Gave plaatjes heren! Zegt de spotter dan ook 5 wide of is daar geen rekening mee gehouden?
Zojuist een megafanatieke race gehad op Road America in de Grand-Am (ik in de McLaren). Startte als 17e en had na een goede start al wat posities goedgemaakt. In lap 2 werd ik echter op m'n voorwiel geraakt door een halve divebomb van iemand die duidelijk geen rekening had gehouden met de remafstanden tussen mij en m'n voorligger. Als ik namelijk normaal bij het bordje 3 rem, rem ik nu 10 meter eerder als ik vlak achter iemand rijd. Ik had een krom wiel maar er was mee te rijden.
Mijn bloed had echter het kookpunt bereikt en en een paar bochten om aan de auto te wennen ging ik met m'n stuur tussen m'n tanden op jacht naar die gozer. 2 bochten daarna kwam ik erachter dat dat helemaal niet handig rijdt dus ben ik in m'n gewone positie verdergegaan

Na een aantal ronden zat ik dan vlak achter hem, ondertussen handig door het verkeer heen laverend, alweer op positie 6. Bij het opkomen van het rechte stuk had ik een betere exit en hop, eroverheen. Daarna een gat getrokken van ongeveer 10 seconden, ondertussen mensen inhalend en op een 3e plek rondrijdend.
Toen de Riley's ons gingen lappen ging er voor me iets mis (kon niet zien wat) waardoor de #1 Riley en #2 McLaren als een rokend hoopje schroot eindigden. Op hoog tempo de race uitgereden (voordat de banden versleten

) en dus geëindigd als 2e. +67 iRating en +0.85SR (1 inc), zit nu op 1930 iR en A 3.48SR. Als ik hier in de buurt van kan blijven vind ik het goed, denk dat dit zo ongeveer mijn niveau is.
Na de race nog even met die gast van de divebomb naar de replay gekeken en tot de conclusie gekomen dat het een racing incident was, wat wel te voorkomen was geweest. Hem wat tips gegeven en vriendelijk uit elkaar gegaan. Was wel een inspannend uurtje