iRacing: 2013 Seizoen 1 t/m 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 39 ... 141 Laatste
Acties:
  • 263.691 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:53

Hoogie2004

Whohooooo

Ik heb ook de CSR elite's, werken prima vanaf dag 1 :)

Als ik moest kiezen tussen mijn vorige pedalen + $100 mod of 150 euro voor een setje CSR Elite wist ik het wel. Ik kom wel van DFGT pedalen, maar voor 50 euro verschil (ongeveer) ga ik dan voor het compleet nieuwe setje. Dit is natuurlijk wel persoonlijk.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarninho
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-01-2024
Red Baron schreef op donderdag 18 april 2013 @ 14:36:
[...]

Tja leuk en aardig allemaal, maar wat zijn dan de alternatieven?
Zoals ik al zei lees je gewoon een hoop slechte ervaringmet bijv de Clubsport V2 pedalen.
Nou zullen er zat mensen zijn die daar wel prima ervaringen mee hebben, en die zullen dat natuurlijk minder snel laten weten dan mensen die pissed off zijn vanwege problemen.
Maar het lijkt volgens mij dat er relatief veel mensen zijn met problemen (in vergelijking met andere producten) dus dat weerhoud me er vooralsnog van om zo maar even 250 euro aan zo'n set stuk te slaan.
Hier een tevreden gebruiker van CSP's :) Ik kom van G25 pedalen. 2 kleine probleempjes gehad. Een rubbertje in het gaspedaal kwam los. Dat zorgde ervoor dat ik af en toe geen vol gas kon geven. Was in 5 minuten opgelost. Ook heb ik een keer een niet werkend gaspedaal gehad. Bleek dat 1 draadje los was gekomen bij de sensor. Met de soldeerbout was dat ook in 5 minuten gefixt.

Problemen met de loadcel heb ik nog nooit gehad. Nou is het wel zo dat een loadcel stuk gaat van een hoge piekbelasting. Dus als jij in paniek hard trapt (omdat je de muur ingaat ofzo), heb je kans dat je de loadcel sloopt. Bij mij is dat lastiger, want ik heb mijn rempedaal een gaatje hoger gezet, waardoor ik veel harder moet trappen. Ik moet er nog eens een weegschaal op leggen, want ik ben wel benieuwd hoe zwaar ik nou daadwerkelijk trap :) Iig krijg ik na een uur echt wel wat last van mijn kuit.

Verder moet je ze af en toe smeren. Ik heb gewoon een spuitbusje kruipolie naast mijn rig staan. Zie het als een Ferrari vs VW Golf: Een Ferrari heeft gewoon wat meer aandacht nodig en er gaat sneller iets stuk. Maar het rijdt wel veel leuker. Aan jou de keuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:45
NickThissen schreef op donderdag 18 april 2013 @ 15:03:
Krijg je je pedalen niet gewoon gesponsord van je team? :+ Ik zie Pablo z'n rig helemaal volhangen met SteelSeries zooi, die zal hij vast niet allemaal zelf gekocht hebben en gratis reclame voor maken?
SteelSeries maakt geen pedalen he ;)

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Red Baron schreef op donderdag 18 april 2013 @ 15:31:
[...]

SteelSeries maakt geen pedalen he ;)
Nou en, hang je een poster van hun op tijdens je live streams en betalen ze je 150 euro voor een setje CSR Elite's :p Ik heb geen idee wat voor bedrijf dat is maar dat lijkt me vrij goedkope reclame :+

Verder ben ik het met Hoogie eens, of je nou 100 uitgeeft voor een mod of 150 voor nieuwe pedalen, dan kies ik liever voor nieuwe pedalen.

Die problemen als rubbertjes en kabeltjes die loskomen zou ik ook niet op zitten te wachten als ik pedalen koop van 250 euro (ook niet bij pedalen van 50 euro), maar dat soort problemen kom ik alleen tegen bij de CSPs en nog nooit gehoord over CSR Elites... Kan vast komen omdat de CSPs veel populairder zijn ofzo, maar dan nog.

Het kapot trappen van een loadcell heb je natuurlijk ook als je een loadcell in je G27 schroeft, dat maakt verder geen zak uit lijkt me.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

10 jaar oude BRD's still going strong! Stuur ziet er ook waanzinnig uit, alleen die prijzen... Ze mikken niet meer op ons consumentjes zo lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venzio
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-06-2023
Speel nu op mijn eigen account, uit 2011 nog, (rot dat ze mijn nieuwe account niet naar die naam kunnen aanpassen).
Ben van plan vandaag of morgen nog wel een race of 2/3 te doen, deze baan ligt me ook wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
NickThissen schreef op donderdag 18 april 2013 @ 15:35:
[...]

Nou en, hang je een poster van hun op tijdens je live streams en betalen ze je 150 euro voor een setje CSR Elite's :p Ik heb geen idee wat voor bedrijf dat is maar dat lijkt me vrij goedkope reclame :+

Verder ben ik het met Hoogie eens, of je nou 100 uitgeeft voor een mod of 150 voor nieuwe pedalen, dan kies ik liever voor nieuwe pedalen.

Die problemen als rubbertjes en kabeltjes die loskomen zou ik ook niet op zitten te wachten als ik pedalen koop van 250 euro (ook niet bij pedalen van 50 euro), maar dat soort problemen kom ik alleen tegen bij de CSPs en nog nooit gehoord over CSR Elites... Kan vast komen omdat de CSPs veel populairder zijn ofzo, maar dan nog.

Het kapot trappen van een loadcell heb je natuurlijk ook als je een loadcell in je G27 schroeft, dat maakt verder geen zak uit lijkt me.
SteelSeries maakt zaken zoals muizen, koptelefoons, etc http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=Steelseries

Zoals ik al opmerkte zei ik dat het bij de CSR Elites wel mee lijkt te vallen inderdaad.

En qua loadcell kapot trappen is volgens mij de algemeen heersende mening dat de kwaliteit van de loadcells die Fanatec gebruikt te wel het nodige te wensen over laat.
Er kan wel gezegd worden dat je maar wat voorzichtiger moet zijn, maar het feit dat bijna iedereen z'n pedalen uit voorzorg maar zo veilig mogelijk afstelt zegt wel een hoop voor een product dat zich toch voornamelijk op de fanatieke simracer richt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:00

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik mis nog een heleboel vervente vaste rijders bij de inschrijvingen van onze Team race komende maandag.
Kom op jongens, maak het veld vol en doe gezellig mee met dit experiment:
http://members.iracing.co...list/3185838.page#6961946

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Detail van de nieuwe build is vrijgegeven!
Afbeeldingslocatie: http://www.froot.nl/wp-content/uploads/2013/04/i_dont_see_any_use_of_photoshop_here_do_you_640_01-560x399.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 19:27

Niellie41

[object Object]

Programma van week 13 is bekend:
Week 13 is upon us, iRacing’s quarterly bundle of between-the-seasons sim-racing competition. For some iRacers, it’s a final opportunity to upgrade their license before the green flag waves on 2013 Season 2. For others, it’s a chance to race with no worries about iRatings, Safety Ratings, series points or standings.

Beginning on April 23, iRacers from Rookie to Class B can move up to the next rung on the license ladder in the Week 13 Mazda Cup (road) and Street Stock Challenge (oval) series. The Mazda Cup runs at Okayama (long and short), Charlotte (road), Laguna Seca, Summit Point (Jefferson Reverse) and Lime Rock, while the Street Stock Challenge features the JR Motorsports Street Stock car at Thompson, South Boston, Lanier, Charlotte (both the Legends and the 1.5 mile ovals), Oxford Plains and USA International.

Both the Mazda Cup and Street Stock Challenge are official series, with Safety Ratings and iRatings in effect, so competitors can boost their license ratings before promotions for Season 2 are finalized at week’s end. Likewise, rookies who have yet to complete the category-specific minimum participation requirements for graduation to a D license (two official races or four time trials in each category) can do so in Week 13.

The week’s unofficial competition includes the ever-popular Carburetor Cup with the Impala Class A at Talladega, along with several different versions of the 24 Hours of Fun. One features mixed-class road racing with a vengeance, with the Cadillac CTS-VR, Corvette C6R GT1, Ford Falcon V8 Supercar, Ford GT AND the McLaren MP4-12C GT3 at Spa, Interlagos and Mazda Raceway Laguna Seca. For those keeping score, that’s five different cars on three different tracks . . . in a week.

But why let the road racers have all the mixed-class fun? Another 24 Hours of Fun will see the Gen6 Chevies and Fords racing with the Street Stock at Charlotte (1.5 mile), Iowa and Rockingham. And once the new content is released, we’ll have a third series with the Caddy and the cool new 375 bhp, front wheel drive KIA Optima at Twin Ring Moteg (GP circuit), Zolder, Oran Park and Okayama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
5 auto's dus, werd tijd :) nu nog voor hosted...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 10:49

DutchDevil79

I race, therfore I am

Zo dadelijk weer raceje in de DRGTC league met de McLaren op Okayama. Is toch wel een beetje glijden hier zeg met die McLaren.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venzio
Heb net mijn oval gedaan, 5e geworden, startpositie 10.
Ik heb flink wat wrecks moeten ontwijken heb alleen 2x heel erg licht de muur geraakt en ben 1 keer omgedraait, maar nog steeds +0.09!
Daar ben ik wel blij mee, als ik de 3 "ongelukken" niet had gehad, had het nog wat beter geweest!

(Moet wel eerst mijn -0.25 inhalen van mijn allereerste race in 2011..)

[ Voor 14% gewijzigd door Venzio op 18-04-2013 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

Gister en zojuist heb ik iets erg vaag meegemaakt tijden het rijden op Road Atlanta.

Ga de SS in en net voor ik de linker bocht neem wil ik terug schakelen naar z'n drie maar dan springt de bak in z'n neutraal :|

Geen idee hoe dat komt.

Zelf helemaal naar neutraal schakelen is het niet want het gaat echt erg snel.Schakel 1x terug naar 4 en dan BRRRRRRRRRRRRR en eengrote N in beeld :(

Rij met een G27, misschien dat iemand dit ook ooit meegemaakt heeft?

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
seninha schreef op donderdag 18 april 2013 @ 20:56:
Gister en zojuist heb ik iets erg vaag meegemaakt tijden het rijden op Road Atlanta.

Ga de SS in en net voor ik de linker bocht neem wil ik terug schakelen naar z'n drie maar dan springt de bak in z'n neutraal :|

Geen idee hoe dat komt.

Zelf helemaal naar neutraal schakelen is het niet want het gaat echt erg snel.Schakel 1x terug naar 4 en dan BRRRRRRRRRRRRR en eengrote N in beeld :(

Rij met een G27, misschien dat iemand dit ook ooit meegemaakt heeft?
McLaren neem ik aan? Nog nooit eerder meegemaakt? Komt best wel vaak voor, is bekend probleem.... Terugschakelen met gas erop lijkt de oorzaak te zijn.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Releasenotes staan online. Flinke update :) Crew chief functionaliteit zit er in, en flink wat werk aan de shaders, wat op de probleemplekken op Spa etc flinke performancewinsten moet opleveren. Keerzijde is dat er dus performance word ingeleverd op andere plekken, maar daar moet mee te leven zijn.

Ook wel wat indicaties van wat er in de toekomst nog aan zit te komen (2048 paints bijv). Als dan na een paar weken de L49, N5TM (voor de L49 alleen denk ik), en de movable cones komen heb je best een aardige update :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Had net een haperende router en werd gedisconnect. Join lukte niet: auth failure. Opnieuw ingelogd, daarna werkte join wel en toen moest ik ook nog 2 minuten wachten op de tow. Waarom sleept ie niet terwijl ik reconnect? :p
Toen stop-n-go vanwege een unsafe pit exit, ging ie na de stop-n-go gelijk bijtanken. Is dat gewoon te combineren? Bijtanken is trouwens nergens voor nodig in de MX5 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Olaf van der Spek schreef op donderdag 18 april 2013 @ 21:29:
Had net een haperende router en werd gedisconnect. Join lukte niet: auth failure. Opnieuw ingelogd, daarna werkte join wel en toen moest ik ook nog 2 minuten wachten op de tow. Waarom sleept ie niet terwijl ik reconnect? :p
Toen stop-n-go vanwege een unsafe pit exit, ging ie na de stop-n-go gelijk bijtanken. Is dat gewoon te combineren? Bijtanken is trouwens nergens voor nodig in de MX5 series.
Tanken en nieuwe banden staat standaard aan. In dat geval gaat ie bij een tow dus idd ook tanken en banden wisselen. In series waar je toch niet van plan bent te pitten dus beter voor de start dat even uitvinken in je F4 en F5 schermen. Mocht je tijdens de tow alsnog besluiten banden te willen kun je het alsnog aanzetten :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nice, release notes...

- Race guide. Hier zat ik al HEEL lang op te wachten :) Verwacht dat dit enorm veel beter is dan huidig systeem. Hoop dat het goed werkt. Klinkt ook alsof ze eindelijk 'planned races' en huidige races (die binnen het half uur live gaan) combineren, super!

- Nu alle kleuren die je maar wil in car/suit/helmet customization. Niet super nodig ivm trading paints maar erg leuk :)

- Veel graphic updates, kan niet slecht zijn (hoop ik dan maar)

- Paintable rear wings in een paar GT auto's, leuk.

- Crew chief mode snap ik de ballen van. Je kan F1,2,3,x schermen zien van degene die aan het rijden is ofzo? En dan? Bedoelen ze nou spotter ipv crew chief of ben ik gewoon de weg kwijt? Ze hebben het ook over teams steeds maar zover ik weet is er nog niks van teams actief..... behalve de spotter.

- Kia :)

Verder weinig NTM updates helaas (hoop dat dat ergens dit seizoen nog komt met de L49). Paar erg leuke dingen, maar weinig super nieuwe dingen. Wel veel dingen die klinken alsof ze binnen niet al te lange tijd voor grote updates gaan zorgen, zoals dynamic shadow mapping. Toch wel tevreden denk ik... Maar ik ben benieuwd.

[ Voor 5% gewijzigd door NickThissen op 18-04-2013 22:08 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Ik hoop stiekem dat die extra temperatuurzones voor de banden wat effect hebben :)

Dat crew chief gebeuren snap ik ook nog niet zo. Ik zou verwachten dat je net als voor de spottermode een extra join optie krijg. Nu lijkt het alsof iedereen die met je meekijkt voor crew chief kan spelen, iets wat me zeer onwensenlijk lijkt :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Voor zover ik begrijp na 1 keer doorlezen kan de crew chief gewoon de F1, 2, 3 schermen enzo zien van degene die aan het rijden is. Beetje zoals de spotter dus met wat meer informatie. Ik ga er dan vanuit dat de crew chief gewoon de nieuwe versie van de spotter is, lijkt me niet logisch de twee naast elkaar te hebben. Dus kun je ook gewoon een password instellen voor crew chiefs hopelijk.

Ik neem aan dat er later nog in-car changes bijkomen, dat je crew chief je brake bias kan aanpassen enzo. Dat lijkt me opzich wel leuk, maar ik ben een beetje bang dat ze hier super veel tijd in steken terwijl veel mensen het nooit zullen gebruiken.

Voor een fatsoenlijke crew chief verwacht ik een mode waarbij de crew chief gewoon veel meer informatie tegelijk kan inzien. Meerdere Fx schermen tegelijk sowieso, dingen als split times van de andere rijders en dat soort zaken die je in het echt ook wel eens ziet. Wat heb jij er nou aan als ik je als crew chief vertel dat je 0.8 s voorsprong hebt, dat kun je toch zelf ook wel zien? Je hebt er veel meer aan als ik je kan vertellen dat degene achter je later gepit heeft, of nog moet pitten, of gemiddeld sneller is maar meer moeite heeft met traffic, of..... dat soort dingen... Maar we zullen zien...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

NickThissen schreef op donderdag 18 april 2013 @ 20:58:
[...]

McLaren neem ik aan? Nog nooit eerder meegemaakt? Komt best wel vaak voor, is bekend probleem.... Terugschakelen met gas erop lijkt de oorzaak te zijn.
Nee. HPD

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Vreemd, klinkt exact als het probleem in de McLaren die springt ook vaak van 4 naar N ipv 3. Nooit meegemaakt in de HPD. Begin van deze build had hij wel het probleem dat hij gewoon niet terug schakelde af en toe maar nadat ze dat opgelost hadden heb ik nergens meer last van gehad. En wel nog erg vaak in de McLaren.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
NickThissen schreef op donderdag 18 april 2013 @ 22:16:
Voor zover ik begrijp na 1 keer doorlezen kan de crew chief gewoon de F1, 2, 3 schermen enzo zien van degene die aan het rijden is. Beetje zoals de spotter dus met wat meer informatie. Ik ga er dan vanuit dat de crew chief gewoon de nieuwe versie van de spotter is, lijkt me niet logisch de twee naast elkaar te hebben. Dus kun je ook gewoon een password instellen voor crew chiefs hopelijk.
Dit klinkt wel logisch eigenlijk :)
Ik neem aan dat er later nog in-car changes bijkomen, dat je crew chief je brake bias kan aanpassen enzo. Dat lijkt me opzich wel leuk, maar ik ben een beetje bang dat ze hier super veel tijd in steken terwijl veel mensen het nooit zullen gebruiken.
In car changes zou ik dan weer net niet verwachten. Die zijn namelijk.... in-car, en dus voor de rijder om aan te passen :p
Voor een fatsoenlijke crew chief verwacht ik een mode waarbij de crew chief gewoon veel meer informatie tegelijk kan inzien. Meerdere Fx schermen tegelijk sowieso, dingen als split times van de andere rijders en dat soort zaken die je in het echt ook wel eens ziet. Wat heb jij er nou aan als ik je als crew chief vertel dat je 0.8 s voorsprong hebt, dat kun je toch zelf ook wel zien? Je hebt er veel meer aan als ik je kan vertellen dat degene achter je later gepit heeft, of nog moet pitten, of gemiddeld sneller is maar meer moeite heeft met traffic, of..... dat soort dingen... Maar we zullen zien...
Meerdere schermen tegelijk zal wel komen met de nieuwe UI waar ze mee bezig zijn. In die mockup leek het erop dat je schermelementen kon verplaatsen. Dan 'verwacht' ik ook wel een beetje dat je meerdere Fx schermen open kunt zetten en pinnen. Die extra info zou wel welkom zijn inderdaad :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Omdat een teamgenoot niet kwam opdagen ben ik maar even ingevallen in de STC race van vanavond 5 min voor de kwalificatie begon.
Bij een fun race'je maakt dat niet zo uit, maar hier was het toch wel ff pittig.

Als 18e gekwalificeerd en nog als 8e weten te finishen wat niet onaardig was. Maar een beetje voorbereiding zou wel handig geweest zijn :P
http://members.iracing.co....do?&subsessionid=8026212

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Leuk de release notes. Wat ik persoonlijk interessant/leuk vind.
- International Club members from China, Hong Kong, Indonesia, India, Japan, South Korea, Malaysia, the Philippines, Singapore, Thailand, and Taiwan have formed the new Asia club.
Bij Graphics sectie, te veel yada yada yada voor mij :+
Zal wel goed zijn.
- The decal layer can now be overridden with a car_decal_xx.tga file (or helmet_decal_xx.tga or suit_decal_tga). This lets you replace the small sponsor decals, and the driver's face among other things. You cannot override certain features such as headlight decals or logos or license stripes.
Dit is interessant voor leagues! Nu kan je logo's van sponsors of van de league op de auto plakken ipv de iRacing stikkers.

Teams :D
- The current team driver is now displayed below the grayed-out [Drive] button to the rest of the teammates.
De volgende stap naar driver swaps is gemaakt!

De crew chief functie is wel cool. Zo kan je echt rollen verdelen en kan de coureurs zich op het rijden concentreren ipv benzine en het zoeken naar zijn lollipop man (Sorry RB, is mij ook wel eens gebeurd ;) )
Ik zie de crew chief nooit in car adjustments maken, zoals BM zegt, dat kan/mag in het echt ook niet.
- Added an app.ini adjustment to adjust car gap for when to call car high/low. You can find it in app.ini [SPCC] carLowHiPadding=0.25
Dit is wel handig voor op ovals. Sommigen vinden het fijn als de spotter wat eerder high of low roept dan anderen.
Chevrolet Corvette C6R
- Rear wing is now paintable.
Zou eens potjandorie tijd worden zeg!
Ook bij de Ford GT :D
Tracks
- All of the tree shadows (that render using shadow maps) now cast from actual 3D models, rather than from fixed decals.
In mijn ogen de eerste stap naar dynamic time.

Het is al met al een leuke build. Jammer dat de movable cones en de Lotus 49 niet bij zitten, maar die komen wel :D
Is het al dinsdag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Tipje voor de mensen die naar de 100% content willen met de huidige aanbieding (75 = 100), nu 125 credits kopen voor 90 dollar en pas na de build inwisselen, heb je nog eens 5% extra korting omdat 100% dan 30% oplevert ipv 25% nu ;-)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Het is ook eindelijk duidelijk waarom er een overlap is tussen de ProtoGT open en fixed series. Tony zegt dat dit opzettelijk is omdat ze anders niet uitkomen met het inplannen van andere series. Door de overlap weg te halen krijg je een overlap met andere populaire series, en dat willen ze blijkbaar niet. Ze gaan er dus vanuit dat mensen die de ProtoGT race doen 10 minuten later maar al te graag in een MX-5 cup race springen en 20 minuten later weer zomaar in een Star Mazda race. Nu kan ik me best voorstellen dat er een handvol mensen zijn die dat doen, maar huh..? Lijkt me niet erg logisch...

Waarom is overlap tussen compleet verschillende series erg, maar overlap tussen twee heel vergelijkbare series niet????

Beetje jammer ook dat iedereen hem meteen weer in de nek springt met allerlei beschuldigingen dus die ene post per 38 jaar die hij doet is ook meteen de laatste waarschijnlijk... fijn :'(

[ Voor 11% gewijzigd door NickThissen op 19-04-2013 00:02 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Deze vind ik ook wel erg lekker in de nieuwe build, ook al wordt het nog niet ingezet:
- Larger custom textures can now be loaded (2048x2048, etc) but we do not currently take advantage of the increased resolution. Whatever size texture you provide will be scaled back to 1024x1024 when applied to the car, for now.

En natuurlijk de NTM, hopelijk eindelijk eens setups kunnen maken waar je echt wat heb wat betreft het bepalen van de camber en bandenspanning.

[ Voor 3% gewijzigd door FabiandJ op 19-04-2013 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
Red Baron schreef op donderdag 18 april 2013 @ 23:15:
Omdat een teamgenoot niet kwam opdagen ben ik maar even ingevallen in de STC race van vanavond 5 min voor de kwalificatie begon.
Bij een fun race'je maakt dat niet zo uit, maar hier was het toch wel ff pittig.

Als 18e gekwalificeerd en nog als 8e weten te finishen wat niet onaardig was. Maar een beetje voorbereiding zou wel handig geweest zijn :P
http://members.iracing.co....do?&subsessionid=8026212
idd ik had de track niet spijtig , goed gereden _/-\o_

maar zag er idd uit als een race met meer kansen dan sebring, op sebring lag de pace zo hoog en niemand maakte fouten !!! :(

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarninho
Red Baron schreef op donderdag 18 april 2013 @ 16:31:
[...]
En qua loadcell kapot trappen is volgens mij de algemeen heersende mening dat de kwaliteit van de loadcells die Fanatec gebruikt te wel het nodige te wensen over laat.
Er kan wel gezegd worden dat je maar wat voorzichtiger moet zijn, maar het feit dat bijna iedereen z'n pedalen uit voorzorg maar zo veilig mogelijk afstelt zegt wel een hoop voor een product dat zich toch voornamelijk op de fanatieke simracer richt.
Ik heb bijna 5 jaar load cells (nouja, industriele weegapparatuur) verkocht. Ook load cells van vele malen meer geld gaan gewoon stuk bij verkeerde belasting. Een snelle piekbelasting is funest voor een load cell (dus als je de muur in gaat en in paniek vol je rem intrapt). Of het een dure of goedkope is maakt weinig uit. De enige manier om daar iets tegen te doen is door een hele zware load cell te nemen. Maar dan gaat je resolutie wel weer naar beneden.

Ik las ergens dat de gebruikte cel een 50kg cel is. Als je het volledige bereik gebruikt met een resolutie van 1024bits, dan reageert het pedaal op ongeveer 50 gram drukverschil (50/1024). Als je een load cell van 100kg zou nemen, dan zit je op 100g drukverschil, voordat je pc iets registreert.

Nou klopt dat niet helemaal, want er zit nl ook nog een hefboom in de csp's en ik weet niet precies hoeveel die is. Maar een gaatje hoger of lager scheelt ook al zo'n 50%.

Ik moet gewoon eens de crappy weegschaal uit de badkamer pakken en die op mijn pedaal leggen :P

Ik kan trouwens nergens iets vinden over de resolutie van die G27 mod. Wel dat het 'slechts' een 30kg sensor is. Dan vraag ik me af of daar een beveiliging op zit en of dat dan idd betrouwbaarder is dan de load cell van Fanatec.

Ik heb zelf wel eens zitten denken om gewoon een remcilinder en remtang van een kart (of brommer) te kopen en in de remtang een knoop load cell te plaatsen. Qua gevoel zul je het niet veel realistischer krijgen dan dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:24
Een paar dagen probeer ik al fatsoenlijk rond te komen op Laguna Seca met de Mazda MX 5 Cup, maar ik krijg het maar niet voor elkaar om een x aantal ronden clean te rijden. Bijna elke ronde wel off track of soms zelfs dat ik een bocht afsnij. Mijn snelste ronde is een hoge 1:43 en mijn opt. een lage 1:42, maar volgens mij moet het goed mogelijk zijn om constant lage 1:42 te rijden. Is dit circuit nou zo lastig of heb ik hier juist last dat ik met een oud stuur en pedalen rij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Eerst je lijnen, rempunten, instuurpunten en dergelijke fatsoenlijk leren, dan pas gaan pushen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
En Laguna Seca is geen makkelijke baan :) Maar wat Schuey zegt is wel zo. Eerst lijnen leren rijden, en daarna de snelheid pas op voeren. Dat dat lastig is weet ik, doe ik ook niet altijd :p

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarninho
Gait schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 12:09:
Een paar dagen probeer ik al fatsoenlijk rond te komen op Laguna Seca met de Mazda MX 5 Cup, maar ik krijg het maar niet voor elkaar om een x aantal ronden clean te rijden. Bijna elke ronde wel off track of soms zelfs dat ik een bocht afsnij. Mijn snelste ronde is een hoge 1:43 en mijn opt. een lage 1:42, maar volgens mij moet het goed mogelijk zijn om constant lage 1:42 te rijden. Is dit circuit nou zo lastig of heb ik hier juist last dat ik met een oud stuur en pedalen rij?
1.43 is geen rondetijd waarvoor je je moet schamen. Laguna is gewoon heel lastig. Het heeft mij heel veel tijd gekost om die baan goed te leren kennen.

Als je echt sneller wilt, zul je moeten werken aan het onderdeel tussen stoel en stuur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Gait ik zou in het begin niet te snel gaan .... leren de wagen beheersen en dan lijnen leren rijden (zal je later ook van pas komen) pas als je alles onder controle kan houden zou ik pas naar tijd beginnen kijken ... ik weet ik doe het zelf ook niet altijd maar het is wel iets dat ik pas beginnen doen ben met de skip aangezien dit gewoon een lastig bakje is ... pas als alles samen valt zal je tijd ook verbeteren want pushen loont nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Gait schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 12:09:
Vergeet niet de regel slow in fast out ;)

En wat betreft de loadcell ik heb net de eerste vervangen op mijn pedalen. Nu is alleen mijn gaspedaal aan het flippen na verloop van tijd heb ik geen vol gas meer maar mis ik een aantal procent. Vanavond de hall sensor maar eens verwisselen met die van de koppeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
geloof nooit dat die loadcell van fanatec 50kg is

zit nu met CST pedals met firm brake mod (= loadcell van 60kg) en is wereld van verschil kwa load je op die cell moet/kunt zetten)

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:47
"een wereld van verschil" :+ doet me altijd hieraan denken :

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=jAB0AxgtSzk]

[ Voor 27% gewijzigd door Fragbeestje op 19-04-2013 15:14 ]

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venzio
Ik wil graag een skin maken voor mijn streetstock, maar ik heb geen idee hoe, wat er mooi uitziet etc..
Heeft iemand misschien een idee? Of iets waar ik wat gratis kan downloaden bijvoorbeeld?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Verwijderd schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 13:18:
@Gait ik zou in het begin niet te snel gaan .... leren de wagen beheersen en dan lijnen leren rijden (zal je later ook van pas komen) pas als je alles onder controle kan houden zou ik pas naar tijd beginnen kijken ... ik weet ik doe het zelf ook niet altijd maar het is wel iets dat ik pas beginnen doen ben met de skip aangezien dit gewoon een lastig bakje is ... pas als alles samen valt zal je tijd ook verbeteren want pushen loont nooit.
Die goedbedoelde adviezen zijn altijd zo mooi:
Rustig rijden, pas als je constant ben je snelheid wat opvoeren etc.

In theorie en in het echt is het natuurlijk de manier om het zo aan te pakken.
Maar ik vraag me altijd af hoeveel van ons hier nou ook zelf die manier hanteren. :+
Als ik terugkijk naar mezelf hoe ik altijd doe / deed is het toch wel anders.
Ik rijd mezelf toch altijd wel oneindig vaak het virtuele ziekenhuis in (of erger :P) tot ik een keer in staat ben om een beetje constant zonder offtracks zo'n auto rond te krijgen op een baan.

Welke manier nou het beste werkt weet ik niet, maar ik (en ik denk meerdere met mij) heb in ieder geval nooit het geduld of de discipline om de voorzichtige aanpak te hanteren. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Venzio schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 16:24:
Ik wil graag een skin maken voor mijn streetstock, maar ik heb geen idee hoe, wat er mooi uitziet etc..
Heeft iemand misschien een idee? Of iets waar ik wat gratis kan downloaden bijvoorbeeld?

Alvast bedankt!
Je wilt een skin maken, maar je weet niet wat je wilt maken?
Heb je de mogelijkheden van de iRacing Paintshop al bekeken, daar heb je een hoofd keuze uit motieven die je dan van je eigen kleurstelling kan voorzien (bij de nieuwe build ook met een moderne colorpicker :P).

Als je dat te saai vind en zelf photoshoppen te lastig kijk dan eens in het forum van iRacing rond. Daar heb je vaak ook wel mensen die zelf mooie paints maken die ze beschikbaar stellen aan iedereen om mee te mogen rijden.

edit: Even gezocht en al een topic met gratis streetstock skins gevonden :)
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/2468136.page

[ Voor 7% gewijzigd door Red Baron op 19-04-2013 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Red Baron schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 16:33:
[...]

Maar ik vraag me altijd af hoeveel van ons hier nou ook zelf die manier hanteren. :+
Ik rijd mezelf toch altijd wel oneindig vaak het virtuele ziekenhuis in (of erger :P) tot ik een keer in staat ben om een beetje constant zonder offtracks zo'n auto rond te krijgen op een baan.

Welke manier nou het beste werkt weet ik niet, maar ik (en ik denk meerdere met mij) heb in ieder geval nooit het geduld of de discipline om de voorzichtige aanpak te hanteren. >:)
Je hebt helemaal gelijk ;)
Ik zeg ook altijd tegen iedereen rustig beginnen, op de baan houden, lijnen rijden en dan je grenzen verleggen. En je vooral als instapper in iRacing of in een nieuwe auto niet jezelf vergelijken met het WR op die baan met een bepaalde auto.
En hoe doe ik het: Meteen de grenzen opzoeken, auto's total loss rijden, WR opzoeken op de membersite en dan ontdekken na veel wrecks dat rustiger en beheerster werkt....... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venzio
Red Baron schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 16:36:
[...]

Je wilt een skin maken, maar je weet niet wat je wilt maken?
Heb je de mogelijkheden van de iRacing Paintshop al bekeken, daar heb je een hoofd keuze uit motieven die je dan van je eigen kleurstelling kan voorzien (bij de nieuwe build ook met een moderne colorpicker :P).

Als je dat te saai vind en zelf photoshoppen te lastig kijk dan eens in het forum van iRacing rond. Daar heb je vaak ook wel mensen die zelf mooie paints maken die ze beschikbaar stellen aan iedereen om mee te mogen rijden.
Ik heb al wel ervaring met Photoshop (5/6 jaar) maar heb gewoon totaal geen idee wat er op een street stock mooi is, is de SS wel zo'n mooie auto om te skinnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Red Baron schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 16:33:
[...]

wel ik moet je mening delen , ik raad aan het voorizchtig te doen maar eigenlijk heb ik dat enkel maar in de skip gedaan aangezien ik anders meer niet op de baan was dan wel , nadat ik die wagen onder de knie had heb ik een andere manier bedacht..... zo snel mogelijik de limieten aftasten (met de nodige bezoekjes aan het virtuele zieknhuis) en zo de baan leren en de wagen ... het is te zien per persoon maar ik hanteer nu enkel optie 2 zijnde me keer op keer in de prak te rijden en zo na 10 pogingen hopen dat ik een lap veilig kan doorrijden dan is het nog consistent worden en hopa klaar om eens een raceje te testen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Venzio schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 16:39:
[...]
Ik heb al wel ervaring met Photoshop (5/6 jaar) maar heb gewoon totaal geen idee wat er op een street stock mooi is, is de SS wel zo'n mooie auto om te skinnen?
Tja met die stock cars heb je natuurlijk flink wat paint oppervlakte om je uit te leven, dus dan is het zelf wat je er van maakt lijkt me.
Maar ik zou eens dat Showroom forum doorkijken om wat inspiratie op te doen dan.
(zie o.a. de link bij m'n vorige post)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijmennabuurs
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-08-2022
ik gebruik gimp? is wel even wennen maar het is gratis dus ik dacht ik zal het proberen.
Het is een redelijk fijn programma. je moet alleen wel even een paar tutorials op youtube kijken voordat je het begrijpt.

Twitch.tv iRacing Profiel Website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:01

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

zijn er nu eigenlijk veel mensen die met custom skins rondrijden..? ik rijd voornamelijk met de Mx-5 nog. maar eigenlijk zie ik daar altijd maar standard streepjes en skins vanuit iracing zelf.

of moet ik een special proggie hebben waarmee ik die skins eerst binnenhaal ofzo? of doet iracing dat al automatisch? heb er eigenlijk nooit echt in verdiept..

Zal binnenkort ook is iets grappigs maken denk, een politie skin.. haha Rood/blauwe strepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Je moet Trading Paints downloaden, los programma waarmee je de paints kan downloaden.

Zo nu maar eens een Grand-Am race doen, Riley rijdt erg lekker op Road Atlanta :)

Pas 11 mensen, kom op...

Volgend seizoen echt eens een serie zoeken die wat vaker official gaat. Zondag ProtoGT ga ik hoogstwaarschijnlijk ook alweer missen. Wordt er een beetje moe van om de hele week alleen te oefenen om dan op het laatste moment de enige race weer te missen.

[ Voor 45% gewijzigd door NickThissen op 19-04-2013 20:43 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga ff speccen ... net even fordgt daar getest, nou handje vol maar wel aardig te rijden. Fixed reed ik daarnet 1.21.8 en met de open op 75l 1.21.4, mss toch maar fixed eens rijden want opkomst open is wel belabberd blijkbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Ik moet voor volgend seizoen maar weer eens een vaste serie gaan kiezen (hmmz, dat heb ik vaker geroepen), dit seizoen maar 3 officiele races gereden :/

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FransJansen
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-07 14:42
De vaste serie voor komend seizoen heb ik al gevonden. ;)

Vandaag even een aantal ronden met de Star Mazda op Suzuka geoefend.
De eerste keer met de SM en beviel goed.
Lekker te rijden en goed te controleren, eens kijken of ik dat ding eigen kan maken. :)

“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Grand-Am was gave race, die bak is zo lekker op road atlanta :D En vorige week zo verschrikkelijk op Suzuka, wereld van verschil.. Had geen qualificatie gedaan dus ergens P6 of 7 gestart, al gauw opgewerkt tot ik op P3 met de top 3 naar voor kon rijden en de rest achter ons kon laten. Lang gevochten en uiteindelijk ingehaald op de straight voor P2. Toen nog een tijd achter P1 gezeten, was een stuk sneller maar hij had minder downforce dus op de straight ging het niet lukken. Helaas ging hij eraf door een half spinnende McLaren in de chicane waar hij niet goed op anticipeerde dus toen kon ik het zo goed als uitrijden.

En toen blies ik m'n motor nog op bij het remmen voor de chicane het laatste rondje... FUUUU!! Gelukkig is het daarna berg af anders had ik het niet gehaald, nog net de P2 voor gebleven met een meatball :) Scheelde niks, was wel erg zonde geweest...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-09 00:34
FransJansen schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 20:56:
De vaste serie voor komend seizoen heb ik al gevonden. ;)

Vandaag even een aantal ronden met de Star Mazda op Suzuka geoefend.
De eerste keer met de SM en beviel goed.
Lekker te rijden en goed te controleren, eens kijken of ik dat ding eigen kan maken. :)
Ik wil proberen daar volgend seizoen mee te rijden. :*) Wilde dit seizoen vol maken met de Corvette maar kon een hele week niet en later nog eens dus was de motivatie laag om het af te maken -O- Maar ga ook sowieso weer met de Corvette rijden :)

Moet ook nog eens wat ovals doen, ben bijna C. Maar ook hier een motivatie probleempje :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Als iemand de McLaren al mist, ik host de komende 4 uur een practice (voor de PolarGT race morgen) op Spa :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 19-09 17:47

Arfman

Drome!

Zometeen de McLaren maar eens uitlaten op Road Atlanta :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijmennabuurs
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-08-2022
ik wil graag van een D naar een C licensie gaan, maar ik zou niet weten wat een leuke serie is?
iemand ideen? ik zat te denken aan de ford mustang?

Twitch.tv iRacing Profiel Website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thijmennabuurs schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 23:00:
ik wil graag van een D naar een C licensie gaan, maar ik zou niet weten wat een leuke serie is?
iemand ideen? ik zat te denken aan de ford mustang?
Mustang heeft heel weinig official races geloof ik, hoewel sommige in de avond wel genoeg man hebben. Zelf heb ik in D races in de Grand Touring Cup gereden om richting C te komen. Goeie gevarieerde velden met soms erg snelle rijders erbij, multiclass en in de avond meestal velden >20 dus genoeg te doen op de baan. ;) Grootste gedeelte van t veld is wel de MX-5 dus als je n andere auto wil na de rookie MX-5 races dan kun je misschien richting Jetta/Solstice maar daar heb ik zelf geen ervaring mee vooralsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

Dus trading paints heb je nodig om custom skins überhaupt te kunnen zien van andere in een race?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Nickrsd schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 23:40:
Dus trading paints heb je nodig om custom skins überhaupt te kunnen zien van andere in een race?
Ja.
Maar let op, TP is bedoelt om de skins van anderen te kunnen niet zien en niet om de skins van anderen te downloaden om ze voor je zelf te gebruiken.

[ Voor 26% gewijzigd door Niellie41 op 19-04-2013 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Zo, dat was een leuke race op Road Atlanta met de McLaren.

Op de startgrid bedacht ik mij dat ik op een SR van A 2.07 stond. Een incje teveel zou dus (met week 13 in het vooruitzicht) demotie betekenen. Besloten om maar voorzichtig van start te gaan en kijken hoe het zou gaan.

Dat ging dus meteen al bijna mis. De eerste 2 laps zat ik achter personen die per ronde minstens 4 seconden langzamer waren dan ik en degenen achter mij, dus daar moest ik asap langs. Dat ging met wat gewurm en getrek goed, wonderwel zonder contact. Daarna de race rustig uitgebouwd tot ik achter Maxim Danisevich vast kwam te zitten. Zeker 1.5 seconde langzamer dan ik (waarschijnlijk schade) maar vergeleken met hem is Alonso een eitje om in te halen :X Ik zat zeker 8 ronden achter hem klem. Daar kwam nog bij dat we ondertussen gelapt werden door de DP's dus vaak als ik een goede run op hem had moest ik die afbreken vanwege lappend verkeer. 1 keer zat ik ernaast onder de brug maar kwam tractie tekort, volgende ronde had ik hem echter te pakken op datzelfde punt. Daarna klaagde mijn achtervolger dat hij er niet langskwam en waarom Maxim zo langzaam was :+

Aan het eind liep ik nog hard in op P3 maar die moest ik laten gaan nadat ik bijna rond ging bij opkomen rechte stuk. Van daar uitgereden op P4, 3 incjes (1 lost control en 1 offtrack), 53 iR erbij en 0.37SR. Tevreden mee :)

Setup van het forum geplukt trouwens, van Craig Hunter. Hele race prima mee te rijden (opt. op 1.20.8, snelste lap op 1.21.2) en ook snel in Q trim (minder fuel en iets lager gezet). Ik kan de URL van Nick's setupsite zo niet vinden, anders had ik hem geupload. Erg vriendelijke maar snelle setup.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2022
Hiero, toch?

http://iracingsetups.nickthissen.nl/

Staat overigens ook in de OP...

[ Voor 26% gewijzigd door ZeeZeiler op 20-04-2013 00:16 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Hmm, die reageerde net niet. Nu wel, gelijk een nieuw wachtwoord aangevraagd. Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
Geen dank, is puur eigenbelang. :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strifejahh
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-02 14:58
Hoi,

Ben nu ook eens aan iracing begonnen.

Probeer nu uit die rookie licence te komen maar er zijn zoveel lui die niet weten wat ze doen.
Liggen een lap achter gaan volop met je racen ipv aan de kant te gaan of beuken je keihard van de baan. heb me sr van 1.3 gelukkig weer naar 2.8 kunnen werken op na de 4.0.

Ik probeerde me net op die setup site aan te melden maar krijg deze error: Error retrieving driver details, please try again! constant.

iRacing profiel FF14: Kirito Jojonji | Zodiark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
strifejahh schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 00:39:

Ik probeerde me net op die setup site aan te melden maar krijg deze error: Error retrieving driver details, please try again! constant.
Jup, sorry, er is een probleem met de sites (zelfde ding wat voor tig problemen zorgt) wat ik nog niet opgelost krijg :( Hopelijk snel een oplossing... Als je het even laat rusten en 2 minuten later weer probeert kan het nog wel eens lukken, gewoon af en toe blijven proberen denk ik.

Welkom trouwens :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strifejahh
Thx zal ff proberen. Jou zag ik net in een hosted sessie volgens mij met de mclaren op spa :P paar rondjes gedaan maar de rondetijden kwamen niet verder dan 2.21 mjah voor de eerste keer valt het mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
strifejahh schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 00:43:
Thx zal ff proberen. Jou zag ik net in een hosted sessie volgens mij met de mclaren op spa :P paar rondjes gedaan maar de rondetijden kwamen niet verder dan 2.21 mjah voor de eerste keer valt het mee :P
Klopt... 2:21 is echt niet slecht hoor! Ik zit zelf op 2:20 laag en ik heb toch wel wat ervaring inmiddels... Die 2:17.8 wat er gereden werd moet je je ook niet blind op staren, dat is een ziekelijk snelle tijd.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Er zijn nog 11 plekken beschikbaar in onze Mutli Car Endurance Team Race aanstaande maandag en er zijn er zeker nog 2 nodig om 10 teams van 3 rijders te maken.

Ik mis nog steeds best wel wat vaste rijders van GoT in het lijstje!

Voel je als Rookie ook zeer welkom voor dit evenement. Het gaat namelijk om de team score, het aantal fast repairs is 4 en de race is lang. Dus meld je aan als je dat nog niet hebt gedaan. Hier kan je je inschrijven: http://members.iracing.co...list/3185838.page#6961946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GK86
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-09 10:36

GK86

Heusinkveld Engineering

Op aanraden van Ruud heb ik me ook aangemeld voor komende maandagavond!

Afgelopen week nog een league race gehad op Okayama, dus moet goed komen!!!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
Juist voor de rookies lijkt me dit een prima evenement. Bekende auto's, bekende baan, rijders die (enigzins :) ) voorspelbaar zijn, geen gevaar voor je SR en iR, en lekker veel auto's op de baan. En je kunt je meten met bijzonder snelle rijders zoals Red Baron.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

Niellie41 schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 23:43:
[...]

Ja.
Maar let op, TP is bedoelt om de skins van anderen te kunnen niet zien en niet om de skins van anderen te downloaden om ze voor je zelf te gebruiken.
Dit zeg je denk ik een beetje moeilijk..? TP is bedoelt om de skins van anderen te kunnen ?? niet?? zien..?
nu zie ik juist geen custom skins.. met TP is dat dus wel? ik snap dat het niet gebruikelijk is om andermans skins te gebruiken. Maar ik zou ze wel graag willen zien in een race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nickrsd schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 11:56:
[...]

Dit zeg je denk ik een beetje moeilijk..? TP is bedoelt om de skins van anderen te kunnen ?? niet?? zien..?
nu zie ik juist geen custom skins.. met TP is dat dus wel? ik snap dat het niet gebruikelijk is om andermans skins te gebruiken. Maar ik zou ze wel graag willen zien in een race.
Die eerste 'niet' moet weg idd :p TP is gewoon een systeem waar mensen hun eigen gemaakte skins uploaden, en omvat een programmaatje dat je kan draaien om de skins van anderen te downloaden zodat jij ze kan zien. Het is niet bedoeld om de skins van anderen te downloaden zodat jij die zelf kan gebruiken, maar alleen zodat jij ze ook kunt zien.

Oeps, verkeken op de dag, PolarGT is pas morgen... En die ga ik dus missen al meteen, fijn. :F

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
ZeeZeiler schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 11:26:
En je kunt je meten met bijzonder snelle rijders zoals Red Baron.
Meh... meestal rijd ik met die koekblikjes ergens achteraan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
JoepW schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 09:16:
Er zijn nog 11 plekken beschikbaar in onze Mutli Car Endurance Team Race aanstaande maandag en er zijn er zeker nog 2 nodig om 10 teams van 3 rijders te maken.

Ik mis nog steeds best wel wat vaste rijders van GoT in het lijstje!

Voel je als Rookie ook zeer welkom voor dit evenement. Het gaat namelijk om de team score, het aantal fast repairs is 4 en de race is lang. Dus meld je aan als je dat nog niet hebt gedaan. Hier kan je je inschrijven: http://members.iracing.co...list/3185838.page#6961946
Ik heb helaas avond dienst (3-11pm) :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strifejahh
Kan ik me ook aanmelden voor die endurance race? Heb nu rookie class met sr 2.8 als het goed is vanavond boven de ruim boven de 3 :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• back2basic
  • Laatst online: 31-03 16:35
Hoe meer zielen, hoe meer vreugde :)
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3185838.page#6961946 kun je je inschrijven..

[ Voor 31% gewijzigd door back2basic op 20-04-2013 14:27 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strifejahh
Ga ik even doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
Vergeet niet jezelf ook aan te melden bij de GoT league in iRacing als je dat nog niet gedaan hebt.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Welkom nieuwe rijder(s)! Gezellig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Ik heb ook maar even m'n oval steentje bijgedragen voor de World Cup:
http://members.iracing.co....do?&subsessionid=8040423

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strifejahh
Zo sr naar 3.43 gewerkt is zien of ik de 4.0 kan halen vandaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Oh wow. Ik geloof dat ik nog nooit zo kapot ben geweest na een race :D

Daytona met de McLaren, in de GT Challenge. Gestart als 22e, geëindigd als 6e (3e McLaren). Wat een geweldige race! Eerste paar ronden op overleefmodus, alle toestanden weten te ontwijken. Langzaam opgeklommen naar P6, toen zo'n beetje 20 ronden lang stuivertje gewisseld met Julien Oligo. Constant draften, inhalen, ingehaald worden, dwars door T1 maar elkaar wel laten leven. Paar keer heb ik ruimte gegeven en een paar keer hij, maar het was superclean en fair. Ik begrijp nu een beetje hoe intensief oval racen kan zijn, ik ben helemaal bezweet, lol.

Toch even 98 iR erbij en 0.19SR (3 incjes). Zal proberen om een video recap te maken, de race was het waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:24
Bedankt voor de tips, in een test sessie ben ik nu wel in staat goed rond te komen voor een aantal ronden, maar het racen is echt drama. Ik eindig steeds achterin en ook nog eens met een aantal off track ik word helemaal gek. M'n SR en IR gaan beide hard achteruit zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Iemand tips voor de McLaren? Ik ben eens aan het rijden op Interlagos ik heb in bocht 3 onderstuur. Maar in bocht 6,7 en 12 in het overstuur, iemand die een idee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• back2basic
  • Laatst online: 31-03 16:35
Red Baron schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 15:54:
Ik heb ook maar even m'n oval steentje bijgedragen voor de World Cup:
http://members.iracing.co....do?&subsessionid=8040423
Die puntjes hebben we mooi erbij :)

Succes in de road race... Ik ga zo oefenen voor de race van 11.00 UTC

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:55

derx666

mecker ende blaet

FabiandJ schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 18:43:
Iemand tips voor de McLaren? Ik ben eens aan het rijden op Interlagos ik heb in bocht 3 onderstuur. Maar in bocht 6,7 en 12 in het overstuur, iemand die een idee heeft?
Je zou je diff preload 1 of 2 clicks lager kunnen zetten.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Proberen vanavond maar is een race met de Ford GT op Road Atlanta te doen. Hopelijk gaat die om 23:30 life want ik was te laat thuis voor die van 19:30.
Morgen word niks omdat ik richting Zolder ga voor de Fia GT races. Mooi weer leuke auto's dus denk wel dat ik me daar vermaak.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:47
Ben er daarnet ook al naartoe geweest. Het was weer de moeite. Morgen ben ik er rond 10:00 al... Laat maar iets weten ;)

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Oki PM-tje hehe

Trouwens iemand een truck setup voor Phoenix? Zit ff te klooien in een practise room van world cup maar setup is open en heb nog niks fatsoenlijks kunnen vinden.

[ Voor 84% gewijzigd door DutchDevil79 op 20-04-2013 20:54 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Kheb die race gewoon met de fixed setup gereden, ging prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Zo, dat was wel ff een lekker raceje in de ProtoGT. Start als tweede achter Andy Fuller, wat normaal stuk sneller is dan ik. Maar ik kon hem goed bijhouden in het eerste rondje, dus ik wist dat ik druk moest gaan zetten om hem zo snel mogelijk foutjes te laten maken, want als hij weg was kon ik hem niet meer bijhouden. Nou dat lukte aardig want hij maakte de ene fout na de andere, deed ook heel domme dingen bij inhalen van de GTs. Kwam er na T1 voorbij omdat hij super laat naast een Ford dook en stapvoets de bocht door moest, ik kwam dus veel sneller de bocht uit en hij was gezien. 3 bochten later vloog hij eraf en kon ik vrij gemakkelijk naar de winst rijden. Nog net wat te weinig getankt (tank meestal 20 kg wat nu net niet genoeg was) dus nog flink moeten sparen maar had gelukkig genoeg ruimte.

Heb de hele week lopen kloten met de setup, kreeg hem maar niet lekker. Net vlak voor de Q 2 kliks minder decel diff en dat hielp zo enorm veel, stuurde ineens veel beter in :) Maakt toch wel veel verschil zo'n diff settings...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Euh, een keer is wel genoeg...

[ Voor 94% gewijzigd door NickThissen op 20-04-2013 21:23 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Oproep!
We willen jullie graag vragen om aan te geven welke content (auto's / tracks) jullie allemaal hebben gekocht. Dit helpt ons om te beslissen welke content we kunnen gebruiken voor toernooi- en funraces, we willen natuurlijk voorkomen dat we een track kiezen die maar 3 mensen hebben.

Dit kun je heel snel doen op de volgende pagina:
http://got.iracing.nickthissen.nl/Pages/SelectContent.aspx

Loop eventjes door het lijstje en vink aan wat je hebt. De data van de vorige keer dat we dit gedaan hebben (al een tijd geleden) staat er nog in, dus veel mensen hoeven alleen even te updaten.

Binnenkort hoop ik ook een mooi grafiekje te laten zien welke content het meest populair is e.d.

Alvast bedankt, dit helpt ons enorm :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Done :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Heeft iemand ervaring met deze shifter set van Fanatec?
http://eu.fanatec.com/Shifters/CSR%20Shifter%20Set%20EU

Ik mis het schakelen met stick eigenlijk wel op sommige auto's, lijkt me wel leuk weer.
Zijn er betere alternatieven, die wel nog betaalbaar zijn? Vind 60 euro nog wel te doen maar wil er eigenlijk niet meer aan uitgeven.

Klopt het dat je die gewoon aan een CSW kan koppelen? Dat wil zeggen rechtstreeks aansluiten op de CSW en via een 'verloop stukje' op de base aansluiten? Waar moet dat dan? Ik zie wel twee gaten links en rechts op de "ondergrond" (op de uitstekende stukjes), die lijken wel te passen met het verloopstukje wat ik heb, maar ten eerste heb ik geen schroeven daar voor (komen die bij de shifters?) en daarnaast kan ik daar ook geen schroeven doorheen steken want dat stukje rust gewoon op m'n tafel... Schroeven mogen dus niet omlaag uitsteken.

Gaat dit werken of is het niet zo makkelijk?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jubby
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-07 20:07
http://www.virtualr.net/thrustmaster-th8-rs-shifter-review

Misschien is dat wat voor je, wel iets duurder maar volgens mij ook een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Jubby schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 22:38:
http://www.virtualr.net/thrustmaster-th8-rs-shifter-review

Misschien is dat wat voor je, wel iets duurder maar volgens mij ook een stuk beter.
Bedankt, maar 150 euro vind ik wel erg duur. Ook niet zo handig dat je halve ding los moet schroeven als je wil wisselen tussen sequential en h-bak :p maar goed dat zal ik toch niet vaak doen. Maar 150 euro vind ik toch echt veel te duur.

Ik heb altijd met plezier de G25 shifter gebruikt en ik mag er vanuit gaan dat die CSR shifters wel wat beter zijn denk ik..? Ik zit dus niet echt te zoeken naar iets wat super realistisch is, als het maar goed werkt.

[ Voor 18% gewijzigd door NickThissen op 20-04-2013 22:45 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jubby
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-07 20:07
Heb je die shifter nog dan ?
If so : http://www.leobodnar.com/products/G25-G27-shifter/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Die kende ik al ja, maar kost ook al 25 euro voor een stom kabeltje... Dan heb ik nog wel 25 euro extra over voor een betere shifter die er goed bij past :p Maar goed... allebei wel een optie. De sequential van de G25 vond ik best prima, de H-bak is niet zo goed maar ik heb ook werkelijk geen idee of die CSR shifters in dat opzicht wel veel beter zijn. Dus zoek eigenlijk mensen die er een hebben?

Mijn iRacing profiel

Pagina: 1 ... 39 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.