iRacing: 2013 Seizoen 1 t/m 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 94 ... 141 Laatste
Acties:
  • 263.727 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-02 00:02
Argh, had zo'n gave race kunnen zijn...
http://members.iracing.co...nid=8833132&custid=127338

Crash in l2 met die ryan naab waardoor ik 1 minuut verloor. Hij spinde en lockte zijn remmen niet waardoor hij doodleuk de baan weer opkwam en 3 man meepakte.

Daarna een superrace gereden, en op een minuut van P1 geeindigd.

Ik voldoe nu wel eindelijk aan de 1500+ Irating eis voor GOT league races (als ik niet op het forum zou zitten)

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
Lol. Uitschieters naar 450+ FPS op Spa met m'n nieuwe PC :+ (Enkel scherm wel, maar dan nog :p)

Ok, nu toch echt overtuigd dat het verschil tussen ~70-80 en ~250-300 FPS toch echt wel te zien is, zelfs op een standaard 60Hz scherm.

Heeft het zin om nu het aantal schermen op 3 te zetten, ook al heb ik maar 2 schermen aangesloten (en zie ik iRacing maar op 1)? Als ik dat doe valt hij terug tot 120-200 FPS afhankelijk waar op de baan. Als ik dat soort FPS haal met alles max op 3 schermen dan heb ik niks te klagen in ieder geval :)

[ Voor 81% gewijzigd door NickThissen op 07-08-2013 22:16 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijmennabuurs
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-08-2022
wow ik wist niet eens dat je 450 fps kon halen?

Twitch.tv iRacing Profiel Website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
By the way volgende week hoogstwaarschijnlijk NTM5 voor de FW31. Ben toch benieuwd of ze nu eindelijk eens een update weten uit te brengen die wel in de smaak valt. Zin om die auto weer eens te rijden maar met dit bandenmodel vind ik er echt niks aan.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-02 00:02
http://members.iracing.co...nid=8833815&custid=127338

boujaka!!!! van 2e vertrokken, achter 1 zitten cruisen (lang leve tows op straights lol), hij maakt foutje en ik niet!

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:48

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
NickThissen schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 22:10:
Lol. Uitschieters naar 450+ FPS op Spa met m'n nieuwe PC :+ (Enkel scherm wel, maar dan nog :p)

Ok, nu toch echt overtuigd dat het verschil tussen ~70-80 en ~250-300 FPS toch echt wel te zien is, zelfs op een standaard 60Hz scherm.

Heeft het zin om nu het aantal schermen op 3 te zetten, ook al heb ik maar 2 schermen aangesloten (en zie ik iRacing maar op 1)? Als ik dat doe valt hij terug tot 120-200 FPS afhankelijk waar op de baan. Als ik dat soort FPS haal met alles max op 3 schermen dan heb ik niks te klagen in ieder geval :)
120-200 komt me bekend voor als FPS'jes die ik ook haal met 3 schermen...
En met 1 scherm zit ik ook ri. 450 of meer. Dus koop ff snel 2 schermen erbij ;)
themac1983 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 22:51:

boujaka!!!! van 2e vertrokken, achter 1 zitten cruisen (lang leve tows op straights lol), hij maakt foutje en ik niet!
Gefeliciteerd.

[ Voor 17% gewijzigd door JoepW op 07-08-2013 23:06 ]

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-09 08:55
Ik weet niet of jullie FPS fanaten het al gezien hadden in de release notes, maar tegenwoordig word het ook gelogd in de telemetry output.

Hier bijvoorbeeld de info van de L49 race op spa van maandag.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4903492/got/motec-fps-cpu-640.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Red Baron op 08-08-2013 03:09 ]

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

NickThissen schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 22:45:
By the way volgende week hoogstwaarschijnlijk NTM5 voor de FW31. Ben toch benieuwd of ze nu eindelijk eens een update weten uit te brengen die wel in de smaak valt. Zin om die auto weer eens te rijden maar met dit bandenmodel vind ik er echt niks aan.
Wow dat zou heel interessant zijn en de Williams heel goed doen!
Hier is de bron trouwens: http://members.iracing.co...list/3207942.page#7306565
Just a heads up that sometime next week we are very likely going to release the Williams car which will have V5 tires. (Sometime week of August 12) We wanted to put out a patch to help with a few other little bugs and also spent time on this car and decided to include it next week. We think will be happy with the improvements. Usually don't like changing cars mid-season, our apologies in that regard but think the pros outweigh the cons. It is also our World Championship level car so want to get the better car in their hands for the balance of the season and releasing it next week will give them 10 or more days before the next race.

Good racing

Tony
Dus waarschijnlijk ook volgende week een patch voor andere bugs (zoals failed (fixed) setups op ovals, wat ik lees).

[ Voor 51% gewijzigd door Niellie41 op 08-08-2013 04:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Red Baron schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 03:09:
Ik weet niet of jullie FPS fanaten het al gezien hadden in de release notes, maar tegenwoordig word het ook gelogd in de telemetry output.

Hier bijvoorbeeld de info van de L49 race op spa van maandag.
[afbeelding]
Aangezien jij nooit onder de 100 komt denk ik dat ook jij je er in hebt verdiept. ;) Maar ik zak tot 80, zonder andere auto's in de buurt. En tot 70 met wat auto's om me heen.
Dit heb ik enkel op Spa en Suzuka. Ik snap nog steeds niet wat de bottle neck zou kunnen zijn bij mij.
Of heb je soms dingen om 'low' staan of zo?
Wil jij voor de lering en vermaak jouw renderer.ini eens ter beschikking stellen?

[ Voor 8% gewijzigd door JoepW op 08-08-2013 06:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:22

BM

Moderator Spielerij
JoepW schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 06:15:
[...]

Aangezien jij nooit onder de 100 komt denk ik dat ook jij je er in hebt verdiept. ;) Maar ik zak tot 80, zonder andere auto's in de buurt. En tot 70 met wat auto's om me heen.
Dit heb ik enkel op Spa en Suzuka. Ik snap nog steeds niet wat de bottle neck zou kunnen zijn bij mij.
Wil jij voor de lering en vermaak jouw renderer.ini eens ter beschikking stellen?
Ik had gister tijdens de race op Spa voor het eerst sinds ik mijn nieuwe pc heb dat ie onder de locked FPS viel (84fps). Gek genoeg was dat continu in La Source, en niet (wat ik eerder zou verwachten) bij het naar rijden naar Eau Rouge, of richting Pouhon. Niet zo heel spannend, en so far alleen op Spa. Afgelopen week Suzuka ging prima, terwijl dat ook een lastige track schijnt te zijn qua fps.
NickThissen schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 22:45:
Ben benieuwd, ken die hele FW31 eigenlijk niet, maar het is wel een heel ander soort auto dan waar NTM5 nu op zit. Veel meer vermogen en downforce. Als het op die auto net zo goed werkt als op de Skip en de L49 kunnen we d'r denk ik wel van uit gaan dat het op alle (road) wagens goed gaat werken.

[ Voor 26% gewijzigd door BM op 08-08-2013 07:52 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
themac1983 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 22:51:

Netjes, heb deze week weinig tijd gehad en heb afgelopen maandag alleen wat gepracticed (1:40:xx, kan beter)
Hopenlijk van het weekend een race kunnen rijden, voorafgaand met wat practice natuurlijk.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarninho
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-01-2024
[...]

Ben ik ook wel benieuwd naar. In de linkerbocht na Rivage zak ik tot onder de 40fps. Met een AMD 1090T@4ghz en gtx590 met 3 schermen en alles lang niet op max... En met zo weinig fps kost het wel aardig wat moeite om de auto daar in het rechte spoor te houden.

Gisteren trouwens een rare bug. Kwam in een sessie waarbij totaal geen tijden werden getoond. 40 man op de baan en niemand die een tijd had staan. Zie ik later bij de uitslagen wel gewoon tijden staan. Vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik had tijdens de L49 race van ons dat mijn opt en best tijd niet werden bijgewerkt. In de uitslag staat wel mijn nieuwe beste tijd maar mijn lokaal opgeslagen tijden zijn niet bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarninho
Had dat niet te maken met 1x-en? Die heb je nogal snel te pakken en dan update hij die tijden niet. Ik had ook heel lang een snelste tijd van 2.25 staan in de uitslagen, terwijl mijn optimum lokaal in de 2.28 lag omdat ik Blanchimont niet goed voor elkaar kreeg.

Zojuist trouwens een I5 4670k en Gigabyte z87x besteld. Ben de framedrops zat. En Spa is gewoon té gaaf in de Lotus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
[...]

Verdiept? Nee niet echt, gewoon wat van de standaard tips hier en daar opgepikt en ingesteld.
Erg uitgebreid testen met benchmarks heb ik niet echt gedaan ofzo.

Zoals je ziet staan er dus wel wat dingetjes uit.
Overigens is onderstaand screenshot gemaakt in single screen, maar ik race dus gewoon in eyefinity met 3 schermen.

https://dl.dropboxusercon...t/renderer_2013-08-08.ini

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vWZOOCe.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Staat die GPU memory slider niet extreem hoog?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Geen idee? Ik heb een 7950 dus 3gb beschikbaar, cpu is een i3570k. Beide niet overclocked ofzo (alhoewel de 7950 een factory oc'd sapphire is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hm, ik had in m'n hoofd dat die 1000 MB onder je beschikbare geheugen moet zitten, maar misschien is het 100 MB... Staat in ieder geval in die popup als je muis erover houdt, ik weet het niet meer uit m'n hoofd maar het was iets met 1 en een paar nullen :+

Zal niet uitmaken aangezien hij toch maar 770 MB gebruikt.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Heb ook alles op max met de 7950@1200/1600

Ben toch wel benieuwd wat de fps doet op stock en op OC@4800 ,2600K.
Gaat ik 1 deze dagen eens testen.

@Redbaron
Waar kan ik de telemetry output vinden? Kan ik die ook handmatig aan/uit- zetten? Zodat ik bv met verschillende instellingen dezelfde replay kan loggen.

[ Voor 23% gewijzigd door Bullus op 08-08-2013 11:08 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Jij hebt iets meer uit staan dan ik, rb. Zal eens zien wat dat geeft. Maar cockpit mirrors uit? Hmmmm. Alhoewel... Ik kijk er bijna nooit in. ;)
@nick: mem slider 500 gpu vrijhouden is het advies.
En bullus replay en telemetry gaat niet samen, volgens mij.
In de ts staat motec sw en mu.exe. Daar kan je alles mee regelen.
wel gisteren 1 ding ontdekt.
Ik had nogal eens tearing in het midden van de schermen. Ik heb nu geen fps cap meer en de tearing is foetsie. Dat was al winst.

[ Voor 26% gewijzigd door JoepW op 08-08-2013 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Volgens mij werkt de telemetry niet in replay mode inderdaad.
De standaard keycombo om het aan te zetten is alt+L en dan zie je zo'n telemetry icoon op je scherm verschijnen.

In mu (programma dat de iracing output bestanden omzet naar motec bestanden) is een optie die automatisch elke keer de telemetry ingame inschakelt zodat je er zelf niet meer aan hoeft te denken.

Maar ik denk dat je voor replays dus nog gewoon aangewezen bent op een 3rd party tooltje als fraps o.i.d. om te benchmarken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-09 15:35

ThunderNet

Flits!

Even een off-topic vraagje hier :$ heeft iemand hier de orginele clubsport pedals? en zo ja, zou diegene een foto willen maken van de draadjes aan de potmeter bij het rempedaal. Ik ben even zo dom geweest om de potmeter los te solderen zonder eerst te kijken welk kleur draadje op welk pootje moet :$

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Red Baron schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 10:39:
[...]

Verdiept? Nee niet echt, gewoon wat van de standaard tips hier en daar opgepikt en ingesteld.

Overigens is onderstaand screenshot gemaakt in single screen, maar ik race dus gewoon in eyefinity met 3 schermen.

[afbeelding]
In afwijking tov jouw setting had ik deze instellingen:
  • shadow maps on everything
  • Grand Stand High
  • Far Terrain on
  • Cockpit mirrors.
  • Disable DXTn
Ik heb alles gezet zoals bij jou. Enkel heb ik de cockpit mirrors aangelaten met laag detail.

Het effect op Spa is nu 110-120 fps op de moeilijke stukken en ca. 240-250 op de makkelijke stukken.
Mijn GPU draait dan continue op 99% uitnutting en de CPU over alle cores heen op ca. 20% en de 2 cores die iRacing gebruikt draaien slechts op 50% of zo.
Dus het lijkt er op dat de GPU in tegenstelling wat ik overal lees en ook dacht de bottle neck is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
ThunderNet schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 13:20:
Even een off-topic vraagje hier :$ heeft iemand hier de orginele clubsport pedals? en zo ja, zou diegene een foto willen maken van de draadjes aan de potmeter bij het rempedaal. Ik ben even zo dom geweest om de potmeter los te solderen zonder eerst te kijken welk kleur draadje op welk pootje moet :$
Ik weet niet of ik er zo 1.2.3 bij kan met de camera. Ik zal ff proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
JoepW schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 13:25:
[...]
Dus het lijkt er op dat de GPU in tegenstelling wat ik overal lees en ook dacht de bottle neck is.
Dat zou eigenlijk vrij positief zijn. Geloof ook wel dat er de laatste paar builds een en ander aan versleuteld is :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
ThunderNet schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 13:20:
Hiero is ie. Klik op het plaatje voor een grotere versie:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22265537/topic_2013_s3/potmeter_csw_s.JPG
BM schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 13:39:
[...]

Dat zou eigenlijk vrij positief zijn. Geloof ook wel dat er de laatste paar builds een en ander aan versleuteld is :)
Wat is daar positief aan dan. Mijn GPU is zo ongeveer de top en staat voluit te stampen zonder dat ik alles op high heb staan. En mijn CPU valt in slaap ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

JoepW schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 13:42:
[...]

[afbeelding]

[...]

Wat er daar positief aan dan. Mijn GPU is zo ongeveer de top en staat voluit te stampen zonder dat ik alles op high heb staan. En mijn CPU valt in slaap ;)
top! thx :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
[...]

Wat is daar positief aan dan. Mijn GPU is zo ongeveer de top en staat voluit te stampen zonder dat ik alles op high heb staan. En mijn CPU valt in slaap ;)
Als je de frames niet capped is het toch niet zo gek dat er iets 100% gaat staan stampen? Of dat nou de CPU of GPU is, ligt er maar net aan waar de bottleneck zit.. Of zeg ik nou iets heel doms :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
[...]

Dat zou betekenen dat iRacing graphics specifieke zaken eindelijk daar laat uitvoeren waar ze thuishoren, namelijk de GPU. Qua CPU usage is het vrij voorspelbaar wat een game moet doen volgens mij, dus dat daar weinig 'spannends' gebeurd (50%) verbaasd me niet. Physics worden een x-aantal keer per seconde berekend, en dat zal volgens mij het meest ingewikkeld wel zijn.

En wat Nick zegt, als je iRacing vraagt: 'give me all you got' snap ik wel dat je GPU volle bak staat te stampen, en je CPU er een beetje lafjes achteraan huppelt :p

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Da's waar.
Maar het is met ATI kaarten aan te raden om niet te cappen. Tearing is echt weg nu. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

[...]

[afbeelding]

[...]

Hmmm... load-cell vervangen, potmeter vervangen.. En nog steeds: geen werkend rempedaal :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
JoepW schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 14:08:
Da's waar.
Maar het is met ATI kaarten aan te raden om niet te cappen. Tearing is echt weg nu. ;)
Wat je daarmee wel hebt is dat je wel drops gaat krijgen (al zijn ze van 300 naar 180), en in sommige gevallen kunnen die wél opvallen. Dat is de reden dat ik de boel bij mij op 84fps gecapped heb. Ik had anders op sommige plekken drops van 150+ naar 90 ofzo, en dat viel voor mij wel op en voelde stotterig aan. Maar daar moeten mensen zelf maar achter komen wat voor hun het beste werkt. Tis een goeie tip iig.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

Is je print niet defect dan?

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
BM schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 14:15:
[...]

Wat je daarmee wel hebt is dat je wel drops gaat krijgen (al zijn ze van 300 naar 180), en in sommige gevallen kunnen die wél opvallen. Dat is de reden dat ik de boel bij mij op 84fps gecapped heb. Ik had anders op sommige plekken drops van 150+ naar 90 ofzo, en dat viel voor mij wel op en voelde stotterig aan. Maar daar moeten mensen zelf maar achter komen wat voor hun het beste werkt. Tis een goeie tip iig.
Die drops is idd waar. Maar liever op sommige tracks drops (Spa & Suzuka) dan bijna altijd op drie schermen zo'n tearing 'streep'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-09 18:02

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ik cap de frames ook met men ati kaart maar heb nergens last van. Geen tearings te zien hier.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 23:12

Arfman

Drome!

JoepW schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 13:25:
Ja, maardat zei ik maanden geleden ook al :+
Ik heb een Logitech tobo met CPU meter scherm erop (G15), en tijdens iRacing zie je de CPU niet boven de 30% 50% komen, nog lang niet gemaxed dus. Conclusie: GPU is de limiet.

Ik ga de settings van Red Baron ook eens proberen.

EDIT: zo, geprobeerd. Bevindingen:

Eerst een rondje met de Radical op Spa met mijn huidige instellingen. Daarmee kreeg ik gemiddeld (via MoTeC en telemetry output, wat een gepuzzel haha) 160fps, minimum 107, maximum 207.

Instellingen aangepast naar die van Paul, sim opnieuw opgestart, loading error 61. Huh? PC gereboot, sim opgestart, dit keer werkte het wel. Waarschijnlijk toeval. Cijfers met de nieuwe instellingen: gemiddeld 204fps (+44fps!), minimum 123, maximum 296. Vooral met de minimum ben ik erg blij, want met veel auto's wil het op de drukke stukken op o.a. Spa wel eens terugvallen naar ~80fps, en dat merk je echt wel.

Daarnaast ziet het er ook nog eens mooier uit, waarschijnlijk omdat de antialiasing nu op 8x staat ipv. 4. Wellicht mis ik wat detail in de schaduwen nu maar dat vind ik niet zo boeiend.

Nu nog leren hoe ik in 1 MoTeC scherm de 2 datasets kan vergelijken, nu switch ik nog steeds heen en weer. Verder dikke pluim voor deze instellingen, het loopt echt een stuk beter!

Overigens is dit op een i5 2500K OC-ed naar 4.4GHz met een Club3D 7970 3GB (niet OC).

[ Voor 52% gewijzigd door Arfman op 08-08-2013 15:46 ]

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Mooi Arfman. U2 happy ;)
Ik heb overigens mijn i7 op dezelfde snelheid draaien en mijn GPU is lichtjes OC'd
Het schema voor de rest van het seizoen van de Dinsdag is wat aangepast en aangevuld t/m week 13!
Dit is nu ook op alle plekken bijgewerkt. Hier kan je de details en het overzicht vinden:
Agenda hier op het forum
Post hier op het forum
Tournament Site - details
Tournament Site - Calandar

[ Voor 6% gewijzigd door JoepW op 08-08-2013 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Arfman schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 15:15:
Nu nog leren hoe ik in 1 MoTeC scherm de 2 datasets kan vergelijken, nu switch ik nog steeds heen en weer. Verder dikke pluim voor deze instellingen, het loopt echt een stuk beter!
Je kan gewoon meerdere telemetry bestanden tegelijk openen.
Als je dan in dat overzicht op het groene vlaggetje met het plusje klikt (of Ctrl + Alt + F) dan selecteert hij meteen de snelste rondes per bestand en zie je die beide terug in de rapporten.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sS7alw0.png

Of bedoel je wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Dat is precies wat ik bedoel, dankjewel!

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoepW schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 09:21:
[...]
Maar echt ik kom absoluut niet aan de tijden van Maykel en al helemaal niet aan die van Rudy. Knap hoor.
Ik wil wel een L49 school aanvragen bij deze heren ;)
Dat kan hoor. De meeste winst pakte ik waarschijnlijk tijdens het remmen en het inglijden van de bochten. Uitaccellereren is puur gevoel.

Misschien vreemd, maar ik denk dat de beste track om te oefenen een platte oval is. Alleen maar dezelfde bochten en ruim. Volgens mij hebben de meeste New Hampshire wel. Net met de basis set geprobeert (+ steering lock naar wat ik op andere wagens heb 12:1 en bar voor naar 4). Kun je prima gecontroleerd mee de bocht inglijden en uit driften. Hoef je de wagen enkel in 4e versnelling te houden.

Voor de G27 mensen m'n stuur settings:
In profiler:
overall effects: 105%
Apring effect: 0
damper effect: 0

geen center spring
vinkje allow game to ajust settings aan (geen idee waarom of wat dit doet).

Ingame:
enable force feedback: aan
use lineair mode: uit
strength: 40
damping: 0
minforce: 0

De reden dat lineair mode uit staat is omdat ik Oval rijd en zonder lineair ffb mode een beter gevoel heb wanneer de wagen de grens van traktie bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

radical set voor road atlanta ge-upload...met wing 25 wel ... kom er maar niet uit met wing 17 ;) ... van het weekend is een raceje dus doen ... set voelt goed en voor één keer vind ik dat onderstuur lekker gaan in deze wagen ... 1.16.6 op 16l en op 26l 1.17.0 tot 1.17.5 :) ... ik zou zeggen ga lekker je gang >:)

setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Is volgende verdachte, krijg nieuwe opgestuurd vanuit fanatec...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-09 09:19
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/apXVnm7.jpg
Greg Hill schreef op het iRacing forum:
We've made great progress on this car. The graphics are pretty much done and we're working hard to finalize the physics. We look forward to releasing it. Until then enjoy these screenshots! Note that they show in-progress work and minor issues are present.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1Nc8vUM.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door gtrNL op 08-08-2013 22:28 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hmm, vind het niet zo indrukwekkend om eerlijk te zijn. Op de een of andere manier vind ik het model zo amateuristisch uitzien. Het gebrek aan reflecties in de textures, het feit dat je de pixels kan tellen in het logo, het feit dat de 'gaps' tussen bodywork panelen (hood, bumper, deur, benzinedop, etc) pijnlijk duidelijk gewoon lijntjes in de skin zijn, etc... Ik weet niet precies waar het aan ligt maar ik vind het er niet uit zien.

Zal niet afdoen aan het feit dat ik hem toch wel ga kopen, maar toch vind ik de vorige auto's (met name de McLaren) er 100 keer beter uit zien.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
NickThissen schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 22:41:
Hmm, vind het niet zo indrukwekkend om eerlijk te zijn. Op de een of andere manier vind ik het model zo amateuristisch uitzien......
Dat is toch logisch. Het zijn auto's van precies 50 jaar oud. Toen waren de naden en het spuitwerk niet zo mooi :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijmennabuurs
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-08-2022
hahah, ik had ook verwacht dat ze het gt3 stuur en interieur zouden gebruiken.
maar dus gewoon de versie die in het weg model zit.
weten ze al iets of er een eigen serie komt of dat hij gaat mixen met een andere auto?

Twitch.tv iRacing Profiel Website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
thijmennabuurs schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 23:20:
hahah, ik had ook verwacht dat ze het gt3 stuur en interieur zouden gebruiken.
maar dus gewoon de versie die in het weg model zit.
weten ze al iets of er een eigen serie komt of dat hij gaat mixen met een andere auto?
Het mag geen Porsche zijn hè! Het moet een RUF zijn en dus geen GT3 stuur. Licenties van Porsche zijn niet in handen van iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Achterkant en zijkant vind ik best ok uitzien maar op de een of andere manier zit iets niet goed aan de voorkant, geen idee wát t is maar iets stoort me aan de voorkant. En dan niet alleen de plaatsing van t #.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-09 14:46
Ik vind het bijna jammer dat ik morgen op vakantie ga, wat is het gaaf om met de Nascar (A in dit geval) op Watkins Glen te rijden :9~
Lekker driften en vooral genieten van dat geluid.

Vanuit de pits gestart en van p19 opgeklommen naar p9, onderweg in dit gevecht met in totaal 4 auto's terecht gekomen. Heel frustrerend als je een seconde per ronde sneller kunt, maar iemand voor je hebt die een treintje laat ontstaan, maar daardoor ontstond er wel een leuk gevecht.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Ik ben zeer benieuwd naar de specs van de auto. Daar hebben ze nog niet veel over los gelaten. Als die zo overpowered 4WD wordt als in het echt, kan hij weer niet samen met de andere GT auto's. (imo)

Edit: er komen blijkbaar 3 versies
Tony Gardner wrote:
Plan is to release 3 versions of the car all for the normal price. (3 cars for one price of $11.95) AWD, RWD and a cup/racing version. Pictures are of the "cup" version.

[ Voor 38% gewijzigd door Niellie41 op 09-08-2013 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

Het is niet echt een hardcore racer toch? Meer een opgepimpte straatversie van de 911, niet dat dat dan een trage auto is :+

edit:

Leuke deal, maar wel een vreemde eend in de bijt ineens met 3 versies.

[ Voor 26% gewijzigd door DirkT op 09-08-2013 08:46 ]

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
De Cup zal denk ik de enige worden in officiele series, en de andere twee voor de leuk erbij voor hosted ofzo. Een McLaren + RUF series zie ik wel zitten (later kunnen daar prima nog andere auto's bij) als nieuwe "GT Challenge" ofzo, de McLaren is in ieder geval populair genoeg om twee series te hebben (als enige).

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-09 18:02

DutchDevil79

I race, therfore I am

McLaren is niet meer zo populair als hiervoor. In de Grand-AM zijn de velden met de RIley ook vaak even groot. Geen overmacht aan McLarens iig. Maar denk dat eerst eens serie met alleen de RUF gaat krijgen. Er zijn zat multiclass series met GT auto's dus laten we kijken hoe zo'n cup serie gaat.

[ Voor 3% gewijzigd door DutchDevil79 op 09-08-2013 09:23 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Verwijderd schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 19:56:
radical set voor road atlanta ge-upload...met wing 25 wel ... kom er maar niet uit met wing 17 ;) ... van het weekend is een raceje dus doen ... set voelt goed en voor één keer vind ik dat onderstuur lekker gaan in deze wagen ... 1.16.6 op 16l en op 26l 1.17.0 tot 1.17.5 :) ... ik zou zeggen ga lekker je gang >:)

setup
Lekkere setup Bert! 1.17.8 op 26 liter en superstabiel (zoals je zou verwachten van een 25 wing setup). Hier ga ik mee racen, dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-09 09:19
Ik hoop dat de ruf cup versie op zichzelf mag. Als een 911 GT3 Cup serie. Dat zou echt super zijn.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarninho
Verwijderd schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 18:30:
Dat kan hoor. De meeste winst pakte ik waarschijnlijk tijdens het remmen en het inglijden van de bochten. Uitaccellereren is puur gevoel.

Misschien vreemd, maar ik denk dat de beste track om te oefenen een platte oval is. Alleen maar dezelfde bochten en ruim. Volgens mij hebben de meeste New Hampshire wel. Net met de basis set geprobeert (+ steering lock naar wat ik op andere wagens heb 12:1 en bar voor naar 4). Kun je prima gecontroleerd mee de bocht inglijden en uit driften. Hoef je de wagen enkel in 4e versnelling te houden.
Als je op vrijdagavond niks te doen hebt is de 'Wings are for Pussycats' league misschien iets voor je. Ik ga vanavond eens kijken of ik wakker kan blijven op Phoenix :)

Verder klopt het wat je zegt. Op Mosport reed ik ook mijn snelste tijden door de bocht in te glijden. Mosport en Spa zijn wat dat betreft niet zo heel verschillend. Op Zolder had je echter veel meer grip nodig bij het accelereren en werkte mijn Mosport set niet meer. Daar moest ik naar een set die de achterkant veel stabieler maakte, zodat ik snel weer op het gas kon.

Nu realiseer ik me echter, dat ik met een set zoals ik op Zolder had, moet rijden zoals ik op Mosport deed. En dat... gaat nog een hele uitdaging worden :) Maar zonder glijwerk heb ik nu een 25.0 als beste tijd en 24.8 als optimum staan en dan laat ik her en der nog behoorlijk wat liggen.

Zoals ik al dacht kon ik alleen al in Eau Rouge meer dan een halve seconde winnen. Vlak voor de kerbstone vol in de ankers, vlak langs de rechterkerbstone aan rijden (met half gas erop!) en vol over de linker kerb. Achterkant opvangen en vol gas. Vooral dat halve gas scheelt tienden.

Bij Blanchimont heb ik nog steeds grote problemen. Ik ben daar ook de 2 tienden verloren tov mijn optimum. Tijdens de training van dinsdag moet ik hem per ongeluk een keer echt heel erg goed hebben genomen en ik weet niet meer hoe :D Kan hem nu wel redelijk constant met 2 tienden verlies op mijn optimum nemen, dat was dinsdag wel anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arfman schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 10:01:
[...]

Lekkere setup Bert! 1.17.8 op 26 liter en superstabiel (zoals je zou verwachten van een 25 wing setup). Hier ga ik mee racen, dankjewel!
ik had ook een wing 17 set klaar maar die is me veel te tricky en te los na 5 rondjes ...van pure frustratie gewoon in de vuilbak gegooid :+ wing 25 vind ik op road atlanta wel heel safe maar je kan er dan ook lekker je race met opbouwen ... wel van de curbs afblijven heb ik gemerkt , vooral deze nadat je terug heuvel op gaat vlak voor de haakske linkse boven aan .... op snelhied curbs pakken is heel tricky heb ik gemerkt maar ik heb wat moeten schipperen in de set en met name daardoor ook dit moeten comprimeren maar op de belangrijkste curbs is die lekker te rijden >:) .... ik rijd normaal morgen namiddag en mss 's avonds een raceje en evetueel zondag voormiddag als ik vroeg op ben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gtrNL schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 10:37:
Ik hoop dat de ruf cup versie op zichzelf mag. Als een 911 GT3 Cup serie. Dat zou echt super zijn.
En zo te zien ook op slicks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FransJansen
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-07 14:42
Als er nog iemand op zoek is naar een button box, voor een mooie prijs.

Derek Speare Aktie: ;)

http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3208192.page

Toch maar een besteld ;) Net op tijd zie ik, ze zijn nu al weer op :?

[ Voor 19% gewijzigd door FransJansen op 09-08-2013 21:17 ]

“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Tja ik hoop er altijd nog eens ergens eentje te kunnen winnen met een race of met zo'n giveaway.
Dit specifieke modelletje vind ik wat minder trouwens.
Ik zou er liever eentje willen hebben met rotary encoders in plaats van die toggle switches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Steve Myers wrote:
Lets not call it a "cup" car, lets call it a "track" car. Its name in the sim will be Ruf RT 12R Track.

Imagine you had a Ruf RT-12 R and you blew the motor and you decided to put a normally aspirated racing motor in it and put slicks on it to go racing with.

And yes, we recorded and will have a different engine sample set for track version of the car.

Steve
http://members.iracing.co.../150/3208184.page#7312871

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jarninho schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 10:58:
[...]
Als je op vrijdagavond niks te doen hebt is de 'Wings are for Pussycats' league misschien iets voor je. Ik ga vanavond eens kijken of ik wakker kan blijven op Phoenix :)
Ah jammer, ik heb van de week nog even op een hosted sessie gereden op Phoenix, dat was echt leuk!!!. Die dogleg, zooo tricky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Aardige race in the ProtoGT net, helaas maar met 5 man door het splitten maar wel met 3 man de hele race samen gereden, echt 45 min lang posities uitwisselen en in een treintje rijden. Traffic was echt druk af en toe, werd door 3 HPDs tegelijk ingehaald in de kink (en verloor daar positie door ook nog), maar verder prima race.

Helaas dat de P4 voor me bij de start zich meteen in m'n zij boort en zichzelf spint, hij rijdt gewoon naar de apex alsof ik er niet ben terwijl we al de hele pacelap naast elkaar rijden. Groene vlag, 2 seconden later komt de 'eerste' (laatste eigelijk) bocht en hij duikt naar de apex, klaar... Niet zo slim :/

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 21:32

Froggy

...

Red Baron schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 10:39:
[...]

[afbeelding]
Hmm?? Heb ik iets gemist? Met een Ati kaart is het advies toch om in CC de AA en AF e.d. te regelen i.p.v. ingame?

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Froggy schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 01:08:
[...]

Hmm?? Heb ik iets gemist? Met een Ati kaart is het advies toch om in CC de AA en AF e.d. te regelen i.p.v. ingame?
Ja idd, je hebt iets gemist. Lees dit maar:
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1460197.page

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik heb een vreemd probleem, in replays krijg ik niet meer dan 60 FPS... Snap niet waar het aan ligt, de frame cap stond op 150 (nu zelfs uitgezet) maar hij capped hem toch duidelijk op 60 (alleen in replays). Daarmee krijg ik ook verschrikkelijke tearing, niet om aan te zien. Hoe kan dit? In de app.ini en renderer.ini staat nergens iets van 60.

En nee v-sync staat niet aan.

Edit
Hmm nevermind, is weer weg. Shadow volumes en depth of field effects (bij replay) uitgezet en nu gaatie weer onbeperkt hoog. Snap niet waarom die dingen voor een cap op precies 60 fps zorgen 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door NickThissen op 10-08-2013 11:34 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggy

Froggy

...

Thanks Joep! Ik ga maar weer eens aan het tunen. Vond het beeld de laatste tijd al iets minder, maar de oorzaak lijkt nu dus gevonden.
Toen ik een nieuwe kaart kocht, een dik half jaar terug, ben ik ongelofelijk aan het klooien geweest om het goed te krijgen en heb me toen voorgenomen: 'if it ain't broken, don't fix it'.

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
NickThissen schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 11:29:
Ik heb een vreemd probleem, in replays krijg ik niet meer dan 60 FPS... Snap niet waar het aan ligt, de frame cap stond op 150 (nu zelfs uitgezet) maar hij capped hem toch duidelijk op 60 (alleen in replays). Daarmee krijg ik ook verschrikkelijke tearing, niet om aan te zien. Hoe kan dit? In de app.ini en renderer.ini staat nergens iets van 60.

En nee v-sync staat niet aan.

Edit
Hmm nevermind, is weer weg. Shadow volumes en depth of field effects (bij replay) uitgezet en nu gaatie weer onbeperkt hoog. Snap niet waarom die dingen voor een cap op precies 60 fps zorgen 8)7
Klopt. Had ik ook ontdekt. Raar hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:55

Fuelke

Forza Ferrari

(jarig!)

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Kom ook naar onze GoT-iRacing Meeting!

We gaan volgende week zondag met GoT iRacing karten!
Op een hele mooie buitenbaan in de achterhoek met een leuk programma.

[ Voor 32% gewijzigd door JoepW op 11-08-2013 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Heb toch wat problemen met de nieuwe PC, videokaart lijkt te crashen ofzo... vreemde is dat het niet in een spel gebeurt maar gewoon tijdens het browsen ofzo (misschien ligt het aan flash filmpjes). En nog vreemder: het gebeurt alleen op m'n eerste scherm, tweede scherm blijft gewoon werken...

http://members.iracing.co...st/0/3208474.page#7315026

Iemand die er meer vanaf weet?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2022
Is je PSU niet wat mager? Volgens deze site

http://support.asus.com/PowerSupply.aspx?SLanguage=en

heb je minimaal 700 watt nodig.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
NickThissen schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 13:24:
Heb toch wat problemen met de nieuwe PC, videokaart lijkt te crashen ofzo... vreemde is dat het niet in een spel gebeurt maar gewoon tijdens het browsen ofzo (misschien ligt het aan flash filmpjes). En nog vreemder: het gebeurt alleen op m'n eerste scherm, tweede scherm blijft gewoon werken...

http://members.iracing.co...st/0/3208474.page#7315026

Iemand die er meer vanaf weet?
Log eens in 2d mode met bv afterburner of gpu-z en check of de snelheid van je mem fluctueerd. Mem speed mag niet fluctueren bij multi displays.
Als ie dat wel doet ff je mem ocen.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
En maak met MSI Afterburner een profiel voor de koeling van je grafische kaart?
Maar de voeding lijkt me idd wat aan de krappe kant. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggy

Froggy

...

Nick, is het mogelijk om de bekabeling van je secundaire en primaire monitor te wisselen op het moment dat het zich weer manifisteert? Denk overigens niet dat het in de bekabeling zit, want dan treedt het meestal constant op en niet opeens.
Heb je de videokaart van je oude systeem nog? Kun je dat eens omwisselen? Denk dat je het in de videokaart moet zoeken.

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Bullus schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 13:49:
[...]

Log eens in 2d mode met bv afterburner of gpu-z en check of de snelheid van je mem fluctueerd. Mem speed mag niet fluctueren bij multi displays.
Als ie dat wel doet ff je mem ocen.
Bedoel je GPU Core Clock en GPU Memory Clock?

Standaard staan die op 500 MHz en 1425 MHz respectievelijk. Toen ik weer naar de pagina met een flash filmpje ging (elke keer dit, wel vreemd...) gebeurde het weer en stonden ze ineens op 501 MHz en 1325 MHz, dus ietsje anders. Of dit nou oorzaak of gevolg is weet ik niet, kan natuurlijk niet zien wat er eerst gebeurde..

Overigens kan ik nu (na reboot) die filmpjes gewoon kijken. Lijkt erop als ik de pc voor wat langere tijd laat staan (ook sleep) of na een tijd een spel gespeeld te hebben, als ik dan naar zo'n site ga dan crasht hij weer.

Voeding te weinig lijkt me beetje vreemd eerlijk gezegd, dan zou ik juist verwachten dat hij in games ofzo gaat crashen, maar op een flash filmpje??

Overigens had ik hier voor de kabels omgewisseld, dwz monitor 1 output waar eerst monitor 2 zat en andersom. Het gebeurde nog steeds op m'n hoofdmonitor, welke nu dus in de andere output zit. Dus het lijkt niet de output te zijn in ieder geval?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
@RedBaron: Succes straks. En ik hoop van harte dat je deze keer de race een keer ongeschonden volbrengt!
Hier is de race van RB te volgen: YouTube: Paul onboard

[ Voor 23% gewijzigd door JoepW op 10-08-2013 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
NickThissen schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 14:43:
[...]

Bedoel je GPU Core Clock en GPU Memory Clock?

Standaard staan die op 500 MHz en 1425 MHz respectievelijk. Toen ik weer naar de pagina met een flash filmpje ging (elke keer dit, wel vreemd...) gebeurde het weer en stonden ze ineens op 501 MHz en 1325 MHz, dus ietsje anders. Of dit nou oorzaak of gevolg is weet ik niet, kan natuurlijk niet zien wat er eerst gebeurde..

Overigens kan ik nu (na reboot) die filmpjes gewoon kijken. Lijkt erop als ik de pc voor wat langere tijd laat staan (ook sleep) of na een tijd een spel gespeeld te hebben, als ik dan naar zo'n site ga dan crasht hij weer.
Yep, bedoelde idd gpu.
Heb je het ook bij IE?

Bij 1scherm geen problemen?

Sleepmode heb ik ook altijd problemen mee als je hem weer "wakker" maakt, die heb ik nu gewoon uitstaan.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Zie dat je m'n andere thread al had gevonden, misschien daar verder gaan dan? :)
NickThissen in "Artifacts en crashes bij nieuwe PC"

Succes Paul! Jammer dat het niet uitgezonden wordt. Die link van Joep is vanuit brazilie dus zal in het portugees zijn ben ik bang? :+

Oh je hebt hem al gewijzigd naar de onboard zie ik. GlacierTV zend het niet uit deze week helaas.

[ Voor 14% gewijzigd door NickThissen op 10-08-2013 14:59 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Nee ik heb link vernieuwd!
YouTube: Paul onboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardA
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-07-2019
Bullus schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 14:56:
[...]

Yep, bedoelde idd gpu.
Heb je het ook bij IE?

Bij 1scherm geen problemen?

Sleepmode heb ik ook altijd problemen mee als je hem weer "wakker" maakt, die heb ik nu gewoon uitstaan.
Ik had ook probleem met GPU driver crash als ik Youtube/flash video keek in IE
heb GTX560Ti, ben terug gegaan naar oudere driver, en géén probleem meer.
had in iRacing ook geen probleem. alleen 1 keer dat ik 4-5 sec zwart scherm had tijdens een OP

Volgens die Asus site ivm PSU wattage zou ik met mijn config 750W nodig hebben, heb echter 650W draaien en eigenlijk nooit probleem

hopelijk is het bij jouw alleen 'n driver probleem.

My iRacing Profile | "Doing left turns only, is only half the fun...." | "Right turns are better than Left turns..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ben nu over op de 13.6 beta drivers en nog geen probleem gehad (maar dat zegt nog niks, even afwachten...).

Inmiddels een 25.4 met de Lotus op Spa :) Toch zo'n 3 seconden opgeschoten sinds dinsdag. Setup van Christian Szymscafjauijaj ofzoiets (v4) met iets meer coast ramp angle (55 ipv 35), prima te rijden. Erg veel moeite nog met de back 'straight' eigenlijk, bizar hoe de rechte stukken nu ineens het lastigste worden 8)7

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
NickThissen schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 15:50:
Inmiddels een 25.4 met de Lotus op Spa :) Toch zo'n 3 seconden opgeschoten sinds dinsdag. Setup van Christian Szymscafjauijaj ofzoiets (v4) met iets meer coast ramp angle (55 ipv 35), prima te rijden. Erg veel moeite nog met de back 'straight' eigenlijk, bizar hoe de rechte stukken nu ineens het lastigste worden 8)7
Crap, dacht ik een auto te hebben waarin ik sneller was dan jou, begin je ook ineens snelle tijden te rijden :p

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ach, het was een lucky lap denk ik, de helft van de keren kom ik eau rouge niet eens door, de andere helft vergeet ik wel ergens dat ik 3 keer zo vroeg moet remmen, dus in de race ga ik die tijden niet halen hoor :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Damn soms heb je pech en soms zit het mee. Zojuist met de Grand Touring Cup op Mid Ohio met de Mazda MX-5 was het dus echt een gevalletje van pech...

Ik lig netjes op P3 in gevecht met een Jetta waar ik niet zomaar voorbij kom, net steeds een foutje op de punten waar ik sneller ben waardoor ik er niet voorbij kom. Ondertussen komen er 2 andere Jetta's aan stormen... Voor me spint de Jetta op P2, ik moet hard uitwijken en verlies snelheid, huppa 2 Jetta's naast me die me erg weinig ruimte geven, ik rem niet iets te hard, hierdoor snij ik de bocht af....

Nig een Mazda Mx-5 die zich ermee gaat bemoeien en ik lig op P5 en doe mee met een gevecht van 4 man voor P2. Alleen zijn ze voor me heel erg agressief dus ik dacht verstandig op ruimte te houden. Helaas niet genoeg, en gaat met die 3 voor me fout, ik neem de bocht ruim en rem zoveel mogelijk af. Maar helaas, een van de wrak komt tegen me op. auto stuk en verder kansloos en ergens achteraan geeindigd. Als ik er net voorbij was gekomen was ik eenvoudig tweede geworden. Maargoed dit keer had ik pech.

Overigens de tweede race die omzeep wordt gebracht door een andere rijder de week :( wel flauw om te zien dat de gene die het veroorzaakte er relatief weinig last van heeft gehad.

Nouja dat is racen :)

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Vloog er nou een auto door Paul heen? |:(

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creapYYY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 20:30
Kolere, auto's vliegen al lekker door het beeld bij Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Hij rijdt nog, zonder schade zo te zien. Wat een start weer, het lijkt wel Class D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hij glijdt wel behoorlijk hier en daar. Kan natuurlijk ook gewoon de auto zijn sinds de update, ding heeft 0 grip...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik wou net zeggen, die auto ziet er echt verschrikkelijk onrealistisch uit. Het lijkt wel een Codemasters game. Paul ligt nog wel voor Pablo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Arfman schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 16:15:
Ik wou net zeggen, die auto ziet er echt verschrikkelijk onrealistisch uit. Het lijkt wel een Codemasters game. Paul ligt nog wel voor Pablo :)
Dat is helaas al tijden bekend, en geloof niet dat iRacing er heel veel aan wil doen.

Maar wat is dat toch, dit zouden de beste rijders in iRacing zijn, maar volgens mij start elke race met een flinke startcrash :/

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2022
Komt NTM5 niet aanstaande week voor de FW31?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Er komt volgende week toch een update voor de FW31 met NTMv5? Wel laat, uiteraard, maar beter iets dan niets? Alhoewel de Ferrari F1 uit FVA (van Kunos) imho nog steeds gehakt maakt van "onze" FW31 qua handling en realisme.

En tja, die starts .. ik heb het niet precies kunnen zien vanuit blimp view, maar volgens mij gewoon weer een kwestie van geen ruimte geven, misschien in combinatie met ego's en daar ga je.

Ik heb de beelden van Paul en Pablo naast elkaar en ik vind het persoonlijkniet normaal hoe erg ze allebei met die auto aan het vechten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou een leuke finish van Paul, grats *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Netjes hoor....Feli!!....bijna top 10, iig weer goed voor het klassement!!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ray1979
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-09 13:04
Hoi. Ik speel iRacing sinds eind juli en heb me goed kunnen uitleven in de Mazda cap de afgelopen weken :P Na een SR van 4+ kan ik me nu ook wagen aan de D series, maar het valt me op dat de meeste van die series nogal uitgestorven zijn. Eigenlijk allemaal, op de Skip Barber na. Welke van de D series vinden jullie een aanrader? Is die Skip een beetje te handlen voor een nieuweling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
NickThissen schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 16:12:
Vloog er nou een auto door Paul heen? |:(
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8YailZG.jpg

De auto voelde heel de race wel wat onderstuurder dan tijdens het testen, of ik nou schade had weet ik niet.
Vooral in het begin van de race kostte me het wat moeite om de snelheid erin te krijgen, maar wat later gingen de tijden wel omlaag en kwam ik wat beter in het ritme.

Had het zweet behoorlijk op m'n rug staan, zeker na m'n pitstop toen ik eigenlijk de hele tijd in een 3 auto sandwitch zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ray1979 schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 18:22:
Hoi. Ik speel iRacing sinds eind juli en heb me goed kunnen uitleven in de Mazda cap de afgelopen weken :P Na een SR van 4+ kan ik me nu ook wagen aan de D series, maar het valt me op dat de meeste van die series nogal uitgestorven zijn. Eigenlijk allemaal, op de Skip Barber na. Welke van de D series vinden jullie een aanrader? Is die Skip een beetje te handlen voor een nieuweling?
hij is meer te handlen als vroeger en is best leuk om te rijden ... tip houd in de bochten ligt het gas er op scheelt een hoop brokken imo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Red Baron schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 18:35:
Had het zweet behoorlijk op m'n rug staan, zeker na m'n pitstop toen ik eigenlijk de hele tijd in een 3 auto sandwitch zat.
Kan ik me voorstellen! Mooi gereden hoor, petje af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuxieDeni
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-01 21:07
knappe race net arjan in de radical, was fun om te kijke :)

Mijn iRacing profiel

Pagina: 1 ... 94 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.