Zeker interessant! Ik volg de ontwikkelingen bij de Radical op de voet, en wat iRacing in petto heeft ziet er voor die auto heel goed uit!
- Alle series gaan terug naar 2 uur (of bij uitzondering 1 uur) gaps (was al tijdje bekend vanaf het forum).
Klopt. Lijkt me een goed idee, schept meer duidelijkheid. Je kunt nu beter plannen wanneer er races zullen zijn.
- Kia + Caddy serie gaat naar C class.
Verstandig denk ik. Met name de Caddy is echt geen rookieauto. Kia is een heel andere auto dan bijna alle andere auto's ivm. FWD, hoog vermogen en bandentemperatuurmanagement (3 x woordwaarde

)
- De McLaren krijgt een eigen series (GT3 Challenge), C class, 30 min races, waar later de Z4 bij zou moeten komen. Grand Am blijft onveranderd, op misschien een license change naar B class na.
Lijkt me goed. De McLaren is zo'n beetje de populairste auto in de service en zorgde er in de MC series voor dat de verhoudingen tussen de auto's vaak compleet zoek waren, samen met de brakke splitmethode van de grote races.
- GT Challenge series gaat eruit.
Logisch gevolg van de voorgaande stap lijkt me, prima.
- Proto & GT fixed gaat eruit.

EIN-DE-LIJK. Die serie was me al seizoenen lang een doorn in het oog, had niks met serieus simracen te maken en was een blamage voor iRacing. Ik kan het niet genoeg benadrukken hoe belangrijk het is dat deze series opbokt en de rijders die daardoor "vrijkomen" naar de volgende serie gaan:
- Proto & GT Open wordt hernoemd naar International Sports Car Series, race lengte nog niet bepaald.
Daar komen dus hopelijk de goede P> Fixed rijdens in terecht, samen met de mensen (zoals ik) die voorgaande seizoenen in de C6R reden in de GT Challenge.
- Indycar road fixed zou er ook uit gaan.
Mooi. Fixed moet deaud /geenstijl. Verder niet echt een mening over, rijd er nooit in omdat die races vaak op onmogelijke tijden official gaan.
Verder nog nieuws over de
Radical volgend seizoen. Tony Gardner persoonlijk heeft op het Radical forum gezegd dat ook hij het jammer vind dat de Radical zo weinig aandacht/participatie krijgt. De serie is op sterven na dood (2 weken geleden is er zelfs geen enkele race official gegaan, zelfs de zaterdagmiddag SIRS race niet) en iRacing wil er iets aan gaan doen.
-Radical krijgt misschien volgend seizoen al nieuwe external car sounds (a la de C6R update)
-Races worden 30 minuten, open setup om participatie te verhogen
-iRacing heeft het door de community voorgestelde trackschema integraal overgenomen (that's a first)
-Er is door iRacing gehint op veel Radical aandacht in Week 13 (mogelijk multiclass)
Er lopen wat threads op het forum waarin door veel rijders positief wordt gereageerd. Er zijn al wat mensen die vanwege deze aankondigingen de Radical hebben aangeschaft en een aantal toprijders hebben ook al interesse getoond.
Het wordt een mooi seizoen over een paar weken