications are running. Although the BIOS features a thermal warning and shutdown feature, we discovered that some high-bitrate MKV video file playback would occasionally cause system alerts. Ultimately it was decided to disable these alerts and remove the auto-shutdown capability so that extended movies could be enjoyed.
Ik begrijp het niet helemaal? Probeer je ons er nu van te overtuigen dat wij de Arctics beter kunnen verkopen of moeten wij jou proberen te overtuigen van iets waar je zelf blijkbaar al helemaal uit bent? M.a.w., wat is het doel van je reacties?damluc schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 14:43:
[...]
Dat weet ik nog zo net niet, want met alleen de behuizing ben je er nog niet. Stel je koopt de goedkoopste versie zonder drive dan ben je al 115 Euro kwijt (namelijk 15 Euro administratie en verzendkosten), dan komt er nog geheugen bij, van zo rond de 25 Euro en dan zit je al op het bedrag van de Boxee, tel er nog een harde schijf bij op en weg is je voordeel. Als het dan allemaal maar net aan werkt of net niet, vind ik het zonde van het geld.
Testing, one, two ...
Arctic + 4Gb RAM + USBstick (om te booten, geen hdd nodig) kostte me totaal €150,-damluc schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 14:43:
[...]
Dat weet ik nog zo net niet, want met alleen de behuizing ben je er nog niet. Stel je koopt de goedkoopste versie zonder drive dan ben je al 115 Euro kwijt (namelijk 15 Euro administratie en verzendkosten), dan komt er nog geheugen bij, van zo rond de 25 Euro en dan zit je al op het bedrag van de Boxee, tel er nog een harde schijf bij op en weg is je voordeel. Als het dan allemaal maar net aan werkt of net niet, vind ik het zonde van het geld.
Ja, dat is iets duurder dan die lelijke Boxee, maar zoals ik zal eerder zei; dit is meer dan alleen een XBMC doos, en daar zit de meerwaarde in.
En het dat "allemaal maar net aan werkt of net niet" is helemaal bullshit; het werkt gewoon, punt.
Als jij een 'dom' mediaplayertje zoals de Boxee voldoende vind, dan zul jij er waarschijnlijk ongelooflijk happy mee zijn maar dit is niet het "domme media player voor xbmc gezoht" topic
Daarmee doe je de Boxee te kort, maar ok, mijn bijdrage wordt niet op prijs gesteld, ik heb serieus overwogen om ook zo'n ding te kopen, maar na het lezen van dit forum niet overtuigd.Nnoitra schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 15:12:
[...]Als jij een 'dom' mediaplayertje zoals de Boxee voldoende vind, dan zul jij er waarschijnlijk ongelooflijk happy mee zijn maar dan heb je in dit topic niks te zoeken.
De boxee is ook niks meer dan een streaming media speler... daar kun je zonder NAS/Externe HD ook weinig mee... dus je punt lijk je niet echt te maken hier..damluc schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 14:43:
[...]
<knip> tel er nog een harde schijf bij op <knip>
Anyway.. vanavond eens kijken of het wat is en dan ff gaan bedenken hoe ik de config op ga zetten... heb geen beschikking over een NAS dus er moet of een SSD/HDD in of ik moet er een externe HDD aanhangen..
Die laatste heb ik nog wel, maar dat kost me weer een extra stopcontact en om dat ding nou 24/7 te laten draaien, heb ik ook geen zin in...
(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!
Een externe USB-Powered 2.5" HDD aanschaffen (500gb voor €50,-), problem solvedAngelDust schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 15:22:
Die laatste heb ik nog wel, maar dat kost me weer een extra stopcontact en om dat ding nou 24/7 te laten draaien, heb ik ook geen zin in...
Graag jullie mening.
Ik heb er ook 4GB RAM in zitten, maar heb elke keer als ik kijk iets van 2gb vrij. Zoveel slurpt OpenElect+XBMC dus niet.
Een 32GB SSD zal wel sneller zijn met een 'cold boot'. Maar dat is denk ik seconden werk.
Als je 'suspend to RAM' gebruikt en 'm weer 'wakker' maakt, dan is het verschil minimaal (denk ik).
Voor de werking van XBMC zal het verschil, neem ik aan, minimaal zijn als je een rap SD kaartje hebt.
Ik boot vanaf een (snelle) USB3 stick, die in een USB2 poort zit en dat werkt fantastisch.
2 GB geheugen gebruik? Bij mij beperkt het zich tot hooguit 300 MB geloof ik.Nnoitra schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 16:45:
Welke negatieve berichten?
Ik heb er ook 4GB RAM in zitten, maar heb elke keer als ik kijk iets van 2gb vrij. Zoveel slurpt OpenElect+XBMC dus niet.
Mijn punt is dat je die 140 Euro die je voor een Boxee betaalt al minimaal kwijt bent voor een Arctic zonder optische drive en met 4 GB intern geheugen. Dus dat je net zo duur uit bent voor een apparaat dat alleen media streamt en dat doet de Boxee in ieder geval wel heel goed. Dus als het daarom gaat, ben je beter uit met een mediaspeler die geen 30 watt gebruikt en gewoon horizontaal kan liggen.AngelDust schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 15:22:[...]De boxee is ook niks meer dan een streaming media speler... daar kun je zonder NAS/Externe HD ook weinig mee... dus je punt lijk je niet echt te maken hier..
Je lijkt zo tevreden over de Boxee, maar toch overweeg je de Arcticdamluc schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 15:21:
[...]
Daarmee doe je de Boxee te kort, maar ok, mijn bijdrage wordt niet op prijs gesteld, ik heb serieus overwogen om ook zo'n ding te kopen, maar na het lezen van dit forum niet overtuigd.
Lees je niet goed, ik zei: "iets van 2GB vrij"knakworst schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 17:46:
[...]
2 GB geheugen gebruik? Bij mij beperkt het zich tot hooguit 300 MB geloof ik.
OpenElect is 32bit, dus van 4GB blijft nog maar 3,2GB over. En dat minus 2GB, is een verbruik van 1,2GB.
Maar goed, dat haal je (en ik) ook niet. Zal wel rond de 500MB liggen.
Anyhoe, 2GB RAM is meer dan voldoende
Ik voel me niet aangevallen hoor, maar je brengt je boodschap op een vrij irritante wijze en het komt nogal dwingend over. Zo komt het tenminste bij mij binnen. Je zou het ook eens op een meer open wijze kunnen proberen? Dat van je meedenken heb ik zo helemaal niet begrepen, maar jij zal dat beslist anders ziendamluc schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 15:08:
Je hoeft je niet aangevallen te voelen hoor, ik probeer alleen mee te denken en te snappen waarom je aan zoiets begint en als ik zo alle pagina's lees zijn er nogal wat problemen o.a. met goed afspelen, geluid, warmte, plaatsing etc,, maar ik merk al dat dit niet op prijs wordt gesteld, dus veel succes ermee.
Ik zou bijvoorbeeld aan jou kunnen vragen waarom je zo'n dure Boxee aanprijst terwijl er zoveel voordeligere stand alone media-spelers zijn? Ik vraag het je echter niet, dit is nu eenmaal het Arctic MC001 topic.
Testing, one, two ...
Als het de bedoeling is om deze als HPTC (XBMC) te gaan gebruiken dan is 2GB werkgeheugen werkelijk voldoende hoor. De onboard videokaart beschikt over 512MB eigen geheugen dus er gaat niets aan sharing van het werkgeheugen af. Als het op een ION 330 met 2GB goed kan draaien dan zou het met deze Arctic eigenlijk ook moeten kunnen. Gezien de geheugenprijzen zou een uitgave aan 4GB misschien wel aan te bevelen zijn maar noodzakelijk ......?Anoniem: 413152 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 18:58:
Win7 gaat wel iets meer nodig hebben denk ik? Zeker als je daarnaast nog wat met Sickbeard en CouchPotato gaat spelen?
Het is niet aan te bevelen om daarnaast allerlei achtergrondtaken uit te laten voeren, daarvoor is het apparaat minder geschikt.
[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 07-02-2013 19:10 ]
Testing, one, two ...
Ik vind het rete irrtant dat het kasje staat, wat voor pootjes hebben jullie er onder gezet?
Zonder 10Bit (Hi10) encoding werkt natuurlijk alles op 720p en 1080p. Alles loopt ook vloeiend, hij switched netjes naar de juiste refresh rate, etc. Alles wat mijn vorige machine ook deed, maar die gebruikte idle 110w en tijdens gebruik nog veel meer.
Ik gebruik de OpenElec build die een paar dagen terug voor de MC001 uitkwam. Verder moet ik zeggen dat het allemaal perfect werkt. Ook media scanning en andere zaken zijn net zo vlot als op mijn vorige triple-core AMD, audio werkt out of the box over HDMI (Generic HDMI setting naar mijn Onkyo reciever) en ook DTS-HD bijvoorbeeld is geen probleem als je dat uitvinkt, dan transcode hij dit realtime naar DTS, of in ieder geval het werkt prima!
Wel viel me op dat het beeld wat lichter lijkt dan met mijn vorige NVidia kaart? Alles lijkt wat meer grijs dan zwart zeg maar. Is iemand anders dat ook opgevallen? Bij NVidia heb je daar een setting voor die "studio level color conversion" heet, wat het verschil maakt tussen 16-255 of 0-255 aan kleurwaardes uitsturen, maar dat kan ik hier helaas niet vinden.
Het hele standby gebeuren moet ik nog een beetje uitvogelen. Soms gaat hij wel in standby maar komt de machine na een paar minuten vanzelf weer op waarna deze niet meer in standby gaat? Gefroceerd in standby werkt meestal wel goed en via IR of 1 van mijn 2 afstandsbedieningen kan ik hem er ook weer uithalen. Bij de andere lukt dit niet, dus schijnbaar heel erg afhankelijk van het USB apparaat wat je aansluit.
Maar de stilte is erg fijn! Top ding!
Lees eerst de openingspost voor relevante informatie!
Berichten dat de levertijd lang is kunnen ook achterwege worden gelaten.