iRacing: 2013 Seizoen 1 t/m 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 141 Laatste
Acties:
  • 263.686 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 15:32
Ik denk dat die inkomsten per jaar zelfs heel wat lager liggen.

Het is dan voor iracing ook heel belangrijk dat ze voornamelijk internationaal nog heel hard gaan groeien en zo de nodige resources bij elkaar kunnen krijgen om zowel hun development team uit te breiden als de nodige licenties te kunnen aanschaffen.
Ik hoop ook dat ze volgend jaar hun contract met Nascar kunnen verlengen aangezien dit maar een contract was voor 5 jaar. Zo'n overeenkomst zal toch altijd wel wat leden aantrekken.

Krijg net bericht dat ik deze avond blijkbaar toch nog iets anders ga moeten doen... :(
Heb deze week nog geen millimeter gereden :|
Keek eigenlijk wel uit naar de racing school...

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:47

BM

Moderator Spielerij
Fragbeestje schreef op donderdag 11 april 2013 @ 14:06:
Ik denk dat die inkomsten per jaar zelfs heel wat lager liggen.

Het is dan voor iracing ook heel belangrijk dat ze voornamelijk internationaal nog heel hard gaan groeien en zo de nodige resources bij elkaar kunnen krijgen om zowel hun development team uit te breiden als de nodige licenties te kunnen aanschaffen.
Ik hoop ook dat ze volgend jaar hun contract met Nascar kunnen verlengen aangezien dit maar een contract was voor 5 jaar. Zo'n overeenkomst zal toch altijd wel wat leden aantrekken.
Ik heb inderdaad heel positief naar boven afgerond, maar zelfs dan mag wel duidelijk zijn dat iRacing niet bepaald geld in overvloed heeft :)

[ Voor 6% gewijzigd door BM op 11-04-2013 14:08 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-09 00:34
TuxieDeni schreef op donderdag 11 april 2013 @ 12:48:
[...]

Nog niet maar ga er maar vanuit dat ik er vanavond ook bij ben ;)
Dat is je geraaien >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuxieDeni
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-01 21:07
Hahahha en anders :P

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Mag je niet meedoen :+

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:27

Niellie41

[object Object]

Op het iRacing forum had iemand een protest formulier gemaakt. Dit zou het 'makkelijker' moeten maken om protesten in te dienen.
http://joshy788.wix.com/a...ive#!iracingprotest/c21de
Ik zie niet wat hier makkelijker aan is en diegene heeft dit gemaakt met een of andere vage site.

Tony Gardner heeft hierop gereageerd:
quote: Tony Gardner
Nice, we have something designed similar except integrated obviously and little more automated than this, for example a drop down of key sporting code sections to choose from. Also would be integrated into our customer relations/management system which is lot of the work for this project. Web side sort of the easy part, still some backend work to do and storage issues for files to work out. We just did an upgrade of our CRM system and some other distractions/priorities but hopefully can get back to this project shortly.
Nu wordt het makkelijker om protesten in te dienen. Misschien was er daarom maintenance afgelopen dinsdag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Ja! Krentenbol!

Iemand zin om zo ovaltje te doen in de rookie series? :X

[ Voor 9% gewijzigd door Streskip op 11-04-2013 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Makkelijker om protest in te dienen is niet goed vind ik. Je moet pas een protest indienen als er echt iets aan de hand is. Als je niet 3 minuutjes de tijd kan nemen om een protest email te schrijven dan was er ook niks aan de hand en hoef je niet te protesten.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

En er is iets nieuws:
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3185034.page

Afbeeldingslocatie: http://members.iracing.com/jforum/posts/downloadAttach/2180464.page
(iRacing inlog only)

Wat is het? Een band van een kart?

[ Voor 41% gewijzigd door Niellie41 op 11-04-2013 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

http://www.google.nl/imgr...A&ved=0CEcQ9QEwAg&dur=799
Zou best kunnen inderdaad, lijkt me wel erg leuk om te doen, moet alleen de forcefeedback wel heel hard omhoog. Want een kart stuurt een pak zwaarder als een racewagen :P

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
LOL gaan we karten? Dat wordt wat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:00

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Dit was ook een idee op het forum:
Afbeeldingslocatie: http://www.ad-turku.fi/verkkokauppa/imagecache/401x283_79-XK6200.JPG

_O-

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Die heeft toch echt maar een boutje om wiel vast te zetten hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Maar eigenlijk is de band te rond, dus vraag me af of het van een kart is, kartband is vaak een stuk lager en minder rond. Ik zou misschien eerder het volgende ervan zeggen.
Afbeeldingslocatie: http://www.cinnamon-active.com/images/LeisureWeekends/Bristol_Bath/david-goliath_lrg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7089/7037605579_87581f160d_b.jpg
Dit is een band van een kart. Ziet er hetzelfde uit.

[ Voor 25% gewijzigd door Niellie41 op 11-04-2013 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:35
Neem ik hier teveel risico of?

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=OgTe3yWDR74]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Je liet ook niet echt veel ruimte voor die ander :P Maar ik zou hier met rookies aan zulke acties niet zo snel beginnen.

Eigenlijk beantwoord je filmpje je eigen vraag :*)

En als je de volgende keer ff op de spatiebalk ramt heb je de omlijsting ook niet meer!

[ Voor 20% gewijzigd door Streskip op 11-04-2013 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
Haha ja heb je wel gelijk in op zich, ik durfde het ook niet goed aan in de bocht te gaan remmen.
De linker was een A-class rijder en de rechter een D-class.
Zelf ben ik Rookie 3.80, maar race helemaal niet meer met Rookies.

Oke bedank voor de tip.

[ Voor 22% gewijzigd door Gait op 11-04-2013 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijmennabuurs
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-08-2022
hoe zetten jullie de filmpjes op youtube?
met fraps ofzo? of kan je gewoon een replay uploaden?

Twitch.tv iRacing Profiel Website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:58
Tja het is achteraf gezien wel makkelijk praten natuurlijk.
Zeker in zo'n slomo ziet het er wat knullig uit, maar hier tijdig op reageren lijkt me niet eenvoudig, helemaal niet als je nog niet al te veel ervaring hebt.

Het lijkt erop dat de snellere auto aan de linkerkant de baan af zal vliegen en dan is het niet zo'n hele rare move om de langzamere auto gewoon links in te halen.
Echter remt de auto net genoeg af om nog half op die kerb te blijven hangen.

Je ziet nog wel dat jij dan het gas ook even helemaal los laat, om vervolgens alsnog weer gas te geven.
Wellicht als je dat niet had gedaan en was gaan remmen had je heel misschien het nog kunnen ontwijken, maar ook dat lijkt me niet heel erg waarschijnlijk.

Het enige wat je kunt doen is hiervan leren, dat een auto die half de baan af schiet nog wel eens verrassend terug kan schieten de baan op.
Dat in combinatie met het feit dat er al een andere auto naast rijd laat dat niet erg veel ruimte voor jou om het daar te proberen dus probeer zo'n situatie een volgende keer eerder te herkennen zodat je er net wat beter op kunt anticiperen en wellicht wel de lachende derde bent die keer :)

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
En niet vergeten om vanavond mee te oefenen in de Mazda! :*)
thijmennabuurs schreef op donderdag 11 april 2013 @ 18:48:
hoe zetten jullie de filmpjes op youtube?
met fraps ofzo? of kan je gewoon een replay uploaden?
Fraps gebruik ik..

[ Voor 66% gewijzigd door Streskip op 11-04-2013 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
Het zal idd ook vast nog wel met mijn ervaring van nog geen week liggen, en toen ik voor me zag dacht ik ook wat nu en denk ja laten we t maar gokken. Dat terwijl ik in mn eerste races bijna steeds met 0 inc. heb gereken is t in mn laatste 3 races helemaal mis nu ik niet meer met rookies rij.

Zojuist weer een race, ben nog even filmpjes aan t uploaden. Snij ik hem af of niet? Van P1 naar P3.
Ik kon vanuit de cockpit niet goed zien of ik hem afsneed. Hij had me al meerdere malen aangerikt dat ik hem kon houden, maar in de bocht lukte het niet.

Ik wil dolgraag aanwezig zijn vanavond, maar ik moet nu naar voetbaltraining.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:22
Hallo,

ik denk er over om iracing aan te schaffen.
heb alleen 2 vragen:

kan ik betalen met ideal (ultimatepay)?
kan ik nog iemand refereren?

[ Voor 23% gewijzigd door Sporedd op 11-04-2013 19:26 ]

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Sporedd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 19:20:
Hallo,

ik denk er over om iracing aan te schaffen.
heb alleen 2 vragen:

kan ik betalen met ideal (ultimatepay)?
kan ik nog iemand refereren?
Je hebt een DM.

Over een klein kwartier is de GoT-iRacing school. Tot zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-09 11:44
helemaal vergeten, ben er zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuxieDeni
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-01 21:07
de server is up jongens!!!!!
We zijn allemaal op teamspeak dus als je info wilt of het niet wil kom gewoon
even de teamspeak op.

de sessie is te vinden onder hosted endan de GoT iracing school

[ Voor 75% gewijzigd door TuxieDeni op 11-04-2013 20:14 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
heb het gekocht.
nu installeren en updaten ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=W6D0TeXr3XA]

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=mxwyUMglTJo]

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=pNCGqFyyG60]

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=jez2zLqZBSY]

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=IodWjHjGvxg]

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=UQlCcEs9aZM]

Hier de eerde genoemde filmpjes.
Op het eerste filmpje snij ik hem iets, maar dat zag ik niet vanuit de cockpit. Hoe kun je dit voorkomen of heeft dat ook met ervaring te maken?

Het laatste filmpje eigenlijk een beetje hetzelfde verhaal, maar hierdoor ga ik van P1 naar P3.

Alle filmpjes ertussen tikt hij mij steeds buiten mijn schuld aan, terwijl hij via de chat roept dat ik aan de kant moet. Maar het gaat op P1 en P2 dan doe ik toch niks verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Gait schreef op donderdag 11 april 2013 @ 21:24:
[video]

[video]

[video]

[video]

[video]

[video]

Op het eerste filmpje snij ik hem iets, maar dat zag ik niet vanuit de cockpit. Hoe kun je dit voorkomen of heeft dat ook met ervaring te maken?

Het laatste filmpje eigenlijk een beetje hetzelfde verhaal, maar hierdoor ga ik van P1 naar P3.

Alle filmpjes ertussen tikt hij mij steeds buiten mijn schuld aan, terwijl hij via de chat roept dat ik aan de kant moet. Maar het gaat op P1 en P2 dan doe ik toch niks verkeerd?
Filmpje 1: Je snijdt hem inderdaad een beetje af. Dat kun je weten door (1) naar je spotter te luisteren (die zal nog niet "clear" gezegd hebben denk ik) en (2) een beetje situational awareness. Je weet toch dat je hem net ingehaald hebt? Als je in het echt op de snelweg rijdt snij je toch ook niet meteen rechtsaf na het inhalen, dan kijk je toch ook eerst even in je spiegels? Nou ja, in iRacing kun je misschien niet zo makkelijk in je spiegels kijken maar als je je virtual mirror aanzet kun je het wel goed zien meestal. Verder leer je wel door ervaring hoeveel ruimte je nodig hebt voordat je kan 'invoegen'. En natuurlijk is dit soort 'invoegen' (vooral vlak voor een bocht) niet het aller slimste idee als je net moet gaan remmen ;)

Filmpjes 2, 3 en 4: hij is te aggressief. Als je wil winnen doe je niks fout. Als je hoger in licentie wil komen moet je hem er gewoon langs laten, blijkbaar kan hij niet clean rijden.

Filmpje 5: Je neemt een beetje een schuine lijn in de remzone, dat is niet zo slim als er iemand zo dicht op je zit. Als hij je probeert uit te remmen zit je ineens voor hem en kan hij niet meer bijremmen. Als je wil verdedigen moet je veel eerder de binnenkant nemen zodat hij er niet nog binnen kan. Als je gewoon wil rijden neem je de buitenkant maar dan moet je daar ook blijven. Daarna let je op of hij niet door schiet (grote kans als hij je probeert uit te remmen). Als hij doorschiet rem je wat verder door en snij je binnendoor en haal je hem weer meteen in ('undercut'). Als hij niet doorschiet dan heeft hij je gewoon netjes ingehaald (en mag je gaan kijken waarom jij niet zo laat kan remmen ;))

Filmpje 6: beetje van beide.. Totaal zijn schuld dat hij je raakt, dat sowieso, maar (aangenomen dat dit op volgorde van de race is) hij zit je al de hele race te raken en te duwen, dus je mag niet verwachten dat hij rustig achter je blijft. Je neemt een late apex (wat inderdaad wel de snellere lijn is volgens mij), waardoor je hem kans geeft er langs te duiken. Dat is niet echt een geldige inhaal actie want jij zit al in te sturen en kan nergens meer heen, maar vooral voor rookies is dat een duidelijk "gaatje" waar iedereen in zal duiken. Nogmaals: wil je niet met hem vechten laat hem dan lekker langs. Wil je perse voor blijven, neem dan niet een lijn waarbij je de hele binnenkant open laat. Ook al is het zijn schuld, dit soort "divebombs" kun je makkelijk voorkomen. :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gait schreef op donderdag 11 april 2013 @ 21:24:

De achterste rijd veel te aggresief, een beetje lag en je duwt zo iemand eraf. Wat je kan doen is je spotter aanzetten die waarschuwd je wanneer er iemand naast je zit. Ook de virtual mirror (als je die niet al gebruikt) helpt enorm met inschatten van mensen die achter je rijden. Als iemand veel te aggresief rijd laat ik hem er vaak voorbij. Als je dan erachter rijdt en druk kan zetten maken ze vaak binnen een paar rondjes een fout en vliegen ze eraf.

Zo je neus er tussen duwen is een beetje oval style, road en oval benaderen op een heel verschillende manier wanneer de bocht/apex van wie is. Zelf ook een beetje last van Oval aggressie en prop de neus van de wagen ertussen wanneer het kan.

hier trouwens nog de replay van m'n qualy lap van zojuist:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Jaa die gozer rijdt aardig agressief inderdaad!!

De school van zostraks was leuk, al waren er weinig scholieren. Leuk karretje die MX-5 :) Wordt dit nu elke donderdag gedaan? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
ik ben er volgende school bij! krijg nu mijn ffb niet helemaal goed maar morgen ff verder kijken.

auto's zijn wel duur om te kopen zeg!

[ Voor 17% gewijzigd door Sporedd op 11-04-2013 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Je hoeft ze ook niet allemaal te kopen ;-) Je kan met de standaard content al een heel eind vooruit en als je in licentie stijgt is vaak één of twee auto's genoeg om weer verder te komen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
jaa oke ik wilde graag de f1 auto even proberen om te kijken hoe de verhouding is met f1 2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Je moet iRacing ook niet zien als een spel, zoals F1 2012 of Iets dergelijks. Dan is het idd duur.
Dit spel is vele malen realistischer.

Wat ik het aller leukste vind aan iRacing, is dat je ALTIJD tegen anderen raced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
F1 2010, 2011 en 2012 heb ik allemaal gekocht (nouja, de eerste dan;-)) en daar per stuk 60 Euro aan uitgegeven. Liggen nu in de hoek, ook geen enkele keer leuk online kunnen racen, iRacing is al twee jaar de continue gebruikte racesimulatie hier, het kost inderdaad wat maar als je verder niets meer hoeft te kopen is het eigenlijk niet zo duur.

[ Voor 9% gewijzigd door Ericjooo op 11-04-2013 23:41 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
ja ik bedoelde de vergelijking van rij eigenschappen tussen een f1 uit uit f1 2012 en iracing.
ik krijg alleen het gevoel dat de ffb alleen trillingen door stuurt en geen weerstand. heb ik dan iets niet goed ingesteld?
(ik heb een fanatec csr)

[ Voor 5% gewijzigd door Sporedd op 11-04-2013 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Sporedd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 23:57:
ja ik bedoelde de vergelijking van rij eigenschappen tussen een f1 uit uit f1 2012 en iracing.
ik krijg alleen het gevoel dat de ffb alleen trillingen door stuurt en geen weerstand. heb ik dan iets niet goed ingesteld?
(ik heb een fanatec csr)
Dan heb je idd iets niet goed staan, want de FF is juist heel prima in iRacing :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
hm dat zou wel is kunnen kloppen als ik in de drivers op ffb test druk gaat hij trillen, nogal hard ook schrok me de !@#$ in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Misschien kan je een van deze instellingen proberen.
http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=1724

Je moet hem sowieso op 900° rotatie hebben staan. In windows en iRacing. Dat is het beste.
Sterkte van FFB is voor iedereen anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
(ik heb een fanatec csr)
Mijn FFB ingame staat op 22 en op het stuur op 100 met hetzelfde stuur... Maar vergis je niet, de Mazda of iets dergelijks heeft inderdaad amper kracht nodig om te sturen.

Merk soms wel dat ik last krijg van m'n polsen, heb beetje het idee dat het stuur te klein is maar ze zijn allemaal die maat, op die CSW BMW na volgens mij ?! Maar anyway, zou dat t kunnen zijn?

[ Voor 15% gewijzigd door Streskip op 12-04-2013 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FransJansen
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-07 14:42
Streskip schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 01:37:
[...]

Mijn FFB ingame staat op 22 en op het stuur op 100 met hetzelfde stuur... Maar vergis je niet, de Mazda of iets dergelijks heeft inderdaad amper kracht nodig om te sturen.

Merk soms wel dat ik last krijg van m'n polsen, heb beetje het idee dat het stuur te klein is maar ze zijn allemaal die maat, op die CSW BMW na volgens mij ?! Maar anyway, zou dat t kunnen zijn?
Had ik ook last van, ook van pijn in mijn been bij langere races.
Nu heb ik de stand van mijn stuur veranderd en de positie van mijn pedalen en heb ik er veel minder last van.

Mijn porsche gt3 stuur staat standaard iets achterover. ik heb het stuur nu recht gezet en ik moet zeggen dat stuurt een stuk prettiger. maar dat is persoonlijk ;)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/31227888/GT3%20nieuw.jpg

Links de standaard en rechts zoals het nu staat

“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
De F1 rijdt zo anders in iRacing dan in F1 2012, in het laatste spel heb ik totaal geen gevoel van grip, in iRacing wel....maargoed, gevoel is persoonlijk ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 06:23

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

ik was ook niet heel content over mijn FFB settings van de g27, bleef hier altijd wel opzoek naar.

Nu heb ik in windows alle sliders op 100% staan. en 900° rotatie( had ik al).
En ingame de ffb strength op 20.4
en damping op 15%
en min.force op 8.4.

ik houd zoizo wel van iets of wat zwaarder sturen, maar het weergeeft nu ook veel meer "contact"op de weg weer. Ben er best tevreden over nu. Overigens heb ik wel deze setting voor elke auto. Per auto voelt het wel verschillend aan, mazda is lichter als de Mclaren. en de caddilac is redelijk zwaar. Maar zo geeft mij extra het gevoel dat ik elke x een andere auto rijdt.. mijn ervaring dus.
Niellie41 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 00:23:
Misschien kan je een van deze instellingen proberen.
http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=1724

Je moet hem sowieso op 900° rotatie hebben staan. In windows en iRacing. Dat is het beste.
Sterkte van FFB is voor iedereen anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
streskip wat zijn jou ingame settings dan voor de mazda?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:05

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Tip zet spring en damper effects uit!
Stuur ffb op 100% En dan ingame de ffb aanpassen vergeet ook niet de linear ffb aan te zetten

en al die f1 2011 2012 ect spellen zijn echt belachelijk slecht. iracing is van een totaal ander niveau

zet ze maar eens naast elkaar en zie ook het verschil tussen de tracks in iracing klopt het en zijn ze laserscanned

ook is fov heel belangrijk! probeer 60-65 fov te gebruiken op een single monitor
f1 2012 ect hebben een alien fov. en daardoor vertekend de baan ook kompleet het lijkt smal en je ziet hoogte verschillen minder ook lijken bochten minder scherp.

ook zie je bij een lage fov beter wat de auto doet.

[ Voor 84% gewijzigd door BruceLee op 12-04-2013 11:58 ]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Voor logitech stuurtjes maakt de damper setting in windows niet zo veel uit. Als die in-game op 0 staat is de damper sowieso 0. Of die in Windows nu op 0 of 100% staat.

Maar BruceLee zal het wel beter weten, hij is super snel. Alleen niet zo snel als Dave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
Filmpje 1: Je snijdt hem inderdaad een beetje af. Dat kun je weten door (1) naar je spotter te luisteren (die zal nog niet "clear" gezegd hebben denk ik) en (2) een beetje situational awareness. Je weet toch dat je hem net ingehaald hebt? Als je in het echt op de snelweg rijdt snij je toch ook niet meteen rechtsaf na het inhalen, dan kijk je toch ook eerst even in je spiegels? Nou ja, in iRacing kun je misschien niet zo makkelijk in je spiegels kijken maar als je je virtual mirror aanzet kun je het wel goed zien meestal. Verder leer je wel door ervaring hoeveel ruimte je nodig hebt voordat je kan 'invoegen'. En natuurlijk is dit soort 'invoegen' (vooral vlak voor een bocht) niet het aller slimste idee als je net moet gaan remmen ;)

De spotter en virtual mirror heb ik beide aan staan, maar ik kan me de spotter niet eens meer heugen, waarschijnlijk door de druk en spanning ook. Voor m'n gevoel was ik er langs. Maar even voor de duidelijkheid hoe nauwkeurig is de spotter? Zegt deze zodra je er enkele centimeters voorbij bent clear of? Ik zal er nu iets meer nog op letten.

Filmpjes 2, 3 en 4: hij is te aggressief. Als je wil winnen doe je niks fout. Als je hoger in licentie wil komen moet je hem er gewoon langs laten, blijkbaar kan hij niet clean rijden.

Ja in principe ga ik voor een hogere licentie, maar ik ben 4 dagen geleden begonnen en ben rookie 3,80 inmiddels, als je dan P1 te pakken hebt de halve race en dan nog 2 ronden moet wil je graag de winst pakken.

Filmpje 5: Je neemt een beetje een schuine lijn in de remzone, dat is niet zo slim als er iemand zo dicht op je zit. Als hij je probeert uit te remmen zit je ineens voor hem en kan hij niet meer bijremmen. Als je wil verdedigen moet je veel eerder de binnenkant nemen zodat hij er niet nog binnen kan. Als je gewoon wil rijden neem je de buitenkant maar dan moet je daar ook blijven. Daarna let je op of hij niet door schiet (grote kans als hij je probeert uit te remmen). Als hij doorschiet rem je wat verder door en snij je binnendoor en haal je hem weer meteen in ('undercut'). Als hij niet doorschiet dan heeft hij je gewoon netjes ingehaald (en mag je gaan kijken waarom jij niet zo laat kan remmen ;))

Oké bedankt voor deze tips, eigenlijk ging ik er hier vanuit dat ik hem voor kon blijven en wilde daarom m'n lijn houden, maar in principe is dit wel een bocht waar hij zou kunnen proberen mij eruit te remmen en ook waar hij dan door zou kunnen schieten ja.

Filmpje 6: beetje van beide.. Totaal zijn schuld dat hij je raakt, dat sowieso, maar (aangenomen dat dit op volgorde van de race is) hij zit je al de hele race te raken en te duwen, dus je mag niet verwachten dat hij rustig achter je blijft. Je neemt een late apex (wat inderdaad wel de snellere lijn is volgens mij), waardoor je hem kans geeft er langs te duiken. Dat is niet echt een geldige inhaal actie want jij zit al in te sturen en kan nergens meer heen, maar vooral voor rookies is dat een duidelijk "gaatje" waar iedereen in zal duiken. Nogmaals: wil je niet met hem vechten laat hem dan lekker langs. Wil je perse voor blijven, neem dan niet een lijn waarbij je de hele binnenkant open laat. Ook al is het zijn schuld, dit soort "divebombs" kun je makkelijk voorkomen. :)

Deze bocht vond ik erg lastig te verdedigen hij was hier steeds sneller en ik bleef hier steeds een beetje naar het midden rijden, omdat je er zowel links als rechts langs kunt. En probeerde steeds de late apex te pakken ja, want bij het uitkomen van deze bocht was ik steeds iets sneller zoals ik hem ook op volgens mij het 1e filmpje weer terug pak.
Het gevecht uit de weg gaan is best lastig als je op P1 rijdt en je hem al een aantal rondes voor blijft.
Uiteindelijk gaat het me er om welk gevoel ik aan een race overhoudt. Na jou feedback ben ik wel tevreden, als ik uiteindelijk achteraan was gefinisht door zijn actie weet ik niet of m'n gevoel wel zo goed was, maar om enkel voor m'n licentie te rijden is best moeilijk. Ik zal nog veel moeten leren, maar dat lukt met de hulp hier wel denk ik.

Nu heb ik nog even een andere vraag, op dit moment gebruik ik één Samsung 2443BW op 1900x1200 icm 4870X2, Q9550, 4GB RAM en zit ik rond de 80FPS. Nu kan ik nog 2 dezelfde monitoren erbij krijgen, maar eyefinity werkt pas vanaf de HD 5000 serie. Ik heb hier nog een Asus EAH5770 CuCore/2DI/1GD5 liggen, maar gaat deze iRacing op 3x 1900x1200 aan kunnen? Binnen een jaar ga ik waarschijnlijk m'n hele PC upgraden, maar tot die tijd zou het mooi zijn als dit gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:05

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Niellie41 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 11:49:
Voor logitech stuurtjes maakt de damper setting in windows niet zo veel uit. Als die in-game op 0 staat is de damper sowieso 0. Of die in Windows nu op 0 of 100% staat.

Maar BruceLee zal het wel beter weten, hij is super snel. Alleen niet zo snel als Dave.
Het enige wat damper doet is je sturen trager maken en dampen / tegenwerken en de ffb van de balans van de auto een beetje verbergen. en meer het gevoel geven alsof er banden onder zitten. meer weerstand met sturen draaien of als je stilt staat in de pits en naar links of rechts probeert te sturen.

het lijkt misschien cool maar het werkt je eigenlijk alleen maar tegen.
ook dave rijdt met deze settings, zeg maar iedereen die echt snel is (dwc ect) rijdt met zulke settings

ook met min force zou ik opassen. ik heb altijd 0 maar een csw stuurtje check zijn eigenweerstand elke keer als je hem aan zet. dus als je die test doet om te kijken welke min force je nodig hebt. rolt er altijd 0 uit.

[ Voor 21% gewijzigd door BruceLee op 12-04-2013 12:07 ]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Gait schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 11:53:
Nu heb ik nog even een andere vraag, op dit moment gebruik ik één Samsung 2443BW op 1900x1200 icm 4870X2, Q9550, 4GB RAM en zit ik rond de 80FPS. Nu kan ik nog 2 dezelfde monitoren erbij krijgen, maar eyefinity werkt pas vanaf de HD 5000 serie. Ik heb hier nog een Asus EAH5770 CuCore/2DI/1GD5 liggen, maar gaat deze iRacing op 3x 1900x1200 aan kunnen? Binnen een jaar ga ik waarschijnlijk m'n hele PC upgraden, maar tot die tijd zou het mooi zijn als dit gaat werken.
Een 5770 is vergelijkbaar met een enkele 4870, denk het dus niet. Kan een 5770 uberhaupt Eyefinity aan?

De juiste tag voor quotes is trouwens [ Q ]

[ Voor 3% gewijzigd door Olaf van der Spek op 12-04-2013 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 17:47

Arfman

Drome!

Een 5xxx serie kan Eyefinity, maar ik werd met mijn 5870 destijds al niet blij van de framedrops ...

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Arfman schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 12:39:
Een 5xxx serie kan Eyefinity, maar ik werd met mijn 5870 destijds al niet blij van de framedrops ...
Ik rijd met een 6950 en eyefinity, en ook dat gaat op sommige banen alles behalve soepel...

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BM schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 12:41:
[...]

Ik rijd met een 6950 en eyefinity, en ook dat gaat op sommige banen alles behalve soepel...
7950 hier met eyefinity (3x1920x1080@120hz). Graphics (met name shading) terug moeten schroeven om altijd hoger dan 120fps te blijven. Eigenlijk kun je er vanuit gaan dat het je huidige framerate met 1 scherm is gedeeld door 3. Daarmee kun je expirimenteren of je kan leven met de graphics die over blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik een 7970 met 3x 1920x1200@60hz draai >120 fps, maar ook niet alles voluit.
Op Suzuka, Spa en bv Motegi Night 'kakt' de boel (zeker met een vol veld) terug naar 80-90. Meestal cap ik dan maar op 84 of zo om variaties te voorkomen.
En dat is met boel / snel werkgeheugen en een OC'd I7.
offtopic:
Even korte reclame voor zaterdagmiddag 14:00 uur:
Fun raceje met de Trucks (60 minuten d/l beschikbaar!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

BruceLee schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 11:53:
[...]

Het enige wat damper doet is je sturen trager maken en dampen. en meer het gevoel geven alsof er banden onder zitten. meer weerstand met sturen draaien of als je stilt staat in de pits en naar links of rechts probeert te sturen.

het lijkt misschien cool maar het werkt je eigenlijk alleen maar tegen.
Met 0 damping rijden is beter, dat weet ik.
Maar wanneer de damper in windows op 100% staat en wanneer die in iRacing op 0 staat, is de damper 0.
iRacing's instelling overschrijft die van Windows.
0% in Windows en 0% in iRacing of 100% in Windows en 0% in iRacing. Dat maakt niets uit en bij beide instellingen staat de damper op 0.

Iemand anders op DigitalRacing heeft dit wel goed uitgelegd.
Zet je de Damping setting in iRacing op 0% dan kun je de setting in je stuurtje dus prima op 100% hebben staan, je rijd op dat moment dan alsnog rond met 0% damping. Zet je hem in iRacing op 100% en op je stuurtje op 0% dan rijd je ook nog steeds rond met 0% damping. Zet je beide op 100% dan rijd je dus rond met 100% Damping. iRacing damping op 20% en stuurtje op 100% is 20% damping. iRacing damping op 40% en stuurtje op 50% is ook 20% effectieve damping en ga zo maar door. Om het makkelijk te houden wanneer je gebruik wilt maken van damping, gewoon op het stuurtje en in de driver op 100% zetten, en spelen met de setting van iRacing zelf, vergelijkt het makkelijkst!
iRacing staff heeft dit ook bevestigd. Eens kijken of ik dit terug kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Niellie41 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 13:20:
[...]

Met 0 damping rijden is beter, dat weet ik.
Maar wanneer de damper in windows op 100% staat en wanneer die in iRacing op 0 staat, is de damper 0.
iRacing's instelling overschrijft die van Windows.
0% in Windows en 0% in iRacing of 100% in Windows en 0% in iRacing. Dat maakt niets uit en bij beide instellingen staat de damper op 0.

Iemand anders op DigitalRacing heeft dit wel goed uitgelegd.

[...]

iRacing staff heeft dit ook bevestigd. Eens kijken of ik dit terug kan vinden.
Dat klopt. Ik heb het ook getest. Demping in W op 100% en in iRacing op 0 = 0
Demping op 0% in W en in iRacing op 100 = 0
Dus in W op 100 zetten en in iracing wat je bevalt. Ik rij altijd met 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Maar als je het toch nooit wilt gebruiken (wat me erg logisch lijkt) waarom zou je hem dan alsnog op 100% zetten in windows?
Dat iRacing het toevallig negeert hoeft niet te betekenen dat andere sims dat ook allemaal doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ach. Do as you please....... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
haha oke geen damping dus!
heb alleen wel het gevoel dat de ffb in het midden nogal "leeg" is.
verder heb ik alleen al moeite met de auto op de baan houden :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Dat de FFB in het midden wat 'leeg is' klopt. Weinig aan te doen.
Je kan de setting van MinForce een klein beetje verhogen om te zien of dat helpt. In de TS staan daar wat tips over en een link naar een progje om eventueel minforce te laten berekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Heb je wel linear FFB aan staan?
Verder lijkt me ook niet meer dan logisch dat er minder feedback is als je rechtuit rijd dan als je door een bocht over kerbs heen knalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidVanBroeck
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-02 21:20
Hoi gasten, sommige zijn me gisteren al tegen gekomen.
Gwn maar om te zeggen dat je mij hier nu ook regelmatig ga tegenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 14:30

Hoogie2004

Whohooooo

Red Baron schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 13:33:
Maar als je het toch nooit wilt gebruiken (wat me erg logisch lijkt) waarom zou je hem dan alsnog op 100% zetten in windows?
Dat iRacing het toevallig negeert hoeft niet te betekenen dat andere sims dat ook allemaal doen...
Speel je nog zoveel F1 2010 / 2011 / 2012 dan dat je je settings daarvoor moet laten staan? :+

Die goeie ouwe tijd met de F1 2010 Hotlap competitie! :)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

@ Joep, snel werkgeheugen maakt tegenwoordig niet meer zo veel uit, die oc van je cpu daarentegen natuurlijk wel met iracing.

Draai ook met een 7970 op 3 schermen met 1680 * 1050 ofzoiets welke framerate weet ik niet, en ik heb een i7 2600k op stock speed draaien, vanmiddag krijg ik een grotere kast binnen en dan ga ik ivm airflow even mijn moederbord zeggen dat hij me chip moet overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Hmmz, ben beetje aan het rondkijken wat ik nog kan gaan rijden dit weekend, maar ik kom eigenlijk bijzonder weinig leuks tegen :/ Hele seizoen eigenlijk al een beetje last van...

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

HPD @ Daytona! Super leuk :D

Al wil Nick niet zijn tijden verklappen, of hij heeft mijn vraag eergisteren niet gelezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik ga proberen om morgen om 11:00 uur de NASCAR race te rijden op Texas. Dan moet ik vandaag nog veel oefenen, want ik voel me nog niet op mijn gemak op Texas in de Cup auto.
Lastige baan is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Hoogie2004 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 14:16:
HPD @ Daytona! Super leuk :D

Al wil Nick niet zijn tijden verklappen, of hij heeft mijn vraag eergisteren niet gelezen :P
Wat is er zo geheim aan dan?
Rocco deed in de fixed een 32.0 in de race :o (ik slechts 32.7 maar heb zitten cruisen nadat de nr's 2 en 3 crashten na een paar rondes)
Open (day) tijden zullen wel ietsje langzamer zijn denk ik.
Hoogie2004 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 13:56:
[...]

Speel je nog zoveel F1 2010 / 2011 / 2012 dan dat je je settings daarvoor moet laten staan? :+

Die goeie ouwe tijd met de F1 2010 Hotlap competitie! :)
Nee, maar dan snap ik nog steeds waarom je het wel op 100% zou zetten.
Zodat er in windows een "lock" op zit en hij altijd in center positie blijft ofzo?

[ Voor 41% gewijzigd door Red Baron op 12-04-2013 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Red Baron schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 14:34:
[...]

Wat is er zo geheim aan dan?
Rocco deed in de fixed een 32.0 in de race :o (ik slechts 32.7 maar heb zitten cruisen nadat de nr's 2 en 3 crashten na een paar rondes)
Open (day) tijden zullen wel ietsje langzamer zijn denk ik.
Nick was aan het oefenen van de week. Was benieuwd wat hij reed. Ik zit nu net onder de 35'ers maar dat moet dus nog wel wat sneller...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
De pole in de open is op dit moment een 32.6, het zal wel niet zo heel veel sneller gaan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ah, die had ik wel bekeken, maar toen was ik de enige met een Q tijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
HPD Fixed heb ik daarstraks ff gedaan, maar wat Nick al aangaf, die setup slaat helemaal nergens op...

Zou SRF ofzo wel willen doen, maar die rijden Brands Hatch, maar dan wel de GP variant en niet Indy. Booooring :(

[ Voor 36% gewijzigd door BM op 12-04-2013 14:55 ]

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga fordgt rijden op daytona van het weekend zowel fixed als open denk ik ... fixed zat ik op 1.47 laag en open ook .... hpd hou ik voor volgend seizoen al zou ik die puur voor de fun wel een keer gaan testen op daytona

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
BM schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 14:55:
HPD Fixed heb ik daarstraks ff gedaan, maar wat Nick al aangaf, die setup slaat helemaal nergens op...

Zou SRF ofzo wel willen doen, maar die rijden Brands Hatch, maar dan wel de GP variant en niet Indy. Booooring :(
Wat is er mis met de fixed? Zoals altijd mag de rembalans wel ietsje naar achteren, maar verder vind ik hem prima rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hoogie: ik had een 33 hoog geloof ik. Zoals ik al zei, niet super dus.
Red Baron schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 15:28:
[...]

Wat is er mis met de fixed? Zoals altijd mag de rembalans wel ietsje naar achteren, maar verder vind ik hem prima rijden.
Enorm veel locking in de diff, dus enorm onderstuurd bocht in en enorm overstuurd bocht uit. Gooi je de diff compleet andersom (minder clutch plates, minder preload, meer decel en minder accel) dan rijdt hij een stuk beter. Vind ik dan, misschien vind jij het andersom beter... maar ik kan er niet mee overweg.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Red Baron schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 15:28:
[...]

Heb er maar paar rondjes mee gereden, maar ik vond 'm veeeeeel te onderstuurt naar mijn smaak. Moest voor mn gevoel sommige bochten stapvoets door, niet leuk :p

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Ach ik pas me vaak wel makkelijk aan aan de setups.
Ik zou het ook wel aanpassen voor een open setup, maar om het dan meteen als "niet te rijden" te bestempelen vind ik ook weer zo overdreven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Ik pas me ook wel aan aan de setups (moet wel, ik kan geen setups maken :+), maar dan moeten ze wel een beetje bij mijn rijstijl passen, en deze setup deed dat niet :) Wilde ook niet beweren dat er niet mee rond te komen is. Merk nu dat mijn vorige berichten wellicht een tikje te gechargeerd waren :p

[ Voor 28% gewijzigd door BM op 12-04-2013 16:28 ]

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
BM schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 16:27:
Ik pas me ook wel aan aan de setups (moet wel, ik kan geen setups maken :+), maar dan moeten ze wel een beetje bij mijn rijstijl passen, en deze setup deed dat niet :) Wilde ook niet beweren dat er niet mee rond te komen is. Merk nu dat mijn vorige berichten wellicht een tikje te gechargeerd waren :p
Nee, niet toegeven, ze zijn niet te rijden, PUNT :+

Maar goed, er is vast mee te rijden want mensen rijden toch al weken de fixed met plezier lijkt het. Maar ik vind het gewoon een vreemde keuze. Ik snap dat een fixed setup niet altijd puur voor makkelijke setups moet gaan, maar zo'n hoge locking in de diff vind ik persoonlijk gewoon onlogisch. Alsof je high downforce zou gaan rijden op daytona (kuch, de Ford GT fixed setup heeft wing 9 volgens mij, LOL)...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Voor de CSW mensen, er lijkt een nieuwe rim aan te komen.

In deze video is duidelijk een stuur met een Porsche logo te zien, hoewel Fanatec nog probeerd het weg te blurren :p

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Wat moet dat zijn dan, een soort BMW rim maar dan kleiner en lichter ofzo? Ik zie het punt niet zo in om een extra rim te kopen omdat er Porsche op staat (maar Speedy vast weer wel :+). Die shifter ben ik opzich wel geinteresseerd in eigenlijk, ik mis het schakelen met sequential shifter wel (en ik was in de Lotus ook langzaam H-shifter aan het proberen wat toch wel leuk was). Maar die is er nog niet? En zal ook wel weer ontzettend duur worden...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

Richtprijs was ooit 150 euro, maar ik gok dat er minimaal 100 bij gaat komen. Ze weten wat ze kunnen vragen...

en het zou om deze rim kunnen gaan:
http://f-wheel.com/submitted-csw-rims/518

[ Voor 27% gewijzigd door DirkT op 12-04-2013 17:40 . Reden: RIM ]

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
Het volgens mij degene die DirkT aangeeft, las ik ook op een ander forum.

Voor de onderstaande actie krijg ik X4 inc. tijdens een qualificatie.
Je gaat daar van boven naar beneden en ik zag het dus al heel laat dan vind ik dat ik hem knap ontwijk :?

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Sk2FFX9u8AU]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 06:23

Nickrsd

ik wil binnenkort nog een auto aanschaffen, ik rijd nu net in de C-class met de Mclaren. omdat deze in 1 series mee kan rijden. Wil toch misschien de Ford GT of Chervolet erbij kopen.. want deze kan je later in de B-classe beide rijden in een series. Welke van de 2 heb je het meeste plezier aan? of is er een andere "slimme en leuke" car die gekocht moet worden waar je veel aan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
FransJansen schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 07:05:
[...]

Had ik ook last van, ook van pijn in mijn been bij langere races.
Nu heb ik de stand van mijn stuur veranderd en de positie van mijn pedalen en heb ik er veel minder last van.

Mijn porsche gt3 stuur staat standaard iets achterover. ik heb het stuur nu recht gezet en ik moet zeggen dat stuurt een stuk prettiger. maar dat is persoonlijk ;)

[afbeelding]

Links de standaard en rechts zoals het nu staat
Zo stond mijn stuur op m'n oude rig maar met de nieuwe staat ie zoals jij 'm nu ook hebt. Rijdt inderdaad een stuk beter maar heb alsnog last.. |:(
Sporedd schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 11:29:
streskip wat zijn jou ingame settings dan voor de mazda?
Gewoon standaard.. (Ik weet niet zo goed wat je bedoelt maar ik heb er niks aan veranderd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidVanBroeck
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-02 21:20
Nickrsd schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 18:25:
ik wil binnenkort nog een auto aanschaffen, ik rijd nu net in de C-class met de Mclaren. omdat deze in 1 series mee kan rijden. Wil toch misschien de Ford GT of Chervolet erbij kopen.. want deze kan je later in de B-classe beide rijden in een series. Welke van de 2 heb je het meeste plezier aan? of is er een andere "slimme en leuke" car die gekocht moet worden waar je veel aan heb.
Ik maak persoonlijk het meeste plezier met de mclaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
Nou ik denk dat ik toch maar vanuit te pits ga starten om zo snel mogelijk hogerop in licentie te komen want.

Filmpje 1 is voor diegene die eraf vliegt reden om mij er niet langs te laten wanneer hij een blauwe vlag krijgt (filmpje 2). Hij zei als jij mij laat crashen laat ik jou er de rest van de race er niet meer langs. Vervolgens disconnect hij.
Ik maak een foutje, maar ik beuk hem er niet af.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=0pivHClX-3o]

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=ZBwsXrcoZKk]

[ Voor 12% gewijzigd door Gait op 12-04-2013 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn G27 stuur instellingen in iracing zijn:
linear ffb uit
ffb 40
damping 0
force 0

En onder windows logitech profiler:
overall 105%
spring 0%
damper 0%
centerspring off
allow game to ajust on

nog nooit opgevallen dat lineair ffb een optie was, even proberen :) .

edit:
lekker uit laten dat lineair ffb, niks voor mij.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2013 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03:16
Voor de G25:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14361078/Screenshots/2013-04-12.png

[ Voor 7% gewijzigd door glnk op 12-04-2013 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderic
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-09-2024

Roderic

iRacer

Centering spring is kwestie van smaak.. Ik zelf kan niet zonder.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:52

Fuelke

Forza Ferrari

Maandag rijden we VIR Grand East Course configuratie ?

[ Voor 13% gewijzigd door Fuelke op 12-04-2013 21:58 ]

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Niellie41 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 14:20:
Ik ga proberen om morgen om 11:00 uur de NASCAR race te rijden op Texas. Dan moet ik vandaag nog veel oefenen, want ik voel me nog niet op mijn gemak op Texas in de Cup auto.
Lastige baan is dat.
Texas is gaaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Gait schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 19:56:
Nou ik denk dat ik toch maar vanuit te pits ga starten om zo snel mogelijk hogerop in licentie te komen want.

Filmpje 1 is voor diegene die eraf vliegt reden om mij er niet langs te laten wanneer hij een blauwe vlag krijgt (filmpje 2). Hij zei als jij mij laat crashen laat ik jou er de rest van de race er niet meer langs. Vervolgens disconnect hij.
Ik maak een foutje, maar ik beuk hem er niet af.

[video]

[video]
Zou je niet al te veel aantrekken wat hun vinden en snel proberen in hogere klasse te komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2022
Fuelke schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 21:54:
Maandag rijden we VIR Grand East Course configuratie ?
Yup. En het is een pokkeding. Qua brandstof kan het een uitdaging worden.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Als orga van de McLaren Challenge vonden we VIR Grand East toch even te veel gepriegel in het 'east' gedeelte.
Dus de race zal verreden worden op VIR Full. FF wat minder gepriegel ;)

Ik zal de post aanpassen..... morgen. :X

[ Voor 10% gewijzigd door JoepW op 12-04-2013 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Streskip schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 22:05:
[...]

Zou je niet al te veel aantrekken wat hun vinden en snel proberen in hogere klasse te komen..
Diegene die meestal het agressiefste uit de hoek komen zijn vaker ook diegene die het het kortste volhouden en uiteindelijk lager en lager uitkomen. Zoals gisteren iemand bij n Grand Touring Cup race, 1e ronde werd hij 2x geraakt wat resulteerde in n all caps chat tirade waarin iedereen voor rookies uitgemaakt werd en wat al niet anders waarna hij disconnecte. Na de race zie ik z'n stats, ik weet niet hóeveel inc's per race en n iRating van <400. Right, allemaal zeker door de andere rijders, tuurlijk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijmennabuurs
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-08-2022
JoepW schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 22:17:
Als orga van de McLaren Challenge vonden we VIR Grand East toch even te veel gepriegel in het 'east' gedeelte.
Dus de race zal verreden worden op VIR Full. FF wat minder gepriegel ;)

Ik zal de post aanpassen..... morgen. :X
gellukig zeg!
ik heb er een paar ronden gereden en wat was grand east lastig zeg!

Twitch.tv iRacing Profiel Website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Verwijderd schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 22:20:
[...]

Diegene die meestal het agressiefste uit de hoek komen zijn vaker ook diegene die het het kortste volhouden en uiteindelijk lager en lager uitkomen. Zoals gisteren iemand bij n Grand Touring Cup race, 1e ronde werd hij 2x geraakt wat resulteerde in n all caps chat tirade waarin iedereen voor rookies uitgemaakt werd en wat al niet anders waarna hij disconnecte. Na de race zie ik z'n stats, ik weet niet hóeveel inc's per race en n iRating van <400. Right, allemaal zeker door de andere rijders, tuurlijk. :P
Soms zie ik ook zoiets en dan denk ik dat het kinderen zijn. Doet me beetje denken aan die filmpjes waar zo'n ventje wordt gekilled in Call of Duty of Counter Strike en dan helemaal los gaat :P Maarja weinig aan te doen. Wat je zegt, die mensen komen toch nooit ver :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

NickThissen schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 17:10:
Wat moet dat zijn dan, een soort BMW rim maar dan kleiner en lichter ofzo? Ik zie het punt niet zo in om een extra rim te kopen omdat er Porsche op staat (maar Speedy vast weer wel :+). Die shifter ben ik opzich wel geinteresseerd in eigenlijk, ik mis het schakelen met sequential shifter wel (en ik was in de Lotus ook langzaam H-shifter aan het proberen wat toch wel leuk was). Maar die is er nog niet? En zal ook wel weer ontzettend duur worden...
Ikke wel ja, eerder een reden voor mij om naar een csw over te schakelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03:16
Wat heb je nou aan zo'n speelgoed ding. Fanatec moet een adapter maken met een 6-bolt PCD zodat je Sparco of Momo's kunt mounten. Zolang dat er niet is koop ik geen CSW :p
Pagina: 1 ... 36 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.