|2600k|Asus 290|
Lijkt me niet, die indicatie is al meer dan een maand oud, sindsdien niks dan oorverdovende stilte.Bullus schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 23:58:
- Lotus 49 (might be released some weeks before S3 2013):
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1524566.page
maw hij komt dus na de S3-build.
How do you save a random generator ?
\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel
Met die fixed setup?ZeeZeiler schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 23:29:
Mooie ronde, Joep. Maarrrrr, je moet veel sneller kunnen. Ik doe nu ook een 46.9, welliswaar met minder benzine, maar jij bent in de GT auto's zo'n seconde sneller dan mij.
Knap. Want Niel en ik waren niet in staat sneller dan dit te zijn.
Maar brandstof scheelt ongeveer een halve seconde. En aangezien we met volle tank zullen moeten kwalificeren heb ik steeds met volle tank gereden.
Gefeliciteerd!
[ Voor 42% gewijzigd door JoepW op 12-07-2013 09:31 ]
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Lekker Joep!JoepW schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 22:15:
Ik had die Italiaan gewoon lekker ff voor gelaten
Na wat rondjes en pushen en rustig rijden en zoeken ben ik eindelijk onder de 1:47 gekomen met de Fixed Setup voor de Morgan Schooley race met 72L brandstof erin. Hier mijn lap:
[video]
Je bent alleen vergeten om de ronde vanaf een andere camera te filmen met ook jou in beeld.
Nee, dat heb ik bewust niet gedaan, want dan kan je zien dat ik en geen handschoenen aan heb, geen helm op heb. En bovenal zeer spaarzaam gekleed ben als ik race. Ik heb lak aan veiligheid en dat wil ik niet in beeld brengenNiellie41 schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 10:14:
[...]
Lekker Joep!
Je bent alleen vergeten om de ronde vanaf een andere camera te filmen met ook jou in beeld.
FixedNiellie41 schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 10:14:
[...]
Lekker Joep!
Je bent alleen vergeten om de ronde vanaf een andere camera te filmen met ook jou in beeld, en praktisch geen beeld van de game .
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Nice, op naar de B. BTW, PNG is een betere keus voor dit soort plaatjes.
C ook gewoon al!, *moet ech ff beter mijn best doen op die #$*^$^baan*
en Gratz btw ^^
Ja weet ik nog niet.MikeVM schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 02:39:
volgend seizoen Star Mazda?
Grand Am Sports Car Series - 2013 Season 3
Riley MkXX Daytona Prototype, McLaren MP4-12C GT3
Of de Star mazda
Jammer dat de GT challenge in S3 klasse B is, anders had ik die waarschijnlijk gekozen.
|2600k|Asus 290|
Fast tracken naar B moet toch te doen zijn?Bullus schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 11:29:
Jammer dat de GT challenge in S3 klasse B is, anders had ik die waarschijnlijk gekozen.

Wat is trouwens het grote verschil tussen de Grand Am Sport en de GT Challenge?
|2600k|Asus 290|
Proto-GT is de ALMS (hebben ze alleen geen licentie voor) en Grand AM dus de Grand AM. 2 verschillende race series in Amerika.
Proto-GT heeft 3 verschillende klasse en de Grand AM maar 2. Bij proto-GT verschillen de snelheden tussen de klassen ook iets meer dan in de Grand AM.
Zelf vind ik de Proto-GT zeer leuk. Zeker de open serie (Volgend seizoen de enige keuze) is altijd zeer competitief.
[ Voor 14% gewijzigd door DutchDevil79 op 12-07-2013 11:59 ]

De GT Challenge is een serie met alleen GT auto's.
Ongeveer zoals de FIA GT Series of de Blancpain Endurance Series.
Jeo0eft niet eens te fasttracken toch? gewoon je MPR halen (paar time trials inschrijven, 2 rondjes rijden en een biertje pakken, rinse and repeat elke 30 min tot je je MPR hebt)Bullus schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 11:54:
Als ik reed zoals gister, dan zou ik na 5races naar klasse B kunnen....zie trouwens dat de GT challenge geen Mclaren mee rijdt in S3...
Wat is trouwens het grote verschil tussen de Grand Am Sport en de GT Challenge?
Dan gan je bij de promoties naar B en kun je aankomend season rijden wat je wilt. (of je de andere mensen in B bij kunt houden weet ik echter niet
Zag laatst een HPD rijder die een A licentie had, maar hij was nog langzamer dan de Corvette's.
In de legends rij ik ook tegen A class rijders, en vaak hou ik ze bij of haal ik ze in ook
Verwijderd

He, Porsche en Ferrari in iRacingNiellie41 schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 12:00:
Grand-Am is een serie met de Daytona Prototypes en GT auto's.
[afbeelding]
De GT Challenge is een serie met alleen GT auto's.
Ongeveer zoals de FIA GT Series of de Blancpain Endurance Series.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
jajajajaja. Mooi, snel en gaaf geluid.Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 12:14:
[...]
ik denk dat Joep de aston martin wil dannouja ik ook wel alleen al voor het geluid
Oh ja , MPR was ik vergeten, dan kan ik beter nu alvast content kopen om een TT te doen in klasse C en content gebruiken voor volgend seizoen in klasse B. Dat komt goed uit.themac1983 schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 12:00:
[...]
Jeo0eft niet eens te fasttracken toch? gewoon je MPR halen (paar time trials inschrijven, 2 rondjes rijden en een biertje pakken, rinse and repeat elke 30 min tot je je MPR hebt)
Dan gan je bij de promoties naar B en kun je aankomend season rijden wat je wilt. (of je de andere mensen in B bij kunt houden weet ik echter niet)
Geen MClaren dus. Ford GT of Corvette of HPD en road atlanta.
Thanks voor de info.
|2600k|Asus 290|
Werkt dat zo makkelijk? Dan ga ik er ook maar eens voor zitten vanavondthemac1983 schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 12:00:
[...]
Jeo0eft niet eens te fasttracken toch? gewoon je MPR halen (paar time trials inschrijven, 2 rondjes rijden en een biertje pakken, rinse and repeat elke 30 min tot je je MPR hebt)
Dan gan je bij de promoties naar B en kun je aankomend season rijden wat je wilt. (of je de andere mensen in B bij kunt houden weet ik echter niet)
Maar moet je niet de verplichte rondes rijden die aangegeven staan in time trail?
[ Voor 7% gewijzigd door creapYYY op 12-07-2013 12:25 ]
Eenmaal de MPR gehaald te hebben, kan ik de sR weer opkrikken in de mx5 cup.
@zeezeiler
Had je bericht verkeerd begrepen, je zegt hetzelfde als Nick.
[ Voor 45% gewijzigd door Bullus op 12-07-2013 12:50 ]
|2600k|Asus 290|
[ Voor 7% gewijzigd door Bullus op 12-07-2013 12:49 ]
|2600k|Asus 290|
4 keer linksaf toch?Niellie41 schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 13:19:
Ik blijf New Hampshire een moeilijk oval vinden. Dat is een van de weinige ovals die ik echt lastig vind.
Xbox
Ik ga het nieteens proberen
Xbox
Mijn PB is een 29.578. En dan ben ik nog 0,4 seconde van de snelste tijden af. Moet te doen zijn. Is maar rondjes rijden!
/nicolas bird
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Haha, maar alles zien te ontwijken is een tweedeArfman schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 13:52:
Precies, zo moeilijk is dat niet. Rondjes rijden is voor domme mensen.
/nicolas bird
Ik begrijp niet dat MPR zo laag is. Een minimum van 8 races en geen TTs lijkt mij al stukken beter, TTs zeggen helemaal weinig over race kwaliteiten.Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 12:05:
nuja ben ook maar B maar ik weet wel dat ik wel cleaner kan rijden dan de gemiddelde A die ff ligt te fast trakken om toch maar zo snel mogelijk met een F1 te kunnen rijden
|2600k|Asus 290|
Heeft rijden tijdens warming up eigenlijk een positieve invloed op banden en remmen of maakt het niks uit? Ik rij eigenlijk nooit warming up maar dacht er ineens aan.
Nope, auto reset gewoon als de race startOlaf van der Spek schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 14:47:
Als een dolle racen heeft vaak een negatieve invloed op SR en dus op license progressie.
Heeft rijden tijdens warming up eigenlijk een positieve invloed op banden en remmen of maakt het niks uit? Ik rij eigenlijk nooit warming up maar dacht er ineens aan.
Mocht het met de smilies in mijn posts hierboven niet duidelijk zijn, ik was niet heel serieus
Xbox
SR zegt mij meer over racekwaliteiten qua safe rijden. Iemand met A en SR 2.xx zegt mij genoeg.
|2600k|Asus 290|
Verwijderd
dat kunnen ook de mensen zijn die veel risico nemen en off track en slow down nemen ...hoeft niet meteen roekeloos rijden te zijn .... probleem is meestal de average kolom en A license en Inc kolom te samen ... ik kijk al lang niet meer naar license laat staan IR, nuja ik heb niet altijd de tijd om deftig te praccen en dan te racen dus racen is bij mij de laatste maanden weer in elkaar gezakt nouja zolang we maar fun hebben denk ik danBullus schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 14:55:
Alleen races rijden zegt dus ook niks over race kwaliteiten.
SR zegt mij meer over racekwaliteiten qua safe rijden. Iemand met A en SR 2.xx zegt mij genoeg.
Het is niet te eerste keer dat er over oval racing 'gegrapt' wordt.BM schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 14:52:
Mocht het met de smilies in mijn posts hierboven niet duidelijk zijn, ik was niet heel serieusIk weet donders goed dat oval rijden een vak apart is, maar het blijft leuk om te stangen af en toe
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik had niet verwacht dat ik juist zo vet zou vinden. Enige nadeel is wel dat je veel sneller spelers op een ronde kan zetten (of andersom) en dan moeten diegene wel ervaren genoeg zijn om te begrijpen hoe en wanneer ze ruimte moeten maken.. Dit heb ik al vaak zat fout zien gaanArfman schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 15:40:
Oval rijden vereist een heel andere skillset. Niet meer of minder, maar andere skills. Ik heb het een paar keer geprobeerd maar kan de charme er niet van inzien
Helemaal mee eens. Het is niet minderwaardig het is gewoon anders.Arfman schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 15:40:
Oval rijden vereist een heel andere skillset. Niet meer of minder, maar andere skills.......
Ik heb het geprobeerd. Ook onder begeleiding van een aantal van onze schaarse Oval rijders, maar ik kom niet aan de tijden, snap niet hoe ik er meer uit moet halen en tot overmaat van ramp krijg ik last van kramp bij het oval rijden.
Ik zou het toejuichen als er naast de harde kern op road ook een GoT-community zou groeien voor Oval.
Morgenochtend om 11 uur ga ik de NiS race rijden.
Joep rijd vanavond even naar Brussel toe.JoepW schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 16:55:
UPS vrachtauto is gestopt in Brussel. Vanochtend al. Als ie door was gereden had ie vandaag kunnen leveren
iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!
BMW FTW
Ben ik het helemaal mee eens Niellie. Vorig jaar de qualify van de 24 uur Spa bijgewoond en ik vond het geluid van de Z4 GT3 helemaal uber-vet, maar ook erg hàrd. In het echt nog veel mooier dan in dit filmpje. Echt kippevel. Mooier geluid dan pakweg Ferrari 458, Audi R8, Porsche en Mercedes SLS.
Wel erg braaf setje in ieder geval, af en toe gewoon driften zonder problemen als je het onderste uit de kan probeert te halen, goed op te vangen.
Zal ik hem gaan halen ???JoepW schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 16:55:
UPS vrachtauto is gestopt in Brussel. Vanochtend al. Als ie door was gereden had ie vandaag kunnen leveren
Is setje van black rebels van dit seizoen.DirkT schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 19:27:
Ben even wat lone aan het practicen voor de race van zondag, heb een optimal van 1.47.194 en een best van 1.47.782, met 66 liter begonnen te rijden. Dus denk dat het opzich wel goed moet komen, 1.46 zit er heel misschien wel in, maar dan moet wel echt alles helemaal perfect gaan, dus dat zal mij niet lukken
Wel erg braaf setje in ieder geval, af en toe gewoon driften zonder problemen als je het onderste uit de kan probeert te halen, goed op te vangen.
Yah, met de setup die we moeten gebruiken. Ik denk overigens dat er nog wel wat te winnen valt. Maar hoe weet je dat we moeten kwalificeren met een volle tank?JoepW schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 07:08:
[...]
Met die fixed setup?
Knap. Want Niel en ik waren niet in staat sneller dan dit te zijn.
Maar brandstof scheelt ongeveer een halve seconde. En aangezien we met volle tank zullen moeten kwalificeren heb ik steeds met volle tank gereden.
Je kan de fuel niet veranderen in een fixed setup. Het kan dat de organisatoren een aangepaste setup instellen voor de qualificatie, maar dat lijkt me niet.ZeeZeiler schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 19:43:
[...]
Yah, met de setup die we moeten gebruiken. Ik denk overigens dat er nog wel wat te winnen valt. Maar hoe weet je dat we moeten kwalificeren met een volle tank?
Ik wil opzich ook wel meedoen maar wil wel weten hoe laat de qualificatie start. Dat is gewoon absoluut niet duidelijk... ze zeggen alleen dat die 10 minuten duurt en dat de race om 21:00 start, maar ze doen de qual in een aparte sessie (tournament hosted) dus hij moet sowieso eerder dan 20:50 starten anders past het niet ivm switchen van sessies enzo.
Ook kan ik de setup nergens vinden. Beetje zooitje ongeregeld allemaal... maar wel een goed initiatief.
Ah, gevonden thanks...
Na 4 rondjes ook op 46.9 maar even wennen aan onderstuur en dan kan er nog wel wat vanaf. Setup is best prima maar heel anders dan waar ik normaal mee rij.
Weer een k#t Italiaan die me vol van achteren van de weg af reed...
|2600k|Asus 290|
Ik verkoop niks hoorJoepW schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 18:46:
Nou Brussel is me echt te ver, hoor. Morgen wel even naar Gorinchem toe voor een comfortabele racestoel

Verwijderd
Kunnen wel een keer een Rookie Oval Avond organiseren mits baan en oval wagen echt oval racen reflecteerd. Treintje rijden, langzaam de snelheid opvoeren en proberen te passeren.JoepW schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 16:14:
[...]
Helemaal mee eens. Het is niet minderwaardig het is gewoon anders.
Ik heb het geprobeerd. Ook onder begeleiding van een aantal van onze schaarse Oval rijders, maar ik kom niet aan de tijden, snap niet hoe ik er meer uit moet halen en tot overmaat van ramp krijg ik last van kramp bij het oval rijden.
Ik zou het toejuichen als er naast de harde kern op road ook een GoT-community zou groeien voor Oval.
Oval rijden is tot op zekere hoogte simpel, waarna het heel snel vrij pittig wordt :)
Ik heb het ook een aantal keer geprobeerd, maar steeds zonder echt succes.
Van mij mag je het zeker ook een keer proberen op jou manier.
Jij bent veel beter dan ik. Ik denk dat ik zelfs dan nog wat kan leren.
[ Voor 9% gewijzigd door Niellie41 op 12-07-2013 23:46 ]

Deze 2 zag ik opeens in de series, is er wat meer info daarover?
[ Voor 27% gewijzigd door Bullus op 13-07-2013 00:53 ]
|2600k|Asus 290|
Vanavond trouwens een fixed race op Kentucky geprobeerd, pole getraind, snelste in de warmup en bij het opstellen weer de mededeling "recieved throughput fell to an unaccepted level......", de Q helemaal in het rood en verbinding weg......boel opnieuw opgestart en met drie ronden achterstand de baan op en zonder problemen de race uit kunnen rijden...helaas maar drie uitvallers en dus -75 iRating.....grrr
Op het iRacing-forum hebben ze het over malware wat dit zou veroorzaken, heb zelf pingtesten gedraaid en zelfs naar Rusland geen packet-lost.....heel apart allemaal, volgende week maar eens windows opnieuw installeren. Weet iemand trouwens waar in het systeem ik mijn licentienummer van Windows 7 kan vinden? De originele schijf heeft mijn ex namelijk meegenomen
[ Voor 26% gewijzigd door Ericjooo op 13-07-2013 02:57 ]

Eens kijken waar ik finish deze week.
http://members.iracing.co...onid=8668278&custid=64876
[ Voor 27% gewijzigd door Niellie41 op 13-07-2013 10:59 ]
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3194322.pageBullus schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 00:52:
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
Deze 2 zag ik opeens in de series, is er wat meer info daarover?
Er is ook nog wel een FAQ topic in dat subforum met de nodige info.
http://www.nirsoft.net/utils/product_cd_key_viewer.htmlEricjooo schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 02:54:
Weet iemand trouwens waar in het systeem ik mijn licentienummer van Windows 7 kan vinden? De originele schijf heeft mijn ex namelijk meegenomen
Uitslag

Heel de race rond de 10 plek gereden en beetje bij beetje schoof ik op. Op een gegeven moment reed de leider tegen de muur aan, kwam terug en nam een paar mensen voor me mee. Gelukkig kon ik ze ontwijken en ging van P8 naar P2!
Daarna bleef ik vrijwel in de top 5 en het was hartstikke duidelijk dat ik te langzaam was voor de leider. Met een beetje geluk kon ik nog anderen achter me houden. Na de voorlaatste restart zakte ik van P2 naar P5.
Met nog 5 ronden te gaan kwam er een caution en we kregen een GWC.
Zit je dan tussen, allemaal snelle gasten, iedereen op oude banden en nog één ronde te gaan. Het zou een free for all worden.
Op de voorste rij, verloor iemand de controle, nam er een paar mee. Ik ontweek ze, maar werd nog net mee genomen door iemand. (anders was ik 2e geworden)
Ik zakte een stuk terug, maar de caution kwam toch nog te voorschijn. Daardoor mocht ik terug naar mijn plek rijden en dat was P4.
Ik weet niet wat het is met mij en kleine/moeilijke ovals. Ik doe het daar altijd goed.
Op Martinsville en Richmond had ik allebei 0 inc's en hier bijna een clean race.
edit: En beste Benelux'er van de race! (Waren er 3
@redbaron
Thanks voor de link
Gister nog wat races gedaan en uiteindelijk maar 0.08 sr positief gegaan in totaal.
|2600k|Asus 290|
HD is ook al beschikbaar.
[ Voor 17% gewijzigd door Bullus op 13-07-2013 14:18 ]
|2600k|Asus 290|
Net met de Radical gestart op Sebring. 14 man, redelijke opkomst, lekker racen dacht ik. Verlies ik de FFB op de grid
Verwijderd
Gratz! Zat vanaf ongeveer de helft mee te kijken, die laatste restart was echt chaos, in 1e instantie dacht ik "cool, hij komt erlangs" maar toen kwam de #14 (dacht ik) weer naar rechts en die pakte net nog je linksachter mee. Mooi dat je nog n top5 eruit hebt kunnen halen!Niellie41 schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 14:12:
En nog een video van die laatste restart.
Net nog n qual gedaan voor grand touring cup op Spa en ik moet denk ik toch maar ns niet zo lui worden met updates installeren.... Popup voor Java als je net Eau Rouge ingaat is niet echt optimaal lol.
Ja, dat dacht ik ookVerwijderd schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 14:21:
[...]
Gratz! Zat vanaf ongeveer de helft mee te kijken, die laatste restart was echt chaos, in 1e instantie dacht ik "cool, hij komt erlangs" maar toen kwam de #14 (dacht ik) weer naar rechts en die pakte net nog je linksachter mee. Mooi dat je nog n top5 eruit hebt kunnen halen!
Ik had geluk dat de caution snel kwam.
[ Voor 16% gewijzigd door Niellie41 op 13-07-2013 14:23 ]
Verwijderd
nice Niel ! die 2de is ook lekker lomp, gas geven op die bult is tekenen voor chaosNiellie41 schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 14:12:
En nog een video van die laatste restart.
[video]

Verwijderd
suc6 PaulRed Baron schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 15:52:
Zodadelijk starten vanaf p21 (misschien p20)
[video]
Hopen dat alles goed verloopt bij de start (en daarna)
Verwijderd

Dit topic is gesloten.