Daar zat geen bocht hoor Joep op dat rechte stuk
Om nog wat inhoud aan m'n reactie te geven:
BM schreef op zondag 28 juli 2013 @ 13:38:
Zouden de mensen met een buttonbox hun layout/indeling misschien kunnen posten? Wilde 'm binnenkort (eindelijk) eens goed gaan inrichten, en heb wat inspiratie nodig

Dit is mijn buttonbox
En "mijn idee" achter het ontwerp toelichten. Acryl gebruikt omdat dit panel een heel kleine beetje voor mijn monitoren komt, dus doorzichtig is wel handig. Had niet per-se gehoeven maar ik vond het ook wel leuk om de "guts" te zien.
Ik zal van linksboven naar rechtsonder beschrijven wat het zijn, en waarom. Helemaal links zitten 3 blauwe draaiknoppen. Dit zijn Rotary Encoders, dus 1 buttonpush naar links, 1 buttonpush naar rechts. Deze gebruik ik voor stoelposities en/of hoeken. Hier heb ik toegegeven één fout gemaakt, ze staan te dicht op elkaar. Je kan er niet fijn tussen met je vingers tijdens het draaien. Hou daar dus ook rekening mee
Dan naar rechts, de 4 grote draaiknoppen, dit zijn 12 position Rotary switches. Deze gebruik ik voor de displays op de SLI-pro links en rechts te wisselen. Voor alsnog 2 niet toegekend.
Eronder, de 3 blauwe op een rij, dit zijn vrije potmeters, deze gebruik ik alleen nog voor de brightness van m'n SLI, maar zijn dus ook te gebruiken voor in-game dingen die je zou willen beheersen met een vrije as.
Helemaal links onder, een eiland van blauw met groen dat ik als "pad" heb bedoelt, zodat je links-rechts en boven-onder kan doen, bijvoorbeeld voor je stoel, bijvoorbeeld voor je camera angle.
Het eiland (midden onder) ernaast zijn wat vrije knoppen, niet doelbewust gekleurd en ik gebruik ze ook nog niet eigenlijk. Het idee was dingen als ignition, starter, misschien E-brake (Bij gebrek aan echte).
Dan het laatste eiland, deze is wat doelbewuster, geel voor knipperlichten, oranje voor hazard lights, blauw voor headlights, grijs voor toeter.
Niet alle spellen ondersteunen alle dingen die ik hier bedacht of toegelicht heb maar zo heb je een idee van wat ik er zoal mee vanplan was. In de praktijk gebruik ik echter maar een paar controls; stoel/camera angle, SLI segment functies switchen en als laatste de brightness. Voor andere functies gebruik ik de knoppen op m'n BMW stuur (CSW).
Wat ik verder gebruikt heb voor de buttonbox zijn allemaal onderdelen van Leo-Bodnar, er zit een BBI-32 achter voor alle buttons en rotary encoders, voor de switches en de potmeters heb ik gebruik gemaakt van de SLI-pro aansluitingen.
[
Voor 96% gewijzigd door
DirkT op 29-07-2013 12:58
. Reden: buttonbox toegevoegd ]