We rijden met de Kia en Cadillac op Laguna Seca. Dus ook met basis content kan je mee doen. Dan rijd je in de Cadillac.thijmennabuurs schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 20:40:
waar en hoe rijden we ook alweer vanavond mischien doe ik even mee?
Stuur Joep (of join de TeamSpeak) en zeg even dat je wel mee wilt rijden met heat 2 (als dat kan, bij mij toen wel!)..thijmennabuurs schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 21:18:
balen ben net 20 seconden te laat
Daarbij vind je tijden etc áltijd op de startpagina van dit topic.
[ Voor 21% gewijzigd door Streskip op 23-04-2013 21:26 ]
Er komt zo een tweede racethijmennabuurs schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 21:18:
balen ben net 20 seconden te laat
wat een k*tbak
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
mooi ik kon op me telefoon de data van de races niet bekijken?
alleen het forum
alleen het forum
mijn update is 1922 mb
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Wat was bij jou de levertijd?Jimster21 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 15:48:
Heb net dezelfde actie gedaan : Van DFGT naar GT3RS (al zat er wel enkele stuurloze jaren tussen)
De pedalen zijn een enorme vooruitgang. Anderzijds vind ik het stuurwiel niet zoveel verschil, de knoppen zijn voor mij zelfs wat minder dan bij de DFGT
Nou, net een + 32 gehaald in de 19.30 rookie race op yokohama.
24 deelnemers, starplek nr13. Rij twee rondes veilig, loop in op een of andere dame die bij opkomen rechtstuk slipt en ik kan geen kant op. Fast tow, reparatie van 45 seconden en daarna vol gas de pit uit...... black flag en tijdstraf... kom binnen, vergeten bandenwissel uit te zetten.... Kom weer de baan op met een ronde achterstand. Ik besluit om niet te pushen maar om vlakke tijden te rijden en geen inc's te incasseren. Ik rij 23 ronden achterelkaar tussen de 1.52.5 en 1.52.8. Dit is een halve seconde boven wat mijn snelste tijd is. Door deze vlakke rondetijden te rijden kon ik een ronde achterstand op 3 man ombuigen naar 20 seconde nvoorsprong. Ik eindig als laatste , 9e , maar alleen de top 4 had een ronde voorsprong.
Wel een hele saaie race omdat ik geen tegenstander had, behalve de klok.
[ Voor 18% gewijzigd door backupdevice op 23-04-2013 21:49 ]
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
hoe kom het dat ik maar 3 race sessions zie bij road race?
de 13th week mazda,
24 heures fun
24 heures fun 3.
meer zie ik niet..??
de 13th week mazda,
24 heures fun
24 heures fun 3.
meer zie ik niet..??
Het is 13de week dan zijn er maar een paar klasses.
Haha, dat was lachen!
Heat 1 reed ik met de Kia ... niet mijn auto denk ik, maar het close racen met Nick was gaaf. Ook mooi dat we BTCC style beukten (binnen grenzen natuurlijk) maar dat dat gewoon kan. Top.
Heat 2 in de Cadillac gestapt. Na 2 ronden elke Kia ingehaald en de inhaalrace met Niel ingezet. Hele race achter elkaar gereden binnen 1 seconde. Helaas ging het bij het rechte stuk voor Cork Screw mis voor Niel, hij spinde en raakte mij ook. Nieuwe auto gehaald (en nieuwe banden), gas op de plank en het resultaat was dat ik won met 7 seconden voorsprong op Niel
Goeie race!
Heat 1 reed ik met de Kia ... niet mijn auto denk ik, maar het close racen met Nick was gaaf. Ook mooi dat we BTCC style beukten (binnen grenzen natuurlijk) maar dat dat gewoon kan. Top.
Heat 2 in de Cadillac gestapt. Na 2 ronden elke Kia ingehaald en de inhaalrace met Niel ingezet. Hele race achter elkaar gereden binnen 1 seconde. Helaas ging het bij het rechte stuk voor Cork Screw mis voor Niel, hij spinde en raakte mij ook. Nieuwe auto gehaald (en nieuwe banden), gas op de plank en het resultaat was dat ik won met 7 seconden voorsprong op Niel
Goeie race!
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
hoe kan ik op zo goedkoop mogelijke manier wat banen scoren? is dat gewoon met de 3 stuks deal dat er 10% afgaat? of zijn er leukere deal actief
koop er 6 dan heb je 20% KORTINGNickrsd schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 22:53:
hoe kan ik op zo goedkoop mogelijke manier wat banen scoren? is dat gewoon met de 3 stuks deal dat er 10% afgaat? of zijn er leukere deal actief
zo heb ik het in het begin gedaan + nog wat autos en dan alle banen om voor een seizoen een serie mee te kunnen rijden
Kia optima onboad video @ laguna seca met geupdate grafix
[ Voor 13% gewijzigd door BruceLee op 23-04-2013 22:56 ]
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Alles kopen, dan krijg je 30% korting 
Maar inderdaad, 3 items = 10%, 6 items = 20%, alle road of oval autos + 25 banen = 25%, 100% content = 30%
Maar inderdaad, 3 items = 10%, 6 items = 20%, alle road of oval autos + 25 banen = 25%, 100% content = 30%
[ Voor 57% gewijzigd door Red Baron op 23-04-2013 22:56 ]
Ik vond de kia wel leuk, was i het begin even wennen, maar had hem met wat kleine setup wijzigingen op Nick's setup redelijk goed door
Die heb ik in heat 1 gebruikt, maar na de corkscrew ging m'n achterkant er vandoor alsof het een RWD auto was, lol. Auto voelde compleet anders aan tussen Q en R.... Vreemd. Heat 2 m'n eigen setup weer gepakt en ging stukken beter.Hoogie2004 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 23:58:
Ik vond de kia wel leuk, was i het begin even wennen, maar had hem met wat kleine setup wijzigingen op Nick's setup redelijk goed door
Verwijderd
Ik heb jou setup die geshared stond gewoon gebruikt en vol gegooid en die vond ik lekker stabiel .... de rest heb ik niet geprobeerd bij gebrek aan tijd .... race 1 was fun maar na licht contact mer Martijn (corkscrew) stond rechtsachter lekker krom wat resulteerde in een stuur dat 30° scheef stond, nadien maar lekker gecruised aangezien mijn fuel krap werd (bij de meeste) en mij de laatste lap laten lappen net voor opgaan sf zodat ik geen ronde extra moest (kwam maar net uitHoogie2004 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 23:58:
Ja was een leuke kennismaking met de Kia. Ik gebruikte gewoon de base setup met iets meer wing en 75% brakepresure.
In de eerste race heel de race op P2 gereden tot ik erachter kwam dat 26L net te weinig was om de race uit te rijden. Toen maar 2 ronde voor het einde wat benzine erbij getankt. Kwam als 5de uit de pits en daarna nog op kunnen werken naar een P3.
Tweede race met reversed grid was nog leuker. Bij de start ging alles wodnerbaarlijk goed. Wel wat close calls met de Cadillacs die naar voren wouden rijden. Maar alles ging goed. Kwam na een aantal ronden achter Martijn te zitten en merkte dat ik iets sneller was. Maar ja kom er maar is voorbij op Laguna. Hij verdedigde zen positie netjes en in ronde 14 kon ik er eindelijk naast komen. Toen hebben we vanaf turn 4 tot en met de corkscrew twee wijd gereden waarbij ik na de corkscrew toch weer achter Martijn moest aansluiten. Echter door deze actie veel tijd kwijt en daar maakte Maykel weer optimaal gebruik van door mij uit te remmen in de laatste bocht. Er kwam echter meteen een Cadillac mee en ik zag al dat die bij Maykel in de eerste bocht ernaast ging. Dus toen maar achter hem aan gedoken in die bocht om zo in de ruimte te duiken die Maykel liet aan de binnenkant. Actie was wel op het randje maar alles ging goed. Rondje later kon ik weer een inhaal actie op Martijn wagen en deze lukte wel. Zo dus op P3 beland achter Joep en Nick die net te ver weg waren om nog bij te halen.
In de eerste race heel de race op P2 gereden tot ik erachter kwam dat 26L net te weinig was om de race uit te rijden. Toen maar 2 ronde voor het einde wat benzine erbij getankt. Kwam als 5de uit de pits en daarna nog op kunnen werken naar een P3.
Tweede race met reversed grid was nog leuker. Bij de start ging alles wodnerbaarlijk goed. Wel wat close calls met de Cadillacs die naar voren wouden rijden. Maar alles ging goed. Kwam na een aantal ronden achter Martijn te zitten en merkte dat ik iets sneller was. Maar ja kom er maar is voorbij op Laguna. Hij verdedigde zen positie netjes en in ronde 14 kon ik er eindelijk naast komen. Toen hebben we vanaf turn 4 tot en met de corkscrew twee wijd gereden waarbij ik na de corkscrew toch weer achter Martijn moest aansluiten. Echter door deze actie veel tijd kwijt en daar maakte Maykel weer optimaal gebruik van door mij uit te remmen in de laatste bocht. Er kwam echter meteen een Cadillac mee en ik zag al dat die bij Maykel in de eerste bocht ernaast ging. Dus toen maar achter hem aan gedoken in die bocht om zo in de ruimte te duiken die Maykel liet aan de binnenkant. Actie was wel op het randje maar alles ging goed. Rondje later kon ik weer een inhaal actie op Martijn wagen en deze lukte wel. Zo dus op P3 beland achter Joep en Nick die net te ver weg waren om nog bij te halen.
Geinig wagentje die Kia. FWD zal ik wel nooit echt vrienden mee worden, maar zo voor een keer is best geinig 
Nah, vond 'm niet echt op het randje. Gewoon slim gebruik gemaakt van de ruimte die ik moest laten. Was verder wel leuk racen, jammer dat ik een rondje later in T1 rechtdoor schoot. Ik moet niet zoveel praten, dat moet ik aan jou over latenDutchDevil79 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 08:50:
Echter door deze actie veel tijd kwijt en daar maakte Maykel weer optimaal gebruik van door mij uit te remmen in de laatste bocht. Er kwam echter meteen een Cadillac mee en ik zag al dat die bij Maykel in de eerste bocht ernaast ging. Dus toen maar achter hem aan gedoken in die bocht om zo in de ruimte te duiken die Maykel liet aan de binnenkant. Actie as wel op het randje maar alles ging goed.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Wat klinkt die Cadillac lekker zeg trouwens
Toen ik in heat 1 werd ingehaald wist ik even niet wat ik hoorde, geweldig!
Later nog even met de misschien nog wel mooiere klinkende Corvette op Interlagos gereden. Paar leuke battles gehad met V8 Supercars op het rechte stuk, die dingen lopen knetterhard (tot de eerste bocht
). Leuk circuit en ik had het zo door, maar ik had al veel filmpjes gezien van onboards.
Later nog even met de misschien nog wel mooiere klinkende Corvette op Interlagos gereden. Paar leuke battles gehad met V8 Supercars op het rechte stuk, die dingen lopen knetterhard (tot de eerste bocht
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Kia is lache!
Om een paar minuten voor 9 was de download compleet. Even getwijfeld, want ik wilde eigenlijk met de McLaren op Interlagos trainen, maar toch maar gejoind. Zie ik wel heel veel inschrijvingen, maar niemand op de baan... Bleek ik al midden in de kwalificatie te zitten en het was dus een lone qualifier
Snel wat instellingen nagekeken en in de auto gesprongen. In mijn outlap bleek al dat de Kia vrij eenvoudig te rijden is. Alleen bij het aanremmen voor de corkscrew spinde ik om onverklaarbare redenen. En verder vond ik dat bij het aanremmen de Kia erg snel in de ABS schoot. Mijn G27 kreeg er iig de bibbers van. Eerste volle rondje ging daar ook mis. 2e ronde heel voorzichtig gedaan. 1.32.0. 3e rondje ging weer mis en 4e rondje was 1.31.3. De pole tijd was 1.30.1, dus 1,2 seconden sneller. Vond ik niet slecht van mezelf
Voor de race de setup van Joep geladen in de hoop dat die het beter zou doen bij het aanremmen. Viel tegen. Later bleek dat Joep die set zelf niet gebruikte. Verkeerde gok dus
Wel zat er voldoende benzine in, dus ik finishte de race op P2, na oa een gevecht met Marco, waarbij we van T1 t/m de Corkscrew naast elkaar reden. Dat was echt kicken! Dat gevecht verloor ik na een foutje bij het aanremmen voor die corkscrew, maar finishte toch op P2, omdat de rest niet voldoende benzine mee had 
Voor de tweede race de gesharede set van Nick gepakt. Alleen was er wat weinig tijd, dus ik dacht dat ik er wel wat benzine bij had gedaan, maar het bleek al snel te weinig te zijn, omdat deze race langer was dan de eerste
De Kia reed met deze set gelijk een heel stuk beter. Aanremmen voor de corkscrew was totaal geen probleem meer. Wel moest ik helemaal van achteren komen. En dat lukte. Paar echt hele leuke gevechten gehad. Vooral de actie bij Robbert op het rechte stuk tussen allerlei verkeer in was gaaf. Daarna op P3 achter Joep aan. Ik maakte een foutje in de corkscrew, kreeg een zwarte vlag en besloot gelijk maar te stoppen voor benzine.
Daarna even vrij baan en kon ik er eens goed voor gaan zitten om de Kia wat beter te leren kennen.
Ik vond hem veel te veel vermogen op de voorwielen hebben. Gas geven is rechtdoor gaan. Wel is hij super stabiel en kun je daardoor heel makkelijk het gevecht aangaan. Ik denk dat dat voor rijders die wat moeite hebben met iRacing echt van toegevoegde waarde is. Want ook als je naast de baan komt, kun je gewoon vol gas blijven geven. Zo kunnen de gevechten heel lang duren en eindigen ze denk ik minder vaak in tranen. Ook per ongeluk een tikje op de achterkant maakt minder uit. Die is super stabiel.
Wat echt cruciaal gaat worden is bandenmanagement. Na mijn pitstop (ik had geen banden gewisseld) ben ik sommige bochten in een hogere versnelling gaan rijden om de wielspin te beperken. Ook iets eerder gaan remmen. En dat hielp enorm. Ik kon 1.30 hoog, 1.31 laag rijden. Zeer constant iig. Daarvoor kon ik met moeite in de 1.32 blijven.
Oh, en ik kwam er achter dat je deze bak gi-gan-tisch over de kerbstones kunt knallen. Die rooie vlakjes raken is geen enkel probleem
Yep, dit is een leuke auto voor een toerwagenkampioenschap.
Om een paar minuten voor 9 was de download compleet. Even getwijfeld, want ik wilde eigenlijk met de McLaren op Interlagos trainen, maar toch maar gejoind. Zie ik wel heel veel inschrijvingen, maar niemand op de baan... Bleek ik al midden in de kwalificatie te zitten en het was dus een lone qualifier
Snel wat instellingen nagekeken en in de auto gesprongen. In mijn outlap bleek al dat de Kia vrij eenvoudig te rijden is. Alleen bij het aanremmen voor de corkscrew spinde ik om onverklaarbare redenen. En verder vond ik dat bij het aanremmen de Kia erg snel in de ABS schoot. Mijn G27 kreeg er iig de bibbers van. Eerste volle rondje ging daar ook mis. 2e ronde heel voorzichtig gedaan. 1.32.0. 3e rondje ging weer mis en 4e rondje was 1.31.3. De pole tijd was 1.30.1, dus 1,2 seconden sneller. Vond ik niet slecht van mezelf
Voor de race de setup van Joep geladen in de hoop dat die het beter zou doen bij het aanremmen. Viel tegen. Later bleek dat Joep die set zelf niet gebruikte. Verkeerde gok dus
Voor de tweede race de gesharede set van Nick gepakt. Alleen was er wat weinig tijd, dus ik dacht dat ik er wel wat benzine bij had gedaan, maar het bleek al snel te weinig te zijn, omdat deze race langer was dan de eerste
Daarna even vrij baan en kon ik er eens goed voor gaan zitten om de Kia wat beter te leren kennen.
Ik vond hem veel te veel vermogen op de voorwielen hebben. Gas geven is rechtdoor gaan. Wel is hij super stabiel en kun je daardoor heel makkelijk het gevecht aangaan. Ik denk dat dat voor rijders die wat moeite hebben met iRacing echt van toegevoegde waarde is. Want ook als je naast de baan komt, kun je gewoon vol gas blijven geven. Zo kunnen de gevechten heel lang duren en eindigen ze denk ik minder vaak in tranen. Ook per ongeluk een tikje op de achterkant maakt minder uit. Die is super stabiel.
Wat echt cruciaal gaat worden is bandenmanagement. Na mijn pitstop (ik had geen banden gewisseld) ben ik sommige bochten in een hogere versnelling gaan rijden om de wielspin te beperken. Ook iets eerder gaan remmen. En dat hielp enorm. Ik kon 1.30 hoog, 1.31 laag rijden. Zeer constant iig. Daarvoor kon ik met moeite in de 1.32 blijven.
Oh, en ik kwam er achter dat je deze bak gi-gan-tisch over de kerbstones kunt knallen. Die rooie vlakjes raken is geen enkel probleem
Yep, dit is een leuke auto voor een toerwagenkampioenschap.
Ik vond hem ook wel leuk moet ik zeggen. Dat onderstuur bij bocht uit is erg vervelend het eerste rondje, maar je moet je er gewoon bij neerleggen dat zo'n auto zo rijdt en je alle rotatie bij bocht in moet doen, en dan komt het helemaal goed. En inderdaad je kunt erg echt leuk mee vechten, wiel off track is niet meteen einde race, en contacts kunnen ook best prima had ik het idee. Met Arjan wel 5 keer een 0x contact gehad, z'n auto zag er inmiddels wel wat gekreukeld uit maar voor zover ik begreep had hij er geen last van (en ik ook niet).
Volgens mij moeten we echter wel nog veel vinden in de setup, ook al kun je niet zoveel aanpassen. Ik denk toch dat we naar een veel lagere brake bias moeten gaan, je moet hem echt de bocht in kunnen remmen en gedraaid krijgen voordat je weer op het gas gaat, dat ging nu bijna niet vond ik (of niet genoeg) omdat de brake bias wat veilig afgesteld stond. Maar een klikje minder was het wel erg tricky bij de corkscrew enzo, lastig....
Die rode dingen naast de kerbs kon ik echter niet raken hoor, in de practice twee keer geraakt en de eerste keer was totaal m'n stuur ophanging kapot, hij stuurde helemaal niet meer.
Volgens mij moeten we echter wel nog veel vinden in de setup, ook al kun je niet zoveel aanpassen. Ik denk toch dat we naar een veel lagere brake bias moeten gaan, je moet hem echt de bocht in kunnen remmen en gedraaid krijgen voordat je weer op het gas gaat, dat ging nu bijna niet vond ik (of niet genoeg) omdat de brake bias wat veilig afgesteld stond. Maar een klikje minder was het wel erg tricky bij de corkscrew enzo, lastig....
Die rode dingen naast de kerbs kon ik echter niet raken hoor, in de practice twee keer geraakt en de eerste keer was totaal m'n stuur ophanging kapot, hij stuurde helemaal niet meer.
[ Voor 8% gewijzigd door NickThissen op 24-04-2013 09:32 ]
Er heerste even totale chaos op het rechte stuk toen ja. (volgens mij was er een Cadillac gespind en hielde er veel man voor in) Zag overal auto's en nam voor de zekerheid gas terug. En toen zag ik jou als een gek voorbij komenJarninho schreef op woensdag 24 april 2013 @ 09:13:
Vooral de actie bij Robbert op het rechte stuk tussen allerlei verkeer in was gaaf.
Vroeg remmen, en na de apex echt op het gas gaan is idd sneller met de Kia. Moet nog wel wat vinden in de setup denk ik. Met name stabiliteit bij het remmen met een lage BB.
Maar over die rooie vlakken, Jarninho: Op Laguna ging dat niet altijd goed:
1 keer in de practice mijn stuur scheef en 1 keer in de laatste bocht met zo'n rode bobbel ging ik op 2 wielen / driftend het zand in. Wel zoals jij al zei een voordeel dat je dan vol gas door kan in het zand en redelijk veilig weer de baan op kan.
Ik vond het zeer vermakelijk.
Enkel vind ik de ffb niet echt prettig. Nog maar eens aan sleutelen.
En als je hard remt dat geklapper op het stuur van de ABS is ook erg wennen.
Maar over die rooie vlakken, Jarninho: Op Laguna ging dat niet altijd goed:
1 keer in de practice mijn stuur scheef en 1 keer in de laatste bocht met zo'n rode bobbel ging ik op 2 wielen / driftend het zand in. Wel zoals jij al zei een voordeel dat je dan vol gas door kan in het zand en redelijk veilig weer de baan op kan.
Ik vond het zeer vermakelijk.
Enkel vind ik de ffb niet echt prettig. Nog maar eens aan sleutelen.
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Dat ABS geklapper vind ik ook maar niks, in de MX-5 is die ook zo hard aanwezig. Ja je voelt ABS in je stuur, maar niet zo lomp als dat iRacing hem nu doet simuleren.
iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!
Ik heb er niet veel van gemerkt eerlijk gezegd. Volgens mij hoef je niet eens zo hard te remmen hoor, net als in de MX-5, als hij begint te klapperen zit je toch gewoon te hard te remmen en heb je juist een langere remweg? Ik had ook het idee dat ik veel te hard op de rem aan het trappen was voordat ik dat effect ging voelen, misschien maar eens opnieuw kalibreren ofzo maar ik had niet het gevoel dat ik nog veel harder moest remmen dan wat ik nu deed.
Dat klopt ook Nick. Als het stuur begint te klapperen rem je te hard 
Maar tja he, af en toe gebeurde het..... Met name samen met jou bij T1.....
Ik had ook het idee dat ik harder moest trappen. Ik had gewoon mijn algemene calibratie gekopieerd. Ook nog aan tunen. Pfff hoop te doen
Maar tja he, af en toe gebeurde het..... Met name samen met jou bij T1.....
Ik had ook het idee dat ik harder moest trappen. Ik had gewoon mijn algemene calibratie gekopieerd. Ook nog aan tunen. Pfff hoop te doen
Die gesharede set van Nick was al een stuk beter dan de set die ik eerst (van jouJoepW schreef op woensdag 24 april 2013 @ 09:35:
Vroeg remmen, en na de apex echt op het gas gaan is idd sneller met de Kia. Moet nog wel wat vinden in de setup denk ik. Met name stabiliteit bij het remmen met een lage BB.
Zoals ik het nu zie (en wat Nick ook zegt), zou je het liefst voor de bocht de achterkant wat om willen gooien. Zodat je zsm daarna weer op het gas kan. Hele hoekige lijnen rijden ipv vloeiende. Ik weet alleen niet hoe je dat voor elkaar krijgt. In race 1 heb ik dat geprobeerd met die onstabiele set, maar het lukte me niet om dat snel te doen. In race 2 reed ik met de stabiele set en kreeg ik het niet voor elkaar, dus gewoon weer vloeiend gaan rijden. Ging uiteindelijk dus veel sneller.
Ik heb daar totaal geen last van gehad en heb volgens mij vrijwel elk vlak geraakt. Toen ik er in R2 na mijn pitstop achter kwam dat dat vrij eenvoudig ging[b][message=40147654,noline]Maar over die rooie vlakken, Jarninho: Op Laguna ging dat niet altijd goed:
Ja, dat is idd niet prettig. Maar wat Nick zegt klopt ook wel, dan rem je net even te hard.Had ik in het begin ook heel veel last van.[b][message=40147654,noline]Enkel vind ik de ffb niet echt prettig. Nog maar eens aan sleutelen.
Wat ik ook merkte, is dat je in de Kia de remdruk op moet bouwen. In bv de McLaren trap ik hard en begin ik daarna steeds minder hard te remmen. In de Kia moet je juist langzaam steeds harder beginnen te remmen.
Ik ga binnenkort op het iRacing forum maar eens een topic aanmaken rondom mijn gfx issues. Kon gister met alle gfx op het allerlaagste nieteens 84fps houden in de race, als ik op de forums af en toe zien met wat voor hardware anderen veel betere gfx kunnen rijden moet het bij mij toch ook wel wat beter kunnen. Spa was met een snelle test iig nog steeds niet heel best te rijden
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
FFB was echt ruk in race kwam helemaal niet rond .
en in prac en Q reed ik in de top 3
spijtig was voor de rest best leuk karretje maar zo zal ik hem niet veel rijden
en in prac en Q reed ik in de top 3
spijtig was voor de rest best leuk karretje maar zo zal ik hem niet veel rijden
Heb je nog logs van toen je CPU en GPU belasting deed meten tijdens het rijden? Zoja, deel die eensBM schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:49:
Ik ga binnenkort op het iRacing forum maar eens een topic aanmaken rondom mijn gfx issues. Kon gister met alle gfx op het allerlaagste nieteens 84fps houden in de race, als ik op de forums af en toe zien met wat voor hardware anderen veel betere gfx kunnen rijden moet het bij mij toch ook wel wat beter kunnen. Spa was met een snelle test iig nog steeds niet heel best te rijden
Doe je aan overclocking, die overclock eraf, geeft soms rare gedragen omdat de timings scheef kunnen gaan lopen.
Logs heb ik niet meer, zal een dezer dagen eens een nieuwe benchmark draaien en jullie mee slepen in mijn ellendeHoogie2004 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:57:
[...]
Heb je nog logs van toen je CPU en GPU belasting deed meten tijdens het rijden? Zoja, deel die eensAls je CPU of je GPU constant op 100% staat, is dat de bottleneck. Ik heb mijne zo afgesteld dat het beide rond de 90% zit tijdens normaal rijden.
Doe je aan overclocking, die overclock eraf, geeft soms rare gedragen omdat de timings scheef kunnen gaan lopen.
Xbox
De Kia zal waarschijnlijk mijn vriend niet gaan worden. Ik kam ook een paar minuten voor de quali startte online, en heb meteen Nick z'n setup gepakt. Paar rondjes gereden, maar had het idee dat ik veel eerder moest remmen dan bv Nick en Robbert. Daarna de rembalans wat verder naar achteren gezet, maar daar werd het niet heel veel beter door. Wel kreeg ik zo een beetje meer stuur bocht in. Ergens halverwege gequalied. Te weinig tijd gehad om uit te rekenen hoeveel fuel er nodig was, en op aanraden van de rest maar 26L gepakt. Dat bleek wat weinig te zijn.
Tijdens de start zat ik aan de binnenkant achter (volgens mij) Willem vast die vrij voorzichtig was, en werd door een aantal mensen aan de buitenkant voorbij gereden. Daarna langzaam een inhaalrace gereden totdat ik net binnen de top10 zat. Nog een heel leuk gevecht gehad met Jarno inderdaad van T1 tot in de Corkscrew, waar ik net aan het langste eind trok. Even later moest ik hem na wederom een remfout in de laatste bocht helaas voorbij laten gaan. Die laatste bocht zou de rest van de avond een probleem blijven.
Paar rondes voor het einde de pit moeten opzoeken omdat ik tekort kwam, en met mn stomme kop ook nieuwe voorbanden gepakt (had netzogoed alle 4 kunnen doen, dat was net zo langzaam geweest...). Ergens achteraan terug de baan op gekomen, en verder weinig meer kunnen doen.
Jammer genoeg was er maar een korte practice voor race 2. Ik had wel achter mn wing op 1 gezet (ik vond de achterkant veel te stabiel), en mijn toe-in achter op -2.5 of -3. Ook mijn rembalans weer iets verder naar voren gezet op 73 of 74. Dit alles resulteerde in een wat scherpere auto die veel makkelijker instuurde. Ik reed in practice ook een 1:30.5, maar die was ongeldig omdat ik ergens wat wijd was gegaan, en daar een offtrack aan overhield. Had dus nog sneller gekund...
Startte door mijn slechte resultaat in race 1 op P5 of P5. Racen ging prima deze keer. Kon de groep makkelijk bijhouden en ook achter me waren ze niet of nauwelijks sneller. Na een paar rondes lag ik op P2 achter Alidus. Had het gevoel dat ik sneller was, en had al een paar speldeprikjes uitgedeeld, maar nog geen echte mogelijkheid gehad om een move te maken. Even later hadik een vele betere exit uit de corkscrew, en ook de bochten erna kon ik veel druk zetten. Hierdoor probeerde ik hem uit te remmen voor de laatste bocht. Helaas remdeik iets te vroeg, en viel ik bijna stil op de apex. Dit gaf Nick die vlak achter me zat de gelegenheid om er buitenom voorbij te knallen op het rechte stuk. Toen Nick voorbij was riep mn spotter Clear, en ik wilde naar rechts om nog een beetje tow mee te kunnen pakken. Ik had echter niet gezien dat Paul van Mierlo in zn Caddy al in mijn dooie hoek gekropen was. Gevolg was dat ik hem net op z'n achter spatbord raakte, hem hierdoor in de rondte drukte, met alle ellende van dien. Auto was een beetje krom, maar er was nog goed genoeg mee te rijden om de pits te halen. Nieuwe auto gehaald, en de race een beetje eenzaam uitgereden. Weer een stomme fout van mezelf dat ik een auto niet gezien heb. Misschien dat ik toch eens moet gaan proberen om met koptelefoon op te rijden om zo de andere auto's beter te horen. Moet er in ieder geval iets op gaan verzinnen, want dit is niet goed. Voor mezelf niet, maar zeker niet voor diegene die ik hierdoor ook de race verpest...
Tijdens de start zat ik aan de binnenkant achter (volgens mij) Willem vast die vrij voorzichtig was, en werd door een aantal mensen aan de buitenkant voorbij gereden. Daarna langzaam een inhaalrace gereden totdat ik net binnen de top10 zat. Nog een heel leuk gevecht gehad met Jarno inderdaad van T1 tot in de Corkscrew, waar ik net aan het langste eind trok. Even later moest ik hem na wederom een remfout in de laatste bocht helaas voorbij laten gaan. Die laatste bocht zou de rest van de avond een probleem blijven.
Paar rondes voor het einde de pit moeten opzoeken omdat ik tekort kwam, en met mn stomme kop ook nieuwe voorbanden gepakt (had netzogoed alle 4 kunnen doen, dat was net zo langzaam geweest...). Ergens achteraan terug de baan op gekomen, en verder weinig meer kunnen doen.
Jammer genoeg was er maar een korte practice voor race 2. Ik had wel achter mn wing op 1 gezet (ik vond de achterkant veel te stabiel), en mijn toe-in achter op -2.5 of -3. Ook mijn rembalans weer iets verder naar voren gezet op 73 of 74. Dit alles resulteerde in een wat scherpere auto die veel makkelijker instuurde. Ik reed in practice ook een 1:30.5, maar die was ongeldig omdat ik ergens wat wijd was gegaan, en daar een offtrack aan overhield. Had dus nog sneller gekund...
Startte door mijn slechte resultaat in race 1 op P5 of P5. Racen ging prima deze keer. Kon de groep makkelijk bijhouden en ook achter me waren ze niet of nauwelijks sneller. Na een paar rondes lag ik op P2 achter Alidus. Had het gevoel dat ik sneller was, en had al een paar speldeprikjes uitgedeeld, maar nog geen echte mogelijkheid gehad om een move te maken. Even later hadik een vele betere exit uit de corkscrew, en ook de bochten erna kon ik veel druk zetten. Hierdoor probeerde ik hem uit te remmen voor de laatste bocht. Helaas remdeik iets te vroeg, en viel ik bijna stil op de apex. Dit gaf Nick die vlak achter me zat de gelegenheid om er buitenom voorbij te knallen op het rechte stuk. Toen Nick voorbij was riep mn spotter Clear, en ik wilde naar rechts om nog een beetje tow mee te kunnen pakken. Ik had echter niet gezien dat Paul van Mierlo in zn Caddy al in mijn dooie hoek gekropen was. Gevolg was dat ik hem net op z'n achter spatbord raakte, hem hierdoor in de rondte drukte, met alle ellende van dien. Auto was een beetje krom, maar er was nog goed genoeg mee te rijden om de pits te halen. Nieuwe auto gehaald, en de race een beetje eenzaam uitgereden. Weer een stomme fout van mezelf dat ik een auto niet gezien heb. Misschien dat ik toch eens moet gaan proberen om met koptelefoon op te rijden om zo de andere auto's beter te horen. Moet er in ieder geval iets op gaan verzinnen, want dit is niet goed. Voor mezelf niet, maar zeker niet voor diegene die ik hierdoor ook de race verpest...
Cube Nuroad Race (2022)
Ik zit nu al een tijdje te prutsen met de graphic options. Maar bv op Laguna blijft de boel in T1 inkakken. Ik snap er echt geen jota van.....BM schreef op woensdag 24 april 2013 @ 11:03:
[...]
Logs heb ik niet meer, zal een dezer dagen eens een nieuwe benchmark draaien en jullie mee slepen in mijn ellende
Shadow maps net eens UIT gezet en hoppa ruim boven de 200 FPS ipv met 90 in T1 met Shadowmaps aan.
[ Voor 11% gewijzigd door JoepW op 24-04-2013 11:30 ]
Ik heb er gisteren helemaal geen last van gehad. Merkte wel dat ik in de 2e race op de grid iets inkakte van mijn steady 120fps naar ong. 105-110, maar daarna geen issues meer. Vanavond waarschijnlijk geen tijd, maar zal een dezer dagen nog eens verder testen. Schijnt nl ook dat het nu beter werkt om je AA en AF via iracing in te stellen ipv in de graphics driver, maar dat is alleen maar hearsay....
Cube Nuroad Race (2022)
Shadow maps heb ik ook uitstaan. FPS gaan echt boven de graphics/mooiigheid 
@Nick: ik had inderdaad totaal geen last van de 0x contacts. Ging super
@Nick: ik had inderdaad totaal geen last van de 0x contacts. Ging super
Verwijderd
die framedrops had ik ook in het begin van de eerste practice voor heat1 alleen was dit wonderbaarlijk opgelost nadat ik uit mijn wagen was geweest en er terug in kwam .... waarom no idea maar ineens had ik terug mijn 120fps .... nadien interlagos getest en daar zag ik dit fenomeen niet meer, daar had ik alleen last van dwars gaan maar dat was op eigen aangeven
btw die rode hobbels op laguna kon ik perfect nemen kan zijn dat een hogere camber meer problemen geeft maar die van mij stond maar rond de 1.7 en daar kon ik perfect elke rode hobbel met pakken tot mijn verbazing
mss ook combinatie bandenspanning

Mijn frames waren gelijk als altijd alleen ik had een stuk betere AA en AF doordat ik hem nu ingame kan instellen. Hiervoor altijd met catalyst drivers buiten spel om moeten doen omdat ze ingame niet werkte. Dat probleem is voor mij iig nu opgelost.
X-post met het Fanatec topic:
Mijn CSP (V1) pedalen piepen, met name als ik gas geef. Heb er al regelmatig WD40 opgespoten, maar dat helpt niet. Iemand een idee wat voor spul ik het beste kan gebruiken? Kruipolie? Vet?
Mijn CSP (V1) pedalen piepen, met name als ik gas geef. Heb er al regelmatig WD40 opgespoten, maar dat helpt niet. Iemand een idee wat voor spul ik het beste kan gebruiken? Kruipolie? Vet?
Mijn CSR Elites gaspedaal doet dat heel soms als de veer scheef zit (2x gehad). Dan draai ik even aan de veer en het is weg.
[ Voor 6% gewijzigd door Hoogie2004 op 24-04-2013 12:43 ]
WD40 moet je ook niet gebruiken om te smeren
Dat is om vastgerotte bouten los te kunnen krijgen. Ik heb een paar weken geleden een spuitbusje met olie bij de praxis gehaald. Werkt uitstekend.
Ik gebruik racefiets olie in een spray fles. Dat werkt ook goed. Gewoon bij de Halforst gehaald. Als dat erop spray is piepen meestal zo weg.
Nadeel van dat smeren is wel dat er zo'n hoop troep in blijft plakken. Onder mijn bureau bij m'n pedalen is niet 'heel' schoon, en dat resulteerd in een hoop troep rondom de scharnieren. Verder geen last van, maar het oogt wat rommelig.
Xbox
Ik heb bij m'n V2 pedalen 1x gehad dat ze piepten, en bij mij was het met WD40 weg. Wat je evt. ook zou kunnen proberen is Teflon/PTFE spray.
Cube Nuroad Race (2022)
Hmm, volgens mij heb ik nog teflonspray in de garage staan. Ga ik eens even proberen, bedankt
Wordt er vanavond nog wat gehost? Heb niet zo'n zin om de public servers op te gaan eerlijk gezegd. We kunnen vast zelf iets veel leukers verzinnen
Ik had precies het zelfde.Arfman schreef op woensdag 24 april 2013 @ 12:41:
X-post met het Fanatec topic:
Probleem is het as die dwars loopt.
Die moet je even er uit halen, schoonmaken en invetten. ( ik gebruik gewoon ketting vet )
Staal op aluminium gaat na een tijd piepen.
[ Voor 5% gewijzigd door seninha op 24-04-2013 15:35 ]
Ik heb de volgende route afgelopen en heb er nu ff helemaal genoeg van want owowow wat moet je iRacing vaak herstarten als je grafische instellingen wilt testen.BM schreef op woensdag 24 april 2013 @ 11:03:
[...]
Logs heb ik niet meer, zal een dezer dagen eens een nieuwe benchmark draaien en jullie mee slepen in mijn ellende
Het betreft dus de weg met een ATI 7970 kaart met 3 Gb geheugen en 3 schermen op 5760*1200.
Om te beginnen me maar eens er toe gezet om de ATI drivers te updaten naar de laatste stand van zaken (13.3 Beta 3).
Maar wel op deze manier:
1) Oude drivers gedeïnstalleerd.
2) Restart
2) Echt alle AMD en ATI zooi verwijderd (let op als je een AMD moederbord of Processor hebt is dit link). Hier een korte instructie hoe de boel echt kwijt te raken: http://www.brightsideofne...amd-graphics-drivers.aspx
3) Weer herstarten
4) 13.3 beta3 installeren
Daarna in de iRacing document directory een aantal ini-files weggepletterd (nou ja backup van gemaakt):
- app.ini
- renderer.ini
Vervolgens http://members.iracing.co...ber/instruction/qs_07.jsp opgestart om iRacing zelf uit te laten zoeken welke HW ik in mijn systeem heb en wat volgens hun de beste instellingen zijn.
En toen in iRacing de boel gaan testen op Spa / Laguna / Suzuka / Laguna met steeds wisselende instellingen. Ik heb dus de ATI driver instellingen laten staan op "Toepassingsinstellingen gebruiken".
Uiteindelijk kwam ik op 121 FPS capped met een heel klein dropje bij de uitgang van de GP pits op Spa met deze instellingen. En het ziet er bijzonder goed uit moet ik zeggen.

- Anisotropic Filtering = 4x ----> Hoger zie ik tijdens het rijden toch niks van. Dus lekker simpel houden.
- AA Samples / Mode = 2x | 2 ---> Bv 4x | 2 kost 20-40 fps. en 4x | 0 ziet er slechter uit dan mijn huidige setting.
- Dynamic objs - filter: uit ---> Ik zag geen verschil en het koste enkele FPS'jes dus uitgelaten.
- Far Terrain: uit ----> Mega winst bij Pouhon op Spa (+20 a 30!)
- Disable DXTn (discouraged): aan ---> Beetje winst qua FPS en ik heb mem zat dus aangezet.
- Reduce z-fighting/flickering: uit ---> Enkel sommige bordjes op grotere afstand flikkerde wat, maar ik kreeg er wel 20-30 FPS door kado
Maar de meeste winst kreeg ik door de drivers een clean install te geven en iracing ini's opnieuw te 'maken'.
Toevoeging: de 121 FPS cap is om fluctuaties te voorkomen tijdens het rijden en het dubbele van de refreshrate van mijn schermen. Op iets boven de 90 gecapped is ook prima.
Als ik de boel vrij laat draai ik dus enkel nog bij de GP pits op Spa net onder de 121. Op alle andere plekken op Spa en andere circuits zit ik nu steady op 180-230 fps
Bij een vol veld zal de boel zeker nog wel zakken. Dus vandaar 121 FPS.
[ Voor 6% gewijzigd door JoepW op 24-04-2013 15:42 ]
Bedankt voor de uitleg Joep! Ga ik vanavond (als ik tijd heb voor ik ga sporten) 'even' proberen
Heb niet de illusie dat ik jouw FPS ga halen, maar als ik weer rond de 70/80fps kan komen zonder al te veel drops, en een beeeeeetje eycandy ben ik al dik tevreden
Xbox
Arfman in "iRacing: 2013 Seizoen 1 t/m 4"NickThissen schreef op woensdag 24 april 2013 @ 15:26:
Wordt er vanavond nog wat gehost? Heb niet zo'n zin om de public servers op te gaan eerlijk gezegd. We kunnen vast zelf iets veel leukers verzinnen
Misschien leuk?
Joep, ik heb ook een 7970. Ik ga jouw settings uitproberen, hoor veel positieve verhalen op het iRacing forum ook.
Verwijderd
hey
heb en vraag.
ik heb mij ingeschreven op nickthissen.nl en ik zou normaal en confirmatie meel krijgen in ir
heb en vraag.
ik heb mij ingeschreven op nickthissen.nl en ik zou normaal en confirmatie meel krijgen in ir
Volgens mij moet nick jou even 'accepteren', maar dat weet ik niet helemaal zeker.
Als het gaat om het aanmaken van een nieuw account, dat kan inderdaad vaak mis gaan, je zou dan een PM moeten krijgen maar dat systeem werkt niet helemaal lekker meer. Als het kan kun je het misschien nog een paar keer proberen, met wat geluk lukt het een keertje. Maar misschien sta je nu al geregistreerd en kun je niet opnieuw proberen, durf ik zo snel even niet te zeggen. Als je me even een DM of PM stuurt (hier of in iRacing) met je gegevens (iRacing naam, custid, etc zodat ik je kan terugvinden) dan kan ik het handmatig proberen te regelen.
Delete 
Btw ik host niks vanavond. Ben al bezet met privé beslommeringen.
Ik kan wel wat opzetten als ik te horen krijg wat het moet zijn. Maar ook DD heeft een deel van de pot en kan dus ook wel hosten.
Btw ik host niks vanavond. Ben al bezet met privé beslommeringen.
Ik kan wel wat opzetten als ik te horen krijg wat het moet zijn. Maar ook DD heeft een deel van de pot en kan dus ook wel hosten.
[ Voor 109% gewijzigd door JoepW op 24-04-2013 17:55 ]
Ik wil zelf ook wel hosten hoor geen probleem, maar ik was meer aan het zoeken naar ideeen.
Die Radical ga ik misschien wel proberen Arjan, weet nog niet..... Liever iets om de nieuwere content te proberen. Heb nu ook de Ford Fusion dus misschien ga ik die wel eens uitproberen.
Die Radical ga ik misschien wel proberen Arjan, weet nog niet..... Liever iets om de nieuwere content te proberen. Heb nu ook de Ford Fusion dus misschien ga ik die wel eens uitproberen.
Fusion en Kia op een of andere road-course ?
Nee, want dan kan ik niet kiezenHoogie2004 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 18:05:
Fusion en Kia op een of andere road-course ?
Dat was ik ook aan het denken Nick, over de bochtigheid....
Kia op Oran Park?
Fusion op Interlagos?
Kia op Oran Park?
Fusion op Interlagos?
[ Voor 27% gewijzigd door Hoogie2004 op 24-04-2013 18:10 ]
Oeiii Champignon League vanavond.
Ik heb op zich wel zin om een potje te racen, maar wil ook voetbal zien
Leuke bak die KIA. Gister avond even mee gescheurd, wel erg wennen om met fwd te rijden. De bocht uit accelereren moet toch iets anders
Ga al heel snel weer rechtdoor...

Leuke bak die KIA. Gister avond even mee gescheurd, wel erg wennen om met fwd te rijden. De bocht uit accelereren moet toch iets anders
Beide goed idee... Wat doen we dan, league only? Weet niet hoeveel animo er is. En open gooien lijkt me ook niet het beste plan, krijg je een uur lang mensen die je van de baan rammen en als de race start is iedereen weg.Hoogie2004 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 18:09:
Dat was ik ook aan het denken Nick, over de bochtigheid....
Kia op Oran Park?
Fusion op Interlagos?
??
[ Voor 23% gewijzigd door NickThissen op 24-04-2013 18:24 ]
League only lijkt me prima, normaal ww en hier posten ook goed...
Ik kom wel even meedoen denk ik. Kan ook nu 1 van die 2 starten, doen we aansluitend de andere. Mits ik niet toch voetbal ga kijken of de vriendin ineens weer andere plannen heeft
Ik kom wel even meedoen denk ik. Kan ook nu 1 van die 2 starten, doen we aansluitend de andere. Mits ik niet toch voetbal ga kijken of de vriendin ineens weer andere plannen heeft
Prima, kies maar dan.Hoogie2004 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 18:29:
League only lijkt me prima, normaal ww en hier posten ook goed...
Ford @ Interlagos
Wachtwoord word GotFun
Wachtwoord word GotFun
Doe dan wel ook even de Chevy voor het geval mensen de Ford niet hebben.
Haha lol Nick. Ik kom ook wel even. Tot zo.
Edit:
Ik dacht Ford GT
Ik heb geen van deze bakken.. En rij ga ze voorlopig ook niet kopen
Edit:
Ik dacht Ford GT
[ Voor 54% gewijzigd door Streskip op 24-04-2013 19:13 ]
Wat een faal is die combo, compleet belachelijk
Hmmz, so far blijft m'n FPS niet heel best. Volgens stappenplan van Joep driver opnieuw geinstalleerd, en iRacing laten bepalen wat voor mij van toepassing zou zijn. Dat waren dus de allerlaagste settings... alleen zelf even triplescreen aangezet en toen even rondje Spa gedaan (met alles op low, of uit dus).
Dat resulteerde in een gemiddelde framerate van 100, met een max van 187, en een min van 47... Dat was dus ook nog alleen op de baan, in verkeer dus nog steeds onrijdbaar. Zal nu eens even een benchmark mee laten lopen die cpu en gpu gebruik logt...
Dat resulteerde in een gemiddelde framerate van 100, met een max van 187, en een min van 47... Dat was dus ook nog alleen op de baan, in verkeer dus nog steeds onrijdbaar. Zal nu eens even een benchmark mee laten lopen die cpu en gpu gebruik logt...
Xbox
Ik heb de settings van Joep gebruikt (behalve de driver, ik draai nog 13.2, if it ain't broken ...) en niet alleen ziet iRacing er veel beter uit, de FPS blijven ook stabieler in een testsessie op Spa. Zo rond de 140, met drops naar 110 op s/f, waar dat eerder rond de 90-95 zat. Kijken hoe het gaat met een volle sessie zometeen.
Ik ga denk ik wel de Radical rijden, heb die ovalbakken niet
Ik ga denk ik wel de Radical rijden, heb die ovalbakken niet
Ik heb het idee dat er iets bij jou op de achtergrond draait wat performance wegsnoept...
Als ik het me nl. goed herinner had jij best nette hardware om iracing te draaien.
Als ik het me nl. goed herinner had jij best nette hardware om iracing te draaien.
Cube Nuroad Race (2022)
Ik kan helaas niet mee doen
Heb nog veel te doen voor school. Met een NASCAR auto op een road circuit is altijd leuk.
[ Voor 30% gewijzigd door Niellie41 op 24-04-2013 19:22 ]
Ik heb ook beide niet dus zal ook niet joinen
Gister toch wat dingetjes aangeschaft voor aankomend seizoen voor de
maandag gewoon simpel omdat ik de maandagen echt heel leuk vind
en om me avond goed af te sluiten de knoop doorgehakt en de CSR Elite's besteld
Gister toch wat dingetjes aangeschaft voor aankomend seizoen voor de
maandag gewoon simpel omdat ik de maandagen echt heel leuk vind
en om me avond goed af te sluiten de knoop doorgehakt en de CSR Elite's besteld

Zo doe maar stoer. Ze zijn nu trouwens met de Kia op Motegi bezig. Als je die hebt kan je mee doen.
Gen 6 op Interlagos was een ramp. Niet te rijden.
Gen 6 op Interlagos was een ramp. Niet te rijden.
Gisteravond iRacing geupdate, en gelijk in de funrace gesprongen. Nou, dat ging dus niet zo goed. De Kia reed voor geen meter, de headset haperde, de spiegel leek verkeerd om te werken en ik was ook nog eens hondsmoe. Dus na zo'n 30 minuten, toen de headset weer uitviel, maar gestopt en gelijk het bedje ingedoken.
Vanavond maar eens kijken of het beter gaat.
Vanavond maar eens kijken of het beter gaat.
ik ben heel stoer haha
twin ring heb ik niet, zat eraan te denken om straks nog een race mee te pakken op
spa
twin ring heb ik niet, zat eraan te denken om straks nog een race mee te pakken op
spa
Net geprobeerd, start maar vanuit de pits...TuxieDeni schreef op woensdag 24 april 2013 @ 19:29:
ik ben heel stoer haha![]()
![]()
spa
Volgens mij is mijn pc prima voor iRacing idd.derx666 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 19:21:
Ik heb het idee dat er iets bij jou op de achtergrond draait wat performance wegsnoept...
AMD Phenom II X4 965 (what's in a name)
8/16GB RAM (afhankelijk welke reepjes ik erin heb
AMD Radeon 6950 met 2GB geheugen.
Volgens mij moet iRacing daarmee prima draaien, maar goed, dat doet het dus niet.
Net voor de grap de settings van Joep ff ingesteld, een diashow gaat bijna soepeler
Zie nu wel dat mijn CPU en GPU lang niet volledig gebruikt worden, CPU zit zowel bij de lage als de hoge settings onder de 50%. GPU zit bij de hoge settings maximaal op 65, maar meestal onder de 50%, bij de lage settings komt ie sowieso nergens boven de 50%.
Lijkt er op dat iets mijn pc tegenhoud om zijn hardware volle bak te gebruiken
Xbox
Je hebt vast ook al de app.ini en renderer.ini weggegooid? Er moet iets mis zijn met je hardware of BIOS instellingen. Ook vreemd dat hij niet al je CPU/GPU kracht gebruikt, mijn CPU (i5 2500K op 4.4GHz) wordt voor 50% gebruikt ongeveer, die van jou zou eigenlijk richting de 80-90 moeten zitten volgens mijn gevoel.
ini bestandjes had ik weggegooit ja, helemaal schoon begonnen.Arfman schreef op woensdag 24 april 2013 @ 19:56:
Je hebt vast ook al de app.ini en renderer.ini weggegooid? Er moet iets mis zijn met je hardware of BIOS instellingen. Ook vreemd dat hij niet al je CPU/GPU kracht gebruikt, mijn CPU (i5 2500K op 4.4GHz) wordt voor 50% gebruikt ongeveer, die van jou zou eigenlijk richting de 80-90 moeten zitten volgens mijn gevoel.
Kan d'r nu ff niet meer van maken. Zal morgen proberen d'r een paar zinnige grafiekjes van te maken, en dan mogen ze bij iRacing mee gaan denken.
Nu eerst sporten
Xbox
Trouwens over dat klapperen van het stuur in de Kia bij remmen... Heb er totaaaaal geen last van. Hij doet dat gewoon niet. Heb net de rem zo kort gekalibreerd dat ik met m'n teen 100% de rem in kan trappen en alsnog blijft het stuur gewoon stil (alleen bij terugschakelen even een schokje, en bij wild sturen tijdens het remmen)....
Ik heb dat wel vaker als ik heel hard rem, of eigenlijk te hard..NickThissen schreef op woensdag 24 april 2013 @ 20:04:
Trouwens over dat klapperen van het stuur in de Kia bij remmen... Heb er totaaaaal geen last van. Hij doet dat gewoon niet. Heb net de rem zo kort gekalibreerd dat ik met m'n teen 100% de rem in kan trappen en alsnog blijft het stuur gewoon stil (alleen bij terugschakelen even een schokje, en bij wild sturen tijdens het remmen)....
Ja, daar heeft iedereen het over en dat het zo vervelend is. Ik heb het dus totaal niet.
Extreme Speed Motorsports (ALMS) heeft afgelopen weekend de 1e en 2e plaats behaald op de straten van Long Beach en iRacing heeft daarmee geholpen.

Er staat een artikel op inRacing News waarin staat dat de coureurs van ESM op Long Beach hebben gereden in iRacing!
http://www.iracing.com/in...-little-help-from-iracing
edit:
Als iemand niet weet wat Long Beach is:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=fwjne-Lxiak]

Er staat een artikel op inRacing News waarin staat dat de coureurs van ESM op Long Beach hebben gereden in iRacing!
edit:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=fwjne-Lxiak]
[ Voor 10% gewijzigd door Niellie41 op 24-04-2013 20:18 ]
Nu wij nog! Die fontein wordt een killer!
[ Voor 61% gewijzigd door Streskip op 24-04-2013 20:15 ]
Dat heb idd ook hoor. Mijn GPU en CPU (beide 80% of zo) draaien echt nooit op volle kracht en geheugen is ook niet de bottleneck. Het lijkt net alsof iRacing gewoon heel inefficiënt met al die rekenkracht omgaat.BM schreef op woensdag 24 april 2013 @ 19:53:
[...]......Lijkt er op dat iets mijn pc tegenhoud om zijn hardware volle bak te gebruikenWat raar is, want bij 3DMark haal ik wel gewoon wat ik met mijn hardware zou moeten halen...
@Joep
Hoeveel FPS haal je bij uitgang pitstraat op Suzuka, daar zit bij mij een enorme dip naar 40FPS.
btw als je nog zin hebt om met de KIA te spelen, hier is een "aparte" setup die goed werkt, let op de Toe-in/out. (to drive a boat you need to think like a boat
)
https://www.dropbox.com/sh/fg6ue168lek59q6/_oFfygzZA6
Hoeveel FPS haal je bij uitgang pitstraat op Suzuka, daar zit bij mij een enorme dip naar 40FPS.
btw als je nog zin hebt om met de KIA te spelen, hier is een "aparte" setup die goed werkt, let op de Toe-in/out. (to drive a boat you need to think like a boat
https://www.dropbox.com/sh/fg6ue168lek59q6/_oFfygzZA6
How do you save a random generator ?
Geen dip bij de uitgang Suzuka. Wel een klein beetje (maar wel boven 120 fps) in de esses door die stomme hekken daar.
Komt me heel bekend voor die setup. Ik heb alleen de voor stabi zachter. Die camber flink naar beneden helpt idd behoorlijk. De toe-in staat bij mij ongeveer vergelijkbaar. (Ja Jubby: ik heb vandaag met de Kia getest
)
Komt me heel bekend voor die setup. Ik heb alleen de voor stabi zachter. Die camber flink naar beneden helpt idd behoorlijk. De toe-in staat bij mij ongeveer vergelijkbaar. (Ja Jubby: ik heb vandaag met de Kia getest
[ Voor 7% gewijzigd door JoepW op 24-04-2013 21:06 ]
Moet ik dus nog wat met de grafische settings spelen, gewoon als ik wegrij stottert alles, bij de eerste bocht is het dan wel alweer rond de 80 FPS.JoepW schreef op woensdag 24 april 2013 @ 21:05:
Geen dip bij de uitgang Suzuka. Wel een klein beetje (maar wel boven 120 fps) in de esses door die stomme hekken daar.
Komt me heel bekend voor die setup.
Ik heb alleen de voor stabi zachter. Die camber flink naar beneden helpt idd behoorlijk. De toe-in staat bij mij ongeveer vergelijkbaar. (Ja Jubby: ik heb vandaag met de Kia getest)
Met de KIA moest ik ineens aan een kano denken wat sturen betreft, daar stuur je ook mee naar links door naar rechts te hangen en van de ronde vorm gebruik te maken, dat dus een beetje met de Toe`s geprobeerd en het maakte de corkscrew ineens wel mogelijk.
Wel leuke auto vind ik tot nog toe, ben benieuwd naar de kwaliteit van de races.
Wat willen ze nou bereiken met zo'n post? Snap die PR gasten af en toe echt niet, jezus... Een baan die al 6 jaar in ontwikkeling is moet je of uitbrengen of stilzwijgend dood laten gaan. Ga je toch geen reclame van maken?!Niellie41 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 20:12:
Extreme Speed Motorsports (ALMS) heeft afgelopen weekend de 1e en 2e plaats behaald op de straten van Long Beach en iRacing heeft daarmee geholpen.
[afbeelding]
edit:
[video]
En dat gelul dat de track exact hetzelfde is in het echt, met elk bumpje op dezelfde plek, wat een bullshit. Die baan is 6 jaar geleden gescand en tig keer gerepaved (het is een openbare weg toch? maakt het alleen erger), die bumps zijn ECHT niet meer hetzelfde. Puur PR lul verhaal dus.
Ik heb wel op alle circuits en met de diverse auto's die ik getest heb dat de fps als ik 'in de auto stap' beginnen vlak onder de 100 en dan vrij snel stijgen naar 120.enchion schreef op woensdag 24 april 2013 @ 21:22:
[...]
Moet ik dus nog wat met de grafische settings spelen, gewoon als ik wegrij stottert alles, bij de eerste bocht is het dan wel alweer rond de 80 FPS.
Met de KIA moest ik ineens aan een kano denken wat sturen betreft, daar stuur je ook mee naar links door naar rechts te hangen en van de ronde vorm gebruik te maken, dat dus een beetje met de Toe`s geprobeerd en het maakte de corkscrew ineens wel mogelijk.
Wel leuke auto vind ik tot nog toe, ben benieuwd naar de kwaliteit van de races.
Komt denk ik door het pre-loaden van die shadows.
Al gevonden het zijn idd die dynamic objects, halen bij mij gewoon 80 FPS weg.JoepW schreef op woensdag 24 april 2013 @ 22:34:
[...]
Ik heb wel op alle circuits en met de diverse auto's die ik getest heb dat de fps als ik 'in de auto stap' beginnen vlak onder de 100 en dan vrij snel stijgen naar 120.
Komt denk ik door het pre-loaden van die shadows.

(trucje van iRacing om ervoor te zorgen dat niemand meer om een visuele update gaat vragen denk ik)
Gelukkig, het vreemde gedrag van de KIA gisteren lag niet (alleen) aan mij. Nieuwe grafische drivers geinstalleerd, iRacing de boel laten detecteren, de liniaal erbij gepakt, en jawel, de KIA gedraagt zich nu keurig. Phew.
De virtuele spiegel is nu heel anders, daar was voor de build ook al iets mee mis, kennelijk een probleempje met de vorige drivers.
Er lijkt iets veranderd te zijn aan de controller code, alsof er minder wordt gefilterd. Mijn stuur trilt nu een beetje, dat was voor de laatste build niet zo.
De virtuele spiegel is nu heel anders, daar was voor de build ook al iets mee mis, kennelijk een probleempje met de vorige drivers.
Er lijkt iets veranderd te zijn aan de controller code, alsof er minder wordt gefilterd. Mijn stuur trilt nu een beetje, dat was voor de laatste build niet zo.
[ Voor 16% gewijzigd door ZeeZeiler op 24-04-2013 23:01 ]
idd forum staat er vol van zijn gasten die van 240 fps naar 80 gaan enkel door die optieenchion schreef op woensdag 24 april 2013 @ 22:58:
[...]
Al gevonden het zijn idd die dynamic objects, halen bij mij gewoon 80 FPS weg.
(trucje van iRacing om ervoor te zorgen dat niemand meer om een visuele update gaat vragen denk ik)
Het kostte me 6 rondjes, maar nou heb ik álle roze vlakjes in 1 rondje geraakt
geen enkel stukje onbalans in de Kia.
En de tijd zat in de buurt van de pole tijd van gisteren, hoewel ik daar niet mee bezig was. Ik wilde gewoon elk vlakje zo hard mogelijk raken
En de tijd zat in de buurt van de pole tijd van gisteren, hoewel ik daar niet mee bezig was. Ik wilde gewoon elk vlakje zo hard mogelijk raken
ik heb geen idee waar je het over hebt..........Streskip schreef op woensdag 24 april 2013 @ 19:46:
[...]
Net geprobeerd, start maar vanuit de pits...

maar toch na de miljoenen crashes in de eerste ronde daarna nog
lekker kunne rijden en vechten en toch naar de 3e plek gereden voor de mclarens.
zat op start finish aan de staart van de nummer 2 maar had een ronde te kort om hem
nog te kunnen inhalen

http://members.iracing.co...nid=8066256&custid=113192
Dit topic is gesloten.