iRacing: 2013 Seizoen 1 t/m 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 75 ... 141 Laatste
Acties:
  • 263.740 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-10 13:45
Nieuwe McLaren, van team Bhai Tech uit het GT Open kampioenschap. M'n eerste nieuwe auto in een lange tijd (was druk).
Afbeeldingslocatie: http://www.raceskins.com/wp-content/uploads/2013/07/Showroom-TP.jpg

Hij is gratis voor iedereen, downloaden kan hier: http://www.raceskins.com/...-tech-mclaren-mp4-12c-gt3

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-10 14:36

DutchDevil79

I race, therfore I am

Moeten we onze Paul niet helpen hier jongens? FF stemmen voor hem!

http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3199781.page

Mooie skin trouwens gtrNL, had ook niet anders van je verwacht. :)

Maar McLaren is nu wel weer oud nieuws hey. Over naar de Ford GT. Dis ook wel een mooie. ;) ;)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/32705956/ford-_gt_3-3_grande.jpg

[ Voor 54% gewijzigd door DutchDevil79 op 06-07-2013 15:31 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2022
Natuurlijk allang gedaan!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:39

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
DutchDevil79 schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 15:18:
Moeten we onze Paul niet helpen hier jongens? FF stemmen voor hem!

http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3199781.page
.....
Done
......Mooie skin trouwens gtrNL, had ook niet anders van je verwacht. :)

Maar McLaren is nu wel weer oud nieuws hey. Over naar de Ford GT. Dis ook wel een mooie. ;) ;)

[afbeelding]
Je bedoelt volgens mij: Wil jij deze maken voor me? _/-\o_

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
Mooie skin ja voor die Ford, maar die stukjes zilver/chrome gaan nooit werken in iRacing, dat wordt gewoon grijs dan :(

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06:38

Niellie41

[object Object]

Hij staat maar, ongeveer, 200 stemmen achter. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-02 00:02
217 net, nu nog maar 216 :D

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-10 18:14

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

i.v.m. de asus 144hz monitor zet ik mijn oude 120hz monitor te koop.

V&A aangeboden: Samsung Syncmaster S27A750D Zwart True 120hz monitor

misschien wel interresant voor een serieuze simracer ?

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:16

BM

Moderator Spielerij
Bullus schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 13:11:
@bm
Racingsuit moet je dan ook aanpassen :p
Racesuit kan niet per auto aangepast worden afaik. En de rest van autos blijft vooralsnog zoals ze waren, en daar past dit wel prima bij :)

Voor degenen met een buttonbox van DSD. Hoe hebben jullie die vastgemaakt? Heb de mijne net binnengekregen, maar moet nog wat vinden waarmee ik 'm makkelijk aan m'n bureau kan maken, en ook snel weer kan weghalen als ik niet aan het racen ben.

[ Voor 29% gewijzigd door BM op 06-07-2013 17:30 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Even wat inside info voor volgend seizoen voor degene die het interessant vinden ;)

- Alle series gaan terug naar 2 uur (of bij uitzondering 1 uur) gaps (was al tijdje bekend vanaf het forum).
- Kia + Caddy serie gaat naar C class.
- De McLaren krijgt een eigen series (GT3 Challenge), C class, 30 min races, waar later de Z4 bij zou moeten komen. Grand Am blijft onveranderd, op misschien een license change naar B class na.
- GT Challenge series gaat eruit.
- Proto & GT fixed gaat eruit.
- Proto & GT Open wordt hernoemd naar International Sports Car Series, race lengte nog niet bepaald.
- Indycar road fixed zou er ook uit gaan.

Dit komt van forum en rechtstreekse informatie van Jonathan Butel, tenzij de staff zich nog bedenkt staat dit vrijwel vast...

Enige wat nog lastig is is de race lengte voor ISCS (ProtoGT), aan de ene kant zou het mooi zijn als we echt endurance kregen (65 min of meer), aan de andere kant moeten we meer participation zien te trekken, persoonlijk denk ik dat het weghalen van fixed en de GT Challenge series (waardoor de FGT, C6R en HPD nu nog maar in 1 serie rijden) niet genoeg is om bijv de Grand Am nummers te matchen (dat is een beetje het "doel" denk ik). Dus ik denk dat we iets minder race lengte moeten doen als compromis. 50 minuten met 2 races van 80 minuten (zoals Grand Am) lijkt mij absoluut de beste keuze, helaas zijn veel mensen het daar niet mee eens, dus het zal nog lastig worden, en ik ben bang dat de staff een 'random' keuze gaat maken zonder er goed over na te denken... Maar we gaan het zien :/ Ik hoop dat het helpt.

Wat me nog beter lijkt (maar volgens iRacing absoluut niet gaat gebeuren) is een ISCS series van 40-50 min, met daarnaast een 'premier series' met maar 1 race per continent (3 per week ofzo) vergelijkbaar met de Nascar iRacing Series, lange endurance races (90-120 min), langer dan 12 weken per seizoen, en later misschien zelfs met driver swaps. Maar dat gaat dus niet gebeuren omdat iRacing geen premier series maakt zonder dat de officiele sponsor daar aan mee werkt. Vind ik totaal onzin, dan noem je het toch wat anders wat boeit dat nou.. Maar goed.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
Ehj creapYYY,

wtf was dat nou net in de legends? beetje me eruit beuken in de pace lap? Het is dat ik je profiel foto ergens van herkende tijdens het reporten lol :P

rem=links :P

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NickThissen schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 18:15:
Even wat inside info voor volgend seizoen voor degene die het interessant vinden ;)

- Alle series gaan terug naar 2 uur (of bij uitzondering 1 uur) gaps (was al tijdje bekend vanaf het forum).
- De McLaren krijgt een eigen series (GT3 Challenge), C class, 30 min races, waar later de Z4 bij zou moeten komen. Grand Am blijft onveranderd, op misschien een license change naar B class na.
- Proto & GT Open wordt hernoemd naar International Sports Car Series, race lengte nog niet bepaald.

Dit komt van forum en rechtstreekse informatie van Jonathan Butel, tenzij de staff zich nog bedenkt staat dit vrijwel vast...

Enige wat nog lastig is is de race lengte voor ISCS (ProtoGT), aan de ene kant zou het mooi zijn als we echt endurance kregen (65 min of meer), aan de andere kant moeten we meer participation zien te trekken, persoonlijk denk ik dat het weghalen van fixed en de GT Challenge series (waardoor de FGT, C6R en HPD nu nog maar in 1 serie rijden) niet genoeg is om bijv de Grand Am nummers te matchen (dat is een beetje het "doel" denk ik). Dus ik denk dat we iets minder race lengte moeten doen als compromis. 50 minuten met 2 races van 80 minuten (zoals Grand Am) lijkt mij absoluut de beste keuze, helaas zijn veel mensen het daar niet mee eens, dus het zal nog lastig worden, en ik ben bang dat de staff een 'random' keuze gaat maken zonder er goed over na te denken... Maar we gaan het zien :/ Ik hoop dat het helpt.

Wat me nog beter lijkt (maar volgens iRacing absoluut niet gaat gebeuren) is een ISCS series van 40-50 min, met daarnaast een 'premier series' met maar 1 race per continent (3 per week ofzo) vergelijkbaar met de Nascar iRacing Series, lange endurance races (90-120 min), langer dan 12 weken per seizoen, en later misschien zelfs met driver swaps. Maar dat gaat dus niet gebeuren omdat iRacing geen premier series maakt zonder dat de officiele sponsor daar aan mee werkt. Vind ik totaal onzin, dan noem je het toch wat anders wat boeit dat nou.. Maar goed.
Hmm, beetje mixed feelings. 2 Uur in plaats van 1 uur tussen de meeste races (muv zoiets als Oval Trucks C en Road MX5 Cup neem ik aan als populairste?) zie ik t nut wel van in. Qua road zal t allemaal wel helpen ook denk ik, alleen jammer dat ik net uit D class (Grand Touring Cup) richting C class (GT Challenge) wilde gaan en me met de Ford GT aan het voorbereiden was. Heb ook de McLaren maar aangezien die alleen in C zit/zat ben ik voor de Ford GT gegaan omdat die zowel in C als in B te kiezen was voor de langetermijnplanning. Achja, ik moet sowieso nog veel leren qua road (en ook oval eigenlijk :p ) en met m'n SR kan ik ook B rijden zover ik weet, toch? (Class C met n SR van 4.74)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
BM schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 17:22:
[...]

Racesuit kan niet per auto aangepast worden afaik. .....
In de nieuwe opzet kan het wel. Ik heb het nog niet getest. Er staat me iets bij dat helmet en suit misschien nog niet werken.... Ik zou zeggen proberen....
In de nieuwe dir's van de skins kan je deze files opslaan:
car_xxx.tga <- Die is bekend
helmet_xxx.tga <- Nieuw
suit_xxx.tga <- Nieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024

Dan wacht ik even met aanschaffen van content. ;)
NickThissen schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 10:00:
Ik doe het als volgt:

- Potmeter helemaal naar de lichtste stand (dus waar je het minste kracht hoeft uit te oefenen om de grootste remkracht te krijgen in iRacing)
- Bij kalibreren zie je het rauwe signaal "raw" van 1024 naar 0 lopen geloof ik (1024 bij rust en 0 bij maximaal indrukken). Ik duw hem in tot raw ongeveer 100-200 is, dus niet maximaal naar beneden.
- Daarna fijnafstelling met de potmeter, beetje terug draaien om iets meer kracht nodig te hebben voor je 100% remt.

Je moet hem niet te gevoelig kalibreren want dan zit je al op 100% remmen terwjil je nog amper de loadcell raakt, dan heb je gewoon een veel kortere versie van een standaard potmeter rem en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Maar je moet hem ook niet te hard in willen trappen in elk rempunt want dan heb je kans dat de loadcell kapot gaat (en als je geen goeie cockpit hebt trap je je stoel achteruit :+).

Het hangt ook een beetje van de auto af hoe ik de rem kalibreer, bij de HPD kun je bijv veel harder remmen (in het begin van het rempunt een tijdje 100% kan prima) en dan zet ik hem wat lichter zodat ik iets makkelijker aan die 100% kom.
Even een oude quote,
Als je dus maar 100-200 instel met je pedalen, dan raak je toch je loadcell niet eens aan? Of als je de loadcell verdraaid dan wel? (Heb het nog niet getest)

Zag in de replay van andere users dat ze echt laat pas remmen zonder geblokkeerde wielen, dat lukt me nog niet.

Loadcell staat bij mij helemaal naar rechts gedraaid(stand 10)

[ Voor 25% gewijzigd door Bullus op 06-07-2013 23:12 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Even geen tijd om alles te lezen maar kijk uit met replays! Alleen als je ze download (rpy files) lokaal van degene die rijdt is het live, als je meekijkt in een online sessie met iemand anders zit er een behoorlijke delay in waardoor het lijkt alsof ze veel later remmen...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Dat was inderdaad een replay online. Ik was al verbaasd dat ze zo laat konden remmen.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Gelukkig hebben we NEO nog. ;)
NEO als iRacing premiere serie of als endurance wereld kampioenschap? O-)

[ Voor 19% gewijzigd door Niellie41 op 07-07-2013 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambidexter
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-01-2022
Vanavond voor het eerst gehad dat iemand me opzettelijk van de baan wilde rijden.
Begon me onveilig terug op de baan komen van hem, wat ik hem via de voicechat ook aangaf. Daanra was hij pissed denk ik. Snijden, remmen zodat ik niets anders kon dan hem raken, opzettelijk wrecken 2x...

Jammer jammer.

Hier de link met mijn poging het goed in beeld te brengen:
YouTube: iRacingSim64 2013 07 07 00 00 01 03

Ik heb mijn eerste protest ingediend..

(edit, niet helemaal goed gegaan met uploden, ik probeer de RPY's toe te voegen)

https://docs.google.com/f...mTnlHUHc/edit?usp=sharing

https://docs.google.com/f...OREtHODA/edit?usp=sharing

https://docs.google.com/f...KMTRzazQ/edit?usp=sharing

[ Voor 23% gewijzigd door Ambidexter op 07-07-2013 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
Heb maar de Kia, pocomo en *als ik dan toch bezig ben* de indy car gekocht. kan ik dinsdag mee doen en als ik een domme bui heb volgend weekend :P

edit: HOLY FUCK dat gaat hard :D

[ Voor 10% gewijzigd door themac1983 op 07-07-2013 01:15 ]

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Niellie41 schreef op zondag 07 juli 2013 @ 00:09:
[...]

Gelukkig hebben we NEO nog. ;)
NEO als iRacing premiere serie of als endurance wereld kampioenschap? O-)
Goed idee hoor, maar dan moeten jullie wel minstens een race per week doen ;)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Premiere Series waren niet een meer in de week hè ;) een keer in de maand of zo.

[ Voor 3% gewijzigd door Niellie41 op 07-07-2013 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Niellie41 schreef op zondag 07 juli 2013 @ 08:30:
Premiere Series waren niet een meer in de week hè ;) een keer in de maand of zo.
Whatever, dan noemen we het geen premier series :p Ik denk dat iets vergelijkbaar met NiS gewoon gaaf zou zijn op de road kant en GT2/GT1/P2 combinatie zou daar perfect voor zijn.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-10 14:44
Ambidexter schreef op zondag 07 juli 2013 @ 00:12:
Vanavond voor het eerst gehad dat iemand me opzettelijk van de baan wilde rijden.
Begon me onveilig terug op de baan komen van hem, wat ik hem via de voicechat ook aangaf. Daanra was hij pissed denk ik. Snijden, remmen zodat ik niets anders kon dan hem raken, opzettelijk wrecken 2x...

Jammer jammer.

(edit, niet helemaal goed gegaan met uploden, ik probeer de RPY's toe te voegen)

Om eerlijk te zijn denk ik dat je weinig kans maakt. Hij was er volledig voorbij en wou de bocht gewoon vanaf de ideale lijn aansnijden. Daarbij heeft hij zich waarschijnlijk gewoon in jouw rempunt vergist.
Heel vervelend en ook zeker zijn fout, maar als hij je opzettelijk van de baan had willen rijden had hij wel al eerder terug naar links gekomen.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:37

Arfman

Drome!

Zeker interessant! Ik volg de ontwikkelingen bij de Radical op de voet, en wat iRacing in petto heeft ziet er voor die auto heel goed uit!
Klopt. Lijkt me een goed idee, schept meer duidelijkheid. Je kunt nu beter plannen wanneer er races zullen zijn.
Verstandig denk ik. Met name de Caddy is echt geen rookieauto. Kia is een heel andere auto dan bijna alle andere auto's ivm. FWD, hoog vermogen en bandentemperatuurmanagement (3 x woordwaarde ;))
Lijkt me goed. De McLaren is zo'n beetje de populairste auto in de service en zorgde er in de MC series voor dat de verhoudingen tussen de auto's vaak compleet zoek waren, samen met de brakke splitmethode van de grote races.
Logisch gevolg van de voorgaande stap lijkt me, prima.
*O* *O* EIN-DE-LIJK. Die serie was me al seizoenen lang een doorn in het oog, had niks met serieus simracen te maken en was een blamage voor iRacing. Ik kan het niet genoeg benadrukken hoe belangrijk het is dat deze series opbokt en de rijders die daardoor "vrijkomen" naar de volgende serie gaan:
Daar komen dus hopelijk de goede P&GT Fixed rijdens in terecht, samen met de mensen (zoals ik) die voorgaande seizoenen in de C6R reden in de GT Challenge.
Mooi. Fixed moet deaud /geenstijl. Verder niet echt een mening over, rijd er nooit in omdat die races vaak op onmogelijke tijden official gaan.

Verder nog nieuws over de Radical volgend seizoen. Tony Gardner persoonlijk heeft op het Radical forum gezegd dat ook hij het jammer vind dat de Radical zo weinig aandacht/participatie krijgt. De serie is op sterven na dood (2 weken geleden is er zelfs geen enkele race official gegaan, zelfs de zaterdagmiddag SIRS race niet) en iRacing wil er iets aan gaan doen.

-Radical krijgt misschien volgend seizoen al nieuwe external car sounds (a la de C6R update)
-Races worden 30 minuten, open setup om participatie te verhogen
-iRacing heeft het door de community voorgestelde trackschema integraal overgenomen (that's a first)
-Er is door iRacing gehint op veel Radical aandacht in Week 13 (mogelijk multiclass)

Er lopen wat threads op het forum waarin door veel rijders positief wordt gereageerd. Er zijn al wat mensen die vanwege deze aankondigingen de Radical hebben aangeschaft en een aantal toprijders hebben ook al interesse getoond.

Het wordt een mooi seizoen over een paar weken *O*

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

Bullus schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 13:11:
Vandaag een recaro stoel gehaald :) zit zoveel malen beter

[afbeelding]

Nice liverys

@bm
Racingsuit moet je dan ook aanpassen :p

[...]

Kon je oude i7,7970 sys, 144hz niet aan?
?.
Waarom zou hij dat niet aankunnen. Werkt gewoon prima. De samsung 120hz staat nu te koop omdat ik een 144hz asus heb.

Die andere pc met die specs h3b ik voor mijn vriendin gebouwd

[ Voor 6% gewijzigd door BruceLee op 07-07-2013 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ambidexter schreef op zondag 07 juli 2013 @ 00:12:

Jammer jammer.

De eerste actie (dat hij terug gaat naar de ideale lijn voor T1) is gewoon een race incident. Maar wel eentje die niet helemaal lekker is. Hij had de inner line moeten houden, want in de rem zone zo van lijn veranderen is risicovol. Ik had als jou zijnde ook laat geremd in de hoop de outer line te kunnen houden tot T3 ;)

Maar de wreck acties daarna en de 2 daarop volgende replays zijn wel degelijk een reden voor straf. In die beide situaties is het duidelijk dat hij echt jou wil raken. Dus replay 2 en 3 zijn een protest waard.
Richard117 schreef op zondag 07 juli 2013 @ 09:31:
[...]

Om eerlijk te zijn denk ik dat je weinig kans maakt. Hij was er volledig voorbij en wou de bocht gewoon vanaf de ideale lijn aansnijden. Daarbij heeft hij zich waarschijnlijk gewoon in jouw rempunt vergist.
Heel vervelend en ook zeker zijn fout, maar als hij je opzettelijk van de baan had willen rijden had hij wel al eerder terug naar links gekomen.
Je hebt waarschijnlijk alleen de eerste replay bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-10 14:44
JoepW schreef op zondag 07 juli 2013 @ 11:06:

[...]

Je hebt waarschijnlijk alleen de eerste replay bekeken.
Klopt :X

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
BruceLee schreef op zondag 07 juli 2013 @ 11:04:
[...]

?.
Waarom zou hij dat niet aankunnen. Werkt gewoon prima. De samsung 120hz staat nu te koop omdat ik een 144hz asus heb.

Die andere pc met die specs h3b ik voor mijn vriendin gebouwd
Ah ok, dacht dat je downgrade van i7 naar i5 vandaar dat ik het vroeg.
Merk je nu veel verschil tussen 60hz-120hz-144hz?
Loopt alles nu veel soepeler met hogere hz?

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Bullus schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 23:02:
......
Even een oude quote,
Als je dus maar 100-200 instel met je pedalen, dan raak je toch je loadcell niet eens aan? Of als je de loadcell verdraaid dan wel? (Heb het nog niet getest)

Zag in de replay van andere users dat ze echt laat pas remmen zonder geblokkeerde wielen, dat lukt me nog niet.

Loadcell staat bij mij helemaal naar rechts gedraaid(stand 10)
Misschien wat 'tips' van mijn kant:
1) Ik heb de loadcell op maximale gevoeligheid staan
2) Ik heb het rempedaal zo afgesteld dat ik ietjes meer slag heb dan zoals ie uit de fabriek komt (ander foampje).
3) In iracing kalibreer ik tot 100% maar hou het pedaal bij einde van het kalibreren een heeeeeeeeel klein beetje ingedrukt. Dit om per ongeluk remmen te voorkomen.

Dat over kalibreren.

En laat remmen is een kwestie van veel oefenen. De 'truuk' is om vlak voor blokkeren te remmen als je laat wilt remmen en hoe langzamer de auto gaat de remdruk te verlagen.

Wat wel helpt is het geluid van de banden op maximaal te zetten in iRacing en de rest zo zacht mogelijk. Dan kan je het 'piepen' (lees blokkeren) van de banden beter horen tijdens het remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
Mooie skin trouwens gtrNL, had ook niet anders van je verwacht. :)

[afbeelding]
Dank, heb al eens een Matech gedaan: http://www.raceskins.com/...lio=matech-racing-le-mans
De zwarte met zilver is inderdaad heel lastig, dat zilver wordt niet echt mooi (is helaas ook zo bij m'n nieuwste McLaren). Ik wacht even de nieuwe build af, hopelijk 2048px en misschien ook wel gamma e.d. voor reflecties. Zou wel tof zijn. Misschien dat ik dan ook wel die Matech maak.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

De Racing Lions Ford Falcon is klaar! :D Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/11193518/iRacing%20pics/RL-FordV8.png

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/11193518/iRacing%20pics/RL-FordV8-2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
Ziet er goed uit

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
JoepW schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 22:43:
[...]

In de nieuwe opzet kan het wel. Ik heb het nog niet getest. Er staat me iets bij dat helmet en suit misschien nog niet werken.... Ik zou zeggen proberen....
In de nieuwe dir's van de skins kan je deze files opslaan:
car_xxx.tga <- Die is bekend
helmet_xxx.tga <- Nieuw
suit_xxx.tga <- Nieuw
Dit werkt idd. Maar zolang trading paints dat niet ondersteund heb je d'r nog niet zo heeel veel aan :) Schiet ook niet echt op met die aanpassingen trouwens.

Mooi auto Niel, als altijd :)

[ Voor 7% gewijzigd door BM op 07-07-2013 16:20 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
BM schreef op zondag 07 juli 2013 @ 16:10:
[...]

Dit werkt idd. Maar zolang trading paints dat niet ondersteund heb je d'r nog niet zo heeel veel aan :) Schiet ook niet echt op met die aanpassingen trouwens.....
idd. TP moet eens opschieten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-09 15:50

MikeVM

- Baloo -

ik loop nog steeds een beetje verloren tussen alle series. ik heb eigenlijk heel veel content, maar ik doe er weinig mee...

Licence is C.
Skip, Star Mazda, Radical, Kia, Mclaren, Ford GT, Mustang, williams, impala got
Tracks heb ik genoeg, hier en daar mis ik 1 of 2 tracks om een volledig seizoen te kopen.

ik had graag een serie gekozen waar ik meerder Tweakers terugvind. waar gaan jullie volgend seizoen in racen?

ik had zin om in de grand-am series mee te rijden, maar nu gaan die misschien naar class B verhuizen, en dan moet ik toch echt heel snel promoveren voordat ik daar geraak!

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Je hebt nog alle tijd om te promoveren. Beetje clean rijden en je bent er zo.
Waarschijnlijk ga ik volgend seizoen de ProtoGT serie rijden, of hoe die dan ook gaat heten. Ben benieuwd hoe NTM5 is. Verder weet ik het nog niet. Misschien weer de Nascar C klasse.
Eerst maar eens zien wat er allemaal in de nieuwe build komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
Niellie41 schreef op zondag 07 juli 2013 @ 16:56:
Eerst maar eens zien wat er allemaal in de nieuwe build komt.
Lotus 49 :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuxieDeni
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-01 21:07
Hij is gaaf geworden Niel! Vind het wel leuk dat er nu ook raaaaaaaaaaaaaaaaaaawrrrrrrrr opstaat :+

@MikeVM

Ik zou gewoon blijven racen nu en kijken hoever je komt en dan volgens seizoen bepalen wat je gaat rijden
en welke banen je dan nog mist ;)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Pfff, beroerde race op Mosport net. Had al niet echt de snelheid die ik wilde, maar spin in de laatste bocht, en verkloot daarmee ook gelijk voor paar anderen de race. Nieuwe auto gehaald, en uiteindelijk op het eind nog 2 man ingehaald, en op p5 gefinished. Dat had een podium kunnen zijn, maar goed, shit happens.

Wonderwel zowaar nog 5 irating erbij gekregen :+ Wel m'n serie van alleen maar top 2 finishes in de SRF eraan :( :+

Iemand hier nog antwoord op?
BM schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 17:22:
Voor degenen met een buttonbox van DSD. Hoe hebben jullie die vastgemaakt? Heb de mijne net binnengekregen, maar moet nog wat vinden waarmee ik 'm makkelijk aan m'n bureau kan maken, en ook snel weer kan weghalen als ik niet aan het racen ben.

[ Voor 30% gewijzigd door BM op 07-07-2013 17:27 ]

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Wat is dat? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Net een race gedaan met de caddy, maar had ik beter niet kunnen doen.
Ten eerste gaf ie 100 laps aan, dus ik dacht dan rij ik maar door, ook al had ik een crash door omstanders en een reparatie van 10 min.

De eerste x liet ik de optional repairs niet maken, maar bleek nog niet goed te rijden.pits weer in en de halve tyd laten repareren. Auto reed nog steeds niet goed en maar helemaal laten maken. Na de reparatie reed ik een paar rondjes en kreeg de witte vlag.... na 14 rondjes.
Uiteindelijk 8e geworden en -0.3 sr..

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Veel races zijn door tijd gelimiteerd (dus bijv 30 min), en dan staat er 100 laps maar daar moet je niet op letten. Voor je de race start staat op de website duidelijk hoe lang de race is (ofwel rondjes of tijd) en in de sim zelf kun je het voor de start ook nog zien in de garage rechtsboven.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
NickThissen schreef op zondag 07 juli 2013 @ 17:41:
Veel races zijn door tijd gelimiteerd (dus bijv 30 min), en dan staat er 100 laps maar daar moet je niet op letten. Voor je de race start staat op de website duidelijk hoe lang de race is (ofwel rondjes of tijd) en in de sim zelf kun je het voor de start ook nog zien in de garage rechtsboven.
Je was me net voor ;)
En met F1 kan je zien hoeveel tijd er nog rest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Was de 1e x dat ik dat had meegemaakt na tig races. Zal volgende x beter opletten.

Zal me maar weer focussen op de mx5 cup, alleen ben gewoon 2-3 sec te langzaam op okayama.

[ Voor 37% gewijzigd door Bullus op 07-07-2013 18:19 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
@ bullus wat voor tijden haal je? ik rij 1.52 en zit vooraan (wel in lage splits). als je wilt kunnen we even een practice sessie doen?

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Blergh dilemma hier... Ik had vorige week helemaal gepland om de Lotus, de FGT en de Riley te pakken dit weekend. Gisteren een feestje maar vlak daarvoor alleen nog de Lotus kunnen doen, maar die was na een half rondje voorbij (mosport, iemand remt bij de exit van T2, ik tik hem zacht aan voor 0x, dacht dat alles goed was maar na de backstraight onderstuur ik gewoon de baan af de muur in). Dus nu "moet" ik de Lotus om half 7 en dan de Ford om half 8 doen, als ik dat uberhaupt al haal... En dat met dit weer 8)7

Dus twijfel of ik de Lotus nog eens ga doen, misschien laat ik die wel schieten en doe ik de Ford, maar vandaag wat geoefend en ik kwam eigenlijk niet zo goed rond, leuke baan VIR maar na 4 setups nog geen goeie gevonden dus dat zal ook wel niks worden...

Doet nog iemand VIR mee? Robbert, Wim?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik ga helemaal niks doen met dit weer. ;)
Ik ga wel de logeerkamer verplaatsen. De huidige logeerkamer wordt mijn game- / werkkamer en de zolder weer opberg-zolder. *O*
De huidige logeerkamer ligt op het noorden en is super geïsoleerd. Dus de temperatuur is echt een stuk beter.
Ik zal enkel mijn race-rig geheel opnieuw moeten maken, want de huidige is echt ontstaan naar de vorm en ruimte die ik heb op zolder....
Even gekeken naar een Obutto R3volution, maar voor € 1000,- kom ik een heel eind met zelf een beetje hout bewerken en een hoop schroeven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
themac1983 schreef op zondag 07 juli 2013 @ 17:58:
@ bullus wat voor tijden haal je? ik rij 1.52 en zit vooraan (wel in lage splits). als je wilt kunnen we even een practice sessie doen?
Ik zit ook wel op 1.52-1.53, maar gemid.op 1.55. Moet gewoon constanter rijden.
Zit ook wel vaak in de hogere split, want die rijden 1.51 gem.

Laatste race paar rondjes op 2e plek, maar dan komen ze dichterbij en voor je het weet ligje bijna laatste. Vanavond kunnen we wel ff practice doen.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik heb nog een filmpje van een rondje op Okayama met de MX5.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=GZDP9pMVdkE]

Smooth is snel. Als je gaat lopen boenderen, laat remmen etc. Dan ben je alleen maar langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
deze is waarmee ik het mezelf heb aangeleerd.

YouTube: Mx5 Cup - Okayama Hotlap - 1:48:334

Inderdaad SMOOTH rijden, 1.48 haal ik (heb ook geen illusie dat ik dat voorlopig haal :P) maar de rempunten etc van deze gast hielpen wel enorm

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Wat is er verdomme aan de hand alweer rij ik vol de muur in in de Lotus :( Ben er ff klaar mee zeg...... Iemand zat extreem erg te blinken voor me bij de start waardoor ik al eraf rij in T1, muur geschampt maar geen schade denk ik, daarna raak ik een landmine ingaan van Moss en ram ik hem rechtdoor de muur in. Hoppa 200+ iR kwijt in 2 races :(

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

ik haal 1:52 Flat in racepace, Qualy zit op 1:51:009
de toppers rijden een gemiddelde van 1:50:000

ik ga vandaag nog wel enkele races rijden op okoyama, voornamelijk om SR op te krikken naar licence B.
lol, dan ben ik een B-Class die voornamelijk alleen met de mazda rijdt/reed :)

Mensen die willen rijden in de mx5, jullie vinden mij op TS atm..

[ Voor 26% gewijzigd door MikeVM op 07-07-2013 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Ben nu in de practice session 698 NL_ams (mx5)

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
man zalige hitte om 65 min te racen looool

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk race klasse waren jullie toen jullie je eerste 58 seconden reden op limerock park met de mx5?
Ik ben nu D class en rijd een 1:01 op lime rock met de mx5.
Ik weet dat er op tweakers er echt snelle jongens tussen zitten die zomaar een 58 seconden rijden met de mx5 op limerock.

Het lijkt me nogal vreemd als je in de rookie class zit en dan direct al een 58 seconden rijd.

Of maakt het weinig uit in wat voor class je zit met de rondetijden?
Het gaat er natuurlijk ook om hoe goed je bent en hoeveel je oefent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Verwijderd schreef op zondag 07 juli 2013 @ 19:58:
Welk race klasse waren jullie toen jullie je eerste 58 seconden reden op limerock park met de mx5?
Ik weet dat er op tweakers er echt snelle jongens tussen zitten die zomaar een 58 seconden rijden met de mx5 op limerock.

Het lijkt me nogal vreemd als je in de rookie class zit en dan direct al een 58 seconden rijd.

Dat maakt inderdaad niets uit. Het kan zijn dat iemand super goed is en snel aan de physics van iRacing gewend is. Er zijn ook genoeg mensen die niet verder komen dan D omdat ze geen andere content hebben en alleen in de MX5 rijden.
Het is een kwestie van oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

Verwijderd schreef op zondag 07 juli 2013 @ 19:58:

ben Class C en op limerock vind ik van mezelf dat ik snel ben, ik rijd nu in de race 1 minuut flat bijna.
tijdens qualy haal ik 59.757, hier mee kan ik enkel in de topsplitts niet echt mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

NickThissen schreef op zondag 07 juli 2013 @ 18:42:
Wat is er verdomme aan de hand alweer rij ik vol de muur in in de Lotus :( Ben er ff klaar mee zeg...... Iemand zat extreem erg te blinken voor me bij de start waardoor ik al eraf rij in T1, muur geschampt maar geen schade denk ik, daarna raak ik een landmine ingaan van Moss en ram ik hem rechtdoor de muur in. Hoppa 200+ iR kwijt in 2 races :(
Balen Nick. Ach mij ging het deze week op Virginia niet veel beter. Blijft toch wel een baan waar een klein foutje snoeihard word afgestraft. Eerst op Donderdag in de 2 na laatste ronde 3 plekken verliezen (incl een voor Wim) door gewoon men rem punt te missen in turn 1 en vol het gras daar in te gaan. Daarvoor nog zo mooi 3 man achter me gehouden na de pitstops om het zo te verneuken.
Dan gister met de Corvette nog een keer een race in gegaan en toen op een mooie 3de plek liggend bij de oaktree bocht net te laat ingestuurd, randje gras en boem muur in. Auto kapot en 7 minuten repairs aan men broek. Race weer over.
En vanavond bbq dus geen kans op herhaling. Ach ja nu maar kijken of Spa komende week beter gaat worden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
VIR ging stuk beter met de Ford, hele race het idee dat ik geen controle had, totaal niet geconcentreerd, veel te warm, dus overal super voorzichtig gedaan, HPDs enzo lekker voorbij gelaten. Uiteindelijk 5e met maar 2 incjes :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
ja ik ook niet geconcentreerd en met HPD's die te agressief hem ernaast zetten, ben 4 keer gras gaan opzoeken. Anders had het nog spannend geweest nick :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
dabelg schreef op zondag 07 juli 2013 @ 22:00:
ja ik ook niet geconcentreerd en met HPD's die te agressief hem ernaast zetten, ben 4 keer gras gaan opzoeken. Anders had het nog spannend geweest nick :(
Klopt, ik was eindelijk die Mathias ofzoiets voorbij, zat ik achter jou en dan ga je het gras op :P Tegen het eind ben ik ook nog eraf geschoten in T2/3 en toen kwam je nog wel dichtbij, had leuk kunnen zijn.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
ja die T1 dochter zocht me op ze ging slapen :( achja rechtstuk duurde niet lang genoeg :p

[ Voor 29% gewijzigd door dabelg op 07-07-2013 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
JoepW schreef op zondag 07 juli 2013 @ 18:09:
Ik ga helemaal niks doen met dit weer. ;)
....
Toch net ff een mini GoT iRacing School gedaan.
Ik hoop dat de deelnemers er wat aan hebben gehad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
d:)b
Tijden worden al wat beter
http://members.iracing.co...nid=8625862&custid=125829

Alleen foutje van mij en spinde tegen de muur aan en crashde trouwens in de 2e bocht.

[ Voor 8% gewijzigd door Bullus op 07-07-2013 22:48 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

lol, ik zat net met charles en marc in een race, zonder dat ik wist dat zij het waren; ik heb jullie even allebei toegevoegd aan mn friendslist..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
zag het al :D straks weer?

Net in de legends. Lap1 turn 1... Kind van 4 ploegd zich met een hoek van 45 graden bij me naarbinnen.....

tow---> repair... kom de baan op met 2 ronde achterstand. Acther dezelfde gast.
Hij haalt iemand in, raakt hem... en komt WEER recht op me af...

alt-F4....

[ Voor 84% gewijzigd door themac1983 op 07-07-2013 22:51 ]

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
om 23:00 weer met zijn 3en :)

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
Helaas, ik kwam in een hogere split uit :D
wel 1:51.204 gereden, nieuw PR geloof ik.

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Oh man, ik reed over het gras en spinde :(, dacht dat er iemand naast me dichtbij reed. Bij de replay bleek dat ik eigenlijk nog genoeg ruimte had |:(

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

ik reed langs je charles, ik liet idd ruimte, maar je ging vluchten.. :)

ik blijf maar op 1:51 steken :(

ik denk dat ik Class B maar even vergeet, Class C is hoog genoeg denk ik :)

misschien moet ik volgend seizoen focussen op de radical ofzo, en misschien de skip; als ik wat tweakers meekrijg..

[ Voor 48% gewijzigd door MikeVM op 07-07-2013 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
yeah het is een beetje een "eureka" course heb ik het idee.

begin van de week 1:57 OMG hoe ga ik sneller
EUREKA! bocht 1 apex later pakken + langzamer insturen.
1:55 ZOMFG harder kan echt niet!!!
EUREKA bocht 2 afremmen en richting de curb gassen
1:52 ok, dit moet echt de max zijn..
EUREKA bocht 5 langzamer in zorgt voor meer snelheid op het rechte stuk achter

etc
etc :D

eerlijk vind ik het allang best dat ik mensen enigsinds bij kan houden, hoef echt niet top 3 elke race te eindigen :D als ik maar een beetje kan battlen

@ mike, ik was van plan volgend season de skip te pakken, en een oval traject erbij (vind die ovals gewoon erg leuk blijkt^^)

[ Voor 10% gewijzigd door themac1983 op 07-07-2013 23:54 ]

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

Bullus schreef op zondag 07 juli 2013 @ 11:14:
[...]

Ah ok, dacht dat je downgrade van i7 naar i5 vandaar dat ik het vroeg.
Merk je nu veel verschil tussen 60hz-120hz-144hz?
Loopt alles nu veel soepeler met hogere hz?
i5 is tegenwoordig ook gewoon quadcore dus het heft niet veel meer nut om een i7 te kopen.
het verschil tussen 60 en 120 hz merk je heel goed.
en zo ver ik deze asus 144hz heb kunnen testen. voelt het net ietjes beter nog dan mijn 120hz Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
MikeVM schreef op zondag 07 juli 2013 @ 23:32:
.....
ik blijf maar op 1:51 steken :(
.....
themac1983 schreef op zondag 07 juli 2013 @ 23:53:
yeah het is een beetje een "eureka" course heb ik het idee.

begin van de week 1:57 OMG hoe ga ik sneller
EUREKA! bocht 1 apex later pakken + langzamer insturen.
1:55 ZOMFG harder kan echt niet!!!
EUREKA bocht 2 afremmen en richting de curb gassen
1:52 ok, dit moet echt de max zijn..
EUREKA bocht 5 langzamer in zorgt voor meer snelheid op het rechte stuk achter

etc
etc :D

eerlijk vind ik het allang best dat ik mensen enigsinds bij kan houden, hoef echt niet top 3 elke race te eindigen :D als ik maar een beetje kan battlen

@ mike, ik was van plan volgend season de skip te pakken, en een oval traject erbij (vind die ovals gewoon erg leuk blijkt^^)
Slow in / Fast out. Het het gehele zwart gebruiken bij corner entry en exit en vooral de Apex raken ;)
Ziet er allemaal al weer beter uit!
Veel oefenen en geduld loont ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
themac1983 schreef op zondag 07 juli 2013 @ 23:53:
Goeie instelling! :) Teveel mensen die koste wat kost willen winnen. Snap dat ook niet, tuurlijk is winnen leuk, maar het is toch veel leuker om 20/30 minuten lang fair and square met mensen te knokken om een positie dan vooraan zo weg te lopen?

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:25
BruceLee schreef op maandag 08 juli 2013 @ 01:15:
[...]

i5 is tegenwoordig ook gewoon quadcore dus het heft niet veel meer nut om een i7 te kopen.
het verschil tussen 60 en 120 hz merk je heel goed.
en zo ver ik deze asus 144hz heb kunnen testen. voelt het net ietjes beter nog dan mijn 120hz Samsung.
Heb je ook wel eens met drie schermen gereden?

Want wat ik me af vraag is wat er nou meer waarde heeft, drie schermen @60Hz of 1 scherm (misshien HighRes) 27" @120/144Hz.

Drie scherm @120/144Hz is volgens mij niet echt haalbaar. Ja misschien in iRacing?

Edit: Ik zie dat een 27" 2560x1440@120/144Hz niet bestaan.

[ Voor 11% gewijzigd door Gait op 08-07-2013 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

Heb me zojuist ook voor de Morgan Schooley ingeschreven, mooi initiatief, en rijden met de Ford GT op Watkins is sowieso al geen straf :)

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

Gait schreef op maandag 08 juli 2013 @ 09:40:
[...]

Heb je ook wel eens met drie schermen gereden?

Want wat ik me af vraag is wat er nou meer waarde heeft, drie schermen @60Hz of 1 scherm (misshien HighRes) 27" @120/144Hz.

Drie scherm @120/144Hz is volgens mij niet echt haalbaar. Ja misschien in iRacing?

Edit: Ik zie dat een 27" 2560x1440@120/144Hz niet bestaan.
hoewel ik het effect van 120Hz niet wil ontkennen, ga je hier echt niet sneller door rijden lijkt mij..

waarom drie schermen? zo kan je in gevechten beter inschatten waar je tegenrijders zitten. word je sneller van 3 schermen? Nee,
ga je minder accidenten hebben? waarschijnlijk wel..

is enkel een mening, die ik niet kan onderbouwen, want ik heb nog nooit op 120hz gereden. maar ik denk dat 60hz vs 120hz niet zoveel uitmaakt in racegames..
en 3x 120hz is wel heel zwaar voor je systeem, dus dan heb je wsl al 2 highend kaarten nodig in crossfire/sli denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
MikeVM schreef op maandag 08 juli 2013 @ 12:17:
[...]

hoewel ik het effect van 120Hz niet wil ontkennen, ga je hier echt niet sneller door rijden lijkt mij..

waarom drie schermen? zo kan je in gevechten beter inschatten waar je tegenrijders zitten. word je sneller van 3 schermen? Nee,
ga je minder accidenten hebben? waarschijnlijk wel..

is enkel een mening, die ik niet kan onderbouwen, want ik heb nog nooit op 120hz gereden. maar ik denk dat 60hz vs 120hz niet zoveel uitmaakt in racegames..
en 3x 120hz is wel heel zwaar voor je systeem, dus dan heb je wsl al 2 highend kaarten nodig in crossfire/sli denk ik.
Als iRacing Crossfire/SLI zou ondersteunen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
Als we het dan TOCH over schermen hebben.

Hier mijn systeem (wat van toepassing is)

1x 27 inch scherm
1x Logitech GT Driving Force wheel met de stock pedals.
1x Sapphire HD 7850 OC 2GB GDDR5
1x AMD FX-8150 Black Edition

Atm draai ik met alle grafics op het hoogst 80-85 FPS zonder stutters of issues.

Nou wil ik weten waarvoor ik ga sparen.
3 schermen (3x 24 inch dan waarschijnlijk door ruimte gebrek voor 3 monsters :P)
OF
nieuwe pedals (ik miss de koppeling enorm) dit wordend dan waarschijnlijk pedals van Fanatec (clubsport V2).

Waar denken jullie dat ik de meeste lol uit haal voor Iracing? (dat 3 schermen handig is voor meerdere dingen snap ik ook maar dat kun je dus negeren)

Wat verhoogd de immersion factor meer zeg maar, "echte" pedalen, of "echte" vision?

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Sneller = slow in , fast out en de apex raken ;)

3 schermen lijkt me ook wel vet, puur voor die extra beleving tijdens het rijden.

@boven
Wel rekening houden dat je grafische kaart met 3 schermen het moeilijk gaat krijgen qua fps of je moet de instellingen lager zetten, en dat wil je waarschijnlijk niet.

Heb trouwens gelezen dat je ook je monitor kan overklokken met amd, dat wil ik eens gaan proberen.
YouTube: YouTube

[ Voor 64% gewijzigd door Bullus op 08-07-2013 12:46 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Persoonlijk denk ik dat je beter eerst nieuwe pedalen kan kopen.

[ Voor 5% gewijzigd door Niellie41 op 08-07-2013 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Nogal een verschil in investering ook. Voor de prijs van mijn pedalen kan ik 1 van mijn schermen kopen :p

Edit: is er nog een specifieke reden waarom er vanavond trouwens voor een lone qualifying gekozen is? :)

[ Voor 33% gewijzigd door BM op 08-07-2013 12:44 ]

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
BM schreef op maandag 08 juli 2013 @ 12:43:
Nogal een verschil in investering ook. Voor de prijs van mijn pedalen kan ik 1 van mijn schermen kopen :p

Edit: is er nog een specifieke reden waarom er vanavond trouwens voor een lone qualifying gekozen is? :)
Yeah maar dat wordt weer goedgemaakt door het extra functionaliteit wat schermen geeft :P dus qua waarde schat ik ze gelijk in.

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:25
@themac1983
In jou geval zou ik eerst voor pedalen gaan, de CSR Elite Pedals zijn al € 100,- goedkoper dan de CSP v2 en wordt door diverse mensen hier gebruikt. Persoonlijk denk ik dat je met CSP v2 de verhoudingen een beetje scheef trekt met je stuur.

Zelf heb ik een nieuw stuur + pedalen besteld en mij volgende stap zal waarschijnlijk de monitoren zijn vandaar mijn vragen er over.

Mijn PC zal ik hoe dan ook moeten upgraden, maar voor welke schermen ik zal gaan weet ik niet.
Op dit moment heb ik één Samsung 2443BW 1920x1200@60Hz. Op marktplaats staan twee van deze schermen voor samen € 300,- te koop wat ik te duur vind voor de oudere schermen. En deze moeten helemaal uit Wormerveer komen en dat is een beetje ver voor mij. Er staat ook een enkele te koop voor € 85,- maar dan moet ik er nog één hebben.

Met onderstaande lijstje kun je naar 5760x1080@120Hz
#ProductPrijsSubtotaal
1XFX Standard DP-to-DVI KIT€ 23,-€ 23,-
3BenQ XL2411T Zwart€ 275,-€ 825,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 848,-

As ik upgrade wil ik het vaak wel goed doen, maar als € 550,- extra upgraden weinig meerwaarde heeft dan is het natuurlijk zonde.

Mijn PC gebruik ik niet alleen voor iRacing en ik vraag me af of ik de rij van 120 pixels hoog niet ga missen. Ik ben me er ook van bewust dat ik niet sneller ga rijden, maar het oog wil ook wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Niet online

DirkT

toet

Ik ben ooit van logitech momo pedalen afgekomen en heb nu Fanatec V1 pedalen. Het restultaat was voor mij haast instant, veel constanter/gevoeliger remmen. Hierdoor kon ik later gaan remmen en daardoor ben ik er dan ook wel een tikkie sneller van geworden. Maar verwacht geen wonderen :)

Schermen is erg handig, maar telt inderdaad voornamelijk mee aan immersion en het feit dat je om je heen kan kijken zonder er knopjes voor te gebruiken. Ik kan eigenlijk bijna niet zeggen waar ik meer aan heb gehad uiteindelijk. Ik denk misschien toch wel de pedalen, want met de 3 schermen ben ik niet constanter of sneller geworden, maar wel veiliger.

Het zal aan je budget liggen wat je het beste kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
BM schreef op maandag 08 juli 2013 @ 12:43:
De bedenker (Nick) heeft dat zo eind S1-2013 aangegeven. ;)
Zal wel te maken hebben met het feit dat je niet echt een rustige lap kan rijden zonder verkeer tegen te komen en dat je nogal wat voordeel kan hebben op de backstraight van een tow....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Niet online

DirkT

toet

Hobbelpaardbaan is het, ik ben er bij, maar mijn verwachtingen zijn laag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
JoepW schreef op maandag 08 juli 2013 @ 13:04:
[...]

De bedenker (Nick) heeft dat zo eind S1-2013 aangegeven. ;)
Zal wel te maken hebben met het feit dat je niet echt een rustige lap kan rijden zonder verkeer tegen te komen en dat je nogal wat voordeel kan hebben op de backstraight van een tow....
Prima hoor, was gewoon benieuwd :)
Gait schreef op maandag 08 juli 2013 @ 13:00:
Mijn PC gebruik ik niet alleen voor iRacing en ik vraag me af of ik de rij van 120 pixels hoog niet ga missen. Ik ben me er ook van bewust dat ik niet sneller ga rijden, maar het oog wil ook wat.
Juist om die reden heb ik heel bewust voor schermen van 1920*1200 gekozen ipv 1080p schermen. Kost wat meer, en de keuze is wat minder, maar voor desktopgebruik zou ik die extra verticale resolutie niet willen missen :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik heb bewust voor de 1200 hoogte gekozen ten eerste omdat ik dat hoopte het dashboard wel te zien, maar nee hoor ;( en ten tweede voor de extra welkome hoogte zonder iRacing. En ik heb 3x Samsung 2443BW in gebruik en die voldoen prima.
Ben toch met een obutto r3volution bezig. ff onderhandelen dat ik korting krijg als er geen stoel meegeleverd wordt. Ik wil perse een goede recaro / scheel met een lange zitting ;)

[ Voor 28% gewijzigd door JoepW op 08-07-2013 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Ik heb bewust voor 1080 hoogte en 22 inch gekozen omdat ik dan voor 375 Euro drie IPS-schermen heb..... Verder gebruik ik ze toch niet dus zonde om er 800 Euro aan uit te geven ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
JoepW schreef op maandag 08 juli 2013 @ 13:30:
Ben toch met een obutto r3volution bezig. ff onderhandelen dat ik korting krijg als er geen stoel meegeleverd wordt. Ik wil perse een goede recaro / scheel met een lange zitting ;)
Cool :)

Mocht ik er ooit de ruimte voor krijgen staat deze absoluut op de lijst, gaaf ding :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

DirkT schreef op maandag 08 juli 2013 @ 13:15:
Hobbelpaardbaan is het, ik ben er bij, maar mijn verwachtingen zijn laag :+
Oulton is een geweldig baan man. Alleen inhalen zal wel bijna onmogelijk zijn. Maar ja we rijden met die chicanes erin dus dan heb je iig al wat meer kans op een inhaal actie. Haalt wel de flow uit de baan maar ja. :) :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Niet online

DirkT

toet

Veel treintjerijden, en mij zie je dan wegspinnen in je achteruitkijkspiegel. Als we maar lol hebben toch! Die chicanes zijn wel krap ja, hoop niet dat er pogingen gaan komen om daar 2 wide in te gaan, want dat gaat denk ik toch eindigen in tranen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
BM schreef op maandag 08 juli 2013 @ 13:45:
......Mocht ik er ooit de ruimte voor krijgen staat deze absoluut op de lijst, gaaf ding :)
Oeps..... Besteld ;)
En ook nog korting omdat ik de Obutto-stoel niet wil :+

[ Voor 11% gewijzigd door JoepW op 08-07-2013 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Niet online

DirkT

toet

Haha, net wilde je nog met je plankjes en schroefjes aan de slag, toch maar voor het echte werk nu dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
3 schermen wil ik ook nog wel, heb al 2 dezelfde maar moet dan weer een andere videokaart kopen voor de derde.

Gister naar Zandvoort geweest, is wel andere koek dan wat uit mijn Logitech speakertjes komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
JoepW schreef op maandag 08 juli 2013 @ 14:30:
[...]

Oeps..... Besteld ;)
En ook nog korting omdat ik de Obutto-stoel niet wil :+
Vakantiegeld moest op zeker? :P

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Net mijn monitor overgeklokt naar 70hz, maar geeft na een aantal sec. Steeds een melding dat ie niet de recommended mode heeft en gaat op standby.
Helaas werkt het niet goed met mijn samsung t240.

|2600k|Asus 290|

Pagina: 1 ... 75 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.