Omwille van een idee wat al een paar maanden door m'n hoofd spookt had ik een vraag die hier misschien wel beantwoord kan worden.
Het Doel:
Ik wil zelf een fuel calculator gaan bouwen (mogelijk integreren in Fanaleds) ik weet dat er al alternatieven op de markt zijn, maar ik wil zo min mogelijk losse programma's hebben, zeker als ik het zelf kan maken.
De vraag:
Wanneer je een pitstop maakt en fuel erbij gooit, gebeurt dat in je huidige lap, gebeurt het in de volgende lap, of is dat circuit afhankelijk of zelfs pitbox afhankelijk? Waarom ik dit wil weten is namelijk dat alle berekeningen nogal recht door zee zijn, maar een pitstop gooit roet in het eten.
Als bijv de fuel wordt toegevoegd in de volgende lap, is er nergens een referentie van hoeveel fuel er die lap verbuikt is ten opzichte van waarmee je startte vanaf de pitstop.
Zo geldt dus ook dat wanneer het in de huidige lap gebeurt je niet kan bepalen wat het verbruik van die lap was. Als aanname zou ik kunnen kiezen voor het gemiddelde verbruik, maar ik wil toch kijken of dat niet accurater kan. 99 van de 100 races zal prima gaan met een aanname hierin, maar het is zonde als je hierdoor de 100ste keer 1 liter (bij wijze van) te kort komt.
Als "workaround" zou ik gebruik kunnen maken van de nieuwe build, want hiermee kan je dus fuel toevoegen met de sdk/chatcommands, zo zou ik het kunnen integreren dat je fuel moet toevoegen via de externe tool zodat de tool weet hoeveel fuel er bij is gekomen. Echter is dat nog steeds niet foolproof want ik had al gelezen dat wanneer je bijv zegt 'add 34L fuel ' deze wordt afgerond naar de waarde die bij de auto hoort; dus bijv 36,5L
Kortom, 100% kloppen zal het nooit doen denk ik, maar misschien heeft 1 van jullie er een kijk op die het wel zo dicht mogelijk richting die 100% kan brengen.
Overigens overweeg ik ook nog om de pitlap volledig te negeren in het gemiddelde verbruik, aangezien je in een pitlap waarschijnlijk _altijd_ minder gebruikt dan een normale lap ivm afremmen/pitspeed/wegrijden.
[
Voor 5% gewijzigd door
DirkT op 23-07-2013 16:37
]