“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings
ow precies een radicals pimped seat.FransJansen schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 09:46:
Playseat voor de lange races
[afbeelding]
![]()
![]()
![]()
sponsor van paul ??? nice
hebben jullie dat ook?
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Zorg dat je altijd dezelfde usb-poort gebruikt voor je stuur.Nickrsd schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 09:51:
ik moet elke x als ik mn pc opnieuw opstart.. mn stuur kaliberen in iRacing..?
hebben jullie dat ook?
had ik vroeger ook thrustmaster heeft dat veranderd met nieuwe firmware v40Nickrsd schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 10:00:
ik haal mn stuur er nooit uit. dus daar ligt het niet aan..
welk stuur heb je ?
DFGT doet altijd even een selftest als je hem inplugt..TuxieDeni schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 10:18:
als ik het me goed herinner had hij een DFGT
Dus elke x moet ik de 1e x ff kalibreren in het spel..
zojuist D license gehaald!!
Ik heb het soms bij andere spellen dat ik bv de hele joystick opnieuw moet instellen. Na lang klooien wist ik waaraan het lag. Bij mij lag het aan het afsluiten van het spel. Je had gewoon een kruisje (waar ik op klikte) en je had echt een exit button.Nickrsd schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 10:33:
ja dat klopt ja, als ik hem eruit/inerui doe dan draait hij ff rond en stopt in het midden.. maar als ik dat het spel ga opstarten zijn die steering settings weg elke x als ik mn pc uitzet.
Dus elke x moet ik de 1e x ff kalibreren in het spel..
zojuist D license gehaald!!
Als je op de exit button klikte deed hij de instellingen opslaan. Op het kruisje niet. Ik weet niet hoe dit bij Iracing zit maar misschien dat je daar ff naar kan kijken.
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Ik zal me is verdiepen welke cup ik ga rijden. en of ik een auto aankoop..
wil wel het liefste een cup berijden die druk is.
Want ik heb die caddilac cup erbij via die korting.. maar daar is geen dode hond in te vinden.
een raceje van 3/5 personen soms.. dat is dus niet de bedoeling.
miss dat ik muti class touring car ga doen (mx5/jetta/pontiac) of skip barber? of mustang..
of gewoon door met de mx5 cup deze week.. krijg die okoyama onder de knie.. 1.53 gemiddeld rijd ik nu.
Dat is dus eigenlijk een pleeseat.FransJansen schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 09:46:
Playseat voor de lange races
[afbeelding]
![]()
![]()
![]()
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Verwijderd
Ik had dat ook regelmatig ja. Bij mij is de oplossing om eerst de Logitech bladiebla configurator te starten voor iRacing. Ik heb zelf een G27, en werd er dus ook gek van.Nickrsd schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 09:51:
ik moet elke x als ik mn pc opnieuw opstart.. mn stuur kaliberen in iRacing..?
hebben jullie dat ook?
Soms had ik zin in een race, zette mn computer aan, net op tijd voor het inschrijven voor een race. iRacing starten, geen warm-up uiteraard en vervolgens bij de start groene vlag.... en mn stuur was helemaal fout gecalibreerd.... met een klein zetje stonden mn wielen naar 1 kant, dus dat was niet zo handig
Nu start ik altijd dat Logitech calibreerprogrammaatje en werkt het direct. Maar toch altijd even een finale check tijdens de warm-up voor de zekerheid.
Overigens kun je ook een andere USB poort proberen (die je dan daarna wel steeds moet blijven gebruiken). Bij werkt op een bepaalde USB-poort mn koppeling helemaal niet, heel vreemd.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2013 11:17 ]
Heb zelf ook een G27 maar heb hier geen problemen. Haal hem ook wel is uit de usb poort als ik mijn computer opstart en weet dat ik hem niet ga gebruiken.Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 11:16:
[...]
Ik had dat ook regelmatig ja. Bij mij is de oplossing om eerst de Logitech bladiebla configurator te starten voor iRacing. Ik heb zelf een G27, en werd er dus ook gek van.
Soms had ik zin in een race, zette mn computer aan, net op tijd voor het inschrijven voor een race. iRacing starten, geen warm-up uiteraard en vervolgens bij de start groene vlag.... en mn stuur was helemaal fout gecalibreerd.... met een klein zetje stonden mn wielen naar 1 kant, dus dat was niet zo handig
Nu start ik altijd dat Logitech calibreerprogrammaatje en werkt het direct. Maar toch altijd even een finale check tijdens de warm-up voor de zekerheid.
Overigens kun je ook een andere USB poort proberen (die je dan daarna wel steeds moet blijven gebruiken). Bij werkt op een bepaalde USB-poort mn koppeling helemaal niet, heel vreemd.
Kan vanavond (elke maandag, woensdag en donderdag niet) helaas ook niet meedoen dus van het weekend weer racen.
Voor alsnog heb ik daar ook geen leukere workaround voor gevonden zodat dat geen issue meer is. Maar ik heb dan ook al even geen tijd meer gestoken in de ontwikkeling.
De enige workaround die enigssinds werkt is zorgen dat alle controllers permanent verbonden zijn, het is mij in ieder geval dan nog niet overkomen dat tijdens boot de controllers een andere index krijgen in DirectX. Maar ik kan me voorstellen dat die situatie niet overal haalbaar is.
Then again, eerste google poging:
http://doc.51windows.net/...utdevice9/getproperty.htm
DIPROP_VIDPID veld...
Zolang je niet 2 exact dezelfde devices gebruikt als gamecontrollers (dus geen 2 logitech G27 bijvoorbeeld) kan je prima bijhouden waar iets vandaan komt zou ik dan denken. Maar ik zou graag nog een stap verder gaan, aangezien het niet ongewoon is om meerdere identieke controllers van bijvoorbeeld LeoBodnar in je race rig te hebben zitten, en daar kan je dan alsnog geen onderscheid in maken.
Mogelijk kan er iets met DIPROP_GUIDANDPATH, mocht dat werken vind ik het raar dat iRacing hier geen gebruik van maakt om eerlijk te zijn. Voor mij is/was het allemaal nog wat onbekend terrein, maar ik zou zeggen dat ze er daar toch wel van op de hoogte moeten zijn. Dit houdt dan overigens wel in dat je controllers aan de exact zelfde USB poort moet houden om het goed te laten werken. Als je ze blijft wisselen vind ik het niet zo raar dat DirectX ze niet op hetzelfde path gaat zetten.
[ Voor 44% gewijzigd door DirkT op 07-02-2013 12:41 ]
iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!
* betere support met nvidia en nv surround
* win7 schakelt nietmeer naar basic color mode
http://www.displaylink.com/support/downloads.php
Ik reed na een paar rondjes 2:01,483 (WR=1:59,736) met een opt van 2:00,990. Er zit veel meer in. Ik miste T1 compleet in mijn beste Rondje
Hier de setup: http://iracingsetups.nick...ups/ViewSetup.aspx?id=368
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Misschien een hele domme vraag als noob. Maar jij rijd met je getunede auto dus een tijd van 2:01,483. Stel je rijd gewoon met de standaard auto. Over welk tijdverschil praten we dan? Hebben we het dan over 100sten? Of hebben we het dan echt over seconden?JoepW schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 14:26:
Ik heb een setup gebrouwen voor Suzuka. Het blijft wel zoeken naar de juiste balans tbv de Esses en de rest van het circuit. Tricky blijft Spoon. Te hard erin = Onderstuur. Te vroeg op het gas richting 130R en je spint.
Ik reed na een paar rondjes 2:01,483 (WR=1:59,736) met een opt van 2:00,990. Er zit veel meer in. Ik miste T1 compleet in mijn beste Rondje
is persoonlijk volgens mijOxigeon schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 14:37:
[...]
Misschien een hele domme vraag als noob. Maar jij rijd met je getunede auto dus een tijd van 2:01,483. Stel je rijd gewoon met de standaard auto. Over welk tijdverschil praten we dan? Hebben we het dan over 100sten? Of hebben we het dan echt over seconden?
meeste baseline setups " gewone" zijn voor mij teveel onderstuur waardoor ik voor mijn gevoel te traag de bocht in moet en dan scheelt het al snel op een track als suzuka "vrij lange track" 1,5 seconden ja
Het ligt er heel erg aan welke auto en welke track. Je moet het niet zozeer zien als "tunen" (dan denk ik aan een snellere motor erin liggen enzo) maar meer aan "aanpassen binnen de regels". Het is niet alsof je een snellere auto hebt door een andere setup te gebruiken, je hebt hem gewoon anders afgesteld. Sommige auto's kun je heel weinig aan afstellen (zoals de skip barber, alleen bandendruk, rijhoogte en anti-roll bars), andere auto's kun je zo goed als alles helemaal instellen (zoals de F1 auto, denk dan ook vooral aan aero, vering, dampers, inerters, versnellingen, differentieel, etc). In een auto als de skip barber waar je weinig kunt aanpassen is het vooral zo dat je een setup moet kiezen die bij jouw rijstijl past. Je zult er niet seconden sneller mee worden door een verkeerde setup te pakken (hoogstens ga je telkens de vangrail inOxigeon schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 14:37:
[...]
Misschien een hele domme vraag als noob. Maar jij rijd met je getunede auto dus een tijd van 2:01,483. Stel je rijd gewoon met de standaard auto. Over welk tijdverschil praten we dan? Hebben we het dan over 100sten? Of hebben we het dan echt over seconden?
Maar lang verhaal kort: zolang je een passende baseline setup hebt (dus bijv: de juiste downforce) kun je met kleine aanpassingen vaak nog tot een seconde ofzo winnen of verliezen. Het gaat vaak dan ook niet zozeer om tijdwinst die je ermee pakt maar ook om hoe de auto zich gedraagt. Je kunt wel een enorm snelle setup pakken maar die zijn meestal heel lastig te rijden, en als je wil racen zul je toch meerdere rondjes achter elkaar moeten rijden anders ga je nooit winnen
De truuk is dus om een setup te vinden die de juiste balans vind tussen snel en veilig.
Dat is idd zeer veel verschil. Maar zal inderdaad per rijder verschillen. De een remt eerder de ander geeft weer eerder gas etc. Heb net eens eventjes wat rondgekeken in wat profiles (Hoogie) om wat tijden te checken. Maar op een kleine lap zoals Lanier National Speedway rij ik bv 0.8 seconden langzamer per ronde. Waar kan dat eventueel aan liggen?dabelg schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 14:40:
[...]
is persoonlijk volgens mij
meeste baseline setups " gewone" zijn voor mij teveel onderstuur waardoor ik voor mijn gevoel te traag de bocht in moet en dan scheelt het al snel op een track als suzuka "vrij lange track" 1,5 seconden ja
Ik heb uiteraard niets aan de auto gewijzigd, maar kan dat ook liggen aan mijn stuur? Geen FFB?
Op een oval zijn de verschillen vaak veel kleiner. Daarnaast gok ik dat Hoogie misschien al een jaar niet meer op Lanier gereden heeft (denk ik zo... kan het mis hebben hoor), en de auto's (vooral het bandenmodel) veranderen nog al eens wat ook vaak meerdere seconden tijd verschil in zit. Je kan beter tijden vergelijken van het huidige seizoen of eventueel van vorig seizoen nog, dan weet je in ieder geval dat het niet aan de auto zelf ligt want die kan compleet anders zijn na een update.Oxigeon schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 14:52:
[...]
Dat is idd zeer veel verschil. Maar zal inderdaad per rijder verschillen. De een remt eerder de ander geeft weer eerder gas etc. Heb net eens eventjes wat rondgekeken in wat profiles (Hoogie) om wat tijden te checken. Maar op een kleine lap zoals Lanier National Speedway rij ik bv 0.8 seconden langzamer per ronde. Waar kan dat eventueel aan liggen?
Ik heb uiteraard niets aan de auto gewijzigd, maar kan dat ook liggen aan mijn stuur? Geen FFB?
+ stabiliteit bij remmen "sommige autos moet je lichtjes gas geven bij remmen " waardoor je rempunten kan verleggen meer naar de bocht toe "ispeed kan je dit goed zien"Oxigeon schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 14:52:
[...]
Dat is idd zeer veel verschil. Maar zal inderdaad per rijder verschillen. De een remt eerder de ander geeft weer eerder gas etc. Heb net eens eventjes wat rondgekeken in wat profiles (Hoogie) om wat tijden te checken. Maar op een kleine lap zoals Lanier National Speedway rij ik bv 0.8 seconden langzamer per ronde. Waar kan dat eventueel aan liggen?
+ auto meer laten "rollen" zorgen dat snelheid niet te snel zakt bij hitten apex (heel belangrijk bij gt classe om zo accelleratie te creeren)
+ en vooral eens een replay bekijken om rij lijnen te zien (sommige bochten zijn sneller als je ze breedt neemt ,....)
+ belangrijkste VEEL OEFENING !!!!
PS op oval is de goude tip om vloeiend te zijn in je bewegingen. maar hier kan Niel en Dutchmen je beter in helpen
[ Voor 6% gewijzigd door dabelg op 07-02-2013 15:02 ]
je heb zoveel tweaks die je kunt uitvoeren, en meedere hebben dezelfde oplossing..
had weleens van die toturials gezocht en videos'.. maarr is lastig voor een leek daar enigszins aan te sleutelen. Zou leuk zijn als hier een aantal Must Know regels komen over tunen..
Hier staat het een en ander.Nickrsd schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 14:57:
als ik daar alleen al aan denk, dan zie ik de bomen in het bos niet meer..
je heb zoveel tweaks die je kunt uitvoeren, en meedere hebben dezelfde oplossing..
had weleens van die toturials gezocht en videos'.. maarr is lastig voor een leek daar enigszins aan te sleutelen. Zou leuk zijn als hier een aantal Must Know regels komen over tunen..
haha grapjassen hier. Prijzig gebeuren om Allien te worden.

tja dat krijg je als mensen het niet meer als een "game" zienDutchDevil79 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 15:16:
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/2538706.page

pfffff voor de rest geen commentaar
Tsja, hoeveel les ga je denk je krijgen in zo'n sessie? Veel meer dan "slow in fast out" zal het vast niet zijnRed Baron schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 15:47:
Het mooiste is nog wel dat hij zelf in de McLaren instructeur gaat spelen, maar ondertussen zelf nog 0! officiële sessies in die wagen gereden heeft.
En ik een hogere Irating heb dan hem.Red Baron schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 15:47:
Het mooiste is nog wel dat hij zelf in de McLaren instructeur gaat spelen, maar ondertussen zelf nog 0! officiële sessies in die wagen gereden heeft.
Je snapt dat je jezelf nu te kakken zet he?DutchDevil79 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 15:50:
[...]
En ik een hogere Irating heb dan hem.
[ Voor 3% gewijzigd door dabelg op 07-02-2013 15:53 ]
Thanks Joep! Ik ga hem vanavond proberen (vrouwlief kijkt De MolJoepW schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 14:26:
Ik heb een setup gebrouwen voor Suzuka. Het blijft wel zoeken naar de juiste balans tbv de Esses en de rest van het circuit. Tricky blijft Spoon. Te hard erin = Onderstuur. Te vroeg op het gas richting 130R en je spint.
@Oxigeon: een setup is, zoals anderen al zeiden, vooral persoonlijk. Ik hou van stabiele setups. Daarmee ben je niet het snelste maar kom je wel over, andere (meer getalenteerde) mensen vinden vaak instabielere setups fijner omdat die sneller zijn. Het gebrek aan stabiliteit compenseren ze dan door hun talent. tl;dr: download een setup die je fijn vindt en die bij jou past.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
klopt inderdaad dat het allemaal persoonlijk is. De een rijd fijner met wat overstuur de ander met wat onderstuur. De een gaat liever sneller een bocht in dan de ander. Persoonlijk denk ik dat ik het beste ook voor een stabiele setup kan kiezen omdat ik dan minder snel slip etc. En dan van crashes/miscalculaties van anderen gebruik moet maken. Hopelijk kan ik dan op die manier beter presteren etc.Arfman schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 15:59:
[...]
Thanks Joep! Ik ga hem vanavond proberen (vrouwlief kijkt De Mol).
@Oxigeon: een setup is, zoals anderen al zeiden, vooral persoonlijk. Ik hou van stabiele setups. Daarmee ben je niet het snelste maar kom je wel over, andere (meer getalenteerde) mensen vinden vaak instabielere setups fijner omdat die sneller zijn. Het gebrek aan stabiliteit compenseren ze dan door hun talent. tl;dr: download een setup die je fijn vindt en die bij jou past.
Maar ben nu nog aan het oefenen met mijn oude stuur. Heb het vermoeden dat daar ook nog een stuk snelheid mist. Heb het idee dat ik met FFB nog wat sneller kan gaan.
Die zijn er nietNickrsd schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 14:57:
als ik daar alleen al aan denk, dan zie ik de bomen in het bos niet meer..
Er zijn wat setup-sheets, maar veel beter is het om daadwerkelijk te snappen wat elk onderdeel doet en hoe een auto werkt. Zo'n setup guide werkt namelijk alleen goed als je een hele goede basisset hebt.
Zo had ik eens last van een plotseling van achteren wegbrekende truck. Dan zou je met zo'n setup guide denken dat je de achterkant wat zachter moet zetten. Ik heb het echter opgelost door de bandenspanning te verhogen. Waarschijnlijk klapte de band dubbel.
Eigenlijk besteed ik aan road setups vrij weinig aandacht. Het ding moet ongeveer doen wat ik wil. Pas als ik echt grote problemen tegenkom ga ik sleutelen. Maar meestal valt er veel meer tijd te winnen met oefenen, oefenen, oefenen. Zeker omdat je op de iracing forums meestal wel een aardige set kunt vinden.
Voor ovals maak ik wel zelf sets. Maar ik ben er enorm veel tijd aan kwijt geweest voordat ik echt snelle sets kon maken.
- Deelname aan GoT iRacing School (2 uur, max 10 deelnemers): € 12,50
- Privé instructie in hosted sessie en alleen op de baan (2 uur) : € 125,-
- Deelname GoT McLaren Challenge (12 races): € 12,50
- Setup op maat gemaakt (incl. 1x bijstellen op basis van commentaar): € 100,-

Of zullen we toch maar lekker gewoon blijven doen

Mag ik dan instructeur zijn? Heb ook nog 0 rondes gereden in de McLarenJoepW schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 16:06:
Nieuwe prijslijst GoT:[afbeelding]
- Deelname aan GoT iRacing School (2 uur, max 10 deelnemers): € 12,50
- Privé instructie in hosted sessie en alleen op de baan (2 uur) : € 125,-
- Deelname GoT McLaren Challenge (12 races): € 12,50
- Setup op maat gemaakt (incl. 1x bijstellen op basis van commentaar): € 100,-
Of zullen we toch maar lekker gewoon blijven doen
[afbeelding]
Nee, want waarschijnlijk is je iRating te hoogOxigeon schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 16:08:
[...]
Mag ik dan instructeur zijn? Heb ook nog 0 rondes gereden in de McLaren
en bijvoorbeeld de camber is verhogen als je veel bochten heb? haha beter blijf ik er gewoon vanaf..
en hoop dat ik een setup van iemand mag kopen.. Vind 100€ daarvoor wel erg veel.. maar €25,00 heb ik daar wel voor over.. als ik daardoor sneller ga (iets van 1 seconde)
zie je daar ook een linkje tusse staan naar een site met setups. Voor zover ik weet
worden de setup hier netjes gedeeld want iedereen helpt elkaar.
2 uur ongerelateerde, aanstootgevende en totaal dubbelzinnige audio-commentaar via TeamSpeak : € 1
ivm de setups is het in het begin nog niet zo belangrijk. Voor D-klasse zou ik gewoon een setup kiezen waar je goed mee rondkomt. Ook voor de mustang heb ik eigenlijk nog altijd maar 1 setup voor alle tracks.
Later wordt het wel belangrijk. Met een baseline setup in bv de Ford GT kom je soms wel een moment tegen dat je voorligger gewoon vol gas door een bocht gaat en jij echt met eieren onder het gaspedaal zit te rijden en bijna een seconde verliest op 1 bochtje... dan moet je op het forum een betere setup zoeken of zelf beginnen sleutelen. Je steekt er voornamelijk in het begin wel heel wat tijd in maar je krijgt er dan ook veel voor terug!
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
Verwijderd
Je kunt ook gewoon zoveel mogelijk Fixed-raceclasses rijden, dan kun je je setup niet eens veranderen, en rijdt iedereen met dezelfde setup.Nickrsd schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 16:31:
maar zijn er geen basics,, bijvoorbeeld altijd je ride height wat lager doen omdat het smooth tracks zijn..
en bijvoorbeeld de camber is verhogen als je veel bochten heb? haha beter blijf ik er gewoon vanaf..
en hoop dat ik een setup van iemand mag kopen.. Vind 100€ daarvoor wel erg veel.. maar €25,00 heb ik daar wel voor over.. als ik daardoor sneller ga (iets van 1 seconde)
Ik denk dat een groot deel van de rijders geen experts zijn op het gebied van afstellen en tunen, en die halen hun setups ook gewoon van websites en fora af. Zou ik ook lekker doen als ik jou was!
Vroeger toen ik heel veel GP2 reed (van Microprose - Geoff Crammond) ben ik er wel ingedoken en vond het toen wel gaaf om op een circuit dat ik goed kende telkens te sleutelen en te zien of ik sneller was. Dus als je je hierin wilt verdiepen zou ik een auto nemen die je goed kent, en op een circuit gaan testen dat je goed kent, dan weet je wel wat elke aanpassing ongeveer tot gevolg heeeft gehad.
Als je de auto of het circuit niet goed kent, dan rijd je sowieso met dezelfde setup als steeds andere rondetijden en weet je nog niks
Gewoon open serie joinen er worden enorm veel setups gedeelt overal en altijd wel iets bij wat lekker is voor jou. Setups is ook iets persoonlijks. Wat voor een een geweldige setup kan zijn kan voor een ander totaal onrijdbaar zijn. Zo zijn er zat snelle rijders die hun setups aanbieden maar die zijn zo extreem dat er bijna niet mee te rijden is.
Ik kan een
- jetta kopen voor multi tourning car.. (maar ik heb een mazda en pontiac daarin)
- skip barber kopen voor open wheels..
- ford mustang..?
Welke van die cups wordt druk gereden..?
Verwijderd
is dat ook met een niet goed geld terug garantie ... nouja voor mij een bigDutchDevil79 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 15:16:
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/2538706.page

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Caddilac word best wel in gereden alleen in de middag misschien wat minder. Maar dat is met veel series smiddags dan zijn er gewoon niet zoveel mensen online. In de avond uren op europses tijden gaan de meeste road races wel officieel. De Mustang en Skip Barber en Grand Touring allemaal wel.Nickrsd schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 17:51:
mja idd, gewoon uitzoeken. Maar he vraag. ben nu D-license.. en nu zijn er wat meer mogelijkheden in cups bijgekomen. Uiteraard moet je daarvoor een auto kopen.. Toen ik iracing kocht icm caddilac cup. zag ik al snel dat de caddilac nooit echt gereden wordt. Mazda is vele malen drukker. Om nu een auto te kopen waar er bijna geen race mee gereden wordt, wil ik vermijden.
Ik kan een
- jetta kopen voor multi tourning car.. (maar ik heb een mazda en pontiac daarin)
- ford mustang..?
Welke auto je kiest ligt aan je voorkeur. Wil je de GT kant op met de McLaren, Ford GT en Corvette dan zou ik als ik jouw was de Mustang proberen. Wil je liever open wheelers rijden als de Star Mazda, Lotus79 en Williams dan pak je de Skip Barber.
De Jetta is minst populair van de drie auto's en is ook uniek wat betrefd verdere auto's in Iracing. Is de enige FWD in het spel en ook nog is een diesel met DSG bak. Wat een apparte manier van rijden geeft. Ik heb er vorig seizoen veel in gereden wat leuk was maar als beginner zou ik eerder de andere twee auto's kiezen.
De series welke trouwens weinig participatie hebben zijn allemaal C of hoger. Dan praat je over Falcon V8, Lotus79, Proto-GTen de Radical. En dan nog vind je daar zeker in de avond uren nog geregeld een sessie die officieel gaat.
[ Voor 6% gewijzigd door DutchDevil79 op 07-02-2013 18:08 ]
Met tranen in je ogen van het lachen de muur invliegen: OnbetaalbaarFragbeestje schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 16:39:
Joep, Je vergeet punt 5:
2 uur ongerelateerde, aanstootgevende en totaal dubbelzinnige audio-commentaar via TeamSpeak : € 1
Beste is gewoon de Skip nemen.Nickrsd schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 17:51:
Ik kan een
- ford mustang..?
Voordeel Skip, uitdagende auto die weinig setupopties heeft waardoor je die in ieder geval al goed leert kennen. Verder is de Skip 1 van de meest gereden auto`s op de service.
Mustang is meer iets voor als je later al wat meer auto`s hebt, is btw ook geen makkelijkere auto dan de andere class-D keuzes als dat een motivatie is.
Jetta heeft "GEEN" setup, geen handling en geen goede community, wordt gereden door de typische BMW rijders van iRacing, het wordt ook verwacht dat zodra er een BMW uitkomt er niemand meer in de Jetta te vinden zal zijn.
Besef dat als je de Jetta koopt je dat niet doet met dollars maar met je ziel, en er is geen refund mogelijk.
How do you save a random generator ?
Verwijderd
in een echte auto
Alleen jammer dat ik mijn kop er niet bij kon houden, heb geregeld met de neus de verkeerde kant op gestaan
De 2e race zelfs nog even eerste gereden, 2 hele bochten lang
Maar iig bedankt! hoeplijk was het voor de meer ervaren rijders niet zo'n hell dat dit ook gelijk de laatste keer was
Zal even zorgen dat ik een microfoon krijg, dan kan me de volgende keer verstaanbaar maken op TS.
Smiling as the shit comes down...
gaan laatste ronde in met 4,5 sec voor op 2de en wordt ik eraf gemaaid door mclaren die met me wil vechten
1.Deelname aan SK iRacing School (2 uur, max 10 deelnemers): € 12,50
2.Privé instructie in hosted sessie en alleen op de baan (2 uur) : € 125,-
3.Deelname SK Formula One Challenge (12 races): € 12,50
4.Setup op maat gemaakt (incl. 1x bijstellen op basis van commentaar): € 100,-
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Is dit op de Nordschleife?BruceLee schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 23:00:
Klinkt als SKRD
Toch niet met deze autoBruceLee schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 23:00:
Klinkt als SKRD

Ik hoop dat alle Rookies en semi-rookies er wat aan gehad hebben.
Het was een beetje vervelend dat we in de eerste sessie werden geplaagd door wat connectie problemen. Was voor mijzelf de eerste keer dat ik problemen had.
Gelukkig kon DD de instructie / het voorrijden overnemen. Thnx
Wat me in het algemeen opviel is zo goed als iedereen te hard de bochten ingaat en vol gas geeft op de apex. Als je en rustiger de bocht ingaat en rustig op het gas gaat zullen je tijden echt verbeteren.
Verder had ik in race 2 een aantal momenten dat ik echt naast iemand reed aan de binnenkant van een bocht en dat er dan ingestuurd werd. Omdat ik dat verwachtte liep het goed af een aantal keer, maar ik kan me niet voorstellen dat iedereen de spotter aan heeft staan

Verder was de ravage in T2 van race 2 een stuk minder geweest als de eerste die slipte zijn auto niet terug had laten rollen op het asfalt maar in het gras was gebleven.
Maar het waren 2 leuke heats en zeker zullen we dit binnenkort weer een keer doen
[ Voor 49% gewijzigd door JoepW op 07-02-2013 23:16 ]
zo zien we ze graag tevreden klanten
Die ziet er toch zo uit ongeveer?:

Rfactor2 heb ik weinig mee tot nu toe. een zooitje losse mods bij elkaar elke keer..
ik had alleen een deukje in de achterkanbt en de neus en geen airbags er uitJoepW schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 23:19:
[...]
Die ziet er toch zo uit ongeveer?:
[afbeelding]
Soon komt er een Porsche Cayman R handbak 330pk 1275 kg
[ Voor 8% gewijzigd door BruceLee op 07-02-2013 23:45 ]
Een echte?BruceLee schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 23:44:
[...]
ik had alleen een deukje in de achterkanbt en de neus en geen airbags er uit
Soon komt er een Porsche Cayman R handbak 330pk 1275 kg
Door dat ik die race verliet op Summit Point, -0.18 op me license en -86 iRating

En me 500ste officiele lap gehaald

[ Voor 29% gewijzigd door Streskip op 08-02-2013 00:06 ]
yup een echte, hij moet dit jaar komen als ik er een mooie vindt in duitsland.Streskip schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 00:00:
[...]
Een echte?![]()
Door dat ik die race verliet op Summit Point, -0.18 op me license en -86 iRatingMoest het gelijk maar weer even goedmaken, niet helemaal gelukt
+0.15 en +55 iRating, moet het er maar mee doen
Zat achter een achterblijver en die ging helaas voor mij nadenken, vet vroeg op ze remmen T1 in (Suzuka) waardoor ik hard naar rechts moest sturen, glijden glijden glijden maar die knakker dacht ook niet verder na en stuurde gewoon in, bots...
Zo goed als geen schade en maar weer verder rijden, toch nog 2e geworden met een zo goed als lege tank
Ging echt maar net!
En me 500ste officiele lap gehaald
eerst wou ik een cayman s maar je wilt er zoiezo een met een lsd. en daar staan er bar weinig van in nl en dan is het ook nog eens een pdk en geen handbak. dus dan maar een R uit duitsland. met een cayman r zit er temisnte altijd een lsd diff in
Hoho....airco uit hoor, scheelt vermogenStreskip schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 07:47:
Dat is wel erg koelSucces ermee!! En niet voor minder gaan
Hoop ook dat mensen wat aan Joep en mijn uitleg hebben. We zijn dan wel geen alliens maar ja daardoor ook goedkoper.
Er zit geen airco in. Optioneel maarjah extra gewicht he. Voor je het weet is het weer 1300kg+Ericjooo schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 08:28:
[...]
Hoho....airco uit hoor, scheelt vermogen

het is in ieder geval zwaar weer:

Maar gisteren lag het niet aan het weer dat de server zo instabiel was.
Met dank aan MeviusJoepW schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 23:09:
[...]
Verder was de ravage in T2 van race 2 een stuk minder geweest als de eerste die slipte zijn auto niet terug had laten rollen op het asfalt maar in het gras was gebleven.
Maar het waren 2 leuke heats en zeker zullen we dit binnenkort weer een keer doen
Ik rij zelf nog veels te wild, moet inderdaad rustiger de bochten insturen.
Wat ik wel een beetje vaag vond: tijdens de uitleg was het doodstil op TS. Waar werd er dan wat uitgelegd?
Opeens was joep weg, daarna was het stil en even later ging iedereen weer rijden.
Heb dus de hele uitleg gemist..
We zaten met zn 3en naast elkaar en mevius had ts aan over de speakers. Alleen zijn pc viel een paar keer uit dus daar kan het ook aan liggen.
Maargoed, volgende keer beter.
Ik vond het ook erg leuk en leerzaam en zeker voor herhaling vatbaar wat mij betreft!
We waren met 20 rijders als volgt verdeeld:
3 Rookies
4 D-licenties
3 C-licenties
2 B-licenties
8 A-licenties (dat was wat veel

Heat 1: http://members.iracing.co....do?&subsessionid=7468708
Heat 2: http://members.iracing.co....do?&subsessionid=7469244
Zeker voor herhaling vatbaar, alleen zou het zo moeten zijn dat in heat 2 het aantal incidents in de race lager is dan in heat 1
Gelukkig niet bij mij, ik reed voorop
Niet voor lang overigens, maar toch veel geleerd, nu het geleerde in de praktijk brengen en veel oefenen.
Ik wil nog wel eens (bijna altijd) te hard de bocht ingaan.

Blijven oefenen en constante rondetijden neer zetten is denk ik de sleutel en niet proberen 1 alles of niets rondje te rijden.
“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings
Te hard te har dte bocht in gaan is herkenbaar. Okayama is m.i. ook precies waar daar de crux zit, want het is behoorlijk verleidelijk met de snelle bochten. Maar terechte opmerking.JoepW schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 23:09:
[...]
Toch niet met deze auto:
[afbeelding]
IAls je en rustiger de bocht ingaat en rustig op het gas gaat zullen je tijden echt verbeteren.
Verder had ik in race 2 een aantal momenten dat ik echt naast iemand reed aan de binnenkant van een bocht en dat er dan ingestuurd werd. Omdat ik dat verwachtte liep het goed af een aantal keer, maar ik kan me niet voorstellen dat iedereen de spotter aan heeft staan
Over het insturen terwijl je ernaast zit: je hebt redelijk wat ronden achter me gehangen, en een aantal keer heb ik idd (iets te hard) de deur dicht gedaan. Aldoende leert men, ik vond het in iedergeval wel spannend!
Gepubliceerd op 7 feb 2013
The Kia Optima is currently under development and we hope to release the racecar to iRacing members in Spring 2013! To learn more about iRacing, visit www.iracing.com
http://members.iracing.co...nid=7474523&custid=113192
Ik vermoed dat de Kia stukken beter te handlen is dan de Cadillac. Maar goed, moeilijker isook niet echt echt mogelijkseninha schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 15:50:
Zal wel zoiets worden als de Cadillac.Erg mooi maar niet te handelen.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Dit topic is gesloten.