Jammer...... Nou eigenlijk &^@%#*&@^&$(*^*!$(*@&#$)(*@#$!$
Ik heb net mijn 'kantoor' ingericht..... Maandag start het opbouwen van mijn nieuwe rig en vandaag heb ik al een gave stoel gescored.
Hier de (lege) ruimte:

En hier de 'nieuwe' stoel (met rails en in hoogte en 'dikte' verstelbare lendesteun):

[ Voor 6% gewijzigd door JoepW op 13-07-2013 16:51 ]
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Denk dat ik even een sessie start om te oefenen voor die Morgan Schooley Ford GT race.
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
Dan kom ik ff langsFragbeestje schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 17:02:
Mooi Joep!!!
Denk dat ik even een sessie start om te oefenen voor die Morgan Schooley Ford GT race.
ts?
wel mooi dat vingertje ook
Het irritante was ook dat Joni Tormala schade had ofzo, en die reed dus voor Lorente (die voor mij reed)
Daarom remde alles en iedereen wat eerder voor de busstop denk ik.
En waarschijnlijk omdat ik de rembalans voor normaal rijden redelijk ver nar achteren heb staan is dat net iets te ver op zulke stress momenten dat je ff wat harder op de pedalen stampt waardoor de achterwielen blokkeren ofzo. Niet perse de fout van Teemu, maar ja ach...
Ook zo irritant dat m'n rechter achterwiel helemaal krom staat waardoor ik ook nog bij de busstop spin en daar nog eens een x aantal lui in klappen

*voelt zich gelijk iets beter*
Dat kan ik me heel goed voorstellen.Red Baron schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 18:25:
Mjah... de moed zinkt je wel een beetje in de schoenen na 3 races op rij waarin je klaar bent na de eerste (paar) ronden.
Verwijderd
http://www.racefansonlytv.com/
De inschrijving is geopend van onze reeds 'legendarische' afsluitende race van het seizoen.

Hier alle details: KLIK
[ Voor 18% gewijzigd door NickThissen op 13-07-2013 21:07 ]
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3202224.page
@Nick: stuur ff een NEO-loze poster?
[ Voor 41% gewijzigd door JoepW op 13-07-2013 21:10 ]
Dat hoeft misschien niet
[ Voor 11% gewijzigd door Niellie41 op 13-07-2013 21:11 ]
Hij zegt ook ja, dus jullie hoeven niets te veranderen.
Eindelijk een schema voor de race van morgen:
2pm eastern = Practice for 60 minutes
3pm eastern = 10 min qualifying
3:15pm eastern (estimate) = race session
[ Voor 78% gewijzigd door Niellie41 op 13-07-2013 21:14 ]
Dussuh:Niellie41 schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 21:12:
.......
Eindelijk een schema voor de race van morgen:
[...]
Practice for 60 minutes: 20:00 CEST
10 min qualifying: 21:00 CEST
Race session : Ca. 21:15 CEST
maarja veel succes alvast!
Wat gereden op Road Atlanta..1.26.xx gem. En snelste was 1.25.xx , nog wat ff meer oefenen
Misschien dat ik wel meedoe met de got endurance..alleen 80min racen. Ik kreeg al pijn in mijn bovenbenen met de TT.
|2600k|Asus 290|
ik wilde eerst graag de GT en proto rijden. maar de ervaring met zelf de c6r rijden en op onmogelijke manieren ingehaald worden door die HPD's is een afbraak voor mij. Wil me daar eigenlijk niet meer aan wagen denk. Daarom zit ik aan de Star Mazda serie te denken, veel populatie zie ik.
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Ik denk dat ik mee doe, heb eindelijk weer tijd om te racen en dit klinkt als een leuk event.
Star Mazda is leuk hoor. Zeker voor beginners, meestal veel races. Meeste van ons hebben hem tijdens onze eerste periode wel gedaan. Alhoewel dat voor mij op het oude banden model was. Toen was die iets leuker te rijden als nu. Maar op zich is die nog steeds wel ok om te rijden.Nickrsd schreef op zondag 14 juli 2013 @ 05:09:
mij lijkt de star mazda een leuke serie voor volgend seizoen.. heb ik hier gelijk in?
ik wilde eerst graag de GT en proto rijden. maar de ervaring met zelf de c6r rijden en op onmogelijke manieren ingehaald worden door die HPD's is een afbraak voor mij. Wil me daar eigenlijk niet meer aan wagen denk. Daarom zit ik aan de Star Mazda serie te denken, veel populatie zie ik.
En Proto-GT is gewoon door zetten. Vaak is het gewoon ervaring en ligt het niet alleen aan de HPD. Ik heb dit seizoen al stuk of 20 racejes gedaan in de Proto-GT open serie en nog geen enkele keer eruit gereden door een andere klasse. Heb dit seizoen alleen 2 incidenten gehad met men eigen klasse in gevechten voor positie.
Het scheelt veel als je voorspelbaar rijd en veelal dingen ziet aan komen. Normaal hou ik altijd mijn lijn en in men spiegels zie ik vaak al wat iemand van plan is. En mocht het echt nodig zijn dan geef ik ruimte waar dat nodig is. Gewoon blijven rijden zou ik zeggen en hoe meer ervaring hoe minder incidenten.
Verwijderd
Zo ingeschreven.JoepW schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 20:18:
Jawel het is weer zo ver!
De inschrijving is geopend van onze reeds 'legendarische' afsluitende race van het seizoen.
[afbeelding]
Jup, vond die toch wat beter passen dan mijn eigen skinsgtrNL schreef op zondag 14 juli 2013 @ 09:56:
Hey cool, beide auto's op de poster zijn van mij.
Ik denk dat ik mee doe, heb eindelijk weer tijd om te racen en dit klinkt als een leuk event.
Leuk dat jullie mee doen
Nee, totaal niet. De gratis auto's zijn er voor.NickThissen schreef op zondag 14 juli 2013 @ 10:58:
[...]
Jup, vond die toch wat beter passen dan mijn eigen skinsHoop dat je het niet erg vind?
![]()
Leuk dat jullie mee doen
Star Mazda is een van mijn favoriete auto's. Races gaan bijna altijd official, tegen de juiste mensen kun je heel close racen en het is een auto waar ik in kan stappen en me vrijwel meteen comfortabel voel.Nickrsd schreef op zondag 14 juli 2013 @ 05:09:
mij lijkt de star mazda een leuke serie voor volgend seizoen.. heb ik hier gelijk in?
Zeker een aanrader dus.
Multiclass racen is een vak apart. Daarvoor moet je in je hoofd een knop omzetten zodat je accepteert dat je niet ieder rondje voluit kunt racen. Soms gewoon accepteren dat je 2sec verliest, later profiteer je weer omdat een van je directe tegenstanders wat tijd verliest. Al moet ik zeggen dat het mij beter afgaat in een snellere klasse dan in een langzame.
Ook ingeschrevenJoepW schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 20:18:
Jawel het is weer zo ver!
[afbeelding]
Krijg je trouwens een melding als je fuel bijna op is en je naar de pit moet?
[ Voor 8% gewijzigd door Bullus op 14-07-2013 12:12 ]
|2600k|Asus 290|
Ja, je spotter zegt wanneer je nog voor 5 rondjes benzine hebt. Ook zegt hij wanneer je echt naar binnen moet.Bullus schreef op zondag 14 juli 2013 @ 12:09:
[...]
Ook ingeschreven
Krijg je trouwens een melding als je benzine bijna op is en je naar de pit moet?
Tip: download de JJ spotter pack. http://www.dwarehouse.com/
Super goede spotter pack met veel diverse berichten. Werkt ook goed voor road.
[ Voor 18% gewijzigd door Niellie41 op 14-07-2013 12:15 ]

De TEC van 22 juli is extra aantrekkelijk gemaakt door NEO! Er zijn nu prijzen te winnen voor het winnende team, de rijder met de minste INC's en een random rijder die minstens 80% van de afstand heeft afgelegd!
Schrijf je snel in, want internationaal is er nu ook reclame gemaakt. Er is plaatst voor 21 teams / 42 rijders.
Thanks, goeie tip.Niellie41 schreef op zondag 14 juli 2013 @ 12:12:
[...]
Ja, je spotter zegt wanneer je nog voor 5 rondjes benzine hebt. Ook zegt hij wanneer je echt naar binnen moet.
Tip: download de JJ spotter pack. http://www.dwarehouse.com/
Super goede spotter pack met veel diverse berichten. Werkt ook goed voor road.
Moet ff mijn zithouding bekijken wat er verandert kan worden met name de pedalen denk ik. Heb ze nu plat liggen, ff kijken of ze in een hoek beter is.
Wat ik ook merk, als ik naar rechts stuur, mijn rug/hoofd ook naar rechts draai...

Edit
Ik zag de inschrijvingen van de endurance, voel me een beetje de buitenbeentje tussen de a-klasse en iRating en de ervaringen..ik kijk wel even of ik wel meedoe.
Ff practicen en morgen racen in de serie. Misschien is het nu ff te hoog gegrepen voor mij.
[ Voor 16% gewijzigd door Bullus op 14-07-2013 13:06 ]
|2600k|Asus 290|
Nou, vorig seizoen met de Ford op Spa (NEO race) had ik de grootste moeite om in de lage 2:22 te komen, nu zet ik mijn wing van 3 naar 5 (zelfde setup verder) en rij ik met 2 vingers in de neus een 2:21.5

http://www.etv-eplay.net/etvlive/?page_id=566
Ik host nu nog een sessie op Watkins Glen.
/enormegimpnoob
Lijkt wel of ik helemaal niets kan wijzigen, kan er zelfs geen streepje opzetten. Hoe the fuck werkt dit?

[ Voor 30% gewijzigd door Arfman op 14-07-2013 13:34 ]
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Kies in het toolboxvenster de kleur die je wilt. Vervolgens drag en drop je die kleur in het vierkantje waar je de kleur van wilt veranderen.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
EDIT: na veel gevloek en getier is dit mijn auto voor vanavond (thanks Joep)

[ Voor 44% gewijzigd door Arfman op 14-07-2013 14:26 ]
Netjes....... Mijn OPT is 1:46,39#, maar die 0,6 sec verbetring is me niet gelukt...... Ik leg me er maar bij neer....Niellie41 schreef op zondag 14 juli 2013 @ 14:06:
Woohoo!Eindelijk een 46'er gereden op Watkins met die setup! Een 1.46:756 zonder slow outlap en al die onzin!
Niks te danken. Ennuh ik had die skin nog wel zo ontzettend gestructureerd in elkaar gezetArfman schreef op zondag 14 juli 2013 @ 14:23:
Netjes! Daar zit ik nog een seconde van af ongeveer, maar het gaat om het meedoen
EDIT: na veel gevloek en getier is dit mijn auto voor vanavond (thanks Joep)
[afbeelding]
EDIT: Je bent 1 spiegel vergeten (rechts....)
[ Voor 3% gewijzigd door JoepW op 14-07-2013 14:31 ]
Zou graag meedoen maar mijn Irating is te laag.JoepW schreef op zondag 14 juli 2013 @ 13:08:
Het is juist de bedoeling dat ook de 'beginnende' GoT-rijders meedoen. Die A-klassers en hoge iRacing rijders hebben er maar rekening mee te houden. En trouwens het is een teamrace. Dus een teamwinst kan altijd!
Veel plezier allemaal, heb twee weken geleden met de test meegedaan en de verhouding is best te doen.
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
De iRating restrictie geldt niet voor GoT ledenbackupdevice schreef op zondag 14 juli 2013 @ 14:48:
[...]
Zou graag meedoen maar mijn Irating is te laag.
Veel plezier allemaal, heb twee weken geleden met de test meegedaan en de verhouding is best te doen.
Ik heb ook weer een nieuwe Ford GT gemaakt voor straks

Inmiddels 18 inschrijvingenJoepW schreef op zondag 14 juli 2013 @ 12:35:
[afbeelding]
De TEC van 22 juli is extra aantrekkelijk gemaakt door NEO! Er zijn nu prijzen te winnen voor het winnende team, de rijder met de minste INC's en een random rijder die minstens 80% van de afstand heeft afgelegd!
Schrijf je snel in, want internationaal is er nu ook reclame gemaakt. Er is plaatst voor 21 teams / 42 rijders.
Allereerste keer ooit dat ik iets van een skin aanpas, dus 90% bestond uit het leren omgaan met GIMP en wat layers nou precies zijnJoepW schreef op zondag 14 juli 2013 @ 14:30:
Niks te danken. Ennuh ik had die skin nog wel zo ontzettend gestructureerd in elkaar gezet
EDIT: Je bent 1 spiegel vergeten (rechts....)
Ik zie het inderdaad .. in GIMP is echter alles oranje wat ik maar oranje kan maken
Die zijn allemaal oranje .. misschien een reload error van iRacing zelf? Zal hem voor de zekerheid opnieuw exporteren en uploaden ..NickThissen schreef op zondag 14 juli 2013 @ 15:56:
De spiegels zijn die stukken tussen de wielkassen van de voorwielen geloof ik.
Spiegel L&R zijn 2 aparte layers in mijn psdNickThissen schreef op zondag 14 juli 2013 @ 15:56:
De spiegels zijn die stukken tussen de wielkassen van de voorwielen geloof ik.

Zo
Je bent het mooi maar ff kwijtArfman schreef op zondag 14 juli 2013 @ 16:16:
$#@!$#@ vieze h**r* Corvette... tientallen laps geoefend op Road Atlanta, allemaal prima. In de race, lap 3, beetje onstabiliteit bovenop de bult in T1 en zo oncontroleerbaar de muur in. Weer 100-en iR en tientallen SR punten kwijt, let maar op. Laatste 3 races waren dramatisch. Gatverdamme, ben er echt even goed ziek van en kap maar helemaal met die knake Corvette, ding is niet te houden als hij gaat glijden .. Amerikaanse r*tbak.
Zo
Volgend seizoen lekker de Radical en Riley rijden, met soms een uitstapje naar SM/MP4. Corvette is niks voor mij, ik bleef het doen vanwege de credits maar die paar miezerige rotcenten zullen me worst wezen
btw Niel moet je nieuwe Morgan versie nog hebben van de Racing Lions skin voor vanavond.
Maak je je dan zo druk om je SR/iRating? Je rijdt toch geen F1? Dan heb je je A licentie niet eens nodig.
Als je je niet zo druk maakt om die getalletjes, rijdt dat een stuk fijner.
@Robbert, ik zal hem nu voor je maken.
Edit: verstuurd
[ Voor 5% gewijzigd door Niellie41 op 14-07-2013 17:26 ]
Nouja, druk maken .. beetje. De license boeit me inderdaad niet, maar ik zat rond de 2500 iRating en merkte dat ik daardoor in hogere splits terechtkwam. Ben nu, onder andere door dit akkefietje, teruggevallen naar 2158, en dat is vaak een beetje de grens tussen de lagere split (die ik in sommige gevallen wist te winnen met 30 seconden voorsprong) en de hogere split (waar ik misschien 7e werd maar wel met leuke gevechten).Niellie41 schreef op zondag 14 juli 2013 @ 17:22:
@Arjan,
Maak je je dan zo druk om je SR/iRating? Je rijdt toch geen F1? Dan heb je je A licentie niet eens nodig.
Als je je niet zo druk maakt om die getalletjes, rijdt dat een stuk fijner.
@Robbert, ik zal hem nu voor je maken.
Bovendien vond ik het, afgezien van de getalletjes, gewoon zonde en ultra frustrerend. Echt niet meer te houden die auto, weg potentieel leuke race, weg tijd die erin zit om te oefenen/setuppen.
Is er nou echt iemand die zo'n setup fijn vindt? Ik kan er niet mee overweg...
Verwijderd
Dan heb je hooguit nog meer last van mij als ik in de weg kom rijden in m'n Ford GT.pdukers schreef op zondag 14 juli 2013 @ 18:08:
Idem. De slechte setups waren voor mij de reden om dit seizoen af te haken. Maar volgend seizoen heb je er geen last meer van
Nou een beetje wel dus, omdat mensen die proto GT willen doen nu de open series zullen moeten rijden is gezorgd dat er nog steeds baseline setups zullen zijn voor de mensen die echt niet willen sleutelen. Als die weer zo slecht zijn zullen veel mensen het gauw voor gezien houden ben ik bang. Baseline setups die beter zijn zullen juist meer mensen trekken. En setups waarmee je veilig kunt inhalen helpt natuurlijk om de races clean te houden, met deze setups is inhalen nog een hele taakpdukers schreef op zondag 14 juli 2013 @ 18:08:
Idem. De slechte setups waren voor mij de reden om dit seizoen af te haken. Maar volgend seizoen heb je er geen last meer van
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
[ Voor 50% gewijzigd door Olaf van der Spek op 14-07-2013 18:50 ]
Nou ja, ligt er maar aan met welke mindset je rijdt vind ik. Omdat dit rookie races zijn (lijkt me) is het niet zo handig om een gewaagde inhaal actie te doen nee, maar de actie zelf was helemaal niks mis mee. Paars heeft zoveel meer snelheid dat hij al bijna voor groen zat bij het instuur punt. Hij remt eerder en houdt ook netjes de binnenkant terwijl groen gewoon instuurt. Als groen hem niet gezien had wil dat nog niet zeggen dat het niet z'n schuld is, als hij paars niet gezien had dan zit hij echt te slapen en moet hij eerst maar eens leren letten op andere auto's om zich heen.Gait schreef op zondag 14 juli 2013 @ 18:47:
Actie 1 groen en actie 2 in principe ook, maar dat is ook niet ahndig van de paarse, want waarschijnlijk zag groen hem niet goed als hij met 1 scherm rijd. Hoewel hij ruimte zou moeten geven gebeurt dit vaak neit en is de actie van paars dus te gewaagd.
En je kan er trouwens best bij zetten dat jij de paarse bent hoorthemac1983 schreef op zondag 14 juli 2013 @ 18:41:
Vraagje, wie is hier de schuldige?
YouTube: Mazda cup crashes.
1 van de 2 auto's ben ik btw
We geven toch wel 'ongezouten' onze mening
[ Voor 6% gewijzigd door JoepW op 14-07-2013 19:01 ]
Verwijderd
2 groen, lijkt me duidelijk.
Dit wilde ik eigenlijk ook zeggen, maar ben het er toch niet helemaal mee eens. Ik denk niet dat het een bewuste block was maar eerder gewoon de weg volgen. Als dat zo snel gebeurt kan het wel eens gebeuren dat je als achterligger niet meer op tijd kan reageren. Maar dat is hier niet aan de orde denk ik, groen houdt gewoon z'n gas erop terwijl hij 4-5 seconden heeft om te reageren, lijkt me dus een geval van opzet of gewoon niet weten hoe dicht je op iemand kan komen zonder hem te raken.Verwijderd schreef op zondag 14 juli 2013 @ 19:15:
1 paars, waarom iemand die een grote run heeft blocken. Dat is in mijn optiek vragen om een zet.
2 groen, lijkt me duidelijk.
Ik zeg ook niet dat het paars zijn schuld is, maar vaak is dit te gewaagd bij de mazda cup.NickThissen schreef op zondag 14 juli 2013 @ 18:50:
[...]
Nou ja, ligt er maar aan met welke mindset je rijdt vind ik. Omdat dit rookie races zijn (lijkt me) is het niet zo handig om een gewaagde inhaal actie te doen nee, maar de actie zelf was helemaal niks mis mee. Paars heeft zoveel meer snelheid dat hij al bijna voor groen zat bij het instuur punt. Hij remt eerder en houdt ook netjes de binnenkant terwijl groen gewoon instuurt. Als groen hem niet gezien had wil dat nog niet zeggen dat het niet z'n schuld is, als hij paars niet gezien had dan zit hij echt te slapen en moet hij eerst maar eens leren letten op andere auto's om zich heen.
Verwijderd
Met zo'n slechte boch moet je ook spegelen. Groen geeft in mijn beeld aan dat die binnen door gaat en paars snijd (te) langzaam de pas af. 'T is in ieder geval beide wel een rookie incidentNickThissen schreef op zondag 14 juli 2013 @ 19:17:
[...]
Dit wilde ik eigenlijk ook zeggen, maar ben het er toch niet helemaal mee eens. Ik denk niet dat het een bewuste block was maar eerder gewoon de weg volgen. Als dat zo snel gebeurt kan het wel eens gebeuren dat je als achterligger niet meer op tijd kan reageren. Maar dat is hier niet aan de orde denk ik, groen houdt gewoon z'n gas erop terwijl hij 4-5 seconden heeft om te reageren, lijkt me dus een geval van opzet of gewoon niet weten hoe dicht je op iemand kan komen zonder hem te raken.
Tot zo in de Morgan race die mee doen
btw. de Cadillac race van afgelopen maandag is nog niet in de resultaten opgenomen, was dat al bekend?
[ Voor 16% gewijzigd door DirkT op 14-07-2013 19:50 ]
iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!
Hehe, ik was Paars inderdaad, wou niet dat mensen een voorkeurs mening ofzo gevenJoepW schreef op zondag 14 juli 2013 @ 19:00:
[...]
En je kan er trouwens best bij zetten dat jij de paarse bent hoor
We geven toch wel 'ongezouten' onze mening
Mijn gedachte zelf
incident 1: ik dacht hij gaat echt niet hier in ronde 1 krap ernaast proberen te komen en volgde gewoon mijn eigen weg. Hier had ik zelf nog zoiets van, meh racingincident, shit happens.
Als ik het goed begrijp had ik hier beter de deur dicht kunnen gooien aan 1 kant zodat hij ZEKER niet probeert zich ertussen te wormen?
incident 2: Was ik echt pissig om, ik snap dat hij me misschien niet ziet op 1 scherm, maar daar heb je volgens mij een spotter voor. Ik zat helemaal naast hem en had zelf het idee dat ik er voorbij was/zou zijn. Meer naar rechts kon echt niet en hij had imo ruimte moeten maken, pas toen ben ik ook de replay voor het 1e incidentje gaan kijken en zag dat hij best veel tijd had om even gas terug te nemen.
Net een mazdacup uit de pits gestart, 0 incidenten en 2e geworden
Verwijderd
Dan nog, als iemand zo'n run heeft met zo'n snelheidsverschil moet je zelf als auto voorop n slechte exit ofzo hebben gehad. Meteen als dat je gebeurt heb je dat in de gaten en als je weet dat iemand dicht achter je zit kijk je toch meteen in je spiegel om te kijken of hij eraan komt. Dan weet je op z'n minst dat ie n bepaalde kant opgaat en gezien t snelheidsverschil kun je verwachten dat ie naast je zit, om dan zo de deur dicht te gooien is tja....themac1983 schreef op zondag 14 juli 2013 @ 20:28:
[...]
incident 2: Was ik echt pissig om, ik snap dat hij me misschien niet ziet op 1 scherm, maar daar heb je volgens mij een spotter voor. Ik zat helemaal naast hem en had zelf het idee dat ik er voorbij was/zou zijn. Meer naar rechts kon echt niet en hij had imo ruimte moeten maken, pas toen ben ik ook de replay voor het 1e incidentje gaan kijken en zag dat hij best veel tijd had om even gas terug te nemen.
Net de top split van Proto/GT grotendeels zitten kijken, leuke last lap bij de Corvette's.
Nou ja, heb ik die vast klaar staan in de pits voor maandag de 22e.

Af en toe hangt hij hier ook.
Maar even de page refreshen brengt hem meestal weer wel op gang hoor.
En nu doet hij hier ook niks meer
[ Voor 7% gewijzigd door Sleepie op 14-07-2013 22:20 ]
Race was heel erg gaaf op het begin, met 5-6 auto's op een seconde en zelfs dan nog van posities wisselen. Helaas was het voorbij toen Kevin voor me ging spinnen en ik er niet langs kon
2 van de 4 zijn er gefinished en Koen en ik zijn in de top 10 geëindigd, in zo'n sterk veld.
Koen 7e en ik 9e.
http://members.iracing.co...onid=8679417&custid=64876
[ Voor 25% gewijzigd door Niellie41 op 14-07-2013 22:45 ]
Het begint natuurlijk met een computer, deze had ik niet meer. In de logeerkamer een bureau ingericht samen met nog een oud jaren 60 stoeltje een mooie plek om weer te racen.
Als eerst wilde ik oude heriningen ophalen met GPL. Dat viel erg tegen, jeetje wat verleer je dat snel
Hm... Een rFactor 2 demo, laten we dat eens proberen. Na 20 rondjes eindelijk de Corvette in het rechte spoor kunnen houden. Maar het voelt niet natuurlijk op een of andere manier. De Corvette is gemaakt voor endurance races, maar zoals ik er mee moet rijden kun je er echt geen afstandsraces mee rijden. Voelt mij niet reslistisch.
Dan toch maar die iRacing.com proberen, er loopt zo'n groot topic op GoT dus het zal vast wel goed zijn. Vandaag de creditcard erbij gepakt en maar de 15$ voor 3 maanden gedaan.
Wow!!!! Vanaf het moment dat ik met de Mazda MX-5 de pits verlaat op Lime Rock meteen naar m'n zin. Heerlijk, je merkt dat netjes rijden meteen ook stabiele rondetijden betekend. Ik zat al heel snel op een stabiele ronde tijd van 1:02. Nog even naar de driving school kijken, en daarna stabiel 1:01.2. Klaar voor de race!
Eerste race gestart op plek 2, iedereen netjes gedragen en we zijn onderweg. Klein foutje in lap 2 waardoor ik 2 seconde verloor op p1, dus de inhaal race naar de eerste plek kon beginnen. Eerste 10 rondjes binnen 4 seconde van de leider gebleven. Mijn ronde tijden bleven stabiel, maar de leider lijkt wat vermoeid te raken, ik kom dus steeds dichterbij. Owjeej, achterliggers! Hm.... die gaan hier netjes aan de kant, fantastisch! Eindelijk laatste 2 rondjes op de bummer van p1, maar ik kon hem niet netjes inhalen waardoor ik uiteindelijk 2de ben geworden op 0.2seconde.
Heerlijk dit, elkaar laten leven maar wel goeie competitie. Zoals deze simulator aanvoelt is erg prettig en voelt zo natuurlijk. Momenteel nog alleen Lime Rock met de Mazda MX-5 gereden.
Een nieuw enthousiast member erbij! Overigens excuus dat ik geen referal heb gedaan, ik zat niet op te letten en had de username opgegeven. Lees dus later dat ik email adres nodig heb, erg jammer dat het registratie scherm daar niet op controleert.
Was zeker gaaf, ook om te kijken (toen de stream nog wel goed werkte).NickThissen schreef op zondag 14 juli 2013 @ 22:37:
Race was heel erg gaaf op het begin, met 5-6 auto's op een seconde en zelfs dan nog van posities wisselen. Helaas was het voorbij toen Kevin voor me ging spinnen en ik er niet langs kon
Nog even over de TEC van 22 juli, ook deze zal ik helaas aan me voorbij moeten laten gaan
Een uur racen is momenteel nog iets te veel voor mij.
na 1 week non stop oefenen op die graftyfusbaan ben jij dus in 1 middagje sneller dan ik
welkom man, en jah Iracing is echt leuk online racen, iedereen probeert tenminste een beetje netjes te rijden en dat maakt echt veel uit imo
Verwijderd
Wanneer je direct oversteekt (als daar genoeg tijd en ruimte voor is) dan moet de wagen met een run buitenom. Als je er naast kan blijven tot de bocht heb je groote kans op positie behoud. En in een rookie race zou het me niets verbazen als die groene hem dan zo de bandenstapel in rijdtthemac1983 schreef op zondag 14 juli 2013 @ 20:28:
[...]
Hehe, ik was Paars inderdaad, wou niet dat mensen een voorkeurs mening ofzo geven
Mijn gedachte zelf
incident 1: ik dacht hij gaat echt niet hier in ronde 1 krap ernaast proberen te komen en volgde gewoon mijn eigen weg. Hier had ik zelf nog zoiets van, meh racingincident, shit happens.
Als ik het goed begrijp had ik hier beter de deur dicht kunnen gooien aan 1 kant zodat hij ZEKER niet probeert zich ertussen te wurmen?
Dit topic is gesloten.