Tsja, de problemen tussen de classes gisteravond zal voornamelijk komen doordat veel mensen nog onervaren zijn met multiclass racen. Het is gewoon niet makkelijk en er wordt vaak gedacht dat je als langzamere classe nergens druk om te maken want het is toch niet jou schuld als het mis gaat, maar dat is toch echt niet waar. Het is dan wel de verantwoordelijkheid van de snellere class om netjes in te halen, maar de langzame class moet ook zorgen dat ze netjes ingehaald kunnen worden, dat wil zeggen niet rare ljinen kiezen of perse toch gewoon insturen terwijl je ingehaald wordt. Nu wil ik niet zeggen dat dit gisteravond gebeurde, heb ook geen replay gezien, maar het heeft zeker wel een rol gespeeld af en toe denk ik. Dat soort dingen leer je alleen met ervaring en het is dan ook niet zo gek dat de meest ervaren mensen eigenlijk vrijwel zonder problemen er doorheen zijn gekomen. Je wordt af en toe ingehaald buitenom in een krappe bocht, of je krijgt af en toe een divebomb, vervelend maar dat hoeft niet meteen einde race te betekenen, gewoon zo veel mogelijk in je spiegels kijken (en op F3) en je nooit laten verrassen. Zodra iemand je verrast met zijn inhaal actie ben je zelf verkeerd bezig imo

Het is niet makkelijk maar na een paar races in de langzamere class in ProtoGT had ik wel door dat je je niet kan veroorloven om iemand niet aan te zien komen, je moet gewoon constant weten wat er achter je zit en hoe dichtbij en constant vooruit plannen waar ze je gaan inhalen, anders gaat het mis. En dat vind ik juist zo leuk aan multiclass racen...
Zodra je weet waar je ingehaald gaat worden kun je ook bepalen wat er gaat gebeuren. Je kunt bijv liften om het makkelijk te maken en zonder kleerscheuren eraf te komen, of je kunt de binnenkant verdedigen om te zorgen dat je toch zelf even die bocht kan nemen zonder two-wide te gaan of naar de buitenkant gedrongen te worden. Dat is een risico wat je moet inschatten net als bij elke andere inhaal actie, en soms gaat dat nou eenmaal mis.
[
Voor 12% gewijzigd door
NickThissen op 03-09-2013 16:09
]