Net al gezien haha... Geweldig. Doet me denken aan een skip barber race van RIku Alatalo ofzoiets, hij werd steeds met opzet van de baan af gereden door een of ander gastje. De tweede race zat heel de sessie vol met spectators en zat hij met 35 man op teamspeak die hem instructies aan het geven waren wat hij moest doen om hem te ontwijken, nog nooit zo hard gelachenNiellie41 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 13:03:
Je ziet op ovals wel eens schijnbewegingen maken tijdens cautions.
Soms is die schijnbeweging zo goed dat je er zelf in trapt
[video]
Haha hier nog een die door huub opgeleid is en ik ook rij altijd zonder schade, al moet ik toegeven dat een keer een rookie bij het inhalen dacht dat ie wel moest insturen en toen kon ik geen kant meer op, waardoor ik wat verf van zijn auto op die van mij kreeg en rubber (wat met een beetje poetsen weer weg was).Ericjooo schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 10:31:
[...]
Jarno,
Ik ben door dezelfde meneer Huub opgeleid en het geheel met je eens, ik heb ook zeker 50 DNRT-races gereden en nog nooit een krasje op mijn auto's gehad. Dat komt inderdaad door goed kijken en als iemand er zonodig langs moet, gewoon ruimte geven. Bij gelijkwaardige auto's rijdt hij zichzelf toch wel de baan af, óf hij (of zij) is gewoon sneller. Ik heb zoveel mensen gezien in de GOT-races die koste wat het kost hun positie verdedigen, met tranen als gevolg.
Lijkt me een goede les: als een rijder seconden goed maakt op je.....is deze misschien wel sneller??? Rondenlang de deur dichtgooien heeft dan niet zoveel nut en krijgt vaak een contact als gevolg!! Misschien ben ik niet de snelste maar ik probeer altijd wel realistisch te racen, met gelijkwaardige rijders kan je gewoon strijden maar sneller rijders laat ik er gewoon langs, zeker met een reversed grid.
Overigens ben ik het wel eens met de stelling dat sommige acties iets te optimistisch waren, een beetje geduld kan echt geen kwaad
Maar Ik was echt niet van plan Jarno zomaar voorbij te laten hoor, hij kwam namelijk niet snel dichterbij bij mij. Terwijl hij normaal toch wel echt snel was. Ik vind ook niet dat je iemand zomaar voorbij hoeft te laten. Maar wat ook niet kan is extreem blocken, een keer van lijn wisselen op het rechte stuk maar meer ook niet, anders komt degene die sneller is toch nooit voorbij.
Maar Jarno, ik heb die laatste ronde me uitermate vermaakt om je achter me te houden, alleen moest ik zelf zo nodig een fractie te laat remmen omdat ik niet wilde dat je in de een na laatste ronde binnendoor zou komen.
Ook ben ik van mening dat als je echt sneller bent ook de verantwoording moet nemen om safe in te halen hoeveel haast je ook hebt. Als jij degene voor je raakt zonder dat hij van zijn lijn afgaat dan ben jij gewoon fout. (niet specifiek voor iemand bedoeld, al lijkt dat zou naar jou toe te zijn Jarno, misschien)
Ik kan me dat moment niet helemaal herinneren maar ik denk dat je de start in heat 2 bedoelt? Als je dat ook in je video stopt graag, wil het nog wel eens terug zien. Volgens mij is er een heel duidelijk verschil tussen dat en jou inhaal acties, namelijk dat wij de bocht er voor (T1 dus) al zo goed als naast elkaar ingingen, als ik het me goed herinner. Daar kwam jij sneller uit en had dus in kunnen sturen om mij te blocken, en op dat moment had ik in kunnen houden en achter je aan kunnen sluiten.Jarninho schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 13:06:
Wat Eric en ik bedoelen is dat je niet met hand en tand je positie moet gaan verdedigen. Dat is iets geheel anders dan mensen voorbij laten.
Ik rij gewoon mijn lijnen en als iemand zijn neus er tussen prikt, geef ik 'm wat ruimte. Gebeurde me gisteren vlak na de start ook. Nick prikte in T2 zijn neus aan de binnenkant er tussen, net op het moment dat ik in wilde sturen (eigenlijk exact hetzelfde als waarvoor ik een waarschuwing heb gekregen), maar omdat ik hem wat ruimte gaf kwamen we allebei heelhuids door de bocht. Hij kwam er echter niet langs
Het is erg lastig om die nuance aan te brengen blijkbaar via het forum blijkbaar.
In jou geval zat je de bocht er voor (een na laatste bocht) nog achter de auto, wat het een heel andere situatie maakt naar mijn mening. Maar als ik het mis heb dan hoor ik het graag
Daarnaast is het rijden in een drukke groep vlak na de start wel iets anders als een 1v1 gevecht midden in een race, ik hou bij de start liever gewoon een binnen of buiten lijn aan, ik ga niet op de rem staan omdat er iemand perse de binnenkant wil pakken waar ik nog net zit, want dan krijg ik 38 auto's in m'n nek.
Maar goed, ik denk dat de discussie uit de hand gelopen is, het enige wat we wilden opmerken is dat de acties geen geduld toonden en dat het misschien wat safer had gekund. Ik zie graag de video want daar kunnen we allemaal alleen maar van leren.
Ik heb weinig ervaring op ovals maar ik denk dat het soms handig is om dezelfde strategie aan te houden dan je directe tegenstander. Stel dat 9 man om je heen pitten en jij niet, dan rij je bij de restart wel ineens vooraan maar na 3 bochten zit je achteraan te ploeteren omdat je geen nieuwe banden hebt en de rest wel. Dan had je dus beter kunnen pitten en gewoon aansluiten waar je lag. Als iemand voor je dus onverwacht gaat pitten dan moet jij misschien ineens een beslissing maken, "ga ik ook pitten of blijf ik nog even rijden". Als hij dan ineens op het laatste moment weer de baan op rijdt en toch niet gaat pitten dan weet je dus helemaal niet meer wat je moet doen. Iemand die zijn strategie goed op orde heeft zal er zich niks van aantrekken, maar iemand die nog twijfelt of die niet echt een strategie heeft uitgestippeld kan best makkelijk getruukt worden om te pitten waar hij dat beter niet had kunnen doen.Piekartz87 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 13:06:
[...]
Beginnersvraagje: waarom doet iemand een fakepit onder coution?
HahahahaNiellie41 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 13:03:
Je ziet op ovals wel eens schijnbewegingen maken tijdens cautions.
Soms is die schijnbeweging zo goed dat je er zelf in trapt
[video]
Ik heb op Lime Rock aardig wat ronden achter Robert gezeten terwijl ik flink sneller was. Robert deed het echter gewoon heel erg goed en ging er verdiend met de overwinning vandoor. Ook het gevecht van maandag in de laatste rondes was ontzettend leuk en fair. Ik had geen enkele kans op P1. Tot het foutje in de laatste bochten... 
Verdedigen is net als inhalen een kunst die je moet beheersen. (ik zeg niet dat ik het beheers, ik ga ook wel eens de fout in)
@Nick: Ik heb gisteren flink wat situaties gefrapt. Die situatie zit er uiteraard ook in
Komt goed!
Verdedigen is net als inhalen een kunst die je moet beheersen. (ik zeg niet dat ik het beheers, ik ga ook wel eens de fout in)
@Nick: Ik heb gisteren flink wat situaties gefrapt. Die situatie zit er uiteraard ook in
Huub Vermeulen.... Dat is van voor mijn tijd....Speedy55 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 13:08:
[...]Haha hier nog een die door huub opgeleid is.....
Nee hoor geintje. Ook hier een van zijn discipelen
En ook nooit schade door eigen toedoen gehad. Maar Tom C. (lijkt wel een crimineel
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
In dit filmpje was het nutteloos, want het was pas ronde 10Piekartz87 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 13:06:
[...]
Beginnersvraagje: waarom doet iemand een fakepit onder coution?
Tegen het einde van de race, kan het de keuze pitten/niet pitten heel belangrijk zijn. Dan moet je ook kijken naar je eigen strategie en naar de mensen om je heen.
Soms moet je tegenovergestelde doen van wat de leider doet. Blijft hij buiten, dan gaat de rest meestal naar binnen en gaat nieuwe banden halen.
Het is lastig uit te leggen, want elke situatie is weer anders.
Maar het is om degene achter op het verkeerde been te brengen. Meestal trapt niemand er in.
Ik heb wel eens gezien dat iemand een dubbele fake maakte. Binnen, buiten, binnen en dan op het laatste moment toch weer naar buiten. Degene achter hem trapte er uiteindelijk in en reed toen de pits in, terwijl die eigenlijk niet hoefde en verloor zo veel 'track position'.
Dat was geniaal om te zien!
Niet met de intentie om door te zeuren, al lijkt het er wel op natuurlijk, maar wat is wel en niet geoorloofd in jouw optiek? Mijn mening is dat iemand een lijn kiest en die houdt. Kies je de binnenkant dan moet je ook de binnenkant van de bocht kunnen houden en niet doorschieten naar buiten. Dat lukt niet altijd natuurlijk, maar het moet wel de intentie zijn.Jarninho schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 13:06:
Wat Eric en ik bedoelen is dat je niet met hand en tand je positie moet gaan verdedigen. Dat is iets geheel anders dan mensen voorbij laten.
Even over de Dinsdag avonden. Nu is de discussie opgeraakt of het nut heeft de Dinsdag te houden zoals die is. Om te kijken wat hier de voorkeur heeft heb ik een poll opgezet. Geef aan wat je het liefst hebt voor komende weken.
Poll: Wat moeten we gaan doen met de Dinsdag avond?
• Zelfde houden (GT practise)
• Training per week bekijken
• Fun racejes organiseren
• McLaren en Riley trainen voor Grand AM

Ook een poll maken? Klik hier
Optie 1 is houden zoals die is.
Optie 2 dan kijken we week van te voren wat een leuke combinatie is die de komende week word gereden en trainen dat dan met een 15 minuten raceje als afsluiter.
Opti 3: Bij optie 3 zullen we proberen zo snel mogelijk een leuk programma op te zetten met van alle soorten combinaties en zal er waarschijnlijk met 2 heats worden gereden of 1 wat langere race.
Optie 4: Dan passen we de trainig aan naar die van de Grand AM tracks omdat daar ook de McLaren in rijd en er hier toch wel een aantal zijn die die rijden. Volgens mij meer dan in de GT challenge.
Poll: Wat moeten we gaan doen met de Dinsdag avond?
• Zelfde houden (GT practise)
• Training per week bekijken
• Fun racejes organiseren
• McLaren en Riley trainen voor Grand AM
Optie 1 is houden zoals die is.
Optie 2 dan kijken we week van te voren wat een leuke combinatie is die de komende week word gereden en trainen dat dan met een 15 minuten raceje als afsluiter.
Opti 3: Bij optie 3 zullen we proberen zo snel mogelijk een leuk programma op te zetten met van alle soorten combinaties en zal er waarschijnlijk met 2 heats worden gereden of 1 wat langere race.
Optie 4: Dan passen we de trainig aan naar die van de Grand AM tracks omdat daar ook de McLaren in rijd en er hier toch wel een aantal zijn die die rijden. Volgens mij meer dan in de GT challenge.
Dit soort vragen geven volgens mij alleen maar kans op meer duidelijkheid, dus blij dat je 'm steltZeeZeiler schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 13:37:
[...]
Niet met de intentie om door te zeuren, al lijkt het er wel op natuurlijk, maar wat is wel en niet geoorloofd in jouw optiek? Mijn mening is dat iemand een lijn kiest en die houdt. Kies je de binnenkant dan moet je ook de binnenkant van de bocht kunnen houden en niet doorschieten naar buiten. Dat lukt niet altijd natuurlijk, maar het moet wel de intentie zijn.
Degene die inhaalt: Als dat aan de binnenkant is, moet hij zorgen dat hij niet te ver doorschiet. Er moet altijd genoeg ruimte zijn voor degene die ingehaald wordt. Bij een standaard uitremactie waarbij je voor het remmen al naast je tegenstander zit, mag je van mij best wat verder doorrijden, zodat de ander niet in kan sturen. Als je van ver komt, moet je echter zorgen dat je de apex gewoon haalt zonder door te schieten.
Degene die ingehaald wordt: Je houdt gewoon je lijn aan, totdat je tegenstander op enige manier naast je zit. Dan geef je hem de ruimte (ik hou aan: Zodra de spotter iets roept). Dat hoeft niet meer dan een wagenbreedte te zijn. Dus net ff de apex missen en je zit goed. Het is immers zijn verantwoordelijkheid om de apex te halen.
En de apex missen... Dat vind ik het makkelijkste aan racen
[edit] Als degene die ingehaald wordt het goed doet, kan hij bij het uitkomen van de bocht per definitie eerder op het gas en wordt hij dus niet ingehaald. Dan voorkom je een crash én dat je wordt ingehaald.
[ Voor 7% gewijzigd door Jarninho op 13-02-2013 14:03 ]
Helemaal mee eens, maar het punt is nu juist dat je met een divebomb (per definitie) geen overlap had bij het instuur punt. Zodra de ander instuurt is er dus nog geen overlap en zou hij (volgens jou woorden!) zijn eigen lijn mogen kiezen en dus gewoon de apex mogen pakken. Als jij dan daarna nog bij hem aan de binnenkant duikt kan hij moeilijk nog even zijn auto 3 meter opzij schuiven, zijn lijn is gekozen, waarschijnlijk met de optimale snelheid om de bocht precies te halen, hij kan dan niet even naar de buitenkant sturen om jou nog even ruimte te geven want dan gaat hij zelf het gras in. Op dat moment was de inhaalactie te laat, je krijgt pas overlap nadat de ander ingestuurd heeft, en op dat moment (vind ik) mag je als inhalende auto niet meer de apex claimen want die is al bezet. En volgens mij was dat een paar keer het geval in de race maandag.Jarninho schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 14:01:
[...]
Degene die ingehaald wordt: Je houdt gewoon je lijn aan, totdat je tegenstander op enige manier naast je zit. Dan geef je hem de ruimte (ik hou aan: Zodra de spotter iets roept). Dat hoeft niet meer dan een wagenbreedte te zijn. Dus net ff de apex missen en je zit goed. Het is immers zijn verantwoordelijkheid om de apex te halen.
En de apex missen... Dat vind ik het makkelijkste aan racen
[edit] Als degene die ingehaald wordt het goed doet, kan hij bij het uitkomen van de bocht per definitie eerder op het gas en wordt hij dus niet ingehaald. Dan voorkom je een crash én dat je wordt ingehaald.
Nee, niet helemaal. Het gaat mij niet om wat 'mag'. Het gaat mij erom om samen door de bocht te komen. Aangezien we allemaal amateurs zijn, maken we allemaal fouten. Dus doe net als in het echte leven: Als je voorrang hebt, maar je krijgt het niet, kun je je auto tegen de andere auto aanzetten. Of je kunt even anticiperen en de situatie zonder brokken oplossen. En op het circuit kun je er waarschijnlijk nog vóór blijven ook. Kost het je een paar tienden ipv een paar ronden.NickThissen schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 14:13:
[...]
Helemaal mee eens, maar het punt is nu juist dat je met een divebomb (per definitie) geen overlap had bij het instuur punt. Zodra de ander instuurt is er dus nog geen overlap en zou hij (volgens jou woorden!) zijn eigen lijn mogen kiezen en dus gewoon de apex mogen pakken.
Ik los het liever zonder schade op de baan op ipv achteraf op het forum
beetje jammer als je net begint, en een nieuwe class wilt rijden.. dat je best wat aardig moet aanschaffen, elke week een nieuwe track bijna. dure hobby.
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Als je het hele seizoen wilt rijden in een bepaalde serie is dat wel een nadeel ja.
Wat ook kan is per week bekijken welke content je bezit en aan de hand daarvan besluiten op welke serie je je die specifieke week zult richten.
Dan kan je met een paar slimme aankopen van veel gebruikte tracks altijd wel ergens aan de bak lijkt me.
Maargoed dat is een afweging die je kunt maken, als je heel graag een seizoen in 1 auto / serie wilt rijden en de bijbehorende tracks moet aanschaffen dan kan dat wel redelijk prijzig lijken zo in het begin.
Wat ook kan is per week bekijken welke content je bezit en aan de hand daarvan besluiten op welke serie je je die specifieke week zult richten.
Dan kan je met een paar slimme aankopen van veel gebruikte tracks altijd wel ergens aan de bak lijkt me.
Maargoed dat is een afweging die je kunt maken, als je heel graag een seizoen in 1 auto / serie wilt rijden en de bijbehorende tracks moet aanschaffen dan kan dat wel redelijk prijzig lijken zo in het begin.
Ik heb op fun races gestemd. McLaren race is al zo serieus en officiele races zijn helemaal geen 'fun', dus ja, ik kan wel wat fun gebruiken 
On a side note;
Binnenkort krijg ik een nieuwe stoel, dus ik doe mijn huidige 'playseat' weg. Ik heb 'm sinds september of oktober. Rugleuning is verstelbaar, je kan 'm ook inklappen. Volgens mij replica van de Playseat Evolution.

Ik heb er €150,- voor betaald (toen nieuw) , mag voor de helft weg.
Uiteraard wel pas als ik mijn nieuwe binnen heb, maar dat is deze of aankomende week 
Hij staat niet op MP of iets dergelijks, stuur bij interesse een DM aub..
On a side note;
Binnenkort krijg ik een nieuwe stoel, dus ik doe mijn huidige 'playseat' weg. Ik heb 'm sinds september of oktober. Rugleuning is verstelbaar, je kan 'm ook inklappen. Volgens mij replica van de Playseat Evolution.

Ik heb er €150,- voor betaald (toen nieuw) , mag voor de helft weg.

Hij staat niet op MP of iets dergelijks, stuur bij interesse een DM aub..
[ Voor 68% gewijzigd door Streskip op 13-02-2013 16:15 ]
Hier nog erger, oude stoel met een tuinkussen. Bureaustoel rolt steeds weg met gasgeven/remmen
Ik heb ook gekozen voor Fun op dinsdagavond. Vergeet ff allemaal niet te stemmen HIER
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Jazeker.Nickrsd schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 18:04:
ik heb gestemd, alleen nu hopen dat ik met mijn content mee kan doen.. en moet me ook aanmelden voor jullie league?
Wat is eigenlijk de verhouding Road/Oval racers hier ?
Ik krijg de indruk dat er weinig mensen zijn die Oval racen, misschien leuk om af en toe op die Dinsdag ook een Oval race te houden onder het motto "verandering van spijs doet eten" ?
Ik krijg de indruk dat er weinig mensen zijn die Oval racen, misschien leuk om af en toe op die Dinsdag ook een Oval race te houden onder het motto "verandering van spijs doet eten" ?
Smiling as the shit comes down...
Dat hebben vaak geprobeerd maar de opkomst is helaas meestal erg laag. En een oval is enorm saai als je maar met 7 man bent ofzoScrooLoose schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 20:48:
Even een race geprobeerd op BrandsHatch met de mazda.
Test ging goed, bij de warmup van de race werkt mijn stuur ineens niet meer (alweer)
Vlug uit de race stuur uit en weer aan en terug in de race, kon nog net uit de pit rijden voordat de race begon om te kijken of het stuur nu wel werkte.
Helaas in de warmup ronde hoorde ik mijn rem aanlopen(niet zichtbaar in het scherm.)
De crash in bocht 1 nog kunnen ontwijken, maar een van de voorliggers maakte in bocht 5 een fout en nam mij mee richting vangrail
stuur en auto krom en kansloos naar de pits en achteraansluiten maar weer.
Hierna was de auto compleet onbestuurbaar, ik weet niet wat dat voor reparaties zijn
Toch nog uit kunnen rijden maar een flinke deuk in mijn Rating.(-61)
Morgen nog maar eens een poging
Test ging goed, bij de warmup van de race werkt mijn stuur ineens niet meer (alweer)
Vlug uit de race stuur uit en weer aan en terug in de race, kon nog net uit de pit rijden voordat de race begon om te kijken of het stuur nu wel werkte.
Helaas in de warmup ronde hoorde ik mijn rem aanlopen(niet zichtbaar in het scherm.)
De crash in bocht 1 nog kunnen ontwijken, maar een van de voorliggers maakte in bocht 5 een fout en nam mij mee richting vangrail

Hierna was de auto compleet onbestuurbaar, ik weet niet wat dat voor reparaties zijn
Toch nog uit kunnen rijden maar een flinke deuk in mijn Rating.(-61)
Morgen nog maar eens een poging
“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings
Morgenmiddag update. Hopelijk een fix voor terugschakelen van HPD en F1... En hopelijk de 10% fuel consumption increase in the Ford zodat men moet pitten.
4:de rest, ongeveerScrooLoose schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 20:48:
Oval racing wordt pas echt leuk als je in de Silverado kan rijden. De meeste geven al op na 4 rookie races. Dat snap ik best want rookie races op ovals is geen pretje.
Bij mij ging het met vlagen. Rookie vond ik juist wel leuk. Lekker korte racejes en achteraan beginnen, dan kon je na de wreck in Turn 1 gewoon racen meestal. Daarna paar races met de D class auto gedaan, vond ik ook wel leuk, maar alleen op de grotere tracks, die kleine kwam ik niet rond. Toen de Trucks (C class), en daarvan vond ik eigenlijk alleen Iowa erg leuk. De rest van de banen een paar geprobeerd maar het trok me niet meer, kwam niet mee, werd te vaak eraf gereden en toen heb ik het eigenlijk bijna nooit meer gedaan. Zonde want soms was het erg gaaf... Die C class vond ik ook wat te lang duren eigenlijk als er veel cautions waren, zit je wat uit je neus te vreten 5 rondjes lang. En de race erna pit je bij de eerste caution maar niet (om te tanken) want er komen er toch nog wel 30 denk je dan. En dan komt er geen caution meer en heb je in de laatste 5 rondjes geen fuel meer
Ja dat is een groot deel van oval racing. Anticiperen op het vervolg van de race en daar je tactiek op aan passen. Het kan goed uitpakken, maar ook niet.
Hoe meer ervaring je er in hebt, hoe beter dat gaat. Eigenlijk had je er mee door moeten gaan
Als er genoeg animo is, wil ik best eens een oval school houden.
Hoe meer ervaring je er in hebt, hoe beter dat gaat. Eigenlijk had je er mee door moeten gaan
[ Voor 36% gewijzigd door Niellie41 op 13-02-2013 22:29 ]
Filmpje af!
Ik heb wat incidenten verzameld en ze voor de overzichtelijkheid een nummer gegeven. Let op: ik vind dat er lang niet in alle gevallen iets aan de hand is. Het meeste is gewoon een race-incident.
Verder ben ik ff kwijt wie wie ook alweer is, dus ik noem ff kleuren van de auto's
Nr1: ik ben de blauw/gele auto. Ik kom van redelijk ver, maar let op het instuurpunt van de witte auto tov de voorliggers. Hij stuurt véél eerder in. Helaas kon ik in de replay ook de ideale lijn niet aanzetten, maar het instuurpunt ligt echt veel verder. Het lijkt op een soort te late verdedigingspoging.
Nr2: de zwart/rode auto is erg aan het verdedigen en pakt wat alternatieve lijnen. Daardoor komt hij verkeerd uit bij het opkomen van het rechte stuk en raakt hij van de baan. Ik zit er heel dicht op, maar geef precies genoeg ruimte.
Nr3: ik zit er precies op het instuurpunt naast. Niet geheel, maar wel voldoende om er rekening mee te houden. Als we elkaar raken zit ik compleet op de kerbstones.
Echt gentemen driving is het niet en oppertunistische acties zijn het zeker, maar een officiele waarschuwing? Dan mag ik hopen dat er heeeeeel wat waarschuwingen zijn uitgedeeld waar ik overheen heb gelezen...
Nr5: Het incident waar ik het al even over had. Nick komt binnendoor op het einde van T2. Je ziet mij schrikken en een kleine correctie naar buiten maken. Wat mij betreft is er helemaal, maar dan ook helemaal niks aan de hand. Maar als de organisatie mijn acties te ver vindt gaan, dan mag dit ook absoluut niet.
Voor de rest, hopelijk wordt het een fijne discussie en leren we er iets van voor de volgende keer
Ik heb wat incidenten verzameld en ze voor de overzichtelijkheid een nummer gegeven. Let op: ik vind dat er lang niet in alle gevallen iets aan de hand is. Het meeste is gewoon een race-incident.
Verder ben ik ff kwijt wie wie ook alweer is, dus ik noem ff kleuren van de auto's
Nr1: ik ben de blauw/gele auto. Ik kom van redelijk ver, maar let op het instuurpunt van de witte auto tov de voorliggers. Hij stuurt véél eerder in. Helaas kon ik in de replay ook de ideale lijn niet aanzetten, maar het instuurpunt ligt echt veel verder. Het lijkt op een soort te late verdedigingspoging.
Nr2: de zwart/rode auto is erg aan het verdedigen en pakt wat alternatieve lijnen. Daardoor komt hij verkeerd uit bij het opkomen van het rechte stuk en raakt hij van de baan. Ik zit er heel dicht op, maar geef precies genoeg ruimte.
Nr3: ik zit er precies op het instuurpunt naast. Niet geheel, maar wel voldoende om er rekening mee te houden. Als we elkaar raken zit ik compleet op de kerbstones.
Echt gentemen driving is het niet en oppertunistische acties zijn het zeker, maar een officiele waarschuwing? Dan mag ik hopen dat er heeeeeel wat waarschuwingen zijn uitgedeeld waar ik overheen heb gelezen...
Nr5: Het incident waar ik het al even over had. Nick komt binnendoor op het einde van T2. Je ziet mij schrikken en een kleine correctie naar buiten maken. Wat mij betreft is er helemaal, maar dan ook helemaal niks aan de hand. Maar als de organisatie mijn acties te ver vindt gaan, dan mag dit ook absoluut niet.
Voor de rest, hopelijk wordt het een fijne discussie en leren we er iets van voor de volgende keer
Wat een puinhoop
We hebben met zn allen nog een hoop te leren 
Mijn 3 incidenten:
nr9: ik kom rond 2:37 in beeld (groene McL), de Microsoft auto spint door een contact, en ik kan hem niet meer ontwijken. Ik had wellicht iets afwachtender de bocht in kunnen gaan, maar van mijn perspectief uit zag het eruit alsof ze allebei wijd zouden gaan, en dat ik wellicht binnendoor kon sneaken. Dilemma.
de 1e nr15: We duiken samen richting de hairpin bergaf. Ik ben de linker McL, en gaf naar mijn mening genoeg ruimte (op apex dik anderhalve / bijna 2 wagen breedte). Rechterauto mist de apex, schiet iets door, en raakt mij rechtsachter. tsja, shit happens.
nr16: My bad all the way. Ik heb een overstuur moment bij uitkomen T1, neem hierdoor een wijde T2, bij de crest wil ik mijn normale lijn rijden omdat ik Joep nooit gezien of gehoord heb (spotter bleef stil). Ik gebruik virt. mirror en heb ook de normale spiegels aan staan. Zou niet weten hoe ik dit moet voorkomen, misschien dat iemand anders een idee heeft.
Mijn 3 incidenten:
nr9: ik kom rond 2:37 in beeld (groene McL), de Microsoft auto spint door een contact, en ik kan hem niet meer ontwijken. Ik had wellicht iets afwachtender de bocht in kunnen gaan, maar van mijn perspectief uit zag het eruit alsof ze allebei wijd zouden gaan, en dat ik wellicht binnendoor kon sneaken. Dilemma.
de 1e nr15: We duiken samen richting de hairpin bergaf. Ik ben de linker McL, en gaf naar mijn mening genoeg ruimte (op apex dik anderhalve / bijna 2 wagen breedte). Rechterauto mist de apex, schiet iets door, en raakt mij rechtsachter. tsja, shit happens.
nr16: My bad all the way. Ik heb een overstuur moment bij uitkomen T1, neem hierdoor een wijde T2, bij de crest wil ik mijn normale lijn rijden omdat ik Joep nooit gezien of gehoord heb (spotter bleef stil). Ik gebruik virt. mirror en heb ook de normale spiegels aan staan. Zou niet weten hoe ik dit moet voorkomen, misschien dat iemand anders een idee heeft.
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Nou ja ik ga niet alle incidenten af, maar zoals je al zei zijn het grotendeels race incidents of gewoon fouten van een ander waarvoor al lang en breed excuses gemaakt zijn.
Wat ik goed uit het filmpje naar voor vind komen (en dat geldt niet alleen voor jou maar ook voor een paar andere acties), is dat je naar mijn mening gewoon te veel door duwt, te veel je ruimte op eist, en er gewoon vanuit gaat dat de ander je ten eerste gezien heeft en ten tweede zo laat nog de mogelijkheid heeft om je ruimte te geven. Het komt een beetje over als "laat me er langs anders krijgen we een ongeluk". Waarschijnlijk is dat helemaal niet zo en vat ik het verkeerd op, maar zo komt het rijgedrag op mij over.
Nu heb je natuurlijk helemaal gelijk dat jou incidents lang niet de enige waren, er gebeurt altijd genoeg in zo'n race vooral met reversed grid. Het enige wat me opviel is dat jij er iets vaker bij betrokken leek (en steeds als inhalende auto) dan de rest, als ik zo het filmpje bekijk zie ik heel veel verschillende auto's terug komen maar zelden twee keer dezelfde die een actie maakt die misschien niet helemaal netjes was. Iedereen maakt wel eens een inschattingsfout of een actie die eigenlijk op het randje was, absoluut geen probleem.
De enige reden dat ik dit ook zo "publiekelijk" naar voren haalde was omdat je niet op teamspeak zat. Volgens mij zat voor de rest iedereen op teamspeak, en bijna elk ongeluk wordt dan ook meteen besproken of in ieder geval opgemerkt. In dat geval is het voor mij meestal genoeg, dan is het in ieder geval bekend dat er iets niet helemaal in de haak zat, who cares wat de uitkomst was, het is maar een fun race, zolang we maar niet race na race dezelfde incidenten terug gaan zien. Omdat jij niet om teamspeak zat wilde ik het toch even naar voren brengen om te voorkomen dat het misschien verzwegen werd ofzo, of dat mensen die erbij betrokken waren zoiets hebben van "als dat normaal is dan hoeft het van mij niet meer". Nogmaals; mijn keuze voor het woord officiele waarschuwing was misschien niet goed, zie het als een opmerking, is dat beter?
En om op ons "incident" nog terug te komen: volgens mij is dat precies zoals ik het al uitgelegd had: ik zit aan de binnenkant voornamelijk omdat ik daar gewoon zat door mijn lijn bij de start. Ik zie dat jij wat ruimte laat dus ik probeer rustig bij je naar binnen te kruipen, misschien dat je een plekje laat en ik er tussen kan. Maar wat naar mijn mening een belangrijk verschil is is dat ik er niet kostte wat kost tussen duik: ik doe het heel voorzichtig, gas los en voet op de rem en zodra ik zie dat je toch echt geen plek laat en me begint af te knijpen (vlak voordat je naar buiten stuurt) hou ik in. Je had je lijn kunnen vervolgen zonder me te raken, daar zit het verschil. Ik had ook door kunnen duwen en kunnen zeggen dat je niet zo hard hoeft te verdedigen (mocht je niet weg gestuurd hebben), maar daar schieten we toch ook niks mee op? Dat is hetzelfde als zeggen dat we niks opschieten met te hard verdedigen, alleen andersom, en beiden zijn natuurlijk helemaal waar.
Anyway, voor mij is het hier mee afgedaan, ik heb nooit gezegd dat er enorm foute dingen zijn gebeurt, het valt allemaal heel erg mee, maar het blijven allemaal fun racejes, het idee is wel dat het leuk blijft, en elke minieme inhaal actie benutten met een agressieve actie die 9 van de 10 keer fout gaat is na een tijdje niet meer leuk natuurlijk, dat kun je beter bewaren voor de laatste rondjes in een officiele race ofzo (niet dat deze acties zo waren hoor).
Wat ik goed uit het filmpje naar voor vind komen (en dat geldt niet alleen voor jou maar ook voor een paar andere acties), is dat je naar mijn mening gewoon te veel door duwt, te veel je ruimte op eist, en er gewoon vanuit gaat dat de ander je ten eerste gezien heeft en ten tweede zo laat nog de mogelijkheid heeft om je ruimte te geven. Het komt een beetje over als "laat me er langs anders krijgen we een ongeluk". Waarschijnlijk is dat helemaal niet zo en vat ik het verkeerd op, maar zo komt het rijgedrag op mij over.
Dat is alles wat ik gezegd wilde hebben... Ik hoop dat dit duidelijk is. Ik had "officieel" dan ook duidelijk in quotes geschreven, ik wist niet hoe ik het anders moest verwoorden. We gaan je echt niet vertellen dat je straks niet meer mee mag doen ofzo, iedereen is altijd welkom, het ging er alleen om dat ik het even gezegd wilde hebben.Jarninho schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 23:02:
Echt gentemen driving is het niet en oppertunistische acties zijn het zeker
Nu heb je natuurlijk helemaal gelijk dat jou incidents lang niet de enige waren, er gebeurt altijd genoeg in zo'n race vooral met reversed grid. Het enige wat me opviel is dat jij er iets vaker bij betrokken leek (en steeds als inhalende auto) dan de rest, als ik zo het filmpje bekijk zie ik heel veel verschillende auto's terug komen maar zelden twee keer dezelfde die een actie maakt die misschien niet helemaal netjes was. Iedereen maakt wel eens een inschattingsfout of een actie die eigenlijk op het randje was, absoluut geen probleem.
De enige reden dat ik dit ook zo "publiekelijk" naar voren haalde was omdat je niet op teamspeak zat. Volgens mij zat voor de rest iedereen op teamspeak, en bijna elk ongeluk wordt dan ook meteen besproken of in ieder geval opgemerkt. In dat geval is het voor mij meestal genoeg, dan is het in ieder geval bekend dat er iets niet helemaal in de haak zat, who cares wat de uitkomst was, het is maar een fun race, zolang we maar niet race na race dezelfde incidenten terug gaan zien. Omdat jij niet om teamspeak zat wilde ik het toch even naar voren brengen om te voorkomen dat het misschien verzwegen werd ofzo, of dat mensen die erbij betrokken waren zoiets hebben van "als dat normaal is dan hoeft het van mij niet meer". Nogmaals; mijn keuze voor het woord officiele waarschuwing was misschien niet goed, zie het als een opmerking, is dat beter?
En om op ons "incident" nog terug te komen: volgens mij is dat precies zoals ik het al uitgelegd had: ik zit aan de binnenkant voornamelijk omdat ik daar gewoon zat door mijn lijn bij de start. Ik zie dat jij wat ruimte laat dus ik probeer rustig bij je naar binnen te kruipen, misschien dat je een plekje laat en ik er tussen kan. Maar wat naar mijn mening een belangrijk verschil is is dat ik er niet kostte wat kost tussen duik: ik doe het heel voorzichtig, gas los en voet op de rem en zodra ik zie dat je toch echt geen plek laat en me begint af te knijpen (vlak voordat je naar buiten stuurt) hou ik in. Je had je lijn kunnen vervolgen zonder me te raken, daar zit het verschil. Ik had ook door kunnen duwen en kunnen zeggen dat je niet zo hard hoeft te verdedigen (mocht je niet weg gestuurd hebben), maar daar schieten we toch ook niks mee op? Dat is hetzelfde als zeggen dat we niks opschieten met te hard verdedigen, alleen andersom, en beiden zijn natuurlijk helemaal waar.
Anyway, voor mij is het hier mee afgedaan, ik heb nooit gezegd dat er enorm foute dingen zijn gebeurt, het valt allemaal heel erg mee, maar het blijven allemaal fun racejes, het idee is wel dat het leuk blijft, en elke minieme inhaal actie benutten met een agressieve actie die 9 van de 10 keer fout gaat is na een tijdje niet meer leuk natuurlijk, dat kun je beter bewaren voor de laatste rondjes in een officiele race ofzo (niet dat deze acties zo waren hoor).
Wat was er mis met mijn actie Jarno 2e nummer 15? Was toch mooie inhaal actie waarbij we allebei netjes opletten, wel close, dat moet ik toegeven.
Denk dat de spotter niks zei omdat je de hele tijd iemand naast je hebt. Eerst de gele auto of wat voor kleur het ook is, en zodra die ver genoeg voor je zit, zit joep alweer achter naast je. Dus ik denk dat de spotter bij de eerste gewoon heeft geroepen maar nooit clear heeft geroepen. Uiteraard zie jij de gele auto weg rijden dus ga je er vanuit dat het veilig is. Enige wat dit kan voorkomen is beetje situational awareness, niet alleen concentreren op wie direct voor of achter je zit maar ook weten wie er om je heen zit. Zie je die groene auto achter je ineens niet meer? Dan is hij of gespind of hij zit naast jederx666 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 23:38:
Ik gebruik virt. mirror en heb ook de normale spiegels aan staan. Zou niet weten hoe ik dit moet voorkomen, misschien dat iemand anders een idee heeft.
Verwijderd
Ik ben hier zeker voor te vinden. Ik heb het oval racen opgegeven omdat ik er echt niets van snap. Ik herinner me nog de laatste GoT oval race waar ik plots helemaal achteraan moest aansluiten, omdat ik ben gaan pitten terwijl het niet mocht of zo. Maar anderzijds kon ik ook niets anders dan pitten omdat ik geen benzine meer had... Ik ken ook de etiquette op oval races niet, en ben dan ook bang dat ik dingen zou doen die totaal not done zijn terwijl ik niet besef dat ik iets verkeerds doe.Niellie41 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 22:26:
Komt er nog eens bij dat ik enorm traag ben bij oval racen, en ik totaal niet begrijp hoe dat komt, aangezien ik op road wel nog aardig mee kom.
Ja, als iemand me hierbij wil helpen... van harte!
Oval rijder hiero, ik zou zeggen check mijn stats en je weet genoegScrooLoose schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 20:48:
Dat is al 1Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 00:27:
[...]
Ik ben hier zeker voor te vinden. Ik heb het oval racen opgegeven omdat ik er echt niets van snap. Ik herinner me nog de laatste GoT oval race waar ik plots helemaal achteraan moest aansluiten, omdat ik ben gaan pitten terwijl het niet mocht of zo. Maar anderzijds kon ik ook niets anders dan pitten omdat ik geen benzine meer had... Ik ken ook de etiquette op oval races niet, en ben dan ook bang dat ik dingen zou doen die totaal not done zijn terwijl ik niet besef dat ik iets verkeerds doe.
Komt er nog eens bij dat ik enorm traag ben bij oval racen, en ik totaal niet begrijp hoe dat komt, aangezien ik op road wel nog aardig mee kom.
Ja, als iemand me hierbij wil helpen... van harte!
Ik denk dat het een combinatie van factoren is geweest. Wat jij zegt dat ik nooit echt clear ben geweest, en daardoor die spotter zn smoel dicht heeft gehouden. Daarbij kwam nog dat ik hem maar net kon redden uit T1, beetje geschrokken, meteen T2 die ik maar net kan houden in de wijde lijn en Joep die daar meteen in mn blinde hoek zit. Teveel dingen tegelijk, want als ik gewoon op mn F3 scherm had gekeken, had ik moeten zien dat Joep heel dicht achter me zat, maar kan niet alles tegelijk helaasNickThissen schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 00:06:
[...]
Denk dat de spotter niks zei omdat je de hele tijd iemand naast je hebt. Eerst de gele auto of wat voor kleur het ook is, en zodra die ver genoeg voor je zit, zit joep alweer achter naast je. Dus ik denk dat de spotter bij de eerste gewoon heeft geroepen maar nooit clear heeft geroepen. Uiteraard zie jij de gele auto weg rijden dus ga je er vanuit dat het veilig is. Enige wat dit kan voorkomen is beetje situational awareness, niet alleen concentreren op wie direct voor of achter je zit maar ook weten wie er om je heen zit. Zie je die groene auto achter je ineens niet meer? Dan is hij of gespind of hij zit naast jeMaar goed dit gebeurt de beste af en toe gewoon, kan me ook nog wel paar keer herinneren dat ik gewoon ingestuurd heb terwijl er iemand naast me zat, schrik van je leven als je dan ineens een halve auto naast je ziet komen. Ik heb dan maar een scherm dus kans dat dat gebeurt is wat groter. Misschien dat je met 3 schermen automatisch wat minder van situational awareness afhangt maar er onbewust iets meer vanuit gaat dat het veilig is als je geen andere auto ziet? Zou het niet weten.
Cube Nuroad Race (2022)
Wat mij heel erg opvalt aan het filmpje is dat de hoeveelheid divebombs wat meestal als "reden" wordt neergesmeten erg meevalt tov de hoeveelheid keren dat de persoon die ingehaald wordt gewoon z`n lijn niet houdt.
Zeker wat betreft lichaamstaal (laten zien hoe hard je gaat verdedigen, of hoe makkelijk je iemand voorbij laat) laten veel het afweten.
Zeker wat betreft lichaamstaal (laten zien hoe hard je gaat verdedigen, of hoe makkelijk je iemand voorbij laat) laten veel het afweten.
How do you save a random generator ?
Ik ben ook wel voor oval, altijd wel leuk.
Gister met mevius nog Lime rock geoefend met de mazda. Ik heb een 1:00,566 neer kunnen zetten. Ben er wel tevreden mee gezien ik iracing nog maar net weer speel. Ben wel klaar voor een raceje
Volgende week eerst wintersport
Gister met mevius nog Lime rock geoefend met de mazda. Ik heb een 1:00,566 neer kunnen zetten. Ben er wel tevreden mee gezien ik iracing nog maar net weer speel. Ben wel klaar voor een raceje
Leuk filmpje Jarno, maar deel van de incidenten die jij daar opsomt vond ik gewoon fair racing en zouden imho niet in dit overzicht thuis horen.
Aantal keer werd er wat hard verdedigt, en aantal keer kwam de aanval wel erg onverwacht en van ver. Maar goed, dat kan natuurlijk gebeuren, en ik denk dat we (mede dankzij deze video) daar allemaal nog wat van kunnen opsteken
Incident 9 was ik zelf bij betrokken (de Microsoft auto
), bij insturen van de 1 na laatste bocht had ik niet verwacht dat degene achter me hem er direct naast zou zetten (ben ff kwijt wie het was), anders had ik denk ik wel iets meer ruimte gegeven. Daarna pak ik volgens mij gewoon de binnenlijn, maar word ik achterop geraakt en is het einde verhaal. Klote, maar kan gebeuren.
Aantal keer werd er wat hard verdedigt, en aantal keer kwam de aanval wel erg onverwacht en van ver. Maar goed, dat kan natuurlijk gebeuren, en ik denk dat we (mede dankzij deze video) daar allemaal nog wat van kunnen opsteken
Incident 9 was ik zelf bij betrokken (de Microsoft auto
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
De laatste bocht op Barber is gewoon niet erg geschikt om in te halen, daarvoor is de exit te krap. Hij nodigt er wel voor uit omdat er 10 lijnen zijn die je in die laatste bochtencombinatie kan rijden.
Ik snap 'm nu. Maar het voelde alsof ik Nimm achter me aan had zitten. En aangezien me dat nog nooit is gebeurd en ik de acties nog steeds te verdedigen vindt, vond ik dat niet terecht.NickThissen schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 23:48:
Dat is alles wat ik gezegd wilde hebben... Ik hoop dat dit duidelijk is. Ik had "officieel" dan ook duidelijk in quotes geschreven, ik wist niet hoe ik het anders moest verwoorden.
Ik zit inderdaad niet op teamspeak. Ik vind teamspeak niet zo'n fijn programma en bovendien heeft iRacing ook gewoon een voice-chat die ik heel prettig vind werken (helemaal nu je ook gewoon je eigen kanalen kunt maken via @add '...'). Ik ben na afloop nog zeker 10 minuten aanwezig geweest en alles had gewoon tegen me gezegd kunnen worden. Ik heb zelf na de finish nog even met Pascal gepraat, maar voor de rest helemaal niemand gehoord.
Er was ook nog de mogelijkheid geweest om me direct een pm te sturen ipv eerst publiekelijk mij erop aan te spreken. Nu was het voor degenen die hier meelezen, maar er niet bij waren, alsof ik een destruction derby had gereden.
Sorry, maar ik zie dat verschil absoluut niet. Het is ook geen gentleman-driving en opportunistisch. Voor mij is het exact dezelfde situatie, alleen hou ik wél rekening met je.NickThissen schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 23:48:En om op ons "incident" nog terug te komen: volgens mij is dat precies zoals ik het al uitgelegd had: ik zit aan de binnenkant voornamelijk omdat ik daar gewoon zat door mijn lijn bij de start. Ik zie dat jij wat ruimte laat dus ik probeer rustig bij je naar binnen te kruipen, misschien dat je een plekje laat en ik er tussen kan. Maar wat naar mijn mening een belangrijk verschil is is dat ik er niet kostte wat kost tussen duik: ik doe het heel voorzichtig, gas los en voet op de rem en zodra ik zie dat je toch echt geen plek laat en me begint af te knijpen (vlak voordat je naar buiten stuurt) hou ik in. Je had je lijn kunnen vervolgen zonder me te raken, daar zit het verschil.
Voor de duidelijkheid: Wellicht komt bovenstaande niet al te vriendelijk over (dat weet ik niet). Maar ik bedoel het absoluut vriendelijk. Ik ben het alleen niet met je eens

AS maandag ben ik er als het goed is dus ook gewoon weer bij. Op Interlagos helaas niet (wintersport).
Komende Maandag ja. Dat word ook oppassen bij de 2de race want op Laguna Seca is het ook lastig inhalen en heb je ook een aantal stukken waar 2 of zelfs 3 wide een uitdaging gaat worden (stuk na corckscrew bijvoorbeeld)
Over oval school gesproken ik vind het op zich een goed idee. Als de oval rijders (Niel en Fabian?) een dag weten wanneer ze dat willen houden dan zet ik of Joep wel iets op van het GoT potje. Zou bijvoorbeeld volgende week Donderdag kunnen. Laat ook even weten wat het programma moet worden. Neem aan de streetstock op een van de rookie banen. (Charlotte of USA?) Of bijvoorbeel sessie in 2-en delen een keer op Charlotte en daarna op een kleine oval omdat dat andere aanpak geeft.
Over oval school gesproken ik vind het op zich een goed idee. Als de oval rijders (Niel en Fabian?) een dag weten wanneer ze dat willen houden dan zet ik of Joep wel iets op van het GoT potje. Zou bijvoorbeeld volgende week Donderdag kunnen. Laat ook even weten wat het programma moet worden. Neem aan de streetstock op een van de rookie banen. (Charlotte of USA?) Of bijvoorbeel sessie in 2-en delen een keer op Charlotte en daarna op een kleine oval omdat dat andere aanpak geeft.
Als ik voor mezelf spreek dan geldt het volgende:
Als je dit allemaal leest, dan is het in mijn ogen logisch dat er vaak wat mis gaat met close race in iRacing. En als je het omdraait is het best knap dat het zo vaak wel goed gaat in iRacing.
Ook ik maak blunders en grove fouten en overzie soms net even niet wat er gebeurt. Maar weet dat ik er altijd alles aan zal doen om ongelukken te voorkomen, maar soms gaat het gewoon dommig fout.
Op zo'n moment is het meer dan logisch dat de getroffene emotioneel reageert (soms te
) en dat de veroorzaker ff moeite heeft met zijn excuses aanbieden. Onze zintuigen staan (als het goed is) uiterst scherp tijdens een race en dat leidt nou eenmaal tot sterkere reacties.
Als beide rijders aan de basis hebben gestaan van een contact / crash ligt is het al helemaal moeilijk en ontstaan er mogelijk oeverloze discussies. Die gezien het gebrek aan non-verbale communicatie op TS, Chat in iRacing & het forum al snel uitmonden in misverstanden. Dat laatste is wel erg jammer en onnodig.
'Tips' die ik probeer na te leven
Als je voorop rijdt
Als één van de trekker van het iRacing GoT clubje zakt me af en toe de moed in de schoenen en verdampt alle energie als er langdurige emotionele reacties zijn / discussies ontstaan tijdens een race of als rijders een paar boze opmerkingen maken en vervolgens disconnecten. Ik zou graag zien dat we de nettiquette op kunnen brengen om tijdens races niet ellenlange discussies te beginnen op TS over een gebeurtenis en al helemaal niet een paar opmerkingen plaatsen en meteen disconnecten.
Pfffff, dat was het wel ff
- Het zicht om me heen zoals ik dat in RL gewend ben wordt bij lange na niet gehaald in een race sim.
- In RL heb je veel meer omgevingsinput over de auto. Dat compenseer je (ik in ieder geval) met input van de FFB, schermen en het geluid. Dit is veel 'armer' dan in RL en kost in ieder geval bij mij 'processor'-capaciteit van mijn eigen brein en maakt de awareness van alles wat om me heen gebeurd minder 'scherp' dan in RL.
- Gezien mogelijk ghost contacts ben ik voorzichtig met zeer dicht op elkaar rijden.
- Ik hou er altijd rekening mee dat mijn reactie op een gebeurtenis voor me vertraging kent tov de gebeurtenis. Dus ik rem altijd eerder als ik vlak achter iemand rij. En soms ga ik er zelfs off center achter rijden om zeker te weten dat het goed gaat.
- Net een auto op / achter mijn achterwiel is met de gewone spiegels en de virtual mirror nog altijd moeilijk te zien. Zeker het snelheidsverschil is moeilijk in te schatten.
- Als er voor me een gevecht / close racing plaatsvind met potentieel contact of erger crashes hou ik iets meer afstand.
- Als ik iemand door en door ken qua rijden (en dat zijn er inmiddels best een aantal bij GoT) dan ga ik intensiever de battle aan dan als ik iemands rijstijl niet ken. En ja, een paar rondjes er achter rijdend leer ik dan wel waar mijn kansen liggen, als die er al zijn.
- Als er veel tegelijk gebeurd val ik niet aan omdat een auto dan snel over het hoofd gezien is. Een aantal keer was dat zo in T13 t/m T16 en dan rij is gewoon rustig er achter aan. Dit om te voorkomen dat diegene voor me verrast wordt door mij, omdat hij erg bezig was met de auto's voor hem.
Als je dit allemaal leest, dan is het in mijn ogen logisch dat er vaak wat mis gaat met close race in iRacing. En als je het omdraait is het best knap dat het zo vaak wel goed gaat in iRacing.
Ook ik maak blunders en grove fouten en overzie soms net even niet wat er gebeurt. Maar weet dat ik er altijd alles aan zal doen om ongelukken te voorkomen, maar soms gaat het gewoon dommig fout.
Op zo'n moment is het meer dan logisch dat de getroffene emotioneel reageert (soms te
Als beide rijders aan de basis hebben gestaan van een contact / crash ligt is het al helemaal moeilijk en ontstaan er mogelijk oeverloze discussies. Die gezien het gebrek aan non-verbale communicatie op TS, Chat in iRacing & het forum al snel uitmonden in misverstanden. Dat laatste is wel erg jammer en onnodig.
'Tips' die ik probeer na te leven
Als je voorop rijdt
- Verdedig duidelijk (af en toe moeilijk als iemand vlak achter me zit)
- Wees je bewust van wat er achter je gebeurt (als het druk is mis ik af en toe iets)
- Verdedig niet ten koste van alles, want dat leidt tot tranen (probeer ik echt te voorkomen)
- Wacht je moment af (soms w8 ik te lang)
- Wees altijd in staat bij een aanval een krappe lijn te rijden om de ander te laten leven (lukt meestal wel)
- Hou rekening met je eigen reactie ‘vertraging’ (soms overdrijf ik dat wat)
- Microfoon dicht en ff tegen je beeldscherm ‘praten’ (dat deed ik nadat ik geraakt was)
- Afkoelen (lukt ook meestal wel)
- Inzien dat iedereen wel eens fouten maakt
- En vrolijk weer verder gaan (als je auto het nog doet
)
Als één van de trekker van het iRacing GoT clubje zakt me af en toe de moed in de schoenen en verdampt alle energie als er langdurige emotionele reacties zijn / discussies ontstaan tijdens een race of als rijders een paar boze opmerkingen maken en vervolgens disconnecten. Ik zou graag zien dat we de nettiquette op kunnen brengen om tijdens races niet ellenlange discussies te beginnen op TS over een gebeurtenis en al helemaal niet een paar opmerkingen plaatsen en meteen disconnecten.
Yep, helemaal mee eens.enchion schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 08:30:
Wat mij heel erg opvalt aan het filmpje is dat de hoeveelheid divebombs wat meestal als "reden" wordt neergesmeten erg meevalt tov de hoeveelheid keren dat de persoon die ingehaald wordt gewoon z`n lijn niet houdt.
@BM en Speedy: Ook helemaal mee eens. Maar dat bedoelde ik met 'race-incidenten'. Ik heb expres situaties gepakt waarin er wel en niet iets aan de hand is. Gewoon om aan te geven hoe lastig het soms kan zijn.
AMEN !!!JoepW schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 10:00:
Als ik voor mezelf spreek dan geldt het volgende:
.... hele hoop tekst ....
Denk dat we het hier allemaal wel mee eens kunnen zijn, en dat het een goed streven is om zo te handelen tijdens onze races.
Cube Nuroad Race (2022)
Ik zou zelf liever zien dat er op Interlagos een dubbele race is en op Laguna een enkele, ipv andersom zoals het nu is. Op Interlagos heb je véél meer inhaalmogelijkheden. Dat voorkomt zulke discussies zoals nu. Maar persoonlijk vind ik het wel weer een mooie uitdaging om op zo'n baan van achteren te beginnen (als race 1 goed gaat uiteraard).DutchDevil79 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 09:53:
Komende Maandag ja. Dat word ook oppassen bij de 2de race want op Laguna Seca is het ook lastig inhalen en heb je ook een aantal stukken waar 2 of zelfs 3 wide een uitdaging gaat worden (stuk na corckscrew bijvoorbeeld)
Check dit filmpje vanaf 3.30m. De wit/paarse auto zit op kost wat kost verdedigen en de groen/rode auto wordt daardoor ook steeds iets agressiever. Op 4.50m gaat het net aan mis. Ook geen gentleman driving, maar imho ook weer niet zo veel aan de hand. Het blijft touringcar racen
[ Voor 4% gewijzigd door Jarninho op 14-02-2013 10:21 ]
Mijn bijdrage aan het geheel : SORRY !
En nu verder naar de volgende race .....
En nu verder naar de volgende race .....
Van 12:00 tot 15:00 uur is iRacing uit de lucht.
Ik ga vandaag een paar lang gekoesterde wensen proberen te vervullen aan mijn simrig (dus ff slopen):
Ik ga vandaag een paar lang gekoesterde wensen proberen te vervullen aan mijn simrig (dus ff slopen):
- De stoel ca. 5 cm hoger zetten (en stuur en pedalen natuurlijk) -> Dan zie ik tenminste minder lucht en meer dashboard.
- Afstand tot mijn schermen verder verkleinen met ca. 5-10 cm -> Dan kan ik echt naar 179 graden view.
- Pedalen onder een iets andere hoek plaatsen en over een tijdje misschien eens onderste boven hangen zoals het hoort.

Die 4.50m is meer een momentje van niet je spiegels in de gaten houden of letten op je spotter en het gat maar dichtgooien. Al is dit natuurlijk mijn meningJarninho schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 10:19:
[...]
Check dit filmpje vanaf 3.30m. De wit/paarse auto zit op kost wat kost verdedigen en de groen/rode auto wordt daardoor ook steeds iets agressiever. Op 4.50m gaat het net aan mis. Ook geen gentleman driving, maar imho ook weer niet zo veel aan de hand. Het blijft touringcar racen
Verder de momenten waar ik in zit: NR11: We rijden met mij mee en volgens mij doe ik daar weinig fout, ik wil daar buitenlangs Robbert wat in het begin ook lijkt te lukken totdat Robbert een rare onbalans in de auto krijgt zo te zien en we raken elkaar.
NR14: Ik ben nu de inhalende partij, ik laat duidelijk zien wat mijn intenties zijn ik stuur alleen net iets te laat in waardoor ik mijn apex mix en we samen spiegel aan spiegel door de bocht komen, maar we laten elkaar leven. Persoonlijk vind ik dit nou geweldige gevechten en of we hiervoor nou 0x of 1x krijgen vind ik een stuk minder interessant.
Wat mij verder opvalt is hoeveel mensen hun rem niet intrappen als ze spinnen, maar geven gas of laten de auto maar rollen, met als gevolg mensen die eraan komen geen idee heeft wat de auto nou die gespint is nou precies gaat doen.
Ik kan in ieder geval niet van 20-2 t/m 28-2 aangezien ik dan naar China ben.DutchDevil79 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 09:53:
En de baan die mij voorkeur geeft zal Charlotte zijn.
Ik denk dat dat komt omdat iedereen in eerste instantie zijn auto probeert op te vangen. Als dat niet lukt is mijn 2e gedachte: niet de vangrail raken! Ik weet dat ik eigenlijk de rem moet vasthouden, maar dan kan ik m'n race meestal helemaal afschrijven omdat als je iets raakt het ook meteen helemaal stuk is.Dutch3men schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 10:35:
[...]
Wat mij verder opvalt is hoeveel mensen hun rem niet intrappen als ze spinnen, maar geven gas of laten de auto maar rollen, met als gevolg mensen die eraan komen geen idee heeft wat de auto nou die gespint is nou precies gaat doen.
Cube Nuroad Race (2022)
Het zou ook maar iets kunnen zijn wat er bij iedereen in geramt wordt zodra je op de ovals gaat rijden. Één van de eerste regels daar is. Verlies je de controle over de auto? Trap je rem in en laat los zodra je stil staat.derx666 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 10:41:
[...]
Ik denk dat dat komt omdat iedereen in eerste instantie zijn auto probeert op te vangen. Als dat niet lukt is mijn 2e gedachte: niet de vangrail raken! Ik weet dat ik eigenlijk de rem moet vasthouden, maar dan kan ik m'n race meestal helemaal afschrijven omdat als je iets raakt het ook meteen helemaal stuk is.
2 delen is inderdaad wel een goed idee!DutchDevil79 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 09:53:
Alleen kan ik donderdags zelf niet. Dan zal het of dinsdag of woensdag moeten worden.
Laat wel even wat weten.
Als de auto begint te spinnen dan trap ik altijd meteen rem en gas vol in. Daar red je de auto heel vaak mee en kan je meteen verder.
Als iR vanmiddag toch er uit ligt, dan test ik de rFactor mod even.
Als we weer een oval school gaan doen dan wil ik wel graag ook echt tips krijgen. Wat voor lijnen je rijdt, wat het voor en nadeel is van elke lijn, hoe je omgaat met naast elkaar rijden, wanneer geef je ruimte en wanneer mag je nog de binnenkant 'blocken', etc. Oefenen met naast elkaar rijden, 3 wide, restarts oefenen met een auto die even de pacecar nadoet, dat soort dingen. De vorige oval school (al hele tijd geleden) was dit erg welkom geweest maar uiteindelijk kwam het neer op een setup en een beetje alleen oefenen, dat kan ik ook in een private test sessie
Denk dat een oval daar ook anders in is dan road. Bij oval racen rij je meestal heel dicht op elkaar, en is het helemaal niet mogelijk om te reageren. Plus als je dan spint is de kans dat je geraakt wordt ook meteen >50%Dutch3men schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 10:44:
[...]
Het zou ook maar iets kunnen zijn wat er bij iedereen in geramt wordt zodra je op de ovals gaat rijden. Één van de eerste regels daar is. Verlies je de controle over de auto? Trap je rem in en laat los zodra je stil staat.
+1NickThissen schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 10:51:
Als we weer een oval school gaan doen dan wil ik wel graag ook echt tips krijgen. Wat voor lijnen je rijdt, wat het voor en nadeel is van elke lijn, hoe je omgaat met naast elkaar rijden, wanneer geef je ruimte en wanneer mag je nog de binnenkant 'blocken', etc. Oefenen met naast elkaar rijden, 3 wide, restarts oefenen met een auto die even de pacecar nadoet, dat soort dingen. De vorige oval school (al hele tijd geleden) was dit erg welkom geweest maar uiteindelijk kwam het neer op een setup en een beetje alleen oefenen, dat kan ik ook in een private test sessie
Ik denk dat dit ook wel leuk is om dit af en toe op dinsdag te doen. Dus dinsdag niet alleen fun races, maar gewoon af en toe een oval training ofzo.
[ Voor 29% gewijzigd door derx666 op 14-02-2013 10:59 ]
Cube Nuroad Race (2022)
Daarvoor ook Niel en Fabian gevraagd wanneer die kunnen. Zij hebben de meetse oval ervaring hier volgens mij. Voor mij is het al weer paar seizoenen geleden dat ik veel oval ree.NickThissen schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 10:51:
Maar Woensdag kan ook Niel als dat beter uitkomt. Als jij met Fabian samen iets in elkaar zet dan laat maar weten wanneer beste uitkomt. En ik wil eventueel ook wel mee denken met een opzet.
[ Voor 51% gewijzigd door DutchDevil79 op 14-02-2013 11:00 ]
Het probleem de vorige keer, dat er niets was voorbereid.
Deze keer zal het wel het geval zijn.
Anders komende dinsdag?
Anders komende dinsdag?
1:04.00 ofzo is bij mij de snelste lap. Op de een of andere manier word ik niet sneller hahaPiekartz87 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 09:20:
Ik ben ook wel voor oval, altijd wel leuk.
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Verwijderd
Stond op voelde dat ik in een bloedvorm was dacht zal eens even paar supersnelle tijden gaan zetten , maar helaas onderhoud en updates
Je hebt wel filmpjes op youtube van mensen die de baan ff uitleggen. Dat is wel een aanrader om je op gang te brengen.Oxigeon schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 11:56:
[...]
1:04.00 ofzo is bij mij de snelste lap. Op de een of andere manier word ik niet sneller haha
Ik heb met oval racen enorm veel geleerd dat ik gebruik bij mijn road racen. Je leert (sinds het ntm) enorm goed banden te sparen. Je leert omgaan met drukte. Je leert omgaan met tactiek. Je leert enorm goed bochten rijden (omdat je elke bocht zoveel tegenkomt en je hem dus héél precies moet nemen om er snel doorheen te gaan).
Bij road racen moet je eerst de baan leren kennen, dan op snelheid komen en in de race kom je soms helemaal niemand tegen. Bij de ovals heb je daar niet zo snel last van.
Bij road racen moet je eerst de baan leren kennen, dan op snelheid komen en in de race kom je soms helemaal niemand tegen. Bij de ovals heb je daar niet zo snel last van.
Graphics
- Substantial reduction in microstutters due to off-screen shadow map generation.
- Optimized render state changes with shadow maps enabled.
- Increase the framerate limit option's maximum from 169 FPS to 334 FPS.
Force Feedback
- Increase maximum force feedback strength from 40 to 60 to help compensate for the weaker forces some cars are producing with this season's physics.
- Added in new app.ini parameters to reduce the amount of FFB communication we do. This may help with a few users with buggy wheels.
- Add in app.ini [Misc] FFBAlwaysReset=1 Setting this to 0 will force the FFB code back to the old way where we only reset at startup and shutdown (and hopefully when changing wheels).
- Add in app.ini [Misc] FFBRetryCount=5 Setting this to 1 goes back to the old way of only trying to initialize the FFB once, even if we failed for any reason.
Chat Hotkeys
- Make chat hotkeys work when out of car. This allows for custom hotkeys of admin commands.
Reloading Car Textures
- Fix a bug that would let you unload the car textures but not be able to load them again, when you turned off 'load textures while driving'.
- Added in support for reloading individual cars textures from telemetry. This will make it so the white flash will only occur for a single car when a new texture arrives.
- If you have turned off the ability to reload textures while driving, the sim will queue up any requests for new textures and the next time you get out of your car the sim will load those textures then.
Telemetry
- Add SimMode: replay or full to telemetry, this lets motion platforms determine if they are in a user loaded replay or they just hopped out of a live car.
- Output car class position to telemetry.
- Output league ID to telemetry for Trading Paints to use.
Race Control
- Triggering a gained time slowdown at any point during qualifying will invalidate the current lap.
Spotting
- Fix a bug where having a spotter could cause private messages or admin commands to go to the spotter instead of the driver.
Sponsors
- Fixed the DSD sponsorship so it shows up in the paintkit properly.
Flexible Drivetrains
- Fixed the bug where sometimes downshifts wouldn't complete in the cars with computer shifter gearboxes, such as the Williams FW31, McLaren, and Dallara.
- The new flex in drivetrains seems to make it a little riskier to blow up a motor from aggressive downshifting. We have eased the engine damage thresholds correspondingly for the following cars:
Chevrolet Corvette C6R
Chevrolet Monte Carlo SS
Ford Mustang FR500S
Legends Ford '34 Coupe
Legends Ford '34 Coupe - Rookie
Modified - SK
Modified - Tour
Radical SR8
Riley Daytona Prototype
Skip Barber Formula 2000
Spec Racer Ford
Star Mazda
VW Jetta TDI Cup
Multiclass
- Removed some unneccessary textures to help reduce texture memory usage in multiclass races from the following cars:
Ford Falcon V8 Supercar
Chevrolet Corvette C6R
Ford Mustang FR500S
Radical SR8
Riley Daytona Prototype
Pontiac Solstice
Pontiac Solstice - Rookie
Drafting
- Slightly reduced the oval car draft. The list of cars affected are:
Chevrolet Impala
Chevrolet Impala Class B
Chevrolet National Impala
Chevrolet Monte Carlo SS
Chevrolet Silverado
Modified - SK
Modified - Tour
Silver Crown
Sprint Car
Street Stock
Chevrolet Corvette C6R
- Add interlagos_fixed setup.
Chevrolet Impala
- Added the missing daytona_fixed and talladega_fixed setups.
- Fixed the baseline setup to pass tech.
Chevrolet Impala Class B
- Added the missing daytona_fixed and talladega_fixed setups, and also sonoma_fixed and watkinsglen_fixed setups.
Chevrolet Monte Carlo SS
- Added a roadcourse setup.
Chevrolet Silverado
- Fixed the gearing of the daytona_fixed and richmond_fixed setups.
Ford Falcon V8 Supercar
- Fixed the windshield from drawing twice when in the cockpit with car damage.
Ford GT
- Increased fuel usage by 11%.
Ford Mustang FR500S
- Fixed the overly soft steering.
Street Stock
Oulton Park Circuit
- It is no longer possible to cut the chicanes on the back straight and still gain overall laptime.
- Substantial reduction in microstutters due to off-screen shadow map generation.
- Optimized render state changes with shadow maps enabled.
- Increase the framerate limit option's maximum from 169 FPS to 334 FPS.
Force Feedback
- Increase maximum force feedback strength from 40 to 60 to help compensate for the weaker forces some cars are producing with this season's physics.
- Added in new app.ini parameters to reduce the amount of FFB communication we do. This may help with a few users with buggy wheels.
- Add in app.ini [Misc] FFBAlwaysReset=1 Setting this to 0 will force the FFB code back to the old way where we only reset at startup and shutdown (and hopefully when changing wheels).
- Add in app.ini [Misc] FFBRetryCount=5 Setting this to 1 goes back to the old way of only trying to initialize the FFB once, even if we failed for any reason.
Chat Hotkeys
- Make chat hotkeys work when out of car. This allows for custom hotkeys of admin commands.
Reloading Car Textures
- Fix a bug that would let you unload the car textures but not be able to load them again, when you turned off 'load textures while driving'.
- Added in support for reloading individual cars textures from telemetry. This will make it so the white flash will only occur for a single car when a new texture arrives.
- If you have turned off the ability to reload textures while driving, the sim will queue up any requests for new textures and the next time you get out of your car the sim will load those textures then.
Telemetry
- Add SimMode: replay or full to telemetry, this lets motion platforms determine if they are in a user loaded replay or they just hopped out of a live car.
- Output car class position to telemetry.
- Output league ID to telemetry for Trading Paints to use.
Race Control
- Triggering a gained time slowdown at any point during qualifying will invalidate the current lap.
Spotting
- Fix a bug where having a spotter could cause private messages or admin commands to go to the spotter instead of the driver.
Sponsors
- Fixed the DSD sponsorship so it shows up in the paintkit properly.
Flexible Drivetrains
- Fixed the bug where sometimes downshifts wouldn't complete in the cars with computer shifter gearboxes, such as the Williams FW31, McLaren, and Dallara.
- The new flex in drivetrains seems to make it a little riskier to blow up a motor from aggressive downshifting. We have eased the engine damage thresholds correspondingly for the following cars:
Chevrolet Corvette C6R
Chevrolet Monte Carlo SS
Ford Mustang FR500S
Legends Ford '34 Coupe
Legends Ford '34 Coupe - Rookie
Modified - SK
Modified - Tour
Radical SR8
Riley Daytona Prototype
Skip Barber Formula 2000
Spec Racer Ford
Star Mazda
VW Jetta TDI Cup
Multiclass
- Removed some unneccessary textures to help reduce texture memory usage in multiclass races from the following cars:
Ford Falcon V8 Supercar
Chevrolet Corvette C6R
Ford Mustang FR500S
Radical SR8
Riley Daytona Prototype
Pontiac Solstice
Pontiac Solstice - Rookie
Drafting
- Slightly reduced the oval car draft. The list of cars affected are:
Chevrolet Impala
Chevrolet Impala Class B
Chevrolet Monte Carlo SS
Chevrolet Silverado
Modified - SK
Modified - Tour
Silver Crown
Sprint Car
Street Stock
Chevrolet Corvette C6R
Chevrolet Impala
- Added the missing daytona_fixed and talladega_fixed setups.
Chevrolet Impala Class B
- Added the missing daytona_fixed and talladega_fixed setups, and also sonoma_fixed and watkinsglen_fixed setups.
Chevrolet Monte Carlo SS
Chevrolet Silverado
- Fixed the gearing of the daytona_fixed and richmond_fixed setups.
Ford Falcon V8 Supercar
- Fixed the windshield from drawing twice when in the cockpit with car damage.
Ford GT
- Increased fuel usage by 11%.
Ford Mustang FR500S
- Fixed the overly soft steering.
Street Stock
Oulton Park Circuit
- It is no longer possible to cut the chicanes on the back straight and still gain overall laptime.
als het een echte school is doe ik zeker mee.Niellie41 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 11:08:
Het probleem de vorige keer, dat er niets was voorbereid.
Anders komende dinsdag?
Ps kreeg vandaag mail van Shawn dat hij optimalisaties gedaan heeft ivm shadow maps en fps drops op spa en suzuka enz... ook het lod systeem was hij aant bekijken en eventueel een dynamische LOD. zou al heel wat in alpha build zitten. En nu ineens site down met sim and web updates ..... Zou het kunnen ????
Zal wel teveel hoop zijn en zal gewoon voor de build release zijn
edit Niel: ja dus de fixen van shawn zitten erin
lol dit is wel leuk zo close samen werken met dev team en dat ze het tussentijds fixen
grote insteek was wel dat pro's begonnen te klagen en tja die seizoens start stond voor de deur
[ Voor 15% gewijzigd door dabelg op 14-02-2013 13:15 ]
Woei!
Dat zijn wel wat goede updates!
off-topic : ligt het gewoon aan mij of vind ik nergens het complete programma van de 6 uur van Francorchamps terug?
Had graag het volledige programma eens bekeken om te zien wanneer ik hier naartoe ga...
Dat zijn wel wat goede updates!
off-topic : ligt het gewoon aan mij of vind ik nergens het complete programma van de 6 uur van Francorchamps terug?
Had graag het volledige programma eens bekeken om te zien wanneer ik hier naartoe ga...
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
Het is nog lang tot de 6 uur van Spa. Het volledige programma wordt meestal pas een paar weken voor de race bekend gemaakt.
Hoewel de release notes de downshift problemen met Williams etc wel noemen, zag ik in m'n update overzicht alleen maar wat andere auto's en oulton park langskomen.
Je zou toch eigenlijk dan ook die auto's verwachten, of op z'n minst een algemene engine update o.i.d.?
/edit:
Schijnbaar zijn de verplichte updates tegenwoordig verborgen en zie je ze pas als je op zo'n "show all" link klikt.
Dat had ik even over het hoofd gezien dus.
@hieronder, die is dus alweer online zoals je had kunnen zien
Je zou toch eigenlijk dan ook die auto's verwachten, of op z'n minst een algemene engine update o.i.d.?
/edit:
Schijnbaar zijn de verplichte updates tegenwoordig verborgen en zie je ze pas als je op zo'n "show all" link klikt.
Dat had ik even over het hoofd gezien dus.
@hieronder, die is dus alweer online zoals je had kunnen zien
[ Voor 30% gewijzigd door Red Baron op 14-02-2013 13:41 ]
Wanneer komt iracing terug online? Is het weer mijn eerste dag dat ik kan racen na de carnaval ligt hij eruit... Kan wel huilen haha
Hij is al een half uur onlineOxigeon schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 13:40:
Wanneer komt iracing terug online? Is het weer mijn eerste dag dat ik kan racen na de carnaval ligt hij eruit... Kan wel huilen haha
Mooi, dan kan ik zo weer gaan racen als ik thuis ben
Is een veel voorkomend gebeuren, helaas spinde ik op een gegeven moment opkomen start/finish en wist dat er een groepje achter mij zat......wat te doen, ik kon niemand zien aankomen maar midden op de baan staan is ook niet ideaal, uiteindelijk crashten er twee in dezelfde bocht en de hele groep vloog erop en namen mij ook mee......vooruit was niet goed geweest, daar reden ze ook langs, achteruit was de ideale lijn en stilstaan was dus ook niksDutch3men schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 10:35:
[...]
Remmen is altijd goed, beter dan de baan op laten rollen, maar als je op een nare plek stilstaat is het iRacing-overzicht erg beperkt inderdaad.....
Mooie update! Downshift issues opgelost (HPD wordt niet genoemd maar ga er toch vanuit dat die ook gefixed is), meer fuel verbruik in de Ford, stuttering (niet echt last van gehad maar altijd goed om daar vooruitgang in te zien), paint van een enkele auto reloaden, etc, etc... Dat is een paar uurtjes downtime wel waard (vooral als je toch op je werk zit
)
Komende dinsdag kunnen we wel de 'GoT Rookie Oval School' en we willen graag jullie mening.
Willen jullie op een avond alleen de baan van de komende week (USA Speedway) of op Charlotte rijden?
Dan weten we hoe we de tijd moeten inrichten.
Er komt sowieso een vrije training (met uitleg + demo rondjes), kwalificatie en aansluitend een race.
Als we op 2 banen gaan oefenen, dan wordt het wel krap qua tijd.
Het is wat jullie willen
Mij maakt het niet uit.
Poll: Een baan of twee banen voor de rookie oval school?
• Alleen USA Speedway (komende week)
• Beide rookie banen

Willen jullie op een avond alleen de baan van de komende week (USA Speedway) of op Charlotte rijden?
Er komt sowieso een vrije training (met uitleg + demo rondjes), kwalificatie en aansluitend een race.
Het is wat jullie willen
• Beide rookie banen
[ Voor 197% gewijzigd door Niellie41 op 14-02-2013 15:30 ]
Kunnen jullie niet beter zelf beslissen welke baan het beste is om een school te doen? Ik zou het niet weten. USA lijkt me leerzamer omdat Charlotte (zo goed als) alleen vol gas is denk ik? Aan de andere kant vond ik Charlotte veeeeel leuker (persoonlijk). Ik hou niet van die krappe bochtjes. Vind het ideaal als je net wat moet remmen, maar niet dat je zowat drie keer moet steken om de bocht te halen..
Dan zou ik voor USA gaan. Want Charlotte is net als Daytona voor NASCAR. Dat is weer een totaal andere tak van het oval racen.
Als je de basis van oval racen wilt leren, dan zou ik persoonlijk alleen USA Speedway doen.
Als je de basis van oval racen wilt leren, dan zou ik persoonlijk alleen USA Speedway doen.
[ Voor 28% gewijzigd door Niellie41 op 14-02-2013 15:31 ]
Ik mis de optie : Geen banen voor de rookie oval
ff gokken:Dutch3men schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 16:03:
[afbeelding]
Heeft geen woorden nodig denk ik
Een volkswagen of een kitcar

De RuF is het toch ?
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Eindelijk een Beetle

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ik ben er dinsdag niet (wintersport) oval training leek me wel heel leuk.
Verwijderd
yummy yummyDutch3men schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 16:03:
[afbeelding]
Yummie indeed!!!! My next favourite car!!!! (en ik weet niet eens hoe ie rijd)
Juist op de kleine ovals leer je echt goed rijden imo. Daar kun je als rijder veel beter het verschil maken. Het is echt een uitdaging om een bocht éxact goed te nemen. Remmen en op het juiste punt met de juiste snelheid insturen is zoooo moeilijk. Pas als je dat kunt, kun je op een net niet vol gas baan als Charlotte (met de trucks bv) ook het verschil maken. De eerste paar rondjes rijdt bijna iedereen even hard, maar daarna komen de verschillen. Puur omdat de een veel meer van zijn banden vergt dan de ander.NickThissen schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 15:27:
Kunnen jullie niet beter zelf beslissen welke baan het beste is om een school te doen? Ik zou het niet weten. USA lijkt me leerzamer omdat Charlotte (zo goed als) alleen vol gas is denk ik? Aan de andere kant vond ik Charlotte veeeeel leuker (persoonlijk). Ik hou niet van die krappe bochtjes. Vind het ideaal als je net wat moet remmen, maar niet dat je zowat drie keer moet steken om de bocht te halen..
Ik persoonlijk vind Thompson voor de street-stocks een geweldige baan. Erg moeilijk om die precies goed te krijgen, maar hij heeft vrijwel alles. Een aparte lijn. Hobbels. Snelheid. Remmen. Banking. Muur. Moeilijk inhalen. En infield
Ik denk niet dat je met de street-stocks al tactiek kunt behandelen trouwens. Met die auto's moet je geen pitstop willen maken.
Taktiek, strategie en pitstops komt later en wordt behandelt door Fabian.
Dat weet ik ook wel, maar dat is toch gewoon een Volkswagen / Kitcar
Zo ik heb mijn simrig totaal afgebroken.
Stoel en stuur staan weer vast en lekker stukje hoger en dichter bij de schermen.
Morgen de pedalen weer monteren op de nieuwe hoogte en afstand.
En dan als afsluiting alle connecties met draadjes weer maken. Wordt wel zaterdag als ik weer serieus een auto kan pakken.
[ Voor 38% gewijzigd door JoepW op 14-02-2013 18:03 ]
Aha, dan hebben we maandag een klein voordeeltje,
Je hebt dan immers niet de hele week kunnen oefenen..
Je hebt dan immers niet de hele week kunnen oefenen..
Hehe
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/2549291.page
Here are some of the bigger things currently in development without timing or priorities. Our priorities can change at any time. This is simply a list to give members a rough idea what is currently in the works. The Steve Myers car herder blog discussed much of these things below. This list is absolutely not what is coming in next build. Maybe even coming this year and maybe never if we change our minds based on new technology available or new priorities or new view of the investment of time compared to adding the feature. Again, just things in the work plans right now for those that like to understand what is being worked on generally speaking. Also what listing below will not fill up everyone’s time for the year so many other things will be worked on and some things being worked on as well right now that not in position to share.
Also remember, that skills sets need to line up with projects if you are thinking to yourself why they are doing this versus that. In addition, some projects lead to other projects technically and that might be the real goal and what you might want. Pretty much every single technical person has unique strengths and skills. The software engineers are not interchangeable without in some cases a large learning curve, same with artists, web engineers, database engineers, production folks, oracle engineers, etc. Lastly, remember there are 40,000 people with different priorities. Our goal is simply to improve the racing and racing experience for all as best we can!
Tires, released new tire carcass in last build, now hoping to further improve tire compounds, wear/heat and other miscellaneous items.
Always working on a variety of items physics wise for the cars both generally and car specific.
In the back ground working on updating sound system, but like last build trying to add & improve sounds in the shorter term. Also currently redoing exterior sounds on several cars like we did for V8 super car last build, for example the stock cars, Corvette and Cadillac in the works.
Working on improving build process code, cutting the time of the dozens of builds we do each month internally in half, which will free up considerable time for everyone.
Update of in-sim UI, load screens, and start of race and after race experience. Very big overall project.
“Race against yourself project” that we plan on putting in Time Trialing to spice it up. Basically racing against saved replays of ghost cars starting with your own laps. Possibility to add other saved ghost cars/laps to race against.
Working on refresh & redesign of car/helmet/suit paint area on members with more options.
Working on having Your Name on windshield for new NASCAR cars which will translate to other cars that have that in real world.
Getting close on team and driver swap projects. Spotters done already, crew chief portion of project should be in this next build and full driver swap, team racing & creation of teams possible in July build or at least another phase of it.
Working on graphical & dynamic graphical projects. Collideable cones and leading to parts following off cars, etc is one of the bigger ones. Also working on some graphic improvements like trees and tree shadows.
Further work on minimizing expensive graphical processes like the way we store and deliver the graphics, i.e. shadow maps. Update on DX11: Since it is such a large project, we wanted to try to add shadow mapping into the existing engine before tackling the port to DX11 so the project has slipped a bit but on our plate for 2013. The good news is that we’ve still been improving on the Direct3D 9 engine with some good stuff. One of the main benefits of DirectX 11 should be to eliminate the CPU bottlenecks in the engine and get better utilization of the GPUs. DirectX 9 has a bottlenecked API for our scenes, and DirectX 11 sports a much improved API, which should allow us to solve these issues. Also, with DirectX 11’s geometry shaders and multiple render target support, our shadow technology should improve substantially while further offloading from the CPU. We’re also planning to build the new DX11 engine using high dynamic range frame buffers and lighting from the start, which will improve the overall appearance.
Working towards dynamic skies & time of day change in the relatively near future.
Working on two new G6 cup cars currently (Ford and Chevy)
Working on Lotus 49, new Kia and Ruf car. (Will try and send out very early stage model pictures for Ruf) Also working on an overhaul of DP car physics wise.
Tracks in process are Kansas, Montreal and Bathhurst. Also updating old tracks USA and Laguna. Also R&D project working on how we treat massive backgrounds (For example the mountains at Laguna)
Working on new Race Guide on home page
Working on database overhaul in background
Architecture & Hosting – Working on several upgrades to backend hardware, software and architecture. Also working on some security projects
Working on a bunch of other “smaller” things and some bigger things that we are not ready to even mention.
About 100 other things want to do obviously, some big and some small and I’m sure dozens of those projects will be done or started this year and others are still way off in the future.
Good Racing!
Zouden ze nu eindelijk door hebben dat dit soort berichten erg gewaardeerd worden door de members? 
Zitten leuke dingen tussen, ben benieuwd
Zitten leuke dingen tussen, ben benieuwd
Xbox
Wacht maar tot de massa volgende build gaat klagen dat al deze dingen er nog niet inzitten... Dan denken ze volgende keer wel weer 3 keer na voordat ze "een boekje open doen".
Ik vind het wel erg cool... mja, ik lig ook niet te mauwen op het forum na een nieuwe build...
ik doe dat wel over teamspeak
ik doe dat wel over teamspeak
Cube Nuroad Race (2022)
Ja lijkt me leuk, ik ben van de partij! Ik heb nog geen meter gereden in zo'n autoNiellie41 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 15:21:
Komende dinsdag kunnen we wel de 'GoT Rookie Oval School' en we willen graag jullie mening.
Het is wat jullie willenMij maakt het niet uit.
• Beide rookie banen
[afbeelding]
Hij mag van mij nog wel een tikkie meer racer zijn, maar ben benieuwdDutch3men schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 16:03:
[afbeelding]
Volgens mij waren ze de vorige keer al gestopt om veel info te geven om mensen geen valse hoop te geven. Maar ik vind het niet erg dat ze het het nog een keer proberen.NickThissen schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 20:04:
Wacht maar tot de massa volgende build gaat klagen dat al deze dingen er nog niet inzitten... Dan denken ze volgende keer wel weer 3 keer na voordat ze "een boekje open doen".
[ Voor 26% gewijzigd door Streskip op 14-02-2013 20:20 ]
ik zeg ook niet dat het niet cool is, integendeel, maar ik zie het nu al aankomen dat men dit soort berichten gast gebruiken alsof het harde beloftes zijn en dan teleurgesteld worden als het biet allemaal binnen 3 weken Klaar is. Ja dat wordt duidelijk in de eerste paragraaf uitgelegd, maar wie leest dat nou
Goed nieuws allemaal van het developmentfront! En ligt het aan mij of is sinds de update iRacing een stuk beter gaan draaien? Ik lijk meer FPS te halen maar ook al kakken de frames soms in, dan nog lijkt het minder erg dan voorheen. Zou dat dan toch die microstutters zijn geweest?
Meer goed nieuws: zojuist gewonnen met de McLaren op Zolder in de GT Challenge
Startte als 8e (3e McLaren) en lag al vrij snel 2e. In lap 15 maakte de nummer 1 een fout bij het aanremmen van de chicane bij s/f en kon ik er voorbij, mijn voorsprong opbouwend tot 5 seconden. Hij was echter wel sneller dan ik en de laatste 3 ronden zat hij op m'n staart maar kwam er niet voorbij
+0.10SR (2 incs) maar belangrijker, +80 iRating waardoor ik nu weer boven de 2000 iRating sta (2076). Daarnaast nog 88 punten gescoord voor het kampioenschap, maar ik ga dit weekend op vakantie dus meer racen zit er ook niet in. Erg blij met de goede race, die ik overigens reed met de Suzuka setup van Joep
Meer goed nieuws: zojuist gewonnen met de McLaren op Zolder in de GT Challenge

Startte als 8e (3e McLaren) en lag al vrij snel 2e. In lap 15 maakte de nummer 1 een fout bij het aanremmen van de chicane bij s/f en kon ik er voorbij, mijn voorsprong opbouwend tot 5 seconden. Hij was echter wel sneller dan ik en de laatste 3 ronden zat hij op m'n staart maar kwam er niet voorbij
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
daarstraks een lekkere 1.40.6 gezet Q grand-am met riley beloofd voor de race van morgen 
Nick jij al een Q gezet ?
Nick jij al een Q gezet ?
Dit topic is gesloten.