iRacing: 2013 Seizoen 1 t/m 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 141 Laatste
Acties:
  • 263.653 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 10:50

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Top 3 in 1,3 sec laatste ronde in.
1 Hugo Luis
2 Atze (mooi gevecht aantal ronden met Hugo)
3 Huttu

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:32

Phydomir

Dennis

Was een van de spannendere races die ik heb gezien in het WCS. Go Atze!!

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
idd. Bij de start waren het overigens 2 teammates die elkaar raakten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02:38
Mooie race vooraan in het veld inderdaad. Mij ging het minder goed af:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=3ML0DX62G-k]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=8HP2G9i54-o]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:30
Dat was een geweldige race aan het kop van het veld!

Ook leuk dat Michaels ff mee kwam doen met z'n (op zich niet zo'n handige) pit strategie.

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:46
Even een vraagje, op het einde van maart vervalt mijn subscription op iRacing als ik niet verleng (ik doe dat sowieso). Ik had het eerst op auto renewal gezet, maar iemand maakte me erop attent dat iRacing vaak leuke acties heeft voor het membership van bestaande members.

Waar vind ik die? Komen die er automatisch op of is dat niet altijd zo?

https://valid.x86.fr/s6z3z0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rottentomato
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-09 08:35
Zo vandaag de g27 binnen gekregen, wat een verschil ten opzichte van de DFGT. Vooral de pedalen zijn erg wennen, maar stuurtje voelt 10x relaxer aan. Jammer genoeg besloot iRacing om tijdens een MX5 race het beeld te verkrachten, zo'n beeld alsof de videokaart te warm wordt. Deze kwam echter niet boven de 55 graden....

Snap er niks van, practice ging de hele tijd goed. Ook daarna nog even een F1 2012 race gedaan en een Skip Barber practice en die gingen beide goed. Nou ja dan maar de Hobbit kijken vanavond en we zien het morgen wel weer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIceWarrior
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 23:10
Wat moet je eigenlijk doen wanneer je auto zwaar beschadigd raakt? Naar de pit rijden of ESC drukken en de optie towing 90sec? hoe werkt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
GodLiker schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 21:34:
Wat moet je eigenlijk doen wanneer je auto zwaar beschadigd raakt? Naar de pit rijden of ESC drukken en de optie towing 90sec? hoe werkt dat?
Als je nog veilig kunt verder rijden richting pits en je bent niet te ver zou ik dat doen. Ben je te ver zou ik gewoon de tow nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rottentomato schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 20:26:
Zo vandaag de g27 binnen gekregen, wat een verschil ten opzichte van de DFGT. Vooral de pedalen zijn erg wennen, maar stuurtje voelt 10x relaxer aan. Jammer genoeg besloot iRacing om tijdens een MX5 race het beeld te verkrachten, zo'n beeld alsof de videokaart te warm wordt. Deze kwam echter niet boven de 55 graden....

Snap er niks van, practice ging de hele tijd goed. Ook daarna nog even een F1 2012 race gedaan en een Skip Barber practice en die gingen beide goed. Nou ja dan maar de Hobbit kijken vanavond en we zien het morgen wel weer....
Ik heb toen hetzelfde gedaan mijn DFGT verkocht en een G27 gehaalt.
Inderdaad ik vond de manier waarop de G27 stuurt ook prettiger.

Ik heb daarna nog met mijn pedalen de veer in de pedalen verwisselt.
Ik heb de veer van het rempedaal met de veer van het koppelingspedaal verwisselt.
Ik heb nu een wat strakkere koppeling en een mooie zachte rem.
De koppeling gebruik ik toch haast nooit.
Ook een manier om het op te lossen is raceschoentjes te kopen zo word de druk die je uitoefent op je voet
beter verdeelt dan als je op sokken rijd. Op sokken heb je meer het idee dat je harder moet drukken op het pedaal.

Ik heb daarna nog wel spijt gehad toen ik mijn GT stuurtje al verkocht had, heel veel mensen hebben hier een reserve stuur. En de GT pedalen passen ook op het G27 stuurtje omdat het hetzelfde stekkertje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:30
Tomskii5 schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 17:34:
Even een vraagje, op het einde van maart vervalt mijn subscription op iRacing als ik niet verleng (ik doe dat sowieso). Ik had het eerst op auto renewal gezet, maar iemand maakte me erop attent dat iRacing vaak leuke acties heeft voor het membership van bestaande members.

Waar vind ik die? Komen die er automatisch op of is dat niet altijd zo?
Er zijn een paar keer per jaar acties. Daar krijg je meestal een mailtje van (als je ingeschreven staat op de nieuwsbrief) en staat dan ook op de member site. Als je mazzel hebt is er binnenkort nog 1 voor je 'moet' renewen, maar ik verwacht het eerlijk gezegd niet.

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud Mulders
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-08 20:08
iemand een goede setup voor Zolder met de McLaren MP4?

(Mijn iRacing profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik heb met deze de race (en met minder fuel de quali) gereden. Was wel redelijk:
https://dl.dropbox.com/u/...54%5EJoep%20Willemsen.sto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud Mulders
thnx Joep!

(Mijn iRacing profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambidexter
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-01-2022
Hallo,
Ik heb mezelf na een tijd meelezen ook aangemeld als (Rookie) rijder.
Afgelopen week mijn eerste race gereden (en gewonnen) met de MX5. Voorheen GT5 gereden, maar nu toch eens bij de echte SIM gaan kijken en het bevalt me uitstekend! Ik heb een GTO-omega Pro, G27, en 32" LEd tv waar ik nu mee race.
De komende maand probeer ik promotie te maken, als ik voldoende tijd kan vrijmaken ;)

Ik heb me aangemeld op de setup-site van Nick, maar lukt me niet om in te loggen terwijl ik wel geregistreerd ben?

Aangezien ik twee linkse handen met Photoshop of Gimp ben, vraag ik het hier even. Heeft er iemand een Skin voor de MX5-cup of MX5 met Tweakers logo die ik mag gebruiken?

Bedank en hopelijk snel tot op het asfalt!

gr. Peter van Gool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:22

Niellie41

[object Object]

Welkom Peter :)
Volgens mij heeft Joep nog skins voor de MX5 met het GoT logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
MX-5 Skin komt er zo aan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambidexter
Super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
Als voor de website van nick, had het in de week ook voor, maar hij is bezig aan een 'renovatie' ervan, dat verklaart je inlog probleem :)
josh-hill schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 22:43:
[...]

Er zijn een paar keer per jaar acties. Daar krijg je meestal een mailtje van (als je ingeschreven staat op de nieuwsbrief) en staat dan ook op de member site. Als je mazzel hebt is er binnenkort nog 1 voor je 'moet' renewen, maar ik verwacht het eerlijk gezegd niet.
Wel ik was er denk ik niet op ingeschreven, maar als ik me probeer in te schrijven dan zegt ie dat de website geen antwoord geeft, loopt bij iRacing via izoocreative blijkbaar.

[ Voor 67% gewijzigd door Tomskii5 op 03-03-2013 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Probeer het eens via deze weg: http://got.iracing.nickthissen.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:00

DutchDevil79

I race, therfore I am

Zo gister voor het eerst sinds lange tijd een oficiele race positief kunnen afsluiten. Hopelijk dat men IR keldering nu opgehouden is want werd wel een beetje eentonig.
Proto GT race met de Ford GT van 22:30 gedaan en vrij makkelijk kunnen winnen. De nummer 2 Ford GT al binnen een aantal rondes op 5 seconden kunnen rijden en daarna met verkeer alleen maar verder uitgebouwd. Uit eindelijk ongeveer 40 seconden los gereden en daarbij geen incje. Dus lekker wat SR en IR kunnen binnen harken.
Wel nog even een momentje gehad met Paul zen belager (Paul lag toen op P1 in de HPD). Hij wou net als Paul buitenom maar men Ford is lastig op de binnenlijn te houden in het scheivlak. Echter wou die ineens de binnenlijn pakken terwijl ik dus weer als een malle terug naar de binnenlijn stuurde. Gelukkig hield die in en stuurde die er pas na de bocht langs. Paul wel meteen 2,5 seconde extra los volgens mij. >:)

[ Voor 29% gewijzigd door DutchDevil79 op 03-03-2013 11:39 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ambidexter schreef op zondag 03 maart 2013 @ 10:36:
.....Aangezien ik twee linkse handen met Photoshop of Gimp ben, vraag ik het hier even. Heeft er iemand een Skin voor de MX5-cup of MX5 met Tweakers logo die ik mag gebruiken?....
Zie DM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
DutchDevil79 schreef op zondag 03 maart 2013 @ 11:35:
Zo gister voor het eerst sinds lange tijd een oficiele race positief kunnen afsluiten. Hopelijk dat men IR keldering nu opgehouden is want werd wel een beetje eentonig.
Proto GT race met de Ford GT van 22:30 gedaan en vrij makkelijk kunnen winnen. De nummer 2 Ford GT al binnen een aantal rondes op 5 seconden kunnen rijden en daarna met verkeer alleen maar verder uitgebouwd. Uit eindelijk ongeveer 40 seconden los gereden en daarbij geen incje. Dus lekker wat SR en IR kunnen binnen harken.
Wel nog even een momentje gehad met Paul zen belager (Paul lag toen op P1 in de HPD). Hij wou net als Paul buitenom maar men Ford is lastig op de binnenlijn te houden in het scheivlak. Echter wou die ineens de binnenlijn pakken terwijl ik dus weer als een malle terug naar de binnenlijn stuurde. Gelukkig hield die in en stuurde die er pas na de bocht langs. Paul wel meteen 2,5 seconde extra los volgens mij. >:)
Eindelijk weer DD ;)
Ik ben nog niet 'in-shape' voor een race die wat langer duurt helaas.
Wel wil ik vanmiddag zien dat ik een setup in elkaar flans voor de Mustang @ Homestead Road Course A & B en voor de McLaren @ Road Atlanta - Full Course. Als er mensen interesse hebben om met een van de 2 combi's te trainen dan wil ik wel een servertje opzetten. Laat maar weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambidexter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 16:23
JoepW schreef op zondag 03 maart 2013 @ 12:17:
[...]

Eindelijk weer DD ;)
Ik ben nog niet 'in-shape' voor een race die wat langer duurt helaas.
Wel wil ik vanmiddag zien dat ik een setup in elkaar flans voor de Mustang @ Homestead Road Course A & B en voor de McLaren @ Road Atlanta - Full Course. Als er mensen interesse hebben om met een van de 2 combi's te trainen dan wil ik wel een servertje opzetten. Laat maar weten.
Ik wil wel wat helpen Joep! Combo maakt me niet zo veel uit.

Eerst snel nog wat deeg maken...

[ Voor 3% gewijzigd door Fragbeestje op 03-03-2013 12:35 ]

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Mustang dan maar op Homestead Road Course A. Minste routine mee. ;)
Ben nog ff aan het lunchen. Deeg voor het brood is bij al sinds 9:00 uur klaar ;)
Ik geef wel seintje als ik 'm opstart.

[ Voor 65% gewijzigd door JoepW op 03-03-2013 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
Ben binne 20 minuutjes klaar, en mustang setup is niet zo veel werk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIceWarrior
Ambidexter schreef op zondag 03 maart 2013 @ 10:36:
Hallo,
Ik heb mezelf na een tijd meelezen ook aangemeld als (Rookie) rijder.
Afgelopen week mijn eerste race gereden (en gewonnen) met de MX5. Voorheen GT5 gereden, maar nu toch eens bij de echte SIM gaan kijken en het bevalt me uitstekend! Ik heb een GTO-omega Pro, G27, en 32" LEd tv waar ik nu mee race.
De komende maand probeer ik promotie te maken, als ik voldoende tijd kan vrijmaken ;)

Ik heb me aangemeld op de setup-site van Nick, maar lukt me niet om in te loggen terwijl ik wel geregistreerd ben?

Aangezien ik twee linkse handen met Photoshop of Gimp ben, vraag ik het hier even. Heeft er iemand een Skin voor de MX5-cup of MX5 met Tweakers logo die ik mag gebruiken?

Bedank en hopelijk snel tot op het asfalt!

gr. Peter van Gool
Hey Peter, welkom bij de Rookie club :)
Ik zie dat je ongeveer dezelfde ronde tijden rijdt als mij met de MX5, ik heb je toegevoegd als friend in IRacing, misschien kunnen we samen binnenkort een race doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Server gaat zo up:
GoT Fun Practice Mustang @ Homestead Road A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
Welkom Peter!

Server is up ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIceWarrior
joepie voor roadraces ben ik klaar voor promotie :)
Nu werken aan de oval license.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
hehe, eindelijk onder de minuut met de Skip op Limerock. Leuk wagentje, maar wel even flink wennen! Daarna Mazda mx5 op Summitpark. Dan merk je pas hoeveel anders dat weer rijden is. Ging redelijk tot er iemand haaks op de baan kwam oversteken. Daarna niet echt meer tempo kunnen maken :(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIceWarrior
wat voor rondetijd doe je op Summitpark met mx5?
Ik zit nu op 1.26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:37

BM

Moderator Spielerij
MrBarBarian schreef op zondag 03 maart 2013 @ 13:34:
hehe, eindelijk onder de minuut met de Skip op Limerock. Leuk wagentje, maar wel even flink wennen! Daarna Mazda mx5 op Summitpark. Dan merk je pas hoeveel anders dat weer rijden is. Ging redelijk tot er iemand haaks op de baan kwam oversteken. Daarna niet echt meer tempo kunnen maken :(
Heb gister voor de grap eens een practice meegepakt in de Skip op LR. Leuke baan, maar wat is die 1e linke bocht enorm lastig.... Snelheid zat er prima in (58,5 als snelste), maar denk dat ik maar 1 op de 4 rondjes afgemaakt heb :X

Wel leuke auto!

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BM schreef op zondag 03 maart 2013 @ 14:27:
[...]

Heb gister voor de grap eens een practice meegepakt in de Skip op LR. Leuke baan, maar wat is die 1e linke bocht enorm lastig.... Snelheid zat er prima in (58,5 als snelste), maar denk dat ik maar 1 op de 4 rondjes afgemaakt heb :X

Wel leuke auto!
Die is inderdaad lastig, met de MX5 heb ik ook altijd moeite met die bocht. Als je iets te laat instuurt dan is het te glad om nog te corrigeren. En de skip is sowieso erg moeilijk wat dat betreft. Mijn snelste ronde in ongeveer 12 laps is 1:00.4 dacht ik. En dat is een van de 2 keer geweest waar ik een normaal rondje heb gereden zonder te spinnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
De fun-race van dinsdag wordt wel fun. Echt wel een moeilijk baantje hebben we uitgekozen.
Hier de resultaten van de practice van vandaag:
http://members.iracing.co....do?&subsessionid=7651313
Ik zal de setup op de site zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Laatst online: 20:07

derx666

mecker ende blaet

Heb net ook nog maar eens een race gereden in de Skip op LRP. Was net te laat voor Q, dus maar zonder Q ingestapt. Kwam in de hoogste split terecht op P9. Rustig gestart, want er vliegen er toch altijd wel een paar af in T1 - T4, maar helaas... Deze keer niet. Pas in L3 ging er iemand voor me de mist in. Aangezien ik bij de start een plekje verloren had (zat aan de binnenkant opgesloten), lag ik daarna weer op P9. De ronde erna had ik een betere run dan degene voor me uit de laatste bocht, en kon ong. halverwege de straight mijn neus ernaast prikken. Zat nog iets te ver naar achteren op het rempunt, dus ik remde al iets eerder dan normaal, en zie hem zijn rempunt met meters missen, en rechdoor de baan af schieten, terwijl hij zijn voorganger meeneemt. En bedankt dacht ik nog :) Krijg meteen naar mn kop geslingerd dat ik dat in het vervolg niet meer moest doen, maar ik ben me van geen kwaad bewust (replay: http://dl.dropbox.com/u/48624451/incident%20GFlorissen.rpy ). Vraag me af wat ik daar fout deed?!?
Had al de hele race last van een fin die me nogal dicht op de hielen zat, en duidelijk sneller was dan mij, maar ik liet nergens een gat vallen waar hij in kon halen. In L6 ofzo had ik een klein momentje bij het uitkomen van de laatste bocht. Hierdoor verloor ik wat snelheid, en aangezien die fin echt zowat in mijn versnellingsbak zat kon hij me niet meer ontwijken. Hij tikte me aan op mn linkerachterwiel, en ging zelf linksaf de muur in. Ik kon wel gewoon doorrijden, maar (bleek achteraf) had wel wat schade aan mijn achtervleugel. Gelukkig was het niet veel, maar hij was nog iets listiger dan normaal. Gelukkig had ik al een flinke voorsprong op diegene die achter me zaten, en heb de rest van de race op mn gemak uit kunnen rijden. Omdat nog 1 persoon voor me er vanaf ging ergens ben ik uiteindelijk als 6e gefinished. Niet gek na zo'n lange tijd niet in de Skip gereden te hebben, en zonder Q te rijden :)

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
GodLiker schreef op zondag 03 maart 2013 @ 14:02:
wat voor rondetijd doe je op Summitpark met mx5?
Ik zit nu op 1.26
Snelste is laag in de 1.25. Qua racepace zit ik rond de 1.26,5. Dat is nog te hoog vind ik. Constanter rijden dus. Op summitpark blijft ik de eerste lefthander lastig vinden.

In de skip vind ik mezelf nog niet constant genoeg om een race te rijden, na 3 a 4 ronden maak ik meestal wel weer een fout

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Aangezien de setup site een error geeft bij het uploaden een rechtstreekse link naar de setup voor de Mustang @ Homestead voor dinsdag as.:
https://dl.dropbox.com/u/...g_Homestead_Road_A_Q3.sto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Netjes Marco.

Ik ga zo de Proto-GT van 18:30 doen. Net nog even men kwalificatie tijd verbeterd naar een 1.37.4 met de Ford GT (ff 1 seconde eraf gereden van men vorige lol)
Is de hotsplit race van de Proto GT en word nu ook uitgezonden op Glacier TV.

http://www.glaciertv.com/?page_id=182

Denk dat er nog wel meer mensen van hier mee doen. Paul en Roderic neem ik aan. Nick kon niet volgens mij.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:43

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

ik vind het racen wel heel leuk! ik heb een maand of 2 geleden een DFGT(2dehands) gekocht.. om te proberen met FFB. Zoals ik hier lees.. wil ik wel binnenkort een kleine investering doen in een "beter" stuurtje/pedalen. Mij lijkt een stap naar fantec gewoonweg te groot!. Mij lijkt een G27 een mooie keuze.

Vooral ik hier nu lees dat 2 andere mensen hier positieve ervaringen mee hebben tussen het verschil van een DFGT & G27. Ben ik erg benieuwd geworden.

Wie weet mezelf over een tijdje trakteren op een stuur. Wel kinderachtig. Ben ook bezig met huizenjacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Heh, had die gast van de replay nog een pm gestuurd waarom hij zo reageerde. Krijg ik als reactie dat ik een 3-wide forceer in T1.
Situatie: P7 ligt op het rempunt voor T1 (200M bord) 2 volledige autolengtes voor op P8 en rijdt helemaal links van de baan (de normale racelijn). P8 rijdt ongeveer in het midden van de baan, en ik (P9) zit ongeveer halverwege de auto van P8. Aangezien ik de binnenbocht heb rem ik wat eerder dan normaal zodat ik zeker de bocht haal, en niet naar buiten drijf. P8 zit te pitten en remt veel te laat, mist zijn turnin, gaat wijd, en P7 moet flink uitwijken om niet door hem geraakt te worden. Beide gaan offtrack en ik neem mijn normale lijn in T1 en haal hun allebei in. (replay zie mijn vorige bericht).

pfff sommige mensen....

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:20

Arfman

Drome!

Klinkt als racing incident derx ...

Vanmiddag Silverstone gereden met de McLaren. God wat haat ik die baan, allerlaatste geworden en moest zelfs Ford GT's voor me laten. De waardeloze setup van Joeri Withouck hielp ook niet, na 5 laps compleet de voorbanden weggereden.

Zometeen Brands Hatch met de McLaren, hopen dat dat beter gaat.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Mooie race Robbert *O*

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 22:20

Arfman

Drome!

Nou, dat was hem alweer. Was lekker aan het doorstomen, close racen en lekker de kerel voor me onder druk aan het zetten. Dat werkte, want hij begon te glijden, trok hem weer recht en besloot toen vol op de rem te trappen. Aangezien ik er erg dicht achter zat resulteerde dat in een 4x voor mij en een kapot linkervoorwiel. 4 minuten repairs dus geen zin om nog verder te rijden.

Resumé van dit weekend: 1 race op Silverstone waarin ik 2 seconden langzamer was dan iedereen en 1 race op Brands Hatch waarin ik qua tempo goed meekon maar die na 2 rondes weer voorbij was. Komende weken erg weinig tijd en als de races zo blijven gaan heb ik ook weinig zin om daar tijd voor in te ruimen.

1 voordeel: volgende keer kan het bijna niet slechter gaan *O* :+

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Jah dat was wel een van men leukste racejes. Damn had niet verwacht dat ik Niek zo makkelijk kon bijhouden. Was zelfs in audi-S elke keer een klap sneller. Kon er alleen nergens langs komen. Daarna iets eerder pitten om zo voordeel te krijgen alleen nam ik dus iets meer fuel mee voor de zekerheid. Bleek ik daarmee dus 3,5 seconde achter Niek te belanden. Echter had hij dus te weinig fuel mee genomen. Nog een uitrem actie bij audi-s op het randje gedaan omdat ik niet wist dat die te weinig fuel had.
Maar ja zo dus winst in de topsplit en maar 1 incje. 227 puntjes gescoord wat een record voor mij is. En bij Glacier man van de wedstrijd geworden haha.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Voor de mensen die het gemist hebben. Hier de Proto-GT race op Youtube. Aardig wat airtime voor team Racing Lions. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Nice Robbert! Lekker bezig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Laatst online: 18:23
Straks eens ff terugkijken. Moest het helaas missen vanwege een verjaardag.

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
Nickrsd schreef op zondag 03 maart 2013 @ 18:28:
ik vind het racen wel heel leuk! ik heb een maand of 2 geleden een DFGT(2dehands) gekocht.. om te proberen met FFB. Zoals ik hier lees.. wil ik wel binnenkort een kleine investering doen in een "beter" stuurtje/pedalen. Mij lijkt een stap naar fantec gewoonweg te groot!. Mij lijkt een G27 een mooie keuze.

Vooral ik hier nu lees dat 2 andere mensen hier positieve ervaringen mee hebben tussen het verschil van een DFGT & G27. Ben ik erg benieuwd geworden.

Wie weet mezelf over een tijdje trakteren op een stuur. Wel kinderachtig. Ben ook bezig met huizenjacht.
Fanatec hoeft echt niet veel geld te kosten. Heb zelf via marktplaats eem gt3 v2 kunnen kopen. Bevalt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

:X wat is eigenlijk het verschil tussen den GT3 RS v2
en de GT2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/64258022/IMG_4066.JPG

Foto van hoe ik het thuis heb te staan :)

Computer staat in het houten kastje, hij heeft wel genoeg koeling omdat ik het kastje van achter open heb.
Het scheelt namelijk een hoop lawaai als je de pc afgesloten hebt met een kast :)

Iracing staat aan op de monitor :)

-Processor 3770k 3.50 ghz
-Video kaart gtx 660
-Moederbord Maximus extreme-z
-4 Gigabyte geheugen
-voeding Silent pro M2 1000 watt 80 plus silver
-Koeling Mugen 3
-Monitor Dell U2711 2560 1440p resolutie
-Muis G700 Logitech
-Toetsenbord G19 Logitech
-Optiarc DVD RW AD-5260s ATA Device
-80 Gig SSD harde schijf
-1 terabyte harde schijf
-G27 race stuur
-xbox wirreless controller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 22:06

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Leuke setup en specs maar een tip zet je monitor eens direct achter je stuur.
niet denken das veels te dicht bij probeer maar eens.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/27621160/SimRace/640bmw.jpg

rijdt veel natuurlijker en je zit er toch al ver genoeg van af

[ Voor 34% gewijzigd door BruceLee op 04-03-2013 02:28 ]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BruceLee schreef op maandag 04 maart 2013 @ 02:24:
Leuke setup en specs maar een tip zet je monitor eens direct achter je stuur.
niet denken das veels te dicht bij probeer maar eens.
Ok zal het eens proberen met mijn monitor dichterbij :)

Hebben jullie nog meer tips? :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2013 02:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jubby
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-07 20:07
Verwijderd schreef op maandag 04 maart 2013 @ 02:26:
[...]

Ok zal het eens proberen met mijn monitor dichterbij :)

Hebben jullie nog meer tips? :)
Ja van die rode handschoenen !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Jubby schreef op maandag 04 maart 2013 @ 09:04:
[...]

Ja van die rode handschoenen !!
En een helm!

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Lastig te zien maar volgens mij mag je field of view wel wat lager. Met een scherm kun je eigenlijk nooit je spiegels zien als je de goeie fov gebruikt.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
DutchDevil79 schreef op zondag 03 maart 2013 @ 23:12:
Voor de mensen die het gemist hebben. Hier de Proto-GT race op Youtube. Aardig wat airtime voor team Racing Lions. :)

[video]
Leuke race Robbert!!! En mooi resultaat! _/-\o_

Krijg al zin om opnieuw in de Ford GT te stappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

nu je het zo is over je FOV heb, de mijne staat op 95, met 1 monitor van 23 inch. op een afstand van ongeveer 60/70 cm. Ik schuif hem tot deze maat naar voren.

Nu ging ik wat op internet lezen, ze zeggen dat je met een lagere FOV een realistischer beeld krijg.. rond de 60. moet hij dan staan. Maar dan kan ik mn linker spiegel niet zien.

Hoe staat hij bij jullie ingesteld op 1 monitor? Wel een leuk weetje vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik heb één 23 inch scherm en heb mijn FOV op 62 staan. De virtual mirror staat aan en de real mirrors staan uit, omdat ik die toch niet gebruik :)

Met de FOV lager, zie je veel eerder wanneer de auto gaat spinnen.

[ Voor 19% gewijzigd door Niellie41 op 04-03-2013 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

fov 65 op 27 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb FOV op 55 met 1 scherm van 24 inch. Speelde normaal gesproken op 70, dat was denk ik de default bij mij, totdat ik ook ergens las dat je beter 40 of zelf nog lager kon gebruiken en er dan dicht op moest zitten, maar dan zie ik het dashboard soms niet en mis je toch wel wat belangrijke gegevens voor mijn gevoel.
De spiegels zie je dan inderdaad niet bij sommige auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:56

Oxigeon

En zo is dat!

Ik heb zelf een scherm van uit mijn hoofd 21". Heb de FOV op 78 staan. De buitenspiegels zie ik niet. En als achteruitkijkspiegel heb ik een optie aangezet die je kan gebruiken als spiegel.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
Voorlopig nog 1 22" scherm, staat vlak achter het stuur en de FOV staat nu op 55 denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

23" en FOV ook tussen 55-60 met een hogere had ik ook last mijn instuurpunt te bepalen. Eigenlijk zou dit standaard iets moeten zijn dat je meteen instelt wanneer je begint te simmen want je merkt echt het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

ik speelde altijd op 95. op 1 scherm.. was net wat proberen met fov's.
65-70, voelt mij wel goed aan.. maar het is wel rete wennen met insturen enzo..

maar wat niellie zegt, je merkt eerder/beter wat de auto wilt doen ja. wel gek haha..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Het is inderdaad even wennen, maar het is wel veel beter.
Ik zou ook geen verklaring kunnen geven hoe en waarom :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:56

Oxigeon

En zo is dat!

Nickrsd schreef op maandag 04 maart 2013 @ 12:09:
ik speelde altijd op 95. op 1 scherm.. was net wat proberen met fov's.
65-70, voelt mij wel goed aan.. maar het is wel rete wennen met insturen enzo..

maar wat niellie zegt, je merkt eerder/beter wat de auto wilt doen ja. wel gek haha..
dan moet ik hem ook eens wat lager gaan zetten :)

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Een leuk vergelijk is 3 schermen (24") op ca. 65 graden op ca. 50 cm afstand met FOV 179. Dat komt overeen met 59,5 graden FOV per scherm en ziet er zeer realistisch uit. Buiten spiegels vallen dan beide buiten het middenscherm. Met 1 scherm deed ik ook ongeveer 65.
Zoals al eerder gezegd, je hebt veel beter gevoel voor snelheid en overstuur / onderstuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Ik zit op een iets mindere hoek als Joep en daardoor heb ik met een afstand van 60 gelijk een fov van 139 als ik het even zo snel uit mijn hoofd heb.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

Niellie41 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 12:12:
Het is inderdaad even wennen, maar het is wel veel beter.
Ik zou ook geen verklaring kunnen geven hoe en waarom :P
volgens mij vrij simpel uit te leggen.
met hoge fov rijdt je met een alien view. alles is vertekend het lijkt veel sneller te gaan de baan lijkt smaller en langer.

en waarom de auto makkelijker te controleren is omdat je er meer in zit minder ver naar achter. minder van uit de verte zegmaar.
Hierdoor moet je scherm veel minder pixels bewegen meer je de auto ziet slippen. omdat alles groter is.
(elke verandering valt gewoon eerder maar vooral duidelijker op )

Er is gewoon minder nodig om een verandering te laten opvallen.

Ook lijkt het door deze view dat je langzamer gaat, en de weg, en andere auto's lijken vele malen groter. hierdoor kan je makkelijker een instuur / rem punt herkennen en ook preciezer zien en daardoor makkelijker elke keer op exact het zelfde punt te remmen of te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

straks een avond dienst, zal ik vanaaf rond 0.00 is wat proberen, ik stel hem op 65 in.
daar ga ik gewoon aan wennen dan!

Of zijn er exacte calculaties? want in itracing wordt de FOv wel heel klein als ik mn getalletjes invul..
rijd met een 23 inch -> 51 cm wijd. en ongeveer 60/70 cm afstand. Dan is 65 fov wel aannemelijk denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud Mulders
Gisteren een test race gereden met DRGTC op Zolder heerlijke gevechten gehad.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=CRu-LjlfuPM&feature=youtu.be]

Heerlijk

[ Voor 15% gewijzigd door Ruud Mulders op 04-03-2013 12:50 ]

(Mijn iRacing profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nickrsd schreef op maandag 04 maart 2013 @ 12:46:
straks een avond dienst, zal ik vanaaf rond 0.00 is wat proberen, ik stel hem op 65 in.
daar ga ik gewoon aan wennen dan!

Of zijn er exacte calculaties? want in itracing wordt de FOv wel heel klein als ik mn getalletjes invul..
rijd met een 23 inch -> 51 cm wijd. en ongeveer 60/70 cm afstand. Dan is 65 fov wel aannemelijk denk.
ik heb die van mij laten berekenen initieel maar nadien ben ik op gevoel wat lager gegaan. Theorie is tof maar de praktijk leert meestal dat dit presoon afhankelijk is :) in sommige wagens scheelt het zelfs lichtjes bv. silverado , anders heb ik geen zicht op de water temp. ,op de superspeedway is dat wel een handige om te weten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Vanavond weer een uitdagende combi in de McLaren Challenge:
Race 6Monday, March 04, 2013
PasswordGoT Leage Members
CarTrack
Afbeeldingslocatie: http://iracing.invisio.nl/_/carid/32.pngAfbeeldingslocatie: http://iracing.invisio.nl/_/tracks/layouts_configid/97.png
Additional information
Minimum LicenseNo
Start typeRolling start
Number of fast repairs per heat1
Caution rulesLocal
Maximum drivers43
Fuel rulesNo
Setup details
Fixed SetupNo
Setup URL
Program details
Free Practice19:00 - 20:00 GMT (60 min)
Qualification time / laps20:00 - 20:15 GMT (15 min)
QualificationtypeNormal
Race Heat 1 (time / laps)20:15 - 20:35 GMT (20 min)
Warmup Heat 2Approx. 10 min.
Race Heat 220:45 - 21:10 GMT (25 min)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

RuudjeM schreef op maandag 04 maart 2013 @ 12:49:
Gisteren een test race gereden met DRGTC op Zolder heerlijke gevechten gehad.

Heerlijk
Nice, beloofd wat voor komende Donderdag.

Had zelf gister geen zin meer om nog is de test race te doen na de Proto GT race. Zal kijken of ik van de week nog wat kan oefenen.

En ja Joep vanavond op Road Atlanta. Word handje vol denk ik.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Fragbeestje schreef op maandag 04 maart 2013 @ 10:32:
[...]

Leuke race Robbert!!! En mooi resultaat! _/-\o_

Krijg al zin om opnieuw in de Ford GT te stappen...
Dankje,

ja rijden met die Ford GT. Is volgens mij de meest onderschatte auto in Iracing. Rijden echt te weinig mensen mee. Hij is echt een stuk leuker dan de McLaren heb er veel meer gevoel mee.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Laatst online: 18:23
Gisterenavond/nacht ook de broadcast nog even terug gekeken en het was een erg leuke race om te volgen. Met name de top 3 van de Ford GT was erg interessant.
Wel weer een uber faal van Niek overigens, maar desondanks mooie overwinning en zeker niet onverdiend aangezien je hem aardig kon volgen leek het :)

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ik was zelfs sneller dan hem (zeker in de Audi-s). Ik kon alleen nergens een inhaal actie plaatsen. Zag je ook toen door verkeer een 4 seconde gat moest dicht rijden. Dat lukte volgens mij aardig. Wou dus met eerdere pitstop proberen paar goede rondjes te doen en zo voor hem te komen. Alleen nam hij dus te weinig fuel mee waardoor die toch nog voor me kwam (en ik 5L teveel btw) . Maar ja kwam zo ook nog goed.
Had die risco volle inhaal actie eigenlijk niet te doen maar ja voor hetzelfde geld had die nog wel genoeg voor 1 rondje.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Naar aanleiding van de FOV-discussie vanmiddag hier ben ik daar ook maar eens naar gaan kijken. Aangezien ik race op een laptop (15") en tussen mijzelf en de laptop nog een stuurtje heb zit ik niet echt dichtbij mijn scherm. FOV dus maar op 45 graden gezet.

Even wennen, maar het lijkt inderdaad wel te werken! Eerst ernstig wennen maar mijn rondetijden worden wel constanter. Op LMP in de Skip rij ik nu vrij constant hoog in de 59 seconden. En ik kan de auto veel makkelijker corrigeren. Nadeel alleen dat ik geen enkel instrument meer zie, net zo min als mijn voorwielen :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud Mulders
MrBarBarian schreef op maandag 04 maart 2013 @ 20:02:
Naar aanleiding van de FOV-discussie vanmiddag hier ben ik daar ook maar eens naar gaan kijken. Aangezien ik race op een laptop (15") en tussen mijzelf en de laptop nog een stuurtje heb zit ik niet echt dichtbij mijn scherm. FOV dus maar op 45 graden gezet.

Even wennen, maar het lijkt inderdaad wel te werken! Eerst ernstig wennen maar mijn rondetijden worden wel constanter. Op LMP in de Skip rij ik nu vrij constant hoog in de 59 seconden. En ik kan de auto veel makkelijker corrigeren. Nadeel alleen dat ik geen enkel instrument meer zie, net zo min als mijn voorwielen :P
Wat ik in die tijd deed toen ik met een laptop reed was een externe 22" scherm op mijn laptop aansluiten. :)

(Mijn iRacing profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
RuudjeM schreef op maandag 04 maart 2013 @ 20:11:
[...]

Wat ik in die tijd deed toen ik met een laptop reed was een externe 22" scherm op mijn laptop aansluiten. :)
Als ik straks een groter huis heb heb ik ook weer ruimte voor computer-meuk :P

Nog even geprobeerd met de MX-5 op LMP en direct onder de 1.01 gedoken. Het is wel een succes geloof ik.

Nadeel is alleen dat je zowat niets meer zien van wat naast/schuin voor je gebeurt. En soms is het wat moeilijk de bocht in kijken (had ik maar nooit mijn TrackIR verkocht :( )

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rottentomato
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-09 08:35
Zo toch weer eens een lekkere MX-5 race gehad. 10de begonnen 3de geeindigd en 0.12 SR erbij. Blijft lastig om de 4.0 SR te halen om naar klasse C te promoveren. Je bent zo afhankelijk van je tegenstanders.

Skip op Lime Rock Park wordt je bijvoorbeeld de helft van de tijd door een tegenstander van de baan gereden en sta je zo in de pits. Het is op die baan al lastig genoeg om constant te rijden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Het was fun net de GoT McLaren Challenge. Heftug baantje. Er zijn er dan ook velen gesneuveld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Was leuk ja, had in de eerste race een erg leuk gevecht met Martijn :)

Race 2 was minder alleen op S/F was ik iets te optimistisch bij de laatste bocht en zat ik aan de binnenkant bij Marco, maar doordat ik op het gas ging ging de wagen naar buiten en tikte ik Marco aan.
gevolg een meatball meteen de pits in en mezelf toch nog terug kunnen rijden naar P10.

Al zal ik nooit vriendjes worden met deze baan, al was mijn setup ook behoorlijk ruk een partij onderstuur erin niet normaal.

[ Voor 15% gewijzigd door FabiandJ op 04-03-2013 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Laatst online: 23:45

Hoogie2004

Whohooooo

Goed vermaakt gisteren. Leuke baan, en leuke gevechten gehad.

Domme fout gemaakt in race 2, wat me een goede klassering kostte, daar baal ik wel van... De inhaalmaneuvre voor P2 in race 1 (in de laatste bocht) was dan wel het hoogtepunt van mijn avond, ik had echt niet verwacht dat ik de wagen op de baan kon houden toen ik Marco inhaalde...

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Leuke races gister! Heb me prima vermaakt, en grootste deel van de race wel mensen voor/achter me gehad. Dat is ook nog wel eens anders geweest :)

Helaas nergens in de draft echt aan kunnen pikken om echt dichtbij genoeg te kunnen komen voor een inhaalactie, maar goed, dat heb je soms. Al met al erg leuke combinatie!

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

met FOV op 63, ipv. 95.. kan ik ineens "wel enigszins" met de skip rijden.. haha wat een verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarninho
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-01-2024
Wat een gepruts van mijn kant gisteren. Ik haat die baan. Ik haat hem, ik haat hem, ik haat hem!

Race 2 ging dan wel weer enigszins ok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Jarninho schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 13:19:
Wat een gepruts van mijn kant gisteren. Ik haat die baan. Ik haat hem, ik haat hem, ik haat hem!

Race 2 ging dan wel weer enigszins ok :)
Viel me idd een beetje tegen van je, ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ach ik gooide gewoon alles weg in race 1 door te snel op het gas te willen. Kon de druk van Joep niet aan denk ik. Moest wel heel het veld voorbij laten gaan daarna Toen achter Jos vast komen te zitten en niet echt kunnen aanvallen doordat ik teveel foutjes maakte en Jos goed kan verdedigen :) .
Race 2 ging niet beter. Was zo slim om ff 12 seconde na de start te beginnen (iets te laat gaan plassen). Daarna tijdje dus alleen gereden en toen ik eindelijk aansluiting had ging volgens mij Frans voor men neus spinnen. Boom, auto scheef en nog wel geprobeerd door te rijden maar moest nieuwe auto halen. Daarna kwam ik in niemands land te rijden en ben ik na wat schuivers door concentratie verlies maar gestopt. Probeer eigenlijk altijd wel uit te rijden maar was gister vrij moe (maar 5 uurtjes slaap gehad lol) dus maar meteen na de race gaan slapen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarninho
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-01-2024
JoepW schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 13:23:
[...]

Viel me idd een beetje tegen van je, ja ;)
Anders mij wel. Normaalgesproken kan ik inloggen, circuit verkennen, setup laden en race-afstand rijden in de practice. Maar nu vloog ik om de ronde van de baan af en en kwam totaal niet in een ritme. Mijn snellere rondes in de practice waren puur geluk. Voor de race heb ik mijn set helemaal omgegooid en met een compleet onbekende set gaan rijden. Race 1 was echt een drama en het is lang geleden dat ik op zo'n manier gecrashed ben.

Pas tegen het midden van race 2 kreeg ik weer iets van een ritme te pakken en kon ik Stefan aardig bijhouden. Nog steeds was hij iets sneller, maar hij maakte ook net wat meer foutjes. Helaas vergiste ik me in de benzine, maar anders had ik hem ook nooit in kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ja race 2 was bij mij wat minder. Achteraan gestart en rustig de eerste paar bochten de kat uit de boom gekeken en toen in de aanval gegaan met Frank samen. Bij de chicane dacht ik de auto voor me buiten om uit te remmen, maar helaas moest ik het gras in, want mijn voorligger ging ineens naar rechts. Dus kon ik opnieuw beginnen van achteraf. Toen maar der op of er onder gaan rijden en me met veel risico naar plek 5 weten te rijden. Maar voor aansluiting bij de kopgroep was de race veeeeeel te kort ;)
Vanavond weer een leuke Fun race:
GoT Fun Week 6Tuesday, March 5, 2013
PasswordGoT Leage Members
CarTrack
Afbeeldingslocatie: http://iracing.invisio.nl/_/carid/20.pngAfbeeldingslocatie: http://iracing.invisio.nl/_/tracks/layouts_configid/31.pngAfbeeldingslocatie: http://iracing.invisio.nl/_/tracks/layouts_configid/32.png
Additional information
Minimum LicenseNo
Start typeStanding start
Number of fast repairs per heat1
Caution rulesLocal
Maximum drivers43
Fuel rulesNo
Setup details
Fixed SetupNo
Setup URL
Program details
Free Practice19:00 - 20:00 GMT (60 min)
Qualification time / laps20:00 - 20:10 GMT (10 min)
Qualificationtypelone
Race Heat 1 (time / laps)20:10 - 20:40 GMT (20 min)
Warmup Heat 220:40 - 21:00 GMT (20 min)
Race Heat 221:00 - 21:30 GMT (30 min)

Ik heb Heat 1 ingekort van 30 naar 20 minuten. De 2de heat is 30 minuten.
Dit wordt blij dat ik glij / spin / op tijd rem / etc. ;)

[ Voor 68% gewijzigd door JoepW op 05-03-2013 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Er is iets veranderd aan de NASCAR iRacing Series. Ze hebben 2 extra races per week gepland.
Race Times: Four different weekly time slots to keep it event style yet offering some schedule flexibility.
Thursday 9:00 PM EST (2:00 GMT),
Saturday 4:00 AM ET (9:00 GMT),
Saturday at 11:00 AM EST (16:00 GMT) &
Sunday 9:00 PM EDT (1:00 GMT).

Note that the Thursday and Sunday races will always have 9:00 PM ET starts, even with daylight savings coming and going throughout this season (we will adjust the GMT times).
Ik weet niet wat ik er van moet denken. Naar mijn mening is 4 eigenlijk weer te veel. Het was de bedoeling dat er één race in de week was.
We zien het wel. Als ik kan, rijd ik zeker mee met de Ford.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

is die homestad miami baan een extra gekochte? of een standaard...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Nickrsd schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 16:17:
is die homestad miami baan een extra gekochte? of een standaard...?
Homestead moet je kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Laatst online: 23:45

Hoogie2004

Whohooooo

Ik ben er niet bij. Man Utd - Real Madrid kijken met wat vrienden.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrBarBarian schreef op maandag 04 maart 2013 @ 20:23:
[...]
Nadeel is alleen dat je zowat niets meer zien van wat naast/schuin voor je gebeurt. En soms is het wat moeilijk de bocht in kijken (had ik maar nooit mijn TrackIR verkocht :( )
Track-IR, daar zeg je me wat! Die heb ik dus wel, maar in het begin een keer geprobeerd (gebruik het standaard bij FSX) maar met racen is het toch wel lastig. Soms ga je net anders zitten en dan is het lastig om te rijden en zou je dus moeten resetten. Met FSX heb je heel veel tijd om dit te doen en kun je desnoods even Pauze aanzetten.

Ook vond ik het lastig om bochten goed in te kunnen schatten omdat je toch iets met je hoofd draait soms en dan lijkt het of je op een bewegend doel zit te mikken zeg maar. Maar misschien is dit meer oefenen, want op zich zou het prima moeten werken met iRacing!

Zijn er hier mensen die Track-IR of Freetrack oid gebruiken icm iRacing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Hoogie2004 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 07:08:
Goed vermaakt gisteren. Leuke baan, en leuke gevechten gehad.

Domme fout gemaakt in race 2, wat me een goede klassering kostte, daar baal ik wel van... De inhaalmaneuvre voor P2 in race 1 (in de laatste bocht) was dan wel het hoogtepunt van mijn avond, ik had echt niet verwacht dat ik de wagen op de baan kon houden toen ik Marco inhaalde...
Ik verwachtte ook niet dat je hem daar op de baan zou houden, daarom liet ik je gaan. Ik was in de veronderstelling dat je te ver zou doorschieten en ik je zo weer voorbij was als je op het gras kwam. Helaas voor mij hield je hem wel en kon je zo P2 pakken. Terecht, want je was gewoon sneller, als je het dan ook nog met zo'n inhaalactie doet is dat helemaal gaaf. Jammer voor mij, maar was daardoor niet minder onder de indruk van de inhaalactie.

En P3 was ook goed genoeg voor mij :) Was al blij dat ik een keer een hele race zonder grote incidenten kon uitrijden.

2e race ging het mis met Dutch3man in de laatste bocht, shit happens. Naar de pit terug gelimpt, nieuwe auto gepakt, maar toen lag ik al op een ronde. Daarna nog een tijdje achter Arjan aangereden, dat was wel leuk. Ik kon er op een gegeven moment voorbij, en kon een klein gaatje trekken. Daarna maakte hij ergens een foutje en zakte hij wat weg. Door concentratieverlies corrigeerde ik een paar rondes later iets te langzaam bij het uitkomen van T3 en ging ik de muur in. Was einde wedstrijd, mja, lag toch al 14e, en had niet echt uitzicht op punten.

Al met al wel een leuke race avond gehad met een paar leuke gevechten.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Track-IR lijkt me echt verschrikkelijk. :F Doe mij maar drie schermen dan kan je alles ook goed zien.
JoepW schreef op maandag 04 maart 2013 @ 22:51:
Het was fun net de GoT McLaren Challenge. Heftug baantje. Er zijn er dan ook velen gesneuveld.
Het was zeker fun gister. Die McLaren rijdt heerlijk. De auto is erg stabiel bij het insturen en hij heeft ABS wat voor beginnende iRacers ook wel erg handig is. Ik ben blij dat ik dit seizoen direct de overstap naar de C class series heb gemaakt.
Tijdens mijn allereerste race bij GoT (op LRP) bakte ik er nog niet zo veel van, maar vorige week had ik een hele mooie overwinning op Interlagos. Gister ging het ook weer erg lekker. Met name in de hotlaps was het gat met de rest best wel groot. Helaas knalde ik halverwege de eerste race hard in de muur. Weet niet precies meer wat er gebeurde maar de race was in ieder geval over en hierdoor moest ik in de tweede race ergens vooraan starten. Dat was wel jammer. Had me liever door het veld heen geknokt ;) .

Zijn er hier eigenlijk veel mensen die met de NEO Endurance race meedoen? In de practice sessie afgelopen weekend heb ik nog even geoefend in de Corvette en een behoorlijk snelle hotlap gereden (1:53:212), maar in de long runs kom ik er nog niet echt aan te pas. Ik krijg de rondetijden dan niet onder de 1:55. Ook als de auto lichter wordt lukt het niet. De voorbanden slijten veel te snel :'( Dat komt waarschijnlijk doordat de auto redelijk veel onderstuur heeft, maar met afstellingen van anderen (die meer overstuur hebben) valt die Corvette te rijden. Voor mij dan..
Pagina: 1 ... 21 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.