iRacing: 2013 Seizoen 1 t/m 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 141 Laatste
Acties:
  • 263.677 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:43

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
SgtPoen schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 09:52:
Heb me aangemeld bij de Tweakers Leaque, ben een redelijk nieuwe speler. Zit nog in rookie status, ik hoop me snel op te kunnen werken ;). Jeroen Verhulst
Welkom. Als je ook setups en zo wilt kunnen laden van onze site en vermeld wilt worden in de TS moet je je even aanmelden op: http://got.iracing.nickthissen.nl/Default.aspx

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:44
gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 10:49

DutchDevil79

I race, therfore I am

backupdevice schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 09:49:
[...]

Hoef geen video te laten zien en ik ben zeker geen groentje met Iracing hoor :)

Mosport halverweg rechterstuk ( start/finish ) zie ik in mijn spiegel iemand ver achter aankomen en krijg een blauwe vlag. Ik ga rechts op de finishlijn staan en hij rijdt vol tegen mij aan... Hij was niet in gevecht
Ik neem niet aan dat iemand die jou op een rondje zet en dus sneller is en meer te verliezen heeft, jou bewust eraf gaat rammen. Ik neem eerder aan dat die gewoon niet verwacht had dat jij zoveel zou afremmen. Beste wat je als achterblijver kan doen is gewoon je lijn rijden en niks onverwachts doen. De snellere rijder zal een veilig moment moeten pakken om er voorbij te komen. Jij moet alleen ruimte laten en zeker niet ineens gaan afremmen.
Maar zoals eerder al genoemd is zonder video van de situatie, is het woord tegen woord en kan er niet veel nuttigs gezegd worden over deze specifieke situatie. Wil alleen aangeven dat het vaak misverstanden zijn waardoor zo'n crash tot stand komt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster21
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-09 14:31
Ook hier een nieuwe iRacer.
Gisteren gebruik gemaakt van de Cadillac promo en de eerste rondjes met de mx-5 in een practice session gedraaid op Summit Point. Heb me goed geamuseerd en al zin in weer een paar sessies. Het hele series gebeuren moet ik nog eens goed bekijken, want dat is me nog zo onoverzichtelijk op dit moment...

Heb me ook maar even aangemeld op de GoT League.

iRacing Profiel Racing, competing is in my blood....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driescuit
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-12-2024
SgtPoen schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 09:52:
Heb me aangemeld bij de Tweakers Leaque, ben een redelijk nieuwe speler. Zit nog in rookie status, ik hoop me snel op te kunnen werken ;). Jeroen Verhulst
Hey Jeroen, ik ben ook nog maar net bezig me de mazda, we komen elkaar wel tegen vermoed ik.
Dries Nys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driescuit
Jimster21 schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 12:42:
Ook hier een nieuwe iRacer.
Gisteren gebruik gemaakt van de Cadillac promo en de eerste rondjes met de mx-5 in een practice session gedraaid op Summit Point. Heb me goed geamuseerd en al zin in weer een paar sessies. Het hele series gebeuren moet ik nog eens goed bekijken, want dat is me nog zo onoverzichtelijk op dit moment...

Heb me ook maar even aangemeld op de GoT League.
Hey, ik rijd ook nog maar pas iracing, momenteel de mx5 dus. Wat is jouw iracing naam? Altijd handig, wie wet hebben we al samen geracet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Kort geleden nog gepost, hier kun je iRacing en GoT usernames opzoeken ;) Moet wel even toegang aanvragen...
http://got.iracing.nickthissen.nl

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
NickThissen schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 12:59:
Kort geleden nog gepost, hier kun je iRacing en GoT usernames opzoeken ;) Moet wel even toegang aanvragen...
http://got.iracing.nickthissen.nl
D'r zit een klein encoding issue in de lijst van namen :) Sorteren op iRacing username, en dan ergens bovenaan :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster21
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-09 14:31
driescuit schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 12:56:
[...]
Hey, ik rijd ook nog maar pas iracing, momenteel de mx5 dus. Wat is jouw iracing naam? Altijd handig, wie wet hebben we al samen geracet.
Als je zoekt op ID 119650 zou je me moeten vinden. Ik heb wel nog geen races gedaan. Enkel een practice session gisteren...
Ik moet me maar eens inschrijven in een series met de MX-5. Welke zit jij, dan probeer ik eens te joinen...

iRacing Profiel Racing, competing is in my blood....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Als je je aanmeldt bij de GoT-iRacers via de site http://got.iracing.nickthissen.nl/ kan je met 1 klik elkaar vinden in iRacing en in iRacing kan je elkaar dan toevoegen als 'Friend'. En als Friend kan je zien waar een ander aan het rijden is. Sterker nog, je kan dan direct naar de sessie gaan waar die 'Friend' aan het rijden is.

BTW: Welkom allemaal ;)
De post met het overzicht van alle rijders is nu ook helemaal up-to-date en wat compacter gemaakt ;)
KLIK
95 rijders!!!

[ Voor 22% gewijzigd door JoepW op 29-03-2013 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driescuit
Jimster21 schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 13:26:
[...]

Als je zoekt op ID 119650 zou je me moeten vinden. Ik heb wel nog geen races gedaan. Enkel een practice session gisteren...
Ik moet me maar eens inschrijven in een series met de MX-5. Welke zit jij, dan probeer ik eens te joinen...
ik ga meteen wel even in practice room (15u35)
*edit: dit is de room:* 485 (0/12) NL-Ams

[ Voor 3% gewijzigd door driescuit op 29-03-2013 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niellie41 schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 00:56:
[...]
Hartstikke bedankt voor de replay!
Mijn PB heb ik vrijwel meteen verbeterd naar een 41.218. Net mijn 3e kwalificatie poging gedaan en mijn Q tijd verbeterd naar een 41.235.
[...]
Ben inmiddels weer iets sneller, heb een 41.144 gereden met T1/2 op lane 2.75 :?
Er zit veel snelheid op de exit T2, als je die zonder glijden voor elkaar krijgt win je veel tijd op de backstraight. Met een iets hogere lane is de exit makkelijker.
Bij T3/4 merk ik dat ik met een snelle entry, een beetje tip-toeen het snelste ben. Als de wagen dan ook nog eens niet helemaal uit moet waaien naar de muur, maar een lane overhoud, win je zo weer 0.03-0.05.

Er is voor me nog een lage 41.1 uit te halen, maar of het lukt die in Q te rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:16

Fuelke

Forza Ferrari

Joep, kan je hier: JoepW in "iRacing: 2013 Seizoen 1 t/m 4" de link eens aanpassen van de Track site voor USA Speedway? Dit circuit is inmiddels afgebroken.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:12

Niellie41

[object Object]

Net mijn 4e kwalificatie poging voor MoM gedaan.
Mijn Q tijd is nu een 41.233 en PB .204.

Ik was aan het denken, iRacing banden werken toch het beste als ze koud zijn? We hebben 2 rondjes om een tijd te zetten. Wat nu als je de outlap heel langzaam doet, dan T1 voer je de snelheid iets op. T2 kom je normaal uit en neem je een aanloop voor je echte rondje. T3 en 4 zo soepel mogelijk nemen en dan heb je je 2e rondje als kwalificatie rondje, met als het goed is met banden die iets meer grip hebben.

Dit heb ik net getest en toen reed ik mijn PB van 41.204. Het kan tussen mijn oren zitten, maar het leek alsof het een beetje hielp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:58
Ik weet niet hoe het op ovals werkt, maar bij Road heb je dan vooral meer grip in de bochten. Daar win je enorm veel tijd met afgekoelde banden op een HPD, maar op de rechte stukken is je topsnelheid dan niet helemaal super.

Ik weet niet hoe het op de ovals zit, maar je topsnelheid maximaliseren tussen de bochten in lijkt me daar ook vrij cruciaal eigenlijk....

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Red Baron schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 16:57:
Ik weet niet hoe het op ovals werkt, maar bij Road heb je dan vooral meer grip in de bochten. Daar win je enorm veel tijd met afgekoelde banden op een HPD, maar op de rechte stukken is je topsnelheid dan niet helemaal super.

Ik weet niet hoe het op de ovals zit, maar je topsnelheid maximaliseren tussen de bochten in lijkt me daar ook vrij cruciaal eigenlijk....
Ja dat is ook wel weer zo.
Ik ga dit eens beter uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt wel, T1/T2 inhouden en dan gaan. Probleem op Michigan is echter dat je wanneer je echt pas op de back straight op 't gas gaat je niet voldoende snelheid kan opbouwen. Nu scheelt het praktisch niets.
2 qual sessies gedaan, beide gingen echt K. Te voorzichtig T1 in de 1e run en glijpartijen in m'n 2e run...

straks maar een banaan eten voor de q run :)

Edit: Frustrerend, doe net een paar oefen runs allen 41.1 met zelfs een 41.082 -O-

Edit2: *O* voorlopig op P6 top split! met een 41.090!!

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2013 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Wow! Netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Als ik het goed begrijp moet mijn SR boven de 3.0 zijn. Zodra er dan een rookie promotion aankomt gaat m'n license omhoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

SgtPoen schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 19:47:
Als ik het goed begrijp moet mijn SR boven de 3.0 zijn. Zodra er dan een rookie promotion aankomt gaat m'n license omhoog?
Of je kan doorgaan over 4.0 en dan promoveer je direct.

Mij lukt het maar niet om harder te gaan in de kwalificatie :(
Net helemaal geen tijd neer kunnen zetten. Ik denk dat dit 41.233 mijn Q tijd wordt. Daar kan ik wel tevreden over zijn. Op dit moment 35e van de 172.

Ik lees net dat de 2e split morgen ook uitgezonden wordt!
Afbeeldingslocatie: http://www.etv-eplay.net/images/michigan300.jpg
Hi Res
Low Res
HD

ETVLive! is proud to televise the March on Michigan 300 powered by Inside Sim Racing TV. We will also have reporters on hand covering the second split live with video from our expansion station, LSRTV. It all starts at 3pm Eastern, Saturday March 30th!
Mijn doel is nu zeker de 2e split! Het zit allemaal zo dicht op elkaar, hopelijk lukt het me.

[ Voor 39% gewijzigd door Niellie41 op 29-03-2013 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
SgtPoen schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 19:47:
http://iracing.invisio.nl/index.php?title=Licentie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06:23

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Ik rijd nu met een dfgt, leuk standaard stuurtje.
Kan een g27 kopen.. Ga ik dat verschil goed merken of is er een minimale upgrade.. Wat weinig waarde toevoegd kwa kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Fuelke schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 15:49:
Joep, kan je hier: JoepW in "iRacing: 2013 Seizoen 1 t/m 4" de link eens aanpassen van de Track site voor USA Speedway? Dit circuit is inmiddels afgebroken.
Ik zal dat binnenkort vervangen door een wiki pagina of zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Pff, 80 minuten Grand-Am is lang als je na 15 min alweer je topspeed kwijt bent... Gast was gespind vanuit P2 ofzo en kwam op P6 terug achter mij, ik krijg een beetje onderstuur in de carousel en hij reageert er gewoon totaal niet op en parkeert hem gewoon achterin terwijl aan de binnenkant alle ruimte was en hij tijd genoeg had om het te zien aankomen. Maak een mooie 360, gelukkig niks geraakt maar wel schade en dus topspeed kwijt. Had nog best wat plekken goed kunnen maken omdat iedereen heel vroeg stopte voor banden, mijn stop was 6 seconden korter ofzo dan de rest, precies wat ik achter lag, maar na die schade liepen ze gewoon 5 seconden op me in na hun stop dus was ik kansloos... Krijg ik ook nog de schuld achteraf, ik had niet moeten liften, want hij wilde geen tijd verliezen omdat hij de leider weer wilde bijhalen, juist 8)7 Volgende keer parkeer ik hem wel in de muur als ik je zie komen, goed? :F

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Yes! Mijn PB en Q tijd verbeterd :D
Mijn tijd is nu een 41.203. 0.03 sec sneller dan eerst. Het lijkt niets, maar het is zo ontzettend lastig om je PB te verbeteren. Elk minuscuul foutje verkloot echt alles.

Hopelijk kom ik met deze tijd in de 2e split terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-09 00:34
Heel veel succes in ieder geval! Aan iedereen die mee doet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een 41.3 in practice maar jammer genoeg geen tijd om de volledige race uit te zitten. Suc6 zou ik zo zeggen aan allen die meerijden en hopelijk zonder al te veel cautions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Alle 2 of 3 mensen :P
Het zal voor mij spannend worden of ik in de top split kom of in de 2e split. Op het moment sta ik 37e van de 265. Eigenlijk zit ik dan liever in de 2e split. Ik heb niets te zoeken bij de mensen die allemaal 41.0 rijden :P
Beide splits worden live met commentaar uitgezonden. Zal de links straks even posten.

[ Voor 3% gewijzigd door Niellie41 op 30-03-2013 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alr8, ik ga zowiezo toch even speccen en nadien even afstemmen op de uitzending van de topsplit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Fuelke schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 15:49:
Bedankt voor de tip en het is aangepast:
Circuit LogoNacht?# Oval# RoadConfiguraties
Klik > grote versie
Overige informatie
Afbeeldingslocatie: http://iracing.invisio.nl/_/tracks/logo_trackid/47.png1Afbeeldingslocatie: http://iracing.invisio.nl/_/tracks/overview_trackid/47.pngMember site
Track site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Hier zijn de links voor de race vanavond. Ik weet niet 100% zeker of het de goede zijn. Volgens mij wel.
De site van ETV is nogal... onoverzichtelijk.

Deze link is voor de top split: http://etv-eplay.net/home/?page_id=3224
En deze link is voor de 2e split: http://etv-eplay.net/home/?page_id=3483

Als de links niet kloppen dan kan je ook naar http://etv-eplay.net/home/
Dan moet je zoeken naar het goede kanaal.
De top split wordt uitgezonden door ETV en de 2e split door LSRTV.
Ergens helemaal bovenin staan de viewing links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Gezien de grote hoeveelheid nieuwe rijders is dit weer eens een goed idee:

Afbeeldingslocatie: http://iracing.invisio.nl/_/ts_2013_s1/school/school.png

Bij voldoende interesse zullen we binnenkort weer eens een GoT iRacing School organiseren. Indien je interesse hebt, stuur mij dan even een DM met jouw wensen qua auto en aandachtsgebieden.

2de paasdag overdag een id?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

Maandag avond!!! Haha ik zou zo graag mee willen doen he
Overdag moet ik werken:) 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door Nickrsd op 30-03-2013 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Maandagavond hebben we al een GoT McLaren Challenge.
Maar moet je werken op 2de paasdag ;( Da's vervelend.....
Ik ga nu de kerstboom opzetten (het sneeuwt weer :S )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik begin steeds 'banger' te worden dat ik in de top split terecht kom :P
Na vannacht sta ik dus 37e en het veranderd maar niet na elke kwalificatie.
Aan de ene kant mooi, maar aan de andere kant heb ik geen zin om tussen al die oval aliens te rijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Ik heb 2e paasdag overdag wel tijd om wat lessen te krijgen :) . Heeft het trouwens nut om de mclaren en virginia raceway aan te schaffen voor die challenge of is dit een beetje weggegooid geld, aangezien ik nog een beginnende racer ben.

[ Voor 10% gewijzigd door SgtPoen op 30-03-2013 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 10:49

DutchDevil79

I race, therfore I am

Nou ik heb net even getest maar wat een ruk setup is die fixed op Michigan. Blij dat ik vanavond niet kan. Kan er echt helemaal niks mee met die setup.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

DutchDevil79 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 13:37:
Nou ik heb net even getest maar wat een ruk setup is die fixed op Michigan. Blij dat ik vanavond niet kan. Kan er echt helemaal niks mee met die setup.
Wat is er mis mee dan? De fixed setup is inderdaad minder dan mijn setup die ik gebruikte tijden iROC, maar ik vind hem prima.

Waarschijnlijk ga je te hard de bocht in of ga je te hard weer op het gas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Over een uurtje begint de kwalificatie van iWCGPS voor Suzuka en de race is om 15:00
Behalve via GlacierTV / iracing.com/live is het ook te volgen via onboard streams van Pablo Lopez en ondergetekende:

YouTube: Suzuka Grand Prix 2013 onboard Williams F1, iRacing World Championship Radicals

Moet ik natuurlijk nog wel even in de top 35 qualificeren deze keer :D

[ Voor 27% gewijzigd door Red Baron op 30-03-2013 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
SgtPoen schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 13:31:
Ik heb 2e paasdag overdag wel tijd om wat lessen te krijgen :) . Heeft het trouwens nut om de mclaren en virginia raceway aan te schaffen voor die challenge of is dit een beetje weggegooid geld, aangezien ik nog een beginnende racer ben.
Tja moeilijk te beoordelen of het weggegooid geld is.
Als je van plan bent langere tijd iRacing te rijden zullen beide van pas komen.
Maar VIR is niet een baantje om even zonder veel oefenen op te starten. Is best wel een soort 'groene hel' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:32
pfffff

ik doe volgens mij iets heel fout met die Chevy Truck :)
snelste tot dus ver 41.387 of zo...

Weet niet of ik dat wel ga redden voor deze avond. Kan het verkeer wel iets of wat volgen na een tijdje maar rondetijden zitten dan rond de 42...
Ga alleszins niet in een of andere top split zitten.

Krijg ook m'n CSW niet goed ingesteld om een goed gevoel te krijgen.
Linear staat aan
FFB staat op 16
Min Force maar op 0 gezet
Misschien moet ik die damping maar eens wat omhoog krikken.

Maar ik heb alleszins wel een überskin dankzij Niel!!!! _/-\o_

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Mijn tijden zakken ook na een paar ronden naar de 42. Daar hoef je je niet zo druk om te maken.
Je moet er voor zorgen dat je je banden niet te heet laat worden.

Over een uurtje ga ik wat long runs oefenen en ben ik op TS te vinden :)

[ Voor 3% gewijzigd door Niellie41 op 30-03-2013 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fragbeestje schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 14:40:
pfffff

ik doe volgens mij iets heel fout met die Chevy Truck :)
snelste tot dus ver 41.387 of zo...

Weet niet of ik dat wel ga redden voor deze avond. Kan het verkeer wel iets of wat volgen na een tijdje maar rondetijden zitten dan rond de 42...
Ga alleszins niet in een of andere top split zitten.

Krijg ook m'n CSW niet goed ingesteld om een goed gevoel te krijgen.
Linear staat aan
FFB staat op 16
Min Force maar op 0 gezet
Misschien moet ik die damping maar eens wat omhoog krikken.

Maar ik heb alleszins wel een überskin dankzij Niel!!!! _/-\o_
daar kom je wel een eind mee met die tijd, ik kom zelf ook maar tot zoiets, het belangrijkste zal zijn je wagen niet te loose krijgen want dan is T2 en T4 de absolute doodsteek met deze setup :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Red Baron schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 13:45:
Over een uurtje begint de kwalificatie van iWCGPS voor Suzuka en de race is om 15:00
Behalve via GlacierTV / iracing.com/live is het ook te volgen via onboard streams van Pablo Lopez en ondergetekende:

YouTube: Suzuka Grand Prix 2013 onboard Williams F1, iRacing World Championship Radicals

suc6 en hopen dat je t2 overleeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Red Baron schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 13:45:

En gelukt, 23e op de grid. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De fixed set is ruk, de wagen onderstuurt als je lift en is loose op het gas. Op een lange run is het erg belangrijk om gedurende je run niet te veel te glijden anders verlies je 1 of 2 mph op de exits.
Wat ik het minst leuke aan de set vind, als je achter iemand rijdt voel je je koning en veel sneller dan de persoon voor je, rijd je er eenmaal voor, is het net of er steeds wat eieren voor je achterbanden worden gedropt op de exits.

Gisteren een hosted testrace gereden, hopen dat dat geen indicatie wordt voor vanavond. Veel yellows!!! Ik kom ergens mid pack op de grid te staan, zal erg lastig worden om incident vrij te blijven.

Racepace is bij mij 41.9 zonder draft.

Bij een early yellow is het nog de moeite om enkel fuel te nemen voor wat track position. banden zijn na 4/5 rondjes versleten en droppen daarna niet verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:32
Net Q gedaan ... 41.510 :N

Zal nog maar even wat met m'n CSW settings spelen...

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 18-09 22:38

Arfman

Drome!

5e geworden met de McLaren op Brands Hatch (GT Challenge). Was ook wel het maximum haalbare voor mij, goeie race waarin er fair gevochten werd.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Net eens een hele tank leeg gereden op Michigan. 38 rondjes gereden en geen enkele keer boven de 42.2 uitgekomen. Bijna alle rondjes waren een 42.1 of 42.0.
Daarna eens 2 banden gepakt, maar toen spinde mijn auto uit zichzelf :P
Dat is heel tricky!

[ Voor 4% gewijzigd door Niellie41 op 30-03-2013 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Red Baron schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 14:51:
[...]

En gelukt, 23e op de grid. *O*
mooie finish Paul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Net het laatste deel na de pit stops gemist, was wel spannend leek het. 15e Paul? Nice... Leuk zo'n live stream ook, waar doe je dat mee, GoPro?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Noop, met een pricewatch: Logitech C920

De start en de eerste paar rondjes waren wel vrij hectisch met veel close racen, maar gelukkig helemaal contact vrij er doorheen gekomen.

Daarna zat ik achteraan een langzaam treintje met ronde tijden die gewoon een seconde te langzaam waren.
Met Joni "bowlingball" Törmälä achter me heb ik hem maar laten passeren toen hij een keer een redelijk run kreeg.

Het wordt vervolgens wat rustiger om me heen en ineens begint m'n Q balk half oranje te worden en ook de L balk wordt hoger dan normaal.
Als ik normaliter wel eens een keertje blink tijdens een GoT race o.i.d. dan gebeurt dit niet eens (dan heb ik hooguit een heel dun streepje groen van een pixel of 2 in de Q balk).
Ik heb een paar keer lopen checken met de L voor die ping / quality informatie en dat gaf aan dat de server verbinding wel goed was Q 0.997 ofzo, maar bij client was Q 0.800 o.i.d.
Ik zie dus iedereen gewoon prima rijden, maar waarschijnlijk was ik toen zelf wel aan het blinken, maar dat moet ik nog op de broadcast terug proberen te kijken.
Gelukkig had ik een klein gaatje voor en achter me, dus ik denk dat de overlast voor andere minimaal / afwezig was.

Daarna nog wat foutjes gemaakt terwil ok Petteri Kotavaara eraan zat te komen, maar door wat ongelukken achter me en voor me toch nog wat leuke plekjes kunnen winnen op het laatst om uiteindelijk als 15e te finishen.
Helaas was een van die plekken ook van m'n teamgenoot Pablo, maarja het is niet anders.

Lap 5: Gepasseerd door Joni
Lap 8: Q balk wordt ineens oranje
Lap 30: Pit stop
Lap 32: Oeps #1
Lap 33: Oeps #2
Lap 43: Helaas geen goed resultaat voor Pablo
Lap 43: Danku Riku en Mattias
Lap 51: Waaaaa, maar wel een plekje winst
Lap 53: Finish bereikt op een 15e plek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Gaaf man.. Die lap 51, wow dat was close..

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netjes Paul!

Succes vanavond voor de mensen die mee doen met de March on Michigan. Het gaat een hell worden vrees ik. Mijn doel is finishen op de lead lap. Zeer waarschijnlijk heb ik het hoogste nummer in het veld :P .

Ik start echt midpack, dus dat wordt echt spannend met die tricky set midden in de dangerzone!. Het liefst rij ik op een plek in de top 10 maar betwijfel dat ik me door 't veld heen kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Nette finish Paul! :)

Ik ben echt benieuwd in welke split ik zo kom. Mijn Q tijd heb ik kunnen verbeteren naar 41.191.
Mijn PB is .174. Er zit nog een beetje ruimte. Straks nog 1 kans om te kwalificeren.

Voor de kwalificatie van 18.45 stond ik 65e. Ik ben benieuwd waar ik zo meteen sta.

edit:
Ik sta nu 61e

[ Voor 4% gewijzigd door Niellie41 op 30-03-2013 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Netjes Paul.
Vervelend dat je verbinding zo blijft opspelen trouwens.
Suc6 voor de oval-rijders vanavond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Yes ik zit in de 2e split! :D
Big screw up van iRacing: ze hebben gesplit op iRating

[ Voor 52% gewijzigd door Niellie41 op 30-03-2013 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud Mulders
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-08 20:08
Zo vanmiddag mijn nieuwe rem opgehaald bij Gerben en meteen gemonteerd in mijn G25 set. Het is toch de Perfect Pedal geworden. Klein stukje getest, wel wennen maar wat een realistisch gevoel zeg.
Afbeeldingslocatie: http://i245.photobucket.com/albums/gg44/umpire66/perfectpedal_zps5efac8de.jpg

Midden de hydraulische cilinder.
Meteen maar de veer van het koppelingspedaal in mijn gaspedaal gezet wat wat meer tegendruk geeft.

Afbeeldingslocatie: http://i245.photobucket.com/albums/gg44/umpire66/perfect2_zps24f0b1c7.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Ruud Mulders op 30-03-2013 21:07 ]

(Mijn iRacing profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
JoepW schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 19:54:
[...]

Netjes Paul.
Vervelend dat je verbinding zo blijft opspelen trouwens.
Suc6 voor de oval-rijders vanavond!
Naja dit was gewoon abnormaal zoals ik het nooit heb normaliter.
Meer iets wat je krijgt als je hard aan het downloaden bent o.i.d., maar dat was ik uiteraard niet. M'n 2e pc waar de stream software op draaide heeft ook geen windows updates zitten binnenhalen ofzo, dus waar dit vandaan kwam geen idee... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Ruud Mulders schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 20:58:
Zo vanmiddag mijn nieuwe rem opgehaald bij Gerben en meteen gemonteerd in mijn G25 set. Het is toch de Perfect Pedal geworden. Klein stukje getest, wel wennen maar wat een realistisch gevoel zeg.
[afbeelding]

Midden de hydraulische cilinder.
Meteen maar de veer van het koppelingspedaal in mijn gaspedaal gezet wat wat meer tegendruk geeft.

[afbeelding]
Dit is een soort upgrade ofzo? Ziet er goed uit. Nu heb je een beetje het zelfde als die Elite (of Clubsport) pedals van Fanatec?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:34

derx666

mecker ende blaet

Red Baron schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 21:05:
[...]

Naja dit was gewoon abnormaal zoals ik het nooit heb normaliter.
Meer iets wat je krijgt als je hard aan het downloaden bent o.i.d., maar dat was ik uiteraard niet. M'n 2e pc waar de stream software op draaide heeft ook geen windows updates zitten binnenhalen ofzo, dus waar dit vandaan kwam geen idee... :?
Net even gekeken, en ik heb bijna 8% packetloss naar jouw ip over de laatste 10 uur, terwijl ik 0% packet loss heb naar de iracing servers. Jouw link heeft gewoon een issue, dit heeft niks met downloaden of routers of whatever te maken. Of je modem is stuk (en volgens mij is die al vervangen), of je verbinding is gewoon crap.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

FFS... verneukt iRacing het eerst door de race te splitten op iRating en dan in ronde 20 of zo rammen ze me er af.. Alles voor #$@ niets gedaan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niellie41 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 21:52:
FFS... verneukt iRacing het eerst door de race te splitten op iRating en dan in ronde 20 of zo rammen ze me er af.. Alles voor #$@ niets gedaan :(
Bahhh, jammer man, vooral na al dat werk voor n goeie qual lap. :X Was toch de bedoeling om splits te maken volgens qual speeds, of niet? Blijft geluk hebben maar bij zo'n grote events steekt t extra als je er buiten je eigen schuld uit knalt.

Vandaag nog eens wat races gereden in verschillende klassen, 2e plaatsen in street stock en mazda cup (na poles lol) en net n 3e plek in de advanced legends cup. Ook daar van pole gestart (terwijl t top split was en ik zeker niet snel genoeg was imo als ik de tijden in practise/warmup zag) en 3e dus gefinished. Best een leuke auto eigenlijk en gewoon leuke race gehad, zat 1e rang toen de snellere zonder qual me ingehaald hadden en voor m'n neus de rest van de race zaten te vechten. Kwam net 0.1s/ronde tekort om mee te kunnen doen maar dat zal wel iets in de setup zitten, enige wat ik veranderd had was n gear ratio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ja de races zouden eigenlijk gesplit worden op de kwalificatie tijd...
Ik zat bij Darin Gangi (van ISR) en zei dat het niet de bedoeling was.
Race startte ik van P3 en kon goed mee met de top. Echt balen :(

Bij Daytona 500 had ik dit ook. Dan crashen ze vlak voor mijn neus en ik kan dan nergens heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Niellie41 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 22:31:
Ja de races zouden eigenlijk gesplit worden op de kwalificatie tijd...
Ik zat bij Darin Gangi (van ISR) en zei dat het niet de bedoeling was.
Race startte ik van P3 en kon goed mee met de top. Echt balen :(

Bij Daytona 500 had ik dit ook. Dan crashen ze vlak voor mijn neus en ik kan dan nergens heen.
Zonde man :-( Ik heb t helemaaaal gehad met proberen. Een paar dagen geen oval, anders breek ik dat stuur nog een keer. Als je m'n laatste 10 officiele races bekijkt, snap je ook wel waarom :-(

[ Voor 17% gewijzigd door Streskip op 30-03-2013 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• back2basic
  • Laatst online: 31-03 16:35
Ik heb net de 3de split van onder gereden en ben als 10e weten te eindigen.
Was een heerlijke race, de eerste green was 88 laps.
Daarna 2 keer yellow achter elkaar, alles netjes weten te ontwijken en 13 rondjes voor het einde nog een keertje.
Kom maar op met de volgende :) 59 irating en .53 sr erbij 8)

http://members.iracing.co...onid=7873822&custid=93578

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud Mulders
Streskip schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 21:28:
[...]

Dit is een soort upgrade ofzo? Ziet er goed uit. Nu heb je een beetje het zelfde als die Elite (of Clubsport) pedals van Fanatec?
Ja lijkt veel op een loadcell van Fanatec alleen werkt deze met oliedruk. Upgrade van de G25 maar nu ook eventueel later te gebruiken met een GT3 of T500

(Mijn iRacing profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik ben bestolen, maar was stiekem toch een beetje opgelucht dat ik in mijn split van pole mocht vertrekken. Een paar snelle yellows waarbij ik besloot buiten te blijven omdat ik meer yellows verwachtte. Die kwamen ook, tot iedereen (behalve ik) in rondje 20 naar binnen ging. Daarna een lange groene run. Gelukkig kon ik me op een gegeven moment uit de draft rijden en had een seconde of 2 voorsprong toen mijn fuel op was en ik de pit in moest.
Net niet op een rondje gereden en net nog uit de draft gehouden, dus kon comfortabel weg cruisen. De anderen moesten ook een green flag stop maken waarna het weer eerlijk was en Ruudje 6 seconden los was van de rest.
Daarna yellow, waarna iedereen met een stop de finish kon halen, dus iedereen naar binnen. Ik zat weer in sequence en reed nog op kop.
Daarna flink getrapt toen er 2 achter me sidebyside gingen en we weer weg uit de draft kunnen rijden. Leukste opmerking "He's even faster on his own then we are working together with all of us!" Weer een green flag stop en het leek een easy run to the flag te worden, tot 11 ronden voor het einde geel :(

Natuurlijk kon ik niet meer naar binnen met 20+ wagens op de lead lap. De restart met 8 te gaan wordt ik door draft ingehaald en komt de freight train mee. Dat waren 7 hele heftige en loodzware ronden om er aan de buitenkant naast/voor te blijven. Turn 3 righting the white flag gaande lukt het me eindelijk weer veilig de racelijn op P2 voor te zetten inmiddels 4 wagen lengtes achter de leider. Nog een keer alles gegeven, maar kwam net 0.015 te kort... Geen overwinning dus, maar wel een super leuke race.

Afbeeldingslocatie: http://wit9.home.xs4all.nl/marchonmichigan.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud Mulders
Verwijderd schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 22:53:
Geen overwinning dus, maar wel een super leuke race.

[afbeelding]
Gaaf verhaal en gave race dus!

[ Voor 166% gewijzigd door Ruud Mulders op 31-03-2013 09:16 ]

(Mijn iRacing profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Inderdaad leuk verhaal en race!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuxieDeni
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-01 21:07
Zo! Net me eerste mclaren race gedaan en ook me eerste win binnen.
Had de pole al te pakken dus begon goed, na de start heel even beetje gevochten met de nummer 2
maar daarna redelijk snel kunnen wegrijden en niet teveel foutjes gemaakt alleen.

http://members.iracing.co...nid=7881891&custid=113192

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Netjes :) Mijn race was ook goed, P2 waar eigenlijk P3 max was geweest. Lang vast gezeten achter de P2 (nadat Mads Buhr uitgevallen was) maar een foutje van hem was genoeg om er voorbij te komen en toen een gat geslagen van 7 seconden of meer. Eindelijk weer een goeie race in the ProtoGT :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Je kon wel weer 2 rondjes langer door. Nou kwam ik maar net iets te kort om een extra ronde te kunnen doen, maar je had dus wel weer meer dan een ronde bespaart.
Niet dat het je verder hielp natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Red Baron schreef op zondag 31 maart 2013 @ 21:50:
Je kon wel weer 2 rondjes langer door. Nou kwam ik maar net iets te kort om een extra ronde te kunnen doen, maar je had dus wel weer meer dan een ronde bespaart.
Niet dat het je verder hielp natuurlijk :P
Ik had zelfs bijna nog een rondje kunnen doen (zat op 1.0 volgens F4 bij inrijden pits maar dat vertrouwde ik niet meer). Vond het al vreemd dat je zo vroeg naar binnen ging, ook al maakte het geen zak uit want je had 25s voorsprong ofzo :+ Maar ik heb niet zitten sparen ofzo... Flink zitten pushen zelfs aan het begin.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Had vandaag iemand bij de street stock series die overdwars op de finishlijn ging staan omdat die laatste was volgens mij. Kan hier wat mee gedaan worden of is het gewoon uitzitten totdat ik tussen de normale mensen rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SgtPoen schreef op zondag 31 maart 2013 @ 22:10:
Had vandaag iemand bij de street stock series die overdwars op de finishlijn ging staan omdat die laatste was volgens mij. Kan hier wat mee gedaan worden of is het gewoon uitzitten totdat ik tussen de normale mensen rij.
Ik heb ergens iets gelezen over reports maar zelf geen ervaring mee maar lijkt me wel aanneembaar dat er ergens een systeem is om slecht gedrag aan te geven. Ik had gisteren tijdens de Advanced Legends warmup iemand die tegen t verkeer in ging rijden.... Ik weet niet wat voor SR je hebt maar als je dicht bij de 3.0 zit kun je ook proberen die te halen met 2-3 time trials, vanaf 3.0 kun je Legends rijden en die kun je heel goed meekomen met de basic setups. En t zijn gewoon leuke auto's vind ik, wel klein maar lekker rap en iets "losser" te rijden dan de street stocks.

Vandaag nog een Legends race gereden en t zijn tot nu toe leuke races daar, top split met gewoon cleane rijders. Hele race achter iemand gereden op USA Int. die net iets langzamer was maar heel goed z'n positie verdedigde en ik kon er gewoon niet voorbij komen. Paar keer dichtbij gekomen nadat hij kleine foutjes maakte en ik flink moest ontwijken maar net niet genoeg om in te halen, kon wel proberen te forceren maar dat heeft ook geen zin. Heel lekker om zo 40 laps vol te jagen en clean te vechten met n paar keer side-by-side zonder elkaar te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Je kunt inderdaad een protest opsturen. In de meeste gevallen zul je een replay nodig hebben, maar het kan nooit kwaad om een protest in te sturen zonder replay als je die vergeten bent (vaak zijn er meer mensen die een protest indienen, één replay is natuurlijk genoeg dan). Een protest wil eigenlijk gewoon zeggen: ik vind dat persoon X in race Y iets tegen regel Z heeft gedaan, dat stuur je netjes via email op en that's all, er is iemand die alle protests in behandeling neemt en beslist of er verdere actie ondernomen wordt (soms ban, soms tijdelijke suspensie, vaak waarschuwing en vaak helemaal niks).

Voor dingen als opzettelijk rammen en stil gaan staan delen ze meestal gauw een ban uit, dat soort fratsen tolereren ze echt niet. Iemand die een inschattingsfoutje maakt en je in de laatste ronde de muur in duwt zal hooguit een waarschuwing krijgen. Jij zal verder niet horen wat de uitkomst is, dat hoef je ook niet te weten, het gaat erom dat hij het niet meer doet (ofwel dat hij naar de waarschuwing luistert ofwel dat hij niet meer mag racen).

Hoe je een protest indient staat allemaal duidelijk uitgelegd in de Sporting Code, via de iRacing homepage en dan Reference - Sporting Code menu. Hoofdstuk 8 geloof ik.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soms vind ik het leuk om gewoon lekker los te gaan flink een wagen te overdriven tot ik crash. Vandaag m'n telefoon een filmpje gemaakt om te kijken hoe dat er uit ziet. Kan het natuurlijk niet laten het te delen.

Uiteindelijk met zwaar oververhitte achterbandjes kan ik de wagen niet meer houden op 't rechte stuk.

Oh ja, geluid wat zachter zetten. 8)7

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=rJyWWmDhhoI]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
TuxieDeni schreef op zondag 31 maart 2013 @ 21:01:
Had de pole al te pakken dus begon goed, na de start heel even beetje gevochten met de nummer 2
maar daarna redelijk snel kunnen wegrijden en niet teveel foutjes gemaakt alleen.

Gefeliciteerd. Netjes hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

zojuist een g27 gescored:) hoop dat het een fijne ervaring geeft tov. de dfgt, ik verwacht geen wonderen.
maar het ziet er een stuk degelijker uit, dat zeker! stuur,pedalen ziet er veel fraaier uit.

maar hoe rijden jullie met dit? shiften jullie met de flippers? of met de H-bak? dat lijkt me wel onwijs wennen/moeilijker dan met flippers.. en met shiften.. gebruiken jullie altijd de clutch? of automatische clutch? voorheen reed ik met schakelpookje,maar wel met automatische clutch.

hoe doen jullie dat? en misschien ook wat basic good settings voor de G27?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuxieDeni
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-01 21:07
JoepW schreef op maandag 01 april 2013 @ 07:12:
[...]

Gefeliciteerd. Netjes hoor ;)
haha bedankt Joep! :9 het ging echt lekker inderdaad :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nickrsd schreef op maandag 01 april 2013 @ 09:44:
zojuist een g27 gescored:) hoop dat het een fijne ervaring geeft tov. de dfgt, ik verwacht geen wonderen.
maar het ziet er een stuk degelijker uit, dat zeker! stuur,pedalen ziet er veel fraaier uit.

maar hoe rijden jullie met dit? shiften jullie met de flippers? of met de H-bak? dat lijkt me wel onwijs wennen/moeilijker dan met flippers.. en met shiften.. gebruiken jullie altijd de clutch? of automatische clutch? voorheen reed ik met schakelpookje,maar wel met automatische clutch.

hoe doen jullie dat? en misschien ook wat basic good settings voor de G27?
Ik heb lang een G25 gehad dus die is wel vergelijkbaar. Shiften kun je gewoon kiezen (zelfs per auto), flippers of H-bak. In de G25 kon je de H-bak ook nog omtoveren tot sequentiele shifter (omhoog/omlaag trekken), maar dat kan officieel niet voor de G27 geloof ik. Je kunt er wel wat elastiekjes omheen spannen en dan werkt het volgens mij net zo goed (zoek maar eens op youtube).

Ik reed zelf altijd met sequentiele shifter als de auto dat in het echt ook had, en anders flippers. H-bak wel eens geprobeerd in de Lotus 79 bijvoorbeeld maar is toch erg lastig (maar met wat oefenen gaat het wel hoor).

De koppeling hoef je eigenlijk bijna nooit te gebruiken. In de meeste auto's kun je opschakelen zonder te koppelen en gewoon terwijl je vol gas geeft. In sommige auto's moet je even beetje liften om te kunnen schakelen. Terugschakelen is in de meeste auto's ook zonder koppeling: je moet wel even blippen (beetje gas bijgeven om de rpms van de motor en de wielen te matchen). Als je tijdens het remmen even kort blipt en dan terugschakelt zullen de meeste auto's prima schakelen. Dat is wel even wennen aan het begin maar met wat oefening wordt het automatisch. Als je met links remt kun je met rechts gewoon blippen, als je met rechts remt moet je iets als heel&toe toepassen om toch te kunnen blippen (lastig, vooral met pedalen zonder load cell rem).

Daarnaast heb je nog shift aides: auto blip en auto clutch:

Auto blip wil zeggen: automatisch koppelen en automatisch blippen bij terugschakelen. Je hoeft dan nergens aan te denken, alleen aan je flippers trekken en klaar. Je verliest er wel wat tijd mee omdat hij bij opschakelen ook heel traag koppeling in, gas los, schakelen, koppeling uit, gas erop doet en dat duurt veel te lang vergeleken met gewoon schakelen. Ligt aan de auto, maar bij sommige auto's scheelt het wel 0.5s per rondje.

Auto clutch: automatisch koppelen als het nodig is. Je moet in de meeste auto's wel nog zelf blippen want als de koppeling niet nodig is wordt hij ook niet gebruikt. Je verliest hier wat minder tijd mee maar nog steeds een klein beetje.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Zijn er een paar mensen die vanmiddag tijd hebben om iets uit te proberen? Ik zit al een tijdje te spelen met het idee om een multiclass oval race te doen met road auto's namelijk, alleen heb ik geen idee of dat leuk werkt. Ik wil het wel eens proberen, maar dan moeten er natuurlijk wel een aantal mensen meedoen anders kun je ook niet echt zien of het leuk is.

Ik zat te denken aan bijvoorbeeld MX-5 + McLaren op een rookie oval baan zodat er zoveel mogelijk mensen mee kunnen doen. Het idee is dat de auto's vrij makkelijk te houden zijn en dus close racing ontstaat, maar door het multiclass aspect (McLaren zal veel sneller zijn) ontstaat er toch meer dan genoeg mogelijkheid om te profiteren van foutjes enzo. Het inhalen op een oval met snellere auto is in principe veel te makkelijk (denk aan daytona races met ProtoGT of Grand-Am, gewoon bovenlangs en no problem), maar als de andere klasse ook in een grote groep bij elkaar blijft (omdat het makkelijk is) wordt dat een stuk interessanter denk ik.

Leuk idee of denken jullie dat het een drama wordt? :+

[ Voor 15% gewijzigd door NickThissen op 01-04-2013 11:20 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik vind het wel een idee om te proberen, alhoewel ik niks heb met oval ;) Of het echt leuk zal zijn om te rijden qua treintjes en gevechten kan ik niet beoordelen. Maar als je dit gaat testen en er komen 5-10 man dan kan je geen conclusies trekken. Je moet echt volle bak hebben denk ik.

Maar...... helaas zal ik niet bi jde test zijn. Ik ben ziek en spaar mijn energie vandaag overdag om vanavond met de McLaren Challenge mee te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Gister voor de gein met de F1 op oval gereden, gaat aardig hard :)

[ Voor 18% gewijzigd door SgtPoen op 01-04-2013 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

ik ben helaasch aan het werk. vanavond ga ik mijn g27 installeren.
maar kwa instelling in windows bijvoorbeeld.. deze gewoon het zelfde houden als de dfgt.
bedoel met name: centreerveer en damping bla bla.. of hoe staat dat bij jullie..?

1 vraag he, in iRacing, heb je tilt driving. dat stel in je in met gradens.. wat houdt dat in? hij staat op 90 dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iXiro
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
mijn settings:

G27,Windows/Logitech Profiler:
overall: 100%
spring: 0%
damper: 100%
Enable centering spring: OFF
centering spring: 100%
report combined: OFF
degrees: 900
allow game to adjus: ON

iRacing:
wheel range: 900
map range: 900

brake force factor: 1.8 (eigenlijk nooit anders geprobeerd)

ffb strenght: heel persoonlijk en per auto verschillend, ik heb het zelf bijna altijd onder de 10
linear: ON (maar moet je zelf maar even proberen met aan of uit)
damping: 0%
min force : 15% (setting kan je uitlezen met wheelcheck utility op iracing forum)

Tilt opties zijn voor als je met je tablet of laptop met tilt sensor gaat racen (wat naar mijn idee totaal nergens op slaat in een sim, maar ok).

[ Voor 11% gewijzigd door iXiro op 01-04-2013 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

NickThissen schreef op maandag 01 april 2013 @ 11:19:
Zijn er een paar mensen die vanmiddag tijd hebben om iets uit te proberen? Ik zit al een tijdje te spelen met het idee om een multiclass oval race te doen met road auto's namelijk, alleen heb ik geen idee of dat leuk werkt. Ik wil het wel eens proberen, maar dan moeten er natuurlijk wel een aantal mensen meedoen anders kun je ook niet echt zien of het leuk is.

Ik zat te denken aan bijvoorbeeld MX-5 + McLaren op een rookie oval baan zodat er zoveel mogelijk mensen mee kunnen doen. Het idee is dat de auto's vrij makkelijk te houden zijn en dus close racing ontstaat, maar door het multiclass aspect (McLaren zal veel sneller zijn) ontstaat er toch meer dan genoeg mogelijkheid om te profiteren van foutjes enzo. Het inhalen op een oval met snellere auto is in principe veel te makkelijk (denk aan daytona races met ProtoGT of Grand-Am, gewoon bovenlangs en no problem), maar als de andere klasse ook in een grote groep bij elkaar blijft (omdat het makkelijk is) wordt dat een stuk interessanter denk ik.

Leuk idee of denken jullie dat het een drama wordt? :+
Het lijkt me heel leuk om te proberen, maar ik heb helaas geen tijd vanmiddag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
We moeten het maar een keer op de dinsdag doen gewoon, anders krijg je toch niet genoeg mensen bij elkaar om het echt te kunnen testen inderdaad.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud Mulders
overall: 107%
damper: 0%
Enable centering spring: ON
centering spring: 0%
iXiro schreef op maandag 01 april 2013 @ 12:39:
mijn settings:

G27,Windows/Logitech Profiler:
overall: 100%
damper: 100%
Enable centering spring: OFF
centering spring: 100%

iRacing:
wheel range: 900
map range: 900

brake force factor: 1.8 (eigenlijk nooit anders geprobeerd)

ffb strenght: heel persoonlijk en per auto verschillend, ik heb het zelf bijna altijd onder de 10
linear: ON (maar moet je zelf maar even proberen met aan of uit)
damping: 0%
min force : 15% (setting kan je uitlezen met wheelcheck utility op iracing forum)

Tilt opties zijn voor als je met je tablet of laptop met tilt sensor gaat racen (wat naar mijn idee totaal nergens op slaat in een sim, maar ok).

(Mijn iRacing profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

Vanavond weer van de partij, heb de baan wederom nog niet gereden, maar dat mag de pret niet drukken.

Heb eindelijk mijn nieuwe DisplayPort naar hdmi convertor binnen dus dit keer geen uitvallend scherm meer mid-race... Gelukkig had ik dan nog 2/3e van het beeld over, maar handig is anders... Ben wel weer benieuwd naar de opkomst, vorige week was die erg goed had ik het idee.

Gerben heeft me nog even een skin gesponsord, precies op tijd voor vanavond :)

Afbeeldingslocatie: http://tolva.upexia.nl/mp4_1_t.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tolva.upexia.nl/mp4_2_t.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door DirkT op 01-04-2013 16:42 . Reden: skin toegevoegd ]

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
NickThissen schreef op maandag 01 april 2013 @ 13:33:
We moeten het maar een keer op de dinsdag doen gewoon, anders krijg je toch niet genoeg mensen bij elkaar om het echt te kunnen testen inderdaad.
Voeg 'm gewoon toe aan het lijstje van Fun races :*)

(Ik zou dan de Ford GT of Corvette nemen, de McLaren hebben we op maandag al)
TuxieDeni schreef op zondag 31 maart 2013 @ 21:01:

Gefeliciteerd _/-\o_ *O*

Gaat iemand zo nog een race pakken? Ik ga nu even Street stocken, 0 incjes proberen te halen, en dan iemand zin om GT Challenge of iets te doen? Of een hosted ofzo..??

[ Voor 45% gewijzigd door Streskip op 01-04-2013 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2022
Vanavond ben ik niet aanwezig, nog niet zodanig hersteld dat rijden zin heeft. Hopelijk volgende week.

Niet dat het voor mij nog uitmaakt, maar het is wat onduidelijk of de race van vanavond op de dag- of nachtversie van Charlotte road gehouden wordt.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

Er staat night in de TS.

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Night it is ;)
Race vanavond

[ Voor 63% gewijzigd door JoepW op 01-04-2013 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2022
Ah, in het zwarte balkje. Totaal overheen gelezen. Dank!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Nou dat gaat wat worden, m'n eerste nacht race O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Streskip schreef op maandag 01 april 2013 @ 15:57:
[...]

Voeg 'm gewoon toe aan het lijstje van Fun races :*)

(Ik zou dan de Ford GT of Corvette nemen, de McLaren hebben we op maandag al)
Ik zou de Caddy nemen als ik jullie was.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Even een skin zitten maken voor de Riley... Kan weer eens geen kleur kiezen :( Wat vinden jullie? Of nog andere opties?

Afbeeldingslocatie: http://www.nickthissen.nl/Images/Temp/tmpB86D.gif

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 11:12
komen er ook ooit subscription renewal promo's? ik wil ook weer gaan iracen, maar geen zin om het volle pond te betalen.
Pagina: 1 ... 30 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.