iRacing: 2013 Seizoen 1 t/m 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 141 Laatste
Acties:
  • 263.684 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

JoepW schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 19:02:
[...]

Ik hoorde daar gisteren iemand over klagen op TS. Ik gebruik Safari, Firefox en Chrome. Met geen van deze heb ik een banner.
Net even IE opgestart onder W7 en ook daar geen banner.
Dussuh........ lokaal probleem?
Hoe ik het voor elkar gekregen heb weet ik niet, maar het was een addon geïnstalleerd voor chrome. Moest de addon deinstalleren via configuratie scherm en via browser.

/Edit Kan het na de update van teamspeak gekomen zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door Speedy55 op 09-04-2013 19:29 ]

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-09 00:34
Speedy55 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 19:28:
[...]

Hoe ik het voor elkar gekregen heb weet ik niet, maar het was een addon geïnstalleerd voor chrome. Moest de addon deinstalleren via configuratie scherm en via browser.

/Edit Kan het na de update van teamspeak gekomen zijn?
Ik wilde zo net de update voor Teamspeak doen, maar die werd geblokkeerd door een beveiligingsprogramma. Ik annuleerde de update vervolgens en startte Teamspeak opnieuw op, geen melding en kon gewoon door de server in.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:35
In m'n qualificatie een P2 behaald, maar er doen veel meer mensne mee aan een race dus dan gaat het zeker op tijd? Als ik vanaf P2 mag starten doe ik het en anders maar vanauit de pit denk ik.

http://members.iracing.co...nid=7953984&custid=120360

[ Voor 20% gewijzigd door Gait op 09-04-2013 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Gait schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 19:53:
In m'n qualificatie een P2 behaald, maar er doen veel meer mensne mee aan een race dus dan gaat het zeker op tijd? Als ik vanaf P2 mag starten doe ik het en anders maar vanauit de pit denk ik.

Wel oppassen voor de dive bombers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:47

BM

Moderator Spielerij
Gait schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 19:53:

De ranking in kwalificatie zegt niks, nahja, dat er minimaal nog 1 iemand rondrijd die sneller is ;) Startposities in de race gaat idd op tijd over alle kwalificaties van deze week. De mensen zonder kwalificatietijd worden ingedeeld op iRating.
Streskip schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 19:48:
[...]

Ik wilde zo net de update voor Teamspeak doen, maar die werd geblokkeerd door een beveiligingsprogramma. Ik annuleerde de update vervolgens en startte Teamspeak opnieuw op, geen melding en kon gewoon door de server in.. :/
Niet elke update van Teamspeak is verplicht om de server nog op te kunnen :) Heb ze tot een tijdje terug ook bijna allemaal overgeslagen, tot er wel een verplichte voorbij kwam :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Let even op: vanavond weer maar 30 minuten practice ipv 60 voor heat 1, dat wil zeggen dat de race al om 20:40 start!!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
Ik mocht uiteindelijke starten van P3, maar heb besloten in de pits te starten.

http://members.iracing.co...nid=7954094&custid=120360

Kan ik dezekfde race net zovaak doen als ik wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ja, tenzij je puur om kampioenschapspunten wil rijden - de beste 25% van je races telt. Kortgezegd betekend dat dat je 4 races kunt doen en daarvan telt de beste. Doe je er 5-8 dan telt het gemiddelde van de beste 2, etc... Maar in principe ben je vrij zo vaak te racen als je wil, echter als je een goeie race opvolgt met een aantal slechte kan dat (door dit middelen met meer dan 4 races) je kampioenschapspunten omlaag brengen. Maar zeker niks om zorgen over te maken in rookie class nog :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Streskip schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 17:26:
http://members.iracing.co...nid=7953012&custid=104531

*O*

[...]

Stiekem vind ik afstellen ook niet zo leuk O+

Ga eens oefenen voor de Nationals :9
Nationals zijn best ok om te rijden, over t algemeen goede rijders en snelle ook soms, vooral vroeg in de week kom je snellere A class rijders tegen die even n National race meepakken. Ze hebben wel n flink stuk meer power dan de Street Stock dus dat kan even wennen zijn. Later in de week loop je wel meer risico op races met een te klein startveld, dan zul je moeten wachten op de latere races vanaf n uur of 7-8. Vorige week nog n race op dinsdag gereden met 20 inschrijvers waarvan ik dacht dat dat in 2'n gesplit zou worden, dat werd dus 1 erg vol veld op n hele korte oval. ;)

Gratz met je promote trouwens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-09 11:44
Toen ik mijn promotie naar D license kreeg zat ik alweer op de D3.36, betekent dit als ik door een paar veilige races boven de 4 kom alweer naar een C license gaat? Of gaat het nu moeilijker? Uiteraard nadat aan de MPR enzo is gedaan.

[ Voor 10% gewijzigd door SgtPoen op 09-04-2013 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

Dat gaat net zo "makkelijk" als je denkt, en inderdaad met MPR rekening houdend, maarja die heb je zo gehaald.

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuxieDeni
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-01 21:07
Zo simpel is het inderdaad haha.

Ik heb genoten van de fun race met de Ford!
Mijn grootste dank gaat naar Carlos met het spontane besluit om mij iracing dollars te geven
om de Ford nog snel voor de Fun race aan te schaffen _/-\o_ _/-\o_ O+

Morgen loopt me account af dus zsm maar verlengen denk ik zo! :*)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:00

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
SgtPoen schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 21:53:
Toen ik mijn promotie naar D license kreeg zat ik alweer op de D3.36, betekent dit als ik door een paar veilige races boven de 4 kom alweer naar een C license gaat? Of gaat het nu moeilijker? Uiteraard nadat aan de MPR enzo is gedaan.
Het is wel zo dat hoe hoger je licentie hoe 'zwaarder' contacts en off tracks gestraft worden. Ik weet niet precies meer hoeveel. Misschien staat het in de wiki van ons...
TuxieDeni schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 22:37:
Zo simpel is het inderdaad haha.

Ik heb genoten van de fun race met de Ford!
Mijn grootste dank gaat naar Carlos met het spontane besluit om mij iracing dollars te geven
om de Ford nog snel voor de Fun race aan te schaffen _/-\o_ _/-\o_ O+

Morgen loopt me account af dus zsm maar verlengen denk ik zo! :*)
Snel verlengen dan maar ;)

[ Voor 30% gewijzigd door JoepW op 09-04-2013 23:44 ]

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net m'n 1e race in de grand touring cup gereden, MX5 op Zolder. Geen heel groot veld maar toch een leuke race wel, jammer genoeg 5 inc's (6 in totaal maar dus viel nog mee) aan m'n broek waar ik niks aan kon doen, 1x rear-ended bij n chicane en 1x divebombed in T1 waar ik m gelukkig nog in t rechte spoor kon houden en dus door kon gaan. Verder gewoon rustig uitgereden, geloof dat 2 Finnen vooraan t naar hun zin hadden in de Solstice, hele race gevochten en zelfs in de replay leuk om te bekijken. ;) Zie ik na de race de uitslag, hebben ze 6.1k en 6.8k iRating. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sak3d
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-12-2023

Sak3d

Reise, Reise

Is deze game niet pay2win? Aangezien je per auto moet betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2022
Sak3d schreef op woensdag 10 april 2013 @ 01:27:
Is deze game niet pay2win? Aangezien je per auto moet betalen?
Je raced tegen elkaar met dezelfde auto. De auto's die je koopt bepaalt welke races je kunt rijden, mits je de juiste licentie hebt.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Verwijderd schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 20:44:
[...]

Nationals zijn best ok om te rijden, over t algemeen goede rijders en snelle ook soms, vooral vroeg in de week kom je snellere A class rijders tegen die even n National race meepakken. Ze hebben wel n flink stuk meer power dan de Street Stock dus dat kan even wennen zijn. Later in de week loop je wel meer risico op races met een te klein startveld, dan zul je moeten wachten op de latere races vanaf n uur of 7-8. Vorige week nog n race op dinsdag gereden met 20 inschrijvers waarvan ik dacht dat dat in 2'n gesplit zou worden, dat werd dus 1 erg vol veld op n hele korte oval. ;)

Gratz met je promote trouwens. :)
Thanks! :*) Dat er af en toe weinig rijders zijn merkte ik vanmiddag, maar 2 inschrijvingen.. Erg krap en kort circuit ook, niet ideaal om het op te leren dus ik doe nog even rustig aan.. Moet nogal wennen aan de auto, voelt echt monsterlijk snel :D Maar dat komt van de week wel goed!

Was weer leuk vanavond! Eerste circuitje is maar listig, na een spin kwam ik uiteindelijk tussen Remco en Deni. Helaas deed ik iets wat Deni niet verwachtte, want ik heb Remco nooit meer in kunnen halen. Hoop rondjes aan de bumper gereden maar niet in te halen en ook gewoon geen ruimte. Maar wel erg leuk! Niet voor het eerst dat ik je niet voorbij kom haha.

Tweede race, de start was goed. Kon Deni gelijk voorbij en gelukkig liet je een gaatje vallen om niet 3 wijd de bocht in te gaan. Beetje oponthoud op de left lane in t1 zette mij op een 3e plaats, p2 maakte een klein foutje maar kwam vies de muur in, nou, hele tijd Robbert proberen bij te houden. Echt boven m'n kunnen zitten rijden. Toen kwam die buitenlandse guy eraan, daar liet ik maar een gaatje voor vallen want die was echt veel sneller. 1 rondje achteraan proberen te rijden maar hij was echt veel sneller. Uiteindelijk zei Robbert dat ik dichterbij kwam, toen schrok ik dat de gene achter mij ineens zo vlakbij was. Werd er vies uitgeremd in T1 en moest volgens mij Nick ook laten gaan. Ik probeerde nog te defenden, theoretisch gezien zat ik aan de goeie kant maar dat had nooit goed gegaan. Toen was ik beetje uit ritme en spinde ik in de ena laatste ronde wat me nog een plaatsje kostte. Maar al met al, ging heel lekker en leuke auto!! Super veel mechanische grip :9~

[ Voor 39% gewijzigd door Streskip op 10-04-2013 03:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Was leuk gisteren :) Had er vooraf niet veel van verwacht aangezien GTs me over het algemeen niet zo liggen, maar dat viel alleszins mee. Wagen stuurde veel beter dan ik verwacht had, en bovenal, remde veel beter dan ik had durven hopen.

In 1e heat de kwalificatie een beetje verkloot, maar uiteindelijk was P8 wel een redelijke startplek. In de 1e ronde in T5 iemand binnendoor kunnen steken, en een rondje later dacht ik bij Deni hetzelfde te kunnen doen. Helaas werkte dat niet, en raakten we elkaar waarbij Deni van de baan raakte. Sorry daarvoor :(
Daarna achter Jos en Nick aan kunnen gaan, maar een paar kleine foutjes zorgden ervoor dat ik moest afhaken :)

In heat 2 zat de snelheid er iets beter in, bleek in practise. Start ging behoorlijk netjes, maar toch raakten Deni en ik elkaar in T1 héél lichtjes. Was een tikje van niks, maar kennelijk genoeg om Deni's auto aan gort te rijden. Wederom, sorry :(

Daarna een behoorlijk leuke race gehad, en eigenlijk continu wel mensen in de buurt gehad. Weer tijdje achter Nick en Jos aangezeten, maar wederom door foutjes moeten afhaken :)

Al met al prima vermaakt, iets wat ik vooraf eigenlijk niet verwacht had. Leuke auto!

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:47

Arfman

Drome!

Die Ford GT rijdt inderdaad prima, voor zover ik dat kon beoordelen op deze Mickey Mouse-baan :P

Helaas is 10 minuten oefenen echt niet genoeg om met een nieuwe auto op een nieuwe baan rond te komen. Veel fouten in de race en in de laatste minuut hard de vangrail in (altijd nog beter dan 10 meter hoog door de bomen :P 8)7). Daarna kreeg ik enorm last van m'n benen omdat ik net 5KM had hardgelopen, dus maar gestopt.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Streskip schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 19:48:
[...]

Ik denk dus dat er in die update van Teamspeak, de installatie van zon addon zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijft een vreemde wagen die GT. De Watkins Glen fixed set lag me prima.
Klein foutje gemaakt in race 1, maar kon vrij eenvoudig de winst daar binnen halen. De ervaring die ik in de SRF in m'n begin periode heb opgedaan heeft me hier wel flink geholpen.

Race 2 was een beetje rommelig, ronde 1 gaat iemand in de hairpin zijwaards en spin ik linksaf, iedereen voorbij moeten laten en terug de baan op steken. Daarna de inhaal race begonnen. Na de helft van de race merkte ik dat het remmen T1 steeds moeilijker werd (lockups) en ik meer en meer wielspin kreeg bij het uitaccellereren. Nog een paar foutjes gemaakt en uiteindelijk naar de 3e plek gereden.
Streskip schreef op woensdag 10 april 2013 @ 03:25:
[...]
...toen schrok ik dat de gene achter mij ineens zo vlakbij was. Werd er vies uitgeremd in T1 en moest volgens mij Nick ook laten gaan...
Dat was ik, ging niet helemaal zoals de bedoeling was. M'n rempunt bij T1 was later, maar miste het instuurpunt omdat ik nog niet ver genoeg was afgeremd en schoof een half metertje door. Ik was blij dat je me daar wat lucht gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuxieDeni
BM schreef op woensdag 10 april 2013 @ 08:53:
Was leuk gisteren :) Had er vooraf niet veel van verwacht aangezien GTs me over het algemeen niet zo liggen, maar dat viel alleszins mee. Wagen stuurde veel beter dan ik verwacht had, en bovenal, remde veel beter dan ik had durven hopen.

In 1e heat de kwalificatie een beetje verkloot, maar uiteindelijk was P8 wel een redelijke startplek. In de 1e ronde in T5 iemand binnendoor kunnen steken, en een rondje later dacht ik bij Deni hetzelfde te kunnen doen. Helaas werkte dat niet, en raakten we elkaar waarbij Deni van de baan raakte. Sorry daarvoor :(
Daarna achter Jos en Nick aan kunnen gaan, maar een paar kleine foutjes zorgden ervoor dat ik moest afhaken :)

In heat 2 zat de snelheid er iets beter in, bleek in practise. Start ging behoorlijk netjes, maar toch raakten Deni en ik elkaar in T1 héél lichtjes. Was een tikje van niks, maar kennelijk genoeg om Deni's auto aan gort te rijden. Wederom, sorry :(

Daarna een behoorlijk leuke race gehad, en eigenlijk continu wel mensen in de buurt gehad. Weer tijdje achter Nick en Jos aangezeten, maar wederom door foutjes moeten afhaken :)

Al met al prima vermaakt, iets wat ik vooraf eigenlijk niet verwacht had. Leuke auto!
No.worries!! Het was zeker in de 2e race een tikje van niks, had het niet eens gemerkt tot me
Auto uit zichzelf haaks linksaf ging 8)7

@joep zeker ga ik verlengen! Het is veel te gezellig met jullie racen!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:27

Niellie41

[object Object]

Speedy55 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 09:52:
[...]

Ik denk dus dat er in die update van Teamspeak, de installatie van zon addon zit.
Gisteren TS geüpdatet, maar nergens last van gehad. Kon gewoon weer verbinden met de server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijmennabuurs
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-08-2022
ik ben nog steeds aan het klote met de FFB op iracing.
het lukt me maar niet om het goede gevoel te krijgen.
Ik heb alles al doorgelezen hier en op het iracing forum maar soms snap ik er niks van.
Iemand mischien tips?

Ik heb een redelijk oud stuur een thrustmasters rgt FFB clutch.

[ Voor 10% gewijzigd door thijmennabuurs op 10-04-2013 10:28 ]

Twitch.tv iRacing Profiel Website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:22

Phydomir

Dennis

thijmennabuurs schreef op woensdag 10 april 2013 @ 10:27:
ik ben nog steeds aan het klote met de FFB op iracing.
het lukt me maar niet om het goede gevoel te krijgen.
Ik heb alles al doorgelezen hier en op het iracing forum maar soms snap ik er niks van.
Iemand mischien tips?

Ik heb een redelijk oud stuur een thrustmasters rgt FFB clutch.
Geen ervaring met dat stuur maar misschien dat hier wat tussen staat waar je wat aan hebt.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Niellie41 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 10:19:
[...]

Gisteren TS geüpdatet, maar nergens last van gehad. Kon gewoon weer verbinden met de server.
Je kan ook gewoon verbinden met Teamspeak, dat was het probleem niet, alleen had ik dus ineens een addon in de browser had, waardoor er reclame op de website van iRacing kwam te staan. Terwijl ik echt altijd goed er op let dat ze geen browser addons installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Op die manier. Daar heb ik eigenlijk ook geen last van gehad. Misschien dat bij een andere plug-in iets is geïnstalleerd of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2022
Streskip schreef op woensdag 10 april 2013 @ 03:25:

Was weer leuk vanavond! Eerste circuitje is maar listig, na een spin kwam ik uiteindelijk tussen Remco en Deni. Helaas deed ik iets wat Deni niet verwachtte, want ik heb Remco nooit meer in kunnen halen. Hoop rondjes aan de bumper gereden maar niet in te halen en ook gewoon geen ruimte. Maar wel erg leuk! Niet voor het eerst dat ik je niet voorbij kom haha.
Was zeker leuk! Het lastige van Jefferson Reverse is dat wanneer je een foutje maakt je de auto toch voor degene achter je moet gooien, anders ga je eraf. Dat maakt het wel spannend. :)

De tweede heat ging ook lekker, alleen jammer dat ik tijdens L1 in de hairpin links te vroeg op het gas ging, waardoor Nick me raakte en Ruud zijn race verloren ging. Sorry daarvoor!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Zou ie nou eindelijk in de nieuwe build zitten. Wie het weet mag het zeggen.....
Toch maar weer even een smaakmakertje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:30

Hoogie2004

Whohooooo

Die baan wil ik ook :+

Meer auto's is voor mij niet direct nodig, vind meer banen veel leuker. Ik mis nog wel wat banen, gelukkig komt Montreal eraan, die lijkt mij erg leuk. Sowieso zou het mooi zijn als er wat meer bekende banen voor ons europeanen zouden zijn, zoals bijvoorbeeld Le Mans, Nurburgring, Barcelona, etc (grote bekende circuits)

#edit: En Monza, en Hockenheim en en en en :+

[ Voor 94% gewijzigd door Hoogie2004 op 10-04-2013 15:03 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Hoogie2004 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 14:38:
Die baan wil ik ook :+

Meer auto's is voor mij niet direct nodig, vind meer banen veel leuker. Ik mis nog wel wat banen, gelukkig komt Montreal eraan, die lijkt mij erg leuk. Sowieso zou het mooi zijn als er wat meer bekende banen voor ons europeanen zouden zijn, zoals bijvoorbeeld Le Mans, Nurburgring, Barcelona, etc (grote bekende circuits)
Screw die banen, eerst die Lotus! :p

Verwacht eigenlijk de komende jaren wel meer banen zoals jij beschrijft. Volgens mij is de set Nascar banen practisch compleet, dus daar zie ik niet direct meer veel bijkomen (Niel en andere ovalrijders, correct me if I'm wrong). En aangezien iRacing qua banen niet stil zal blijven staan zou dat betekenen dat er meer roadcourses bij gaan komen.

Maar dat is met mijn simpele logica beredeneert :p

[ Voor 28% gewijzigd door BM op 10-04-2013 14:49 ]

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Laatst online: 20:58
Speedy55 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 09:52:
[...]
Ik heb gisteren ook TS geupdate, maar heb nergens last van geïnstalleerde addons o.i.d. hoor :)

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Austin is ook wel een leuk circuit. Neem eigenlijk wel aan dat die er sowieso komt! Maar Bathurst waren ze ook mee bezig toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
BM schreef op woensdag 10 april 2013 @ 14:48:
[...]

Verwacht eigenlijk de komende jaren wel meer banen zoals jij beschrijft. Volgens mij is de set Nascar banen practisch compleet, dus daar zie ik niet direct meer veel bijkomen (Niel en andere ovalrijders, correct me if I'm wrong). En aangezien iRacing qua banen niet stil zal blijven staan zou dat betekenen dat er meer roadcourses bij gaan komen.

Er staan al flink wat banen op de planning volgens mij. Sowieso Bathurst en Montreal (dat zal wel S3 en S4 worden denk ik), daarnaast nog al die britse tracks (donington, en nog 1 of 2 dacht ik?). Was de nieuwe silverstone nu al gescand? Ik dacht dat ze dat wel van plan waren maar dat het er niet van gekomen was ofzoiets. Maar er komen dus sowieso al 3 of 4 tracks binnen een half jaar tot een jaar, denk niet dat we veel meer mogen verwachten.

Dan is het nog hopen op COTM (willen ze zelf ook graag maar krijgen geen contract), Les mans (probleem daarbij was volgens mij dat het veel openbare wegen zijn en dat de track zo lang is), Monza (geen idee waarom die er nog niet is?), ...

[ Voor 10% gewijzigd door NickThissen op 10-04-2013 15:33 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

BM schreef op woensdag 10 april 2013 @ 14:48:
[...]

Met Kansas en Fontana (die nu gemaakt worden), heeft iRacing alle ovals van de NASCAR kalender.
Er zijn wel een aantal ovals die een rescan nodig hebben door een repave. Phoenix is daar een voorbeeld van en die is al gescand.
De rescans hebben naar mijn idee ook een lagere prioriteit.

iRacing wilt zich nu ook richten op het internationale publiek, dat hebben ze ook aangegeven.
Ze hebben ook eens gezegd dat die F1 banen ook veel geld vragen voor de licentie en dat het daarom lastig(er) is.

Edit:
Silverstone is inderdaad al opnieuw gescand. Dat weet ik zeker.
Of die andere Britse tracks gescand zijn, geen idee.

[ Voor 5% gewijzigd door Niellie41 op 10-04-2013 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FransJansen
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-07 14:42
iRacing wilt zich nu ook richten op het internationale publiek, dat hebben ze ook aangegeven.
Ze hebben ook eens gezegd dat die F1 banen ook veel geld vragen voor de licentie en dat het daarom lastig(er) is.
Ik zeg , doe LeMans dan maar. met de optie om na X- tijd van licht naar donker te gaan. oOo

Edit, of een hele mooie baan in spanje.

http://www.trackpedia.com/wiki/Ascari_Resort

[ Voor 13% gewijzigd door FransJansen op 10-04-2013 15:42 ]

“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Voor mij persoonlijk hoeven het geen F1 banen te zijn. D'r zijn nog zoveel onbekendere banen die ook enorm leuk zijn :) Een aantal van de leukste banen in iRacing zijn de (voor mij) wat minder bekende :)

@Frans, Le Mans vind ik juist totaal geen interessante baan. Leuke race word daar 1 keer per jaar gehouden, maar verder? Al is de MotoGP variant wel wat leuker :)

[ Voor 29% gewijzigd door BM op 10-04-2013 15:37 ]

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik zeg Imola aka San Marino :) Als is Portimao ook een mooi baantje.

[ Voor 38% gewijzigd door FabiandJ op 10-04-2013 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 10:49

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ze mogen wel een keer naar italie afreizen ja. Daar zijn ook nog wel wat leuke baantjes (Imola, Mugello, Misano, Enna Pergusa). Maar ja laat ze ook de engine zelf maar is updaten dat ze met straten circuits kunnen gaan beginnen. Dat zou ook leuk zijn en toch aardig anders zijn dan wat er nu in Iracing zit aan banen.
En LeMans is alleen leuk als ze ook dynamisch licht effecten gaan gebruiken. Daar moet je gewoon van licht naar donker gaan. Maar ja dat zal allemaal wel aardig wat tijd gaan kosten.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
hoever zouden ze trouwens met directx11 staan haha !!!

maarja eerst prio's zetten he : die nieuwe zal misschien zijn kegeltjes wel af hebben die we kunnen omrijden :p (met de nodige framedrops erbij natuurlijk :p) en dan is't voor volgend jaar misschien wel het schade model.

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Mijn prio 1 zou zijn het optimaliseren en doorontwikkelen van de engine. Maar goed, iRacing draait bij mij dan ook niet zoals het zou moeten, dus ik ben wat bevooroordeelt :p

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
BM schreef op woensdag 10 april 2013 @ 16:31:
Mijn prio 1 zou zijn het optimaliseren en doorontwikkelen van de engine. Maar goed, iRacing draait bij mij dan ook niet zoals het zou moeten, dus ik ben wat bevooroordeelt :p
vandaar mijn vraag naar directx11 maar die prio is er momenteel echt niet bij Iracing zelf

daar is de prio meer het betaalmodel (ze moeten hun zaakje draaiende houden) en doen ze enkel met content

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
dabelg schreef op woensdag 10 april 2013 @ 16:36:
[...]

vandaar mijn vraag naar directx11 maar die prio is er momenteel echt niet bij Iracing zelf

daar is de prio meer het betaalmodel (ze moeten hun zaakje draaiende houden) en doen ze enkel met content
Mwoah, niet helemaal mee eens. Geloof wel dat iRacing daar volop mee bezig is, maar is maar een beperkte hoeveelheid werk die verzet kan worden door hun (graphics) ontwikkelaars. Ze hebben natuurlijk een team op physics, een team op graphics en vast nog wel meer development teams rondlopen. Daarnaast nog een een handjevol graphics/sound mensen, en volgens mij is het dan wel op. Daar moeten keuzes gemaakt worden, en ik snap wel dat dan de nadruk op content komt te liggen, dat houd het bedrijf (mede) draaiende.

Maar om te zeggen dat er geen prio gegeven word aan DX11 gaat me te ver. (Zul je zien dat de eerstvolgende met een quote van een iRacing medewerker komt aanzetten :+)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
BM schreef op woensdag 10 april 2013 @ 16:42:
......(Zul je zien dat de eerstvolgende met een quote van een iRacing medewerker komt aanzetten :+)
We w88 op een verslagje / quotes van onze iRacing-reporter Niellie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
BM schreef op woensdag 10 april 2013 @ 16:42:
[...]

...

Maar om te zeggen dat er geen prio gegeven word aan DX11 gaat me te ver. (Zul je zien dat de eerstvolgende met een quote van een iRacing medewerker komt aanzetten :+)
dacht dat ik op develop blog ergens gelezen had dat ze met DX11 zelfde gaan doen als 64bit verhaal. Namelijk bestaande routines door GPU laten afwerken (DX11) = dus niets nieuw (voor eindgebruiker). en dat dit langzaam langs de zijlijn ging gebeuren. maar kan verkeerd zijn (dacht dat dit was ergens zomer vorig jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Nu we het over nieuwe content hebben. Ik kwam dit vanmorgen tegen:
“@Bakkster: have any of the Honda or BMW cars been scanned yet? We haven't heard news on any of them for a while.” Close on Honda btcc CAD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
BM schreef op woensdag 10 april 2013 @ 16:31:
Waarom draait het niet zoals het zou moeten en waarom zou DX11 dat oplossen?
Hoeveel % van hun klanten heeft geen DX11?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
NickThissen schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 20:41:
Ja, tenzij je puur om kampioenschapspunten wil rijden - de beste 25% van je races telt. Kortgezegd betekend dat dat je 4 races kunt doen en daarvan telt de beste. Doe je er 5-8 dan telt het gemiddelde van de beste 2, etc... Maar in principe ben je vrij zo vaak te racen als je wil, echter als je een goeie race opvolgt met een aantal slechte kan dat (door dit middelen met meer dan 4 races) je kampioenschapspunten omlaag brengen. Maar zeker niks om zorgen over te maken in rookie class nog :)
Bedankt voor het beantwoorden van al mijn vragen iedereen!

@NickThissen
Niet dat ik de wijsneus wil uithangen, maar heel toevallig zat ik in de rust van de Champions League de beginners guide door te lezen en daar staat volgens mij dat het net iets anders is.
Each week, your top 50% point scoring races are averaged together to get your total points for the week. This final total gets tallied for your season total.
-
Run 1
race, the points for that race are taken for your weekly points
-
Run 2 races, the best of those races are taken for your weekly points
-
Run 3 races, the best two races are taken and averaged for your weekly points
-
Run 4 races, the best two races are taken and averaged for your weekly points
-
Run 5 races, the best three races are taken and averaged for your weekly points
Zojuist m'n 2e race gereden, ditmaal zonder te qualificeren, maar in de warm-up toch een snelle ronde gezet en mocht ik op pole starten, na 2 rondes ingehaald hij liep uit tot 4sec, maar maakte een aantal ronden voor het einde een fout waardoor ik P1 over kon nemen en deze rustig uit kon rijden naar m'n eerste overwinning :) .

http://members.iracing.co...nid=7961144&custid=120360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Dat is sinds (dit seizoen?) kort veranderd.
Die 50% is nu 25% procent geworden. Dus wanneer je <= 4 races rijdt, dan telt alleen je beste resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Olaf van der Spek schreef op woensdag 10 april 2013 @ 17:31:
[...]

Waarom draait het niet zoals het zou moeten en waarom zou DX11 dat oplossen?
Hoeveel % van hun klanten heeft geen DX11?
Omdat hun engine veel te weinig gebruik maakt van de GPU en de CPU vaak de bottle neck wordt / is.
En grote objecten langs de circuits geven enorme belasting van je hardware. Dit komt omdat ze (heel dom) alles renderen van zo'n object ook al zie je het grootste gedeelte niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Gait schreef op woensdag 10 april 2013 @ 17:47:
[...]

Bedankt voor het beantwoorden van al mijn vragen iedereen!

@NickThissen
Niet dat ik de wijsneus wil uithangen, maar heel toevallig zat ik in de rust van de Champions League de beginners guide door te lezen en daar staat volgens mij dat het net iets anders is.

[...]

Zojuist m'n 2e race gereden, ditmaal zonder te qualificeren, maar in de warm-up toch een snelle ronde gezet en mocht ik op pole starten, na 2 rondes ingehaald hij liep uit tot 4sec, maar maakte een aantal ronden voor het einde een fout waardoor ik P1 over kon nemen en deze rustig uit kon rijden naar m'n eerste overwinning :) .

http://members.iracing.co...nid=7961144&custid=120360
Zoals Niel al zegt is dat naar 25% veranderd dit seizoen. Dit omdat men bang was dat mensen niet meer dan 2 races per week wilden doen zodat hun beste race telt ipv het gemiddelde van de beste 50% (met meer races heb je dus meer kans om gemiddeld lager uit te komen). Nu mag je dus al 4 races doen zonder bang te zijn voor middelen.

Trouwens twee dingen: je tijden in warmup hebben niks te maken met waar je start, en je qualify tijd telt de hele week en niet alleen voor de eerstvolgende race. Je mocht dus van pole vertrekken omdat je al eerder een qualificatie had gedaan (of misschien als niemand een tijd had staan en je de hoogste irating had).

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
JoepW schreef op woensdag 10 april 2013 @ 18:01:
[...]

Omdat hun engine veel te weinig gebruik maakt van de GPU en de CPU vaak de bottle neck wordt / is.
En grote objecten langs de circuits geven enorme belasting van je hardware. Dit komt omdat ze (heel dom) alles renderen van zo'n object ook al zie je het grootste gedeelte niet.
Dat heeft weinig met DX9 vs DX11 te maken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Olaf van der Spek schreef op woensdag 10 april 2013 @ 18:23:
[...]

Dat heeft juist alles met DX9 vs DX11 te maken. Momenteel worden de graphics voor een groot deel door je CPU berekend. Die is daar niet voor gemaakt en die is dus traag. Maar met DX9 heb je gewoon niet zoveel opties en kan de GPU niet zoveel werk doen. Met een overstap naar DX11 kunnen ze heel veel graphics werk naar de GPU verplaatsen, waar de berekeningen veel sneller en efficienter gemaakt kunnen worden. Daarbij heeft de CPU dus dan ook nog minder werk te doen. De GPU ligt nu gewoon een beetje stil bij iRacing ongeveer, met een oude GPU kun je nog steeds goeie framerates halen zolang je CPU maar op orde is. Met een oude CPU en de allernieuwste GPU daarentegen kom je nergens.

Dan nog maar te zwijgen over dingen als dynamic lighting, wat in de huidige DX9 engine gewoon niet gaat werken (wel mogelijk, maar veel te traag). In DX11 is dat veel beter mogelijk en dus is DX11 wel een gewenste overstap...

Wat ik alleen nog niet snap: ze zullen de sim toch backward compatibel moeten houden met mensen die DX9 nodig hebben (ze gaan echt niet de absolute minimum specs naar DX11 verhogen lijkt me), hoe ga je dat dan doen met veranderingen in licht tijdens de race? Je kunt het ook niet maken dat de DX9 mensen dat niet zien, lijkt me niet eerlijk...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Olaf van der Spek schreef op woensdag 10 april 2013 @ 18:23:
[...]

Mijn quote in je vorige bericht was ook niet zozeer gericht op DX11, al is dat een deel van de optimalisaties (omdat DX11 bepaalde logica gewoon veel sneller kan dan DX9). Puur als iemand die leuk wil racen bekeken zal ik het werkelijk worst wezen of ze een DX9, DX11 of OpenGL engine hebben. Ik wil iets wat lekker draait, en op dit moment is dat bij mij niet het geval.
NickThissen schreef op woensdag 10 april 2013 @ 18:50:
[...]
Wat ik alleen nog niet snap: ze zullen de sim toch backward compatibel moeten houden met mensen die DX9 nodig hebben (ze gaan echt niet de absolute minimum specs naar DX11 verhogen lijkt me), hoe ga je dat dan doen met veranderingen in licht tijdens de race? Je kunt het ook niet maken dat de DX9 mensen dat niet zien, lijkt me niet eerlijk...
Uiteindelijk (en ja, dat gaat pas over meerdere jaren spelen) moet je als gamemaker gewoon besluiten om de 'ouwe meuk' er uit te gooien. iRacing zal over een aantal jaar ook de 32 bit compatibility moeten laten vallen. Hetzelfde zal uiteindelijk wel met DX9 gebeuren. Tot die tijd.... goeie vraag, wellicht in beiden inbouwen, maar mensen met DX9 'dwingen' om dan andere gfx opties uit te zetten?

Geen idee hoe groot het percentage mensen is die geen DX11 compatible kaart heeft. Volgens mij heeft het gros dat al wel, maar dan nog. Zelfs als nog maar 10% op DX9 zit kun je dat er niet zomaar uithalen.

Backwards compatibility is vreselijk voor een developer :( :p

[ Voor 51% gewijzigd door BM op 10-04-2013 18:53 ]

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
BM schreef op woensdag 10 april 2013 @ 18:50:
[...]

Uiteindelijk (en ja, dat gaat pas over meerdere jaren spelen) moet je als gamemaker gewoon besluiten om de 'ouwe meuk' er uit te gooien. iRacing zal over een aantal jaar ook de 32 bit compatibility moeten laten vallen. Hetzelfde zal uiteindelijk wel met DX9 gebeuren. Tot die tijd.... goeie vraag, wellicht in beiden inbouwen, maar mensen met DX9 'dwingen' om dan andere gfx opties uit te zetten?

Geen idee hoe groot het percentage mensen is die geen DX11 compatible kaart heeft. Volgens mij heeft het gros dat al wel, maar dan nog. Zelfs als nog maar 10% op DX9 zit kun je dat er niet zomaar uithalen.

Backwards compatibility is vreselijk voor een developer :( :p
Ja, maar het is in principe geen probleem om DX9 mensen alle high-end opties uit te laten zetten, dat doen alle games toch wel. Het wordt wel een probleem als je door die opties belangrijke gameplay zaken gaat beinvloeden, bijvoorbeeld dag/nacht en bewegende schaduwen. Als DX9 mensen geen bewegende schaduwen hebben kunnen ze die weer als brake marker gebruiken bijvoorbeeld, of als je een race van 6 uur doet waarbij de laatste 4 uur in het pikkedonker, dan is het ook niet eerlijk als een paar mensen DX9 gebruikt en de hele race in daglicht rijdt.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
NickThissen schreef op woensdag 10 april 2013 @ 18:50:
Dat heeft juist alles met DX9 vs DX11 te maken. Momenteel worden de graphics voor een groot deel door je CPU berekend.
Bron?
NickThissen schreef op woensdag 10 april 2013 @ 18:55:
of als je een race van 6 uur doet waarbij de laatste 4 uur in het pikkedonker, dan is het ook niet eerlijk als een paar mensen DX9 gebruikt en de hele race in daglicht rijdt.
Zo slecht is DX9 volgens mij echt niet, dat moet best kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Lijkt wel een DirectX forum hier.
iRacing presteert gewoon onder de maat op dikke hardware. En dat komt door spaghetti programmatuur van de hand van iRacing. Dat heeft deels te maken met het continue verder bouwen op oude source en geen geld (of prio) voor grote stappen naar nieuwe technologie.
Nu weer on-topic.
Het lijkt me een goed plan om van het weekend voor de GoT-McLaren racers een oefensessie op VIR te organiseren, want het is een draak van een circuit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
NickThissen schreef op woensdag 10 april 2013 @ 18:14:
[...]

Zoals Niel al zegt is dat naar 25% veranderd dit seizoen. Dit omdat men bang was dat mensen niet meer dan 2 races per week wilden doen zodat hun beste race telt ipv het gemiddelde van de beste 50% (met meer races heb je dus meer kans om gemiddeld lager uit te komen). Nu mag je dus al 4 races doen zonder bang te zijn voor middelen.

Trouwens twee dingen: je tijden in warmup hebben niks te maken met waar je start, en je qualify tijd telt de hele week en niet alleen voor de eerstvolgende race. Je mocht dus van pole vertrekken omdat je al eerder een qualificatie had gedaan (of misschien als niemand een tijd had staan en je de hoogste irating had).
Oké op die manier!

Aah dan was het de qualificatie van gisteren, ik leer snel hier haha.

Nu net weer een race gedaan en m'n SR is 3.53 nu, op de volgende promotiedag zal ik dan dus naar D-class gaan ofniet? En als ik ik voor de promatiedag een SR van 4.00 of hoger haal dan ga ik direct naar de D-class?

http://members.iracing.co...nid=7961776&custid=120360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Zometeen met 20 man met de Star Mazda op Lime Rock Park 8)7

EDIT: hehe, hang hem halverwege bovenop de jump in de vangrail. Ging best goed, maar wat een baan joh, niet normaal :D 8)7

[ Voor 44% gewijzigd door Arfman op 10-04-2013 20:01 ]

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
heb volgende voor: heb een dual boot gemaakt met win8 en heb dit (en @random op alle circuits):

Afbeeldingslocatie: http://img829.imageshack.us/img829/632/graphicserror.jpg

met win7 heb ik dit totaal niet

EDIT: als ik nvidia surround afzet heb ik het niet.

nog mensen met surround onder win8 ? welke driver gebruiken jullie ?

wel grappig :p

Afbeeldingslocatie: http://img201.imageshack.us/img201/1385/graphicserror2.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door dabelg op 10-04-2013 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
dabelg schreef op woensdag 10 april 2013 @ 20:07:
heb volgende voor: heb een dual boot gemaakt met win8 en heb dit (en @random op alle circuits):

[afbeelding]

Dat is om de stabiliteit van iRacing onder W8 te vergroten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

dabelg schreef op woensdag 10 april 2013 @ 20:07:

[afbeelding]

Lijkt me toch de driver van je videokaart niet helemaal jofel. Misschien een andere versie proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
[YouTube: http://youtu.be/HmC7I4AomYY]

Stukje beeld van de start van heat 2 gisteravond. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Leuk :)

Kan iemand mij de logica uitleggen achter de fixed setups van de HPD? Elke week hetzelfde verhaal: een enorm hoge locking in het differentieel... Altijd 6 clutch plates ofzo, super hoge preload, vrij weinig locking op decel kant en dan zelfs nog wat locking op accel kant. Resultaat: insturen kan hij niet, en als je na 3 minuten wachten eindelijk de apex voorbij ben en aan je gas denkt sta je meteen dwars.

Ik gooi de diff settings compleet om, maar 2 clutch plates, bijna geen preload, minimaal locking op de accel kant en dan een beetje meer locking op de decel kant. Resultaat: hij stuurt super in (wat te veel zelfs), en je kan zowat op je gas gaan staan op de apex zonder problemen. Nam meteen een seconde van m'n tijd af op Daytona.

Ik snap het niet... Ik weet niet super veel van setups maar week in week uit is die fixed setup met zo enorm veel locking, wat voor mij in ieder geval totaaaaal niet werkt. Ik snap de logica er niet van, je maakt de setup toch alleen moeilijker? Hij stuurt niet bocht in dus je zit je kapot te worstelen om de bocht door te komen, en bocht uit moet je super voorzichtig op het gas om niet te spinnen, kan me niet voorstellen dat iemand dat fijn vind...

Of mis ik nu een fundamentele rede waarom veel locking goed is en weinig locking niet? :S

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Laatst online: 20:22

Phydomir

Dennis

Ik ben het helemaal met je eens Nick. Ik doen namelijk hetzelfde en heb vrijwel direct een prettig rijdende set-up.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Phydomir schreef op woensdag 10 april 2013 @ 21:56:
Ik ben het helemaal met je eens Nick. Ik doen namelijk hetzelfde en heb vrijwel direct een prettig rijdende set-up.
Ik gebruik normaal niet eens de fixed setups omdat ik er nergens mee kom, maar dat kwam dus gewoon door die vage diff settings. Al mijn andere setups hebben ook veel minder diff locking (maar nog niet zo weinig als ik nu op Daytona mee rij). Mja ik rij nu een 33.8, volgens mij is dat nog veel te langzaam.

Verder vind ik nu weer iets vaags met de wing.... Ik wilde wat minder wing proberen om wat meer snelheid mee te nemen op het oval gedeelte. Van wing 1 (dat is het meeste downforce) naar wing 12 gegaan, ik zou verwachten dat ik wat tijd verlies op de exit richting de oval, maar dat ik dat op de oval makkelijk terug win. Maar het is precies omgekeerd, ik WIN 0.10 in de bocht (hij gaat van 0 naar -0.10 vanaf de apex geteld, dus geen vage late apex ofzo) en VERLIES dan tot wel +0.30 voordat ik rem voor de chicane. Waar komt dit in godsnaam vandaan?? Verder verander ik helemaal niks. Heb nog geprobeerd de springs hoger te zetten omdat ik dacht dat ik misschien aan de grond kwam ofzo, ride heights zitten veranderen, maakt allemaal niks uit... Snap er niks meer van.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Is je optimal soms met draft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nee, want ik was helemaal alleen in de server en ik reed tegen session best lap. Die best lap had ik nog verbeterd later met de originele wing (1), en toen ik daarna weer 12 probeerde had ik hetzelfde probleem.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud Mulders
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-08 20:08
ZeeZeiler schreef op woensdag 10 april 2013 @ 13:04:
[...]

Was zeker leuk! Het lastige van Jefferson Reverse is dat wanneer je een foutje maakt je de auto toch voor degene achter je moet gooien, anders ga je eraf. Dat maakt het wel spannend. :)

De tweede heat ging ook lekker, alleen jammer dat ik tijdens L1 in de hairpin links te vroeg op het gas ging, waardoor Nick me raakte en Ruud zijn race verloren ging. Sorry daarvoor!
NP , maakte zelf ook veel fouten

(Mijn iRacing profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Vanavond samen met Deni op Zolder gereden in de MX5. Leuk baantje!
We waren ook even gaan tanken.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/11193518/iRacing%20pics/Zolder-tanken.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuxieDeni
ik zat te twijfelen aan welke kant de tankdop zat :(
wel een leuk baantje, van de week maar eens een race doen( als ik een renewal heb gedaan)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BHg9gghCcAAfC1v.jpg:large
Pic van Bathurst.

Steve Myers tweette ook dat de volgende banen Kansas & Montreal zijn.
“@Luriael: @iRacingMyers aweome job... is it coming out before Montreal? #iRacing #salutgilles” no, will be Kansas & Montreal next

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Niellie41 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 23:27:
Vanavond samen met Deni op Zolder gereden in de MX5. Leuk baantje!
We waren ook even gaan tanken.
[afbeelding]
Dus hij heeft m verlengd :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Laatst online: 20:58
Wop wop

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

@Nick, wat is je tijd op Daytona? Ik reed nu in Q 1:34.8 maar dat is lang niet snel genoeg volgens mij. Heb nog wat moeite met de setup, het remmen is erg lastig...

Heb mijn setup van vorige seizoenen ook niet meer. En met die wing, de HPD lijkt gewoon niet veel harder te gaan als 300, en dat haal ik net voor start-finish... Minder wing heeft daar niet zo mega veel invloed op.

[ Voor 39% gewijzigd door Hoogie2004 op 11-04-2013 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Gisteren ook even mijn HPD onder het stof vandaan gehaald en met Nick wat rondjes gereden op Daytona. Nick's setup is inderdaad mijlen beter dan de fixed setup, alhoewel je nog steeds moet uitkijken bij het uitkomen van de bocht, met name in de 1. Je staat zo achterstevoren, de HPD is wat dat betreft echt listiger geworden. Leuke auto wel, interessante serie ook die Proto/GT, ga ik misschien wel wat races van meepakken (ben de McLaren een beetje zat).

Hoogie: je tijd is niet snel genoeg, want in mijn laatste getimede lap reed ik een 1.35.0 met Nick's setup (nog bedankt daarvoor Nick). Jij hoort minimaal 2 seconde sneller te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Arfman schreef op donderdag 11 april 2013 @ 07:59:
Gisteren ook even mijn HPD onder het stof vandaan gehaald en met Nick wat rondjes gereden op Daytona. Nick's setup is inderdaad mijlen beter dan de fixed setup, alhoewel je nog steeds moet uitkijken bij het uitkomen van de bocht, met name in de 1. Je staat zo achterstevoren, de HPD is wat dat betreft echt listiger geworden. Leuke auto wel, interessante serie ook die Proto/GT, ga ik misschien wel wat races van meepakken (ben de McLaren een beetje zat).

Hoogie: je tijd is niet snel genoeg, want in mijn laatste getimede lap reed ik een 1.35.0 met Nick's setup (nog bedankt daarvoor Nick). Jij hoort minimaal 2 seconde sneller te zijn :)
2 seconden, bah :( Die 1:34.8 was wel met 30L aan fuel, maar dan nog....

De snelste tijden zijn 1:32'ers in iSpeed... Ik denk dat er nog wel iets vanaf kan, maar ik heb ontzettend last van blokkerende remmen, waardoor ik niet lekker kan aanremmen voor de bocht, en dat kost bakken met tijd (er zit nog een seconde in 3 bochten voor mij, vergeleken met een iSpeed tijd die 1 sec. sneller was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Hoogie2004 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 08:02:
[...]

2 seconden, bah :( Die 1:34.8 was wel met 30L aan fuel, maar dan nog....

De snelste tijden zijn 1:32'ers in iSpeed... Ik denk dat er nog wel iets vanaf kan, maar ik heb ontzettend last van blokkerende remmen, waardoor ik niet lekker kan aanremmen voor de bocht, en dat kost bakken met tijd (er zit nog een seconde in 3 bochten voor mij, vergeleken met een iSpeed tijd die 1 sec. sneller was)
Ja, Nick's setup heb ik qua BB ook iets naar voren gezet, veel te veel last van blokkerende achterwielen. Nu remt hij stabieler en dat scheelde meteen 0.3 in T1 bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Van de andere kant, ik heb gisteren 8 min geknutseld aan de fixed setup, en daarna 20 min quali gedaan, dus echt up-to-speed kan ik mezelf moeilijk noemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:32

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Pff dat klinkt echt goed zeg 8) Hoop dat in-car sounds ook aangepakt zijn (de Lotus 49 klinkt wel goed maar van de rest laten ze niks zien). Maar die Corvette :o
Laguna Seca ook met nieuwe graphics, ziet er goed uit.

Nu maar weer wachten tot de teleurstelling als de '49 toch niet uit komt in mei :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ja die Corvette! :D
Wat klinkt die lekker!

[ Voor 38% gewijzigd door Niellie41 op 11-04-2013 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

Er zijn wat uitzonderingen, maar die "laag" toerental auto's klinken toch altijd prettig in mijn oren :D * DirkT is groot fan van de Corvette, en vind bijv ook de mclaren nu al in laag toerental erg stoer klinken.

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Ik vind het leukste nog wel dat iRacing hier eigenlijk min of meer bevestigt (of toch heel sterk de indruk wekt) dat de L49 in de volgende update zit *O*

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus ntm is dan ook meteen in orde want ik dacht dat dit de voornaamste vereiste was voor die bak, ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 09:34:
dus ntm is dan ook meteen in orde want ik dacht dat dit de voornaamste vereiste was voor die bak, ben benieuwd :)
We vraag of dat direct naar alle autos komt dan, NTM duurde ook een eeuwigheid voor elke auto dat had. (en ik nog steeds niet op elke auto aanwezig geloof ik)

[ Voor 7% gewijzigd door BM op 11-04-2013 09:36 ]

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jullie zijn wel heel erg optimistisch heb die Lotus nu al 14 keer in een video voorbij zien komen zonder dat ie werdt uitgebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 09:37:
Jullie zijn wel heel erg optimistisch heb die Lotus nu al 14 keer in een video voorbij zien komen zonder dat ie werdt uitgebracht
Precies :P Elke keer weer die hoop... Doe maar beter niet.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 10:49

DutchDevil79

I race, therfore I am

Yep gewoon denken die Lotus49 komt pas uit over een jaar. Maar zou niet aan nemen door video's dat die komend seizoen erbij is. Ze hebben ook al 2 seizoenen een schema bij zitten voor de Lotus49.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik zit helemaal niet te wachten op die antieke auto. Mij maakt het niet uit. Ik vind het wel vermakelijk ok te zien hoe iedereen dan reageerd. :+
Maar ik hoop voor degene die er op zitten te wachten, dat die dan eindelijk komt.

Het wordt volgens mij wel een mooie build
Kia
Update USA en Laguna Seca
Nieuwe geluiden
Als de Lotus komt, komt ook NTMv5
Misschien een nieuwe baan? (Montreal of Kansas)
Crew chief functies (onderdeel van team racen. Dan kan iemand anders bij mij in car aanpassingen maken)
Nieuwe shadow maps.

[ Voor 13% gewijzigd door Niellie41 op 11-04-2013 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Banen verwacht ik persoonlijk eigenlijk pas in S3, of een tussentijdse update. Geen idee waarom overigens :)

Zie het allemaal wel graag komen trouwens, vind dat iRacing opzich wel prima bezig is momenteel. Veel meer kun je imho van een relatief klein team ook niet verwachten. (ja, een snellere fix van NTM, maar goed, daar werkt volgens mij maar 1 persoon aan :+)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:32
@Niel : Het viel me al op tijdens het bekijken van het filmpje op 2:00 dat er wat veranderd was op Laguna Seca. Was al compleet vergeten dat ze hiermee bezig waren.

Hopelijk werken ze het merendeel van de oudere banen zo snel mogelijk bij want bijvoorbeeld VIR en Barber zien er niet uit ook al zijn het heel leuke tracks.

Voor mijn part zijn ze goed bezig! Nu die backfires nog... en een fébrèze met benzine- en rubbergeur... :+

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
BM schreef op donderdag 11 april 2013 @ 10:04:
Veel meer kun je imho van een relatief klein team ook niet verwachten.
Waarom is het team zo klein? Is er te weinig budget / inkomsten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuxieDeni
Nog niet maar ga er maar vanuit dat ik er vanavond ook bij ben ;)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FransJansen
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-07 14:42
Streskip schreef op woensdag 10 april 2013 @ 20:30:
[video]

Stukje beeld van de start van heat 2 gisteravond. :*)
Vreemd, heb jij geen paint update van Tradingpaints?
Ik rij echt niet met een witte ford.

Afbeeldingslocatie: http://www.tradingpaints.com/scripts/image_car.php?car=156492

Of is mijn skin niet zichtbaar. :?

“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Volgens mij zag ik die skin wel hoor Frans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
FransJansen schreef op donderdag 11 april 2013 @ 12:52:
[...]

Vreemd, heb jij geen paint update van Tradingpaints?
Ik rij echt niet met een witte ford.

[afbeelding]

Of is mijn skin niet zichtbaar. :?
Ik had uurtje van te voren nog Trading Paints aangegooit en de Ford GT's binnengehaald... :X Zal wel iets fout gegaan zijn. En ik had ook het nieuwe programma niet aan staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Streskip schreef op donderdag 11 april 2013 @ 13:11:
[...]

Ik had uurtje van te voren nog Trading Paints aangegooit en de Ford GT's binnengehaald... :X Zal wel iets fout gegaan zijn. En ik had ook het nieuwe programma niet aan staan..
Was verrast m'n skin terug te zien. Was namelijk de eerste keer dat de SFH GT een race heeft gereden. Is die toch niet voor nop van een skin voorzien :D .

Afbeeldingslocatie: http://simracingforholland.nl/sims/iracing/sfh.ford.gt.large.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Olaf van der Spek schreef op donderdag 11 april 2013 @ 12:43:
[...]

Waarom is het team zo klein? Is er te weinig budget / inkomsten?
Ik denk niet dat er té weinig inkomsten zijn, maar wel dat het niet zoveel is als sommigen denken. Ik weet niet hoeveel betalende leden iRacing op dit moment heeft, maar veel meer dan 30 tot 40 duizend zal het niet zijn. Als we er van uit gaan dat die allemaal $99 per jaar betalen (wat ze absoluut niet doen gezien de vele acties), kom je op dat gebied op een inkomstenbron van net geen 4 miljoen dollar per jaar. Daar komt nog wat bij aan verkochte content. Geen idee hoeveel, maar laat dat net zoveel zijn, dan zit je op $8M per jaar. Als ik dan ook nog eens eventuele sponsoring riant meeneem zou dat misschien nog verdubbelen, en zit je op 16M per jaar. Daar gaat weer een deel af aan licentiekosten en serverfarms.

Maar zelfs als de uitgaven 0 zouden zijn, en de inkomsten 16M zijn, vind ik dat niet veel. Zeker niet vergelijken bij de grote gamestudios van deze wereld dit bij blockbusters 1 miljard in een week binnenhalen. Met de middelen die iRacing heeft kun je geen team van tientallen ontwikkelaars, tientallen graphics artists betalen, hoe graag men dat ook zou willen, daarvoor is de simracing markt gewoon te klein. Daarom snap ik wel dat ze iRacing graag naar Steam willen brengen om op die manier meer leden binnen te halen.

Getallen zijn hele wilde schattingen hoor, maar volgens mij is mijn punt wel duidelijk :)

Hmmz, over die paints, volgens mij zag ik Frans ook met een witte auto rondrijden, maar zag ik de skin die Rudy net post wel... raar

[ Voor 4% gewijzigd door BM op 11-04-2013 13:28 ]

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 13:19:
[...]

Was verrast m'n skin terug te zien. Was namelijk de eerste keer dat de SFH GT een race heeft gereden. Is die toch niet voor nop van een skin voorzien :D .

[afbeelding]
Doet me denken aan Racing for Holland!

Na 'SFH' gegoogled te hebben snap ik ook waarom haha.
Pagina: 1 ... 35 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.