iRacing: 2013 Seizoen 1 t/m 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 141 Laatste
Acties:
  • 263.641 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:34

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

ik heb een DFGT, maar toch zou ik is willen weten hoe bij jullie de FFB aanvoelt..
Ik weet niet wat het is, maar ik vind het ffb niet fijn aanvoelen, ben er niet overtuigd van dat mn settings goed staan. Wel heb ik die liniair modes aan staan, dat was een advies van hier.

Miss moet je ook niet teveel verwachten van zo'n dfgt dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-08 09:28

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iXiro
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Nickrsd schreef op maandag 11 februari 2013 @ 20:34:
ik heb een DFGT, maar toch zou ik is willen weten hoe bij jullie de FFB aanvoelt..
Ik weet niet wat het is, maar ik vind het ffb niet fijn aanvoelen, ben er niet overtuigd van dat mn settings goed staan. Wel heb ik die liniair modes aan staan, dat was een advies van hier.

Miss moet je ook niet teveel verwachten van zo'n dfgt dan?
Wat zijn je settings dan ? (in windows en in iracing)
En wat is er 'niet fijn' aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

in windows:
graden rotatie =900.
Totale sterkten van effecen is 107.
kracht van veereffect 0.
kracht van dempereffect is 0.
kracht van centreerveer is 0.

in iRacing.
wheel range 870.
brake force 1.80
Use ffb en use liniair mode
strenght 15.9
damping 0
min. force 1.6%

en wat ik niet helemaal fijn vind, het gevoel van de auto kan ik niet door het stuur voelen.. ik bedoel als ik de bochten in ga voel ik moeilijk wanneer mn auto gaat glijden, en als hij dan iets uitbreekt kan ik dit bijna niet voelen. soms zijn ik over de curbstones en die trillen dan niet in mn stuur. en met recht vooruit rijden voel ik weinig wegdek. omdat ik weleens lees, ik voel elk hobbeltje in het asfalt.. dat heb ik niet.

en nog een optie tilt driving staat op 90. wat houdt dit precies in??
houd dit in dat je max 90graden kan sturen op jou stuurtje? en niet de volledig draai rotatie hoef te gebruiken.. nu stuur ik inderdaad met kleine bewegingen. dat voelt wel normaal aan hoor.

als ik bijvoorbeeld in rFactor2 met de clio rijdt, en aar slip ik mee of met het optrekken dan voel ik aan mn stuur waar de auto heen wilt enzo.. dat heb ik niet met iracing(mazda mx5)

En bijvoorbeeld de caddilac stuur enorm zwaar tov de mazda. ben eigenlijk alleen de mazda nog maar gewend hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:38

Niellie41

[object Object]

FFB verschilt per auto. De Mazda MX5 is inderdaad heel licht, dus je kan je FFB rustig hoger zetten in de MX5.
Nickrsd schreef op maandag 11 februari 2013 @ 21:41:
in windows:
graden rotatie =900.
Totale sterkten van effecen is 100.
kracht van veereffect 100.
kracht van dempereffect is 100.
kracht van centreerveer is 100.
Voor iRacing kan je rustig bovenstaande instellingen gebruiken. De deadzone die je corrigeert door totale sterkte op 107% te zetten wordt opgeheven door linear mode en de min. force instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Al die settings zouden ook geen effect moeten hebben in iRacing. Ik heb de centreerveer ook op 100%, in de auto merk je er niks van, maar zodra je uit de auto stapt draait je stuur automatisch terug (dan komt die centreerveer wel), en daarmee voorkom ik dat ik in de pits spring en meteen rechtsaf de muur in beuk omdat m'n stuur 360 graden verkeerd staat. Of nog erger: op de grid 8)7 Maar tijdens het rijden merk je geen verschil.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:49

derx666

mecker ende blaet

Settings zijn heel persoonlijk, maar ik had:

in windows:
graden rotatie =900.
Totale sterkten van effecen is 100
kracht van veereffect 0.

in iRacing.
wheel range 900
brake force 1.80
Use ffb en use liniair mode
strenght 15.9 <-- wat je zelf fijn vindt
damping 0
min. force 12%

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iXiro
  • Niet online
Ik heb er even achter gezet wat ik zelf heb (met een G27):

graden rotatie =900 / 900
Totale sterkten van effecen is 107 / 100
kracht van veereffect 0 / 0
kracht van dempereffect is 0 / 100
kracht van centreerveer is 0 / 100

in iRacing.
wheel range 870 / 900
brake force 1.80 / 1.80
Use ffb en use liniair mode / beide aan
strenght 15.9 / 10 met de MX5cup
damping 0 / 0
min. force 1.6% / 15%

Logitech profiler software heb ik altijd actief op de achtergrond draaien trouwens.

Ik zou is proberen in windows die 107 naar 100 brengen, en in iracing de min force flink omhoog gooien en de strenght flink omlaag. (min force eventueel met wheelcheck.exe utility op iracing forum uitzoeken).

Ik heb dat een tijdje terug ook gedaan, in het begin dacht ik dat er daarmee veel te weinig force was (voelde allemaal heel licht omdat ik gewend was geraakt aan heel hoge strenght settings) maar na een tijdje voelde het veel beter, en had ik het idee dat ik ook veel beter kon reageren op plotselinge overstuur enzo.

Het blijft natuurlijk iets persoonlijks, en ik weet ook niet in hoeverre een DFGT te vergelijken is met G27. Ik heb zelf wel heel vaak lopen klooien met ffb settings, en ik ben er eigenlijk ook nooit helemaal 100% tevreden mee, blijkbaar moet je nieuwe instellingen ook wat tijd geven om aan te wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:34
Ik probeerde je alle ruimte te geven Jos maar ik moet toch echt een keer insturen en dat deed ik de vorige of die lap daarvoor ook en toen moest ik al helemaal over het gras..

Verder was het wel leuk maar geen zin meer om het daarna af te maken. Zo hard zitten zwoegen om jullie bij te benen nadat ik en de op dat moment #2 een contact hadden.

[ Voor 33% gewijzigd door Streskip op 11-02-2013 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
@Nickrsd
Ik heb een Driving Force Pro, is de voorloper van jouw stuur.

in windows:
graden rotatie =900.
Totale sterkten van effecen is 100
kracht van veereffect 10.

in iRacing.
wheel range 900 <- belangrijk om hetzelfde te hebben als in de profiler
brake force 0 (advanced mode, is wel effe wennen :) )
Use ffb en use linear mode
strenght 9 <-- wat ik fijn vindt
damping 0
min. force 10%

Waar ik op dit moment erg verrast door ben is dat als ik ongeveer 10% veereffect gebruik de auto iets beter voelt zonder detail te verliezen, maakt de bumps wat "ronder" en het stuur wat minder "klakkeliger" in de pit.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

enchion: 90???? bedoel je niet 9,0??

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
derx666 schreef op maandag 11 februari 2013 @ 22:42:
enchion: 90???? bedoel je niet 9,0??
Ja idd 9 wat gelijk is aan 90% waar ik eigenlijk aan zat te denken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
enchion schreef op maandag 11 februari 2013 @ 22:32:
Waar ik op dit moment erg verrast door ben is dat als ik ongeveer 10% veereffect gebruik de auto iets beter voelt zonder detail te verliezen, maakt de bumps wat "ronder" en het stuur wat minder "klakkeliger" in de pit.
Dit geloof ik niet, mijn ervaring is dat de veereffect instelling in de profiler helemaal geen effect heeft in de sim, omdat die daar geen gebruik van maakt. 0% of 100%, ik voel geen verschil, en David Tucker zei ook dat dat klopt.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:52

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Race 1 was een top race. Echt fun bijna de hele race bumpertje kleven bij Martijn. Race 2 is er 1 om snel te vergeten. En dat geldt voor meer mensen geloof ik. ;)
Race 1: http://members.iracing.co....do?&subsessionid=7498786
Race 2: http://members.iracing.co....do?&subsessionid=7499367
Standings: http://tournaments.iracin...namentResults.aspx?tid=14

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 16:23
M'n races gingen niet echt goed :)

Sorry Joep voor die laatste ronde maar kon hem niet goed houden nadat ik over dat bubbeltje ging... :(

Voor de rest was het wel leuk maar maakte te veel fouten... moet ik maar wat meer oefenen ;)

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:23

BM

Moderator Spielerij
Race 1 was voor mij vrij saai. Grootste deel van de race alleen gereden, weinig spannend.

Race 2 wil ik het eigenlijk nieteens meer over hebben. Had het idee dat men op een gegeven moment elke bocht probeerde hem er naast te prikken. Laatste bocht is er imho niet de geschikte plek voor, maar mss dat ik de deur ook wel tikje te hard dichtgooide. Indien dat zo ervaren is, mijn excuses daarvoor, het was nooit mijn intentie om er een chaos van te maken.

Wel jammer, Barber blijft verder wel een vreselijk leuke, doch moeilijke baan.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik vond beide races leuk, inmiddels heb ik er wel vrede mee dat ik het altijd zelf verkloot in die auto :) Tenminste leuke gevechten gehad met Joep en met Maykel en nog wat andere. Paar 0x tikjes uitgedeeld in heat 2 (aan robbert en richard) waarvoor excuses, het kwam allemaal heel dicht op elkaar af en toe en als iemand dan net een klein foutje maakt in een groep van 5-6 man dan is zo'n tikje gauw uitgedeeld natuurlijk.

Heat 2 ging nogal wat mis helaas, wat aan de ene kant ook wel te verwachten is met reversed grid, maar aan de andere kant moet het gewoon beter kunnen. Misschien moeten we gewoon keihard kleine straffen uit gaan delen, zonder vooroordelen gewoon elk foutje bestraffen met een paar seconden ofzo. Klinkt hard maar zo is het niet bedoel, puur en alleen om iedereen iets terughoudender te laten rijden, want ik denk dat veel van de ongelukjes gebeuren doordat iedereen er zo snel mogelijk voorbij wil, en als er iets mis gaat dat meteen als kans neemt om in te halen in plaats van even rustig te kijken wat er gebeurt. Verder wijs ik geen schuldigen aan hoor, dat geldt voor mij net zo goed.

Overigens wil ik wel een "officiele" waarschuwing uitdelen aan Jarno, ik weet niet of hij dit forum leest anders sturen we het nog wel via PM, maar "wij van de organisatie" vonden dat we sommige passes in heat 2 niet zonder opmerking kunnen laten gaan. Het gaat om drie divebombs, eentje bij Jos in de een-na-laatste bocht, eentje bij Ruud in de laatste bocht en eentje met net geen contact op Benjamien in de laatste bocht (waardoor Benjamien wijd gaat en op het gras komt). Dit waren goeie voorbeelden van divebombs die niet nodig waren, je duikt in de binnenkant zonder dat je overlap hebt (in twee gevallen zelfs meerdere auto-lengtes afstand) terwijl de andere auto al aan het insturen was, dat gaat natuurlijk nooit goed. In het vervolg zien we graag iets nettere passes, je bent snel genoeg om netjes in te halen.

Verder no hard feelings, dat wilden we gewoon even opgemerkt hebben. Proficiat met de dubbele winst :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Helemaal mee eens Nick
Bathurst - Work in Progress (Facebook / iRacing):
Afbeeldingslocatie: http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/307405_10151483413366085_1331960673_n.jpg
Afbeeldingslocatie: http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/73408_10151483413346085_906660613_n.jpg
Afbeeldingslocatie: http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/563220_10151483413336085_1824726385_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:46
Een leuke race gehad zojuist in de Proto + GT fixed.
Ik startte op p2 en ging met de nr 3 2 wide T1 in. Helaas gleed hij in T2 iets naar buiten waardoor ik spinde en op p22 weer kon invoegen.
Vervolgens ben ik het hele veld door gereden om uiteindelijk in laatste ronde in 130R nog even p3 te pakken :D

Helaas vond de die knakker dat schijnaar niet zo heel grappig en vond het nodig om me nog even te wrecken na start finish... :/

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
NickThissen schreef op maandag 11 februari 2013 @ 22:45:
[...]

Dit geloof ik niet, mijn ervaring is dat de veereffect instelling in de profiler helemaal geen effect heeft in de sim, omdat die daar geen gebruik van maakt. 0% of 100%, ik voel geen verschil, en David Tucker zei ook dat dat klopt.
Heb net voor de zekerheid nog even zitten voelen, en op 1 manier heb je 100% gelijk als nl centerspring uitgevinkt staat.

Als centerspring aangevinkt staat maar op 0% en ik verander dan de springsetting dan voel ik wel verschil, optimaal punt ligt tussen de 10% en 15% imho.
(Misschien dat de springforce een onderdeel is in de berekening van de centerspring door de logitech driver ? iets anders kan ik niet verzinnen)

Het effect is wel heel licht, maar wel prettig, je moet erg lichtgevoelig zijn. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Red Baron schreef op maandag 11 februari 2013 @ 23:39:
....Vervolgens ben ik het hele veld door gereden om uiteindelijk in laatste ronde in 130R nog even p3 te pakken :D ....
Heel netjes en leuk om te doen, toch?
Red Baron schreef op maandag 11 februari 2013 @ 23:39:
Helaas vond de die knakker dat schijnaar niet zo heel grappig en vond het nodig om me nog even te wrecken na start finish... :/
En dat leverde inc'jes op?
Erg flauw als dat zo is.
Sterker nog: Dan is het een protest waard. Je had daar toch een standaard mailtje voor klaar staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Laatst online: 15:46
Oh die protest is de deur al uit hoor.
Ja kostte me 4x ofzo.

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Ik vind oval racen leuker dan zou moeten met tracks waar je (bijna?) alleen maar bochten naar links hebt :+
Wel een stukje crash gevoeliger als road racen.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
ScrooLoose schreef op maandag 11 februari 2013 @ 23:58:
Jij hebt vanavond niet met ons mee gereden gok ik :+

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
enchion schreef op maandag 11 februari 2013 @ 23:43:
[...]

Heb net voor de zekerheid nog even zitten voelen, en op 1 manier heb je 100% gelijk als nl centerspring uitgevinkt staat.

Als centerspring aangevinkt staat maar op 0% en ik verander dan de springsetting dan voel ik wel verschil, optimaal punt ligt tussen de 10% en 15% imho.
(Misschien dat de springforce een onderdeel is in de berekening van de centerspring door de logitech driver ? iets anders kan ik niet verzinnen)

Het effect is wel heel licht, maar wel prettig, je moet erg lichtgevoelig zijn. :+
Hmmm misschien was die checkbox inderdaad wat het in iRacing aan of uit zet. Ik weet het niet meer zeker. Ik had het in ieder geval zo ingesteld dat het tijdens het rijden geen effect had, maar in de garage wel (zodat m'n stuur vanzelf recht draait).

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2022
Leuke races gehad deze avond. Zowaar een aantal gevechten gehad om positie, is weer eens wat anders. En vierde in de tweede heat! Wel met dank aan mijn voorgangers...

Enig minpuntje, in de tweede heat, was iets te vroeg remmen voor de een na laatste bocht. Daardoor moest Joep harder remmen dat verwacht en werd vervolgens door degene achter hem aangetikt. Sorry!

Wat ik met de McLaren wel heb is dat soms bij het terugschakelen de bak in een false neutral komt. Wat doe ik fout waardoor dat gebeurt?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Die neutral heb ik 1x gehad vanavond, voor het eerst ook. Volgens mij blokkeerde ik me wielen. Anders zou ik het niet weten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na anderhalf jaar als B klasse te hebben gereden, heb ik eens een paar Proto & GT challenge races meegedaan, en heb ik nu eindelijk ook een blauwe streep op mijn helm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
ZeeZeiler schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 00:04:
....
Enig minpuntje, in de tweede heat, was iets te vroeg remmen voor de een na laatste bocht. Daardoor moest Joep harder remmen dat verwacht en werd vervolgens door degene achter hem aangetikt. Sorry!.....
Kan gebeuren en jij was niet de oorzaak ;)
ZeeZeiler schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 00:04:
.....
Wat ik met de McLaren wel heb is dat soms bij het terugschakelen de bak in een false neutral komt. Wat doe ik fout waardoor dat gebeurt?
Streskip schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 00:22:
Die neutral heb ik 1x gehad vanavond, voor het eerst ook. Volgens mij blokkeerde ik me wielen. Anders zou ik het niet weten..
Blokkerende wielen of terugschakelen en gas geven is de oorzaak. Ik weet het ook niet precies. Maar ik heb het 1 à 2x keer gehad sinds ik met de McLaren rij.
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 00:41:
Na anderhalf jaar als B klasse te hebben gereden, heb ik eens een paar Proto & GT challenge races meegedaan, en heb ik nu eindelijk ook een blauwe streep op mijn helm.
Gefeliciteerd *O* oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

Hmm, bedankt voor de tips m.b.t. het stuur heren. Zat zelf ook al te denken aan het F1 stuur omdat de consensus is dat dat het "beste" stuur is. Zit dan alleen nog met de tableclamp (heb er nu al 1 bij m'n GT3RS V2, maar weet niet of de CSW daar op past) en met de shifter (kan ik die nog steeds gebruiken?)
En is het nog steeds dat je die shifter met schroeven vast moet zetten waardoor je nevernooit die shifter gaat wisselen?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FransJansen
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-07 14:42
Mclaren Race gisteren op een voor mij nog onbekende baan.

Kon het tempo niet echt volgen,teveel foutjes in de training en de quali.

Race 1 een foutje in bocht 1, links zachtjes de muur in maar toch te veel schade en een tow.
Snap dat schade model nog steeds niet :(

Met een ronde achterstand weer aangesloten. balen en maar weer proberen het ritme te pakken.
Tot ik in rondje 11 even afgeleid was doordat mijn telefoon afging })

Auto maar gestopt.
Storingsdienst en helaas was ik aan de beurt.

Vanmorgen vroeg moeten beginnen dus race 2 maar gelaten en :z

“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Arfman schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 08:01:
Hmm, bedankt voor de tips m.b.t. het stuur heren. Zat zelf ook al te denken aan het F1 stuur omdat de consensus is dat dat het "beste" stuur is. Zit dan alleen nog met de tableclamp (heb er nu al 1 bij m'n GT3RS V2, maar weet niet of de CSW daar op past) en met de shifter (kan ik die nog steeds gebruiken?)
En is het nog steeds dat je die shifter met schroeven vast moet zetten waardoor je nevernooit die shifter gaat wisselen?
De clamp past zeker niet. En van shifter weet ik niks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ook maar even mijn verhaal van gisteren :)

Heat 1: Ik mocht op P5 beginnen en kon meteen bij de start Marco pakken. De eerste 2 rondes was het treintje rijden totdat Nick weg viel. Door wat foutjes verloor ik de aansluiting met Robbert tot 1.5 seconden, maar bij de chicane maakte die een foutje waardoor ik de aansluiting weer had. En vanaf dat moment constant druk kunnen uitoefenen. In de laatste ronde in bocht 2, kon ik beter aan de binnenkant blijven en prikte ik de auto er voorzichtig naast. Vervolgens tijdens het uitacceleren zit ik onder zijn achtervleugel en was ik mezelf klaar aan het maken om de auto er aan de binnenkant naast de gooien voor de hairpin (als Robbert dat niet al te heftig verdedigde)... vergeet ik alleen te sturen en kom ik op het gras. Maar ja was een leuke race en op P3 gefinished niet slecht op een baan waar ik nog nooit gereden heb :P

Heat 2: Ik mocht helemaal achteraan beginnen met alleen Robbert en Jarno achter mij. Totdat ik in de 2e ronde in de één na laatste bocht een verkeerde beslissing neem, ik blijf voor het aansnijden van die bocht behoorlijk aan de binnenkant terwijl Joep daar meer de buitenkant kiest en druk ik de auto ernaast. Maar mijn gevoel was er een gat, maar het zou ook een heel klein beetje gezien kunnen worden als een divebomb al vond ik persoonlijk dat ik echt niet van ver kwam. Anyway ik raak Joep en we vliegen eraf met nog een auto bij ons. Ik had niet teveel schade opgelopen en kon mijn weg weer vervolgens met 10 seconden achterstand op de rest van het veld. Dit helemaal dicht gereden en door foutjes van andere een in de Top 10 gekomen. Totdat ik op het start/finish stuk Robbert helemaal links zie rijden met weinig snelheid probeer ik hem buitenom turn 1 in te halen. Helaas schiet die wat door en raakt mij hard genoeg waardoor mijn linkerwiel scheef komt te staan en dus mijn stuur scheef staat, maar ik was hier zo snel aan gewend dat ik weer genoeg vertrouwen had en weer aan het stampen was met Koen in mijn kofferbak.

Vervolgens kom ik aan bij het groepje Jos, Carlos, Martijn en ik vergeet er vast nog een paar. Ik merkte dat ik een flink stuk later kon remmen bij de chicane dan Jos en gooide de wagen er na één ronde naast bij Jos die ik succesvol in kon halen. Een ronde later was het chaos bij de 2e bocht waar twee mensen terug de baan op kwamen, Carlos kwam hierdoor wat minder snel uit bocht 2 en bleef hij links rijden en Jos had hierdoor ook de aansluiting gevonden en besloot rechts van mij te rijden en zo kwamen we 3 wide aan op de hairpin bij bocht 3, waar ik al winnaar uit kwam. Toen op naar Remco die ik de volgende ronde al te pakken had, en in de ronde hierna kon ik Martijn pakken. Alleen ingaan laatste ronde schakelde ik terug in bocht 1 en knalde die ($*&^$# in zijn vrij. Vervolgens raak ik het gras aan bij het remmen voor de hairpin en weet ik hem op wonder wijze te redden, maar kwam wel Martijn aan de binnenkant kijken. Vervolgens ga ik alleen iets te hard op het gas, waardoor mijn banden spinnen en ik zo de linkerkant van Martijn wat bewerkte (sorry hiervoor Martijn) en Remco hiervan kon profiteren. En hierdoor op P5 gefinished.

Al met al een leuke dag gehad, alleen was ik gewoon te ongeduldig in lap 2 van heat 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

het blijft dus allemaal wel erg "gissen" naar de settings.. ik ga er gewoon mee verder stoeien.. en probeer andere settings is uit. dank je voor het meedenken anyway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

Arfman schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 08:01:
Ik had ook een GT3RS v2 met tableclamp, echter is mij toendertijd meteen de V2 tableclamp opgestuurd, dus hier paste dat wel. Als het een V1 is kun je het inderdaad vergeten.

Wat betreft de rims, dat zal erg persoonlijk blijven. Ik heb geen F1 rim besteld omdat ik weet dat ik deze niet zou gebruiken omdat ik eigenlijk alleen maar GT bakken rijd. Van het gewicht merk ik niks, wel kan ik zoals alle andere het stuur alleen maar aanbevelen. Het is echt niet te vergelijken.

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarninho
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-01-2024
NickThissen schreef op maandag 11 februari 2013 @ 23:25:
Overigens wil ik wel een "officiele" waarschuwing uitdelen aan Jarno, ik weet niet of hij dit forum leest anders sturen we het nog wel via PM, maar "wij van de organisatie" vonden dat we sommige passes in heat 2 niet zonder opmerking kunnen laten gaan. Het gaat om drie divebombs, eentje bij Jos in de een-na-laatste bocht, eentje bij Ruud in de laatste bocht en eentje met net geen contact op Benjamien in de laatste bocht (waardoor Benjamien wijd gaat en op het gras komt). Dit waren goeie voorbeelden van divebombs die niet nodig waren, je duikt in de binnenkant zonder dat je overlap hebt (in twee gevallen zelfs meerdere auto-lengtes afstand) terwijl de andere auto al aan het insturen was, dat gaat natuurlijk nooit goed. In het vervolg zien we graag iets nettere passes, je bent snel genoeg om netjes in te halen.

Verder no hard feelings, dat wilden we gewoon even opgemerkt hebben. Proficiat met de dubbele winst :)

Ik ga vanavond wel ff youtuben (heb de replay opgeslagen). Ik vond die met Ruud op het randje, maar niet er overheen. Wel agressief. Als ik iets stoms doe, ben ik de eerste die sorry zegt (komt regelmatig voor...), maar ik heb gisteren niks gezegd. ;)

Ik vond juist dat er enorm fel verdedigd werd. Zodra ik hoor 'car inside' of 'car outside', laat ik altijd ruimte voor een auto. Altijd. Ik kan wel zoals Ayrton Senna gewoonweg de deur dichtgooien en net doen alsof er niemand zit, maar dan elimineer ik alleen maar mezelf. Zeker in touringcars.

Maar goed, ik youtube vanavond wel eea. Wellicht denk ik er anders over als ik het terug zie :) En dan hebben we wat om over te ouwehoeren en wellicht leren we (of alleen ik) er iets van. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Een argument dat meespeelt (svp meenemen in je overwegingen) dat in Heat 2 de veel minder ervaren rijders vooraan reden en vaak nog niet helemaal overweg kunnen met dreigen ;)
Ik hou daar in ieder geval rekening mee in onze races ;)

[ Voor 14% gewijzigd door JoepW op 12-02-2013 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarninho
JoepW schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 10:15:
Een argument dat meespeelt (svp meenemen in je overwegingen) dat in Heat 2 de veel minder ervaren rijders vooraan reden en vaak nog niet helemaal overweg kunnen met dreigen ;)
Jos is Class A met 182 officiele road starts.
Ruud is Class A met 161 officiele road starts.
Benjamien is Class A met 313 officiele road starts.

Jarno is Class A met 173 officiele road starts.

Ik denk niet dat ik ervaring mee moet nemen in mijn overwegingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Jarninho schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 10:25:
[...]

En nu de iRating en SR er nog bij zetten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

ScrooLoose schreef op maandag 11 februari 2013 @ 23:58:
Ik vind oval racen leuker dan zou moeten met tracks waar je (bijna?) alleen maar bochten naar links hebt :+
Ik snap de zin niet echt.

Oval racen is inderdaad heel leuk! Het is 'crash gevoeliger' omdat je veel dichter op elkaar rijdt dan bij road racen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Kan iemand mij 'Season time trial' uitleggen? Schijnbaar kan je daar ook punten mee halen, ik heb er 100? :?

Ik ga zo GT Challenge doen maar zijn pas 6 mensen ingeschreven -O-

[ Voor 24% gewijzigd door Streskip op 12-02-2013 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Jarninho schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 10:25:
[...]

Ik bedoelde het ook meer in algemene zin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Jarninho schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 10:11:
[...]

Ik ga vanavond wel ff youtuben (heb de replay opgeslagen). Ik vond die met Ruud op het randje, maar niet er overheen. Wel agressief. Als ik iets stoms doe, ben ik de eerste die sorry zegt (komt regelmatig voor...), maar ik heb gisteren niks gezegd. ;)

Ik vond juist dat er enorm fel verdedigd werd. Zodra ik hoor 'car inside' of 'car outside', laat ik altijd ruimte voor een auto. Altijd. Ik kan wel zoals Ayrton Senna gewoonweg de deur dichtgooien en net doen alsof er niemand zit, maar dan elimineer ik alleen maar mezelf. Zeker in touringcars.

Maar goed, ik youtube vanavond wel eea. Wellicht denk ik er anders over als ik het terug zie :) En dan hebben we wat om over te ouwehoeren en wellicht leren we (of alleen ik) er iets van. :)
De twee incidenten bij de laatste bocht waren beide exact hetzelfde volgens mij: je zit achter de auto bij ingaan (en uitkomen) van de rechterbocht er voor, maar in plaats van achter de auto aan naar rechts te gaan om een normale lijn te nemen (om de laatste linker aan te snijden) blijf je links rijden om de binnenbocht te nemen. Dat vind ik een divebomb, want je zit niet naast de ander, hij stuurt in en jij rijdt dan ineens in zijn zijkant. De enige manier waarop dat goed kan gaan is als de ander op het laatste moment terug stuurt (en het gras in gaat, zoals Benjamien deed). Uiteindelijk is het voor jou twee keer gelukt, maar een nette inhaal actie vind ik het niet, that's all.
Dat hun de deur dichtgooien ben ik het ook niet mee eens, je zit er echt niet naast, op dat moment zou ik zelf ook gewoon de apex nemen. Je krijgt pas overlap halverwege de bocht, en alleen omdat je een krappere bocht neemt, dat is gewoon per definitie een divebomb volgens mij :)

Het incident met Jos in de een na laatste bocht komt gewoon door die rot bocht, ik heb wel 3 of 4 precies dezelfde incidenten gezien (maar die zeiden wel allemaal sorry ;)), als iemand daar een beetje snelle lijn probeert te nemen (buiten naar binnen toe) dan lijkt er gewoon een gat te zijn aan de binnenkant, maar dat is niet zo, de lijn komt dan gewoon bij de apex uit en als jij daar nog tussen duikt is er geen ruimte meer - het is een gat wat dicht klapt voordat je er in zit, dus weer een divebomb. Die bocht nodigt gewoon heel erg uit om dat te doen, ik heb mezelf ook echt moeten inhouden (niet alleen deze race maar zowat elke race op deze baan) om hem er daar niet tussen te gooien, het gaat toch echt elke keer weer mis...

Wat we eigenlijk proberen te zeggen: het gaat in deze races erom dat we samen lol hebben. In een echte GT race ofzo zou dit misschien wel vaker gebeuren, dat komt omdat iedereen ongeveer op hetzelfde niveau zit en dus kan er harder gevochten worden. Het komt gewoon over op mij dat men perse wil winnen, en als mensen daarvoor aan de kant moeten vliegen dan is dat maar zo. Dat is niet de bedoeling van de races, harde gevechten ok, maar wel fair aub, volgens mij kan dat prima :)

[ Voor 8% gewijzigd door NickThissen op 12-02-2013 11:14 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
http://members.iracing.co...nid=7503501&custid=104531

-O-

Kan je dat van te voren zien of een race wel of niet official is?

[ Voor 25% gewijzigd door Streskip op 12-02-2013 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Minimaal 8 rijders is het voor normale races, hoe het voor MC races precies bepaald word weet ik niet. Waar je het aan kunt zien is de tekst onder de Join knop, als daar Forfeit staat is ie official, als daar Withdraw staat is ie unofficial.

Althans, dat meen ik op het forum ooit eens gelezen te hebben :p

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Minimum aantal rijders voor official:

Rookie: 6
Rookie multiclass: 8
Vanaf D: 8
Vanaf D multiclass: 10

In multiclass geldt dit getal voor het totaal aantal rijders, niet per class. Dus je kunt best helemaal alleen in je class mee doen, als er in totaal meer dan 10 mensen zijn (8 voor rookie) dan is de race official en kun je championship points winnen (je hoeft alleen te finishen). Je kunt geen iRating winnen of verliezen omdat er niemand is om die van te winnen.

[ Voor 63% gewijzigd door NickThissen op 12-02-2013 12:09 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Ah! Thanks :) iRating telt dan zeker ook pas mee als de race officieel is? Zo te zien kreeg ik er niks bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
In een onofficiele race kun je geen iRating of championship points winnen. Safety rating telt wel mee, echter maar voor 35%.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarninho
NickThissen schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 11:11:
[...]
Wat we eigenlijk proberen te zeggen: het gaat in deze races erom dat we samen lol hebben. In een echte GT race ofzo zou dit misschien wel vaker gebeuren, dat komt omdat iedereen ongeveer op hetzelfde niveau zit en dus kan er harder gevochten worden. Het komt gewoon over op mij dat men perse wil winnen, en als mensen daarvoor aan de kant moeten vliegen dan is dat maar zo. Dat is niet de bedoeling van de races, harde gevechten ok, maar wel fair aub, volgens mij kan dat prima :)
Ik rij zelf Volvo 360 cup bij de DNRT op Zandvoort. Het laagste van het laagste. Met de meest onervaren rijders. En het gaat alleen maar om de lol.

Toen ik vorig jaar mijn licentie haalde vertelde Huub Vermeulen (cursusleider, oud mannetje, en stelde zich voor als 'ik ben huub en ben 50 jaar... actief in de autosport' ;)) dat je elkaar gewoon de ruimte moet geven. Hij zei: Als iemand er niet helemaal naast zit, dan kun je wel de deur dichtgooien en elkaar raken, maar wat schiet je daarmee op? Dan val je allebei uit en heb je allebei schade en waarschijnlijk ruzie. Bij de DNRT willen we samen een bocht in en ook samen een bocht uit.

Ik ben het daar roerend mee eens. Maar ik merk bij de GoT races dat men er compleet anders over denkt. En dat gaat nooit werken. Dan blijf je dit houden. Ik geef gewoon ruimte als mijn spotter iets roept en ook bij mijn inhaalacties zorg ik altijd dat er ruimte is.

Ik heb gisteren nog even gekeken naar wat incidenten en de manier waarop de race van Joep 'ten einde' kwam was ook niet echt fraai. Ik ben benieuwd wiens fout dat volgens jullie is.

Verder, check alvast deze race:

Ik ben de rood/groene mazda. Op 1.25 geef ik iemand ruimte die net naast mijn achterbumper zit en vervolgens rijden we nog een halve ronde naast elkaar en wint hij het gevecht. Op 4.20 komt de zwarte auto agressief naar binnen, maar hij geeft wel nét de ruimte. Op 6.27 zit de zwarte auto aan mijn buitenkant net niet naast mijn achterbumper, maar ik geef hem de ruimte.

Iedereen liet elkaar die race leven. En dat was een van de gaafste races die ik me kan herinneren. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik snap wat je bedoelt hoor. Maar ik vind de acties in dat filmpje niet overeenkomen met de acties die ik me gister herinner. Misschien herinner ik het me verkeerd, ik ben benieuwd wat je zelf denkt als je de replay nog eens bekijkt.

In bovenstaande filmpje is er steeds sprake van een lange straight waarbij jullie zo goed als naast elkaar rijden, misschien nét geen overlap in een paar gevallen maar toch genoeg om rekening te houden met het feit dat iemand aan de binnenkant wil proberen in te halen.

In de race gisteren, vooral in de laatste bocht, is dat niet het geval. Je zit achter iemand bij ingaan van de een na laatste bocht (dus niet er naast, echt er achter), en bij uitkomen van de een na laatste bocht (die meteen overgaat in de laatste bocht) blijf je links rijden om er zo ongeveer halverwege de bocht langs te komen, puur omdat je een kortere bocht neemt. Dat vind ik een heel ander verhaal.

Daarnaast kan ik best leven met een divebomb hoor, maar je moet wel in controle blijven: dat wil zeggen als de ander toch instuurt en je geen ruimte geeft, dan moet je hem die ruimte kunnen geven. Gisteravond was dat niet zo, in plaats van dat je de ruimte kon geven raakten jullie elkaar, en op dat moment kun je wel zeggen dat de ander ruimte had kunnen laten, maar omdat jij aan het inhalen bent vind ik dat jij daar verantwoordelijk voor bent, als hij geen ruimte geeft moet je het niet pakken en de ander rond tikken :)

En waar we het nu over hebben waren inderdaad echt niet de enige dingen hoor! De enige reden dat ik dit zo 'publiekelijk' naar voren breng is omdat we met zowat iedereen op teamspeak zitten tijdens de race en alles dus meteen na de race besproken kan worden. Incident met Joep en Marco (neem aan dat je die bedoelt), divebomb van Fabian, etc, etc, die zijn allemaal samen behandeld en die waren ook allemaal niet netjes. Het zijn allemaal gewoon foutjes, en we willen je echt niet aan de schandpaal hangen ofzo hoor. We wilden het gewoon even opgemerkt hebben dat we vonden dat het af en toe iets netter kon, that's all :)

[ Voor 17% gewijzigd door NickThissen op 12-02-2013 13:20 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutch3men schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 10:27:
[...]

En nu de iRating en SR er nog bij zetten :p
SR stond erbij: van alle 3 een A klasse. (Ik was toen nog B 4.40).

Ik word hier genoemd als onervaren rijder die niet overweg kan met dreigen? Ik voel me toch wel een beetje beledigd... :(

Als het enkel over de pure snelheid gaat, ben ik inderdaad allesbehalve een alien, maar ik kan in de meeste wagens toch wel mooi mee in het middenveld van de top splits.

Pure snelheid is natuurlijk niet alles, er zijn natuurlijk ook nog andere kwaliteiten zoals: kunnen aanvallen, verdedigen, weinig fouten maken, omgaan met druk, kunnen anticiperen op de fouten van anderen en incidenten kunnen ontwijken...

Ik denk dat ik op dat vlak beter presteer dan op het vlak van pure snelheid. Het is dan ook jammer om te merken dat anderen niet het gevoel hebben dat ze veilig met mij in gevecht kunnen gaan. :-(

Het huwelijk tussen mij en die McLaren is trouwens verschrikkelijk. Ik weet niet hoe het komt, maar met deze wagen zit ik seconden off pace ten opzichte van anderen die normaal ongeveer dezelfde tijden als mij rijden. Ik weet niet wat ik verkeerd doe met die bak, maar ik verlang vol ongeduld terug naar andere wagens, waar ik mijn kwaliteiten beter ik kan tonen. Misschien kan iemand eens met mij meekijken en tips geven wat ik verkeerd doe in die bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Benja: mijn opmerking was gezien het reversed grid en niet persoonlijk.
Maar ik hou maar op met posten hierover, want alles wat ik post wordt net ff anders uitgelegd dan dat ik bedoel.
Nick heeft de honeurs dan ook prima waargenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
Ik deel de mening van Nick over het inhalen van Jarno in de laatste bocht wel een beetje, het gebeurde bij mij ook. Het lastige is dat er een paar tienden van een seconde vertraging is tussen de actie van de een en het weergeven bij de ander.

Je merkt pas dat iemand er gedeeltelijk naast zit wanneer je al aan het insturen ben, en dat is niet altijd makkelijk te corrigeren. En degene die inhaalt is verantwoordelijk, zeker wanneer je nog niet volledig naast de ingehaalde rijdt.

Het viel me op dat veel mensen dreigden met inhalen voor de chicanes, waar je volgens mij niet kan inhalen. Ik vraag me af waarom.

En 50 jaar een oud mannetje? Pffff.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
ZeeZeiler schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 13:35:
Het viel me op dat veel mensen dreigden met inhalen voor de chicanes, waar je volgens mij niet kan inhalen. Ik vraag me af waarom.
Je kan daar best inhalen hoor >:) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen probleem hoor Joep. Ik wil gewoon dat de mensen niet bang zijn als ze in mijn buurt rijden, en wilde daarom enkel even duidelijk maken dat ik altijd mijn best doe om clean en fair te rijden. Ik hoop ook dat de meesten dit vinden, en als dit niet zo is sta ik altijd open voor kritiek. Ik weet dat ik nog veel kan leren en ik kan er enkel beter door worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 13:41:
Geen probleem hoor Joep. Ik wil gewoon dat de mensen niet bang zijn als ze in mijn buurt rijden, en wilde daarom enkel even duidelijk maken dat ik altijd mijn best doe om clean en fair te rijden. Ik hoop ook dat de meesten dit vinden, en als dit niet zo is sta ik altijd open voor kritiek. Ik weet dat ik nog veel kan leren en ik kan er enkel beter door worden.
Ik denk dat niemand hier je na 1 of 2 onhandige acties bang voor je gaat zijn :) Iedereen maakt fouten, en de meesten weten dat echt wel :) Daarbij heb je iig bij mij geen reputatie van brokkenpiloot of wildebras, dus volgens mij komt dat allemaal wel goed ;)

Heeft iemand de replay van de 2e race nog online staan? Dan kan ik vanavond ofzo nog even terugkijken wat er met mij allemaal gebeurde. Volgens mij zaten daar van mij ook minder handige acties bij :X

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarninho
JoepW schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 13:33:
Benja: mijn opmerking was gezien het reversed grid en niet persoonlijk.
Maar ik hou maar op met posten hierover, want alles wat ik post wordt net ff anders uitgelegd dan dat ik bedoel.
Da's niet bewust van mijn kant. Ik bedoel: Ik ben retorisch als ik wil best begaafd, maar dat wil ik hier niet. Ik wil graag clean racen en elke 4x is mij er eentje teveel.

Om even terug te komen op jouw post mbt ervaring: Natuurlijk ga ik anders om met een rode streep dan met een blauwe. Maar in dit geval krijg ik een waarschuwing voor incidenten met zeer ervaren coureurs. Dan lijkt me jouw opmerking niet van toepassing. Daar ging het me even om ;) Verder totaal niks tegen jou, ik respecteer je zeer en vind je initiatieven echt top. En dat meen ik heel erg serieus. :)

Maar ja, ik wil me wel graag goed verdedigen mbt die 'officiële' waarschuwing, aangezien het mijn allereerste waarschuwing óóit is. Zowel met (indoor)karten, autoracen als onlineracen heb ik nog nooit een waarschuwing of protest gehad. Ik heb wel veel fouten gemaakt en sorry gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:07

Phydomir

Dennis

ZeeZeiler schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 13:35:
Zonder te weten welk circuit of klasse er is gereden vind ik persoonlijk dreigen met inhalen, zelfs voor bochten waar het niet kan, gewoon een goede tactiek.
Als ik achter iemand zit en ik heb het gevoel dat ik sneller ben dan zal ik mij voor iedere bocht laten zien, ook al zit ik er nog veel te ver achter.
Wat namelijk heel vaak gebeurd is dat je voorganger meer in zijn spiegels gaat kijken dan op de baan. In dat geval is het vaak slechts een kwestie van tijd voordat hij een foutje maakt waarvan je kunt profiteren.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Phydomir schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 14:08:
[...]

Zonder te weten welk circuit of klasse er is gereden vind ik persoonlijk dreigen met inhalen, zelfs voor bochten waar het niet kan, gewoon een goede tactiek.
Als ik achter iemand zit en ik heb het gevoel dat ik sneller ben dan zal ik mij voor iedere bocht laten zien, ook al zit ik er nog veel te ver achter.
Wat namelijk heel vaak gebeurd is dat je voorganger meer in zijn spiegels gaat kijken dan op de baan. In dat geval is het vaak slechts een kwestie van tijd voordat hij een foutje maakt waarvan je kunt profiteren.
Zo doe ik het zelf ook wel, probeer ook wel eens iemand een bepaalde kant op te dwingen zodat ie de volgende bocht niet lekker uitkomt, bijvoorbeeld net me neus er voor, eerder remmen om dan kruisend er voorbij te gaan. 1 van de veiligste manieren om je er voorbij te forceren.

http://members.iracing.co...nid=7504014&custid=104531
Omdat de vorige niet officieel was, nog maar een keertje. Deze is nog net wel officieel! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:14

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ach ja tijdens racen gebeurt er wel is wat en beetje discussie daar over kan geen kwaad zolang het niet ontaard in een welles nietes verhaal.
We moeten wel op passen dat we niet na elke wedstrijd deze discussies gaan hebben want het blijft toch voornamelijk om lekker te rijden met wat bekende en die sfeer wil ik graag gezellig houden.

Ik had gister iig geen problemen met acties om mij heen. Heb mooie gevechten gehad en ook zelfs een paar keer 2 wide een bocht in gedoken.
In de 2de race ben ik dan wel uitgeschakeld maar ja als er ineens een paar man voor je crashen en je nergens heen kan omdat er ook nog is 3 man in je buurt rijden. Ben zelfs in de 2de race met 3 wide een bocht in gegaan maar zonder crash door gekomen omdat we alle rekening met elkaar hielden. D

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarninho
Effe heel wat anders. Buurman (op het werk) komt zojuist, of ik even mee wil lopen. Euh, moet ik kladblok mee (hij is ook klant) ? Waar gaat het over?

Nou, zijn auto was klaar:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/109720520/Ligier%20JS49%202.jpeg

Ligier JS49. Soort van Radical. Wat een vet ding zeg! Heb er ook even in gezeten en da's best eng :) Rijdt 1.40 op Zandvoort. Damn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Jarninho schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 12:51:
[...]
Ik heb gisteren nog even gekeken naar wat incidenten en de manier waarop de race van Joep 'ten einde' kwam was ook niet echt fraai. Ik ben benieuwd wiens fout dat volgens jullie is.
Als je die actie in de 2e race bedoelt, dan was ik dat. Ik heb tijdens dat ik naar rechts kwam om de heuvel aan te snijden nooit een melding gehad dat er iemand naast me zat, en aangezien ik een hele wijde T2 had gepakt vanwege een geweldig overstuur moment (licht kromme auto) heb ik Joep ook nooit zien aankomen. Hij heeft de hele tijd in mijn blinde hoek gezeten. Het nadeel van de McLaren is dat bij mijn normale FOV (115) ik de rechterbuitenspiegel niet zie. Moet gaan kijken of het te doen is om in de McLaren met een hogere FOV te gaan rijden zodat ik hem wel kan zien...

Over de races. Race 1 pakte Fabian me heel mooi bij de start, en remde ik hierdoor wellicht wat eerder, waar de rest achter me weer "ietsjes" last van had. Daarna ging het in de 2e snelle chicane mis. Auto ging bij het insturen ineens linksaf, en zo mocht ik een stukje verder naar achteren aansluiten. Meteen daarna ging ik in T1 te hard over de curbs, waardoor ik nog een keer rond ging, en zo lag ik helemaal achteraan. Achterbanden waren hierdoor al lekker warm geworden, en de rest van de race was het lekker balanceren. Wel nog leuke gevechten met Remco en Ruud gehad op het scherpst van de snede. In de laatste ronde kon ik hem in de 1e hairpin weer aan de binnenkant van Remco prikken, en was ook iets eerder weg, maar ging iets te enthousiast op het gas met mn gare achterbanden, en ging linksaf de vangrail in. De lanceerde me het hele circuit over, rechtstreeks de pits in. Jammer...

Race 2 was voor mij een drama. Start ging vrij goed, en had al vrij snel Arjan te pakken. Daarna zat Richard voor me, en daar had ik wat meer moeite mee. In L2 kon ik hem aan de binnenkant prikken in de 1e hairpin, maar hij had meer snelheid met eruit komen, en zo moest ik hem laten gaan bij de hairpin bergaf. De ronde daarna een wijdere entry van T2 gepakt, om zo meer snelheid te pakken richting de hairpin. Nu zak ik er wat beter naast, en kwam ik ook wat beter weg. We zaten nog naast elkaar bij het insturen van de hairpin bergaf, en ik gaf ruimte aan de binnenkant zodat Richard de binnenlijn kon pakken. Helaas schoot hij ietsjes door, en raakte me net achter mn rechter achterwiel. Ik ging rond, en raakte net aan de binnenkant de vangrail. Doorgereden, en de auto voelde niet 100%, maar wel goed genoeg. 2 rondes later zat ik een stukje achter Eric, en verremde me compleet bij de hairpin. In de replay nog nagekeken, maar ik remde echt zeker 10m later dan alle andere keren. Waarom? Geen idee. Was niet in de gelegenheid om Eric in te halen, en wilde ook geen poging doen. 2e fout die ik maakte was dat ik naar binnen stuurde, omdat ik hoopte dat ik genoeg kon afremmen, wat dus niet het geval was, en ik Eric in de rondte stuurde. Sorry Eric. Had hem gewoon rechtdoor moeten laten lopen, dan was er niks aan de hand geweest. Zal wel een mindfart zijn geweest. Nu was mn auto nog iets krommer, en dat merkte ik voor in T2 in de ronde erna, was volledig uit balans, ging wijd, en verloor nog een plekje. Door mijn wijde bocht had ik Joep dus niet gezien aan mijn binnenkant, en ook mijn spotter hield zich van de domme. Ik stuurde naar rechts voor de lijn over de bult, en kwam erachter dat Joep dus al zijn auto daartussen geprikt had. Allebei de vangrail in, en een tow naar de pits. Na de tow nog even geprobeerd, maar de auto voelde niet meer lekker, en ik was bang dat ik nog meer mensen hun race zou verkloten, dus ben ik uitgestapt. Mijn excuses aan iedereen die door mijn schuld hun race verkloot zagen worden.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarninho
derx666 schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 15:08:
[...]
Het nadeel van de McLaren is dat bij mijn normale FOV (115) ik de rechterbuitenspiegel niet zie. Moet gaan kijken of het te doen is om in de McLaren met een hogere FOV te gaan rijden zodat ik hem wel kan zien...
Ehm, je gebruikt toch hopelijk wel gewoon de virtual mirror? Anders vind ik het ronduit onverantwoord eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:07

Phydomir

Dennis

115 je normale FOV met één scherm? Dan lijkt het toch net alsof je op de achterbank zit? Bij mij staat ie met één scherm op 65. Wel even virtual mirror aan natuurlijk.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Ik hoop idd dat dat met 3 schermen is. Mijn FOV is met 3 schermen iig nog lager dan dat :p Sowieso heb ik persoonlijk altijd die Virtual Mirror aanstaan, en de cockpit mirrors uit.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
BM schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 16:09:
Ik hoop idd dat dat met 3 schermen is. Mijn FOV is met 3 schermen iig nog lager dan dat :p Sowieso heb ik persoonlijk altijd die Virtual Mirror aanstaan, en de cockpit mirrors uit.
Idem alle spiegels aan ;)
En ik met 3 schermen op 54 cm afstand (met leesbril ;) ) en 65 graden een fov van bijna 180.
Kan ik tenminste echt naast me kijken.. :P :9

En btw Derx rijd met 3 schermen.

[ Voor 3% gewijzigd door JoepW op 12-02-2013 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Niellie41 schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 10:49:
[...]

Ik snap de zin niet echt.

Oval racen is inderdaad heel leuk! Het is 'crash gevoeliger' omdat je veel dichter op elkaar rijdt dan bij road racen.
Yup.
Eerste paar rondjes is het echt oppassen geblazen merk ik wel, als er 1 spint in een bocht gaan er al gauw 3,4,5 mee.

Maar in die paar races die ik gereden heb op ovals is het me wel op gevallen dat rookies daar meer rekening houden met wat er naast hun gebeurt dan in road racen.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Blergh... Qualificatie aan het doen met de SM op Watkins Glen, eerst een 41.7 wat al vrij snel is, daarna rij ik er nog 0.4 vanaf, maar heb ik een van mijn beruchte 3-seconden blinks vlak voor de SF en telt hij niet!! Godver...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik ben nog aan het twijfelen met welke auto ik vanavond op Zolder ga rijden. De P & GT Challenge rijdt niet op Zolder, dus voor mij heeft niet heel veel zin om met de Corvette te rijden.
Of zijn er meerdere Corvette rijders? Ik wil best helpen met het maken van een setup voor Zolder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik weet ook niet wat ik moet rijden, allemaal niet relevant want ik ga toch niet in GT Challenge rijden. Wie rijdt er wel nog in dan? Ik heb een lijst van een man of 15 in m'n hoofd die allemaal graag de GT Challenge gingen rijden waarvoor deze training handig is maar (correct me if I'm wrong) volgens mij zijn er daar inmiddels nog maar 2 van over ofzo?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

waar wordt er dan wel veel in/met gereden dan? auto/cup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Dat is juist het probleem, het is vrij gevarieerd dus elke serie die we kiezen is voor veel mensen niet relevant. Ik zou ook niet weten wat we beter kunnen rijden. Ik rij zelf voornamelijk proto&gt en grand-am, maar ook daar zijn maar 3 mensen ofzo van hier die er nog meer in rijden dus tsja...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik mis de races met verschillende auto's/baan combinaties wel hoor. Het was altijd leuk om met een auto te rijden waar je normaal nooit in zou rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het enige waar ik in ga rijden is mijn zetel :( ... barstende hoofdpijn :( anders de mclaren voor de gt challenge ... grand-am hoop ik morgen eens te testen in de DP (hoop ik :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
NickThissen schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 19:46:
Dat is juist het probleem, het is vrij gevarieerd dus elke serie die we kiezen is voor veel mensen niet relevant. Ik zou ook niet weten wat we beter kunnen rijden. Ik rij zelf voornamelijk proto&gt en grand-am, maar ook daar zijn maar 3 mensen ofzo van hier die er nog meer in rijden dus tsja...
Ziedaar de reden dat ik graag ons gemixed tournooi had gehouden. Ben van mening dat de McLaren keuze wat overhaast gemaakt is vanwege de 'euforie' die er was toen die wagen net gereleased was. Van een gigantische gevarieerd programma naar 2x in de week McLaren only. Maar goed, op dat moment was er de animo voor.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

BM schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 20:01:
[...]

Ziedaar de reden dat ik graag ons gemixed tournooi had gehouden. Ben van mening dat de McLaren keuze wat overhaast gemaakt is vanwege de 'euforie' die er was toen die wagen net gereleased was. Van een gigantische gevarieerd programma naar 2x in de week McLaren only. Maar goed, op dat moment was er de animo voor.
+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Tja, ik rijd nog in de GT Challenge/Grand-Am. Maar om daar nou een hele training voor op touw te zetten ... ;)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iXiro
  • Niet online
Streskip schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 10:56:
Kan iemand mij 'Season time trial' uitleggen? Schijnbaar kan je daar ook punten mee halen, ik heb er 100? :?
Tegelijk met het race seizoen waarin je wedstrijden doet, loopt er ook een time-trail kampioenschap. Je kan elke week max 100 punten halen door de snelste time-trial te rijden. En wie aan het einde van het seizoen de meeste punten heeft is time-trial kampioen.

Er doen alleen niet zo veel mensen mee, ik was vorig seizoen overall time-trial kampioen in de GT challenge (met ford GT), dat zegt genoeg over het aantal deelnemers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:14

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ford GT is dit seizoen (vooral in P&GT dan) mijn choice of weapon. Ik join dadelijk wel ff in de Ford GT.

Misschien dat we komende weken even moeten kijken wat we met de Dinsdag avond doen aangezien de animo voor de GT challenge niet heel hoog is. We kunnen ook een training of the week houden door gewoon te kijken wat leuk is de komende week en daarvoor een training te doen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik vind een toernooi met een auto wel een keer leuk om te proberen, ik denk dat de races ook steeds beter worden naarmate we beter met de auto bekend worden (in ieder geval veel beter dan elke keer een random combo te nemen). Persoonlijk hoeft voor mij die training op dinsdag niet, maar dat is ook puur omdat ik er verder niet in rij. Als er genoeg mensen zijn die er wat aan hebben doe ik graag mee, maar als dat niet veel mensen zijn dan is het ook een beetje zonde natuurlijk. Maar volgens mij zijn er meestal wel genoeg mensen in de training om dat waardevol te houden toch?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Pff, ik moest opgeven. Last van m'n hand. Nog wel een 1.30.1 kunnen rijden met de Suzuka setup van Joep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Jarninho schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 15:33:
[...]
Ehm, je gebruikt toch hopelijk wel gewoon de virtual mirror? Anders vind ik het ronduit onverantwoord eigenlijk...
Technisch gezien zou je hem niet nodig moeten hebben, maar ja natuurlijk rij ik met virt mirror. Ik vind wel dat er een wat nare ondertoon aan je bericht hangt.

[ Voor 7% gewijzigd door derx666 op 12-02-2013 22:26 ]

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

>:) Was leuk vanavond mannen, hoewel ik toch vind dat Joep echt te ver ging in de laatste chicane >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud Mulders
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-08 20:08
Rij met FOV van 150, 3 schermen 50 graden en een afstand van 60 cm. Super! Heb een filmpje gezien van YouTube: Sim-Racing Monitor Placement and Field-of-View (demonstrated using iRacing.com) en dan weet je waarom.

edit: 24"

(Mijn iRacing profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Mijn schermen zijn maar 22", en ik kan ze op dit moment nog niet dichterbij dan een cm of 75 zetten. Als ik ooit eens het een en ander ga bouwen dan komen ze wel dichterbij.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Wat een hand vol is de Ford Falcon zeg :D
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/11193518/iRacing%20pics/v8.jpg

Ik kan niet wachten tot de Corvette de sound update krijgt!

[ Voor 21% gewijzigd door Niellie41 op 12-02-2013 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Erg leuke auto is dat, jammer dat er nooit races zijn op schappelijke tijden. Kijk al uit naar de RUF, die zal nog wel wat erger zijn (de rwd versie dan) dan deze, misschien dat daar (tenminste het eerste seizoen) wel races zijn...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rottentomato
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-09 12:14
Paar pagina's terug ging het over de DFGT wheel en zijn instellingen. Hoe zit dat nou die centering spring, is dat normaal om die uit te zetten? Want het voelt namelijk vrij raar, omdat je stuur dan "los" aanvoelt en er zo af en toe helemaal geen feedback is.

Toch maar begonnen aan de Skip Barber Formula 2000, damn wat lastig om die wagen langere tijd onder controle te houden. De Mazda Cup op Lime Rock Park Full deze week lijkt me ook lastig, wat heb je daar weinig ruimte :) als beginneling ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
NickThissen schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 23:58:
Erg leuke auto is dat, jammer dat er nooit races zijn op schappelijke tijden. Kijk al uit naar de RUF, die zal nog wel wat erger zijn (de rwd versie dan) dan deze, misschien dat daar (tenminste het eerste seizoen) wel races zijn...
Denk dat de RUF minder lastig gaat zijn. Die V8 heeft nog een achterophanging en aandrijf systeem uit de middeleeuwen, daarom dat hij zo lastig te controleren valt... En te veel pk ook wel een beetje :)

Vind het ook jammer dat er zo weinig races van zijn. Misschien moeten we met GoT anders eens een weekdag uitkiezen en gewoon een officiële race joinen. Komen vast meerdere mensen op af na een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Fragbeestje schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 00:29:
[...]

Denk dat de RUF minder lastig gaat zijn. Die V8 heeft nog een achterophanging en aandrijf systeem uit de middeleeuwen, daarom dat hij zo lastig te controleren valt... En te veel pk ook wel een beetje :)

Vind het ook jammer dat er zo weinig races van zijn. Misschien moeten we met GoT anders eens een weekdag uitkiezen en gewoon een officiële race joinen. Komen vast meerdere mensen op af na een tijdje.
Dit heb ik van horen zeggen, dus weet niet of het klopt, maar volgens mij heeft de RUF nog meer pk, is lichter, en rijdt op street tires. Volgens mij wordt dat ding nergens geraced omdat het gewoon niet kan. Dus ik hou m'n hart vast :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
Wow... Dat wist ik niet. Dacht dat die wel speciaal voor circuitgebruik aangepast was.... B)

Kijk soms nog wel eens naar de yellowbird op de groene hel. Ook op de rechte stukken constant moeten corrigeren _/-\o_ youtube aanrader

Dat wordt nog leuk dan, eventueel multiclass met de v8, dan wordt er meer geschoven dan op het wk curling :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarninho
derx666 schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 22:22:
[...]

Technisch gezien zou je hem niet nodig moeten hebben, maar ja natuurlijk rij ik met virt mirror. Ik vind wel dat er een wat nare ondertoon aan je bericht hangt.
Ik ben mij van geen kwaad bewust?

Wat anders: Ik kreeg gisteren onverwacht visite, dus heb het filmpje niet af kunnen krijgen. Frappen is wel gedaan. Monteren en uploaden nog niet. Vanavond ook weinig tijd. Anders lukt het zeker morgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Jarninho schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 08:44:
[...]

Ik ben mij van geen kwaad bewust?
Dan mijn dat mijn spoken geweest, en verontschuldig ik me daarvoor.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarninho
No problem, kan gebeuren :) 't Is en blijft tekst en ik geloof dat dat maar 20% van de totale communicatie is ofzo, dus dan gaat er een hoop informatie verloren. Volgens het zender/ontvanger principe zou ik zelfs mijn excuses aan moeten bieden. Bij deze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Jarninho schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 12:51:
[...]
Toen ik vorig jaar mijn licentie haalde vertelde Huub Vermeulen (cursusleider, oud mannetje, en stelde zich voor als 'ik ben huub en ben 50 jaar... actief in de autosport' ;)) dat je elkaar gewoon de ruimte moet geven. Hij zei: Als iemand er niet helemaal naast zit, dan kun je wel de deur dichtgooien en elkaar raken, maar wat schiet je daarmee op? Dan val je allebei uit en heb je allebei schade en waarschijnlijk ruzie. Bij de DNRT willen we samen een bocht in en ook samen een bocht uit.

Ik ben het daar roerend mee eens. Maar ik merk bij de GoT races dat men er compleet anders over denkt. En dat gaat nooit werken. Dan blijf je dit houden. Ik geef gewoon ruimte als mijn spotter iets roept en ook bij mijn inhaalacties zorg ik altijd dat er ruimte is.
Jarno,

Ik ben door dezelfde meneer Huub opgeleid en het geheel met je eens, ik heb ook zeker 50 DNRT-races gereden en nog nooit een krasje op mijn auto's gehad. Dat komt inderdaad door goed kijken en als iemand er zonodig langs moet, gewoon ruimte geven. Bij gelijkwaardige auto's rijdt hij zichzelf toch wel de baan af, óf hij (of zij ;)) is gewoon sneller. Ik heb zoveel mensen gezien in de GOT-races die koste wat het kost hun positie verdedigen, met tranen als gevolg.

Lijkt me een goede les: als een rijder seconden goed maakt op je.....is deze misschien wel sneller??? Rondenlang de deur dichtgooien heeft dan niet zoveel nut en krijgt vaak een contact als gevolg!! Misschien ben ik niet de snelste maar ik probeer altijd wel realistisch te racen, met gelijkwaardige rijders kan je gewoon strijden maar sneller rijders laat ik er gewoon langs, zeker met een reversed grid.

Overigens ben ik het wel eens met de stelling dat sommige acties iets te optimistisch waren, een beetje geduld kan echt geen kwaad 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
Naar mijn idee is een reversed grid juist bedoeld om de langzamere rijders ook de kans te geven om voor positie te strijden met rijders die normaal gesproken ergens aan de horizon verdwijnen. Als je ook bij reversed grid de stelregel hanteert dat je veel snellere rijders beter voorbij kan laten gaan dan is het principe zinloos.

In mijn geval zullen meerdere mensen gemerkt hebben dat ik weinig moeite heb om snellere mensen voor te laten. Totdat je me op een reversed grid zet... >:)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ericjooo schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 10:31:
[...]
Overigens ben ik het wel eens met de stelling dat sommige acties iets te optimistisch waren, een beetje geduld kan echt geen kwaad 8)
Eens :)
ZeeZeiler schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 12:45:
Naar mijn idee is een reversed grid juist bedoeld om de langzamere rijders ook de kans te geven om voor positie te strijden met rijders die normaal gesproken ergens aan de horizon verdwijnen. Als je ook bij reversed grid de stelregel hanteert dat je veel snellere rijders beter voorbij kan laten gaan dan is het principe zinloos.
En ook eens :) De reden dat we reversed grid doen is niet om iedereen te irriteren ofzo. We doen het om mensen die vaak achteraan rijden ook eens een kans te geven om vooraan mee te rijden, wat hopelijk in leukere races resulteert, in ieder geval leuker dan 45 minuten treintje rijden. Als iedereen de snelle mensen er meteen weer langs laat dan heeft het weinig zin, dan is het alleen maar irritant voor beide kanten en kunnen we het beter niet doen.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Je ziet op ovals wel eens schijnbewegingen maken tijdens cautions.
Soms is die schijnbeweging zo goed dat je er zelf in trapt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarninho
Wat Eric en ik bedoelen is dat je niet met hand en tand je positie moet gaan verdedigen. Dat is iets geheel anders dan mensen voorbij laten.

Ik rij gewoon mijn lijnen en als iemand zijn neus er tussen prikt, geef ik 'm wat ruimte. Gebeurde me gisteren vlak na de start ook. Nick prikte in T2 zijn neus aan de binnenkant er tussen, net op het moment dat ik in wilde sturen (eigenlijk exact hetzelfde als waarvoor ik een waarschuwing heb gekregen ;)), maar omdat ik hem wat ruimte gaf kwamen we allebei heelhuids door de bocht. Hij kwam er echter niet langs :)

Het is erg lastig om die nuance aan te brengen blijkbaar via het forum blijkbaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 07:23
Niellie41 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 13:03:
Je ziet op ovals wel eens schijnbewegingen maken tijdens cautions.
Soms is die schijnbeweging zo goed dat je er zelf in trapt :+
[video]
Beginnersvraagje: waarom doet iemand een fakepit onder coution?
Pagina: 1 ... 12 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.