Als je die actie in de 2e race bedoelt, dan was ik dat. Ik heb tijdens dat ik naar rechts kwam om de heuvel aan te snijden nooit een melding gehad dat er iemand naast me zat, en aangezien ik een hele wijde T2 had gepakt vanwege een geweldig overstuur moment (licht kromme auto) heb ik Joep ook nooit zien aankomen. Hij heeft de hele tijd in mijn blinde hoek gezeten. Het nadeel van de McLaren is dat bij mijn normale FOV (115) ik de rechterbuitenspiegel niet zie. Moet gaan kijken of het te doen is om in de McLaren met een hogere FOV te gaan rijden zodat ik hem wel kan zien...
Over de races. Race 1 pakte Fabian me heel mooi bij de start, en remde ik hierdoor wellicht wat eerder, waar de rest achter me weer "ietsjes" last van had. Daarna ging het in de 2e snelle chicane mis. Auto ging bij het insturen ineens linksaf, en zo mocht ik een stukje verder naar achteren aansluiten. Meteen daarna ging ik in T1 te hard over de curbs, waardoor ik nog een keer rond ging, en zo lag ik helemaal achteraan. Achterbanden waren hierdoor al lekker warm geworden, en de rest van de race was het lekker balanceren. Wel nog leuke gevechten met Remco en Ruud gehad op het scherpst van de snede. In de laatste ronde kon ik hem in de 1e hairpin weer aan de binnenkant van Remco prikken, en was ook iets eerder weg, maar ging iets te enthousiast op het gas met mn gare achterbanden, en ging linksaf de vangrail in. De lanceerde me het hele circuit over, rechtstreeks de pits in. Jammer...
Race 2 was voor mij een drama. Start ging vrij goed, en had al vrij snel Arjan te pakken. Daarna zat Richard voor me, en daar had ik wat meer moeite mee. In L2 kon ik hem aan de binnenkant prikken in de 1e hairpin, maar hij had meer snelheid met eruit komen, en zo moest ik hem laten gaan bij de hairpin bergaf. De ronde daarna een wijdere entry van T2 gepakt, om zo meer snelheid te pakken richting de hairpin. Nu zak ik er wat beter naast, en kwam ik ook wat beter weg. We zaten nog naast elkaar bij het insturen van de hairpin bergaf, en ik gaf ruimte aan de binnenkant zodat Richard de binnenlijn kon pakken. Helaas schoot hij ietsjes door, en raakte me net achter mn rechter achterwiel. Ik ging rond, en raakte net aan de binnenkant de vangrail. Doorgereden, en de auto voelde niet 100%, maar wel goed genoeg. 2 rondes later zat ik een stukje achter Eric, en verremde me compleet bij de hairpin. In de replay nog nagekeken, maar ik remde echt zeker 10m later dan alle andere keren. Waarom? Geen idee. Was niet in de gelegenheid om Eric in te halen, en wilde ook geen poging doen. 2e fout die ik maakte was dat ik naar binnen stuurde, omdat ik hoopte dat ik genoeg kon afremmen, wat dus niet het geval was, en ik Eric in de rondte stuurde. Sorry Eric. Had hem gewoon rechtdoor moeten laten lopen, dan was er niks aan de hand geweest. Zal wel een mindfart zijn geweest. Nu was mn auto nog iets krommer, en dat merkte ik voor in T2 in de ronde erna, was volledig uit balans, ging wijd, en verloor nog een plekje. Door mijn wijde bocht had ik Joep dus niet gezien aan mijn binnenkant, en ook mijn spotter hield zich van de domme. Ik stuurde naar rechts voor de lijn over de bult, en kwam erachter dat Joep dus al zijn auto daartussen geprikt had. Allebei de vangrail in, en een tow naar de pits. Na de tow nog even geprobeerd, maar de auto voelde niet meer lekker, en ik was bang dat ik nog meer mensen hun race zou verkloten, dus ben ik uitgestapt. Mijn excuses aan iedereen die door mijn schuld hun race verkloot zagen worden.