BM: om heel eerlijk te zijn is die AMD 965 geen high end CPU voor iRacing. iRacing houdt echt van intel spul wat dat betreft. Ook de 6950 is vorige generatie GPU, en ook niet de top end van die generatie (dat was de 6970). Je kunt dit niet vergelijken met de spullen die Joep draait. Die zit volgens mij met een hele dikke intel i5 of i7 die overgeclockt is en als GPU een AMD 7970. Je moet dus ook zeker niet de performance van hem verwachten.
(dit stuk hieronder is geschreven terwijl jij je post hierboven neerzette)
Als tips in vergelijking met de settings die Joep hier eerder neerzette:
- Grandstand en crowd op low, de rest medium
- dynamic obj, uit
- Anisotropic filtering en AA allemaal uit
- improve car textures evt nog uit.
zorgen dat je FOV op de virtual mirror niet te hoog is, die 60 van Joep is prima.
Wat windows betreft:
zorg dat je zoveel mogelijk niet essentiele dingen uit hebt staan. Dingen als bv virusscanners enz. Kijk ook dat je niet pre ongeluk 2 virusscanners tegelijk hebt draaien. Sommige "gratis" programma's vinden het leuk om bv een McAfee scanner gratis mee te installeren. Dat wil nog wel eens vervelende bijeffecten geven...
Zou je anders eens HijackThis (
http://downloads.sourcefo...0.5%20beta/HijackThis.exe) willen draaien en me daarvan de output in PM sturen? Misschien heb je dingen op de achtergrond draaien waarvan je nieteens weet hebt. Als je win Vista/7/8 hebt wel even als administrator draaien, anders werkt het denk ik niet.
Ook zou je kunnen kijken naar het volgende:
http://bitsum.com/about_cpu_core_parking.php
Hiermee kun je het zogenaamde coreparking uitzetten. Volgens het artikel (vluchtig doorgelezen) lijkt het op AMD cpu's een groter negatief effect te hebben dan op intel spul, en is het zeker voor gaming slim om het uit te zetten.
Hopelijk kun je hier wat mee...
EDIT:
Waarom heb je je memory sliders zo laag staan ? Zet die van de GPU eens op ong. 1800Mb en de system memory op 2048 (vol open).
Het rare aan de grafieken vind ik dat soms de GPU utilisation omheeg schiet, en je FPS dan ook hoger wordt. Mij lijkt dat net of je vga kaart soms geknepen wordt. Is maar een idee, maar dat is mijn eerste idee bij die grafieken.
[
Voor 9% gewijzigd door
derx666 op 25-04-2013 00:15
]