iRacing: 2013 Seizoen 1 t/m 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 ... 141 Laatste
Acties:
  • 263.697 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Jarninho schreef op woensdag 24 april 2013 @ 23:13:
Het kostte me 6 rondjes, maar nou heb ik álle roze vlakjes in 1 rondje geraakt :) geen enkel stukje onbalans in de Kia.

En de tijd zat in de buurt van de pole tijd van gisteren, hoewel ik daar niet mee bezig was. Ik wilde gewoon elk vlakje zo hard mogelijk raken :)

[video]
Leuke doelstelling/afleiding.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarninho
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-01-2024
Was meer om aan te tonen hoe stabiel de kia is, en dat de roze vlakjes geen schade veroorzaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:53

BM

Moderator Spielerij
Resultaat van de testen van daarstraks.

Met deze settings
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jZw3m3rdL6DcZzQsYkHoz6IC/full.png

kom ik uit op deze framerates over een rondje spa

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ov5TQBCCnJJ20ir8JBJKNKmY/full.png

waarbij mij cpu en gpu als volgt bezig zijn. (deze is over 2 rondjes gedaan)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3sNJV6YZ9OhiHjTtBOZkyUkZ/full.png

Als ik de settings flink omhoog gooi word het resource gebruik (iets) beter:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RDgOIyuJ6DH4RqIrtrK9VR5a/full.png

Maar goed, het effect op de FPS mag duidelijk zijn :p

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ZxkXN9elH9Frq1RHd7q2CDRl/full.png

Wellicht dat iemand adhv deze data een idee heeft wat er aan de hand zou zijn. Ga morgen deze dingen iig ff op het iRacing forum zetten. Nu eerst m'n bed eens opzoeken.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Zo op het eerste gezicht zie je dat de fps omhoog schiet precies waar de GPU dat ook doet. Dus lijkt alsof die ij alle andere stukken tegen gehouden wordt op een of andere manier. Zijn die 3 pieken per rondje afhankelijk vab waar je je rondje bent of van de tijd ? Dus als je ergens stil gaat staan zie je de fps dan ook zo schommelen ?

Mn punt is: ik verwacht het eerder andersom. Bij zwaar stukje van de track zou GPU meer werk moeten hebben. Daardoor ofwel meer GPU usage en gelijke fps, of gelijke (maximale) GPU usage en dip in fps. Maar niet meer GPU udage EN meer fps, dat geeft aan dat hij op minder zware stukken de GPU vertraagd zodat je lagere fps haalt ofzo...

Andersom gezien kun je misschien denken dat hogere GPU usage = hogere fps, maar dat is niet logisch... Waarom heeft hij dan minder GPU usage op veel plekken, waarom niet gewoon daar wat meer GPU gebruiken dan als dat blijkbaar hogere fps oplevert... Dus ik denk dat er iets fout zit dat je GPU afgeremd wordt (te warm? Overclocked? )

[ Voor 50% gewijzigd door NickThissen op 24-04-2013 23:55 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Nog laatste reactie, bovenstaande data is met stock speeds. CPU en GPU waren overclocked, maar draaien nu weer standaard. Dus 3,4Ghz voor CPU en ik meen 800Mhz voor de GPU.

Volgens mij is de FPS stabiel als ik stil sta, drops zijn op de bekende plekken (uitkomen la source, richting pouhon etc).

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:24

derx666

mecker ende blaet

BM: om heel eerlijk te zijn is die AMD 965 geen high end CPU voor iRacing. iRacing houdt echt van intel spul wat dat betreft. Ook de 6950 is vorige generatie GPU, en ook niet de top end van die generatie (dat was de 6970). Je kunt dit niet vergelijken met de spullen die Joep draait. Die zit volgens mij met een hele dikke intel i5 of i7 die overgeclockt is en als GPU een AMD 7970. Je moet dus ook zeker niet de performance van hem verwachten.

(dit stuk hieronder is geschreven terwijl jij je post hierboven neerzette)
Als tips in vergelijking met de settings die Joep hier eerder neerzette:
- Grandstand en crowd op low, de rest medium
- dynamic obj, uit
- Anisotropic filtering en AA allemaal uit
- improve car textures evt nog uit.

zorgen dat je FOV op de virtual mirror niet te hoog is, die 60 van Joep is prima.

Wat windows betreft:
zorg dat je zoveel mogelijk niet essentiele dingen uit hebt staan. Dingen als bv virusscanners enz. Kijk ook dat je niet pre ongeluk 2 virusscanners tegelijk hebt draaien. Sommige "gratis" programma's vinden het leuk om bv een McAfee scanner gratis mee te installeren. Dat wil nog wel eens vervelende bijeffecten geven...

Zou je anders eens HijackThis (http://downloads.sourcefo...0.5%20beta/HijackThis.exe) willen draaien en me daarvan de output in PM sturen? Misschien heb je dingen op de achtergrond draaien waarvan je nieteens weet hebt. Als je win Vista/7/8 hebt wel even als administrator draaien, anders werkt het denk ik niet.

Ook zou je kunnen kijken naar het volgende: http://bitsum.com/about_cpu_core_parking.php
Hiermee kun je het zogenaamde coreparking uitzetten. Volgens het artikel (vluchtig doorgelezen) lijkt het op AMD cpu's een groter negatief effect te hebben dan op intel spul, en is het zeker voor gaming slim om het uit te zetten.

Hopelijk kun je hier wat mee...

EDIT:

Waarom heb je je memory sliders zo laag staan ? Zet die van de GPU eens op ong. 1800Mb en de system memory op 2048 (vol open).
Het rare aan de grafieken vind ik dat soms de GPU utilisation omheeg schiet, en je FPS dan ook hoger wordt. Mij lijkt dat net of je vga kaart soms geknepen wordt. Is maar een idee, maar dat is mijn eerste idee bij die grafieken.

[ Voor 9% gewijzigd door derx666 op 25-04-2013 00:15 ]

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
derx666 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 00:05:
Het rare aan de grafieken vind ik dat soms de GPU utilisation omheeg schiet, en je FPS dan ook hoger wordt. Mij lijkt dat net of je vga kaart soms geknepen wordt. Is maar een idee, maar dat is mijn eerste idee bij die grafieken.
Dat dacht ik dus ook. Heb er niet veel verstand van maar vind het raar dat meer gpu = meer fps. Lijkt alsof de gpu gewoon niet volledig gebruikt wordt, waardoor gpu usage inkakt en fps dus ook. En af en toe (bekende stukken van de track) krijgt hij even iets meer werk voor z'n kiezen en dan zet hij even alle zeilen bij en schiet je fps ook omhoog. Maar als dat zo is dan zou je dus ook gewoon altijd volledig gebruik moeten kunnen maken van de gpu (tenzij hij te warm wordt of ergens ingesteld staat dat hij zichzelf terugschroeft als hij denkt dat het kan) om altijd de fps hoog te houden.

Mijn CPU heeft ook zo'n feature dat hij een paar cores lager gaat draaien of zelfs "uit zet" geloof ik. Meteen uitgezet want dat is bagger. Leuk voor kantoor werk misschien maar voor games werkt het niet. Heb echter nog nooit gehoord dat GPUs dat ook doen.

zorgen dat je FOV op de virtual mirror niet te hoog is, die 60 van Joep is prima.
Misschien iets heel anders, maar misschien is dit een reden waarom je soms moeite hebt om andere auto's vlak achter en naast je te zien? Volgens mij klaagde je daar wel eens over toch. Ik heb mijn virtual mirror op een fov van 100 ofzo geloof ik, dan zie je echt veel meer. Je verkijkt je er de eerste paar dagen wel op want mensen lijken een stuk verder weg dan dat ze echt zijn, maar je kunt ze wel nog een beetje volgen terwijl ze opzij schuiven om langs je te gaan rijden (als ze echt langs je zitten natuurlijk niet meer). Ik zie dus in de virtual mirror (in m'n ooghoeken) dat er een auto achter me opzij schuift. Als jij de fov zo hebt dat je dat net niet meer ziet (auto is al uit je spiegel weg voordat hij de move maakt) dan kan ik me goed voorstellen dat je hem compleet mist. Zou het eens proberen hoger te zetten, misschien dat het helpt.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:06
Ik heb de virtual mirror op 120 staan, volgens mij al sinds het prille begin (is dat wellicht ook de standaard waarde).
Het ziet er inderdaad wat vertekend uit, maar je ziet auto's wel goed bewegen om je heen.

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 10:53

Hoogie2004

Whohooooo

Mij vallen de memory sliders op. Vooral die van de GPU. Ik weet niet hoeveel geheugen je kaart heeft (ik hoop toch minimaal 1GB) en die slider kan dus wel wat omhoog.

Ik heb zelf een AMD Phenom II X4 970, en een NVidia GTX560ti, vergelijkbaar met jouw systeem dus. Ik zal eens kijken of ik vandaag / morgen even een screenshot kan plaatsen van mijn settings. Ik rijd overigens wel met maar 1 scherm.

#edit: Nog wat verder doorgedacht, en het lijkt een beetje een bandbreedte of memory issue ergens. Als je CPU en GPU geen data aangeleverd krijgen, kunnen ze ook niets berekenen natuurlijk. Zeker met 3 schermen is er veel te renderen, en je textures zullen toch bij je GPU moeten komen, als de GPU maar 512 mb kan gebruiken, is dat misschien wel te weinig met 3 schermen. Hoe hoger de resolutie, hoe meer memory je nodig hebt op je GPU.

[ Voor 44% gewijzigd door Hoogie2004 op 25-04-2013 08:33 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:29

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik heb ook nog ff lopen zoeken.

http://www.tomshardware.c...+usage+bf3+paired+low+fps
http://www.tomshardware.co.uk/forum/362298-28-usage-paired
http://www.tomshardware.c...38-13-sapphire-7970-usage
http://www.tomshardware.co.uk/forum/365388-33-usage
http://www.tomshardware.co.uk/forum/126222-13-usage
http://www.tomshardware.c...40-28-bottlenecking-usage
http://www.tomshardware.c...-multi-improvement-single

Even snel kijkend zie ik wel wat opmerkingen over het gebruik van cores van een CPU.
Ik kan mij herinneren dat ik met een of andere regedit het aantal cores heb verhoogt dat door iRacing gebruikt wordt (of zo). Weet alleen helemaal niet meer hoe dat ook al weer zat. (Ow ja Derx / Nick..... Core Parking it is ;) )

Hier nog iets van het memberforum:
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3187617.page

En ik durf het haast niet te zeggn en ik baal er zelf ook van, maar er zijn nieuwe ATI drivers uit:
http://support.amd.com/us...es/radeonaiw_vista64.aspx
En dan ff snel nog de FoV van de virtuele spiegel. Die staat idd standaard op 120. Leuk dat je alle auto's om je heen ziet, maar als iemand op je bumper zit lijkt het net alsof hij nog kilometers achter je zit.
Ik heb de virtuele mirror, echte binnen en buitenspiegels (en mijn zijschermen) zo afgesteld dat ik een auto naast me / achter me altijd op een of andere manier zie. Het is ff wennen, maar ik vind het nu heel prettig.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik heb die 120 echt nodig, anders heb ik geen idee wat er om me heen gebeurt met 1 scherm en FOV van 55 of 60 ofzo.... Met 3 schermen lijkt 120 voor die mirrors me ook overkill, behalve als je de cockpit mirrors uit hebt staan.

[ Voor 31% gewijzigd door Hoogie2004 op 25-04-2013 06:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Ik heb een FOV van 139 op 3 schermen, maar dan zie je niet altijd alle zijspiegels, dus dat is best lastig, daarom heb ik me mirror ook op hogere fov staan.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 23:00

Arfman

Drome!

Ik heb die mirror ook op 120 staan, zie je veel meer. Verder eens met de tips hierboven qua sliders, zet dat eens omhoog en kijk wat er gebeurt.

Gisteavond een 24H Du Fun gereden met de Corvette op Spa. Nadat ik de eerste ronden had overleefd (echt wel 20 crashes gezien ofzo :P) lag ik 2e. Op jacht gegaan naar de nummer 1 en dat lukte, uiteindelijk met 20 seconden voorsprong over de finish gekomen als winnaar :D Geinige auto geworden, die Corvette.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 14:47
Voor hen die de post van Joep misschien gemist hebben :

Het complete overzicht voor Seizoen 2 in iRacing:

https://docs.google.com/s...t1TEJxblNTZWc&usp=sharing

Dan kan je snel via filters en dergelijke bepalen welke tracks je best koopt om zo veel mogelijk te rijden.

@ BM : ik zou eerst maar eens proberen om die memory sliders naar rechts te schuiven.

GFX mem staat gelimiteerd op 580 en er is al 584 in gebruik. Weet niet hoe het intern juist werkt maar als er geswapt moet worden zal je inderdaad niet veel frames halen.
Je kaart heeft 2 GB memory, zet die slider dan op een 10% minder of zo, zodat hij 1.8 of 1.9 gebruikt.

Ook de slider voor je normale RAM moet je gewoon naar rechts pleuren ;-)

[ Voor 27% gewijzigd door Fragbeestje op 25-04-2013 08:38 ]

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarninho
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-01-2024
Hier een korte samenvatting met wat momenten uit de funrace met de Kia van afgelopen dinsdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:51

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

ik zou graag wat banen en (1) auto willen aanschaffen.
Ik heb de skip, mustang en mclaren al aangeschaft. Mij lijkt de Ford GT/ Chervolet c6 een goede keuze.
Dit omdat je deze kan gebruiken in de c-classe en later in de b-classe. ik weet niet hoe de kia rijd en of deze populair is/wordt? anders wacht ik daarmee..

Ook wil ik de bekendste/meest voorkomende banen aanschaffen (4 of 5) zodat ik de 20% korting pak.
Enige suggestie voor welke banen? of eventueel auto? waar ik het beste mee door kan..?
Heb zelf kwa banen niet echt veel inzicht erop waar en wie er veel op gereden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Jarninho schreef op donderdag 25 april 2013 @ 08:40:
Hier een korte samenvatting met wat momenten uit de funrace met de Kia van afgelopen dinsdag.

[video]
Haha, als ik het zo terug kijk lijkt dat tikje op joep in de laatste ronde wel heel smerig :P Sorry :>

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
Nickrsd schreef op donderdag 25 april 2013 @ 08:45:
Ik heb de skip, mustang en mclaren al aangeschaft. Mij lijkt de Ford GT/ Chervolet c6 een goede keuze.
Dit omdat je deze kan gebruiken in de c-classe en later in de b-classe. ik weet niet hoe de kia rijd en of deze populair is/wordt? anders wacht ik daarmee..

Ook wil ik de bekendste/meest voorkomende banen aanschaffen (4 of 5) zodat ik de 20% korting pak.
Enige suggestie voor welke banen? of eventueel auto? waar ik het beste mee door kan..?
Heb zelf kwa banen niet echt veel inzicht erop waar en wie er veel op gereden worden.
Hier :
Overzicht S2 2013

In het overzicht voor S2 kan je snel via filters selecteren welke klasses en series je wil gaan rijden en dan kan je op de kolom week sorteren.
Zo zie je snel welke weken je kan meerijden of waar je nog content voor nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nickrsd schreef op donderdag 25 april 2013 @ 08:45:

Kijk eens in dat overzicht van Koen wat hij net post (thanks Koen, handig!).

Verder zijn de standaard tracks denk ik wel Spa, Watkins Glen en Road Atlanta. Verder ligt het eraan wat je wil gaan rijden, of wat je leuke type banen vind. Heb je liever F1 tracks? Dan heb je nog Suzuka, Silverstone, Interlagos bijv.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Fragbeestje schreef op donderdag 25 april 2013 @ 08:54:
[...]

Hier :
Overzicht S2 2013

In het overzicht voor S2 kan je snel via filters selecteren welke klasses en series je wil gaan rijden en dan kan je op de kolom week sorteren.
Zo zie je snel welke weken je kan meerijden of waar je nog content voor nodig hebt.
Misschien ligt het aan mij maar volgens mij kan ik niks filteren of sorteren ofzo. Omdat het read-only is?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
Enkel Joep en ikzelf kunnen het document aanpassen.
Voor de rest is het read-only.

Wel beetje dom van me om vergeten te vermelden dat je het documentje moet kopiëren eigenlijk.

Als je Google Docs hebt kan je een kopie opslaan in je eigen Google Drive en dan kan je filteren.

Anders moet je het document even downloaden als excel bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:51

Nickrsd

dan ga ik ff goed uitzoeken met welke banen ik het beste uitkom. Als ik een keuze moet maken tussen de chervolet en ford GT welke dan?? haha welke rijd het fijnst..? of is er een andere auto is helemaal HOT is en waar je in meedere classe kan rijden..? houd het liever bij dichte auto's..

De klasse die ik wil berijden zijn, mazda cup, grand touring cup, mustang, skip en gt challange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Nickrsd schreef op donderdag 25 april 2013 @ 09:03:
dan ga ik ff goed uitzoeken met welke banen ik het beste uitkom. Als ik een keuze moet maken tussen de chervolet en ford GT welke dan?? haha welke rijd het fijnst..? of is er een andere auto is helemaal HOT is en waar je in meedere classe kan rijden..? houd het liever bij dichte auto's..

De klasse die ik wil berijden zijn, mazda cup, grand touring cup, mustang, skip en gt challange.
Dat is lastig en is persoonlijk. Ik vind de Corvette helemaal geweldig, Robbert is helemaal weg van de Ford GT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Beide zijn leuk. GT Challenge zou ik echter aanraden om met de Corvette te doen want de Ford zit altijd midden tussen de McLarens, niet leuk...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elni
  • Registratie: April 2010
  • Nu online

elni

Carrot

Hebben beginners iets bij GoT te zoeken of zijn er tips voor beginners?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
BM: om heel eerlijk te zijn is die AMD 965 geen high end CPU voor iRacing. iRacing houdt echt van intel spul wat dat betreft. Ook de 6950 is vorige generatie GPU, en ook niet de top end van die generatie (dat was de 6970). Je kunt dit niet vergelijken met de spullen die Joep draait. Die zit volgens mij met een hele dikke intel i5 of i7 die overgeclockt is en als GPU een AMD 7970. Je moet dus ook zeker niet de performance van hem verwachten.
Ik wil even duidelijk maken dat ik dus ook niet de performance van Joep zijn machine verwacht, maar je zult het met me eens zijn dat ik op minimal settings betere scores moet kunnen halen.
Zou je anders eens HijackThis (http://downloads.sourcefo...0.5%20beta/HijackThis.exe) willen draaien en me daarvan de output in PM sturen? Misschien heb je dingen op de achtergrond draaien waarvan je nieteens weet hebt. Als je win Vista/7/8 hebt wel even als administrator draaien, anders werkt het denk ik niet.

Ook zou je kunnen kijken naar het volgende: http://bitsum.com/about_cpu_core_parking.php
Hiermee kun je het zogenaamde coreparking uitzetten. Volgens het artikel (vluchtig doorgelezen) lijkt het op AMD cpu's een groter negatief effect te hebben dan op intel spul, en is het zeker voor gaming slim om het uit te zetten.
Ga ik vanavond nog even naar kijken, thanks :)
Waarom heb je je memory sliders zo laag staan ? Zet die van de GPU eens op ong. 1800Mb en de system memory op 2048 (vol open).
Fragbeestje schreef op donderdag 25 april 2013 @ 08:31:

@ BM : ik zou eerst maar eens proberen om die memory sliders naar rechts te schuiven.

GFX mem staat gelimiteerd op 580 en er is al 584 in gebruik. Weet niet hoe het intern juist werkt maar als er geswapt moet worden zal je inderdaad niet veel frames halen.
Je kaart heeft 2 GB memory, zet die slider dan op een 10% minder of zo, zodat hij 1.8 of 1.9 gebruikt.

Ook de slider voor je normale RAM moet je gewoon naar rechts pleuren ;-)
Die sliders heeft iRacing zo voor me neergezet. Ik wilde het even testen zonder dat ik zelf aan de settings gezeten had, vandaar dat ze zo raar staan. Zal vanavond de boel eens wat 'normaler' instellen.

Zal daar eerst eens wat testjes mee draaien voor ik de boel op het iRacing forum ga zetten, anders krijg ik daar (terecht) ook opmerkingen over :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
elni schreef op donderdag 25 april 2013 @ 09:22:
Hebben beginners iets bij GoT te zoeken of zijn er tips voor beginners?
Hoi elni! Welkom!

Beginners zijn altijd welkom! Maar omdat we nogal vaak dezelfde vragen voorgeschoteld krijgen heeft Joep een heleboel zaken in de eerste post van dit topic geplaatst. Mocht je na het lezen hiervan nog vragen hebben kan je ze gerust hier stellen.

iRacing Topicstart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Wat zijn jullie van plan om komend seizoen te rijden? Afgelopen 2 seizoenen heb ik weinig officiële races gedaan en dan mis je toch $20,-.

Ik wil weer oval gaan rijden, waarschijnlijk weer in de Silverado.
Af en toe ga ik in de NiS rijden.
Misschien kunnen we in de Silverado met de hele club samen werken en zo het oval racen promoten.
http://members.iracing.co...list/3186122.page#6993982

Aan de road kant wil ik wel in de KIA en Corvette rijden. Hopelijk heb ik er wel tijd voor. Anders ga ik alleen voor de Corvette.

[ Voor 17% gewijzigd door Niellie41 op 25-04-2013 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik ga denk ik weer de lotus doen, alleen nog even kijken wanneer die rijden of dat uit komt. Daarnaast misschien protoGT in de Ford. En als ik zin heb de Kia. Rij ook graag in de Corvette maar niet in GT challenge....

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

Heb verleden seizoen een paar keer de corvette in de Proto GT series gedaan. Kwam meestal in de second split te zitten, waardoor ik het zelf wel erg leuk vond rijden. Ja ik faal, want ik heb aan de fixed meegedaan, maar meestal was er te weinig animo voor de non-fixed sowieso. En dan rij ik toch liever op een vol veld official, dan unofficial in m'n eentje.

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:13

v8power67

Psn: Mausosaurus

HEb sinds gisteren ook 3 maanden iRacing, en heb alleen nog maar test gereden.
Merk wel dat ik nog flink moet sleutelen aan de settings van mijn stuurtje.
Rij met een fanatec PWTS, en dan met g25 pedalen, heeft iemand misschien wat aanteraden settings voor mijn setup ?
Merk vooral dat als ik rem en hij blokkeert lichtjes mn stuur bijna van bureau af springt :P
Had even met die caddilac racer gereden(ben de naam effe kwijt) op laguna seca, en merk dat ik vaak vlak voor insturen van de bocht de achterkant dwars gaat en ik controle verlies.
Is er ergens een site met aan te raden setups voor auto's ? en voor mn hardware ?
Qua fps zit het wel goed, alles maxed out rond de 150fps. Dus daar licht het niet aan :)

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Niet online

DirkT

toet

Die caddie is sowieso niet de makkelijkste auto om iRacing in te leren, maar als je op het forum (iRacing) kijkt is er waarschijnlijk wel een draadje over setups voor de CTS-V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuxieDeni
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-01 21:07
Ik heb afgelopen maandag met de cadillac gewoon met
De base setup gereden en die vind ik helemaal niet verkeerd maar het is
Zeker niet de makkelijkste auto om te leren!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:13

v8power67

Psn: Mausosaurus

Okee thnx :) Ga ik doen, en ja merkte al een beetje hoe ik moest rijden ermee, maar was alleen wel heel langzaam :P Maar dat komt vanzelf, of niet :+

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
DirkT schreef op donderdag 25 april 2013 @ 09:56:
Heb verleden seizoen een paar keer de corvette in de Proto GT series gedaan. Kwam meestal in de second split te zitten, waardoor ik het zelf wel erg leuk vond rijden. Ja ik faal, want ik heb aan de fixed meegedaan, maar meestal was er te weinig animo voor de non-fixed sowieso. En dan rij ik toch liever op een vol veld official, dan unofficial in m'n eentje.
Precies de reden dat de fixed weg moet ;)

Zag laatst op het forum weer twee goeie suggesties, snap echt niet waarom ze die niet gewoon invoeren en klaar.
Bijv:

GT Challenge: McLaren + Corvette (geen Ford meer die even snel is als McLaren)
Proto GT Endurance: HPD-Corvette-Ford, open setup 60-80 min races
Prototype Challenge: HPD fixed 25 min

Prima toch? De huidige ProtoGT fixed is toch al 95% HPDs. En de Prototype Challenge (HPD only) twee seizoenen geleden was gewoon een faal omdat het lange races waren met open setups, daar zit echt niemand op te wachten. Korte fixed setup races is blijkbaar wel veel vraag naar; nou gooi die HPD daar alleen in dan. In ieder geval niet meer dezelfde auto in 5 verschillende series...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Niet online

DirkT

toet

Mee eens hoor, ze moeten niet 2 identieke series opzetten waarvan 1 fixed en 1 open. Want de "makkelijke" mens zal dan toch snel fixed joinen, onder het mom, dan hoef ik niks te doen. Of dan is het tenminste eerlijk. En zoals ik al zei, de rest volgt dan vanzelf (incl mezelf)

Denk toch dat dit ook een beetje iRacing's gemis is aan de Road kant, ze hebben er denk ik te weinig ervaring mee en te weinig real-life cont(r)acten die eraan bijdragen. Maar ik weet ook niet hoe reeel het is om sponsoring of iets dergelijks van veschillende race organisaties te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
DirkT schreef op donderdag 25 april 2013 @ 10:54:
Mee eens hoor, ze moeten niet 2 identieke series opzetten waarvan 1 fixed en 1 open. Want de "makkelijke" mens zal dan toch snel fixed joinen, onder het mom, dan hoef ik niks te doen. Of dan is het tenminste eerlijk. En zoals ik al zei, de rest volgt dan vanzelf (incl mezelf)

Denk toch dat dit ook een beetje iRacing's gemis is aan de Road kant, ze hebben er denk ik te weinig ervaring mee en te weinig real-life cont(r)acten die eraan bijdragen. Maar ik weet ook niet hoe reeel het is om sponsoring of iets dergelijks van veschillende race organisaties te krijgen.
iRacing kijkt gewoon heel naief naar het aantal mensen die mee doen. Uiteraard doen er veel meer mensen mee bij de fixed, dat heeft meerdere redenen:
- Kortere races = toegankelijker voor mensen die niet veel tijd hebben of niet lang willen rijden
- Fixed setups = toegankelijker voor mensen die denken dat ze anders niet kunnen winnen en die denken dat open setups 4 seconden sneller zijn
- Fixed series om de 2 uur, open series om de 4 uur = fixed weer toegankelijker
- Fixed races starten voor de open races, en er is een overlap. Dus elke keer hebben mensen de keus tussen (1) nu in de fixed race stappen die 20 deelnemers heeft, of (2) beter half uurtje wachten tot de open race, maar die gaat misschien niet live. Uiteraard kiest iedereen voor optie 1...

Op deze manier is de open series alleen voor de echte "die-hards" die perse lange races en open setups willen. Het zou andersom moeten zijn. De main series zou de open setup moeten zijn, en dan eventueel een iets andere fixed series voor mensen die de tijd niet hebben.

Ik vind het ronduit schandalig dat we in B-class series nog met fixed setups vast zitten, kom op zeg... Op oval kan ik me er nog wel iets bij voorstellen omdat de setup daar echt belangrijker is, maar op road slaat het nergens op. Pak gewoon de fixed of baseline setup als je echt geen setup werk wil doen, of pak een gesharede setup, er zijn er genoeg te vinden. Maar dat doen ze niet, want dat is niet eerlijk blijkbaar omdat de rest een andere setup heeft.... WTF?!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Niet online

DirkT

toet

Kunnen we niet met een GT club vanuit hier een vaste dag en tijd afspreken om te joinen bij een Open serie. Ongeacht of er dan uiteindelijk wel splits komen zouden we dan op z'n minst toch wel een veldje van 10 kunnen maken, of denk ik dan te optimistisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

DirkT schreef op donderdag 25 april 2013 @ 11:07:
Kunnen we niet met een GT club vanuit hier een vaste dag en tijd afspreken om te joinen bij een Open serie. Ongeacht of er dan uiteindelijk wel splits komen zouden we dan op z'n minst toch wel een veldje van 10 kunnen maken, of denk ik dan te optimistisch?
Zondagavond om 19.30? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik ga volgend seizoen (zoals ik er nu over denk :P) in de Corvette rijden, GT Challenge. Ligt ook een beetje aan hoe dat uitpakt, als er maar 3 Corvette's meedoen, 15 McLaren's en 2 Ford GT's (zoals nu de verdelign vaak is) is dat ook saai.

Dan ga ik over op plan B: is er ergens een official race met een auto/track die ik ook heb en waar ik wel eens eerder mee gereden heb? -> join :+

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Die plan B werkt erg goed. Afgelopen seizoen ook af en toe gedaan, gewoon een race zoeken die official gaat, zorgen dat je nog 10 min kunt practicen en dan het beste ervan maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elni
  • Nu online

elni

Carrot

Zijn er nog meer beginner bij GoT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Niet online

DirkT

toet

Heb het seizoen er even bijgepakt, en het ziet er voor mij dit keer erg gunstig uit, heb 1 baan nog niet, verder wel alles. Ik denk wel dat ik wil proberen hier iedere zondag bij te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
elni schreef op donderdag 25 april 2013 @ 11:59:
Zijn er nog meer beginner bij GoT?
Jazeker.
Als je hier kijkt: GoT-rijders kan je zien welke licentie mensen hebben. Hoe ze hier op GoT heten en als je op hun Nick-name klikt kan je zien hoe ze in iRacing heten en waar ze vaak mee rijden.
En je kan altijd met al je vagen hier terecht..... 'Onder de voorwaarde' dat je de TS hebt gelezen, maar dat had ik al gezegd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elni
  • Nu online

elni

Carrot

Top,alle hulp is zeker welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
BM schreef op donderdag 25 april 2013 @ 09:25:
[...]

Ik wil even duidelijk maken dat ik dus ook niet de performance van Joep zijn machine verwacht, maar je zult het met me eens zijn dat ik op minimal settings betere scores moet kunnen halen.

[...]

Ga ik vanavond nog even naar kijken, thanks :)

[...]

[...]

[...]

Die sliders heeft iRacing zo voor me neergezet. Ik wilde het even testen zonder dat ik zelf aan de settings gezeten had, vandaar dat ze zo raar staan. Zal vanavond de boel eens wat 'normaler' instellen.

Zal daar eerst eens wat testjes mee draaien voor ik de boel op het iRacing forum ga zetten, anders krijg ik daar (terecht) ook opmerkingen over :)
Ik ontdek net ook nog wel iets oenigs <- Is dat Nederlands ;)
Ik heb enige tijd geleden een Soundblaster Card bijgeprikt in mijn 2de PCI x16 slot. Effect: Beide PCI x16 slots zijn nu x8. Dus mijn grafische kaart draait 'maar' op x8.
Dus ik ga nu maar eens de software tbv mijn buttkicker (telemetry gedreven) verhuizen naar de 2de PC en de telemetry daar realtime naar toe sturen. Dan kan die Soundblaster kaart eruit.
Eens zien of dat ook nog een verbetering van de performance geeft. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Niet online

DirkT

toet

Wat heb je PCI-e 2.0 of 1 of 3? Meestal lees ik op benchmark plaatsen niet zo'n bijzonder groot verschil vanaf 2.0 8x naar 16x of 3.0 8x etc.. Maar het is natuurlijk het proberen waard. Ik heb nu een nvidia 670 op een CPU die ervoor zorgt dat ie in 2.0 draait, heb ook al overwogen een CPU te halen die wel 3.0 doet (moederbord is wel geschikt namelijk) alleen heb het idee dat het niet de investering waard is.

Ik zou in ieder geval geen wonderen verwachten :)

voor de geinterreseerden, hier een artikel met vrij uitgebreide tests en resultaten.
http://www.anandtech.com/...dth-overclocking-and-msaa

Conclusie:
Ultimately what is clear is that 8GB/sec of bandwidth, either in the form of PCIe 2 x16 or PCIe 3 x8, will be necessary to completely feed the 7970. 16GB/sec (PCIe 3 x16) appears to be overkill for a single card at this time, and 4GB/sec or 2GB/sec will bottleneck the 7970 depending on the game. The good news is that even at 2GB/sec the bottlenecking is rather limited, and based on our selection of benchmarks it looks like a handful of games will be bottlenecked.

[ Voor 49% gewijzigd door DirkT op 25-04-2013 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
DirkT schreef op donderdag 25 april 2013 @ 12:22:
Wat heb je PCI-e 2.0 of 1 of 3? Meestal lees ik op benchmark plaatsen niet zo'n bijzonder groot verschil vanaf 2.0 8x naar 16x of 3.0 8x etc.. Maar het is natuurlijk het proberen waard. Ik heb nu een nvidia 670 op een CPU die ervoor zorgt dat ie in 2.0 draait, heb ook al overwogen een CPU te halen die wel 3.0 doet (moederbord is wel geschikt namelijk) alleen heb het idee dat het niet de investering waard is.

Ik zou in ieder geval geen wonderen verwachten :)
Ik verw8 ook geen wonderen. Maar alle beetjes helpen. En ik heb geen zin om de dakgoten schoon te maken of onkruid te wieden.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuxieDeni
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-01 21:07
v8power67 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 10:20:
Okee thnx :) Ga ik doen, en ja merkte al een beetje hoe ik moest rijden ermee, maar was alleen wel heel langzaam :P Maar dat komt vanzelf, of niet :+
Absoluut, eerst zorgen dat je lijnen en apexen in orde zijn en dan komt de snelheid vanzelf ;)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 10:49

DutchDevil79

I race, therfore I am

DirkT schreef op donderdag 25 april 2013 @ 11:59:
[...]

Heb het seizoen er even bijgepakt, en het ziet er voor mij dit keer erg gunstig uit, heb 1 baan nog niet, verder wel alles. Ik denk wel dat ik wil proberen hier iedere zondag bij te zijn.
Ik ben ook van plan komende seizoen de Proto_GT weer te rijden. Weet nog niet of ik de Corvette of de Ford pak alleen.

btw Zondag 19:30 is nou net de tijd dat de hotsplit is en dan split de race zelfs. Dus kwa aantal mesnen is dat nou net het tijdstip dat er al veel zijn.
Je zou ook de Donderdag 19:30 kunnen pakken. Dan word er ook geprobeerd de race officieel te rijden dan zijn er echter altijd maar rond de 10 man dus als wij dan nog met een groep van 8 of meer aansluiten heb je ineens een extra tijd waarop de Proto-GT live gaat met aardig wat man. Andere race tijd die vaak net niet of wel officieel gaat is Zaterdag avond 23:30 maar kan zijn dat dat wat te laat is voor sommige. Of Zondag middag 15:30 kan je altijd nog de race van 19:30 als herkansing nemen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Heb nog geen idee wat ik ga rijden. Heb net als Niel de afgelopen seizoenen niks heel serieus gereden, en wil wel weer een leuke serie hebben eigenlijk (maar goed, dat roep ik elk seizoen :+). Vooralsnog neig ik weer richting de SRF. Heb daar mijn laatste volledige seizoen mee gereden, en dat was toch wel heel erg leuk :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elni
  • Nu online

elni

Carrot

Net mn eerste training gedaan op Laguna Seca met de Mazda MX-5,wat is dat gaaf :*) in vergelijking met arcade games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
i'm in met Ford gt de proto&GT om 19u30 zondag
Afbeeldingslocatie: http://img841.imageshack.us/img841/6836/64487989.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door dabelg op 25-04-2013 16:11 ]

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:16
Iemand ervaring met de Playseat Challenge? Heb op zich zat ruimte alleen maar 2 kamers (slaapkamer + woonkamer) dus zo'n halve racewagen in de woonkamer zie ik ook niet zo zitten. Dit lijkt een mooie oplossing, heb alleen het idee dat het een beetje een houtje touwtje ding is.

[ Voor 9% gewijzigd door Marc3l op 25-04-2013 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga ook voor de Proto&GT met de fordgt ... heb daar VIR en daytona met gedaan en dat beviel mij wel al moet ik zeggen dat ik de grand-am ook wel een streepje voor heeft maar ik denk dat dit meer ligt aan de mensen die er racen (als ik dat ge-divebomb zie van road atlanta draait mijn maag al om). Ik zou voorals nog eens 8 weken in een serie willen rijden en kunnen volmaken ... dat is mijn eerste doel de rest zie ik dan wel :) en vooral fun hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-09 10:24
Marc3l schreef op donderdag 25 april 2013 @ 14:08:
Iemand ervaring met de Playseat Challenge? Heb op zich zat ruimte alleen maar 2 kamers (slaapkamer + woonkamer) dus zo'n halve racewagen in de woonkamer zie ik ook niet zo zitten. Dit lijkt een mooie oplossing, heb alleen het idee dat het een beetje een houtje touwtje ding is.

[video]
Opzich ziet het er wel handig uit, maar bij 2:45 zie je het stuur nog al heen en weer gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Gait schreef op donderdag 25 april 2013 @ 14:44:
[...]

Opzich ziet het er wel handig uit, maar bij 2:45 zie je het stuur nog al heen en weer gaan.
Ook in de rest van het filmpje. Ik hoef dat ding niet te kopen, ik irriteer me daar mateloos aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-09 00:34
Dat je stuur heen en weer gaat is inderdaad jammer maarja, bij gebrek aan beter.. :)

Doet iemand zo mee met de 24 fun race op Laguna Seca? :P Ik ga in de McLaren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2013 @ 14:28:
ik ga ook voor de Proto&GT met de fordgt ... heb daar VIR en daytona met gedaan en dat beviel mij wel al moet ik zeggen dat ik de grand-am ook wel een streepje voor heeft maar ik denk dat dit meer ligt aan de mensen die er racen (als ik dat ge-divebomb zie van road atlanta draait mijn maag al om). Ik zou voorals nog eens 8 weken in een serie willen rijden en kunnen volmaken ... dat is mijn eerste doel de rest zie ik dan wel :) en vooral fun hebben.
Ik denk dat ik ook wat meters ga maken met de Ford GT. Maar of ik veel offi ga racen is nog te bezien.
Maandagen en dinsdagen al iRacing. Beetje organisatie erom heen en zomer op komst....... Maar ach we zien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Quick Registration is weer terug in de toernooi site :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Zo en deze is ook weer 'klaar'
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22265537/topic_2013_s2/kia_joep.jpg
En vanavond FUN @ LRP met de Legend!

Dus iedereen kan meedoen ook de rookies met nog enkel basic content!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Even kijken of ik het red vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik ga misschien barbequen dus dan red ik het niet :( anders doe ik mee.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Hier het programma: KLIK

En LET OP: 2 heats elk voorafgegaan door 30 minuten practice. Dus de Q begint om 20:30!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier testen veel IRL coreurs mee als ik het er zo op na lees en Yelmer was even zo aardig te replyen op mijn vraagje, lijkt er wel degelijk uit te zien :P
http://www.kinetic09.com/
@BAaikman @markuspalttala @henrimoser @marcvdsracing its a Kinetic 09 Simulator with a Fanatec steering wheel! Playing R-Factor.. :-)
edit: maar eens even verwezen naar iracing ook wie weet zien wij hen ook eens op de service >:)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2013 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Ik heb me ingeschreven op een KIA race op Oulton Park. Wel geinig :P Practice is nog 3 kwartier, dan kwartiertje quali en 10 laps racen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:26
Na 2 rondjes op LRP met de legend gereden te hebben heb ik besloten er vanavond niet bij te zijn, niks voor mij die bak. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
SgtPoen schreef op donderdag 25 april 2013 @ 18:44:
Na 2 rondjes op LRP met de legend gereden te hebben heb ik besloten er vanavond niet bij te zijn, niks voor mij die bak. :)
De uitdaging is juist om zeer beheerst rond te komen en dan kan heel goed met die bak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:26
Als ik heel de avond met die auto ga rijden ben ik al me botten kwijt, me stuur heeft geen moment rust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Jarninho schreef op donderdag 25 april 2013 @ 08:40:

[video]
Ik had 'm nog niet bekeken. Maar hij is leuk. Wel jammer dat ik mijn 1ste plek kwijt raakte ;(
En de nijd van mij met door dat zand heen rammen na dat tikje van Nick is subliem vastgelegd ;)
SgtPoen schreef op donderdag 25 april 2013 @ 18:58:
Als ik heel de avond met die auto ga rijden ben ik al me botten kwijt, me stuur heeft geen moment rust.
Dat is nou net de fun van die bak. Nooit rust. ;)

[ Voor 22% gewijzigd door JoepW op 25-04-2013 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 10:49

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ben vanavond denk ik pas aanwezig bij de tweede heat.Vanavond is ook de DRGT league. Laatste race daar op dat 'leuke circuitje'. (even Jos gequote) Moet proberen de 4de plek in kampioenschap te bemachtigen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Straks rij ik daar in m'n eentje...... ;(
wel met voldoende FPS ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik haal heat 1 ook niet, maar heat 2 moet wel lukken. Voeg me maar gewoon toe ook als ik nog niet op ts ben voor het geval dat ;)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elni
  • Nu online

elni

Carrot

helaas deze mogelijkheid voorbij laten gaan ivm bezoek.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• back2basic
  • Laatst online: 31-03 16:35
Ik ga nog ff snel de slaapkamer poetsen en dan ben ik klaar om te glijden op LRP... :9~

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Streskip schreef op donderdag 25 april 2013 @ 18:41:
Ik heb me ingeschreven op een KIA race op Oulton Park. Wel geinig :P Practice is nog 3 kwartier, dan kwartiertje quali en 10 laps racen!
Jaaaa fantastisch idee Carlos _/-\o_ Lekker uurtje getraind om er af geramd te worden in T1 *O* Echt helemaal goed d:)b

K*T!!! :P Ik ga even snel boodschappen halen, als ik het red kom ik zo ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Yeahhhh come on als mn bus door rijdt haal k heat 1 zelfs nog net ;) heat 1 was met chicane toch?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Helaas niet meer aan toe gekomen om vanavond te racen.
Is iemand dit al opgevallen:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/11193518/iRacing%20pics/helm.jpg

De license op je vizier is nu weg en die kan je nu zelf invullen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Laatst online: 23:06
Is dat ook in officiele sessies zo? Of alleen in test / hosted o.i.d.?

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Dat moet ik nog testen. Ik merkte ook in een officiële sessie dat dat stukje geel was ipv blauw.
Ik denk dat het gewoon overal werkt.

[ Voor 113% gewijzigd door Niellie41 op 26-04-2013 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Chris Page @ Memberforum
Web site and hardware maintenance

Races in session will continue running, but you will not be able to join races

Friday 26-Apr-2013 1200 UTC

EDT(-4)
0800 Service Down
0830 Service Up

UTC
1200 Service Down
1230 Service Up

AEST(+10)
2200 Service Down
2230 Service Up

All times are subject to change.
Dus van 14:00 tot 14:30 (CEST) is er onderhoud.

En hier enkele quotes over de nieuwe opzet van paints.
quote: David Tucker
We use to have a decal sheet that was stamped on top of your custom paint. This included the contingency decals, allong with headlights and other features. Now we split that sheet in two so headlight decals and other 'mandatory' objects get stamped with a different layer.

So when painting your car it works like this:
- load texture from paint kit and color replace
- load paint\"your car"\car_xxx.tga and alpha blend on top
- load paint\"your car"\car_decal_xxx.tga (or the default decal sheet) and alpha blend on top
- stamp car numbers/driver name/license stripe/sponsors/mandatory logos on top

Basically, you could just rename your paint scheme to car_decal_xxx.tga and be done with it. The only reason we have both options is that most existing paint schemes expect the default contingency decals to be there and I did not want to mess them all up.
Also, you can now paint your suit and helmet on a per car basis. Just drop any of the following into paint\"your car"\

suit_xx.tga
suit_decal_xxx.tga - currently only paints the shoes on the driver
helmet_xxx.tga
helemt_decal_xxx.tga - this allows you to paint the drivers face

And if paint\"your car"\suit_xxx.tga is not found then we fall back to paint\suit_xxx.tga
The second case is correct. I don't believe you need a car_xxx.tga if you load a car_decal_xxx.tga, assuming there is no alpha areas in the car_decal_xxx.tga.
There is also a new feature in the graphics settings tab to turn off the car number, club logos, sponsors and license stripe when in a test session. That way you can paint everything we allow, without going through any tricks.
Basically, if you want to paint like you always did, then do nothing, or put your file in paint\"your car"\car_xxx.tga.

However, if you want to go further you can now paint over more of the car by renaming your file to paint\"your car"\car_decal_xxx.tga.

If you are a tool developer, or like to dabble, then you can play around with the transparent layer. That will let you paint only part of the car leaving the default paint shining through in spots. But this is not that useful if you already know how to paint a car properly.

[ Voor 73% gewijzigd door JoepW op 26-04-2013 06:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Moet daar dit weekend eens induiken. Volgens mij zijn er wel leuke dingen mogelijk :) Dat je helmen/gezichten per auto kunt painten is volgens mij te danken aan een niet nader te noemen auto die nog uit moet komen :p

Race was gister was leuk. Duurde even voor ik me op m'n gemak voelde in mijn auto, en voor het eerst sinds tijden een race gereden met een setup waar ik zelf aan het lopen prutsen :p Race 1 leuk met Joep kunnen vechten, maar toen die eenmaal op 1 lag helaas een paar kleine foutjes gemaakt en de aansluiting verloren. Niet dat ik er anders voorbij gekomen had, maar dan had ik er wellicht wat dichter op gezeten.
Race was enorm gaaf! Praktisch de hele race met Paul kunnen vechten, en na een tijdje sloot Nick ook nog aan. Top 3 binnen 6 tiende, leuk :) Heel aantal ronden op 1 gereden, maar op het einde toch Paul en Nick voor me moeten laten. In laatste ronde dacht ik nog een gaatje te zien toen zowel Paul als Nick wat opgehouden werden, maar liep niet helemaal goed af, maar goed. Enorm leuk races, en heb me dus ook prima vermaakt. Zaterdag de volgende *O*

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:21

backupdevice

No Risk , Full Push

Heren,

Ik heb gisteren mijn Porsche GT3RS en CSR elite pedalen binnen gekregen en ik moet zeggen; Totaal anders als met de DFGT :D Met DFGT had ik 900 graden ingesteld staan, maar dat is met de GT3RS toch echt anders :)

Qua pedalen... jezus wat een verschil. :9

Echter ik heb een probleem met het afstellen van de rem en begrijpend lezen.

Als ik het goed begrijp kan ik de remmen calibreren in Iracing, en wordt er aangeraden om tijdens het calibreren niet helemaal het pedaal in te trappen. DIt om te zorgen dat je in iracing niet het hele pedaal moet intrappen om maximale remdruk te hebben, klopt dit? En met de potmeter op de rempedaal kan ik dit finetunen?

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
BM schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 09:06:
......
Race 1 leuk met Joep kunnen vechten.
......
Race 1 was idd (in het begin) zeer vermakelijk.
Race 2 was ik voor de bult net voorbij deni gestoken, maar op de bult van mijn lijn af net te veel gas en hopsa de muur in. Na mijn nieuwe auto gehaald te hebben was ik de aansluiting geheel kwijt en heb me toen maar een paar keer laten afzakken om met anderen te kunnen rijden.
BM schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 09:06:
......
Zaterdag de volgende *O*
Correctie: Zondag, hoor!
backupdevice schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 09:11:
......Als ik het goed begrijp kan ik de remmen calibreren in Iracing, en wordt er aangeraden om tijdens het calibreren niet helemaal het pedaal in te trappen. DIt om te zorgen dat je in iracing niet het hele pedaal moet intrappen om maximale remdruk te hebben, klopt dit? En met de potmeter op de rempedaal kan ik dit finetunen?
Ik heb de pedalen met de pot-meter op de meest gevoelige stand staan.
In iRacing trap ik bij het calibreren de rem gewoon geheel in maar ik laat de rem niet geheel terug komen tot zijn nul-punt. Dit om te voorkomen dat ik lichtjes rem als ik mijn voet een beetje op de rem hou tijdens een wat langere race.
En als je vervolgens de rem echt TE gevoelig vind kan je altijd de potmeter een beetje terugdraaien.
En denk er aan om de brake curve in iRacing op 0 te zetten.

[ Voor 41% gewijzigd door JoepW op 26-04-2013 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Thx, en de gevoeligste stand op de potmeter is 0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
backupdevice schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 09:24:
stand weet ik niet heb ne v1 maar helemaal naar rechts is de gevoeligste stand

ps correctie HAD een V1

heb nu UBERPEDALS he Joep :+

[ Voor 10% gewijzigd door dabelg op 26-04-2013 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Geen idee. Ik heb een V1 en toen hadden ze nog niet bedacht dat een schaalverdeling handig was ;)
Maar dat zie je toch gauw genoeg als je remt en bv in de driver van Fanatec naar de schaalverdeling kijkt?
dabelg schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 09:26:
.....heb nu UBERPEDALS he Joep :+
hehe ;)

[ Voor 27% gewijzigd door JoepW op 26-04-2013 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

backupdevice schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 09:24:
ik zou zeggen helemaal rechts op de potmeter is gevoeligste (minst hard duwen), zo is het ook op de V2 csp's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik doe het als volgt:

- Potmeter helemaal naar de lichtste stand (dus waar je het minste kracht hoeft uit te oefenen om de grootste remkracht te krijgen in iRacing)
- Bij kalibreren zie je het rauwe signaal "raw" van 1024 naar 0 lopen geloof ik (1024 bij rust en 0 bij maximaal indrukken). Ik duw hem in tot raw ongeveer 100-200 is, dus niet maximaal naar beneden.
- Daarna fijnafstelling met de potmeter, beetje terug draaien om iets meer kracht nodig te hebben voor je 100% remt.

Je moet hem niet te gevoelig kalibreren want dan zit je al op 100% remmen terwjil je nog amper de loadcell raakt, dan heb je gewoon een veel kortere versie van een standaard potmeter rem en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Maar je moet hem ook niet te hard in willen trappen in elk rempunt want dan heb je kans dat de loadcell kapot gaat (en als je geen goeie cockpit hebt trap je je stoel achteruit :+).

Het hangt ook een beetje van de auto af hoe ik de rem kalibreer, bij de HPD kun je bijv veel harder remmen (in het begin van het rempunt een tijdje 100% kan prima) en dan zet ik hem wat lichter zodat ik iets makkelijker aan die 100% kom.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
JoepW schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 09:15:
[...]

Correctie: Zondag, hoor!
Ook prima :+

Dallara op Oulton, word wel leuk volgens mij :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Thx allemaal, het gaat al een stuk beter , al ben ik nog wel aan het k*tten met de rem, echter het gaat de goede kant op.

Wel een verschil hoor, net alsof ik opnieuw moet leren rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik weet niet mee wie het zei (Hoogie?) maar het gepiep bij m'n gaspedaal is inderdaad op te lossen door aan de veer te morrelen. Toen kwam ik erachter dat die boutjes los waren gaan zitten achter op het pedaal, vastgedraaid en hij piept niet meer. Morgen even wat teflonspray op het scharniergedeelte want hij kraakt nog wel een beetje.

Iemand trouwens ervaring met een softwarematige buttonbox? :+ Ik heb een ASUS Android tablet die ik eigenlijk nauwelijks meer gebruik. Die kan ik bevestigen op m'n bureau en als ik daarmee toetsaanslagen kan emuleren ben ik het mannetje. Er is software voor (gPad) maar er is geen iRacing template bechikbaar, ik vroeg me af of iemand van jullie daar dus mee werkt.

Probleem is namelijk dat een DSD Black Max II buttonbox (die ik heel gaaf vindt en wel zou willen hebben) niclusief bevestiging zomaar op €200 zou komen ongeveer. Een CSW met Formula wheel (met voldoende knoppen + rotary voor de rembalans) zit op ~€650 euro. Een heel verschil, maar ik weet vrij zeker dat die er ooit gaat komen en dan zit ik weer met die buttonbox. First world problems all over :+

@backupdevice: als je voelt alsof je opnieuw moet leren rijden doe je het goed. Ik had dat ook maar als je eenmaal de mogelijkheden van de nieuwe pedalen en stuur benut gaan je tijden vast en zeker omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Mijn optimal lap is van 1.51. naar 1.50 gegaan op oko, maar het is nog niet constant. We komen er wel. Deze week nog ff oefenen en dan vanaf volgende week de promotie weg inslaan.

Nog een vraag over iets wat ik misschien verkeerd doe. Tijdens het calibreren is de eerste vraag om het stuur helemaal de ene kant en dan naar de andere kant te doen. Bedoelen ze daarmee het fysieke stuur net zolang draaien totdat het stuurtje in het calibratieprogramma stopt met draaien?

Ik krijg namelijk geen 1 op 1 stuur beweging en stand .,..

[ Voor 50% gewijzigd door backupdevice op 26-04-2013 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• back2basic
Kerstman komt vroeg dit jaar _/-\o_ :o

U ontvangt dit bericht op vraag van OBUTTO EUROPE, om u te melden dat de onderstaande elektronische verzendingsgegevens aan UPS werden doorgegeven. De eigenlijke pakketten kunnen al dan niet overhandigd zijn aan UPS voor verzending. Om de huidige status van uw verzending te traceren, klikt u op de onderstaande link of neemt u rechtstreeks contact op met OBUTTO EUROPE.
Belangrijke afleverinformatie
Aflevering volgens schema: 06-mei-2013

Als hij in elkaar zit zal ik een leuke review ervan proberen te maken ;)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Als ik al die aankopen zo lees, lijkt het alsof het vakantiegeld al is aangekomen / zeer binnenkort aankomt :+

@Arfman - Ik was dat met die veer ja :) Goed dat het is opgelost. Ik moet bij mij het koppelingspedaal nog fixen, want die piept (en die gebruik ik als rem in F1 2012 :P )

offtopic:
Ja, ik speel nog F1 2012 af en toe, sinds ik deze mod heb geinstalleerd voelen de wagens al een stuk beter aan. http://www.racedepartment...nce-v1-0-ctf-files.63566/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• back2basic
Hoogie2004 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 11:13:
Als ik al die aankopen zo lees, lijkt het alsof het vakantiegeld al is aangekomen / zeer binnenkort aankomt :+
Belasting was vroeg dit jaar... vakantie geld moet nog komen :)
Volgende aankoop: Setje CSP's

[ Voor 5% gewijzigd door back2basic op 26-04-2013 11:42 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
backupdevice schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 11:03:
Mijn optimal lap is van 1.51. naar 1.50 gegaan op oko, maar het is nog niet constant. We komen er wel. Deze week nog ff oefenen en dan vanaf volgende week de promotie weg inslaan.

Nog een vraag over iets wat ik misschien verkeerd doe. Tijdens het calibreren is de eerste vraag om het stuur helemaal de ene kant en dan naar de andere kant te doen. Bedoelen ze daarmee het fysieke stuur net zolang draaien totdat het stuurtje in het calibratieprogramma stopt met draaien?

Ik krijg namelijk geen 1 op 1 stuur beweging en stand .,..
Nee, doordraaien tot je fysieke stuur niet verder kan. Of het stuurtje op je scherm dan al dan niet draait is niet zo spannend. Zo 'berekend' iracing hoeveel graden stuuruitslag je hebt. Als je dat gedaan hebt zou volgens mij je stuuruitslag op het scherm ook moeten gaan matchen met de uitslag van je echte stuur :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
back2basic schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 11:05:

U ontvangt dit bericht op vraag van OBUTTO EUROPE, om u te melden dat de onderstaande elektronische verzendingsgegevens aan UPS werden doorgegeven. De eigenlijke pakketten kunnen al dan niet overhandigd zijn aan UPS voor verzending. Om de huidige status van uw verzending te traceren, klikt u op de onderstaande link of neemt u rechtstreeks contact op met OBUTTO EUROPE.

omg review wacht ik zeker met spanning af wil deze ook wel aankopen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strifejahh
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-02 14:58
back2basic schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 11:05:

Nice

Ik krijg zelf deze over enkele dagen binnen.

rseat evo v3
Afbeeldingslocatie: http://www.rseat.net/wp-content/uploads/2012/10/bilder_57222.jpg
maar dan met een witte stoel

niet meer weggeduwd worden van me pedalen als ik rem :P

iRacing profiel FF14: Kirito Jojonji | Zodiark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik vraag me altijd af waar je je scherm(en) laat met zo'n playseat of whatever. Die staan toch gewoon op een bureau ofzo, als je dat apparaat daar nog voor moet zetten zit je toch veel te ver van je schermen af?

Mijn iRacing profiel

Pagina: 1 ... 43 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.