iRacing: 2013 Seizoen 1 t/m 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 141 Laatste
Acties:
  • 263.640 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:34

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

ik word moedeloos.. :( heel de dag naar uitgekeken om een race te rijden op okoyama.
in de 2de bocht zo hard ingereden dat ik meteen moest repairen.. nou dan ben je al klaar met spitten.
wil ik gang maken:P rijd ik te hard in de pits.. Man.. rot spel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:08
Je kan ook vanuit de pits starten dan ben je iig bespaard van de ellende in T1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

hoe kan dat..? zoals mij moet je bij de maxda cup vanuit een grid starten.

[ Voor 68% gewijzigd door Nickrsd op 08-02-2013 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuxieDeni
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-01 21:07
niet op grid duwen maar gewoon blijven wachten, dan zegt iracing dat je de grid gemist hebt en moet je
vanuit de pits starten.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:50
Volgens door niet op de button 'grid' te klikken (100% zeker weet ik het niet, pas 1 race gedaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Marc3l schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 16:29:
Volgens door niet op de button 'grid' te klikken (100% zeker weet ik het niet, pas 1 race gedaan)
TuxieDeni schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 16:29:
niet op grid duwen maar gewoon blijven wachten, dan zegt iracing dat je de grid gemist hebt en moet je
vanuit de pits starten.
Correct!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben al weer een tijd uit het sim racing, maar als het kan en mag lijkt het me wel is leuk wat rondjes met jullie te doen. Net weer een beetje opgepakt en ben eng langzaam geworden.. zal de leeftijd wel zijn ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:52

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
We praten hier niet over leeftijd aangezien de Topic Starter (ikkuh dus) over de 50 is ;)
Maar welkom.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je wel :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2013 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Afbeeldingslocatie: http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/535765_10151477044831085_249222303_n.jpg

[ Voor 56% gewijzigd door NickThissen op 08-02-2013 19:31 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

godver een keer wat races geleaved.. omdat ik bij de eerste bocht als een kroepoek eruit kom.. daar gaat je iRating en Srating hard van omlaag zeg.. wow..:/ Iemand een idee om dat weer een beetje omhoog te krikken..? met die mazda cup heb ik daar weinig vertrouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nickrsd schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 19:15:
godver een keer wat races geleaved.. omdat ik bij de eerste bocht als een kroepoek eruit kom.. daar gaat je iRating en Srating hard van omlaag zeg.. wow..:/ Iemand een idee om dat weer een beetje omhoog te krikken..? met die mazda cup heb ik daar weinig vertrouwen in.
Uit de pits starten en niet om positie racen als je niet vertrouwt dat de ander veilig kan rijden. Dus: uit de pit starten, achteraan blijven hangen, 38 posities winnen in T1 door iedereen die als een kroepoek de bocht uit komt, en na een paar rondjes kun je eens kijken of er nog wat meer te winnen valt. Zo gaat het nu eenmaal in rookie, daar moet je even doorheen helaas :-(

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FransJansen
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-07 14:42

“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:49

Niellie41

[object Object]

@Nick, de foto is alleen te zien als je ingelogd bent op iRacing.

Circuit Gilles Villeneuve is een mooie baan. Niet alleen voor F1, maar ook voor NASCAR:
Nickrsd schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 19:15:
Je bent al D.
Je kan ook in de Grand Touring Cup rijden, daar kan je ook in de Mazda MX5 Cup rijden. Om daar in te rijden, zul je wel een paar banen moeten kopen.
Wanneer je Brands Hatch en Spa koopt, kan je 4 weken weer vooruit omdat ze daarna op Summit Point en Charlotte rijden.

Vanmiddag heb ik ook een race mee gekeken, je rijdt veel te hard de bocht in. Rem eerder.
Slow in & fast out is sneller dan fast in & too fast, brake, wait, wait, slow out ;)

[ Voor 65% gewijzigd door Niellie41 op 08-02-2013 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Niellie41 schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 19:23:
@Nick, de foto is alleen te zien als je ingelogd bent op iRacing.
Klopt, dus? :p Te lui om op te slaan en weer te uploaden...

Maar het lijkt me ook wel een gave baan inderdaad. Elke track uit de F1 is altijd welkom, dan hoeven we daar tenminste niet meer op tracks als Sonoma te rijden..

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Je kan hem ook van iRacing's FB pakken. Dan kan iedereen hem zien :)

of van iRacerstuff:
Afbeeldingslocatie: http://iracerstuff.com/wp-content/uploads/2012/01/montreal1wip.jpg
Afbeeldingslocatie: http://iracerstuff.com/wp-content/uploads/2012/01/montreal2wip.jpg

[ Voor 59% gewijzigd door Niellie41 op 08-02-2013 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Laatst online: 15:15

Hoogie2004

Whohooooo

Zeker montreal :D Die is zoooo gaaf

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:23

BM

Moderator Spielerij
Hele gave baan, maar.... muurtjes :(

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Dan is Bathurst ook niets voor jou :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:31

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Jeetje, dat is echt een krap baantje...

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
En dan hebben we het niet eens over inhalen gehad... Bijna onmogelijk!

[ Voor 14% gewijzigd door Remco Tr op 08-02-2013 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Net Okayama offical gereden. Duidelijk merkbaar dat het niveau gister iets hoger lag. En voor het eerst iemand tegen gekomen waar je gewoon uit de buurt moet blijven. Hij heeft 24 inc gehaald, ik 0 tot ik hem tegen kwam.. nu dus 8 inc dankzij hem :(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
MrBarBarian schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 20:32:
Net Okayama offical gereden. Duidelijk merkbaar dat het niveau gister iets hoger lag. En voor het eerst iemand tegen gekomen waar je gewoon uit de buurt moet blijven. Hij heeft 24 inc gehaald, ik 0 tot ik hem tegen kwam.. nu dus 8 inc dankzij hem :(
Gewoon ECHT uit de buurt blijven en je rondjes uitrijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Wie heeft er zin mij te helpen een setup te bouwen voor de HPD? Want de fixed is k*t en de enige andere gesharede stuurt niet :+

Tenzij Paul misschien zijn protoice setup kan sharen..? Zal wel een team setup geweest zijn of niet...

[ Voor 29% gewijzigd door NickThissen op 08-02-2013 20:35 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
NickThissen schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 20:34:
Wie heeft er zin mij te helpen een setup te bouwen voor de HPD? Want de fixed is k*t en de enige andere gesharede stuurt niet :+ .....
Ik doe het graag, maar nu even niet.
Maar wanneer heb je 'm nodig?
Morgen wil ik wel (samen) er naar kijken met je. Doen we meteen wat oefenen met Motec ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:34
DutchDevil79 schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 08:29:
Ik heb me gister wel vermaakt met de 2 racejes. Lekker van achter in het veld naar voren kruipen.

Hoop ook dat mensen wat aan Joep en mijn uitleg hebben. We zijn dan wel geen alliens maar ja daardoor ook goedkoper. ;) Kwam er wel achter dat snel rijden en een knopje op je stuur in drukken best lastig is. :) Maar ondanks de foutjes tijdens de uitleg rondes en disconnecties denk ik dat het gister wel een succes was.
Ik heb echt het zweet uit me bilnaat gereden voor die '49-er haha :*)

Trouwens is Montreal echt een super gave baan :o 1 van mijn favoriete banen in de F1 games _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Streskip op 08-02-2013 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
JoepW schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 20:41:
[...]

Ik doe het graag, maar nu even niet.
Maar wanneer heb je 'm nodig?
Morgen wil ik wel (samen) er naar kijken met je. Doen we meteen wat oefenen met Motec ;)
Morgen denk ik niet dat ik in staat ben te rijden... zondag misschien :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ook goed. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:46
NickThissen schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 20:34:
Wie heeft er zin mij te helpen een setup te bouwen voor de HPD? Want de fixed is k*t en de enige andere gesharede stuurt niet :+

Tenzij Paul misschien zijn protoice setup kan sharen..? Zal wel een team setup geweest zijn of niet...
Klopt team setup. Maar als ik het me goed herinner was die setup poep. Die had te veel downforce geloof ik waarmee je om de oren gereden werd op de rechte stukken.

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
Net mijn 3e race gehad. Ging stukken beter dan eerste 2. Heb gister geoefend om niet als een gek een bocht in te vliegen, dat scheelt echt enorm. Je hebt wel het gevoel als een bejaarde de bocht in de gaan maar je komt er veel sneller uit + je kan een stuk makkelijker corrigeren. In de race kwam dit ook naar boven, heb gewoon rustig mijn rondjes gereden maar kwam steeds dichter bij (kan natuurlijk ook wat zeggen over andere rijders :p). Ook een keer iets van de baan af, dus één incident :)

Deze race maar in de pits gestart. Vorige race werd ik geraakt door iemand anders bij de eerste bocht waardoor ik de pits in moest om schade te repareren. Kan alleen niet zien dat je ook in de pits gestart bent in de resultaten tabel http://members.iracing.co...nid=7480457&custid=113113 klopt dat?

Nog een vraagje, kreeg in mijn vorige race ook een stop and go omdat ik de pits te hard uitging maar op welk punt kan je weer vol gas geven? Was namelijk wel voorbij de muur. (Okayama International)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:07

Phydomir

Dennis

Marc3l schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 10:47:
Kan alleen niet zien dat je ook in de pits gestart bent in de resultaten tabel http://members.iracing.co...nid=7480457&custid=113113 klopt dat?
Klopt
Nog een vraagje, kreeg in mijn vorige race ook een stop and go omdat ik de pits te hard uitging maar op welk punt kan je weer vol gas geven? Was namelijk wel voorbij de muur. (Okayama International)
Er staan bij iedere pit's uitgang gele of groene pylonen. Vanaf daar mag je vol gas.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bijkomend je mag niet over de witte lijn bij het uitkomen van de pit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
Phydomir schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 11:00:
[...]

Er staan bij iedere pit's uitgang gele of groene pylonen. Vanaf daar mag je vol gas.
Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 11:06:
bijkomend je mag niet over de witte lijn bij het uitkomen van de pit
Thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Elke keer als je je registreert voor een sessie zie je ook dit:
Afbeeldingslocatie: http://membersmedia.iracing.com/member_images/driversbriefing/pylons.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:23

BM

Moderator Spielerij
Niellie41 schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 19:58:
Dan is Bathurst ook niets voor jou :+
[video]
Klopt :+ Monaco was ook nooit mijn favo baan in gpl of eender welke andere game :p

Zo eens kijken of Okayama met de SM te doen is. Rare baankeuze, maar goed. Hopelijk werkt m'n rug een beetje mee om me vandaag nog een raceje te laten doen :/

[ Voor 21% gewijzigd door BM op 09-02-2013 13:36 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

Zojuist de 50 minuten Grand-Am race gereden met de McLaren op Road America. Als een na laatste MP4 gestart (18e), als 4e in de klasse geëindigd (7e in totaal). Weinig spannende race, op de eerste ronde shenanigans na. Paar ronden voor het einde vielen er nog wat mensen uit door crashes en iemand z'n stuur disconnecte, maar verder alleen gereden. 3 incs, +61 iRating en +0.31SR. Niet verkeerd, jammer van de ietwat saaie race.

Had overigens deze setup gebruikt van het forum, reed er op het eind 2.07.9 mee maar ik had ook niet geoefend vantevoren: http://members.iracing.co.../100/2534970.page#5258287

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/22265537/ts_2013_s1/toernooi/McLaren_GoT_Challenge_Banner.jpg
We hebben enkele details van de geplande races gewijzigd.
Elke race is vanaf nu of opgebouwd uit 2 heats of heeft een beperking op de brandstof en dus een verplichte pitstop.

Verder hebben we bij de races bestaande uit 2 heats de start van de 2de heat altijd rollend gemaakt, dit om het allemaal wat veiliger te maken.

Klik -> Alle details zijn in de deze post te vinden <- Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
Haha ben in beeld ;)
YouTube: Daytona Prototypes

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Dit werkt beter:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=4Z7uIugPNuU%5B]
Maar waar ben je te zien, want zonder uitleg is het niet veel zeggend ;)

[ Voor 12% gewijzigd door JoepW op 09-02-2013 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Al een half jaar geleden gemaakt, maar nu maar eens de update notificatie afgemaakt en ook op userscripts.org toegevoegd.

http://members.iracing.com/jforum/posts/list/2542906.page

Afbeeldingslocatie: http://www.paulilbrink.nl/iracing/auto-join/iracing-auto-join.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Heerlijk dat gebrek aan race inzicht van die 2e DP :F |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoepW schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 18:44:
Dit werkt beter:
[video]
Maar waar ben je te zien, want zonder uitleg is het niet veel zeggend ;)
de eerste DP is dabelg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Leuk die DP @ Road America :) Leuke race gehad vlak voor Bert. Heel lang achter TK Yasagac gezeten, ik was sneller maar kreeg de McLaren's steeds heel ongunstig. Dacht dat ik een keer geluk zou hebben toen TK 2-wide door de kink ging en dus heel langzaam eruit kwam, maar helaas gingen de McLaren's elkaar ook inhalen en stond ik voor de keuze om rustig er achter te blijven of me er tussen te duwen })

Afbeeldingslocatie: http://www.nickthissen.nl/Images/Temp/tmp3B96.png

Toch maar erachter gebleven (helemaal tot na de laatste bocht :-( ) in de hoop dat ik die tijd nog terug zou winnen later, helaas niet meer gebeurd... Wel 6e geworden met Bert 7e, not bad :)

Jos, je setup werkt prima (met mijn veranderingen tenminste, dat was een klikje hogere springs voor en de achterkant ~4-5 mm omlaag, met fuel erin voor en achter natuurlijk weer wat omhoog (2 klikjes). Banden waren wat lastig tegen het eind maar dat zal ook komen dat ik paar keer halve spins had bij inkomen bocht.

[ Voor 19% gewijzigd door NickThissen op 09-02-2013 20:58 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NickThissen schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 20:54:
Leuk die DP @ Road America :) Leuke race gehad vlak voor Bert. Heel lang achter TK Yasagac gezeten, ik was sneller maar kreeg de McLaren's steeds heel ongunstig. Dacht dat ik een keer geluk zou hebben toen TK 2-wide door de kink ging en dus heel langzaam eruit kwam, maar helaas gingen de McLaren's elkaar ook inhalen en stond ik voor de keuze om rustig er achter te blijven of me er tussen te duwen })

[afbeelding]

Toch maar erachter gebleven (helemaal tot na de laatste bocht :-( ) in de hoop dat ik die tijd nog terug zou winnen later, helaas niet meer gebeurd... Wel 6e geworden met Bert 7e, not bad :)

Jos, je setup werkt prima (met mijn veranderingen tenminste, dat was een klikje hogere springs voor en de achterkant ~4-5 mm omlaag, met fuel erin voor en achter natuurlijk weer wat omhoog (2 klikjes). Banden waren wat lastig tegen het eind maar dat zal ook komen dat ik paar keer halve spins had bij inkomen bocht.
leuk treintje hadden wij nick :) , had de race 2 ronden langer geduurd had er meer voor ons beiden ingezeten ... de laatste ronden de bocht voor de lange door draaier verloor ik de wagen bijna dus aansluiting was toen weg ... had mss iets meer ingezeten maar best een leuke race gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Als iemand alvast wilt zien hoe gaaf Bathurst is? Kijk maar naar de Bathurst 12 hours.
http://new.livestream.com...nts/1604381/player_pop_up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog wat leuke acties van mijn grand-am race gisteren.... 3 wide op SF met 2 mclarens >:) ... had wel even ingehouden voor ik 3-wide ging, aangezien de middelste mooi zijn lijn hield hem er maar naast gezet, mooi gereden moet ik zeggen want dit had ook in tranen kunnen eindigen :F

screenshots zijn van een van de 2 mclarens

Afbeeldingslocatie: http://img248.imageshack.us/img248/1988/201302092013s1w2grandam.png
Afbeeldingslocatie: http://img803.imageshack.us/img803/1988/201302092013s1w2grandam.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Spannende actie ;)
Hier een leuk artikeltje: http://www.racer.com/insi...real-life/article/278485/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Leuke actie :) 3 wide bij MC racen is altijd gaaf. Ook bij ovals trouwens.
Had vorig seizoen op Daytona met de GT Challenge dat ik met de Corvette tussen twee McLaren heen ging op S/F vlak voor het aanremmen.

Dit moment is nog van vorig jaar met de ELMS:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/11193518/iRacing%20pics/RA.png
Toen haalde ik Niek in en Fredrik haalde ook nog mij in bij het aanremmen van de chicane.

Ik zou ook nog eens 4 wide willen mee maken op ovals. :9~
Afbeeldingslocatie: http://makintheplay.com/wp-content/files/2011/04/Talladega-4Wide.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Niellie41 op 10-02-2013 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niellie41 schreef op zondag 10 februari 2013 @ 12:09:
Leuke actie :) 3 wide bij MC racen is altijd gaaf. Ook bij ovals trouwens.
Had vorig seizoen op Daytona met de GT Challenge dat ik met de Corvette tussen twee McLaren heen ging op S/F vlak voor het aanremmen.

Dit moment is nog van vorig jaar met de ELMS:
[afbeelding]
Toen haalde ik Niek in en Fredrik haalde ook nog mij in bij het aanremmen van de chicane.

Ik zou ook nog eens 4 wide willen mee maken op ovals. :9~
[afbeelding]
ik ga dan wel voor tripple setup moeten beginnen sparen als ik 4 wide wil gaan :9 , zolang iedereen zijn lijn kan houden is dit geweldig maar het kan ook anders lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Pff 4 wide is voor watjes.

5 Wide FTW :) Ik zit de in #5 wagen.
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/201779_313645342065119_1389217955_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Gave plaatjes heren! Zegt de spotter dan ook 5 wide of is daar geen rekening mee gehouden? :P

Zojuist een megafanatieke race gehad op Road America in de Grand-Am (ik in de McLaren). Startte als 17e en had na een goede start al wat posities goedgemaakt. In lap 2 werd ik echter op m'n voorwiel geraakt door een halve divebomb van iemand die duidelijk geen rekening had gehouden met de remafstanden tussen mij en m'n voorligger. Als ik namelijk normaal bij het bordje 3 rem, rem ik nu 10 meter eerder als ik vlak achter iemand rijd. Ik had een krom wiel maar er was mee te rijden.

Mijn bloed had echter het kookpunt bereikt en en een paar bochten om aan de auto te wennen ging ik met m'n stuur tussen m'n tanden op jacht naar die gozer. 2 bochten daarna kwam ik erachter dat dat helemaal niet handig rijdt dus ben ik in m'n gewone positie verdergegaan :+ Na een aantal ronden zat ik dan vlak achter hem, ondertussen handig door het verkeer heen laverend, alweer op positie 6. Bij het opkomen van het rechte stuk had ik een betere exit en hop, eroverheen. Daarna een gat getrokken van ongeveer 10 seconden, ondertussen mensen inhalend en op een 3e plek rondrijdend.

Toen de Riley's ons gingen lappen ging er voor me iets mis (kon niet zien wat) waardoor de #1 Riley en #2 McLaren als een rokend hoopje schroot eindigden. Op hoog tempo de race uitgereden (voordat de banden versleten :+) en dus geëindigd als 2e. +67 iRating en +0.85SR (1 inc), zit nu op 1930 iR en A 3.48SR. Als ik hier in de buurt van kan blijven vind ik het goed, denk dat dit zo ongeveer mijn niveau is.

Na de race nog even met die gast van de divebomb naar de replay gekeken en tot de conclusie gekomen dat het een racing incident was, wat wel te voorkomen was geweest. Hem wat tips gegeven en vriendelijk uit elkaar gegaan. Was wel een inspannend uurtje :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Arfman schreef op zondag 10 februari 2013 @ 15:00:
Gave plaatjes heren! Zegt de spotter dan ook 5 wide of is daar geen rekening mee gehouden? :P
De laatste keer dat ik op de Oval gereden heb gaat die niet verder dan 3 wide :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutch3men schreef op zondag 10 februari 2013 @ 15:10:
[...]

De laatste keer dat ik op de Oval gereden heb gaat die niet verder dan 3 wide :p
"What the hell are you doing" is mss nog een plezante >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Paul, wat gebeurde er met jou bij de start in de Proto&GT net? Kon niet zover terug kijken, zag je ineens over de baan vliegen...

Mijn race was frustrerend, kwam meteen vast te zitten achter twee auto's met low df terwijl ik medium df had, dus ik moest elke keer inhouden in de esses en ze liepen weg op de straights... Toen kwamen ook nog alle GTs enorm slecht voor me uit, alweer, dus liep ik steeds verder terug ook al was ik op pure snelheid gewoon sneller... Toen ik eindelijk weer dichtbij zat ging het voor me mis in de chicane en kwam een Ford dwars te staan, een grote bende en niemand kon ergens heen. 10 seconden stil gestaan en schade opgelopen waardoor ik nog minder top speed had... Toen als een gek gaan jagen, paar passes gemaakt waar ik niet trots op ben (ging wel allemaal net goed) om P3 bij te halen. Gelukkig ging hij 5 rondjes eerder pitten, en in die 5 rondjes heb ik enorm lopen stampen (eindelijk werd ik niet opgehouden in de esses) en heb ik 8 seconden goed kunnen maken, wat ik niet meer heb opgegeven :D Dus weer een 3e plek in een hoge SOF, 160+ punten, not bad :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:22

seninha

god's right foot

YES YES YES.....

Ben daar in 2002 heen geweest voor F1. Top baan. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Gaat goed met iRacing en hun nieuwe banen. Zolder en Interlagos zijn al binnen. Binnen kort Bathurst en Montreal.
Geweldig.

Nog ff en ze komen met de "green hell" :)

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
NickThissen schreef op zondag 10 februari 2013 @ 20:24:
Paul, wat gebeurde er met jou bij de start in de Proto&GT net? Kon niet zover terug kijken, zag je ineens over de baan vliegen...
Ik zat in de slipstream bij Marco toen hij ineens z'n gas los liet op start finish ongeveer.
Daardoor vatte ik hem en ging rechts de muur in.

Volgens een PM zette hij per ongeluk z'n pitlimiter aan.... vaag verhaal maargoed, tis wel weer een onnodige -119 iR ;(

Maar wel een leuke 2e plek gepakt in de GrandAM zojuist en daarmee de leiding in het kampioenschap 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2013 @ 19:49:
[...]

"What the hell are you doing" is mss nog een plezante >:)
Op Daytona en Talladega is het heel simpel, durf of kan je geen 3 wide rijden heb je er niks te zoeken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Dacht ik gisteren dat de Grand-Am Road America race spannend was, dat was nog niks vergeleken met de GT Challenge race.

Gestart als een van de laatste McLaren's. Kreeg een douw bij de start maar kon al snel weer een paar posities goedmaken. Toen vanaf ongeveer lap 4 tot en met de een na laatste ronde in een treintje van +/- 6 auto's gereden die binnen 3 seconden (!) reden. Extreem close maar heel erg fair allemaal. De voorste van het treintje was duidelijk langzamer maarja, kom er maar eens voorbij op Suzuka. Ik was duidelijk sneller dan vrijwel iedereen in het treintje, maar degene achter me was weer sneller dan ik.

Ronde voor ronde zo afgewerkt, druk gezet, links en rechts gekeken maar geen fatsoenlijk inhaalmogelijkheid. Totdat degene voor me in de fout ging in de "S". Ernaast geprikt en toen moest hij me laten gaan. Een ronde later maakte degene voor me dezelfde fout en hop, ik was weer een plek opgeschoten.

Ondertussen lag ik op P5, vlak achter P4. Dat was degene die ooit helemaal vooraan het treintje reed en iedereen ophield. Het gat naar P3 was op dat moment al 20 seconden dus hij was de laatste die ik kon inhalen. Weer links/rechts gekeken en uiteindelijk, in de een na laatste ronde, na Spoon en voor 200R ernaast kunnen prikken, na een slechte exit van hem en de race op P4 uitgereden. Ik maak er misschien nog wel een filmpje van want het was echt superclose maar heel erg fair.

http://members.iracing.co...onid=7491109&custid=44916
+66 iR, +0.08SR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 07:23
Gister nog geoefend met de mazda op Okayama full. 1:51,5x kunnen halen. Zoals Joep zei, wat rustiger de bocht in en niet meteen in de bocht vol op het gas. Er moet nog wel wat af kunnen maar ik vind het niet slecht voor mijn 2de dag terug in iracing.

Ik heb er daarna ook nog gereden met de lotus 76, die had ik een tijd terug gekocht want ik wou toch weten hoe zoiets rijd. Ik heb ermee een 1:29 kunnen halen. Het is toch wel heel erg anders dan de mazda maar ik vond het best goed gaan :)

Weet iemand wat de normale tijd een beetje is voor de lotus 76 op Okayama?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarninho
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-01-2024
Geen idee. De 76 heeft nog nooit op Okayama gereden ;) De 79 wel, maar dat was vóór allerlei wijzigingen. In 2012 S1 reden ze 1.18. Op Zandvoort reden ze toen 1.25 en nu 1.27. Dus zo'n 2 seconden langzamer. Dan zou je dus 1.20 moeten rijden op Okayama om in de top mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
De 79 bedoel ik dan uiteraard :P (oeps)
1:20, en ik al blij zijn met 1:29....

Nja, eerst de mazda nog maar eens onder de knie krijgen op meerdere circuits :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Okayama is dan ook een rot baan om te beginnen met de Lotus, enorm weinig grip, ik vond er niks aan en heb er ook nooit de snelheid kunnen vinden. Je kunt beter beginnen op tracks als Oulton park, Watkins glen of zelfs Spa.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
In de snelle bochten (die ik blijkbaar nog lang niet snel genoeg deed) was het inderdaad constant zoeken naar grip. Daarnaast heb ik natuurlijk ook gewoon een standaard setup.

Was al wel tevreden dat ik niet elke ronde een keer een crash had :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Piekartz87 schreef op maandag 11 februari 2013 @ 12:59:
In de snelle bochten (die ik blijkbaar nog lang niet snel genoeg deed) was het inderdaad constant zoeken naar grip. Daarnaast heb ik natuurlijk ook gewoon een standaard setup.

Was al wel tevreden dat ik niet elke ronde een keer een crash had :P
Zoals Nick al schrijft. Okayama (en ook Suzuka en Twin Ring Motegi) zijn qua grip 'rot' tracks.
Gisteren heb ik geleerd van Nick dat dat komt door hoe de Japanners asfalt maken.
Maar sowieso zou ik me eerst maar eens stuk bijten met de meer standaard auto's in de 'logische series' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Grrrmmmbbbllll .. zit met een half oog te kijken naar de Fanatec CSW Wheel Base + Formula Rim .. alleen hoe ga ik dat thuis uitleggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
Arfman schreef op maandag 11 februari 2013 @ 13:27:
Grrrmmmbbbllll .. zit met een half oog te kijken naar de Fanatec CSW Wheel Base + Formula Rim .. alleen hoe ga ik dat thuis uitleggen :P
door te zeggen dat geld moet rollen tijdens crisis :p toch ene die helpt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Arfman schreef op maandag 11 februari 2013 @ 13:27:
Dat je een enorme besparing hebt gedaan door niet deze te kopen:
Afbeeldingslocatie: http://www.frex.com/gp/simwheel/400-simwheelv3covA.jpg
maar een verstandig niet te duur alternatief te kiezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Mja, wordt een spaarprojectje voor in de zomervakantie denk ik. Aangezien ik vorig jaar +/- €2000 heb uitgegeven aan mijn simracingrig (PC + stuur + pedalen) kan ik het eigenlijk ook niet verantwoorden naar mezelf toe ...

That being said, hoe bevalt jullie de CSW? Joep en Nick hebben er 1, wie nog meer? Ervaringen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik ben erg tevreden. Had alleen het BMW stuur niet echt hoeven kopen. Dat is zwaar en gebruik ik soms in de MX-5, maar zelfs dan is eigenlijk het F stuur fijner.
Tov de GT3 die ik hiervoor had wereld van verschil.
Maar....... ik werd er niet sneller van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NickThissen schreef op maandag 11 februari 2013 @ 12:51:
Okayama is dan ook een rot baan om te beginnen met de Lotus, enorm weinig grip, ik vond er niks aan en heb er ook nooit de snelheid kunnen vinden. Je kunt beter beginnen op tracks als Oulton park, Watkins glen of zelfs Spa.
Dus het is wel de moeite om Oulton park en Whatkins glen er bij te kopen?
De baan Spa heb ik al.
Weet je nog meer leuke banen om er bij te kopen?
De nieuwste baan momenteel is zolder toch? is dat wat een leuke baan?

Ik denk dat ik vanavond weer even ga meekijken met de tweakers race, altijd leuk om mee te kijken hoe jullie het doen!! Ik ben lid van de league dus ik kan even meekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2013 @ 15:55:
[...]

Dus het is wel de moeite om Oulton park en Whatkins glen er bij te kopen?
De baan Spa heb ik al.
Weet je nog meer leuke banen om er bij te kopen?
De nieuwste baan momenteel is zolder toch? is dat wat een leuke baan?

Ik denk dat ik vanavond weer even ga meekijken met de tweakers race, altijd leuk om mee te kijken hoe jullie het doen!! Ik ben lid van de league dus ik kan even meekijken.
Je kunt beter kijken welke serie je (nu of in de toekomst) wil gaan rijden, en daar de tracks van kopen. Nu zijn Oulton park en watkins glen wel vrij populair dus die komen in de meeste series wel voor, maar het is zonde om tracks te kopen die je nooit tegen gaat komen. Zolder is een leuke baan maar wel vervelend lastige chicanes. Verder leuke banen... mijn favoriet is altijd Sebring geweest, puur en alleen omdat de nacht versie zo enorm gaaf is, een van de enige tracks die echt ECHT donker is op de meeste plekken, licht uit op je race kamer en dan is het net echt :*)

Als je vanavond mee wil kijken moet je wel de McLaren en Barber hebben. Volgens mij hadden we afgesproken niet meer de MX-5 bij te voegen als 'spectate auto' want dat heeft vorige keer ook voor verwarring gezorgd waar mensen met de MX-5 joinen en daarna niet meer met de McLaren kunnen joinen en dus niet mee kunnen doen.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
seninha schreef op zondag 10 februari 2013 @ 20:55:
[...]

Nog ff en ze komen met de "green hell" :)
Denk dat iedereen daar wel met smart op zit te wachten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Vanavond rijden we met de GoT McLaren Challenge op Barber.
Race 3 - Monday, February 11, 2013
Track: Barber Motorsports Park - Full Course
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/22265537/iracing/track_layout/barber_full.png
Car: McLaren MP4-12C

Start type: Rolling start heat 1 & 2
Fast repairs: 1 per heat
Limited fuel: No

Practice: 19:00 - 20:00 GMT (60 min)
Qualification: 20:00 - 20:15 GMT (15 min)
Race (Heat 1): 20:15 - 20:35 GMT (20 min)
Race (Heat 2): 20:45 - 21:10 GMT (25 min) <- Reversed grid.

Tot vanavond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud Mulders
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-08 20:08
Iemand ervaring met de Thrustmaster T500? Is hij goed of veel slechter dan de GT3 V2?

(Mijn iRacing profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
Ik heb thrustmaster t500 , geen problemen mee en degelijk stuur wel zorgen dat je v40 erop zet van firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FransJansen
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-07 14:42
JoepW schreef op maandag 11 februari 2013 @ 16:18:
Vanavond rijden we met de GoT McLaren Challenge op Barber.
Race 3 - Monday, February 11, 2013
Track: Barber Motorsports Park - Full Course
[afbeelding]
Car: McLaren MP4-12C

Start type: Rolling start heat 1 & 2
Fast repairs: 1 per heat
Limited fuel: No

Practice: 19:00 - 20:00 GMT (60 min)
Qualification: 20:00 - 20:15 GMT (15 min)
Race (Heat 1): 20:15 - 20:35 GMT (20 min)
Race (Heat 2): 20:45 - 21:10 GMT (25 min) <- Reversed grid.

Tot vanavond ;)
We zullen eens kijken, word mijn eerste kennismaking met Barber :S

“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
JoepW schreef op maandag 11 februari 2013 @ 15:37:
Ik ben erg tevreden. Had alleen het BMW stuur niet echt hoeven kopen. Dat is zwaar en gebruik ik soms in de MX-5, maar zelfs dan is eigenlijk het F stuur fijner.
Tov de GT3 die ik hiervoor had wereld van verschil.
Maar....... ik werd er niet sneller van ;)
Compleet precies dezelfde ervaring....maar het BMW stuur maakt wel het meeste indruk op bezoek ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Aangezien ik morgen niet bij de Gt Challenge Practice ben, hier 2 setups die ik wel vind werken voor de McLaren @ Zolder.
Ik heb de setups nog niet naar de site geupload aangezien ik nog niet overtuigd was dat ze ook echt goed zijn:
https://dl.dropbox.com/u/...3s1_mclaren_zolder_q2.sto
https://dl.dropbox.com/u/...3s1_mclaren_zolder_q3.sto
Ik reed een 1:30.5 met versie 3. Optimal zit bijna een seconde lager. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-08 09:28
That being said, hoe bevalt jullie de CSW? Joep en Nick hebben er 1, wie nog meer? Ervaringen? :P
Hier een day 1 owner (retail, niet beta). BMW stuur, geen enkel probleem tot op heden. Laatst even met de G25 van m'n broer gereden, begon bijna te huilen.
Aanrader. Zeker het beste stuur met een flinke voorsprong wat ik ooit heb gehad (G25, GT3RS V2, T500RS).

[ Voor 4% gewijzigd door gtrNL op 11-02-2013 17:58 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Ik ben even aan het kijken hoe Series point werken.

Nou vraag ik me het volgende af.
Niet elke wedstrijd telt mee, maar gaat dit om en om
Stel, ik heb gister een wedstrijd gereden en daar kreeg ik RODE punten voor (tellen dus niet mee).
Nou rij ik vandaag er 3. Telt de eerste en de derde wel mee, tweede weer niet.

Of gaat het anders?

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
seninha schreef op maandag 11 februari 2013 @ 18:32:
Ik ben even aan het kijken hoe Series point werken.

Nou vraag ik me het volgende af.
Niet elke wedstrijd telt mee, maar gaat dit om en om
Stel, ik heb gister een wedstrijd gereden en daar kreeg ik RODE punten voor (tellen dus niet mee).
Nou rij ik vandaag er 3. Telt de eerste en de derde wel mee, tweede weer niet.

Of gaat het anders?
De beste 25% van je races in een week worden gemiddeld je eindscore voor die week. Dat wil zeggen: doe je 4 races of minder dan telt alleen je beste race. Doe je er 5-8 dan telt het gemiddelde van je beste 2. Doe je er 9-12 dan telt het gemiddelde van je beste 3. Etc...

Punten worden rood als die race op dit moment niet meetelt voor je gemiddelde. Als je 4 races of minder hebt gedaan zul je zien dat alleen je beste score niet rood is, de rest telt niet mee en is dus rood. Doe je nog een race dan kan het dat een van die rode toch weer mee gaat tellen (als die 5e race slechter is dan alle voorgaande races).

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Nick, je zegt dat als ik 9-12 races rijd er van 3 ervan de beste tijd genomen wordt en daar het gemiddeld van

Maar als ik naar mijn stand kijk zie ik het volgende:
-heb dit seizoen 11 races gereden, waarvan er 4 voor de serie meedoen (bij elkaar 357, gemiddeld hiervan 178.5. Heb nu volgens de lijst 178 punten)

Dat klopt dus niet met wat jij nou net aangeeft.of zie ik het verkeerd?

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
De stats doen het hier momenteel niet (bij de rest wel??) dus kan even niet kijken. Maar dit telt per week he, niet per seizoen.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

OH, ok. Ik heb gewoon alle wedstrijden bij elkaar gekeken van dit seizoen.

Nog een laatste vraag. Hoe kan het dat je een bepaald aantal punten heb en opeens na een paar wedstrijden gereden te hebben je lager staat?
Je zou zeggen, punten blijven het zelfde of worden meer, maar niet minder?

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Stats doen het de laatste tijd weer erg matig, dan doen ze het weer even niet, dan weer even wel etc.
Ze hebben de boel wat dat betreft daar erg matig op orde op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Als je 4 races doet met 50, 100, 150 en 200 punten dan telt je beste resultaat: 200 punten.
Doe je nog een race met zeg 100 punten, dan tellen je beste 2 resultaten en krijg je dus (150 + 200) / 2 = 175 punten voor die week. Vanaf 9 - 12 races telt dan dus het gemiddelde van je beste 3 races.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Sjonge jonge.Ze maken het je ook niet makkelijk zeg. :| Lijkt wel F1 in de jaren 80, toen werden ook je slechte wedstrijd weggestreept.

Waarom nou niet gewoon een standaard punten systeem.
Race week is 7 dagen, dus elke dag telt alleen DIE race met de meeste punten.
Dus na een week hebben 7 races meegedaan voor de serie.(heb je niet 7dgn gereden dan bv een race mee laten tellen die anders weg zou vallen)

Hiermee geef je die gene die wel tijd heeft om meerdere races te rijden niet de kans om meer punten binnen te halen.

[ Voor 8% gewijzigd door seninha op 11-02-2013 19:09 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuxieDeni
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-01 21:07
Er moet toch ook een minimaal aantal mede racers zijn voordat de race officieel is?
(correct me if im wrong natuurlijk! )

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Dat klopt, maar stel dat je die dag maar 1 race rijdt en aan het einde van de week een race te kort komt dan neem je eentje van een andere dag (met de meeste punten)

Probleem wordt als je minder dan 7 races op een week rijdt.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Bijna niemand rijdt 7 races op een week... laat staan elke dag :S

Dacht trouwens dat er vandaag een kleine maintenance update zou zijn, zat te hopen op een fix voor die downshift problemen in HPD en F1... Vreselijk irritant, op Interlagos is het enorm erg bij terugschakelen naar de 1 in de langzame bochten... 9 van de 10 keer schakelt hij niet, en dan ga je gewoon wijd en het gras in 8)7

[ Voor 71% gewijzigd door NickThissen op 11-02-2013 19:32 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

seninha schreef op maandag 11 februari 2013 @ 19:08:
Sjonge jonge.Ze maken het je ook niet makkelijk zeg. :| Lijkt wel F1 in de jaren 80, toen werden ook je slechte wedstrijd weggestreept.

Waarom nou niet gewoon een standaard punten systeem.
Race week is 7 dagen, dus elke dag telt alleen DIE race met de meeste punten.
Dus na een week hebben 7 races meegedaan voor de serie.(heb je niet 7dgn gereden dan bv een race mee laten tellen die anders weg zou vallen)

Hiermee geef je die gene die wel tijd heeft om meerdere races te rijden niet de kans om meer punten binnen te halen.
Ingewikkeld? Vind ik niet. Ik race meestal maar max 3 of 4 keer, dan weet ik dat mijn beste resultaat telt.

Bij 7 races is het gemiddelde van je 2 beste resultaten je score voor die week.
Hoe veel punten je krijgt heeft te maken met de Strength of Field van de split. Hoe hoger het gemiddelde, hoe meer punten zijn te verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
seninha schreef op maandag 11 februari 2013 @ 19:24:
Dat klopt, maar stel dat je die dag maar 1 race rijdt en aan het einde van de week een race te kort komt dan neem je eentje van een andere dag (met de meeste punten)

Probleem wordt als je minder dan 7 races op een week rijdt.
7 races per week ga ik niet volhouden, gaat me niet eens lukken. Tot nu toe pas 1 keer op Suzuka geraced en ik denk dat ik het erbij houdt. Als je zoveel wilt racen, doe het dan verspreid over meerdere series, daar heb je veel meer aan.

Ik sta nu 10e in mijn divisie (3) oOo Ga ik proberen zo te houden :)

[ Voor 8% gewijzigd door Streskip op 11-02-2013 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik sta bij Proto&GT 1e in mijn divisie (div2) en 4e overall :D eens kijken hoe lang ik dat kan volhouden, hoge punten gehaald door veel uitvallers vooral, maar goed, volhouden tussen de GTs is dan ook wel belangrijk hier.

Eventjes 3 kwartier op Interlagos alvast geoefend, heel gave baan, maar enorm lastig met GTs, bijna nergens plek om in te halen... Setup (Sebring setup) voelt wel heerlijk, rij al een 1:22.7, alleen gaat het snel bergafwaarts na een rondje... zal wel wat te veel glijden door T1 en die langzame bochten...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
1ste! Nice! Overall ook nice! Daar sta ik 44ste -O- Dat moet nog wel even flink beter.

[ Voor 25% gewijzigd door Streskip op 11-02-2013 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

NickThissen schreef op maandag 11 februari 2013 @ 19:31:
Bijna niemand rijdt 7 races op een week... laat staan elke dag :S

Dacht trouwens dat er vandaag een kleine maintenance update zou zijn, zat te hopen op een fix voor die downshift problemen in HPD en F1... Vreselijk irritant, op Interlagos is het enorm erg bij terugschakelen naar de 1 in de langzame bochten... 9 van de 10 keer schakelt hij niet, en dan ga je gewoon wijd en het gras in 8)7
Dacht dat het aan mij lag 8)7 8)7

Vanmorgen ff met de HPD op Interlagos gereden en elke keer moest ik als een gek op die flipper rammen om naar in z'n 1 te krijgen.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:49

derx666

mecker ende blaet

Arfman schreef op maandag 11 februari 2013 @ 15:16:
Ik heb nu sinds een paar maanden een CSW met zowel de F1 als de BMW (die black Friday deal), en ik rij juist het meeste met het BMW stuur. Het extra gewicht vind ik zelf niet zo'n probleem, en ik vind vooral de omvang geweldig. Ik had hiervoor een G25, en heb altijd gevonden dat het stuur te klein was, woordoor ik last van mijn polsen kreeg. Het BMW stuur is precies mijn maat :) Het F1 stuur is opzich wel leuk, maar ik vind hem te smal en vind hem daardoor minder makkelijk in de hand liggen als het BMW stuur. Het verschil in gewicht heb ik persoonlijk nog niet echt ervaren als een probleem.

Ik merk wel dat ik ietwat speling op de quickrelease heb, maar aangezien ik voor 98% het BMW stuur gebruik, heb ik deze met de bijgeleverde schroef vastgezet waardoor dat niet meer merkbaar is. Wel moet ik de schroef nog een keer voorzien van Loctite aangezien hij nogal eens wat losser gaat zitten.
Voor de rest ben ik niet sneller als met mijn G25, maar het stuurt wel prettiger en vooral "smoother". Die belt is echt fijn tov de tandwielen van de G25.
Wel denk ik dat ze nog wat winst kunnen behalen uit de resolutie. iRacing herkent het als 65536 stappen, echter gaat het bij mij met stappen van 16 ofzo in plaats van stappen van 1 a 2 bij totaal 16000 stappen van de G25. Dat viel me echt wel tegen, maar ik vermoed dat daar nog wel eens een firmware update voor uitkomt.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Jammer dat er niet gewoon een winkel is waar je zoiets kan uit proberen. Misschien is ie er ergens wel maar ik ken 'm niet. Zou een aantal stuurtjes zeker wel eens naast elkaar willen zien. G25/G27, T500 RS en dan wat Fanatec wieltjes ernaast. Ik ben van Logitech DFGT naar Fanatec CSR gegaan, dat was al een hele openbaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

The new @iRacing Chevy SS and Fusion released in the next month will have the new tv cam sounds. Remaing stock cars get them in next build
en
Just heard the new tv cam sounds for the @iRacing stock cars and they are insane! Only heard one car so far but sounds like qual on tv!
https://twitter.com/iRacingMyers
Ik ben benieuwd! :9~

De maandag na de, echte, Daytona 500 komt de Chevy SS uit. As het goed is.

[ Voor 9% gewijzigd door Niellie41 op 11-02-2013 20:34 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.