Yep, maar het hangt van de auto af.backupdevice schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 13:02:
Ik heb een vraagje voor de setupguru's hierzo.
Kan het zijn dat als je met een auto start met x liter benzine, je door het leger worden van de tank overstuur krijgt?
Bij de Ford GT zit de benzinetank vooraan en zal hij naarmate het benzinepeil daalt iets meer onderstuur krijgen.
Bij de V8 Supercar zit deze achteraan en doordat er dan minder gewicht op de achteras zit zal hij sneller oversturen.
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
Daarvoor kun je in veel auto's de ARBs tijdens het rijden aanpassen, af en toe een klikje rear ARB eraf halen om wat overstuur kwijt te raken werkt in de Lotus heel goed bijvoorbeeld.
ThxNickThissen schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 13:12:
Bijna elke auto wordt onderstuurd met een volle tank (en dus overstuurd met lege tank), volgens mij is de Ford GT de enige uitzondering (die ik zo kan bedenken in ieder geval).
Daarvoor kun je in veel auto's de ARBs tijdens het rijden aanpassen, af en toe een klikje rear ARB eraf halen om wat overstuur kwijt te raken werkt in de Lotus heel goed bijvoorbeeld.
Weer wat geleerd!
Aanpassen van Diff heeft daarop dus geen invloed?
[ Voor 4% gewijzigd door backupdevice op 18-06-2013 13:13 ]
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Jawel, maar dat kan niet tijdens het rijdenbackupdevice schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 13:12:
[...]
Thx![]()
Weer wat geleerd!
Aanpassen van Diff heeft daarop dus geen invloed?
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Er lijken geen updates meer te zijn sinds eind maart.
Is die gast de pijp uit ofzo?
Eerst stond er: 'database updates.'
Nu staat er: 'Sim and web updates.'
Sim updates? Dan toch de L49?
Dus wss L49, Montreal, Bathhurst, al die engelse circuits etc
Verwijderd
Dromen zijn heel vaak bedroggtrNL schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 14:03:
Cheeky basterds.
Eerst stond er: 'database updates.'
Nu staat er: 'Sim and web updates.'
Sim updates? Dan toch de L49?
Doe de RUF er ook maar bij danRed Baron schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 14:07:
Die teksten zijn al diverse keren gewisseld overigens.
Dus wss L49, Montreal, Bathhurst, al die engelse circuits etc
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
/edit: Nette maintenance melding bij de nieuwe forum app trouwens Nick
We zijn weer live trouwens, ik zie nog geen releasenotes.
Ik zie verder ook geen updates op de membersite nee, dus ook geen fixed setups o.i.d.
[ Voor 36% gewijzigd door Red Baron op 18-06-2013 15:08 ]
Leuke oval trouwens, met een werkende high line. Wel alleen in NASCAR, in Indycar is het (net als op de andere 1.5 ovals) weer treintje rijden en inside line houden.
[ Voor 73% gewijzigd door Niellie41 op 18-06-2013 15:20 ]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=cYqXMvoHFIE]
Ja. Alleen interne verbeteringen.enchion schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 18:43:
Is de update al geweest ofzo ?
Inderdaad erg vervelend voor de onschuldige slachtoffers. Gelukkig heeft een en ander wel mijn verbindingsprobleem duidelijk gemaakt, ik zat nu weer aan de tweede router hier in huis en die geeft dus het probleem. Vanaf morgen zit ik weer op de goede router en blijven dit soort zaken hopelijk achterwege. (behalve natuurlijk als ik mijn talent wil overstijgenNickThissen schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 18:31:
maar zoiets is wel vervelend zeg, kan niemand echt wat aan doen.
http://members.iracing.co...list/3198107.page#7150947
Die hardware is wel leuk zeg, stuur zou ik wel kunnen gebruiken, maar kost me op het moment eventjes teveel.
[ Voor 4% gewijzigd door Niellie41 op 19-06-2013 09:21 ]

Kijk dat is mooi! Zelf nog niet veel kunnen oefenen/rijden maar voelt nu al beter aan.J-M-T schreef op maandag 17 juni 2013 @ 18:39:
Ja dat ging natuurlijk prima! 's Avonds nog een hele leuke race gereden, ging het bij jou goed?
Nog bedankt voor de thee trouwens!
Gefeliciteerd Pascal!
En natuurlijk gefeliciteerd Pascal!
iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Opzich maakte denk ik de laagdrempeligheid het ook zo'n succes met betrekking tot de opkomst. In ieder geval ga ik er voor proberen te zorgen er dan weer bij te zijn, vond het toen erg leuk.
Simhardware te koop op V&A
Voor de beginnende simracers die deze thread volgen, ik heb mijn vorige stuur te koop gezet, een Fanatec GT3 RS V2 van iets ouder dan een jaar. zie hiervoor deze advertentie. Hij is incl tableclamp en shifterset. Dus het enige wat je nog hoeft toe te voegen zijn pedalen.
[ Voor 39% gewijzigd door DirkT op 19-06-2013 13:09 ]
YouTube: Fanatec ClubSport Shifter SQ H Shifter Mode - Assetto Corsa / Lotus Elise SC
YouTube: Fanatec ClubSport Shifter SQ Sequential Mode - iRacing / Corvette C6R GT1
YouTube: Fanatec ClubSport Shifter SQ H Shifter Mode - iRacing / Mazda MX-5 Cup
Videos met de nieuwe clubsport shifter
[ Voor 59% gewijzigd door BruceLee op 19-06-2013 18:19 ]
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Ziet eruit dat het werkt lijkt me, ook wel stevig.Hoogie2004 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 13:41:
Eerste impressie een beetje positief?
How do you save a random generator ?
Die auto heeft geen F1 stuur en gebruikt flippers om te schakelen
Maar die shifter ziet er goed uit. Je kan blijkbaar ook aftermarket poken er op zetten.
[ Voor 28% gewijzigd door Niellie41 op 19-06-2013 14:07 ]
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3198202.page
Was van plan toch maar nieuw spul van Fanatec te bestellen. Gewacht tot de pedalen weer op voorraad zijn is het stuur pas weer eind juli leverbaar helaas. Dus nog maar even geduld, heb deze weken toch niet veel tijd.
Gefeliciteerd ook Pascal! Tegelijk jarig
[ Voor 7% gewijzigd door Gait op 19-06-2013 18:51 ]
iRacing Profiel Racing, competing is in my blood....
Dat is gewoon het standaard dashboard?Jimster21 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 19:34:
Hoe krijg je dat digitaal dashboard bij die mx5 cup ? Zoals in dat filmpje hierboven ?
Xbox
Verwijderd
felicitatiesGait schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 18:45:
Weet je ook wanneer hij gereleased wordt BruceLee? En is het wel fijn wanneer hij zo hoog zit?
Was van plan toch maar nieuw spul van Fanatec te bestellen. Gewacht tot de pedalen weer op voorraad zijn is het stuur pas weer eind juli leverbaar helaas. Dus nog maar even geduld, heb deze weken toch niet veel tijd.
Gefeliciteerd ook Pascal! Tegelijk jarig.

ClubSport Shifter SQ Preview
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=FqLtWWGaJrg]
/ De hoogte vindt ik opzich prima. nog geen iedee waneer hij gereleased gaat worden.
[ Voor 130% gewijzigd door BruceLee op 20-06-2013 01:24 ]

[ Voor 3% gewijzigd door NickThissen op 19-06-2013 21:26 ]
idd, was op het werk en ik dacht effe dat ik thuis analoge wijzerplaten had....

iRacing Profiel Racing, competing is in my blood....
Meen me te herinneren dat dat met je kwaliteit instellingen te maken hadJimster21 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 22:07:
[...]
idd, was op het werk en ik dacht effe dat ik thuis analoge wijzerplaten had....![]()

Je hebt zo te zien de boel ook dichter op het stuur gezet en een grotere hoek (of kleiner zoals je wilt) gemaakt. Of zie ik het verkeerd?
[ Voor 90% gewijzigd door JoepW op 20-06-2013 14:33 ]
Smal kamertje ?Ericjooo schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 13:32:
Schermpjes doen het en ik moet zeggen, bijna kamerbreed
Schermpjes doen het en ik moet zeggen, bijna kamerbreed
Erg netjes,wel een beetje jaloers

Het nieuwe circuit en de nieuwe auto in IRacing
“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings
Deze avond maar wat oefenen voor de V8 race op Oulton Park!
Ontzettend gave combo! Deze keer zonder de Brittens chicane.
De video van de topsplit van vorig seizoen :
Ben wel eens benieuwd naar de rondetijden en pitstop strategie. Meestal gaat de race vandaag om 14:15 lokale tijd officieel, dan kan ik die resultaten eens bekijken.
Vraag me wel af hoe ik de auto beter kan laten insturen en toch genoeg traktie hebben bocht uit...
Misschien de watts link hoger zetten en de rear rebound verhogen?
toch nog maar eens even wat video'tjes bekijken zodat ik beter weet waar ik eigenlijk op aan het klikken ben
Klopt, heb nu de monitor dichter op het stuur staan en ook een kleinere hoek tussen de schermen.....zit er nu lekker in. Net al wat ghost-races gereden in de Indycar oval fixed......kon prima meekomen, vanavond maar weer eens om het echhie dan!!!JoepW schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 14:23:
Nice
Je hebt zo te zien de boel ook dichter op het stuur gezet en een grotere hoek (of kleiner zoals je wilt) gemaakt. Of zie ik het verkeerd?
Verwijderd
Beter insturen kan op vele manieren. Ik zou de volgende volgorde proberen.Fragbeestje schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 14:38:
Ziet er goed uit Eric!
Deze avond maar wat oefenen voor de V8 race op Oulton Park!
Ontzettend gave combo! Deze keer zonder de Brittens chicane.
De video van de topsplit van vorig seizoen :
[video]
Ben wel eens benieuwd naar de rondetijden en pitstop strategie. Meestal gaat de race vandaag om 14:15 lokale tijd officieel, dan kan ik die resultaten eens bekijken.
Vraag me wel af hoe ik de auto beter kan laten insturen en toch genoeg traktie hebben bocht uit...
Misschien de watts link hoger zetten en de rear rebound verhogen?
toch nog maar eens even wat video'tjes bekijken zodat ik beter weet waar ik eigenlijk op aan het klikken ben![]()
[video]
- lagere rear pressure
- rear camber lager
- hoger springs achter (misschien niet zo goed voor de traktie de bocht uit)
- arb achter iets hoger
- dieper de bocht inremmen (rijstijl).
Deze zouden ook helpen met de traktie. Als je aan de neus van de wagen schroeft zal beter insturen een lossere exit opleveren.
Watts link lees ik een beetje als trackbar, hoger is looser, lager is tighter.
Dus er start NU een server met Laguna, MX-5 (fixed) met 60 min. training. 20 min. kwali en 20 min. race.
Xbox
Ik ben voor de race wel klaar met eten dus misschien doe ik wel meeJoepW schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 20:07:
Beetje last minute..... Maar op verzoek van een vriend even wat instructie geven.
Dus er start NU een server met Laguna, MX-5 (fixed) met 60 min. training. 20 min. kwali en 20 min. race.
Ik zie hem staan, maar zomaar joinen is dat toegestaan?
[ Voor 28% gewijzigd door Gait op 20-06-2013 21:19 ]
Tuurlijk het is maar even om met anderen samen te oefenenGait schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 21:18:
Zie het helaas nu pas, maar ik zie geen hosted sessie staan of kijk ik niet goed?
Ik zie hem staan, maar zomaar joinen is dat toegestaan?
[ Voor 13% gewijzigd door Nickrsd op 20-06-2013 22:03 ]
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Toch blij dat er in de SRF (hoeweel een beginnersklasse) toch best netjes geraced word. Gisteravond wel 2 mislukte inhaalacties gezien in de hairpin op Philip Island, maar die nodigt er ook wel erg toe uitArfman schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 22:22:
Vanavond last minute in de Corvette gesprongen op Road America. T3 lap 1 was het alweer over, iemand probeert een doldrieste actie, komt op het gras, verliest controle en schuift tegen mij aan. Auto compleet krom, -0.20SR, -105iR. Natuurlijk ook geen sorry, niks. En bedankt hé.

Xbox
Altijd zuur als een race zo vroeg eindigt.
Verwijderd
maar weer eens ff wat rondjes rijden in de R klasse.
Kijken of ik mijn oval boven de 4 krijg en road de 3
zo voor het eerst dat ik een echte blinker tegenkom
was meer weg als aanwezig. in de openingslap zat die opeens midden in de groep
zwaai zwaai naar safety rating )-:
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2013 09:11 ]
Gisterenavond maar heel eventjes met de V8 kunnen testen en wat aan de setup klooien.
Komt Anders Dahl even piepen en hij rijd zo een seconde van m'n rondetijd af...
Almaar goed dat hij z'n setup sharede want blijkbaar ben ik niet goed bezig
M'n eigen setup is weer veel te onderstuurd. Ik kan er wel voor zorgen dat hij iets stabieler is bij de uitacceleratie en bij de snellere bochten maar hij wordt er niet bepaald beter van over de hele ronde.
Beter gewoon wat meer throttle controle gebruiken.
Straks toch maar even wat verder testen met zijn setup.
Kom net tot een 1:34:035 en Anders rijd gewoon m'n optimal tijd.
http://members.iracing.com/membersite/member/EventResult.do?&subsessionid=8494466&custid=71853
Anders rijd normaal gezien deze avond ook al mee dus hopelijk hebben we weer wat meer rijders!

Dat zal wel weer een plekje verder opschuiven worden van het podium weg
Voortaan m'n setup folder maar eens syncen met dropbox of zo.
Maar moeste goesting hemme :
wat ik onthouden heb
Front :
brake bias 64,5%
voorste shocks en dergelijke heb ik niet onthouden dus staan volgens mij quasi hetzelfde als van de baseline setup.
ride height zat iets boven de 56 mm denk ik.
front toe -4
ballast forward stond op 1 of -1 of zo
camber -2.35
Rear :
achterste shocks : 70 Nm
perch offset -25 (max)
bump en rebound staan allebei op 12
watts link 219 (ongeveer)
camber : -1.5 (ongeveer)
end ratio : 3.5
moet dringend m'n geheugen eens upgraden
[ Voor 3% gewijzigd door Fragbeestje op 21-06-2013 10:05 ]
Ik kan er als het moet altijd bij:
- VPN maken naar thuis (router ondersteunt dit)
- Router openen en wake-on-lan sturen
- PC overnemen
Mja, dan moet je wel spul hebben dat het ondersteund, en je werk moet niet alles dichttimmeren.
[ Voor 26% gewijzigd door Hoogie2004 op 21-06-2013 10:08 ]
Ook nooit meer nodig gehad... behalve nu dan
Ennuh ik heb de setup-dir van iRacing gewoon aan een dropbox subdir hangen. Werkt super.
Tja, die pech kun je hebben. Ik heb de replay nog bekeken maar omdat het veld zo ontzettend dicht op elkaar zat (meer dan 15 Corvette's) kon ik ook werkelijk geen kant op. Ik kreeg nog wel een PM van hem met excuses, wat mij betreft zaak afgedaan maar heb hem wel op het hart proberen te drukken om voorzichtiger te zijn, zeker in de eerste ronde. Hij gaf ook toe dat hij gewoon teveel wilde, op de kerbs kwam en het toen niet meer te houden was, en dat klopt ook. Alleen zuur dat mijn auto echt compleet een banaan was en die van hem nog prima leek te rijden ... oh ja, en uiteraard kreeg ik ook de 4x toegespeeld van iRacingHoogie2004 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 08:08:
Ze moeten jou wel hebben of niet Arfman?
Altijd zuur als een race zo vroeg eindigt.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Verwijderd
Misschien een idee om in week 13 eens met een aantal man een Got baseline setup maken voor een bij Got populaire auto. Meer mensen weten meer. Als die baselines een beetje bijgehouden worden zijn er altijd goede setups beschikbaar. ( ook leuk voor de maandag/dinsdag events)Fragbeestje schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 10:04:
Probleem is dat ik nu op het werk zit ...
Voortaan m'n setup folder maar eens syncen met dropbox of zo.
Maar moeste goesting hemme :![]()
wat ik onthouden heb
Front :
brake bias 64,5%
voorste shocks en dergelijke heb ik niet onthouden dus staan volgens mij quasi hetzelfde als van de baseline setup.
ride height zat iets boven de 56 mm denk ik.
front toe -4
ballast forward stond op 1 of -1 of zo
camber -2.35
Rear :
achterste shocks : 70 Nm
perch offset -25 (max)
bump en rebound staan allebei op 12
watts link 219 (ongeveer)
camber : -1.5 (ongeveer)
end ratio : 3.5
moet dringend m'n geheugen eens upgraden
Verder is het moeilijk om 1 populaire auto te kiezen, want het veld is toch wel vrij gespreid hier.
Ik hoop echt dat Fanatec wat nieuwe rims voor de CSW uit gaat brengen komende tijd.
OMG dit is nice en hou je de PS3 support ?Red Baron schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 14:38:
Voor mensen die hun T500 nog willen pimpen.
http://simulaje.blogspot....gp-thrustmaster-t500.html
[video]
Interesse? V&A aangeboden: Logitech Driving Force GT Zwart, PC, PlayStation 2, PlayStation 3
Dit stuur is geschikt voor iRacing 2013!
Volgens Pablo werkt het met het orginele stuur sowieso.
Met die andere stuurtjes werken die knoppen op het stuur niet (dat gaat via een extra usb aansluiting), maar hij weet niet zeker of de PS3 dan het stuur nog herkent.
Hij krijgt het geheel vanmiddag binnen geloof ik, dus ik zal nog wel even laten weten als hij wat meer weet.
Dit topic is gesloten.