Achteraan gestart uiteraard, moest meteen een gaatje laten maar Timothy reed niet geheel weg, en ik kon hem langzaam bijbenen. Ik bleef een tijdje hangen op 2-3 seconden, uiteindelijk kon ik toch langere tijd aansluiten, en ging hem voorbij door een betere exit uit de Raidillon.
Kort daarna gepit en toen ik terug de baan opkwam was het verschil ongeveer 10 seconden. Had nog een vreemd moment met Ronnie die vlak voor me de pit uitkwam, op het rechte stuk van Kemmel verdween die plots om pas in Les Combes terug te voorschijn te blinken.
Voorlaatste ronde werd nog spannend toen ik voor me Ronnie plots 10-12 seconden zag verliezen, geen idee wat je aan de hand had? Dichter dan op 3 seconden kwam ik echter niet. Laatste ronde ging ik in met 5 seconden voorsprong op Eric. Net toen ik dacht ik haal het wel ging ik half rond in Campus / Stavelot en was hij er voorbij. Waarna ik me nog moest reppen om Marcel voor te blijven.
Tevreden over de race, 16 incidents maar, vind ik voor mij & Spa best meevallen. Petje af voor Timothy, 4 incs. slechts.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Oh wacht, ja. Ik had het verkeerd gelezen.Red Baron schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 22:48:
Hij zegt toch juist dat hij dat gedaan heeft of begrijp ik het nou verkeerd?
Dan zou die hem niet meer moeten downloaden.
Beide gefeliciteerd! Netjes.Niellie41 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 21:44:
Yeah! Mijn eerste win van het seizoen in de NASCAR Class C serie!
Themac heeft ook een heel nette 4e plaats gescoord......
Wij hebben met een man of 30 wel vermaakt op Spa met de Corvette.
Handje vol en het aantal inc's was INCredible
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Heb wel lopen zweten om dat ding op de baan te houden.
Verwijderd

Was eigenlijk niet van plan mee te doen tot ik zag dat er met de C6R werd gereden. Altijd wel een leuke wagen om in te rijden en stond al een behoorlijke tijd stof te happen in m'n garage. Heb Nick z'n set gebruikt, maar paste niet echt bij me, te ondestuur onder het remmen en vet overstuur op 't gas. Maar goed, geen ideeen die opkwamen om aan te sleutelen dus de set maar zo gehouden. Kwali ging K. Eerste run iemand voor me, 2e run spin ik in de busstop onderweg naar een zekere 12:8. Race start was clean genoeg, erg leuke paar ronden met Paul gehad die met wat schade reed. Nog een beste powerslide door pouhon gemaakt
Daarna was het flink trappen en reed ik tijden sneller dan m'n q tijd. De stop pakte ik bandjes en te veel fuel en verloor een paar seconden. Roope zat ook ineens 1.5 seconde achter me, maar geluk ging die te hard door de pit!
Wagen is wel erg setup gevoelig. Ben wel erg nieuwsgierig hoe die snellere GT en Nascar wagens met NTMv5 rijden.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
ja, kon jij ook niet veel aan doen, ik stond dwars op de baanramsho schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 23:37:
Tja was leuk op Spa, en sorry Eric, remde een beetje bij, maar wilde niet meer verder sturen, behalve dan recht in jouw auto.
Heb wel lopen zweten om dat ding op de baan te houden.
|2600k|Asus 290|
Dat kan zeker!Bullus schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 11:15:
Kan ik daarmee ook mijn subscription mee betalen? Voor 1 maand bv.
En dan begin je aan het updaten van je hardware...
€75 is niet helemaal correct, eerder ~€56,- ($75)
Ik heb het net andersom gedaan, eerst hardware ge-update...
Maar ik vind het wel ideaal met 3 schermen, softTH werkt goed met iRacing en dat is ook het enige spel.
Toch maar even zoeken naar een 1920x1080 scherm voor eyefinity, zodat ik meer spellen kan draaien met 3 schermen.
|2600k|Asus 290|
YouTube: iRacing.com World Championship Grand Prix Series 2013 - 13 Zandvoort
Ik betaalde €76,78 eind juli voor die aanbieding, helaas niet rond de 56.Bullus schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 12:24:
Komt die aanbieding dan vaker per jaar (2 halen 1 betalen)? Laatst was de aanbieding nl al geweest.
€75 is niet helemaal correct, eerder ~€56,- ($75)![]()
Ik heb het net andersom gedaan, eerst hardware ge-update...
Maar ik vind het wel ideaal met 3 schermen, softTH werkt goed met iRacing en dat is ook het enige spel.
Toch maar even zoeken naar een 1920x1080 scherm voor eyefinity, zodat ik meer spellen kan draaien met 3 schermen.
Volgende doel is ook 3 schermen maarja moet dan ook nog een andere videokaart kaart en stand voor de monitoren.
Vorige week toch maar een stand besteld en gister via collega binnen gekregen.
Heb vandaag de stand alleen inelkaar gezet en past gelukkig zo op het oog.
Was wel bang dat ie de lengtes niet kon halen, want volgens plaatje had ie 1 lange arm(18.4cm) en 1 kortere(12.5cm) en dan zou het niet passen. Maar in de doos zaten 2 lange (18.4cm)armen in, zodat het wel paste.
Wel moest ik nog 2 extra lange armen bestellen voor >15".

MDM06 + 2 lange armen voor 90,- incl, stuk goedkoper dan bv van sapphire.
Van de week ff de schermen op hangen en kijken of het wat is.
|2600k|Asus 290|
Met de actie nu krijg je $100 voor $75.
GoT Tuesday Practice Race 13S3 Week 5 - SM | 27-08-13 | ||||||
Car(s) | |||||||
![]() |
| ||||||
Track(s) | |||||||
![]() |
| ||||||
General Info | |||||||
Server up | 20:00 CET (18:00 GMT) | ||||||
Access | GoT League members | ||||||
Benelux Only? | No | ||||||
Minimum Safety Rating | No | ||||||
Minimum iRating | No | ||||||
Number of Heats | 1 | ||||||
Where found | League Session | ||||||
Program (in CET) | |||||||
Heat 1 | |||||||
Practice | 20:00 - 21:20 (80 min.) | ||||||
Qualification | 21:20 - 21:30 (10 min.) | 4 lap(s) | lone | ||||||
Race | 21:30 - 22:00 (30 min.) | ||||||
Start | Standing | ||||||
Cautions | Local | ||||||
Fast Repairs | Unlimited |
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
staat bij hosted sessions. dacht bij de league
[ Voor 51% gewijzigd door Nickrsd op 27-08-2013 20:22 ]
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Iets met open...creapYYY schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 22:32:
Ik dacht C fixed gaat prima op deze baan, maar niet is minder waar. Bij 2 races weer vol geraakt door mensen die zich niet in willen houden.. Gatverdamme

Maandag hadden we 110 laps op Bristol, met maar één caution.
[ Voor 7% gewijzigd door Niellie41 op 27-08-2013 22:43 ]
Opzich is het wel leuk rijden mits je tegenstanders niet gelijk in ronde 1 als een raket willen gaan. Vorige week hadden we op c open ook maar 1 caution.. Vanaf nu ben ik officieel klaar met c fixedNiellie41 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 22:36:
[...]
Iets met open...de fixed set schijnt ook heel slecht te zijn. Ik weet niet hoe makkelijk het is om een open race te vinden nu.
Maandag hadden we 110 laps op Bristol, met maar één caution.
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3211336.pageDeploy web and sim fixes.
Release notes will be posted later today.
Thursday 29-Aug-2013 1400 UTC
EDT(-4)
0400 Hosted Sessions*
1000 Service Down
1200 Service Up
UTC
0800 Hosted Sessions*
1400 Service Down
1600 Service Up
[ Voor 8% gewijzigd door Niellie41 op 28-08-2013 17:31 ]
Simulation
- In the garage, the [Apply] button must now be used for all setup changes. This ensures that tech inspection is performed in a more consistent manner, regardless of what specific setup items are altered, or the order in which they are altered. This greatly reduces the possibility of editing a setup in a way that causes it to pass tech while in the garage, but later fail tech when the setup is loaded again.
- Reduced the amount of jitter seen in the garage for most cars (those not using the version 5 tire model).
- Changed the way the garage highlights settings that are out of tech (highlighted with a red background), and those that are on the verge of being out of tech (highlighted with a yellow background), to make them more obvious. A setup that has items "in the yellow" has the potential of failing tech inspection, and should not be relied on to pass tech. Note, however, that there are some settings (the Dallara weight jacker, for example) that have a limited set of selections where the only "valid" selection will be highlighted in yellow. These warnings can be ignored.
- Added a "hover help string" (similar to the help in the Garage) to the [Drive] button that shows the reason why you are not allowed to get into the car if the button is not green.
- Don't show the [Drive] button if you're not being scored any more - the server is going to reject the request anyway.
Cars
- Several cars have new setups that more comfortably pass tech.
Dallara IndyCar
- Better description of the fact that the weight jacker must be 0 to pass tech.
Williams-Toyota FW31
- Fixed the baseline.sto so that it is using the high downforce settings.
Circuit Gilles Villeneuve
- Fixed several gained time checkpoints that allowed too much corner cutting.

(Ja dit is echt Zolder)
Aanmelden! Het is een leuke auto om in te racen en ze rijden daar niet zoals bij die ene league waar veel van GoT toen aan hadden meegedaan.
[ Voor 20% gewijzigd door Niellie41 op 28-08-2013 23:49 ]
Alleen niet wanneer winter tijd er weer is.

En het adres is echt heel makkelijk: https://www.facebook.com/gotiracing
Ben aan het oeffenen met die caddy op watgins glen voor zaterdag, 3 seconds of pace atm
[ Voor 77% gewijzigd door themac1983 op 29-08-2013 16:03 ]
Mijn duim ging vorig weekend even een andere richting op dan de rest van mijn hand dus zit nog iets meer dan een week in revalidatie...
@creapYYY : bij mij was het een probleem met de verbinding ergens tussen de verdeelkast en de modem. In het begin leek het vaak of het alleen iracing was maar na verloop van tijd viel het wel op dat echt de hele verbinding weg viel.
Je kan best voor de race connecteren naar de TS server en dan kan je direct zien of het enkel iracing was of de hele verbinding. Ik gok op de hele verbinding.
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Beterschap Koen!Fragbeestje schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 09:17:
Na een periode van minder te racen zal er nog een periode volgen tot volgende week zaterdag
Mijn duim ging vorig weekend even een andere richting op dan de rest van mijn hand dus zit nog iets meer dan een week in revalidatie...
....
Verwijderd
Ik ben een dagje terug van vakantie, maar meteen eens een wing 17 getest met de radical op Suzuka en die rijd vrij aardig. Heb deze geupload op de setup site. Setup is afkomstig van Philip Widdesom (hoop dat ik het goed schrijf) enkel BB is aangepast .... is wel wennen na 4-5 weken met wing 26 maar is vrij goed te houden en reed op race fuel 1.56.1 ... zij die willen kunnen dus aan de slag gaan
Het kriebelt al een hele tijd.. En de laatste dagen ook letterlijk
Dat gaat nog wat geven de komende week

hopelijk kan ik snel terug
Verwijderd
Vanavond maar eens even oefenen, heb nog geen seconde achter iRacing kunnen zitten deze week.
Verwijderd
ik net een uurtje , suzuka niet echt mijn favo track maar als ik tijd heb rijd ik zeker morgen of zondag mee ... tenzij ik kaarten kan bemachtigen van de 24u van Zolder, dan ben ik daar te vindenArfman schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 11:45:
Mooie drift
Vanavond maar eens even oefenen, heb nog geen seconde achter iRacing kunnen zitten deze week.
mmm je mag gratis binnen aaikman ....Verwijderd schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 11:54:
[...]
ik net een uurtje , suzuka niet echt mijn favo track maar als ik tijd heb rijd ik zeker morgen of zondag mee ... tenzij ik kaarten kan bemachtigen van de 24u van Zolder, dan ben ik daar te vinden
laurens Vanthoor zoekt nog hostessen
Tja, ik heb er 2 thuisliggen ... gekregen omdat ik een jaarabonnement heb op Circuit Zolder, helaas ga ik zelf niet naar de race.Verwijderd schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 11:54:
[...]
ik net een uurtje , suzuka niet echt mijn favo track maar als ik tijd heb rijd ik zeker morgen of zondag mee ... tenzij ik kaarten kan bemachtigen van de 24u van Zolder, dan ben ik daar te vinden
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Verwijderd
ik zou zeggen ik kom ze halen maar zit straks zelf met een afspraak dus het zal voor de tele te volgen wordenFuelke schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 13:39:
[...]
Tja, ik heb er 2 thuisliggen ... gekregen omdat ik een jaarabonnement heb op Circuit Zolder, helaas ga ik zelf niet naar de race.
Verwijderd
that will be a total failuredabelg schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 12:55:
[...]
mmm je mag gratis binnen aaikman ....
laurens Vanthoor zoekt nog hostessen
Verwijderd
suc6Niellie41 schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 09:04:
Straks om 11 uur doe ik weer mee aan se NiS race. Ben benieuwd want de setup deze week is heel loose.
Bedankt voor de setup, maar hij is mij (zonder echt tijd om te oefenen) te onstabiel, met name op kerbs en bocht uit. Heb de iRacing 26 wing setup gepakt en daar reed ik al snel weer in de 1.56 met racefuel. Zag trouwens dat mijn optimal 1.55.5 was, dat is maar 0.4 seconde langzamer dan het snelste rondje die ik ken (1.55.077 van Omar Soto 2 seizoenen geleden)Verwijderd schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 11:35:
beterschap Koen.
Ik ben een dagje terug van vakantie, maar meteen eens een wing 17 getest met de radical op Suzuka en die rijd vrij aardig. Heb deze geupload op de setup site. Setup is afkomstig van Philip Widdesom (hoop dat ik het goed schrijf) enkel BB is aangepast .... is wel wennen na 4-5 weken met wing 26 maar is vrij goed te houden en reed op race fuel 1.56.1 ... zij die willen kunnen dus aan de slag gaan
Hopelijk een paar races meepakken dit weekend.
Niel: succes, als je gaat streamen post de link dan hier aub, ik wil wel eens kijken hoe dat op ovals er aan toe gaat
http://www.twitch.tv/hekkens41
Heb je een singlescreen setup of triplescreen?
Zet zo wel even je stream aan, ben benieuwd!
0.002 seconde langzamer dan mijn PB
Lijkt wel een Australische server, auto's zweven een beetje over de weg.
[ Voor 78% gewijzigd door Arfman op 31-08-2013 11:16 ]
Dat was close! Maar een verdiende 3de plek!
[ Voor 19% gewijzigd door JoepW op 31-08-2013 12:39 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Zelf helaas wat problemen met mijn rem pedaal waardoor ik nooit echt lekker mee kon komen. Heel knap van Niel. Mooie 3e plek.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Dennis. Degene die boven jou posttecreapYYY schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 12:44:
Welke tweakers zaten nog meer in deze split dan?
Zal zo een verslagje maken. Even uitrusten
Skip: Ca. 8,16 Liter
SM: Ca. 13,08 Liter
Hier de definitieve race details:
GoT Monday Tournament 13S3 Week 6 | 02-09-13 | ||||||
Car(s) | |||||||
![]() |
| ||||||
![]() |
| ||||||
Track(s) | |||||||
![]() |
| ||||||
General Info | |||||||
Server up | 20:00 CET (18:00 GMT) | ||||||
Access | GoT League members | ||||||
Benelux Only? | No | ||||||
Minimum Safety Rating | No | ||||||
Minimum iRating | No | ||||||
Number of Heats | 1 | ||||||
Where found | League Session | ||||||
Program (in CET) | |||||||
Heat 1 | |||||||
Practice | 20:00 - 21:00 (60 min.) | ||||||
Qualification | 21:00 - 21:15 (15 min.) | ||||||
Race | 21:15 - 22:00 (45 min.) | ||||||
Start | Standing | ||||||
Cautions | Local | ||||||
Fast Repairs | 2 | ||||||
Remarks | |||||||
1 stop |
[ Voor 89% gewijzigd door JoepW op 31-08-2013 13:48 ]
Ga deze race nog missen denk ik, maar kom wel ff meekijken en jullie op TS lastig vallenJoepW schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 13:26:
De maximum hoeveelheid brandstof voor de race van Maandag is (in afwijking van de diverse posts) als volgt vastgesteld:
Skip: Ca. 8,16 Liter
SM: Ca. 13,08 Liter
Hier de definitieve race details:
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Kwalificatie
Mijn kwalificatie tijd was een 28.722. 0.002 seconde langzamer dan mijn PB, dus ik was tevreden.
Race
De race mocht ik als 4e beginnen, maar ik zakte terug naar P6/P7. Het verbaasde dat we green flag pitstops kregen. Ik vergistte me in de afstand van pit entry en kreeg daardoor een stop and go penalty van 17 seconden. Oops!

Kwam weer naar buiten als 20e. Snel lag ik weer 11e en langzaam maar zeker reed ik op P8.
We kregen voor de 2e keer green flag pitstops(!) en de ronde na mijn stop kwam de eerste (en enige) caution van de race.
De leiders gingen naar binnen en ik mocht de race als leider herstarten. Het duurde alleen niet heel lang, want een halve ronde daarna lag ik weer 3e of zo. Door een fout van P1 en P2, kon ik via de buitenkant 3/4 mensen inhalen en lag ik weer even aan de leiden!

Na een tijd zakte ik weer naar P4, maar kon goed mee met de twee voor mij. De laatste 30 ronden volgde ik #1 en #4. Achter mij kwamen 2 auto's ook al dichterbij en het beloofde spannend te worden. 5 auto's in gevecht voor P2!
Gelukkig voor mij konden de auto's achter me niet dichtbij genoeg komen en ik kon de laatste 4 ronden een aanval doen bij de auto voor me (#4). Die laatste 4 ronden reden we side by side voor P3.
In de laatste ronde had ik hem en kwam als 3e over de finish!

Ik ben echt super blij met dit resultaat en het voelde voor mij als een overwinning!
Echt een gave race.
Resultaten
Het was ook de eerste keer dat ik een race streamde en ik had er helemaal geen last van! Dat ga ik vaker doen.
Ik heb hem al kunnen uploaden naar YouTube en hij is hier terug te zien:
Zal hopelijk snel eens een kleine samenvatting maken van de actie die ik mee maakte.
Verwijderd
het was wel een lichte aanpassing van de set van Philip WiddowsonArfman schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 13:36:
Zo, een 1.56.3 neergezet in Q met de setup van aaikman. Ga hem denk ik toch maar gebruiken in de race, death or the gladiools
Ook al 3e!Arfman schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 14:48:
Net 3e geworden in de Radical achter Matthias Witte en Philip Widdowson. Erg tevreden over, en als ik niet teveel had geslipt af en toe had ik nog 2e kunnen worden. Even uitkijken met die 17 wing setup dus maar het is te doen, 3 incjes maar.
Gefeliciteerd.
Lekkere oval rating en SR ook, petje af hoor.
Heeft iemand al de Silverado op Mosport geprobeerd? Is echt een aanrader als je het nog niet gedaan hebt. Rijdt echt fantastisch met de fixed set!
De punten die je voor het toernooi scoort hangen natuurlijk af van je finish positie binnen je class. Het zou voor kunnen komen (hopelijk niet) dat een class maar heel weinig mensen krijgt, waardoor die mensen allemaal veel punten scoren. Dat zou niet helemaal eerlijk zijn, die mensen zouden misschien veel minder punten scoren als er meer mensen waren waar ze van zouden verliezen. Daarom hebben we de score (in het geval van multiclass races) een beetje aangepast. Er zijn namelijk meer punten te verdienen in de class met de meeste mensen, omdat daar meer competitie is en dus minder kans om hoog te eindigen.
Bovenop de normale punten die je voor je eind positie krijgt, krijg je nu ook een bonus ter waarde van P * (A/T)^2, waarbij P = normale punten, A = het aantal mensen in jou class en T = het totaal aantal deelnemers. Het resultaat is dat de winnaar van een goed bezette class 1 bijvoorbeeld 25 + 5 = 30 punten krijgt en de winnaar van de minder bezette class 2 maar 25 + 2 = 27 punten. Alle punten worden daarna terug genormalizeerd tot de normale range (25-0), dat wil zeggen dat de winnaar van class 1 weer 25 punten krijgt en de winnaar van class 2 maar 22.
Lang verhaal kort: iets minder punten te verkrijgen als er heel weinig auto's in je class zijn. Probeer er daarom voor te zorgen dat de distributie tussen de twee auto's ongeveer gelijk blijft. Kijk voordat je joined even wie er in de sessie zit en in welke auto, en pak dan aub de auto die het minste aanwezig is. Dit kun je doen door je muis over de helm te houden naast de sessie in de lijst (naast de groene join knop).
Op die manier krijgen we de verdeling wel ongeveer gelijk wat natuurlijk voor de leukste race zal zorgen
kan nog niet racen dus ben maar wat aan het fotosoepen geslagen, maar trading paints blijkt eruit te liggen?
vind er niet direct iets van terug maar is hopelijk wel maar tijdelijk... of ben ik de enige die er niet op geraakt?
6 min repairs en dan maar zo goed mogenlijk eindigen.
7 min repairs... Riley dacht dat het een handig idee was om in de esses in te halen. Weer te enthousiast aan de kant gegaan en muur aangetikt
[ Voor 32% gewijzigd door themac1983 op 01-09-2013 01:11 ]
Dit topic is gesloten.