Filmpje 1: Je snijdt hem inderdaad een beetje af. Dat kun je weten door (1) naar je spotter te luisteren (die zal nog niet "clear" gezegd hebben denk ik) en (2) een beetje situational awareness. Je weet toch dat je hem net ingehaald hebt? Als je in het echt op de snelweg rijdt snij je toch ook niet meteen rechtsaf na het inhalen, dan kijk je toch ook eerst even in je spiegels? Nou ja, in iRacing kun je misschien niet zo makkelijk in je spiegels kijken maar als je je virtual mirror aanzet kun je het wel goed zien meestal. Verder leer je wel door ervaring hoeveel ruimte je nodig hebt voordat je kan 'invoegen'. En natuurlijk is dit soort 'invoegen' (vooral vlak voor een bocht) niet het aller slimste idee als je net moet gaan remmen
De spotter en virtual mirror heb ik beide aan staan, maar ik kan me de spotter niet eens meer heugen, waarschijnlijk door de druk en spanning ook. Voor m'n gevoel was ik er langs. Maar even voor de duidelijkheid hoe nauwkeurig is de spotter? Zegt deze zodra je er enkele centimeters voorbij bent clear of? Ik zal er nu iets meer nog op letten.
Filmpjes 2, 3 en 4: hij is te aggressief. Als je wil winnen doe je niks fout. Als je hoger in licentie wil komen moet je hem er gewoon langs laten, blijkbaar kan hij niet clean rijden.
Ja in principe ga ik voor een hogere licentie, maar ik ben 4 dagen geleden begonnen en ben rookie 3,80 inmiddels, als je dan P1 te pakken hebt de halve race en dan nog 2 ronden moet wil je graag de winst pakken.
Filmpje 5: Je neemt een beetje een schuine lijn in de remzone, dat is niet zo slim als er iemand zo dicht op je zit. Als hij je probeert uit te remmen zit je ineens voor hem en kan hij niet meer bijremmen. Als je wil verdedigen moet je veel eerder de binnenkant nemen zodat hij er niet nog binnen kan. Als je gewoon wil rijden neem je de buitenkant maar dan moet je daar ook blijven. Daarna let je op of hij niet door schiet (grote kans als hij je probeert uit te remmen). Als hij doorschiet rem je wat verder door en snij je binnendoor en haal je hem weer meteen in ('undercut'). Als hij niet doorschiet dan heeft hij je gewoon netjes ingehaald (en mag je gaan kijken waarom jij niet zo laat kan remmen
)
Oké bedankt voor deze tips, eigenlijk ging ik er hier vanuit dat ik hem voor kon blijven en wilde daarom m'n lijn houden, maar in principe is dit wel een bocht waar hij zou kunnen proberen mij eruit te remmen en ook waar hij dan door zou kunnen schieten ja.
Filmpje 6: beetje van beide.. Totaal zijn schuld dat hij je raakt, dat sowieso, maar (aangenomen dat dit op volgorde van de race is) hij zit je al de hele race te raken en te duwen, dus je mag niet verwachten dat hij rustig achter je blijft. Je neemt een late apex (wat inderdaad wel de snellere lijn is volgens mij), waardoor je hem kans geeft er langs te duiken. Dat is niet echt een geldige inhaal actie want jij zit al in te sturen en kan nergens meer heen, maar vooral voor rookies is dat een duidelijk "gaatje" waar iedereen in zal duiken. Nogmaals: wil je niet met hem vechten laat hem dan lekker langs. Wil je perse voor blijven, neem dan niet een lijn waarbij je de hele binnenkant open laat. Ook al is het zijn schuld, dit soort "divebombs" kun je makkelijk voorkomen.
Deze bocht vond ik erg lastig te verdedigen hij was hier steeds sneller en ik bleef hier steeds een beetje naar het midden rijden, omdat je er zowel links als rechts langs kunt. En probeerde steeds de late apex te pakken ja, want bij het uitkomen van deze bocht was ik steeds iets sneller zoals ik hem ook op volgens mij het 1e filmpje weer terug pak.
Het gevecht uit de weg gaan is best lastig als je op P1 rijdt en je hem al een aantal rondes voor blijft.
Uiteindelijk gaat het me er om welk gevoel ik aan een race overhoudt. Na jou feedback ben ik wel tevreden, als ik uiteindelijk achteraan was gefinisht door zijn actie weet ik niet of m'n gevoel wel zo goed was, maar om enkel voor m'n licentie te rijden is best moeilijk. Ik zal nog veel moeten leren, maar dat lukt met de hulp hier wel denk ik.
Nu heb ik nog even een andere vraag, op dit moment gebruik ik één Samsung 2443BW op 1900x1200 icm 4870X2, Q9550, 4GB RAM en zit ik rond de 80FPS. Nu kan ik nog 2 dezelfde monitoren erbij krijgen, maar eyefinity werkt pas vanaf de HD 5000 serie. Ik heb hier nog een Asus EAH5770 CuCore/2DI/1GD5 liggen, maar gaat deze iRacing op 3x 1900x1200 aan kunnen? Binnen een jaar ga ik waarschijnlijk m'n hele PC upgraden, maar tot die tijd zou het mooi zijn als dit gaat werken.