Whoehoe.... Volgens mij 1e win in de GoT McLaren comp.
Tijdens de Practice alleen maar met volle bak fuel gereden. Eerst met setup2 van Joep, daarna met setup2 van Nick. Die laatste lag me veel beter. Wel nog 1 tikje minder wing gezet (van 6 naar 5), iets lagere diff preload, en 1 tikje hogere (dus zachtere) arb. Hiermee kon ik vrij safe rondrijden, en toch nog redelijke tijden neerzetten. Tijdens P reed ik met fuel iets van een 1:06.4, wat met wel een redelijke tijd leek ook voor de race. In Q met exact dezelfde setup gereden, alleen de fuel eruit gehaald. Toen ik eindelijk een vrij rondje reed kreeg ik een 1:06.0 eruit geperst wat me een P6 opleverde en waar ik wel tevreden mee was.
Auto weer helemaal tot de nok toe volgegooid voor de start, en en tijdens de start weer lekker de kat uit de boom (of was het een haas?) gekeken, en rustig T1 aan de buitenkant gebleven. Hierdoor kwam wel Jos me voorbij, maar dat vond ik niet zo'n probleem. Daarna gewoon rustig mijn rondes blijven rijden, en geconcentreerd op zo min mogelijk fouten maken, en voorzichtig te zijn met mijn gaspedaal om mijn achterbanden zoveel mogelijk te sparen. Ik had tijdens de practice al gemerkt dat de achterbanden het zwaar hadden, zeker met Joep z'n setup hield ik het geen 5 rondes vol. Met Nick z'n setup ging het wat beter, maar het bleef oppassen.
Uiteindelijk bleek dat een prima strategie, want voor en achter me gingen ze een voor een de fout in. Niet iedereen was het zelf schuld, maar het resultaat was hetzelfde. Ik heb ook een flink aantal momenten gehad dat er mensen voor me de mist in gingen, waarbij ik elke keer heel voorzichtig overal voorbij kon omdat ik op tijd anticipeerde op de fouten van anderen, en me hierdoor elke keer voldoende ruimte creeerde om er safe voorbij te kunnen. 2x op het infield wel door het gras/grint/zand/whatever moeten gaan om mensen/ongelukken te ontwijken, maar dat ging zonder problemen. Na de pitstop kwam ik op P2 terug de baan op en zat ik iets van 11s achter Jarno. Daar was ik al tevreden mee geweest. Ben nog geen enkele race zo dicht in de buurt gebleven van Jarno, dus ik vond het wel prima. Totdat ook Jarno de pechduivel tegenkwam, en nog een keer de pits moest opzoeken na een touche. Dus met nog zo'n 8-10 rondes te gaan lag ik ineens op P1 met zo'n 11s voorsprong. Vanaf dat moment steady rondes van 1:07 laag blijven rijden. Hierdoor kwam Jarno nog wel dichterbij, maar ik wist dat met dat tempo het nagenoeg onmogelijk was dat hij me nog in kon halen, zolang ik maar geen fout zou maken. Laatste ronde op eieren gereden, en zo eindelijk mijn 1e McLaren overwinning binnengesleept. Listig baantje met een listige auto, maar zolang je je achterbanden redelijk in toom hield was het wel te doen.
@Nick hierboven: mmm wel een grappig idee. Jammer dat ik komende vrijdag avond al iets gepland heb, anders had ik wel met de Skip meegereden.
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)