Bring it on!Verwijderd schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 07:25: ik moet zeggen participatie is echt wel gigantisch en als dit blijft in de radical gaat dat mijn eerste wagen worden en de vette mijn 2de, kwestie ik arfman wat partij kan geven
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Snap niet echt wat je bedoelt. De website houdt gewoon wat punten bij van de officiele races, als het je niet interesseert hoef je er toch niet op te kijken, waarom zou je dan 'in de weg' rijden? Er zal niemand serieus extra zijn best gaan doen om zijn land als eerste te krijgen, het is gewoon een andere manier van puntentellen naast het iRacing kampioenschap. In plaats van iedereen apart te tellen kijken we hier naar de landen samen, gewoon een andere manier om dezelfde data te laten zien.Verwijderd schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 17:13:
[...]
knap dat dit wordt gedaan maar ik haat serie in series... voor diegene die dit niet intresseren komt het er dan weer op aan om niet 'in de weg' te rijden voor diegene die dit wel serieus willen doen .. nog meer gekanker op de chat van sobo en brandt van hpd's die niet kunnen volgen en nog van dat gel*l
zij krijgen per definitie meteen een protest van mij ook al rij ik een km van hen vandaan want ik ben dat gekanker eigenlijk grondig beu, zoek de fout bij iracing en niet bij de rijders die er pas instappen want die krijgen op die manier weer geen enkele kans
Maar ja was best leuk en kon er goed mee rond komen. Ree in de top 5 mee op in de eerste helft van de race. Alleen jammer dat Nick voor me eraf moest gaan en ik hem niet meer kon ontwijken. Daarna nieuwe auto en minder geconsenteerd dus er nog een keer af gegaan waarna Nick mij niet kon ontwijken. Bij halen nieuwe auto alleen vergeten banden uit te zetten en zo stom geweest dat terwijl wisselen te doen. Had toen dus maar 2 banden vernieuwd. Dat rijd dus voor geen meter. Ben er daarna nog tig keer af gegaan omdat de balans weg was uit de auto.
Ik ga wel proberen ergens nog 1 of 2 Star Mazda races mee te pikken deze week.
[ Voor 30% gewijzigd door Hoogie2004 op 31-07-2013 11:20 ]
Gisteravond nog wel de nieuwe build geprobeerd, de Lotus is echt een beest met de baseline, heel erg tricky op heuveltjes en in bochten. Maar eens op zoek naar een iets handelbaardere setup.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Verwijderd
ik begrijp het uitganspunt wel , maar je hebt altijd mensen die zich daar toch blind op gaan staren op dergelijke results en die dan willes nietes toch maar iets willen scoren ten koste van .... bij mij is het uitgangspunt dan ook wel duidelijk en eigenlijk een leuke uitbreiding ...op termijn zou je dan een race of champions (op laatste van lke seizoen) kunnen doen van de top 10 rijders in elke klasse en die nog een keer in één race gooien ....noem het geen ik er bij stampte in mijn vorige post maar vertilering totaal niet richting jou Nick ... het zou handiger zijn dat iracing dergeljike dingen deed want ze dragen wel meer bij tot het algemene geheel en doet tenminste clubs/landen samen werken ... want die worldcupsNickThissen schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 10:39:
[...]
Snap niet echt wat je bedoelt. De website houdt gewoon wat punten bij van de officiele races, als het je niet interesseert hoef je er toch niet op te kijken, waarom zou je dan 'in de weg' rijden? Er zal niemand serieus extra zijn best gaan doen om zijn land als eerste te krijgen, het is gewoon een andere manier van puntentellen naast het iRacing kampioenschap. In plaats van iedereen apart te tellen kijken we hier naar de landen samen, gewoon een andere manier om dezelfde data te laten zien.

Verwijderd
ik had maar tijd van 20u-21u en dan van 21u30 tot 22u30 aangezien ik visite kreeg dus ff prac in stappen en dan niet mee racen vond ik eigenlijk niet kunnen ... wil daar niet over komen als iemand die even setups komt jattenDutchDevil79 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 10:55:
Houden we een keer een sessie met de Radical voor training. Komen degene die hem rijden niet op dagen.
Maar ja was best leuk en kon er goed mee rond komen. Ree in de top 5 mee op in de eerste helft van de race. Alleen jammer dat Nick voor me eraf moest gaan en ik hem niet meer kon ontwijken. Daarna nieuwe auto en minder geconsenteerd dus er nog een keer af gegaan waarna Nick mij niet kon ontwijken. Bij halen nieuwe auto alleen vergeten banden uit te zetten en zo stom geweest dat terwijl wisselen te doen. Had toen dus maar 2 banden vernieuwd. Dat rijd dus voor geen meter. Ben er daarna nog tig keer af gegaan omdat de balans weg was uit de auto.
Verwijderd
is genoteerd in het vet in mijn agendaDutchDevil79 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 12:19:
De opzet van Dinsdag is nu juist dat we lekker trainen voor de series. Dus alleen langs komen in de practise is geen probleem. Hele idee is dit seizoen om met elkaar voor de verschillende series te leren. Dus volgende keer gewoon mee doen en setups jatten. Daar is de sessie voor.
Verwijderd
Joep en nog wat andere hadden wing 25 geprobeerd maar die werd na een paar rondjes erg onderstuurd. Dus daar zijn we snel vanaf gestapt.
[ Voor 26% gewijzigd door DutchDevil79 op 31-07-2013 14:09 ]
Er loop vanaf het moederboord een flat cable de stuurnaaf in tbv de elektronica in het stuur. De flat cable raakt het moederboord op wat soldeerpuntjes bij volledig insturen en voila kortsluiting.
Krijg van de week nieuwe flatcable opgestuurd. Ik ga wel met een of andere plastic het moederboord afschermen.
Dus CSW-bezitters..... Ik zou dit even controleren. Foto's volgen!
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Toch wel schandalig voor zo'n duur stukje techniek!JoepW schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 14:50:
Mijn CSW doet het weer perfect. Alleen waren het ff niet de motoren.
Er loop vanaf het moederboord een flat cable de stuurnaaf in tbv de elektronica in het stuur. De flat cable raakt het moederboord op wat soldeerpuntjes bij volledig insturen en voila kortsluiting.
Krijg van de week nieuwe flatcable opgestuurd. Ik ga wel met een of andere plastic het moederboord afschermen.
Dus CSW-bezitters..... Ik zou dit even controleren. Foto's volgen!
Hier de foto's:
Dus heb ik het zelf even heel professioneel gerepareerd

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!
Voor de mensen die met wat pit macro's willen werken zonder extern programmatje.
Of zou ik beter nog wat maanden doorsparen voor een obutto Ozone of nog wat langer voor een R3volution
Op dit ogenblik heb ik nog regelmatig problemen met een bureau stoel die wegrolt, of pedalen die wegschuiven. De pc wordt trouwens bijna uitsluitend meer gebruikt voor iRacing, beetje downloads,... Voor de rest zijn de iPads de geliefde devices in huis geworden. Reden te meer dus om die bureau weg te doen...
iRacing Profiel Racing, competing is in my blood....
Ik niet, maar hier een review:Jimster21 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 16:04:
Heeft er iemand al ervaring met een GT Omega Pro Rig ? kwa prijs (en de lage GBP) valt dat me nog redelijk mee.
Of zou ik beter nog wat maanden doorsparen voor een obutto Ozone of nog wat langer voor een R3volution
Op dit ogenblik heb ik nog regelmatig problemen met een bureau stoel die wegrolt, of pedalen die wegschuiven. De pc wordt trouwens bijna uitsluitend meer gebruikt voor iRacing, beetje downloads,... Voor de rest zijn de iPads de geliefde devices in huis geworden. Reden te meer dus om die bureau weg te doen...
wat een verschil zeg! vooral met remmen, ik word er een stuk constanter van!
heb ook meteen de eerste overwinning van dit seizoen binnen gehaald
Was er toevallig bekend gemaakt wat die sim fixes precies inhouden?Deploy web and sim fixes.
Da's lekker, Kan ik jaren mee vooruit..
Dit zit er in de update (nagenoeg alle auto's in mijn bezit, alle road tracks, redelijk wat ovals).
64k Chevrolet SS-Gen6
21k Dallara IndyCar
25M Ford Fusion-Gen6
15M Lotus 49
10k McLaren MP4-12C GT3
1k Irwindale Speedway
395k Long Beach - tech track
7M System software and data
1M Web image components for the Lotus 49
---
25 mb aan de Fusion G6 veranderingen? Is het een nieuwe auto geworden?
15 MB aan Lotus 49 is ook niet niets.
[ Voor 14% gewijzigd door gtrNL op 31-07-2013 17:06 ]
Ik las laatst in het FW31 zeur topic dat met name die graphics groot waren.
Physics aanpassingen zorgen bij updates maar voor een paar kb's en zijn dus niet per definitie groot.
Verwijderd
bumpers veranderd
Zou leuk zijn als ze nou nog met een leuke serie voor die McLaren kwamen. Ik zie de GT Challenge niet meer?Verwijderd schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 18:33:
[...]
bumpers veranderd... vond die in de TEC race wel erg sterk overkomen ook,voorkant lichte schade na toch een vervelend contact met de muur en eens lekker in de kont genomen en ook die bleek weinig schade te geven ... een echte scrub bak dus waar ze vanaf willen
Grand-Am serie ziet er wel leuk uit, maar had liever tussen GT's gereden....

[ Voor 7% gewijzigd door Streskip op 31-07-2013 19:46 ]
Ik geloof dat dit genoeg is om aan te geven dat ik weet dat ik meer track time moet hebben. Ik vind het echter niet nodig om daarna nog een keer een aparte vermelding te ontvangen met beelden.backupdevice schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 20:17:
Vond het zeer gaaf gisteren, maar heb wel wat onbedoelde brokken veroorzaakt. Heat 1 werd ik geramd en kwam onbestuurbaar de baan op en nam nr 3 mee....sorry.
Heat twee was ik de concentratie kwijt en bleef maar off track gaan.
Vandaar dat ik me zelf ban en pas terug kom als ik geek brokken meer maak.
Vergeet niet dat jullie al langer met elkaar racen en dat sommige graag mee willen doen, maar niet zo goed zijn als jullie.
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
te rijden wel veel beter ben gaan rijden en ook voorzichtiger, je leert er altijd wel veel van vind ik en
buiten dat is het gewoon altijd leuk ookal gaan je races soms niet zo
Ja lekker interessant man (dat zou je moeten denken), ik neukte in de eerste race ook hopeloos iemand van de baan af, meerdere keren. Toen zat ik ook te janken dat ik voorlopig niet mee deed etc, toen zeiden ze hier ook al; gewoon lekker mee doen, iedereen moet het lerenbackupdevice schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 19:57:
[...]
Ik geloof dat dit genoeg is om aan te geven dat ik weet dat ik meer track time moet hebben. Ik vind het echter niet nodig om daarna nog een keer een aparte vermelding te ontvangen met beelden.
Vergeet niet dat jullie al langer met elkaar racen en dat sommige graag mee willen doen, maar niet zo goed zijn als jullie.
Dat je iemand anders zijn race vergalt, is dan even bijzaak
Niet nodig.
Ja maarja, wie is hij danbackupdevice schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 20:13:
Ik vind het jammer dat nadat ik hier al zei dat ik zelf vind dat ik beter moet, dan een niet nader persoon het nodig vind omdat nog een keer te benadrukken via een andere weg.
Niet nodig.
edit; Wat Nick zegt idd.
Verder is het helemaal niet erg dat er fouten gemaakt worden en je bent dan ook zeer zeker weer welkom de volgende keer, je kan alleen maar leren door mee te doen.
Dus nogmaals voor de duidelijkheid: we hebben niet jou eruit gepikt en een filmpje zitten maken om je er met de neus in te wrijven wat er mis was gegaan, iedereen die betrokken was bij een ongeluk of bij een actie die niet helemaal goed ging is op dezelfde manier benaderd voor zover ik weet, niet persoonlijk maar algemeen.
We hadden het filmpje ook hier kunnen plaatsen ter lering maar ik vond dat dat niet nodig was omdat het op die manier lijkt alsof de race een groot crash festijn was, wat helemaal niet zo was.
[ Voor 22% gewijzigd door NickThissen op 31-07-2013 20:25 ]
Thanks, vroeg me al af waar het over ging.NickThissen schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 20:22:
Jammer dat je het zo opvat. We hebben samen met de organisatie besloten om wat pointers te geven aan mensen die ergens een fout begaan hadden door middel van een filmpje waarbij simpelweg gehighlight wordt wat er mis ging. Het is niet bedoeld om iemand zwart te maken (vandaar dat het ook helemaal niet publiekelijk geplaatst is maar gewoon prive), maar puur om ervan te leren. Dit is gewoon naar iedereen gestuurd ook als er al excuses gemaakt zijn, nogmaals het gaat er niet om dat er een fout gemaakt is, dat kan iedereen gebeuren (en dat is iedereen meerdere malen gebeurd), maar als we regelmatig zo'n grote velden vol gaan krijgen dan moet er wel iets van coaching zijn vind ik om te voorkomen dat het steeds erger wordt. Dat is de enige reden.
Verder is het helemaal niet erg dat er fouten gemaakt worden en je bent dan ook zeer zeker weer welkom de volgende keer, je kan alleen maar leren door mee te doen.
Dus nogmaals voor de duidelijkheid: we hebben niet jou eruit gepikt en een filmpje zitten maken om je er met de neus in te wrijven wat er mis was gegaan, iedereen die betrokken was bij een ongeluk of bij een actie die niet helemaal goed ging is op dezelfde manier benaderd voor zover ik weet, niet persoonlijk maar algemeen.
We hadden het filmpje ook hier kunnen plaatsen ter lering maar ik vond dat dat niet nodig was omdat het op die manier lijkt alsof de race een groot crash festijn was, wat helemaal niet zo was.
@backupdevice, Ik zou inderdaad het proberen op te nemen zoals Nick al aangeeft, Ik ken deze gasten nou niet echt als zeikerds of 100% focus neuroten, heb zelf in de 2 races die ik mee reed ook echt domme dingen gedaan, maar leer echt veel van de snellere gotters
Verwijderd
Ik heb in Race 2 mijn stomste actie ooit gedaan (op een recht stuk gewoon tegen een ander aangereden, ik zak door de grond van schaamte), en mij is geen filmpje gestuurd...
Verwijderd
dat is de hoofdzaak dat je leert van je fouten dus gewoon mee rijden ... ik heb het al een keer gezegd, rij je er iemand af en beide hebben schade ga dan gewoon de pits in samen en bouw terug een race op ...je kan alleen maar bijleren ... ik bakte er in het begin ook niets van helaas (zoals de meeste) maar door met snellere mensen te rijden kom je zo op snelheid, en zit je in een sessie kijk dan eens naar wat andere anders doen via een replay .... opties/races genoeg hier op GoT om bij te leren ... en van elke wagen pik je wel iets op .... dus mee rijden is de boodschap ook al zit het een keer een week tegen (of meerdereStreskip schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 20:12:
[...]
Ja lekker interessant man (dat zou je moeten denken), ik neukte in de eerste race ook hopeloos iemand van de baan af, meerdere keren. Toen zat ik ook te janken dat ik voorlopig niet mee deed etc, toen zeiden ze hier ook al; gewoon lekker mee doen, iedereen moet het leren![]()
Dat je iemand anders zijn race vergalt, is dan even bijzaak
Verwijderd
'been there done that' jongens, en dat gebeurd in elke races wel een keer ... even focus kwijt en een scherm te weinig (sommigen tochVerwijderd schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 21:03:
Ik voel me uitgesloten![]()
Ik heb in Race 2 mijn stomste actie ooit gedaan (op een recht stuk gewoon tegen een ander aangereden, ik zak door de grond van schaamte), en mij is geen filmpje gestuurd...
btw ik denk dat Redbaron van pech kan meespreken en ik zie hem nog elke pro race terug alle moet oprapen om er toch het beste van te maken ... dus opnemen die handdoek en lekker mee rijden ... amen en uit
Verwijderd
Ja gister leuke race gehad, moest helaas bij Paul afhaken door m'n eigen foutjes. Reed met een oude set van Robbert als ik de naam mocht geloven. Die set reed prima, maar werd echt te loose als de pressures hoger werden. Aan de pressures gesleuteld zonder echt succes. Uiteindelijk de ARB achter op soft gezet en dat had een positief resultaat op de duurzaamheid. Eerste paar ronden verschrikkelijk onderstuurd, daarna reed die aardig en tegen het einde van de race wat tricky door het pushen. Enige manco aan de set was de hoeveelheid fuelBM schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 07:35:
Vond de Radical gister wel geinig, maar geloof niet dat ik er in officiele races mee zou gaan rijden. Leuk voor de tweakers races, dat wel
Leuk ook dat Ralph op zo'n korte termijn nog mee kon doen, die had zich ook prima vermaakt!
Twee racejes gedaan in de ProtoGT vanavond, eerste in de Ford, geen split en ik was veruit de snelste dus beetje saai maar wel goed voor wat iR (3999 toen, lol!) en SR. De race daarna in de HPD gestapt, die split wel en daar ben ik mede door een crash 2e geworden, dus eindelijk de grens door. Was een gave race, bij de crash waar nummers 2 en 3 zichzelf uitschakelde werd de nummer 4 helemaal het gras op geduwd om het te ontwijken terwijl ik binnendoor kon glippen. Ik haalde hem zo dus in onder gele vlag en vond dat wel lullig (heb daar zelf ook wel eens over geklaagd als mensen dat doen), dus tijd later toen hij weer achter me zat hem er langs gelaten. Met 2 rondes te gaan kreeg hij een cone onder z'n auto en kon ik er eindelijk voorbij vlak voor het laatste rondje dus alsnog 2e
Wel errug vreemd, de hele tijd dat ik achter hem reed zag ik hem haakse bochten maken... Turn 1 op Sebring en de bocht voor de lange straight bijvoorbeeld, hij rijdt daar heel ver rechtdoor, poefje rook en knalt dan ineens haaks de bocht om. Schrok me dood de eerste paar keer en durfde daar dus ook niet in te halen. Zal wel lag geweest zijn, maar het rare is dat het in de replay niet meer te zien was, daar rijdt hij gewoon netjes de bocht om

Nog nooit meegemaakt...
Het combineren van de ProtoGT series en weghalen van GT Challenge bevalt me erg goed tot nu toe, je krijgt wat mindere mensen in de races hier en daar maar als je daar rekening mee houdt is het prima te doen (tot nu toe dan). Ik hield het vorig seizoen bij de Ford omdat ik niet een race wilde "weg gooien" met de HPD (en er dan geen meer live zou gaan voor de Ford). Nu heb ik in beide auto's al een race gedaan en het is pas woensdag

[ Voor 19% gewijzigd door NickThissen op 31-07-2013 22:25 ]
Jammer dat er voor die mc laren nog maar league is. Rij toch het liefst daarmee heb alleen niet alle tracks.
Net 1e, maar spinde zonder hulp dit keer.. Weer terugvechten vanuit achter, rijd iemand mijn rechter achterband er zo'n beetje af....
Het rijden lukt wel, maar al die andere auto's zitten steeds zo in de weg
Misschien ligt het aan je setup?Remco Tr schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 22:22:
Is die star mazda zo veranderd qua rijden? Ik heb hem snel achterstevoren. Of wordt het tijd dat ik mn skills weer opfris?
Jammer dat er voor die mc laren nog maar league is. Rij toch het liefst daarmee heb alleen niet alle tracks.
Ik vind hem juist veel makkelijker rijden sinds de laatste build
Achterstevoren bij het remmen, ingaan van de bocht of uitkomen van de bocht? De SM kun je heel goed afstellen op die drie eigenschappen. Deze Setup Guide zegt ook precies wat je moet aanpassen om die dingen te verhelpen, misschien kun je dat eens proberen.Remco Tr schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 22:22:
Is die star mazda zo veranderd qua rijden? Ik heb hem snel achterstevoren. Of wordt het tijd dat ik mn skills weer opfris?
[ Voor 14% gewijzigd door Remco Tr op 31-07-2013 22:59 ]
Verder kan T4 in de 3e versnelling, dat helpt al flink veel. T6 is veruit de moeilijkste bocht, ik zou gewoon wat eerder remmen en wat langzamer erin gaan dan gaat het vast beter. Desnoods ook in de 3, zo veel verlies je daar vast niet mee.
Edit
Of bedoel je de 'BASE' setup in het forum (van Frederic Evers)? Die naam komt me ook bekend voor als iemand die goeie setups shared dus dat zou dan wel goed moeten zijn.
[ Voor 15% gewijzigd door NickThissen op 31-07-2013 23:01 ]
Thanks ga het morgen proberen!NickThissen schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 23:00:
Ik zou aanraden ten eerste om niet met de baseline setups te rijden maar de setups van Mark Ursel te nemen, die heb ik altijd heel stabiel, makkelijk en snel gevonden, en hij had er van de week ook een voor Okayama geshared en ik ben volgens mij geen een keer gespind.
Verder kan T4 in de 3e versnelling, dat helpt al flink veel. T6 is veruit de moeilijkste bocht, ik zou gewoon wat eerder remmen en wat langzamer erin gaan dan gaat het vast beter. Desnoods ook in de 3, zo veel verlies je daar vast niet mee.
Edit
Of bedoel je de 'BASE' setup in het forum (van Frederic Evers)? Die naam komt me ook bekend voor als iemand die goeie setups shared dus dat zou dan wel goed moeten zijn.
Het was de base uit okayama start post op forum. Kan nu ff niet zien welke precies is. Maar zit veel overstuur in.
Het enige wat mij nog tegenhoudt is de nepleren stoel.....iemand ervaring mee??
[ Voor 10% gewijzigd door Ericjooo op 31-07-2013 23:41 ]
Verwijderd
Als ik dat zo op foto zie, ziet die GT Omega er zeer goed uit. Ik heb zelf een Obutto oZone (de goedkopere variant van obutto, de Obutto Revolution is veel duurder), en kan enkel zeggen dat ik daar zeer tevreden over ben. Zit echt superstevig in elkaar en de stoel zit ook super. Ik vind hem zo goed dat ik zelfs niet goed kan inzien hoe die revolution zoveel beter kan zijn.Ericjooo schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 23:40:
Ik was in de markt voor een Obuttu R3velution maar moet zeggen dat de GT Omega Surpreme http://www.gtomegaracing....-racing-simulator-supreme volgens mij voor 300 Euro minder minimaal hetzelfde levert (dat is inclusief de 60 Euro korting die er nu door Obutto wordt gegeven). Het ziet er nog iets solider-der uit als de hierboven geteste GT Omega.....
Het enige wat mij nog tegenhoudt is de nepleren stoel.....iemand ervaring mee??
Verwijderd
Jammer genoeg lijkt de algemene stemming mij steeds negatiever te worden. Twee seizoenen geleden reed ik hier voor het eerst mee. Het waren mijn eerste stappen in de simracing wereld, en ik vond het prachtig om van deze groep deel te mogen uitmaken. Toen was iedereen opgewekt, er hing een goede sfeer, het was gewoon echt een plezier om mee te doen. Ik voelde het respect, en als iemand een fout maakte begrepen de anderen dat zoiets wel eens kon gebeuren.Verwijderd schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 21:21:
[...]
'been there done that' jongens, en dat gebeurd in elke races wel een keer ... even focus kwijt en een scherm te weinig (sommigen toch) maar ik denk ook dat je daar van geleerd hebt .... gewoon in het vervolg lijn houden en focus ... ik werd ook in een crash betrokken in de TEC race en eerlijk gezegd ik denk dat diegene die mij aanreed daar van geleerd heeft, ik neem die persoon dat ook niet kwalijk ook, dat gebeurd nou eens een keer zeker in een wat langere race, iedereen heeft wel eens een dipje dus komop seg mee rijden ... ik wou dat ik wat meer tijd had want de races die ik mee reed waren hier en daar ook dipjes maar daar moet je met leren om gaan ... je moet maar denken volgende ronden gaat die beter ... en let je op de foutjes die je de vorige ronde maakte ... en eerlijk gezegd dat coachen vind ik net leuk dat je hier en daar zaken kan oppikken van andere die al meer ervaring hebben ... bekijk het gewoon als nice to have en haal er het beste voor je zelf uit... de algemen stelling hier is toch dat wij elkaar naar een hoger niveau willen tillen met de nadruk op 'te samen' , dus af en toe wat hulp krijgen moet je gewoon aanvaarden en met beide handen aannemen.
Ik vind mezelf een cleane racer en maak weinig fouten. Ik moet het zelfs veel meer van mijn consistentie dan van mijn snelheid hebben (ik ben niet snel). Ik herinner me dat ik in vorige races vaak extra punten kreeg omdat ik de minste incident points had, en ik was daar best trots op. Toch maar ik inderdaad ook fouten, en af en toe (gelukkig niet vaak) een heel domme fout.
Ik dacht (hoopte) dat ik enig vertrouwen had opgebouwd als cleane racer. Jammer genoeg, niets is minder waar. Ik maak 1 (weliswaar zeer domme) fout en ik word onmiddellijk zwaar aangevallen. Zo hoeft het voor mij even niet meer.
EDIT: EIndelijk een leuke race.. ik start 2e. pak 1e bij de 1e bocht.... SPin weer geheel op eigen kracht in de laatste boch van ronde 1 en mag dus van achteraan verder... haal bijna het hele veld in en wordt 3e na 5 rondjes binnen 1 seconden van nr2 gereden te hebben en lekker te battlen
[ Voor 66% gewijzigd door themac1983 op 01-08-2013 01:49 ]
Dat was mijn ervaring ook in de paar rondjes die ik 'm vorige week getest heb. Ding was niet van de baan te krijgenHoogie2004 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 22:37:
[...]
Misschien ligt het aan je setup?
Ik vind hem juist veel makkelijker rijden sinds de laatste build
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Het is nu gewoon mogelijk om op bv. Summit Point middels het betere gooi- en smijtwerk de bochten in te gaan. Nog wel even de limiet zoeken want hij blijft listig, maar veel en veel minder dan voorheen.
Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets
Idd is die Skip een heerlijke wagen geworden. NTM5 is de verbetering waar we al lang op zaten te w88.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ik had tot vorige week nog nooit met de Skip gereden. Ik merk wel dat dit een auto is waarvan je veel leert.JoepW schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 09:10:
Netjes
Idd is die Skip een heerlijke wagen geworden. NTM5 is de verbetering waar we al lang op zaten te w88.
Verwijderd
Beste leer auto in iRacing vind ik, al strafte die voorheen altijd genadeloos af. Foutjes kosten nog altijd tijd, maar leveren niet veel spins op. NTMv5 maakt het in ieder geval een fijn karretje.backupdevice schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 09:24:
[...]
Ik had tot vorige week nog nooit met de Skip gereden. Ik merk wel dat dit een auto is waarvan je veel leert.
Weet iemand trouwens of button clutchen nog tijd winst oplevert in de skip? Dat scheelde namelijk vroeger behoorlijk wat op je tijd.

Das nog eens lekker wakker worden.
Over een weekje dus een mooie button box in de cockpit.
---
On topic: vind de Skippy nog altijd een bagger auto. Ligt niet aan de NTM. Vind het gewoon een domme auto, kan er totaal niets mee.
Heb er één keer een officiële race mee gedaan (nog gewonnen ook) en toen was de lol er voor mij af. Snap ook niet wat mensen in die auto zien.
[ Voor 49% gewijzigd door gtrNL op 01-08-2013 09:32 ]
Xbox
Verwijderd
nicegtrNL schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 09:31:
[afbeelding]
Das nog eens lekker wakker worden.
Over een weekje dus een mooie button box in de cockpit.
---
On topic: vind de Skippy nog altijd een bagger auto. Ligt niet aan de NTM. Vind het gewoon een domme auto, kan er totaal niets mee.
Heb er één keer een officiële race mee gedaan (nog gewonnen ook) en toen was de lol er voor mij af. Snap ook niet wat mensen in die auto zien.
btw ik heb vooral met de skip geleerd mijn wagen correct te positioneren voor de bochten en zoveel mogelijk clean te rijden want in het verleden werd dit laatste gruwelijk afgestraft
als hij maar lichtjes drift, dan laat ik die skip gewoon doen,
vroeger bij de minste drift moest je van echt actie ondernemen.. en tegensturen, waardoor hij instabiel werd, en dan was je direct een seconde kwijt.
\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel
Verwijderd
probleem was vroeger ook dat wanneer je minste gas loste meteen ook weight transfer veroorzaakte en dat heeft die nu stukken minder waardoor je veel minder gas er op moet houden in de bochten wanneer je remt ... nu die truk werkt met de huidige wagen nog altijd en maakt hem 'nog' stabieler imo ... maar zaak is clean rijden en de volledige track gerbuiken waar je kanMikeVM schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 15:12:
waar ik vroeger die skip echt vreselijk vond, is het nu mijn favoriete auto geworden, nu is het eindelijk een leuke auto, leerrijk, en soms lijkt het wel op Rally als ik gecontrolleerd drift door de bochten..
als hij maar lichtjes drift, dan laat ik die skip gewoon doen,
vroeger bij de minste drift moest je van echt actie ondernemen.. en tegensturen, waardoor hij instabiel werd, en dan was je direct een seconde kwijt.
Het lag inderdaad aan de setup heb nu de standaard iracing setups geprobeerd maar die rijden al veel beter. Waar vind ik de Mark Ursel setups? of is dat gewoon de star Mazda setup guide?NickThissen schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 23:00:
Ik zou aanraden ten eerste om niet met de baseline setups te rijden maar de setups van Mark Ursel te nemen, die heb ik altijd heel stabiel, makkelijk en snel gevonden, en hij had er van de week ook een voor Okayama geshared en ik ben volgens mij geen een keer gespind.
Edit
Ik reed gelijk in het paars 1sec van mn eigen tijd af. Van 1.29 naar 1.28
Je zou voor de grap eens die setup moeten proberen ben benieuwd naar je aantal spins
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3205672.page
[ Voor 3% gewijzigd door Remco Tr op 01-08-2013 16:36 ]
Probeer deze maar. Dit is die van Mark Ursel, maar dan ff iets stabielerRemco Tr schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 16:34:
[...]
Het lag inderdaad aan de setup heb nu de standaard iracing setups geprobeerd maar die rijden al veel beter. Waar vind ik de Mark Ursel setups? of is dat gewoon de star Mazda setup guide?
Ik reed gelijk in het paars 1sec van mn eigen tijd af. Van 1.29 naar 1.28![]()
Je zou voor de grap eens die setup moeten proberen ben benieuwd naar je aantal spins![]()
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3205672.page
http://iracingsetups.nick...ps/ViewSetup.aspx?id=4920 (1:26,6
Eerste race kwam een uilskuiken vol in mn achterkant vliegen omdat ik voorzichtig probeerde te rijden. Links van me zat iemand in een bocht naar links. Ik dacht "wanneer hij die bocht maakt en ik kom er met een goede exit uit dan raken we elkaar". Dus ik besloot wat gas terug te nemen, niet extreem, maar dat vond een ander niet zon goed id. Vervolgens wou die niet toegeven dat het zijn fout was en wou die me even later zelfs vanuit de pits, opkomen rechte stuk, van de baan rammen
Tweede race (na 3races met heel veel inc`s) vond ik het tijd om vanuit de pits te starten. De eerste tweede en vierde bocht zouden toch wel chaos geven verwacht ik. Natuurlijk kwam deze gedachte uit waarna ik na de eerste ronde 8e lag. Toen 5 rondjes de tijd genomen om snelheid te vinden om vervolgens bij een groepje uit te komen. Die mensen eindelijk ingehaald, kwam ik de nummers twee en drie tegen. Helaas moest ik als een schijterd de laatste ronde ingaan met een spin en werd ik uiteindelijk 4e
Al met al een tevreden persoon, toch nog
Morgen denk ik maar weer vanuit de pits starten... Even wat vertrouwen op doen, de snelheid komt langzaam maar zeker wel
[ Voor 6% gewijzigd door stoofpeer op 01-08-2013 18:18 ]
Stabiliteit. Mijn vorige (eigengemaakte) rig was als beton zo stabiel en dat wilde ik weer. De R3volution heeft die stabiliteit.stoofpeer schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 19:01:
......Wat was voor jou de reden om de Obutto R3volution gekozen ipv de Ozone of een andere? ....
Verwijderd
voeg me toe op Iracing als je wilt. ik ben ook in de skip bezig en zit rond jouw tijden *als ik goed rijdt :P* misschien leuk om samen te gaanstoofpeer schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 19:01:
Heb inmiddels weer wat snelheid gewonnen en ga nu een race weer vanuit de pit startenWat was voor jou de reden om de Obutto R3volution gekozen ipv de Ozone of een andere? Ik neig sterk naar een ozone maar uiteindelijk zal die maar ongeveer honderd euro goedkoper zijn dan de R3volution waardoor ik toch twijfel :\.
A. Bakker, had de review van de ozone al bekeken, de R3volution kon ik zo snel niet vinden maar die ga ik nog even opzoeken. Thnx voor de tip iig
Hier is ie: http://youtu.be/Jb8sOC-2Ld8stoofpeer schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 19:56:
themac, heb je toegevoegdNet weer 0.11 SR gerepareerd
Op het einde kwam er weer een leuk gevecht, jammer dat er een achterblijver in de weg moest rijden, had me een plek of twee bespaard
.
A. Bakker, had de review van de ozone al bekeken, de R3volution kon ik zo snel niet vinden maar die ga ik nog even opzoeken. Thnx voor de tip iig
Thanks heerlijke race gehad! 2inc dat was gister wel anders met die uitbrekers!JoepW schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 16:53:
[...]
Probeer deze maar. Dit is die van Mark Ursel, maar dan ff iets stabieler
http://iracingsetups.nick...ps/ViewSetup.aspx?id=4920 (1:26,6)
Vervolgens kom ik er tijdens de race achter dat ik wel erg veel grip en toch langzame tijden heb, blijk ik volgens mijn fuel blackbox en ispeed met de volle 72 liter onderweg te zijn.
Na de race ga ik in mijn setup scherm kijken, alles grijs omdat je niks meer aan kunt passen maar wel gewoon 18 liter als begin hoeveelheid.
Enige wat ik zou kunnen bedenken is dat ik uit de pits ben gestart, maar dit heeft nog nooit problemen gegeven en ik ben ook niet langer vast gehouden om te tanken ofzo.
Heb ik iets gemist en start je net zoals de nascar series verplicht met een volle tank?
lap 1 ... caution.... tot lap4
lap 5 caution... tot lap 9
lap 11 caution... hier werd ik ook meegepakt en heb dus op moeten geven (7 min optional repairs)
al met al 4 race laps gehad
Ik had het gister ook precies het zelfde. Start vanuit pits en ipv 15.2l wat ik had ingesteld reed ik weg met volle tank. Misschien soort van penalty? of een bug?Richard117 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 20:34:
Heel vreemd net met de Star Mazda. Ik stel voor de race in om met 18 liter te starten.
Vervolgens kom ik er tijdens de race achter dat ik wel erg veel grip en toch langzame tijden heb, blijk ik volgens mijn fuel blackbox en ispeed met de volle 72 liter onderweg te zijn.
Na de race ga ik in mijn setup scherm kijken, alles grijs omdat je niks meer aan kunt passen maar wel gewoon 18 liter als begin hoeveelheid.
Enige wat ik zou kunnen bedenken is dat ik uit de pits ben gestart, maar dit heeft nog nooit problemen gegeven en ik ben ook niet langer vast gehouden om te tanken ofzo.
Heb ik iets gemist en start je net zoals de nascar series verplicht met een volle tank?
Dat vinkje is een handig scriptje van Paul, als je dat aanvikt klikt hij automatisch op Race als het tijd is dus je hoeft niet voor je PC te zitten wachten
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Dit topic is gesloten.