Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Ja das jammer.. Ik had mijn 2e muurtje tik aan het einde van de race maar gelukkig zo goed als geen schade.. Raakte met insturen de binnenkant van de muurNickThissen schreef op maandag 04 februari 2013 @ 22:39:
[...]
Heb nog geprobeerd door te rijden, daardoor in T1 de muur in. 2:30 tow, vol getankt en weer eruit, gezien dat ik het niet ging halen met fuel dus enorm gaan zitten sparen. Daardoor zonder inputs T1 in om te sparen, dat was geen goed idee want toen onderstuurde ik de baan af en ging ik weer de muur in. Toen was ik wel een beetje klaar lol.

En net mijn eerste win
http://members.iracing.co...nid=7448059&custid=104531

@ Nick:
Ik vind de Mustang een goede om wat vaart op te pakken.
@Nick, het ligt er aan wat je wilt gaan rijden. Wil je meer de GT kant op of de 'single seater' kant op?
Als je vooral in GT auto's wilt rijden kan je de in de Mustang gaan rijden, anders kan je beter Skip Barber pakken.
Haha
Nice Nick! Ik heb helaas van de verboden appel gegeten, anders had ik 'm geprobeerd.
Leuk momentje van daarnet:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=tU-uWqb3Qxs&feature=share&list=UUW0_YJiWPhv62QkDkwZ9Rgg]
Apart moment in de laatste lap
[YouTube: http://youtu.be/U8ca_blNtDw]
Heeft hij daar zo weinig grip dus moet ie zo breed? Nee toch?
Ik ben er vanavond helaas ook niet bij in de practice (heel misschien op het eind nog even).
Helaas is mijn stuurtje (vind ik) niet helemaal geschikt (Microsoft Sidewinder). Wil me eigenlijk eens een keertje een stuur aanschaffen welke ook op mijn PS3 kan. Zat dan eigenlijk te denken aan de Driving Force GT.
EDIT: Kan dan eindelijk weer de ovals gaan rijden. Eigenlijk kan ik niks van de hele game. Laatste keer dat ik speelde (jaar geleden) bijna alleen maar ovals gedaan. Hele race ergens achteraan rijden. Wachten op een dikke crash en dan fijn als 3e over de finish tuffen haha. Geweldig.
[ Voor 22% gewijzigd door Oxigeon op 05-02-2013 09:00 ]
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Iemand ervaring met DashMeterPro (www.sensadigit.com)?
Zat er aan te denken om die aan te schaffen om o.a. fuel in de gaten te houden maar vroeg me af of dat goed werkt.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik gebruik overigens de webinterface van iSpeed met een eigen vereenvoudigde layout om fuel in de gaten te houden op m'n telefoon.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
iSpeed kun je toch ook gratis gebruiken? Meen dat er geen heel spannende restricties in zaten.Arfman schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 11:54:
Ja, maar iSpeed kost $15 en DashMEterPro iets van 6 euro
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
iSpeed heeft ook telemetrie, maar niet zo gedetailleerd als Atlas of Motec.
Start ging redelijk maar Frank had een goeie start en drukte zichzelf tussen mij en Nick. Ik dacht dat het niet verstandig was met 3 man bocht 1 in te gaan dus ging ik wat eerder van men gas om achter Frank en Nick aan te sluiten. Paar ronde later ging Frank eraf in bocht 1 waardoor ik op p3 achter Nick zat. Die maakte echter niet veel later ook een fout en ging de muur in. Jarno was toen echter al 6 seconde los en ik ree toen ongeveer 5 seconde voor Frank. Gat met Frank bleef rond de 5 seconde hangen tot ik een pitstop moest maken. Moest eerder de pit in dan Frank omdat ik maar 45 liter ipv de volle 65 had mee had genomen. Dat bleek nadat Frank had gepit niet de beste strategie te zijn omdat Frank een stuk minder lang in de pit hoefde te staan. Frank kwam zo paar tiende achter mij de pit uit en kon in de draft mij aanvallen op het rechte stuk. Na 2x afslaan van een aanval dacht ik door onder te blijven voor bocht 1 hem voor te blijven maar dat ging wat minder goed. Moest hem toen maar voor laten in bocht 1. Daarna nog paar keer geprobeerd hem in te halen maar hij verdedigde goed (paar keer wel op het randje door bijna stil te staan in de chicane
Zodoende als 3de gefinisched maar zeer leuke race gehad en weer wat geleerd tav pitstop strategie met die McLaren. Tanken duurt veel te lang.
In die chicane was 1 keer bewust iets later op het gas, de tweede maal was omdat ik me bij het ingaan van die chicane vergrabbelde, en de bocht moest halen
Maar was een mooi gevecht, ik heb genoten
Klopt, iSpeed is zonder licentie eigenlijk niet te gebruiken hiervoor.Niellie41 schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 11:59:
Je kan de webinterface dan heel beperkt gebruiken. Iets van 5 min en dan moet je 5 min wachten.
iSpeed heeft ook telemetrie, maar niet zo gedetailleerd als Atlas of Motec.
Volgens mij zijn er zelfs aps waarmee je je telefoon als "scherm" kunt gebruiken, maar daar heb ik me nooit heel erg in verdiept om eerlijk te zijn.
Tijdens practice heb ik gewoon een tank leeg gereden en merkte ik dat ik een goed tempo kon rijden. Tijdens de kwalificatie kon ik echter nauwelijks méér snelheid vinden en Robert en Nick zaten er goed bij. Moest echt nog wel even aan de bak om pole te halen, maar dat lukte op de valreep
Door de mindere start van Nick en Robert kon ik een gaatje trekken waardoor ik niemand meer in mijn slipstream had. Toen Nick op P2 lag, leek hij even mijn tempo aardig te kunnen volgen, maar helaas voor hem ging het fout. Robert reed ietsje langzamer en maakte volgens mij een paar foutjes, waardoor ik weg kon lopen en uiteindelijk met een ruime marge voorsprong kon finishen.
Was leuk! Al vond ik vorige week met de reversed grid eigenlijk nog leuker
Ja, je was vervelend lang aan het wachten tot je vertrokJarninho schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 13:05:
Door de mindere start van Nick en Robert kon ik een gaatje trekken waardoor ik niemand meer in mijn slipstream had.
Ja ik was na het verdwijnen van Nick voor men neus aardig aan het klooien met wat kleine foutjes en er was ook nog een momentje waar volgens mij Carlos net voor me de pit uit kwam en ik seconde of 2 verloor. Gat werd zo alleen maar groter. En na de pitstop kelderde de tijden met het vechten voor p2 helemaal in.Jarninho schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 13:05:
Door de mindere start van Nick en Robert kon ik een gaatje trekken waardoor ik niemand meer in mijn slipstream had. Toen Nick op P2 lag, leek hij even mijn tempo aardig te kunnen volgen, maar helaas voor hem ging het fout. Robert reed ietsje langzamer en maakte volgens mij een paar foutjes, waardoor ik weg kon lopen en uiteindelijk met een ruime marge voorsprong kon finishen.
Was leuk! Al vond ik vorige week met de reversed grid eigenlijk nog leuker
En reversed grid alleen bij 2 heats en ik vond dit baantje wel geschikt voor een wat langere race met pitstop (circuit was mijn keuze
Screenshot timeNiellie41 schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 17:21:
Vanavond ben ik er gewoon bij met de Corvette.

Ik ga dat zo eens uitproberen, telemetrie op je telefoon. Ik zag laatst al zo'n appje voorbij komen en dat was gratis dacht ik.
zit toch op de meeste hedendaagse moederborden al in de bios een memtest ?
Smiling as the shit comes down...
Heb namelijk last van lock ups dus graag jullie ervaringen!
[ Voor 4% gewijzigd door Remco Tr op 05-02-2013 21:52 ]
Als je lock ups hebt zou ik 'm vol instampen met kalibreren. Of je load cell anders instellen...Remco Tr schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 21:50:
Hoe kalibreren jullie je CSR elite pedalen? Vol intrappen of zo hard als je wilt remmen? En wat te doen met de pot meter?
Haha mooi actie shot
[ Voor 16% gewijzigd door Streskip op 05-02-2013 22:09 ]
Ik trap bij de calibratie altijd tot ongeveer 400 (ik gebruik dus 60% van het bereik van de loadcell). Dan kan ik nog lekker doseren, zonder te hard te moeten stampen om te remmen.Remco Tr schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 21:50:
Hoe kalibreren jullie je CSR elite pedalen? Vol intrappen of zo hard als je wilt remmen? En wat te doen met de pot meter?
http://members.iracing.co.../LeagueView.do?league=164Mevius schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 22:09:
Wij (Jurjens, Piekartz en ik) doen donderdag graag mee! Moeten we ons nog ergens aanmelden (te lang geleden dat we gespeeld hebben) om mee te doen? De ts is wel heel lang (en netjes, moet gezegd worden!).
Hier als dat nog niet gedaan hebt..
Misschien ben ik er donderdag ook, ik sta op 'extra', als mijn collega's nog geen vrij hebben genomen zal mij wel gevraagd worden om het te doen, maar ga ik niet van uit.
Als de marbles buiten de race lijn alleen visueel zijn, dan zie je het niet in iRacing komen. Dat zal alleen komen als het ook effect heeft.
Het lijkt mij ook heel gaaf. Ze zijn bezig met een new surface model, waarbij de race lijn veranderd naarmate de race vordert.
Het zou mooi zijn als er op ovals een high line ontstaat doordat er meerdere mensen hoog rijden.
Maar dat komt nog wel, hoop ik
Liever dat ze het schademodel nog eens aanpakken!
[ Voor 15% gewijzigd door Streskip op 05-02-2013 23:22 ]
Jawel hoor, alle closed cockpit auto's hebben dat... De race is gewoon niet lang genoeg om het echt goed te zien. Maar na 20 min moet je het toch makkelijk kunnen zien? Misschien staan je graphics niet hoog genoeg.Nickrsd schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 23:29:
hmm ik rijd alleen nog maar mx5, dus daar wordt mn ruit niet vies..
Meer dynamiek in het racen is juist wat iRacing enorm nodig heeft, alles is momenteel zo statisch als maar kan, op banden en fuel na (en banden slijtage is niet eens goed gemodelleerd). Wordt wel eens tijd dat dingen als de grip op de baan langzaam veranderen, dat er zand of olie komt te liggen (met olie vlag dan wel). Zelfs iets relatiefs simpel (wat hopelijk binnenkort komt) zoals racen op andere tijdstippen van de dag. Op het moment staat de zon en dus de schaduwen altijd exact hetzelfde en kun je dus schaduwen gebruiken als brake markers. Kan niet wachten tot de zon ineens een rondje achter de wolken zit en je brake marker weg isStreskip schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 23:21:
Nou, voor mij hoeft dat niet zo. Ik vind het nu al irritant genoeg, je hoeft soms maar eventjes ergens achter te rijden en je hele ruit is vies.
[ Voor 60% gewijzigd door NickThissen op 05-02-2013 23:43 ]
Als je het zo verteld, klinkt het eigenlijk best wel leuk.. Als ze ergens mee moeten beginnen, qua weer, dan zou het regen moeten zijn. Dat lijkt me wel wat, regenbanden erbij etc, tijdens de warm up moeten bepalen waar je op gaat starten, of tijdens de race 'ineens'.NickThissen schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 23:39:
[...]
Meer dynamiek in het racen is juist wat iRacing enorm nodig heeft, alles is momenteel zo statisch als maar kan, op banden en fuel na (en banden slijtage is niet eens goed gemodelleerd). Wordt wel eens tijd dat dingen als de grip op de baan langzaam veranderen, dat er zand of olie komt te liggen (met olie vlag dan wel). Zelfs iets relatiefs simpel (wat hopelijk binnenkort komt) zoals racen op andere tijdstippen van de dag. Op het moment staat de zon en dus de schaduwen altijd exact hetzelfde en kun je dus schaduwen gebruiken als brake markers. Kan niet wachten tot de zon ineens een rondje achter de wolken zit en je brake marker weg isOf makkelijker (niet dynamisch) dat je gewoon kan kiezen tussen meerdere tijden (bijv 's ochtends, 's middags, 's avonds en 's nachts), dat scheelt ook al een hoop.
Mooi voorbeeld ZeeZeiler!
Had al even erop gereden met de 24H Du Crash dus had al de hoofdlijnen in m'n systeem zitten. Halfuurtje goed voor gaan zitten en toen reed ik redelijk simpel een 2.01 met de McLaren met qualify fuel. In de race zat ik op lage 2.02's. Redelijk snel weg kunnen rijden bij Ruud en Robbert en dus probleemloos naar de finish gereden, behalve dat ik in de laatste bocht iets te wijd ging en de muur raakte, maar mijn voorsprong was zo groot dat het geen probleem was.
Leuke baan, alleen wel erg lastig om in te halen.
De hele sessie zitten harken en geen gevoel met de auto.
Deze week wordt een drop week in de P> serie. Misschien dat ik met de Pontiac ga rijden op Jefferson. Leuk baantje
Als het moet draait het zelfs op onboard graphics van je moederbord, dus het kan altijdOxigeon schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 09:22:
Jongens, wat een verhalen hier allemaal... geweldig. Volgende week de game ook eens gaan oppakken. Hoop dat de game nog een beetje draait op mijn oude pc. Anders alle graphics op het laagste niveau haha. Zit nu met teveel carnavalsactiviteiten waardoor ik geen tijd heb om te gamen.
Heb ik moeten doen toen mijn videokaart stuk was, 640x480 en racen maar
Gelukkig dan maar. Dan zal 800x600 ook wel draaien bij mij. Weet niet of de systeemeissen zijn gewijzigd ten opzichte van 1 a 2 jaar terugHoogie2004 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 09:24:
[...]
Als het moet draait het zelfs op onboard graphics van je moederbord, dus het kan altijd![]()
Heb ik moeten doen toen mijn videokaart stuk was, 640x480 en racen maar
Mijn systeem:
AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 5200+, MMX, 3DNow (
NVIDIA GeForce 7650 GS
2048MB RAM
Windows 7
GelukkigHoogie2004 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 09:46:
Dat gaat wel werken hoor, hoef je niet bang voor te zijn. Graphics zijn dan niet het hoogst mogelijk natuurlijk, maar racen gaat prima
Ja dat zeiden inderdaad al meer mensen tegen mij. Heb ook een PS3 en wil daar ook graag het stuur op aan kunnen sluiten ivm Gran Turismo en F1. En dan is de GT wel geschikt daarvoor. Zit alleen met het probleem dat ik de PS3 in de kamer heb staan en niet echt weet hoe ik hem daar moet bevestigen. Daar zou ik dus op de een of andere manier nog even een constructie voor moeten bedenken. En om nou een raceseat te gaan kopen en neerzetten in de woonkamer daar trek ik niet echt hard aan hahaHoogie2004 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 09:48:
Een Driving Force GT heb je al voor minder als 100 euro geloof ik. Prima stuur (heb ik ook jaren gehad). In de toekomst, als iRacing je blijft boeien, kun je altijd nog upgraden
http://link.marktplaats.nl/636331236
http://link.marktplaats.nl/641859232
“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings
wat een mooie dingen. Maar dat is eigenlijk nog een beetje boven mijn budget. De 100 die een GT kost (of goedkoper via Marktplaats) lijkt me geschikterFransJansen schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 09:55:
Staan ook een paar fanatec combi`s op MP![]()
en een refurbished G27 (zelf gefixed)
die dfgt mag weg voor 50 pleuro... voor de G27 mag je een bod doen.
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
135 euro voor een (volgens de ad) goed werkende GT3 RS is eigenlijk legaal stelen. Voor dat geld ga ik twijfelen om hem zelfs op te halen als reservewielOxigeon schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 09:56:
[...]
wat een mooie dingen. Maar dat is eigenlijk nog een beetje boven mijn budget. De 100 die een GT kost (of goedkoper via Marktplaats) lijkt me geschikter
Speaking of which; er zit speling in mijn GT3 RS. Nu weet ik niet of dat altijd al zo is geweest, maar ik kan het stuur horizontaal een paar millimeter heen en weer bewegen, lijkt alsof hij dus heeeeeel iets loszit van de as. Hebben meer mensen dit of is dit slijtage? Verder werkt hij prima dus opsturen naar Fanatec heb ik ook neit zo'n zin in.
Let wel op dat als je toch een Fanatec GT3 wilt kopen dat het een V2 isFransJansen schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 09:55:
Staan ook een paar fanatec combi`s op MP![]()
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
had ik ook op mijn fanatec wheel vroeger.Arfman schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 10:56:
[...]
135 euro voor een (volgens de ad) goed werkende GT3 RS is eigenlijk legaal stelen. Voor dat geld ga ik twijfelen om hem zelfs op te halen als reservewiel
Speaking of which; er zit speling in mijn GT3 RS. Nu weet ik niet of dat altijd al zo is geweest, maar ik kan het stuur horizontaal een paar millimeter heen en weer bewegen, lijkt alsof hij dus heeeeeel iets loszit van de as. Hebben meer mensen dit of is dit slijtage? Verder werkt hij prima dus opsturen naar Fanatec heb ik ook neit zo'n zin in.
als je het stuur eraf haalt weet je ook waarom
[ Voor 7% gewijzigd door JoepW op 06-02-2013 11:20 ]
Ik heb nog wat aanpassingen gedaan, maar hij was of onderstuurd of na paar rondjes erg tricky. Zal em vanavond / vanmiddag even uploaden, maar echt goed was ie niet...
[ Voor 5% gewijzigd door Hoogie2004 op 06-02-2013 11:23 ]
of heb je wissers:D
Klopt, en ik kwam daar makkelijk mee rond, ook in de race. Ik ben niet de snelste coureur dus misschien stellen jullie andere eisen (ik reed zo rond de 2:02 in de race).Hoogie2004 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 11:23:
Ik had er een geshared in de sessie, maar die versie niet opgeslagen (volgens mij heeft Arfman die gebruikt).
Ik heb nog wat aanpassingen gedaan, maar hij was of onderstuurd of na paar rondjes erg tricky. Zal em vanavond / vanmiddag even uploaden, maar echt goed was ie niet...
De ruit zal denk ik alleen maar vuil worden als je de graphics op maximaal hebt staan. Ik heb het namelijk ook nog nooit gezienNickrsd schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 11:44:
dit heb ik nog nooit gezien hooren moet je dan door de pits om het tear windshield off te doen?
of heb je wissers:D
[...]
Geloof dat je Vertex Shaders enabled moet hebben om het te zienOxigeon schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 11:53:
[...]
De ruit zal denk ik alleen maar vuil worden als je de graphics op maximaal hebt staan. Ik heb het namelijk ook nog nooit gezien
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
De rookie racejes duren allemaal tekort om echt veel van de vieze ruiten te zien.
En nee auto heeft geen werkende wissers je moet in de pit een tear of pakken. (kan je ook uit zetten in je pit menu).
Die speling heb ik ook een beetje lijkt normaal dus.Arfman schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 10:56:
[...]
135 euro voor een (volgens de ad) goed werkende GT3 RS is eigenlijk legaal stelen. Voor dat geld ga ik twijfelen om hem zelfs op te halen als reservewiel
Gezellig Niel!Niellie41 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 09:12:
Deze week wordt een drop week in de P> serie. Misschien dat ik met de Pontiac ga rijden op Jefferson. Leuk baantje
Heb vandaag weer ff gereden en Robberts setup is wel goed, zeker als je een race rijdt
blijft de auto lekker stabiel en doet de Pontiac niets onder op de baan voor de Mazda.
Alleen inhalen is bijna onmogelijk
mijn race van daarnet :
http://members.iracing.co...nid=7459932&custid=113192
EDIT: na veel gegoogled te hebben helaas niets gevonden. Dan maar zo
[ Voor 14% gewijzigd door Oxigeon op 06-02-2013 16:20 ]
Lekker bezig!TuxieDeni schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 15:02:
[...]
Gezellig Niel!![]()
Heb vandaag weer ff gereden en Robberts setup is wel goed, zeker als je een race rijdt
blijft de auto lekker stabiel en doet de Pontiac niets onder op de baan voor de Mazda.
Alleen inhalen is bijna onmogelijk![]()
mijn race van daarnet :
http://members.iracing.co...nid=7459932&custid=113192
Subscription nu weggegooit, dus geen probleem verder, maar vroeg het me af
Xbox
Ja heb dat laatst gefixed, zat foutje in waardoor hij het nooit heeft gedaan. Ben maar blij, ik krijg na elke setup ook nog 6 'delivery failed' mailsBM schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 17:11:
Nick: Ssinds kort krijg ik af en toe mailtje van de setupsite dat er setups geupload zijn. Voorheen kreeg ik die nooit. Nu zag ik dat er wel een 'any' subscription stond, maar die heb ik nooit aangemaakt. Is er wellicht iets veranderd afgelopen tijd?
Subscription nu weggegooit, dus geen probleem verder, maar vroeg het me af

En elk account heeft standaard een 'Any' subscription, misschien beetje overdreven maar ach 't zijn 3 klikjes om het weg te halen he
[ Voor 10% gewijzigd door NickThissen op 06-02-2013 17:14 ]
Xbox
Ik heb geen zin / tijd. Nek als een betonblok
Wel vanmiddag even de setup getest. En die kan veeeeel beter
Zal morgen wel wat verder er aan werken.
Setup kan inderdaad veel beter. Had 101 liter fuel bij me, ding was behoorlijk onstabiel. Daardoor niet in m'n ritme gekomen en veel onnodige foutjes en offtracks gehad, inclusief 1 megaspin in de lange rechte doordraaier. Godswonder dat ik daar niemand anders en/of de muur raakte. Uiteindelijk wel 3e geworden van de McLarens (9e overall) na een redelijke inhaalrace en wat spins/crashes voor me. Maar liefst 94 iRating erbij en 0.03SR (9 incs).
Maar de setup heeft dus nog wat werk nodig, met name bij veel fuel. Erg onstabiel bij uitaccelereren van bochten vooral, en overstuur als je een bocht te hard ingaat (ik heb liever onderstuur). Kun je daar iets mee, engineer Joep?
Voor de liefhebbers heb ik het motec.zip bestand in de TS aangepast.
Het bevat nu:
- de laatste MoTeC software
- mu.exe voor het converteren van de iRacing data naar MoTeC formaat
- Project JoepW dat geheel Metrisch is (en niet deel of erger
)
- Uitleg om te kunnen starten. Geen instructie hoe de data te interpreteren.
(Zit op me werk dus kan niet uitgebreid zoeken)
[ Voor 10% gewijzigd door Streskip op 06-02-2013 21:28 ]
Okayama valt me wel tegen, lekker glibberen en glijden en ik moet nog minimaal 2 seconden ergens vandaan halen om een 1.50.00 a 1.51.00 te halen (wat de top ongeveer reed in de race). We zullen zien wat er morgen gereden gaat worden en wat wij rookies er van kunnen leren
Het is toch allebei telemetrie?
Het is gewoon telemetry, zo kun je alle data van je auto tijdens een rondje (bijvoorbeeld) als functie van tijd laten plotten, denk inderdaad en gas, rem, stuur, maar ook dingen als rijhoogte, hoe ver de vering ingedrukt wordt, en ingewikkelde dingen zoals een friction circle, etc. Je kunt er heel simpele dingen uithalen (zoals "rem ik wel op tijd") of enorm ingewikkelde dingen (maar daar moet je echt verstand van hebben). Motec en Atlas zijn volgens mij beide professionele tools die in het echt ook gebruikt worden, iRacing kan echter gewoon data uitspugen die lijkt alsof het van een echte auto komtStreskip schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 21:27:
MoTeC, zegt me niets. Google leert me dat het data bijhoudt van je auto, wat moet ik me hierbij voorstellen? Ik zou wel eens willen zien of ik elke lap rond het zelfde punt rem, gas geef, stuur etc.. Kan dat hiermee?
(Zit op me werk dus kan niet uitgebreid zoeken)
Overigens kun je voor de meest simpele dingen ook iSpeed gebruiken, daar kun je ook al heel veel aan zien zoals wanneer je remt, gas geeft, etc. Heel handig om laps te vergelijken met laps van andere mensen (iSpeed houdt een online database bij waarmee je kan vergelijken).
Een goede iRating bestaat niet, iedereen heeft gewoon zijn eigen maximum waar je vanzelf tegenaan zult lopen. Bij mij lijkt dat op 3500 te zitten, elke keer als ik dichtbij kom zak ik weer wat terug. iRating is dan ook eigenlijk alleen bedoeld om je in te delen bij mensen die ongeveer even goed zijn als jij (in het geval dat een race split), maar indirect kun je het ook gebruiken als meting voor hoe goed iemand is. Maar als iemand alleen in een auto rijdt en nooit in andere dan is het ook niet helemaal eerlijk, ik kom bijvoorbeeld geen rondje rond in de V8 supercar terwijl ik met mijn iRating altijd in de top split (bij de beste mensen) zal komen... Ik rij gewoon nooit in die auto.rottentomato schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 21:37:
Zo laatste race +0.40 erbij en eindelijk rookie af en een D klasse sr van 3.39. Wat zijn eigenlijk de targets voor een goede iRating (nu 1519) en een goede ttRating (nu 1275)?
Maar om een ruwe waarde te geven, alles boven de 2000 is al erg goed. Alles boven de 4000 is heel goed. Boven de 5-6000 is bijna niet meer te doen, dan kun je mee met de top (Pro/DWC rijders, zoals Paul).
Naar mijn heel weinig ervaring is Motec wat toegankelijker dan Atlas (en dus iets simpeler om het zo maar te zeggen).Niellie41 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 21:52:
Wat ik me af vraag, wat is nu het verschil tussen MoTeC en Atlas?
Het is toch allebei telemetrie?
[ Voor 3% gewijzigd door NickThissen op 06-02-2013 21:59 ]
http://www.iracing.com/a-...ife-of-a-cat-herder-xvii/
De Chevy Gen6 auto ziet er gaaf uit!

Ik ben benieuwd wanneer de screenshots van de Ford komen.
Nieuw UI WIP

At this point it is likely that Kansas will be the next “new” track completed but probably not for the next 13th week deployment. However, we should have a fresh coat of paint on Mazda Raceway Laguna Seca and USA International Speedway to bring them closer to our current standard of new tracks. The art guys staged a pixel protest and demanded that we stop shaming them by flaunting their early work to the masses . . . and we caved.
Voor de Lotus 49 liefhebbers:We almost had the new shadow map work done for the last build so it is almost certain that it will be done for the next build. We are also in the process of changing the way that shadows are cast from trees. This project is pretty much the first required step to be able to get dynamic skies into the sim which is another project on the horizon. Pun intended.
I think the question I get asked most often in the forums and on my twitter account is when the Lotus 49 will be completed. The good news is that it’s done….well except that it needs NTMv5 which isn’t done yet.
Also, we are going to try and kill two birds with one stone by introducing an exciting new feature and at the same time try and give the time trial session some TLC. We are starting work on adding the ability to integrate a ghost car into the session that will allow you to select the best lap of the session, your best lap ever or even a loaded lap from someone else.
[ Voor 141% gewijzigd door Niellie41 op 06-02-2013 22:55 ]
http://members.iracing.co...onid=7462107&custid=25253
NickThissen schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 21:58:
[...]
Maar om een ruwe waarde te geven, alles boven de 2000 is al erg goed. Alles boven de 4000 is heel goed. Boven de 5-6000 is bijna niet meer te doen, dan kun je mee met de top (Pro/DWC rijders, zoals Paul).

Klinkt alsof ze erg druk bezig zijn daar, ook met dingen 'onder de motorkap' waar we dus in de toekomst iets van gaan zien (zoals de dynamic skies e.d.)
Lekker bezig!dabelg schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 22:53:
voila win in split1 grand-ammoest nog fuel sparen op einde haha
Oeps, ik bedoelde natuurlijk alles boven de 2298. Jij bent het grenspunt, alles onder jou is dramatisch
Ik kom er bij lange na niet in de buurt
[ Voor 12% gewijzigd door rottentomato op 06-02-2013 23:43 ]
Verwijderd
Nick vindt mij erg goedNickThissen schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 22:59:
[...]
Oeps, ik bedoelde natuurlijk alles boven de 2298. Jij bent het grenspunt, alles onder jou is dramatisch

Niet gek zo'n programma. Misschien eens aan beginnen, moet het toch een keertje leren. Als ik dadelijk een contract krijg weet ik het netzo goed als die monteursNickThissen schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 21:58:
[...]
Het is gewoon telemetry, zo kun je alle data van je auto tijdens een rondje (bijvoorbeeld) als functie van tijd laten plotten, denk inderdaad en gas, rem, stuur, maar ook dingen als rijhoogte, hoe ver de vering ingedrukt wordt, en ingewikkelde dingen zoals een friction circle, etc. Je kunt er heel simpele dingen uithalen (zoals "rem ik wel op tijd") of enorm ingewikkelde dingen (maar daar moet je echt verstand van hebben). Motec en Atlas zijn volgens mij beide professionele tools die in het echt ook gebruikt worden, iRacing kan echter gewoon data uitspugen die lijkt alsof het van een echte auto komt
Overigens kun je voor de meest simpele dingen ook iSpeed gebruiken, daar kun je ook al heel veel aan zien zoals wanneer je remt, gas geeft, etc. Heel handig om laps te vergelijken met laps van andere mensen (iSpeed houdt een online database bij waarmee je kan vergelijken).
Thanks voor je uitleg

NickThissen schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 21:58:

@ Niel: Ziet er goed uit, die UI, hoop dat het ook zo toegankelijk is als het eruit ziet, lijkt erop dat je die vensters kan slepen..
De korte route van dit circuit vind ik een stuk leuker voor die MX-5, lekker chaotisch altijd met de startrottentomato schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 23:37:
Dank je daar krijg ik een positief gevoel van. Voor de rookies onder ons die wellicht morgen erbij zijn:
[video]
Ik kom er bij lange na niet in de buurt
[ Voor 26% gewijzigd door Streskip op 07-02-2013 00:40 ]
Een hoop interessante dingen. LeukNiellie41 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 22:31:
Nieuwe blog van iRacing!
http://www.iracing.com/a-...ife-of-a-cat-herder-xvii/
......
Netjes. Gefeliciteerddabelg schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 22:53:
voila win in split1 grand-ammoest nog fuel sparen op einde haha
NickThissen schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 22:59:
[...]

Pffffff
Jammer dat onze racejes voor GoT League niet mee tellen voor Irating. Had je goed kunnen scoren Maandag. Was je toch sneller dan iemand met 4000 Irating.
btw nog mensen die van plan zijn met de McLaren in de Grand AM te rijden heb er al wat geoefend met aangepaste setup van pocono. Kwam op Road America tot een 2.06.8 maar moet volgens mij nog wel meer in zitten.
als dit race pace is kan je toch al meeDutchDevil79 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 09:08:
[...]
Jammer dat onze racejes voor GoT League niet mee tellen voor Irating. Had je goed kunnen scoren Maandag. Was je toch sneller dan iemand met 4000 Irating.![]()
btw nog mensen die van plan zijn met de McLaren in de Grand AM te rijden heb er al wat geoefend met aangepaste setup van pocono. Kwam op Road America tot een 2.06.8 maar moet volgens mij nog wel meer in zitten.
Over de GoT races, dan was ik vorig seizoen alles kwijtgeraakt, aangezien ik toen steeds muren tegenkwam...DutchDevil79 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 09:08:
[...]
Jammer dat onze racejes voor GoT League niet mee tellen voor Irating. Had je goed kunnen scoren Maandag. Was je toch sneller dan iemand met 4000 Irating.![]()
En Grand-AM, ik denk dat ik daar wel een race mee wil pakken, maar ik weet niet of dat lukt qua tijd. Carnaval he
Als ik uit de rookie klasse ben van de road races zal ik me ook eens aanmelden bij de GoT races. Denk persoonlijk dat ik alleen dan in de achterste regionen terecht kom. Maar dat mag de pret niet drukken. Persoonlijk oefen ik het beste als ik onder druk sta, het beste om dit te oefenen is met tegenstanders op de baan. Ik hou meestal andere wel bij, echter op een gegeven moment rem ik verkeerd en vlieg ik de grindbak in haha.Hoogie2004 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 09:26:
[...]
Over de GoT races, dan was ik vorig seizoen alles kwijtgeraakt, aangezien ik toen steeds muren tegenkwam...
En Grand-AM, ik denk dat ik daar wel een race mee wil pakken, maar ik weet niet of dat lukt qua tijd. Carnaval he
Dit topic is gesloten.